Mykonos

מיקונוס עם ילדים – חופשה באי הכי מבוקש ביוון

מיקונוס נחשב למבוקש והיוקרתי ביותר בין איי יוון. אם אתם מתכוונים לגלות למה, מדריך מפורט זה יקל עליכם לתכנן חופשה במיקונוס – במיוחד עבור משפחות אשר מגיעות עם מיקונוס עם ילדים אך המידע יהיה שימושי מאוד גם למטייל במיקונוס – החל מאטרקציות מומלצות והסברים על חופי ים ומוזיאונים במיקונוס ועד למידע חשוב על תחבורה במיקונוס, מזג האוויר והיישובים השונים על האי, כולל סרטי וידאו

הזמנת דילים למיקונוס   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

מיקונוס (Mykonos) הוא יעד תיירותי פופולרי, אחד מאיי יוון המשתייכים לקבוצת הציקלדים (Cyclades group), באמצע הים האגאי. מיקונוס ממוקם דרומית לאי טינוס (Tinos), מזרחית לסירוס (Syros) וצפונית לאיים פארוס (Paros) ונקסוס (Naxos). בקרב תיירים האירופאיים מיקונוס נחשב בד"כ למבוקש שבין איי יוון ורבבות משפחות מגיעות אל מיקונוס עם ילדים בקיץ לחופשה משפחתית

חופשה במיקונוס – עוד באותו נושא:

טיסות למיקונוס יוון – השוואת מחירים ומידע

השכרת רכב במיקונוס ביוון – השוואת מחירים והמלצות

מלונות מומלצים במיקונוס עם ילדים

השכרת יאכטה ביוון – המדריך המלא למטייל

סים ו-e-sim ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

הסעה מנמל התעופה מיקונוס באוטובוס שאטל

בקישור תוכלו להזמין כרטיסים להסעה משדה התעופה במיקונוס – או הסעה לשדה התעופה מרחבי מיקונוס עם אוטובוס שאטל לתיירים החוצה את האי, אלטרנטיבה טובה למוניות לא אמינות או אוטובוסים ציבוריים בלתי נוחים. נהג ידידותי ימתין לכם בטרקלין ההגעה של נמל התעופה.

להזמנת הסעה משדה התעופה במיקונוס

מיקונוס למטייל – רקע כללי

מיקונוס ידוע כיעד הקוסומפוליטני ביותר מבין איי יוון וגם הפופולרי ביותר מבחינה תיירותית בקרב מטיילים אירופאים. זהו אחד האיים המתויירים ביותר באזור הים האגאי, מה שאומר שתיירים במיקונוס צריכים להיות מוכנים לשמוע מוסיקת דאנס רועשת מהקלאבים הרבים של האי בחלקים גדולים של מיקונוס, לאופציה של ארוחת בוקר 'בריטית' שכוללת בד"כ ביצה, שעועית, בייקון ולחמניות עם חמאה, ולסחורה יקרה בחנויות. מיקונוס, כמו סנטוריני (Santorini), יקר יותר מאיי יוון האחרים.

אם אתם מתכננים לינה במרכז העיר מיקונוס, צפו לרעש של אנשים ברחובות החל מהשעות המוקדמות של הבוקר – גם צעירים שחוזרים מליל בילויים וגם עובדים מקומיים המגיעים לעבודה מאוד מוקדם בבוקר. למרות שרחובות רבים בעיר מיקונוס סגורים לתנועה, המקומיים מתניידים בטוסטוסים/אופנועים וכלי רכב ממונעים אחרים, שגם הם עושים די הרבה רעש בשעות המוקדמות של הבוקר כשהם עוברים ליד החלון שלכם. אם לקחתם חדר לא ממוזג ואתם מתכוונים לשמור על החלונות פתוחים בלילה, כדאי להצטייד באטמי אוזניים אם אתם לא ישנים טוב. עבור משפחות אשר מגיעות אל מיקונוס עם ילדים קטנים ומעוניינות בחופשה שקטה, מומלץ לשכור רכב ולחפש מלונות מחוץ למרכז העיר מיקונוס.

ברוב ימות השבוע, יש לפחות ספינת קרוז אחת שעוגנת בחוף מיקונוס, עם אלפי תיירים שמגיעים מהחוף לעיר באוטובוס או לנמל המרכזי בסירות קטנות יותר. בימים אלה, הרחובות הצרים של מיקונוס די סואנים. בעונת התיירות במיקונוס יכולות להיות עד 3 ספינות קרוז בנמל או בסביבתו, אבל בשנים האחרונות דברים השתנו ופחות ספינות קרוזים מגיעות אל מיקונוס מאשר פעם. רוב הספינות יוצאות לפנות ערב, אבל עדיין צפו לתחרות על מיקום טוב במסעדות השונות המשקיפות על הים כדי למצוא שולחן טוב לצפות בשקיעה.

מיקונוס נוטה להיות מאוד צפופה בחודשים יולי ואוגוסט. הזמן הטוב ביותר לחופשה במיקונוס הוא מאמצע מאי עד סוף יוני (עונת התיירות המוקדמת לפני החופש הגדול, כאשר פחות משפחות מגיעות אל מיקונוס עם ילדים ואז הטיסות וחדרי הלינה הרבה יותר זולים וגם הטמפרטורות יותר נוחות), או בתקופת החגים – מספטמבר ועד אמצע אוקטובר (אחרי העונה).

שירות הסעות במיקונוס

בקישור תוכלו להזמין שירות הסעות אמין במיקונוס הפועל 24/7. הזמינו נהג ורכב ליום שלם לסיור באי בדרך הנוחה ביותר האפשרית, או איסוף פרטי מבית המלון, מנמל התעופה או הנמל..

להזמנת שירות הסעות במיקונוס

התמצאות במיקונוס

היישובים המרכזיים של מיקונוס הם צ'ורה (Chora), עיר הנמל של האי והבירה שלו אשר מכונה גם לעיתים מיקונוס טאון, והכפר אנו מרה (Ano Mera).

מיקונוס טאון (Mykonos Town) או צ'ורה היא עיירה קיקלאדית טיפוסית מהממת ביופיה, עם מבוך של רחובות קטנטנים וסמטאות צבועות בלבן, בתים וכנסיות השוכנים בסביבת הנמל באמצעו של מפרץ רחב. זוהי אחת העיירות הקוסמופליטיות וההומות ביותר באזור הים האגאי. למרות שרחובותיה מלאים בחנויות קטנות, בוטיקים, גלריות אמנות, בתי קפה, בארים מסוגננים ומסעדות, מיקונוס טאון לא איבדה לגמרי את זהותה המקורית. למרות הגידול והפיתוח המואצים של האי, הסגנון הארכיטקטוני הקיקלאדי המסורתי שלה הצליח להשתמר לגמרי הודות לנוהלי הבנייה המחמירים של האי.

מבחינת שופינג במיקונוס טאון, צפו למצוא כאן את מותגי היוקרה שאנל, ברברי, לואי ויטון ומותגי יוקרה אחרים. נראה שהחנויות האלה משרתות בעיקר את התיירים המגיעים על הכמות הגדולה של ספינות הקרוז העוגנות ברציף הסמוך.

אנו מרה (Ano Mera) היא כפר קטן באמצע האי והיישוב היבשתי היחיד בכל מיקונוס (כלומר – אין לו חופי ים), השוכן כ-7 ק"מ מזרחית למיקונוס טאון. אנו מרה בנויה סביב כיכר מרכזי גדול שמלא משלושת צדדיו בשורה של טברנות יווניות. המנזר Panagia Tourliani , שנוסד בשנת 1542 הוא האטרקציה החשובה ביותר של אנו מרה.

כפרים במיקונוס

אגיוס יואניס (Agios Ioannis) הוא ישוב קטן עם שתי טברנות, מסעדה אחת וחנות קטנטנה. אגיוס יואניס מפורסמת בכך שזה המקום בו צולם הסרט "שירלי ולנטיין".

אגיוס סטפנוס (Agios Stefanos) עם הרבה בתי מלון, מסעדות טובות, טברנות ובתי קפה.

פלאטיס גיאלוס (Platys Gialos) הוא ריזורט פופולרי שבו סירות דייגים קטנות מעבירות תיירים לחופים הדרומיים של מיקונוס.

אורנוס (Ornos), עם אופציות שונות ללינה, אוכל ומשקאות, ושוק אוכל מאוד מאורגן, עם קצב, מאפייה, סופר ובית מרקחת. אם אתם מגיעים אל מיקונוס עם ילדים ומעוניינים לשהות דווקא בכפר קטן ואותנטי ועדיין ליהנות מנגישות טובה לחנויות ושירותי תיירות, אורנוס יכול להיות בחירה טובה.

טורלוס (Tourlos) הוא הכפר שבו עוגנות רוב ספינות הקרוז, היאכטות הפרטיות וסירות הדייגים במרינה שלו, והנמל גם מקבל  חלק מהמעבורות המגיעות מהיבשה המרכזית או איים אחרים.

קרוזים במיקונוס

שיט שקיעה במיקונוס עם רחצה וארוחת צהריים קלה

חצו את הים התיכון והתרשמו מצבעי השקיעה המרהיבים. צאו לרחצה ושנורקלינג במים הצלולים. כיבוד בלתי מוגבל וארוחה קלה יוגשו על הסיפון במהלך שיט של 4 שעות – מושלם למשפחות שמתכננות חופשה במיקונוס עם ילדים.

להזמנת קרוז שקיעה ממיקונוס

שייט במיקונוס – יום מלא בחוף הדרומי

תחוו את היופי הטבעי של מיקונוס בשייט של יום מלא בחוף הדרומי. עצרו בכמה מהחופים הטובים ביותר כדי לשחות ולעשות שנורקלינג במים הצלולים. לגמו אוזו יווני אותנטי ויין ותיהנו מארוחת צהריים בטברנה בחוף.

להזמנת שייט במיקונוס בחוף הדרומי

קרוז במיקונוס – הפלגה בחוף פרדייס Paradise Beach

הדרך המהירה והקלה ביותר לבלות חצי יום בחוף פרדייס המפורסם של מיקונוס.

הזמינו סיור אונייה קצר היוצא מהנמל הישן של מיקונוס. תיהנו מקפה ומשקאות אחרים על גבי הסיפון ותחזרו מוקדם בערב, עם אותו כרטיס.

להזמנת קרוז במיקונוס – חוף פרדייז

הפלגה במיקונוס בשקיעה לוונציה הקטנה Little Venice

הזדמנות ליהנות מהשקיעה הבלתי נשכחת של מיקונוס. חוו את הנופים המדהימים של ונציה הקטנה (Little Venice) ומיקונוס. עגנו כדי לחוות שקיעה חלומית מעל האוקיינוס, האיים וקו החוף באופק.

להזמנת שייט במיקונוס "וונציה הקטנה"

שיט לדלוס העתיקה וחופי דרום מיקונוס

צאו לשיט בלתי נשכח לעבר האי דלוס ולחופים הדרומיים של האי מיקונוס. מומלץ למשפחות שמתכננות טיול במיקונוס עם הילדים ולכל מטייל במיקונוס.

להזמנת הפלגה לדלוס ממיקונוס

מיקונוס – הפלגת דיג באונייה מסורתית מחוף אורנוס Ornos Beach

למדו איך לדוג על גבי סירת דיג יוונית מסורתית מעץ. הפליגו על פני המים הצלולים של הים האגאי וגלו את האיים מיקונוס ודלוס. טעמו ארוחת צהריים מקומית עם משקאות והתיידדו עם דייגים יוונים

להזמנת הפלגה במיקונוס בספינת דייג

הפלגות ממיקונוס לאיים הסמוכים

סיור הבוקר המודרך המקורי של דלוס

סיור הבוקר הזה בן 4 שעות והוא מתחיל עם שיט של 30 דקות באונייה ממיקונוס לדלוס.

דלוס (Delos) – הוא אי קטן ובלתי מיושב הקרוב למיקונוס. האי כלול ברשימת אתרי מורשת עולם של ארגון אונסק"ו בזכות האתרים הארכיאולוגיים החשובים שלו. יש טיולים יומיים היוצאים לדלוס ממיקונוס טאון (בהפלגות) מלבד בימי שני, כשהאתר הארכיאולוגי סגור. דלוס היא יעד חובה לכל מבקר שוחר היסטוריה ואם אתם מגיעים אל מיקונוס עם ילדים בגילאי בית ספר זו חוויה לימודית מאוד מומלצת.

בהגעה לדלוס תקבלו הדרכה לאתר העתיק והמקודש, שהתגלה בחפירות האריכאולוגיות בדלוס. עם המדריך שלכם תוכלו לחקור את רחובות העיר הצרים.

התרשמו מביתו המרשים של דיוניסוס ומהפסיפסים היוצאים מן הכלל, עמודי השיש השמורים וציורי הקיר. ראו את האטרקציות התיירותיות החשובות בעיר דלוס, כולל תיאטרון דלוס (Theater of Delos).

טיילו לאורך הרחוב הראשי לעבר השוק ולאזור המקדש, בו תמצאו אטרקציות היסטוריות ידועות כמו הסטואה של פיליפ (Stoa of Phillipe), הפרופיליאה (Propylaia), הקולוסוס של הנקסיאנים (Colossus of the Naxians ) ומקדש אפולו (Temple of Apollo).

בקרו במוזיאון הארכיאולוגי וראו תערוכות הנוגעות לתקופות היסטוריות מרכזיות של האי דלוס. תוכלו ליהנות מזמן חופשי כדי לחקור את המוזיאון בעצמכם ולחפש מזכרות בחנות המוזיאון.

להזמנת סיור הבוקר של דלוס

סיור הערב המודרך המקורי של דלוס

צאו לסיור באי דלוס בשעות הערב. גלו את האתר הארכיאולוגי עם מדריך והתרשמו ממונומנטים שמורים בצורה יוצאת מן הכלל (עם לו"ז פחות או יותר זהה לסיור הבוקר של דלוס אבל בשעות הערב)

להזמנת סיור ערב באי דלוס

בית הכנסת של דלוס – סיור מסורת יהודית ממיקונוס עם מדריך פרטי

בקרו באי דלוס עם יציאה מהנמל הישן של מיקונוס סיטי באונייה היוצאת בחמש אחר הצהריים. הפליגו למשך חצי שעה כדי להגיע לאי הבלתי מיושב דלוס, שהיה נחשב לאי הקדוש של יוון העתיקה. שם, תצאו לסיור פרטי מודרך בבית הכנסת היהודי העתיק – הממוקם בצד השני של האי. שם תלמדו על ההיסטוריה היהודית של האי ממדריך מוסמך, יהיה לכם זמן לטייל במוזיאון דלוס (Museum of Delos) לפני החזרה לאונייה ולמיקונוס.

בית הכנסת של דלוס, יוון, הוא אחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר המוכרים היום, ולפי האמונה הוא נוסד בין 150 -128 לפנה״ס. השימוש האחרון ביותר של המבנה היה כאולם כנסים ליהודים או שומרונים. עם זאת, השימוש הראשון של המבנה פחות ברור – יש חוקרים שסבורים שהבניין נבנה כבית פרטי או כמקום מפגש פגאני, אבל רוב החוקרים מאמינים שהוא שימש כבית כנסת אפילו בימיו המוקדמים. בית הכנסת שוכן בצד המזרחי של העיר דלוס, באזור של דלוס הנקרא Quartier du Stade והוא היה מרוחק מהאזורים המרכזיים של העיר. אם אתם מעוניינים לשלב טיול במיקונוס עם שיעור מדהים על המורשת היהודית של יוון – אל תוותרו.

להזמנת טיול ממיקונוס לבית הכנסת בדלוס

שייט ממיקונוס לאי דלוס באונייה

הזמינו את כרטיס לאונייה שלכם ממיקונוס לדלוס בקישור, ובקרו במרכז התרבותי של יוון העתיקה באי הלא מיושב דלוס. צאו לשיט רגוע בן 40 דקות לכיוון האי ממיקונוס והשתמשו באותו כרטיס לחזרה.

להזמנת הפלגה ממיקונוס לדלוס

שיט יאכטה לאי רניה וסיור מודרך של דלוס

הזמינו בקישור שיט ביאכטה פרטית ממיקונוס ובחרו אם לשלב בהפלגה סיור מודרך של העתיקות המרשימות באי דלוס או ליהנות משני יעדי שחייה שונים ברניה בשיט של יום שלם ביאכטה קטנה ממיקונוס. תחוו את ההיסטוריה העתיקה עם מדריך, ותבלו זמן חופשי בחוף פרטי, ארוחת צהריים ומשקאות.

להזמנת שייט ממיקונוס לרניה ודלוס

סיור לאי טינוס Tinos Island ממיקונוס – יום מלא

עלו על ספינה בנמל החדש של טורלוס (Tourlos) בחוף הצפון-מערבי של מיקונוס ותחצו את הים האגאי לאי הסמוך טינוס כדי ליהנות מהתרבות האותנטית והאירוח המסורתי של יוון. תצאו לגלות את בירת האי טינוס, בעלת אותו השם, ותראו את אחת הכנסיות החשובות ביותר ביוון ב- Panagía Evangelístria, שנבנתה מסביב לסמל של נס למרים הבתולה.

משם, תמשיכו למנזר הנשים Kechrovouni הנמצא גבוה בין ההרים כדי לראות את נופי הסביבה המדהימים. סיירו בכפר המסורתי Volax ותראו סלסלות שמכינים במקום, תעצרו כדי לצלם תמונות מזכרת של שובכי היונים מהתקופה הוונציאנית בעמק.

התפעלו מאמנות השיש של פירגוס (Pyrgos) ויהיה לכם זמן חופשי ליהנות מקפה בצל עצים בכיכר הראשית לפני החזרה באונייה למיקונוס.

להזמנת שייט ממיקונוס לאי טינוס

בדקו גם את לוח זמני היציאה של המעבורות. יש אפשרות לצאת לסיורים יומיים ממיקונוס גם באיים הסמוכים סירוס, פארוס (Paros) ונקסוס (Naxos).

טיולים מודרכים במיקונוס (הדרכה באנגלית)

האטרקציות המרכזיות של מיקונוס – סיור מודרך של חצי יום

סעו ברכב לסיור במיקונוס של 4 שעות בחוף קלפטיס (Kalafatis Beach), חוף אגיוס יאניס (Agios Yiannis Beach) והכפר המקסים אנו מרה (Ano Mera). לאחר מכן, צאו לסיור מהנה במיקונוס טאון. בלו זמן חופשי בכפר המקסים הזה או בקרו במנזר פנגיה טורליאני (Panagia Tourliani) מהמאה ה-16.

צאו לכיוון מיקונוס טאון לסיור הליכה. התרשמו מבתים לבנים צחים בצורת קוביה וראו אטרקציות כמו ונציה הקטנה (Little Venice), כנסיית פרפורטיאני (Church of Paraportiani) ואת טחנות הרוח.

להזמנת טיול אטרקציות במיקונוס

טיול מאורגן במיקונוס – סיור הליכה בעיר וסיור אוטובוסים באי

הסיור המשולב הזה של 4 שעות מתחיל בהליכה לאורך הרחובות הצרים והקטנים של מיקונוס. תקבלו הדרכה ומידע מהמדריך לגבי הניווט במבוך העיר העתיקה של מיקונוס. התפעלו מהנופים של הנמל הקטן והכנסיות ותיראו את טחנות הרוח המפורסמות ואת פטרוס השקנאי (Petros the Pelican), הקמע של מיקונוס.

בהמשך תוכלו לחקור את האי באוטובוס, ליהנות מהנופים הפנימיים ולבקר בכמה מהחופים המפורסמים ביותר. ראו את הקפלות הפרטיות הקטנות והבתים הבנויים בסגנון קיקלדי טיפוסי.

כשתגיעו לאנו מרה (Ano Mera), הכפר הראשי השני של מיקונוס, יהיה לכם קצת זמן חופשי לטיול סביב הכיכר המסורתית. מאוחר יותר תוכלו לעצור ולראות את מנזר פאנגיה טורליאני (Panagia Tourliani) שנבנה במאה -16. תעצרו למנוחה קצרה בחוף קלפטיס (Kalafatis), ותיהנו מספל קפה או ממשקה מרענן (לא כלול במחיר).

לפני החזרה למיקונוס טאון, תבקרו בחופים אורנוס (Ornos) ואגיוס גיאניס (Agios Giannis). בסיום הטיול במיקונוס, תגיעו לנקודת צפייה שממנה נשקפים מראות פנורמיים של העיר והאיים הסמוכים.

להזמנת טיול מאורגן במיקונוס

טיול הליכה במיקונוס

הזמינו כרטיסים לטיול במיקונוס המתחיל באיסוף מבית המלון או מנמל הקרוזים של מיקונוס וחוו את אורח החיים הקוסמופוליטי ואת האווירה התוססת של אחד האיים המפורסמים ביותר בים האגאי. לכו מעבר לברים והבוטיקים התיירותיים וגלו אורח חיים יותר מסורתי. בטיול תחוו את היופי האמיתי של מיקונוס טאון וחזרו אחורה בזמן דרך סיור הליכה קסום.

התחילו את הסיור בעשר בבוקר או בחמש אחר הצהריים (תלוי באופציה שהזמנתם) וצאו למסע לאורך כביש החוף לעבר כיכר מנטו (Manto Square) המפורסמת באנדרטה של גיבורת מלחמת העצמאות של יוון, מנטו מברוגנוס. לאחר מכן, לכו לרובע מטוגיאני (Matogianni) וראו את חלונות הראווה של מותגי היוקרה המפורסמים. עברו על פני הבית לשעבר של אמה של מנטו מברו גנוס, וכן על פני המוזיאון הימי (Maritime Museum) ומונומנט שלוש הבארות (Three Wells monument) הנמצאים מחוף לבר Astra המפורסם.

התחנה הבאה היא המאפייה המסורתית גיוראס (Gioras Bakery)שם תיצרו למאפה ומשקה. משם צאו לכיוון 5 טחנות הרוח המשמשות כאטרקציה מרכזית במיקונוס. לכו לאורך השבילים הצרים לטירת צ׳ורה (castle of the Chora) וכנסו לאזור Scarpa, שם תראו את הבתים של ונציה הקטנה (Little Venice) מציצים מעל פני המים. בקרו בכנסייה הגדולה פנגיה פרפורטיאני (Panagia Paraportiani) כדי לחוות את אחד המבנים הארכיטקטוניים המפורסמים ביותר של יוון.

בקרו במוזיאון הפולקלור (Folklore Museum) (דמי כניסה אינם כלולים), השוכן בבית לשעבר של רב חובל, ואז חזרו לנקודת היציאה ועברו על פני כנסיית אגיוס ניקולאוס (Church of Agios Nikolaos) לפני הנסיעה חזרה לנקודת המפגש המקורית – יום מומלץ במיקונוס למשפחות עם ילדים גדולים.

להזמנת טיול רגלי במיקונוס

טיול ג׳יפים במיקונוס – יום מלא

גלו את הסודות הנסתרים של מיקונוס בטיול ג׳יפים בן 8 שעות. תיהנו מנופים עוצרי נשימה בעודכם נוסעים לעבר חופים יפהפיים וכפרים נידחים ותעצרו גם לשחייה וזמן חוף.

להזמנת טיול ג'יפים במיקונוס

ביקור במגדלור ארמניסטיס Armenistis Lighthouse

חוו את המגדלור הישן, אשר עומד מעל אזור Armenistis ומשמש כעדות להיסטוריה הימית של מיקונוס, ונמצא עד היום בתפקוד מלא. כדי לבקר במגדלור ב-Armenistis, סעו בכביש מאגיוס סטפנוס (Agios Stefanos). במיקום של "Fanari" – "פנס" ביוונית, כביש החוף הנופי גם מציע כמה מן הנופים המרהיבים ביותר על האי, 6.5 ק״מ בלבד ממיקונוס טאון.

תלמדו הרבה עובדות מעניינות על המגדלור, אשר נבנה בשנת 1891. גובה המגדל הוא 19 מטרים וגובהו של השטח הוא 184 מטרים.

בקרו במגדלור Armenistis כדי ליהנות מנופים עוצרי נשימה. משם תוכלו לראות את כל הסירות המגיעות ויוצאות ממיקונוס, בזמן שהאי טינוס (Tinos) נראה כאילו הוא נמצא ממש לצידכם. המיקום האסטרטגי שלו מציע נופים ציוריים של האזורים שמסביב וכדאי לבקר בו כדי לקבל תחושה של ההיסטוריה המרתקת של האי וליהנות מהיופי המרהיב שלו. עבור משפחות המגיעות אל מיקונוס עם ילדים זו יכולה להיות חוייה בלתי נשכחת.

להזמנת ביקור במגדלור ארמניסטיס

טיול במיקונוס – סיור חופים עם נהג

טיול מודרך במיקונוס של 3 שעות עם נהג לחופים המפורסמים ביותר של מיקונוס. יחד עם הנהג דובר האנגלית תבקרו בסופר פרדייס (Super Paradise) וחוף פרדייס (Paradise Beach), חוף פסארו (Psarou Beach), חוף אורנוס (Ornos Beach) ואגיוס יואניס (Agios Ioannis), אליה (Elia) וחוף ליבאדי (Livadi Beach).

להזמנת טיול חופים במיקונוס

טיול מודרך במיקונוס – סיור אותנטי של חצי יום באי

גלו את הצד האותנטי יותר של מיקונוס בטיול מיוחד של חצי יום באי. סעו לנמל סנט יואניס (St. Ioannis) כדי לראות את הכנסייה ואת התא שבו הקדוש חי. ואז, תיהנו מהנוף המדהים של שדה התעופה לפני שאתה ממשיכים לכפר אנו מרה (Ano Mera).

עבור על פני חוות מקומיות כדי לקבל הצצה אל חיי האי. למדו מידע נוסף על מסורות עממיות בסיור מודרך בחוות ספיטי מיקוניאן (Mykonian Spiti), שם תוזמנו להשתתף בפעילויות חקלאיות מסורתיות ולפגוש חלק מהחיות.

תוכלו לחקור את התאים של מנזר פאנאגיה טורליאני (Panagia Tourliani) בכיכר הכפר, ולהצטרף למקומיים בשוק הפתוח. תיהנו מארוחת צהריים קלה לפני שאתם עוזבים את החופים הנסתרים, כגון קאלאו ליבאדי (Kalo Livadi), קלאפאטי (Kalafati) ואגיה אנה (Agia Anna). ראו כמה מהאתרים הנטושים שבהם הופק המחצב ליגניט מהקרקע.

טיילו ברחובות הצרים של מאו (Maou), שם הוקם סכר כדי לענות על צורכי ההשקיה של מיקונוס, ןצלמו תמונת מזכרת של העיר מיקונוס מנקודת פופולרית בעיר לפני סיום הסיור.

להזמנת טיול במיקונוס (חצי יום)

טיול אטרקציות במיקונוס עם מדריך מקומי

הזמינו טיול מאורגן במיקונוס בקישור למטה ותיהנו מהנוחות של איסוף מהמלון שלכם במיקונוס על ידי המדריך שלכם. אח"כ תוכלו לחקור את מיקונוס עם מדריך מקומי – תיראו את טחנות הרוח של מיקונוס הידועות בשם Chora. טחנות הרוח נבנו על ידי הווציאנים במאה -16, ומאז הם הפכו לחלק איקוני של החוף של מיקונוס. תגלו את ונציה הקטנה (Little Venice), חלק נהדר של העיר מיקונוס לקניות, ומקום מצוין לצפייה בשקיעה מעל מיקונוס.

בקרו בכנסיית פאנאגיה פראפוטיאני (Panagia Paraportiani), "גבירתנו מהשער הצדדי". קירות השושן הלבנים של הכנסייה המדהימה הזאת מהמאה ה-14 יוצרים תמונה חלומית על רקע השמיים הכחולים של מיקונוס. טיילו ברחובות הצרים של האי והתפעלו מהבתים הלבנים ומהפרחים הנפלאים.

המשיכו לכפר אנו מרה. תוכלו לחקור את כיכר הכפר עם הטברנות והחנויות המסורתיות שלה. הכיכר מייצגת את מיקונוס המסורתית ונותנת לכם הזדמנות לחוות את מיקונוס כפי שהייתה לפני 20 שנה.

קפצו אל החוף כדי ליהנות קצת מהשמש ולצאת לשחייה. תוכלו ללגום מיץ מרענן ולנסות כמה מאכלים מקומיים. לאחר מכן, תוחזרו למלון במיקונוס. זוהי הזדמנות מעולה לטיול במיקונוס שכולל את האטרקציות התיירותיות שיכולה להיות מאוד נוחה עבור משפחות המגיעות אל מיקונוס עם ילדים ורוצות לטייל באי בלי לשכור רכב.

להזמנת טיול מודרך – אטרקציות במיקונוס

טיול מודרך באטרקציות תיירותיות במיקונוס – יום מלא עם ארוחת צהריים

גלו את "הנשמה" של מיקונוס בסיור מודרך במיקונוס של יום שלם המכסה אזורים מסורתיים שבהם בד"כ לא תבקרו ברוב הטיולים המאורגנים במיקונוס. תבקרו בנמל הקטן של סנט יואניס (St. Ioannis) ובכפר אנו מרה לחוות כמה מהאזורים החקלאיים ביותר של האי.

תעצרו בחווה משפחתית מסורתית כדי ללמוד יותר על החיים בכפרים במיקונוס, ותבקרו במנזר היפה פנאגיה טורליאני (Panagia Tourliani).

תוכלו להתנסות בחיי היומיום בשוק האוויר הפתוח הסמוך, ולגלות את החופים המרוחקים בקאלאו ליבאדי (Kalo Livadi), קלאפאטי (Kalafati) ואגיה אנה (Agia Anna). תוכלו לחקור את הרחובות הצרים של מאו ( Mau) לפני שאתם מכינים את דרככם לחוות Mykonian Spiti, שם מחכה ארוחת צהריים ביתית – וגם מידע נוסף על אמנות הבישול היווני וחווית האירוח החם של משפחה מסורתית.

אח"כ תיסעו לעיר מיקונוס כדי לצאת לטיול מודרך באטרקציות במיקונוס טאון כגון כיכר מנטו (Manto Square) והמאפייה התת-קרקעית. ראו את השורה של טחנות הרוח המפורסמות והתפעלו מהבתים של ונציה הקטנה לפני שאתם מבקרים בכנסייה המסוידת של פאנאגיה פאראאפוטיאני (Panagia Paraportiani).

להזמנת סיור מודרך במיקונוס

סיור במיקונוס – שעה בטוק-טוק חשמלי

קבלו סקירה כללית של מיקונוס בסיור של שעה בטוק-טוק חשמלי – חוויה מושלמת למבקרים שזו להם הפעם הראשונה באי. תיהנו מסיור פרטי בכלי רכב ידידותי לסביבה ותגלו את האטרקציות המרכזיות של מיקונוס טאון והסביבה.

להזמנת טיול מודרך במיקונוס בטוק טוק

טרק במיקונוס

התחילו את היום  עם איסוף בבית המלון או בנמל הקרוזים במיקונוס בשעה 8:30, ומשם תצאו לחווה המסורתית  Mykonian Spiti בכפר אנו מרה (Ano Mera). תקבלו ציוד טרקים, כולל תרמיל, בקבוק מים, חבילה קטנה של מזון ומקל הליכה מסורתי לתמיכה. תלמדו אודות המסלול שאתם לוקחים ותדברו על היעדים שלכם לפני שתצאו לסיור קטן בגינת הכרוב ותפגשו את חיות החווה.

הטראק מתחיל בשעה 9:15 עם נסיעה לחווה Maou, שם תמלאו את בקבוקי המים, ובהתאם לעונה, תטעמו מוצרים טריים כמו עגבניות, מלפפונים, ענבים, תאנים ואגסים. תחצו את הרחובות הצרים של Maou בין אחוזות מטופחות ובתים מסורתיים, וצפו בדייגים המקומיים על קצות סכר האגם. עד 10:30 תגיעו לנקודת תצפית של הסכר, 4.1 ק״מ מנקודת היציאה. תשבו למנוחה קצרה לפני שתמשיכו בטרק לחוף Mirsinis לשחייה בים. אחרי שעברתם מרחק של 5.1 ק״מ, הטיול מסתיים או יהפוך למאתגר יותר, תלוי באופציה שבחרתם.

אופציה א׳ – בחרו את האופציה הזו והטיול יסתיים ב- Mirsinis, שם תוכלו לצאת לשחייה בים. בשעה 13:30 בערך, תחזרו לבית המלון או ל-Mykonian Spiti  לארוחת צהריים (אם בחרתם בכך).

אופציה ב׳ – למי שממשיך בטרק, תעצרו למנוחה של 15 דקות, ואז תתחילו את השביל הקשה ביותר, בעודכם מתמודדים עם אתגר ״הרוח״ (The Wind), 6.1 ק״מ מנקודת היציאה. תראו את איי איקאריה (Ikaria), סאמוס (Samos) וטינוס (Tinos) מנקודות צפייה פנורמיות, כאשר המטרה היא להגיע ל- The Wind בערך ב-13:00. תיהנו ממנוחה ארוכה יותר במידת הצורך ואז תצאו לכיוון אחוזה, 7.3 ק״מ מנקודת היציאה.

תחלפו על פני חווה עם סוסים ובניינים ציוריים כדי להגיע למקום שבו תשבו במרפסת לארוחת צהריים. שבו בצל האקליפטוסים ונוחו. משם, המשיכו לנקודת הסיום במספנת Elm, מה שאומר שהלכתם עד כה 9.8 ק״מ. איסוף בשעה 14:00 עם רכב שיחזיר אתכם ל-Mykonian Spiti.

להזמנת טרק במיקונוס

טיול עצמאי של יומיים למיקונוס מאתונה

אם אתם נוחתים בבירת יוון אתונה ורוצים לראות את מיקונוס, הזמינו בקישור טיול עצמאי למיקונוס מאתונה:

סיור זה מציע לכם את ההזדמנות לגלות את יופיה של מיקונוס על פני יומיים. יאספו אתכם מהמלון שלכם באתונה ואחרי הפלגה מופלאה של 4 שעות דרך הים האגאי היפה, תגיעו למיקונוס בזמן לארוחת צהריים. יביאו אתכם למלון היוקרה שלכם ומשם תוכלו ליהנות משאר היום, לגלות את האי היפה הזה בזמנכם החופשי.

גלו טחנות רוח מסורתיות, כנסיות ציוריות, ובתים מסורתיים לבנים צחים כאשר אתם חוקרים את האי. או נצלו את החופים המרהיבים לרחצה במים הצלולים כבדולח.

בלילה, תוכלו ליהנות מאוכל טעים באחת מהמסעדות הרבות, לפני שתקחו חלק בחיי הלילה האגדיים של מיקונוס.

יום 2 – התחילו את היום עם ארוחת בוקר נינוחה או צאו לרחצה בשעות הבוקר המוקדמות, בקרו בחנויות או השתזפו על החוף.

תוכלו גם לצאת לסיור לאי דלוס הסמוך, המפורסם באתרים הארכיאולוגיים שלו.

אחרי הצהריים, תוכלו להירגע במהלך השיט חזרה לפיראוס באתונה והתפעלו מהמים הכחולים התכולים של הים היווני הנפלא.

להזמנת טיול מאתונה למיקונוס

מה לעשות במיקונוס

מיני קורס צלילה במיקונוס – שעתיים למתחילים

אם תמיד רציתם לצלול, זו ההזדמנות שלכם לעשות זאת במהלך חופשה במיקונוס! במהלך מיני-קורס של שעתיים תוכלו לחוות את הריגוש והחופש של החיים התת-מימיים. עם צילומים מתחת למים הכלולים בתשלום, תזכו לחוויה בלתי נשכחת במיקונוס.

אין צורך בניסיון קודם כדי לקחת חלק בפעילות זו של PADI, ארגון הצלילה הבינלאומי, המיועדת למתחילים שמעוניינים לגלות איך זה לצלול. תהיו תחת הדרכתו של מדריך PADI מקצועי, ותלמדו מושגי בטיחות בסיסיים לפני שתשימו עליכם את ציוד הצלילה שלכם ותצאו לשחייה מתחת למים בסביבה מפוקחת בקפדנות.

אם אתם מגיעים אל מיקונוס עם ילדים קטנים שימו לב שהחוויה מיועדת לבני 10 ומעלה בלבד, ועל המשתתפים לחתום על הצהרת הצלילה של Discover Scuba, הכוללת שאלון רפואי.

להזמנת שיעור צלילה במיקונוס למתחילים

שיעור בישול במיקונוס

התנסו באורח החיים המסורתי של מיקונוס ולמדו על התרבות והמטבח של מיקונוס בסדנת בישול יווני של 6 שעות. טטה (Teta) המארחת והשפית תספק טיפים ותראה לכם את שיטות הבישול שהפכו את המטבח של מיקונוס לכל כך פופולרי.

תיהנו ממאכלים מקומיים אהובים כמו דקוס (dakos) עם גבינת קופניסטי (kopanisti) ועגבניות, לוזה (louza) (בשר חזיר מיובש), יין וראקי כרתני (Cretan raki). תיהנו מהבית המקסים שלה ותבקרו בגינת הירקות האורגניים שלה. תתנסו בהכנת צזיקי ופשטידת תרד, פלפל ממולא עם עגבניות, בשר בקר עם אורז ועוד. החוויה כולה היא בהדרכה של השפית ובסיומה תשבו לאכול את מה שהכנתם – פעילות מקורית ומהנה עבור משפחות שמתכננות חופשה במיקונוס עם ילדים המפגינים עניין בבישול.

להזמנת סדנת בישול במיקונוס

מיקונוס: ביקור ערב בבית איכרים מסורתי

התחילו את ההרפתקה בשעה חמש אחר הצהריים בבית המלון שלכם, שם יאסוף אתכם אוטובוס כדי לקחת אתכם לחווה. תחצו את מרכז האי שמחבר בין העיר מיקונוס לכפר אנו מרה (Ano Mera). כשתגיעו לכפר, תעברו דרך הכיכר הציורית ותבקרו במנזר פנאגיה טורליאני (Monastery of Panagia Tourliani). תמשיכו משם לחווה מיקונאית, שם יקבל את פניכם המשגיח של החווה שיכיר לכם את השטח ויספר לכם על תולדות המקום וכיצד החווה פועלת.

תשבו ותנוחו על ספת רבן מסורתית, לגמו ראקי ולמדו את ההיסטוריה של החוואות באי, חיות המשק והיבול. תיהנו גם מארוחה קלה הכוללת לחם, עגבניות, קופניסטי, מלפפונים וזיתים שחורים, לצד הראקי המסורתי.

אספו ירקות בעצמכם בגינת הירק, בהתאם לעונה. אם אתם מעוניינים להשתתף במטלות החווה, המשגיח יספק לכם את הכלים הנכונים וידריך אתכם. חלק מהמטלות כוללת ניקוי הגינה/עשבים שוטים, טיפוח הגינה והיקב, ניקוי, השקייה והאכלת בעלי החיים, איסוף ביצים, חיתוך וטעימת מוצרים מגינת הירק, זמן חופשי לשחק עם החיות ולהצטלם איתם. אם אינכם רוצים להשתתף במטלות החווה, יהיה לכם יותר זמן חופשי להסתובב באופן עצמאי. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית במיקונוס עם הילדים ורוצים לחשוף אותם לצד האותנטי של חיי החקלאים באי – זוהי בהחלט חוויה מומלצת.

להזמנת ביקור בבית אותנטי במיקונוס

מזג אוויר במיקונוס

האקלים של מיקונוס מתאפיין בעונת קיץ חמה ויבשה ובחורפים מתונים. כמו ברוב האיים האגאיים, כמעט אף פעם לא יורד גשם מלבד בקיץ, אבל אפשר לצפות לירידת גשמים בין אוקטובר לאפריל. מידות החום ביולי ואוגוסט נעות בין 30ºC במשך היום לבין 22ºC בלילה. האיים הקיקלאדים נודעים ברוחות הקבועות (המכונות מלטמי) הנושבות ביולי ובאוגוסט, ואלה יוצרות הקלה מסויימת בעומס החום.

לכל אורך התקופה שבין אמצע מאי ועד אמצע אוקטובר מזג האוויר במיקונוס מתאים לבילוי בחוף (חם ושטוף שמש).

אטרקציות במיקונוס טאון

טחנות הרוח (The Windmills) במיקונוס טאון (הצד המערבי של העיר) – עוד מתחילת המאה ה-16, טחנות הרוח של מיקונוס הן אחד מסימני ההיכר הבולטים של מיקונוס ואטרקציה מומלצת עבורא משפחות אשר מגיעות אל מיקונוס עם ילדים. פעם, האי ייצר כמות גדולה של חיטה ולחם. באזור טחנות הרוח יש נקודת תצפית מצויינת על החלק של מיקונוס המכונה ונציה הקטנה (Little Venice) והוא המקום הפופולרי ביותר במיקונוס כדי לצפות בשקיעה.

ונציה הקטנה (Little Venice), אלפקנדרה (Alefkandra), מיקונוס טאון (החלק המערבי ביותר של העיר) – רובע השוכן על החוף, מפורסם בשל בתי הקומותיים והשלוש קומות הציוריים מתקופת ימי הביניים, הניצבים כמו חומה העולה מתוך הים, ומרפסות העץ הצבעוניות שלהם. ונציה הקטנה היא אחד המקומות היפים והרומנטיים ביותר בכל מיקונוס ונשקפים ממנה נופים נהדרים של השקיעה. אחת הפעילויות האהובות כאן ביותר היא לגימת קוקטייל באחד מהברים ובתי הקפה הרבים בזמן צפייה לעבר השקיעה על רקע החוף.

אפשר להגיע לונציה הקטנה בהליכה מטחנות הרוח במורד המדרגות. זו הליכה של 5 דקות בלבד מתחנת האוטובוס פבריקה (Fabrika) ומשם תמצאו שלט בצד השני של הכיכר המורה לתיירים איך להגיע אליה.

פנגיאה פרפורטיאני (Panagia Paraportiani) במיקונוס טאון (הקצה המערבי ביותר של העיר) – מכל הכנסיות הנמצאות במיקונוס, המרשימה ביותר היא הפנגיאה פרפורטיאני, אבן חן ביזנטית אמיתית. הכנסיה הזו, הצבועה בלבן, החלה להיבנות ב-1425, אך בנייתה לא הושלמה עד המאה ה-17. היא הפופולרית והמצולמת ביותר מבין 400 הכנסיות של האי מיקונוס. היא מורכבת מארבע קפלות בגובה הקרקע, ועוד אחת מעל. רק אחת מהקפלות הנמצאת בקומת הקרקע פתוחה למבקרים, משעת בוקר מוקדמת ועד השקיעה. הכנסייה המרשימה שוכנת ברובע קסטרו (Kastro district), האזור הישן ביותר של מיקונוס טאון.

פטרוס השקנאי (Petros the Pelican) – אם אתם מגיעים אל מיקונוס עם ילדים אל תפספסו את הקמע של האי, פטרוס השקנאי, אפשר לפעמים למצוא אותו באזור שפת הים או אפילו בעיר. סיפורו של פטרוס השקנאי הוא  סיפור די מעניין בפני עצמו, ומתחיל בשקנאי שנמצא כשהוא פצוע על חופ פרנגה (Paranga) לאחר שנסחף לחוף בסערה בשנות החמישים ונמצא בידי הדייגים המקומיים. המקומיים טיפלו בו עד שמצבו השתפר והוא נשאר על האי, כאשר המקומיים מטפלים בו. עד מהרה השקנאי זכה לשם פטרוס. אבל לרוע המזל, ולאכזבתם הגדולה של המקומיים וכן תיירים, פטרוס נפגע ממכונית בשנת 1985 ולא התאושש. לאחר שמת שנה מאוחר יותר, הוא הפך כל כך פופולרי שהביאו שקנאי חדש כדי להחליף את מקומו. היום אפשר למצוא באי שלושה שקנאים שזהו מקום מחייתם וכולם מכונים "פטרוס השקנאי". זה אומר שהפטרוס שתפגשו במיקונוס יכול במקרה גם להיות פטרה השקנאית – אבל ממילא איש איננו מבדיל.

חופים במיקונוס

ברוב חופי הים במיקונוס יש טברנות ומסעדות עם מספר גדול של כסאות ומטריות שמש. המחיר המוצע הוא 12 יורו להשכרת סט של שני כסאות נוח ומטריה. החופים הטובים ביותר נמצאים בצד הדרומי של מיקונוס ויש בהם גם הגנה מהרוח הצפונית הקבועה. בחופים הפופולריים יותר, אל תופתעו למצוא רוכלים המטיילים לאורך החוף ומציעים סחורה בלתי חוקית כמו תכשירי שיזוף, משקפי שמש, תיקים מזוייפים, בגדים, תכשיטים ושעונים. הם לא יפחדו לגשת ישירות אליכם ויכולים להיות די מעצבנים, אבל אפשר בקלות להיפטר מהם עם 'לא, תודה'. כמו כן, אל תתפלאו אם ברבים מהחופים, אפילו אלה הנחשבים חופי ים ידידותיים במיקונוס למשפחות, תראו אנשים משתזפים בעירום.

חוף פנורמוס Panormos Beach
החוף הזה מגונן ע"י מפרץ ושני איונים (איים קטנים) ותמצאו בו חוף חולי, כפר לא רחוק ומים צלולים, כך שהוא מהווה בחירה מומלצת עבור משפחות אשר מגיעות אל מיקונוס עם ילדים. סירות תענוגות (Pleasure boats) עוגנות לעתים קרובות במפרץ כדי לאפשר לנוסעים לקפוץ אל תוך המים ישירות מסיפון האונייה. בכפר הסמוך תמצאו סדנאות בישול מסורתי המתקיימות על החוף וכן חנויות שמוכרות יצירותעבודת יד  של המקומיים. שפע של צמחייה ירוקה מקיפה את החוף ומכסה את האיים הקטנים הגבעתיים וכן חלק מהמבנים.

חוף פלאטיס גיאלוס Platis Gialos Beach
אחד מהמקומות השלווים יותר של מיקונוס, החוף שוכן במפרץ בצורת סהר, נסיעה קצרה מהעיר המרכזית של האי. אזור החוף הרחב יותר מציע מגוון רחב של מסעדות, ברים וחנויות, בזמן שהחוף עצמו כולל ברי חטיפים רבים ובתי קפה קטנים. אפשר לשחות או לעשות שנורקלינג כאן כל היום או להשתמש בחוף כנקודת בסיס להפלגות אונייה ארוכות לאורך כל החוף של מיקונוס. תמצאו בחוף מועדון פעילויות ספורט ימיות, המלא בסירות בננה וציוד שנורקלינג, ואפשר גם להזמין שיעורי סקי מים או וויקבורד, כך שיש כאן שפע של אפשרויות עבר משפחות אשר מגיעות אל מיקונוס עם ילדים וגם למטייל הבודד. כדי להגיע לאזור החוף הדרומי של מיקונוס יש שירות מוניות מים עומד לרשות התיירים. מוניות המים יוצאות מהמזח הסמוך.

חוף פרדייז Paradise Beach
חוף שטוף שמש שהוא אולי ה-חוף שנתן למיקונוס את הכינוי "האיביזה של יוון". גן העדן הטרופי הזה, נחשב לאחד מיעדי הבילויים העיקריים של מיקונוס, מהווה מוקד משיכה למבקרים, על שלל המועדונים, הברים והמסעדות המגישות קוקטיילים קרים ומטבח איטלקי ויווני כאחד. המסיבות בד"כ מתחילות מוקדם בחוף הזה ונמשכות אל תוך השעות הקטנות של הלילה, כאשר הקהל הגדול ביותר מגיע הרבה אחרי חצות. אפשר לרקוד כאן ולשמוח עד הזריחה, אבל אם אתם מעדיפים פעילויות חוף במשך היום ומחפשים להימלט מהרעש לכמה שעות, צאו מכאן להרפתקת צלילה מודרכת לקרקעית הים.

חוף אליה Elia Beach
תפסו תנוחה על החול הרך של חוף אליה – רצועת החוף הארוכה ביותר של מיקונוס. לא משנה כמה אנשים מגיעים לכאן, המקומיים אומרים שהחוף הארוך הזה כמעט אף פעם לא דחוס. טבלו בים האגאי או בקרו במרכז הספורט, שם אפשר לשכור כלי תחבורה מימי אישי או לצאת לשיט אבובים (טיובינג). שתי המסעדות שבמקום משרתות את קהל באי החוף ואפילו יגישו לכם ישירות לכסא הנוח. אם אתם מגיעים אל מיקונוס עם ילדים – שימו לב שיש בחוף אזור המיועד למשתזפים בעירום.

חוף סופר פרדייז Super Paradise Beach
אם אתם מחפשים מסיבות במיקונוס – זה המקום. חוף סופר פרדייז הוא חוף עם שירות מלא המספק את שירותיו לקהל הבליינים המגיעים מכל קצוות תבל. מטריות קש וכסאות נוח עומדות לרשות באי החוף בשעות היום. במפרצון, תוכלו לצאת לשחייה קלה במים החמימים ויש רציף קטן שבו עוגנות סירות תענוגות האוספות נוסעים ליציאה לטיולים באזור. מוסיקה מלווה את כל הפעילויות הנערכות על החוף והמוסיקה נהיית הרבה יותר רועשת בשעות הערב, כאשר המועדונים והברים מתמלאים בתיירים ממדינות שונות שהגיעו לכאן כדי לבלות.

מוזיאונים במיקונוס

כל המוזיאונים במיקונוס פתוחים מאפריל עד אוקטובר, מלבד המוזיאון הארכיאולוגי שפתוח כל השנה. רוב התיירים מגיעים למוזיאונים רק אם מזג האוויר לא מתאים לבילוי בחוף, אבל המוזיאון הארכיאולוגי של מיקונוס בהחלט שווה ביקור ועבור משפחות אשר מגיעות אל מיקונוס עם ילדים גדולים זאת חוויה חינוכית העולה על כל שיעור היסטוריה.

המוזיאון הארכיאולוגי של מיקונוס (Archaeological Museum of Mykonos) –  התערוכה שבמוזיאון Delos' necropolis כוללת מספר גדול של ואזות החל מהתקופה הפרה-היסטורית ועד התקופה ההלניסטית המאוחרת (המאה ה-25-המאה הראשונה לפנה"ס). בנוסף תמצאו פסלי קברים, מצבות וכדי אפר מהאי הסמוך ריניה (Rheneia ). יש מעט מאוד חפצים המשתייכים למיקונוס עצמה.

פרטים: דמי הכניסה הם 2 יורו.כתובת: מיקונוס טאון (ליד תחנת האוטובוס הצפונית), ☎ +30 22890 22325. פתוחים כל יום מ-8:30 עד 15:00, מלבד בימי שני.

מוזיאון הפולקלור של מיקונוס (Folklore Museum) –  מוזיאון הפולקלור, השוכן בבית קפיטן מהמאה ה-18, מכיל מספר אוספים מההיסטוריה של מיקונוס הכוללים ריהוט, סמלי דת, חלקי פסלים, כלי מוסיקה פולקלורית, תחפושות וטקסטילים. דמי הכניסה הם 2 יורו. כתובת: מיקונוס טאון (כמה מטרים מהפרפורטיאני), ☎ +30 22890 22591. פתוחים מדי יום מ-16:30 עד 20:30, מלבד בימי ראשון.

מוזיאון בית לינה (Lena's House Museum) – בית לינה, סניף של מוזיאון הפולקלור של מיקונוס הוא בית היסטורי אותנטי של משפחה ממעמד הביניים של מיקונוס שעבר שחזור מלא. כתובת: טריה פיגדיה (Tria Pigadia), מיקונוס טאון (מרכז העיר, ליד המוזיאון הימי (Maritime Museum)), ☎ +30 22890 2239. פתוחים מדי יום בין 18:30-21:30, מלבד בימי ראשון.

מוזיאון הים האגאי (Aegean Maritime Museum) – מציג אוסף של כלי ניווט ואמצעי תחבורה עתיקים ויכול להיות חוויה נחמדה עבור משפחות המגיעות אל מיקונוס עם ילדים המגלים עניין בהיסטוריה או ימאות. כתובת: טריה פיגדיה (Tria Pigadia,), מיקונוס טאון (מרכז העיר, ליד בית לינה (Lena´s House)),  ☎ +30 22890 22700 (museum@emproslines.com). פתוחים מדי יום בין 10:30 – 13:00 ובין 18:30 – 21:00.

מוזיאון החקלאות (Apono Mili Agricultural Museum) – מציג אוסף של כלי עבודה חקלאיים מסורתיים. כתובת: מיקונוס טאון (ליד טחנות הרוח), ☎ +30 22890 22390. פתוחים מדי יום בין 18:30 – 21:30 מלבד בימי ראשון.

טחנת הרוח Boni Mill –  לא בדיוק מוזיאון אבל בהחלט אתר היסטורי מעניין עבור משפחות אשר מגיעות אל מיקונוס עם ילדים סקרנים – זוהי טחנת רוח מהמאה ה-16 המשקיפה על העיר. טחנת הרוח נשמרה היטב והיא מתפקדת לגמרי, ואפילו כוללת תנור אבן מסורתי. כתובת: מיקונוס טאון (בצד המזרחי העליון של העיר), ☎ +30 22890 26246. פתוחים מדי יום מיוני עד ספטמבר, בין 16:00 – 20:00

תחבורה במיקונוס

מיקונוס, המשתרעת על פני רוחב של 12-15 ק"מ ואורך של 10 ק"מ, היא אחד מהאיים היותר קטנים מבין קבוצת האיים הקיקלאדיים. אפשר להגיע ממקום למקום ברחבי האי באמצעות רכב שכור, אוטובוס, מונית, קטנוע, אופנוע או אונייה. כמובן, אם אתם מגיעים אל מיקונוס עם ילדים ומעוניינים לטייל באי, הפיתרון הנוח ביותר הוא השכרת רכב

יש רשת אוטובוסים מקומית שפרושה לא רע מסביב לאי. יש שתי תחנות אוטובוסים במיקונוס טאון, כל אחת בצד שונה של העיר. מתחנת האוטובוס הדרומית העיקרית, Fabrica, אפשר לעלות על אוטובוס הנוסע לפלאטיס גיאלוס (Platys Gialos) כל חצי שעה, פראגה (Paraga) כל שעה, פרדייז (Paradise) כל חצי שעה, וגם אל אורנוס (Ornos) ואגיוס יואניס (Agios Ioannis).

לרשות תיירים עומדים גם אוטובוסי לילה ממיקונוס לפלאטיס גיאלוס ופרדייז, העוזבים פעם בשעה. מתחנת האוטובוס הצפונית, שאינה מאוד רחוקה מנמל המעבורות הישן (old port ferry quay), אפשר לעלות על אוטובוס היוצא לאנו מרה (Ano Mera), אליה (Elia) (יוצאים ב-11 בבוקר, 12 בצהריים, 14:00, 16:00, 18:00 ו-19:00, וחוזרים 30 דקות מאוחר יותר), פנורמוס (Panormos) וקלפטיס (Kalafatis). זמני היציאה מוצגים היטב בשתי תחנות האוטובוסים ובסוף המסלול. לוחות הזמנים של האוטובוסים משתנים במקצת כל שבועיים. תדירות האוטובוסים גבוהה יותר בעונת התיירות.

כרטיסי אוטובוס עולים 1.60 יורו, מלבד ליעדים רחוקים יותר – אליה (Elia) וקלפטיס (Kalafatis), שעלותם 1.70 יורו. כרטיסים לאוטובוסי הלילה עולים 2 יורו. אוטובוסים במיקונוס כמעט תמיד מלאים בשעות העסוקות של היום. נהג האוטובוס דוחסים כמה שיותר נוסעים, כך שאם אתם מגיעים אל מיקונוס עם ילדים קטנים עדיף לא להסתמך על האוטובוסים הדחוסים.

אין בעצם חיבור אוטובוסים בין שתי תחנות האוטובוסים של מיקונוס טאון, ומתחנה אחת לשנייה המרחק הוא 20 דקות הליכה דרך רחובותיה היפים של מיקונוס טאון. יש אפשרות לרכוש כרטיס אוטובוס ישירות מנהג האוטובוס (הצטיידו במטבעות מדוייקים), אבל אפשר גם לקנות כרטיסי אוטובוס לפני העלייה לאוטובוס במכונה אוטומטית (תזדקקו למטבעות יורו) וכן בקיוסקים, מינימרקטים ובחנויות תיירים. אין אפשרות לרכוש מראש כרטיס לנסיעה חזרה. כדי לרכוש כרטיס הלוך ושוב, פשוט קנו שני כרטיסים. מסרו את הכרטיס לנהג, אשר יקרע אותו כדי לתת לו תוקף. יש גם מכונות המחתימות כרטיסים על גבי האוטובוס, אבל הן פשוט לא עובדות.

אל תופתעו אם ייגש אליכם כרטיסן לאחר שהנהג כבר נתן תוקף לכרטיס שלכם ויבקש לבדוק את הכרטיס כמה דקות לאחר מכן. למרות שהכרטיס קרוע ולא מוחתם, הוא יבדוק אותו בקפידה בחיפוש אחר כרטיסים מזוייפים.

מוניות במיקונוס

הזמנת מוניות במיקונוס – נמל התעופה מיקונוס, הנמל ובתי המלון

הזמינו מונית במיקונוס באמצעות הקישור, ותחסכו לעצמכם את ההמתנה הארוכה בשמש כדי ליהנות משירות מוניות מדלת אל דלת במיקונוס. ארגנו איסוף מהרציף או מנמל התעופה להסעה מהירה לבית המלון במכונית או מיניוואן נוחים.

להזמנת מוניות במיקונוס

ברחבי האי מיקונוס כולו יש רק כ-30 מוניות, מה שאומר שלהסתמך על מוניות כאמצעי תחבורה במיקונוס יכול להיות עניין מאוד בעייתי – תצטרכו לחכות המון זמן למונית (לכן מומלץ להשתמש בקישור ולבצע הזמנה מראש). במיקונוס טאון, המיקום הטוב ביותר לתפוס מונית הוא כיכר מנטו (Manto Square) אשר נקרא גם כיכר העיר או כיכר המוניות (Town Square or Taxi Square), על הנמל, ליד הפסל. צריך לעמוד בתור ולחכות למונית ולפעמים אפשר גם שם להמתין למונית שעות. בערב יכול להיות מאוד קשה למצוא מונית במיקונוס.

מוניות אינן משתמשות במונה, אבל יש שלט המפרט על את התעריפים לכל יעד. התעריפים די סבירים, אבל יש נהגים שינסו לסדר אתכם. הזמנת מוניות עולה תעריף של 1.30 יורו נוספים לעלות הנסיעה וקביעת פגישה (כלומר הזמנה מראש) תעלה 5 יורו בנוסף לתעריף הנסיעה. מספרי הטלפון להתקשר להזמנת מוניות במיקונוס הם 22400 ו-23700. יש גם אופציה להשתמש באפליקציה מוניות האגאים (Aegean Taxi App), שהיא אפליקציה המיועדת לטלפונים ניידים ומספקת שירותי מונית לאיי הים האגאי (כמו מיקונוס). תוכלו למצוא את האפליקציה כאן: https://www.aegeantaxi.com/. כל מה שעליכם לעשות הוא להוריד את האפליקציה ולהזמין מונית.

תיירות להט"ב במיקונוס

ארבעת יעדי הגייז הפופולריים ביותר באירופה הם איביזה (Ibiza), גראן קנאריה (Gran Canaria), סיטגס (Sitges) (כולם בספרד) – ומיקונוס. מתוך 4 אלה, מיקונוס היא היעד עם הכי הרבה אופי. מיקונוס הוא אי ידידותי לגייז, ויש בו חיי לילה גאים סוערים. לאחרונה, די הרבה בארים וקלאבים של הקהילה הגאה נפתחו באי. החופים הפופולריים ביותר במיקונוס עבור קהילת הגייז הם Super Paradise ו-Ella למרות שהם לא מיועדים במיוחד לקהילת הגייז, אבל בחלקים רבים שלהם תראו זוגות גייז. החוף היחיד במיקונוס שאפשר לכנות אותו ממש "חוף גייז" הוא החוף הקטן שבין אליה (Elia) ואגררי (Agrari).

קניות במיקונוס

תוכלו לערוך קניות או ווינדוס שופינג במיקונוס באחד משלל הבוטיקים הקטנים והיוקרתיים המוכרים מותגי יוקרה אקסקלוסיביים, הכוללים תכשיטים יוונים מצויינים, מזכרות וכן עבודות אמנות. המחירים פה אינם זולים – אם אתם מתכננים שופינג במיקונוס הביאו עמכם כסף וכרטיסי אשראי. רוב החנויות פתוחות 7 ימים בשבוע, אבל סגורות בין 14:00-17:00. חנויות תיירות רבות נשארות פתוחות עד שעות הערב המאוחרות. למקרה שאתם מחפשים חנויות כלבו גדולות בסגנון ערים גדולות באירופה – לא תמצאו כאלה כאן.

מיקונוס הוא אי שבו חיה קהילה גדולה מאוד של אמנים, כך שתמצאו כאן הרבה גלריות עם עבודות יד מקוריות.

תמצאו כמובן חנויות המציעות את כל המוצרים החיוניים לחופשה במיקונוס עם ילדים, כולל חיתולים ומזון לילדים, וכן מוצרי נוחות. יש במיקונוס היצע סביר בהחלט של מינימרקטים, חנויות ירקות ופירות, איטליזים, קיוסקים, מאפיות, חנויות משקאות חריפים, כמה סופרים (הגדולים יותר נמצאים מחוץ לעיר), הרבה בתי מרקחת, חנות לממכר סחורה יבשה, חנויות ספרים וחנויות אלקטרוניקה וצילום. כספומטים נמצאים בכל העיר. מספר גדול נמצא ליד תחנת האוטובוס הדרומית.

מיקונוס ביוון עם ילדים
דירוג הגולשים 4 (3 הצבעות)
Sending

תגובות 2

  • מיקונוס
    היינו 5 ימים נהדרים באי, ולדעתי זה לגמרי מספיק לזוג/קבוצת חברים, בעיקר אם אתם/ן לא חזק בעניין המסיבות והקרחנה נונ סטופ
    לינה:
    אנחנו לקחנו וילה עם חברים במרחק של 7 דקות נסיעה מהעיר מיקונוס-Anemoessa house, וילה מדהימה שיושבת על מצוק ומשקיפה על המפרץ באזור של ornos. וילה עם בריכה פרטית , מעוצבת ושקטה. חובה כמובן לשכור רכב/קטנוע/טרקטורון בשביל להתנייד בנוחות.
    לגמרי ממליץ בחום
    ארוחות:
    אנחנו שילבנו בין ארוחות בוקר בוילה לארוחות בוקר במסעדות ברחבי האי
    – cosmo cafe: מקום חמוד בעיר לארוחות בוקר, די בנאליי בעיקר אם מתכננים להמשיך לסיבוב בעיר
    – progress bakery: נמצא באזור ornos, וגם שם יש ארוחות בוקר אבל קצת יותר ברמה ובסטייל
    – the liberty cafe: המקום לארוחות בוקר, נוף מדהים, שירות ברמה גבוהה ובעיקר אוכל פשוט שמימי ועם חומרי גלם איכותיים- לא לוותר
    – farina: מסעדה איטלקית מצויינת על חוף ornos, מעוצבת בסטייל, אוכל ברמה אבל קצת יקרה
    – l’angelo restaurant: לדעתי המסעדה האיטלקית הכי טובה במיקונוס, עם אוכל איטלקי איכותי ואותנטי, שירות ברמה גבוהה וקינוחים מצויינים – ממש מומלצת
    אנחנו פחות אהבנו את הטברנות היווניות כי אוכל היה דיי דומה למסעדה מזרחית בארץ (ולא מסעדה כזו טובה..)
    אטרקציות:
    – 180 sunset bar: מקום חמוד לראות את השקיעה, אבל אם מגיעים יותר מאוחר מהשעה 18:45 כבר כמעט אין מקום נורמלי( אם לא הזמנתם מראש ושילמתם) וכמות האנשים נהיית מטורפת שלנו כבר לא היה כל כך נעים, השקיעה בהחלט מהממת שם, אבל אולי כדאי לנסות לבוא גם בשעות הצהריים, ולשתות שם קוקטייל בשקט
    – santa anna: מסיבת בריכה/חוף, מקום נחמד אבל יקר בטירוף ללא סיבה אמיתית, נחמד להעביר שם כמה שעות. כמובן שאם יש מסיבה טובה זה אולי משנה את הסיפור והופך את המקום ליותר אטרקטיבי
    – paradise beach: מסיבות בריכה וחוף, די רגיל אבל שוב תלויי במסיבה באותו יום. לא חובה
    – חובה לדעתי לנסוע למגדלור בקצה האי, הנוף שם מטורף !!!
    וכמובן חובה לטייל ולחרוש את כל הסמטאות של העיר מיקונוס, ולהגיע לפינה במסעדה של kastros בקצה של little venice
    – יש עוד מלא חופים מהממים בעיקר בחלק הצפוני של האי,
    לכל מי שלא מחפש מסיבות חוף ובלאגן

    חופשה נעימה לכולם!!

  • מכל מה שכתבתם, אין מה לעשות שם באמת עם ילדים. מוזיאונים זה ממש לא מעניין אותם

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל