ונציה

ונציה עם ילדים – אטרקציות מומלצות

ונציה Venice היא אחת היעדים המתויירים בעולם, עיר ששמה מתקשר כבר מאות שנים לניחוחות של הרפתקאות והפלגה לארצות רחוקות. בין המאה ה-13 וה-15, היא היתה אחת הערים הנהנתניות באירופה ואימפרייה של סחר ימי עם המזרח. כיום, ונציה היא עדיין עיר שאין דומה לה, ובמהלך טיול לוונציה עם ילדים הם ייהנו מאד בחקר הרחובות והכיכרות, התעלות המופלאות והגשרים שאין להם קץ. אבל, ילדים עשויים לזכור את ההנאות והתענוגות הקטנים של העיר הקפריזית הזו הרבה אחרי שישכחו את "מה שחובה לראות". אז עלו על גונדולה, שחקו במשחק האריות של ונציה, בנו מסכות, לכו לאיבוד במבוך צומח – ועוד שלל הרפתקאות מיוחדות לטיול משפחות בונציה

הזמנת דילים לונציה | הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

ילדים מוקסמים מיידית על ידי ונציה, שבה הכל לא רק נראה אחרת – אלא באמת, הכל שונה. הבניינים בצבעי ממתקים, הרחובות עשויים ממים, מטיילים בסירות במקום במכוניות והגאות מציפה את הכיכר המרכזית. כך שזה רק הגיוני שהמקומות שאליהם כדאי ללכת בעיר כמו ונציה עם ילדים והדברים שמומלץ לעשות יהיו שונים מעט מהרגיל גם הם. אין ספק, ונציה היא אתר מרכזי ביותר לטיול משפחות לאיטליה  או טיול בר מצווה באיטליה. בכתבה זו אספנו עבורכם אטרקציות בונציה שיעזרו לכם להפיק את המיטב מכל חופשה בונציה

חופשה בונציה – המלצות לקריאה נוספת:

טיסות לונציה – השוואת מחירים ועצות

השכרת רכב בונציה – השוואת מחירים וטיפים

מלונות מומלצים למשפחות בונציה

תחבורה באיטליה – מידע וטיפים למטייל

סים ו-eSIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

אטרקציות בונציה

ונציה עם ילדים

כמובן, כמו כל מי שהגיע לוונציה אי פעם, מומלץ גם לכם להתחיל ב"סלון" הגדול של העיר – פיאצה סאן מרקו (Piazza San Marco). דאגו להצטייד בלחם ולתת לילדים להאכיל את היונים והשחפים החצופים של כיכר סאן מרקו, שבלי שום בושה יעלו על כפות הידיים שלהם וינקרו פירורי לחם ישירות מהיד – רק עיסוק זה לבדו יכול לקחת שעות

שיט גונדולה קלאסי

טיילו בונציה הציורית בדרך הכי שווה: באמצעות גונדולה. מאות שנות היסטוריה ישוטו לנגד עיניכם בזמן שהגונדולייר משיט אתכם דרך הרחובות המימיים. זו אטרקציית חובה ב'לה סרניסימה' (כלת הים, הכינוי של ונציה) ואסור לפספס אותה אם מגיעים אל ונציה עם ילדים שאינם מפחדים ממים.

הגונדולייר הוא שייט מקצועי שידריך אתכם בבטחון והוא מכיר היטב את נתיבי המים השלווים ואת התעלות הקטנות של העיר.

רוב התיירים נאלצים להיפרד מכמה מאות דולרים עבור נסיעת גונדולה קצרה. בקישור ניתן להזמין מראש שיט גונדולה בונציה בעלות של כמה יורו בלבד, בזכות הסדר מיוחד של חברת טיקטס עם שייטי הגונדולות בונציה. לאחר הזמנת הכרטיס תקבלו כרטיס דיגיטלי בצורת קוד לסמארטפון, אותו תוכלו להציג בונציה ולעלות לשיט בגונדולה.

להזמנת שיט בגונדולה בתעלות של ונציה

ספינת התיירים – שיט בין אטרקציות בונציה בסגנון עלה ורד

אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים אל תפספסו את ההזדמנות לראות את 'מלכת הים האדריאטי' בצורה שהיא אמורה להיראות – מהמים! אוניית התיירים של ונציה, בסגנון עלה ורד, נותנת לכם הזדמנות לחוות את העיר בקצב שלכם – היא מפליגה בין אטרקציות בונציה שאסור להחמיץ כמו האי מוראנו (Murano Island),  האי לידו (Lido di Venezia), וכיכר סן מרקו (Piazza San Marco). האוניות מפליגות במסלול מעגלי והכרטיס שניתן להזמין בקישור מאפשר לכם לרדת בכל תחנה לכמה מן תירצו ולעלות שוב על הספינה הבאה בקו.

הזמנת כרטיס בקישור מאפשרת גם להוריד את מדריך האודיו כדי לקבל הסברים באנגלית בזמן שאתם נהנים מאטרקציות בונציה בנוחיות.

כאתר מורשת עולם, ונציה מושכת אליה כ-30 מיליון מבקרים מדי שנה. אבל זה סיוט לנסות לנווט כאן, עם 118 איים מיניאטוריים שאותם מקיפה מערכת מסחררת של תעלות ומעברי מים. אבל אל חשש – האוניה עלה-רד הזו תחסוך לכם את הצורך לנחש איך למצוא את דרככם, במסלול שמכיל את כל יעדי התיירות החמים ביותר בעיר. כך שתוכלו להתמצא כאן כמו מקומי מצוי.

האוניות בקו התיירים יוצאות באופן מסודר כך שלא תצטרכו להמתין הרבה זמן לאוניה הבאה, ומקומות הישיבה נוחים והנופים המעולים מבטיחים לכם נסיעה בסטייל. תוכלו ליהנות גם מסיור הליכה מודרך הכלול במחיר הכרטיס עם מדריך אודיו שכולל חמש שפות.

להזמנת כרטיסים לספינת התיירים המפליגה בין אטרקציות בונציה

ארמון הדוג'ה Palazzo Ducale

ארמון הדוג'ה (הדוכס של ונציה, שהיה למעשה מלך ונציה) הראשון נבנה במרכז ונציה במאה התשיעית לספירה, אבל נחרב כליל בשריפה. על חורבותיו הוקם במאה ה-14 הארמון הגותי המדהים שניצב כאן היום (וכמובן עבר המון שיפוצים לאורך הדרך). הארמון המפואר הוא תזכורת מרשימה לעוצמתה הגדולה של ונציה בימי הביניים.

להיכנס לארמון הדוג'ה זה כמו מסע אחורה בזמן לגילוי ההיסטוריה והתרבות של 'עיר המסיכות'. בפנים, תמצאו חדרים מהודרים להפליא, שעוצבו ע"י אמנים כמו טיציאן, ורונזה, טייפולו וטינטורטו. צורתו החיצונית מעידה על יופיו, ובפנים, בין מעלה מדרגות מוזהב, קשתות מהודרות והפרסקאות, תזכו לטעימה של הזוהר והכוח הטמונים כאן. אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים אל תוותרו על החוויה שתשאיר ילדים פעורי פה.

כדי לדלג על התורות הארוכים בכניסה בעונת התיירות מומלץ להזמין מראש כרטיס מיוחד (בקישור) שיאפשר לכם לא רק לדלג על התור לארמון הדוג'ה בונציה, אלא גם כניסה לעוד אטרקציות בונציה הממוקמות בפיאצה סן מרקו בה נמצא ארמון הדוג'ה: מוזיאון קורר (Correr Museum), הספריה הלאומית של סן מרקו (Biblioteca Marciana) והמוזיאון הארכיאולוגי (Archeological Museum).

אטרקציה נוספת הכלולה בכרטיס היא ההליכה ב'גשר האנחות' הידוע לשמצה – שנקרא כך על שם קינותיהם של הפושעים שעשו את דרכם מבית המשפט לכלא.

להזמנת כרטיסי כניסה ללא תור לארמון הדוג'ה בונציה לחצו כאן

בזיליקת סן מרקו – St Mark's Basilica

כיכר סן מרקו עוצרת הנשימה היא המוקד התיירותי, החברתי והפוליטי של ונציה במשך יותר מאלף שנה. במרכזה ניצבת בזיליקת סן מרקו המהממת ביופיה, מעוטרת במשטחים מנצנצים.

בזיליקת סן מרקו הפכה לכנסיה לראשונה בשנת 828 כאשר זוג סוחרים הבריחו את גופתו של הקדוש סן מרקו ממצרים בחבית של שומן חזיר (לפי האמונה הרווחת). המשימה המסוכנת הזו הוצאה אל הפועל משום שלפי המסורת, מלאך אמר למרקוס הקדוש שונציה תהיה מקום משכבו האחרון והמנהיגים הוונציאנים לא רצו לחשוב שהמלאך דובר שקר.

מאז אותם ימים הכנסיה נבנתה והוחרבה ונבנתה שוב. היום, בזיליקת סן מרקו היא לא רק אחת הכנסיות היפות ביותר של ונציה, היא אחת הדוגמאות הטובות ביותר לארכיטקטורה ביזנטית בעולם. זהו אחד המבנים היפים ביותר בונציה ואטרקציה שלא תירצו לותר עליה אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים גדולים מספיק כדי להיות בשקט במהלך הטיול בכנסיה.

הכרטיס שניתן להזמין אונליין בקישור (הוא מגיע בתור קוד מיוחד לסמארטפון שלכם כך שאין צורך להיסחב עם נייר) לא רק מאפשר לכם לדלג על התור הארוך בכניסה לכנסיה, אלא גם כולל הטבה של סיור רגלי מודרך בן שעה עם מדריך דובר אנגלית בעל רישיון הדרכה. סיורכם יעניק לכם הצצה להיסטוריה של הרפובליקה של ונציה ומבט מקרוב אל תוך ההדר והפאר של הבזיליקה הנוצצת.

אף שלילדים לא תמיד יש את הסבלנות הנדרשת לביקור בכנסיות, בזו יש די והותר כדי לשמור אותם מרותקים, במיוחד אם תוכלו לתכנן את הטיול כך שתגיעו מאוחר יותר ביום, אחרי שההמונים התפזרו – או, עדיף, סביב  שעות הצהרים, כשכולם הולכים לאכול צהרים והשמש משתקפת מאלפי פיסות פסיפס הזהב בזוהר נוצץ. הקפידו לטפס במדרגות שמובילות מהיכל הכניסה בעקבות השלטים שמובילים ל"לוג'יה דל קבאלי" (Loggia del Cavalli), לעמוד לצד סוסי הענק ולהשקיף מלמעלה על כיכר סאן מרקו.

ברור שזהו מקום פולחן, אבל לא רק. נראה שהכנסיה הזו בוהקת במהלך שעות היום מאחר שהיא מכוסה במוזאייקה נוצצת, שחלק גדול ממנה נוצר ע"י הנחת ציפוי של עלי זהב 24 קראט על גב הזכוכית כדי לסמל את האור האלוהי. ספרו זאת לילדים, הם יידהמו לשמוע על תקרת הזהב אשר נועדה ליצור אפקט מיוחד וכאשר אתם בפנים, שימו לב שהכל סביבכם זוהר ועשיר, כאילו כדי להצהיר: 'הרפובליקה הוונציאנית מפוארת ועשירה!'

אחרי שביליתם זמן בלבהות בכנסיה, תוכלו לחזור חזרה לפיאצה סן מרקו. בשלב זה, כשאתם מלאים בידע וביופיו של המקום, מומלץ לנצל את ההזדמנות לארוחת צהריים משפחתית בה כדאי למלא את בטנכם בטאפאס ונציאני שנקרא כאן cicchetti.

להזמנת כרטיסים לבזיליקת סאן מרקו כולל הטבה של סיור מודרך ודילוג על התור

ארמון הדוג'ה ובזיליקת סן מרקו – כרטיס משולב

נצלו את זמנכם ב'לה סרניסימה' (הרפובליקה של ונציה) באופן היעיל ביותר בכך שתצטרפו לסיור מאורגן העובר על פני שתי אטרקציות בונציה הנחשבות לגולות הכותרת שלה בליווי מדריך דובר אנגלית. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל גישת VIP שתאפשר לכם לדלג על כל התורות בכניסה לארמון הדוג'ה ובזיליקת סן מרקו ולחסוך הרבה זמן יקר של חופשה בונציה. במסגרת כרטיס זה תוכלו לחזות באטרקציות רבות בונציה, כמו הפאלה ד'אורו- Pala d'Oro – יצירת אמנות המכוסה ב-2486 אבנים יקרות, The Paradise –  אחת מיצירות האמנות הגדולות ביותר בעולם, ובגשר האנחות!

להזמנה מראש של כרטיס משולב לארמון הדוג'ה ובזיליקת סן מרקו 

שיט באוניה בתעלה הגדולה (ה"גראנד קנאל")

התעלה הגדולה של ונציה (הגראנד קנאל) היא הרחוב הראשי היפה ביותר בעולם. ארמונות הפאר, קו הרקיע המהמם והגונדולות השטות להן בנחת – ונציה היא כמו ספר מצוייר שמתעורר לחיים לנגד עיניכם. הפלגה בת שעה תיקח אתכם ללב האקשן הציורי של ונציה בעודכם שטים לכם להנאתכם לאורך הגראנד קנאל ובחלק מתעלות המים הצרות יותר עם מדריך דובר אנגלית המשמיע לכם סיפורים אודות העיר המיוחדת והיפה הזו.

שיאה של ונציה כשעדיין הייתה רפובליקה רבת עוצמה שנשלטה בידי השליטים שכונו 'דוג'ה' הוא כיום היסטוריה רחוקה, אבל שתי המורשות המדהימות ביותר שהרפובליקה הוונציאנית הותירה מאחור עדיין חיות ונושמות – הארכיטקטורה המופלאה והתעלות של ונציה שנמצאות עדיין בשימוש נרחב עד היום.

סגנון הבנייה של המבנים המעטרים את הגראנד קנאל מתרברבים ביוקרה שהרפובליקה של ונציה הייתה מפורסמת בזכותה בעבר. (אל תשכחו לנסות לאתר את החלק החיצוני של העיר הפונה אל הים ומעוצב בסגנון אוריינטלי המפגין לראווה את חומרי הבנייה היקרים שנרכשו דרך מסחר עם המזרח הרחוק). והתעלות אינן רק שם כדי לתפוס את עיניהם של התיירים. ונציה נותרת עד היום עיר שמכוניות לא נוסעות בה – כל התחבורה בעיר נעשית בתוך המים או בעגלות הנדחפות בידי אנשים.

השייט הזה עובר בין אטרקצית בונציה ומכסה את רוב הנקודות המעניינות ביותר של העיר המכונה כלת הים. המדריך שלכם יוכל לענות על המון מהשאלות שיצוצו אצל ילדים במהלך השיט. דרך הסיפורים, תגלו כיצד נראה הגראנד קנאל לפני שהכיכרות נבנו, לראות את הגונדולות המפורסמות ולהכיר מקרוב את ונציה של ימינו.

הסיפורים המתלווים לשיט על אטרקציות בונציה וההיסטוריה שלהן ירתקו אתכם, אבל באותה מידה יפליאו אתכם רחובות המים המבודדים המעוטרים בהמון גשרים ציוריים קטנים ומראות הנמצאים הרחק מהמסלול הראשי, שיכירו לכם את הצד השקט יותר של העיר. ונציה היא באמת עיר שכדאי לחוות אותה כשאתם שטים על המים. וסיור זה מציע לכל המשפחה הזדמנות להכיר את ונציה של העבר ואת ונציה של היום, כל זה בזמן שאתם נותנים לרגליים לנוח – בונוס משמעותי כאשר מתכננים טיול אל ונציה עם ילדים אשר כרוך בד"כ בהמון הליכה ברגל.

להזמנת הפלגה בתעלה הגדולה של ונציה

נסיעה באוטובוס המים של ונציה – ACTV 24

רוצים לראות את ונציה עם ילדים ולא ללכת רק ברגל כל היום, אבל לא רוצים להשקיע בגונדולה? בקישור ניתן להזמין כרטיס חכם שמקנה לכם גישה ל-vaporetti (אוטובוסים השטים על פני המים) בונציה, בלידו ובאיי הלגונה, פלוס אוטובוסי מים בעיירות הסמוכות לונציה – מסטרה (Mestre), מרגרה (Marghera) והיבשת המרכזית. האופציות העומדות לרשותכם הן כרטיס שתוקפו 24, 48 או 72 שעות.

יש המון מה לעשות בחופשה בונציה וחבל לבזבז את הזמן על להתמצא בעיר בכוחות עצמכם.

הכרטיס החכם ישאיר לכם יותר זמן להתנסות ביצירת מסיכות מצחיקות ושיט גונדולות ומספק לכם דרל נוחה לחזות באטרקציות בונציה כמו הפלאצו דוקאלה (Palazzo Ducale), בזיליקת סן מרקו (Basilica di San Marco), גלריית האקדמיה (Gallerie dell'Accademia), גשר האנחות (Ponte dei Sospiri/Bridge of Sighs) ואיי הלגונה של ונציה.

הנוף הטוב ביותר של ארמונות ונציה הוא מהתעלה הגדולה, ולאורכה אין טיילת שעליה אפשר ללכת, כך שהמים הם הדרך היחידה לראות חלק מהם. עלו על אוטובוס מים (Vaporetto, ואפורטו) סמוך לארמון הדוג'ה וסעו מסלול שלם כדי לקבל מבט על כל העיר.

בקישור תוכלו להזמין כרטיס חכם שיגיע לסמארטפון וכאשר תגיעו לונציה תוכלו להפעיל אותו וליהנות מנסיעה חופשית באוטובוטסי המים של ונציה. האופציות נעות בין 24 שעות ועד 3 ימים.

להזמנת כרטיס חופשי יומי לאוטובוס המים של ונציה

סרנדה בגונדולה

תהנו משירת הסרנדות המסורתית הנלווית לשיט גונדולה קלאסי בשיט בן 30 דקות לאורך הגראנד קנאל ("התעלה הגדולה") – הדבר הרומנטי ביותר שתעשו בונציה!

שבו לכם בנחת והתענגו מהמראות היפים הנשקפים מהסירה הוונציאנית, החל בארמונות העתיקים של העיר וכלה בגשרים היפהפיים המעטרים את ונציה. תהנו מצלילי מקהלת הבידור שתשיר לכבודכם שירים איטלקיים מסורתיים.

להזמנת שיט גונדולה רומנטי "סרנדה בגונדולה"

איי מוראנו, בוראנו וטורצ'לו: טיול מאורגן של יום מונציה

היסטוריה, אמנות ותרבות משתלבים יחד בקרוז הנעים הזה השט על פני הלגונה הונציאנית, כאשר אתם מלווים במדריך טיולים איטלקי מלא חיים. תבקרו באיי מוראנו (Murano), בוראנו (Burano) וטורצ'לו (Torcello), תחזו ביצירות זכוכית המורנו של המקומיים, תוכלו לרכוש כאן דברי תחרה וגם להצטלם על הרקע הפסטורלי של בתי הדייגים הצבעוניים. אם אתם מתכננים טיול בונציה עם ילדים זוהי דרך נהדרת לחוות את ונציה מזווית קצת אחרת -בקרו בכל שלושת האיים ביום אחד ותלמדו על ההיסטוריה הנפלאה העומדת מאחורי החלק הצפוני של לגונת ונציה (Venetian Lagoon).

האי מורנו מוכר בכל העולם ביצירות הזכוכית שלו ותושבי המקום עוסקים בענף הזה מאז המאה ה-10. בדרככם למוראנו, תוכלו לראות את האי סן ג'ורג'ו מג'ורה (San Giorgio Maggiore), הכנסייה הבנדיקטנית מהמאה ה-16, את הגנים הציבוריים ואת אתר החופים המפורסם, לידו (Lido).

בשיט המאורגן תוכלו גם לראות את יוצרי התחרה של בוראנו, את המבנים הצבועים בצבעים ססגוניים ואת העציצים. זהו גן עדן לצלמים! לאחר מכן, תוכלו לשוטט באי דליל האוכלוסייה טורצ'לו ולבדוק את עבודות הפסיפס היפות בקתדרלת די סנטה מריה אסונטה (Basilica di Santa Maria Assunta).

לאחר מכן, תחזרו חזרה לונציה, סביר להניח עמוסים במוצרי תחרה ויצירות זכוכית מורנו מעשה-יד.

להזמנת כרטיסים לשיט באיי מוראנו, בוראנו וטורצ'לו

ונציה מתוך הגונדולה

הפלגה בונציה בסגנון החביב על המקומיים, מתוך גונדולה ונציאנית קלאסית. בשיט זה תראו את כל האתרים החשובים מהמים, עם נופים מדהימים לעבר בית מוצרט (Mozart House), בית האופרה לה פניצ'ה (Teatro La Fenice), מוזיאון אוסף פגי גוגנהיים (Peggy Guggenheim Collezione), ארמון הדוג'ה (Doge's Palace) והקמפנילה של סן מרקו (St Mark's Campanile) – מגדל הפעמונים של בזיליקת סן מרקו בכיכר סן מרקו. תשוטו לכם בנחת בזמן שאתם מתענגים על המראות המקסימים והגונדולייר (הלבוש בבגדיו המסורתיים) משיט אתכם דרך התעלות הרבות והנסתרות הסובבות את ונציה, כמו שרק מקומי מסוגל. אם אתם מתכננים טיול אל ונציה עם ילדים, זוהי חוויה שאסור לפספס.

להזמנת השיט "ונציה מתוך גונדולה"

ארמון מוצ׳ניגו Palazzo Mocenigo

הפנים המהודר של ארמון מוצ׳ניגו נותר כפי שהיה במאה ה-18, כאשר האליטה של ונציה הייתה מתאספת למסיבות תחת הנברשות הנוצצות. תלמדו איך האצילים חיו בעושר – מהקומה הראשונה של המוזיאון המציגה את האופנה ההיסטורית ועד תערוכות אמנות הכנת ניחוחות – ונציה הייתה בעבר בירת הבשמים! תראו בובות בלבוש תקופתי ובאביזרי יוקרה ואל תחמיצו את תקרת ״אלגוריית הנישואין״ (Nuptial Allegory ceiling) של Jacopo Guarana בחדר הסלון הירוק (Green Living Room).

להזמנת כרטיסים לפאלאצו מוצ'ניגו בונציה

האי סן ג׳ורג׳ו מג׳ורה – סיור מונציה

קחו אתנחתא מההמולה של מרכז ונציה והימלטו לצד השקט של החיים הוונציאנים עם סיור לאי הפסטורלי סן ג׳ורג׳ו מג׳ורה San Giorgio Maggiore Island שהוא חלק מונציה. כאן תבקרו באתר המכונה "כנסיות הוותיקן" (Vatican Chapels), מבנים קונספטואליים שמבטאים רעיונות דתיים בארכיטקטורה בצורה חדשה.

תסיירו בגנים המדהימים ובמסדרונות של מוסד ג׳ורגו סיני (Giorgio Cini Foundation) ותטפסו למגדל הפעמון סן ג׳ורג׳ו (San Giorgio Bell Tower) לנופים היפים ביותר לעבר כיכר סן מרקו (St. Mark's Square) וקו הנוף הצף של העיר. אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים מומלץ מאוד לבקר לפחות באחד האיים של ונציה.

להזמנת סיור מונציה לאי סן ג׳ורג׳ו מג׳ורה

סי לייף לידו די יזולו בונציה SEA LIFE Lido di Jesolo

עם 35 אקווריומים ענקיים המחולקים ע״פ נושא ולמעלה מ-3,000 זנים שונים, סי לייף לידו די יזולו הוא הדבר הקרוב ביותר לצלילה בלי להירטב. למדו על כרישים, רייז, צלופחים, והשתתפו בעד שש האכלות כדי לעורר את התיאבון לכל מה שמתחת לקרקעית הים. זוהי אחת האטרקציות הפופולריות בונציה למשפחות עם ילדים.

בבריכת הסלעים תוכלו לגעת ביצורים ידידותיים כמו כוכבים ושושנות ים ורייז. תוכלו אפילו לגעת בביצת כריש.

חדש ב-2019 – צלופח מוריי החלקלק שאוהב את בית האקווריום שלו כ״כ שהוא גדל לאורך של 2 מטרים בתוכו!

להזמנת כרטיסים לסי לייף לידו די יזולו

ורונה של רומיאו ויוליה: סיור יום באנגלית מוונציה

סעו מוונציה אל וורונה בוואן יוקרתי וברכבת כדי לראות את העיר הרומנטית שבה רומיאו ויוליה – זוג הנאהבים המפורסם ביותר בעולם – נולדו, או לפחות – נולדו בדימיונו של שייקספיר. תושבי ורונה מאוד אוהבים לחלוק את העיר שלהם עם תיירים והמדריך לא שונה מהם. בטיול המודרך מונציה לורונה תיראו את כנסיית ורונה (Verona Cathedral) ואת הבניינים מימי הביניים בפיאצה דה לה ארבה (Piazza delle Erbe), או את צלע הלוויתן שתלויה בכיכר. קפצו לאחד מבתי הקפה הסואנים של ורונה לארוחת צהריים ואחר כך טפסו את מדרגות האמפי למראות נהדרים של העיר.

להזמנת טיול מודרך מוונציה לוורונה

מוזיאונים בונציה

המוזיאון היהודי של ונציה

הכירו מקרוב את התרבות של יהדות ונציה בכרטיס הכולל כניסה למוזיאון היהודי ולשני בתי הכנסת המרשימים ביותר (והעתיקים ביותר) בעיר! חזרו בזמן לאורח החיים היהודי של העיר במוזיאון המציג פריטים מהמאות ה-16 וה-19 הכוללים פריטי טקסטיל, כתבי עת עתיקים ופריטים נוספים המתארים את אורח החיים היהודי של יהודי ונציה לאורך ההיסטוריה.

המוזיאון היהודי משתרע על פני שני חללים. בחלל הראשון תוכלו ללמוד על טקסי החג היהודים כפי שהתקיימו בונציה. בחלל השני, תוכלו לערוך מסע בזמן דרך סדרה של חפצים ודמויות כדי לחוות את ההיסטוריה של יהדות ונציה.

במוזיאון תראו עבודות יד של צורפים, וכן טקסטילים מהמאות ה-16 וה-19. אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים המתעניינים במורשת היהודית שלהם, תוכלו להציץ בספרים ובכתבי עת עתיקים ולהרגיש כאילו ההיסטוריה מתעוררת לחיים מתוך תצוגות העוסקות בחגיגות דתיות ואזרחיות.

הרובע היהודי של ונציה הוא הגטו הקדום ביותר, אשר שימש בימי קדם דווקא להגנה על יהודי ונציה מפני פורעים. אך לאחר מכן בתקופת מלחמת העולם השנייה הוא מילא תפקיד מרכזי בגורלה המר של יהדות ונציה. במקום נמצא כיום בית חב"ד ובית אבות יהודי, וגם מסעדה כשרה ואנדרטה להנצחת קהילת יהודי ונציה שנספו בשואה. זהו איננו מקום עליז או מהנה לטיול בונציה עם ילדים – אבל עבור מתבגרים החוויה יכולה להיות משמעותית.

להזמנת כרטיסים למוזיאון היהודי של ונציה

כרטיס המוזיאונים של ונציה

תעלות, גשרים, אוניות, מבנים מדהימים ומנות פסטה משובחות – כל אלה הפ זכרונות מדהימים של חופשה בונציה, אבל כדי להפיק את המירב מהטיול שלכם ב'לה סרניסימה', חובה להגיע למוזיאונים ולאטרקציות בונציה. כרטיס הגישה של ונציה City Pass מקנה לתיירים כניסה למוזיאונים, מופעים, תחבורה ועוד. הכרטיס מיועד לתיירים שמעוניינים לחוות את מירב האטרקציות בונציה ולחסוך זמן וכסף.

כרטיס המעבר הנהדר הזה יראה לכם הרבה יותר ממה שיש לונציה להציע מאשר האטרקציות הרגילות – תצללו אל תוך העבר במוזיאון ההיסטוריה הטבעית (Natural History Museum/ Museo di Storia Naturale), עלו על אוטובוסי המים ומשם היכנסו למוזיאון הזכוכית (Glass Museum) או אולי כנסו למוזיאון התחרה לחוות קצת בדים וקישוטים, או אולי למוזיאון ארמון מוצ'ניגו (Museo di Palazzo Mocenigo)? וכמובן, אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים חובה להגיע לארמון הדוג'ה (Doge's Palace ) – סמלה של הרפובליקה הוונציאנית – שגם כלול בכרטיס זה, שניתן להזמין בקישור.

להזמנת כרטיס המוזיאונים של ונציה לחצו כאן

מוזיאון לאונרדו דה וינצ'י ונציה Leonardo da Vinci Museum Venice

לאונרדו דה וינצ'י, הסמל האולטימטיבי לגאונות רב תחומית, היה לא רק צייר, אלא גם מהנדס, אדריכל, פסל, מעצב, סצנוגרף, אנטומיסט, מוסיקאי, מתכנן, בוטניסט וממציא. (דמיינו לעצמכם את הבילבול שיכול היה להיגרם כיום בראיונות העבודה). בעזרת הכרטיס שניתן לקנות בקישור תדלגו על התורים הארוכים בקופות הכניסה ותגלו את העולם המופלא של המצאותיו הגאוניות ואת יצירות האמנות שלו במוזיאון לאונרדו דה וינצ'י של ונציה.

רעיונותיו של לאונרדו דה וינצ'י נחשבות לפריצת דרך בזמנו, ובמוזיאון שהוא מחווה לחייו, עבודתו ומוחו המופלא, תלמדו הכול אודות עולמו בלי לעזוב את ונציה. כאן תוכלו להתנסות ולגעת במודלים שונים המייצגים את עבודתו הרחבה במתחם שגודלו מעל 500 מ"ר. המוזיאון מכיל אוסף של יותר מ-60 מכונות פעילות, המכסות תחומים שונים וכוללים פרוייקטים של אמנות והנדסה. ליד כל מודל תמצאו פרטים על אופן הפעולה של כל מכונה. זוהי ללא ספק אחת האטרקציות הכי חינוכיות בונציה ולא כדאי לפספס את מוזיאון דה וינצ'י אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים גדולים מספיק כדי להבין.

בין המודלים שתמצאו במוזיאון: מכונות מלחמה (War Machines), מכונות הנדסה אזרחית (Civil Engineering Machines), מכונות מעופפות (Flying Machines), העיר האידיאלית (the Ideal City) ועקרונות הפיזיקה (Principles of Physics). תוכלו ללמוד גם מאוסף מצגות המולטימדיה, ולאחר ששבעתם מנה הגונה של גאוניות, תוכלו לסיים את ביקורכם בחנות הספרים והמתנות ולרכוש מזכרת.

להזמנת כרטיסים למוזיאון לאונרדו דה וינצ'י ונציה

מוזיאון הצי של ונציה Naval History Museum (Museo Storico Navale)

המבנה ההיסטורי שהיה באמצע המאה ה-16 בית מלאכה ומקום איחסון למשוטים, הפך למוזיאון ההיסטורי של הצי של ונציה. תוכלו לראות כאן ספינות היסטוריות נהדרות, לראות היכן הנפחים נהגו לעבוד, ללמוד על ייצור משוטים ועוד!

הביקור במוזיאון הצי הוא חוויה חינוכית מומלצת למשפחות המגיעות אל ונציה עם ילדים במהלכה תלמדו אודות ההיסטוריה הצבאית של ונציה ועל הקשר האמיץ שהעיר קיימה לאורך השנים עם הים והלגונות הסובבות.

במוזיאון תוכלו לראות יותר מ-25 אלף חפצים מהתקופה שבה ונציה הייתה בדרכה להפוך לאימפריה קולוניאלית חשובה, שהשתרעה מהים האדריאטי הצפוני ועד דלמטיה שבחופה המזרחי ואף כבשה את קפריסין.

אל תשכחו לחזות ברפרודוקציה המרשימה של הספינה בוצ'ינטורו. זוהי ספינת משוטים יוקרתית שעוצבה בצורה יפהפיה ודוכסי ונציה (הדוג'ה) השתמשו בה במהלך טקס נישואי הים (Sposalizio del Mare ) – טקס עתיק המסמל את עוצמתה הימית של ונציה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הצי של ונציה

המוזיאונים של איי ונציה Museums of the Islands

עם הכרטיס המשולב הזה תזכו לגישת VIP כולל דילוג על התורים בכניסה לשניים מהמוזיאונים המעניינים ביותר של ונציה! תוכלו לחקור את אמנות הכנת התחרה הוונציאנית בין המאות ה-16-19 במוזיאון התחרה, ואז לבדוק את תולדות האוסף הגדול ביותר של הזכוכיות המפורסמות של מוראנו במוזיאון הזכוכית, שתי הרפתקאות מומלצות אם מגיעים אל ונציה עם ילדים גדולים מספיק להתעניין במוזיאונים.

מוזיאון התחרה בונציה

כאן תלמדו את אמנות דפוסי התחרה (tatting) של ונציה בין המאות ה-16-20. יש כאן מעל 200 פריטים נדירים ויקרי ערך, כולל עבודות ציור, תצלומים ופריטי תחרה אחרים המוצגים לראווה בארכיון הפתוח (המוזיאון סגור בימי שני).

מוזיאון הזכוכית של ונציה

המוזיאון שהוקם בשנת 1861 שוכן בטירת גותית עתיקה ססגונית ויש בו חפצים רומיים נהדרים מהמאות הראשונה והשלישית לספירה. המוזיאון מאכלס גם את האוסף הגדול ביותר בעולם של זכוכית מוראנו, כולל יצירות מופת עשויות זכוכית מהמאות ה-15 וה-20.

להזמנת כרטיס משולב למוזיאון הזכוכית ומוזיאון התחרה בונציה

בית האופרה לה פניצ'ה La Fenice Opera House

האופרה של ונציה היא מה שהפיצה מסמלת עבור נאפולי ובית האופרה ה-Teatro La Fenice ייתן לכם טעימה תיאטרלית מצויינת מהאופרה האיטלקית. המבנה המהמם הזה הוא אחד מאבני הציון החשובים ביותר בהיסטוריה של התיאטרון האיטלקי וכן בתולדות האופרה כולה, ואחת החשובות שבין אטרקציות בונציה.

חפרו עמוק בתוך תולדות התיאטרון, מימיו הראשונים ועד זמננו, ובדקו את תצוגת מריה קאלאס. זמרת הסופרנו היוונית-אמריקאית המוכשרת הזו הייתה אחת מזמרות האופרה המפורסמות והמשפיעות ביותר של המאה ה-20. השנים שבילתה בונציה הן מן השנים היפות ביותר בחייה ותלמדו כאן מדוע.

הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל גישת VIP שתאפשר לכם לדלג על התור בכניסה לבית האופרה האיטלקי המהמם הזה. הכרטיס כולל כניסה לאולם הכניסה הגדול, להיכל התיאטרון, התא המלכותי ובחדרים האפולוניים בליווי מדריך קולי. אם אם מתכננים טיול בונציה עם ילדים שכולל היכרות עם התרבות האיטלקית, סיור זה בונציה יקנה להם טעם אמיתי של האופרה והתיאטרון של ונציה.

להזמנת כרטיסים ללא תור לבית האופרה של ונציה ליחצו כאן

טיול כנסיות בונציה Chorus Churches Circuit

ונציה היא המקום בו תמצאו את המסיכות, התעלות, הגונדולות, וכמובן, כמה מהכנסיות המדהימות ביותר בעולם. כרטיס הכנסיות של ונציה, שניתן להזמין מראש בקישור, מאפשר לכם לבקר ולגלות 16 מהדוגמאות המשובחות ביותר של אדריכלות דתית בונציה. תכירו מקרוב את יצירותיהם של טינטורטו ורובנס בכנסיית סנטה מריה דל גיגליו (Church of Santa Maria del Giglio), תראו את המבנים הדומיניקאנים הטבעיים ועוד!

לאחר הזמנת כרטיס בקישור תקבלו כרטיסים דיגיטליים לסמארטפון. כאשר אתם מגיעים לחופשה בונציה, כל מה שעליכם לעשות הוא להציג את הכרטיסים הדיגיטליים שלכם בכניסה לכל אחת מ-16 הכנסיות ב-Circuit (מלבד כנסיית FRARI) ויינתן לכם כרטיס הזהב – ה-Chorus Pass – המקנה לכם כניסה לכל 16 הכנסיות המקסימות של ונציה.

כנסיית גסאוטי היא הקומפלקס הגדול ביותר של המאה ה-18 שעדיין קיים היום בונציה הקסומה, היא נבנתה עבור הדומיניקאנים בין 1726 ל-1735. הרימו את עיניכם לתקרה ושם תמצאו שלוש פרסקאות המייצגות את "ההתגלות של הבתולה לקדוש דומיניק" ("The Apparition of the Virgin to St. Dominic), את "The Institution of the Rosary" ואת "התהילה של הקדוש דומיניק" (“The Glory of St. Dominic”).

טיילו בכנסיית סנטה מריה דל גיגליו (שנוסדה במאה התשיעית) ותוכלו להבחין ביצירותיו של ג'וספה סרדי על הקיר החיצוני. יצירותיו הן מהביטויים היצירתיים ביותר של אמנות הבארוק של ונציה. הכרטיס חוסך לכם זמן וכסף בזמן שאתם עוברים בין אטרקציות בונציה. אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים הסבירו להם שבעת טיול בכנסיה חובה לשמור על השקט.

להזמנת כרטיס הכנסיות של ונציה

מוזיאון בית קווריני סטמפליה Querini Stampalia Foundation

המוזיאון הביתי של משפחת קווריני סטמפליה נחשב בקרב תיירים רבים בונציה כמקום המושלם להגיע עליו כדי לקבל השראה, לא מעט בזכות עבודות רסטורציה של האדריכל קרלו סקרפה שהתבצעו בין 1961 – 1963. תראו כאן יותר מ-400 יצירות אמנות ופרסקאות מהמאות ה-18 וה-19, ממש בלב ליבה של ונציה!

בזמן שאתם סוקרים את המוזיאון המרתק הזה השוכן על תעלה קטנה, תוכלו להבין כיצד הונציאנים חיו כאן לפני 400 שנה.

תראו כאן יצירות של אמנים מפורסמים כמו ג'ובאני בליני, ברנרדו סטרוצי, ג'יאמבטיסה טייפולו ועוד. תוכלו להתפעל מהקירות המכוסות בסצנות המתארות את אורח החיים של ונציה ומעבר אליה.

תגלו פרסקאות יפהפיות ופריטים שהשתייכו למשפחת קווריני, כולל ריהוט, נברשות, פסלים וכלי פורצלן. וכשתסיימו לשאוף אל קרבכם את העבר, תוכלו להתרענן ולהירגע בחדר הספריה, בבית הקפה או בחנות המזכרות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון קווריני סטמפליה

הגלריה לאמנות Casa Tre Oci

צאו לסיור באחד מן המבנים הוונציאנים המודרנים המרשימים ביותר בונציה וגלו את עולם הצילום הנפלא של האי ג'ודקה (Giudecca island). הצלמים שביניכם לא ירצו להחמיץ את גולת הכותרת הוונציאנית הזו!

הארמון המודרני הניאו-גותי שבתוכו נמצאת הגלריה לאמנות עוצב ע"י האמן מריו דה מריה (הידוע גם כמריוס פיקטור) ב-1913 ונחשב לדוגמה טובה לאדריכלות הוונציאנית של תחילת המאה ה-20. הוא גם אחד מן היעדים העיקריים של העיר לקיום ירידים.

בקרו באי ג'ודקה וגלו את האוצר הניאו-גותי הזה בעצמכם. הקאזה דיי טרה אוקי מכילה אוסף קבוע רחב מאוד של צילומים והתערוכות המשתנות מתעדכנות לעתים תכופות, ומציגות את עבודותיהם של כמה מן הצלמים הטובים ביותר בעולם.

להזמנת כרטיסים לקאסה טרה אוצ'י

המרכז התרבותי Giorgio Cini Foundation: סיור מודרך

האי סן ג'ורג'ו מג'ורה הוא אי קטנטן, רווי בסיפורים מרתקים, המהווה חלק מונציה. המרכז התרבותי Fondazione Giorgio Cini שוכן בכנסיית סן ג'ורג'ו, והוא עבר שחזור מרהיב עין בשנות ה-1950. אפשר לחזות כאן באדריכלות המדהימה האופיינית לונציה ובספרייה הגדולה הקיימת כאן היום.

אגודת ג'ורג'ו צ'יני קרובה מאוד לכיכר סן מרקו (Piazza San Marco), והגישה אליה היא באמצעות אוטובוסי המים – הואפורטים – בלבד. המנזר המקורי נבנה כבר בשנת 998 לספירה אבל הושמד ע"י נפוליאון שלקח רבים מן האוצרות שלו בחזרה איתו לפריז.

היום, זהו אחד המוסדות התרבותיים הראשונים במעלה באיטליה, והמבנה מכיל גם ספריה מאוד נרחבת וכן אוסף של חפצי אמנות ומסמכים היסטוריים.

הסיור המודרך יוביל אתכם דרך ציוני הדרך התרבותיים והארכיטקטוניים של הבניין ויסתיים ב-Cypress Cloister – אגף קפריסין – שהוא האזור הישן ביותר של הקומפלקס הזה, הניצב כאן יותר מאלף שנה.

הזמנת כרטיסים לסיור מודרך ב – Giorgio Cini Foundation

הופעות בונציה

ארוחת ערב עם מופע חגיגי

בתיאטרון ונציאני רומנטי יפהפה, בין נברשות מהודרות ופסלים עתיקים, תחוו ערב קסום שמשלב מוסיקה וארוחה יוקרתית. תראו כאן זמרים בינלאומיים, רקדנים, אקרובטים ונגנים – ובכניסה תקבלו אפריטיף ונשנושים. בזמן שאתם יושבים ולוגמים להנאתכם יין משובח בארוחת הגאלה הזו, תחזו במוזיקאים וירטואוזים מפליאים בנגינה על גבי פסנתר כנף.

זה יהיה ערב בלתי נשכח בסגנון המולאן רוז', במופע הקסום של ונציה (Grand Magic Show) שמתקיים בתיאטרון ישן מהמם ביופיו ומפואר להפליא על כל הנברשות והעתיקות שבו.

אם אתם מגיעים אל ונציה עם ילדים ודאו שבמלון שהזמנתם יש שירותי בייבי סיטר. התחילו את הערב במתאבנים ובקוקטייל במבואת המבנה, ואז תנו למופע להתחיל – הזמינו את המנה האהובה עליכם מתוך תפריט מגוון המכיל בשרים, דגים, מנות צמחוניות, כולל חצי בקבוק יין, ותנו למוסיקאים, לרקדנים ולזמרים וללוליינים לבדר אתכם!

להזמנת כרטיסים ומידע נוסף על ערב חגיגי בונציה הכולל ארוחת ערב ומופע מיוחד

קונצרט של ההרכב הונציאני המפורסם Interpreti Veneziani

הכינו את עצמכם לרוק הבארוק: התנסו בקונצרט מרהיב בכנסיית וידאל (Church of Vidal) הוונציאנית מהמאה ה-17. מוצרט, באך, ויולדי ועוד מתנגנים כאן בערב רומנטי שיכול להפוך לגולת הכותרת של חופשה בונציה.
ההרכב המוסיקלי Interpreti Veneziani המנגנים בכלי מיתר וצ'מבלו החלו להופיע ב-1987 והפכו מיד ללהיט בסצנה המוסיקלית של ונציה.

המוסיקה הקאמרית שלהם תרגש אתכם כשתצפו בהם מופיעים על המזבח הישן, ממש מתחת לציור המפורסם San Vidal on Horseback של המאסטרו של הרנסנס קרפאצ'ו.

המוסיקה מלאת החיים והחיוניות (ה'בריו') האיטלקי יהדהדו במוחכם הרבה אחרי שהמוסיקה מסתיימת.

להזמנת כרטיסים מראש לקונצרט בונציה

קונצרט ארבע העונות של ויולדי

מסע היסטורי בזמן עם תזמורת נגנים הלבושה בבגדים אותנטיים מן המאה ה-18. תרגישו כאילו אתם חלק ממופע פרטי כמו בני המלוכה האיטלקיים. תיהנו מהסביבה המרשימה של אולם המופעים המהודר Scuola Grande di San Teodoro שהוא אחד מאולמות הקונצרטים היוקרתיים ביותר והישנים ביותר של ונציה. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל פינוק בונוס לשוחרי מוזיקה קלאסית בעת חופשה בונציה – גם הופעה מיוחדת של יצירת המופת 'ארבע העונות' של ויולדי, וגם שלושה קונצרטים נוספים לכלי מיתר.

להזמנת כרטיס לקונצרט ארבע העונות של ויואלדי ועוד 3 קונצרטים לכלי מיתר

ונציה עם ילדים – פעילויות מומלצות

טיילו בתעלה הגדולה (Grand Canal) באמצעות אוטובוס מים – הנוף הטוב ביותר של ארמונות ונציה הוא מהתעלה, ולאורכה אין טיילת שעליה אפשר ללכת, כך שהמים הם הדרך היחידה לראות חלק מהם. עלו על אוטובוס מים (Vaporetto, ואפורטו) סמוך לארמון הדוג'ה וסעו מסלול שלם כדי לקבל מבט על כל העיר.

צלמו תמונות של השימושים המפתיעים ביותר לסירות – במהלך שיט בתעלה הגדולה אתם צפויים לראות כמה כאלה, אבל זה רעיון טוב למשחק גם בזמן שוטטות. חפשו סירות שמחליפות חנות מכולת –  יש כזו בססטייר של דורסודרו (sestiere of Dorsrudro), סמוך לקמפו סן ברנאבו (Campo San Barnabo); וגם – חפשו סירות שמשמשות כמונית, משאית זבל, רכב הלוויה, או אפילו משאית DHL או UPS.

סעו בטרג'טו (Traghetto) – הגונדולות הקטנות והמינימליסטיות הללו מהוות מעבר חציה צף מצד אחד של התעלה הגדולה לצד השני בין ארבעת הגשרים הגדולים שחוצים את התעלה. לא רק שהן חוסכות קילומטרים של הליכה, הן גם הנסיעה הזולה ביותר בעיר – בעלות של יורו אחד בלבד.

בקרו אצל אמן מסכות – הסמטאות הצרות של סאן פולו הן מקום טוב למצוא בו את החנויות שמכינות את מסיכות הקרנבל המסוגננות, ובהן גם אפשר בדרך כלל לצפות ביוצרי המסכות בעבודתם. אפילו טוב יותר מכך, החנות צ'ה מקאנה (Ca’ Macana) בקאלה דלה בוטג'ה (Calle della Bottegha) סמוך לקמפו סן ברנבא בדורסודרו מציעה שיעורים בהכנת מסיכות. אם תתכננו את לוח הזמנים שלכם נכון, ילדים ומבוגרים יוכלו ללמוד את אומנות הכנת המסיכות בעצמם ולחזור הביתה עם מסיכה בעיצוב משלהם.

משחק האריות של ונציה – ונציה מלאה בתבליטים ויצירות אומנות עם דמותו של האריה המכונף, סמלה של ונציה. משחק פופולרי עבור משפחות שמטיילות בעיר ונציה עם ילדים הוא "משחק האריות של ונציה" – כל אחד מהילדים מנסה לזהות (ולספור) כמה שיותר אריות. זה כמו פוקימון גו, רק עם אריות מכונפים ו… בלי טלפון.

ללכת לאיבוד – לא לבד, כמובן, אבל עם ההורים, תנו לילדים לנסות למצוא את דרכם דרך המבוך המימי הענקי שהוא ונציה. סאן פולו (San Polo) הוא מקום טוב לעשות זאת. הביטו במפה ובחרו מטרה, צאו לדרך, ואז ראו כמה קרוב הגעתם אליה.

מצאו את סאנטה מאריה דל מירקולי (Santa Maria del Miracoli) – בקנארגיו (Cannaregio), מיד לאחר סאן פולו, חפשו את הכנסיה הקטנה החביבה על הוונציאנים, שבד"כ מוצאת חן גם בעיני הילדים. בכנסיה קטנה מאד – במונחים איטלקיים, לפחות – אפשר למצוא את כל העושר האמנותי של קתדרלה ענקית, מסודר בתבניות גיאומטריות בשיש ורוד, לבן וירוק. היא מכונה גם "כנסיית השיש".

בקרו באי ניפוח הזכוכית, מוראנו – נכון, כל התיירים עושים את זה, אבל יהיה חבל לפספס הזדמנות לצפות באומנים המוכשרים הללו הופכים עיסות של זכוכית מותכת לאגרטלים ופסלים עדינים. זה גם המקום לקנות מחרוזות צבעוניות של חרוזי מורנו, במחצית המחיר מזה שניתן למצוא בחנויות בעיר.

לכו לאיבוד במבוך צומח – אחרי כמה ימים בוונציה, כולם יצטרכו מנוחה מעומס היתר החושי, וטיול לתעלת ברנטה (Brenta Canal) הוא התרופה הנדרשת. קחו אוטובוס ישירות לסטרה (Stra) או מירה (Mira) ושכרו אופניים מ-Rental Bike Service כדי לרכוב לאורך התעלה לווילה פיזאני (Villa Pisani). יתכן שהפלאצו עצמו לא יעניין ילדים, אבל הם יתעניינו בגן. צפו שהם יהיו בהלם מוחלט מאיל לאבירינטו ( Il Labirinto borges), מבוך הצמחיה המסובך ביותר בעולם.

תריסר מעגלים סובבים של שיחים, גבוהים מכדי שאפשר יהיה להציץ מעליהם, מקיפים את המגדל שעומד במרכז המבוך. הקפידו לאחוז בידיהם של ילדים קטנים, כי מרגע שיצאו מטווח ראייתכם יהיה קשה מאד למצוא אותם שוב. אל המגדל מטפסים באמצעות מדרגות לוליניות כפולות, ובדרך כלל יש שם מישהו שיוכל להנחות את מי שאיבד את דרכו לגמרי.

חשבו על עתידה של ונציה – אפילו ילדים קטנים יכולים למצוא את המקומות שבהם השקיעה החוזרת ונשנית במי מלח עיכלה את אבני היסודות שמתחת לבתים. ילדים גדולים מספיק כדי ללמוד על התחממות גלובלית והמסת הקטבים יוכלו לקבל בונציה תמונה מוחשית מאד של מה שתעשה עליה של חצי מטר בלבד בגובה הים – במיוחד אם הם שם בזמן גאות השיא בעת ירח מלא.

לטיול משפחות לונציה
דירוג הגולשים 4.38 (8 הצבעות)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל