כרתים עונה מומלצת

כרתים – עונה מומלצת לחופשה (מזג האוויר)

מזג האוויר בכרתים לפי חודשים וטיפים חשובים על העונה המומלצת לחופשה בכרתים, כולל שאלות חשובות למטייל כמו הצפיפות בבתי המלון בכרתים בעונות השונות, העונה הכי טובה לטיול בכרתים בין יעדים לעומת עונה מומלצת לחופשת "בטן – גב" באתרי הנופש, מתי מומלץ לתכנן חופשה בכרתים עם המחירים הכי זולים, ועוד מידע שיעזור לכם להחליט מתי כדאי לכם להזמין נופש בכרתים

הזמנת דילים לכרתים   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

העונה הכי מומלצת לחופשה בכרתים בשמש עם מזג אוויר טוב ושחייה – מזג האוויר הטוב ביותר בכרתים ובכל איי יוון הוא בין סוף מאי לתחילת אוקטובר כשהשמש זורחת, מזג האוויר חם וחופי הים מושלמים לרחצה. המים לא כ"כ חמים במאי  אך הם מתחממים במהלך חודשי הקיץ – החמים ביותר הם אוגוסט ובתחילת ספטמבר. מאחר שרוב התיירים מגיעים לכרתים לחופשת "בטן גב" על חופי הים, די שקט יחסית באתרי הנופש ובאטרקציות התיירותיות בכרתים בתחילת מאי ובסוף אוקטובר – למרות שמזג האוויר עדיין נעים, וגם המחירים בתקופות אלו זולים יותר.

חופשה בכרתים – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בכרתים – מידע חשוב וטיפים

הזמנת יורו לשדה התעופה – טיפ מומלץ לפני חופשה באירופה

טיסות ליוון – השוואת מחירים וכל מה שחשוב לדעת

טיסות פנים ביוון – השוואת מחירים והזמנת טיסות

e-sim וסים ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

השכרת יאכטה ביוון – המדריך המלא למטייל

העונה המומלצת לטיול אטרקציות בכרתים – אם אתם מתכננים טיול בכרתים ויותר מעוניינים לנוע ולראות נופים, היסטוריה, תרבות מקומית, את היקבים והאוכל, מאשר בחופשה בבגד ים באתרי הנופש, אז מזג אוויר חם ממש לא הכרחי ועדיף לתכנן טיול בכרתים כשהטמפרטורות פשוט נעימות, כך שסוף מרץ, אפריל, מאי, אוקטובר ומוקדם בנובמבר הם זמנים נהדרים לטיול בכרתים עם רכב. מזג האוויר עדיין חמים יחסית, אם כי יכול להיות גשם ויש לארוז גם מטריות ובגדים חמים יותר.

העונה הטובה ביותר לטיול חסכוני בכרתים – בתי מלון בכרתים הרבה יותר זולים בעונת המעבר (אפריל, מאי ואוקטובר) מאשר המחירים היקרים בחודשי הקיץ, אבל אין כ"כ הרבה מה לעשות כמו בחודשי הקיץ, למשל חלק גדול מהטיולים המאורגנים לרבות כל מיני אפשרויות כמו השכרת טרקטורונים או ספורט ימי לא זמינים בעונת המעבר כך שצריך לשקול את היתרונות והחסרונות. מחירי התחבורה, האוכל והמשקאות לא מאוד משתנים לפי העונות. אם אתם רוצים מזג אוויר טוב וגם טיסות זולות ומחירים זולים בבתי מלון טובים, ולא אכפת לכם שחלק מפארקי המים עלולים להיות סגורים ומי הים פחות חמים, אז סוף מאי, תחילת יוני, סוף ספטמבר או תחילת אוקטובר הם זמנים מומלצים לחופשה בכרתים. לעיתים קרובות, יש בכרתים מזג אוויר נהדר בשלושת השבועות הראשונים של אוקטובר. מבחינת מקומות בילוי, בתי קפה ומסעדות ושירותים למטייל, הערים הגדולות של כרתים ובראשן הרקליון, חאניה ורתימנו פעילות במשך כל השנה.

הזמן הטוב ביותר לשייט בין איים – מעבר לאפשרות של השכרת יאכטה ביוון או ישראלים ששטים עם יאכטה מישראל לכרתים, יש גם הרבה מעבורות שיוצאות מכרתים ויש כמה איים יווניים אטרקטיביים למטייל (ביניהם סנטוריני, פארוס, נקסוס, איוס, מיקונוס ועוד) שנמצאים במרחק שעתיים עד 5 שעות של הפלגה במעבורת מכרתים. אפשרות מאוד פופולרית של טיול ביוון היא לעלות על מעבורות לדילוג בין כמה איים תיירותיים. לסנטוריני יש עונת תיירות ארוכה יותר מהאיים האחרים כך שאפשר לתכנן טיול לסנטוריני בין סוף אפריל עד תחילת נובמבר (אם כי יש לבדוק את זמני המעבורת בתקופות שמחוץ לעונת השיא). עבור האיים האחרים אמצע מאי עד תחילת אוקטובר היא העונה הטובה ביותר לנופש. אפשר גם לתכנן מסלול של טיול ביוון ליעדים תיירותיים שונים באמצעות טיסות פנים ביוון שעלותן זולה.

עונת השיא של התיירות בכרתים (יולי עד תחילת ספטמבר) – בקיץ בכרתים יש מזג אוויר חם ושמשי וגם המון תיירים. המחירים הם בשיאם, המים בחופי הים הם החמימים ביותר והטובים ביותר לשחייה בעונה זו. כל האטרקציות פתוחות ומפעילי אתרי התיירות השונים והטיולים המאורגנים עובדים במלוא המרץ. המעבורות מכרתים לאיים בסביבה והטיסות לכרתים מישראל יוצאות בתכיפות הגבוהה ביותר. גם חיי הלילה של העיירות הגדולות נמצאים בשיאם בקיץ בכרתים.

עונת הביניים של התיירות בכרתים (מאי ויוני, ספטמבר ותחילת אוקטובר) – בסתיו ובאביב בכרתים יש מזג אוויר נהדר – שמשי וחמים אבל לא חם מדי כמו הקיץ. יש קצת תיירים אבל אף פעם לא צפוף מדי בחופים ובאטרקציות ומחירי בתי המלון זולים. הכל פתוח ביוני ובספטמבר, אבל במאי ואוקטובר תראו בהחלט כמה דלתות סגורות בכל מיני בתי עסק. הים לפעמים לא מספיק חם לשחייה במאי ואוקטובר.

עונת השפל – חורף בכרתים (סוף אוקטובר עד אפריל) – חורף בכרתים לאו דווקא אומר שמים אפורים, גשם וקור. לפעמים יש תקופות של שמש, אך הים קר מדי לשחייה. הערים הגדולות בכרתים – הרקליון, חאניה ורתימנו – לעולם לא מתות לגמרי, אפילו בעונת החורף בכרתים, ותמיד תמצאו מסעדות וסופרמרקטים פתוחים. מעבורות וטיסות פועלות במהדורה מאוד מוגבלת אבל תמיד תמצאו לפחות טיסה או מעבורת אחת לעיר הבירה אתונה בכל יום.

CRETE WEATHER

מזג האוויר בכרתים לפי חודשים

ינואר בכרתים –  לח, קר עם רוחות חזקות. ינואר הוא החודש הקר ביותר בכרתים. אתרי התיירות שקטים ובבתי המלון בכרתים יש רק 20% תפוסה אבל המקומיים ממשיכים לחיות בקצב נעים. עיירות החוף והריזורטים התיירותיים סגורים לגמרי. רוב המסעדות ובתי המלון בכפרים ובעיירות התיירותיות סגורים, אבל בערים הגדולות של כרתים יש עדיין מה לעשות. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 78 מ״מ.

פברואר בכרתים – מזג אוויר דומה לינואר, עדיין 20% תפוסה בבתי המלון, אבל יש בד"כ פחות גשם מאשר בדצמבר ובינואר. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 64 מ״מ.

מרץ בכרתים – יש שינוי ברור במזג האוויר בכרתים במרץ לעומת שלושת החודשים הקודמים. יש פחות גשם, יותר שמש והטמפרטורות חמות יותר. זה יכול להיות זמן טוב לטיול בכרתים למי שאוהב מסלולי טרקים ותיירים שאוהבים לבקר באטרקציות תיירותיות וארכיאולוגיות, אבל יש צורך בביגוד המתאים לגשם וללילות קרירים. בבתי המלון יש 30% תפוסה. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 52 מ״מ.

אפריל בכרתים – חודש מומלץ לטיולים רגליים בכרתים, טיולי אטרקציות עם רכב שכור וסיורים ביקבים. בשנים יותר חמות אפשר גם לתפוס קצת שיזוף בכמה ימי שמש שמופיעים בסוף החודש. עד סוף אפריל רוב בתי המלון והמסעדות בעיירות החוף בכרתים פתוחים עם 40% צפיפות במלונות. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 21 מ״מ

מאי בכרתים – יש הבדל גדול בין תחילת מאי בכרתים, כשימים מעוננים וקרירים עדיין נפוצים, לבין סוף מאי, כאשר הימים בעיקר חמים ולפעמים גם חמים מאוד ושטופי שמש. בבתי המלון בכרתים יש זינוק בכמות התיירים עם 70% תפוסה. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 11 מ״מ

יוני בכרתים – יוני הוא חודש חם ושטוף שמש ותחילתו הבלתי רשמית של קיץ בכרתים ועונת החוף, כשתיירים מגיעים בהמוניהם והתפוסה בבתי המלון עולה ל 80%. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 28 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 1 מ״מ

יולי בכרתים –  חודש קיץ חם ושטוף שמש. יולי ואוגוסט הם העונה הכי מבוקשת לחופשה בכרתים. הצפיפות בבתי המלון עולה ל 90% כך שכדאי להזמין בתי מלון לפחות שלושה חודשים לפני חופשה בכרתים, ואפילו חצי שנה מראש למלונות יוקרה מבוקשים. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 29 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 1 מ״מ.

אוגוסט בכרתים  – שיא העונה לחופשה בכרתים, חודש חם ושטוף שמש עם משבי רוח חזקים מדי פעם (הנקראים מלטמי) שעלולים לגרום לביטול המעבורות והקטמרנים לעיתים. בתי המלון בשיא התפוסה עם 100% צפיפות ויש להזמין מקומות לפחות שלושה חודשים מראש, ולפחות שישה חודשים למלונות היוקרה. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 29 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 1 מ״מ

ספטמבר בכרתים – חודש מומלץ לחופשה בכרתים, חם ושטוף שמש, אבל מעט יותר קריר מאוגוסט. מזג האוויר בכרתים בספטמבר דומה ליוני, אבל טמפרטורת המים חמה יותר מאחר והים מתחמם במהלך הקיץ. הרוחות מםסיקות בספטמבר ולכן לדעת רבים ספטמבר (ויוני) הם החודשים הטובים ביותר לחופשה בכרתים למזג אוויר שמתאים לחופים ולבריכות, אבל עם פחות תיירים מאשר ביולי – אוגוסט. בתי המלון עדיין מאוד עמוסים עם 85%  תפוסה וכדאי להזמין חדרים חודשים מראש. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 27 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 10 מ״מ

אוקטובר בכרתים – אוקטובר די דומה למאי בכרתים, רק שמזג האוויר מתקרר ולא מתחמם. בבתי המלון יש 70% תפוסה. בד"כ יש הבדל גדול במזג האוויר בכרתים בין תחילת אוקטובר (כאשר במהלך היום חמים ושטוף שמש בד"כ) ובין סוף אוקטובר – כשבד"כ יש כמה ימים מעוננים ולא בטוח שמזג האוויר יתאים לחוף או לבריכה. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 40 מ״מ.

נובמבר בכרתים – זהו כבר חורף בכרתים עם ימים קרים יותר. בתחילת נובמבר יש לפעמים עדיין ימים חמים כשעוד אפשר להגיע לחוף. יש 40% תפוסה בבתי מלון ורוב אתרי הנופש  בעיירות כמו חרסוניסוס כבר סגורים בסוף נובמבר. הערים הראשיות הרקליון, חאניה ורתימנו עדיין פעילות במהלך החורף אם כי יש פחות פעילויות מתאימות לתיירים, אבל מוזיאונים ואתרים היסטוריים נשארים פתוחים בחורף. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 69 מ״מ

דצמבר בכרתים – שיא החורף בכרתים עם מזג אוויר קריר, מעונן וגשום, אם כי יש לפעמים כמה ימים של שמיים בהירים ולעיתים גם ימי שמש. הרקליון וחאניה הם מרכזי רוב הפעילויות במהלך החורף מאחר שרוב הערים האחרות סגורות או שקטות. במקומות הלינה לתיירים יש 20% תפוסה. טמפרטורה מקסימלית ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס. כמות גשמים ממוצעת: 89 מ״מ.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל