אתונה עם ילדים

אתונה עם ילדים – המדריך לחופשה משפחתית

אתונה בירת יוון היא אחד האתרים התיירותיים החשובים ביותר בים התיכון, אוצר של היסטוריה (וגם כמה אטרקציות מודרניות לתיירים). כתבה זו תסייע לכם לתכנן חופשה באתונה – במיוחד אם אתם מתכננים להגיע אל אתונה עם ילדים – והיא כוללת מידע מפורט – כולל סרטוני וידאו וקישורים להזמנת כרטיסים מראש – על אטרקציות באתונה ועוד מידע חשוב למטייל על מזג האוויר, תחבורה באתונה, פארקים, המלצות לטיולים רגליים באתונה ועוד

הזמנת דילים לאתונה   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

אתונה Athens  (יוונית: Αθήνα, Athína) היא בירת יוון ורשומים בשטחה 3.7 מיליון תושבים, אבל ההערכה היא שחיים בה קרוב יותר ל-5 מיליון. מבחינות רבות, אתונה היא מקום לידתה של יוון הקלאסית וכתוצאה מכך, המקום בו נולדה הציוויליזציה המערבית. עיצובה של העיר מושפע מהתרבויות העותומאנית, הביזנטית והרומית. היום, אתונה רבתי היא המוקד הכלכלי, פוליטי ותרבותי של יוון המודרנית, וכמעט מחצית מתושבי יוון חיים בה. אתונה היא מוקד תיירותי ראשי באירופה ויעד מאוד פופולרי למטייל הישראלי גם בשל ערכה ההיסטורי וגם בגלל עשרות אטרקציות באתונה. אתונה מושכת תיירות מכל הסוגים – מזוגות בירח דבש ומטיילים צעירים, דרך משפחות המגיעות אל אתונה עם ילדים ועד פנסיונרים

חופשה באתונה – עוד באותו נושא:

טיסות לאתונה – השוואת מחירים וטיפים

מלונות מומלצים באתונה עם ילדים

השכרת רכב באתונה – השוואת מחירים ומידע לנהג

סים ו-esim ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

השכרת אופניים באתונה – מידע למטייל

אטרקציות באתונה

סיור גרפיטי באתונה בעברית עם מדריך וירטואלי בווידאו

אטרקציה שיכולה להתאים לחופשה באתונה עם ילדים היא סיור גרפיטי ואמנות רחוב באתונה, בשכונת פסירי. תוכלו לצאת עם כל המשפחה לסיור עצמאי, בזמן שלכם ובקצב שלכם, בליווי אפליקציה בשפה העברית. תוך כדי השיטוט במרכז העיר אתונה, תוכלו לצאת לסיור שייקח אתכם למקומות הכי יפים וצבעוניים, עם הסיפורים הכי מעניינים.

בסיור תגלו: איך כולנו נראים ברשתות החברתיות למה זה יכול להיות מסוכן לעזור לאנשים? למה כולנו עיוורים גם אם העיניים שלנו רואות? ואיך יכול להיות שמגזין טיים היוקרתי בחר לאיש השנה… כלב!?

להזמנת סיור גרפיטי באתונה בעברית עם מדריך וירטואלי בווידאו לחצו כאן

סיור אוכל באתונה בעברית עם מדריך וירטואלי בווידאו

סיור נוסף שתוכלו לשלב בחופשה המשפחתית באתונה הוא סיור קולינרי בליווי אפליקציה בשפה העברית, שיעביר אתכם בין תחנות טעימות עם סיפורים מרתקים, בזמנכם החופשי ובקצב שמתאים לכם ולילדים.

מה גרם לחמשת השפים הכי מצליחים ביוון לאחד כוחות ולפתוח מסעדה ביחד? מה החליטו למכור זוג פנסיונרים כדי להפסיק לריב? ואיך מעדנייה קטנה הפכה להיות אימפריה בכל אירופה? את התשובות תגלו בסיור אוכל רחוב באתונה, במהלכו תוכלו גם לטעום, בין היתר, קינוח שעד לא מזמן היה מוגש רק למי שזכה באולימפיאדה ומאפה יווני, שבכלל הומצא בטורקיה, אבל אם תגידו את זה ליוונים הם יהפכו לאלימים מאוד…

להזמנת סיור אוכל באתונה בעברית עם מדריך וירטואלי בווידאו לחצו כאן

אוטובוס התיירים של אתונה – כרטיס חופשי יומי

טיילו באתונה העתיקה בדרך הנוחה והקלה ביותר, עם כרטיס הגישה המשולב הזה. תשכחו מתחבורה ציבורית מתישה או מהמוניות היקרות – זו לא דרך לבלות חופשה באתונה. אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים גם לא תירצו ללכת יותר מדי ברגל. הפיתרון הוא קווי אוטובוס התיירים של אתונה – צי של אוטובוסים אדומים שמחכה לקחת אתכם לכל האטרקציות החשובות באתונה.  האוטובוסים נוסעים במסלול מיוחד בין אטרקציות באתונה והכרטיס תקף למשך 24 או 72 שעות, מספיק זמן לחוות את העיר ההיסטורית ביותר בעולם.

אוטובוסים יוצאים מדי רבע שעה, במסלול מעגלי, כך שאין צורך להמתין זמן רב לאוטובוס הבא, אפשר לרדת בכל אטרקציה באתונה שמעניינת אתכם, לבלות בה כמה זמן שתירצו ואז לחזור לתחנה ולקחת את האוטובוס הבא בקו. מן האוטובוס עצמו תיהנו גם מהנופים היפים של העיר בזמן שאתם נוסעים בסטייל. אוטובוסי היוקרה מצויידים במכשירי שמע בכמה שפות, שיספקו לכם את כל הפרטים ההיסטוריים ופרטים אחרים הקשורים בבירת יוון.

בגיל המופלג של 3.400 שנה, לאתונה יש עבר מעט יותר היסטורי מרוב ערי העולם. עם שלושה קווים ועשרות אוטובוסים, שום פינה לא תישאר בלתי נגישה. מסלול אוטובוס התיירים כולל את החשבות שבין אטרקציות באתונה – מהפרתנון המהמם ועד נמל פיראוס (Port of Piraeus,) היפה.

ואם זה לא מספיק, הכרטיס שתוכלו להזמין מראש בסיקור כולל גם הטבות מיוחדות – ברוסקטה בסגנון אתונה, שני סיורים רגליים נוספים ושני סיורי צילום מיוחדים – ההזדמנות המושלמת לקחת את חשבון האינסטגרם שלכם לרמה הבאה.

להזמנת כרטיסי חופשי יומי לאוטובוס התיירים של אתונה 

האקרופוליס של אתונה – דלגו על התור עם סיור מודרך

לפני שאתם יוצאים לחופשה באתונה הזמינו כרטיסים לאקרופוליס אונליין (בקישור למטה) וכשתגיעו לאתונה, דלגו באלגנטיות בעזרת ההטבה של הכרטיס על פני התורים הארוכים של הכניסה לאקרופוליס, ללא ספק אחת החשובות שבין אטרקציות באתונה, והצטרפו למדריך שיספק לכם מידע מעמיק לגבי האקרופוליס. בסיור המודרך תלמדו את ההיסטוריה של הפלא היווני העתיק הזה, תראו את הפרתנון, המקדש היווני העתיק המפורסם ביותר שאי פעם נבנה, המוקדש לאלת המלחמה היוונית אתנה, ותחזו בנופים המהממים ביותר של אתונה מעל הסלעים.

יש המון מה לראות במה שנחשב לאטרקציה המרכזית של אתונה כבר מאז המאה החמישית לפנה"ס. התפעלו מהפרתנון ותיאטרון דיוניסוס (Dionysus Theater) ותיהנו מהשקט השלו של בית התפילה.

מלמעלה תוכלו לראות את הנופים המדהימים – אבל אל תשכחו לנעול נעליים נגד החלקה, ואם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים קטנים השגיחו עליהם היטב כי ההליכה איננה נוחה.

האקרופוליס (Acropolis), הוא אתר מורשת עולם של אונסק"ו, העיר המבוצרת העתיקה של אתונה, אשר נבנתה בסוף עידן הברונזה, והאיזור של אתונה בו נמצאים המבנים הטובים ביותר מתקופת יוון הקלאסית: הפרתנון (Parthenon), מקדש הארכתיאון (Erectheion), מקדש אתנה ניקה (Temple of Athena Nike). האקרופוליס שולט בשמי אתונה ומסמל את היווסדה של התרבות והחברה המודרנית. זהו אתר הציון ההיסטורי המפורסם ביותר בכל יוון, ואולי בכל אירופה. הוא מסמל דמוקרטיה, חינוך והשראה. אטרקציות באתונה באיזור האקרופוליס כוללות את קרמייקוס (Kerameikos), מקדש זאוס האולימפי (Temple of Olympian Zeus), האגורה הרומית (Roman Agora), האגורה העתיקה (Ancient Agora,), ספריית אדריאנוס (Hadrian's Library) וכן לליקיאון (גימנסיון) של אריסטו (Aristotle's Lyceum), שנמצא מעט רחוק יותר, ליד הביזנטיון (Byzantine) והמוזיאון הנוצרי (Christian Museum).

שימו לב גם שלמרות שהאקרופוליס פתוח עד 20:00 בקיץ, האתרים הסמוכים נסגרים מוקדם יותר. אם יש לכם אפשרות, הגיעו לאקרופוליס כמה שיותר מוקדם כדי להימנע מהקהלים הגדולים ומחום הקיץ אם זה רלוונטי. יש שתי כניסות לאקרופוליס, זו שפחות משתמשים בה נמצאת ליד מוזיאון אקרופוליס החדש וזו נותנת לכם אפשרות לטפס ולעבור בתוך תיאטרון דיוניסוס, אבל זו הליכה קצת יותר פיזית והטיפוס די תלול, כך שאם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים כדאי להעדיף את הכניסה הראשית.

אבל ראשית, פגשו את המדריך שלכם. המדריך יחכה לכם עם שלט כתום שעליו כתוב ATHENS WALKING TOURS ליד בר היוגורט FRESKO. הציגו בפניו את הכרטיס שיגיע לטלפון הנייד שלכם בתור ברקוד לאחר ההזמנה, והכינו את עצמכם למסע בשבילי האבן אל תוך לב האקרופוליס, המצודה העתיקה והחשובה של יוון.

המון מדענים חקרו את האתר ההיסטורי הזה, ועדיין, איש לא הצליח להבין איך בדיוק בנו אותו. נסו בעצמכם לראות אם אתם מצליחים להבין את הסוד שמאחורי בניית האקרופוליס, ואתגרו את הילדים שינסו להביר איך בנו אותו בתקופה בה לא היו מנופים.

להזמנת כרטיסים לאקרופוליס באתונה עם סיור מודרך ללא המתנה בתור

האקרופוליס של אתונה – דלגו על התור

אם אתם מעוניינים לבקר באקרופוליס אבל לא מעוניינים בסיור מודרך ביחרו בכרטיס זה הכולל הטבת "דלגו על התור" שתחסוך לכם זמן יקר של חופשה באתונה וכנסו ישירות אל תוך אחד מאתרי המסורת הארכיטקטוניים החשובים ביותר בעולם, המוכר גם כמקום הולדתה של החברה המערבית.

להזמנת כרטיסי כניסה ללא תור לאקרופוליס באתונה

מוזיאון אקרופוליס – כניסה מהירה

הזמינו כרטיס בקישור מראש וזכו בהטבה של כניסה במסלול המהיר למוזיאון גבעת האקרופוליס באתונה. – זהו אולי החשוב ביותר בין מוזיאונים באתונה ובו תחוו צלילה מעמיקה אל תוך תולדות יוון העתיקה, אך לא מדובר על חוויה משעממת עבור משפחות המגיעות אל אתונה עם ילדים – תראו כאן את האקרופוליס בנוי מקוביות לגו, סיירו סביב פסלים עתיקים שצבעם השתמר, ותחזו באוצרות שנחפרו כאן.

יש המון מה לראות במוזיאון האקרופוליס, אבל בטח תרצו ללכת ישר לכיוון קוביות הלגו. מי לא ירצה לראות את הפלא היווני הזה בנוי מקוביות קטנות?

תראו כאן גם תצוגות המכסות את התקופות מהמאה החמישית לפנה"ס ועד המאה החמישית לספירה. למדו על התפתחותה של העיר-מדינה ועל המעבר של המדינה מאריסטוקרטיה ועד רודנות, ולבסוף דמוקרטיה. צפו בסרטון המציג אינפורמציה לגבי מקדש הפרתנון וחזו בתקרה של הפרופילאה (Propylaia) ממעקה מקדש אתנה ניקה (Temple of Athena Nike.).

המקום הזה הוא כמו ספר היסטוריה שנפתח לנגד עיניכם. כנסו פנימה וגלו את כל מה שיש לדעת על אתונה ההיסטורית, מקורה של הציוויליזציה המערבית.

להזמנת כרטיסים למוזיאון אקרופוליס באתונה

גן החיות אטיקה

ביקור בגן החיות של אתונה אטיקה (Athens' Attica Zoological Park) הוא חוויה מלאה בצבעים ובנוצות, אחת מטובות האטרקציות של אתונה למשפחות. יותר מ-2,00 מינים שונים של ציפורים טרופיות ובעלי חיים אקזוטיים נמצאים כאן – נמרים, פילים, דולפינים החיים כולם בסביבות מחייה טבעיות. תוכלו להתקרב גם ללטאות באחד מגני החיות הגדולים והטובים ביותר באירופה.

אתונה מפורסמת בהיסטוריה ארוכת השנים שלה, אבל גן החיות אטיקה הוא אחת האטרקציות החדשות ביותר שלה ומדובר על מקום שחובה לבקר בו אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים. בגן החיות אטיקה תפגשו 400 זנים שונים, הפרוסים על פני שטח פארק עצום המדמה בצורה מאוד אותנטית את סביבות המחייה של בעלי חיים מאפריקה, אסיה, אירופה ואמריקה.

לחלק מאזורי המחייה תוכלו אפילו להיכנס. תוכלו להתקרב לקופים ב"ג'ונגל הקופים" (Monkey's Jungle) או לראות מקרוב את דרקון הקומודו בעולם הלטאות הענקי.

ושום גן חיות כמובן לא שלם ללא הפילים, האריות, הג'ירפות, הפנגווינים, הדולפינים, תוכים ועוד ועוד. גן החיות אטיקה מסור לחקר בעלי חיים והגנה על בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה, כך שתהיו בטוחים שהיחס אל החיות בגן הזה מצויין.

להזמנת כרטיסים לגן החיות של אתונה

פארק השעשועים Allou! באתונה

זוהי אחת האטרקציות המהנות והחוויתיות ביותר למשפחות המטיילות באתונה עם ילדים. הימלטו מהחום של אתונה, דלגו ליום אחד על האתרים הארכיאולוגיים הידועים ובואו ליהנות מיום כיף משפחתי עם הילדים. בואו לחוות יום מלא בריגושים מקפיצי אדרנלין בפארק השעשועים Allou!, פארק השעשועים הגדול ביותר ביוון. נסו את מתקני הרכיבה החווייתיים ובהם רכבת ההרים המטלטלת Loop It והמתקן המסעיר Shock & Drop, שם תעלו עד לגובה של 40 מ' ותצנחו בצניחה חופשית אל האדמה.

היכנסו לבית האימה The House of Fear Bodies ול- Mirror Forest. צאו לטיול בין הכוכבים ב-Star Flyer ועלו לגובה של 72 מ׳ כדי לראות את אתונה כפי שלא ראיתם אותה מעודכם. טוסו בשמים במהירויות של עד 30 קמ״ש כשידיכם ורגליכם תלויות באוויר. רכבו על הגלגל הענק הגדול ביותר ביוון ב-Panorama וצפו במראות פנורמיים של אתונה. בקרו גם ב-La Isla וחצו את מפלי האגם. גלשו על צוקים בגובה 15 מ׳ ואל תשכחו לאסוף צילום למזכרת ביציאה. עם כרטיס כניסה של יום מלא לפארק השעשועים באתונה.

הכרטיס, שמומלץ להזמין מראש בקישור, מקנה גישה בלתי מוגבלת לכל המתקנים בפארק המרתק לכל בני המשפחה למשך יום מלא.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים לחצו כאן

מקדש זאוס האולימפי באתונה

אטרקציה מהנה ומחכימה לכל מבקר, במיוחד למשפחות המטיילות בעיר אתונה עם ילדים כשמזג האוויר נעים ושמשי. המקדש נבנה לכבודו של מלך האולימפוס ואל הרעם, זאוס, וניצב בפנתיאון הגדול של אתונה כחלק מפלאי העולם העתיק.

בעבר היה זה מקדש עצום בגודלו והמשכן שבו שכן אחד מפסלי האלים הגדולים ביותר בתולדות העת העתיקה. היום השרידים הם תזכורת להוד וההדר מימי עברם, אך האתר עדיין נחשב לחוויה רב חושית. סיפורי המיתולוגיה היוונית ממשיכים להסעיר עד היום את דמיונם של ילדים ומהווים חוויה תרבותית מבדרת ומפליאה להורים המבקשים ללמוד וללמד את עברה של אתונה עם הילדים – וכדי לוודא הנאה מושלמת.

כדאי להזמין מראש כרטיסים בקישור, מדובר על כרטיסים מיוחדים שיאפשרו לכם כניסה מיוחדת ללא תור. זוהי אחת הבולטות שבין אטרקציות באתונה ובחודשי הקיץ וסופי שבוע התורים עלולים להיות ארוכים מאוד – חוויה מתסכלת מאוד עבור משפחות המגיעות אל אתונה עם ילדים קטנים, שעלולים לאבד סבלנות בתור.

להזמנת כרטיסים ללא תור לחצו כאן

אגורה העתיקה באתונה

ראו את מקום הולדתה של הדמוקרטיה של אתונה ועמדו למרגלות האקרופוליס, במקום שבו גדולי הפילוסופים היווניים – סוקרטס, אריסטו ואפלטון –  נשאו את נאומם.

הזמינו בקישור כרטיסים הכוללים הטבה מיוחדת של כניסה ללא תור ותנו למונומנטים חשובים בתולדות יוון להתעורר לחיים בין השרידים של אגורה, כולל מקדש הפייסטוס (Temple of Hephaestus) הצנוע, הסטואה של אטלוס (Stoa of Attalos) ועוד.

ביוון העתיקה, אם רציתם לפגוש את חבריכם כדי לשוחח על הא ודא, אולי הייתם קובעים להיפגש באגורה. אם אתם מטיילים באתונה עם הילדים אל תחמיצו את עמודי השיש בעלי הפרטים המוקפדים, את מקדש הפייסטוס הרם ואת שאר האוצרות שבאתר ההיסטורי, המוצגים כיום לכל מבקר במוזיאון שבאתר. האגורה העתיקה היא מבנה בעל חשיבות היסטורית ממדרגה ראשונה ששימש בימי תפארתו כמקדש לאל בעלי המלאכה ואל והאש. המבנה נבנה בצורה כה מופתית וכה חזקה, עד ששרד רעידות אדמה למכביר לאורך ההיסטוריה ונותר גם היום שמור למופת.

ראו עם הילדים כיצד הצללים נופלים מעמודי הסטואה המרשימה של אטלוס, הבנויה לאורך הצד המזרחי של כיכר אגורה. הכיכר המקורית היא מהתקופה ההלניסטית, כ-2500 שנה לאחור, ושוחזרה בשנים האחרונות בדיוק מרבי על-פי קו המתאר של שרידיה.

בימי תפארתה הייתה האגורה מקום המפגש של תושבי אתונה העתיקה ושוק הומה אדם ולמעשה, זה היה המקום המרכזי בה. באתונה של המאה החמישית לפנה״ס, זה היה גם מוקד פוליטי ומרכז קהילתי לפעילויות חברתיות, דתיות ומסחריות שמאוחר יותר עיצבו ציביליזציה שלמה. זהו אתר חובה לכל משפחה שרוצה להכיר את אתונה עם הילדים וכדאי לדלג על התור הארוך המשתרך בקופות.

להזמנת כרטיסים ללא תור לחצו כאן

iVenture – כרטיס האטרקציות של אתונה

הכרטיס הבלתי מוגבל לאטרקציות באתונה מציע לכם כניסה למיטב האטרקציות התיירותיות באתונה, עם 32 אטרקציות, סיורים, מוזיאונים, קרוזים ועוד – כרטיס נפלא למשפחות בעיר אתונה עם ילדים בעת חופשה. מהרגע שאתם מפעילים את הכרטיס, עומדים לרשותכם יום, יומיים או שלושה ימים רצופים, לבחירתכם.

להזמנת כרטיס האטרקציות באתונה לחצו כאן

הפלגה באנייה מניאה מקרי וצלילת שנורקלינג

חוויה נפלאה למשפחות המטיילות באתונה עם ילדים ומבקשות לשבור קצת את שגרת חיי העיר. עלו על הסיפון בעיירה ניאה מקרי (הנמצאת מצפון לאתונה, בצד השני של לשון היבשה) וצאו לטיול שנורלינג במים החמימים והצלולים של הים התיכון. עלו על האוניה עם הילדים במפרץ שיניאס (Shinias Bay) ובמרחק של 6 מיילים (שיט של 30 דקות בלבד) תוכלו לצאת לשנורקלינג או לשחות במימי האי המבודד דיפסה (Dipsa). תוכלו לבחור גם באופציית ״מרתון״, ולחקור את המפרצים החבויים והיפהפיים של כף מרתון (Marathon Cape). המדריך יספק לכם את ציוד השנורקלינג ותוכלו לצלול למים התכולים והצלולים ולחזות בחיי הים המרתקים של האזור. תיהנו מחטיפים ומשקאות על הסיפון במשך כל היום.

בשתי האופציות שעומדות לבחירה תסיימו את יומכם בחוף חולי זהוב או בשחייה במים הצלולים של מפרץ שיניאס.

להזמנת כרטיסים לשייט ולשנורקלינג לחצו כאן

סיור מיתולוגיה למשפחות מאתונה

צאו מאתונה עם הילדים למסע גילוי של יוון עם מדריך מקומי ב״סלע הקדוש״ (Sacred Rock) המרהיב של אקרופוליס ואגורה (Agora) העתיקה – הלב הפועם של המטרופוליס העתיק. המדריך ירבה בסיפורים היסטוריים ואגדות על אלים וגיבורים כמו זאוס, אלת החוכמה אתנה, אל הים פוסידון, אל היין דיוניסוס ועוד. באמצעות סיפורי מיתולוגיה תגלו את תיאטרון דיוניסוס, בית הדרמה הראשון, את פרופיליאה (Propylaea) את ארכתאון (Erechtheion) הקדוש, את מקדש אתנה ניקה (Temple of Athena Nike) וכמובן את הפרתנון הנפלא. כל אלה יתעוררו לחיים לנגד עיניכם וירתקו מבוגרים וילדים כאחד.

משם תמשיכו לשוק אתונה העתיק ואגורה העתיקה. תגלו את מקדש הפייסטוס (Temple of Hephaestus) המקושט בציורים המתארים את עבודתם הקשה של תסוס והרקולס. תהיה לכם הזדמנות גם לעלות על עקבותיהם של סוקרטס ואפלטון, אשר כאן, במקום זה ממש, הפיצו את רעיונותיהם המהפכניים. המדריך ינחה אתכם בפעילות מיוחדת על אתונה למשפחות המבוססת על אלים וגיבורים מן המיתולוגיה ותקיימו אינטראקציה מלאת דמיון עם הסביבה ועם דמויות מן העבר. בסיום הסיור תשובו למלונכם מלאי סיפורים היסטוריים וחוויות משפחתיות.

להזמנת מקום בסיור לחצו כאן

מוזיאון הצעצועים של אתונה (Toy Museum Athens)

לפני שבובות ברבי, אייפדים ולגו השתלטו להם על החיים, ילדים מצאו את הבידור שלהם בדרכים לגמרי שונות. צללו אל תוך תיבת הצעצועים של העבר במוזיאון הצעצועים בנאקי (Benaki Toy Museum) בו תראו מעל 20 אלף צעצועי ילדים, משחקים ופריטי ילדות – מהעת העתיקה ועד שנות השבעים. וכן צעצועים מהתקופות הרומית, הביזנטית והפוסט ביזנטית.

שימו במגירה את כל הגאדג'טים והיכנסו אל תוך עולם ישן שכולו צעצועים. מוזיאון בנאקי מבוסס על אוסף וינטאג' שנאסף ע"י חובבת הצעצועים מריה ארגיריאדי, והוא נחשב לאחד האוספים החשובים ביותר באירופה.

כנסו לאחת המיוחדות שבין אטרקציות באתונה למשפחות עם ילדים ותידהמו עם הקטנים מ-20 אלף הצעצועים, המשחקים ופריטי הילדות מהתקופות השונות. תראו פריטים שהכינו זקני יוון, כגון משחקי חץ וקשת שהוכנו מענפי עצים וחוט, ומכוניות שהכינו מקופסאות שימורים. וגם – בובות אירופאיות ומשחקים מהמאות ה-17 עד ה-20, מבחר בובות מחופשות בלבוש מסורתי מאזורים שונים ביוון ועוד.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הצעצועים באתונה

איצטדיון פאנאתינאיקו עם מדריך שמע

איצטדיון פאנאתינאיקו (Panathenaic Stadium) שנבנה לראשונה ב-566 לפנה"ס שימש כיעד הנבחר לקיום תחרויות ספורט של אצילים עוד בעת העתיקה. זהו איצטדיון ענקי, לבן ועשוי שיש ובנוי בצורת פרסת סוס. המקום מקיים סיור שמע מודרך, באתר הבנוי כולו משיש, ששימש למשחקים היוונים האולימפיים ההיסטוריים המפורסמים.

איצטדיון פאנאתינאיקו, המכונה גם "הפאנאתינאיקו הגדול" (Great Panathenaia) שימש לאירועים חגיגיים שהיו קשורים בעיר. בשנות ה-330 לפנה"ס למשל, ספורטאים נהגו להתחרות כאן בעירום.

המקום הוזנח לאחר מכן עד חידוש המשחקים האולימפיים המודרניים בשנת 1870, שהביאו את האיצטדיון בחזרה לחיים. אז גם הניחו את השיש הממלא כיום את האיצטדיון כולו.

ראו את המעבר המקושת וסיירו באולמות שפעם היו מעוטרים בפסלי שיש, ברונזה וזהב. תנו למכשיר השמע המצורף לסיור לעדכן אתכם בהיסטוריה האולימפית של המקום – איצטדיון פאנאתינאיקו שימש לאחרונה כנקודת הגמר עבור המשחקים האולימפיים של שנת 2004.

אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים עם משיכה לספורט תנו להם לצאת לריצה על המסלול, שפעם השתתפו בו הספורטאים האולימפיים. גלו עובדות מעניינות באמצעות התערוכה "זכרונות מהמשחקים האולימפיים: פוסטרים ולפידים מ-1896 ועד היום" (Memories from Olympic Games: Posters and Torches המתקיימת באטריום.

להזמנת כרטיסים לאיצטדיון פאנאתינאיקו באתונה

תיאטרון דורה סטרטו – מופע ריקודים יווני

בואו לחוות את הקסם השובה של התרבות היוונית המסורתית באמצעות מופע בתיאטרון דורה סטראטו של אתונה – 75 רקדנים, זמרים ומוסיקאים מקצועיים מבצעים מופעי ראווה מהפנטים, הכוללים ריקודי עם יווניים אותנטיים המתרחשים כולם בסביבה הטבעית המקסימה של אמפיתיאטרון היושב על גבעה.

אין חוויה אותנטית יותר יוונית מזו – עם שקיעת שמש מעל אתונה, האמפי המוקף בגן מושיב 800 איש ויושב על גבעת פילופאפוס (Philopappu Hill).

מדובר על תצוגה מרהיבה של מוסיקה וריקוד מסורתיים במופע של 90 דקות – דרך מושלמת לסיים יום של חופשה באתונה, כשברקע אפשר לראות את השקיעה היפה מעל אתונה ומעל האקרופוליס.

תוכלו גם לקפוץ לתערוכה שבמקום כדי לצפות באוסף הגדול ביותר בעולם של תלבושות ריקוד מסורתי יווניות, עם למעלה מ-2,000 כאלה המוצגות לראווה. כל תלבושת מהווה זיכרון אותנטי של העבר, והן נאספו בידי המייסדת שעל שמה קרוי התיאטרון, ממסעותיה ברחבי יוון.

להזמנת כרטיסים למופע ריקודים יווניים באתונה

טיולים מאתונה ליעדים ביוון

קרוז סירת מפרש מאתונה לאגיסטרי, אגינה ומוני Agistri, Moni, and Aegina

זהו קרוז מאתונה שמדלג בין כמה איים ביוון. הקרוז יוצא בסירת מפרש מאתונה ומגיע לחופים האידיליים של אנגיסטרי (Agistri), מוני (Moni) ואגינה (Aegina), שם תפגשו את המים התכולים המפורסמים והחמימים של איי יוון. הרפתקה זו כוללת ארוחה יוונית מעולה ויין ללא הגבלה, גם בירה ואופציות נוספות לבחירה. זוהי הזדמנות מעולה עבור משפחות שמגיעות אל אתונה עם ילדים לראות גם כמה איים יווניים, פחות מוכרים למטייל הישראלי, באותו יום. תשחו במימי האזור המהממים של האזור האופייניים לאיי יוון ועל גבי הסיפון תהנו מחברתם של אנשי הצוות הנהדרים.

להזמנת כרטיסים לשייט מאתונה לאיים לחצו כאן

טיול למיקונוס מאתונה (יום אחד)

הפליגו מאתונה על הגלים האגאיים כדי לגלות את המיתולוגיה של האזור, התרבות והיופי המרהיב שאופפים את האי היווני מיקונוס. ההפלגה הזאת תיקח אתכם מאתונה לאי יווני שטוף שמש ובחזרה. אל תשכחו לארוז כובע וקרם הגנה!

במיקונוס, מדריך מקומי שובה לב יספק הסברים מרתקים על ההיסטוריה וסיפורי האגדה של מיקונוס, בזמן שאתם מטיילים בכל רחבי האי. תוכלו לשבת להשתזף על החוף הלבן הבתולי, לטייל בגבעות, לשבת בצל וללגום משקה ועוד. אם אתם מתכננים חופשה באתונה עם המשפחה ורוצים להספיק לראות גם אי יווני קסום ולהספיק לחזור בלילה למלון באתונה – זוהי הזדמנות מצויינת.

להזמנת טיול מאתונה למיקונוס

סיור יום מאתונה לסנטוריני

האי סנטוריני הוא התגלמות האידיליה. מבט אחד על המים הכחולים העמוקים שלה ועל בתי הגבעה בעלי הצבע הלבן פנינה יגרום לכם לרצות להישאר כאן לנצח. בטיול מודרך לסנטוריני מאתונה של יום אחד, תשוטו בשעת זריחה לפיראוס, אבל לא לפני שיט לאורך הים האגאי לכיוון הצוקים המופלאים של יוון.

עומדות לרשותכם שש שעות לחקור את האי הוולקני סנטוריני, לשאוף את הנופים של עיר הבירה Firá, לשוטט ברחובות הקטנטנים, ולבקר בכמה מוזיאונים מקומיים מרתקים.

להזמנת טיול מאתונה לסנטוריני 

טיול יום מאתונה לדלפי Delphi

הכירו מקרוב את יוון העתיקה, ערש התרבות המערבית, בסיור מאתונה לחורבות המרהיבות של דלפי. מדריך יווני ידידותי ישזור בפניכם מיתוסים ואת ההיסטוריה של הגבעות העתיקות הללו.

באווירה של שלווה מוחלטת, תיחשפו לנופים מלכותיים הנפתחים בפניכם, הודות להר פנסוס (Penassus) היפה, שאותו תטפסו. תראו מדוע פיתיה (Pythia), האורקל של דלפי, בחר את המקום הזה כדי לנבא את עתידה של יוון.

האתר הארכיאולוגי הזה לא נמצא כיום במצב הטוב ביותר שלו היום בשל תנאי מזג האוויר, רעידות האדמה, ומאבקי דת.  במהלך הסיור תוכלו לבקר במעיין הקאסטליה (Castalian Spring), שבו אפולו גבר על נחש הפיתון הגדול, כמו גם את אנדרטת מלכי ארגוס (Kings of Argos Monument), האוצר האתונאי (Athenian Treasury), הסטואה של האתונאים (Stoa of the Athenians), הקיר המצולע (Polygonal Wall), עמוד הנחש (Serpent Column) ועוד.

תהיה לכם גם הזדמנות לבקר במוזיאון הארכיאולוגי של דלפי (Delphi Archaeological Museum). כאן, תוכלו לסקור את האוצרות השונים שהתגלו סביב דלפי במשך המאות. ראו את הספינקס המפורסם של נקסוס (Sphinx of Naxos), ועוד פסלים מיתולוגיים, שריון וחפצי עתיקות במהלך הסיור העשיר הזה.

להזמנת כרטיסים לטיול לדלפי מאתונה

מיקנה, נאאפליו ואפידאורוס – סיור יום מאתונה

סיור יום מאתונה שייקח אתכם לשלושה יעדים מדהימים ביוון, מלאי היסטוריה עתיקה ונוף מרהיב. ראו את מיקנה המפורסמת, מעוז לשעבר של העולם היווני העתיק, וגלו את האוצרות שהפכו אותו לאתר מורשת של אונסק״ו.

המשיכו לנאאפליו, בירתה הראשונה של יוון המודרנית. סיימו באפידאורוס, מקום הולדתו של אסקפליוס (שלפי האמונה היוונית היה בנו של האלוהים אפולו) וביתם של אחד התיאטראות היווניים הטובים ביותר שהשתמרו בעולם. אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים ומעוניינים לראות יותר מאשר את העיר עצמה בלי לשכור רכב או להסתבך יותר מדי בתחבורה הציבורית – זוהי אופציה מומלצת.

להזמנת טיול אתונה למיקנה, נאאפליו ואפידאורוס

טיול מאתונה לאי פארוס – הלוך ושוב

טיול זה מאתונה לפארוס כולל שיט של 3 שעות על הים האגאי בשעת זריחה. כשתעגנו, יהיה לכם יום לגלות את פריקיה (Parikia) עיר הבירה של האי פארוס, ליהנות מחופים קסומים ולקבל טעימה של הפשטות של הקיקלאדים.

בזמן שאתם כאן, תוכלו לבקר במתחם הכנסיה Panagia Ekatontapiliani הביזנטית ולסייר באחד מהכפרים הרבים והיפים של האי. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באתונה עם הילדים זוהי הזדמנות טובה לראות גם אי יווני.

להזמנת טיול מאתונה לפארוס

טיול מאתונה למנזרי מטאורה ברכבת

המנזרים שבנו הנזירים מימי העת העתיקה שוכנים במעלה צוקי מטאורה המשקיפים על נופים מהמרהיבים ביותר ביוון. לא ברור כיצד הנזירים הצליחו להעמיד את המבנים הענקיים הללו ושאלה זו נחשבת לאחת התעלומות הגדולות בהיסטוריה.

בהרפתקה נפלאה זו למשפחות המטיילות באתונה עם ילדים תלמדו את הסיפור כולו. הטיול, הנמשך יום שלם, יוצא מאתונה ברכבת כשברשותכם כרטיס לשני הכיוונים. בתחנת קלבקה (Kalabaka) תרדו מהרכבת ותעלו על מיניבוס VIP מרווח ויוקרתי וצאו משם לסיור מודרך הנמשך כחמש שעות. גלו את תולדות המקום, שהוכרז אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בקרו במנזר אחד, שניים או שלושה, בהתאם להעדפתכם ולכרטיס שרכשתם, והתענגו על מראות פנורמיים סוחפים בזמן שאתם שומעים סיפורים על עוז רוח וכיבושים. הסיור יותיר אתכם נפעמים ונלהבים.

להזמנת כרטיסים לטיול למטאורה לחצו כאן

מאתונה להידרה, אאגינה ופורוס בשיט מודרך

צאו מהנמל של אתונה עם הילדים לשיט מרגיע ונפלא לאורך האיים המפורסמים ביותר של המפרץ האיגאי – הידרה, פורוס ואגינה. השייט שלכם מאתונה כוללת גם ארוחת מזנון טעימה ועשירה,  שלל פעילויות המתאימות לילדים וכמובן שפע של תצפיות נוף נפלאות בכל אי. השיט יסתיים במופע פולקלור יווני מסורתי עם שירה וריקודים – דרך מושלמת לסיים יום שהוא חוויה נפלאה של אתונה למשפחות.

להזמנת כרטיסים להפלגה לחצו כאן

טיול יום מאתונה לנקסוס

זהו טיול הפלגה אידיאלי ממש למשפחות שיש להן די זמן לצאת מגבולות העיר אתונה עם ילדים לחופשה ממצה יותר, ובמיוחד למשפחות המחבבות איים פסטורליים, מים תכולים צלולים והרבה היסטוריה רחוקה. צאו עם שחר מבית המלון באתונה, עלו על אניית תיירים נעימה וחצו את הים האיגאי כמו הגיבורים המיתולוגיים של ימים עברו. כשתעגנו בנקסוס, אתם חופשיים להסתובב באי בעצמכם.

חפשו את הפורטרה בת ה-2,500 שנה, היא הדלת הגדולה של נקסוס – או סיירו בכפרים פסטורליים סמוכים ובחופים הנפלאים המעטרים בחנם את שרשרת האיים הקיקלאדיים.

להזמנת כרטיסים לשייט לחצו כאן

מוזיאונים באתונה

מוזיאון המלחמה של אתונה (Athens War Museum)

מכלי נשק ותחמושות, מדי צבא וכלי נשק חדים, מוזיאון המלחמות החינוכי והמרשים של אתונה מכיל את הכל. המוזיאון נבנה בשנת 1964 ומשמש כמחווה, ספרייה וגלריה בה תחזו במאבקיה של האומה היוונית מהעת העתיקה ועד היום.

במוזיאון המלחמה של אתונה תראו ציורי שמן, עיתונים, דגלים, מפות ופסלים. כל אלה מפוזרים על פני ארבעה מפלסים. כשתצאו מכאן תהיה לכם הבנה עמוקה יותר לגבי העם היווני שלחם למען חירותו הלאומית.

המוזיאון, המתמקד באיסוף, שימור והצגה של חפצים צבאיים, משמש גם לקידום האופי והתרבות של יוון, ויכול להיות מעניין מאוד עבור משפחות המגיעות אל אתונה עם ילדים בגילאי בית ספר. תוכלו לצפות כאן במפות ובתחריטים, הדפסים ועיתונים,  ואף לצפות בסרט העוסק באלכסנדר מוקדון (אלכסנדר הגדול), ולצאת עם הבנה טובה יותר של יוון והערכה חדשה לתרבות ולמסורת היוונית.

להזמנת כרטיסים למוזיאון המלחמה של אתונה

מוזיאון לטכנולוגיה יוונית עתיקה (Museum of Ancient Greek Technology)

היוונים העתיקים תרמו רבות לענפי הפילוסופיה, האמנויות היפות והמדע, אבל הטכנולוגיה שבה השתמשו נותרת עדיין מסתורית. בואו למוזיאון לטכנולוגיה יוונית עתיקה באתונה להתפעל מ-300 רפליקות (שיחזורים) פועלות של המצאות יווניות עתיקות, וצפו בגירסאות העתיקות של רובוטים, שעונים מעוררים, מנגנונים להרמה ועוד המון!

הידעתם שהיוונים העתיקים המציאו 'קולנוע' בעל תמונות נעות וסאונד? או שהם המציאו סוגים של רכבים ומנועי קיטור? או שהם השתמשו ברובוטים ששירתו אותם? כן ,רובוטים עתיקים!

אם אתם מתכננים חופשה באתונה עם המשפחה מומלץ מאוד להצטרף לקהל התיירים הסקרנים שהרעיון של טכנולוגיה מתקדמת של יוון העתיקה מרתק גם אותם. ראו איך היוונים חישבו ועבדו עם נתונים מתקדמים בעת העתיקה. צפו במכונות אוטומטיות ומנגנוני הרמה המסוגלים לבנות מבנים גבוהים כמעט ללא סיוע אנושי. זה מספיק כדי לשנות את העולם כפי שאתם מכירים אותו ואין ספק שזהו המומלץ שבין מוזיאונים באתונה לילדים.

להזמנת כרטיסי כניסה למוזיאון הטכנולוגיה היוונית העתיקה באתונה

מוזיאון מכוניות האספנות של יוון (Hellenic Motor Museum)

אם אתם מגיעים אל אתונה עם הילדים מומלץ מאוד לפנות זמן לקצת אקשן מכוניות בנוסח אתונה. מוזיאון המכוניות ההלני מכיל 300 מכוניות – ממכוניות שאינן קיימות עוד ועד מכוניות חדשות ומגניבות. כאן תראו מעל 100 מכוניות המתוארכות למאות ה-19 וה-20.

כאן תראו מכוניות שאינן כבר בפעולה, מכוניות וינטג', מודרניות וקלאסיות בכל צבעי הקשת, בזמן שאתם מסיירים על פני שלושה מפלסים במרחב שגודלו 4,000 מ"ר. המכוניות הן מהאוסף הפרטי של תיאודור נ. שראגיוניס (Theodore N. Charagionis), שבסופו של דבר היה צריך לבנות בית מיוחד שיכיל את כולן.

החל מדגמים שכבר לא קיימים, כמו Avion Voisin, Delage ו- Lagonda ועד לאלה שעדיין יכולות לנסוע, כמו בוגאטי, פרארי ואסטון מרטין, יש מאות סוגי רכבים יפהפיים כאן.

להזמנת כרטיסים למוזיאון המכוניות באתונה

מוזיאון התכשיטים איליאס לאלוניס Ilias Lalaounis Jewelry Museum

במוזיאון התכשיטים של אתונה תמצאו מעל 4,000 פריטי תכשיטים מלמעלה מ-50 אוספים הממתינים להרשים אתכם. תכשיטים רבים עוצבו ע"י מייסד המוזיאון עצמו, איליאס לאלוניס (1920-2013) או שנתרמו ממקומות שונים מרחבי העולם.

יותר מ-4,000 פריטים מהאוספים המיוחדים והנוצצים שלו נמצאים בסדנת העבודה המקורית של חברת איליאס לאלוניס (Ilias Lalaounis Company). כל הפריטים נוצרו בין 1940-2000.

אל תחששו להגיע למוזיאון התכשיטים אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים – במהלך השנה, התערוכות הזמניות נותנות לילדים הזדמנות ללמוד על האמנות העתיקה של צורפות וכישורים אחרים הקשורים ביצירת תכשיטים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון התכשיטים באתונה

מוזיאון גולאנדריס לאמנות קיקלאדית Museum of Cycladic Art

האוסף המקיף ביותר בעולם של חפצי אמנות קיקלאדית. המוזיאון ממוקם במרכז אתונה ומתפרש על פני ארבעה מפלסים נהדרים. פה תלמדו על התרבות העתיקה של הקיקלאדים (חלק מיוון) באמצעות מאות פריטים, כולל כלי עבודה וכלי נשק מברונזה, פסלונים קטנים עשויי עופרת, פסלי שיש ועוד.

אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים ורוצים להעשיר את הידע שלהם על ההיסטוריה של יוון, זהו מוזיאון מומלץ באתונה בו ניתן לעקוב אחר התרבויות היווניות השונות ממקורן באלף השני לפנה"ס ועד שעבודם לשלטון האימפריאלי בתקופה הרומית.

להזמנת כרטיסים למוזיאון גולאנדריס לאמנות קיקלדית באתונה

מוזיאון פריסיראס (Frissiras Museum)

זהו המוזיאון היחיד לציורי שמן אירופאיים עכשוויים ביוון. פה תראו מאות יצירות אמנות מיוון וגם מאירופה, המאוכלסים בשני מבנים ניאו-קלאסיים יפהפיים.

יש כאן תערוכות משתנות המתמקדות בהתפתחויות תרבויות ואמנותיות באירופה, ואלה ללא ספק ימצאו חן בעיני שוחרי אמנות וטירונים כאחד.

להזמנת כרטיסים למוזיאון פריסיראס באתונה

מוזיאון בנאקי לתרבות יוונית מודרנית (Benaki Museum of Modern Greek Culture)

זהו אחד המובילים בין מוזיאונים באתונה, בו תחזו בתערוכה ייחודית המתמקדת בשינויים המרתקים ובמסורות של התרבות היוונית, שיכולה להעשיר ולעניין מאוד משפחות אשר מגיעות אל אתונה עם ילדים גדולים הלומדים על ההיסטוריה של יוון. סיירו בתוך המבנה הפנימי ובשטחי המוזיאון המהמם הבנוי בסגנון הניאו-קלאסי.

במוזיאון בנאקי תחזו באמנות פוסט-ביזנטית וניאו-הלניסטית, עתיקות יווניות ורומיות, באוסף הביזנטי ועוד.

להזמנת כרטיסי כניסה למוזיאון בנאקי לתרבות יוונית מודרנית

אתונה – המדריך למטייל

ממבט ראשון, נראה שאתונה בנויה כולה ממבני בטון מכוערים חסרי אופי, אבל אם תביטו מעבר למה שנראה ממבט ראשון, תוכלו למצוא אוצרות קטנים החבויים בין כל אלה. באזורים שלמרגלות האקרופוליס והשכונות אנפיוטיקה (Anafiotika), פלאקה (Plaka), מונסטיראקי (Monastiraki) ותיסיו (Thissio) תוכלו למצוא המון מבנים ניאו קלאסיים נהדרים, בתי קפה טרנדים ומסורתיים, חנויות, רחובות צרים מתפתלים ונופים נהדרים של גבעת האקרופוליס.

כנסיות יווניות אורתודוקסיות קטנות ומקסימות חבויות להן בתוך כל הבטון הזה, לעתים תכופות במקומות הכי פחות צפויים. הכנסיות באתונה בד"כ מקושטות בצורה יפהפיה באיקונים וקישוטים עשויי נחושת, אבל הקפידו ללבוש בגדים הולמים (לא שרוולים קצרים או רגליים חשופות, כמחווה של כבוד לצניעות הנדרשת בתוך כנסייה).

לנופים הכי יפים של אתונה, עלו למעלה הר ליקבטוס (Lykavittos Hill). תוכלו ללכת ברגל מקולונאקי (Kolonaki) (השביל מתחיל 15 דקות מתחנת המטרו Evangelismos, וייקח לכם 30 דקות לעלות בשביל המפותל אבל הסלול ובלתי תלול, אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים קטנים עדיף לוותר על המסלול המסוכן). אפשרות שנייה – והרבה הרבה יותר מומלצת כאשר מדובר על משפחות אשר מגיעות אל אתונה עם ילדים קטנים – היא לקחת את הרכבל (בעלות של 7 יורו לשם וחזרה) מסוף רחוב Ploutarchou שבקולונאקי.

בכל מקרה, בעת טיול באתונה הקפידו לנעול נעליים שטוחות והקפידו לשאת הרבה מים בקיץ! מלמעלה תוכלו לראות את העיר כולה, את נמל פיראוס (port of Piraeus) וביום בהיר גם את האי אגינה (island of Aegina) ואת חצי האי פֶּלוֹפּוֹנסוֹס (Peloponnese). שתו משקה בבית הקפה שנמצא שם ובקרו בקפלת ג'ורג' הקדוש (chapel of St George).

אם יתמזל מזלכם ואתם באתונה בסוף השבוע של חג הפסחא, תוכלו לצפות במראה הנהדר של מאות אנשים שצועדים ממעלה הגבעה לאור נרות בערב שבת כחלק מתהלוכת טקס חג הפסחא.

טיול באתונה ברגל

ההליכה הרגלית באתונה יכולה להיות מן החוויות הטובות – או הגרועות ביותר. רבים מהרחובות הראשיים הוסבו למדרחובים בזמן האחרון, לשמחתן של משפחות אשר מגיעות אל אתונה עם ילדים קטנים. כך מתאפשר לקיים סיור ארכיאולוגי באתונה ללא מכוניות – במסלול המתחיל ברחוב וסיליסיס אמאליאס (Vasilisis Amalias Street), עובר מול מוזיאון אקרופוליס החדש (New Acropolis Museum), אקרופוליס (Acropolis), תיאטרון הרודיון (Herodion Theatre), תיסיאו (Thiseio) (רחובות Apostolou Pavlou Str)), רחוב ארמו (Ermou Street) ומסתיים בשכונת קרמייקוס (Kerameikos) (Gkazi)) הפופולרית שבה שפע של ברים ומועדונים.

אזור נוסף שנעים לטיול רגלי באתונה הוא השכונה ההיסטורית העתיקה פלאקה (Plaka), בעיקר בחלק העליון שלה וכן בקולונקי (Kolonaki) ובגן הלאומי של אתונה, שיכול לספק מפלט נעים מהחום והרעש של המרכז הסואן. מצד שני, התנועה הנוראית של אתונה הופכת את חציית הכבישים באזורים רבים לדבר לא נעים, בעיקר אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים קטנים – צריך לשמור עליהם היטב בחציית כבישים. אפילו ההליכה לאורך כמה מהרחובות המרכזיים באתונה יכולה להפוך לחוויה בלתי נעימה בגלל הרעש וזיהום האוויר. גם המכוניות והאופנועים החונים וחוסמים את מדרכות הולכי הרגל (דבר בלתי חוקי אבל נפוץ מאוד) יכולים להפריע. החדשות הטובות הן שאפשר להימנע מהרבה מהאזורים הומי התנועה ע"י שימוש במטרו המגיע כמעט לכל מקום שתייר יכול לרצות להגיע אליו.

אפשר לבקר באקרופוליס, ללכת לאורך הרחובות הציוריים של פלאקה או סביב הגבעות הסמוכות לאקרופוליס בזמנכם החופשי עם i Pod Pocket tours audioguides.. זו חוויה אינפורמטיבית ומהנה. האייפודים שמשמשים כמדריכי תיירים דיגיטליים זמינים להשכרה במלון הילטון אתונה (Athens Hilton Hotel), נמל התעופה סופיטל (Sofitel Athens Airport), ארמון קינג ג'ורג' (King George Palace) ובית המלון בייבי גראנד (Baby Grand Hotel).

פארקים באתונה

הפארק הלאומי פרניתה (Parnitha National Park) הוא אטרקציה מעולה עבור משפחות המגיעות אל אתונה עם ילדים – יש בו שבילים מסומנים היטב, ערוצי נחל, מעיינות ומערות. מסלולי טרק ואופני הרים שקיימים בכל ארבעת הרי הרכס נחשבים לפעילות חוץ פופולרית בקרב רבים מתושבי אתונה.

הגן הלאומי של אתונה (The National Garden of Athens) גם הוא פארק שלו ויפהפה הנמצא במרכז אתונה. ,תיירים יכולים ליהנות בו מהליכה ברגל ושעות של רוגע. הגנים מכילים בתוכם המון צמחייה שופעת, שלל פרחים, כמה שרידים עתיקים, שתי בריכות ברווזים וגן חיות קטנטן שבו כמה תוכים, ברווזים, אווזים, עופות, ארנבים ועיזים. בנוסף, יש גן שעשועים לילדים ובית קפה טוב, כך שמבחינת משפחות המגיעות אל אתונה עם ילדים זהו מקום קלאסי. הפארק שוכן בין בניין הפרלמנט ובין בניין Zappeion.

רחוב דיוניסיו ארפגיטו (Dionysiou Aeropagitou street), שהוא אחת הידועות שבין אטרקציות באתונה, הומר למדרחוב ומשמש כמסלול הליכה ציורי לטיול באתונה. המסלול מתחיל במקדש זאוס האולימפי (Temple of Olympian Zeus) שבשדרת וסילסיס אולגאס (Vasilissis Olgas Avenue,), ממשיך מתחת למדרונות הדרומיים של האקרופוליס ליד פלאקה (Plaka) ומסתיים ממש מעבר למקדש הפסטוס (Temple of Hephaestus) בתיסיאו (Thiseio). המסלול המלא מעניק למבקרים מראות טובים של הפרתנון והאגורה (Agora) שהייתה נקודת המפגש של האתונאים בעת העתיקה, הרחק ממרכז העיר הסואן. גבעות אתונה גם מספקות מרחב ירוק.  בליזבטוס (Lycabettus), גבעת פילופאפוס (Philopappos hill ) ובאזור שמסביבם, כולל הפניקס (Pnyx) וגבעת ארדטוס (Ardettos hill) שתלו עצי אורן ועצים אחרים שמעניקים להם תחושה של יערות קטנים יותר (בהשוואה אל פארקים עירוניים טיפוסיים).

יש באתונה גם את פארק Pedion tou Areos שממוקם ליד המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי, אך נמצא כעת תחת שיפוץ (נכון לכתיבת שורות אלה).

אתרים היסטוריים באתונה

האגורה העתיקה (Ancient Agora) – אתר אגורה העתיקה הוא מרחב ירוק שממנו נשקף נוף יפהפה אל עבר גבעת האקרופוליס. תוכלו לראות מכאן את מקדש הפייסטוס (Temple of Hephaestus), המקדש היווני העתיק השמור ביותר, את המוזיאון הארכיאולוגי, הסטואה של אטאלוס (Attalos Stoa), את מוזיאון האגורה שהוא מבנה עתיק משוחזר. מהאגורה, אפשר לצאת לטיול לכיוון האקרופוליס. השביל מהאגורה מתרחב אל תוך הפורום הרומי (Roman Forum).

כיכר סינטגמה (Syntagma Square) – כאן תראו את בניין הפרלמנט של יוון ואת בית המלון המשוחזר, ה- Grande Bretagne Hotel.. כמו כן, אם אתם מגיעים אל אתונה עם ילדים אל תוותרו על ההזדמנות לצפות בטקס חילופי המשמר של הפרלמנט המתקיים פעם בשעה, בדיוק בשעה העגולה. כיף לצפות במדים של חיילי המשמר ובסגנון ההליכה אבל הקפידו לא לעמוד בצד הלא נכון אם אתם רוצים תמונה טובה. אם במקרה, נעמדתם בצד הלא נכון, הם יסמנו לכם עם הרובה ומאחר שאסור להם לדבר, מישהו אחר יבקש מכם לעמוד במקום אחר.

קרמייקוס (Kerameikos) – אתר היסטורי שבו נמצא בית הקברות העתיק של אתונה. יש בו גם את שער דיפליון (Dipylon Gate), שבו מתחילה התהלוכה הפאן-אתנאית (Panathenaic procession). יש כאן מוזיאון המציג אסטלות (מצבות) ופריטים ארכיאולוגיים אחרים שנמצאו בשטח.

מקדש זאוס האולימפי (Temple of Olympian Zeus) – היום ניתן לראות רק את השרידים של מקדש זאוס העתיק. העמוד שנפל ושניתן לראות אותו בחתיכות, קרס במהלך סופת רעמים לפני כמאה שנים. האיצטדיון האולימפי של 1896 ושער אדריאנוס (Hadrian's Arch) נמצאים סמוך לכאן.

הר ליקבטוס (Lycabettus Hill) – גבעה בגובה של 200 מ' הגובלת ברובע קולונאקי (Kolonaki district). תוכלו להגיע למעלה בהליכה או באמצעות הרכבל (7 יורו). יש בית קפה-מסעדה עם נוף נהדר של העיר לכיוון הים. בדרך למעלה, במחצית הדרך, יש נופים מדהימים של מקדש הפרתנון, כאשר בין עמודיו אפשר לחזות בכחול המדהים של הים. הרכבל הוא בפני עצמו אטרקציה מומלצת למשפחות שמגיעות אל אתונה עם הילדים.

תחבורה באתונה

התחבורה הציבורית באתונה השתפרה במידה מאוד ניכרת בעשר השנים האחרונות. כרטיס רגיל  ("משולב" integrated) בעלות של €1.40 מקנה לנוסע גישה לכל סוגי התחבורה הציבורית באתונה – מטרו, רכבות פרברים, חשמליות/טראם, טרולי ואוטובוסים – ללא הגבלה בכל מקום בתוך אתונה (למעט בקו המטרו שנוסע אל נמל התעופה מזרחית ל- Doukissis Plakentias ובאוטובוסים של שדה התעופה) למשך 90 דקות, ואפשר גם להשיג כרטיס בעלות €4.50 התקף למשך 24 שעות, כרטיס שבועי בעלות €9 (5 ימים) או כרטיס תיירים בעלות €22 (3 ימים) שגם כולל נסיעה אחת במטרו לנמל התעופה ונסיעה אחת מנמל התעופה.

עובדי התחבורה הציבורית באתונה בזמן האחרון שובתים הרבה, מה שמוביל להפרעות קשות בתחבורה של אתונה. ודאו שיש לכם מידע עדכני על שביתות באתונה לפני ההגעה כי יש אפשרות מאוד ממשית שכשתנחתו בנמל התעופה לא תהיה לכם שום דרך להגיע לדאונטאון אתונה או להיפך.

ניתן לטעון כרטיסים במכונות המשתמשות במסכי מגע ברוב התחנות ובנקודות העצירה (אלא אם כן המכונות שבורות כתוצאה מונדליזם). מכונות כאלה יכולות גם לבצע החזרים של פקדונות שלא נעשה בהם שימוש. המכונות מקבלות תשלום באמצעות כרטיסי אשראי (ללא צורך במגע), אבל במקרים רבים זו לא פונקציה שבאמת פועלת. אין מספיק מכונות כרטיסים בתחנות עמוסות כגון Syntagma, ותצטרכו לפעמים לעמוד 5-10 דקות בתור.

אתונה
דירוג הגולשים 4.5 (6 הצבעות)
Sending

תגובות 4

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל