קוס יוו עפ ילדים

קוס למשפחות – חופשה עם ילדים ביוון

המדריך המלא לחופשה משפחתית באי קוס עם ילדים – מידע כללי למטייל על קוס, אחד המבוקשים שבין איי יוון, הסברים מפורטים על פעילויות נופש בקוס כולל אטרקציות מומלצות בקוס למשפחות עם ילדים ועוד המלצות והסברים על חופשה בקוס כולל פירוט על נושאי בטיחות וביטחון באי ועל תחבורה ציבורית בקוס

הזמנת דילים לקוס   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

קוס (Kos או Cos) הוא אי פופולרי לחופשות באיי יוון הדודקאנסיים (Dodecanese), בחלקו הדרום-מזרחי של הים האגאי, סמוך לחופי טורקיה. קוס הוא השלישי בגודלו מבין האיים הדודקאנסיים והשני בפופולריות ובכמות התיירים הפוקדת אותו, אחרי רודוס ובאופן טבעי ישראלים רבים מגיעים אל קוס עם ילדים לחופשה משפחתית

חופשה בקוס – עוד באותו נושא:

טיסות לקוס יוון – מידע חשוב והשוואת מחירים

השכרת רכב בקוס יוון – השוואת מחירים וטיפים חשובים

מלונות מומלצים בקוס למשפחות עם ילדים

סים ו-eSIM ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

הסעה מהמלון לנמל התעופה קוס

בקישור תמצאו אופציה משתלמת להזמין מראש הסעה מהמלון בקוס לנמל התעופה באי באמצעות רכב פרטי. זהו שירות אמין ומשתלם הפועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

להזמנת הסעה מבית המלון לשדה התעופה בקוס

הסעה משדה התעופה בקוס למלון

כדאי להזמין מראש הסעה מנמל התעופה בקוס לבתי המלון. זהו שירות אמין ומשתלם ללא התמקחויות ובעיות כאשר הנהג ימתין לכם בשדה התעופה וייקח אתכם ישירות למלון.

להזמנת הסעה משדה התעופה בקוס למלון

קוס – מידע למטייל

האי קוס שוכן בין האיים קלימנוס (Kalymnos) לבין ניסירוס (Nysiros). הוא מאורגן היטב ויש בו כל מה שצריך מבחינת תשתיות תיירות, גם עבור משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים או תינוק.

חופי האי קוס נושקים למימי הים האגאי. רצועת החוף של קוס באורך 112 ק"מ ויש בו חופים ארוכים ומושלמים, המהווים את האטרקציות המרכזיות של קוס למטייל.

הכפרים המרכזיים של האי קוס הם קוס טאון (Kos Town), קרדמנה (Kardamena), קפלוס (Kefalos), טינגקי (Tingaki), אניטמכיה (Antimachia), משיתארי (Mastihari), מרמארי (Marmari) ופילי (Pyli). הקטנים יותר הם זיה (Zia), זיפארי (Zipari), פלטאני (Platani), לגודי (Lagoudi) ואספנדיו (Asfendiou).

במהלך ההיסטוריה שלו, האי היה מוכר ליוונים בתור קוס. תושבי קוס נקראים קונים (Koan) באנגלית. העות'ומנים כינו את האי İstanköy. בעבר, היה שם האי Stanchio באנגלית.

חקלאות הוא עיסוקם העיקרי של רבים מתושבי קוס, כאשר היבולים העיקריים הם ענבים, שקדים, תאנים, זיתים ועגבניות, וכן חיטה ותירס. אין קשר מיוחד בין האי לבין זן החסה הנקראת Cos, אם כי היא עשויה לצמוח כאן.

אתרים חשובים בקוס

העיר קוס – הנמל המרכזי והמרכז העירוני של האי, הנקרא גם העיר KOS, הוא גם המרכז התיירותי והתרבותי של קוס, ובו מבנים לבנים, שרבים מהם בתי מלון, מסעדות, ומספר קטן של מועדוני לילה היוצרים את "רחוב הברים" המפורסם של קוס טאון. יש בעיר שרידים מתקופות הכיבוש של האבירים ההוספיטלרים של רודוס (1315-1523), העות'ומאנים (1523 – 1911) והאיטלקים (1911 – 1943).

באזור העירוני של קוס טאון תמצאו אתרים ארכיאולוגים רבים שבהם נמצאו שרידים מימי יוון העתיקה ורומא העתיקה. שרידי הגימנסיון העתיק כוללים 17 עמודים, האודיאון העתיק שמור היטב, וכך גם הבית הרומאי. מסדר האבירים השאיר מאחוריו טירה מרשימה ליד הנמל המהווה אטרקציה מאוד מומלצת למשפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים המתעניינים בתקופת האבירים, הנסיכות והטירות (כרטיס עולה 3 יורו). גם העות'ומנים קישטו את העיר בשלל מסגדים ומזרקות. השליטה האיטלקית ניכרת לעין בכמה מהמבנים מתחילת המאה העשרים, שביניהם נמצא ארמון בסגנון ונציאני, ליד הנמל, שבו נמצאת היום המשטרה ובית המשפט.

קוס והיפוקרטס – קוס הוא האי שנקשר בשמו של הרופא היווני הקדום, אבי הרפואה המערבית, שע"פ הסברה נולד כאן. במרכז העיר קוס תמצאו את "עץ הדולב של היפוקרטס" (Plane Tree of Hippocrates), 'מקדש חלומות' ('dream temple') שבו היפוקרטס לימד לפימ הסברה. חלקי העץ העתיק הזה נתמכים ע"י פיגומים. העיר הקטנה היא גם מקום מושבו של המוסד הבינלאומי ע"ש היפוקרטס (International Hippocratic Institute) ואם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים ומעוניינים להעניק להם גם חוויה חינוכית, אולי תרצו לבקר גם במוזיאון היפוקרטס (Hippocratic Museum) המוקדש לרופא מהמאה הרביעית לפנה"ס.

כחמישה ק"מ מחוץ לקוס טאון נמצא האסקלפיון (Asklepeion) (המקדש של אסקלפיוס (Asclepius), בית החולים והאקדמיה לרפואה) שהיה פעם המקום בו היפוקרטס עבד כרופא (דמי כניסה: 4 יורו, רכבת התיירים מהנמל: 5 יורו)

קרדמנה (Kardamena) – בחוף הדרום-מזרחי, הוא אתר נופש פופולרי בקוס בקרב נופשים בריטים ויש בו כמות גדולה של ברים ומועדוני לילה.

חופי קפאלוס איסטמוס (Kefalos istmus) (דרומית מערבית למרכז קוס) הם החופים המוכרים והאהובים ביותר לחופשה בקוס, ביניהם נמצא גם חוף פרדייז (Paradise beach.). קפאלוס נמצא קרוב לבירה העתיקה של האי, אסטיפליה (Astipalia) ואפשר למצוא בו שרידים של טירה עתיקה.

אטרקציות בקוס

סיור מודרך בעיר קוס טאון עם ביקור באסקלפיון

גלו את העיר קוס העתיקה בסיור ההליכה המודרך הזה, לפני שאתם יוצאים לעבר החורבות הארכיאולוגיות המרתקות של מקדש אסקלפיון.

תיהנו מהיופי ותלמדו על ההיסטוריה של העיר קוס עם הילדים ממדריך התיירים המקומי. בקרו בחפירות הארכיאולוגיות המרכזיות, בעיר העתיקה היפה של קוס, בכיכר אלפתריאס (Eleftherias Square), בשוק העתיק (Agora), ובעץ הדולב המפורסם ע״ש היפוקרטס (Hippocrates Tree), שם היפוקרטס לימד את תלמידיו.

תראו את המבנים העתיקים בעלי רצפות הפסיפס המדהימות, את הניגודיות היפה של הכנסיות הנוצריות לצד מסגדים מבוצרים מימי הביניים, ואת המרחצאות החמים הרומיים שזורים בחיי היומיום של עיר מודרנית משגשגת.

לאחר מכן, תיסעו לאסקלפיון כדי ליהנות מסיור מקצועי ומודרך בתוך האתר. תצלמו תמונות וספגו את האווירה המרגשת של העת העתיקה. בסוף תוכלו להירגע במהלך הסעה מאורגנת בחזרה לקוס.

להזמנת טיול בקוס טאון ואסקלפיון

טיול ג'יפים בקוס – יום מלא עם ארוחת צהריים

גלו את קוס האמיתית ב-7 שעות ברכב שטח לאנד רובר עם נהג מקומי מומחה. צאו לגלות את איזורי הטבע שמחוץ למסלולים הסלולים, טיילו עם הג'יפ בתוך צמחייה עבותה ובקרו במקומות שתיירים בד״כ לא מגיעים אליהם ותיהנו בדרך מנופים ייחודיים.

לאחר שתגלו את האזור הפנימי של מרכז קוס, תעצרו בבית קפה מסורתי לכוס קפה. משם הטיול ממשיך לפסגת הר דיקאיוס (Mount Dikaios), שם תוכלו ליהנות מנוף מדהים. משם, ממשיכים לטברנה בכפר זיה (Zia village) לארוחה יוונית עשירה הכוללת יין מקומי. אחרי ארוחת הצהריים, הסיור ממשיך לפארק הטווסים לפני שחוזרים לנקודת ההתחלה.

להזמנת טיול ג'יפים בקוס

טיול בקוס – אסקלפיון וזיה

גלו את האי האטרקטיבי קוס בטיול מאורגן הכולל את המיטב של אטרקציות בקוס. התחילו מהעיר קוס וממנה תבקרו באסקלפיון, מקדש ידוע מהמאה הרביעית לפנה״ס. המקדש לשעבר מורכב משלושה מפלסים ונחשב למקום היסוד של הרפואה המודרנית משום שבו היפוקרטס רשם את ׳שבועת הרופא׳ הקרויה על שמו, שבה משתמשים עד היום. משם תיסעו לכפר הקטן אנטימכיה (Antimachia) כדי לחזות בטחנת הרוח העתיקה ובבית חווה מסורתי. אח"כ תמשיכו דרך חורשת עצי הזית ואזורי הכפר הירוקים, עד שתגיעו לחצי האי קפאלוס (Kefalos peninsula). שם תיהנו מהחופים היפים ביותר של קוס ותיהנו מארוחת צהריים יוונית (אופציונאלית) במפרץ קמארי (Kamari Bay) הציורי או נצלו את ההזדמנות להתרעננות במים הצלולים.

עוד אטרקציה בטיול העשיר הזה הוא כפר ההרים הטיפוסי זיה (Zia), על בתיו העתיקים הבנויים לאורך המדרון של הר דיקאוס (Dikeos mountain) הגבוה. טיילו דרך הסמטאות הקטנות של אחד הכפרים הציוריים של קוס עם הילדים והכירו מקרוב את אורח החיים השלו של היוונים. גלו את אינספור דוכני התבלינים ותטעמו מי קינמון!

להזמנת טיול בקוס לכפרים אסקלפיון וזיה

תחבורה הלוך-חזור במיניוואן לחוף תרמא (הספא הטבעי)

נצלו את שירות ההסעה מקוס טאון (Kos Town), למפי (Lampi), אגיוס פוקאס (Agios Fokas) או טיגקי (Tigaki) אשר ייקח אתכם אל מעיינות המים החמים של חוף תרמה (Therma Beach). השירות כולל איסוף בבית המלון וחוסך לכם את הטרחה של תחבורה ציבורית לא נוחה או את התעריפים הגבוהים של המוניות.

כשתגיעו, יהיו לכם 3 שעות לנוח בחוף ובמעיינות מי הגופרית החמים לפני החזרה למלון. תנו מרגוע לשרירים דואבים וחוו את הטמפרטורות הגבוהות של הבריכה בשילוב המים הקרים מהים. התרפיה הטבעית בחוף הספא נחשבת מועילה לעור, מפרקים, מערכת הנשימה והמערכת הגניקולוגית.

אם אינכם מעוניינים בהזמנת תחבורה, אם תלכו לאורך החוף מקוס טאון לכיוון צפון-מזרח ותחלפו על פני אגיוס פוקאס (Agios Fokas) (חוף אבנים יפהפה שפוקדים אותו מעט מטיילים בד"כ), תגיעו לתרמה (Thermae) בסוף הכביש הסלול. כאן על החוף, לאחר ירידה תלולה, תמצאו מעיינות חמים טבעיים של מים תרמיים היוצאים בטמפרטורה של כ-40-50 מעלות לאורך כל השנה. אך מדובר בהליכה ארוכה ועדיף להזמין תחבורה בקישור.

שימו לב שהאוטובוס האחרון שחוזר לחוף תרמס (Thermas beach) יוצא בשעה 16:30, כך שאם אתם רוצים להישאר יותר זמן, תצטרכו ללכת ברגל חזרה לאורך הכביש עד מלון מיכאלאנג'לו (MichaelAngelo Hotel), הליכה של כ-15-20 דקות מהמקום שבו האוטובוסים לכיוון קוס טאון יוצאים עד מאוחר (האוטובוס האחרון יוצא בסביבות 23:00). אם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים קטנים שימו לב שהשהייה במים חמים לאורך זמן מסוכנת לילדים קטנים ועליכם לבדוק זאת רפואית.

להזמנת הסעה מהעיר קוס לחוף תרמה

ארוחת ערב יוונית בקוס עם מוסיקה וריקודים

צאו לחוות את חיי הלילה בקוס כמו המקומיים בלילה המלא באוכל יווני, שפע של יין, מוסיקה, וריקודים!

הלילה שלכם מתחיל עם נסיעה מרגיעה ומראות פנורמיים הנשקפים מהחלון דרך האי קוס. תיהנו מנופים פנטסטיים של מרמארי (Marmari) וטיגאקי (Tigaki) כשהשמש שוקעת מעל הים. אז תגיעו לטברנה יוונית מסורתית שממנה נשקף נוף מרהיב עין. תוכלו לסעוד עם מנות יווניות כשאתם רואים מופע ריקוד יווני שיבדר אתכם.

הטברנה ממוקמת בכפר זיה (Zia) בו תמצאו את נופי השקיעה הטובים ביותר בקוס. המקום מציע נוף פנורמי לאורך קו החוף הצפוני של קוס, זה המקום להיות בו כשהשמש שוקעת לאיטה מאחורי האי קלימנוס.

למרות שזיה היא יעד תיירותי פופולרי בקוס, התחבורה הציבורית המקומית המגיעה לכפר אינה טובה ואין דרך להגיע לשם בערב, אלא אם אתם שוכרים רכב.

סיור זה כולל הסעות הלוך וחזור מהמלון כך שתוכלו ליהנות מכוסית של יין או בירה צוננים בעודכם נהנים מהשקיעה. אחרי ארוחת הערב, תוכלו להצטרף ולנסות את כוחכם בריקוד יווני משל עצמכם. הרקדנים ילוו אתכם ומובטח ערב מהנה. בסיום הערב, תוחזרו לבית המלון.

להזמנת ארוחת ערב יוונית חגיגית בקוס

פארק המים לידו – הסעה וכרטיס כניסה

אם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים בקיץ אל תוותרו על בילוי יום מרענן ומהנה בפארק המים לידו – פארק המים הגדול בקוס. יש באי קוס שני פארקי מים – אקווטיקה (Aquatica) ולידו (Lido), אבל אם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים קטנים יותר, עדיף לבחור בפארק המים לידו. יש בו מגלשות מים ויותר פעילויות לילדים קטנים וכן בריכת גלים ונהר עצל. כדאי לבדוק את תאריכי הפתיחה של הפארקים ואת שעות הפתיחה המדוייקות שמשתנות לאורך השנה, אבל הפארקים שמהווים אטרקציות מרכזיות בקוס למשפחות בד"כ פתוחים בעונת הקיץ.

הזמינו כרטיסים לפארק לידו מראש בקישור ותיהנו מאיסוף מהמלון והסעה נוחה אל הפארק. לאחר הגעתכם יהיה לכם שפע של זמן עצמאי לחקור את פארק המים עם הילדים. קיפצו בבריכת הגלים, גלשו במורד המגלשה הענקית, וצאו לתחרות עם חברים או בני משפחה במורד מגלשת המים הרב מסלולית. אם תרצו להרגיש את האדרנלין זורם בגוף נסו את מגלשת קמיקזה (Kamikaze slide) או את הנסיעה ב״חור השחור״ (Black Hole).

אם אתם מחפשים משהו שקט יותר, תוכלו ליהנות מנסיעה שלווה יותר לאורך ״הנהר העצל״ (Lazy River) או סתם לנוח וליהנות מהשמש בישיבה בג׳קוזי. כשאתם מוכנים להפסקה, עצרו לחטוף משהו באחד מבתי הקפה (בתשלום נוסף) או פשוט להירגע מתחת למטריית צל. פארק המים לידו נחשב באופן טבעי  אחת האטרקציות הפופולריות של קוס למשפחות והוא פארק מים נהדר לילדים כי יש בו אזור אינטראקטיבי מיוחד לילדים – קומפלקס המלא במגלשותמים, דלי מסתובב נשפך, שישה רובי מים ומפלים

להזמנת כרטיסים לפארק המים בקוס "לידו"

ספא בקוס – שעה וחצי בחמאם טורקי ועיסוי

חופשה בקוס היא הזדמנות לחוות טקס ספא עתיק בחמאם ארטמיס (Artemis Hamam) שבאי קוס, וליהנות מתענוגות חמאם טורקי, עיסוי וקרצוף. מרחצאות טורקיים, שמקורם במסורת הרומית,  אידיאליים אם אתם מעוניינים לתת לגופכם רוגע והרפיה. טקס הספא של החמאם הטורקי היה פופולרי בקרב הטורקים במשך מאות שנים, ונהיה נפוץ גם ברחבי אירופה בתקופה הוויקטוריאנית.

בעת העתיקה, אפשר היה למצוא חמאם כמעט בכל מקום באנטליה, כאשר רבים מהחמאמים מעוטרים בעיטורים מרשימים ומתפקדים הן כמקום מפגש קהילתי והן כספא המעניק בריאות. טקס הספא המרענן אורך כשעה וחצי וכולל סאונה, מקלחת זעזוע, עיסוי קצף מרגיע, וקרצוף ממריץ. קרצוף הפילינג המרגיע מסייע להיפטר מתאים מתים ומשאיר את העור רך וקורן.

הכרטיס בקישור כניסה לספא ועיסוי כולל הסעות הלוך ושוב מחוף פסלידי (iPsalid), קוס טאון (Kos Town), לאמפי (Lampi), אגיוס פוקאס (Agios Fokas) וטיגאקי (Tigkaki), זוהי דרך מושלמת לבלות בוקר או אחר הצהריים מרגיעים. תוכלו ליהנות ממשקה מרגיע בסביבה אותנטית לפני ההסעה חזרה לבית המלון.

להזמנת חווית ספא בקוס

קוס: סיור הליכה מודרך באתר הארכיאולוגי אסקלפיון

בקרו באתר הארכיאולוגי החשוב ביותר של האי קוס. זהו סיור הליכה ברחבי הקומפלקס הגדול של אסקלפיון, בליווי מדריך תיירים, עם עצירות לתמונות ולטיול עצמי בין החפירות. בנוסף, תוכלו ליהנות מנופים עוצרי נשימה של האי הנשקפים מכאן. אם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים הלומדים על יוון העתיקה – הטיול המודרך הזה יהיה עבורם יותר מוחשי מכל שיעור היסטוריה.

להזמנת טיול מודרך באסקלפיון

קרוזים מקוס

שיט אוניה סביב קוס היא חוויה מאוד מהנה, בעיקר עבור משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים. בנוסף לקרוז מיוחד בספינת פירטים המקיפה את האי יש גם קרוזים יומיים היוצאים לאי ניסירוס (Nisyros) או אל בודרום (Bodrum) שבטורקיה אם בא לכם. תוכלו גם לשוט על סירת גולט (יאכטה טורקית מעץ) לפני יציאה לרחצה בים וצלילת שנורקלינג.

קרוז מקוס לאי הוולקאני ניסירוס

עלו על הסיפון אונייה באי קוס והצטרפו לשייט היוצא באוניה אל האי הוולקאני והמרתק ניסירוס. תגיעו לנמל הציורי של האי לאחר שיט של כשעה, וזוהי הזדמנות לגלות את הדרך המסורתית של החיים ואת האותנטיות של האי היווני הזה.

לאחר מכן תעלו על אוטובוס שנוסע בכביש מתפתל המוביל למכתש הוולקאני הגדול ביותר באירופה. בדרך למעלה, תוכלו להתרשם מהנוף המרהיב של הים והאיים הסובבים. בדרך למעלה תראו את הנוף המחוספס המלא בעצים ושיחים שונים, מצד אחד של ההר, ומנוף הים והאיים הסובבים מן הצד השני. במעלה למעלה תוכלו להביט על הנוף של לוע הר הגעש העתיק, שקוטרו מגיע ל-4 ק״מ! תוכלו להתלהב מנוף יפה וייחודי המזכיר את פני הירח.

אחרי הצהריים תטיילו ברחובות הצרים של נמל מנדרקי (Mandraki), שם תוכלו לשבת לארוחת צהריים יוונית באחד מהטברנות המסורתיות הרבות או לטייל במנזר המפורסם הנמצא כאן. בין אם אתם מתכניים להגיע אל קוס עם הילדים או לצאת לשייט הזה עם חברי או בזוג – מובטח שתוקסמו מיופיו של האי ניסירוס.

להזמנת קרוז מקוס לאי ניסירוס

קרוז מקוס – הפלגה של יום שלם לשלושה איים

הקרוז שיוצא מנמל קוס מתחיל בשעה 10 בבוקר. רב החובל של האוניה יקבל את פניכם על הסיפון וייתן לכם הסברים לגבי המקומות שתראו בדרך. העצירה הראשונה היא ב-Vathi, כפר יפהפה על האי קלימנוס (Kalymnos). האוניה נכנסת לפיורד טבעי מרהיב ובעוד עמק ואתי (valley of Vathi) נגלה לעיניכם, תהיה לכם הזדמנות לצלם את המפרצים והמערות הסובבות. תהיה לכם כאן שעה לטייל, להלך ברחובות השלווים של ואתי, לנסות דברי מתיקה מקומיים ואת מיץ התפוזים הביתי המפורסם, ולראות איך ההיסטוריה של האי קלימנוס נחשפת מול עיניכם.

בחזרה לאוניה, ממתינה לכם ארוחת בופה. התפריט הרגיל שמגישים הוא סופלאקי מעוף או בשר חזיר, סלט, צזיקי ולחם. יש אופציה להזמין מנה עיקרית צמחונית העשויה משעועית ודולדס. אחרי ארוחת הצהריים, הקרוז ממשיך בביקור בחוות דיג מקומיות. ריח הדגים מהחוות מושך את הדולפינים ובד"כ אפשר להבחין בהם קופצים מתוך המים – חוויה מדהימה במיוחד עבור משפחות שמתכננות להגיע אל קוס עם ילדים קטנים.

העצירה הבאה היא באיון פלאטי (Plati islet). האוניה עוגנת קרוב ליבשה וכאן יש הזדמנות לצאת ולשחות במים. המים כאן צלולים להפליא, מה שאומר שאפשר בקלות לראות את הקרקעית החולית דרך הכחול טורקיז של המים. באותו זמן, על גבי האוניה מתחיל ה׳happy hour׳ והברמן יגיש לכם קוקטיילים מרעננים במחירים סבירים.

העצירה האחרונה של הקרוז היא באי פסרימוס (Pserimos island), שבו חיות רק 15 משפחות בחודשי החורף, אבל נהייה סואן יותר בקיץ כאשר באים תיירים. תהיה לכם שעה לטייל ולגלות את האזור. תוכלו לשחות במים הרדודים או להשתזף בחוף החולי, לגלות שבילים נסתרים או לשבת באחת הטברנות או הקפיטריות. האוניה חוזרת לקוס בסביבות 17:15.

להזמנת קרוז מקוס לאיים קלימנוס, פלאטי ופסרימוס

טיול מקוס – הר הגעש של האי ניסירוס ופנאגיה ספיליאני

היכנסו למכתש וולקאני באי ניסירוס וחוו את התחושה הייחודית של הלאבה מתחת לרגליכם – הטיול לניסירוס הוא הזדמנות ייחודית עבור משפחות שמתכננות חופשה בקוס עם הילדים לראות מקום בו היה פעיל הר געש אמיתי. אחר כך, טיילו ברחובות הצרים של מנדראקי (Mandraki) המעוטרים בשורות עצים מכל צד ומנוקדים בבתים, ובקרו גם במנזר פנאגיה ספיליאני.

להזמנת שייט מקוס לאי ניסירוס

שייט מקוס לאיים קלימנוס ופסרימוס – יום מלא

בלו יום רגוע בהפלגה מהאי קוס עם המשפחה שאתם סופגים ונושמים את השמש, בשיט שאורכו שמונה שעות, היוצא אל האיים שמצפון לקוס. בשייט תקבלו הזדמנות לשחייה ושנורקלינג בים, הזדמנות לחקור את המפרצונים השלווים והחופים השקטים של האזור ולהתפעל מהעיירות הקטנות והמקסימות פותיה (Pothia) ופסרימוס (Pserimos).

להזמנת הפלגה מקוס לקלימנוס ופסרימוס

טיול מקוס לבודרום (טורקיה)

לאחר הזמנת כרטיסים (בקישור) לתחבורה מקוס לבודרום וחזרה ואיסוף מהנמל בקוס, תצאו לשיט מהמם החוצה את הים האגאי לעבר בודרום – אחת האטרקציות התיירותיות הידועות של טורקיה. לאחר שתעברו ביקורת דרכונים ומכס, תיהנו מיום שלם שבו תוכלו לחקור את העיר העתיקה המדהימה הזו בעצמכם.

כאשר אתם מגיעים לנמל בודרום, כדאי לעצור ולהתבונן בבתים הלבנים היפים שנבנו על צלע הגבעה, על עשרות סירות המפרש והיאכטות, ועל אחת הטירות המרשימות ביותר בעולם. טיילו לאורך הרחובות הציוריים והתפעלו מהאדריכלות המקומית. התענגו על מראות היסטוריים וחורבות עתיקות, הכוללות טירה ואת העיר היוונית העתיקה של הליקרנסוס ((Halicarnassus, שנשמרה היטב כולל טחנות הרוח והתיאטרון היווני העתיק עם 13,000 מושבים.

אם אינכם שוחרי היסטוריה, טיילו ברחובות הקטנים והכירו מקרוב את המטבח המקומי הטורקי. תוכלו לשבת בבית קפה מסורתי וליהנות כאן מקפה טורקי או תה או לנסות את הקבב או את המאכלים המסורתיים האחרים mezedes  ו- kazandibi – כמה מן המאכלים הטורקיים הפופולריים ביותר. לאחר מכן,  גשו לבזאר הגדול ביותר כדי לתרגל את כישורי המיקוח שלכם, בקרו בחנות מזכרות, והתרשמו מהאמנות העממית, ממלאכת יד וביגוד. תוכלו לספוג את האווירה התוססת והמדהימה וליהנות מניחוחות התבלינים והתוצרת המקומית. רוב הסוחרים מכבדים יורו וכמעט כולם דוברי יוונית או אנגלית.

לחוויה טורקית אמיתית, בקרו בחמאם הטורקי וגלו כיצד בתי המרחץ הטורקיים תפסו מקום מיוחד בתרבות הטורקית במשך מאות שנים. הירגעו בחדר האדים בזמן שמעסה מקצועי עובד על שחרור השרירים שלכם. בסיום היום המרתק הזה, תחזרו באונייה לנמל קוס (באמצעות הכרטיס) כדי להמשיך את הטיול בקוס.

להזמנת טיול לבודרום בטורקיה מהאי קוס

ספארי צלילה בקוס

חוו את החיים הקסומים מתחת לפני הים האגאי בצלילת מיכלים סמוך לחוף קוס. גם אם אין לכם ניסיון בצלילה – גלו איך נושמים מתחת למים, בפעילות מלהיבה שעשויה לשנות את חייכם!

להזמנת צלילה בקוס

קוס עם ילדים – אטרקציות מומלצות

חוף ים מומלץ בקוס למשפחות עם ילדים – חוף פרדייז

חוף פרדייז (Paradise Beach), בין קרדמנה (Kardamena) וקפאלוס (Kefalos), הוא אחד החופים המוכרים ביותר בקוס ומסיבה טובה. מדרון רדוד ומתון אל תוך המים יוצר אזור רדוד שבו ילדים קטנים יכולים לשחק במים, ושלא כמו מפרצים אחרים, המים כאן גם מתחממים מהר יותר, מה שהופך את חוף פרדייז לגן עדן מושלם עבור משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים בקיץ. מומלץ לשכור מטריות שמש וכסאות נוח, אחרת אין הרבה צל בחוף הזה.

חוף פרדייז מוכר גם כ"חוף הבועות" (Bubble Beach) בשל הבועות שנוצרות מהגזים הוולקאניים מקרקעית הים שיוצרים מעין ג'קוזי טבעי. שימו לב גם לספינת הפירטים, שהיא אחת מספינות הקרוז שיוצאת לשיט לאורך החוף, ומוסיפה הרבה לאווירת החופשה עבור משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים.

טחנות הרוח

באנטימכיה תמצאו את טחנת הרוח האחרונה הפועלת בקוס, שעדיין מסתובבת. בעבר, טחנת הרוח הייתה טוחנת קמח למאפייה של הכפר – היום, הטחנה היא אחת האטרקציות המובילות של קוס למשפחות ומפעיליה הופכים את הקמח למשהו הרבה יותר טעים ויצירתי, כולל כל מיני סוגים של ביסקוויטים עם תבלינים שונים שאותם אפשר לקנות בחנות.

טירת האבירים (The Castle of the Knights)

טירת האבירים של קוס, אשר מוכרת גם בשם טירת נרציה (Neratzia Castle), שוכנת בפינה של קוס העתיקה (Kos Old Town), וצופה לעבר הנמל. הקירות המרשימים שנבנו ע"י מסדר האבירים של יוחנן הקדוש (knights of St John) במאה ה-15 כדי להתגונן מפני מתקפות הטורקים עדיין ניצבים על כנם, אבל בפנים לא נותרו הרבה שרידים מאותה תקופה.

אם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים הנמשכים לסיפורי תקופת האבירים והנסיכות, זה מקום נהדר לתת לדמיון להשתולל כשאתם צופים לעבר הים מאחד המגדלים. כדאי גם להקדיש תשומת לב לגילופים ולשרידים השייכים למבני הטירה העתיקה, לפני שאתם חוזרים דרך הגשר הקטן לעבר עץ הדולב של היפוקרטס ושאר הרחובות היפים של העיר העתיקה של קוס. אם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים קטנים שימו לב שבמרצפות יש כמה משטחים לא אחידים ואין מחיצות על הקירות.

טעימות דבש בקוס

לא רחוק מחוף מג'יק (Magic Beach) בחוף הדרומי של קוס תוכלו לגלות את דבש הטימין של קוס וכמה מסודות של תהליכי ההפקה שלו במפעל הדבש של מליסה (Melissa honey).

בנוסף לכך שתלמדו איך כוורות מועברות ברחבי האי ולאיים הסמוכים כדי להבטיח מקור מתמשך של פרחי טימין, יש כאן הרבה טעימות דבש, ובחוץ, חמור מאוד ידידותי שאותו אפשר להאכיל – חוויה מתוקה עבור משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים

ביקור בבית יווני מסורתי

לאורך הרחובות המוצלים של האי קוס, בעיקר בעיירות כמו קפאלוס (Kefalos) או אנטימכיה (Antimachia), יש שלל הזדמנויות לבקר באחד מהבתים העתיקים שבהם משפחות נהגו לחיות בחדר אחד. בעיצוב היווני המסורתי הנהוג בקוס בפינת הבית ישנה מיטה גבוהה שאפשר להגיע אליה במדרגות קטנות, ועריסת תינוקות תלויה מעל. בפינות אחרות של החדר בד"כ תמצאו אלמנטים כמו מושבים, נול תפירה ותנור אפייה קטן.

בבתים העתיקים של קוס לא תמצאו חדר שירותים פנימי או אסלה (משהו שבד"כ מאוד מפתיע ילדים). כך חיו רוב תושבי קוס אפילו עד אמצע המאה העשרים. הבתים מעניקים הצצה מרתקת ומאוד ציורית אל תוך ההיסטוריה של קוס, ואם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים זהו שיעור היסטוריה חי ומוחשי הרבה יותר מאשר בבתי הספר.

פלאקה (Plaka)

יער פלאקה ממוקם על הדרך בין קרדמנה (Kardamena) לבין קפאלוס (Kefalos), והוא חתיכה קטנה של גן עדן בה טווסים מהלכים בגאווה באופן חופשי, פרפרים מתעופפים להם באזורים המוצלים והאוויר מלא בניחוח אורנים.

היער מציע מפלט שקט עבור משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים ורוצות לברוח קצת מההמולה של אזור החוף. החנייה קלה מאוד אם אתם מגיעים ברכב ואם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים גדולים יותר, מומלץ מאוד לנצל את הכבישים השטוחים והשקטים של החלק הזה של קוס כדי לשכור אופניים לטיול משפחתי בנופים הטבעיים של האי קוס.

מעיינות חמים בקוס

העבר הוולקאני של קוס השאיר את חותמו ברחבי האי – החל מחופי הים בהם תמצאו חול ולקני שחור ועד ליקבים בהם גדלים ענבים איכותיים בגלל האדמה העשירה במינרלים. החשוב מביניהם הוא Bros Therma, מעיין המים החמים המגיח מבין הצוקים ונשפך אל תוך בריכה טבעית ליד חוף האבנים אגיוס פוקאס (Agios Fokas).

הביקור כאן כרוך במעט הליכה וטיפוס ובגלל שהמים חמים, עדיף להגיע בשעת שקיעה, כך שזו אופציה יותר טובה עבור משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים גדולים יותר. לחוויה יותר דרמטית, תוכלו גם לעלות על המעבורת מקוס לאי ניסירוס (Nisyros), אי וולקאני שנמצא במרחק של 20 דקות הפלגה מהחוף הדרומי של קוס. האי איננו פעיל מבחינה וולקנית כבר 16,000 שנה, אבל אפשר עדיין לשמוע את האדים היוצאים מסדקי האדמה.

מה לעשות בקוס – פעילויות נופש מומלצות

להשתזף בניחותא בחוף, גלישת רוח ועפיפונים.

שנורקלינג – המקום הטוב ביותר לצאת לצלילת שנורקלים באופן עצמאי הוא בקרבת קפאלוס (Kefalos), בעיקר על החוף אגיוס סטפנוס (Agios Stefanos beach). יש הרבה סלעים מתחת למים, הראות טובה מאוד ויש די הרבה חיים תת-ימיים המתקיימים כאן.

שיט בקוס (השכרת יאכטות צ'ארטר בקוס) – . קוס נחשבת ליעד עיקרי להשכרת יאכטות ביוון בשיטת צ'ארטר (היכנסו לקישור להשוואת מחירים והזמנת הפלגה ביאכטה ביוון). תוכלו להתחיל את חווית השיט שלכם בקוס ולצאת למסלול לבחירתכם לכל אחד מהאיים המופלאים הסובבים את קוס. המרינה של קוס נמצאת בנמל הישן ומוכרת בכל העולם בקרב חובבי יאכטות וקברניטי ספינות מאז נפתחה לפני כעשור. המרינה קיבלה מעמד אצל חלק מחובבי התיירות כאחד מאזורי הקרוזים החמים ביותר באירופה ואפשר למצוא בה כל סוג אפשרי של כלי שיט ואת כל השירותים הנלווים – דלק, סירות מירוץ, שירותים ומקלחות, סילוק פסולת וכו'. הספק הטוב ביותר בקוס הם Istion Yachting. מבקרים ותיירים יוכלו למצוא מבחר גדול של יאכטות, קטמראנים ועיצות לגבי לוחות זמנים ליציאה לשיט מקוס לאיים הסמוכים ולחופי טורקיה. כדי להגיע למרינה של קוס חפשו את הכתובת – שדרת Papandreou, המרינה של קוס (Kos Marina), 85300, ☎+30 22420 22195

מעיין מים חמים בקוס – ישנו מעיין מים חמים בחוף הדרום-מזרחי של קוס, שבו מים חמים והבועות שהוא יוצר יוצאות לכיוון הים. בחלק הזה של החוף יש בריכה קטנה שחפרו במיוחד עם שובר גלים קטן שעליו ניתזים המים ויוצרים אפקט של ספריי, חוויה מאוד נחמדה, בעיקר אם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים. הגישה היא באמצעות מכונית או אוטובוס ציבורי. אוטובוסים למקום יוצאים מתחנת האוטובוסים צפונית למלון Aktis Art Hotel על החוף.

בטיחות וביטחון בקוס

האי קוס הוא מקום מאוד בטיחותי ולא צריך להוות מקור לדאגה לתיירים המגיעים לכאן, גם לא אם אתם מגיעים אל קוס עם ילדים קטנים – מעבר לנקיטת אמצעי הזהירות הרגילים, אין בקוס בעייה מיוחדת. איזור רחוב הברים והנמל, בלילה, אינם הבטוחים ביותר ואינם מתאימים לטיול של משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים (קטטות עשויות להתרחש בין הבליינים השתויים הצעירים). מאבטחים פרטיים נמצאים ביציאה לנמל, ועם כל בעייה, תוכלו פשוט לפנות למשטרה המקומית. הם נמצאים בארמון הוונציאני ליד הנמל, ליד עץ היפוקרטס.

השירותים בבתי החולים המקומיים די זולים: למשל צילום רנטגן עולה רק 3.50 יורו (בקיץ 2014).

זכרו לספור את העודף שאתם מקבלים כי מוכרים בקוס נוהגים לפעמים 'לשכוח' להחזיר לכם 1 או 2 יורו.

תחבורה בקוס

קוס באופניים

קוס הוא אי יחסית מישורי (שטוח), ולכן יש אפשרויות טובות של טיולי אופניים בקוס. יש שפע של סוכנויות השכרת אופניים בקוס שיציעו לכם אופניים במחירים נמוכים של בערך 5 יורו ליום. תמצאו בקוס מערכת שבילי אופניים טובה, הן באזור העירוני של קוס טאון והן לאורך החוף הצפוני לכיוון טיגאקי (Tigaki) ומרמרי (Marmari).

תוכלו גם לרכב לחוף תרמס (Thermes beach), תוך שאתם חולפים על פני חוף פסלידי (Psalidi beach) וחוף אגיאס פוקאס (Agias Fokas beach). החלק האחרון של המסלול ציורי במיוחד.

אוטובוסים בקוס

יש אוטובוסים מקוס טאון לכיוון כל הכפרים העיקריים של האי. בקוס טאון יש שתי תחנות אוטובוסים: אחת ליד הנמל,  אשר מיועדת עבור האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים (קו 1 לאג פוקאס (Ag.Fokas), קו 5 לתרמה (Thermae)). התחנה השנייה, בתוך העיר (Pisandrou, ליד Venizelou), היא המקום שאליו מגיעים האוטובוסים של האי, כולל אוטובוס הנוסע לנמל התעופה שעובר דרך מסטיהרי (Mastichari). לוחות הזמנים משתנים כל 30 יום, כך שצריך לבדוק את הזמנים עבור החודשים שבהם אתם מתכננים חופשה בקוס. את רכישת הכרטיסים יש לבצע על האוטובוס, מלבד בקווים המקומיים היוצאים מהטרמינל ברחוב  Akti Miaouli  (ליד הנמל) – שם זול יותר לרכוש כרטיסים בדוכן הכרטיסים.

ליד הנמל של קוס, תמצאו גם את רכבת התיירים (tourist road train) אשר מהווה בפני עצמה אטרקציה מומלצת עבור משפחות אשר מגיעות אל קוס עם ילדים וגם אמצעי תחבורה. במחיר של 5 יורו, תוכלו להגיע לאסקפליון (Asklepeion) (האטרקציה המרכזית של קוס) שליד הכפר פלטאני (Platani) וחזרה, בנסיעה שאורכה 15 דקות לכל כיוון.

מוניות בקוס

אין מחסור במוניות באי קוס. מונית משדה התעופה (עדיף להזמין אונליין בקישור) למלון תעלה לפחות 15 יורו, גם אם אתם רק נוסעים עד מסטיהרי (Mastichari) שנמצאת במרחק 5 דקות נסיעה משדה התעופה. על הסעה מנמל התעופה עד קוס טאון תשלמו בסביבות 35 יורו.

השכרת קטנועים בקוס

קטנועים, טרקטרונים וגם מכוניות כמובן ניתנות להשכרה במקומות רבים באי. על השכרת קטנוע של 50cc, התעריף היומי הוא בין 18-20 יורו. ברוב המקומות יבקשו 55-60 יורו לשלושה ימי השכרה.

קניות בקוס

סופרמקטים גדולים בקוס

  • Carrefour – סופר שיש לו שלושה סניפים בקוס טאון. הגדול מביניהם נמצא על הכביש הראשי המוביל מקוס טאון לזיפארי (Zipari), כ-5 ק"מ מחוץ לעיר. סופרמרקטים קטנים יותר של רשת Carrefour נמצאים קרוב לפינת Porfiriou ו- Ethnikis Antistaseos בחלק הצפוני של העיר וב- על הכביש הראשי.
  • Lidl נמצא על הכביש הראשי, בסביבות 5 ק"מ מחוץ לקוס טאון, מייד אחרי Carrefour והוא אחד הסופרים הגדולים של קוס.
  • AB גדול יותר נמצא על הכביש הראשי ליד זיפארי (Zipari) וסניפים קטנים יותר נמצאים על רחוב Ethelonto Paleon Palamiston וב קרבת רחוב Makrigianni.
  • יש סופרמרקט יחסית גדול של חברת Vassiliadis Supermarket הממוקם על רחוב Verioupoulou (מהנמל, לכו עד רחוב Alexandrou, פנו ימינה ברחוב השני, המשיכו ישר וחצו את רחוב Omirou, שם תמצאו את הסופר בצד שמאל. אי אפשר לפספס אותו, תראו את חשמליות הטרולי בחוץ (החנות עלולה להיות סגורה בימי ראשון).

סופרמרקטים גדולים בקוס המיועדים לתיירים

  • סופרמרקט קונסטנטינוס (Supermarket Konstantinos) נמצא בקוס טאון על רחוב Ethelonto Paleon Palamiston ובעיירות טיגאקי (Tigaki) ומרמארי (Marmari).
  • יש מספר סופרמרקטים בסגנון גדול יותר ברחבי קוס טאון. אחד מהם הוא Agora Supermarket הנמצא בפינת הרחובות Harmilou ו-Artemisias, קרוב מאוד למרינה. Agora Supermarket פתוח כל השנה. יש בו מגוון מוצרים (כולל גבינות, בשרים, משקאות, פירות ומספר סוגי ירקות). (פתוחים 7 ימים, בין 10-22). הסופר הזה מאוד יקר.
  • באופן כללי, חנויות מקומיות קטנות יותר נמצאות באזורי התיירות (רחוק יותר מהחוף) ושם המחירים זולים יותר. אחת מאלה היא Fruit Corner הנמצאת בפינת הרחובות Plastira ו-Makriganni בצד הדרום מזרחי של העיר.
קוס - חופשה עם ילדים
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל