כרתים

כרתים עם ילדים – הכל על חופשה משפחתית בכרתים

חופשה בכרתים עם ילדים – המדריך המלא: מידע על כרתים למטייל הישראלי, טיפים והמלצות למשפחות המגיעות אל כרתים עם ילדים, הסברים על הערים השדונות בכרתים ועל אטרקציות תיירותיות בכרתים, מידע על פעילויות נופש מומלצות ועל תיכנון טיול בכרתים ועוד

הזמנת דילים לכרתים   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

כרתים crete הוא האי הגדול ביותר באיי יוון ואחד מאתרי הנופש הפופולריים ביותר בטווח טיסה קצרה מישראל. האי כרתים שוכן בים התיכון בין ים כרתים לבין הים הלובי, דרומית לפלפונז. אורכו של כרתים כ-260 ק"מ ורוחבו כ-60 ק"מ. כרתים מחולק לארבע מחוזות – חאניה (Chania), הרקליון (Heraklion), לסיטי (Lasithi) ורתימנו (Rethimno) והוא נחשב לאחד האיים היפים, אם לא האי היפה ביותר מבין כל איי יוון. לדעת יוונים רבים אין מקום כמו כרתים עלי אדמות, ורבים מההורים המגיעים אל כרתים עם ילדים לחופשה משפחתית מסכימים עם הקביעה הזו. אוכלוסיית כרתים מונה כ-650 אלף איש  כך שמדובר באי גדול עם מספר ערים, המציע למשפחות המזמינות חופשה בכרתים לא רק חופשה מלאת שמש, ים וחול, אלא גם תרבות עשירה כמיטב המסורת של יוון, תשתיות מצויינות והמון אנשים לבביים המעניקים אירוח נהדר לתיירים. בכתבה זו תלמדו גם על שלל האטרקציות של כרתים למשפחות

המלצות קריאה לפני חופשה בכרתים עם ילדים –

אם אתם שוקלים לשלב את החופשה המשפחתית עם טיול בכרתים ברכב שכור מומלץ לקרוא את המדריך המיוחד הכולל טיפים על נהיגה בכרתים והשוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים בהזמנת השכרת רכב בכרתים  

המלונות הטובים ביותר של כרתים למשפחות – אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים וודאו שהחופשה תהיה מושלמת באחד מבתי המלון המומלצים בכרתים המתמחים באירוח משפחות וכוללים שירותים כמו אפשרות להזמין בייביסיטר לחדר המלון כדי שתוכלו ליהנות מחיי הלילה בכרתים, משחקיות לילדים ועוד – בדירוג 10 מלונות מומלצים בכרתים למשפחות עם ילדים

לפני הזמנת טיסה לכרתים בידקו את המדריך המיוחד הכולל השוואת מחירים וטיפים לאיתור טיסות זולות לכרתים ואף ביקורת על חברות התעופה המציעות טיסות לכרתים

כמו כן, מומלץ לקרוא גם את המדריך המלא לסים ו-eSim ליוון, עם כל המידע והטיפים שיעזרו לכם להחליט היכן כדאי לקנות ומתי, וכן מידע על עלות כרטיס סים ליוון.

כרתים מפורסמת בחופיה היפים והיא מגוונת מאוד מבחינה גיאוגרפית. האי הגדול כולל מישורי חוף שופעים, רכסי הרים, ערים שוקקות חיים וכפרים שלווים. נסיעה ברחבי האי מתבצעת לעיתים קרובות לאורך האקוודקטים שנבנו באי בתקופה הרומאית והטורקית ותפתח בפניכם ובפני הילדים צוהר אל תוך התרבות היוונית המינואית.

מוניות בכרתים – שירותי הסעה פרטית משדות התעופה והנמלים

השתמשו בקישור להזמנת הסעה הלוך ושוב מהנמלים הימיים ושדות התעופה של חאניה, הרקליון ורתימנו לבתי מלון בכרתים.

להזמנת הסעות בכרתים

השכרת אופניים בכרתים

השתמשו בקישור כדי להזמין אופני הרים ואופני מסלול להשכרה בכרתים.

להזמנת השכרת אופניים בכרתים

ערים בכרתים

הרקליון (Iraklion או Candia) – העיר הגדולה ביותר באי ובירת כרתים. גולת הכותרת שלה היא אתר קנוסוס (Knossos) הארכיאולוגי. הרקליון איננה העיר האטרקטיבית ביותר בכרתים מאחר שהתיכנון שלה די אקראי. אבל היא בהחלט אחת היעדים המעניינים של כרתים למשפחות – תמצאו כאן שורה של מבנים וכנסיות ששווים ביקור. העיר העתיקה של הרקליון, לעומת זאת, כבר איננה קיימת. הנמל הוא מקום טוב לעלות בו על קרוז או מעבורת, כולל חומות עתיקות מתקופת השליטה של דוכסות ונציה בכרתים ובנוי בסגנון ונציאני באופן כללי.

אגיוס ניקולאוס (Agios Nikolaos ) – בירת מחוז לסיטי. עיר בעלת קסם ששימשה בעבר כיעד בילויים וחיי לילה מרכזי עבור תיירים צפון אירופאיים ובעיקר מאנגליה, היא עיר הרבה יותר שלווה בימים אלה, ומספר הדיסקוטקים שבה די מצומצם כיום.

חאניה (Haniá) – העיר הגדולה ביותר ובירת מחוז חאניה. העיר העתיקה שלה נשמרה די טוב והיא שוכנת לאורך שער הנמל (שהוא נקודת בסיס ליציאה לקרוזים ושיט מעבורות) ולאורך אזור הנמל בו עוגנות האוניות.

חאניה היא יעד מאוד אטרקטיבי אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים  – רבים ממבני הנמל נבנו בתקופה הוונציאנית והטורקית, כולל מספר חמאמים טורקיים. בנוסף, תמצאו כאן מגדלור ונציאני עתיק (faros) ומסגד טורקי. מומלץ לבלות את שעות הבוקר בשיטוט ברחובותיו הצרים של אזור הנמל, או לקחת את הילדים לשיט באוניות בעלות רצפות הזכוכית, היוצאות מנמל Chersonissos, אחת האטרקציות המיוחדות של כרתים למשפחות עם ילדים. נחמד מאוד לבקר בחאניה גם בעונת החורף, ועונת הקיץ כמובן מאוד פופולרית בקרב תיירים. למרות שחאניה הומה באזורי בילוי, חאניה עדיין שלווה יותר משכנתה מאליה (Malia), המתאפיינת בתיירות של צעירים ומסיבות.

מאליה (Malia ) – נחשבת לבירת המסיבות של כרתים. מגיעים לכאן בעיקר צעירים (המון בריטים) ויצא לה שם רע בשל התיירים השתויים הממלאים את הרחובות ואת החופים עד שעות הבוקר המוקדמות. אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים קטנים זהו איננו היעד הקלאסי ביותר לחופשה משפחתית בכרתים. העיר מלאה במועדוני לילה וברים, וכן שפע של מסעדות המכוונות לטעם המערבי וכוללות אוכל מקסיקני, הודי ובריטי. תמצאו כאן גם את מקדונלד'ס ואת KFC. באופן כללי, כל המסעדות ומוקדי התיירות פתוחים רק בעונת הקיץ.

רת'ימנו (Rethymno) – בירת מחוז רת'ימנו (Rethymnon). גם רת'ימנו היא יעד שכדאי לקחת בחשבון בתיכנון טיול ברחבי כרתים עם ילדים – יש בה עיר עתיקה מרשימה ביותר ושמורה היטב, עם מבוכים וסמטאות המיועדות לתיירים. העיר העתיקה שוכנת למרגלות מבצר ונציאני ענק – עבור ילדים מדובר בהרפתקאה בעלת ניחוחות של ימי הביניים.

אלונדה (Elounda) – בעבר הייתה עיר דייגים קטנה, וכיום אתר תיירות מועדף על סלבריטאים כמו בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי. אם אתם מתכננים להגיע אל כרתים עם ילדים קחו בחשבון שאלונדה היא יעד יקר ויוקרתי יחסית, תמצאו כאן בעיקר ריזורטים וווילות אקסקלוסיביות ברמה של 4 ו-5 כוכבים. אלונדה, השוכנת על מפרץ אלונדה, כוללת גם את האי הנטוש  Spinalonga ששימש בעבר כמבצר טורקי ומושבת מצורעים. העיר מושבתת ברובה בחודשי החורף, כמו ערים רבות אחרות באי המתבססות על תיירות.

לרפטרה (Lerapetra) – העיר נמצאת בנקודה הדרומית ביותר של אירופה. תמצאו כאן חופות חוליים וכן נמל ונציאני עתיק.

סיטיה (Sitia) – עיר נמל בינונית השוכנת בקצהו המזרחי של כרתים, נקודת היציאה לחופים טבעיים רבים. חוף חולי מאוד טוב נמצא ממש בתוך העיר ליד הנמל, ושם תמצאו סדרה של טברנות מסורתיות. תיירים מצרפת מאוד אוהבים את סיטיה, וניתן להגיע לכאן בטיסות צ'ארטר ישירות במהלך עונת התיירים, וכן מעבורות.

כרתים עם ילדים – אטרקציות ופעילויות מומלצות בכרתים למשפחות

ארמון קנוסוס

ארמון קנוסוס – האתר הארכיאולוגי של קנוסוס (Knossos) הוא כנראה האטרקצייה המפורסמת ביותר של כרתים למשפחות והוא מספק מסע אחורה בזמן, לכרתים העתיקה של עידן הברונזה . ארמון קנוסוס היפהפה נמצא ליד העיר הרקליון ונחשב לאתר הארכיאולוגי החשוב ביותר בכרתים.

תוכלו לחקור את הארמון העתיק באמצעות סיור מודרך או לטייל בו עצמאית. קנוסוס מופיעה באגדות שונות במיתולוגיה היוונית כגון הסיפור המיתולוגי של דדלוס ואיקרוס,  סיפור האהבה של תזוס וארידנה ואגדת המינוטאור הפחדן. אל תשכחו להביא מים, כובעים וקרם הגנה מהשמש – השמש יכולה להיות חזקה מאוד באתר בתקופת הקיץ. אתר ארמון קנוסוס פתוח מאפריל עד אוקטובר, כל יום מ-8:00-19:30.

הזמינו כרטיסים בקישור הכוללים הטבות מיוחדות, ואיתם תדלגו על התור בכניסה לאחת האטרקציות הפופולריות בכרתים והיכנסו אל ארמון קנוסוס (ללא מדריך). תורידו סיור אודיו דיגיטלי לטלפון הנייד ותשמעו סיפורים מעניינים על חיי היומיום של קנוסוס בקצב הטיול שלכם. ההטבה של כניסה ללא תור שכלולה בכרטיסים אלו חשובה במיוחד עבור משפחות שמתכננות חופשה בכרתים עם ילדים קטנים אשר עלולים לאבד סבלנות בתורים הארוכים בכניסה לארמון קנוסוס בעונת התיירות.

להזמנת כרטיסי כניסה ללא תור לארמון קנוסוס

ארמון קנוסוס והאתר הארכיאולוגי (כרטיסים רגילים)

בקישור למטה תוכלו להזמין כרטיסים רגילים (בתור הכללי) לארמון קנוסוס. שוטטו בשרידים בני ה-9,000 שנה של מה שהיה פעם המרכז התרבותי של עידן הברונזה ביוון. גלו עוד על התרבות המינואית ושמעו את הסיפורים מהמיתולוגיה שסופרו על המינוטאור והמבוך שלו. לכו בעקבות הארכיאולוג הנודע ארתור אוונס והתפעלו מארמון מינואי שנבנה מחדש.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

פארק המים אקווה פלוס בחרסוניסוס

בלו יום באחד מפארקי המים הגדולים ביותר בכרתים. הזמינו מראש (בקישור) כרטיס כניסה לפארק המים אקווה פלוס, הנמצא כ-26 ק״מ מזרחית להרקליון ותיהנו מ-50 מגלשות, משחקים ומתקנים, וצוות ידידותי שממתין לשרת אתכם.

פארק המים Acqua Plus הוא פארק המים הפופולרי ביותר בכרתים והראשון באזור איי יוון. הוא ממוקם כחמישה ק"מ מחרסונינוס וכ-30 ק"מ מהרקליון. הפארק מחולק לשניים כאשר צד אחד מיועד לילדים ומכיל מגלשות בטוחות ובריכות והצד השני מיועד למבוגרים וכולל מגלשות אקסטרים .

תיהנו מריגושים מקפיצי אדרנלין במגלשות ובאטרקציות השונות, למשל אקווה סלאלום (Aqua Slalom), החורים השחורים (Black Holes) והנהר המשוגע (Crazy River). לחלופין, תוכלו לשוט בנחת לאורך הנהר העצל. מבקרים מכל הגילים ימצאו משהו לטעמם מתוך עשרות המגלשות, מה שהופך את הבילוי ליום משפחתי אידיאלי של חופשה בכרתים לכל המשפחה.

שחו בבריכה המרכזית או גלשו לאורך 80 המטרים של צינור המים. הירגעו בנהר העצל או בבריכת עיסוי המים. יש בפארק גם אזור שבו גדלים פרחים מיוחדים לאי, עצי דקל ובוגנוויליה, כמו גם ציפורני חתול ועוד מיני פרחים. אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים בקיץ – זוהי אטרקציה שאסור לפספס.

להזמנת כרטיסים לפארק המים בכרתים אקווה פלוס

כרטיס כניסה לפארק המים Acqua Plus כולל הסעה מרתימנו

בלו יום שלם של חופשה בכרתים עם המשפחה במשחקי מים עם מתקנים בפארק המים הגדול ביותר בכרתים – אקווה פלוס – המהווה את אחת האטרקציות המובילות בכרתים למשפחות עם ילדים. בהזמנת הכרטיסים בקישור ניתן לבחור גם באפשרות של תחבורה מרתימנו הלוך – חזור.

להזמנת כרטיס כניסה אקווה פלוס לפארק המים בכרתים כולל תחבורה

האקווריום של כרתים בהרקליון – כרתאקווריום –  CRETA quarium

בלו יום של חופשה בכרתים בחקר הרב-גוניות המדהימה של החיים בים התיכון של כרתים באקווריום התצפית הגדול בהרקליון – כרתקווריום. צפו בלמעלה מאלפיים יצורים ימיים – מכרישים למדוזות וצבי ים. זהו אחד האזורים הרב-גוניים ביותר בכרתים מבחינת הזנים החיים בים.

זהו אחד האקווריומים הגדולים והחדישים ביותר באירופה. האקווריום נבנה כחלק מ – THALASSOKOSMOS  , הקומפלקס הגדול ביותר למחקר ימי באזור הים התיכון. אקווריום התצפית הגדול והמודרני הוא דרך נפלאה הן לילדים והן למבוגרים ללמוד על המערכות האקולוגיות של הים התיכון.

אם אתם מתכננים להגיע אל כרתים עם ילדים – זוהי אטרקציה חובה וללא ספק אחת מהאטרקציות המובילות של כרתים למשפחות.

להזמנת כרטיסים לאקווריום בכרתים – כרתקווריום

סרט 9D ״עולם המינואים״ וצילומי תלת מימד

זוהי אטרקציה מיוחדת בכרתים למשפחות בה התרבות המינואית, הציוויליזציה העתיקה ביותר באירופה פוגשת את מוזיאון התלת-ממד וקולנוע תשעה ממדים החדשים ביותר באירופה, המשלבים חינוך ובידור. צפו בסרט אפי על התקופה המינואית של כרתים העתיקה בטכנולוגיית תשעה מימדים חדשה.

אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים זוהי הזדמנות נהדרת לשלב בין החיבה לטכנולוגיה חדישה לסיפור של כרתים מזווית היסטורית ומיתולוגית.

להזמנת האטרקציה בכרתים 3D Minoan's World

טיולי אופניים בכרתים – רכיבת אופניים בשטחי עפר לאורך כבישי הר ציוריים דרך כפרים מסורתיים, היא דרך מצויינת ליהנות מנוף ההרים המהמם של כרתים. אם אתם מגיעים לטיול משפחתי בכרתים עם ילדים מומלץ להצטרף לאחר מסיורי האופניים המודרכים בכרתים. את אופני ההרים תוכלו לשכור מחברות להשכרת רכב או אופניים בכרתים.

אם אתם מתכננים להגיע אל כרתים עם ילדים שימו לב שהאופניים הקטנים ביותר להשכרה מתאימים לילדים בני שבע. אם יש לכם ילדים קטנים יותר ואתם מנוסים ברכיבת שטח אפשר פשוט לשכור מושב תינוקות שניתן להרכיב לאופניים, הם זמינים בסוכנויות השכרת האופניים בכרתים ללא קושי בד"כ. סוכנות מומלצת להשכרת אופניים בכרתים היא Auto-Kappa car and bicycle hire.

צלילה בכרתים – אם אתם חובבי צלילה ומתכננים חופשה בכרתים עם ילדים בוגרים מספיק, אפשר להירשם כמשפחה לקורס צלילה, לגלות את העולם התת-קרקעי המופלא של כרתים ולהרוויח חוויה שילדיכם יזכרו לנצח. מרכזי צלילה עם מיכלים פזורים בשפע ברחבי כרתים (ובעיקר בצפון) והם מתאימים לכל הרמות. כמה מיעדי הצלילה הפופולריים ביותר בכרתים הם Bay of Afrata בחאניה, Hersonissos Cape בהרקליון, Panormos Village ברתימנון, וריף Nikolos בלסיטי.

צלילה בכרתים למתחילים (מחאניה)

גלו את העולם התת-מימי הקסום של הים האגאי בהרפתקת צלילה למתחילים, עם הסעה הלוך ושוב מחאניה. תלמדו איך לצלול, עם עזרה ממדריך ותגלו מה מסתתר במעמקי הים.

להזמנת צלילה למתחילים בכרתים

חוויית צלילה בכרתים – ללא צורך בניסיון או תעודות

חווית צלילה ייחודית בכרתים של I-Discover Scuba , ללא צורך בשום תעודה או ניסיון. אפשרי לכל משתתף מעל גיל 10 כך שאם אתם מתכננים להגיע אל כרתים עם ילדים גדולים תוכלו לצלול ביחד.

להזמנת חווית צלילה בכרתים 

פעילות מהנה נוספת לחופשה בכרתים עם ילדים היא שיט קיאקים בחוף הדרומי. מסלולי שיט קיאקים נהדרים ייקחו אתכם לנקודות המיוחדות ביותר של כרתים, כולל Paleochora, Sougia, Agia Roumeli, Loutro, Sfakia, Vai  והאי Spinalonga .

חתירה בעמידה (סאפ) בלגונה הכחולה

בואו ליהנות מסיור היוצא מחאניה וכולל חתירה בעמידה על גלשן סאפ בלגונה כחולה בחוף היפהפה לוטרקי (Loutraki) – חוויה באמת ייחודית בה תחתרו דרך מערה צבעונית.

להזמנת חתירה בעמידה בגלשן סאפ בכרתים

האפשרויות לגלישה גם מצויינות בכרתים – גם גלישת רוח, גלישת חתירה וגלישת קיט (קייטסרפינג). יעדים מומלצים לגלישה בכרתים הם Elafonisi, Falassarna, Agia Marina, Plakias, Amoudara  ו-Lerapetra..

אקווריום Aquaworld בחרסוניסוס (Hersonisos) זוהי אחת האטרקציות המיוחדות של כרתים למשפחות עם ילדים, האקווריום הראשון של כרתים המכיל תצוגות של חיי המים המקומיים, מאות דגים ובעלי חיים מימיים וגם זוחלים ממקומות שונים בעולם. רוב בעלי החיים כאן הגיעו לאחר שנפצעו בטבע וחולצו, וכיום הם זוכים לבית חם ובטוח במרכז. יש כאן המון הזדמנויות לצילומים משפחתיים עם הילדים באינטראקציה עם החיות. המרכז פתוח מעשר בבוקר עד שש בערב כל יום בין אפריל ואוקטובר.

פארק הדינוזאורים של כרתים – חווייה מיוחדת לכל המשפחה, אחת האטרקציות המיוחדות של כרתים למשפחות בכיכובן של החיות הפרהיסטוריות שמגרות את הדימיון של כל ילד – דינוזאורים. כאן מוצגים אוסף גדול של שלדי דינוזאורים מאובנים מהעידן המזוזואי וכן שלדים בעלי חיים פרה-היסטוריים אחרים, וילדים יכולים ללמוד על חייהם של הדינוזאורים באמצעות תצוגות אינטראקטיביות ומשחקים חינוכיים. בהחלט יעד יחיד במינו, אך אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים קטנים היזהרו כי הדינוזאורים זזים ומשמיעים קולות. פעילות הרפתקנית נוספת שמתאימה למשפחות עם ילדים במוזיאון היא חקר מערות ההר הרבות והמעניינות ויש גם הזדמנות לחפור מאובנים בחול כמו ארכיאולוגים.

מערת דיקטאון (Dikteon Cave) – כרתים הוא אי גדוש במערות תיירותיות ומערת דיקטאון היא אחת המערות החשובות ביותר בכרתים, ואחת המערות המומלצות לטיול אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים. המערה מלאה בזקיפים ונטיפים ומשמשת בית לכמה וכמה זני בעלי חיים וצמחייה – מיוני בר וציפורים אחרות ועד עטלפים המכונים "ערפדים מדומים" (Mediterranean Ear Bat). על פי המיתולוגיה היוונית, זאוס, אבי האלים, נולד במערת דיקטאון ועז בשם אמלתיאה גידלה אותו. ע"פ סיפור אחר במיתולוגיה היוונית, דיקטאון אנדרון הוא המקום בו זאוס נשא את האלה אירופה לאחר שחטף אותה משבט הפיניקים. מערת דיקטאון ממוקמת על מדרון רכס הרי דיקטי (Dikti) במזרח כרתים. עוד אחת מהמערות הפופולריות של כרתים למשפחות היא מערת Sfentoni בכפר Zoniana. קל יחסית להגיע אליה גם אם אתם מטיילים בכרתים עם ילדים קטנים, ותמצאו בה עושר מדהים של זקיפים ונטיפים בצבעים וצורות שונים.

עוד פארק מים בכרתים הוא Aqutic Park הנמצא ב Limnoupolis, כ-8 ק"מ מחוץ לעיר חאניה. הפארק מלא במתקני מים מרתקים ומתאים מאוד לילדים, עם שפע של מגלשות מים ובריכות. המתקנים כאן מאוד חדישים ודומים מאוד לאלה שתמצאו בפארקי שעשועים ידועים בעולם כמו דיסנילנד. כשהילדים מתעייפים והגיע הזמן לארוחה ומנוחה, תוכלו לשבת באחת המסעדות או הברים של הפארק.

קרוזים בכרתים


שיט ללגונה באלוס וגרמבוסה Balos Lagoon & Gramvousa מנמל קיסמוס

שייט בכרתים של יום מלא מנמל קיסמוס הלוקח אתכם לאחד המקומות המדהימים ביותר ביוון. בקרו בטירה הוונציאנית שעל האי גרמבוסה וצאו לשחייה במים הצלולים והמדהימים של לגונת באלוס (Balos Lagoon).

יום מושלם במיוחד עבור משפחות שמגיעות אל כרתים עם הילדים.

להזמנת שייט בכרתים מנמל קיסמוס ללגונה באלוס וגרמבוסה

הפלגה וסיור מודרך לספינלונגה מאגיוס ניקולאוס

צאו בשיט מאגיוס ניקולאוס למצודת ספינלונגה היפה שנבנתה בתקופה הוונציאנית. תיהנו מסיור מודרך ותלמדו על קהילת המצורעים שחיה כאן בתחילת המאה העשרים. שוטו למפרץ מיראבלו (Mirabello Bay) ושחו במים הצלולים של חוף קולוקיטה (Kolokytha beach).

להזמנת הפלגה בכרתים לספינלונגה מאגיוס ניקולאוס

שייט מהרקליון – 5 שעות באוניית הפירטים "הוורד השחור"

עלו על ספינת פירטים להרפתקה בלתי נשכחת. הפליגו מחרסוניסוס לעבר סיסי, לשחייה וצלילת שנורקל ולאחר מכן ארוחת ברביקיו. לא חסרות הפלגות בכרתים – אבל כאשר מתכננים טיול בכרתים עם הילדים, הפלגה בספינת פיראטים היא הפתעה מיוחדת.

להזמנת הפלגה בכרתים בספינת פיראטים

טיול מאורגן מכרתים לסנטוריני – יום אחד מהרקליון או אגיוס ניקולאוס

חוו את יופיו של האי הרומנטי סנטוריני בסיור יום מנמל הרקליון. צאו לסיור מודרך בסנטוריני ברכב ממוזג וגלו את האתרים המרכזיים של עיר הבירה פירה (Fira).

להזמנת טיול מכרתים לסנטוריני

שייט לאי כריסי Chrissi Island מאירפטרה

בקרו בקצה הדרומי ביותר של כרתים – אחד המקומות האקזוטיים ביותר ביוון. צאו לשיט בן שעה היוצא מנמל אירפטרה  וגלו את החופים הזהובים ואת דיונות החול של האי כריסי.

להזמנת קרוז בכרתים לאי כריסי מנמל אירפטרה

טיולים מודרכים בכרתים (עם מדריכים מקומיים)


רכיבה על סוסים בכרתים בהרים הסמוכים להרקליון כולל ארוחת צהריים

גלו את הנוף הנהדר של הרי Finikia בסביבות הרקליון עם רכיבה על סוסים. תיהנו מהנוף המשגע של הר זאוס ותיהנו מארוחת פיקניק טעימה.

להזמנת רכיבה על סוסים בכרתים

סיור טבע בכרתים מרתימנו

ראו כפרים מסורתיים, כנסיות, הרים, קניונים וחופים בטיול מודרך בכרתים של יום מלא מרתימנו. עצרו בקורנס (Kournas), אגם המים המתוקים היחיד של כרתים. תיהנו מנסיעה קצרה דרך אזורי הטבע לעבר הכפר ארגיופולי (Argyroupoli), שבו תשבו לכוס קפה יווני.

בזמן שהנהג ממשיך לעבר הקצה הדרומי של האי, תוכלו להבחין בשינויי הנוף ממש לפני שתבחינו בים, תעצרו בקניון קוציפו (Kotsifou) ותבקרו בכנסיית אבן עתיקה ויפהפיה.

עצרו למנוחה במפרץ פלאקיאס (Bay of Plakias) ותיהנו מזמן חופשי בחוף או בסיור בכפר. בדרך חזרה לרתימנו, תסעו דרך קניון קורטליוטיס (Kourtaliotis Gorge) ותתרשמו מהנוף הפראי הטבעי.

להזמנת טיול טבע בכרתים מרתימנו

ארמון קנוסוס והרקליון – סיור פרטי מודרך

טיילו עם מדריך פרטי בארמון המינואי המרשים של קנוסוס, המבוך המיתולוגי של הומרוס. אח"כ תיהנו מסיור אטרקציות בהרקליון המתמקד באנדרטאות ונציאניות מיוחדות, ותצאו לטיול בשוק הפתוח שיעורר לכם את כל החושים.

להזמנת טיול פרטי בהרקליון וארמון קנוסוס

טיול מאורגן בכרתים – יום מלא במרגריטס, רתימנו, ארגירופולי

חקרו את מערב כרתים בסיור היוצא ממסלול התיירים הרגיל. בקרו במצודה ונציאנית, התבוננו בצריחים טורקיים ולמדו על תולדות כרתים.

להזמנת טיול מודרך במערב כרתים

טיול פרטי בין אטרקציות בכרתים – יום מלא בהתאמה אישית

סיור פרטי בכרתים של 8 שעות המלא במראות בלתי נשכחים. שלבו יעדים תיירותיים שונים בצפון ובדרום האי בחוויה אישית. זוהי הזדמנות ליהנות מטיול בכרתים עם המשפחה והמדריך הפרטי בלבד.

להזמנת טיול פרטי בכרתים בהתאמה אישית

סיור אוכל בהרקליון

הצטרפו למסע קולינרי של כרתים דרך הרחובות השוקקים של הרקליון. גלו מדוע האי כל כך מפורסם מבחינה גסטרונומית, למדו על ההיסטוריה והתרבות המקומיים בזמן שאתם טועמים מטעמים ומנות מסורתיות.

להזמנת סיור אוכל בהרקליון

סיור היסטורי בכרתים מחאניה: בעקבות מלחה״ע השנייה

למדו על קרב כרתים המהולל וגלו כיצד הפך לאחד האירועים הגדולים של מלחמת העולם השנייה. בקרו באתרים המרכזיים שבהם נערך הקרב, כולל האתר שבו הגרמנים נחתו לראשונה.

להזמנת טיול היסטורי בכרתים

היער העתיק קרוסטס Kroustas Forest עם ארוחת צהריים בבקתת איכרים

טיילו ללב כרתים לטעימה בלתי נשכחת של חיי הכפר שכמעט ולא השתנו במשך דורות. סעו דרך גבעות ועל פני חורשות עצי זית ועתיקות. תבקרו במקומות סודיים שרק המקומיים מכירים – טיול מומלץ בכרתים למשפחות עם ילדים שרוצות לראות את כרתים האותנטית ולא רק את האטרקציות התיירותיות.

להזמנת טיול בכרתים ליער קרוסטס

טיול בדרום כרתים – היפי ביץ׳ וקניון אגיה פרנגי

מצאו רגעי שלווה בסיור של דרום כרתים. לכו בעקבות הנזירים המתבודדים ורחצו בים באחד החופים המהממים ביותר. צפו בשקיעה בחוף ההיפי מטאלה (Matala), טיילו בערוץ הנהר היבש של קניון אגיה פרנגי ועוד.

להזמנת טיול בדרום כרתים

טיול בכרתים מחאניה – סיור לרתימנו, ארקדי, מרגריטס ואלותרנה

מסע היסטורי ייחודי בעקבות התרבות של כרתים.

להזמנת טיול מאורגן בכרתים מחאניה

ספארי ג׳יפים יוקרתי בכרתים – לחוף הדרומי, פאלם ביץ׳ והקניונים

בבוקר, תיאספו מבית המלון ותצאו לטיול ספארי של 8 שעות, במסע בכבישים סלולים ובדרכי עפר. בקרו בכפרים נידחים וגלו כיצד נראים חיי הכפר המסורתיים בכרתים.

בקרו בפאלם ביץ׳ פרבלי (Preveli Palm Beach) המפורסם ותיהנו מארוחת טברנה מסורתית. תוכלו לצאת שם לרחצה בים. בסיום, תילקחו חזרה לבית המלון.

להזמנת ספארי ג'יפים בכרתים

טיול מודרך בכרתים כולל שיעור בישול

חקרו את התרבות העשירה של כרתים, את הכפרים ואת שבילי ההליכה שתיירים בדרך כלל לא מגיעים אליהם. בקרו בעיירה ימי ביניימית, חלפו על פני חורשות עצי זית, בקרו באתרים היסטוריים ולמדו את הסודות הקולינריים של כרתים.

להזמנת טיול מודרך בכרתים עם שיעור בישול

"סיור ריפוי אקולוגי" בטבע בכרתים כולל שתילת עץ

זהו טיול מאורגן בכרתים המציע דרך חיים שונה וכרתים שונה. עצרו בשרידים עתיקים וכנסיות עתיקות שנשארו כפי שהיו בעבר, בטיול אקולוגי המתנהל בסימן איכות הסביבה שיכול להיות מאוד מתאים עבור משפחות שמגיעות אל כרתים עם ילדים.

מאיזור החוף, פנו לכיוון מרכז כרתים לעבר אזור לסיתי (Lasithi region), אזור כפרי מלא בגבעות וקניונים דרמטיים, כדי לחקור את עולם החי והצומח המיוחד לאזור. בעודכם עולים לגבעות, עצרו כדי להתפעל מהמראות המהממים של אגיוס ניקולאוס (Agios Nikolaos) ומפרץ מירבלו (Mirabello Bay).

לאחר שאתם עוברים דרך הכפר המסורתי קריצה (Kritsa) המשיכו לעבר אתרי הנופש של החוף לאזור הכפר שבו איכרים עובדים וחיים. תשימו לב שהזמן עצר כאן. עצי פרי, חקלאות, בתים קטנים ואבני ירוקות מוזרות משלימות את הפאזל של הטבע. כאן תוכלו להפשיל שרוולים, לטעת את העץ שלכם ולהעניק לו שם.

לאחר מכן תשבו  לסעודה יוונית משובחת. מכאן תפנו לעבר יער קרוסטס (Kroustas) המלא בכוורות דבורים, כדי להתפעל מיופיו של היער בזמן שאתם יושבים לפיקניק של מטעמים מקומיים אורגנים. התחנה האחרונה היא בבית קפה קטן לשוט של ראקי, המשקה החריף המקומי. לאחר מכן תחזרו לכרתים המודרנית והמדריך המקומי ישמח לעזור לכם בבחירת היעד הבא.

להזמנת טיול טבע בכרתים

ספארי שטח בכרתים – מסלול רמת נידה בלנד רובר

שלבו טיול שטח בהרים הגבוהים ביותר בכרתים עם כפרים מסורתיים, מערות, רמות, יקבים ומיתולוגיה בספארי לנד רובר.

להזמנת ספארי בכרתים בלנד רובר

סיור פרטי מודרך בהרקליון – היסטוריה וקולינריה

טיילו בין אנדרטאות היסטוריות ונציאניות ועות׳מניות בעיר העתיקה של הרקליון בליווי מדריך מקומי. בדרך, טעמו מאפים ומטעמים מקומיים. למדו על היינות ושמן הזית המקומי ותשבו לארוחת צהריים קלה הכוללת מטעמים מקומיים.

להזמנת סיור מודרך בהרקליון

סיור הליכה ברתימנו הוונציאנית, הביזנטית והעות׳מנית

כבשו את העיר ההיסטורית רתימנו (כמו רבים רבים לפניכם). שמעו סיפורים על כובשים קודמים כמו הביזנטים, הונציאנים ופירטים ולכו בעקבותיהם של אצילים, סולטנים ולוחמים. אם אתם מתכננים טיול בכרתים עם ילדים המרותקים מהיסטוריה עתיקה – לרתימנו יש הרבה יתרונות.

להזמנת טיול רגלי ברתימנו עם אטרקציות היסטוריות

מפל המים ריכטיס וסיור בחוף הצפוני מאגיוס ניקולאוס

חוו סיור מודרך בכרתים שמחוץ למסלול התיירותי הרגיל בטיול של יום מלא למפלי המים המרהיבים של ריכטיס. התפעלו מנופים משגעים בעודכם מסיירים ברגל דרך היער, ואז שחו במים המרעננים של המפלים. ארוחת צהריים תוגש לכם בטברנה מקומית ללא תשלום נוסף.

להזמנת טיול בכרתים למפל ריכטיס

טיול בכרתים בעקבות המיתולוגיה היוונית

צללו עמוק אל תוך המיתולוגיה היוונית ולמדו את סודות כרתים בזמן שאתם מבקרים ברמת לסיתי (Lassithi Plateau), העמק שבו נושבות אלף טחנות רוח.

בקרו במקום הולדתו המיתולוגי של האל זאוס השוכן על רקע נוף עוצר נשימה. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בכרתים עם ילדים המתעניינים במיתולוגיה ואגדות עתיקות זהו טיול מומלץ.

להזמנת טיול מיתולוגיה יוונית בכרתים

טרק בקניון סאמריה (יציאה מחאניה או רתימנו)

צאו לטרק בקניון סאמריה מרתימנו או חאניה. תיהנו בדרך מבעלי החיים והצמחייה החיה בקניון הארוך ביותר של אירופה. הכירו את העז הכרתית – הקריקרי. סיימו את היום ברחצה במים צלולים וארוחה בטברנה באגיה רומלי (Agia Roumeli). היום איננו מתאים עבור משפחות שמתכננות טיול בכרתים עם ילדים קטנים.

להזמנת טראק בכרתים בקניון סאמריה מרתימנו או חאניה

חוויית שמן הזית טרה כרתה

בסיור זה של שעה תיהנו מחווית טעימת שמן זית בטרה קרתה (Terra Creta), השוכנת בלב קולימברי (Kolymvari). תבקרו במתקן מתקדם וחדשני לייצור שמן זית ותלמדו על תהליך הייצור, מהקציר ועד הפקת השמן.

המתקן פועל רק מאוקטובר ועד פברואר. במהלך הסיור תקבלו מידע וטיפים לגבי השימוש ואופן האחסון הטובים ביותר מצוות מאוד מיומן, שמספק גם חומר כתוב באנגלית, גרמנית, צרפתית ורוסית.

חוויה זו כוללת טעימה של שלושה סוגי שמן זית, מגוון מתאבנים וביקור בחנות המוכרת את השמנים האיכותיים של טרה קרתה, וכן חומץ בלסמי באריזות המתאימות לנסיעה.

להזמנת חוויית שמן הזית טרה כרתה

טיול שטח בכרתים בלנד רובר – "מסלול לסיתי"  Lassithi Route

חוויית נסיעה ברכב השטח לנד רובר היא הדרך המושלמת לטייל במרכז כרתים. תבקרו בשתי רמות שונות ותשמעו על המיתולוגיה של האזור וכן על חיי היומיום של המקומיים.

הנסיעה מתחילה ברמת Katharo וממשיכה דרך היער הגדול ביותר של כרתים. לא קיימים כאן כבישים כמעט וגובה ההרים מגיע ל-1,500 מ׳. תוכלו לעצור להתרעננות בבית קפה יווני (kafenion) השוכן אי שם במעמקי הטבע.
הסיור ממשיך לאורך כבישי עפר, דרך עמקים, נהרות וכאן המסע מתחיל להיות מעניין. בעצירה הבאה תהיה לכם הזדמנות להצטלם על רקע הנוף המדהים של רמת לסיתי (Lassithi Plateau). משם תמשיכו לעבר הרמה כדי ליהנות מארוחת ברביקיו וכמות בלתי מוגבלת של יין.

לאחר ארוחת הצהריים תבקרו בכפר אקולוגי, שם תראו כיצד מכינים עבודות יד בשיטות מסורתיות. העצירה הבאה היא במערת זאוס, שם, לפי המיתולוגיה היוונית, אב האלים נולד. אם אתם רוצים להיכנס למערה, העלות היא 4 יורו.

הנהג/מדריך ייקח אתכם מכאן לסלי (Seli), כאן תוכלו לצלם את הנוף הייחודי. תמשיכו לכפר קראסי (Krassi), שבו נמצא עץ דולב בן אלפיים וכן מקור מי מעיין טבעי. בדרך חזרה תחצו בסלינרי (Selinari), אזור שבו תוכלו לצפות על נשרים, שנחשבים היום לזן בסכנת הכחדה.

להזמנת טיול בכרתים ברכב שטח 

סיור מודרך בכרתים – מרתימנו לדמנוני ופרבלי בקבוצה קטנה

בקרו בכפר המסורתי ספילי (Spili) ובמנזר פרבלי בסיור בקבוצה קטנה היוצא מרתימנו. השתזפו בפאלם ביץ׳ ותיהנו מארוחת צהריים בחוף דמנוני השלו.

להזמנת טיול מודרך מרתימנו לכפרים בכרתים

טעימת יין בכרתים ב"בית היין" ברתימנו

למדו על זני היין של כרתים ב״בית היין״ (House of Wine). גלו את התכונות הארומטיות של יינות כרתים.

להזמנת טעימות יין בכרתים

טיול ג׳יפים בכרתים לבקתת איכרים מסורתית

נהג מקצועי יסיע אתכם דרך חורשות של עצי זית, תפוזים ולימונים לטיול ג׳יפים בכרתים שאורכו 8 שעות. העצירה הראשונה היא בקניון וניצלוס (Venizelos Gorge) המרהיב, כאן תוכלו להתרשם מהנופים הפראיים היפהפיים.

הטיול ממשיך בכפר הציורי תריסו (Therisso) ששיחק תפקיד חשוב בהיסטוריה המקומית וכן היה המקום בו החלה המהפיכה של כרתים בשנת 1905. הנסיעה נעשית יותר ויותר מרתקת כשאתם יורדים ממסלולה התיירים הרגיל ולאחר חצי שעה מגיעים לבקתת מיטאטו מסורתית, שבה איכרים חיים ועדיין מייצרים גבינות בשיטות מיושנות.

כאן תעצרו לארוחת צהריים הכוללת את מיטב המטבח היווני, יין ואירוח חם. העצירה האחרונה היא באגם איה (Ayia Lake) לקפה, מכאן תוכלו להשקיף על נוף ההרים הלבנים (White Mountains).

להזמנת טיול ג'יפים בכרתים 

מרתימנו – סיור בכפרים בכרתים עם ארוחת צהריים מסורתית

טיול בכרתים מרתימנו דרך כפרים מסורתיים עם ארוחת צהריים ביתית בכפר ואטוס (Vatos) בבישולו של המארח שלכם ונגליו. התנסו באורח החיים היווני המסורתי, בתרבות ובאמנות הבישול הכרתית.

להזמנת טיול מודרך בכפרים בכרתים מרתימנו

סיור באוטובוס לאי אלפוניסי (מרתימנו או חאניה)

טיול בכרתים היוצא מרתמנו או חאניה וממשיך בנסיעה באוטובוס תיירים נוח דרך כפרים מסורתיים קטנים ונוף ים-תיכוני טיפוסי. ראו את הנוף המחוספס סביב קניון טופוליה (Topolia Gorge) ועצרו לקפה.

משם תגיעו לחוף אלפוניסי. כאן עומדות לרשותכם 4 שעות זמן חופשי כדי להתפעל מצבעי החול היפהפיים, המשתנים מוורוד בהיר ועד לבן, וממי הטורקיז הנפלאים. בנוסף לשוטטות בחוף, גלו את האי אלפוניסי ששוכן ממש קרוב לחוף ואפשר להגיע אליו בהליכה במים. הן החוף והן האי הם שמורות טבע לחיי בר והם כלולים בתוכנית ההגנה "נטורה 2000" ומלאים ביופי נדיר.

טיול בכרתים לאי אלפוניסי

טיול ג'יפים בכרתים לחוף פרבלי Preveli Beach

גלו את החוף של דרום כרתים בטיול ג׳יפים מודרך בכרתים העובר בעיירות העתיקות ועל פני שדות זיתים ויקבים מרשימים.

בקרו בעיירה הפסטורלית ספילי (Spili), כאן תוכלו ליהנות מאתנחתא קצרה, עם משקה מרענן ממעיין המים הטבעיים. המשיכו לאורך החוף שזור עצי הדקל של פרבלי. תיהנו מארוחה כרתית טיפוסית בטברנת חוף, ואז כנסו למים הצלולים כבדולח של הים הלבנטיני או נוחו בצל עצי הדקלים.

בלו את אחר הצהריים בנסיעה דרך קניון קורטיליוטיקו (Kourtaliotiko Gorge), ומשם פנו חזרה לרתימנו על הכביש הראשי.

להזמנת טיול ג'יפים בכרתים

יינות כרתים – סיור יום מהרקליון עם ארוחת צהריים

סיור יין בלתי נשכח עם 15 יינות מדהימים של כרתים ואוכל מקומי טרי. בקרו בשני יקבים, למדו על היין של כרתים וטעמו ארוחת צהריים מסורתית.

להזמנת טיול יין בכרתים

חופשה בכרתים – יעדים תיירותיים מחוץ לעיר

הפארק הלאומי סמאריה (Samaria National Park) – ערוץ נהר עוצר נשימה בחלק הדרום מערבי של כרתים במחוז חאניה. טיול רגלי דרך הערוץ כולו, במרכזו זורמים מים, אורך בין 4 ל-8 שעות (6 בקצב אחיד עם עצירות מנוחה קצרות), ומתאים רק למי שבכושר – אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים קטנים עדיף לוותר. ניתן לבקר בפארק מאחד במאי ועד אמצע אוקטובר. נקודות עצירה פזורות ברחבי הפארק ותוכלו לשתות ולרכוש חטיפים לדרך. למי שמעדיף לא לעבור את המסלול כולו, תוכלו להיעזר ברוכבי החמורים שישמחו לקחת אתכם לנקודת היציאה מהפארק בעד כמה מטבעות. תוכלו גם לנוח בחוף Agia Roumeli הנהדר, לאחר שסיימתם את המסלול.

Lasithi Plateau – מישור גדול שופע צמחייה בין ההרים במרכז מחוז לסיטי. תמצאו כאן המון טחנות רוח עשויות אבן שסיפקו בעבר מים לשדות החקלאיים. בחלקן תמצאו רק את שרידי הטחנה וכמה מטחנות הרוח שוחזרו בצורה יפה מאוד ונבנו מחדש כבתים פרטיים.

כרתים למשפחות – טיול בכרתים

כרתים הוא אי מאוד גדול ויש בו המון מה לעשות והרבה אטרקציות ומקומות לראות. אם אתם מעוניינים לתכנן טיול משפחות בכרתים ובאמת למצות את הפוטנציאל, יידרשו כשבועיים של טיול בכרתים כדי לראות את כל המקומות המעניינים שיש לאי להציע, וכחודש כדי באמת לקבל תמונה מעמיקה יותר של האי. המרחקים מאתר לאתר בכרתים ארוכים גם בנסיעה ישירה.

שרידי התרבות המינואית העתיקה – ארמון קנוסוס בקנוסוס הוא האתר הארכיאולוגי הנרחב והמפורסם ביותר בכרתים, והמוזיאון הארכיאולוגי בהרקליון מכיל אוצרות נפלאים. אם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים גדולים מספיק כדי להתעניין בהיסטוריה, כדאי להגיע לפחות לשני אתרים אילו.

המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון – סיור מודרך

בלו שעה וחצי כשאתם לומדים על הציוויליזציה העתיקה ביותר באירופה, התרבות המינואית – גלו את ההיסטוריה המתפרשת על פני 5,000 שנה, המכסה אמנות, מנהגים, תרבות ועוד. המבנה בו נמצא המוזיאון הארכיאולוגי בהרקליון מייצג את הסגנון המינואי והוא שווה ביקור בפני עצמו. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בכרתים עם ילדים בגילאי בית ספר אשר מבינים אנגלית, הסיור המודרך (עם מדריך מקומי דובר אנגלית) יעשיר את הידע שלהם מאוד.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הארכיאולוגי בהרקליון

מעבר לכך, שרידי פייסטוס (Phaistos), גורטיס (Gortys) וארמון מאליה (Palace of Malia) גם מאוד מרשימים. אבל כרתים מלא באוצרות ארכיאולוגיים נוספים, והמון פניני חן חבויות כמו שרידי גורניה (Gournia). אתרים אלה (וכן המנזרים ההיסטוריים ואתרים נוספים) מסומנים בשלטים חומים לאורך הכביש בשפה היוונית והאנגלית.

מוזיאונים בקנה מידה עולמי בתחום הארכיאולוגיה, אמנות והיסטוריה נמצאים בכל הערים הגדולות בכרתים, כולל חאניה, רתימון והרקליון. אך תמצאו מוזיאונים קטנים מאוד מרתקים גם בכפרים הנידחים ביותר של כרתים. אם תבחינו בשלט בכפר קטן המציין מוזיאון "פולקלור" או “traditional house”, נסו גם אותם. המוזיאונים הקטנים האילו מעניקים חוויה מיוחדת של כרתים למשפחות עם ילדים, כך תוכלו לחזור בזמן למאה ה-19 וראשית המאה העשרים וללמוד על החיים בכרתים בעבר באמצעות פריטים היסטוריים שנשמרו עם המון אהבה.

האי ספינלונגה (Spinalonga Island) – ממוקם במפרץ אלונדה במזרח כרתים. האי ספינלונגה הוא מקום מרתק במיוחד. בעבר שימש כמבצר ונציאני ומאוחר יותר נכבש בידי צבא טורקיה. ספינלונגה היה המוצב הטורקי האחרון של האימפריה העות'ומאנית בכרתים. בשנת 1903 הפכו אותו למושבת מצורעים וזו התפרסמה בעיקר בזכות ספרה של ויקטוריה היסלופ "האי", אשר גם הופק כסדרת טלויזיה מאוחר יותר. ב-1957, לאחר שנמצא מרפא לצרעת, האי ננטש. היום הוא פתוח לתיירים ומעניק מבט מעניין אל תוך הארכיטקטורה של כל התקופות ואל תוך חיי התושבים המצורעים שחיו כאן.

טיולים בכרתים עם רכב – אלא אם כן אתם מתכננים חופשה בכרתים בסגנון "בטן וגב" נשארים באתר נופש על החוף שהכול בו כלול, תצטרכו להגיע ליעדים השונים בכרתים בנסיעה, והדרך הטובה ביותר לכך היא השכרת רכב. כך תוכלו ליהנות ממגוון הנופים הקיימים בכרתים, כמו ההרים הגבוהים שנראים כאילו הם מתרוממים מתוך הים וניתן לצפות בהם בנקודות רבות בכרתים. העמקים השופעים של כרתים וצידי ההרים מספקים שטח גידול למטעי זיתים, יקבים ופרדסי תפוזים ולימונים, שדות ארטישוק ועצי זית. יש בכרתים ערוצי נחל גדולים וחופים אידיליים, אזורי יער עבותים ואפילו אזורים דמויי מדבר המלאים בצמחי קקטוס אקזוטיים ועצי דקל.

מנזרים – תמצאו מנזרים על פני האי כולו. המנזרים מסומנים בשלטי רחוב בצבע חום וכמעט כולם פתוחים למבקרים. אם תחלפו על פני אחד השלטים, שווה לערוך ביקור במקום. אלה מבנים מקסימים וכמעט תמיד כוללים מוזיאון קטן וכנסייה יפהפיה המכילה פרסקאות מהודרות ועיצובים אחרים. אחד המנזרים היפים והגדולים ביותר הוא מנזר ג'ורג' הקדוש מסלינארי (St. George of Selinari Monastery) השוכן על הכביש הראשי בין מאליה ואגיס ניקולאוס (Agis Nikolaos). המנזר עצמו מרשים מאוד ובנוי כקומפלקס ביזנטי ענקי. יש כאן שפע של חנייה ומשאית שמוכרת את המאכל היווני הפופולרי סופלאקי, מזון מהיר ובשרים על הגריל למי שיכול להרשות לעצמו לבלות כאן יותר זמן. תמצאו כאן גם שירותים נקיים וחנות מזכרות המוכרת סמלים נוצריים וחפצים אחרים.

המערות של כרתים – האי  כרתים מלא ביותר מ-3,000 מערות, ואם אתם מגיעים אל כרתים עם ילדים מספיק גדולים לכך מאוד מומלץ לבקר במערה. חלקן מאוד מפורסמות, כמו מערת פאולוס הקדוש בדרום מערב כרתים שבו חי הנזיר שהגיע לאי לאחר שנסחף לאי בעקבות סופת הוריקן. מערה מפורסמת נוספת בעלת גישה מצויינת היא מערת מילטוס. מילטוס milatos הוא כפר קטן במחוז לסיטי והמערה השוכנת מעל הכפר היא המקום שאליו הגיעו אנשי הכפר בשנת 1823 לאחר הפלישה הטורקית. הכפריים הצליחו לשרוד כאן יותר משבועיים אך בסופו של דבר רובם נהרגו או נמכרו כעבדים. בתוך המערה יש בית תפילה קטן וארון קבורה המכיל את עצמותיהם של אלה שניספו. אם תבחינו בשלט המפנה אתכם אל המערה, לא כדאי לוותר על המקום.

חופשה בכרתים – פעילויות נופש מומלצות

חאניה – טיסה במצנחי רחיפה (30 דקות)

נצלו את החופשה בכרתים לטיסת רחיפה (פאראגליידינג) של חצי שעה. קחו את החופשה שלכם לשלב הבא עם טיסה מעל כרתים במצנחי רחיפה בלוויית מדריך מקצועי. התפעלו מנופים משגעים – מחוף הים ועד ההרים.

להזמנת טיסת מצנחי רחיפה בכרתים (חאניה)

חופים – יש שפע של חופים על האי כרתים – חלקם קטנים וסלעיים וחלקם ארוכים וחוליים. אפשר לעשות קמפינג משפחתי בחוף הים או לבקר לכמה שעות. חלק מהחופים עמוסים ויש בהם ברים והשכרת שמשיות, וחלקם לגמרי מבודדים. החוף המיוחד ביותר של כרתים למשפחות הוא חוף אלפוניסי (Elafonisi) – חוף ים עם חול ורוד! והוא ישאיר אתכם פעורי פה. עוד "אטרקציות ים" שכדאי לכלול בתיכנון טיול אל כרתים עם ילדים הן השקיעה בחוף פלאסרנה (Falassarna) שתקסים אתכם וגם את חופי  Platanias, Chrissi Akti, Tersanas  ו- Bali Beach אשר מספקים מתקנים ידידותיים למשפחות, מהשכרת שימשיות ועד גני שעשועים. חופי Matala, Agia Pelagia  ו- Makrigialos הם גם בחירה טובה לחופשה משפחתית בכרתים ותוכלו להרגיש בהם בטוחים עם ילדיכם.

שיעור בישול אותנטי של כרתים בהרים הלבנים

טעמו מאכלים אותנטיים של כרתים בשיעור בישול מיוחד שבו משתמשים רק במרכיבים אורגניים בריאים, כמו שמן זית אקסטרה וירג׳ין, בשרים מקומיים, עשבי תיבול ארומטיים וירקות שרק נאספו.

טיילו בגינת הירק, כאן תוכלו ללמוד על התבלינים שגדלים כאן. לאחר מכן, הכינו ארוחה מסורתית בעצמכם ותגלו כמה מסודות הבישול של המקומיים. לאחר מכן תצאו לטיול בהרים הלבנים, תפגשו איכרים ותשמעו איך מגדלים כאן זיתים. תחזרו לבית כדי לטעום גבינות ויין ולהכין מתאבנים כמו דקוס (דומה לברוסקטה) וצזיקי. תסיימו את החוויה עם ארוחה טעימה עם מאכלים ויינות מתואמים, ולאחר מכן קינוחי צנצנת מסורתיים.

להזמנת שיעור בישול בכרתים

שיעור באמנות האריגה בכפר ארוליתוס

למדו על אמנות האריגה העתיקה בכפר הכרתי המסורתי ארוליתוס (Arolithos) בסדנה כיפית ולימודית. תהיה לכם גם הזדמנות לצאת למיני סיור למוזיאון הפולקלור וההיסטוריה (Museum of Rural History and Folk Craft) ללא תשלום נוסף.

להזמנת שיעור אריגה בכרתים

בית הקפה Crete Kafenion – בתי קפה בכרתים הם חוויה עם טעם של פעם. חיי הכפר סובבים סביב מקומות כאלה. אם אתם מוצאים את עצמכם בכפר קטן, עיצרו לקפה, בירה, ראקי או אוזו. טברנות שכיחות בכרתים כמו ה-Kafeneia – בית הקפה. אפשר למצוא אותן בכל מקום לאורך החוף בערי הקיט, אבל מומלץ לנסות למצוא בית קפה קטן ומסורתי באחד הכפרים הקטנים, מקומות המגישים מזון ללא תפריט ושבהם ארוחת צהריים או ערב יכולה להימשך שעות. זוהי חוויה אותנטית שמספקת הצצה טובה למסורת האירוח של כרתים.

טיולי ג'יפים ורכיבה על סוסים בכרתים – חברות שונות מציעות את שתי הפעילויות הללו שיכולות להתקיים כמעט כל מקום בכרתים. רכיבה על סוסים בעיקר, זמינה לאורך החופים, ויכולה לספק אחר צהריים מושלם של חופשה משפחתית בכרתים עם הילדים.

פסטיבלים – פסטיבלים נפוצים מאוד בכרתים. בד"כ הם כוללים ברביקיו בחוץ, מוסיקה וריקודים מסורתיים. הלירה היא כלי הנגינה המסורתי הדומיננטי בתרבות הפולקלור של כרתים – זהו כינור בעל שלושה מיתרים, צאצא ישיר על הליר העתיק שהמנגן בו אוחז על ברכיו לרוחב בקשת. לעתים קרובות נלווית אליה הלאוטה הכרתית, כלי דומה לעוד ולמנדולינה. הרבה אנשים זכו להכיר את מוסיקת הפולקלור של כרתים בזכות הסרט "זורבה היווני".

שיעור ריקוד כרתי ויווני בארוליתוס

למדו לרקוד כמו היוונים בכפר הכרתי המסורתי ארוליתוס, ליד הרקליון. תיהנו משיעור ריקוד יווני של שעתיים שילמד אתכם את כל הריקודים המפורסמים, ובנוסף תבקרו במוזיאון הפולקלור וההיסטוריה (Rural History and Folk Craft Museum).

להזמנת שיעור ריקוד יווני בכרתים

סדנת פסיפס בכפר ארוליתוס

יום מלא ביצירות אמנות ומלאכת יד בכפר הכרתי המסורתי היפה ארוליתוס. המאסטר ניקי לירוני ילמד אתכם את אמנות הפסיפסים העתיקה – חוויה מיוחדת של כרתים למשפחות.

להזמנת סדנת פסיפס בכרתים

עצים עתיקים וקדושים נמצאים באינספור נקודות ברחבי כרתים והם מספקים אפשרות מרתקת של דרך אחרת לחוות את כרתים עם ילדים ולחקור את האי בצורה ייחודית: צאו לסיור רגלי ברחבי כרתים ובקרו באתרים שבהם העצים העתיקים עדיין שורדים, חלקם בני יותר מאלפיים שנה. בכל נקודה תמצאו עץ שמאחוריו עומד סיפור מרתק שהמקומיים ישמחו לספר.

כרתים
דירוג הגולשים 5 (3 הצבעות)
Sending

תגובה

  • כרתים עם ילדים טיול של 5 ימים שלמים: טסנו השבוע (15-20/9) מראש סברתי שיהיה קצת קריר לבריכה אז בחרתי מלון דירות לא יקר על חוף הים בHerosinosos, 30 דקות משדה התעופה הרקליון. השכרנו רכב כבר משדה התעופה וזה היה מאד מוצלח.
    פירוט הטיול: 1. ביום הראשון של הטיסה הגענו ליוון סביבות 12, בחרנו מסעדה אותנטית והתאקלמנו במקום, במשך אחה"צ בילינו בחוף הים סמוך למלון, הוספנו טיול על סירת מרוץ בחוף והילדים היו מבסוטים. 2. ביום השני נסענו לפארק מים מוצלח ביותר בילוי של יום שלם Aqua park plus…כיף ומהנה. ארוחת הצהריים במקום לא מומלצת בכלל. 3. ביום השלישי טיילנו ברכב לצד השני של האי לעיר הנמל חאניה, נסיעה מעט ארוכה לילדים (שעתיים וחצי) בדרך עצרנו באגם קורנס. אגם של מים מתוקים מאד יפה ונעים עם נוף פסטורלי של הרים מסביב. השכרנו שירת פדלים ונהננו משייט של שעה ושכשוך במים העמוקים. הילדים נהנו מאד!!! משם המשכנו לנמל היפה של חאניה ולעיר העתיקה. יפה ופסטורלי. בערב קפצנו ל Jumbo עליו המליצו לנו. שהוא חנות גדולה בדומה למקס סטוק רק כפול 3 בגודלו. בעיניי חוויה מיותרת, סחורה לא משהו, אבל מספק את יצר הקנייה בזול…3. ביום הרביעי היינו בפארק המבוך. פארק יפה, נקי ומסודר עם מבוך לא ארוך במיוחד, מגרש מיני גולף, מבוך לייזר קצרצר (מדי), התנסות בהכנת כד(קדרות), ירי בחץ וקשת (עלוב…). בקיצור לא משהו ולא מספיק אטרקטיבי. מאוחר יותר המשכנו לעיירה איוס ניקולאוס Agios Nicolaus עיירת חוף יפה שם טיילנו אכלנו במסעדה ושיכשכנו בחוף הים. 4. יום חמישי- טיול באקווריום של כרתים Creteaquarioum בילוי של כשעה וחצי שעתיים, הילדים נהנו. מוצג בצורה מעניינת ומזמינה. משם המשכנו לכפר הקדרים Margritas, שעניין בעיקר את המבוגרים, סיפק את חויית הכפר היוונית וכמובן מתנות מקוריות, בדרכנו חזרה עצרנו להשתכשך בחוף ים נחמד בעיירה Bali…ביום השישי טיסה חזרה הביתה. לסיכום כרתים מגוונת ומאפשרת בילוי בטן-גב, חופי ים מרהיבים ומפנקים, ספורט ים, לצד ערי נמל וטברנות יפות, מגוון אטרקציות לילדים, טיולי טבע ונופים יפים (לו היה תלוי בי היו הרבה יותר…). וכל זה בעלויות סבירות. מומלץ ביותר!!!

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל