אנטליה אטרקציות

אנטליה עם ילדים – אטרקציות מומלצות למשפחות

מתכננים חופשה באנטליה בטורקיה? בכתבה זו תמצאו מידע מפורט (כולל סרטי וידאו) על אטרקציות באנטליה כולל טיפים חשובים עבור משפחות שמתכננות להגיע אל אנטליה עם ילדים (בכל הגילאים) והמלצות למטייל על נופש באנטליה וטיולים מאנטליה ליעדים תיירותיים באיזור

   להזמנת דילים לאנטליה לחצו כאן   |   להזמנת טיולים מאורגנים לטורקיה לחצו כאן

אנטליה Antalya היא העיר הגדולה ביותר על החוף הים-תיכוני של טורקיה ואחד ממוקדי הריביירה הטורקית. אנטליה היא יעד נופש פופולרי במיוחד על המטייל הישראלי, בזכות קסמה המיוחד, מרחקי הטיסה הקצרים, אירוח מפנק במלונות הכל כלול וקלאבים יוקרתיים, מחירים זולים ועוד. אנטליה היא עיר נופש מצויינת למשפחות ורבים מגיעים אל אנטליה עם ילדים בכל הגילאים ונהנים משלל אטרקציות לכל המשפחה

חופשה באנטליה – עוד באותו נושא:

טיסות לאנטליה (טורקיה) – השוואת מחירים והזמנות

אנטליה – השכרת רכב וטיפים לנהיגה

אנטליה – מלונות מומלצים עם ילדים

הזמנת לירה טורקית (TRY) לשדה התעופה בן גוריון

eSIM וסים לטורקיה – מידע שימושי וטיפים לתקשורת יעילה

תחבורה בטורקיה – מדריך למטייל

אנטליה – רקע למטייל

בשנת 150 לפנה״ס אנטליה נכנסה לראשוןנה להיסטוריה בתור אטליה (Attalia), על שם מייסדה אטאלוס השני, מלך פרגמון. אנטליה תמיד משכה אליה מגוון רחב של מטיילים, כולל השליח פאולוס ואיבן בטוטה שביקרה בה בימי קדם, בין השאר. אנטליה החליפה את פאייסליס (Phaselis) – עיר עתיקה ממנה נותרו שרידים יפהפיים ששוכנים בימינו דרומית לעיר בין קמר (Kemer) לאולימפוס (Olympos) – כנמל המרכזי של האזור הסובב במהלך שלטונם של הסלג׳וקים מוקדם במאה ה-13, אבל בשל דרכים רעועות ובעייתיות שקישרו אותה עם האזורים ההרריים, העיירה נותרה עיירת חוף פרובינציאלית, אם כי העיירה ידעה שגשוג קהילתי רב-גוני, שכלל קהילות מוסלמים, נוצרים ויהודים.

מכיוון שאנטליה ממוקמת במרכזו של אזור גיאוגרפי מלא בחופים יפהפיים, הרים ירוקים ומספר עצום של שרידים עתיקים, השקעות בתחום התיירות (כולל פיתוח הכבישים באיזור) החלו בשנות השבעים ושינו את גורלה של העיר באופן ניכר, כולל פיתוח של הרבה מאוד אטרקציות תיירותיות באנטליה למשפחות ולמטיילים מכל הגילאים.

עם זאת, מאחר שמיליוני המבקרים המגיעים לכאן מדי שנה הם בד"כ תיירים שרכשו דיל בסגנון "הכל כלול" באחד מאתרי הנופש המעטרים את קו הים הנמתח לאורך מאות קילומטרים, רובם אינם מבקרים ביעדים התיירותיים אלא מסתפקים ב"בטן גב" בבתי המלון המפנקים של אנטליה עם הילדים  ובכמה אטרקציות תיירותיות בסגנון פארק מים, אנטליה עצמה, בעיקר החלק העתיק שלה (Kaleiçi)) הכולל מיגוון רב של אטרקציות ארכיאולוגיות, מתאימה יותר למטייל העצמאי, ובמקומות אלה תמצאו מבקרים דומים ואת המטיילים המקומיים.

עונה מומלצת לחופשה באנטליה היא דווקא בסביבות אפריל, אז תוכלו להשתזף שיזוף מושלם ומזג האוויר הרבה יותר נסבל מאשר בחודשי הקיץ הלוהטים וזו אחת התקופות הטובות ביותר לטייל באנטליה ולא רק לנוח מתחת לשמשיה.

אטרקציות באנטליה למשפחות עם ילדים

פארק המים ״ארץ האגדות״ Land of Legends 

פארק מים אגדי שלדעת רבים מהנופשים יותר טוב מכל פארק שעשועים שהכרתם. יש כאן רכבות הרים עצומות, ״מגדל אגדות״ ענקי, ״לגונה סודית״ שנראית כמו חלום. זהו פארק שעשועים באנטליה שמשתרע על פני 800 אלף מ״ר – עולם אחר לגמרי!

מהרגע שגיליתם את ארץ האגדות, שהיא ללא ספק אחת הפופולריות שבין אטרקציות באנטליה למשפחות, כל פארק מים אחרי ייראה לכם קטן בהשוואה. שחו להנאתכם בממלכה של בריכות ומגלשות גבוהות גבוהות. עם שמות כמו ״שוק גלים״ (Wave Shock), ״החללית״ (Space Rocket),  ו״תהום״ (Abyss) מובטח שיהיה לכם כיף כיף. לילדים הקטנים (ולהורים עייפים) יש המון בריכות ילדים מרגיעות לשחק בהן.

כשתחזרו לקרקע, תמצאו מעל 20 מתקני רכיבה מדליקים שילהיבו אפילו את ההרפתקנים המנוסים שבכם ויהיו מושלמים עבור הורים וילדים גדולים. נסו את כוח הג׳י שלכם ב- Hyper Coaster, Sky Fighter, Twister ו- Hurricane. יש גם המון מתקנים רגועים למשפחות כמו קרוסלה, נדנדה משפחתית ועוד.

עוד אטרקציות כוללות מופע ״ממלכת המים״ (Waterfront Kingdom Show), הכוללת מופע דולפינים, ואם תרצו להתקרב ליצורים האלה יותר, תוכלו לעשות זאת בתשלום נוסף.

להזמנת כרטיסים לפארק המים באנטליה "ארץ האגדות"

אקווריום אנטליה Antalya Aquarium

באקווריום התצפית של אנטליה – אחת האטרקציות המרכזיות של אנטליה למשפחות – תמצאו את מנהרת המים הארוכה ביותר בעולם, המכילה 5 מיליון ליטר מים ואלפי זנים אקזוטיים. האקווריום של אנטליה היא ארץ הפלאות של בעלי חיים ימיים מכל רחבי העולם.

הזמינו מראש כרטיסים בקישור והוסיפו את האטרקציה הזו לחופשה שלכם בטורקיה כדי להיוודע לחיים הרב-גוניים של האוקיינוסים. תראו כאן הדגמות ושעות האכלה. תוכלו לראות מקרוב תמנונים, תנינים, צלופחים ועוד.

אבל זה יותר מרק מיכלי דגים. האקווריום של אנטליה לוקח אתכם לספארי תת-מימי, עם מיכלי צפייה ענקיים שוברי שיא ואזורי נושא שבנויים ע״פ שוניות אלמוגים טבעיים, יערות עד טרופיים, אטלנטיס האבודה ועוד.

תראו ספינה טרופה בגודל אמיתי ובית מלון לדגים שנבנה ממטוס אמיתי ששקע. תגיעו אליו דרך מנהרת אוקיינוס עצומה, ובדרך תראו להקות דגים השוחות בסנכרון וצלופחים המציצים מבעד לאלמוגים. יש גם המון כרישים ותנינים, וכן נחשים, עקרבים ובע״ח מפחידים אחרים.

תמצאו איגלו ב״עולם השלג״ (Snow World) ובמוזיאון הקרח (Ice Museum) (כרטיס הכניסה אליו לא כלול במחיר כרטיס הכניסה), כאן שלג אמיתי מיוצר ע״י מכונות שלג מתפתחות.

תוכלו גם להתנסות בחוויה רב-חושית בקולנוע XD המעניק חווייה תת-ימית קולנועית מלהיבה. אם אתם מתכננים חופשה באנטליה עם הילדים ורוצים להספיק לפחות אטרקציה אחת – האקווריום הוא בחירה מצויינת.

להזמנת כרטיסים לאקווריום באנטליה

דינופארק אנטליה Dinopark Antalya

זוהי ממלכה קסומה של דינוזאורים ענקיים, עם המון אטרקציות מהנות בכל רחבי הפארק.

ילדים יכולים לקפץ לגובה על טרמפולינות בנג׳י ולנסות את כישורי הטיפוס שלהם בפארק ההרפתקאות. יש כאן גם זיפליין ("אומגה") והזדמנות להצטלם על גבי טי-רקס ולחוות סרט מיוחד בשבעה ממדים. אם אתם מתכוננים להגיע אל אנטליה עם ילדים המתעניינים בדינוזאורים בהחלט כדאי להקדיש למקום חצי יום לפחות.

להזמנת כרטיסים לדינופארק אנטליה


פארק השעשועים PARKFUNtastic

הזמינו כרטיסים בקישור ללונה פארק באנטליה פארק פנטסטיק ובחרו (ללא תוספת תשלום) מבין 3 פעילויות נפלאות המבטיחות הנאה לכל אחד: קארטינג או טרקטרונים, או רכיבה על פוני חמוד. בפארק השעשועים עצמו, ראו אם יש לכם אומץ לעלות על רכבת ההרים האלפית (Alpine Coaster) או צאו לטייל בפארק החבלים (Rope Adventure Park).

תוכלו גם לבלות בגלישה באוויר על אומגות בארמון הזיפליין (Zipline Castle), לרכב על רכבת או לתת לילדים לשחק בפארק השעשועים. זה מקום מושלם לבילוי באנטליה לכל המשפחה שיהיה מהנה עבור משפחות שמגיעות אל אנטליה עם ילדים בכל הגילאים.

להזמנת כרטיסים לפארק השעשועים באנטליה פארק פנטסטיק

פארק המים סילניה – Sealanya Seapark – (כרטיס משולב כולל ארוחת צהריים)

אם אתם מחפשים אטרקציות תיירותיות באנטליה למשפחות ולא מצליחים להחליט בין ביקור בגן חיות, האקווריום או החוף, תוכלו עם הכרטיס הזה לשלב את כולם בפארק המים סילניה, פארק ים טרופי מיוחד עם שפע של פעילויות לכל המשפחה. הכרטיס הזה משלב את כל הכיף שיש במצפה ים כולל צלילת שנורקלים עם דגי סטינגרייז, שונית טרופית מלאכותית וארוחת צהריים טעימה.

ארזו את בגד הים וקרם השיזוף ונסו את כוחכם כלוחשים לכרישים. השתזפו בחוף שטוף השמש, נוחו מתחת לעצי הדקל ושכחו מצרות היום כשאתם שטים לאורך נהר טרופי. הילדים יאהבו להשתולל באזור המשחקים המיוחד הממוקם על חוף חולי.

באקווריומים, תוכלו לראות את חיות הטרף המפחידות של הים – באקווריום הכרישים. ובחוץ, הרכיבו את השנורקל והתקרבו לסטינגרייז. יש סיכוי שגם הם ירצו להתקרב אליכם. אם אתם מגיעים אל אנטליה עם הילדים זו חוויה שלא תרצו לפספס.

יש כאן אפשרות לשחות בשונית, לגלות ערים תת-קרקעיות, לגלות את חיי הים הטרופיים ולעצור לארוחת צהריים טעימה, בה, כנהוג באנטליה, הכל כלול. בחרו מבין קציצות בשר, סלטים ועוד המון.

להזמנת כרטיסים לפארק המים באנטליה – סילניה

טיול יום מאנטליה – הייראפוליס והטרוורטינים של פמקולה 

אם אתם מתכננים חופשה באנטליה למשפחה אולי תירצו גם לצאת מהעיר ולראות קצת אטרקציות באיזור אנטליה בטיול מאורגן מאנטליה (עם מדריך מקומי) לפלאי הטבע שבמערב טורקיה, עם תחנות עצירה שונות.

הקירות הלבנים של פמקולה והכחול פסטל של המעיינות החמים הטבעיים הם כל כך סוריאליסטיים שזה מרגיש כאילו הועברתם לגלקסיה אחרת. הפלא הטבעי שנקרא "הטרוורטינים של פמקולה" שוכן, לנוחיותם של מטיילים, במרחק נגיעה מהשרידים המהממים של הייראפוליס העתיקה, והסיור המודרך הזה מחוף הטורקיז המהמם של אנטליה הוא הדרך המושלמת לראות את אוצרות הטבע האלה הכלולים ברשימת אתרי המורשת התרבותית של אונסק״ו. בדרך תיהנו גם מאוכל טורקי אותנטי.

התחילו את היום בארוחת בוקר במחוז קורקוטלי (Korkuteli) שבאנטליה, ובעצירה בדניזלי (Denizli) שהיא העיר הקרובה ביותר לפמקולה. כאן תשבו ליהנות מהנוף הפנורמי היפהפה ולאכול ארוחת מזנון.

לאחר מכן, תבקרו עם המדריך באמפיתיאטרון המרשים, ותטיילו לאורך חומות העיר, המרחצאות ובית הקברות של הייראפוליס – עיירה טורקית בת אלפיים שנה שנוסדה ע״י הרומאים. המדריך יספק לכם את הפרטים ההיסטוריים המעניינים. לאחר מכן הגיע הזמן לראות את תצורות הסלע הנקראות טרוורטינים, ללכת לאורך הקירות הלבנים ולהתרחץ במימי פמקולה, מעינות חמים שמרגישים כאילו אתם באמבטיה חמה. שימו לב שאם אתם מתכננים טיול באנטליה עם ילדים קטנים, עליכם לבדוק לפני כן רפואית האם מותר להם להיכנס לרחצה במעיינות החמים (לפי גיל הילדים וחום המים). יש גם אופציה לשחות בבריכה העתיקה הסמוכה במחיר נוסף – גן עדן למשתמשי אינסטגרם.

בדרך חזרה תרוויחו גם עצירה זריזה לשופינג וארוחת ערב במסעדה בדניזלי.

להזמנת טיול מאורגן מאנטליה להייראפוליס ופמקולה

אנטליה אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל