england

אנגליה – המדריך השלם למטייל הישראלי

אנגליה היא הרבה יותר מלונדון, המהווה את אחת הערים המבוקשות בעולם לחופשה. מערים תוססות כמו ליברפול ובריסטול, איזורי האגמים וחבל יורקשייר הציורי, ועושר רב של פארקים לאומיים ואתרים מרתקים כמו חומת הדריאן וסטונהנג', וגם פארק השעושעים פארק ת'ורפ, נקודת חובה בטיול משפחות באנגליה

 הזמנת דילים ללונדון | הזמנת דילים למנצ'סטר | הזמנת טיולים מאורגנים לאנגליה

אנגליה England היא הגדולה מבין ארבע ארצות – המכונות "אומות הבית" – המרכיבות את ממלכת בריטניה המאוחדת. היא גם המאוכלסת ביותר מן הארבע, כשמספר התושבים שלה מגיע לכמעט 52 מיליון (כ- 84% מכלל האוכלוסייה בבריטניה). האי של בריטניה הגדולה מורכב מסקוטלנד, השוכנת לצפונה של אנגליה, ווויילס ממערבה. צפון אירלנד (גם חלק מבריטניה) ורפובליקת אירלנד שוכנות מעבר לים האירי ממערבה לאנגליה (ווויילס). צרפת ואיי התעלה (Channel Islands) שוכנים מעבר לתעלה הבריטית [תעלת למאנש] מדרום, וממזרח נמצא הים הצפוני.

טיול באנגליה – המלצות לקריאה נוספת:

אטרקציות מומלצות בלונדון – טיולים בלונדון עם ילדים, מוזיאונים, מופעים ועוד

טיסות ללונדון – איתור טיסות זולות לאנגליה וביקורת חברות תעופה

השכרת רכב באנגליה – המדריך המלא שיחסוך לכם מאות שקלים

סים ו-eSim לבריטניה – מידע וטיפים למטייל

מלונות מומלצים בלונדון עם שרותי בייביסיטר

תכנון טיול באנגליה

לונדון היא נקודת ההתחלה והסיום עבור מרבית התיירים המגיעים מרחבי העולם לטיול באנגליה. יש בה אינספור מוזיאונים ואטרקציות היסטוריות. עם זאת, כדי לחוות את אנגליה באופן מלא, תצטרכו לצאת מההמולה של עיר הבירה ולראות מה יש לשאר אנגליה להציע. תמצאו שאנגליה שונה מאוד מבירתה. אם אתם מבקרים אך ורק בלונדון, לא באמת ראיתם את אנגליה – הייתם עדים לעיר אחת, גדולה מאוד, שיש בה דברים דומים למקומות אחרים באנגליה – והרבה מאוד שוני.

אם אתם מתכננים טיול לאנגליה לזמן מוגבל, נוח יותר להתבסס באחד מבתי המלון בעיר אזורית ולצאת ממנה לטיולים יומיים ברכבת או באוטובוס בין עירוני לפארקים הלאומיים, ולעיירות החוף והעיירות הקטנות יותר. לדוגמא, לידס (Leeds), העיר הגדולה ביותר ביורקשייר מהווה בסיס טוב לטיולי יום ליורקשייר דיילס Yorkshire Dales), נורת' יורקשייר מורס (North Yorkshire Moors) , הערים יורק ווויטבי, המציעות מבחר אטרקציות משל עצמן, כגון נשקיות של מלכים, חיי לילה ידועים, תיאטרון, ומותגי מעצבים במרכזי קנייה יפהפיים בסגנון ויקטוריאני.

באופן דומה, לצד היותה של ליברפול יעד פופולרי לחופשה באנגליה, על כל מורשת הביטל'ס שלה ואטרקציות הימאות שלה, היא גם מהווה בסיס טוב לטיולי יום למקומות כמו ה-Lake District, צפון וויילס ויורקשייר.

פלימות' (Plymouth) היא גם בסיס טוב ליציאה לדארטמור (Dartmoor), ומאפשרת גם טיולים לקורנוואל, ומציעה מגוון אטרקציות ומוזיאונים משל עצמה.

בריסטול (Bristol), העיר הגדולה ביותר במערב אנגליה, מהווה יעד חופשה מהנה מאוד לסופי שבוע. על אף שבעבר תשומת הלב ממנה הוסחה בעבר בגלל ערים תוססות אחרות בדרום אנגליה כמו אוקספורד, קיימברידג', באת' וברייטון, אך כיום בריסטול זוכה למעמד משל עצמה הודות למיקום המעט יוצא דופן שלה, ואווירת הגרוב חסרת הדאגה שלה, וגם בשל קומפלקס הקניות הגדול ביותר באנגליה של West Country, ומעל הכל בשל סצנת המוזיקה היצירתית המדהימה שלה (הקטלוג שלה כולל להקות כמו Massive Attack, Portishead, ו-Tricky). על אף שאין בבריסטול אטרקציות ספציפיות ומפורסמות (מלבד הגשר התלוי קליפטון Clifton Suspension Bridge), זוהי עיר שטוב לשוטט בה להנאתכם ולספוג את האווירה והווייב החביב והרגוע של העיר חסרת הדאגות והרגועה ביותר של אנגליה.

אם יש לכם יותר זמן לטיול של יותר משבוע באנגליה, תוכלו לבסס את עצמכם ב-B&B Bed and Breakfast באחת העיירות או בפארק לאומי. תמצאו בקלות יחסית תחבורה ציבורית אל ומהערים והעיירות הגדולים יותר, אבל במקומות הקטנים והנידחים שלעיתים מייצגים את אנגליה הכפרית האמיתית בצורה הטובה ביותר, כדאי לבצע מחקר קצר על התחבורה הציבורית לפני הנסיעה, או לשקול השכרת רכב.

מקומות פופולריים לטיול משפחות באנגליה, חוץ מלונדון כמובן, כוללים את המחוזות יורקשייר וקורנוואל, הפארקים הלאומים כמו פארק האגמים או New Forest National Park, והערים ההיסטוריות כמו יורק, באת' ולינקולן.

אם יש לכם קצת יותר זמן, תוכלו לבלות שבוע או יותר במיקומים ספציפיים יותר, כמו Ambleside באזור האגמים (Lake District).

אם מתחשק לכם לבלות בחופים חוליים לבנים, לראות ים בצבע טורקיז, ולהנות מאווירה ארתוריאנית ונוף קלטי טבעי ונוסטלגי, עשו דרכיכם לחוף  דבון (Devon) וחוף קורנוואל שבווסט קאנטרי – בעיקר לחופי הגלישה המדהימים של מפרץ ביידפורד (Bideford Bay) בדבון, ומקום הולדתו של המלך ארתור בחוף האטלנטי של צפון קורנוואל (Bude, Tintagel, Padstow, Polzeath, וכו').

קרנות שמורות הטבע  Preservation Trusts

שני ארגונים באנגליה מקדישים את עצמם לשימור וגישה ציבורית למורשת הטבעית והתרבותית העשירה של אנגליה. רכישת כרטיס חברות בהם, גם אם היא על בסיס זמני, מאפשרת לכם גישה חופשית לכל האתרים שהארגון מנהל (ברוב המיקרים). תיירים המגיעים לאנגליה ומעוניינים לראות מספר גדול יותר של מקומות כמו שמורות טבע ואתרים היסטוריים כנראה יגלו שמשתלם להם להצטרף לאחד הארגונים או לשניהם:

  • English Heritage – מנהל בעיקר אתרים היסטוריים
  • The National trust – מנהל בעיקר שמורות טבע

ל-English Heritage יש מספר במיוחד גדול של אתרים שהיא מנהלת, ומאפשרת גישה ליותר מ-400 מבנים ואנדרטאות חשובות באנגליה. הם גם עורכים קטלוג של אלפי בניינים "רשומים", אלה שנחשבים לחשובים ביותר מבחינת המורשת ההיסטורית והתרבותית של המדינה.

פעילויות מומלצות לטיול באנגליה

גולף – האנגלים משוגעים על גולף ויש באנגליה מאות מועדוני גולף ומסלולי גולף, לרבות מסלולי גולף מפורסמים רבים.

טיולי הליכה / טראקים – באנגליה יש מספר גדול של שבילי הליכה, הנקראים hillealking או fellwalking . אזור האגמים ו-Peak District הם המקומות הטובים ביותר לטראקים באנגליה, וה-Pennine Way, באורך של 463 ק"מ,  ו-Coast To Coast Walk שאורכו 309 ק"מ הם מסלולי הטראקים הידועים ביותר באנגליה.

פרט לכך יש שבילי הליכה ציבוריים ושבילים הנקראים Bridleway (מערכת שבילים בבריטניה) שמתאימים ברובם לטיולי משפחות ברגל בכל רחבי אנגליה, ומרבית השטחים הפתוחים באנגליה הם כיום אזורים פתוחים שמתאימים מאוד לטיולים רגליים (בעיקר באפלנדס). כל השבילים האלה פתוחים למטיילים חינם, והמועצות האזוריות נדרשות לערוך מרשם של המסלולים ולשמור שהגישה תהיה פתוחה, אבל הן לא מתחזקות את השבילים. השבילים בד"כ מסומנים בשלטים במקום שבו הם מצטלבים בכביש, אבל ייתכן שלא יהיה סימון באזורי שדה. אפשר לצפות במערך השבילים במפות- Ordnance Survey Explorer (1:25000) and Landranger (1:50000). עם הגעתכם למוקד התיירות המרכזי בו אתם מתכוונים לשהות באנגליה, בקשו פרטים לגבי מסלולי ההליכה הטובים ביותר ואיזה ציוד (מגפיים, לבוש עמיד במים) עליכם להביא.

חופי ים – בקורנוואל ובדבון יש מספר חופים טבעיים מדהימים המתחרים בקלות בחופי ים מפורסמים במקומות כמו אוסטרליה וקליפורניה, אבל המים הרבה יותר קרים.

פארק ת'ורפ – פארק השעשועים פארק ת'ורפ Thorpe Park  הוא פארק שעשועים ייחודי, הנחשב לאחד מפארקי השעשועים הטובים בעולם, ומשלב אטרקציות מוכרות כמו רכבות הרים ומתקני שעשועים עם אטרקציות יותר מיוחדות כמו חוף ים מלאכותי לילדים ורכבות מים. אם אתם מתכננים טיול באנגליה עם ילדים – אל תחמיצו את פארק ת'ורפ. נסו לתכנן את פארק יום ליומיים – יום אחד לא יספיק לכל המתקנים והאטרקציות בפארק.

ערים ראשיות באנגליה

אנגליה מכילה מספר רב של ערים גדולות. הנה תשע מהפופולריות ביותר בקרב תיירים:

לונדון – המטרופולין הגדול ביותר של מערב אירופה, ומוקד בינלאומי של כלכלה, אופנה ותרבות (ושופינג!).

בירמינגהאם – העיר השנייה בגודלה בממלכת בריטניה (מבחינת אוכלוסייה), שוכנת בלבה התעשייתי של אנגליה.

בריסטול – מציעה סצנת מוזיקה ואמנות שוקקים, מבנים היסטוריים נחמדים, אזור חוף אטרקטיבי ואווירה חסרת דאגה, ידידותית, חביבה, ורגועה בעיר הגדולה ביותר של החלק המערבי של אנגליה.

ברייטון (Brighton) – עיר נופש חופית עם מרכז אוניברסיטאי, קניות מיוחדות, אוכל טוב, תרבות עשירה וחיי לילה שוקקים ועליזים

ליברפול – ביתם של להקת הביטלס הידועה, עיר קוסמופוליטנית משגשגת, מפורסמת בשל חיי הלילה הססגוניים שלה, המורשת התרבותית העשירה, אזור החוף היפהפה, ארכיטקטורה משובחת, ומצויינות במוזיקה וספורט.

מנצ'סטר – העיר השלישית המתויירת בבריטניה, מוקד של תרבות, ספורט, בידור, קניות ותקשורת.

נוטינגהאם (Nottingham) – "מלכת המידלנדס", ביתם של רובין הוד, יער שרווד (Sherwood Forest) וטירת נוטינגהאם.

ניוקסטל אפון טיין (Newcastle upon Tyne) – עיר צפונית משגשגת, מפורסמת בחיי הלילה שלה.

יורק – הבירה העתיקה של חבל יורקשייר, עם שרידים ויקינגים, ואתרים ארכיאולוגיים מימי רומא ומימי הביניים.

יעדים תיירותיים נוספים באנגליה

אנגליה מכילה הרבה מוקדי עניין ואתרים היסטוריים מרשימים. לפניכם רשימה של תשעה מהבולטים שביניהם, המהווים מוקדי משיכה לטיולי משפחות:

איי סילי (Isles of Scilly) – ארכיפלג איים קסום המורכב מאיים קטנטנים, סמוך לחוף הדרום-מערבי של קורנוואל.

חומת הדריאן (Hadrian’s Wall) – הרומאים בנו את החומה הזו שאורכה כ-140 ק"מ כדי להגן על השלטון שלהם באנגליה מפני פולשים מצפון.

הפארק הלאומי סאות' דאונס  South Downs National Park – גבעות מתגלגלות רכות ושפלות אבן הגיר (chalk downs) של דרום אנגליה.

סטונהנג'  Stonehenge – אוסף המבנים המיוחדים מתקופת האדם הקדמון עורר את דימיונם של חוקרים מכל העולם, כי אין הסבר לשאלה כיצד הצליחו בני אדם בתקופה קדמונית כל כך להרים סלעים כבדים כ"כ ולבנות מבנים כאלה. האנדרטאה האיקונית מהתקופה הניאוליתית ותקופה הברונזה מסתורית באותה מידה שהיא מפורסמת.

הפארק הלאומי יורקשייר דיילס  Yorkshire Dales National Park – מלא בעיירות חמד ציוריות, היושבות בכמה מהנופים המצויינים ביותר בבריטניה.

הפארק הלאומי של אזור האגמים  – הרים נישאים, אגמים ויערות,  ארצו של המשורר האנגלי הידוע וודסוורת'.

הפארק הלאומי ניו פורסט New Forest National Park – אחד השרידים הבודדים של יערות אלונים והאלה הלבנה, שפעם כיסו את רוב שטחה של אנגליה.

הפארק הלאומי נורת' יורק מורס  North York Moors National Park – משמר נוף מיוחד של גבעות מכוסות אברש (heather), יערות, צוקי ים מרשימים וחופים מבודדים. האזור הזה הוא אוצר אנגלי אמיתי.

הפארק הלאומי של מחוז פיק  Peak District National Park – ביצות (moors) וגבעות היוצרות את עמוד השדרה של אנגליה.

מחוזות באנגליה

לונדון

העיר העצומה היא מטרופולין העומד בזכות עצמו, גדול ומגוון, עיר הבירה הן של אנגליה והן של ממלכת בריטניה המאוחדת, מוקד בינלאומי של כלכלה, אופנה ותרבות.

דרום מזרח אנגליה  (South East England)

מתייחס לאזור המקיף את לונדון ומדרומה לה, כולל הטריטוריה לאורך תעלת למאנש.

מערב המדינה (West Country)

חצי האי הסלעי המשתרע מדרום מערב אל תוך האוקיינוס האטלנטי והחבלים הסמוכים. קורנוואל (Cornwall) לעתים נחשבת לישות משל עצמה.

 Midlands – אנגליה התיכונה

המידלנדס הבריטים הם באופן גס החלק של אנגליה השרוי ממזרח לוויילס (למעט גלאוצ'סטר – Gloucestshire הנמצאות באזור הנקרא "ווסט קאנטרי" (מערב המדינה) וצ'שר – Chesire בצפון המזרחי), ואל מעבר לים הצפוני

מזרח אנגליה East of England

טריטוריה השוכנת בגובה נמוך מצפון-מזרח ללונדון, בעיקר כפרית.

מזרח מידלנדס (East Midlands)

המרכז הגאוגרפי של אנגליה, הנמתח אל תוך הים הצפוני.

מערב מידלנדס (West Midlands)

האזור התעשייתי והכפרי השוכן ממזרח לוויילס.

צפון אנגליה

צפון אנגליה נחשבת לכל מקום מצפון לסטפורדשייר (Staffordshire) במערב ומצפון לנהר ההמבר במזרח והאזור הנמתח אל עבר הגבול עם סקוטלנד.

צפון מזרח אנגליה

כולל את האזורים האורבאנים של טיסייד (Teesside) וטיין (Tyne), וכן חבל הארץ הכפרי, שברובו ממועט האוכלוסין, ונורת'מברלנד (Northumberland) הגובלים בסקוטלנד, אזור כפרי וקו חוף יפהפיים.

יורקשייר (Yorkshire)

נחשב לחבל הארץ הציורי, המגוון והמעניין ביותר מבין כל החבלים המסורתיים של אנגליה.

צפון מערב אנגליה

חבל זה ידוע בשל ערים תעשייתיות ראשיות ונוף עוצר נשימה בין וויילס לסקוטלנד.

מזג האוויר באנגליה

הסטריאוטיפ של אנגליה הוא כמדינה קרה, אפורה וגשומה, אבל זה לא מדוייק. הטמפרטורות אינן בד"כ מאוד נמוכות או מאוד גבוהות, ועל אף שגשמים יורדים במדינה, היא איננה כל כך רטובה כמו שנוהגים לחשוב עליה. בלונדון, למשל, יש כמות גשמים נמוכה יותר מאשר בפריז, ניו יורק או סידני, וזה לא דבר בלתי שכיח שבמדינה לא יירד גשם במשך שבועות. בחלקים מסויימים בדרום אנגליה יש הגבלות של מים לעתים בקיץ, בשל מחסור בכמות מספקת של מי גשם בחורף הקודם. יש מידה של אמת באמירה האנגלית – השאירו את מעיל הגשם בבית, אבל וודאו שיש באמצעותכם אחד כזה.

האזורים הצפוניים והמערביים על פי רוב רטובים משאר אנגליה בשל משב הרוח המגיע מצפון מערב, המביא עימו אוויר לח וקר מהאוקיינוס הצפון אטלנטי, והאזורים החמים ביותר ושטופי השמש מצויים בדרום הרחוק ובדרום מזרח אנגליה.

החורף והסתיו הן בד"כ עונות השנה הרטובות ביותר, כאשר מזג האוויר מאוד הפכפך עם משבי רוח, בעיקר בצפון ובמערב, משם מגיעות רוחות אנטרטיקה הקרות. תנאי מזג האוויר באביב גם משתנים מאוד: יש סיכוי טוב ליום חם ושטוף שמש, ובאותה מידה הוא יכול להיות מלווה בשבוע מלא גשם ורוחות קרות, ולהיפך. שלג יכול לרדת אפילו עד מאי בצפונה של המדינה, אבל בד"כ יימס מהר. בדרום מזרח השלג די נדיר. הקיץ חם על פי רוב בדרום, עם טמפטורות גבוהות ממוצעות שבין 18-23 מעלות צלסיוס, אבל היו מוכנים למזג אוויר בלתי יציב בכל עונה בשנה, ודאגו לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני שאתם יוצאים לטיול תחת השמש.

פרקי זמן ארוכים של מזג אוויר חם מאוד מתרחשים ממאי ועד ספטמבר, וטמפרטורות יכולות להגיע עד 30 מעלות באזורים החמים ביותר של אנגליה, בעיקר בלונדון ובחלקים מסויימים בדרום מזרח. באירופה התיכונה הקייצים מאוד חמים והחורפים מאוד קרים, אבל אנגליה פחות קיצונית (היא מוקפת במים) ומתונה ביותר בחורף (המושפע מהחמימות של הזרם הצפון אטלנטי). אילולא הזרם המגיע מאוקיינוס הצפון אטלנטי, מזג האוויר באנגליה היה הרבה יותר קר.

שלג כבד וממושך הוא תופעה נדירה באנגליה והטמפרטורות כמעט לעולם לא יורדות מתחת לנקודת הקפיאה ליותר מכמה ימים. בשנים מסויימות יש כמה ימים שבהם יש הפרעות בכבישים וברכבות כתוצאה משלג – אפילו הכמות המעטה ביותר של שלג יכולה לגרום לעיכובים בתחבורה הציבורית, בעיקר ברכבות. תנאי מזג אוויר מאוד קיצוניים הם דבר נדיר ואמצעים ננקטים בד"כ מיידית כדי לטפל במצב. שטפונות ויובש קיצוני אינם צפויים להשפיע על המטיילים. רוחות חזקות מדי פעם גורמות לשיבושים, אבל בדרך כלל לא בעונת הקיץ.

נאמר על הבריטים שיש להם תשוקה מיוחדת לשוחח על מזג האוויר. בעצם זה בדרך כלל רק אמצעי כדי לפתוח שיחה עם זרים. על פי רוב תשמעו סוג כזה של פתיח לשיחה בעיקר אצל האוכלוסייה המבוגרת יותר. רוב השיחות שאינן סובבות סביב מזג האוויר, בדרך כלל כוללות ביקורת עליו – כולל (אבל אולי לא באותה עת) ש"קר מדי" או ש"חם מדי". אמצעי פתיחה ידועים לשיחה: "קר מדי לשלג", "זה סוג הגשם שמטביע אותך".

תחבורה בתוך אנגליה

אמצעי התחבורה הציבורית באנגליה יעילים מאוד, בין אם זה בדרכי אוויר, יבשה או ים.

תמצאו מוניות של חברות מוניות מסודרות בכל חלק של אנגליה (הרבה מהן פועלות רק על פי הזמנה – חפשו את הטלפון והתקשרו מראש), ובכל עיר יש שירות אוטובוסים. 'מוניות שחורות' גם שכיחות בערים ועוצרות בצד הרחוב. לפעמים, במרכזי הערים, בד"כ מיד לאחר סגירת מועדוני הלילה, תמצאו שורה של מוניות ושוטר שמסדיר את התנועה.

למען הבטיחות, ודאו שהמונית שבה אתם נוסעים היא מונית רשומה או מונית שחורה. למרות התערבותה של הממשלה, קיימות הרבה מוניות פרטיות שאינן רשומות כחוק ויש להן מוניטין כאמצעי בלתי בטוח, בעיקר אם הנוסעת היא אישה בודדה.

באנגליה ריכוז פסי הרכבת עבור כל קמ"ר הוא הגבוה ביותר בכל העולם. בשנים האחרונות נערכו פיתוחים רבים והושקעו כספים לשיפור מערכת הרכבות, אבל מפעם לפעם תיתקלו ברכבת שבוטלה או שלא הגיעה בזמן.

הפקקים עלולים להוות בעיה בערים הגדולות של אנגליה, בעיקר בשעות השיא (7 עד 9 בבוקר, ו-5 עד 7 בערב, שני עד שישי), אז כדאי להימנע מנסיעה בשעות האלה, ושימו לב שהמחירים אף יקרים יותר בשעות השיא.

מספר האוטובוסים גדול, ואלה יוצאים בתדירות ברוב הערים והעיירות. הנסיעה באוטובוס היא הדרך האידיאלית לטייל בתוך עיר. באזורים הכפריים תמצאו שרמת השירות של האוטובוסים איננה כמו זו שבערים הגדולות, ועדיף הרבה פעמים לשכור רכב כדי לצאת לסיורים באזורי הכפר. כמובן – קחו בחשבון שהנהיגה באנגליה היא בצד שמאל של הכביש, כלומר בצד ההפוך מהמקובל בישראל.

מצב הכבישים באנגליה בד"כ מצויין (אם כי פחות באזורים יותר נידחים, שבהם משתמשים בד"כ בחומרים זולים לתיקון הכבישים ובזמן שעובדים על הכביש, אלה  פתוחים רק לעובדי התחבורה, מה שמוביל לסגירת כבישים ושלטים המודיעים שהכביש חסום לתנועה עד הודעה חדשה. בורות גם מהווים מטרד גדול עבור המקומיים, ולפעמים נדרשים שבועות או חודשים כדי לתקן אותם, אם כי בשיטה זולה הנקראת patching). כדאי לנהוג בזהירות בכבישים כפריים או צדדיים, שנוטים להיות לפעמים מאוד צרים, מפותלים וחסרי שילוט מספק, כאשר רבים מהם אמנם דו-סטריים אבל רחבים מספיק עבור רכב אחד בלבד, מה שהופך מצב שבו שתי מכוניות נפגשות לבלתי נעים.

השילוט והסימון במרבית הכבישים ברור דיו, אם כי כיכרות התנועה (roundabouts) מאטות את התנועה ומובילות לכל שהתנועה זוחלת במהלך שעות השיא. הבעייה העיקרית בנסיעה בתוך אנגליה היא הכמות העצומה של תנועה בכבישים. לרוע המזל, זה קורה לא רק בשעות השיא בערים הגדולות, והתנועה יכולה להאט ואף להגיע לעצירה מלאה בכבישים בין-עירוניים כאשר מתקרבים לאזור עירוני. התכוננו לכך שזמני הנסיעה יהיו ארוכים יותר מהצפוי יחסית לאורך הנסיעה בקילומטרים.

המהירות המותרת, אלא אם כן מסומן אחרת, היא 30 או 40 מייל לשעה (כ-50-60 קמ"ש) באזורים בנויים, ו-50-60 מייל בשעה (כ-95 קמ"ש) במקומות אחרים, וכ-70 מייל בשעה  (110 קמ"ש) בכבישים מהירים. מספר המצלמות בכבישים שמצלמות מכוניות העוברות על המהירות המותרת גדול מאוד, אז כדאי להיזהר.

ה'איפוק' הבריטי והנימוס עשויים לפעמים להתפוגג תחת לחץ הפקקים בנתיבים הראשיים, בעיקר בהתחשב בבעיות התנועה בכמה מהערים הגדולות של אנגליה, ויהיה מנומס מצדכם אם תודו לנהגים האחרים כשהם נותנים לכם לעבוד באמצעות הנהון או הרמת היד כאות תודה. נהגים ידליקו לעתים קרובות את הפנסים הקדמיים שלהם כדי לסמן לכם שהשטח שלפניהם פנוי לצורך יציאה מחנייה, או לחילופין, כשהם צריכים לצאת, ומקובל להודות להם באמצעות הבהוב מהיר של הפנסים הקדמיים.

עם זאת, היו מוכנים לנהגים שאינם מצייתים להגבלות המהירות, בעיקר הגבלות חדשות בכבישים שבהם למשל הוגבלה המהירות מ-60 מייל ל-30 בעקבות לחצים של דיירים. אפילו אם אתם מצייתים למהירות המותרת, יש סיכוי שיעקפו אתכם, וזה קורה לעתים יותר קרובות אם יש לכם מדבקה בחלון האחורי שמסמנת שאתם נוהגים בזהירות.

נהגים עם גישה כזאת בד"כ ישתרכו מאחוריכם במשך הרבה זמן תוך שהם נוהגים קרוב מאוד אליכם, כדרך לאותת לכם להגביר את המהירות, אפילו אם הדבר כרוך באי ציות לחוק. הפעלת איתות האזהרה (כלומר שני האיתותים באותה עת) מקובלת רק כאמצעי אזהרה. בד"כ משתמשים בהם כדי לסמן שהרכב שלכם נתקע או כדי להזהיר נהגים אחרים בדבר גורם סיכון בהמשך הדרך. אבל הפעלת פנסי האזהרה מספר פעמים היא דרך נוספת להגיד תודה.

שלטי תנועה בצבע חום ולבן מסמנים אטרקציות תיירות בקרבת מקום, והשלט i הכחול מורה על לשכת מידע תיירותי.

בריטניה איננה ידידותית לרוכבי אופניים באותה מידה כמו מדינות אחרות באירופה, אבל זוהי עדיין דרך נהדרת להגיע ממקום למקום באנגליה. רכיבה על אופניים מאפשרת לכם לראות יותר, לעצור כאוות נפשכם, ולהימנע מבעיות חניה, ומהרגע שהאופניים ברשותכם, לא תצטרכו להוציא עוד כסף. זוהי ללא ספק הדרך המהירה ביותר להסתובב בלונדון ובערים מרכזיות אחרות – יש אמנם סיכונים הכרוכים ברכיבה על אופניים, אבל שווה לקחת אותם.

ישנם באנגליה הרבה שבילי אופניים יפים המאפשרים לכם להימנע מהתנועה ולספוג את הנוף העירוני או הכפרי. דוגמאות ממוצעות לזמן נסיעה באופניים במהירות מתונה: מארמון בקינגהאם לגשר המגדל (Tower Bridge): 20 דקות; מארמון בקינגהאם לארמון ווינדזור – שעתיים; מרכז לונדון לעיר אוקספורד: 5 שעות. מפת מסלולי אופניים ארצית של אנגליה זמינה אונליין באתר Cycle Streets.

אפשר לשכור אופניים מחנויות אופניים מקומיות, או לרכוש זוג אופניים סבירים יד-שנייה באופן פרטי במחיר אטרקטיבי של עד 100 ליש"ט, מאחר שבבריטניה יש מלאי גדול של אופניים ישנים. עליכם להשתמש בפנסים אם אתם מתכוונים לרכוב באופניים בשעות החשיכה, ואם לא תעשו כן, המשטרה יכולה לקנוס אתכם. פנס לבן מקדימה ופנס אדום מאחור הם הסטנדרט שנדרש. גם פנסי LED מהבהבים או פנסי אופניים המשתמשים בנורה עונים על הדרישות בחוק. אין חובה לחבוש קסדה על אופניים באנגליה. מנעול סביר גם חיוני, בעיקר בערים הגדולות שבהן יש אחוז גבוה של גניבות אופניים.

חלק מהרכבות התחתיות של לונדון וכל רכבות ה-Overground מעלות רוכבי אופניים מחוץ לשעות השיא. אוטובוסים מקומיים וחשמליות אינם מעלים אופניים. רכבות פרברים ורכבות ראשיות מרשות העלאת אופניים, אבל בד"כ יש הגבלות במהלך שעות השיא בקווים העמוסים – עדיף לבדוק אצל כל מפעיל או באתר הרכבות הארצי (National rail website) את ההגבלות שעשויות להשפיע על הנסיעה המתוכננת. אופניים מתקפלות מורשות בכל זמן כל עוד מקפלים אותן כהלכה. אוטובוסים (coaches) למרחקים ארוכים גם מאפשרים על פי רוב העלאת אופניים, אם האוטובוס איננו מלא. הגיעו מוקדם כדי להבטיח מקום לאופניכם בתא המטען.

האנגלים

העם הבריטי, כמו השפה שלו, הוא עירבוביה של אנשים שלאורך השנים התערו בדם חדש – מימי הרומאים לפני כמעט אלפיים שנה כאשר אלה השתלטו על התושבים הבריטים, אל ההשפעות המאוחרות יותר של האנגלי העתיק, הסקסונים ואחרים מאירופה, לויקינגים ולאחר מכן הנורמנים לפני כאלף שנה. מאז, היו הוגנוטים, סינים, יהודים שנמלטו מפוגרומים ברחבי אירופה, תושבי הקולוניות הבריטיות לשעבר באיים הקריביים בשנות החמישים והשישים, הודים שגורשו מקולוניות אפריקאיות שהפכו למדינות עצמאיות, עובדים מהמדינות החברות החדשות של האיחוד האירופאי, כמו פולין, וכמובן אנשים מאומות בריטיות אחרות ומהרפובליקה של אירלנד.

הרשימה המלאה ארוכה מאוד, אבל אנגליה רגילה מזמן לזרים המגיעים כדי להפוך את המדינה לביתם – אפילו לפני שאנגליה הייתה קיימת! כמו בכל מדינה אחרת, תמצאו אנשים שאינם ידידותיים כלפי מבקרים זרים, אבל אנגליה מצטיינת בהיותה אחת מהמדינות הסובלניות ביותר באירופה, והגזענות מאוד נמוכה יחסית לאומות אחרות. כמעט כולם יתייחסו אליך בנעימות אם אתה נוהג בנימוס ומשתדל להתאים את עצמך. חייכו, היו מנומסים, אל תהיו אגרסיביים במידת האפשר: זו הדרך להסתדר עם האנגלים.

האנגלים רגילים למבקרים זרים, ותוכלו לצפות מהם להיות ידידותיים ומנומסים. דבר אחד שכדאי לזכור הוא שמרבית האוכלוסייה הבוגרת פוחדים פחד מוות לפגוע בך ושונאים כשמשקרים להם, אז הם ישתדלו להימנע מחיכוכים פוטנציאליים ויעדיפו לדבוק בנושאי שיחה בטוחים (ובד"כ משעממים), ומעת לעת הם עושים תרגיל כדי להימנע מפגיעה בזולת ע"י הימנעות ממענה על שאלה שעלולהלגרום פגיעה כזו, ובאותו זמן הם מנסים לא לפגוע בך ע"י כך שהם מסרבים לענות על השאלה בכלל. זה דבר שבד"כ פוחת ככל שהם לומדים להכיר אותך. הדור הצעיר יותר הרבה פעמים די שונה במה שקשור לפחד לפגוע בזולת.

לערים הגדולות ואפילו לכמה מהאזורים הכפריים, כמו בכל מקום, יש בעיות חברתיות לא פשוטות, אבל אנגליה היא ברובה מדינת רווחה, עם עוני שאינו ניכר בד"כ. אנשים קשים חיים באזורים קשים באנגליה כמו בכל מדינה אחרת: תקיפות שוד, גניבת מכוניות, ופשעי רחוב אחרים רווחים באזורים מסויימים של הרבה ערים, אבל באופן כללי אנגליה היא מדינה מאוד בטוחה, כל עוד אתם משתמשים בהיגיון הבריא.

ביעדי תיירות באנגליה, תפגשו את האנשים הידידותיים ביותר, שיקחו מזמנם לענות לשאלה של זר, ואפשר שיסכימו לדבר למתן את המבטא שלהם כדי שיבינו אותם אם אתם מתקשים להבין אותם. יש שיגידו שיש הפרדה בין צפון לדרום, כאשר תושבי הצפון יותר ידידותיים ונגישים (ליברפול, לדוגמא, נבחרה לעיר הידידותית הרביעית בעולם ע"י מגזין התיירות Rough Guide בשנת 2014)., בעוד שהדרום (אם כי בעיקר רק לונדון) היא תרבות יותר סגורה עם אנשים שפחות מוכנים לעצור ולדבר, אבל אל תקחו את זה באופן אישי, זכרו שמרבית הלונדונים שאתם רואים ברחוב בד"כ ממהרים להגיע לאיזשהו מקום (כמו עבודה) ואין להם זמן לדבר.

דרום אנגליה מחולקת בין הדרום המזרחי הצפוף מדי וה"חם מדי", והאזור הדרום-מערבי/ווסט קאנטרי הכפרי, הנעים יותר שבה האווירה יותר רגועה וחברותית. ההפרדה הזו בין צפון לדרום היא מעט מבלבלת גם בגלל העובדה שבריסטול (העיר הגדולה ביותר בדרום המערבי) יש אווירה מאוד רגועה וחסרת דאגה, ושונה מאוד מהאווירה ההוללת חסרת המעצורים של מקומות כמו ברייטון ובורמאות' (Bournemouth), או השמרנות של ערים רבות באנגליה הדרומית. באזורי הכפר הדרומיים, בעיקר באיסט אנגליה *East Anglia) ומערב המדינה, אנשים בד"כ הרבה יותר רגועים ונהנים לעצור את עיסוקיהם ולשוחח עם זרים. במרבית אנגליה, תמצאו שאם אתם מנומסים וידידותיים, תזכו בחזרה ליחס דומה.

לונדון עצמה היא עיר מאוד בינלאומית, שבה תפגשו מגוון רחב של לאומים, תלוי באיזה איזור של העיר אתם נמצאים.

הגעה לאנגליה

כיצד להגיע לאנגליה מחוץ לבריטניה

בהיותה אי, לא ניתן להגיע לאנגליה באופן ישיר בנהיגה יבשתית, בד"כ ישראלים מגיעים לאנגליה בטיסה ישירה ללונדון.

שדות תעופה באנגליה

יש כמה וכמה נמלי תעופה באנגליה:

לונדון ודרום מזרח:

  • לונדון גאטוויק (London Gatwick)
  • נמל התעופה הית'רו (Heathrow Airport) – הנמל הגדול ביותר בבריטניה, והשלישי בגודלו בעולם.
  • לונדון סטנסטד (London Stansted)
  • לונדון לוטון (London Luton)
  • לונדון סיטי (Loncon City)

הדרום

  • סאות'המפטון (Southampton)
  • בורנמות' (Bournemouth

הדרום המערבי

  • בריסטול
  • אקסטר (Exeter)
  • ניוקי (Newquay)
  • פלימות'

מזרח אנגליה

  • נורוויץ' (Norwich)

אנגליה התיכונה (המידלנדס)

  • בירמינגהאם אינטרנשיונל
  • איסט מילדנדס
  • נמל התעופה קובנטרי (Coventry Airport)

צפון אנגליה

  • מנצ'סטר אינטרנשיונל – נמל התעופה הבריטי הגדול ביותר מחוץ ללונדון
  • ליברפול ג'ון לנון
  • ניוקאסל אינטרנשיונל (Newcastle International)
  • לידס-ברדפורד (Leeds-Bradford)
  • דונקאסטר – שפילד (Doncaster – Sheffield)
  • המברסייד אינטרנשיונל (Humberside Inernational)
  • Durham Tees Valley
  • בלאקפול (Blackpool)

ברכבת

רכבת היורוסטאר מחברת בין יבשת אירופה לבין אנגליה. רכבות יוצאות מפריז ובריסל (ב-Lille ו-Calais) וחוצות את אנגליה במנהרת התעלה (ולרב עוצרות או ב-Ebbsfleet או ב-Ashford) לפני שהן ממשיכות לתחנת סנט פנקראס (St. Pancras) בלונדון.

מספר קוים אחרים יוצאים מעת לעת מיעדים אחרים בצרפת. הזמינו מוקדם ככל האפשר כי מחירים עשויים להתייקר מאוד בהזמנה בדקה האחרונה.

כרטיסי מעבר של BritRail גם זמינים עבור מי שאינו אזרח בריטי, ומאפשרים נסיעה בלתי מוגבלת ברכבות באנגליה בכרטיס אחד.

באוניה

כמדינה מרובת חופים ונמלים, יש באנגליה נקודות מעבר ימים רבות שהיא חולקת עם מדינות רבות. הנמלים העיקריים הם: Dover, Folkestone, Harwich, Hull, Plymouth, Portsmouth, Southampton, Liverpool, Ipswich and Newcastle.

אם אתם מבקרים באזור קרדיף (Cardiff) בוויילס בעונת הקיץ, יש לכם הזדמנות לקחת אוניה לאתרי הנופש של ווסט סומרסט/צפון דבון (West Somerset/North Devon) כמו מיינהד (Minehead), Ilfracombe בבידפורד (Bideford) ואי לונדי (Lundy Island) מעבר לתעלת בריסטול (Bristol Channel) (שטח מים בצורת משפך שמפריד בין חופי וויילס ובין מערב המדינה) דרך ספינות המשוטים Waverly ו-Balmoral.

זה מומלץ מאוד מכמה סיבות – ראשית, ה-M5, הנתיב הראשי המוביל לווסט קאנטרי ארוך ומייגע ולעתים קרובות פקוק. שנית, המסע מפנארת' לאיפרקום (Ilfracombe) ביום קיץ נאה, תוכלו להנות מפרספקטיבת נוף המגיעה מהים למיינהד, פורלוק (Porlock), ושל העיירות הציוריות של לינטון (Lynton) ולינמות' (Lynmouth), ושל עמק הסלעים (Valley of Rocks)  וה-Great Hangman – רכס הרים בגובה 317 מ', עם חזית צוקים באורך 250 מ' ההופכת אותו לצוק הגבוה ביותר בדרום אנגליה. בנסיעה מערבה מאילפרקום לאי לונדי יש הזדמנות לראות את מפרץ נפולי (Bay of Naples) הנהדר שלו חופי גלישה מהממים – ה-Woolacombe, Croyde, Staunton ו-Westward Ho על כל הדרם. בשיט מווילס לווסט קאנטרי עדיפה ביותר על נסיעה מייגעת על פני ה-M5!!!

לנהגים יש שתי אפשרויות להיכנס לאנגליה מחוץ לבריטניה, באמצעות נתיבי מעבורת רכבים שונים או דרך תעלת למאנש.

מעבורות רכבים

  • מאירופה – יש מבחר של נתיבים ומפעילים במדינות השונות.
  • מאיי התעלה – שירותים המחברים בין ג'רזי (Jersey) לגרנזי (Guernsey) לבין החלק הדרומי של אנגליה.
  • מהאי מאן (Isle of Man) – שירותים המחברים בין דגלס (Douglas), והאי מאן (Isle of Man) ובין החלק הצפוני מערבי של אנגליה.
  • מאירלנד – יש כמות מוגבלת של שירותי מעבורת רכבים המחברים בין אירלנד ואנגליה ישירות. לחילופין, ניתן לקחת מעבורת מאירלנד לווילס או לסקוטלנד ולהמשיך בכביש לאנגליה.

אי התעלה

מצרפת. מנהרת התעלה (Eurotunnel) מקיימת שירות רכבות סדיר מקלה (Calais) שבצרפת לפולקסטון (Folkestone) המסיעה רכבים ובעלי רכב.

מאזורים אחרים בבריטניה: מספר כבישים חוצים בין אנגליה ובין שכנותיה הבריטיות. כבישים אלה נעים מנתיבים לא עירוניים פשוטים לכבישים מהירים. אין בקורת גבולות בין סקוטלנד או ווילס ובין אנגליה, ובכבישים הקטנים יותר אפשר שלא תשימו לב למעבר הגבולות בכלל.

חציית הגבול לאנגליה אינה כרוכה בדמי מעבר. אבל רכבים צריכים לשלם דמי מעבר כאשר הם חוצים בין אנגליה לוויילס דרך גשרי סברן M4 ו-M48 (M4 and M8 Severn Bridges). כמו כן, דמי מעבר נגבים בכביש M6 העוקף את הפקקים של בירמינגהאם (העיר השנייה בגודלה באנגליה).

אלו דרכי המעבר היבשתיים אל ומתוך אנגליה:

  • A1 מאדינבורו למזרח סקוטלנד
  • M4 מדרום וויילס
  • M74/A74/M6 ממערב סקוטלנד
  • A55 מצפון וויילס

השפה האנגלית

אנגלית היא כמובן השפה העיקרית באנגליה, אבל תמצאו הרבה סוגים של מבטאים ברחבי המדינה. באופן כללי, אפשר לחלק את המבטא האנגלי לשניים: המבטא הצפוני והמבטא הדרומי, כאשר לילידי ליברפול יש למשל מבטא מאוד מובחן שניתן לזהות בקלות, מלמשל שכנתה מנצ'סטר.

אנגלית היא השפה הרווחת היחידה, אולם ההגירה המרובה המתרחשת באנגליה במהלך כמה העשורים האחרונים, הביא לכניסתן של שפות נוספות כמו פולנית, סינית, גרמנית, שפות דרום אסיאתיות, או אפילו שפות אפריקניות – השגורות בפיהן של הקהילות השונות.

כשבריטי אומר, "תפגוש אותי בחצי חמש" (at half five) הוא מתכוון, "פגוש אותי בחמש וחצי". אם בהוראות הנסיעה כתוב, "סעו למעלה הרחוב" (go to the top of the road), הכוונה היא לנסוע לסוף הרחוב.

יש מילים שהמשמעות שלהן עבור האמריקאים שונה לחלוטין מזו של הבריטים. כשבריטי אומר שהוא חלק “fag” [באנגלית אמריקאית: כינוי להומוסכסואל] עם ה-:”mate” שלו, הוא מתכוון לכך שהעישן סיגריה עם חבר. אם הוא מוסיף, שהם אכלו ארוחה “gorgeous” (בד"כ: יפהפיה), הכוונה שהם אכלו ארוחה טובה. אם הם זכו ב-“shag” הכוונה לסקס. אפשר לעיין במילון הביטויים הבריטי להסברים נוספים.

ומלבד זאת, יש מלים ייחודיות רק לשפה האנגלית-בריטית: נעלי ריצה למשל נקראים “trainer” (באנגלית-אמריקאית אלה נקראים sneaker או tennis show).

יתירה מזאת, ההיסטוריה המגוונת של המדינה, וריבוי התרבויות השונות במהלך המאות (כמו, הוויקינגים, הנורמנדים, הרומאים, העמים הקלטים), הובילו לריבוי המבטאים, ועד היום אפשר להבחין בשיירי הדיאלקטים האזוריים (אוצר מלים ותחביר). עדיף שלא תנסו לחקות את המבטאים, זה עשוי להיראות כאילו אתם לועגים.

המבטא שבו אדם משתמש מעיד בד"כ על עיר או אזור המוצא ש לשיחה טלפונית מוקלטת לו – לעתים אפשר להגיע לדיוק יוצא מן הכלל (למשל, לא מזמן הצליחו ללכוד פושע הודות שהצליחה לזהות את המבטא שלו ולאתר את השכונה הספציפית שממנה הגיע). כיום, אפילו בעלי מקצוע משכילים מאוד מעדיפים לשמור על המבטא המקורי שלהם: חלפו הימים שבהם אנשים מחוץ לאזור הדרום מזרחי חשו בצורך להסתיר את המבטא שלהם כדי להתקדם בחיים. כיום, אלה רק אנשים שמקבלים חינוך בבתי ספר ציבוריים (כלומר בתי ספר פרטיים או בתי ספר הגובים דמי לימודים) אשר לומדים לדבר בדיבור "נטול-הגאוגרפיה" ("המבטא של המעמד הגבוה" שמקורו בשליטים הקולוניאלים, המזוהה בעיקר עם סרטים בריטים ישנים או פרודיות מודרניות). בין כה וכה, ההבדלים בין המבטאים השונים קיים: מבקר שמצפה לשמוע את המבטא המוכר להם מסרטי קולנוע או סדרות טלויזיה (אולי "האנגלית הקוקנית של דיק ואן דייק" או ה"מבטא המרומם והיומרני" של היו גרנט) ייאלצו להמתין יום או יומיים כדי להסתגל למבטאים האמיתיים הנשמעים סביבם.

אפילו הבריטים, הרגילים למבטאים שונים מהטלויזיה או משכנים או עמיתים שהגיעו מאזורים אחרים, עשויים להתקשות כאשר הם רחוקים מהבית. “Geordie”, המבטא/דיאלקט של טיינסייד מוכר כמבטא עמוק מפורסם בקרב קבוצה של אנשים שאינם מזהים שזר מנסה להבין אותם. רב האנשים ישמחו למתן (או להאט) את דיבורם אם זר מתקשה להבין אותם. מבטא גורדי יכול להיות מאוד קשה להבנה למישהו שאינו רגיל אליו, ויש מספר מלים בדיאלקט שעדיין נמצאות בשימוש, כמו hyem = homegan/gannin = goingwor = ourdivvint = don't and howay = come on

דיאלקטים קיימים, אבל רק כנקודה לעניין, לא לבלבול. אנשים באנגליה מצפים להבין אדם אחר החי באנגליה, משום שהמלים הבודדות שהן דיאלקטיות בד"כ מוכרות ממילא מן הטלויזיה. השוני מעניין אבל לא קריטי. דוגמאות אחדות מצפונה של אנגליה הן: "איי אפ" – “ey up” לאמירת "שלום" (הלו), "איי" (“ay”) לאמירת כן (yes), כמו בסקוטלנד ובצפון אנגליה); “tha” (אתה (you), הדומה ל-thee או thou, עדיין בשימוש נרחב בדרום יורקשייר. אין היום השלכה משמעותית לשינויים: למשל, אנשים המגיעים ממנצ'סטר, לידס (Leeds) ושפילד (Sheffield) משתמשים במלים jennel, jinnel ו-ginnel כמילה המתארת סמטה צרה בין בתים. מלים אחרות שנעשה בהן שימוש נרחב הן wee (קטנ/ה),bonnie (יפהפיה), ו lass (בחורה) בסקוטלנד.

כמה מלים שימושיות שיעזרו לכם להבין את השפה (בעיקר במידלנדס ובצפון): ta=thankyou, ta ra/ta ta = להתראות.

היו מוכנים להשתמש באנגלית שלכם כדי שיבינו אתכם. מעט אנשים יודעים באופן רהוט שפה שנייה, למרות שמרביתם למדו לפחות שפה אחת נוספת (בד"כ צרפתית, גרמנית, איטלקית, או ספרדית) בביה"ס, ועשויים לזכור מספיק כדי להיות מוכנים לעזור לזר הנקלע לקשיים (אם הם יכולים להתגבר על המבוכה שייתפשו כ"רברבנים").

ההגירה, בעיקר ממדינות חבר העמים, הביאה לכך שבערים המרכזיות יש מגוון רחב של שפות. במקומות קטנים יותר תשמעו שפות מאוד ספציפיות. צפו לשמוע (ואפילו לראות שילוט) באורדו, פונג'אבי, הודית, גוג'ארטי, פולנית, איטלקית, יוונית, טורקית ודיאלקטים שונים של ערבית. בגלל הקשר עם הונג קונג, הרבה סינים חיים כאן (בלונדון ובמנצ'סטר הקהילות מאוד משגשגות, ולליברפול יש את אחת הקהילות הסיניות הישנות ביותר באירופה).

עוד דבר שמאפיין את השפה האנגלית הבריטית היא השימוש במלות חיבה גם עם זרים – "דארלינג", pet, לאב (love), האן (hun), duck, bab, mate,  ואפילו sweetheart, flower, queen ועוד כמה אחרות. זה יכול להיות מבלבל ואפילו מביך למי שאינו רגיל להיקרא "דארלינג" בידי זר. אבל, היום, אלה בעיקר הדור הזקן ולא הצעיר שמשתמשים במלות החיבה האלה. אמנם יש עדיין צעירים שיקראו לאישה Darlin, אבל זה נחשב יותר כאמצעי פלרטוט גס או כמילת חיבה לידידה ממין נקבה.

תשמעו לעתים קרובות את המילה "sorry" אצל האנגלים. אין כאן קשר לרגשות אשמה או חוסר בטחון, אלא זוהי מילה שמקבילה ל"סלח לי" (excuse me), והשימוש בה הוא כדי לעורר הקשבה. לחילופין, זוהי מילה שמקבילה ל"סליחה" (pardon). אין טעם לשאול, "על מה אתם מצטערים?" כשאנשים משתמשים במילים האלה כשהם משוחחים איתכם.

אנגליה
דירוג הגולשים 0 (0 הצבעות)
Sending

תגובות 5

  • // טיול קיץ באנגליה המדהימה ??????//

    בחודש נובמבר 2016 כשהודיעו על סבב ההופעות החדש של קולדפליי החלטנו לשלב השנה את חופשת הקיץ המשפחתית עם אחת ההופעות באירופה של הלהקה. מזה זמן רצינו לערוך טיול באנגליה ולכן מיד כשאיזי ג'ט פתחו את הטיסות לקיץ לאנגליה הוזמנו הכרטיסים בעלות של 230 דולר לכרטיס כולל מזוודות. החלטנו למקד את הטיול באזור דרום מערב אנגליה במחוזות קורנוול (Cornwall) ומחוז דבון (Devon) ומשם להמשיך לאנגליה הכפרית איזור קוטסוולדס (Cotswolds) ולסיים במספר ימים בלונדון. לאחר שהטיסה הוזמנה גילינו כי הכרטיסים להופעה של קולדפליי אזלו במהירות מהאתר הרשמי. מקריאה באינטרנט העדפנו לא לרכוש כרטיסים מאתרים שהם אתרי יד שנייה כדוגמת viagogo. משיטוט באינטרנט גילינו שהרבה פעמים האתר הרשמי של הלהקה משחרר כרטיסים שנותרו קרוב למועד המופע. הוחלט פה אחד להמתין בסבלנות קרוב למועד המופע והנסיעה המתוכננת. כשבוע לפני מועד המופע בקארדיף, ניתנה אפשרות להירשם באתר הרשמי של הלהקה ולקבל התראה במידה ויפתחו כרטיסים. לא היו מאושרים מאיתנו כאשר התקבל במייל עדכון שנפתחו כרטיסים נוספים. מיד הוזמנו 4 כרטיסים למקומות מעולים למופע וההתרגשות היתה בשיאה…
    הטיול-
    יום 1- יום הטיסה. נחתנו בלוטון בערב, לקחנו את הרכב מחברת ההשכרה (Budget) ומשם בנסיעה של כשתי דקות הגענו ללינה במלון הולידיי אין אקספרס במתחם שדה התעופה.
    יום 2- יצאנו לדרכנו לטיול. הנקודה הראשונה הייתה טירת ווינדזור. צפינו בחילופי המשמר ואז בעודנו מחכים בתור לרכוש כרטיסים על מנת להיכנס לסיור ברחבי הטירה, התחיל לטפטף גשם שעד מהרה הפך לגשם רציני. לשמחתנו, כמורגלים לטיולים באירופה בחודשי הקיץ, שלפנו את המטריות והמשכנו לסייר בטירה המרשימה ובחדריה. בתום הסיור בטירה המשכנו לטייל בעיירה היפה וישבנו לאכול כריכים טעימים ברשת Pret A Manger שפרוסה ברחבי אנגליה.
    משם התכנון היה לראות את מעגל האבנים סטונהנג'. בדרך הגשם התחזק מאוד והבנו שנוכח המצב הביקור שם יהיה קצר. צפינו במעגל האבנים בזריזות והמשכנו למקום הלינה בעיר צ'יפנהאם Chippenham)). את ארוחת הערב אכלנו במסעדה מעולה שהמליצו לנו עליה במלון בשם The Gladstone Arms.
    יום 3- בבוקר השמש יצאה ואנו נסענו נרגשים לעיר קארדיף (Cardiff), בירת ווילס, לקראת ההופעה של קולדפליי שצפויה לנו באותו הערב. חנינו ליד פארק Bute הסמוך לאצטדיון המילניום ויצאנו להסתובב בעיר. עצרנו בטירת קארדיף היפה ומשם המשכנו לטייל במרכז העיר התוססת שהייתה מלאה בתיירים ומקומיים שכנראה גם הגיעו לצפות במופע של הלהקה. העיר נעימה ומלאה במסעדות וחנויות ונהננו ממנה מאוד. לקראת השעה 17 פנינו לכיוון אצטדיון המילניום. ההתרגשות הייתה בשיאה להגיע לאצטדיון עם המוני אנשים כשהכל מתקתק ואין תורים ודחיפות. שמחנו לגלות שאנחנו יושבים בחלק של ה- VIP עם ראות מעולה לבמה. ההמתנה לתחילת המופע גם הייתה חווייתית. צילומים, הופעות חימום וקהל תוסס שמקפיץ את האווירה במקום. לא ארחיב בנוגע למופע עצמו. במילה אחת ה-הופעה. אדיר!!! חוויה מומלצת לכל גיל!! ילדנו המתבגרים היו ממש בהיי מהמופע.
    יום 4- יצאנו להסתובב בנמל של קארדיף. מקום שכיף לטייל בו ולהנות מהים, מהגלגל הענק והמסעדות במקום. אחה"צ יצאנו לכיוון דרום מערב אנגליה, המחוזות קורנוול ודבון שבהם התמקד חלק מרכזי בטיול. לעת ערב הגענו למקום הלינה הראשון בעיירה Newquay שבמחוז קורנוול.
    יום 5- מחוז קורנוול (Cornwall)- קמנו ליום שמשי מקסים ויצאנו לטייל ב-Land's End , הנקודה המערבית ביותר באנגליה. נופים מדהימים, מפרצים וצוקי גרניט. משם המשכנו ל- Minack Theatre הנמצא בכפר הקטן Porthcurno. זהו אמפיתאטרון מרהיב המשקיף על חוף קסום בצבעי טורקיז ועל הצוקים. יעדנו הבא היה מבצר St. Michael's Mount הנמצא על ראש גבעה בלב הים. נהננו כולנו מטיול רגלי על החוף שצופה למבצר.
    יום 6- מחוז קורנוול הוקדש לטיול בTintagel . הצוקים המדהימים על ה "אי", שהוא למעשה חצי אי, שופעים נקרות ומפלי מים. כשהתחלנו את המסלול התחיל גשם שהלך והתחזק בהמשך המסלול. מעוצמת הרוחות למעלה על ההר נשברו לנו חלק מהמטריות. אבל גם זאת חוויה…לראות מלמעלה את הנוף המדהים, הים וחורבות טירת טינטאגל בראש ההר, מראה עוצמתי ללא ספק. כשהגענו לפסגת המצוק כשרוח מצליפה בפנינו וגשם חזק יורד, שמחנו לראות את פסלו של המלך ארתור. נהננו מאוד מהמסלול החוויתי והיפה למרות מזג האוויר הסוער במהלכו. חזרנו לעיירה טינטגאל ושם אכלנו מאפים מקומיים חמים וטעימים בCornish Bakery (מומלץ במיוחד מאפה בשילוב גבינת צ'דר ובצל).
    בערב יצאנו לאכול במזח היפיפה של העיר Newquay במסעדה בשם The Stable המגישה פיצות, סלטים וסיידר מיוחד.
    נהננו מהאווירה המיוחדת במקום שלוותה בשירה של צמד זמרים מקומי ששרו משירי הביטלס. ערב חוויתי ללא ספק!!
    יום 7- מחוז דבון (Devon) את המעבר ממחוז קורנוול למחוז דבון נסענו דרך גשר Tamar המרשים. יעדנו היה העיר פלימות' (Plymouth) . חנינו במרכז העיר והתחלנו בסיור רגלי דרך המרינה היפה ומשם לכיוון המצודה והמגדלור שלידו בפארק Hoe.
    בדרך נהננו מגלידה מיוחדת וטעימה (Cornish Ice Cream) , עלינו חזרה לסיבוב נוסף במרינה היפה וצפינו בכמויות השחפים המרחפים. במזח התפנקנו מארוחת fish & chips מסורתית. חזרנו לרכב שמחים ושבעים והמשכנו לכיוון העיר טורקוואי (Torquay) , עיירת נופש בריביירה האנגלית. מיד בכניסתנו לעיר ניתן היה לחוש שמדובר במקום נופש, תיירים ומקומיים מסתובבים על הטיילת הארוכה, גלגל ענק עומד במרינה ולרגע נזכרנו בעיר אילת. לנו במלון פרמייר אין (Premier inn Torquay ) הנמצא ממש על הטיילת.
    פרקנו את המזוודות בחדר ויצאנו לסיבוב על הטיילת היפה לאורך הים. את הערב סיימנו בארוחת ערב נחמדה על הטיילת וחזרנו למלון עייפים ומרוצים מהיום הארוך.
    יום 8- את היום הקדשנו לעיר טורקוואי עצמה ובחרנו לפתוח אותו בהפלגה של שעתיים לאורך החופים והעיירות באיזור. הנופים לאורך ההפלגה היו קסומים: חופים ועיירות ציוריות, בעלי חיים ימיים (פגשנו בכלבי ים).
    מזג האוויר השמשי והנעים האיר לנו פנים והיתה חוויה גדולה לכולנו. בתום ההפלגה חיכה לנו הגלגל הענק שהובטח לבתנו עוד מהערב הקודם. התקדמנו לעברו על הטיילת המקסימה. שילמנו על כרטיס משפחתי ועלינו למעלה. מלמעלה נהננו מתצפית מדהימה על העיר. משם המשכנו לטיול על חוף הים ונהננו מהשמש. ללא ספק, איזור שמתאים לנופש משפחתי. בערב אכלנו במסעדה צרפתית נהדרת הפונה לטיילת בשם Bistro Pierre.
    יומיים נהדרים במחוז דבון הסתיימו להם ואנו למחרת נעזוב את איזור החוף והצוקים לטובת אנגליה הכפרית.
    יום 9- היום פנינו לחוות מעט מאנגליה הכפרית. יצאנו לכיוון הקוטסוולדס (Cotswolds) התחלנו בעיירה הקטנטונת והקסומה Castle Combe רחוב ראשי קצרצר יפיפה. אנגליה הכפרית במיטבה.
    משם נסענו לעיירה ביבורי (Bibury) עיירה קטנה עמוסת אוטובוסים עם תיירים מהמזרח הרחוק. פחות אהבנו. טיילנו בין בתי הכפר ונהננו שם בעיקר מהארוחה במסעדהThe Catherine Wheel . מומלצת בעיקר לארוחת ערב החל מהשעה 18. משם המשכנו למקום הלינה שלנו במלון הולידיי אין אקספרס בעיירה גלוסטר (Gloucester).
    יום 10- את היום הנוסף באיזור קוטסוולדס הוחלט להקדיש לטיול אופניים בין הכפרים באיזור.
    נסענו לעיירה Bourton On The Water ושכרנו אופניים ברחוב הראשי של העיירה. העיירה עצמה פשוט קסומה!!! תעלה עם ברבורים עוברת לאורכה, בתים מצויירים לצידיה. אגדה של מקום. יצאנו עם האופניים לכיוון העיירה Lower Slaughter ברכיבה בין הבתים היפים, השדות עם הסוסים והכבשים על כרי הדשא. עצרנו למנוחה וצילומים בעיירה .
    מהכפר הזה המשכנו לרכב במסלול בשטח לכיוון ה- Upper Slaughter לא יכולנו לבקש מזג אוויר טוב יותר לרכיבה. בריזה קרירה ונעימה ליוותה אותנו לכל אורך הדרך. בתום 3 שעות של רכיבה, החזור היה שוב לעיירה Bourton On The Water . הסכמנו פה אחד שהרעיון לרכב באופניים בטבע בין הכפרים היה רעיון מוצלח, מגבש וחוויתי לכל המשפחה.
    בבורטון התיישבנו לאכול ארוחת צהריים מאוחרת באחת המסעדות ברחוב הראשי ואח"כ קינחנו בCornish Ice Cream המשובח תוך טיול בשבילים לצידי התעלה והברבורים.
    יום 11- היעד הבא למחרת היה איזור העיר אוקספורד. היום הוקדש לסיור מקיף בארמון בלנהיים (Blenhaim Palace) שנמצא בעיירה וודסטוק. זהו הארמון שווינסטון צ'רצ'יל נולד וגדל בו. מדשאות רחבות ואגם גדול מקיפים את הארמון ותענוג לטייל שם. בהמשך נכנסנו לרחבת הארמון ולגנים היפיפיים בתוכו. בתום הסיור בגנים עברנו לסייר בחדרי הארמון.
    משם המשכנו לעיר אוקספורד. המטרה הייתה לטייל במרכז העיר ורק כשנכנסנו למרכז היה קשה למצוא חניה ולכן החלטנו לנסוע למלון שהוזמן ולהחנות שם ומשם לקחת אוטובוס למרכז.
    הגענו למלון פרמייר אין בעיר, פרקנו מזוודות בחדר ואז ניגשנו לשאול את פקידת הקבלה כיצד להגיע למרכז העיר בתחבורה ציבורית. השעה היתה שש בערב והפקידה הנחמדה הבהירה לנו שכל המקומות התיירותיים שתיכננו לבקר בהם וכמו כן החנויות נסגרים בעיר בשעה חמש בערב…היינו די המומים ולא הבנו כיצד עיר שנחשבת עיר סטודנטיאלית נסגרת כבר בשעה חמש אבל הפקידה אמרה שאוקספורד היא לא לונדון…הבנו שאין טעם להגיע כעת למרכז העיר והוחלט להסתפק במנוחה בחדר ואז ארוחת ערב במסעדת המלון. בסה"כ כולנו הסכמנו שאחרי מספר ימים לא קטן של נסיעות אינטנסיביות ולא קצרות וימי טיול עמוסים יהיה נחמד ללכת לנוח קצת קודם. הילדים שמחו שיהיה להם עוד קצת זמן להנות מה WI FI בחדר…
    יום 12- השכמנו מוקדם (שבע בבוקר לילדים שלנו זה מוקדם…) על מנת להספיק ולמצות את מה שתוכנן לעיר אוקספורד.
    פקידת הקבלה נתנה לנו הסבר מאוד מוצלח היכן כדאי לחנות במרכז העיר וגם לשלם מחיר סביר לגמרי (8 פאונד) עבור חניה ליום שלם. מצאנו בקלות את החניה במרכז (שם החניון OSNEY LANE CAR PARK) והתחלנו לצעוד לכיוון המרכז כשהיעד הראשון היה תצפית על העיר אוקספורד היפה ממגדל כנסיית מרי הבתולה.
    עלינו במדרגות הרבות לגג המגדל והמראה הנשקף מלמעלה היה בהחלט מרשים. ניתן לצפות משם במבנים השונים של הקולג'ים וברחובותיה היפים של העיר אוקספורד.
    בתום התצפית המשכנו לסייר סביב המבנים השונים של הקולג'ים והתפעלנו מהם. משם הלכנו ל- Christ Church שם נאמר לנו שהכניסה למתחם ולסיור יכולה להתבצע לאחר השעה 14. לכן החלטנו לנצל את הזמן לארוחה ב-pret a manger . כרגיל נהננו מאוד מהכריכים הטעימים והסלט. לאחר הסתובבות קצרה בחנויות והשלמת קניות נוספת בסניף boots (איך אפשר שלא כשהמחירים שם הרבה יותר אטרקטיביים מהמחירים בסופר פארם בארץ) השעה 14 הגיעה והזדרזנו להספיק להיכנס לביקור בקולג' Christ Church. התרשמנו מהסיור בין המבנים והגנים המטופחים ברחבה אבל גולת הכותרת היתה הביקור בחדר האוכל. זהו חדר האוכל ששימש כהשראה לחדר האוכל בהוגוורטס בסרטי הארי פוטר. כעת בננו הבכור שהוא כמעט בן 16 הכריז שהלוואי והוא יוכל ללמוד שם…הבטחנו לו להתחיל לחסוך…לעת עתה הוא יסתפק בסווטשירט למזכרת שביקש שנרכוש לו בחנות הרשמית של האוניברסיטה. גם משהו…
    בתום הסיור הבטחנו גם לבתנו הצעירה ביקור בחנות של אליסה בארץ הפלאות שבסמוך לכניסה לקולג'. גם היא רכשה לה מזכרת. משם עברנו להפסקת תה בבית הקפה הצמוד והנחמד ונהננו מאוד מהסקונסSCONES ( לחמניות מתוקות וטעימות להפליא מהמטבח האנגלי) עם החמאה, הריבה והתה ואם כבר תה באנגליה אז הוספנו לו מעט חלב כמיטב המסורת … יום עמוס וגדוש היה לנו בעיר. טיילנו ונהננו מאוקספורד היפה, הצעירה והתוססת. משם המשכנו לרכבנו שהמתין בחניה כשאת הדובדבן שבקצפת השארנו לסוף הטיול…איך אפשר לסיים טיול באנגליה ללא ביקור בעיר לונדון היפה והכיפית…המשכנו לכיוון לוטון שם החזרנו את הרכב בתום 12 ימים ומשם בהסעה שהזמנו באמצעות "דרך המלך" הנחמדים נסענו למרכז העיר לונדון שם מתוכננים לנו עוד 3 ימים שיסיימו טיול של סה"כ 16 ימים חוויתיים באנגליה היפה.
    היות ובכריסמס האחרון ביקרנו כבר כולנו בלונדון, במסגרת חופשת חנוכה, החלטנו לבקר במקומות שלא הספקנו אז וכמובן להנות שוב מהמקומות שאהבנו. בלונדון לנו במלון Premier Inn Kensington הממוקם כשתי דקות הליכה מתחנת Earl's Court. לנו בו גם בחופשת חנוכה והחלטנו לחזור אליו שוב בגלל המיקום הנוח והמלון עצמו נעים ונקי.
    יום 13- היום הראשון הוקדש לביקור בשכונת שורדיץ המיוחדת. שכונה צבעונית המלאה בציורי גרפיטי. הילדים התלהבו להצטלם על יד קירות הגרפיטי הצבעוניים, טעמנו ונהננו מהבייגלים המפורסמים והטעימים במאפייה Beigal Bake אשר נמצאת בבריק ליין, ממליצים גם על עוגת הגבינה האפויה, טעימה ועשירה במיוחד!!.
    משם המשכנו להסתובב בבריק ליין ונכנסנו לשוק שמציע מאכלי עמים. שתינו שייק פירות טעים בתוך אננס.
    בתום סיור של מספר שעות בשכונה המגוונת חזרנו להסתובב במרכז העיר, ריג'נט, פיקדילי, לייסטר סקוור. לקראת ערב ישבנו לאכול המבורגרים ב- shake shack בלייסטר סקוור. הדובדבן של היום ציפה לנו בערב בצפייה בהצגה המרהיבה והמשקעת Lion king, נהננו מכל רגע.
    יום 14- פתחנו את הבוקר בביקור במאדם טוסו. בחורף לא הספקנו לבקר שם והילדים מאוד חיכו כעת לביקור במקום. הזמנו מראש כרטיסים משולבים דרך האתר של מאדם טוסו באינטרנט לשם וללונדון איי. הגענו בשעה 9:45 ונכנסנו מיד ללא המתנה כלל. הילדים מאוד נהנו מהביקור במקום וליוו את הביקור בצילומים עם כל הדמויות המוכרות.
    משם המשכנו לקובנט גרדן שמאוד אהבנו בפעם הקודמת. טיילנו וישבנו לאכול צהריים במסעדה טובה בשם Maxwells המבורגרים מעולים וקינוחים מצוינים. המסעדה ידועה גם במילקשייקים המגוונים שלה. אהבנו.
    בתום הארוחה נסענו לכיוון איזור הסקיי גארדן לתצפית שהוזמנה מראש לשעה 19:45. היות והיה לנו זמן לפני הביקור בסקיי גארדן, החלטנו לרדת בתחנת Tower Hill על מנת לראות שוב את טירת לונדון וה- Tower bridge . משם המשכנו לסקיי גארדן . המתנו בתור כמה דקות ובתום בדיקה קפדנית עלינו למרומי הקומה ה 35. הופתענו לגלות שהמרפסת היוצאת החוצה סגורה. היות ורצינו לצפות בנוף גם באור וגם בדמדומים התצפית הוזמנה לשעה הזאת. אולם לא ידענו שהחל מהשעה 18 המרפסת החיצונית נסגרת. שימו לב לנושא למי שזה חשוב 🙂
    בננו חובב הצילום התאכזב מעט אולם לטעמנו זה לא פגם בחוויה. ניתן לצפות בנוף המדהים מבעד לחלונות הגדולים והמקום עצמו מרשים ונעים. צילמנו וצילמנו את הנוף הנשקף מכיוונים שונים, שתינו ונהננו מהחוויה.
    חזרנו מאוחר למלון אחרי יום גדוש ומהנה תוך ציפייה ליום המחרת למצות ולהנות מהיום האחרון שלנו בלונדון המהממת.
    היום השלישי בלונדון היה יומנו האחרון בעיר והיום שמסכם טיול מדהים !!!!
    יום 15- קמנו בבוקר מלאי אנרגיה להספיק את מה שתוכנן לאותו היום. איך אפשר בלי סיבוב קניות. עיקר הבקשות של הילדים התרכזו בחנויות, Pink ויקטוריה סיקרט, זארה, . pull & bearהסתובבנו ברחובות בונד ואוקספורד ובתום 3 שעות של קניות מיצינו את הזמן שהוחלט להקדיש לנושא שהרי קל מאוד להיסחף מחנות לעוד חנות בלונדון…
    משם התכנון היה הלונדון איי. ירדנו בתחנת ווסטמיניסטר והמשכנו על הגשר תוך תצפית על הפרלמנט והביג בן. הגענו ללונדון איי. התור היה ארוך אולם חייבים לציין שלמרות התור הארוך שהשתרך, העובדים במקום מתורגלים והתור עובר די מהר. מזג האוויר היה מאוד נעים ולכן לא הייתה בעיה לעמוד ולהמתין. נהננו מאוד מהתצפית למעלה ומהנוף הנשקף. סיכום נהדר לבילוי בלונדון.
    את הערב האחרון בלונדון החלטנו לסיים במסעדה הנפלאה והמומלצת Flat Iron בקובנט גרדן. כאשר הגענו למקום נאמר לנו שיש המתנה של שעה וחצי היות ולא הזמנו מקום מראש. החלטנו לשבת בינתיים על הבר לשתות משהו ולהמתין לשולחן שיתפנה. הזמנו שתייה ומה שנחמד מאוד שבמקום ישנה מכונת פופקורן שניתן לקחת ממנה חופשי פופקורן בזמן ההמתנה. שתינו ונשנשנו פופקורן טעים. אהבנו את הרעיון המגניב…
    הזמן עבר במהירות ובסה"כ ההמתנה לשולחן פנוי לא הייתה נוראית כלל.
    כשהתיישבנו בשולחן המלצר הסביר לנו שרעיון המסעדה מבוסס על סטייקים והמליץ לנו להזמין במידת עשייה מידיום-ריר. היות ופחדנו שהסטייק ידמם מאוד החלטנו להזמין במידת עשייה מידיום. החלטה פשוט מעולה. הסטייק נימוח בפה, אחד הסטייקים היותר טובים שאכלנו. נציין כי מנת הבשר אינה גדולה במיוחד ומרוב שהבשר כל כך רך וטעים הוא חוסל במהירות. הסטייק מגיע עם סלט קטן ירוק (גרגר נחלים) ברוטב חמצמץ. שילוב מוצלח במיוחד!! ניתן להזמין גם מנות נוספות בצד שהיו גם כן מאוד טעימות. צ'יפס מעולה!
    כשהמלצר הגיש את החשבון הוא נתן לכל אחד מטבע והסביר שלפני היציאה מהמסעדה ישנה עמדת גלידת שוקולד שכל אחד מקבל.
    הגלידה הייתה מדהימה עם פרורי שוקולד עשיר מלמעלה. תענוג!! סיום מוצלח, מתוק וטעים לארוחה נפלאה ומומלצת ולטיול חוויתי במיוחד.
    בזאת הסתיים הטיול הקיצי שלנו לאנגליה היפה. המון חוויות מגוונות, מזג אוויר שאנו לא מורגלים אליו בחודש יולי בארץ: שמש גשם ומטריות, טי שירט קצרה ומעילים לסרוגין… כיף אמיתי…מזג האוויר בהחלט היה מרענן ונעים!! מפלט נהדר מהחום בארץ…
    לסיום ממליצה בחום לצאת גם מחוץ ללונדון ולטייל ברחבי אנגליה היפה והמגוונת בנופיה.
    מספר המלצות לסיום:
    * לינה- רשת המלונות האנגלית Premier Inn פרוסה כמעט בכל עיר באנגליה ובהרבה מקומות גם עם הרבה יותר מכמה מלונות בודדים בכל עיר. התארחנו במלונות הרשת בהרבה ערים/עיירות בהן ביקרנו. הרשת כוללת גם חדרי משפחה (חדרים לזוג + 2) וילדים עד גיל 16 ללא עלות. ניתן להזמין גם ארוחת בוקר חמה. עלות הארוחה סבירה לחלוטין כ 20 פאונד למשפחה של ארבע נפשות. ליד כל מלון של הרשת יש גם מסעדה שניתן להזמין בה ארוחת ערב. השרות במלונות היה אדיב והחדרים נעימים ונקיים מאוד. מחירי החדרים ברשת סבירים מאוד לאירוח של משפחה. החיסרון היחיד שבחלק מהמלונות החדרים יותר צפופים לדוגמה החדרים במלונות בלונדון ואוקספורד היו קטנים יחסית. לטעמנו ביחס של עלות תועלת הם בהחלט עונים על הציפיות.
    לרשת המלונות יש אתר באינטרנט ונוח מאוד להזמין דרכו ישירות על פי חיפוש לפי עיר או לפי שם מלון. ישנה אפשרות של שינוי/ביטול עד יום ההגעה בשעה 14 ללא עלות. דבר המאפשר גמישות רבה.
    * ממליצה בכל טיול עם מתבגרים לוודא שיש wi fi ללא עלות במלון. הילדים כשחוזרים מיום עמוס מחפשים להתחבר לחברים בארץ, להתעדכן ברשתות החברתיות וכו'.
    * נהיגה בצד ימין-
    מוזר בהתחלה אבל מתרגלים לרעיון די מהר. על מנת להקל קצת ממליצה להזמין רכב אוטומטי. מספר כללים חשובים: הנהג תמיד במרכז הכביש, בפניות תמיד לזכור ימינה ארוך שמאלה קצר, השוליים משמאל לנהג ולשמור מהם מרחק, לכיכר נכנסים מצד שמאל.
    * לקחת בחשבון שאנגליה לא מתאימה לטיול כוכב. היות והמרחקים אינם קצרים יצא לנו להחליף הרבה מקומות לינה על מנת לבקר בכל המקומות שתכננו.
    * האנגלים מאוד נחמדים. תמיד ינסו לסייע. לעיתים גם אם לא פנית אליהם אבל מישהו שם לב שאתה מחפש משהו, יפנו אליך וישאלו אם אתה זקוק לעזרה.
    * גם בטיול בעונת הקיץ מומלץ להגיע עם מעיל ומטריה. מזג האוויר מאוד הפכפך ונתון לשינויים רבים.

  • תודה על הכתבה המפורטת , אם יורשה לי להוסיף לכתבה עוד מידע חשוב במיוחד כי בעיני הכתבה אינה שלמה בלי לציין את העיר קיימברידג׳ , אחת הערים היפות והמיוחדות בעולם. רק במרחק 50 דקות ברכבת ממרכז לונדון, מה עוד שיש שם סיורים בעברית כולל סיורים מותאמים למשפחות עם ילדים קטנים.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל