10 המלצות טיול משפחות ברומא

רומא עם ילדים – אטרקציות ומסלולים מומלצים

רומא ROME, בירת איטליה, היא עיר גדולה, ובה כמות עצומה של אתרים לראות וחוויות לחוות. טיול משפחות ברומא ברומא יכול לעייף גם ילדים עם הרבה מאוד אנרגיות בד"כ, ולגרור התבכיינויות גם מצד פעוטות נוחים בד"כ. אבל אל דאגה! מסלול טיול נכון ברומא, הכולל "אסטרטגיות ילדים" מתוחכמות, יהפוך גם אתכם וגם את הילדים למעריצים מושבעים של רומא

הזמנת דילים לרומא |  הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

האטרקציות המומלצות ברומא לטיול משפחות לאיטליה, הן לא רק לילדים אלא למעשה אטרקציות למשפחות – גם ההורים צפויים ליהנות. אם אתם מתכננים להגיע אל רומא עם ילדים במהלך יולי או אוגוסט, שימו לב למזג האוויר: תכננו את היום כך שהליכה בחוץ מתרחשת רק בבוקר או בשעות אחר הצהריים – ערב, קחו כובעים, ומלאו את בקבוקי המים שלכם לעתים קרובות – רומא מלאה בברזי שתייה פתוחים ובמזרקות עם מי שתייה.

חופשה ברומא – המלצות לקריאה נוספת:

טיסות לרומא – השוואת מחירים, הזמנת כרטיסי טיסה לרומא וסקירת חברות תעופה

מלונות מומלצים ברומא למשפחות עם ילדים

השכרת רכב ברומא – המלצות והשוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים

אירועים ברומא – כרטיסים לאירועי ספורט והופעות בידור ברומא – לוח מתעדכן

eSIM ו-SIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

כרטיסי ספורט לכדורגל רומא

רומא עם ילדים – אטרקציות מומלצות

פארק המים זומארין

כמה פעמים ביקרתם באקווריום תצפית תת מימי וחשבתם לעצמכם, "כל הפרטים האלה על בע"ח מאוד מעניינים, אבל למה אי אפשר פשוט להתגלש במגלשת מים כאן?" זומארין ברומא נועד עבורכם – זהו פארק הרפתקאות פרוע שמשלב חינוך ימי ובידור מים. מתקיימים כאן חמישה מופעי בעלי-חיים ויש כאן יותר מ-14 אטרקציות לילדים, כולל רכבות הרים, מגלשות מים, בריכת שחייה, קולנוע ארבע ממדי ועוד.

פארק זומארין (Zoomarine), השוכן ממש מחוץ לרומא, הוא פארק מים ברומא שיוסיף מתז מים מרענן לחופשת הקיץ שלכם באיטליה. בין אם זו שחייה באחת הבריכות, צפייה במופע דולפינים או רכיבה במתקן האבובים, זומארין הוא המקום לבלות אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים ואתם מחפשים מעט ריגושים והמון מים!

מופעי הדולפינים כאן הם אחד מגולות הכותרת של המקום, אבל אלה אינם היצורים המתוקים היחידים ששוכנים כאן. תמצאו אריות ים, צבי ים, ציפורים טרופיות וציפורי מים, כמו הפלמינגו, פנגווינים ושקנאים. מאז פתיחתו של הפארק ב-2005, זומארין ממשיך להופיע ברשימות גני השעשועים הטובים ביותר ברומא למשפחות עם ילדים. אם תבלו כאן יום בגלישה במגלשות, בהתזות מים ובלמידה על בעלי החיים השונים, גם תבינו למה!

זומארין נמצאת במרחק 30 דקות נסיעה מרומא. הדרך הקלה להגיע לשם וחזרה היא לבחור (בקישור) בכרטיס הלוך ושוב שעלותו 10 יורו בלבד. אלה נמכרים ישירות אצל נהג האוטובוס. אחת הבעיות הגדולות של ביקור בזומארין הם התורים הארוכים בכניסה בעונת הקיץ –  בהזמנת הכרטיס בקישור תוכלו לדלג על התור לקופות הכרטיסים, ומיד להתרטב ולהעביר יום כיף לכל המשפחה ברומא.

להזמנת כרטיסי כניסה לזומארין – פארק המים של רומא

צ'ינצ'יטה וורלד Cinecittà World

אורות, מצלמה, אקשן! ברוכים הבאים לפארק השעשועים הראשון של איטליה המוקדש לעולם הקולנוע. במרחק נסיעה קצרה מדרום לרומא, תראו איך זה להיות על סט קולנוע אמיתי וליהנות מעשרה מתקני לונה פארק חדשים שנפתחו ב-2017 שיקפיצו לכם את האדרנלין!

צ'ינצ'יטה וורלד הוא פארק השעשועים ברומא המוקדש לקולנוע ולטלויזיה. קיפצו על השאטל לפארק שיוצא מתחנת Termini ברומא ותוכלו להגיע לפארק קולנוע לפני שתסיימו להגיד אקשן. יש כאן 10 אטרקציות חדשות שמיועדות בעיקר למשפחות המגיעות אל רומא עם ילדים מעל גילאי גן, שכוללות משחק מציאות מדומה שבו נלחמים בחייזרים, רכבת הרים ואטרקציה שבה אפשר להתחפש לבן רומא ולהשתתף בסרט בן חור בסט הצילומים המקורי שלו. אם כל זה לא מספק את הפעלולן הפנימי שלך, יש גם מגדל צניחה מגובה 60 מטר…

להזמנת כרטיסים לצ'ינצ'יטה וורלד

לונה פארק ברומא "ריינבו מג'יקלנד" ( Rainbow MagicLand)

פארק השעשועים הקסום הזה הוא מקום טוב להגיע אליו עם אתם מגיעים אל רומא עם הילדים – בלונה פארק ריינבו מג'יקלנד תוכלו לקחת תנוחה קצרה מההמולה של רומא ולהשתמש באחד מ-38 מתקני השעשועים או לצפות באחד המופעים הנהדרים למשפחות. אין ספק שמדובר על אחת הבולטות שבין אטרקציות ברומא למשפחות עם ילדים.

השם של פארק השעשועים, "ארץ הקסמים של הקשת בענן", אומר הכול. זהו לונה פארק גדוש בצבע וקסום שנמצא במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד מחוץ לרומא. תמצאו כאן טירות של פיות, ויקינגים אימתניים, פיות קסם, מכשפים רבי כוח והרפתקאות שדורשות אומץ. פארק השעשועים הזה מציע למבקרים 38 אטרקציות שונות שחלקן פועלות על אנרגייה סולארית, כולל מתקן ראשון מסוגו בעולם ושלוש אטרקציות שאין באף מקום אחר באיטליה.

הפארק מחולק לאזורים שונים המבוססים על נושא מסויים. חלקם שאובים מהסטודיו האיטלקי הפופולרי לאנימציה Rainbow (המפיק את סדרות האנימציה האהובות ע"י ילדים ווינקס, הנטיק, Monster Allergy ועוד). אבל ילדים לא צריכים להכיר את התוכניות האלה כדי ליהנות כאן. יש כאן די והותר מתקנים, מספר תיאטראות המריצים מופעים שונים למשפחות לאורך היום ובילויים שונים לילדים בכל הגילאים, וכמובן גם להורים.

בעונת התיירות ברומא התורים בכניסה לפארק השעשועים עלולים להיות ארוכים מאוד וילדים עלולים להיות מתוסכלים מכך שהם מאבדים שעות יקרות של זמן איכות בלונה פארק הנחשק בהמתנה בתור – לכן מומלץ ביותר לרכוש כרטיסים מראש בקישור.

להזמנת כרטיסים ללונה פארק ברומא "ריינבו מג'יקלנד"

אקספלורה: מוזיאון הילדים של רומא

מוזיאון הילדים של רומא, אקספלורה – Explora: il Museo dei Bambini di Roma מהווה חוויה אינטראקטיבית מהנה עבור משפחות המגיעות אל רומא עם ילדים – ילדים ייהנו להתרוצץ כאן ולשרוף אנרגיה אחרי שזללו את כל הג'לאטו בעיר וביקרו בדי והותר אתרים עתיקים. המוזיאון מכיל אזור ענק המוקדש למשחקים וסדנאות חינוכיות, שבו ילדים בני 12 ומטה יכולים לבלות כמה שעות מרתקות בחקר בעלי חיים, מזונות שונים, מחשבים ועוד.

האטרקציה המדהימה ביותר של אקספלורה היא הסימולציה של האופן שבו עיר פועלת, עם אפשרות עבור ילדים להתחפש לבעלי תפקידים שונים, לקבל תשלום בדמות מטבע וירטואלי ולהשקיע את הרווחים בסופרמרקט הילדים, או כדי לרכוש דלק וכו'. המתחם מכיל אזורים המוקדשים לשרברבות, מחזור וכל מה שקשור במדעים ובחקר החיים האזרחיים.

המוזיאון מחולק לארבעה אזורים מרכזיים והילדים הצעירים מלווים בצוות מדריכים מוסמך שמשגיח עליהם בכל פינה. המטרה של המוזיאון, שנחשב אחת החינוכיות והמעשירות שבין אטרקציות ברומא למשפחות עם ילדים, היא לעודד למידה והבנה באמצעות פעילויות, משחקים ואינטרקציות חברתיות. בחודשי הקיץ עלולים להיות כאן תורים ארוכים ולכן מומלץ לרכוש כרטיסים באינטרנט מראש.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הילדים של רומא אקספלורה

סיור ברובע היהודי ברומא – כולל המוזיאון היהודי ובית הכנסת הגדול

תולדות הקהילה היהודית ברומא, כמו בערים אירופאיות רבות, מתאפיינת בשנאה ורדיפות. בסיור המודרך החשוב הזה של הגטו היהודי ברומא, תתוודעו לקרוב ל-500 שנות היסטוריה של הקהילה היהודית ברומא. תעברו מסע בזמן – החל מהטלאים היהודים וההפרדה שצוותה ע״י האפיפיור פאולוס הרביעי ועד השמדת הגטו בשנת 1888 ובנייתו מחדש של בית הכנסת הגדול בשנת 1904. הכניסה לבית הכנסת ולמוזיאון היהודי כלולה.

להזמנת טיול מודרך ברובע היהודי ברומא

וילה בורגזה Villa Borghese – פארק וילה בורגזה הוא פארק ירוק ענק, מלא במשטחי דשא ובמרכזו גן חיות גדול. בנוסף, ילדים יכולים לטייל על אופניים, ללכת למיתחם הקרטינג, או לעלות על "רכבת האקספרס" (לילדים) Bioparco אשר מקיפה את גן החיות.

במקום נמצא גם המוזיאון של וילה בורגזה, גלריה בורגזה, שהוא אחד הטובים ביותר ברומא, אבל לא מומלץ לילדים קטנים. עבור ילדים עם חוש אמנותי ויכולת להתרכז באמנות למשך שעה – שעתיים, זה בהחלט מומלץ (אבל ריכשו כרטיסים מראש באינטרנט).

Borghese Gallery גלריה בורגזה

האוסף האמנותי של משפחת בורגזה האצילה כל כך גדול שהיה צורך להעביר אותו למשכן מיוחד בגלריית בורגזה, מבנה נפרד השוכן בפארק העירוני המפורסם וילה בורגזה. בשנת 1901, האוסף הועבר לידיה של ממשלת איטליה ומאז, תיירים מגיעים מכל העולם כדי לבקר במוזיאון היפהפה הזה. כאן התורים בכניסה הם בעיה רצינית ולכן כדאי להזמין מראש כרטיסים למועד מסוים, אך בגלל הביקוש הגבוה אפילו כרטיסים מתוזמנים קשים להשגה, אז כדאי להזמין כרטיסים לתאריכים בהם אתם מתכננים חופשה ברומא כמה שיותר זמן מראש, לפני שהם נגמרים!

המוזיאון הוא אמנם קטן אבל יחסית לגודלו, יש בו המון מה לראות, לא רק בזכות יצירות המופת השוכנות כאן, אלא גם בזכות העיצוב העשיר של המקום, הכולל קירות שיש ורודים, ציורי תקרה וכו'. והודות למדיניות הכרטיסים המתוזמנים (הזמנה מראש לתאריכים מסויימים), המקום לעולם אינו צפוף מדי. גולות הכותרת של המוזיאון כוללות את פסלו של ברניני 'דוד' המתאר את הדמות התנ"כית האגדית, ואת פסלו 'אונס פרספונה' שהושלם בהיותו בן 23 בלבד. יצירות מעניינות נוספות כוללות את 'נער עם סל פירות' של קאראווג'ו ואת 'אישה עם חד קרן' ו'התצהיר של ישו' של רפאל.

להזמנת כרטיסים מראש לגלריה בורגזה

חווית מעלית הזמן

מעלית הזמן נמצאת סמוך לרחוב הקניות המפורסם של רומא – הוויה דל קורסו (Via Del Corso). המעלית תיקח אתכם למסע המשלב את כל החושים. ב-45 דקות בלבד, האטרקציה הזו – אחת המיוחדות בין אטרקציות ברומא וללא ספק אטרקציה מומלצת למשפחות המתכננות טיול אל רומא עם ילדים – מספיקה לכסות 3,000 שנות היסטוריה רומית.

מסע בתוך מעלית הזמן היא חוויה קלילה, מלהיבה ואינפורמטיבית באופן מפתיע. מהיווסדה של רומא ועד העיר הנצחית המודרנית של היום, אתם לא רק תלמדו את תולדות רומא, אלא גם תחיו אותה! תוך שימוש בטכנולוגיות סטריאוסקופיות, מכאניות ודיגיטליות, החוויה הסוחפת הזו מעבירה אתכם בנקודות זמן משמעותיות בהיסטוריה של רומא, כולל עולמם של האחים המיתולוגים רומלוס ורמוס, המזימה להתנקש בחייו של  יוליוס קיסר, נסיונותיו של מיכאלאנג'לו ליצור את ציור הקיר על תקרת הקפלה הסיסטינית.

תוך שימוש בשלושה מסכים רחבים, אוזניות לאודיו במבחר שפות ומשטחים נעים עם הדמיית תנועה ופעלולים מטריפים, תזנקו על פני 2,750 שנה של היסטוריה בפחות משעה. לאחר מכן, רומא כבר לא תיראה אותו דבר בעיניכם.

זו יכולה להיות פעילות המתאימה לתחילת חופשה ברומא כדי שתוכלו, יחד עם הילדים, להתוודע להיסטוריה העשירה של העיר, או כדי לסיים את טיולכם בעיר. מעלית הזמן היא חוויה משפחתית מצויינת הנוגעת בנקודות היסטוריות חשובות. חשוב גם לציין: טכנולוגיית "המסע בזמן" שבה משתמשים כאן היא בטוחה לחלוטין.

הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל גם צפייה חינם בסרט An Ode to Life ("שיר הלל לחיים"). בסרט זה, תחזרו אחורה למפץ הגדול (מסע של 13.7 מיליארד שנה אחורה בזמן), ותלמדו על האבולוציה של החיים על פני כדור הארץ. בסרט תחוו ניסיון בריחה מוצלח, מפני שיניו הטורפות של טי-רקס, ותבלו כמה דקות בחיק אנשי המערות. תוכלו לעלות על המעלית פעם בשעה אז כדאי לתזמן מראש את הביקור.

להזמנת כרטיסים למעלית הזמן של רומא

 תנו לילדים לחקור – עם נושא: אם הילדים קטנים, תנו להם למצוא ולספור מזרקות, או לחפש ולספור את האותיות SPQR (ראשי תיבות בלטינית עתיקה למילים "הסנאט והעם של רומא"), המופיעות בכל רחבי העיר. אם הם קצת יותר מבוגרים תנו להם לנסות למצוא סמלי משפחות שחקוקים על מבנים ואנדרטאות ברחבי רומא – הם ימצאו אריות, דרקונים, דבורים, כוכבים, עצים, נשרים ועוד. זו יכולה גם להיות תחרות בין הילדים בסגנון "משחק האריות של ונציה" (כלומר מי מאתר יותר חיות מסוג מסויים, למשל דרקונים).

אטרקציות מומלצות ברומא למשפחות

אוטובוס התיירים של רומא

רומא בנויה על 7 גבעות וחלק גדול מההליכה בה מתבצעת בעליות. עבור משפחות שנושאות ילדים במנשא או מתכננות טיול ברומא עם ילדים קטנים קשה לראות את רומא כמו שצריך בטיולים רגליים. לכן מומלץ לראות את האתרים המרכזיים של רומא על גבי אוטובוס הטיולים של רומא, אוטובוס אדום מספר 110, המותאם לתיירים ולמעשה עושה סיבוב בין אתרי התיירות המרכזיים כך שניתן כל פעם לרדת ממנו באתר מסויים ואז לחזור אליו שוב כשמסיימים בדרך לאתר הבא.

מומלץ לעלות על האוטובוס בתחנת טרמיני, תחנת המוצא שלו, כדי לתפוס מקומות טובים ולשבת כל המשפחה ביחד. ההמלצה שלנו: לא לרדת מהאוטובוס אלא לעשות עליו את הסיבוב המלא, לראות את נופי רומא ולשמוע את הקריינות עם ההסברים באוזניות המחולקות באוטובוס (באנגלית) ולהסביר לילדים על כל מקום.

הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל: כרטיסי "חופשי יומי" לאוטובוס התיירים של רומא, מפת מסלולים, מדריך קולי, WIFI חופשי על גבי האוטובוס והורדה חינם של אפליקציית “Sightseeing Experience” הכוללת סיור עירוני מודרך ומערכת לניתור אוטובוסים בזמן אמת

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של רומא

היעדים החמים ביותר של רומא: כרטיס גישה חופשית

הכרטיס המשולב הזה מיועד לחסוך זמן וכסף בעת חופשה ברומא והוא מאפשר לכם לדלג על התורות ולהיכנס בקלות, בכניסות VIP מהירות, למיטב של אטרקציות ברומא – המוזיאונים של הוותיקן, לקפלה הסיסטינית ובזיליקת פטרוס הקדוש. תקבלו גם גישה מהירה וקלה לקולוסיאום, לפורום הרומי ולגבעת הפלאטיום.

אם אתם מספיק מהירים, תוכלו לראות את המוזיאונים של הוותיקן ואת הקפלה הסיסטינית עוד לפני שההמונים מגיעים, משם לפנות לכיוון הקולוסיאום, לפורום הרומי ולגבעת הפלאטיום כדי לחוות עוד כמה מסעות אחורה בזמן לרומא העתיקה – כל זה כלול בכרטיס שלכם. עם הכרטיס (הזמנה בקישור) אתם מגיעים למקומות הטובים ביותר ברומא, עוקפים את התיירים הממתינים בתור וזוכים בגישה קלה לאטרקציות המרכזיות של רומא. הכרטיס גם מקנה לכם מדריך קולי חינם שיעזור לכם להסביר על רומא לילדים – ואם אתם צריכים למצוא את דרככם לפיצריה לאחר מכן, תוכלו להשתמש בשירות ה-WIFI המוצע בנקודת המפגש.

להזמנת כרטיס משולב עם גישה מיוחדת לאטרקציות המרכזיות ברומא

אוטובוס ואונית התיירים ברומא בשיטת עלה-רד-עלה Hop-on Hop-off Bus and Boat Rome

רומא היא עיר קוסמופוליטנית המתפרשת על פני שטח נרחב. היא מכילה אמנות, אדריכלות ותרבות מתקופות שונות. למרבה המזל, הכרטיס המשולב הזה מקנה לכם גישה גם לאוטובוס התיירים וגם לאוניית התיירים הנעות בין אטרקציות ברומא בשיטת עלה-רד, כאשר אתם יכולים לעלות ולרדת בין תחנות ללא הגבלה, ועוזרת לכם לראות המון אטרקציות ברומא תוך 24 שעות: הקולוסיאום, הוותיקן, מזרקת טרווי (Trevi Fountain) וכל שאר האטרקציות. רומא אולי לא נבנתה ביום אחד, אבל עם הכרטיס הזה, וכלו לראות את כולה או לפחות את רובה ביום אחד.

עם הכרטיס המשולב תוכלו להתנייד בנוחות בין המון אטרקציות ברומא כמו מזרקת טרווי, המדרגות הספרדיות (Scalinata di Piazza di Spagna) והפנתיאון, הקולוסיאום, גבעת הפלאטיום (Palatine Hill) ופיאצה נאבונה (Piazza Navona). כל כך הרבה מקומות איקוניים לבקר בהם, אבל תרצו גם לבלות זמן בהליכה רגלית לאורך רחובות רומא בעצמכם ולרכוש לעצמכם aperitivo or pizza al taglio (פיצה על פי פרוסה) – עם הכרטיס הזה תוכלו לעשות את כל זה.

לאחר הזמנת הכרטיס בקישור הגיעו לאי הטיבר Isola Tiberina (בין העיר רומא עצמה לבין שכונת Trastevere) והחליפו את הכרטיס הדיגיטלי שנשלח אליכם לטלפון בעת ההזמנה בכרטיס נייר. משם תוכלו לעלות על הקרוז שישיט אתכם על פני נהר הטיבר, להחליף לאוטובוס עלה-רד ולהתהלך ברחבי העיר. תוכלו לעשות זאת שוב ושוב עד שתכסו את כל האטרקציות ברומא שכלולות בכרטיס. עבור משפחות המגיעות אל רומא עם ילדים גדולים כרטיס זה יכול להיות גם חיסכון כספי משמעותי.

להזמנת כרטיס משולב – אוטובוס וספינת התיירים של רומא

הקולוסיאום, פורום רומאנום וגבעת הפאלאטיום Colosseum, Roman Forum and Palatine Hill

טיילו בשרידי הקולוסיאום העתיק, אחד מהמבנים המפורסמים ביותר בעולם וסמל של רומא הניצחית, הוא חוויה שאסור לוותר עליה בחופשה ברומא. זה היה מרכז החיים של רומא, המקום בו התקיימו קרבות הגלדיאטורים. זהו מקום מצוין עבור ילדים ומשפחות כדי להבין וללמוד על החיים ברומא העתיקה. מומלץ לקנות להם ספר ילדים על רומא עוד לפני היציאה לטיול כדי שהילדים כבר יידעו קצת על ההיסטוריה של רומא. מומלץ להזמין כרטיסים מראש (בקישור), כדי לחסוך המתנה בתור הארוך.

כאשר מתכננים חופשה ברומא עם ילדים אסור לוותר על הקולוסיאום העתיק, בו תוכלו להכיר לילדים עולם עתיק של גלדיאטורים, עבדים, שליטים וחיילים, כשאתם מטיילים כאן ולומדים על חיי היום יום שלהם.

הבעיה הגדולה של ביקור בקולוסיאום היא התורים הארוכים מאוד בכניסה בעונת התיירות, שיכולים לקחת שעות. הדרך המהירה ביותר להגיע למונומנט הרומי העתיק, שנוצר לפני אלפיים שנה, הוא המסלול המהיר של הכניסה הקבוצתית. בקישור תוכלו לרכוש מראש כרטיסי כניסה לכניסה המהירה, ולקבל אותם בתור קוד לסמרטפון. בקופת הקולוסיאום תוכלו להחליף את השובר הדיגיטלי שלכם ולקבל מדריך קולי וכרטיס כניסה לקולוסיאום, אשר תקף ליומיים ומקנה גישה לכניסה המהירה לקולוסיאום. עם אותו כרטיס, תוכלו לטייל גם בפורום הרומי ובגבעת הפאלאטיום מאוחר יותר באותו יום או למחרת, ולקבל גם מדריך קולי לקולוסיאום ומפה של הקולוסיאום להורדה.

להזמנת כרטיסים לכניסה מהירה לקולוסיאום, הפורום הרומאי וגבעת הפאלאטיום

הפנתיאון של רומא – סיור מודרך

כאנדרטא השמורה ביותר של רומא העתיקה, הפנתיאון נותר כפי שהיה לפני 500 שנה כשמיכאלאנג׳לו הצהיר עליו שהוא ״יותר כמו עבודת מלאכים״. צאו לסיור מודרך בפנתיאון, מסע מתפתל דרך פתח שייקח אתכם למסע בזמן של השריד עוצר הנשימה הזה. גלו את ההיסטוריה הדרמטית שהתרחשה כאן, התפעמו מהכיפה המלכותית של הבניין – הכיפה הגדולה ביותר בעולם שלא עברה עבודות חיזוק – וחקרו את על הפינות של החלק הפנימי העתיק, בעזרת מדריך מקומי נמרץ .

כשתסתכלו גבוה למעלה, תראו את הכיפה המהממת שאומרים שהיוותה את ההשראה לבזיליקת פטרוס הקדוש (St. Peter's Basilica). אמן הרנסאנס, רפאל כל כך התרשם מהאדריכלות של הפנתיאון שהוא התעקש להיקבר כאן, וכך היה. אם אתם מתכננים טיול ברומא עם הילדים ומעוניינים להכיר את ההיסטוריה של רומא העתיקה עצמה – זהו המקום הנכון.

להזמנת טיול מודרך בפנתיאון ברומא

כלא מאמרטינום (Mamertine Prison)

חיזרו בזמן בתוך חדריו האפלים של כלא מאמרטינום וגלו את ההיסטוריה של המבנה המפחיד הזה. בעזרת הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור תדלגו על התורות בכניסה לאחת המבוקשות ביותר שבין אטרקציות ברומא ולימדו  מה עלה בגורלם של קיסרים ומלכים רומים מנודים, בליווי הדרכת וידאו מיוחדת.

כאן תשמעו גם את הסיפור על אחד מאסירי הכלא, השליח הנוצרי פטר (פטרוס הקדוש) שכשהיה בתוך הכלא, כך מסופר, הוא יצר מעיינות מים מהסלעים והשתמש בהם כדי להטביל לנצרות אסירים אחרים, את הסוהרים ואת המבקרים.

במקום להיכנס לתוך תא הכליאה דרך התקרה, כמו פטר והקיסרים והמלכים המנודים, שגם נאלצו לחיות בסביבה העגמומית הזו, תוכלו לדלג על התורות ולהשתמש במדרגות. בהזמנת הכרטיס תיהנו ממדריך וידאו חינוכי שיספר לכם על תולדות החלק המרתק הזה של הויה דיי פורי אימפריאלי (Via dei Fori Imperiali), [הויה דיי פורי אימפריאלי היא דרך ראשית במרכז רומא בירת איטליה]. הדרך מקשרת בקו ישר את כיכר ונציה והקולוסיאום שהוא גם הכלא העתיק ביותר ברומא.

להזמנת כרטיסים לסיור בכלא מאמרטינום

כרטיס משולב – כלא מאמרטינום והקולוסיאום, הפורום הרומי וגבעת הפאלאטיום: כניסה מועדפת (VIP)

עם הכרטיס המשולב תראו את הכלא שהיה פעם ביתם של קיסרים ומלכים מובסים, כולל השליחים פטרוס ופאולוס. במסגרת הכרטיס המשלב את החשובות שבין אטרקציות ברומא תקבלו סיור קולי מקיף המספק פרטים נפלאים על ההיסטוריה של "קומת המרתף" של הפורום וגם תקבלו גישה לקולוסיאום דרך כניסה מיוחדת שתחסוך לכם הרבה עמידה בתור, וגלו להנאתכם את הפורום הרומי לפי הקצב שלכם.

להזמנת כרטיס משולב – כלא מאמרטינום והקולוסיאום, הפורום הרומי וגבעת הפאלאטיום: כניסה מועדפת (VIP)

טירת סנטה סוורה ומוזיאון הים והניווט העתיק Santa Severa Castle + Museum of Sea and Ancient Navigation

הזמנים העתיקים מעולם לא נראו יפים כל כך כפי שהם נראים לאורך הוויה אורליה (Via Aurelia) העתיקה שליד רומא.  בסנטה מרינלה (Santa Marinella), 40 ק"מ בלבד מרומא, תחוו שילוב נפלא של היסטוריה עתיקה ובילוי חוף משפחתי. הכרטיס שניתן להזמין בקישור מקנה לכם גישה לטיול בין השרידים של עיר הנמל העתיקה פירגי, ומשם להיכנס לטירת סנטה סוורה שנפתחה לא מזמן – טירת מן המאה ה-11 (שבנייתה הסתיימה מאוחר יותר במאה ה-14).

בזמן שאתם כאן, אל תחמיצו את ההזדמנות לבקר במוזיאון הים והניווט העתיק המכיל ספינות טרופות מימי הרומאים והאטרוסקים. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים גדולים, זוהי ללא ספק אטרקציה חינוכית ומעניינת כאחד.  לאחר מכן, תוכלו לרדת לחוף הים בדיוק כפי שהרומאים היו נוהגים לעשות.

בהזמנת כרטיסים בקישור תזכו במדריך קולי מצויין (באנגלית) שיספר לכם את כל הפרטים הנוגעים להיסטוריה של המקום.

להזמנת כרטיסים לטירת סנטה סוורה ומוזיאון הים והניווט העתיק

קרוז ברומא לשעת ערב

התרווחו לכם באונייה בזמן שמלצר אדיב מגיש לכם כוס של יין איטלקי קלאסי ומתאבנים רומאיים. הסתכלו אל מחוץ לאונייה ותוכלו לחזות בשמש השוקעת על "העיר הנצחית". בזמן שהאונייה עוזבת את הרציף, צלילי המוסיקה מתחילים להישמע ואתם מתחילים מסע קסום שאורך מעט יותר משעה.

עלו על הקרוז ברומא ותמצאו את עצמכם חוזרים אחורה בזמן. בעודכם מתרחקים מהאי טיבר (Isola Tiberina), טירת סנטאנג'לו (Castel Sant’Angelo) ממתינה לכם. הטירה נבנתה בעידן העתיק על ידי הקיסר אדריאנוס כמקום קבורה לבני משפחתו. בתקופה הרבה יותר מאוחרת, האפיפיורים נהגו להשתמש במקום כבית מחסה בזמנים שבהם סכנה נשקפה לחייהם.

זה רק אחד משורה של בניינים מרשימים השוכנים לאורך המסלול המפתל בין אטרקציות ברומא אשר נבנו בשלוש תקופות היסטוריות שונות של רומא – רומא העתיקה, רומא בתקופת האפיפיורים ורומא השוקקת של ימינו. תחלפו על פני הפנתיאון ועיר הוותיקן. הסיפורים ההיסטוריים שהתרחשו כאן גדולים מהחיים ולפעמים מעט מוגזמים, אבל תמיד מרתקים – זוהי אחרי הכול העיר שממנה צמחה אימפריה עולמית.

בהפלגה – אחת החוויות המומלצות למשפחות אשר מגיעות אל רומא עם ילדים – תחלפו על פני כיכר קמפו די פיורי (Piazza Campo dei Fiori) שבה תמצאו את אותו שוק דגים וירקות שנמצא כאן כבר משנת 1869, ועל פני הפיאצה דל פופולו (Piazza del Popolo) שמשמעותה המילולית היא כיכר האנשים (אם כי ניתן לטעון שהשם מתייחס בעצם לעץ הצפצפה (Poplar) שעמד ליד הקפלה המקורית שנבנתה כאן בשנת 1099).

כל אלה מהווים את הרקע המושלם לערב קסום שבו אפשר לבלות עם חברים או אהובים. עם כוס יין ביד, תשוטו מתחת לגשרים כמו הפונטה סיסטו (Ponte Sisto) שהוקם במאה ה-15. האווירה והשיחה יזרמו בקלילות בזמן שאתם מכרסמים להנאתכם מטעמים מקומיים כמו supplìand crocchette.

להזמנת כרטיסים לקרוז ערב ברומא

מרחצאות קרקלה Baths of Caracalla

אם הייתם הולכים לבלות ברומא עם החבר'ה שלכם בשנת 216 לספירה, כנראה שהייתם הולכים למרחצאות של קרקלה שהיה המקום בה"א הידיעה להיות בו ולהיראות. לכו לאיבוד בכל 250 אלף המ"ר של הספא העתיק ברומא שהשתמר בצורה הטובה ביותר מימי רומא העתיקה – באמצעות המדריך הקולי שלכם (שתקבלו כהטבה באמצעות הזמנת כרטיסים בקישור) תבינו היכן הרומאים היו מתרועעים זה עם זה, מתרחצים, משחקים משחקי ספורט או סתם נרגעים עם ספר ביד.

מרחצאות קרקלה נחשבו לבתי המרחץ המשובחים ביותר של רומא העתיקה והוקמו בזמנו של הקיסר קרקלה. באמצעות המדריך הקולי תוכלו להלך בשטח כולו בזמן שאתם מעלים בדמיונכם שיש צבעוני, קישוטי גבס (סטאקו), מוזאייקות, זכוכית ופסלים שפעם פיארו את המקום.

להזמנת כרטיסים למרחצאות קרקלה

שיט על נהר הטיבר באוניית תיירים בשיטת עלה-רד-עלה

צאו מהבלאגן של הפקקים ברומא ובואו ליהנות מחוויה של עונג טוטאלי בעודכם מגלים את רומא מהמים. שוטו לאורך הטיבר באוניית התיירים המשייטת בין אטרקציות ברומא, ותוכלו לרדת בכל נקודה שהיא, לשהות כמה זמן שתרצו, ולעלות חזרה על ספינת התיירים  כשאתם מוכנים.

ההפלגה בין אטרקציות ברומא עוצרת בארבע תחנות: אי הטיבר/איסולה טיברינה (Isola Tiberina), גשר סנט'אנג'לו (Ponte Sant’Angelo), פונטה סיסטו (Ponte Sisto) וארמון היכל הצדק/בית המשפט העליון (Palazzo di Giustizia). תוכלו פשוט להתחיל בכל אחד מהרציפים הללו ולעלות על האונייה כשאתם מוכנים. הכרטיס תקף ל-24 שעות של תחבורה מימית. זו חוויה רומאית אמיתית, ואחת הדרכים הנוחות לראות את רומא עם ילדים (ללא הליכה מרובה).

להזמנת כרטיסים לאוניית התיירים על נהר טיבר ברומא

הארה כפי שהייתה The Ara As It Was

כדאי שתחזיקו חזק כי אתם עומדים לאבד את תחושת המציאות שלכם כאן. משפחת קיסרי רומא העתיקה מתעוררת לחיים באמצעות פעלולים מיוחדים ואלמנטים וירטואלים במופע המציאות המדומה "ארה כפי שהייתה" – אחד הדברים החמים ביותר ברומא בימים אלה (אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים גדולים הם יתלהבו מהמופע העובר באמצעות משקפי מציאות מדומה).

דרך מצגת מדהימה של מציאות מרובדת תיסחפו אל תוך אחת מיצירות המופת בעלת ההשפעה הגדולה ביותר ומן החשובות ביותר בתרבות של רומא – הארה פאקיס (Ara Pacis). כחלק מהקהל באחת המבוקשות שבין אטרקציות ברומא, תשתתפו בסדרה של מחוות ופעולות שיאתגרו את החושים שלכם דרך משקפי מציאות מדומה! כאן תצפו בקיסר אוגוסטוס ובני משפחתו מתעוררים לחיים דרך דמויות מדובבות, אלמנטים וירטואלים והחיים האמיתיים בקפיצה רב-חושית בזמן להיסטוריה של רומא.

להזמנת כרטיסים למופע המציאות המדומה "ארה כפי שהייתה" 

שרידי רומא העתיקה

לימדו כיצד אזרחי רומא העתיקה מילאו את חייהם בפעילויות פנאי וחיי יוקרה. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים זוהי הזדמנות ללמוד יותר על רומא העתיקה בכרטיס משולב הכולל שתי אטרקציות ברומא המהוות שרידים מתקופת רומא העתיקה:

קברה של קאיקיליה מטלוס – אנדרטת הקבר הזו הוקמה בתקופת שלטונו של הקיסר אוגוסטוס לכבוד קאיקיליה מטלוס (Caecilia Metella), בתו של הקונסול הרומי. אתר הקבורה בנוי בצורה מעגלית הדומה לזה של קבר אוגוסטוס אך מעט יותר קטנה. הקבר הוא אחד מהמוזוליאומים (אחוזות קברים) השמורים ביותר והמוכרים ביותר לאורך ה-ויה אפיה (Via Appia) (הדרך הרומאית הראשונה הסלולה). על אף שמהקבר עצמו נותרו בעיקר רק שרידים, הוא עדיין מעורר השראה. הבנייה יפה במיוחד ושווה מאוד ביקור בעת חופשה ברומא.

הוילה העתיקה Quintilii's Villa – הווילה המפוארת הזו הייתה מקום המגורים הגדול והיוקרתי ביותר ברומא העתיקה. היא הייתה שייכת לאחים קינטילי, אך הקיסר קומודוס שם את עיניו על המבנה המרשים ודאג לחסל את האחים כדי לקחת את הווילה לעצמו. הקומפלקס המונומנטלי ניצב מעל אזור הכפר הרומי ומציע מראות פנורמיים של רומא והסביבה שבמהלך ההיסטוריה היוו השראה לאמנים מפורסמים רבים. אחת מגולות הכותרת של הווילה היא מתחם המרחצאות השמור היטב שיש בו בריכה, קלדריום (חדר חם) ופריג'ידריום (חדר קר). היום אפשר גם לבקר במוזיאון הקטן הנמצא כאן שבו אפשר ללמוד על תולדות שרידי הווילה הזו.

להזמנת הכרטיס המשולב – שרידי רומא העתיקה

וילה אדריאנה (Villa Adriana)

צאו מרומא וחיזרו אחורה בזמן בשרידיה היפהפיים של הווילה של הקיסר אדריאנוס. זהו אתר מקסים לטיול מחוץ לרומא עבור משפחות המגיעות אל רומא עם ילדים – תמצאו כאן שלל בריכות, מרחצאות אדים, מזרקות, גינות ועוד.

עם שלל משחקים, גנים, בריכות ופלאים ארכיטקטוניים אחרים, הווילה אדריאנה מהווה חלון הצצה מרתק אל תוך אורח החיים של קיסרי רומא, ומהווה עבור משפחות את המקום המושלם לברוח אליו מהמולת העיר, אל תוך סביבה המלאה בעתיקות מרתקות.

הווילה אדריאנה שבטיבולי משלבת אלמנטים של המסורת הארכיטקטונית של מצרים, יוון ורומי, שיחד יוצרים את ה'עיר האידיאלית'. במקור, הווילה נבנתה כמקום נופש, אך אדריאנוס הפך אותה למקום מגוריו הרשמי בסביבות 128 לספירה. הוא חי כאן עם כל בני חצרו ושלט על רומא מכאן.

המקום מוקף בגן ענקי והקומפלקס מורכב ממבנים קלאסיים המשתרעים על שטח של כ-800 אלף מ"ר ובנוסף לשרידים הארכיאולוגיים שלו מימי רומא העתיקה, יש בו מתקני ספא ובתי מגורים שנבנו במאה ה-18. גולות הכותרת כוללות את ה-Teatro Marittimo, אי מלאכותי שעליו שוכן מבנה מגורים פרטי של הקיסר, את ה- Canopo, בריכה מרובעת גדולה המוקפת בפסלים, ואת אזור הקבורה שהיה אולי מקדש, שיש שמאמינים שנבנה ע"י אדריאנוס עבור המאהב שלו אנטינוס לאחר שטבע במצרים.

אדריאנוס היה אחד הקיסרים החשובים ביותר מבין קיסרי רומא. הוא היה הומניסט, אוהד של תרבות יוון ובעל רזומה מאוד מרשים! הוא נחשב בהיסטוריה הרומאית כאחד מ"חמשת הקיסרים הטובים" (כן, היו רק חמישה). כמו כן, בין הישגיו נכללת הבנייה מחדש של הפנתיאון, ועיצובה של הווילה היפהפיה הזו השוכנת ממש מחוץ לעיר.

הערה: הכניסה לאטרקציה זו חינם פעם בחודש – ביום ראשון, הראשון בכל חודש. זהו בד"כ גם הזמן שבו בד"כ כמות התיירים כאן היא הגדולה ביותר, אבל אם אתם מתכננים טיול ברומא בתחילת החודש ויכולים להגיע לוילה אדריאנה ביום ראשון הראשון של אותו החודש, לא תצטרכו לרכוש כרטיס. אחרת, מומלץ להזמין מראש כרטיס בקישור.

להזמנת כרטיסים לוילה אדריאנה

שיט וארוחת ערב – רומא בשעת לילה

עלו על אונייה שבה תוכלו ליהנות מארוחת ערב בשיט על פני נהר הטיבר. השיט יוצא מקסטל סנטאנג'לו (Castel Sant'Angelo) – הרקע לאופרה טוסקה של פוצ'יני. השיט מלווה במוסיקה חיה, יין משובח ומנות גורמה.
אם סיימתם חופשה ברומא בלי שחוויתם ארוחת גורמה על נהר הטיבר, כשאתם טועמים ארוחה איטלקית מסורתית משובחת, ומקשיבים לצלילים הנעימים של להקה חיה, אולי לא תתחרטו על כך – אבל למה לקחת את הצ'אנס?

זוהי חוויה שבה, מלבד האוכל המצויין, המוסיקה החיה והתיירים הנוספים שתפגשו על האונייה, אתם זוכים להתרשם מנופיה הנהדרים של רומא בזמן שאתם שטים להנאתכם ושואפים את המראות מכיוון המים. לאורך המסלול תחלפו על פני האי טיבר (Tiber Island), בזיליקת פטרוס הקדוש (St. Peter's Basilica), הקסטל דאנג'לו (Castel Sant' Angelo) ועוד.

האוכל המוגש מוכן על הסיפון במהלך השיט והמוסיקה היא שילוב של מוסיקה איטלקית ובינלאומית. הארוחה מלווה בקפה, ותוכלו לבחור מתפריט היינות והמשקאות החריפים בתוספת תשלום. השיט מסתיים בשעה אחת עשרה בערב בנקודה שבה עליתם על הקרוז, שעה קצת מאוחרת אם הגעתם אל רומא עם ילדים קטנים – אבל אחרי הכל, מדובר על חופשה ברומא, מותר לחגוג קצת עד מאוחר.

להזמנת כרטיס לשיט לילי ברומא עם ארוחת ערב

כרטיס רומא

עם כרטיס רומא בכיס תוכלו באמת להפיק את המיטב של חופשה ברומא – הכרטיס מקנה לכם גישה מלאה למערכת התחבורה הציבורית של רומא, כניסה חינם לאחת או שתיים מן החשובות שבין אטרקציות ברומא (תלוי באיזו אופציה אתם בוחרים בהזמנת הכרטיס) והנחות לביקורים במוזיאונים ברומא. כל מה שעליכם לעשות הוא להזמין את הכרטיס בקישור, לאסוף את הכרטיס מה-Tourist Info Point ואתם בדרככם ליום חווייתי מעולה. תחסכו לעצמכם כסף, זמן ולחץ – ואם אתם מתכננים טיול משפחות ברומא עם ילדים החיסכון יכול להצטבר לסכומים משמעותיים.

בעת חופשה ברומא הניסיון להתמצא בכאוס של מערכת התחבורה של רומא יכול להיות מאוד מתסכל. כמובן, תוכלו תמיד לרכוש כרטיסים על האוטובוס. אבל עם כרטיס רומא (Roma Pass Card) תחסכו את המאמץ והטרחה של קנייה נפרדת של כרטיסים (והמתנה בתור) לאטרקציות תיירותיות ברומא ומעבר לכך – תקבלו שימוש לגמרי חינם לכל אמצעי התחבורה הציבורית ברומא. תוכלו לבחור בין שימוש חינם של 48 שעות במערכת התחבורה הציבורית, או בכרטיס לשלושה ימים קלנדריים.

הכרטיס כולל כניסה לאחד או שניים מן המוזיאונים או האתרים ההיסטוריים הטובים ביותר ברומא, ואם אתם מעוניינים להמשיך ולבקר באתרים ובמוזיאונים נוספים בעיר, הכרטיס מקנה לכם גם 30%-70% הנחה לרשימה ארוכה של מוזיאונים ואטרקציות ברומא. מלבד זאת, בשתי החשובות שבין אטרקציות ברומא – הקולוסיאום וטירת סנט'אנג'לו – תמצאו בכניסה תור מיוחד (מהיר יותר) למחזיקי כרטיסים, כך שכניסתכם תהיה זריזה יותר.

למטייל הפעיל שמעוניין לראות כמה שיותר אטרקציות בזמן המוגבל של חופשה ברומא הכרטיס הזה יכול לחסוך הרבה כסף. בכרטיס שתוקפו 49 שעות, תייר שמבקר בחמש אטרקציות ברומא יוכל לחסוך כ-30 יורו (והרבה זמן), ותייר ממש אקטיבי שמשתמש בכרטיס רומא שתוקפו 72 שעות ומבקר בעשר אטרקציות ברומא יחסוך כ-70 יורו. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים החיסכון הזה יכול כמובן להצטבר ולגדול לפי מספר בני המשפחה.
כרטיס רומא תקף במוזיאונים הבאים:
• המוזיאונים הקפיטולניים (Musei Capitolini)
• מרקטו די טריאנו (Mercati di Traiano)
• מוזיאון ארה פאקיס (Museo Dell'Ara Pacis)
• הקולוסיאום/גבעת הפאלאטיום/הפורום הרומי (Colosseum/Palatine/Roman Forum)
• סקאי די אוסטיה אנטיקה (Scavi di Ostia Antica)
• הגלריה הלאומית לאמנות מודרנית (Galleria Nazionale d'Arte Moderna)
• המוזיאון הלאומי של טירת סנט'אנג'לו (National Museum of Castel S. Angelo)
• מוזיאונים ואטרקציות נוספות ברומא (פרטים בקישור)

להזמנת כרטיס רומא

מוזיאון האימפריה הרומית – כולל חווית מולטימדיה של רומא העתיקה

אחת החוויות התרבותיות החשובות ביותר מחכה לכם במוזיאון העתיק ביותר בעולם! גלו בקצב שלכם את עברה של רומא העתיקה באמצעות סרטון הקדמה שיצית לכם את הדמיון. ראו את הזאבה הקפיטולנית המפורסמת ומאות פסלים, יצירות מברונזה, פרסקאות, ציורי קיר ועוד.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האימפריה הרומית

בזיליקת פטרוס הקדוש וטיפוס לכיפה: סיור מודרך באנגלית

הימנעו מהתורות הארוכים עם ביקור בוקר וטפסו לראש כיפת הבזיליקה למראות פנורמיים נהדרים של רומא. צלמו תמונות מדהימות של רומא ועיר הוותיקן מנקודת התצפית הזו, בראש הכנסייה הגדולה ביותר בעולם. אח"כ, רדו מהכיפה וכנסו לבזיליקה לסיור מודרך של אמנות ואדריכלות מתקופת הרנסאנס

להזמנת סיור מודרך בבזיליקת פטרוס הקדוש

פומפיי: טיול באוטובוס הלוך ושוב מרומא ללא המתנה בתורים Pompeii

הטיול המאורגן הזה מרומא לפומפיי יוצא מוויה קאבור (Via Cavour) – מרחק "זריקת כידון" (מרחק יריקה) מהקולוסיאום – משם תעלו על אוטובוס תיירים שייקח אתכם לפומפיי. תיהנו מנסיעה מרווחת באוטובוס ממוזג (עם אינטרנט חינם) לאחד האתרים המרתקים ביותר בהיסטוריה. ברגע שתגיעו לפומפיי, תקבלו גישת דלג-על-התור ותעקפו בתור את רוב התיירים בדרך לעיר העתיקה המרתקת הזו שהשתמרה ע"י לאבה שהתפרצה מהר הגעש וזוב (Mount Vesuvius). לאחר יום של שוטטות דרך השרידים שבאופן משונה השתמרו ממש היטב, תעלו שוב על האוטובוס שיחזיר אתכם בנוחיות ועם מזגן בחזרה לרומא.

בשנת 79 לספירה הר הגעש וזוב התפרץ וכיסה את העיר העתיקה פומפיי בשכבת לבה (שיירי סלע מותך). התפרצות זאת נחשבה לאסון הגעשי הגדול ביותר במאה ה-20 וגרמה להרס רב, למותם של תושבים רבים ולהחרבתן של מספר ערים. ביקור במקום היום הוא חוויה מרתקת המאפשרת לתיירים לפסוע לאורך הרחובות העתיקים ולדמיין את החיים הסואנים שהגיעו לעצירה פתאומית עם התפרצותו הבלתי צפויה של הר הגעש הרדום. אם הגעתם לרומא, ולא באתם לחזות באחד מן האירועים ההיסטוריים/גיאולוגיים הגדולים של כל הזמנים, פיספסתם שיעור היסטורי חשוב – אשר עלול להיות מעו מפחיד עבור משפחות המגיעות אל רומא עם ילדים קטנים, אך בהחלט מלמד וחינוכי מאוד.

הטיול המתפרש על פני יום שלם מתחיל ב-7:30 בבוקר ומסתיים כעבור כ-12 שעות. הכינו את עצמכם ליום מלא של טיול לרומא העתיקה, אחורה בזמן. מתחילים את הביקור בשעת בוקר מוקדמת במשרד התיירות Enjoy Rome (רחוב Via Cavour מס' 224). זוהי נקודת האיסוף שבה תפגשו בעוד תיירים שיצטרפו לטיול ותעלו יחד על האוטובוס הנוח והממוזג שיביא אתכם לאתר העתיק של פומפיי. אל דאגה: יהיו מספיק עצירות בדרך לקפה ולשירותים. כשתתקרבו לאתר, תוכלו להבחין בעיר העתיקה השוכנת בצילו של הר וזוב.

דמיינו לעצמכם שאתם יכולים לחזור אחורה בזמן ולטייל בעיר שהייתה שייכת לאימפריה הרומית. זה בדיוק מה שהטיול לפומפיי מציע. החל מהרחובות והמבנים העתיקים ועד אביזרי הבית שבהם השתמשו תושבי פומפיי לפני מאות שנים, זוהי הזדמנות לראות כיצד החיים באמת היו לפני כמעט אלפיים שנה. שימורה של העיר העניקה לעולם גם תיעוד יוצא מן הכלל של יצירות אמנות רומיות. ללא פומפיי, לא היה בידינו כמעט שום תיעוד של סגנון האמנות הרומית הקדומה.

גודלו של אתר פומפיי מרשים (640 אלף מ"ר) ומלא בכל מה שהרכיב עיר רומית גדולה. זוהי אחת החשובות שבין אטרקציות תיירותיות באיטליה. כמובן שיש כאן אמפיתיאטרון – שהיה מסוגל להכיל 20 אלף איש. כמו כן תראו את הווילות של המעמד העשיר, הבתים הצנועים יותר שבהם חיו האיכרים, ואפילו בתי הבושת והברים ששכנו בקצה העיר. אם אתם מעוניינים בדת הרומית העתיקה, אל תשכחו לבקר במקדש אפולו (Temple of Apollo) השוכן על משטח גבוה בעל סדרת מדרגות מרשימה, עמודי תווך רומאים ומזבח משיש לבן, אולי תקבלו השראה לנהוג כמו בני רומא העתיקה ולחלוק כבוד לשמש, שסביר להניח תהיה קופחת מעליכם בעודכם מסיירים בעיר לאורכה ולרוחבה. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים אל תשכחו לדאוג לכל בני המשפחה למים, כובעים וקרם הגנה מהשמש לפני היציאה לטיול הזה.

בסיומו של היום, תהיו אסירי תודה על המזגן שיחכה לכם באוטובוס שייקח אתכם בחזרה לרומא. בזמן הנסיעה, תוכלו לנצל את שירות ה-WIFI ולהתחיל מייד להעלות פוסטים מיומכם המרתק תוך כדי שאתם נחים לכם בדרככם חזרה לרומא. הסיור מתקיים מ-1 במרץ עד 30 בנובמבר בימים שלישי, חמישי ושבת.

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן מרומא לפומפיי

שוק טריאנוס ומוזיאון הפורום הרומי

השווקים של טריאנוס נבנו עבור הקיסר טריאנוס בידי האדריכל האגדי אפולודרוס מדמשק בסביבות 107 – 110 לספירה. השווקים נחשבו למתחם הקניות הגדול הראשון בעולם והכילו כ-150 חנויות ומשרדים מנהליים. השווקים היו צמודים לפורום של טריאנוס (Forum of Trajan) שבו עדיין ניצב עמוד טריאנוס (Colonna di Traiano) המרשים. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל גם גישה למוזיאון הפורום הרומי (Museum of the Imperial Forum) המרתק.

אם בא לכם לנסות להעלות על דמיונכם כיצד באמת נראו החיים ברומא העתיקה בתקופת הזוהר שלה, אז ביקור בשווקי טריאנוס חייב להיות אצלכם בלו"ז של חופשה ברומא. הקיסר טריאנוס, שכונה באופן רשמי ע"י הסנאט כ- optimus princeps ("השליט הטוב ביותר"), היה גם אחד הבנאים הגדולים ביותר בתקופה הרומית, לצד האדריכל שלו אפולודורוס מדמשק, המוח המתכנן מאחורי השווקים. ברגע שנכנסתם לקומפלקס בעזרת הכרטיס, תוכלו להציץ ביותר מ-150 ה-tabernae (חנויות) בעודכם עוברים דרך Via Biberatica – רחוב השוק המרכזי. כמבנה הקניות המקורה הראשון בהיסטוריה, הקומפלקס הזה הוא המודל של כל מגה קניון של ימינו.

מוזיאון הפורום הרומי הנמצא בתוך השוק הוא חוויה מאוד מעניינת אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים גדולים מספיק כדי להבין  – הוא מלמד מבקרים אודות מערכת הכיכרות העירוניים (fora) המורכבת שהרכיבה את העיר רומא העתיקה.

להזמנת כרטיסים לשוק טריאנוס ומוזיאון הפורום הרומי

וילה ד'אסטה ווילה אדריאנה Villa D’Este and Villa Adriana

הכרטיס שניתן להזמין בקישור מביא אתכם לאחד המקומות שאליו לא תוכלו להגיע באמצעות התחבורה הציבורית של רומא. הווילות היפהפיות בטיבולי נמצאות מרחק 30 ק"מ מרומא. כרטיס זה כולל את הנסיעה לשם וחזרה, על גבי אוטובוס תיירים נוח בליווי של מדריך שיעדכן אתכם בכל הפרטים שעליכם לדעת. באמצעות הכרטיס תדלגו על כל התורות וכנסו ישירות הן לווילה ד'אסטה (Villa D’Este) והן לווילה אדריאנה (Villa Adriana).

טיבולי הנפלאה היא מקום משכנן של הווילה אדריאנה והווילה ד'אסטה, שתיהן אתרי מורשת עולם מוכרזים. המדריך שלכם יוכל לספר לכם את כל הפרטים המעניינים הנקשרים במקומות ההיסטוריים הללו, ואם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים גדולים מספיק כדי להבין אנגלית (או שתתרגמו להם) תוכלו להיות בטוחים שזכיתם בשיעור היסטוריה מהנה ובלתי נשכח.

הווילה ד'אסטה נבנתה עבור החשמן והמדינאי איפוליטו ד'אסטה במאה ה-16. הגינה שופעת במזרקות מים ומלאה ברבים מחפצי הנוי היפהפיים שהיו בווילה אדריאנה. וילה אדריאנה הינה אתר ארכיאולוגי רומי שעל אף גודלו מצליח להקסים באווירה המרגיעה שלו. הדבר הטוב ביותר הוא שהכרטיס שבידכם חוסך לכם את כל ההתעסקות בתכנון טיולכם. לא רק שיאספו אתכם מרומא ויחזירו אתכם בדיוק לאותה נקודה, תזכו גם לדלג על כל התורות בשתי האטרקציות מייד עם הגעתכם.

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן מרומא לוילה ד'אסטה ווילה אדריאנה

חוויית לאונרדו דה וינצ'י

לאונרדו דה וינצ'י לא היה רק אמן. הוא היה גם מדען, ממציא, קרטוגרף, גיאולוג, פציפיסט ואפילו צמחוני! התערוכה האקסקלוסיבית הזו חושפת את הפנים השונות של האיש, ממכונות שמסוגלות לעוף ועד לציורים שזכו להכי הרבה פרודיות, תוכלו להתוודע למוחו הגאוני של איש הרנסאנס בחווית לאונרדו דה וינצ'י. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים גדולים מספיק כדי להבין את הייחודיות של דה וינצ'י – אל תפספסו.

לאונרדו דה וינצ'י מוכר בעיקר בזכות יצירת המופת שלו "מונה ליסה". אבל מאחר שהיה יותר מאשר צייר, חלק מהרעיונות שבאו לידי ביטוי באיוריו הובילו לכמה מן ההמצאות המהפכניות ביותר של זמננו, כולל האופניים, ההליקופטר, החץ וקשת והמצנח.

אחד מחמשת האולמות מוקדש לעבודות הללו. באולם נוסף שמורות 22 רפרודוקציות של ציוריו המפורסמים ביותר, כולל המונה ליסה והחיוך האניגמטי שלה. כאן תכירו מקרוב את רוחב היריעה של האיש וגאוניותו באמצעות הקלטות אודיו, מכונות צבאיות, תצוגות אינטראקטיביות ואפילו הולוגרמות.

להזמנת כרטיסים לחווית דה וינצ'י ברומא

כרטיס Omnia לרומא ולעיר הוותיקן (Omnia Vatican Card)

רומא אמנם לא נבנתה ביום אחד, אבל באמצעות כרטיס Omnia תוכלו לראות הרבה ממנה גם ביום אחד. כרטיס זה המתאים מאוד לחופשה ברומא – ניתן לבחור בין 24 או 72 שעות – יהפוך לידידכם הטוב ביותר בזמן שהותכם בבירת איטליה. הכרטיס מקנה לכם גישה ליעדים החמים ביותר בעיר ולשלל אטרקציות ברומא – עם הטבה מיוחדת של "דלג על התור" המאפשרת לכם לדלג על כל אותם תורות ארוכים של תיירים שמשתרכים מהוותיקן והלאה ולחסוך הרבה זמן יקר של חופשה ברומא. הכרטיס מקנה לכם גם את השימוש במדריך אודיו צמוד וסיור באוטובוס תיירים מסוג עלה-רד-עלה הנוסע בין אטרקציות ברומא במסלול מעגלי.

במסגרת כרטיס אומניה תיכנסו למוזיאונים של הוותיקן ולקפלה הסיסטינית בלי להמתין בתור. פשוט ביחרו את הזמן המועדף עליכם ותוכלו לצעוד פנימה בגאווה. מגלריית המפות (Map Room) ועד הפינקוטקה די בררה (Pinacoteca di Brera), תזכו לראות את יצירות האמנות הטובות ביותר בכל הזמנים, כולל עבודות פיסול, ציורי קיר (פרסקאות), שטיחי קיר ועוד. כרטיס Omnia מקנה לכם גישה לכל הטיולים על גבי אוטובוס התיירים Roma Cristiana Open Bus circuit היוצא כל 12 דקות. אם אתם מתכננים להגיע אל רומא עם ילדים זוהי דרך מצויינת לראות את העיר בלי ללכת יותר מדי ברגל או להוציא הון על מוניות.

כמו כן, תזכו לחוברת מדריך טיולים חינם ומפה שבאמצעותה תוכלו לתכנן לו"ז טיול ברומא בזמן שאתם כבר בנסיעה על אוטובוס התיירים ולוגמים להנאתכם קפה איטלקי חזק. צפו לשתות כמה כאלה במהלך הטיול המלא אקשן הזה.

להזמנת כרטיס אומניה לאטרקציות ברומא והוותיקן

טירת סנטאנג'לו Castel Sant'Angelo

על גדות נהר הטיבר מתנשא מבנה בצורת צילינדר, רווי בהיסטוריה, המשמש כמזוליאום, אנדרטאה ומוזיאון. בעזרת הכרטיס המיוחד תוכלו לדלג על התור לטירת סנטאנג'לו ולחזור אחורה בזמן, לדרמה של ההיסטוריה הרומית. בנוסף, תוכלו ליהנות מהנופים המדהימים של רומא הנשקפים מגג המבנה! טיול בטירת סנטאנג'לו הוא מסע נפלא בזמן אל תוך ההיסטוריה המרתקת של רומא, למבנה שפעם שיכן את עצמותיו של הקיסר אדריאנוס (ואת קברי הקיסרים הרומאים, עד קרקלה) המהווה את אחת האטרקציות המרכזיות של רומא.

בנוסף למוזוליאום, זה גם ארמון, מצודה, כלא והרקע הדרמטי לאופרה המפורסמת טוסקה של פוצ'יני. הקומה התחתונה קרה ודחוסה, אבל הקומות העליונות הן סיפור אחר לגמרי. התבוננו בעיצוב הפנימי המהודר בסגנון הרנסאנסי (חפשו את ציורי הקיר!) ואת המוזיאון הלאומי של טירת סנטאנג'לו (Museo Nazionale di Castel Sant'Angelo ) שיש בו אוסף של פריטי אמנות ופריטי צבא. הכרטיס שניתן להזמנה בקישור וכולל אפשרות לדלג על התור בקופות גם מקנה לכם כניסה לארמון ונציה ברומא, על כל 28 החדרים שבתוכם מאוחסנים אוספי ציורים, פסלים, קרמיקה, ריהוט, כלי אוכל, תכשיטים, אריגים וכלי נשק מתקופת ימי הביניים והרנסאנס.

להזמנת כרטיס משולב לטירת סנטאנג'לו וארמון ונציה

מופע ערב בפורום של אוגוסטוס Forum of Augustus Evening Show

מופע הערב "הפורום של אוגוסטוס" (The Forum of Augustus Evening Show) הוא מופע מדהים וחוויה אינטראקטיבית שמחזירה אתכם בזמן לרומא העתיקה. המופע משלב אורות, סאונד, מוסיקה, אפקטים מיוחדים והיסטוריה.

זוהי אטרקציה מומלצת למשפחות המגיעות אל רומא עם ילדים גדולים מספיק כדי להבין את ההיסטוריה הרומאית – עימדו על מדרגות רומיות המוקפות בהריסות עתיקות ותנו לאמצעים המולטימדיה החזותיים המרהיבים לקחת אתכם אחורה בזמן, דרך נקודות שונות בהיסטוריה של רומא. המופע מכיל הדמייה ממוחשבת של ההריסות שבאמצעותה תוכלו לדמיין כיצד נראו החיים ברומא העתיקה לפני….שהפכו להריסות.

הקריינות המלווה את המופיע נכתבה ע"י פיירו אנג'לה, אחד מן העיתונאים החשובים ביותר בעולם העוסקים במדע. המופע מספר את הסיפור מאחורי שלטונו של הקיסר אוגוסטוס בתקופת הצמיחה של האימפריה הרומית – ממש באותו מקום שבו התרחשו האירועים.

תעמדו ליד שרידי מקדש שפעם הזדקף לגובה של תשע קומות והתנשא כמו יצור ענקי מעל הפורום הרומי, וסיפגו את ההיסטוריה של האימפריה הרומית. המופע האינטראקטיבי המדהים הזה וודאי יהפוך לאחת מגולות הכותרת של טיול ברומא שתזכרו לאורך זמן.

להזמנת כרטיסים למופע ערב בפורום של אוגוסטוס

מופע ערב בפורום של יוליוס קיסר

מופע מולטימידיה גרנדיוזי שיהמם אתכם. המופע מספר את סיפורה של רומא העתיקה ושל יוליוס קיסר! הוא מתקיים בפורום של טריאנוס (Trajan Forum), ליד עמוד טריאנוס (Trajan’s Column) – שם תחזרו אחורה בזמן באמצעות אפקטים של סאונד, אורות, הדמיות וקריינות.

תעמדו באחד מן האתרים הארכיאולוגיים המפורסמים ביותר בעולם ובמקדש שהיה פעם מוקד העניינים של רומא העתיקה, וצפו במופע מולטימדיה מרהיב שיהיה באופן מילולי ההיילייט של חופשה ברומא – מופע הערב של הפורום של יוליוס קיסר מחייה מחדש את אורח החיים של רומא העתיקה באמצעות אפקטים ויזואליים, סאונד והדמיות של השרידים הארכיאולוגים. הקריינות, שמספרת את סיפורו של יוליוס קיסר, נכתבה ואורגנה ע"י פיירו אנג'לה, אחד מן העיתונאים והכותבים החשובים ביותר בעולם המדע של היום. גם אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים קטנים שלא יבינו את הקריינות באנגלית, אין ספק שהם ייהנו מהאפקטים המדהימים.

להזמנת כרטיסים למופע ערב בפורום של יוליוס קיסר

תערוכת לאונרדו דה וינצ'י ברומא

ידעתם שעל אף שהקרדיט הלך לסבסטיאן לנורמנד על המצאת הצניחה המודרנית בשנת 1783, לאונרדו דה וינצ'י הוא שחשב על הרעיון כמה מאות שנים קודם לכן? זו רק אחת מהדוגמאות של איך איש הרנסאנס הזה הקדים את זמנו בשנים רבות. גם 500 מאוחר יותר, הרעיונות שלו עדיין עומדים במבחן הזמן. התערוכה מציגה לראווה את גאוניותו של דה וינצ'י ויש כאן שלל המצאות מתחום המכניקה, המדע, הצבא והאווירונאוטיקה לחקור ולגלות.

חובבי היסטוריה והנדסה – זה המקום שבו תוכלו לשחק וללמוד בעת ובעונה אחת. התערוכה מוקדשת לגאוניותו של לאונרדו דה וינצ'י. אבל אלו לא רק תוכניות ומודלים – זוהי תערוכה יחידה במינה הכוללות שיחזורים מלאי חיים של יצירותיו, שבחלקן אפשר אפילו להשתמש. מלבד זאת, לתערוכה נוסף אזור הולוגרמות אנימציה המסייעות למבקרים – ובמיוחד למשפחות המגיעות אל רומא עם ילדים – לחוות את עולמו של גאון הרנסאנס בצורה אותנטית.

כל החפצים בתערוכה מתבססים על איוריו המקוריים של דה וינצ'י. תוכלו לראות אותם בתערוכה ואלה יעזרו לכם להבין את עבודתו מקרוב. התערוכה מכילה יותר ממאתיים מכונות, כולל 51 דגמים משוחזרים שפועלים, ותשע הולוגרמות אנימציה שעוזרות להחיות את רעיונותיו של דה וינצ'י.

להזמנת כרטיסים לתערוכת לאונרדו דה וינצ'י ברומא

גני האפיפיור בטירת גנדולפו

ארמון האפיפיור, השוכן באחת העיירות הפסטורליות ביותר באיטליה, קסטל גנדולפו הזעירה, משתרע על פני שטח של כ-550 אלף מ"ר, שהם 11 אלף מ"ר יותר משטחה של עיר הוותיקן (מה שהופך את האפיפיור פרנציסקוס לאדם היחיד שבבעלותו בית נופש גדול יותר מהמדינה שבה הוא מושל).

השטח השמיימי של אחת הידועות שבין אטרקציות ברומא העניק שקט ושלווה ליותר מ-30 אפיפיורים מאז שנבנה בתחילת המאה ה-17. בהזמנת הכרטיס המיוחד (בקישור) תזכו כאן לטיפול בנוסח אפיפיורי, עם גישת דלג-על-התור שתעזור לכם לדלג על פני מאות התיירים המחכים בכניסה, ועם כניסה אקסלוסיבית לגני האפיפיור. הקומפלקס המהמם הזה משקיף על מימיו הכחולים כספיר וירוקים כמו ברקת של אגם אלבאנו (Lake Albano), ולא קשה להבין מדוע האפיפיורים הגיעו לכאן כדי לתפוס כמה רגעים שקטים הרחק מהשאון וההמולה של העיר הגדולה.

השטח הפך לרכושם של האפיפיורים כבר בשנת 1595 כאשר משפחת סוולי – משפחה שהייתה לה השפעה רבה באותה תקופה – איבדה את החלקה בעקבות פשיטת רגל. כמה עשורים מאוחר יותר, האפיפיור אורבאן השמיני הזמין את בנייתו של בית כפר כאן. הנופים הנשקפים מעבר לאגם והגבעות הסובבות פשוט מהממים – אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים זהו בילוי מושלם של אחר צהריים כאשר ההורים ייהנו גם מהתרבות והארכיטקטורה האיטלקית והילדים ייהנו מיום בגנים שופעי הירק עם הנופים עוצרי הנשימה.

בהזמנת כרטיסים בקישור תקבלו הטבה של מדריך קולי שיספק לכם פרטי טריוויה שימלאו את זמנכם בזמן שאתם מסיירים במתחם. תלמדו איזה מן האפיפיורים התקין את בריכת השחייה, ואיזה מהם הסתתר במשך חודשים בקסטל גנדולפו לאחר שמסר את התפטרותו.

רק לאחרונה, האפיפיור פרנציסקוס פתח לציבור חלק גדול מאוד של השטחים, כך שתוכלו לבלות כאן ולהתרשם מהגנים השופעים וכמובן לצפות בשרידי הבית הישן של הקיסר דומיטיאן. האפיפיור הבא אולי לא יהיה פתוח בדיעותיו כמו זה הנוכחי, כך שבעוד מספר שנים אולי הגנים כבר לא יהיו פתוחים בפני הציבור. זו יכולה להיות הזדמנות נדירה לחזות במשהו שבמשך 400 שנה עמד לרשותם של האפיפיורים בלבד.

להזמנת כרטיסים לגני האפיפיור בקסטל גנדולפו

עוד המלצות לטיול ברומא עם ילדים – פיאצות! רומא מלאה בפיאצות (כיכרות באיטלקית) בהן ילדים יכולים להתרוצץ ללא חשש של מכוניות, ולקבל שיעור בהיסטוריה ובאמנות בעת ובעונה אחת. בפרט מומלץ לא לפספס את פיאצה נאבונה (Piazza Navona), עם המזרקות המדהימות שלה וצורתה יוצאת הדופן, ואת פיאצה דל פופולו Piazza del Popolo הענקית.

הפנתיאון של רומא – מבנה מרשים ועתיק, אחד הידועים בעולם. הוא מגניב גם עבור ילדים וגם עבור ההורים, פתוח כל יום, ומהווה עצירה מהירה יחסית – אתר מנצח לילדים בכל גיל.

אטרקציות בותיקן

סיור VIP בותיקן – המוזיאונים והגנים של הוותיקן, הקפלה הסיסטינית והווילות של המסדר האפיפיורי (אחוזת האפיפיור)

הסיור המאוד – מאוד אקסקלוסיבי הזה הוא ללא ספק הדרך הטובה ביותר להפיק את המקסימום מטיול בוותיקן. משעת בוקר מוקדמת (לפני שעת הפתיחה לתיירים הרגילים), כרטיס זה מקנה כניסה למוזיאונים של הוותיקן, לסיור בגנים הפרטיים לשעבר של הווילות של המסדר האפיפיורי (היום אחוזת האפיפיור) בטירת גנדולפו (Castel Gandolfo). זוהי הזדמנות מאוד מיוחדת ומוגבלת המתאפשרת ע"י חברת Tiqets כשותפה רשמית של הוותיקן.

התחילו את יום שבת של חופשה ברומא בביקור אקסלוסיבי של שעת בוקר מוקדמת במוזיאוני הוותיקן ובקפלה הסיסטינית, ולאחר מכן בסיור רגלי בליווי מדריך קולי בגני הוותיקן. לאחר מכן, תצאו מתחנת הרכבת של הוותיקן (!) בנסיעה שתיקח אתכם דרך שדות הכפר האיטלקיים לטירת גנדולפו שבעיירה השוכנת לצד אגם הנראה כאילו הוא לקוח היישר מתוך אגדת ילדים. זהו גם המקום שבו האפיפיור מבלה את חופשת הקיץ שלו.

משם, תוכלו לעלות על שירות הסעה לאחוזת האפיפיור. אם התרשמתם מגודלם של גני הוותיקן, חכו עד שתראו את בית הקיץ של האפיפיור. תזכו כאן לסיור אוטובוס עם הדרכה קולית דרך הגנים, וזמן פנוי לסייר, לאכול ולערוך קניות באזור האקסקלוסיבי הזה.

אם אתם מעוניינים בחוויית הדלוקס המושלמת, תוכלו לרכוש כרטיסים להמשך גם לארמון האפיפיור (Apostolic Palace), שבו תזכו להצצה אל תוך ביתו השני של האפיפיור, שעוצב בידי האדריכל בעל השם קרלו מדרנו. בסוף היום, תעלו על רכבת חזרה לרומא.

להזמנת כרטיסים לסיור VIP בותיקן

המוזיאונים של הוותיקן והקפלה הסיסטינית Vatican Museums & Sistine Chapel

ציורי הקיר של מיכאלאנג'לו בקפלה הסיסטינית נחשבים לדעת רבים כיצירות האמנות החשובות ביותר שנוצרו אי פעם. וזה לא הכול. המוזיאונים של הוותיקן מלאים ביצירות אמנות שהאפיפיורים אספו לאורך הדורות: ציורים, פסלים, שטיחי קיר ועוד. קריית הותיקן, בלב ליבה של רומא, ליד כיכר סנט פטר (St. Peter’s Square) היא אמנם קטנה (פחות מחצי קמ"ר) אבל היא גדושה באמנות ובתרבות עד כדי כך שהמוזיאונים של הותיקן נחשבים בין האטרקציות התיירותיות החשובות ברומא.

כמו בהרבה אטרקציות ברומא גם במוזיאונים של הותיקן אחת הבעיות הגדולות היא התורים הארוכים בכניסה, בעיקר בעונת התיירות, וכאשר מגיעים אל רומא עם ילדים קטנים המתנה ארוכה בתור יכולה להיות סיוט. ההמלצה שלנו היא לרכוש מראש כרטיסי דלגו-על-התור (ניתן להזמין בקישור) שמביאים אתכם לכניסה ישירות בלי הצורך להמתין בתור בקופות. טיפ מעולה לטיול בותיקן הוא לבקר בשעות השקטות יותר: 8:00 בבוקר ו-15:30, בהן תיהנו מחוויה הרבה יותר שקטה ושלווה.

ביקור במוזיאונים של הותיקן יחשוף אתכם לכמה מיצירות האמנות החשובות ביותר בעולם. בדרככם לקפלה הסיסטינית שהיא ללא ספק גולת הכותרת כאן, תעברו דרך חדרי רפאל (Raphael Rooms), גלריית המפות (Gallery of the Maps) ומזרקת ברמנטה בין האיצטרובלים (Bramante’s Fountain of the Pine Cone).

ובסיום הסיור: הקפלה הסיסטינית. בואו להתפעל מציורי הקיר עוצרי הנשימה של מיכאלאנג'לו, אשר יצר מעל 300 דמויות על פני מעל 500 מ"ר של תקרת הקפלה. 22 שנים מאוחר יותר הוא חזר כדי לצייר את 'יום הדין האחרון' על הקיר השלם שמעל המזבח.

באמצעות כרטיסי דלג-על-התור הזה תוכלו לדלג על התורות הארוכים הידועים לשמצה של המוזיאון שיכולים לפעמים להגיע עד מחוץ לקירות קרית הוותיקן. השתמשו בזמן שתחסכו בתורים כדי לחזות בכל ארבעת האוספים המרשימים המוצגים כאן: הפסלים הקלאסיים, יצירות מופת של תקופת הרנסאנס, והפריטים המהממים של מצרים העתיקה ושל האטרוסקים.

להזמנת כרטיסי VIP ללא תור למוזיאונים של הותיקן והקפלה הסיסטיני

המוזיאונים של הותיקן והקפלה הסיסטינית: כרטיסים של הדקה האחרונה

לא נערכתם מראש, הגעתם לרומא עדיין אתם מעוניינים להזמין כרטיסים לכניסה במסלול המהיר למוזיאונים של הותיקן ולקפלה הסיסטינית? אין בעיה, השתמשו בקישור זה להזמנת כרטיסי הדקה ה-90 הכוללים גם עזרה בנקודת המפגש וחיבור אינטרנט חינם (קוד ל wi-fi)

להזמנת כרטיסי הדקה ה-90 למוזיאונים של הותיקן והקפלה הסיסטינית

גני הוותיקן והמוזיאונים

התורים לוותיקן משתרכים למרחקים ארוכים, ומסיבה טובה. הוותיקן הוא אחד המקומות המיוחדים ביותר בעולם, והוא מלא עד תקרתו המפוארת באמנות מדהימה. מאחורי המוזיאונים הידועים נמצאת אטרקציה מיוחדת ברומא – אחת החצרות הפרטיות ביותר בעולם. הגן המדהים מלא במזרקות, פסלים ועצים והוא המקום שבו האפיפיור פנסיציסקוס משוטט כשהוא מעוניין לבלות בגפו. הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור כולל גישת VIP שמאפשרת לכם לדלג על התורים ולהיכנס ממש אל תוך עולם הוותיקן – חוויה שלא תשכחו בטיול אל רומא עם ילדים.

הוותיקן נבנה לראשונה במאה ה-13 וגני הוותיקן, שגודלם קרוב ל-230 אלף מ"ר, מלאים בשדות פרחים, פסלים, מזרקות ואפילו כמה מבנים מימי הביניים. האגדה מספרת שכשגני הוותיקן נבנו לראשונה, הם היו מכוסים באדמה קדושה שהובאה מגבעת הגולגולתא בירושלים, שבה ע"פ האמונה הנוצרית ישו נצלב. בעבר, רק אישים בעלי כוח והשפעה קיבלו רשות לטייל בגנים ובמטעים – עם הכרטיס המיוחד הזה תוכלו להחשיב את עצמכם בתוך קבוצת העילית הזו.

נסיעה של 45 דקות באוטובוס מאורגן בתוך קרית הותיקן, תביא אתכם לאזור היחיד במינו שאותו עיצב אחד מגדולי האדריכלים בתקופת הרנסאנס, קרלו מדרנו, וסיפגו את נפלאות המקום. אולי תצליחו אפילו להבחין באפיפיור פרנציסקוס עצמו בעודו משוטט בחצר האחורית המסיבית שלו.

אחרי שתסיימו את הסיור הבלתי נשכח הזה, תדלגו על התור הארוך בעזרת כרטיס ה VIP ותגיעו ישר לכניסה של המוזיאונים של הותיקן. אלה הם ללא ספק מן המוזיאונים המרשימים ביותר בעולם. יש כאן אוסף נרחב של עבודות של אמני הרנסאנס הגדולים, כולל חדרים המוקדשים שרפאל, מיכאלאנג'לו, גלריית המפות וחצר ה-Pigna (איצטרובלים).

לאחר מכן תתפעלו מהעבודות שיצר מיכאלאנג'לו בקפלה הסיסטינית, הנחשבות לאחד ההישגים האמנותיים הגדולים ביותר בכל הזמנים, ביקור במוזיאונים של הוותיקן בגישת VIP ללא תורים, מן המזרקות הניצבות בגינה ועד תקרת הקפלה הסיסטינית, זוהי בהחלט חוויה שיכולה להפוך למאוד משמעותית עבור ילדים וגם עבור ההורים.

להזמנת כרטיס ללא תור לכניסה לגני האפיפיור והמוזיאונים של הותיקן


המוזיאונים של הוותיקן, הגנים, הקפלה הסיסטינית והווילות של המסדר האפיפיורי: כרטיסי VIP

זהו כרטיס VIP מיוחד (ניתן להזמנה בקישור), המאפשר לכם לראות את המוזיאונים של הוותיקן ואת הקפלה הסיסטינית לפני שהן נפתחות לקהל הרחב. הכרטיס מאפשר כניסת VIP לשלוש מן האטרקציות החשובות ביותר בותיקן ביום אחד: המוזיאונים של הוותיקן, גני הוותיקן וטירת גנדולפו (Castel Gandolfo). תקבלו מדריך קולי עבור שלושתם. בית המגורים של האפיפיורים בטירת גנדולפו נפתח לציבור רק בשנת 2014 וכרטיסי הכניסה אליו מוגבלים וקשים להשגה.

מה כלול בכרטיס:
• כניסה למוזיאונים של הוותיקן, גני הוותיקן והגנים של הווילות של המסדר האפיפיורי
• מדריך קולי למוזיאוני הוותיקן, גני הוותיקן והגנים של הווילות של המסדר האפיפיורי
• כרטיס הלוך ושוב ברכבת מהוותיקן לטירת גנדולפו (Castel Gandolfo)
• סיור בגני הווילות של המסדר האפיפיורי בתחבורה ידידותית לסביבה
• כניסה אופציונלית לארמון האפיפיור (Apostolic Palace). (ניתן לבחור את האפשרות הזו לפני סיום הרכישה בקישור)
ניתן לדלג על התורים הארוכים בכניסה לותיקן באמצעות הצגת הכרטיס שתקבלו סמרטפון שלכם לאחר ההזמנה בלינק בפני שומרי הוותיקן בכניסה (המסומנת: CASSA ONLINE E GRUPPI) של מוזיאוני הוותיקן ב- בשעה 7:45

להזמנת כרטיס VIP מיוחד לסיור בותיקן

אטרקציות לחופשה ברומא – כנסיות ואתרי מורשת

טיפ מיוחד לחופשה משפחתית ברומא – בקרו בכנסיות במקום במוזיאונים. סיור במוזיאון ברומא הוא קצת יותר מדי עבור רוב הילדים, אך הכנסיות, המלאות ביצירות האמנות של בכירי האמנים של איטליה, הם כמו מיני – מוזיאונים, "ביס" אומנות שרוב הילדים מסוגלים לבלוע. יעד מומלץ הוא כנסיית סנטה מריה דל פופולו (Santa Maria del Popolo) בה ניתן לראות שתי יצירות מדהימות של קרוואג'ו. כנסו גם לכנסיית סנטה מריה אין טרסטוורה (Santa Maria in Trastevere) עבור חווית פסיפסים עוצרת נשימה באחת הכנסיות הקדומות באיטליה. אל תחמיצו גם את הפייטה של ​​מיכלאנג'לו בכנסיית סנט פיטר.

בזיליקת פטרוס הקדוש St. Peter's Basilica

בזיליקת פטרוס הקדוש, הבנויה בסגנון תקופת הרנסאנס, היא אחת הכנסיות הגדולות ביותר בעולם. בנייתה נמשכה כ-120 שנה והיו מעורבים בה אדריכלי מופת של אותם זמנים, כולל מיכאלאנג'לו ורפאל, אשר הוסיפו מגע אישי משלהם. מיכאלאנג'לו, למשל, הוסיף לה את הכיפה המפורסמת הנחשבת לגדולה ביותר בעולם היום.

גולות הכותרת בביקור כאן כוללות את הבלדקינו ("החופה") של ברניני – הניצבת במרכז הכנסייה מעל קברו של פטרוס הקדוש, את הפייטה של מיכאלאנג'לו – העבודה היחידה שיש עליה את חתימתו, ואת הכיפה המפורסמת. מכאן תוכלו לצפות במראה המרהיב הנשקף מכאן של כיכר פטרוס הקדוש והעיר רומא כולה, זהו מחזה שלא תשכחו לעולם.

עם הכרטיס שניתן להזמין בקישור הכולל כניסה במסלול המהיר לבזיליקת פטרוס הקדוש, תוכלו לחלוף על ההמונים העומדים בתורים המתארכים למרחקים ולהגיע ישירות אל תוך אחת המרכזיות שבין אטרקציות ברומא ואחד ממקומות הפולחן הדתי המקודשים ביותר לעולם הנצרות.

המדריך הקולי יספק לכם פרטים חשובים אודות ההיסטוריה של האזור, על הוותיקן של היום, ועל הבנייה האדריכלית של הכנסייה המדהימה הזו. לאחר הזמנת הכרטיס, כאשר תגיעו לחופשה ברומא, תפגשו בנציג רשמי של הכנסייה בכיכר פטרוס הקדוש, והוא יוביל אתכם לגישת המסלול המהיר. הבונוס הזה יחסוך לכם עד שעתיים של המתנה בתור לאחד מיעדי התיירות החשובים ביותר ברומא.

התחילו את היום בכנסיית סאן פיטר (פטרום הקדוש, St Peter’s). עלו במעלית עד לחלק העליון של הכיפה משם נשקף נוף מדהים, ולאחר מכן טיילו בקתדרלה הענקית. אם הילדים שלכם יסתדרו במוזיאון במשך 90 דקות, היכנסו אל מוזיאוני הוותיקן, מומלץ להיכנס באיזור שעות ארוחת הצהריים, כשאין הרבה מבקרים וצפיפות במקום. הימנעו גם מביקור בותיקן בימי ראשון – הצפיפות הורסת את חווית הביקור במקום. במוזיאון הותיקן, לכו ישר לחדרי רפאל ולאחר מכן אל הקפלה הסיסטינית. בהליכה רגועה בקצב ילדים, מסלול זה ייקח כשעה וחצי.

להזמנת כרטיסים לכנסיית פטרוס הקדוש ברומא

בזיליקת פאולוס הקדוש מחוץ לחומות Basilica di San Paolo fuori le Mura

בזיליקת פאולוס הקדוש מחוץ לחומות היא הכנסייה הגדולה ביותר ברומא (אחרי כנסיית פטרוס הקדוש). המבנה המקורי נשרף במאה ה-19, אבל רבים מהאוצרות המקוריים שרדו: קשת הניצחון מן המאה החמישית, ארון הקודש הגותי עשוי השיש המנצנץ מעל המזבח הגבוה, ומנזר בנדיקטוס הסמוך.

חלק גדול ממה שתראו באתר של הבזיליקה המדהימה הזו היא תוצר של עבודת שחזור שנערכה במאה ה-19 – הבזיליקה המקורית נחרבה בשריפה שאירעה בשנת 1823. זקני רומא מרחמים עד היום על העובד המסכן שתיקן את העופרת על גג הכנסייה במאה הרביעית, שהיה אחראי על הנזק.

החדשות הטובות הן שהכנסייה היום היא שחזור מאוד מהימן של זו שהייתה כאן במקור. אם תזמינו כרטיס בקישור תקבלו הטבה מיוחדת ותוכלו לבחור מבין אחד משני המדריכים הקוליים השונים. כל אחד מהם מספק פרטים מעניינים על הבזיליקה. תיהנו מהסבריו של המדריך הקולי אודות ההיסטוריה של הכנסייה המעניינת הזו וראו רבים מהאוצרות העתיקים ששרדו עד היום: קשת הניצחון מן המאה החמישית המצופה פסיפס, ארון הקודש הגותי עשוי השיש, והפמוט הרומנסקי מהמאה ה-12 המתאפיין ביצורים דמויי חיות, שעוצב במיוחד כדי להחדיר את היראה מפני אלוהים במתפללים.

אם כבר מדברים על פחד, מתחת לחלונות נמצא תיאור מחזורי של דיוקנאות האפיפיורים. כל אפיפיור מאז פטרוס הקדוש מוצגים כאן. האגדה מספרת שכשלא יוותר עוד מקום להוסיף אפיפיור נוסף, העולם יבוא אל קיצו. בואו נקווה לכך שיש תוכניות להרחבת המקום, כי הוא אוזל.

ואם כבר מדברים על הרחבות, אם אתם רוצים לראות את כל מה שיש למקום הזה להציע, ביחרו באופציה המורחבת בכרטיס הכוללת את הקלויסטרים (חצר מרובעת המוקפת בארקדות מארבעת צדדיה) של המנזר הבנדיקטיני את האתר הארכיאולוגי (הכולל את קברו של פאולוס הקדוש, פטרון הסופרים, העובדים הציבוריים ומייצרי האוכפים, בין השאר) ואת הפינקוטקה (גלריית הציורים).

להזמנת כרטיסים לבזיליקת פאולוס הקדוש

בזיליקת יוחנן הקדוש בלטראנו The Archbasilica of St. John Lateran

ההילה והארכיטקטורה של בזיליקת יוחנן הקדוש תדהים אתכם. זו הקתדרלה העתיקה ביותר בעולם הנוצרי, המתוארכת למאה הרביעית לספירה. הכנסייה שוחזרה באהבה וברוב הדר במאה ה-18 וזכתה לתואר הקתדרלה של האפיפיור. השילוב של חשיבות דתית ויופי ויזואלי הופכת אותה לאחת העיקריות שבין אטרקציות ברומא.

מרגע שתראו אותה, תדעו שאתם נכנסים לאחת הקתדרלות הגדולות של העולם. בכניסה למבנה הניאו-קלאסי המרשים מוצבים פסלי שיש גדולים של ישו ודמויות נוספות המקודשות לעולם הנצרות.  הדלת הקדושה (The Holy Door ) בצד הימני המרוחק היא דלת שנפתחת רק על ידי האפיפיור כל 25 שנה, בזמן שדלת הברונזה המסיבית במרכז השתייכה במקור לסנאט בפורום הרומאי. אבל אלה לא רק הדלתות שירשימו אתכם.

כנסו פנימה ותופתעו מההיקף, ההוד והיופי של המבנה. החלק המרכזי של הכנסייה נמצא מתחת לתקרות מקומרות, בזמן שאור השמש זורם פנימה דרך חלונות מוגבהים. השדרה הראשית (ה-nave) מאוגפת בשני טורים המלאים בפסלי שיש המדגישים את הקווים החדים באופן שמושך את המבקר פנימה לכיוון האכסדרה.

העיצוב היפהפה מלא בפרטים ומגוון. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים אל תשכחו להזכיר להם להביט למעלה כדי לחזות בתקרות המקושטות המוזהבות המכילות את סמלם של האפיפיורים פיוס הרביעי ופיוס החמישי. העיצוב הנוכחי של המבנה הוא בעיקר מן המאה ה-18, אבל חלק מהפסלים והשרידים הם מתקופות מוקדמות יותר. למשל המזבח הגותי היפהפה מן המאה ה-14, שני עמודי ברונזה מהמאה השנייה, ו"המדרגות המקודשות" שעל פי האמונה ישו השתמש בהן במהלך הפסיון שלו ושהועברו לרומא.

להזמנת כרטיסים לבזיליקת יוחנן הקדוש בלטראנו

פיאצה נאבונה – איצטדיון דומיטיאן בתחתית העיר

איצטדיון דומיטיאן חבוי מתחת לכיכר נאבונה הידועה כמו איזה אוצר גנוז – וזה באמת מה שהוא. אתר המורשת העולמית המיוחד הזה היה המקום הקבוע הראשון שבו נערכו קרבות הגלדיאטורים ומשחקי האתלטיקה התחרותית של רומא העתיקה. עם כרטיס הכניסה שניתן להזמין בקישור המקנה גישה מיוחדת ועדיפות בכניסה תוכלו לסקור את העולם התת-קרקעי בליווי של מדריך קולי.

זוהי אטרקציה ברומא שמתאימה לחובבי הספורט ולחובבי היסטוריה כאחד – ואם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים גדולים מספיק כדי להתעניין בתרבות הגלדיאטורים, אז גם למשפחות.

קשה להאמין שממש מתחת לכיכר ההומה של רומא, הפיאצה נאבונה, שוכן מבנה רומי עתיק גדוש בהיסטוריה מרתקת. איצטדיון דומיטיאן, הקרוי גם Circus Agonalis, איכלס עד 20 אלף צופים, צמאי דם או חובבי אתלטיקה. האירועים שהתקיימו כאן הציגו מתעמלים מקצועיים (לעתים קרובות מיוון), תחרויות ריצה (בד"כ בהשתתפות נשים), ועוד.

התחרויות נחשבו לאירוע כל כך חשוב, למעשה, ששמות המנצחים התגלו כשהם חקוקים על פני קברים. שמות חקוקים באבן עדיפים בהרבה על הפרס שהמנצחים קיבלו כאשר עוד היו בחיים: כתר עשוי עץ אורן מעוטר בעלי זית.
הקיסר טיטוס הורה על בנייתו של איצטדיון דומיטיאן בשנת 80 לספירה לערך (אותה שנה שבה הסתיימה בנייתו של הקולוסיאום). כאשר הקולוסיאום נהרס בשריפה שאירעה בשנת 217 לספירה, חלק ממשחקי הגלדיאטורים התקיימו כאן.

להזמנת כרטיסים עם גישה מיוחדת ועדיפות בכניסה לאיצטדיון דומיטיאן

מוזיאונים ברומא

מוזיאון הגלדיאטורים

מוזיאון הגלדיאטורים של רומא אינו רחוק מהקולוסיאום עצמו וזהו מקום לראות מקרוב את כלי השריון וכלי הנשק שהפכו מפורסמים בזכות הלוחמים ההיסטוריים הללו. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים גדולים סביר להניח שזהו אחד המוזיאונים הבודדים ברומא שהם ממש ירצו להיכנס אליו.

כאן תוכלו לראות מסיכות, קסדות, אביזרי מיגון ונשקים שבהם השתמשו הגלדיאטורים ואנשי הצבא בתקופת רומא העתיקה. תהיה לכם גם הזדמנות ללמוד כיצד בנו את הכלים וכיצד שמרו עליהם.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הגלדיאטורים של רומא

המוזיאונים הקפיטוליניים Capitoline Museum

ברוכים הבאים למוזיאון הראשון שאי פעם הוקם בעולם! המוזיאונים הקפיטוליניים (ברבים) נקראים כך משום שהם מורכבים מארבעה מבנים המתנשאים על פני שבע הגבעות המפורסמות של רומא. יש כאן אוסף מרתק של אמנות ופריטים המספרים את סיפורה המופלא של רומא. בשנת 1734 האפיפיור קלמנטין ה-12 החליט לאסוף קולקציה משמעותית של יצירות אמנות ופסלים עתיקים ולהפוך אותם נגישים לאזרחי רומא. האקט הזה הוביל להקמתו של המוזיאון הראשון בעולם. המוזיאון שוכן על שבע הגבעות של רומא ומשקיף על הפורום הרומי העתיק.

כאן תראו את פסל הזאבה המפורסם המתאר את מייסדי רומא רומולוס ורמוס, ותראו את תיבת האוצרות של פריטים המספרים את סיפורה של רומא, ה- Caput Mundi (בירת העולם) העתיק.

להזמנת כרטיסים למוזיאונים הקפיטוליניים

מוזיאון ארה פאקיס Ara Pacis Museum

מוזיאון ארה פאקיס בעיצובו של האדריכל ריצ'רד מאייר הוא המבנה העכשווי החשוב היחיד שנבנה במרכז ההיסטורי של רומא מאז מלחה"ע השנייה.

לפני אלפיים שנה, שלט ברומא הקיסר אוגוסטוס, קיסר רומא הראשון (והאחיין-רבא של יוליוס קיסר). שנות שלטונו פתחו תקופה המוכרת כפַּקס רוֹמָנָה (השלום הרומי), תקופת שהשתרעה על פני שתי מאות כאשר האימפריה הרומית הייתה רובה ככולה חופשייה ממלחמות משמעותיות. הארה פאקיס ("מזבח השלום") הייתה דרכו של אוגוסטוס להכריז על מחוייבותו לשלום. מזבח השלום, שבמקור נחנך במאה התשיעית לפנה"ס ולאחר מכן היה קבור במשך דורות, נמצא במוזיאון ארה פאקיס יחד עם עוד המון דברים נוספים שתראו במוזיאון כאשר אתם מהלכים לאורך היסטוריה חיה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון ארה פאקיס


ארמון בראשי – המוזיאון של רומא Palazzo Braschi – Museum of Rome

מעוניינים לראות את הפן האמנותי של רומא? אפילו אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים אל תוותרו על מוזיאונים ברומא, ובוודאי לא על ארמון ברשי. בואו לצפות במעל 100 אלף יצירות, כולל ציורי שמן, איורים, צילומים, פסלים, ריהוט ולבוש תקופתי, בפאלאצו (ארמון) בראשי – המוזיאון של רומא.

ארמון זה, שעוצב תוך מאמצים נכבדים של האדריכל קוסימו מורלי (Cosimo Morelli), הוא בהחלט אחד המוזיאונים המהממים ביותר ברומא. בתוך המבנה יש גרם מדרגות בעל 18 עמודי גרניט אדומים שבהם השתמש הקיסר קליגולה במקור, ושעוצבו בשטח בידי ג'וספה ולאדיר (Giuseppe Valadier). עלו במעלה המדרגות עד שתגיעו לחללים המכילים את תערוכות המוזיאון, בהם תוכלו לחזות באוספים מרשימים מאוד של עבודות יד, כולל שיירי פרסקאות ימי ביינימיות מהממות ביופיין מהכנסייה הרומית הקתולית Santa Maria in Vincis ושיירי מוזאייקות מבזיליקת פטרוס הקדוש (St. Peter’s Basilica) מימי הביניים.

צפו בפסלי ראש של דמויות חשובות ממשפחות האפיפיורים, ציורי שמן של אמנים כמו ג'ובאני פאולו פניני וברטולמאו פינלי, המציגים טקסים רומאים וחגיגות, ואוסף מרתק של צילומים, ריהוט, ביגוד, אפיריונים (כלי רכב חסר גלגלים, הנישא במוטות מקדימה ומאחור, שהיה בשימוש נרחב בתקופה הרומאית לנשיאת אישים רמי מעלה) וחפצי קרמיקה. לאחר מכן, תוכלו לחטוף משהו לאכול בבית הקפה הצמוד, שממנו ניתן להגיע ישירות לפיאצה נאבונה (Piazza Navona).

להזמנת כרטיסים למוזיאון ארמון בראשי

המוזיאון האטרוסקי הלאומי של וילה ג'וליה National Etruscan Museum of Villa Giulia

דמיינו לעצמכם את ההתרגשות של הארכיאולוגים שגילו את אתרי החפירות של האוצרות שנמצאים במוזיאון זה, מימי העם האטרוסקי הקדום, מהשנים שלפני עליית האימפריה הרומית! המוזיאון שוכן באזור בית הכפר של האפיפיור יוליוס השלישי, והוא מלא בעבודות פיסול מעניינות, ציורי קיר (פרסקאות) ועוד. מעיטורי מקדש לכלי אוכל שחורים מימי האטרוסקים (black bucchero tableware) לפסלוני ברונזה, טרקוטה וסוגי תכשיטים שונים, יש כאן מספיק מוצגים מעניינים לשמור על עירנותכם למשך שעות.

המוזיאון שוכן בקרבת הווילה בורגזה (Villa Borghese), לא הרחק מהמוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית (National Gallery of Modern Art). זוהי דרך מעולה לטעום מעט מההיסטוריה העשירה של איטליה. כדאי להקדיש זמן לביקור באגפים השונים המוקדשים להיבטים החשובים ביותר של העם האטרוסקי.

בהזמנת כרטיסים בקישור תוכלו לדלג על התור (שיכול להיות ארוך מאוד בעונת התיירות) למוזיאון האטרוסקי הלאומי של וילה ג'וליה, ולקבל גם מדריך קולי שילווה אתכם ברחבי המוזיאון בהסברים על החפצים השונים שמקורם באתרי הקבורה המקוריים.

להזמנת כרטיסים ללא המתנה בתור למוזיאון האטרוסקי הלאומי ברומא

המוזיאונים הלאומיים של רומא העתיקה

ארבעת המוזיאונים הלאומיים של רומא (פלאצו אלטמפס (Palazzo Altemps), המוזיאון הלאומי של רומא (Palazzo Massimo alle Terme), המוזיאון הארכיאולוגי Balbi Crypt Museum ומרחצאות הדיוקלטיאנוס (Baths of Diocletian, באיטלקית: Terme di Diocleziano)), כולם מכילים כמות עצומה של ציורים, פסלים, תכשיטים וחפצים אחרים. הכרטיס המשולב שניתן להזמין בקישור מקנה לכם גישה לכל ארבעת המוזיאונים ותקף למשך שלושה ימים, כדי לתת לכם די זמן לבקר בכולם בלי למהר.

להזמנת כרטיס משולב למוזיאונים של רומא העתיקה

המוזיאון לאמנות עכשווית טסטא'ציו (MACRO Testaccio)

חופשה ברומא היא הזדמנות לחזות באמנות עכשווית איטלקית ובינלאומית השוכנת בתוך בית מטבחיים לשעבר מהמאה ה-19.

הצטלמו גם בתוך בית המטבחיים עצמו – אחד מן המבנים התעשייתיים החשובים ביותר ברומא

להזמנת כרטיסים למוזיאון לאמנות עכשווית טסטא'ציו

המוזיאונים של וילה טורלוניה Villa Torlonia Museums

ביקרתם כבר בקולוסיאום ובוותיקן ונמאס לכם מהבארוק והרוקוקו? בואו לראות את הארט נובו של הווילה טורלוניה! בקרו בשני מוזיאונים עם כרטיס אחד ובלו אחר צהריים תרבותי בכמה מהיעדים ההיסטוריים והבלתי קונבציונאליים ביותר מבין אטרקציות ברומא, הרחק מאזורי התיירות ההומים.

ה- Musei di Villa Torlonia הם שני מוזיאונים ברומא – ה-Casino Nobile וה- Casina delle Civette. שניהם צמודים זה לזה ומספקים הצצה לאורח החיים של הרומאים במאה ה-19. אחד מאלה היה אפילו מקום מגוריו של מוסוליני.

The Casina delle Civette – מבנה בעל חזות קסומה הנראה כאילו הוא לקוח מאחד מספרי הארי פוטר, הודות לגגות המחודדים והצריחים שלו. בפנים, המקום חלומי באותה מידה. גלו את הפרטים המעניינים בביתו של הפוליטיקאי האיטלקי בן המאה ה-19 ג'ובאני טורלוניה, אדם בעל טעם מאוד מעניין. מחלונות הויטראג' ועד מוטיב הינשופים שנעשה בו שימוש נרחב בקישוטים השונים ובריהוט, יש מה לראות ולגלות בכל פינה.

Il Casino Nobile – כנסו לביתו של מוסוליני ומשפחתו שחיו כאן בין 1925 ל-1943, וגלו את יצירת המופת הארכיטקטונית, שהכילה שני בונקרים שנבנו בזמן שהמשפחה חיה כאן והתגלו רק במהלך עבודות שיפוץ שנערכו כאן לאחרונה. האדריכלות הנשיאותית מרשימה באותה מידה כמו הטראסות המרווחות שבחוץ. ואל תחמיצו את המנהרה התת-קרקעית המחברת את קומת המרתף שבה חיו המשרתים לבין הבונקרים!

להזמנת כרטיסים למוזיאונים של וילה טורלוניה

המוזיאון לאמנות בת זמננו – MACRO Via Nizza

גלו את האמנות המודרנית של אמנים איטלקים ובינלאומיים במבנה שהיה פעם מבשלת בירה. כאן תראו מעל 1,200 יצירות אמנות משנות השישים של המאה העשרים ועד היום, כולל התערוכה המתחלפת.

הכניסה ל-MACRO היא על רחוב Via Nizza. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל כניסה לכל התערוכות המתחלפות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון לאמנות בת זמננו ברומא

המוזיאון של רומא בטרסטוורה Museo di Roma in Trastevere

תוהים איך נראו החיים ברומא פעם? היכנסו אל תוך ה-Museo di Roma ברובע טרסטוורה ותוכלו לראות איך הרומאים נהגו להתלבש, מה הם אכלו, לצלילי איזו מוסיקה רקדו והיכן ערכו את הקניות שלהם. התערוכות של המוזיאון משתמשות בדגמים, ציורי שמן, תצלומים וסרטוני וידאו כדי להביא לחיים את העידן הנשכח של העיר העתיקה המפורסמת ביותר בעולם. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים שימו לב שיחסית אל מוזיאונים ברומא בד"כ, רוב הילדים בד"כ מחשיבים את המוזיאון הזה כ"לא משעמם יחסית".

יש למקום המיוחד הזה סיפור משל עצמו. במאה ה-17 המוזיאון שימש כמנזר כרמליטי של סנט'אגידיו (Carmelite convent of Sant'Egidio). היום הוא מוקדש להנצחת חייהם והישגיהם של אנשי רומא העתיקה. התחפושות, הריקודים הפופולריים, הפסטיבלים החילוניים והדתיים, ועבודות היד של המקומיים כולם מונצחים כאן. גם פעילויות שהיו פופולריות ברומא של המאה ה-19 מובאות לחיים בסצנות מבויימות. בידקו את הדמויות המחופשות בפונדק, בבית מרקחת, בריקוד saltarello ועוד.

להזמנת כרטיסים למוזיאון של רומא בטרסטוורה

מוזיאון הזואולוגיה Civic Museum of Zoology

עם אוסף של כחמישה מיליון פריטים, מוזיאון הזואולוגיה של רומא הוא אטרקציית חובה לחובבי בעלי החיים ולהיסטוריונים חובבניים כאחד. כאן תוכלו לשוטט ולחקור 18 אולמות המלאים בציפורים, צדפות וחרקים מאיטליה ומרחבי העולם וכן ממצאים פלאונטולוגיים.

האם ראיתם אי פעם שלד של פיל אפריקאי? מה לגבי לוויתן כחול? הגיע הזמן שתתקנו זאת באמצעות שיעור בשרידי ממלכת החי וגילויים במוזיאון הזואולוגי של רומא. אם אתם מגיעים אל רומא עם ילדים שלא יוטרדו מצפייה בשלדים, תמצאו כאן את אחד מאוספי השלדים החשוב ביותר באירופה. תנו לילדים חוויה מהנה וחינוכית מהסוג שבו הם כלל לא ירגישו בחלק החינוכי של העניין. מוזיאון הזואולוגיה המוניציפלי, אשר נוסד ב-1932, מכיל 5 מיליון פריטים שמורים בתוך ה-Bioparco (גן החיות). יש כאן גם אוסף של צדפות ושל עולם החי והצומח ממחוז קמפניה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הזואולוגיה של רומא

מוזיאון מונטמרטיני Centrale Montemartini

צ'נטרלה מונטמרטיני הוא מוזיאון יוצא דופן המלא בפריטים קלאסיים. המיקום שלו הוא בתחנת כוח ישנה, מה שהופך את המקום לשילוב מעניין בין מודרני לעתיק. ובונוס נוסף: לא הרבה תיירים מגיעים לכאן.

מוזיאון מונטמרטיני נמצא במקרה באחד המיקומים המחשמלים ביותר ברומא והמוזיאון עצמו מרתק באופן מפתיע. תוכלו לראות כאן פסלים יווניים עתיקים על רקע אמצעים טכנולוגיים מראשית המאה העשרים, כל אלה עומדים לרשותכם במה שהיה פעם תחנת כוח תרמואלקטרית.

אחת החוויות יוצאות הדופן של חופשה ברומא יכולה להיות שוטטות בתוך אתר ארכיאולוגי תעשייתי, שבו שזורים פסלים יווניים. כאן תחזו בקשר שבין מכונות חדשות ופריטים שונים משנות ה-1900 – פסלים, טורבינות, מוזאייקות ופריטים אחרים שנאספו מרחבי רומא והסביבה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון צ'נטרלה מונטמרטיני

הגלריה לאמנות מודרנית

כאן תמצאו יותר מ-3,000 יצירות אמנות שונות, הכוללות ציורי שמן, פסלים, איורים ותחריטים המתארים את ההיסטוריה, האמנות והתרבות של רומא –  עבודות מאת גדולי האמנים האיטלקיים, כמו ג'אקומו באלה, ג'ורג'ו מורנדי, פיליפו דה פיסיס, ג'ורג'יו דה צ'יריקו, קארה ועוד – יצירות אמנות מתחילת המאה ה-19 ועד חצייה הראשון של המאה העשרים

להזמנת כרטיסים לגלריה לאמנות מודרנית ברומא

טיול ברומא עם ילדים – מזרקות ברומא

התחילו במזרקת טרווי (Trevi Fountain ) המרהיבה, אבל תנו לילדים לחפש אחרות – ברומא יש המון מזרקות! המזרקות עצמן הן יצירות אמנות. מומלץ להתכונן לכך שילדים שמגיעים למזרקות של רומא ורואים את כל המטבעות שנזרקו אליהן בד"כ רוצים לזרוק בעצמם למזרקה מטבע או שתיים. או שלוש. או ארבע. או יותר…

עובדה מעניינת על מזרקות ברומא: אחת לשנה בערך נאספות המטבעות שנזרקו למזרקות ומועברות כתרומה לצדקה – מטבע חוץ נתרם לצלב האדום, ואילו מטבעות יורו עוברים לכנסייה הקתולית. במזרקת טרווי, תנו לילדים לנסות למצוא את מזרקת מי השתייה (המרהיבה למדי), מצד ימין של אס הגביעים.

אופרה ברומא

אופרה ברומא – הקריפטה של כנסיית קפוצ'ין: מוסיקה, אמנות ומסתורין Opera: Capuchins Crypt – Music Art And Mystery

חופשה ברומא היא הזמנות מצויינת לראות אופרה – האירוע מתחיל בקונצרט ווקאלי מהפנט שבו המוסיקה של גדולי הקפלה הסיסטינית תיגע לכם במיתרי הלב ותנעים את זמנכם בכנסיית המקהלה הקפוצ'ינית, זוהי כנסייה עתיקה שבה נזירים נהגו להיפגש כדי להתפלל, השמורה כיום לאורחי הקונצרט המיוחד. האירוע ממשיך בסיור בתוך מוזיאון הקפוצ'ינים (Capuchins Museum) שמכיל קריפטה (מנהרת קבורה) מעל ומעבר לכל דמיון שבה שמורים יותר מ-4,000 מעצמותיהם של הנזירים הקפוצ'ינים וציור שמן של הצייר קארווג'ו.

האירוע יסתיים בקונצרט אופרה בכנסיית הקפוצ'ינים ששמורה במיוחד לכבוד האירוע. הכנסייה מכילה יצירות מופת של דומניצ'ינו ורני, ושם גם יתקיים החלק השני של הקונצרט. שורה של פלאים חובקים אתכם אל חיקם בליבה של רומא, בחוויה בלתי נשכחת.

להזמנת כרטיסים לאופרה בכנסיית קפוצ'ין ברומא 


אופרה: מוסיקה ברומא של ברניני

בכנסיית הבארוק של רומא מהמאה ה-17 Sant’Agnese in Agone תיהנו מסיור מודרך וקונצרט מוסיקת בארוק. התוכנית המוסיקלית העשירה צוללת אל תוך המורשת של המאה ה-17. היא משלבת מוסיקה ווקאלית וכלי נגינה מקוריים של התקופה, תוך הצגה של שיש, פסלים, פרסקאות ופלאים אמנותיים המסתיימים בקונצרט סיום מרגש ב-Sant’Agnese in Agone, אחת המעניינות שבין אטרקציות ברומא מתקופת הבארוק.

להזמנת כרטיסים לאופרה ברומא של ברניני


אופרה: צלילים וחזיונות של קאראווג'ו

האטרקציה "הצלילים והחזיונות של קאראווג'ו" כוללת סיור מודרך בארמון דוריה פמפילי (Doria Pamphilj Palace), גלריית האמנות הפרטית היוקרתית ביותר ברומא, המכילה כמויות גדולות של יצירות אמנות, ריהוט ופסלים שניתן לראות בגלריה אשר לוקטו, החל מהמאה ה-16, בידי המשפחות דוריה פמפילי, לנדי ואלדוברנדיני, ומוצגות לראווה באולמות הרשמיים. האוסף מכיל יותר מ-400 הכוללים יצירות מופת מאת קאראווג'ו, טיזיאנו, רפאל, ברניני, ולאסקז ורבים אחרים.

ה'חזיונות' הן יצירות מופת של תקופת הרנסאנס – כולל מספר רב של יצירות מאת הילד הרע של האמנות קאראווג'ו. ה'צלילים' הוא קונצרט של מוסיקה חיה שמנגנים בכלי נגינה מתקופת הבארוק. מאחר שאינכם חיים במאה ה-16, זו חוויה באמת מיוחדת במינה.

בסוף הסיור המודרך תזכו להופעה מוסיקלית משובבת לב המתקיימת ב"אולמות הארמון" (Halls of the Palace) ובקונצרט סיום באולם המרהיב ביופיו Sala Giove ("אולם יופיטר"). הנגנים מבצעים את כל היצירות בכלי נגינה מתקופת הבארוק.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה ברומא "הצלילים והחזיונות של קאראווג'ו" 


אופרה: סרנדות לשעת לילה

שירי האופרה הטובים ביותר ומוסיקה מאת גדולי המוסיקה האיטלקית המסורתית נשמעים באחד מהמיקומים העתיקים והמרשימים ביותר של רומא – הפאלאצ'ו דוריה פמפילי (Palazzo Doria Pamphilj). שירי הסרנדה יתנגנו על רקע של שרידיה של רומא העתיקה, ויגרמו לכם להרגיש כאילו אתם דמויות ביצירותיהם המוסיקליות מלאות הרגש והתשוקה של גדולי המלחינים האיטלקיים: ורדי, פוצ'יני ובליני.

קרשנדו של רגשות שיכניסו אתכם היישר אל תוך העולם הקסום של כמה מן המנגינות המוכרות ביותר מתוך האופרות האיטלקיות הגדולות ושירים נפוליטניים. ערב בלתי נשכח לצלילי מוסיקה איטלקית מלאת תשוקה, על רקע הנוף המהמם של רומא.

להזמנת כרטיסים לאופרה "סרנדות לשעת לילה" ברומא


אופרה: לה סרווה פדרונה (גבירתי המשרתת)  La Serva Padrona

התיאטרו דל'אופרה בופה) (Teatro dell’Opera Buffa) במופע של יצירות מופת הלקוחות ממורשת האופרה האיטלקית. זוהי הופעה שלמה מתרחשת בארמון דוריה פמפילי (Doria Pamphilj Palace) המפואר, יעד יוקרתי יחיד במינו בליבה ההיסטורי של רומא.

לה סרווה פדרונה ("גבירתי המשרתת" באיטלקית, או בתרגום מילולי: ראש המשרתים) היא יצירת מופת של ה"אופרה בופה" (אופרה קומית) היא פרי גאוניותו של ג'ובאן בטיסטה פרגולזי. סרפינה, משרתת צעירה, פיקחית וחדורת שאיפות, אוברטו, האדון שלה ו-וספונה, משרת נוסף שאינו כשיר במיוחד לתפקידו, נאספים יחד ויוצרים סיפור חינני המתרחש בתוך האולם Throne Hall שהוא התפאורה המושלמת לסיפור, כחלק ממעונה הפרטי של הנסיכה דוריה פמפילי. כאורחת מיוחדת, הנסיכה דוריה פמפילי תנכח בהופעה ותשב על הבבמה במקום של כבוד.

Il Teatro dell’Opera buffa היא קבוצה של זמרים, שחקנים, מוסיקאלים, סצנוגרפים ומעצבי תחפושות שמקיימים הופעות ברמה אמנותית הגבוהה ביותר, בחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת שתישאר בליבכם ובזכרונכם לתמיד.

להזמנת כרטיסים לאופרה לה סרווה פדרונה


האופרה סרנדות לשעת לילה עם ארוחת ערב רומית מסורתית

הצטרפו לעבר בערב שכולל אופרה ואוכל טוב, אשר מספקים חוויה רומית נפלאה, דרך נפלאה לסיים יום של חופשה ברומא. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל כניסה לקונצרט סרנדות אופרה לשעת ערב עם הקדמה מוסיקלית (באנגלית), סיור מודרך בדירות הפרטיות של הנסיכה דוריה פמפילי (מחיר הכניסה כלול בכרטיס, לפני הקונצרט) וגם ארוחת ערב רומית מסורתית במסעדה איטלקית טיפוסית Zafferino (עם תחבורה למסעדה במיניבוס פרטי).

להזמנת כרטיסים לאופרה סרנדות לשעת לילה כולל ארוחת ערב רומאית


האופרה: מוסיקה ברומא של ברניני עם ארוחה רומית מסורתית

קבלו טעימה של רומא עם אופרה נהדרת וארוחת ערב במסעדה איטלקית מסורתית, ותהנו מערב מלא במוסיקה ואוכל טוב.

מה כלול בכרטיס שניתן להזמין בקישור: דמי כניסה לתצוגת כלי הקודש של האדריכל פרנצ'סקו בורומיני, פרזנטציה של אמנות רומית ואדריכלות מתקופת הבארוק, הקדמה לתוכנית המוסיקלית, קונצרט מוסיקת בארוק המנוגנת על כלים מוסיקליים מקוריים, וארוחה רומאית מסורתית במסעדת דולצ'ה ויטה האיטלקית הטיפוסית.

להזמנת כרטיסים לאופרה מוסיקה ברומא עם ארוחת ערב רומאית במסעדה

טיפ אחרון חביב לחופשה ברומא עם ילדים –  גלידה! גלידה ג'לאטו איטלקית היא אחת מנקודות השיא של כל טיול לרומא עם ילדים, והילדים שלכם ימשיכו לבקש ג'לאטו גם כשתחזרו הביתה. תוך כדי הטיול ברומא, עברו בגלידריות השונות תוך כדי תנועה- כולן מצויינות!

4 ימים ברומא, פחות או יותר, יספיקו לטיול משפחות מוצלח ברומא שיכלול רבות (אם כי לא מספיק) מן האטרקציות האלה – אבל זה תלוי מאוד בקצב ההליכה של הילדים שלכם, ואם הם ישנים צהריים או לא. ככה או ככה, איטליה בכלל ורומא בפרט הן חוויה נהדרת לילדים.

דירוג הגולשים: טיול משפחות לרומא
דירוג הגולשים 4.33 (3 הצבעות)
Sending

תגובות 2

  • עיר מלאה במזרקות מגניבות, מבנים מלאי מדרגות להורדת הפיצות ( 😉 )
    הייתי במלון דירות Charm Of Rome, קרוב מרחק הליכה של חצי דקה מהמטרו, מלון נחמד מאוד ששווה את הכסף, אך חייבת לציין שהם מאוד נחמדים, אדיבים ואכפתיים! התעניינו בכל רגע עד שהגענו לשדה תעופה ותמיד רצו שיהיה כמה שיותר טוב במלון.
    * יש כמה דברים שאסור לפספס:
    1. כמובן הקוליסאום, יש הרבה שחשבו (כמוני) שזה רק מבנה גדול ומשעמם, אבל היופי שלו יוצא דופן, כדאי להיכנס לסיור הקטנטן בפנים ולראות הכל מלמעלה. יש גם מסעדות טובות מסביב.
    2. גבעת הקפיטולין – מדרגות ללא סוף! אבל הנוף והיופי מלמעלה שווה הכל ( יש שם גם סיור שעולה מעט כדי לראות את רומא העתיקה ).
    3. טירת סנטאנג'לו – המקום הכי יפה ברומא לדעתי. מקום צבעוני בטירוף, יש לידו נהר שאפשר לעשות שייט קטן ומגניב.
    4. פיאצה דל פופולו – בין המקומות הכי תיירותיים ברומא, המון חנויות ומסעדות, מרחק הליכה קצר לכיכר אספנייה ששם נמצא המדרגות הספרדיות.
    5. לאוהבי השופינג ! קניון " רומא אסט " נסיעה של 20 דק' באוטו. שווה כל שקל, אפשר לבזבז שם כמה שעות בכיף ?
    – חייבת לציין שמי שרוצה לעשות סיור בותיקן, עדיף לקנות כרטיסים באינטרנט כדי לא לבזבז שעתיים-שלוש כדי לקנות שם כרטיס. הכרטיס בסביבות ה60 יורו –
    * מבחינת מסעדות וקינוחים יש באמת 3 מקומות שאני ממליצה שלדעתי א ס ו ר לפספס!
    1. אם אתה כבר ברומא…אז כמובן שפיצה!
    זה נמצא בפיאצה דל פופולו – המקום נקרא : PizzaRe, 9 יורו למגש מטורף של פיצה שתלקקו את האצבעות.
    2. פסטה שמכינים על המקום, הכל טרי. זה נמצא בכיכר אספנייה. המקום נקרא : Antica Birreria Viennese.
    3. הגלידות טעימות ברמות מטורפות. אבל הגלידה שנמצאת בפיאצה דל פופולו : Gelateria. רמה מעל הכל… כמות האנשים שם מספרת על זה!
    4 יורו ל3 כדורים שרק תרצו עוד ועוד…

  • טוב, אז רומא… חייבת לציין שהיא הרבה יותר ממה שציפיתי.
    אבל עם כל זה, אי אפשר להתעלם מהיופי שלה!
    עיר מלאה במזרקות מגניבות, מבנים מלאי מדרגות להורדת הפיצות ( 😉 )
    הייתי במלון דירות Charm Of Rome, קרוב מרחק הליכה של חצי דקה מהמטרו, מלון נחמד מאוד ששווה את הכסף, אך חייבת לציין שהם מאוד נחמדים, אדיבים ואכפתיים! התעניינו בכל רגע עד שהגענו לשדה תעופה ותמיד רצו שיהיה כמה שיותר טוב במלון.

    * יש כמה דברים שאסור לפספס:

    1. כמובן הקוליסאום, יש הרבה שחשבו (כמוני) שזה רק מבנה גדול ומשעמם, אבל היופי שלו יוצא דופן, כדאי להיכנס לסיור הקטנטן בפנים ולראות הכל מלמעלה. יש גם מסעדות טובות מסביב.

    2. גבעת הקפיטולין – מדרגות ללא סוף! אבל הנוף והיופי מלמעלה שווה הכל ( יש שם גם סיור שעולה מעט כדי לראות את רומא העתיקה ).

    3. טירת סנטאנג'לו – המקום הכי יפה ברומא לדעתי. מקום צבעוני בטירוף, יש לידו נהר שאפשר לעשות שייט קטן ומגניב.

    4. פיאצה דל פופולו – בין המקומות הכי תיירותיים ברומא, המון חנויות ומסעדות, מרחק הליכה קצר לכיכר אספנייה ששם נמצא המדרגות הספרדיות.

    5. לאוהבי השופינג ! קניון " רומא אסט " נסיעה של 20 דק' באוטו. שווה כל שקל, אפשר לבזבז שם כמה שעות בכיף ?

    – חייבת לציין שמי שרוצה לעשות סיור בותיקן, עדיף לקנות כרטיסים באינטרנט כדי לא לבזבז שעתיים-שלוש כדי לקנות שם כרטיס. הכרטיס בסביבות ה60 יורו –

    * מבחינת מסעדות וקינוחים יש באמת 3 מקומות שאני ממליצה שלדעתי א ס ו ר לפספס!

    1. אם אתה כבר ברומא…אז כמובן שפיצה!
    זה נמצא בפיאצה דל פופולו – המקום נקרא : PizzaRe, 9 יורו למגש מטורף של פיצה שתלקקו את האצבעות.

    2. פסטה שמכינים על המקום, הכל טרי. זה נמצא בכיכר אספנייה. המקום נקרא : Antica Birreria Viennese.

    3. הגלידות טעימות ברמות מטורפות. אבל הגלידה שנמצאת בפיאצה דל פופולו : Gelateria. רמה מעל הכל… כמות האנשים שם מספרת על זה!
    4 יורו ל3 כדורים שרק תרצו עוד ועוד…

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל