לפקדה עם משפחות

לפקדה למטייל – חופשה משפחתית באי היווני

לפקדה נחשב לאחד האיים היפים ביותר של יוון ומהפכת הטיסות הפכה אותו ליעד נגיש גם למטייל הישראלי. המדריך המלא תיכנון חופשה בלפקדה כולל מידע על אטרקציות בלפקדה, פעילויות נופש מומלצות, מסעדות, חופי ים, תחבורה בלפקדה, טיפים למשפחות שמגיעות אל לפקדה עם ילדים ועוד מישע שימושי על טיול בלפקדה

הזמנת דילים ללפקדה   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

אע"פ שלפקדה (Lefkas) הוא אי, הוא מחובר ליוון היבשתית באמצעות סוללת כביש וגשר תלוי. נמל התעופה ליד פרווצה (Preveza) שביוון היבשתית הוא במרחק של 20 דקות נסיעה מהעיירה לפקדה (Lefkas town) בקצה הצפוני של האי לפקדה. לפקדה lefkada נחשב כאחד היעדים היפים ביותר בין איי יוון בים היוני (Ionian Sea), והוא כולל חופים ידועים כמו פורטו קציקי (Porto Katsiki) ואגרמני (Eggremnoi). לפקדה מציעה יותר מאשר חופי ים קסומים עבור משפחות המגיעות אל לפקדה עם ילדים לחופשה משפחתית עם שלל אטרקציות בלפקדה למשפחות כמו מפלי נידרי או טירת אגיה מאברה

חופשה בלפקדה – עוד כתבות באותו נושא:

מלונות מומלצים בלפקדה למשפחה עם ילדים

השכרת רכב בלפקדה יוון – השוואת מחירים וטיפים

טיסות ללפקדה – איתור טיסות זולות וביקורת חברות תעופה

סים ו-e-sim ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

חופשה בלפקדה היא עניין פופולרי בעיקר בקיץ – טיסות צ'ארטר ממדינות אירופאיות שונות מגיעות לאי בין מאי לאוקטובר. חברת אולימפיק איירווייס מפעילה טיסות לפרווצה מספר פעמים בשבוע לאורך כל השנה. היישובים התיירותיים העיקריים על לפקדה הם לפקדה טאון, עיר הבירה של האי, נידרי (Nydri), קריה (Karya) ווסיליקי (Vasiliki).

הגעה ללפקדה

הזמנת הסעה לשדה התעופה פרבזה-לפקאס מבתי המלון לייה בלפקדה טאון ולפקאס מרינה

גם בדרך חזור מבתי המלון בלפקדה לנמל התעופה פרבזה/לפקאס מומלץ להזמין מראש הסעה לשדה התעופה ולא להסתמך על נהגי מוניות אקראיים. כל המסים, הדלק והעמלות כלולים במחיר ההסעה שנקבע מראש בעת ההזמנה אונליין לפי מרחק הנסיעה. זוהי בוודאי האופציה הכי נוחה עבור משפחות שמתכננות טיול בלפקדה עם הילדים או עבור מטיילים שמגיעים עם הרבה מטען.

להזמנת הסעה ממלונות בלפקדה לשדה התעופה פרבזה 

הסעה מנמל התעופה פרבזה-לפקאס לבתי המלון בלפקדה

מומלץ להזמין הסעה מראש אונליין (בקישור) מנמל התעופה פרבזה/לפקאס אל בתי המלון בלפקדה. זהו שירות אמין ומשתלם, כאשר כל המסים, הדלק והעמלות כלולים. איסוף בנקודת איסוף מרכזית בשדה התעופה והסעה ישירות למלון שלכם.

להזמנת הסעה משדה התעופה פרבזה למלונות בלפקדה

הסעה ללפקדה מאתונה

שירות הסעות מאתונה ללפקדה שיאסוף אתכם מבית המלון או מהדירה באתונה, נמל פיראוס או נמל התעופה של אתונה. אם אתם זקוקים להסעה מנמל התעופה באתונה ללפקדה, הנהגים של שירות ההסעות המשתלם שבקישור ימתינו לכם באולם ההגעה עם שלט הנושא את שמכם, יעזרו לכם לשאת את המזוודות ויוודאו שתהיה לכם נסיעה נעימה ונוחה ישירות ליעד שלכם. כל הרכבים של שירות ההסעות הם מכוניות מרצדס בנץ – רכבים יוקרתיים ומודרניים. הנהגים מנוסים, בעלי ידע, בעלי השכלה ודוברי אנגלית. אם אתם מתכננים חופשה בלפקדה עם הילדים עם נחיתה באתונה, זוהי הדרך הכי נוחה להגיע ללפקדה.

להזמנת הסעה ללפקדה מאתונה

מה לעשות בלפקדה

האיים הנשכחים של לפקדה – קרוז יום מלא עם ארוחת צהריים 

בלו יום רגוע של חופשה בלפקדה כשאתם שטים על פני הים בשיט תענוגות של יום מלא מנידרי (Nidri). בקרוז מלפקדה תוכלו ליהנות משחייה, שנורקלינג וסיור רגוע בנמלים של קסטוס (Kastos), קלאמוס (Kalamos) וסקורפיוס (Skorpios).

החוויה הנוחה והחסכונית הזו כוללת ציוד שנורקלינג ומזנון ארוחת צהריים עם מנות טריות ויין מקומי. השיט מלפקדה יוצא לקסטוס, קלאמוס וסקורפיוס – עם הזדמנות ליהנות מכפר מסורתי שבו הבתים העתיקים בנויים מאבן, או להירגע ולהשתזף על מרפסת, לשחות ולעשות שנורקלינג במים צלולים. זוהי חוויה משפחתית שמאוד מתאימה למשפחות שמגיעות אל לפקדה עם ילדים בקיץ. בהפלגה תיהנו ממזנון יווני ויין מקומי, ומשקאות קלים.

להזמנת קרוז בלפקדה לקסטוס, קלאמוס וסקורפיוס 

קרוז ללפקדה והאיים – יום מלא 

שיט פרטי אידיאלי לקבוצות קטנות או גדולות, למשפחות שמעוניינות להגיע אל לפקדה עם ילדים – קבוצות של בין 6-10 אנשים. אפשר להתאים את השיט באופן אישי לפי האתרים המועדפים עליכם. המסלול יכול לכלול את איי מדורי (Madouri), סקורפיוס (Scorpios), מגניסי (Meganisi), קפלוניה (Kefalonia), איתקה (Ithaca), פקסוס (Paxos) וגם את החופים המפורסמים של מערב לפקדה, כמו פורטו קסטיקי (Porto Katsiki), אגרמני (Egremni) וגיאלוס (Gialos), תלוי בתנאי מזג האוויר. כמובן שלא תוכלו להגיע לכל המקומות, אז כדאי לתכנן מראש לו״ז שיתמקד באתרים שאתם מעוניינים בהם. על גבי הספינה יש סשן צילומים במהלך היום, כך שתקבלו סט של 20-30 תמונות מאירועי היום. תהיה לכם גם הזדמנות לטעום יינות מקומיים וכיבוד קל מעולה.

להזמנת שייט בלפקדה והאיים הסמוכים

סיור פרטי לכפרי לפקדה בהתאמה אישית עם טעימת יינות וצילומים  

סיור מותאם אישית לכפרים ההרריים של לפקדה,  10 שעות של טיול מודרך בשילוב בין תיירות לבין הרפתקה אותנטית, טעימת יינות, צילומים ומסורת. הסיור והמדריך המקומי לכפרי ההר הם אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות בלפקדה עם ילדים גדולים. תגלו את כפרי ההר כמו קאריה (Karya), אקזנטיה (Exanthia) ואנגלובי (Englouvi), תעלו לראש ההר שבו הכנסייה הלבנה של אליהו הנביא (White Church of Prophitis Ilias) ובדרך תגלו נופים מדהימים. המדריך המקומי דובר אנגלית רהוטה ויציע לכם בקבוק יין מקומי, בקבוקי מים קרים ופירות העונה. אחרי הסיור תקבלו 20 תמונות דיגיטליות מקצועיות.

להזמנת טיול בלפקדה בכפרים ויקבים

סיור פרטי ברכב 4X4 בלפקדה – יום מלא עם שיט קיאקים מודרך ושנורקלינג בחופי לפקדה

בלו 10 שעות מהטיול בלפקדה עם טיול המשלב שיט קיאקים, שנורקלינג וטעימת יינות, בסיור הפרטי הזה הניתן להתאמה אישית. בנוסף, בקרו בשני חופים או באטרקציה תיירותית לפי בחירתכם עם רכב שטח. הבוקר יתחיל עם איסוף בבית המלון ונסיעה לחוף או לנקודת שיט הקיאקים. לאחר 5 שעות בקיאק, תסעו למקומות ע״פ בחירתכם: לחופים, כפרי ההרים או נקודות לסיור נופים (כמו המגדלור של לפקדה, ראש ההר ועוד אטרקציות תיירותיות בלפקדה). מדריך מקומי דובר אנגלית ואיטלקית יסיע אתכם בין הנקודות ויציע לכם פירות עונתיים טריים, בקבוקי מים קרים ובקבוק יין מקומי לטעימות. בדרך תשמעו הרבה הסברים מעניינים על לפקדה.

להזמנת טיול בלפקדה ברכב 4X4 עם שייט קיאקים

סיור היסטוריה ומסורת בלפקדה

טיול מאורגן בלפקדה באוטובוס תיירים בו תתנסו בהיסטוריה, המזון והמסורת של לפקדה במנזר פנרומני (Faneromeni Monastery) היפהפה החבוי בינות עצי אורנים. בקרו בכפר ההררי קאריה (Karya), שבו קצב החיים הוא כפי שהיה בעבר.

בקרו במוזיאון הפולקלור שיכיר לכם את חיי היומיום של משפחה כפרית בקאריה בעבר, אח"כ תעצרו להפסקת צהריים בכפר מסורתי ושבו תחת העצים באחת מהטברנות המסורתיות. כל דמי הכניסה וגם ארוחת צהריים כלולים במחיר, וכן ליווי של מדריך מקצועי ידידותי ואינפורמטיבי. זוהי היכרות מצוינת עם לפקדה למבקרים שמגיעים לאי בפעם הראשונה.

להזמנת טיול מאורגן בלפקדה – היסטוריה ותרבות

טיול שנורקלינג – יום מלא בחופי לפקדה

בלו 10 שעות של יום נופש בלפקדה בטיול משולב עם ספארי שנורקלינג, תצלומים מקצועיים (פוטושוט) וטעימות יין מקומי. הזמינו אונליין (בקישור) את הסיור הפרטי הזה, הניתן להתאמה אישית (ופחות יתאים למשפחות שמתכננות להגיע ללפקדה עם ילדים קטנים), וטיילו באחד או שני חופים או מקומות לפי בחירתכם ברכב. האיסוף הוא בשעה 9:00 בבוקר מנקודה שהוסכם עליה מראש, ומשם תיסעו לנקודת שנורקלינג בווסיליקי (Vasiliki) בה תצטרפו לשאר הצוות. אחרי צלילה עם מיכלים, תילקחו לעוד שני חופים לשחייה ומנוחה. מדריך מקומי דובר אנגלית יסיע אתכם בין הנקודות ויציע לכם פירות עונתיים טריים, בקבוקי מים קרים ובקבוק יין מקומי לטעימות. בדרך תשמעו הרבה מידע מעניין על לפקדה. הסיור כולו כולל גם צילומים ופוטו שוטינג. בדרך, עוצרים במקומות פופולריים רבים שמהם יש תצפיות טובות. בגמר היום תקבלו 20 תמונות דיגיטליות מקצועיות.

להזמנת ספארי שנורקלים בלפקדה

צלילה בלפקדה עם מיכלים (PADI) וסיור פרטי בחופי לפקדה

חווית חופשה בלפקדה הכוללת 10 שעות בווסיליקי (Vasiliki) ובשאר האי. שלבו טיול עם צלילה במיכלים, תצלומים וטעימת יינות. בנוסף, בקרו בשני חופים או אטרקציות בלפקדה לפי בחירתכם עם רכב צמוד. הסיור מתחיל באיסוף בבית המלון ונסיעה לחוף או לנקודת צלילה. לאחר הצלילה תסעו לשני חופים נוספים לשחייה ומנוחה. מדריך מקומי דובר אנגלית יסיע אתכם בין הנקודות ויציע לכם פירות עונתיים טריים, בקבוקי מים קרים ובקבוק יין מקומי לטעימות. בדרך תשמעו הרבה מידע מעניין על לפקדה. זהו טיול צלילה לצוללנים מוסמכים שלא יתאים אם אתם מתכננים להגיע ללפקדה עם ילדים קטנים. הסיור כולו מוקדש לצילומים ופוטו שוטינג. בדרך, עוצרים במקומות פופולריים רבים שמהם יש תצפיות טובות. בגמר היום תקבלו 20 תמונות דיגיטליות מקצועיות.

להזמנת ספארי צלילה בלפקדה

שיט יאכטה יומי פרטי (נידרי-מגניסי)

שוטו ביאכטה היוצאת מחוף לפקאס ליום של שייט שבו תבקרו בחופים שקטים ותתרשמו מיופיו של האי. במהלך היום תבקרו בכפרי דייגים ותראו תצורות סלע מדהימות, וגם תצאו לרחצה בים או שנורקלינג במים הצלולים.

להזמנת שייט ביאכטה בלפקדה

פעילויות נופש מומלצות – חופשה בלפקדה

להטיס עפיפונים בחוף, שיט סירות או אוניות, רחצה בים, אופני הרים, אופני שטח, טרקים. לפקדה נחשבת אחד מהיעדים הטובים באירופה לגלישת רוח ולרכיבה על אופני הרים.

גלישת רוח בלפקדה

מפרץ וסיליקי (Vasiliki) הרחב והמוגן בדרום לפקדה מוכר כיעד מבוקש לגלישת רוח בשל הרוחות החזקות הקבועות שלו (ידועות כ"אריק" בפני חובבי גלישת רוח). הרוח מגיעה מהרים בשעות אחר הצהריים. בחוף נרשמו רוחות רוחביות בגובה 9 בסולם בופורט, אבל עוצמת הרוחות הרגילה היא בד"כ בין 5-7 בשעות אחר הצהריים המאוחרות. החלק של החוף מול Club Vass בד"כ עמוס בגולשים ויכול להיות מהנה לצפות בהם. יש אפשרות לשכור סירות קאנו או קטמראנים וכן ציוד גלישה באזור המרכזי של החוף.

אופני הרים בלפקדה

70% משטחו של האי לפקדה מכוסה בהרים והאי מוכר כאחד מיעדי רכיבת ההרים הטובים ביותר באירופה. תוכלו לשכור אופניים במקומות רבים לאורך הרחוב הראשי של נידרי, אבל האופניים האלה אינם מותאמים לרכיבת שטח, אלא לרכיבה עצלה ברחבי העיר. יש חברה עצמאית בנידרי בשם Get Active שמציעה טיולי אופני הרים מודרכים על בסיס יומי והם מספקים אופני הרים שמותאמים במיוחד לרכיבת שטח בשבילי האי.

הפלגות בלפקדה

Istion Yachting (צ'ארטר יאכטות בלפקדה), החברה מציעה מגוון רחב של יאכטות וקטמראנים, יאכטות להפלגה עצמית (bareboats), וגם השכרת יאכטות מושטות עם סקיפר וצוות. היא ממוקמת על המרינה בלפקדה, ☎ +30 26451 001.

Kavas Yachting, גם היא על המרינה בלפקדה. החברה מציעה להשכרהמגוון רחב של קטמראנים וסירות מפרש קטנות, וכן שירותי מספנה ועגורנים.

חופי ים בלפקדה

פורטו קציקי (Porto Katsiki) – חוף פורטו קציקי הוא לכל הדיעות החוף החביב ביותר על תיירים בלפקדה. זהו חוף גדול יחסית ומכוסה אבנים, מוקף בצוקים לבנים. כל מדריכי הטיולים מדווחים על החוף כעל חוף חולי, אבל לאחר רעידות האדמה של נובמבר 2015 החוף כוסה לגמרי בחלוקי אבן בגודל אגרוף. הביאו נעליים לשחייה ואם אתם מגיעים אל לפקדה עם ילדים השגיחו עליהם היטב כי ההליכה על האבנים קשה ונפילה עלולה להיות מסוכנת.

אפשרי להגיע ברכב לחוף ולרדת במורד הצוק, ויש גם אוניות המפליגות מדי יום מנידרי לנמל וסיליקי. משך הנסיעה בין שעה וחצי לשתיים ולפעמים ההפלגה היא במים סוערים.

חוף אגרמני (Eggremnoi) – אחד החופים המפורסמים של לפקדה, אך לאחר רעידת האדמה שהתרחשה באזור בנובמבר 2015 שגרמו למפולת סלעים שהחריבה את הכבישים באזור, החוף איננו נגיש ועדיין היה מוכרז כבלתי נגיש בסוף 2016.

לפקדה עם ילדים – המלצות לחופשה משפחתית

אם אתם חושבים להגיע אל לפקדה עם ילדים לחופשה משפחתית, קחו בחשבון את הפעילויות האלה על האי היווני הציורי הזה.

מפלי נידרי

זוהי אטרקציה בלפקדה שאסור לפספס אם מגיעים אל לפקדה עם ילדים – גם ילדים צעירים וגם מבוגרים יותר יוקסמו ממפלי נידרי (Nidri Waterfalls) הממוקמים בחוף המזרחי של לפקדה. אלה מפלים מרשימים ביותר ואחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר של לפקדה.

המים יורדים מהרי הסביבה בתוך ערוץ עוצר נשימה ביופיו המוקף בסלעים לבנים. השביל המוביל למפלים הוא חוויה בפני עצמה והוא מסלול מושלם של טיול בלפקדה למשפחות – לאורך השבילים תעברו ביערות מלאים בניחוח עצי האורן. הרחצה מותרת בערוץ הנהר בעל המים הצלולים כבדולח, והנאה מובטחת לילדים וגם להורים!

חופים בלפקדה למשפחות

ילדים וחופים הולכים יד ביד ובלפקדה מבחר החופים גדול במיוחד. אפשר לחפש את חוף הים הסמוך ביותר למלון שלכם ולשאול את המקומיים לגבי חופים חוליים. החוף המוכר ביותר של האי הוא פורטו קציקי, 45 ק"מ מדרום מערב העיירה לפקדה. מלבד העובדה שמדובר על חוף שאין בו חול אלא חלוקי אבן, שיכולה להפריע מאוד למשפחות ישראליות שרגילות לחופים חוליים, זו אופציה מצויינת למשפחות המגיעות אל לפקדה עם ילדים – פורטו קציקי (Porto Katsiki) הוא חוף ידידותי למשפחות, מאובזר בשירותים שונים, כולל ברים, בתי קפה וחנייה. חוף אידילי שאפשר להגיע אליו גם באמצעות מונית מים מנידרי או מווסיליקי.

חוף הים הפופולרי הזה ניצב על רקע מרשים של צוקים לבנים, שמהווים ניגוד דרמטי למים הכחולים שמתנפצים על חלוקי האבן.

טירת אגיה מאברה

טירת אגיה מאברה (Agia Mavra) מהווה אטרקציה בלפקדה שמושלמת ליום של טיול היסטורי בלפקדה לכל המשפחה ומתאימה גם למשפחות שמגיעות אל לפקדה עם ילדים קטנים. הטירה נבנתה במאה ה-14 ובמהלך המאות הבאות עברה שיפוצים נרחבים.

יש באתר הטירה גם כנסייה מאוד מרשימה שמתקיימים בה אירועי תרבות רבים במהלך השנה.

תחבורה בלפקדה

אוטובוסים מלפקדה

אתונה נמצאת במרחק 5 שעות נסיעה באוטובוס (כזכור יש גשר המחבר בין האי לפקדה ליוון היבשתית), כאשר תדירות האוטובוסים היומיים מלפקדה לאתונה גבוהה.

עוד באותו נושא: השכרת רכב ביוון – השוואת מחירים וטיפים חשובים

מעבורות מלפקדה

מעבורות יומיות מגיעות לווסיליקי (Vassiliki) מקפלוניה (Kefalonia) ואיתיקה (Ithika), מהעיירה נידרי (Nydri) שבחוף המזרחי של לפקדה. יש גם מעבורות מלפקדה אל איטליה היוצאות מאיגומניצה (Igominitza), השוכנת כ-90 דקות נסיעה אל תוך פנים היבשת מלפקדה טאון אל יעדים באיטליה – (בארי (Bari), ברינדיזי (Brindisi), אנקונה (Ancona), ונציה, טריסט (Trieste))

מסעדות בלפקדה

בנמל לפקדה במפרץ וסיליקי (Vasiliki Bay) תמצאו בערך 15 מסעדות ומזון מהיר, שבכולן אפשר לשבת בחוץ או תחת קורת גג, בקרבת המים. כדאי לדעת שבערבים חמים במיוחד, תוכלו להבחין בריח מי הנמל וזה יכול להוות הסחה לא נעימה כשסועדים בחוץ.

סוגי המטבח שתמצאו כאן מגוונים, מאוכל יווני לארוחות פשוטות כמו בורגרים וצ'יפס שיחסית זולים. שני אנשים יכולים לאכול ארוחה גדולה ולשתות יין בפחות מ-25 יורו. זהו מקום לא רע עבור משפחות המגיעות אל לפקדה עם ילדים לבלות בארוחת צהריים משפחתית אחרי טיול בנמל.

הנמל התוסס בנידרי גם מלא בטברנות, מסעדות ובתי קפה המציעים מגוון גדול של מנות, כולל אוכל יווני, איטלקי וסיני. תוכלו לאכול ארוחה טעימה של שלוש מנות בטברנה או לנשנש או לאכול קינוחים באחד מבתי הקפה הרגועים.

בעיירה המרכזית לפקדה טאון תמצאו אפילו יותר אופציות לארוחה טובה, לאורך הים עם נוף למרינה יש טברנות מאוד טובות המגישות אוכל יווני טיפוסי. אם תשוטטו ברחובות האחוריים, תוכלו למצוא את הטברנות החבויות שמציעות תפריטים מגוונים מאוד ובחלקן יש ברים קטנים.

חופשה בלפקדה – יעדים מומלצים

אם אתם מתכננים חופשה בלפקדה ומעוניינים באווירה שונה, שקטה ואותנטית, כדאי לשקול לינה בכפר אגיוס ניקיטס (Agios Nikitas) בחוף הצפון המערבי של לפקדה. זוהי עיירת דיג קטנה השוכנת ממש על ההר מעל הים. הנסיעה לשם היא כ-20 דקות מהעיירה לפקדה טאון ו-45 דקות נסיעה מנמל התעופה פרווזה (Preveza Airport).

תוכלו להגיע מאגיוס ניקיטס לחוף קתיסמה (Kathisma) תוך 5 דקות. הכפר מלא בבתי מלון ובמסעדות ובעל חוף משלו. בחודשי הקיץ יש שירות סירות – מוניות היוצאות מחוף אגיוס ניקיטס לחוף מילוש (Milos Beach) הסמוך. אם לא לוקחים סירה, זו הליכה של 30 דקות לחוף מילוש.

בטיחות וביטחון בלפקדה

רמת הפשע בלפקדה נמוכה מאוד. בווסיליקי לא נדיר לראות חלונות ודלתות שנשארים פתוחים למשך הלילה, או מכונות קירור והקפאה של מסעדות שנשארות בחוץ ללא מנעול.

לפקדה
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל