מונטנגרו עונות מומלצות

עונה מומלצת לטיול במונטנגרו

מתכננים טיול או חופשה במונטנגרו ומתקשים להחליט מתי? בעזרת המדריך המפורט על מזג האוויר במונטנגרו תוכלו להחליט מהי העונה המומלצת לחופשה במונטנגרו, בהתאם לתוכניות שלכם וסוג החופשה המועדף עליכם – טיול במונטנגרו בהרים ופארקים הלאומיים או חופשה במונטנגרו על חופי הים של עיירות הנופש

אם אתם מתכננים טיול במונטנגרו ומעוניינים להתמקד בעיירות הנופש ובחופי הים של מונטנגרו, אנו ממליצים לא לתכנן חופשה במונטנגרו בחודשים יוני ויולי מאחר שהחופים עמוסים בתיירים בעונה זאת. בנוסף, ישראלים רבים מתכננים חופשה במונטנגרו בחופי הים למטרת רחצה ו"בטן גב" ומתאכזבים לגלות שרוב חופי הים במונטנגרו הם סלעיים ולא נוחים לרחצה, למעט חופי חול מסויימים באיזורים כמו אולצין או בצ'יצ'י. אבל טיול במונטנגרו בקיץ באזורים ההרריים כמו למשל איזור האגם השחור וז'בליאק וכן החופים שמסביב לאגם סקאדר אינם עמוסים ולרוב מזג האוויר במונטנגרו טוב בתקופה זו, כך שמבחינות רבות הקיץ הוא העונה המושלמת לחופשה במונטנגרו. מזג האוויר במונטנגרו נוח מאוד מבחינת טמפרטורות אפילו עד סוף נובמבר, מה שמושלם למטייל במונטנגרו שמתכנן טיול פעיל הכולל מסלולי טרקים, רכיבת אופניים או שיט קיאקים.

טיול במונטנגרו – עוד באותו נושא:

מונטנגרו – מלונות מומלצים עם ילדים

טיסות למונטנגרו – מידע והשוואת מחירים

השכרת רכב במונטנגרו

הזמן הטוב ביותר לטיול במונטנגרו הוא דווקא לא בחודשי הקיץ, מאחר שמונטנגרו מאוד קטנה ובקיץ היא מתמלאת בתיירים והחוף יכול להרגיש עמוס. עונת הקיץ יכולה להיות זמן מצויין לטיול במונטנגרו אם אתם מתכננים לוותר על חופי הים ולבקר בפארקים הלאומיים בהרים. הטמפרטורות בקוטור שעל חוף הים יכולות להגיע ל- 30°C בקיץ, בזמן שבצטינייה (Cetinje) היבשתית הטמפרטורה היא רק 22 °C. לאגם סקאדר יש מיקרו אקלים משלו בשל ההרים הסובבים וכתוצאה מכך פחות חם כאן בקיץ אבל עדיין מספיק חם לרחצה. תרמילאים יכולים ליהנות במונטנגרו עד נובמבר.

יולי ואוגוסט במונטנגרו מאוד חמים לחופשות חוף, אבל ההרים שבתוך היבשה מספקים מפלט מהחום בקיץ במונטנגרו. בנוסף, אין באיזורי ההרים היפהפיים הרבה תיירים, בניגוד לחופים. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שאפילו באזור ההררי, המישור המקיף את פודגוריצה (Podgorica) עדיין לוהט בקיץ.

אם אתם רוצים חופשה במונטנגרו שמתמקדת בלהשתזף ולשחות לאורך החוף, קחו בחשבון שהמים לא מתחילים להתחמם עד מאי, אבל טמפרטורת המים מגיעה ל-25°C עד סוף מאי והמים נשארים חמימים עד סוף אוקטובר.

באיזורי ההרים של מונטנגרו יורד הרבה גשם ושלג, ההרים של מונטנגרו הם למעשה הגבוהים ביותר באירופה. גשמים יכולים לרדת כאן כל השנה, אז תמיד תארזו מעיל גשם אם אתם מתכננים טיול במונטנגרו בהרים. כמו כן, סופות רעמים הם דבר שכיח יחסית במונטנגרו בקיץ.

עונת הראפטינג במים לבנים במונטנגרו מתחילה בד"כ רק במאי כשהשלג נמס בהרים, כי לפני כן זרמי הנהרות חזקים מדי. חג הפסחא האורתודוכסי שמלווה בהרבה פסטיבלים במונטנגרו נחגג בד"כ שבוע או שניים מאוחר יותר מאשר במדינות קתוליות או פרוטסטנטיות. החג נחגג ברחובות, עם תהלוכות שכיף לצפות בהן, אבל בתי עסק רבים נסגרים בתקופה זו כי המקומיים יוצאים לחופש. החגים במונטנגרו חלים במרץ, אפריל או מאי, תלוי בשנה.

אם אתם מתכננים חופשה במונטנגרו על חופי הים היפים של בודווה או טיווט ועיירות נופש נוספות יוני וספטמבר הם החודשים הטובים ביותר לכך, כשהחופים פחות צפופים. מידות החום גם מושלמות לפעילויות נופש  במונטנגרובחודשים אלה.

אם אתם רוצים להימנע מהשלג במונטנגרו שימו לב – דצמבר, ינואר ופברואר הם החודשים שבהם יש את כמות השלגים הגדולה ביותר. עם זאת, טיולי הליכה בשלג באגם ביוגראד / ביוגרדסקו (Biogradsko) ובגן הלאומי של פארק דורמיטור (Durmitor National Parks) בתקופה זה הן פעילות מומלצות לחופשה במונטנגרו בחורף, ויש כמובן גם אפשרויות של סקי. גם הטיסות למונטנגרו זולות מאוד בתקופה זו.

מתי הכי כדאי לטייל במונטנגרו
דירוג הגולשים 3.38 (8 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל