סאמוס חופשה

סאמוס ביוון – מידע למטייל

האי סאמוס אשר שייך ליוון אך קרוב יותר לחופי טורקיה הפך ליעד אטרקטיבי לחופשה למטייל הישראלי לאחר הפעלת טיסות ישירות לסאמוס מישראל. מדריך זה מאגד את כל המידע והטיפים שתצטרכו לתיכנון חופשה בסאמוס – במיוחד (אך לא רק) עבור משפחות המתכננות חופשה באי סאמוס עם ילדים

הזמנת דילים לסאמוס   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

סאמוס samos הוא אי השייך ליוון בצפון הים האגאי ואחד מהאיים השוכנים במזרח הים האגאי. בירת האי היא העיר סאמוס, שבעבר נקראה ואתי (Vathi). האי קרוב מאוד לחופי טורקיה ומהווה יעד פופולרי לעצירה בקרב מטיילים העוברים בין שתי הארצות מאחר שסאמוס שוכנת על הציר שבין אתונה בירת יוון לאיזמיר, אחת הערים הגדולות בטורקיה. עונת התיירות בסאמוס, שבה מחירי חופשה בסאמוס גם הרבה יותר גבוהים, מתחילה בשבוע הראשון של מאי. סאמוס הוא יעד אטרקטיבי לחופשה משפחתית ואלפי משפחות מגיעות מדי קיץ אל סאמוס עם ילדים

חופשה בסאמוס – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים בסאמוס למשפחות עם ילדים

טיסות לסאמוס – השוואת מחירים וטיפים למטייל

טיסות פנים ביוון – השוואת מחירים והזמנת טיסות

סים ו-e-sim ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

השכרת רכב בסאמוס – השוואת מחירים וטיפים חשובים

סאמוס היה מקום הולדתו של פיתגוראס, על אף שהוא עזב את האי לפני שהתחיל את מחקריו המתמטיים. כתוצאה מכך, תמצאו בכל רחבי האי עדות לקיומו של המדען הקדמון, עם מבחר מקומות שנקראים על שמו – מהעיירה פיתגוריאון (Pythagoreion) שהיא בירתו העתיקה של האי סאמוס, ועד בתי מלון וטברנות.

סאמוס הוא אי שיש לו היסטוריה ארוכת שנים. לפי המיתולוגיה היוונית, האלה הרה נולדה כאן באי, על גדות נהר אימברוס (Imvrassos). היום, מבקרים יכולים לראות את שרידי המקדש המוקדש לה. המקדש הוא מבנה גדול, אחד מהגדולים והחשובים ביותר מן התקופה של יוון העתיקה.

אפשר לסייר בקלות בעיר המרכזית סאמוס ברגל, אם כי יש כבישים וגרמי מדרגות תלולים שאינם מומלצים אם אתם מגיעים אל סאמוס עם ילדים קטנים, הנמצאים במרחק מה מחוף הים כשהעיר מגיעה למרגלות הגבעות. העיר פיתגוריאון נמצאת במרחק 12 ק"מ מהעיר סאמוס והנסיעה היא במרחק של כ-20 דקות עד אזור המסעדות והברים של חוף הים.

מה לעשות בסאמוס

הפלגה מסאמוס לאי פטמוס Patmos Island

צאו לשייט מסאמוס מנמל פיתגוריון (Pythagorion). תיהנו מנופי הים בהפלגה רגועה של שעתיים וחצי לעבר האי פטמוס Patmos Island, 50 ק״מ דרומית לסאמוס. כשתגיעו לשם, תצאו לטיול מודרך באוטובוס תיירים לעבר מערת האפוקליפסה (Cave of the Apocalypse) שבה נאמר שיוחנן מפטמוס חווה חזיונות שמאוחר יותר הוא תיעד בברית החדשה בספר חזון יוחנן.

משם תמשיכו לעבר הכפר Chora כדי לבקר במנזר יוחנן השליח (Saint John the Theologian) למשך שעה. תוכלו לחזות בבנין דמוי המבצר שנבנה ע״י החייל-כומר יוחנן כריסטודולוס אחרי שהשליט הביזנטי אלכסיוס קומננוס הראשון העניק לו את האי כמתנה במאה ה-11.

במוזיאון שנמצא כאן תראו טקסטים נדירים ופריטי דת עתיקים  ותיהנו מהנוף המהמם של האי הנשקף ממתחם המנזר השוכן בראש גבעה. בסיום תחזרו לעיירה סקאלה (Skala) שבה תוכלו למצוא מקום טוב לארוחת צהריים ולחקר הכפר בעצמכם לפני החזרה לסאמוס בשעות אחר הצהריים. אם אתם מתכננים חופשה בסאמוס עם הילדים ורוצים לראות אי נוסף, זוהי הזדמנות מעולה לכך.

להזמנת שייט מסאמוס לאי פטמוס

קרוז בסאמוס – יום מלא עם ארוחת צהריים

שייט בסאמוס של יום מלא מתחיל ב-9:30 בבוקר בנמל פיתגוריון (Pythagorion). לאחר שיט לאורך החוף באוניית דיג, רב החובל יוריד אתכם מול חוף חולי באי הקטן והבלתי מיושב Samiopoula. לאחר שתרדו מהאונייה, תהיה לכם שעה לנוח ולשחות.

לאחר מכן, האונייה ממשיכה לעבר החוף היפהפה Kakorema השוכן בחוף הדרומי של סאמוס. צוות האונייה יכין לכם ארוחה בסביבות 13:30 בזמן שאתם שוחים במים הצלולים ומשתזפים. בסביבות 17:00 חוזרים לנמל פיתגוריון.

להזמנת קרוז מסאמוס

טיול מודרך בסאמוס – סיור אוטובוסים של יום מלא

התחילו את הסיור בחזרה בזמן לתקופה היוונית הקדומה עם ביקור במקדש הרה (Temple of Hera), שם תתפעלו מהישג הבנייה מופלא של יוון העתיקה. לאחר מכן, המשיכו צפונה לסיור מודרך במנזר מן המאה ה -15  Megali Panagia, המהווה דוגמה מצוינת לאדריכלות היוונית הביזנטית. צאו להליכה קצרה בכפר ההררי המסורתי פירגוס (Pyrgos) המפורסם בדבש ובקרמיקה שלו. לאחר הביקור בפירגוס, יש עצירה אופציונלית באזור Koutsi – מקום אידיאלי לקחת בו תמונות פנורמיות.

לאחר מכן, תצאו לביקור ביקב מסורתי כדי לטעום כמה יינות מפורסמים של האי. המשיכו את הסיור דרך הנוף הירוק המגוון עד שתגיעו לעיירה הגדולה השנייה על סאמוס – Karlovassi. עצרו כאן לארוחת צהריים והתפעלו מהבתים הניאו-קלאסיים היפים ומהאחוזות.

לאחר מכן, תיסעו שוב לאורך החוף הצפוני הפראי והרומנטי עד ההגעה לעמק הקסום Valley of Nightingales. תוכלו ליהנות מהליכה קצרה כאן ומהפסקת קפה מבורכת. לבסוף, סיימו את הסיור בביקור בכפר הדייגים המקסים והציורי קוקארי (Kokkari) לפני שתחזרו חזרה לסאמוס טאון ולפיתגוריון שם מסתיים הסיור, הנחשב טיול מומלץ למשפחות שמתכננות להגיע אל סאמוס עם ילדים

להזמנת סיור מודרך בסאמוס

קרוז מסאמוס לאטרקציות בטורקיה יום מלא באפסוס וקושאדסי Ephesus and Kusadasi

הטיול המאורגן מסאמוס לאטרקציות היסטוריות יווניות מפורסמות הנמצאות כיום בשטח טורקיה (אל תשכחו לקחת איתכם דרכון כדי לעבור את הגבול) יוצא באונייה בשעה 7:30 בבוקר מנמל פיתגוריון או סאמוס טאון לכיוון מזרח. הגעה לקושאדסי לאחר כשעה ורבע. בהגעה, יוצאים לסיור לאתר העתיק אפסוס (Ephesus), המפורסם בשל מקדש ארתמיס (Temple of Artemis), שהוא אחד מפלאי העולם העתיק.

בקושאדסי יהיה לכם זמן ליהנות מהבזארים הטורקים, שם תמצאו מרבדים, מוצרי עור, תכשיטים ומוצרים מברונזה ועוד. ב-17:00 עולים על האונייה לחזרה לסאמוס כעבור כשעה ורבע.

להזמנת טיול מאורגן מסאמוס לאפסוס וקושדאסי

טיול בסאמוס – סיור אוטובוס יום מלא

זהו טיול מרתק, המכסה את כל האתרים המרכזיים בסאמוס. אי מלא אגדות ויופי, מקום הולדתו של פיתגורס וביתה של האלה היפה הרה. סאמוס יוצא דופן משאר איי הים האגאי בשל המסורות התרבותיות והקסם הציורי שלו.

בטיול תבקרו בכפר על שם פיתגורס, ראו את הפסל שהציבו לכבודו, את מרכז העיר ואת הכנסייה שלה. עצירה של כ-45 דקות מאפשרת לכם לצאת לחקור את העיר או להירגע עם קפה לפני התחנה הבאה. בדרך למקדש הרה תהיה  הזדמנות לסיור מודרך ברחבת האתר המקודש והקדום.

הרפתקת  אחר הצהריים כוללת תצוגות של יצירות חימר . בקרו במנזר Timios Stavro וצאו עם המדריך שלכם אל המפלים בפוטמי (Potami). דגמו את היינות של יקב Kondeika ולמדו על ההיסטוריה הארוכה של הכנת היין של האי. לפני סיום הביקור בנמל הדיג של קוקארי (Kokkari), תהיה הזדמנות לטייל בחנויות המזכרות ולהצטלם.

להזמנת טיול מאורגן בסאמוס

טיול עצמאי לאי סאמוס מקושאדסי בטורקיה

אם אתם נמצאים בטורקיה באיזור קושדאסי ומעוניינים לראות את סאמוס הסמוכה, הזמינו בקישור שיט לסאמוס כדי לגלות את האטרקציות התיירותיות של האי היווני היפהפה השוכן בים האגאי. תנוחו על החולות הלבנים ותיהנו מנוף הרים מלא צמחייה המספר את הסיפורים המיתולוגיים של יוון העתיקה.

להזמנת טיול בסאמוס מקושדאסי

אתרים תיירותיים בסאמוס

אם אתם מגיעים אל סאמוס עם ילדים שכבר אינם מתקשים בהליכה (או מתכננים חופשה בסאמוס ללא ילדים) אפשר להגיע למנהרת אפפליניון (Tunnel of Eupalinos) בטיול רגלי דרך פיתגוריאון (Pythagoreion). ממרכז העיר ההליכה היא של 10-15 דקות והמקום משולט היטב.

מקדש הרה (Temple of Hera (Heraion of Samos)) שוכן 6 ק"מ דרומית-מערבית לעיר העתיקה. ההריון בסאמוס (Heraion of Samos) היה בית מקדש חשוב של המחוז הדרומי של סאמוס, והוא שוכן בתוך אגן נמוך וביצתי ליד הים. ההריון של סאמוס מהתקופה העתיקה המאוחרת הוא בית מקדש יווני ענקי, הראשון מבתי המקדש שניצבו באופן עצמאי, אבל האתר היה בשימוש כבר בתקופה הגיאומטרית של המאה השמינית לפנה"ס או אפילו מוקדם יותר. שרידי המקדש, כולל העמוד היחיד הניצב בו, הוכרזו בשנת 1992 כאתר מורשת עולם של ארגון אונסק"ו  יחד עם פיתגוריאון הסמוכה.

חופשה בסאמוס – פעילויות נופש מומלצות

יש חופי ים מומלצים רבים בסאמוס, הן חופים חוליים והן חופים מסולעים לכל אורך קו החוף, כך ששחייה ושיזוף הם פעילויות פופולריות של חופשה בסאמוס. המים מאוד צלולים אבל קרים עד חודש מאי. החוף הראשי הקרוב ביותר לעיר סאמוס הוא Gagkou Beach, הליכה של רבע שעה כשהחוף נשקף מצד שמאל ונקודת היציאה היא מנמל המעבורות. זהו חוף מכוסה סלעים קטנים, כך שעליכם להיות מאוד עיריניים אם אתם מתכננים להגיע אל סאמוס עם ילדים קטנים, אבל בתוך המים יש אזורים המכוסים בחול. תוכלו לשכור כסאות נוח, ויש ברים ובתי קפה על החוף, אם כי יכול להיות שלא תוכלו לאכול ולשתות על החוף עצמו.

צאו לטיול בסאמוס לאורך שביל החוף מחוף גאקו דרך הצמחייה העשירה והיפהפייה. תוכלו להבחין במפרצונים הצלולים כבדולח. מחוף גאקו, פנו לעבר מבנה הבטון החצי בנוי. עלו במדרגות, חצו את הקומה הראשונה ותבחינו בשביל המוביל לעבר עצי האברש מכאן. תוכלו ללכת לאורך השביל הזה מספר קילומטרים עד שהוא יוביל אתכם חזרה לכביש. זה מקום נהדר שממנו אפשר לצפות בשקיעה ותוכלו למצוא חוף מבודד אחד או שניים אם כי הם מאוד קטנים.

יש חוף ים מאוד יפה ב- Psili Ammos, כ-8 ק"מ מזרחית לפיתגוריאון. החוף נהייה מאוד צפוף בעונת התיירות, אבל מבקרים נוטים להתרכז בקצה המערבי של החוף, קרוב לטברנות, והצד המזרחי יותר רחב ופתוח. זהו מקום חביב על משפחות המגיעות אל סאמוס עם ילדים מאחר שיש רצועה די עמוקה של מים רדודים. עם זאת, היזהרו מהזרמים החזקים שמתחילים במים העמוקים, אחרי הרצועה הרדודה..

החוף הטורקי הוא מעט פחות מקילומטר באורכו. יש אזור שבו יש ביצות מלח ואגם קטן ממערב לאזור החוף, שמתייבש והופך למלח בקיץ. זה מקום טוב להתבוננות על ציפורים, ואפשר אפילו להבחין בפלמינגו מוקדם בעונה.

יש בסאמוס מתקני ספורט מים מצויינים לאורך חוף חלוקי האבן ב- Potokaki והם פתוחים כל העונה. פעילויות ספורט המים בסאמוס כוללות סקי מים, מתקנים מתנפחים וג'ט סקי להשכרה.

טרקים בסאמוס

יש בסמוס יותר מ-45 מסלולי טרק, רבים מהם ביערות אשר מוצלים אפילו בימי השמש החמים ביותר כך שהם מתאימים גם למשפחות אשר מגיעות אל סאמוס עם ילדים גדולים מספיק.

טיולים אקולוגיים בסאמוס

בטבע של האי סאמוס יש מבחר גדול של עשבי תיבול, צמחים, בעלי חיים וחרקים. ישנם סיורים אקולוגיים המודרכים ע"י מקומיים מומחים.

טיולים מאורגנים בסאמוס

SamosOutdoors היא חברת תיירות מקומית המארגנת טיולים באי סאמוס – SamosOutdoors, ☎+306980606015

טיפוס הרים בסאמוס

יש בסאמוס יותר מ-100 מסלולי טיפוס הרים (עם רצועות) המחולקים לחמישה אזורים. רמות הקושי משתנות, מ- V+ (5a) עד IX+(8a) ויש אפילו יותר מסלול טיפוס הרים הנמצאים כרגע בבנייה מאשר מסלולי טיפוס הרים שפעילים כיום.

מסלולי אופני הרים

ישנם הרבה מסלולי רכיבת אופני הרים בסאמוס, ברמות קושי בינוניות וקשות יותר. רובם כוללים רכיבה במעלה גבעות. רוכבי ההרים המקומיים מכירים את האזור ויכולים להצביע על מקומות בהם אפשר למצוא מים וצל, אפילו בימים הקיץ החמים ביותר.

סיורי הרפתקה

בסאמוס יש תחנות סנפלינג וערוצים (עם רצועות קבועות) ושם תמצאו את סיורי ההרפתקה.

חופשה בסאמוס – יעדים מחוץ לסאמוס

מספר גדול של מעבורות מגיעות מסאמוס לאיי יוון האחרים, כולל אל פיראוס (Piraeus), שמשם ממשיכים לבירת יוון אתונה – כך שאם אתם מגיעים אל סאמוס עם ילדים בהחלט ניתן לשלב יום נעים של הפלגה ולראות עוד יעד ביוון.

בד"כ, מעבורת לילה יוצאת מסאמוס ב-22:30 ומגיעה לפיראוס 9 שעות מאוחר יותר דרך איקריה (Ikaria) ומיקונוס (Mykonos). המחירים לפיראוס מתחילים ב-42.50 יורו על גבי אוניות Hellenic Seaways הנוחות. סוכני הנסיעות הנוהגים לפקוד את נמל סאמוס ימכרו לכם כרטיסים. לחילופין, קחו את המעבורת לקושאדסי (Kusadasi) בטורקיה והתפעלו מהאנדרטאות העתיקות של אפסוס (Ephesus), אחד מאתרים היוונים-רומיים השמורים ביותר בטורקיה.

שופינג בסאמוס

במהלך חופשה בסאמוס תמצאו שיין הוא המוצר העיקרי המסמל את האי. יין מוסקט המפורסם מיוצא לכל העולם. ה-Samos Vin Doux המתוק הוא יין הקינוחים המפורסם של האי סאמוס. מומלץ לנסות כוסית אחרי ארוחת הערב, וסביר שתרצו לקחת גם כמה בקבוקים איתכם הביתה.

מסעדות בסאמוס

המסעדה The Garden מגישה אוכל יווני ומערבי בתמורה טובה למחירים והיא קרובה מאוד למרכז סאמוס. המסעדה שוכנת על Manolis Kalomiris Road, הרחוב השני כאשר חוזרים מחוף הים, והיא משולטת היטב. המסעדה בנויה כמסעדה חיצונית מתחת לעצי גפן, עם מזרקה וכמה ציפורי שיר, ומוסיקה יוונית מסורתית שמוסיפה לאווירה. אם אתם מגיעים אל סאמוס עם ילדים שימו לב שהם יכולים להצטלם על חמור הבטון העומד בפינה. הסלט היווני הזוגי מספק תמורה טובה, ב-6 יורו למנה, וכוס יין נדיבה היא המשקה הזול ביותר בתפריט, בעלות של 1.50 יורו.

לאורך החוף של סאמוס יש כמובן מבחר מסעדות המגישות תפריט יווני טיפוסי, וכן פיצריה.

בתי קפה ופאבים בסאמוס

יש שלל מקומות שבהם אפשר לשבת לשתות משקה לאורך החוף של סאמוס, הן בואתי (Vathi) והן בפיתגוריאו (Pythagoreio), ואלה נעשים עמוסים מאוד בשעות הערב.

בכיכר המרכזית של ואתי יש בתי קפה חיצוניים שבהם אפשר לשבת בשמש ולשתות קפה. הטברנות והמסעדות נמתחות סביב נמל פיתגוריאו. השיגו שולחן בשעות הערב המוקדמות וצפו ביאכטות ובהיפים האירופאיים מתהלכים. יש רצועות חול קצרות בכל אחד מקצות הגשר.

סאמוס
דירוג הגולשים 4.33 (3 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל