קרופו טיול משפחות

קורפו עם ילדים – הכל על חופשה משפחתית

קורפו הוא אחד היפים ביותר בין איי יוון והוא מהווה יעד פופולרי למטייל הישראלי. אם אתם מתכננים חופשה בקורפו – ובמיוחד, אם אתם מתכוונים להגיע אל קורפו עם ילדים – הכתבה הבאה נועדה עבורכם והיא מפרטת בהרחבה מידע (כולל סרטי וידאו) על אטרקציות בקורפו, אפשרויות נופש, חופי ים בקורפו, היישובים השונים באי, תחבורה ציבורית בקורפו ועוד מידע חשוב

הזמנת דילים לקורפו   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

קורפו, המכונה גם Kerkyra או corfu, הוא האי הצפוני ביותר מבין קבוצת האיים היווניים (Ionian islands) של יוון אשר שוכנת בים האדריאטי בחלקה הצפוני-מערבי ביותר של המדינה, מזרחית לאיטליה ודרומית מערבית לאלבניה. קורפו הוא אי נופש ובילויים ידוע המושך אליו תיירות מגוונת, ונחשב אטרקטיבי גם למטייל הצעיר וגם עבור משפחות המגיעות אל קורפו עם ילדים לחופשה משפחתית. לאורך ההיסטוריה, מעצמות רבות שלטו בקורפו, ביניהן האימפריה הוונציאנית בתקופת הרנסנס, הצרפתים והבריטים.

חופשה בקורפו – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים  בקורפו עם ילדים

טיסות לקורפו – השוואת מחירים ומידע חשוב

השכרת רכב בקורפו – השוואת מחירים והמלצות למטייל

e-sim ו-sim ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

קורפו יוון – רקע למטייל

הנופים הטבעיים של קורפו, הים וההיסטוריה דאגו לכך שהיום, לא משנה לכמה זמן הגעתם או מתי הגעתם, או מה סגנון הנופש המועדף עליכם, חופשה בקורפו לבטח תספק לכם הזדמנויות מעניינות ומקוריות לפעילות גופנית והנאה. באי יפהפה שיש בו מסורת של תיירות לפחות 130 שנה, עם חינוך יווני וההשפעה של "אצילות" לאורך ההיסטוריה מאנגליה, צרפת וכמובן ונציה, מקום שבו המקומיים רגילים לארח ולקבל בידיים פתוחות מטיילים כבר כמה עשרות שנים, האפשרויות כאן לספורט וכן פעילויות פנאי מאוד מרשימות.

התשתית התיירותית הטובה והמספר הגדול של אפשרויות לפעילויות שונות לקהלים מגוונים, גם למטייל הבודד, גם לזוגות בירח דבש,, קבוצות צעירים וגם עבור משפחות אשר מגיעות אל קורפו עם ילדים, יוצר סביבה אידיאלית לחופשות קבוצתיות בקורפו ובאיים הסמוכים. קורפו היא יעד מועדף עבור מפעילי תיירות המפעילים לכאן טיולי מוטיבציה, תיירות קונגרסים, מסעות בתי ספר, מועדוני פרארי או מכוניות ענתיקה וקבוצות הרלי דיווידסון אשר נפגשות כאן כל שנה.

הסעה מנמל התעופה קורפו לבית המלון

חסכו כסף על מוניות יקרות ותיהנו מהסעה משותפת קלה ויעילה מנמל התעופה קורפו ישר לבית המלון שלכם. הזמינו מראש הסעה מנמל התעופה – הנהג יחכה לכם ביציאה משדה התעופה עם שלט שעליו שמכם ואז תסעו ברכב ממוזג עם נהג מקצועי בנוחות וברוגע.

להזמנת הסעה משדה התעופה בקורפו למלון

תחבורה בקורפו – נסיעות VIP והסעות פרטיות

הסעה פרטית בקורפו בנוחות ועם שירות מקצועי ודייקן. הזמינו הסעה באמצעות הקישור, שבו, נוחו ותיהנו מנסיעה רגועה במיניוואן מרצדס, להסעה בטוחה ויוקרתית. כל הרכבים הם בסטנדרט הגבוה ביותר, ומושיבים עד שמונה נוסעים. דלגו על הלחץ של מציאת תחבורה בקורפו או הסעות בכוחות עצמכם ותנו לנהג מקצועי להסיע אתכם ברכב מודרני וממוזג עם שירות אינטרנט אלחוטי חינם.

להזמנת הסעות בקורפו

קרוזים מקורפו

קרוז מקורפו – לפאקסוס, אנטיפאקסוס והמערות הכחולות

נצלו חופשה בקורפו לקרוז לאיים פאקסוס ואנטיפאקסוס בשיט היוצא מקורפו למשך יום שלם. גלו את המערות הכחולות באוניה, עצרו לשחייה וסיירו להנאתכם בעיירה גאיוס (Gaios). אין הבדל משמעותי בין הקרוז הזה לעוד קרוזים מקורפו לאיי פאקסוס והמערות הכחולות שניתן למצוא בכתבה זו – אבל מדובר בהפלגות שונות עם מחירים ומועדים שונים ולכן כדאי לבדוק גם את האפשרות בקישור הזה.

להזמנת קרוז מקורפו לפקסוס ואנטיפקסוס

קרוז מקורפו ללגונה הכחולה עם ביקור בסיבוטה Syvota

הלגונה הכחולה הנחשבת "הקריביים של יוון"! כנסו אל תוך מערה עם האונייה ובקרו בשני חופים יפהפיים לשחייה ושנורקלינג. תיהנו מארוחה יוונית עם נוף נהדר ותבקר בכפר היווני היבשתי סיבוטה. קרוז נהדר ומומלץ למשפחות שמתכננות חופשה בקורפו עם הילדים

להזמנת הפלגה מקורפו ללגונה הכחולה

הפלגה מהאי קורפו לאיי פאקסי והמערות הכחולות Paxi Islands & Blue Caves

קרוז מקורפו של יום מלא לאטרקציות התיירותיות של הים האיוני (Ionian Sea) – האיים פאקסוס (Paxos) ואנטיפאקסוס (Antipaxos), והמערות הכחולות המפורסמות.

הפליגו לאורך החוף המערבי של פאקסוס ובדרך תיהנו מנופי החופים הסלעיים המרשימים והחופים החוליים הלבנים. האוניה תיכנס למערות הכחולות עוצרות הנשימה, שהן מקום המחייה הטבעי של כלב הים הנזירי של הים התיכון (Mediterranean monk seal).

לאחר מכן, באי אנטיפקאסוס הקטן, תהיה לכם הזדמנות לשחות סמוך לחוף פרדייס (Paradise Beach). השיט ממשיך לאורך הערוץ הצר של פאקסוס וסביב איי פנאגיה (Panagia) ואגיוס ניקולאוס (Agios Nikolaos). רב החובל של השיט שלכם יעגון את האוניה ליד כפר גאיוס (Gaios village), ותהיה למטיילים הזדמנות לצאת ולגלות את העיירה.

להזמנת שייט מקורפו למערות הכחולות

קרוז מקורפו – יום שלם עם ארוחת צהריים

בלו יום מופלא על אוניית עץ מסורתית ממונעת היוצאת כל יום מנמל קורפו. הצטרפו למסע מדהים, שחו במפרצים מבודדים והתנסו באירוח יווני אמיתי. אם אתם מגיעים אל קורפו עם הילדים אל תוותרו על שייט בקורפו.

להזמנת קרוז מקורפו

שייט מקורפו – פארגה, סיבוטה והלגונה הכחולה

התפעלו מקו החוף היפהפה של יוון בשייט מקורפו של יום מלא לפארגה (Parga) וסיבוטה מקורפו טאון (Corfu Town). בדרך תיהנו מנופים מהממים של העיר העתיקה של קורפו מהים ותוכלו להתרשם מהיערות העבותים של חצי האי קאנוני (Kanoni Peninsula). תחלפו על פני הארמון והגנים של מון רפוס (Mon Repos) בעודכם מפליגים לעבר פלטאריה (Plataria) וסיבוטה.

תמשיכו לאורך החוף של יוון לכיוון פארגה הידועה בארכיטקטורה היפהפיה והמפרצים השלווים שלה, ותתרשמו משרידיו של ארמון ונציאני הנבנה ע״י תושבי המקום במאה ה-11 כדי להגן עליו מפני שודדי ים ומפני הטורקים. גלו את האי הקטן ובו כנסיה המוקדשת למרים הבתולה ואת המבנים הבנויים בסגנון ונציאני וצרפתי. תטיילו ברגל לאורך הרחובות הצרים ותיהנו מארוחת צהריים בטברנה מסורתית המשקיפה אל הים, או תצאו לרחצה באחד החופים הרבים.

שייטו סביב איי סיבוטה בעודכם מפליגים חזרה לקורפו ועוגנים בלגונה הכחולה, שם שודדי ים מארצות ערב עגנו עם ספינותיהם בימי הביניים. שחו במים הכחולים לפני שאתם חוזרים לנמל של קורפו טאון. זוהי חוויה מומלצת עבור משפחות המגיעות אל קורפו עם ילדים בכל הגילאים.

להזמנת קרוז מקורפו לפארגה, סיבוטה והלגונה הכחולה

מחוזות ועיירות בקורפו

אזור צפון קורפו רחב והררי יותר. אזורי החוף מאוד מפותחים ויש בהם חופי ים טובים, אבל אם אתם מגיעים אל קורפו עם ילדים היזהרו – רוב החופים הם חופי חצץ וחלוקי אבן ולא חול והדבר קשה גם למבוגרים. דרום קורפו פחות רחב (רק כמה קילומטרים ממערב למזרח) והחופים בו נוטים להיות חוליים יותר. האווירה כאן היא יותר אותנטית ושלווה, בעיקר בדרום מסונגי (Messonghi) על חופה המזרחי של אלוניקי (Aloniki) בחוף המערבי. כעיקרון, אם אתם מגיעים אל קורפו עם הילדים מומלץ להעדיף את דרום האי.

קורפו טאון (Corfu Town), המוכרת גם ביוונית מודרנית כקרקירה (Kerkira) או קרקירה (Kerkyra), היא העיירה הגדולה והחשובה ביותר של האי קורפו. כאן נמצא נמל התעופה וכאן עוגנות רוב ספינות הקרוז והמעבורות המגיעות מיעדים מרוחקים. זוהי עיר קטנה ונעימה אשר משרתת תיירים היטב. אם אתם מתכננים חופשה בקורפו ובוודאי אם אתם מגיעים אל קורפו עם ילדים, זהו המקום הסביר ביותר לחפש בו מקום לינה בקורפו.

בניצס (Benitses) הוא כפר דייגים מסורתי עתיק השוכן 12 ק"מ דרומית לקורפו טאון ומוביל לעמק האזמרגד (Emerald Valley). מי המעיינות הזורמים מהרי אגי דקה (Aghii Deka) וסטברוס (Stavros) מתמזגים יחד בשני נהרות קטנים ומעניקים לאזור את השם פיניסה (Pinisse) (הלקוח מהמילה היוונית העתיקה Pinio) = Pinitse = Benitses. האקלים המתון והיופי הטבעי של כפר בניצס מושך אליו המון תיירים כבר מתחילת המאה. רק ב-30 השנים האחרונות, התיירות החליפה את מקומם של כל מקורות ההכנסה האחרים והיא עכשיו העיסוק היחיד של התושבים במהלך עונת הקיץ. אם אתם מתכננים טיול בקורפו אל תוותרו על בניצס.

גוביה (Gouvia) שוכנת 7 ק"מ צפונית לקורפו טאון. זהו יעד תיירות טיפוסי בעל חוף אבנים צר ואין צורך לשהות בו יותר מדי זמן.

מסונגי (Messonghi) (המוכר גם כ- Mesongí או Messogi). עוד יעד חוף של תיירות בקורפו למשפחות ומטיילי מיינסטרים. אפשר להשתמש בו כנקודת מוצא לטיולים בקורפו.

טיולים בקורפו

האוטובוס התיירותי של קורפו

עם כרטיס "חופשי יומי" (הזמינו בקישור) לאוטובוס התיירים של קורפו אין לכם יותר דאגות של תיכנון טיול בקורפו – על אוטובוס התיירים המיוחד תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של קורפו ועל האטרקציות המרכזיות של קורפו טאון עם מכשיר שמע ב-8 שפות. קווי אוטובוס התיירים נוסעים בין אטרקציות בקורפו במסלול מעגלי ועם הכרטיס "חופשי יומי" ניתן לעלות ולרדת על האוטובוס ללא הגבלה בכל תחנה שמוצאת חן בעיניכם, ואז לחזור לאוטובוס הבא בקו.

ניתן לבחור בין מסלול "קאנוני" (Kanoni) באורך 60 דקות או מסלול אכיליון (Achillion) בן 90 דקות, עם שניהם תעברו ברוב האטרקציות התיירותיות בקורפו טאון. הכרטיס מאפשר לכם לגלות את המראות המרכזיים של העיר קורפו בקצב המתאים לכם ומספק פיתרון מושלם עבור משפחות שמגיעות אל קורפו עם ילדים קטנים ולא רוצות לשכור רכב או להוציא יותר מדי על מוניות.

האטרקציות התיירותיות בקורפו שתראו בדרך כוללות את העיר העתיקה, שהיא אתר מורשת עולם, את המצודה העתיקה (Old Fortress) ואת המצודה החדשה (New Fortress), ואת ארמון מיכאל וגיורגיוס הקדושים (Palace of St. Michael and St. George). תתפעלו מהאחוזות הוונציאניות ומהמבנים הצבועים בצבעי מים וצבע ה-OCHRE הטיפוסי שלהם. תראו גם את האי הפונטיקוניסי (Pontikonisian Island) ומנזר פנאגיה ולחרנה (Panagia Vlaherna Monastery).

תיהנו בדרך מהסמטאות הרבות והרחובות הצרים, הגנים והכיכרות היפהפיים כגון בוסקטו (Bosketo) וספיאנאדה (Spianada). התפעלו מהארכיטקטורה של הכנסיות, התיאטראות, המוזיאונים והאחוזות הגדולות. במרכז המסחרי תמצאו הרבה חנויות מיוחדות, בתי קפה, ברים ומסעדות.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של קורפו

העיר העתיקה של קורפו וקאנוני באוטובוס עם גג פתוח

גלו את העיר קורפו באוטובוס יחיד או קומתיים עם גג פתוח, המציע קריינות בשפות שונות, עם אוזניות חד-פעמיות. השתמשו בעלונים ובמפות הניתנים בחינם, גם בשפות שונות, ואל תשכחו לבקש עזרה מהצוות הבקיא הנמצא בכל נקודת עצירה.

עלו או רדו מהאוטובוס בכל אחת מתחנות העצירה הקרובות לאטרקציות פופולריות בקורפו –

  1. ניו פורט, טרמינל הקרוזים (New Port, Cruise Terminal) – נקודת ההתחלה
  2. קאנוני (Kanoni) – פונטיקוניסי (Pontikonissi), מנזר ולחרנה (Vlaherna’s convent)
  3. ארמון מון רפוס (Mon Repos Palace)
  4. חוף מון רפוס
  5. כיכר ליסטון (Liston Square) – המצודה העתיקה (Old Fortress), ספיאנאדה (Spianada)
  1. ביצורי רחוב וניצלו (Venizelou street fortification) – פסלוני האריות של המצודה החדשה של הקדוש מרכוס מונציה (New Fortress’ Lion statuettes of St Mark of Venice)
  2. סיפיליה (Spilia) – המצודה החדשה (New Fortress), קמפיילו (Campielo)

במסוף New Port Cruise Terminal בקרו בשוק האיכרים ובכיכר סן רוקו (San Rocco Square). עוד אטרקציות בקורפו למשפחות במסלול כוללות את התיאטרון העירוני (Municipal Theater), המוזיאון הסרבי (Serbian Museum), אנדרטת דאגלס (Douglas Monument) והפלאופוליס (Paleopolis) (קרקירה העתיקה) (ancient Kerkyra). תוקסמו מנוף המרהיב של קאנוני (Kanoni) ויש מכאן גישה לאי פונטיקוניסי (Pontikonisi) ולמנזר פאנאגיה ולחרנון (Panagia Vlahernon Monastery).

ארמון מון רפוס (Mon Repos Palace) ממוקם על ראש גבעת אנאליפסיס (Analipsis Hill). הארמון מוקף בפארק מפואר. זהו ארמון קטן אך יפה מאוד עם אלמנטים אדריכליים קולוניאליים וכיום הוא משמש גם כמוזיאון ארכיאולוגי. חוף מון רפוס (Mon Repos Beach) ידידותי מאוד למשפחות שמתכננות חופשה בקורפו עם הילדים וממוקם במפרץ Garitsa, עם מים רדודים צלולים כבדולח, שירותים ומתקנים מלאים. בעונת הקיץ פועל במקום בר-מסעדה.

בכיכר ליסטון שבמזרח העיר קורפו ניצב המבצר הישן. הספיאנאדה (Spianada) היא הכיכר המרכזית של קורפו. מכאן לכו אל ליסטון המפורסם, המארח בתי קפה ומסעדות רבים, וזהו מקום המפגש העיקרי של המקומיים. ספיליה (Spilia) הוא אזור החוף ואחת הכניסות אל העיר העתיקה, שהיא חברה באתרי המורשת העולמית של אונסק״ו.

להזמנת כרטיסים לטיול בעיר העתיקה של קורפו

טיול מודרך בקורפו טאון עם טעימות מזון מקומי

טיילו בשבילים הצרים ובסמטאות המקסימות של העיר קורפו בלווית מדריך דובר אנגלית, ולמדו על נקודות היסטוריות בקורפו כמו המצודה הישנה (Old Fortress). אם אתם מגיעים אל קורופו עם ילדים קטנים שימו לב שהטיול הזה כולל הרבה הליכה.

בקרו במעונו הקודם של הנציב הבריטי העליון בארמון מיכאל וגיורגיוס הקדושים (Palace of St. Michael and St. George) וגלו את הכיכרות הנסתרים, חומות העיר העתיקה והמזרקות של מרכז העיר קורפו. עצרו לארוחת בוקר דשנה המורכבת ממאכלים מסורתיים כמו פאי גבינה, פאי תרד, loukoumades (סופגניות), יוגורט יווני ובירת ג׳ינג׳ר של קורפו.

היכנסו לכנסיית סנט ספירו (Church of St. Spyridon), כאן מאוחסנים שרידיו של הקדוש בן המאה הרביעית לספירה, ולאחר מכן המשיכו בטעימות מזון משל עצמכם. לדוגמא, תועמו סוגי גבינה, דבש, שמן זית, פירות ואגוזים, הכל נבחר בשל איכות המוצרים והמשמעות הטמונה בהם לקהילה המקומית.

סיימו עם ארוחת צהריים במסעדה וטעמו פאסטיסאדה (pastitsada) (תבשיל) אותנטית וסופריטו (sofrito) תבשיל בשר מקורפו.

להזמנת טיול מודרך בקורפו טאון ברגל

צפון קורפו – טיול אטרקציות

הטיול המודרך בצפון קורפו מתחיל בקורפו טאון והעצירה הראשונה שלו היא באיפסוס (Ipsos), שהוא יעד החופשה הפופולרי ביותר בקורפו עבור תיירים בריטים צעירים. המלון מציע חוף חולי יפהפה בשילוב עם מסעדות רבות, ברים ומועדוני לילה הפתוחים יומם וליל.

מעל הכפר נמצא פנטוקרטור (Pantokratoras), ההר הגבוה ביותר באי קורפו. בעוד הסיור ממשיך להר, יש עצירה לאורך הדרך בכפר המסורתי Spartillas. בפסגת פנטוקרטור שוכן מנזר בגובה 917 מטרים. המנזר ידוע בשם פנטוקרטורס ומתגורר בו היום נזיר אחד. הוא יהיה המדריך שלכם בביקורכם בכנסיה. לאחר ביקור במנזר, העצירה הבאה היא בכפר Acharavi השוכן בין עצי אורנים וזיתים. הכפר מתפאר בחוף חולי מקסים, הארוך ביותר בקורפו. זהו אתר נופש שוקק חיים הכולל המון חנויות, מסעדות, ברים וטברנות.

העצירה האחרונה בסיור היא בדרך חזרה לקורפו טאון. עד לאחרונה, הכפר קסיופי (Kassiopi village) היה כפר דייגים שקט ופסטורלי, עם חוף חמוד. בשנים האחרונות הוא הפך יותר ויותר הומה ומשמש כיום כאתר תיירות מודרני. בקסיופי תוכלו לבקר בשרידי מצודה וגם באנדרטה הדתית החשובה ביותר של צפון קורפו. הפנאגיה קסופיטראס (Panagia Kassopitras) נבנתה, ע״פ האמונה, ע״י יסודותיו של מקדש עתיק של זאוס מקסיופי.

להזמנת טיול מאורגן בצפון קורפו

סיור בקורפו – חווית שמן הזית של המושל

בקרו במקום הולדתו של מותג שמן הזית עטור הפרסים והראשון בעולם שהוכר כבעל יתרונות בריאותיים. משפחת דפניס (Dafnis), יצרני שמן הזית ״המושל״ (The Governor), יברכו אתכם במקום וילוו אתכם במסע בלתי נשכח בעקבות שמן הזית שלהם. עבור משפחות המגיעות אל קורפו עם ילדים זהו שילוב בין טיול ללמידה מעשית על תהליך הפקת שמן הזית

להזמנת "חווית שמן הזית" בקורפו

סיור באכיליון, אי העכברים ופלקאס

סיור בקורפו של 7 שעות העובר באטרקציות הטובות ביותר של קורפו. התחנה הראשונה היא באכיליון (Achillion). סמוך לכפר גסטורי (Gasturi). אכיליון הוא ארמון שנבנה בקורפו ע"י קיסרית אוסטריה אליזבת מבוואריה, המוכרת גם כקיסרית סיסי, תחת ייעוצו של היועץ האוסטרי שלה אלכסנדר וון וצברג. סיסי הייתה קיסרית מלאת עוצמה עם אובססיה ליופי, אבל היא הייתה מאוד שברירית לאחר שאיבדה את בנה היחיד, יורש העצר רודולף, בפרשת מאיירלינג בשנת 1889.  שנה מאוחר יותר היא בנתה את ארמון הקיץ באזור גסטורי (Gastouri), שהוא היום מחוז אכיליון, 10 ק"מ דרומית לעיר קורפו. הארמון עוצב ע"פ הנושא של הגיבור המיתולוגי אכילס. אם אתם מגיעים אל קורפו עם ילדים זוהי הזדמנות לראות גם ארמון מלוכה אמיתי וגם ללמוד שיעור על ההיסטוריה של אירופה.

העצירה השנייה היא באי העכברים, או: פונטיקוניסי (Pontikonisi). האי שוכן במפרץ קאנוני (Kanoni), דרומית לקורפו טאון. יופיו של האי הופך אותו לאחד המקומות המצולמים ביותר בכל יוון. מכאן תמשיכו לפלקאס כדי לחזות במראות המהממים ובשקיעות הנהדרות. הקייזר היה נוהג להגיע לפלקאס כדי לחזות בשקיעה ממה שקרוי ׳כס קייזר׳ (Kaiser’s throne). בצידה המערבי של קורפו, תכירו את פלאיקסטריצה (Palaiokastritsa). זהו מתאר נוף עוצר נשימה המורכב מחופים סלעיים והמון צמחייה.

לבסוף, הטיול מגיע לקורפו טאון. הבירה של האי מחולקת לעיר העתיקה והחדשה, כאשר העיר העתיקה שוכנת בין חומות.

להזמנת טיול מאורגן באטרקציות בקורפו

העיר העתיקה קורפו וארמון אכיליון באוטובוס דו-קומתי

העיר קורפו נבנתה בין שני מבצרים ובתוך שורה של ביצורים והפכה להיות מפורסמת בשל הארכיטקטורה היפה שלה ובשל המבנים הבנויים בסגנון ונציאני וצרפתי. הזמינו כרטיסים בקישור ותטיילו בקורפו העתיקה וארמון אכיליון בסיור מאורגן באוטובוס קומותיים עם גג פתוח. הזמינו כרטיסים בקישור לקו התיירים המיוחד (בקו נפרד מה"אוטובוס התיירותי של קורפו") ותוכלו לעלות ולרדת מהאוטובוס ללא הגבלה בתחנות הבאות הממוקמות ליד אטרקציות תיירותיות בקורפו – טרמינל הפלגות הקרוז ניו פורט (New Port Cruise Terminal), ארמון אכיליון (Achilleion Palace), כיכר ליסטון (Liston Square), פראמה/סן סטפנו ( (Perama San Stefano)), ניקוס (Nicos ), ספיליה (Spilia).

בטרמינל הקרוזים של ניו פורט תוכלו לבקר בשוק חקלאים ובכיכר סן רוקו (San Rocco Square), לראות את המצודה החדשה (New Fortress), את התיאטרון המחוזי (Municipal Theater), את המוזיאון הסרבי (Serbian Museum), את כיכר סן ריקו (San Rico Square) ואת וילה רוסה (Villa Rosa).

ארמון אכיליון, המוכר גם כארמון סיסי (Sissy's Palace), כולל פסלים מפוארים ומשמש כמחווה מודרנית נאה לאכילס, הלוחם הידוע ממלחמת טרויה. כמו כן, תוכלו לראות את גשר קייזר (Kaizer’s bridge), את כפר פראמה (Perama village), את פונטיקוניסי (Pontikonisi) ואת מנזר פנאגיה ולאחרנון (Panagia Vlahernon Monastery). חוף פראמה, עם המים הצלולים כבדולח, הוא חוף טוב הנחשב אחד החופים המומלצים של קורפו למשפחות וממוקם ליד הכפר Benitses, שמציע ענפי ספורט מים שונים ושורה של מסעדות. רדו בניסוס (Nisos) וחצו את מסלול ההמראות של שדה התעופה כדי להגיע לקאנוני.

בכיכר ליסטון, בצד המזרחי של העיר, עומדת מצודה ישנה. הספיאנאדה היא הכיכר המרכזית של האי. מכאן, לכו לליסטון המפורסמת, שבה תמצאו המון בתי קפה ומסעדות. זהו מקום המפגש המרכזי של המקומיים. ספיליה היא אזור החוף ואחת הכניסות לעיר העתיקה, והיא כלולה באתרי מורשת עולם של אונסק״ו.

להזמנת כרטיסים לטיול בקורפו טאון וארמון אכיליון

סיור לילי פרטי בקורפו

הטיול הלילי בקורפו מתחיל עם איסוף בבית המלון ברכב פרטי עם נהג מקצועי שיסיע אתכם לעיר העתיקה של קורפו. שם תטיילו לאורך הרחובות הצרים והמתפתלים של העיר העתיקה, גרמי המדרגות התלולים, והכיכרות הקטנים והסודיים, הכנסיות והאנדרטאות. עצרו להתפעל מכנסיית ספירידון הקדוש (Saint Spyridon church) שהוא הפטרון הקדוש של האי קורפו, עם מגדל הפעמון המרשים שלה המבוסס על כנסיית Greci (San Giorgio dei Greci) בוונציה.

תהיה לכם הזדמנות לקנות מזכרות – בעיר קורפו יש כל כך הרבה חנויות מכירת תכשיטים, מוצרי עור, חפצי עץ זית, ורקמה עבודת יד. תבקרו גם בכיכר ליסטון עם הארכיטקטורה המרשימה שלה, הקשתות היפות והפרטים האמנותיים. שם נמצאים כמה מבתי הקפה הטובים ביותר ומסעדות מפוארות, והוא המקום הקוסמופוליטי ביותר בקורפו. אחרי שנהניתם ממשקה או מהאוכל המקומי, הרכב הפרטי שלכם יחכה לכם בכניסה של המבצר כדי להסיע אתכם בחזרה למלון.

להזמנת טיול מודרך בקורפו טאון בלילה

סיור חופים בקורפו עם טעימות יין

בסיור טעימות יין בקורפו של יום מלא תטעמו את היינות הטובים ביותר של קורפו ביקבים היפהפיים של האי היוני. בקרו באחוזת תאוטוקי (Theotoky Estate), בכפר סינרדס (Sinarades), התענגו על הנופים מכס קייזר (Kaiser’s Throne) בפלקאס (Pelekas) ועוד.

להזמנת טיול בקורפו עם טעימות יין

סיור לחוף גליפאדה בקורפו Glyfada Beach

שוטו בספינת תענוגות ולאחר מכן סעו ברכב פרטי לחוף גליפדה (Glyfada Beach) היפה, אחד המפורסמים ביותר של קורפו. הגיעו לחוף המרוחק תוך 30 דקות בלבד ויהיו לכם 3 שעות לשחות ולשחק במים צלולים כבדולח. תוכלו להירגע על חוף החול הרך המוקף בצוקים מכוסי עצים ובתצורות סלע מרשימות. תיהנו מחוף נינוח (דגל כחול) עם שירותים צמודים. המים הרדודים של החוף הופכים אותו למתאים במיוחד למשפחות שמגיעות אל קורפו עם ילדים קטנים.

להזמנת טיול בקורפו לחוף גליפאדה

קורפו: סיור פרטי מותאם אישית

חוו את קורפו כמו המקומיים: בקרו באטרקציות פופולריות בקורפו וגם אתרים פחות ידועים בסיור מודרך בקורפו של יום מלא או חצי יום, המותאם לכם באופן אישי. בחרו היכן אתם רוצים לבקר באי  – במנזרים או בארמונות, בבתי הקפה או במסעדות היוקרה. אם אתם מתכננים להגיע אל קורפו עם ילדים ניתן להתאים את הטיול לתחומי העניין שלהם (ושלכם, כמובן)

להזמנת טיול בקורפו בהתאמה אישית

קורפו טאון – סיור מלכותי בארמון ובמרחצאות

לאחר האיסוף תדרימו לכיוון ארמון הנסיכה סיסי (Princess Sisi's Palace) המפורסם, הידוע גם בשם אכיליון. כאן תוכלו לצאת לסיור בארמון ולחזות בגנים המהוללים, מהפסלים המפוזרים בהם, ומהציורים תוך כדי שאתם טובלים בקסמו של המקום – ההיסטוריה והאווירה ייקחו אתכם לתקופה אחרת. לאחר מכן, תצאו לביוקר בקאנוני (Kanoni) הנפלאה. יהיה לכם מספיק זמן לסייר ולהתבונן בהכל, ואף לתפוס תמונות מדהימות.

לפני שהסיור מגיע אל סיומו, תהיה לכם הזדמנות לשחות כמו מלכים במרחצאות המלכותיים ההיסטוריים של ארמון מון רפוס (Mon Repo's Palace). כאן תוכלו לטבול במים, להתרענן עם משקה, חטיף או ארוחת צהריים, ואולי אפילו להתפנק בעיסוי. עבור משפחות שמתכננות חופשה בקורפו עם ילדים המגלים עניין בתקופת הנסיכות והאבירים זהו סיור מומלץ מאוד.

להזמנת טיול מודרך בקורפו – הארמון והמרחצאות

הסעה קבוצתית לחוף ברבאטי Barbati Beach

בלו יום כיפי בחוף ברבאטי (Barbati beach), אחד החופים המומלצים בקורפו הנחשב מרוחק וקשה להגעה יחסית, כשאתם שוחים, נחים ומתענגים על הנופים. הזמינו מראש בקישור הסעה לחוף ממקום שבחרתם מראש וחזרה, במיניבוס יוקרתי. יעמדו לרשותכם לפחות 4 שעות לשחייה, אוכל, קניות ושיטוט בחוף היפהפה לפני שהנהג יבוא לאסוף אתכם חזרה לבית המלון.

תוכלו ליהנות מהליכה לאורך חוף שאורכו מעל קילומטר ומהמראות המהממים של הגבעות הסמוכות ושל העיירה קורפו הנראית מעבר למים. יש לכם גם אופציה לשכור מדריך תיירים שיכיר לכם את הסביבה.

להזמנת תחבורה לחוף ברבאטי

סיור במיניבוס פרטי – האטרקציות הטובות ביותר בקורפו

גלו את המיטב של אטרקציות בקורפו למשפחות בסיור פרטי על מיניבוס יוקרתי המיועד לעד 15 נוסעים. עברו באתרים המרכזיים של קורפו טאון, כגון ארמון אכיליון (Achilleion Palace), חוף פלאוקסטריצה (Paleokastritsa Beach) ומרכז העיר קורפו.

להזמנת טיול אטרקציות תיירותיות בקורפו

מזג אוויר בקורפו – עונה מומלצת לחופשה

האקלים בארכיפלג קורפו הוא אקלים ים-תיכוני חמים. הקיץ בקורפו חמים ויחסית יבש, עם שמים בהירים, ולרוב רוחות קרירות המספקות תנאים אידיאליים לגלישת רוח, ולעתים נדירות יש הפרעות של גשמים. האזורים ההרריים קרירים יותר. החורף בקורפו מתון. משקעים יורדים בעיקר בין נובמבר למרץ. בממוצע, יש 3,000 שעות של שמש בשנה, עם ממוצע יומי של 8.5 שעות שמש.

האביב כאן מרשים ומעניק למטייל הזדמנות ליהנות ממגוון גדול של צמחייה וצבעים, בשילוב תיירות ברמה גבוהה, כך שעבור משפחות המתכננות להגיע אל קורפו עם ילדים חופשה בקורפו בפסח היא בהחלט מומלצת. בנוסף, חגיגות פסחא בקורפו מרהיבות עין והופכות לחוויה של פעם בחיים.

הקיץ הוא העונה ה"חמה" ביותר של קורפו ובאופן טבעי העונה הנחשבת הכי מומלצת לחופשה בקורפו, עם חופים מהממים ומים צלולים כבדולח לשעות של כיף ובילוי על החוף ללא חשש משינוי במזג האוויר.

הסתיו הוא עונת הגפנים, העונה שבה האי קורפו כולו מריח מענבים. אם אתם מחפשים חופשה בקורפו באווירה אותנטית כאשר הוא איננו מוצף בתיירים, זה אולי הזמן הטוב ביותר להתוודע לשגרת האי.

חג המולד וניו יירז (השנה האזרחית החדשה) בקורפו מלאים במוסיקה, מזמורים ושירי חג מולד בסביבה שקטה, מקושטת לכבוד החגים ועם אקלים מתון ומסביר פנים.

אטרקציות בקורפו

קורפו העתיקה Old Town of Corfu 

העיר העתיקה של קורפו טאון מכילה הרבה אטרקציות, בעיקר אתרים היסטוריים וכנסיות. המעניינים ביותר מביניהם עבור משפחות אשר מגיעות אל קורפו עם ילדים הן כנראה המצודה הישנה (Old Fortress) והמרינה מנדראקי (Mandraki marina).

הספיאנאדה (The Esplanade) (Spianada)) –  השטח הפתוח הענק הזה עם הפארק, ממש מערבית למצודה הישנה, בין המצודה הישנה לבין העיר העתיקה גובל מצפון בארמון המלכותי העתיק, שמשכן היום את המוזיאון לאמנות אסיאתית (Museum of Asian Art) וממערב בליסטון (Liston) שנבנתה ע"י הצרפתים בימי נפוליאון, כמחווה המעתיקה את רחוב ריבולי (Rue du Rivoli) המפורסם של פריז. יש שאומרים שספיאנאדה היא הטיילת היפה ביותר של יוון כולה.

המצודה העתיקה (Old Fortress) (Paleo Frourio) – נמצאת בנקודה המזרחית ביותר של חצי האי קורפו טאון.  המצודה העתיקה נבנתה בידי הוונציאנים בשנת 1546 באתר שבו עמדה טירה ביזנטית. המצודה מופרדת משאר העיירה ע"י תעלת הגנה. שתי פסגות המצודה – ה  korypha –העניקו לאי את שמו. ממערב, תמצאו נופים נהדרים של העיירה וממזרח תוכלו לראות את החוף ההררי של אלבניה.

רוב הביצורים שהוונציאנים הקימו בפנים נהרסו ע"י הבריטים שהחליפו אותם במבנים משלהם, כמו כנסיית ג'ורג' הקדוש, שנבנתה בצורה של מקדש דורי. אם אתם מגיעים אל קורפו עם הילדים זוהי הזדמנות לשלב בין חופשה לבין שיעור היסטוריה מוחשי. דמי כניסה: 4 יורו. שעות פתיחה: אפריל-אוקטובר, שלישי-ראשון 8:00-16:00; נובמבר-מרץ, שלישי-ראשון 7:00-15:00.

ארמון מיכאל הקדוש וג'ורג' הקדוש (Palace of St. Michael and St. George) (Palaia Anaktora) – הארמון האלגנטי הזה הוא מהמאה ה-19, האתר שבו התקיימה פסגת האיחוד האירופי בשנת 1994. במקום נמצא המוזיאון לאמנות אסיאתית (Museum of Asian Art), אוסף בולט של כלי חרסינה אסיאתים, הדפסים יפנים מסוג אוקיו אה (ukiyo-e), פסלים הודים ואמנות מקדשים טיבטים. גם אם אתם מגיעים אל קורפו עם ילדים קטנים שאינם מתעניינים במוזיאונים, הם יכולים להיות מרותקים מהביקור בארמון אמיתי ולהניח לכם להתבונן באמנות. בקצה הצפוני של הטיילת, שעות פתיחה: שלישי-ראשון, 8:30-16:00.  דמי כניסה: 3 יורו.

הכפר נימפס (Nymphes)

נימפס הוא כפר גדול בקורפו עם המון מפלי מים, ירק ואגדות הקשורות במקום – מקום קלאסי לטיול בקורפו, במיוחד אם אתם מגיעים אל קורפו עם ילדים. הכפר נימפס נבנה בגובה של 200 מטר ולפי סיפורי האגדה השזורים בו, הנימפות נהגו לרחוץ במפלי המים של הכפר. סיור רגלי למעיינות ולמפלי המים יעזור לכם להבין מדוע האגדה הזו עדיין פופולרית, האיזור כולו נראה כאילו הוא לקוח מסיפורי אגדות ילדים.

לאחר שסיימתם את הטיול שלכם באיזור מפלי מים, כדאי לבקר בשטחי הקואפרטיב החקלאי (Agriculture Co-operative) המייצר משקאות ליקר מהפרי קומקוואט וממתקים מיוחדים לילדים. תוכלו לדגום ממתקים ומשקאות ולהחליט איזה משקה אהוב עליכם ביותר (ותוכלו כמובן לרכוש אותם במקום).

ממש קרוב לכפר נמצא גם מנזר אסקיטאריו (Askitario), מנזר אמנם קטן אבל מלא בהיסטוריה. לפי המסורת, חי כאן הנזיר מהמאה החמישית ארטמיוס פאיסיוס (Artemios Paissios) מאפירוס (Epirus), שלפי האמונה הנוצרית ביצע הרבה ניסים.

לאקונס (Lakones)

הכפר לקונס בקורפו נמצא ב The Bay of St. George מפרץ גיאורגיוס הקדוש. זהו כפר טיפוסי של קורפו,  אשר שוכן על מדרון של גבעה ירוקה. כדאי לצאת להליכה רגלית לכיוון בלה ויסטה (Bella vista) כדי לצפות במראות מעוררי השראה מעל מפרץ פאלאוקסטריצה (Bay of Paleokastritsa) ולשבת באחד מבתי הקפה הציוריים של האזור.

אם אתם חובבי טיולים רגליים, יש כאן מסלול המוביל למטה לכיוון פאלאוקסטריצה (Paleokastritsa) – אך הוא איננו מומלץ למשפחות אשר מגיעות אל קורפו עם ילדים קטנים אשר עלולים להתקשות בהליכה.

בין הבתים מהמאות ה-18 וה-19 תמצאו כנסיות ובתי קפה יווניים אותנטיים. בכנסייה המרכזית תוכלו להתוודע לתרומותיהם של מהגרים יווניים לאמריקה בשלהי המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

רודה (Roda)

כפר הנופש רודה בצפון קורפו היה במקור כפר דייגים, והפך לאיזור נופש פופולרי לחופשה בקורפו ובכל זאת הצליח לשמור על האופי המסורתי שלו תוך כדי שעבר פיתוח תיירותי והפך ליעד נופש פופולרי. המקום מיוחד מהבחינה שהכפר הישן עדיין קיים בלב האתר, והמקומיים מתמזגים עם התיירים בני הלאומים השונים המגיעים לכאן שוב ושוב. רודה שומר על אווירה מיוחדת ואין בו את ההמון הטיפוסי שתמצאו באתרים אחרים. יש כאן המון בתי מלון, מקומות לינה, ברים, מסעדות שמציעות מגוון גדול של תפריטים, מנות יווניות, מנות הייחודיות לקורפו, ומטבח איטלקי, סיני ואחרים.

רודה הוא ריזורט רגוע ומצויין עבור משפחות המגיעות אל קורפו עם ילדים ומחפשות משהו שקט יותר, אבל יש בו חיי לילה טובים גם למטייל הצעיר, להקות נחמדות, זמרים ומופעי קומדיה וכן את הקריוקי הפופולרי. אם אתם מחפשים חופשה בקורפו בראש רגוע, אז רודה זה המקום בשבילכם. יש כאן פינות שקטות, חוף חולי מקסים ומשהו לכל אחד.

Old Perithia פריטיה העתיקה

פריטיה העתיקה הוא הכפר העתיק ביותר של קורפו והוא שוכן בצד הצפון-מזרחי של האי. זהו אתר מורשת מוגן בשל יופיו הטבעי. הכפר נמצא בגובה של 408 מטר מעל פני המים ויושב למרגלות הר פנטוקרטור (Mount Pantokrator). בעבר שימש כמקום מסתור מפני מתקפות פירטים, עם מגדל תצפית סודי שממנו אפשר היה להשקיף על הסביבה בלי להיראות מהים – הביקור במגדל הוא חוויה משולמת למשפחות אשר מגיעות אל קורפו עם ילדים, הסבירו לילדים למה הוא נועד והם יעופו על כנפי הדימיון.

יש בפריטיה שמונה כנסיות ו-130 בתים, חלקם רעועים, אבל הכפר מהווה דוגמה מצוינת להשפעה הוונציאנית על קורפו ואומרים שפריטיה העתיקה הייתה בעבר הכפר העשיר ביותר בקורפו. בזמנו, היו כאן המון עצי אלונים, כרמים ואלפי כבשים ששוטטו לאורך ההרים. מאחר שעצי זית אינם גדלים בגובה כזה, האלונים והגפנים נשארו, וכן פירות אחרים כמו תאנים ודובדבנים, אגוזים, שקדים ועוד. בכפר נמצא מלון מומלץ ברמה של 4 כוכבים הנקרא  The Merchant's House B&B, וארבע טברנות הפתוחות כל הקיץ ובסופי השבוע של החורף.

הכפר נמצא 7 ק"מ מכביש החוף, מול Ice Dreams והוא משולט היטב. מתוך 8 הכנסיות הנמצאות כאן, רובן מנוהלות ע"י משפחות, אבל כנסיית אגיוס לקובוס פרסיס (Agios Iakovos Persis) שנמצאת היום בכניסה לכפר שופצה באהבה רבה ומכילה כמה ציורי קיר יפים להפליא. החנייה מוגבלת ואין שלט המורה איך להגיע לכאן מאחר שהכפר (היה) נגיש רק לכמה תושבים שחיים כאן היום.

בניצס (Benitses)

בניצס הוא כפר דייגים לשעבר ואחד מהכפרים היווניים המסורתיים שהצליחו לשמור על המורשת שלהם בקורפו, בעל יופי טבעי ייחודי ונחשב ליעד התיירות הפופולרי והמפורסם ביותר של קורפו, במשך עשרות שנים היה אתר הנופש הראשון של קורפו. הוא שוכן בחוף המזרחי של קורפו, 12 ק"מ בלבד מקורפו טאון ותשעה ק"מ מנמל התעופה הבינלאומי יואניס קפודיסטריאץ (Ioannis Kapodistrias).

כביש החוף של בניצס מלא בבתי מלון, מסעדות, בתי קפה וחנויות שונות המציעות הכל – גם למטייל התובעני ביותר. בניצס מוקפת בהרים מצד אחד ובמי טורקיז של הים היוני מצד שני, רק 3 ק"מ צפונית לכאן נמצא הארמון המפורסם אכיליון (Achilleion palace).

קינופיאסטס (Kynopiastes)

כפר מסורתי בקורפו באזור מסי (Messi Region), רק 10 ק"מ מקורפו טאון ונמל התעופה. בעת טיול בקורפו חובה לבקר כאן. תמצאו כאן אחוזות ישנות מהמאות ה-17-19, כנסייה משיש, מנזר מהמאה ה-,17 ומוזיאון (היחיד בכל האי קורפו) המוקדש לעץ הזית, עם אחת מהמסעדות המפורסמות ביותר של האי tavern Trypas. אם אתם מגיעים אל קורפו עם ילדים ומעוניינים לנצל את ההזדמנות לשפר את הידע שלהם בהיסטוריה ואת ההיכרות שלהם עם התרבות היוונית, קינופיאסטס הוא יעד מומלץ לכך.

השבילים הצרים המפותלים מזמינים אתכם להלך עליהם, להתבונן על הכיכרות הקטנים ועל הבתים ששמרו על צבעם המקורי. הכנסייה המרכזית מוקדשת למריה הבתולה ונמצאת בכיכר המרכזית. זוהי כנסייה מסורתית בעלת סגנון ארכיטקטוני מיוחד וכניסה מרשימה עשויה משיש. בפנים, ישנן פרסקאות (ציורי קיר) פרי ידם של אסכולת הציור היוני מהמאה ה-18 (18th century Ionian School of Painting).

בקצה הכפר נמצא המנזר אגיה פרסקבי (Agia Paraskevi) שנבנה במאה ה-17.

מה לעשות בקורפו

Aqualand – פארק המים של קורפו, אקווהלנד, נמצא באגיוס יואניס (Agios Ioannis). אם אתם מגיעים אל קורפו עם ילדים בקיץ בילוי משפחתי עם הילדים בפארק מים הוא עניין רצוי כמובן, ומדובר על פארק מים לא רע בכלל, אבל שימו לב שאקוולנד הוא פארק מים די קטן עם לא הרבה מתקנים. מומלץ להגיע לפארק וחזרה בכוחות עצמכם ולא להזמין מראש יום שלם שם עם טיול מאורגן מבית המלון – זה יכול להיות טיפה יותר מדי כי הפארק לא גדול.

מועדון הגולף Corfu Golf Club,הממוקם בארמונס (Ermones), שוכן רק 14 ק"מ מקורפו טאון ו-900 מטר מהחוף. מועדון הגולף קורפו עוצב בשנת 1969 ע"י האדריכל השוויצרי המפורסם דונלד הראדין שמיזג את היופי הטבעי של עמק רופה (Ropa Valley) עם מכשולים מעשה ידי-אדם, כדי להפוך את המגרש למקום שבו שחקן בכל רמה יכול למצוא את עצמו. גולף הוא אמנם לא חוויה מוכרת למטייל הישראלי ברוב המיקרים, אבל חופשה בקורפו יכולה להיות הזדמנות נעימה להתנסות בספורט הרגוע הזה. זהו מקום מאוד יפה, על רקע של זרמי נחל, אגמים רבים, מסלולים מעוטרים בעצים מכל צד, על רקע של גבעות והרים.

מועדון הגולף בקורפו פתוח 7 ימים בשבוע, 8:00 – 18:00 (שעות פתיחת המשרד), אם כי אפשר לשחק עד שעת דמדומים. רכבי גולף, מחבטים, עגלות נשיאה ומנעולים ניתנים להשכרה, והמסעדה מציעה מבחר הגון של מנות יווניות.

טיולים מחוץ לקורפו

קורפו הוא מקום טוב להתחיל בו אם אתם מתכננים לטייל באיי יוון המערביים. זו גם נקודת יציאה טובה להמשך טיול באיטליה או באלבניה. טיולי יום מקורפו (בהפלגה) לאי פאקסי (Paxi) ולעיר האלבנית סרנדה (Sarande) מאוד פופולריים, והם בד"כ משולבים עם טיול לעיר הארכיאולוגית העתיקה ואתר המורשת העולמית בוטרינט (Butrint), שהוא יעד תיירותי מאוד מומלץ. סיור בריביירה האלבנית (Albanian Riviera) הוא גם חובה.

טיול מקורפו למטאורה Meteora

טיול בקורפו הוא הזדמנות מפתיעה להכיר את אחד האתרים הידועים של צפון יוון היבשתית – לא רק נוצרים מכל העולם מגיעים לכאן, כמקום עלייה לרגל. מטאורה משמשת כמקור אחסון ושימור לחפצי הדת הנוצרית-אורתודוקסית מעל 2000 שנה, אך היא מספקת גם את אחד הנופים המסתוריים והמוזרים בעולם. הסלעים הענקיים של מטאורה מתנשאים מעל העיירה קלמבקה (Kalambaka), וגובהם המירבי הוא 400 מטר. רק שישה מנזרים השתמרו במהלך המאות, ומשערים שהיו כאן במקור 24 מנזרים. רוב המנזרים נבנו בין המאות ה -14-16 ע״י נזירים שהתבודדו באזור, והתגוררו במערות נפרדות. כאשר הם התאחדו, הנזירים בילו חודשים ואף שנים בנשיאה חומרי הבנייה לראש הסלעים, באמצעות חבלים, סולמות מקפלים, רשתות, סלים, ועם נחישות ותושייה.

במסגרת הטיול המאורגן למטאורה יאספו אתכם מוקדם בבוקר מהמלון, מנמל אוניות התענוגות או ממיקום אחר שתבחרו, באי קורפו. לאחר מכן, תעלו על המעבורת לאיגומניצה (Igoumenitsa) ובהגעתכם לשם, תסעו למטאורה (Meteora) במרחק של כשעתיים. מטאורה מציעה חוויה ייחודית של פאר הטבע בשילוב עם ההיסטוריה המקומית, האדריכלות והרצון הנצחי של האדם להתחבר עם האלוהי. מטאורה היא ההגדרה של מקום המעורר השראה, עם תצורות סלע מהממות, אבל הטיול כאן הוא הרבה יותר מסתם ביקור בטבע – אם אתם מגיעים אל קורפו עם ילדים אל תפספסו את ההזדמנות להכיר להם את הפלא הזה.

להזמנת טיול מקורפו למטאורה

טיול מקורפו לאלבניה – סראנדה והפארק הלאומי בוטרינט Butrint

גלו את אלבניה המסתורית בסיור מודרך היוצא מקורפו. אחרי הפלגה מקורפו לאלבניה תעצרו בעיר הנמל סראנדה כדי ליהנות מהפסקת קפה קצרה לפני היציאה לסיור אוטובוס מודרך, עם נסיעה של 20 ק״מ לאורך נופי החוף הדרומי של אלבניה, עם החופים הבתוליים והאיים.

תעברו דרך כפרים קטנים ותתפעלו מהמישורים הפוריים הנראים כאילו הם נמשכים לנצח, המובילים לאגם גדול. שם תבקרו באתר מורשת העולם בוטרינט, כאן העיר היוונית העתיקה בוטרוטום (Buthrotum) נעלמה מתחת לשכבות של טין וצמחייה עד שארכיאולוגים חשפו כאן כמה מהשרידים הטובים ביותר בים התיכון.

בקרו במגדל הוונציאני (Venetian tower) וחזו בשרידי התיאטרון ומקדש אסקלפיוס (Temple of Asclepius). משם תמשיכו לשרידי הגימנסיון העתיק (gymnasium) והמרחצאות הרומיים (Roman Baths) כדי להתפעל מרצפת המוזאייקה הנפלאה בבפטיסטיריום הרומי (Roman Baptistery). תחזרו אחורה בזמן בעודכם מסיירים בתוך החומות הציקלופיות (Cyclopean walls) וצפו במראות פנורמיים של האגם ושל המישורים הנשקפים ממעלה הגבעה.

אח"כ תחזרו לסראנדה לארוחת צהריים, ותמשיכו ברגל בסיור לפני החזרה לקורפו. אם אתם מתכננים להגיע אל קורפו עם ילדים גדולים זוהי אטרקציה מומלצת שמשלבת בין הפלגה, לבין הזדמנות לראות עוד מדינה ושיעור היסטוריה מוחשי יותר מכל מה שאפשר לחוות בבית ספר.

להזמנת טיול מקורפו לאלבניה 

טיולים רגליים בקורפו

קורפו הוא יעד מושלם למי שאוהב ללכת ברגל. החלק הצפוני הוא שטח די קשה, כאשר ברקע ניצב הר פנטוקרטור (Mt. Pantokrator). מתחת להר נמצא הכפר העתיק ביותר של קורפו, אנו פריטיה (Ano (Upper) Perithia). בקצה השני הדרומי נמצא אגם קוריסיון (Korission Lake).

שביל קורפו הוא מסלול הליכה באורך 222 ק"מ המכסה את אורכו המלא של האי קורפו. המסלול מסומן היטב ואפשר לאסוף ספר המלווה את המסלול. יש גם מדריך הליכה, היסטוריה והקדמה של פריטיה העתיקה (Old Perithia), הכפר הישן ביותר של קורפו, שעל פניו חולפים במסלול קורפו.

חופים בקורפו

במערב קורפו, החופים חוליים יותר, ואילו במזרח קורפו בד"כ יש מים שקטים יותר.

סידארי (Sidari) – ריזורט די גדול בקורפו, הרבה תיירים בריטים אוהבים אותו. בקצה אחד של החוף יש את ה-Canal de l’Amour: צוקי אבן חול עם מפרצונים צרים, מעבר מקומר טבעי ושבילים קטנים לגלות.

חוף לפקימי (Lefkimmi beach) – חוף חולי ארוך ורחב, שקט בשל העובדה שהוא שוכן בדרום קורפו, בחלק הפחות עמוס. זהו מקום קלאסי עבור משפחות המגיעות אל קורפו עם ילדים – יש כאן טברנה נחמדה עם גן שעשועים לילדים. המים שלווים להפליא ומאוד רדודים, אפילו כשדי מתרחקים מהחוף.

חוף מסונגי (Messonghi Beach) – חוף יפהפה עם גלים שקטים, מים צלולים עם חול, חלוקים והמון דגים קטנים. חוף מומלץ בקורפו למשפחות עם ילדים בכל הגילאים.

קסיופי (Kassiopi) – אחד הריזורטים השלווים ובעלי האווירה השלווה ביותר, בעל מפרץ יפה וחוף שמכוסה בעיקר באבנים. המים צלולים כבדולח ושקטים. החוף טיפה איבד מהטבעיות שלו בשל הברים ובתי הקפה הרבים שנבנו כאן לכבוד התיירים. יש כאן הרבה תיירים מאנגליה שמציפים את העיירה.

דאסיה (Dasia) ואיפסוס (Ipsos) – חוף אבן צר עם מים יחסית שקטים. הריזורט בנוי לאורך הכביש כך שיש כאן מבחר יפה של חנויות וטברנות. זה היה יכול להיות מקום מושלם לחופשה בקורפו עם ילדים – פרט לכך שבחוף יש אבנים ולא חול.

גילפאדה (Glifada) – חוף חולי ארוך ורחב, עם מים סוערים יחסית. הריזורט גם יחסית מבודד.

חוף פלקאס (Pelekas beach) – עוד יותר מבודד מגילפאדה. גם חוף חולי נחמד.

חוף ברבאטי (Barbati Beach)

חוף צ'אליקונס (Chalikounas Beach) – חוף ים בקורפו השוכן על שטח בתולי מאוד ארוך הנמצא בין אגם צ'אליקופולוס (Chalikiopoulos' Lake) והים האדריאטי. המתאר הגיאוגרפי הטבעי כאן  מאוד מיוחד וזהו מקום נהדר להתרחק מהעולם ופשוט ליהנות הן מהים והשמש, הרחק מההמון המסיבי של תיירים. אפשר לשכור כאן זוג כסאות נוח ב-6 יורו ליום בלבד. אפשר גם לקחת שיעורי קייט סרפינג, הם נמצאים ליד הבר.

חוף איסוס (Issos Beach) – קרוב לצ'אליקונס (Chalikounas), שוב דרומית-מערבית לעיר קורפו, יש לחוף מראה מדברי בשל גבעות החול הגבוהות הנמצאות ליד קו המים. הביאו עמכם אופניים ותיהנו מהשטח, או סתם מהמראות הפנורמיים היפים הנשקפים מגבוה.

חוף פרסודי (Prasoudi Beach) – צוקים גבוהים המתנשאים מעל ראשכם, מים נקיים וערבוב של חול וחלוקים בחוף המבודד הזה.

שיט יאכטות בקורפו

יש הרבה הזדמנויות לשיט יאכטות בקורפו ובים היוני, שבאופן כללי, הוא מקום מושלם להפלגות ולשיט יאכטות, עם רוחות מתונות קבועות לאורך כל הקיץ.

האפשרות הכי מומלצת היא השוואת מחירים והזמנה מראש של יאכטה (עם צוות או להשטה עצמית) עו לפני החופשה בקורפו, לצורך כך השתמשו במדריך המיוחד על השכרת יאכטה – השוואת מחירים והזמנות הפלגות בוטיק

Discovery Yachting Charter, מרינה גוביה (Gouvia Marina), קורפו, ☎+30 6948 388098. דיסקברי יאכטינג מספק שירות השכרת יאכטות לשיט בים היוני.

Motoryacht Pyewacket, מרינה גוביה (Gouvia Marina), קורפו, ☎+30 697 9230011, +44 786 7802829. Motoryacht Pyewacket הוא התוספת החדשה ביותר למרינה של גוביה. המקום מציע השכרה של יאכטות צ'ארטר ממונעות באורך 20 מטר. החברה שייכת לשני אנשי מקצוע בריטי והולנדי שזו העונה השלישית שלהם בים היוני.

Nautilia Yachting (Yacht Charter Greece). מרינה גוביה, 49083, צבארוס, קורפו, ☎+30 6943 100 568. החברה מבוססת ביוון, ובעלת רישוי רשמי מארגון התיירות היווני הארצי והם מתמחים בארגון שיט צ'ארטר על יאכטות ביוון.

Greece Boat (Greece Yacht Charters), מרינה גוביה (Gouvia marina), קורפו, ☎886 462 3013. Greece Boats מציעים שיט צ'ארטרים פרטיים עם צוות, מותאמים אישית, על גבי יאכטות יוקרה בקורפו ובאיים היוניים ובכל יוון.

קניות בקורפו

כמו בכל מקום אחר ביוון, עץ זית, מוצרי קרמיקה ומוצרי עור נחשבים לרכישות מאוד פופולריות של שופינג בקורפו. בנוסף לחנויות המזכרות הרבות המיועדות לתיירים במקומות כמו קורפו טאון, תמצאו גם חנויות קטנות הפזורות לאורך חלק מהכבישים הגדולים, והן הרבה פעמים חלק מסדנת אמן או מפעל הצמוד להן. באזורים מרוחקים יותר, תוכלו אולי למצוא מקומיים המציעים יין בייצור מקומי, דבש או שמני זית אותם הם מוכרים בדוכנים שלצד הרחוב.

הרחוב המרכזי לשופינג בעיר העתיקה של קורפו הוא רחוב תיאוטוקי ניקיפורו (Theotoki Nikiforou Street), המחבר את כיכר ספיאנאדה (Esplanade) (הנמצא ליד המצודה הישנה (Old Fortress)) לספיליה (Spilia) (שליד הנמל הישן (Old Port) והמצודה החדשה (New Fortress))

תחבורה בקורפו

אוטובוסים בקורפו

יש שני סוגי אוטובוסים בקורפו – אוטובוסים כחולים משרתים את קורפו טאון והסביבה. הירוקים משרתים את שאר חלקי האי.

טרמינל האוטובוסים הכחולים בקורפו טאון נמצא בכיכר סאן רוקו (San Rocco Square). דלפק מידע האוטובוסים מציג את לוחות הזמנים ומספק מפות המראות בדיוק היכן האוטובוסים עוצרים (חלקם עוצרים כמה בלוקים דרומית לכיכר). בתחנות האוטובוסים נמצאות תצוגות דיגיטליות ומסופים אוטומטיים לרכישת כרטיסים. הכרטיסים נמכרים ככרטיס לכיוון אחד וחייבים לאמת אותו על האוטובוס. אפשר לקנות אותם מהמסופים או מהנהג (בתוספת של חצי יורו מהנהג).

קווים שימושיים למטייל בקורפו כוללים את קו 7 הנוסע מקורפו טאון לדאסיה (Dasia) וחזרה כל 20 דקות (30 דקות בימי ראשון), קו 10 שנוסע לאכיליון (Achilion) וחזרה כל שעתיים, קו 6 לבניצס (Benitses) וחזרה (בערך כל שעה אבל לא בדיוק) וקו 11 לפלקאס (Pelekas) וחזרה כל 2-3 שעות.

האוטובוס הנוסע מקורפו טאון לנמל התעופה וחזרה הוא קו 19. בדקו את זמני היציאה שלו מאחר שהתדירות משתנה במהלך היום, ולפעמים יש פערי זמנים גדולים בין האוטובוסים השונים בקו. הנסיעה היא רק של כ-10 דקות ועולה 1.10 יורו. קו 6 לבניצס גם חולף על פני סוף כביש הגישה לשדה התעופה, משם ההליכה היא של כ-500 מ' לטרמינל.

תחנת האוטובוסים הירוקים נמצאת ליד הנמל החדש (New Port), ממנה אוטובוסים יוצאים לכל הכפרים של האי קורפו. מכאן תמצאו קווי אוטובוס סדירים לפאלאוקסטריצה (Paleokastritsa,), סידארי (Sidari), קאבוס (Kavos), רודה (Roda), אצ'ארבי (Acharavi), קסיופי (Kassiopi). לוח זמנים מלא נמצא כאן

מוניות בקורפו

יש מספר גדול של קווי מוניות בקורפו טאון. אפשר להזמין מוניות בקורפו בטלפון +30 26610 33811 המקומות בהם הכי נוח לתפוס מונית בקורפו הם:

  • בין ספניאדה (Spaniada) לבין מגרש הקריקט
  • באזור המרכזי של מרכז הקניות של העיר על רחוב מתודיו (Methodiou Street)
  • בנמל הישן (Old Port)
  • בנמל החדש (New Port)
  • במקומות שונים בגוביה (Gouvia), דסיה (Dassia), בניצס (Benitses), איפסוס (Ipsos), נמל התעופה וכו'.
קורפו
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל