ז'בליאק למשפחות – טיול בהרי מונטנגרו עם ילדים

ז'בליאק, העיירה הציורית שבלב פארק דורמיטור במונטנגרו, הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי פופולארי בקרב ישראלים ורבים מגיעים אל ז'בליאק עם ילדים לחופשת סקי או לחופשה משפחתית באיזור ההרים והאגמים הרגוע. מדריך זה מרכז המלצות על הארקציות של ז'בליאק למשפחות, טיפים ומידע שימושי על ז'בליאק למטייל הישראלי

זבליאק Žabljak היא עיירה קטנה ובה כ- 2000 תושבים בצפון מונטנגרו והמוקד העיקרי לתיירות חורף ותיירות הרים במונטנגרו. היא שוכנת בלב פארק דורמיטור היפהפה, מוקפת בהרים מרשימים ומהווה את נקודת הגישה לאטרקציות תיירותיות טבעיות כמו האגם השחור, קניון טארה ועוד, ולכן משפחות ישראליות רבות מגיעות אל ז'בליאק עם ילדים ושוהות בה מספר ימים כנקודת הבסיס לטיול באיזור המקסים בחודשי הקיץ או לחופשות סקי וספורט חורף.

המלצות לקריאה נוספת לפני חופשה בז'בליאק

איך לבחור בית מלון בז'בליאק שכל בני המשפחה ייהנו בו? רשימת מלונות מומלצים בז'בליאק למשפחות עם ילדים

שוקלים טיול במונטנגרו ברכב שכור? השוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים וטיפים חשובים על נהיגה ועל השכרת רכב במונטנגרו

מעוניינים לטייל ברחבי מונטנגרו ולא רק באיזור ז'בליאק ופארק דורמיטור? מומלץ לקרוא את המדריך המלא על מונטנגרו עם ילדים

לפני הזמנת טיסות למונטנגרו כדאי לקרוא את המדריך המלא על טיסות למונטנגרו – טיפים לאיתור טיסות זולות וביקורת חברות תעופה

ז'בליאק היא העיירה הגדולה ביותר השוכנת על הר דורמיטור (Durmitor) הנישא לגבוה של 2,522 מטרים בצפונה של מונטנגרו. זבליאק היא העיירה הגבוהה ביותר באזור הבלקן ושוכנת בגובה של 1,450 מ' מעל פני הים. מספר תושביה הוא כאלפיים בלבד, למרות שהיא משמשת גם כמרכז מוניציפאלי של האיזור. זבליאק וכל האזור המוניציפאלי שלה, ביחד עם אזור הר דורמיטור, רכס סיניאווינה (Sinjavina) וקניון טארה (Tara Canyon) מהווים יעד תיירותי מעניין מאוד לחובבי הרים, טבע וספורט חורף. היא היעד הראשי לחופשות סקי במונטנגרו, למרות שמסלולי הסקי שלה לא יכולים להתחרות באילו של יעדי הסקי היוקרתיים של מערב אירופה.

איך מגיעים לז'בליאק

פודגוריצה (Podgorica)  בירת מונטנגרו ונמל התעופה שלה שוכנים במרחק 170 ק"מ מזבליאק. ז'בליאק מרוחקת יחסית מהאיזורים התיירותיים האחרים של מונטנגרו כמו מפרץ קוטור או ריביירת בודווה (4-5 שעות נסיעה).

בשל גודלה הקטן של זבליאק אפשר להגיע לכל מקום בעיירה ברגל. גם לאזור האגמים הסובבים את העיירה, אזור שנותר בלתי נגוע, ניתן להגיע ברגל. אך כדי להגיע לחלק מהרכבלים ומסלולי הסקי, יש צורך ברכב ברכב בלבד.

ז'בליאק עם ילדים – אטרקציות למשפחות

"עיני ההר" (Eyes of the Mountain) – כל אחד מ-18 אגמי הקרחונים המצויים על הר דורמיטור הוא יעד אטרקטיבי מאוד אם אתם מגיעים אל זבליאק עם ילדים אבל האגם הגדול, היפה והקרוב ביותר לז'בליאק נקרא Crno Jezero ("אגם שחור") והוא ללא ספק אחת האטרקציות המומלצות של מונטנגרו למשפחות – אפשר לשוט בו ולשחות בו בחודשי הקיץ או סתם לבלות ליד האגם עם הילדים.

הפארק הלאומי דורמיטור שוכן ברכס ההרים הצפוניים של מונטנגרו. הפארק כלול ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו ויש בו סוגים רבים של עצים, בעלי חיים וציפורים, אם אתם מטיילים בפארק דורמיטור עם ילדים שימו לב למבחר הגדול של פירות יער שניתן לקטוף ולאכול.

קניון טארה (Tara Canyon) – אחד הקניונים העמוקים ביותר בעולם, שבמרכזו זורם נהר. כלול ברשימת אתרי המורשת העולמית. ראפטינג במורד קניון נהר טארה, הקניון העמוק ביותר באירופה, היא אחת החוויות המדהימות ביותר שתוכלו לעשות בטיול משפחות במונטנגרו. מעל הקניון העמוק עובר גשר עצום מימדים ומרשים המהווה את אחת הנקודות המרשימות ביותר לתצפית נוף במונטנגרו כולה, ובצמוד אליו אחת מאטרקציות האקסטרים המיוחדות של מונטנגרו למשפחות – "זיפליין", קו אומגה המאפשר "לדאות" מעל הקניון כשאתם קשורים לחבל בטיחות ומחליקים לאורכו עם אומגה. יש שני קווי אומגה מעל הקניון – אחד קצר יותר העובר במקביל לגשר והשני חוצה את הקניון באלכסון ומאפשר חוויה ארוכה יותר. אם אתם מגיעים אל ז'בליאק עם ילדים גדולים מספיק – אל תוותרו על החוויה.

פעילויות נופש מומלצות לחופשה בז'בליאק

טיולי אופניים – השבילים שליד האגם השחור ומהאגם לזבליאק, וגם אינספור שבילים אחרים בפארק דורמיטור נהדרים לסוג הפעילות הזה אם אתם מגיעים אל זבליאק עם ילדים גדולים מספיק. השכירו אופניים וריכבו לסדלו (Sedlo) כדי ליהנות מהנוף הנשקף מגובה 500 מטר. סדלו (Sedlo) הוא אזור מצויין לפיקניקים וטיולים משפחתיים באיזור ז'בליאק מאחר שהוא שוכן בעמק, מלא באגמים ורחוק מההמולה. או ריכבו לנקודת התצפית לעבר הקניון ליד Čurevac על הכביש המוביל לאגם Govede Jezero

טיולים רגליים – בכל מקום בז'בליאק אפשר פשוט לצאת לחקור את חיק הטבע ולגלות את אוצרות הטבע החבויים היפים ביותר באירופה. מבחר גדול של פסגות עם נופים מהממים עומדים לרשותכם. מסביב לעיירה תמצאו כרי דשא עם איכרים, פרות, כבשים, עיזים וכו'. אפשר להתקרב לבעלי החיים ולשחק איתם, הם בד"כ רגילים לבני אדם. בד"כ אפשר לצאת לקטיף ירקות ופירות באזורים מסויימים מסביב לזבליאק, סוגים שונים של פטל, תותים ואוכמניות שחורות אפשר למצוא בכל מקום ולאכול אותם ישירות מהשדה, זוהי אחת החוויות המיוחדות של ז'בליאק למשפחות. היזהרו מקטיף פטריות, הן עלולות להיות רעילות.

אם אתם מגיעים אל ז'בליאק עם ילדים גדולים מספיק כדי לעשות טראק אמיתי, הנה כמה יעדים מומלצים לטראקים במונטנגרו באיזור פארק דורמיטור:

  • Savin Kuk (2,313 מ'): גישה דרך רכבל, אם כי עדיין תצטרכו לטפס 100 מטר ברגל כדי להגיע אליו
  • Crvena Greda  (2,164 מ'): "הסלע האדום", קחו בחשבון 7 שעות למסלול המתחיל בזבליאק (ברכב תחסכו 90 דקות)

  • Bobotov Kuk  (2,523 מ'): הפסגה הגבוהה ביותר באיזור, אל תמעיטו בערכה, קל יותר להגיע אליה מסדלו (Sedlo) או בשילוב של בילוי לילי באוהל באגם Veliko Škrčko Jezero  (הגישה אליה קלה יותר מ-Sarban)

סקי בז'בליאק – השלג המכסה את הר דורמיטור נותר על ההר 120 ימים בשנה. המדרונות הטובים ביותר שלו לסקי הם Savin Kuk, Štuoc ו- Javorovača. האתר המומלץ לחופשת סקי בז'בליאק למשפחות עם ילדים הוא Savin Kuk בו יש שני קווי רכבל, מעלית סקי, מעלית ילדים ושירותי סקי.

אורכו של מדרון Savin Kuk 3,500 מ'. Štuoc מעט קצר יותר (2,600 מ') אבל מאוד מלהיב ומיועד לגולשים בוגרים ומנוסים יותר, ומדרון Javorovača באורך 800 מ'. כולם מצויינים למי שמעדיף גלישות סקי קצרות יותר. מסלולי הקאנטרי  נמתחים על פני 3-12 ק"מ.

גם סנובורדינג הוא ספורט חורף מועדף בשנים האחרונות, והר דורמיטור מושך אליו המון חובבי סנובורד.

ראפטינג – עומקו של קניון נהר טארה 1.3 ק"מ, והראפטינג בו הוא חוויה יוצאת דופן. תוכלו לעשות ראפטינג בסירה או ראפטינג על רפסודת עץ לאורך החלק היפה והמלהיב ביותר של טארה. המסלול הרגיל מוביל מ- Splavište במורד הנהר לעבר Šćepan polje, ובין לבין תוכלו להבחין במפלי Ljutice, בגשר טארה המרהיב המתנשא לגובה 165 מ', בכביש הרומאי העתיק וב-Lever Tara. הנוף הנשקף מ- Sušica canyon, Tepački Bukovi Brstanovića Bukovi ו- Bailove Sige עוצר נשימה!

במהלך הטיול לאורך הנהר, ארוחת צהריים או ערב מוגשת בחיק הטבע על גדות הנהר. שיט ראפטינג יוצא גם מ-Radovan Luka או מ- Brstanovica, ותוכלו לרכוש את האטרקציה דרך אחת מסוכנויות הנסיעות המציעות סיורי ראפטינג. סיור של חצי יום עולה בין 40-50 יורו, ועליכם להזמין את הסיור לפחות יום מראש. סיור ליום מלא עולה 100 יורו, ועליכם להגיע בקבוצה של לפחות 4 איש.

טיפוס הרים – הר דורמיטור הוא בעל התנאים המושלמים לטיפוס הרים בשל שפע הצוקים והמדרונות שלו. הרבה מן המסלולים מסומנים היטב ולוקחים אתכם למעמקי ההרים. זוהי כמובן לא חוויה מומלצת למשפחות עם ילדים.

זבליאק
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל