המרת מט"ח

הזמנת לירה טורקית (TRY) לשדה התעופה בן גוריון

        דילים ליעדים בטורקיה  |  דילים לאיסטנבול  |  טיולים מאורגנים בטורקיה

על מנת שתוכלו לבלות בטורקיה, בין אם בחופשה ובין אם בהמתנה לעוד טיסה, אתם צריכים להתארגן מבעוד מועד על מספיק לירות טורקיות – כסף טורקי – אשר יאפשרו לכם לנהל את הטיול ללא צורך לעצור כל פעם להחליף כספים או להשתמש בכספומט – שעלול להיות בטורקית בלבד. הדרך המומלצת ביותר לקנות לירה טורקית לחופשה בטורקיה היא באמצעות השירות האינטרנטי של חברת FlyMoney המאפשר לכל ישראלי אשר רוצה לצאת מגבולות המדינה, להגיע לשדה התעופה בן גוריון כאשר הכסף הזר שהוא צריך לטיול ממתין לו כבר בעלייה למטוס. כאשר אתם רוצים להמיר לירה טורקית ואין לכם את הזמן לבזבז לפני הטיול על חיפוש מיותר אתם יכולים להזמין לירה טורקית לנתב"ג דרך שירות זה, והשטרות ימתינו לכם בסניף בנק הפועלים בטרמינל 1 או 3 בנתב"ג עוד לפני העלייה למטוס.

בכדי להזמין לירה טורקית לשדה התעופה במהירות ובקלות ובשערי המרה יותר טובים מבצ'יינג'ים בשדה התעופה, יש להשתמש בתיבת ההזמנות של FlyMoney, הנמצאת למטה בעמוד זה. שימו לב – ייתכן שתצטרכו לגלול את התיבה ימינה או שמאלה כדי להשלים את ביצוע ההזמנה



 

חופשה בטורקיה – עוד באותו נושא:

טיסות לטורקיה – השוואת מחירים ומידע למטייל

טיסות פנים בטורקיה – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

השכרת רכב בטורקיה – השוואת מחירים ועצות

תחבורה ציבורית בטורקיה – מדריך למטייל

סים ו-eSIM לטורקיה – מידע שימושי וטיפים לתקשורת יעילה

אומנם היחסים של מדינת ישראל עם טורקיה עוברים תלאות בשנים האחרונות, אך כל זאת לא משפיע בצורה דרסטית על יחסי התיירות שמתקיימים בין הישראלים לאפשרויות התיירות הרבות בטורקיה. לא רק חופשת "בטן גב" בקלאבים של אנטליה, אלא גם טיולי שורשים ייחודים בעקבות יהדות טורקיה, טיולי אוכל וקולינריה ואפילו טיולי שטח וטרקים באזורים ההרריים עוצרי הנשימה של המדינה, הם גורמים משמעותיים לגידול בכמות הנוסעים הישראלים שמגיעים לבלות בטורקיה. בנוסף, טורקיה מהווה נקודת מעבר משמעותית מבחינת הישראלים בכל הנוגע לטיסות המשך, כאשר מרבית הישראלים בוחרים במדינה כנקודת עצירה בדרך ליעדים אחרים, בשל עלויות הטיסה הזולות. קפריסין הצפונית, הנשלטת למעשה ע"י טורקיה ומשתמשת אף היא בלירה טורקית (שהיא גם הכסף של צפון קפריסין ולא רק של טורקיה עצמה), הפכה בשנים האחרונות ליעד מאוד פופולרי למטייל הישראלי.

באופן לא מפתיע במיוחד, הישראלים לא מתרגשים מהמצב המדיני ולמרות המתיחות קשה מאוד לגרום לישראלים לוותר על עלויות טיסה זולות ליעדים מרוחקים ברחבי תבל. בדיוק מסיבה זו הגידול הקבוע בכמות התיירים נמשך גם בשנים בהן המצב המדיני עם טורקיה היה מדורדר.

היתרונות של הזמנת לירה טורקית (TRY) לשדה התעופה

בכל פעם שאתם יוצאים לטיול, אתם יוצאים מהארץ לזמן מאוד מוגבל אותו אתם רוצים לנצל בצורה האידיאלית. על כן, בטיול הבא שלכם לטורקיה אתם יכולים לחסוך את הביקור הקבוע בסניף ה change לפני הטיסה או את החיפוש אחרי הכספומטים אחרי הנחיתה, ולפנות זמן לתיכנון הטיול או להכיר את טורקיה. כל זאת רק בגלל שביצעתם הזמנה של לירה טורקית לשדה התעופה מבעוד מועד. הזמנה כזו מאפשרת לכם לחסוך בעלויות שער ההמרה, ובכך לשלם פחות על המרת המט"ח שלכם. אחד היתרונות הגדולים של הזמנת לירה טורקית לשדה התעופה מראש הוא שתוכלו לשלם באשראי וכך לפרוס את מחיר הלירה הטורקית לתשלומים חודשיים ולתכנן יותר טוב את העלויות של החופשה בטורקיה. כמו כן – אם אתם מזמינים לירה טורקית לשדה התעופה בן גוריון בשירות פליימאני אתם יכולים להיות בטוחים, שאתם יוצאים מהארץ עם שטרות מקוריים ולא מסתבכים עם רשויות החוק המקומיות – השירות מופעל בפיקוח משרד האוצר.

קניית לירה טורקית בדואר ישראל

רוב המטיילים הישראלים, פונים קודם כל לדואר ישראל על מנת לבצע המרת כספים לקראת הנסיעה הקרובה שלהם לחו"ל. במשך שנים זו הייתה האופציה היחידה ולכן היא התקבלה בתודעה אופציה נוחה מאוד. אבל כאשר אתם רוצים לרכוש לירה טורקית, חשוב שתדעו שלא תמיד תוכלו למצוא לירות טורקיות בדואר ישראל וייתכן שתעמדו בתור הארוך ותגלו שבסניף הדואר אליו פניתם אין מלאי של לירה טורקית להמרה באותו רגע. דואר ישראל מחזיק על-פי-רוב מלאי קבוע ומקיף רק את המטבעות המבוקשים ביותר מבחינת תיירים שהם דולר, יורו ובד"כ גם לירה שטרלינג.

רכישת לירה טורקית בבנק

רכישת מטבעות חוץ דרך סניף הבנק הקרוב לביתכם, היא אופציה נוחה יחסית על פי דעתם של רבים, למרות שבד"כ מדובר על עמלות יקרות.  אבל רגע לפני שאתם הולכים לסניף הבנק המקומי לבקש להחליף שקלים ללירה טורקית, חשוב שתדעו- לא בטוח שהבנק יכול לספק לכם את כמות השטרות הנחוצה לטיול שלכם. בדומה לבנק הדואר, גם בבנק סניפי הבנקים ברחבי ישראל רובה שטרות שקיימים הם השטרות המרכזיים והחזקים בעולם. לכן מומלץ לבדוק מבעוד מועד האם יש בסניף הבנק שלכם זמינות של שטרות לירה טורקית, בכמות אשר תספיק לכם לכול ימות הטיול.

קניית לירה טורקית בצ'יינג'ים

ברחבי הארץ פרוסים סניפים רבים של חנויות להחלפת כספים אשר מציעות לכם לקבל שירותים בזמינות גבוהה מאוד. אולם אם אתם רוצים לרכוש לירה טורקית חשוב שתשימו לב לשני מכשולים מרכזיים. ראשית, רק בחלק מסניפי ה‏change בישראל יש זמינות קבועה של לירה טורקית. שנית, חשוב לזכור שלפעמים החלפת כספים בסניף change היא החלפה יקרה יותר מאשר כל אופציות החלפת כספים אחרת.

קניית לירה טורקית בשדה התעופה

עכשיו, אחרי שאתם מכירים את כל האופציות לרכוש לירה טורקית בתוך גבולות מדינת ישראל, אנחנו יכולים להציג בפניכם את האופציה הנוחה והמועדפת לרכישת מטבע חוץ בשדה התעופה עצמו. לא מדובר על רכישת לירה טורקית בעמדות הצ'יינג' בנתב"ג, שם תשלמו את העמלות הכי יקרות, אלא על הזמנה מראש דרך מנוע הזמנת המט"ח באינטרנט שנמצא למעלה בדף זה, בשערי מט"ח משתלמים הרבה יותר, אם תזמינו מראש כך שהשטרות ימתינו לכם, במועד הטיסה המדויק. כל שאתם תצטרכו לעשות הוא להגיע עם הדרכונים לאסוף את השטרות מעמדת בנק הפועלים בטרמינל ממנו יוצאת הטיסה שלכם ולעלות לטיסה בנחת.

לאחר הזמנה של סכום הלירה הטורקית הדרוש לכם לטיול, תוכלו אפילו לבקש את פירוט השטרות הרצוי לכם כך שיהיה לכם הכי נוח להתנהל במהלך הטיול. אתם לא תוכלו אומנם לוודא שהבקשה שלכם תתבצע באופן מלא, אך יהיה לכם מושג כלשהו לגבי אותם השטרות שתקבלו ביום הטיול, כך שיהו לכם גם שטרות קטנים מייד בנחיתה ולא תצטרכו לפרוט. כמו כן חשוב לדעת שאת התשלום על הזמנת לירה טורקית לטרמינל תוכלו לחלק לתשלומים בכרטיס האשראי ולהקל על כל הוצאות הטיול.

לירה טורקית – אילו שטרות ומטבעות קיימים?

הלירה הטורקית, בגלגולה הנוכחי, יצאה לשווקים בשנת 2005, ומאז ועד היום היא המטבע הרשמי של מדינת טורקיה וגם של צפון קפריסין – קפריסין הטורקית. שוויה של לירה טורקית אחת הוא 0.59 שקלים חדשים (נכון ליום כתיבת כתבה זו).

השטרות הטורקים הקיימים כיום הם: לירה אחת, 5 לירות, 10 לירות, 20 לירות, 50 לירות ומאה לירות. כמו כן קיימים מטבעות של אחד קורוש, חמישה קורוש, עשרה קורוש, 25 קורוש, 50 קורוש, כמו גם מטבע של לירה אחת.

כמה כסף להזמין לטיול לטורקיה?

אחרי שהבנתם בדיוק איך מתנהלת מערכת המרת כספים בנוגע לקניית לירה טורקית בישראל הגיע הזמן להבין כמה לירה טורקית אתם צריכים לקנות לחופשה בטורקיה. בנקודה זו חשוב לציין כי כמות הכסף שאתם לוקחים איתכם תלויה באורח החיים שאתם רוצים במהלך הטיול, כמו כן חשוב לזכור כי במקרה הצורך ניתן להשתמש בכל כרטיסי האשראי הבינלאומיים גם בטורקיה.

מחירי בתי המלון ברחבי טורקיה, ובעיקר בערים הגדולות צנחו בצורה משמעותית בשנים האחרונות, ולכן אתם יכולים למצוא מחירי לינה במלונות הפשוטים ביותר שאינם עולים על כמה עשרות לירות ללילה. בממוצע לינה במלון שלושה עד ארבעה כוכבים עולה בסביבות 150 לירות טורקיות לאדם ללילה. כמו כן, עלויות המזון ברחבי טורקיה יחסית נמוכות, מפני שבמרבית הפעמים מדובר באוכל רחוב ביתי. אך אם אתם רוצים לאכול במסעדות היקרות יותר חשוב להבין שזה מעלה משמעותית את התקציב. עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית בטורקיה של כרטיס נסיעה בודד היא 3.7 לירות טורקיות ( שהן שוות ערך ליורו אחד).

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל