אולצ'ין מונטנגרו

אולצין – עיירת הנופש למשפחות בדרום מונטנגרו

המדריך לחופשה באולצין מונטנגרו – אולצין היא אחת היעדים התיירותיים המבוקשים במונטנגרו גם בזכות חופי הים היפים והעיר העתיקה המסקרנת וגם בשל האווירה השונה כתוצאה מהאוכלוסייה האלבנית הגדולה בעיר, וגם בגלל מיקומה המרכזי בדרום מונטנגרו על חוף הים, בצמוד לאגם סקאדר ולגבול עם אלבניה

אולצין (Ulcinj) היא העיר הדרומית ביותר על חוף מונטנגרו. יש בה אווירה שונה ומיוחדת לעומת עיירות במונטנגרו בד"כ בגלל האוכלוסיה האלבנית הגדולה וגם בגלל רצועת החוף היפה שלה, שיש בה חופים חוליים אשר לא תמיד קל למצוא במונטנגרו, אשר רוב החופים בה סלעיים ולא נוחים. זוהי אחת הסיבות לכך שאולצין נחשבת לאחד היעדים האטרקטיביים במונטנגרו ומשפחות מרחבי האיזור מגיעות בקיץ אל אולצין עם ילדים לחופשה משפחתית

טיול במונטנגרו – עוד באותו נושא:

טיסות למונטנגרו – מידע והשוואת מחירים

מונטנגרו עם ילדים – המדריך לטיולי משפחות

מונטנגרו – מלונות מומלצים עם ילדים

מלונות מומלצים באולצין מונטנגרו

אולצין – מידע למטייל

אולצין היא העיר הגדולה הדרומית ביותר לאורך חופי מונטנגרו לפני הגבול עם אלבניה. כ-80% מהאוכלוסייה של אולצין הם אלבנים במקור. יחד עם העיירה Tuzi, אולצין מהווה אחד משני מרכזי אוכלוסייה עיקריים של אלבנים החיים במונטנגרו. בשל מיקומה על חוף הים, אולצין מהווה יעד תיירותי אטרקטיבי לרבים מן התושבים האלבנים של קוסובו, אשר רבים מבלים את הקיץ באולצין עם הילדים.

איך מגיעים אל אולצין

יש אוטובוסים קבועים שיוצאים מבירת מונטנגרו פודגוריצה לאולצין במחיר 6 יורו. משך הנסיעה כשעתיים.

מהעיר בר (Bar), אפשר לקחת אוטובוס רגיל או מיניבוס combi שנוסע לאורך קו החוף לאולצין. הנסיעה מבר היא כחצי שעה.

מקוסובו, יש שלושה אוטובוסים לאולצין שיוצאים כל יום – בשש בבוקר, בשבע בערב ובתשע בערב. השניים הראשונים עוברים דרך פודגוריצה והאחרון עובר דרך שקודרה (Shkodra) שבאלבניה. האוטובוס שעובר בשקודרה לוקח 6-7 שעות. אבל בעונת התיירות יש אוטובוסים נוספים שיוצאים מהערים הראשיות והמחיר הוא בערך 15 יורו. בד"כ אי אפשר להזמין נסיעה באוטובוס מראש, אבל אם תטיילו במרכז העיר, תוכלו לראות איזה אוטובוסים יוצאים (נסו את שדרת ביל קלינטון בפריסטינה (Pristina)).

מאלבניה, יש מיניבוסים מסוג combi שמגיעים מ-Durres שבאלבניה עד אולצין, אם כי הם אינם בד"כ שירות אוטובוסים רשמי ואינם מסודרים כ"כ, כך שתצטרכו לשאול מקומיים. יש גם אוטובוסים קבועים שיוצאים משקודרה שבאלבניה לאולצ'ין בשש בבוקר ובשתים עשרה וחצי בצהריים. הנסיעה לשקודרה במונית פרטית היא כשעה.

השכרת רכב באולצין – סוכנויות להשכרת רכבים והסעות מנמל התעופה לאולצין

MCR סוכנות להשכרת רכב במונטנגרו המציעה גם הסעות מנמל התעופה לאולצין וחזרה. עדיף להשתמש בקישורים להשוואת מחירים והזמנה מראש.

אטרקציות באולצין

באולצין יש טירה עתיקה המשקיפה לעבר הים, אל תוותרו על ההזדמנות לבקר בה אם אתם מגיעים אל אולצין עם ילדים גדולים מספיק בכדי להתרגש מההצצה אל העולם הקדום של אבירים ונסיכות.

סטארי גראד ("העיר העתיקה") של אולצין בהחלט שווה ביקור. חלקים גדולים מהעיר העתיקה נהרסו ברעידת האדמה הקשה של 1979, אבל משקיעים אמידים רכשו כאן שטחים לאחרונה לצורך שיקום העיר. כיום יש רק מספר מבנים הרוסים שנותרו בעיר העתיקה, והאזור מלא במסעדות נחמדות, בתי מלון ואפילו מוזיאון.

כשתגיעו לעיר העתיקה, לכו לאורך החומה הפונה לעבר הים והציצו מתוך החורים הקטנים לעבר האוקיינוס. כמו כן, למשפחות אשר מגיעות אל אולצין עם ילדים כיף לעמוד על הגשרים המקושתים ולהתבונן בגלים המתנפצים על הסלעים שמתחת.

מוזיאון העיר העתיקה פתוח בד"כ רק בתקופת התיירות. לפי השלט, כתוב שהמוזיאון פתוח מאחד במאי, אבל תיירים שביקרו במקום גם בסוף מאי דיווחו שהמוזיאון היה סגור.

חופשה באולצין מונטנגרו – פעילויות מומלצות

מיקומה המרכזי של אולצין בדרום מונטנגרו הופך אותה ליעד מצוין שממנו אפשר לצאת לטיולים בחוף הדרומי של מונטנגרו (מבר אל אגם סקאדר ולאדה בויאנה (Ada Bojana)) ולחלקים מאלבניה. אזור החוף הדרומי של אולצין מציע למטייל במונטנגרו המון מקומות מעניינים לחוויות הרפתקניות, טיולים היסטוריים או אקולוגיים וחופשות חוף ליד הים האדריאטי.

צאו לטיול באולצין לאחר השקיעה כשהרחובות הראשיים מתמלאים באנשים היוצאים כדי לשאוף את האוויר הצח. יש הרבה מסעדות ובתי קפה באזור.

תמצאו באולצין חופי ים טובים, כולל החופים הסלעיים הנמצאים בחלק הדרומי של העיר. אולצין והסביבה מלאים בחופים שאפשר לשחות בהם. חלק מהחופים הנקיים יותר נמצאים בצד הצפוני של העיר. לכו בעקבות הכביש המוביל צפונה מהעיר העתיקה ורדו במדרגות במורד הצוקים.

החוף החולי הארוך ביותר במונטנגרו, וליקה פלאזה (Velika Plaza) נמצא בקרבת מקום לאולצין. בקצה הדרומי של החוף הארוך הזה (14 ק"מ) נמצא אדה בויאנה (Ada Bojana), אי משולש עם חופים מאוד נחמדים שנוצר מהמפגש בין נהר בויאנה לבין הים האדריאטי – אתר מומלץ מאוד למטייל באיזור בכלל ועבור משפחות המגיעות אל אולצין עם ילדים במסגרת טיול משפחות במונטנגרו בפרט.

החוף הארוך והאי הם מקום חביב על על גולשי רוח וגולשי קייט (קייטסרפינג) ויש בו חוף נודיסטים גדול. ישנם מיניבוסים שייקחו אתכם מהשוק הנמצא על  Skenderbeu Ave. באולצין לוליקה פלאזה ואפילו לאדה בואינה (אם יש בקבוצה שלכם לפחות שלושה אנשים).

טיול מאולצין לאגם סקאדר ואלבניה

להרפתקניים שביניכם – לא מומלץ עבור משפחות המתכננות חופשה באולצין עם ילדים קטנים – תוכלו לקחת את ה-combi לכיוון גבול אלבניה (אבל לא לעבור אותו), לרדת בכביש הראשון לכיוון אגם סקאדר הגדול והיפה, ליד העיירה Brajse. יש אוטובוס קטן משם שנוסע לאורך כביש קטן יותר לכיוון ההרים בעלות של 0.50 יורו. אם האוטובוס לא פועל כשאתם שם, תצטרכו ללכת ברגל או לעצור טרמפ כשתגיעו לפסגת ההר, שם תמצאו את עצמכם עומדים בדיוק על הגבול שבין אלבניה למונטנגרו. תוכלו להשקיף מעל אחד האגמים היפים ביותר של אירופה וכן לעבר החוף האדריאטי. אם תמשיכו (בטרמפים) במעלה האגם, תגיעו לכמה מהכפרים האותנטיים ביותר באזור הבלקן.

החצי הדרומי של חוף אגם סקאדר מאוכלס באלבנים ואילו החלק הצפוני עד העיירה וירפאזאר מאוכלס במונטנגרים. שתי הקהילות כמעט לא מתערבבות כך שכמעט ואין אוטובוסים בין שני הצדדים, מה שאומר שתצטרכו ללכת ברגל או לעצור טרמפ. האנשים שנוסעים לאורך הכביש אינם רבים, אבל בד"כ הם מוכנים לעלות נוסעים בטרמפ באיזור זה. אם אתם עוצרים לקמפינג (רעיון טוב באיזור יפה זה) יש כמה אתרי קמפינג במחצית הדרך בין וירפאזאר (Virpazar) לבין Arbnez.

ישנם ארבעה אוטובוסים ביום: 6:00, 7:00, 13:15 ו-16:30 אל טיראנה (Tirana) ו/או לשקודרה (Shkodra) באלבניה. האוטובוס הראשון ביום עשוי לעצור בגבול ובתחנת המיניבוסים (furgon) של שקודרה לפני ההגעה למרכז העיר (תחנת ה-furgon ליד גשר שקודרה והטירה, שם ימתינו לכם מיניבוסים לטיראנה ולדורס (Durres). האוטובוס של 7:99 ו-13:15 לא עוצר בתחנת המיניבוס ויביא אתכם למגרש הכדורגל, שם תוכלו לעלות על מיניבוס לטיראנה בעלות 5 יורו.

תחבורה באולצין

אולצין היא עיר קטנה כך שאין בעיה להסתובב בה ברגל, אבל אם אתם מגיעים אל אולצין עם ילדים קטנים או עם בעלי מוגבלויות קחו בחשבון שחלק מהאזורים מאוד הרריים והכבישים יכולים להיות די חלקים במזג אוויר גשום, ובהרבה רחובות קטנים אין מדרכות. אם אתם מוצאים את עצמכם ברחוב כזה, הישארו באזורים היבשים וזוזו הצידה כשאתם שומעים רכב מתקרב כדי לתת להם לעבור. נהגים רבים באולצין נוסעים מהר גם כשיש הולכי רגל בכביש.

יש הרבה מדרגות שמובילות לגבעות שאפשר להשתמש בהן כדי להימנע מהכבישים המפותלים, אבל תצטרכו לחפש את הכנסיות או להשתמש בגוגל מפות כדי לנחש היכן המדרגות. הן לא מסומנות ולעתים קרובות הן מובילות לבית של מישהו פרטי. תחנת האוטובוסים המרכזית היא במרחק של 40 דקות הליכה מהעיר העתיקה אולצין ליד החוף.

תחנת האוטובוס המרכזית של אולצין

התחנה המרכזית של אולצין Autobuska Stanica Ulcinj היא התחנה הראשית המקשרת בין מונטנגרו לכל היעדים בדרום-מזרח אירופה. היא מחברת בין דרום מונטנגרו לבין אלבניה, קוסובו, מקדוניה, קרואטיה, סרביה, בוסניה הרצגובינה וכל הערים הראשיות של מונטנגרו. קווים סדירים יוצאים ממרכז אולצ'ין אל דוברובניק (Dubrovnik), פריסטינה (Pristina), טיראנה (Tirana), שקודרה (Skodra), פודגוריצה (Podgorica), בודווה (Budva), קוטור (Kotor), הרצג נובי (Herceg Novi), טיווט (Tivat), בר (Bar), Rozaje, פטרובץ ( Petrovac), וסווטי סטפן (Sveti Stefan). מודיעין התחנה המרכזית באולצין בטלפון +382 (0) 30 413 225.

אולצ'ין
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל