בודווה למשפחות – עיר הנופש של מונטנגרו

בודווה עם ילדים – המדריך המלא לעיר הנופש התוססת והציורית ביותר של מונטנגרו: המלצות על אטרקציות בבודווה למשפחות עם ילדים, טיפים חשובים לתיכנון חופשה בבודווה הפעילויות המומלצות ביותר של בודווה למשפחות – מהפלגה בצוללת לטיול על חומות העיר העתיקה, ספורט ימי וחופי ים מומלצים ועוד מידע חשוב לפני טיול בבודווה

בודווה Budva היא יעד תיירותי מרכזי במונטנגרו לחוף הים האדריאטי. לעתים קרובות מכנים אותה "מיאמי המונטנגרית" בשל מקומה כיעד התיירותי ההומה והפופולרי ביותר במונטנגרו, שבמידה רבה זכתה במעמדה כארץ תיירותית בזכות החופים וחיי הלילה השוקקים שלה, המאפיינים את בודווה יותר מכל. בודווה נחשבת אחד היעדים התוססים לצעירים באירופה ויש בה חיי לילה תוססים, אך יש גם לא מעט אטרקציות של בודווה למשפחות ורבים מגיעים אל בודווה עם ילדים לחופשה משפחתית, או כתחנה בטיול משפחות במונטנגרו.

בודווה שוכנת בחלק המרכזי של חוף מונטנגרו הנקרא ריביירת בודווה, או במונטנגרית "Budvanska Rivijera". האזור התפתח סביב חצי אי קטן, שעליה ממוקמת העיר העתיקה של בודווה. זהו היעד המתוייר ביותר במונטנגרו, ומוקד משיכה לתיירים מקומיים וכן תיירים מרוסיה, סרביה ומדינות מזרח אירופאיות אחרות. בודווה כוללת רובע עתיק מקסים ושמור היטב מתקופת ימי הביניים, ברים ומועדוני לילה, וחופים (סלעיים בעיקר). המפרץ של בודווה, המוקף בהרים מכל צדדיו, יחד עם האי סווטי ניקולא הנמצא ממש מול חופיה, יוצרים קו חוף אקזוטי ומרהיב עין. סביב בודווה תמצאו אתרי נופש יוקרתיים כמו Sveti Stefan ו- Miločer.

המלצות לקריאה נוספת לפני חופשה בבודווה –

מעוניינים לצאת מהחופשה בבודווה לטיול במונטנגרו עם מכונית שכורה? בכתבה הבאה תמצאו השוואת מחירים וטיפים חשובים שיחסכו לכם מאות שקלים בהזמנת השכרת רכב במונטנגרו

טיסות למונטנגרו – טיפים לאיתור טיסות זולות וביקורת חברות תעופה

רצוי לבחור בית מלון בבודווה שיהיה מלון מומלץ למשפחות – ערכנו עבורכם רשימת בתי מלון מומלצים בבודווה למשפחות המציעים שירותים כמו משחקיות לילדים, אפשרות להזמנת בייבי סיטר, חדרים משפחתיים מרווחים, תפריטי ילדים ועוד – 10 מלונות מומלצים בבודווה למשפחות עם ילדים

באזור בודווה יש יותר מ-35 חופים, אך כאשר מגיעים אל בודווה עם ילדים יש לקחת בחשבון שרוב החופים סלעיים עם מעט חול ובעיקר חצץ ואבנים, וילדים הרגילים לחול בחופי הים של ישראל עלולים להתאכזב. שמונה מן החופים מסומנים בדגל כחול.

חודשי הקיץ בבודווה מלאים בפעילויות למשך היום והלילה. אלה כוללות חיי לילה, מופעים תיאטרליים, אירועים מוסיקליים ותוכניות בידור אחרות. מועדונים רבים משתמשים ברקדניות גו-גו כדי למשוך אליהם לקוחות, כך שאם אתם בחופשה משפחתית בבודווה עם ילדים, אולי תרצו להימנע מהנערות המרקדות ברחוב בלבוש מינימלי. זה מתרחש בעיקר בשעות הלילה לאורך רחוב אחד מרכזי, הטיילת המרכזית.

בשנים האחרונות, בודווה משקיעה בפיתוח ובנייה, אבל התכנון נוטה להיות לקוי, והאדריכלות איננה מרשימה במיוחד. מבני מגורים ובתי מלון צומחים בכל שטח פתוח, ולרוע המזל, לפעמים זה כולל בנייה ממש על חוף הים.

יש תיירים שיתאכזבו מבודווה וימצאו שהיא נוצצת ורועשת מדי. יש לקחת בחשבון שגם מחירי המזון והלינה הם די יקרים והרבה מעל אלה המצויים ביעדים פחות פופולריים במונטנגרו.

העיר העתיקה של בודווה צמודה למרינה, שאליה מגיעים בעלי היאכטות האמידים מרחבי אירופה. העיר העתיקה קטנה אך יפהפיה, ומלאה במסעדות ובוטיקים שבהם ניתן למצוא חפצים יוקרתיים במחירים גבוהים.

בודווה עם ילדים – אטרקציות מומלצות

סטארי גראד (Stari Grad) – בשפה המקומית: העיר העתיקה של בודווה, שוכנת על חצי האי במרכז בודווה. העיר העתיקה של בודווה שוכנת על אי קטן שהיה בעבר מחובר ליבשה באמצעות שרטון, ובמהלך השנים היא הפכה לחצי אי. העיירה מוקפת בחומות שמקורם במאה ה-15, וכוללים מערכת ביצורים מתקופת ימי הבינים עם שערים, חומות מגן ומגדלים. העיר העתיקה מורכבת מרחובות צרים וסמטאות וכיכרות קטנים עם מבנים עתיקים ושמורים היטב מתרבויות ים-תיכוניות שונות שהותירו את רשמם בהתפתחות העיר. אפשר להיכנס לעיר העתיקה מאחד מחמישה שערי הכניסה. אם אתם מגיעים אל בודווה עם ילדים אל תוותרו על הקסם של העיר העתיקה, המציף לילדים ניחוחות של תקופה קסומה של אבירים ונסיכות.

במהלך טיול בעיר העתיקה של בודווה עם ילדים כדאי להיכנס גם אל מוזיאון העיר בודווה/מוזיאון הארכיאולוגיה, בו יש תצוגה מומלצת של חפצים היסטוריים מתקופות שונות של בודווה והוא נחשב המוזיאון הטוב ביותר של בודווה למשפחות (כתובת: Petra I Petrovića 11, Stari grad, ☎382 33 453 308)

ספורט ימי – בבודווה יש אינספור אופציות ליהנות מספורט ימי ופעילויות אקסטרים – באיזור המרינה של בודווה ובאיזור חוף סלובנסקה יש עשרות דוכנים של סוכנויות המציעות השכרת אופנועי ים, בננות, מצנחי רחיפה, פארא סיילינג (דאייה במצנח מחובר לסירה), "סירות מונית" שייקחו אתכם להפלגות פרטיות בחופים הסמוכים כמו בצ'יצ'י ובאיים הסמוכים כמו סווטי סטפן, ועוד פעילויות אשר רובן הגדול יכול בהחלט להתאים גם אם אתם מגיעים אל בודווה עם ילדים בגילאי 5 ומעלה.

הסמי סאבמרין (צוללת למחצה) – אחת האטרקציות המיוחדות ביותר של בודווה למשפחות היא ה semi submarine, הצוללת למחצה. מדובר למעשה בספינה קטנה בצורת צוללת, שהחלק התחתון שלה נמצא מתחת למים ויש בו חלונות שקופים ענקיים, כך שלמרות שהחובל המשיט את הספינה נמצא למעשה מעל פני הים – מבחינת השוהים בבטן הספינה הם נמצאים בצוללת לכל דבר ורואים את העולם התת ימי. אם אתם מגיעים אל בודווה עם ילדים אל תוותרו על החוויה הזאת – עבור ילדיכם הצוללת למחצה תהיה ממש כמו הפלגה בצוללת, חוויה בלתי נשכחת. הסמי סאבמרין מפליגה מדי שעה מהמזח הסמוך ביותר לעיר העתיקה במרינה של בודווה, ויש גם הפלגות ליליות בה פנסים תת ימיים מאירים לכם את חיי הים בלילה. הצוללת מפליגה מבודווה לסיבוב סביב האי הסמוך, סווטי ניקולא, שמוקף בצמחייה תת ימית ושוניות עם לא מעט דגים, כך שבהחלט יש מה לראות.

הלונה פארק של בודווה – האטרקצייה המערבית הבולטת של בודווה למשפחות עם ילדים היא הלונה פארק הלא רע הפועל בעיירה בחודשי הקיץ בלבד. בלונה פארק יש לא מעט מיתקנים ברמה טובה מאוד, החל מרכבות הרים וקרוסלות ענקיות ועד למתקני אקסטרים הכוללים נפילה חופשית מעשרות מטרים וכמובן גם טרמפולינות, מתקנים לילדים קטנים ומתקני יריד. הוא בהחלט מומלץ והמחירים מאוד זולים (המחיר הממוצע לכל מתקן שעשועים גדול הוא בערך 2 יורו), התורים לא ארוכים והאווירה מאוד שמחה כך שאם אתם מתכננים חופשה של כמה ימים בבודווה בהחלט אפשר ללכת אליו כמה פעמים.

הלונה פארק נמצא בקצה הטיילת של בודווה (בקצה הנגדי לעיר העתיקה), והוא נפתח רק החל מהשעה 18:00 – 19:00 כי בחודשי הקיץ השמש החזקה בבוקר מחממת את המושבים במתקנים השונים יותר מדי.

Dino Secrets – פארק הדינוזאורים של בודווה – אטרקציה מומלצת לטיול משפחות בבודווה – זהו פארק – מוזיאון מיוחד המוקדש כולו ליצורים המעוררים את דימיונם של רוב הילדים – דינוזאורים. המתחם מחולק לכמה חלקים – יש בו מבוך לייזרים מיוחד, מתחם חפירות בו הילדים יכולים לשחק ב"חפירה ארכיאולוגית" ולמצוא בחול שלדי דינוזאורים, מתחם מיוחד לרכיבה על הדינוזאורים, שלל פעילויות ומתקנים המסבירים לילדים באופן חווייתי על תקופת הדינוזאורים, סדנאות חינוכיות על דינוזאורים ועוד. זהו מקום די חדיש ומודרני שנפתח בשנת 2015.

טיול על חומות העיר העתיקה – בקצה המרינה של בודווה, צמוד לחוף הים שבקצה חומות העיר העתיקה, יש שביל קטן ובקצהו דוכן בו תידרשו לשלם דמי כניסה (2 יורו) ומשם ניתן לעלות למעשה על שביל השומרים של חומות העיר העתיקה. זוהי אחת החוויות המיוחדות של בודווה למשפחות עם ילדים המשלבת בין צפייה בנופי מפרץ בודווה מהגובה של חומות העיר, לצפייה מלמעלה בסמטאות וחצרות העיר העתיקה עצמה. אם אתם מגיעים אל בודווה עם ילדים קטנים (שהולכים בעצמם באופן יציב) – אל תפספסו את החוויה – יש מעקה בטיחות והכל מגודר היטב, והילדים ישמחו להיכנס למגדלי השמירה העתיקים, להביט בעיר מלמעלה דרך חרכי הירי ולשחק באבירים.

פארק המים של בודווה – פארק המים של בודווה Aquapark BUDVA איננו אחד מפארקי המים הגדולים או הבולטים בעולם, אהל הוא אחד האטרקציות הבולטות של בודווה למשפחות וכולל מתקנים חדשים ומודרנים, בריכות ומגלשות מים ברמה גבוהה. פארק המים של בודווה ממוקם למעשה מעל בודווה, בהרים, במעלה כביש מפותל, כך שמהבריכות השונות שלו יש נוף מושלם של הריביירה של בודווה. על כל אילו מעיבה העובדה שהפעלת פארק המים איננה סדירה ובעבר קרה שמטיילים שהגיעו אל פארק המים של בודווה עם ילדים בשעות היום נדהמו לגלות שהוא סגור. אנו ממליצים בשום מקרה לא להבטיח לילדים שהחופשה בבודווה תכלול ביקור בפארק מים, ולבדוק האם פארק המים פועל או לא באמצעות צוות בית המלון כאשר אתם מגיעים לבודווה בפועל.

ה"מיני גן חיות" של בודווה – זוהי למעשה פינת חי אשר נחשבת במונטנגרו גן חיות קטן,  הכולל מבחר קטן של כמה חיות אקזוטיות שניתן ללטף וגם משחקיה לילדים. הוא ממוקם במתחם הכולל תחנת רכבת, תחנת אוטובוסים ומסעדה, מה שיוצר בו אווירה מאוד שונה מגני החיות המוכרים והגדולים יותר באירופה, אבל אל תצפו ליותר מדי, אפשר להעביר פה שעה כייפית – בעיקר אם הגעתם אל בודווה עם ילדים קטנים.

מצודת בודווה (Budva Citadel), הסיטאדל ממוקמת בחלק הדרומי של העיר העתיקה. שוחזרה לאחר רעידת אדמה שפקדה את האזור. בכניסה צריך לשלם דמי כניסה של יורו לאדם, אך בתוך המצודה אין הרבה מה לעשות – האטרקציות המרכזיות הן עמדות התצפית מלמעלה על העיר המאפשרות תמונות מדהימות של בודווה. פרט לכך יש במצודה בית קפה, ספרייה (של ספרים שרובם במונטנגרית), ומוזיאון קטן מאוד, הכולל בעיקר דגמי ספינות עתיקות. אם אתם נכנסים לסיטאדל של בודווה עם ילדים קחו בחשבון שאחרי שעה הם כנראה יתחילו להשתעמם.

פסל הרקדנית של בודווה ממוקם מחוץ לעיר העתיקה בדרך לחוף מוגרן (Mogren Beach). על אחד הסלעים על חוף הים, בדומה לפסל בתולת הים הידוע מקופנהגן, הוצב פסל של נערה עירומה בתנוחת יוגה הנקראת dancer’s pose. יש שאומרים שהפסל הוצב שם לזכר נערה צעירה שטבעה במקום, אבל אחרים טוענים שזהו פסל ותו לא. בכל מקרה זהו מקום טוב להצטלם בו, כאשר ברקע עומד הנוף הפנורמי של העיר העתיקה. בדרך לפסל (הליכה של כמה דקות מהעיר העתיקה) יש הרבה דוכנים של רוכלים ואמנים מקומיים עם צעצועים ועבודות יד.

סווטי ניקולא ("הוואי") – מול חופי בודווה נמצא אי לא גדול בשם סווטי ניקולא (השם המקומי של סנטא קלאוס) אשר מכונה ע"י המונטנגרים "הוואי", בגלל חופיו היפים. במבט ראשון על האי מבודווה נראה שכולו מורכב בעצם מהר אחד גדול מכוסה בעצים, אך למעשה האי מוקף ברצועת חוף יפהפיה ולדעת רבים החופים שלו יפים יותר מחופי הים של בודווה. קל מאוד להגיע מבודווה אל סווטי ניקולא – כל סירת מונית במרינה של בודווה תיקח אתכם לשם, אך יותר פשוט וזול להפליג במעבורות היוצאות מבודווה לסווטי ניקולא – וחזרה – כל חצי שעה, בעלות של יורו לאדם. מדובר בהפלגה קצרה של כמה דקות. על חופי סווטי ניקולא, אשר איננו מיושב, תמצאו בית קפה וקיוסקים המוכרים שתייה, חטיפים וגלידות, וגם כיסאות נוח, מיטות שיזוף ושמשיות. אם אתם מגיעים אל בודווה עם ילדים לכמה ימים מומלץ מאוד לבלות אחר הצהריים אחד על סווטי ניקולא – אך וודאו שאתם עולים על המעבורת האחרונה (ב- 19:00 בערב) חזרה לבודווה, אחרת תישארו תקועים לבדכם על האי למהלך הלילה.

חופים מומלצים בבודווה

חוף מוגרן, ליד מצודת העיר העתיקה. חוף הומה אבל המים בו נעימים. אל תעצרו בחלק הראשון של החוף הנקרא מוגרן 1. מומלץ במקום זאת להמשיך לקצה הרחוק ודרך המפרצים לחוף מוגרן 2. המוסיקה שמגיעה מהפאב על החוף על מוגרן 1 די עמומה כאן, וזהו כנראה החוף המוצלח ביותר של בודווה למשפחות. שימו לב שבשל העצים והסלע הנמצאים באזור, הצל של שעות אחר הצהריים מגיע לחצי הרחוק של מוגרן 2 מוקדם יותר משאר אזורי החוף של בודווה, כך שיש כאן יותר שעות צל. אם אתם הרפתקנים במיוחד, המשיכו לאורך המפרץ הקטן למה שנקרא סלע הכריש, סלע שממנו מבקרים נועזים נהנים לצלול אל המים.

כנסיות מעניינות לטיול בבודווה

כנסיית סן ג'ון (Church of Saint John). כאן ישבו הגמוני בודווה עד שנת 1828. בשנת 1867 נוסף לצד הצפוני של הכנסיה מגדל פעמונים שעדיין ניצב בו. בין השרידים שהשתמרו היטב, החשובים שבהם הם סמל "מדונה בפונטה" והארכיונים העשירים והספריה. בין הספרים, תיעוד מקיף של בודווה ורשימה של אירועים שהתרחשו כאן בין השנים 1796 – 1842.

כנסיית השילוש הקדוש (Church of Holy Trinity). כנסיה בעלת אולם אחד וגג כיפה. הכנסיה נבנתה ב-1804 ע"פ המודל של אחת משתי כנסיות השייכות למנזר פודוסטרוג (Podostrog). בקדמת הכנסיה ניצבת אנדרטה לזכר הסופר והפוליטיקאי המפורסם סטפן מיטרוב ליוביסה (Stjepan Mitrov Ljubisa)

כנסיית סבה הקדושה (Church of Saint Sava). כנסיה קטנה בעלת חדר אחד בגודל 5X3 מטרים, בסגנון המאפיין כנסיות במונטנגרו. הכנסיה נבנתה בסביבות המאה ה-14, אך במהלך הכיבוש הונציאני והאוסטרי, חפצים יקרי ערך נעלמו מן הכנסיה. היום אין בה שום זכר לאייקונים העתיקים, הפרסקאות או הפסלים, ולא מתקיימים בה תפילות ציבוריות.

טיולים מחוץ לבודווה

בודווה היא עיירת התיירות הראשית של מונטנגרו ויוצאים ממנה סיורים מאורגנים לכל יעד תיירותי במונטנגרו וגם במדינות השכנות כמו בוסניה הרצגובינה, אלבניה, העיר דוברובניק שבמדינה השכנה קרואטיה ועוד. במרינה, בעיר העתיקה ובטיילת של בודווה יש אינספור סוכנויות נסיעות המציעות טיולים יומיים באוטובוס ליעדים פופולריים כמו ז'בליאק ופארק דורמיטור, ראפטינג בנהר טארה, עיר הבירה העתיקה צטיניה, מנזר אוסטרוג, ועוד.

שיט סביב מפרץ קוטור (Boka Kotorska) – זהו הטיול הפופולרי ביותר למשפחות עם ילדים היוצא מדי יום מבודווה, סיור של יום שלם (מתשע בבוקר עד שבע בערב) הלוקח אתכם באוטובוס מבודווה ומסייר ברחבי המפרץ הציורי באוניה, עם עצירה בעיר הרצג נובי (Herceg Novi), האי הפצפון Our Lady of the Rocks, המערה הכחולה של מונטנגרו, והעיר היפהפייה קוטור. המדריך דובר אנגלית רהוטה (וגם רוסית) ומספק המון פרטים ברמקולים באיכות טובה. תוכלו גם לאכול ארוחת צהריים טובה באוניה בעלות של כ-10-15 יורו. זמני היציאה מדוייקים. עלות הטיול: 25 יורו לאדם.

שופינג בבודווה

יש לקחת בחשבון שקשה למצוא בעיר העתיקה של בודווה כספומטים (הנקראים במונטנגרו בנקומטים), אבל מחוץ לעיר העתיקה תמצאו שפע של כספומטים.

העיר העתיקה מלאה בבוטיקים קטנים, כמו החנות Prestige, המוכרת שמלות יוקרה. בוטיקים אחרים מוכרים הכל  – נעלי יוקרה, לבוש ותכשיטים, אבל היו מודעים לכך שבין הפריטים תמצאו גם גרסאות מזוייפות של מותגי יוקרה בינלאומיים.

בטיילת המרכזית של בודווה תמצאו שורה ארוכה של דוכנים המוכרים חפצים מאוד זולים באיכות, ולא תמיד במחיר, כמו ביגוד, משקפי שמש, מזכרות וכו'.

כמו כן, אל תצפו לשירות הנעים ביותר בחנויות בבודווה. המוכרים לא תמיד יקדמו אתכם בחיוך או אפילו קשר עין, ולעתים קרובות הם לא נחמדים. בדוכנים השונים ניתן להתמקח.

בודווה
דירוג הגולשים 3.8 (5 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל