חאניה

חאניה (כרתים) – רשימת אטרקציות מומלצות

חאניה היא אחת הערים החשובות באי כרתים והיא נחשבת יעד נוח לחופשה משפחתית בכרתים, עם הרבה בתי מלון ואפשרויות שופינג. בכתבה זו תמצאו את כל המידע הדרוש לתיכנון חופשה בחאניה (כולל סרטי וידאו) ולהזמנת טיולים מאורגנים מחאניה לאטרקציות בכרתים, כולל טיפים חשובים למשפחות שמגיעות אל חאניה עם ילדים

הזמנת דילים לכרתים   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

חאניה (chania) היא עיר נמל יפהפיה בחוף הצפון-מערבי של כרתים, שניתן למצוא בה עדויות היסטוריות לתרבות הוונציאנית ולתרבות הטורקית. חאניה היא מקום שנחשב טוב למגורים בכרתים. מעבר לכך, חאניה, לצד שורה ארוכה של אתרי נופש חופיים הנמתחים לאורך כ-20 ק״מ של קו החוף של חאניה, נחשבת ליעד תיירותי פופולרי מאוד, בעיקר בקרב תיירים סקנדינביים שמגיעים לכאן בטיסות צ׳ארטר. העיר חאניה משמשת לקניות, עם המון מקומות לאכול ולשתות, טברנות יווניות ובתי קפה מודרניים שפתוחים גם בשעות הערב המאוחרות.

חופשה בחאניה, כרתים  – עוד באותו נושא:

טיסות לכרתים – השוואת מחירים ומידע

e-sim וסים ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

השכרת יאכטה ביוון – המדריך המלא למטייל

בתי מלון מומלצים עם ילדים בחאניה בכרתים

השכרת רכב בחאניה כרתים – השוואת מחירים וטיפים

העיר העתיקה של חאניה מתרכזת באזור הנמל, ובנויה כמבוך של סמטאות ובתים שעומדים כאן כמה מאות שנים, כשהן נהרסו ונבנו מחדש מספר פעמים. העיר העתיקה מלאה בחנויות מזכרות, חפצי אמנות ומלאכת-יד. הרובעים החדשים כוללים חנויות רגילות שבהן תוכלו למצוא ציוד טרקים וכו׳. החופים נמצאים מעט הלאה אבל לא מאוד רחוק מהעיר העתיקה. החוף הקרוב ביותר הוא Nea Hora במרחק של כקילומטר מהקצה המערבי של העיר העתיקה.

 

טיולים ואטרקציות בחאניה

עולם המינואים – סרט בתשעה ממדים Minoan's World 9D movie 

לאחר שתגיעו למוזיאון, תתחילו את חוויית ה-9D שלכם שמכילה שני חלקים – תתחילו במוזיאון התלת-ממד, שמכיל פסלים בגודל מציאותי עשויים מסיליקון ואמנות תלת-ממד מהפנטת שמתעוררת לחיים דרך מצלמת הטלפון שלכם. לאחר מכן, בקולנוע תשעת הממדים תחזרו אחורה בזמן, אל התקופה המינואית של יוון הקדומה, בעזרת ציוד מציאות מדומה מתקדם שכולל אפקטים מיוחדים כמו התפרצויות מים ומשבי אוויר, שלג, בועות ועשן. תראו גם את הסרט האפי בתלת ממד שמסופר מפרספקטיבה היסטורית ומיתולוגית.

הסרט הוא בכיכובו של האל זאוס כתינוק וכאל ועל חטיפתה של הנסיכה אירופה בידי זאוס. תלמדו גם על דדלוס ואיקרוס שעף קרוב מדי לשמש ונפל אל תוך המים, על המלך מינוס ולבסוף על התפרצות הר הגעש בסנטוריני שהוביל לצונאמי טראגי ששם קץ לעידן המינואי.

עבור משפחות המגיעות אל חאניה עם ילדים זוהי אטרקציה מיוחדת במינה שכן לא תמצאו בחאניה הרבה אטרקציות למשפחות שתוכננו ממש לילדים וכוללות מולטי מדיה, סרטי תלת מימד ודברים שילדים אוהבים באמת.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה "העולם המינואני"

טיול מודרך בחאניה בהליכה כולל טעימות 

על פני הדורות, חאניה הושפעה מהרומאים, הביזנטים, תרבות ערב, הוונציאנים, העות׳מנים והגרמנים. בשל מיקומו האסטרטגי, האי כרתים תמיד היה צריך להיאבק לעצמאותו, וההיסטוריה של כרתים היא סיפור מרתק בפני עצמו.

גלו מה הופך את חאניה, הבירה התרבותית של כרתים לכל כך קסומה, בסיור הליכה רגוע של חצי יום. ראו את האתרים הפופולריים בחאניה – מהעיר העתיקה ועד הרובע היהודי והעות׳מני ושכונת הלפה (Halepa) השיקית.

התחילו את הסיור שלכם בחאניה בשוק המקורה דימוטיקי (Dimotiki agora) או בשוק המחוזי השוכן בין העיירה החדשה והישנה. שוק "האגורה" נבנה בין 1908 לבין 1913, השנה שבה כרתים התאחדה עם יוון, והוא כולל יותר מ-70 חנויות המוכרות בעיקר מוצרים מקומיים. סיירו בשוק וטעמו את המטעמים המקומיים בזמן שאתם לומדים על התזונה הכרתית הבריאה והטעימה.

המשיכו את טיולכם בעיר העתיקה של חאניה, דרך סמטאות צרות ורחובות אחוריים חבויים וגלו גינות סודיות ואנדרטאות ונציאניות ועות׳מניות. שמעו על שליטים, ימאים, סוחרים,  גיבורים ואמנים ותלמדו כיצד העיר ניצבה בצומת דרכים בין תרבות המערב למזרח במשך דורות רבים.

לאחר מכן תהיה לכם הזדמנות לראות את האומנים המקומיים במלאכתם ואולי אפילו לנסות מלאכת יד בעצמכם. תבקרו בשכונה היהודית ובשכונה העות׳מנית ותלמדו כיצד אורח החיים השתנה כאן ברבות השנים. כמו כן, תבקרו בחוף של אחת השכונות ההיסטוריות של חאניה ותשבו לאכול מזטים. בסיום, המדריך ייקח אתכם לנקודת המוצא. אם אתם מעוניינים לטייל בחאניה עם ילדים בגילאי בית ספר ולהעמיק את הידע שלהם בהיסטוריה, זוהי הזדמנות מעולה.

להזמנת טיול מודרך בחאניה ברגל

טיסת רחיפה מעל חאניה

בדרך לאזור ההמראה, יהיה לכם זמן ליהנות מהנופים היפים. הטייס יתחיל להכין את מצנח הרחיפה בזמן שהוא בודק את תנאי מזג האוויר. תוכלו לראות כיצד הוא פותח את מצנח הרחיפה ולאחר מכן תלבשו עליכם את הציוד. הטייס יסביר לכם על החוויה ויתאר לכם איך מרגישה הטיסה באוויר כדי שהחוויה תהיה יותר קלה.

אתם תשבו מקדימה, קשורים לטייס המטיס את מצנח הרחיפה. הוא ינפח את המצנח וכל מה שאתם צריכים לעשות זה לקחת צעידה קדימה. אין מלים לתאר את התחושה של הרחיפה מעל חאניה, חוויה של פעם אחת בחיים. כשאתם כל כך קרובים לאדמה, אתם והטייס תנחתו ברכות, תרוצו כמה צעדים כשאתם נוגעים בקרקע. במקרים נדירים, מזג האוויר מקשה מעט על הנחיתה והופך אותה למהירה יותר. במקרה כזה, תנחתו על הישבן. המדריך יודע איך להתנהג במצבים כאלה.

להזמנת טיסת רחיפה מעל חאניה

סיור שופינג בחאניה 

התחילו את הסיור המודרך שלכם בחאניה כמו המקומיים: עם קפה וטעימה של אחד המאפים המסורתיים של כרתים במקום המסורתי ביותר בעיר. תיהנו מבוגאצה (bougatsa), מאפה במילוי גבינה בחנות אהובה על המקומיים כבר שנים. לאחר ארוחת בוקר מלאה, תסעו ברכב פרטי ליעד שלכם הנמצא במרחק של כרבע שעה נסיעה, חלק מיוחד של חאניה המוקדש לגמרי לאומנים מקומיים.

תבקרו את האומנים הרבים החיים ועובדים באזור זה ותלמדו על החשיבות וההשפעה שהיו לאמנויות כמו קרמיקה וחימר על תולדות האי. כמו כן, תוכלו לבחור את הכישורים האמנותיים שלכם בסדנת קרמיקה. תשוחחו עם אמנים מקומיים על הטכניקות שהם משתמשים בהן ותראו את העבודות שלהם. הם ייתנו לכם טיפים שיעזרו לכם למצוא את המזכרות האותנטיות ביותר כדי שתוכלו לבחור את הטובות ביותר בפעם הבאה שאתם עורכים קניות בחאניה.

תגלו יצירות ייחודיות, תכשיטים בעבודת יד וחפצים מיוחדים העשויים מעץ, זכוכית או חומרים מיוחדים אחרים. בסוף סיור הקניות הזה, תהיה לכם הבנה טובה יותר של עבודת היד האותנטיות של כרתים וכיצד הן משקפות את תרבות האי.

להזמנת סיור שופינג בחאניה

טיול מאורגן מחאניה – האי גרמבוסה וחוף באלוס Gramvousa Island and Balos Bay

היום מתחיל עם איסוף בחאניה בנקודת איסוף ספציפית באוטובוס, ואז נסיעה למערב כרתים כדי להגיע לנמל קיסמוס קסטלי (Kissamos Kasteli). לאחר שהמלווה שלכם ייתן לכם את המידע הנחוץ לגבי הקרוז, תגיעו לנמל שבו המעבורת לאי גרמבוסה תמתין לכם כדי להתחיל בהפלגה. המלווה יאסוף את הכסף עבור הכרטיס כדי שתוכלו לדלג על התור במשרדי הכרטיסים. בשעה 10:20 בערך, תצאו לכיוון האי גרמבוסה, נסיעה של כ-45 דקות. על המעבורת יש מטבח עם שירות מלא כולל ארוחות וחטיפים. תוכלו לשבת לנוח על אחד מכסאות הנוח או בטרקלין. במהלך ההפלגה, תראו איך האדמה מתרוממת לאורך קצה הצוקים של כרתים. ההתרוממות הזו התרחשה לפני למעלה מאלפיים שנה. ההיסטוריה של האי תוסבר לכם במיקרופונים בשפות שונות.

כשתגיעו לאי גרמבוסה, תוכלו או לצאת לשחייה או לצאת להליכה לקצה הגבוה ביותר של האי, לעבר המצודה הוונציאנית (Venetian fortress). שם עומדות לרשותכם כשעתיים וחצי לפני שתפליגו ללגונה באלוס שנמצאת במרחק של 20 דקות משם.

ברגע שתגיעו ללגונה, יהיו לכם 3 שעות ליהנות מהביקור. תוכלו לחזור לאוניה לארוחה או לשכור שמשיות אם החום גבוה מדי. אחרי שחייה ומנוחה בלגונה, הספינה תיקח אתכם חזרה לנמל קיסמוס. זוהי הזדמנות נהדרת לצילומים מאחר שבשעה זו השמש תהיה מאחוריכם. עבור משפחות שמתכננות חופשה בחאניה עם הילדים, זוהי הזדמנות מעולה גם לשוט בים וגם לראות עוד אי.

להזמנת טיול מחאניה לאי גרמבוסה

חוויה קולינרית בחאניה (ארוחות, קורסי בישול, סיורים קולינריים) באירוח תושבים מקומיים

Eatwith היא קהילה של חוויות אוכל משותפות ברחבי העולם. בכל מקום שתגיעו אליו ברחבי הגלובוס תוכלו לחפש מפגשים עם מקומיים סביב שולחנות אוכל ופעילויות שקשורות באוכל. אחרי הכול, מה יכול לייצר חיבור בין אנשים ממקומות שונים ומתרבויות שונות יותר מאהבה לאוכל?! ב-Eatwith תוכלו להזמין ארוחות שהוכנו במיוחד בשבילכם על ידי בשלנים מקומיים, קורסי פרטיים בהם אנשי המקום ילמדו אתכם להכין מנות מקומיות וסיורים קולינריים שרק תושבי המקום יכולים לערוך.

אם בא לכם ללמוד קצת על התרבות והתושבים בחאניה, ותוך כדי לטעום אוכל מקומי מצוין, היכנסו לאתר של Eatwith בעברית דרך הקישור שמופיע למטה, בשדה "איפה?" רשמו: חאניה, מלאו את התאריכים הרלוונטיים ואת מספר המשתתפים ולחצו על סימן החיפוש. המערכת תציג לכם אילו אפשרויות לפעילויות קולינריות בחאניה: ארוחה ביתית משותפת בחברת בשלן או בשלנית מקומיים, בילוי של 2-3 שעות במטבח של המארח או המארחת שבמהלכו תלמדו מהם להכין מנות מקומיות, או סיור בעיר למציאת פנינים קולינריות שרק המקומיים מכירים: מסעדות, שווקים, דוכני מזון ועוד. אחרי שתבחרו בפעילות שנראית לכם מתאימה לחצו על 'הזמנת מקום'. המארח או המארחת יחזרו אליכם בהקדם ותוכלו לקבוע לעצמכם בילוי יוצא דופן, שיעשיר את החופשה בחאניה ויוסיף לה טעמים חדשים. החיוב עבור הפעילות יתבצע רק אחרי אישור הבקשה על ידי המארח. אם מכל סיבה שהיא תתחרטו או תיאלצו לשנות את התוכניות, תוכלו לבטל את הזמנת המקום בכל עת.

להזמנת חוויה קולינרית בחאניה לחצו כאן

לאתר הבית של Eatwith לחצו כאן

טיול מחאניה לאי אלפוניסי Elafonisi Island 

סעו לקצה הדרום-מערבי של כרתים בטיול של יום מלא מחאניה, ובלו יום רגוע על חופי החולות הוורודים של האי הקטן אלפנוסי. התבוננו בנוף הירוק השופע בדרך לאי בזמן שאתם חוצים את קניון טופוליה (Topolia Gorge) המרשים וכפרים מסורתיים רבים. תעצרו לקפה וארוחת בוקר בכפר אלוס (Elos) הידוע בעצי הערמונים שלו. לאחר שתגיעו לאלפוניסי, תיהנו מארבע שעות על החוף ומשחייה במים הצלולים כבדולח.

האי אלפוניסי שוכן במרחק הליכה מכרתים וקל להגיע אליו ברגל דרך המים (אם אתם מגיעים אל חאניה עם ילדים קטנים זה עלול להיות קצת מאתגר). הן החוף והאי הם אתרים שמורים בשל אזורי הבר ויופיים הנדיר.

להזמנת טיול מחאניה לאי אלפוניסי

טראק בקניון סמאריה – יום מלא מחאניה 

קניון (וואדי) סמאריה, הקניון הארוך ביותר באירופה, הוא מסלול טבעי מרשים לטיול בכרתים. תיהנו מטרק בקניון בטיול של 12 שעות שמתחיל באיסוף בחאניה ונסיעה לאומאלוס (Omalos) בהרים הלבנים.

צאו לטרק על סלעים ואבנים ואפילו דרך יער עם עצים בני אלפי שנה, לאורך נהר ועל פני מעיינות מים מתוקים. התלהבו מהנופים המדהימים של רכס ההרים היפה ביותר בכרתים וצפו בעיזים משוטטות בטבע.

בסיום הטרק, תבקרו בכפר אגיה רומלי (Agia Roumeli) המכיל המון טברנות וחנויות. בשעת צהריים מאוחרת, עלו על אונייה לעבר ספאקיה (Sfakia), שם ימתין לכם אוטובוס שייקח אתכם לנקודת המוצא. זהו טיול רגלי ארוך שלא יתאים למשפחות שמגיעות אל חאניה עם ילדים קטנים.

להזמנת טראק בקניון סמארה

טיול מאורגן בכרתים מחאניה – רתימנו, ארקדי, מרגריטס ואלותרנה 

בטיול המודרך מחאניה תראו את רתימנו, שהיא אחת העיירות היפות ביותר ביוון. תבקרו באוצרות נסתרים ותגלו את גדולתה של הציוויליזציה הכרתית העתיקה. תלמדו דברים רבים על המסורת הכרתית והתרבות שלה דרך מסלולים ייחודיים של החלק ההיסטורי של רתימנו, החל ממנזר ארקדי ההיסטורי. מנזר ארקדי הוא מנזר מזרח-אורתודוקסי. הכנסייה שלו נבנתה במאה ה-16 וניכרת בה השפעת הרנסאנס, עם ארכיטקטורה שמשלבת אלמנטים רומאים וברוקיים. המנזר היה החל מהמאה ה-16 מקום ששימש למדעים ואמנויות וכלל בית ספר וספריה גדולה.

המנזר ניצב על רמה ומוגן כמבצר, מוקף בחומה גבוהה עבה, והוא שיחק תפקיד חשוב בהתנגדות של כרתים נגד השלטון העות׳מני במרד כרתים בשנת 1866. 943 יוונים, רובם נשים וילדים מצאו מקלט במנזר. לאחר שלושה ימי קרב ובעקבות צו מראש המנזר, הכרתים פוצצו חביות מלאות באבקת שריפה ובחרו להקריב את עצמם במקום להיכנע. המנזר הפך לסמל לאומי ואנדרטאה להתנגדות הכרתית. הפיצוץ לא שם קץ לכיבוש הטורקי אבל הוא משך תשומת לב מצד העולם, ותאריך הזיכרון בשמונה בנובמבר מצויין באירועים בארקדי וברתימנו.

לאחר רתימנו תערכו ביקור באלפטרנה (Eleftherna), עיר-מדינה עתיקה בכרתים, השוכנת 25 ק״מ דרומית-מזרחית לרתימנו. ארכיאולוגים חפרו באתר השוכן על אחת השלוחות הצפוניות הצרות של ההר אידה (Mount Ida), ההר הגבוה ביותר בכרתים. העיר שגשגה מתקופת ימי הביניים ועד שלטון הביזנטים.

בפרוייקט אלותרנה, צוות ארכיאולוגים מאוניברסיטת כרתים גילו יישובים, מנזרים ובית קברות באורתי פטרה (Orthi Petra) ואפילו כמה מחצבות אבן בסביבת גבעת פרינס (Prines Hill). גילוי השרידים באורתי פטרה הוכרז כאחד מעשרת הגילויים הטובים ביותר של שנת 2009. המוזיאון של אלותרנה העתיקה (The Museum of Ancient Eleutherna) קשור ישירות לאתר הארכיאולוגי והוקם ביוני 2016.

התחנה הבאה היא מרגריטס, כפר כרתי מסורתי ציורי. תלכו בשבילי האבן של הכפר כדי להתפעל מחנויות הקרמיקה המסורתיות. לאחר מכן, כשתעזבו את מרגריטס, תאכלו ארוחת צהריים בכפר אסטרי (Asteri). המסעדה המיוחדת בעלת אוסף פולקלור פרטי והמטעמים המקומיים מאוד מרשימים. זהו טיול מקיף בכרתים מחאניה שמספק מענה מצויין למשפחות שמתכננות חופשה בחאניה עם הילדים ורוצות לראות את מיטב האטרקציות ההיסטוריות של כרתים בלי להסתבך עם תחבורה – פרט לכך שהוא איננו כולל את הרקליון וארמון קנוסוס.

להזמנת טיול מאורגן מחאניה לאטרקציות בכרתים

ארמון קנוסוס והרקליון – סיור מחאניה של יום מלא

תצאו לסיור מודרך מחאניה בסביבות 7 בבוקר ותפנו מזרחה לאורך החוף הצפוני. תעברו בהרקליון בירת כרתים ותמשיכו לכיוון החלק הפנימי של האי עד ההגעה לארמון קנוסוס. הארמון הוא אחד האתרים הארכיאולוגים החשובים בעולם, ערש התרבות האירופית ומרכז התרבות המינואית. מדריך ילווה אתכם בסיור בן שעתיים וילמד אתכם על התקופה המינואית, ויספר לכם על המפלצת המיתולוגית מינוטאור והדמות היוונית המיתולוגית אריאדנה.

לאחר מכן תחזרו לאוטובוס שייקח אתכם חזרה ללב הבירה הרקליון. כאן תהיה לכם הזדמנות לבקר במוזיאון הארכיאולוגי, שם תלמדו על התקופה המינואית בזמן שמדריך מלווה אתכם. לבסוף, יהיו לכם שעתיים של זמן חופשי להסתובב בעיר השוקקת הרקליון, לאכול ארוחה כרתית ולשתות ראקי. בסביבות חמש, האוטובוס יחזיר אתכם לחאניה. עבור משפחות שמתכננות חופשה בכרתים עם לינה בחאניה ולא רוצות לטרוח עם תחבורה מחאניה עם הילדים, זוהי הזדמנות מעולה לראות את הרקליון, עיר הבירה של כרתים, וארמון מלכות אמיתי.

להזמנת טיול מחאניה להרקליון

שייט מחאניה – 3 שעות עם צלילת שנורקלים  

גלו מה שוכן מתחת לפני המים בסיור בן 3 שעות באוניה לא רחוק מהחוף הצפון-מערבי של כרתים. תיהנו מאיסוף בבית המלון בחאניה ומשם תסעו במיניוואן ממוזג לעיירת הנופש אלמירידה (Almyrida). תנצלו את הידע של מדריכים מנוסים שיתנו לכם הסבר קצר ומשם תפליגו לחופים המבודדים שניתן להגיע אליהם רק בסירה, ותצאו לשחייה עם ציוד שנורקילנג.

תלמדו את שמותיהם של הדגים בעזרת ספר בזמן שהצוות שלכם מצלם תמונות וסרטוני וידאו של החוויה שלכם, שיישלחו אליכם באימייל למזכרת. תנוחו ותיהנו מחברה טובה בשמש הנעימה בזמן שאתם נהנים מהנופים הנהדרים של קו החוף. זה יכול להיות יופי של יום עבור משפחות המתכננות חופשה בחאניה עם ילדים ששוחים היטב.

להזמנת שייט מחאניה עם צלילת שנורקלים

טיול מחאניה להרים הלבנים בלנד רובר 

השאירו את החופים היפים מאחור לרגע כדי לצאת לטיול פראי יותר בשטחי ההרים הלבנים של כרתים בלנד רובר. בדרך תחלפו על פני כפרים מסורתיים, תלמדו על תולדות האי ותגלו איך זה לחיות כמו איכר.

להזמנת טיול מחאניה להרים הלבנים בלנד רובר

טיול סגוויי בחאניה – העיר העתיקה והנמל 

עלו על סגווי ובקרו באטרקציות בחאניה כמו העיר העתיקה, הנמל הוונציאני, נאה צ׳ורה, Kum Kapi וברובע ספלנציה (Splantzia) בסיור זה. תגיעו למשרד 15-20 דקות לפני הסיור כדי לאסוף אוזניות וקסדות. תקבלו תדריך בנושא בטיחות ממדריך הסיור ותתאמנו ברכיבה בסגוויי לפני היציאה כדי שתרגישו בטוחים ורגועים.

בדרך תקבלו מידע היסטורי על האנדרטאות בשפה לבחירתכם. תיהנו ממדריך אישי שיוביל אתכם ברחבי העיר העתיקה ויראה לכם סודות וטיפים של מקומי. מספר ימים לאחר החוויה תקבלו קישור להורדת תמונות מהסיור. הסיור מסתיים חזרה במשרד.

להזמנת טיול סאגווי בחאניה

טיול באזור חאניה – 7 הכפרים של אפוקורונס 

זהו סיור מודרל מחאניה לאזור המיוחד אפוקורונס Apokoronas, הכפרים בחלק המזרחי של חאניה. בדרך לאפוקורונס, אחד הכפרים הראשונים יהיה Gavalochori. לאחר שתעברו במסלול בטבע ובכפרים מסורתיים, תבקרו במוזיאון הפולקלור של אפוקורונס, שבעה חדרים המלאים במלאכות יד מסורתיות ועבודות צמר. אישה מבוגרת תציג בפניכם את טכניקת הסריגה המדהימה הנקראת Kopaneli.

תעברו דרך הכפר Kalives ומשם ל-Xirosterni כדי לבקר את מזקקת הראקי  של משפחה מקומית. תהיה לכם הזדמנות ללמוד ואם יהיה לכם מזל, לראות את כל תהליך ייצור הראקי ולטעום את המשקה הכרתי הטעים. כשתעזבו את תוך מספר דקות תגיעו לכפר Emprosneros.

לאחר מכן תבקרו במפעל לייצור גבינות ותטעמו את הגבינות המקומיות גרוויירה, מיזיטרה או אנתוטירוס. לאחר מכן מגיעה טעימת שמן הזית עם לחם חם במאפייה מקומית. תטעמו את המאפים של אופה מקומי יחד עם שמן זית אקסטרה וירג׳ין.

לאחר מכן, תאכלו ארוחת צהריים בקפניו (kafeneio) מסורתי בכפר Fres, תוכלו לדבר עם המקומיים וללמוד על אורח חייהם בכפר. תהיה לכם הזדמנות להרגיש את היופי האמיתי של כרתים. אפוקורונס (Apokoronas) הוא אחד האתרים ההיסטוריים ביותר של כרתים בזכות תושביו. עבור משפחות שרוצות לצאת לטיול מחאניה עם הילדים לאיזורים הכפריים בלי לטרוח עם התחבורה  – זהו פיתרון מושלם.

להזמנת טיול מאורגן מחאניה לכפרי אפוקורונס

מסע בלתי צפוי – סיור בחאניה ב"סטריטר" (טריקה) 

החוויה הזו מציעה לכם הזדמנות לטייל בחאניה עם כלי תחבורה לא שיגרתי (טריקה, מעין קורקינט) במספר גדול של מקומות וגם לגלות את המקומות הסודיים של חאניה הישנה. הנסיעה עוברת ברחובות הוונציאניים והעות׳מניים, המלאים בארכיטקטורה כרתית יפהפיה.

הנסיעה דרך הרחובות הצרים והשכונות הפרחוניות תוביל אתכם לאטרקציות תיירותיות בחאניה כמו המגדלור, מסגד, כיכר ספלנציה (Splantzia Square) , בית הכנסת היהודי, רחוב הלידון (Halidon Str), מוזיאון הפולקלור, מוזיאון הכדורגל היווני (Greek National Soccer team Museum), מנזר קתרינה הקדושה (St. Catherine's monastery), הכנסייה הקתולית (Catholic Church), הקתדרלה (Cathedral), הרציף היבש (Dry-Docks(Neoria-Arsenals)), זירת מורו (Moro arsenal), כנסיית ניקולס הקדוש (Saint Nicholas Church) וכנסיית הקדושים אנרגיורי (Saints Anargiroi Church).

המדריך יסביר לכם את ההיסטוריה מאחורי כל אחת מהאנדרטאות במהלך הסיבוב באתרים ההיסטוריים של העיר. עבור משפחות שמגיעות אל חאניה עם ילדים גדולים מספיק לרכב על ה"טריקה" (ראו בסרטון) זו יכולה להיות דרך בלתי נשכחת לחוות טיול משפחתי בחאניה.

להזמנת טיול מודרך בחאניה העתיקה

נס היין ושמן הזית – סיור מודרך מחאניה

חצו נופים טבעים מהממים בדרך להרים באזור קיסמוס בסיור מודרך של 7 שעות מחאניה. עצרו ביקב משפחתי מסורתי שהוקם ב-1993 ולמדו על זני היין שהם מייצרים והרעיונות שלהם לגבי תהליכי החקלאות המודרנית וייצור היין. טעמו את היין זוכה הפרסים המקומי וידיאנו, יין מוסקט מספינה וכמה זנים בינלאומיים כמו גרנאש רוז׳, סירה ומורבדר. לאחר מכן תבקרו בכפר מסורתי ותראו את עץ הזית העתיק ביותר בעולם – שגילו כ-3,000 שנה.

זהו יום המלא ביינות טובים ואוכל משובח. ביקב נוסף בקיסמוס תטעמו מיזוג מיוחד של היינות הלבנים וילנה, וידיאנו ואסירטיקו. טיילו בנוף האידילי של היקבים ובקרו במפעל משפחתי לייצור שמן זית. למדו על שמן הזית האקסטרה וירג׳ין ומוצרים לגמרי מקומיים היוצרים שילובים שהחיך שלכם לעולם לא ישכח. תלמדו גם על דרכם של הכרתים להגיד להתראות, בזמן שאתם שותים את היין זוכה הפרסים ציקודיה. עבור משפחות שמתכננות חופשה בחאניה עם הילדים זוהי הזדמנות להכיר מקרוב את חיי הכפר בכרתים.

להזמנת סיור מחאניה לקיסמוס

טיול ג׳יפים מחאניה של יום מלא לבקתת מיטאטו מסורתית 

חוו את חיי האיכרים הכרתים החיים על הר לפקה אורי (Lefka Ori Mountain) בטיול ג'יפים מודרך קבוצה קטנה של עד שישה אנשים. בדרך תעצרו כדי לראות את קניון וניצלוס (Venizelos Gorge) המרהיב ואת הכפר תריסו (Therisso).

להזמנת טיול ג'יפים מחאניה להר לפקה אורי

טיול מאורגן מחאניה למערב כרתים

בסיור המודרך הזה מחאניה, תעזבו את העיר ואת הקסם הוונציאני שלה ותיכנסו לנוף שונה לגמרי, עמוק אל תוך אזור ההרים ספאקיה (Sfakia). ההרים הלבנים יקססימו אתכם ביום מלא פעילויות לכל המשפחה, כולל טעימת גבינה ויוגורט, הליכה בקניון וחווית בישול, ביקור ב׳מנזר תבלינים׳ יחיד במינו וטעימות יין בסוף היום.

האזור כולו מתאפיין ברכסי הרים ויופי יוצא דופן המשתלב עם הים. מההרים הלבנים, תראו את הקניונים הירוקים השופעים יורדים אל תוך הים הלבנטיני. האזור כולל גם את קניון סמאריה, הקניון הגדול ביותר באירופה ואחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בכרתים.

התחנה הראשונה בסיור הזה הוא במפעל משפחתי קטן לייצור גבינות. כאן תקבלו הקדמה וטעימה של גבינה ויוגורט של כרתים. תלמדו על תהליך הייצור ממומחה גבינות ותטעמו את מה שהמקומיים מחשיבים ליוגורט הטוב ביותר של כרתים.

לאחר ארוחת בוקר קלה, תבקרו ברמת אסקיפו (Askifou Plateau), עמק טבעי המוקף בהרים לבנים. בגובה של 730 מ׳, ואז תתחילו בטרק לעבר קניון אימברוס (Imbros gorge) הקניון נמצא במרחק 8 ק״מ, וזמן ההליכה הממוצע הוא שעתיים וחצי. אך זוהי הליכה קלה שמתאימה לכל המשפחה וכוללת הרבה עצירות לתמונות והזדמנויות ללמוד על הצמחייה ועל בעלי החיים של האזור. אימברוס הוא קניון מרהיב עם המון מעברים צרים. במלחמת העולם השנייה, בשנת 1941 פליטים רבים מאוסטריה, ניו זילנד ובריטניה הלכו דרך הקניון כדי להימלט מהאי לעבר מצרים. המדריך שלכם ישתף אתכם בסיפורים מעניינים נוספים.

בקרו בקליקרטיס (Kallikratis), כפר שנמצא מחוץ למסלול התיירותי הרגיל ויש לו עבר מרתק. לאחר מכן, תוכלו לחוות את התרבות המקומית בדרך גסטרונומית וסדנה. בין טעימה לטעימה מהארומה הנהדרת של המטבח המקומי, ועם יין טוב, תלמדו את סודות המטבח של כרתים כשאתם נהנים מארוחה מסורתית. אחרי ארוחת הצהריים תבקרו במנזר תבלינים ותפגשו את בעלי המקום שמוכרים את סחורתם האיכותית בחנות של המקום. בסיום היום תבקרו באחד היקבים הטובים ביותר ותטעמו זני יין שונים במרתף שמציע חוויה טקסית מיוחדת.

להזמנת טיול מודרך מחאניה להרי ספאקיה

צלילת היכרות בחאניה למתחילים 

גלו איך זה לנשום מתחת למים בסביבה בטוחה עם צלילת היכרות בחוף לא הרחק מחאניה. לאחר איסוף בבית המלון, תסעו למרכז הצלילה באלמירידה, שם תפגשו מדריכים מומסכים של מרכז הצלילה העולמי PADI לשיעור תיאוריה לפני הצלילה. תוכלו לצלול בחאניה עם הילדים  אם הם מעל גיל 10 – יש מדריך אחד לכל שני מבוגרים ומדריך אחד לכל ילד. המדריך יהיה איתכם במשך כל החוויה כך שתוכלו להרגיש בטוחים כשאתם צוללים לעומק של 8 מ׳טרים ומגלים את החיים המדהימים החבויים מתחת לפני המים.

תוכלו לבחור סשן בבוקר או אחרי הצהריים. החוויה כוללת את כל ציוד הצלילה ותמונות וסרטוני וידאו יישלחו אליכם באימייל ללא תשלום נוסף כמזכרת לחופשה בכרתים.

להזמנת צלילה בחאניה

מחאניה – חתירת SUP בלגונה הכחולה  

תיהנו מהחוף היפהפה של לוטרקי (Loutraki) ומהמים השקטים בגלישת סאפ בעמידה. החוויה מיועדת לכל הרמות. תתחילו את החוויה מוקדם בבוקר בחוף לוטרקי ותגלו את המפרץ השלו. תכירו את הציוד ותגלו את המערה הנפלאה הצבעונית. בזמנכם החופשי תסתובבו באזור כדי ליהנות מהאווירה של הלגונה הכחולה.

להזמנת גלישת סאפ בלגונה הכחולה מחאניה

סיור מודרך מחאניה בכרתים – בעקבות מלחה״ע השנייה 

לימדו על תפקידה של כרתים בהיסטוריה של מלחה״ע השנייה, על מלחמת יוון – איטליה בשנת 1940 ועל הנסיבות שהובילו למבצע מרקורי. בסיור המודרך תשמעו כיצד הקרב על כרתים והכוחות המקומיים עזרו לשקם את המורל של בעלות הברית בעולם. תבקרו באתרים חשובים כמו הכפר היפה Maleme שבו צנחנים של הצבא הנאצי נחתו לראשונה. תגלו את השרידים בטברוניטיס (Tavronitis) ובגלאטאס (Galatas) ותבקרו בבתי הקברות שבהם קבורים חיילי בעלות הברית וחיילים גרמנים

תופתעו מהסיפורים המעניינים שמביאים את תולדות כרתים לחיים ותשמעו על מקלטים סודיים ואתרים אחרים מימי המלחמה. תשמעו על הפרטיזנים שעזרו לצבאות אנגליה, אוסטריה וניו זילנד לשנות את פני ההיסטוריה. עבור משפחות שמתכננות להגיע אל חאניה עם ילדים גדולים זוהי הזדמנות מצויינת להעשיר את הידע בהיסטוריה על המלחמה החשובה ביותר בהיסטוריה של העולם.

להזמנת טיול מאורגן בכרתים מחאניה – בעקבות מלחמת העולם השנייה

חאניה – סיור שקיעה בקבוצה קטנה: כרתים הבוהמית 

הסיור הבוהמי שלכם מתמחה במקומות וחוויות שמוכרות למקומיים אבל לא לתיירים והוא מתחיל בנסיעה קצרה של 15 דקות באוטובוס כדי לצפות בשקיעה במקום שרק המקומיים מכירים. לאחר מכן, חזרו לחאניה כדי לבקר בנמל הישן מהתקופה הוונציאנית. תטיילו ברחובות האחוריים המוכרים רק למקומיים ותתפסו את קרני השמש של סוף היום. תשמעו סיפורים מיתולוגיים ואגדות הקשורות לבניינים הייחודיים ועל מקומיים מפורסמים. לאחר מכן, תגלו גן סודי במרכז העיר הישנה, ותשתתפו בסעודה מקומית כולל יין. תלמדו על זני היין השונים של כרתים ותקבלו טיפים על מה לחפש בכוס היין המושלמת. תטעמו 4 יינות זוכי פרסים המיוצרים באופן מקומי, ותשלבו אותם עם המנה האורגנית המתאימה ביותר.

אח"כ, תגלו היכן נמצאים הברים והקלאבים האלטרנטיביים, שם תוכלו ליהנות מבירה, לפגוש אנשים מעניינים ולהתרשם ממוצגי אמנות מעניינים. קודם, תיהנו מגלידה משובחת העשויה מפירות ואגוזים אורגנים מקומיים. תסיימו את הערב בהליכה ומשקה ראקי.

להזמנת טיול מודרך בחאניה בערב

סיור יין וגבינות בחאניה עם ארוחת צהריים 

בואו ליהנות מיום המלא ביינות מקומיים, גסטרונומיה והיסטוריה בסיור שייקח אתכם ליקב משפחתי מקסים ולמוזיאון ההיסטורי של אפוקורמונס (Museum of Apokoronas). התפעלו מנופים אידיליים, ראו את תהליך ייצור היין, וטעמו מבחר יינות משובחים.

חוו את הלפה (Halepa) מהנמל ועד החלק החיצוני של החומות הוונציאניות המזרחיים (East Venetian Walls). סיירו באזור קום קאפי (Kum Kapi), ואפילו במפעלים לייצור עורות בטמפקאריה (Tampakaria). בדרך חזרה תעצרו לטעימה במחוז ספלנציה (Splantzia).

להזמנת טיול יין וגבינות בחאניה

מזג אוויר בחאניה

עונת הקיץ בחאניה נמשכת מאפריל עד אוקטובר, והיא מתאפיינת בטמפרטורות חמות ואוויר יבש, עם שמיים בהירים. החום היבש נשבר ע״י משבי רוח המגיעים מצפון. מפעם לפעם תוקף גל חום. החורפים מתונים, עם כמות יחסית קטנה של גשם ולחות שמורידה את מידות החום. מזג אוויר מאוד קר נדיר.

חאניה
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל