השכרת רכב באירופה מידע חשוב

השכרת רכב באירופה – מה חשוב לדעת?

השכרת רכב באירופה – המדריך המלא (כולל וידאו): כל המידע הנחוץ לנהג לפני השכרת רכבים באירופה, החל ממנוע חיפוש מיוחד להשוואת מחירי השכרת מכוניות באירופה שיאתר עבורכם את המחיר הכי זול ויחסוך לכם מאות שקלים, דרך המלצות למטייל על טיול באירופה ברכב שכור ומעבר גבולות, ועד טיפים ומידע לנהג על נהיגה באירופה וחוקי התנועה

כדי לבצע השוואת מחירים של השכרת רכב באירופה ולאתר את המחירים הכי זולים השתמשו במנוע החיפוש להשוואת מחירי השכרת רכב בעולם שבדף זה – התהליך קצר ופשוט ויסייע לכם לבצע השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב באירופה אשר נחשבות אמינות ומוכרות ומספקות שירות לקוחות באנגלית. בשדה "ארץ" ביחרו את המדינה בה אתם מתכננים להזמין השכרת רכב באירופה (אפשר לבדוק כמה מדינות כמובן), בשדה עיר את העיר בה אתם מתכננים להתחיל את הטיול, ובשדה תחנה את המיקום המדוייק אליו אתם מעדיפים להזמין השכרת רכב באירופה (למשל – השכרת רכב בשדה התעופה של מרסיי או בתחנת הרכבת של מילאנו). אח"כ הזינו את התאריכים הספציפיים אליהם אתם מתכוונים להזמין השכרת רכב באירופה, וליחצו "חפש" כדי לצפות בתוצאות השוואת המחירים בין חברות השכרת רכבים שונות (על מיגוון דגמי מכוניות) ולהזמין השכרת רכב באירופה אונליין

השכרת רכב באירופה – מנוע חיפוש והשוואת מחירים


השכרת רכבים באירופה – המלצות וטיפים למטייל

השכרת רכב באירופה – חציית גבולות ברכב שכור

אם אתם מתכוננים להזמין השכרת רכב באירופה ולחצות גבולות ברכב שכור, ברוב המדינות תצטרכו לשאת עימכם מכתב הסכמה של סוכנות השכרת הרכב באירופה, המאשרת להוציא את הרכב למדינות אחרות. זה תקף לגבי מכוניות מושכרות וגם על מכוניות שהשאלתם מידידים אם הידיד אינו נוסע עימכם ברכב. שימו לב שלמרות שהגבולות בתוך האיחוד האירופאי פתוחים, לא תמיד חברת השכרת הרכב באירופה תאשר להוציא את המכונית מהמדינה בה שכרתם אותה, לפעמים הדבר יהיה כרוך בתוספת תשלום, ולא תמיד הדבר מתאפשר לכל מדינה, אפילו מדינות באירופה.

חברות רבות העוסקות בהשכרת רכב באירופה במערב היבשת אינן מאשרות להוציא רכבים מסויימים, בעיקר רכבי יוקרה, למדינות באירופה הידועות לשמצה בגניבת רכבים – בעיקר מדינות מזרח אירופה אך לעיתים קרובות גם איטליה. אם אתם מתכננים טיול באירופה ברכב שכור בכמה מדינות עליכם לוודא שסוכנות השכרת הרכב באירופה (במדינה בה אתם מתכננים לשכור רכב) מאשרת את הכנסת הרכב למדינות אליהן אתם מתכוונים להיכנס, ושימו לב שהדבר יכול להשתנות גם בין קטיגוריות רכבים שונות באותה סוכנות השכרת רכבים באירופה.

השכרת רכב באירופה – מחירים וטיפים לחיסכון

אם אתם מתכוונים לשכור רכב לנסיעה ברחבי אירופה, כדאי לבדוק את תעריפי השכרת הרכבים במדינות השונות אליהן אתם מתכננים להגיע במקום להגיע למדינה מסויימת ולשכור שם רכב. הבדלי המחירים יכולים להיות מאוד משמעותיים במיוחד להשכרת רכב באירופה לתקופות ארוכות יותר, עד כדי כך שבמקרים מסויימים יהיה כדאי לשנות את הזמנת הטיסות שלכם בהתאם. למשל, אם אתם מתכננים טיול בסקנדינביה ברכב, לעיתים קרובות הרבה יותר זול להזמין טיסה לגרמניה ולשכור רכב שם בתעריפים סבירים מאשר לשלם את המחירים היקרים מאוד של השכרת רכב בנורבגיה או בדנמרק.

ככלל, מחירי השכרת רכב במערב אירופה יהיו תמיד יקרים יותר מאשר מחירי השכרת רכב במזרח אירופה, ומחירי השכרת רכב בצפון אירופה יהיו תמיד יקרים יותר מאשר מחירי השכרת רכב בדרום אירופה. כמובן, יש לכך יוצאים מן הכלל, אך כאשר אתם מבצעים השוואת מחירים של השכרת רכב באירופה, כדאי תמיד להתחיל מהמדינה הכי דרומית והכי מזרחית שאתם מתכוונים לכלול בטיול שלכם, סביר להניח שבה תמצאו את המחירים הכי זולים להשכרת רכב באירופה המסלול שלכם. בהתאם לכלל זה, מחירי השכרת רכב בפולין (מזרח אירופה) יהיו כמעט תמיד זולים יותר מאשר מחירי השכרת רכב בגרמניה הצמודה לה ממערב, ומחירי השכרת הרכב באוסטריה הצפונית יותר יהיו כמעט תמיד יקרים יותר בהשוואה למחירי השכרת רכבים באיטליה הדרומית יותר.

שימו לב לכך שתצטרכו בד״כ מכתב הסכמה לפני שאתם חוצים גבולות באירופה ברכב שכור וחברות השכרת רכב מסויימות אינן מספקות את המכתבים האלה (והביטוח רכב שלהן לא תקף במדינות אחרות באירופה!) ואילו חברות אחרות מוסיפות תשלום. בעת חיפוש השכרת רכב באירופה במחירים זולים הכינו את עצמכם להשכרת רכבים קטנים אבל יותר חסכוניים, ורוב המכוניות שתמצאו בסוכנויות השכרת רכבים באירופה במחירים משתלמים אינן אוטומטיות, אז אל תצפו לרכב אוטומטי אלא אם כן אתם מחפשים זאת במיוחד (והמחירים של השכרת רכב אוטומטי באירופה בד״כ גבוהים יותר).

לפני הזמנת השכרת רכב באירופה מומלץ לצפות בסרטון הוידאו (באנגלית) המכיל טיפים והמלצות חשובות על חברות השכרת רכבים באירופה

בכל מקרה, הנהיגה באירופה מאוד יקרה. מחירי הדלק נעים בין 1.30-1.80 יורו לליטר ברוב אירופה, ברוסיה זה מעט יותר זול. תעריפי השכרת הרכב באירופה נחשבים ליקרים והם כפולים או משולשים מאלה שבצפון אמריקה, אך עדיין, במדינות רבות באירופה השכרת רכב זולה יותר מאשר השכרת רכב בישראל. דמי האגרה בכבישים מהירים הם דבר נפוץ באירופה, במיוחד באיטליה, ואגרות מיוחדות על עומס במרכז העיר גם הן נפוצות בערים גדולות באירופה, כך שהחנייה יכולה לעלות עד 50 יורו ליום בערים היקרות ביותר. השכרת רכב באירופה יכולה להיות נעימה ונוחה בעיקר כדי להגיע לאזורים כפריים ולערים קטנות, אבל רוב האירופאים מחשיבים חופשה בערים גדולות באירופה כמו פריז, בריסל ואמסטרדם עם רכב מושכר כדבר לא נחוץ.

גיל מינימום להשכרת רכב באירופה

כמעט בכל מקום, בעיקר באיחוד האירופי, נהג צריך להיות בן 18 ומעלה כדי לנהוג, אפילו עם השגחה, ובמדינות המפעילות שיטות למידת נהיגה מדורגות, זה בד״כ תהליך ארוך להשיג רישיון וכמעט לעולם לא זמין לאזרחים של מדינות אחרות בכל מקרה. מקרים חריגים כוללים את פורטוגל, אירלנד ובריטניה. יחד עם זאת, כל סוכנות השכרת רכב באירופה מקיימת מדיניות אחרת בקשר להשכרת רכב לנהגים צעירים. רוב חברות השכרת הרכב יגבו תוספת מחיר על השכרת רכב באירופה לנהג צעיר – כאשר ההגדרה של גיל הנהג המוגדר כנהג צעיר תשתנה בין חברות השכרת רכב באירופה.

השכרת רכב ונהיגה באירופה – ציוד חובה

משולש אזהרה חובה כמעט בכל מדינה באירופה, וחייבים להשתמש בו במקרה של תקלות ברכב.

אפודים מחזירי אור הם חובה באוסטריה, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, צרפת, גרמניה, איטליה, נורבגיה, פורטוגל וספרד, ובמדינות אחרות הנוהג הולך וצובר פופולריות.

ברוב המדינות באירופה גם מכוונני אורות קדמיים הם ציוד חובה, אבל בבריטניה ובאירלנד, רק אם אתם נוסעים ברכב מהיבשת (ולא מהאיים הבריטיים, אם הזמנתם השכרת רכב בסקוטלנד, אנגליה או אירלנד אין בכל צורך..

מסמכים נדרשים לנהיגה באירופה

רישיון נהיגה בינלאומי אינו חובה לבני לאומים מסויימים, ובכל מדינה באירופה הכללים מעט משתנים לגבי הצורך ברישיונות נהיגה, כך שמאוד קשה לענות על השאלה – האם ישראלים זקוקים לרישיון נהיגה בינלאומי בעת נהיגה באירופה? אבל רישיון נהיגה בינלאומי הוא עניין זול שיכול לחסוך לכם צרות עם הרשויות המקומיות ועם שוטרי תנועה שלא תמיד בקיאים בדקויות ההסכמים הדיפלומטיים לגבי אזרחי אילו מדינות נדרשים לשאת רישיון נהיגה בינלאומי. לכן מומלץ להוציא רישיון נהיגה בינלאומי לפני השכרת רכב באירופה גם אם הדבר איננו חובה וגם אם סוכנות השכרת הרכב באירופה איננה דורשת זאת.

מסמכים נוספים הנדרשים בעת השכרת רכב באירופה או נהיגה באירופה –

מסמך רישום מקורי של הרכב חובה

תעודת ביטוח חובה

מדבקה בשחור ולבן עם 1 עד 3 אותיות חובה ברכבים שאינם בעלי לוחית רישוי של ה-EU

מדבקת vignette המהווה למעשה מס תשלום על כבישי אגרה נדרשת בכבישים מהירים במדינות מסויימות באירופה. זה בד״כ מסומן בנקודות חציית הגבול אבל לא בנתיבים המובילים לכבישים.

נהיגה באירופה

נהיגה באירופה משתנה מאוד ממקום למקום. ברוב אירופה, הנהיגה היא בצד ימין של הכביש כמו בישראל – אלא אם כן אתם מתכננים השכרת רכב בבריטניה, אירלנד או בקפריסין, בהן הנהיגה היא מצד שמאל של הכביש (אבל לא קשה להתרגל לכך). באופן כללי, מזרח אירופה הקומוניסטית לשעבר ומערב אירופה שהתאחדה לאיחוד האירופאי במאה שעברה, הן שני עולמות שונים לגמרי.

ברוב מדינות מערב אירופה, תשתית הכבישים טובה וכוללת מערכות ענפות של כבישים מהירים, בזמן שבמדינות מזרח אירופה עדיין עובדים קשה על פיתוח הכבישים הרעועים של התקופה הקומוניסטית. במהלך חופשות באירופה, בעיקר בקיץ ובתקופת חג המולד, נהיגה באירופה בכבישים המהירים יכולה להפוך לסיוט, בעיקר בגרמניה (הקשיבו למילה Stau שמשמעותה פקקים בשידורי התנועה ברדיו).

חוקי התנועה באירופה

אין הגבלות מהירות אחידות ברחבי האיחוד האירופי. האוטובהן שידוע ברחבי העולם כאוטוסטרדה בגרמניה ללא הגבלת מהירות, מוגבל היום בעיקר לחלקים כפריים בגרמניה. במרבית הכבישים המהירים באירופה, המהירות המוגבלת היא בין 110-130 קמ״ש, ובכבישים המהירים שאינם מחולקים לנתיבים המהירות נעה בין 80-100 קמ״ש.

ההבדל העיקרי למי שרגיל לנהיגה בישראל הוא שבעת נהיגה באירופה הנתיב השמאלי ביותר הוא לא הנתיב המהיר ביותר (כפי שמשתמשים בו בישראל) אלא הנתיב המיועד לעקיפה וחל איסור לעקוף מצד ימין. אילו למעשה אותם חוקים כמו בישראל אלא שבאירופה מקפידים עליהם באמת, כך שמותר להיות בנתיב המרכזי רק כשאתם מנסים לעקוף. אם תישארו בנתיב המרכזי, תמצאו רכבים שמנסים להוריד אתכם מהכביש או מהבהבים לכם, וכן משטרת תנועה שתשמח לקנוס אתכם. זכרו להשתמש באיתות במהלך החלפת נתיב.

מלבד ברחובות PRIORITY (שיש להם סימון מיוחד) יש כלל נהיגה באירופה המחייב לאפשר לתנועה המגיעה מימינכם זכות קדימה בצמתים ובמעברי חצייה שאינם מסומנים, ונהגים אחרים יצפו שתיענו לכלל הזה. הדבר תקף גם לגבי צמתי T בלתי מסומנים. בכיכרות המצויות בכל אירופה, לרכבים שנמצאים כבר בכיכר יש זכות קדימה כאשר יש שלט משולש המסמן לנהגים המתקרבים לכיכר. זכרו לאותת כאשר אתם יוצאים מכיכר. אל תפנו שמאלה ברמזור אדום (אלא אם כן הרמזור כולל סמל של חץ ירוק, ובמקרה זה מותר לפנות ימינה באדום).

לאופניים יש אותו מעמד כשל רכבים, אם כי זה משתנה מעט ממדינה למדינה באירופה. רוכב אופניים המגיע מימין, למשל, הוא בעל זכות הקדימה. תמרורים ושלטי תנועה דומים זה לזה בכל אירופה, אבל יש הבדלים מסויימים בעיצוב ובפירוש השלטים, כך שכדאי לבצע בדיקה זריזה לגבי החוקים בכל מדינה לפני הנסיעה. לפני נהיגה באירופה כדאי לצפות בסרטון הוידאו (באנגלית) המכיל המלצות חשובות למטייל על נהיגה באירופה –

מומלץ להימנע מנהיגה באירופה במרכזי ערים גדולות. למשל לונדון, פריז, רומא, אתונה, בלגרד או מוסקבה, אם אינכם רגילים לנהיגה באירופה. בד"כ ערים גדולות באירופה הן ערים עתיקות שהאזור המרכזי שלהן הוא המרכז ההיסטורי או העיר העתיקה, איזורים אלו נבנו זמן רב לפני המצאת המכוניות והם לא בנויים להתמודד עם רמות התנועה הנהוגות בימים אלה. הרחובות במרכזים האלה הרבה פעמים צרים וקשים לנהיגה. כך שרוב הזמן הנסיעה תהיה איטית, מתסכלת ואולי גם קצת מסוכנת, ואפילו אז, מציאת מקום חנייה יכולה לקחת הרבה זמן ולהיות יקרה במידה מפתיעה. כמובן, אם אתם מתכננים לצאת מעיר כזו לטיול באירופה הכולל גם איזורים כפריים השכרת רכב באירופה היא בהחלט פיתרון נוח, אבל לא לנהיגה במרכזי הערים הגדולות.

במקום זאת, בחרו מקום חנייה בפרברי העיר, שם אפשר לעיתים קרובות לחנות בחינם, והשתמשו במערכת התחבורה הציבורית הענפה, אשר בד"כ מתפקדת היטב במערב אירופה, כדי להגיע למרכז העיר. בערים מסויימות, יש מקומות חנייה ממש טובים ליד תחנות התחבורה הציבורית המרכזיות, והן מסומנות באותיות P+R או Park and Ride במחיר סמלי, או בחינם כאשר יש לכם כרטיס בתוקף לתחבורה הציבורית (אם כי גם חניונים אלה מתמלאים במהלך שעות העבודה). אם אתם שוכרים רכב, נסו לא להשתמש בו כשאתם מבקרים בערים הגדולות.

נהיגה באירופה – כללי בטיחות

רוב המדינות האירופאיות דורשות מכל הנוסעים ברכב לחגור חגורת בטיחות תמיד.

אם אתם מתכננים השכרת רכב באירופה עם ילדים שימו לב שבמדינות רבות, ילדים מתחת לגיל 12 חייבים להשתמש במושב בטיחות.

השכרת רכב באירופה
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל