עונה מומלצת לחאניה

מזג האוויר בחאניה ועונה מומלצת לחופשה

חאניה היא עיר נופש יפהפייה בכרתים ובין היעדים האהובים ביותר באי. מזג האוויר בחאניה הוא יחסית נוח ומתון במהלך כל השנה, אך חשוב לדעת מתי עונת התיירות בחאניה, ומהם היתרונות והחסרונות של כל תקופה, כדי להחליט מתי כדאי לטוס לחאניה. במדריך למזג האוויר בחאניה נבדוק את כל הפרטים: מהי עונה מומלצת לחאניה, מתי כדאי לטוס לחאניה, אילו אירועים מיוחדים מתקיימים בעיר ועוד.

הזמנת דילים לכרתים   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

האקלים בחאניה, הממוקמת באי כרתים שביוון, הוא ים תיכוני, ולמרות שיש ארבע עונות ברורות, הוא לרוב די מתון ולא קיצוני. חודשי הקיץ בחאניה יבשים, והחודשים הגשומים יותר הם מנובמבר עד מרץ. שלג בעיר חאניה עצמה הוא מאורע נדיר, אך קרה בעבר.

התשובה הקצרה לשאלות: "איזו עונה מומלצת לחאניה?" או "מתי כדאי לטוס לחאניה?" היא בקיץ, החל מיוני ועד אוגוסט. אלו החודשים החמים והיבשים ביותר. הסיכוי הכי טוב ליהנות מטמפרטורות מים נעימה הוא ביולי. כך שאם ים ובריכה הם בראש סדר העדיפויות שלכם, עונה מומלצת לחאניה עבורכם היא בהחלט עונת הקיץ, ואם אפשר, אז ביולי-אוגוסט. אך גם לקיץ יש חסרונות: המחירים בשיאם, ובתי המלון והחופים מלאים בתיירים.

חופשה בחאניה (כרתים)  – עוד באותו נושא:

טיסות לכרתים – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב בחאניה כרתים – השוואת מחירים וטיפים

e-sim וסים ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

השכרת יאכטה ביוון – המדריך המלא למטייל

בתי מלון מומלצים עם ילדים בחאניה בכרתים

חוץ מהקיץ, יש אופציות נוספות לעונה מומלצת לחאניה, ולכל תקופה יתרונות וחסרונות משלה.

סוף האביב נחשב לעונה מומלצת לחאניה, שכן החל מאמצע אפריל מתחילה עונת התיירות. עם זאת, חשוב לדעת שגם באפריל ובמאי מזג האוויר בחאניה עלול להיות הפכפך וגבולי, ולצד ימים חמימים, יש סיכוי להיתקל גם בימים קרירים ואף בגשם לעיתים.

הדבר נכון גם לתחילת הסתיו, שנחשבת לעונה מומלצת לחאניה בעיקר בשבועות הראשונים שלה. ככל שמתקדמים יותר לקראת אוקטובר ונובמבר, יש יותר סיכוי לרוחות וטמפרטורות קרירות (ואף גשם).

חשוב לזכור שני דברים כשמתעניינים בעונה מומלצת לחאניה:

  1. מזג האוויר בחאניה הוא מאוד דינמי, ומשתנה משנה לשנה. הוא יכול להפתיע; והתחזית הכי מדויקת היא התחזית הקרובה ביותר לתאריך הרלוונטי.
  2. כל עוד מוכנים לכל תרחיש ומגיעים גם עם ביגוד חם, אפשר ליהנות גם מהימים הקרירים: לטייל בעיר, לעשות הליכות בטבע וליהנות מהקולינריה ומהשווקים. כך שגם אם אתם מגיעים בעונה בה מזג האוויר בחאניה גבולי, אפשר להפיק ממנה את המיטב עם קצת תכנון מוקדם.

עונות השנה בחאניה

מזג האוויר בחאניה בקיץ (מיוני עד אוגוסט)

עונת הקיץ היא עונה מומלצת לחאניה. מזג האוויר חם ויבש, אך הטמפרטורות לרוב לא קיצוניות. לרוב הן מגיעות עד לכ-32 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים, אך לעיתים גם עד לכ-38 מעלות צלזיוס.

עונת התיירות בחאניה בשיאה בחודשי הקיץ, כך שהחופים ואתרי התיירות מלאים בתיירים, וכתוצאה מכך המחירים עלולים להיות גבוהים יותר. מומלץ להזמין טיסות ובתי מלון כמה שיותר זמן מראש לתקופה זו.

מזג האוויר בחאניה בסתיו (מספטמבר עד נובמבר)

השבועיים-שלושה הראשונים של עונת הסתיו עדיין נחשבים לזמן טוב לחופשה בחאניה, עם מזג אוויר חמים וחופים שקטים יותר. עם זאת, ככל שמתקדמים לקראת נובמבר, הסיכוי לגשם, לימים קרירים ולרוחות עולה, ומזג האוויר הופך פחות אידיאלי לחופשת חוף. למרות זאת, גם באוקטובר ניתן ליהנות מימים חמימים לסירוגין, והטמפרטורות בצהריים לעיתים מגיעות לכ-24 מעלות צלזיוס ואפילו מעט יותר. בנובמבר רוב הימים קרירים, ולעיתים בשעות צהרים מדי פעם ניתן ליהנות מכ-24-23 מעלות צלזיוס. אם אתם רוצים ליהנות מהעיר, מהקולינריה, מהנופים ומהליכות בטבע, ופחות מתעניינים בבריכה ובבטן גב, עונת הסתיו כולה היא עונה מומלצת לחאניה עבורכם: העיר שקטה יותר לעומת חודשי הקיץ, המחירים זולים יותר ומזג האוויר נעים ומתון.

מזג האוויר בחאניה בחורף (מדצמבר עד פברואר)

מזג האוויר בחאניה בחורף אמנם קר מדי לחופשת חוף, אבל יחסית לחורף אירופאי הוא מתון מאוד ואף נעים. גם בחורף לעיתים ניתן ליהנות משעות צהרים חמימות פה ושם. דצמבר עד פברואר הם החודשים הגשומים ביותר בשנה, עם לפחות כעשרה ימי גשם מדי חודש. גם אם זו לא העונה הכי תיירותית בעיר, בהחלט אפשר להגיע לבקר בחאניה בתקופה זו, וליהנות מחופשה זולה יחסית, קולינריה מנחמת, טיולים יפהפיים בטבע המרהיב שבאזור וטיול הרבה יותר אותנטי.

מזג האוויר בחאניה באביב (ממרץ ועד מאי)

מזג האוויר באביב בחאניה מתחיל להתחמם בהדרגה, ובאפריל נפתחת עונת התיירות עם ראשוני התיירים.

עונת האביב נחשבת לעונה מומלצת לחאניה רק בשבועות האחרונים של העונה, בהם ניתן ליהנות ממזג אוויר חמים ונעים. עם זאת, באפריל מזג האוויר נעים אך גבולי ולעיתים אף הפכפך, וכדאי להביא איתכם גם בגדים חמים ולהיות מוכנים להפתעות בצורת סיכוי לגשם פה ושם או יום קריר לפתע במהלך החופשה.

טמפרטורת המים נעה באזור 20 מעלות צלזיוס בחודש מאי, ובאזור 17 מעלות צלזיוס באפריל.

אירועי תרבות ופסטיבלים בחאניה

עיר הנופש החלומית חאניה עמוסה בתרבות, ומומלץ לשלב גם אירועים תרבותיים או פסטיבלים בחופשה.

אלו רק כמה מהאירועים המרכזיים שמתקיימים בעיר:

קיץ תרבותי בחאניה Chania Cultural Summer

מדי שנה, מתפרסמת רשימה של אירועי תרבות בחאניה בתקופת הקיץ ממגוון סוגים: הקרנות סרטים, תערוכות אומנות, הופעות מוזיקליות, הרצאות, הצגות לילדים ועוד.

פסטיבל הרוק של חאניה Chania Rock Festivla

פסטיבל הרוק של חאניה מתקיים מדי שנה בקיץ, ביולי או באוגוסט, למשך יומיים בדרך כלל. הפסטיבל כולל מגוון הופעות של אמני רוק מקומיים ובינלאומיים.

פסטיבל סטראטה Traditional Strata

אירוע תרבותי חדש יחסית, אותו מארגנת עיריית חאניה מדי שנה בקיץ, ובו, מדי יום שלישי, מטיילים אמנים מוזיקליים ברחבי הנמל הונציאני ומנגנים שירים עממיים בחגיגה יפהפייה של תרבות מקומית.

מזג האוויר בחאניה לפי חודש

בחלק הבא של המדריך בדקנו את הטמפרטורות הממוצעות מדי חודש לפי שנים קודמות. מכיוון שאי אפשר לדעת במדויק מה יהיה מזג האוויר בחאניה כל כך הרבה זמן מראש, כדאי לבדוק תחזית מקומית גם יומיים-שלושה לפני התאריך הרלוונטי למידע מדויק יותר.

מזג האוויר בחאניה בינואר

מזג האוויר בחאניה בינואר קר וגשום. הטמפרטורות נעות בין כ-15 לכ-9 מעלות צלזיוס בממוצע, וניתן לצפות לכ-13 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בחאניה בפברואר

מזג האוויר בפברואר בחאניה קר וגשום, עם טמפרטורות שנעות בין כ-16 לכ-9 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות לכ-10 ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בחאניה במרץ

מזג האוויר במרץ בחאניה מתון יותר אך עדיין קר, עם טמפרטורות שנעות בין כ-16 לכ-10 מעלות צלזיוס. פה ושם אפשר ליהנות משעות צהרים חמימות. כמויות הגשם בירידה, אך עדיין ניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בחאניה באפריל

מזג האוויר בחאניה באפריל די מתון, אך עדיין גבולי וקריר רוב הזמן. הטמפרטורות מגיעות עד לכ-20 מעלות צלזיוס בצהריים ולעיתים קצת יותר. הלילות עדיין די קרים, עם טמפרטורות באזור 12 מעלות צלזיוס.

ניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בחאניה במאי

מזג האוויר במאי בחאניה מתון ויבש יחסית. הסיכוי לגשם קלוש יותר, והטמפרטורות נעות באזור 23-25 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים. מזג האוויר עדיין גבולי, ויכול להיות קריר לעיתים.

מזג האוויר בחאניה ביוני (זמן מומלץ לחופשה בחאניה)

מזג האוויר ביוני בחאניה חם ויבש יחסית, עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ-30 מעלות צלזיוס בשעות היום החמות. הלילות קרירים מעט.

מזג האוויר בחאניה ביולי (זמן מומלץ לחופשה בחאניה)

מזג האוויר ביולי בחאניה חם מאוד ויבש יחסית, עם טמפרטורות שבדרך כלל נעות באזור 32 מעלות צלזיוס בצהריים ואפילו יותר לעיתים. הלילות נעימים.

מזג האוויר בחאניה באוגוסט (זמן מומלץ לחופשה בחאניה)

מזג האוויר באוגוסט בחאניה חם מאוד ויבש יחסית, עם טמפרטורות שנעות בין כ-30 לכ-20 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בחאניה בספטמבר (זמן מומלץ לחופשה בחאניה)

מזג האוויר בספטמבר בחאניה חם ונעים, עם טמפרטורות שנעות באזור 30 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים ויכולות לצנוח עד לכ-20 מעלות צלזיוס בשעות הלילה. יש סיכוי למעט מאוד גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בחאניה באוקטובר

מזג האוויר בחאניה באוקטובר מתון וגבולי, עם טמפרטורות שנעות בין כ-23 לכ-16 מעלות צלזיוס. לעיתים ניתן ליהנות מימים חמים, בעיקר בשבוע הראשון של החודש.

מזג האוויר בחאניה בנובמבר

מזג האוויר בחאניה בנובמבר כבר די קריר, עם טמפרטורות שנעות בין כ-22 לכ-12 מעלות צלזיוס. הסיכוי לגשם עולה, ואפשר לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בחאניה בדצמבר

מזג האוויר בחאניה בדצמבר קר וגשום, עם טמפרטורות שנעות בין כ-17 לכ-10 מעלות צלזיוס וכעשרה ימי גשם במהלך החודש.

Chania WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל