Kotor

קוטור למשפחות – היהלום בכתר של מונטנגרו

העיר הקטנה קוטור נחשבת לדעת רבים לאטרקצייה התיירותית המובילה של מונטנגרו למשפחות – לא רק בשל הנופים המדהימים של מפרץ קוטור הנשקפים ממנה אלא גם בגלל העיר העתיקה הקסומה והשמורה היטב שמדרגות קדומות עולות ממנה לטירה על ההר. המדריך קוטור למשפחות מרכז את כל המידע הדרוש לתיכנון טיול לקוטור עם ילדים – אטרקציות תיירותיות בקוטור, פעילויות ממולצות, מידע שימושי למטייל, סרטוני וידאו ועוד

לדעת רבים קוטור היא היהלום שבכתר של מונטנגרו. קוטור Kotor היא עיירת חוף במונטנגרו עם אוכלוסיה שמונה כ-13,500 איש. קוטור מוכרת בגלל החלק העתיק של העיר והמבנים העתיקים הניצבים בו (כנסיות ומצודות), מתקופת ימי הביניים, הכלולים ברשימת אתרי מורשת עולמית, ובשל יופיה הטבעי המהמם כעיר ששוכנת למרגלות מפרץ קוטור המוקף בהרים. בשנים האחרונות הפכה מונטנגרו ליעד חופשה מבוקש עבור משפחות ישראליות רבות וישראלים רבים מגיעים אל קוטור עם ילדים כיעד עיקרי לחופשה במונטנגרו או כתחנה בטיול משפחות במונטנגרו – מדריך זה מרכז מידע חשוב על קוטור למשפחות (וגם למטייל הבודד או מטיילים צעירים)

חופשה במונטנגרו – המלצות לקריאה נוספת:

סקירה מיוחדת: מלונות מומלצים בקוטור למשפחות עם ילדים

מומלץ לקרוא: טיפים חשובים והשוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים בהזמנת השכרת רכב במונטנגרו

לפני הזמנת טיסה למונטנגרו כדאי לקרוא את המדריך המלא הכולל השוואת מחירים, ביקורת חברות תעופה וטיפים לאיתור טיסות זולות – טיסות למונטנגרו

קוטור שוכנת בקצה מאוד מבודד של מפרץ קוטור, המכונה במונטנגרו "בוקה קוטורסקה" (Boka Kotorska) בחלק הצפוני של החוף המונטנגרי לאורך הים האדריאטי. מפרץ קוטור הוא הפיורד הטבעי העמוק ביותר בים התיכון, והנוף הנשקף מסביבו (כולל הרים תלולים המגיעים כמעט עד שפת המים) פשוט מדהים. ברחבי העיר יש חוף ים נחמד וכמה מסעדות, אבל החלק המעניין של קוטור מתרכז באזור סטארי גראד (Stari Grad), "עיר עתיקה" בשפת המקומיים. העיר העתיקה של קוטור כלולה ברשימת אתרי המורשת העולמית, היא השתמרה מימי הביניים במצב מצויין ואין ספק שהיא האטרקצייה המרכזית של קוטור למשפחות ולמטיילים בכלל.

האטרקצייה המרשימה ביותר של קוטור למשפחות מתחילה בתוך העיר העתיקה עצמה, ממנה מתפתל שביל של למעלה מאלף מדרגות המטפסות אל המבצר העליון שמשקיף על כל מפרץ קוטור ממעלה ההר. אם אתם מגיעים אל קוטור עם ילדים קטנים כדאי לוותר על הטיפוס המתיש, המדרגות העתיקות שבורות בחלקן ובהחלט יש סכנה מוחשית ליפול ולהיפצע, בעיקר עבור ילדים.

קוטור העתיקה נבנתה בצורה של מבוך כדי להגן עליה, וקל מאוד ללכת לכאן לאיבוד. למעשה, אפילו המקומיים הולכים בה לאיבוד, וזה עלול לקרות גם אם אתם משוטטים עם מפה ביד. קחו פנייה מוטעית אחת, ואתם עלולים לסיים במקום לגמרי אחר מהיעד המבוקש. עם זאת, אם תלכו על נקודות ציון ראשיות כמו קתדרלת טריפון הקדוש (St. Tryphon Cathedral), הדבר יקל עליכם. האתר מופיע בכל מפה של העיר.

אוכלוסיית קוטור מעורבבת וכוללת קבוצות אתניות רבות. פחות מחצי מהתושבים הם מונטנגרים, פחות משליש הם סרבים, וכעשירית מהם קרואטים. בקוטור נמצא גם מושב ההגמונים הקתולים של קוטור האמונים על הכנסיות באזור המקיף את מפרץ קוטור. קוטור ייחודית גם בשל היותה העיירה היחידה בחוף המזרחי של הים האדריאטי ששמרה על שמה ההיסטורי המקורי.

איך להגיע לקוטור

טיסה לקוטור

נמל התעופה של טיווט (Tivat) במונטנגרו הוא הקרוב ביותר, ונמצא במרחק 8 ק"מ מקוטור. נסיעה במונית תעלה לכם בסביבות 7 יורו. שדה התעופה של פודגוריצה בירת מונטנגרו שוכן במרחק 90 ק"מ מקוטור. אוטובוסים יוצאים מפודגוריצה לקוטור משך כל ימות השנה.

אופצייה נוספת להגיע לאיזור קוטור היא טיסה לשדה התעופה של דוברובניק בקרואטיה שנמצא במרחק 73 ק"מ מקוטור. זו גם אלטרנטיבה טובה לשדות התעופה של מונטנגרו. מונית לקוטור מדוברובניק תעלה לכם כ-80 יורו אם תזמינו מונית לפחות יום מראש. נהגי המוניות בנמל התעופה נוהגים לדרוש ממוצע של 100 יורו בהזמנה במקום. יש שתי אפשרויות לחצות את הגבול. נקודת הגבול הקטנה יותר תוסיף 7 ק"מ לנסיעה אבל היא פחות עסוקה ועשויה לחסוך להם שעתיים של המתנה. נהגי המוניות עלולים לדרוש מחיר גבוה יותר (בסביבות 10 יורו יותר) אם תבקשו לעבור דרך מעבר הגבול הקטן יותר.

נהיגה לקוטור

כל הכבישים במונטנגרו בעלי שני נתיבים בלבד (אחד לכל כיוון), ורובם מפותלים והרריים, כך שהמהירות המותרת היא 70 קמ"ש בלבד וכדאי לציית למהירות עבור בטיחותכם האישית. מעבר לכך הנהיגה במונטנגרו יחסית נוחה למזרח אירופה, הכבישים טובים והמקומיים נוהגים באופן רגוע יחסית.

מנהרת Vrmac הושלמה בשנים האחרונות, והיא מקצרת את הדרך מבודווה לקוטור באופן משמעותי. דרך נוספת להגיע מבודווה לקוטור היא דרך הכביש שחוצה את גבעת Trojica מעל קוטור. זוהי דרך מאוד מפותלת העוברת דרך ההרים, והנסיעה מעט יותר ארוכה, אבל מאוד מרשימה. מהגבעה תוכלו להשקיף לא רק על הכפרים הקטנים המנקדים את קו הנוף, אלא גם על פודגוריצה (אם אתם מגיעים מכיוון צטיניה) וכן על מפרץ קוטור.

אוטובוס לקוטור

קווי אוטובוס סדירים מקשרים בין קוטור לבין חלק מהמדינות השכנות כמו סרביה, אלבניה, קרואטיה או בוסניה. תחנת האוטובוס המרכזית של קוטור נמצאת במרחק של כ-10 דקות הליכה לכיוון דרום מהעיר העתיקה, לאורך הכביש המוביל לבודווה (נסו לאתר את הארובה הישנה הגבוהה).

לוחות הזמנים והתכיפות משתנה לפי העונה. ניתן למצוא את לוחות הזמנים באתר https://getbybus.com/en/bus-from-kotor.

הפלגה לקוטור

אין שירות מעבורות המפליג לקוטור אבל יש שירות מעבורות המקשר בין העיר הסמוכה באר (Bar) לבין בארי שבאיטליה ברוב ימות השבוע.

ספינות שיט של קרוזים עוגנות בנמל קוטור באופן קבוע בעונת השיא של התיירות. הנופים הנשקפים בהפלגות במפרץ קוטור הם חוויה שלא תירצו להחמיץ אם אתם מגיעים אל קוטור עם ילדים. הספינות עוגנות ברציף או במזח הנמצא ממש מול העיר העתיקה. מהרציף העיר העתיקה נמצאת במרחק 5 דקות הליכה בלבד. יש כספומט למשיכת מזומנים בקיוסק הכתום משמאל לשער הנמל כשאתם עוזבים את הספינה, ועמדת המוניות הרשמית נמצאת מצד ימין. לאחר שחציתם את כביש הנמל (חפשו את השלט החום המורה לעבר קוטור והשתמשו במעבר החצייה), ההליכה לאזור שמול שער הים מס' 1555 (הכניסה הראשית לעיר העתיקה) קצרה, שם תמצאו גם קיוסק עם גישה חינם לאינטרנט.

התמצאות בתוך קוטור

העיר העתיקה של קוטור שנבנתה בתקופת ימי הביניים היא בצורת משולש. הצד הפונה למפרץ קוטור והצד הצפוני אל מול נהר סקורדה (Skurda River) מוגנים בחומה עבה. הצד המזרחי פונה לעבר צוק שעליו ניצבת חומת מגן במעלה ההר. יש שלוש כניסות לעיר העתיקה, כולל שער 1555 המערבי. השער הדרומי נמצא בפינה הדרומית של המשולש, על הכביש לבודווה. השער הצפוני מוביל לגשר שחוצה את נהר סקורדה.

קיוסק האינטרנט נמצא באזור שמחוץ לשער הים 1555 (הפונה למפרץ קוטור). כדאי לבצע כאן את העצירה הראשונה שלכם. הקיוסק פתוח כל יום בין 8 בבוקר עד 5 אחה"צ. שם תוכלו לאסוף מפה חינם ולהשתמש באינטרנט חופשי (סיסמא: TOKOTOR), וכמובן גם לקנות שתייה וחטיפים.

הדרך הטובה ביותר להגיע ממקום למקום בעיר העתיקה של קוטור היא ברגל, בעיקר משום שאין כניסה למכוניות לתוך חומות העיר העתיקה. יש כמה רכבי גולף שמשתמשים בהם בתור מוניות ו/או סיורים ברחבי העיר העתיקה.

אם אתם רוכבים על אופניים, יש חנות אופניים שמחזיקה חלקי חילוף וציוד: STIHL Moto Shop, Dobrota bb., tel. 032 332 065. החנות נמצאת על הכביש הראשי מעט אחרי העיר העתיקה לכיוון פראסט (GPS 42°26'11.5"N, 018°46'02.0"E)

אטרקציות בקוטור

העיר העתיקה היא האזור המפורסם ביותר בקוטור. תמצאו בה היסטוריה, אדריכלות, תרבות ומסורת שהשתמרו היטב, ואווירה קסומה של ימי הביניים. אם אתם מגיעים אל קוטור עם ילדים ליום אחד הקדישו לעיר העתיקה את רוב היום. בעיר העתיקה תמצאו גם מספר גדול של מבנים ארכיטקטוניים מימי הבינים, הכוללים כנסיות, קתדרלות, ארמונות ומוזיאונים. בנוסף, שורה של רחובות צרים, כיכרות ושווקים. הכיכר הראשית והגדולה ביותר היא כיכר הנשק, זהו המקום בו מתאספים רוב המקומיים. בנוסף, תמצאו בעיר העתיקה של קוטור מבנים תרבותיים כמו מגדל השעון מהמאה השמינית, קתדרלת Sveti Tripun מהמאה ה-13, כנסיית Sveti Luka מהמאה ה-13, ארמון הנסיך מהמאה ה-17, כנסיית Sveta Marija מהמאה ה-12, כנסיית Our Lady  of Health  (Gospe od Zdravlja) מהמאה ה-15 ותיאטרון נפוליאון מהמאה ה-19.

תמצאו כאן גם מספר גדול מאוד של ארמונות, כמו Bizanti, Buca, Pima ו- Grgurin (שבו נמצא גם המוזיאון הימי). העיר העתיקה של קוטור נחשבת היום לעיר הים תיכונית שהשתמרה באופן הטוב ביותר מאז תקופת ימי הביניים. אם אתם מגיעים אל קוטור עם ילדים תנו להם להתרוצץ קצת ולשחק ב"אבירים ונסיכות", המקום בטוח לילדים ואין בו מכוניות. יש שלוש כניסות (חינם) לעיר העתיקה, כאשר הכניסה הראשית היא שער הים 1555.

קתדרלת טריפון הקדוש (St Tryphon's Cathedral) בעיר העתיקה. נבנתה לראשונה בארכיטקטורה רומנסקית-גותית במאה ה-11, ועברה שיפוצים לאחר רעידות האדמה שהזיקו לקוטור במהלך ההיסטוריה. בבית התפילה שמורות עצמותיו של הקדוש טריפון, מגן העיר. כניסה בעלות 2 יורו.

כנסיית הקדוש ניקולא (St Nicolas Church). הכנסיה האורתודוכסית הגדולה ביותר בקוטור העתיקה.

המוזיאון הימי (Maritime Museum) בעיר העתיקה. פתוח שני-שבת, 8:00-20:00, ימי ראשון, 9:00-13:00. המוזיאון מציג זכרונות מימים עברו ומחייהם של אנשי קוטור בעבר – האמנים, בוני הספינות, פוליטיקאים ודיפלומטים של העיר. המוזיאון שוכן בתוך הארמון הברוקי גרגורין (Grgurin). בתוך המוזיאון יש שלוש קומות המכילות דיוקנאות של רבי החובלים המפורסמים, מודלים של ספינות משוטים ואוניות מפרש, מכשירי ניווט, צילומים, מדים, כלי נשק, ציורי שמן ומודלים של ספינות. זהו המוזיאון המוצלח ביותר של קוטור למשפחות עם ילדים. כניסה בעלות 4 יורו.

האי Gospa od Skrpjela (גבירתנו של הסלעים) – האי הקטנטן הוא אחד משני איים קטנטנים ויפהפיים במפרץ קוטור. אחד מהן נמצא במפרץ מול העיירה פראסט (בשטח של קוטור). האי גוספה אוד שקרפיילה הוא אי מלאכותי שנבנה ע"י ימאי פראסט וקוטור, שהביאו איתם את העמודים וחומרי הבנייה על גבי אוניות מפרש גדולות. האי הקטן מרוצף כולו ויש עליו כנסייה עתיקה מרשימה, מוזיאון, חנות מזכרות עם קיוסק ומרפסות תצפית. אפשר להגיע אליו בקלות בהפלגה שהיא אחת הפעילויות המומלצות אם אתם מגיעים אל קוטור עם ילדים – אבל שימו לב שהאי שייך לכנסייה ויש שני חוקים נוקשים שמחייבים את כל המבקרים בו – אסור לשחות (כלומר אסור לקפוץ מהאי למי הים) והלבוש חייב להיות צנוע (כלומר לא בגדי ים או לבוש חושפני).

ע"פ הסיפורים, דייגים מפראסט, לאחר שספינתם נטרפה בים ליד האי, מצאו איקון של מריה הקדושה וישו הנוצרי על גבי סלע בים, והם נדרו להקים כנסיה על האי. הכנסיה הושלמה בשנת 1630 והימאים המשיכו להביא אבנים לאי כדי להגדיל את שטחו. המסורת ממשיכה עד היום דרך אירוע שמתקיים בקיץ ונקראת Fasinada from Perast.

האי השני, שגם בו מומלץ לבקר אם אתם מגיעים אל קוטור עם ילדים, הוא האי Sveti Djordje (סווטי ג'ורג'ה, הקדוש ג'ורג') הנקרא גם "האי של רבי החובלים המתים" המבוססת על אגדת על חייל צרפתי שכיוון תותח לעבר פראסט, ופגע בבית שבו חיה אהובתו והרג אותה. האגדה היא גם מקור ההשראה ליצירת "אי המתים" של האמן השוויצרי בקלין.

פעילויות מומלצות לחופשה בקוטור

לטפס לחומות העליונות של קוטור – זוהי אחת החוויות הבולטות של חופשה בקוטור אך היא בהחלט לא מתאימה אם הגעתם אל קוטור עם ילדים קטנים, בעלי מוגבלויות או מתקשים מבחינת כושר גופני.  החומה עולה אל מעלה ההר בצורה מפותלת לאורך 4.5 ק"מ ונמתחת ממש מעל העיר העתיקה וממזרחה לה על פני צוקים כמעט מקבילים. מקוטור עצמה החומה נראית כמו גרסה מוקטנת של חומת סין הגדולה. הטיפוס במעלה 1,350 המדרגות אמנם די מתיש, גם לאנשים בכושר, אבל שווה בהחלט בגלל הנופים בדרך והאפשרות ליהנות מהנוף המדהים של קוטור והמפרץ הנשקף מכנסיית Our Lady of Health הנמצאת באמצע הדרך לפסגה וממצודת יוחנן הקדוש למעלה בפיסגה. במקומות מסויימים המדרגות שבורות – מדובר על מדרגות עתיקות ובמקומות רבים האבנים רופפות או שיש בהן בורות, גם המדרגות התקינות עשויות מאבנים חלקות וקטנות שלא נוחות להליכה וגם גובה המדרגות לא תמיד נוח עבור הילדים – כאמור, ההליכה מומלצת לאנשים בעלי רמת כושר סבירה לכל הפחות ןכדאי לחשוב פעמיים לפני שאתם מחליטים לעלות אם הגעתם אל קוטור עם ילדים קטנים. הצטיידו בנעלי הליכה מתאימות ובהחלט לא כפכפי אצבע. אם תתחילו לטפס מוקדם בבוקר (בין 7:30-9:30) המדרגות וגם המצודה פחות עמוסות בקהל ותוכלו גם ליהנות מהצל לפני שהשמש מתחילה לקפוח. העלייה במדרגות תיקח לכם שעה – שעה וחצי בערך. יש שתי נקודות גישה לחומות העליונות של קוטור – אחת ליד השער הצפוני, ליד כנסיית Mary, והשנייה קרובה יותר לשער הדרומי של העיר העתיקה. כרטיסים לעלייה למעלה עולים 3 יורו ממאי עד אוקטובר, בחודשים אחרים הכניסה חינם. פתוח יומיום 8:00-20:00.

רחיפה במצנחי רחיפה – מפסגת הצוקים המקיפים את העיר. חוויה מדהימה ונוף מהמם.

טיול רגלי לקרסטץ – Krstac – צאו מהשער הצפוני של העיר העתיקה ופנו ימינה, המשיכו ישר עד שתראו שביל. אם אתם מגיעים אל קוטור עם ילדים מומלץ להמשיך ישר בשביל, השביל יוביל אתכם למפל מים קטן עם מים צלולים (שימו לב שבקיץ המפל מתייבש ומאפשר למטיילים לטפס במעלה הצוקים). אם תפנו ימינה, מסלול פחות מתאים להליכה עם ילדים קטנים, השביל חולף על פני עדרי עיזים הרועות במדרונות ההר ודרכים תלולות שמאפשרות תצפית טובה על המצודה הישנה והמפרץ. כשתגיעו לראש ההר (כשעתיים הליכה), תעברו דרך יער עבות שבסופו של דבר מביא אתכם ל-Krstac (3.5 שעות הליכה בסך הכל). יש שם מסעדה, שם מומלץ לעצור לאוכל ומנוחה החזרה.

המצודות האוסטרו-הונגריות הקדומות – יש באיזור קוטור המון מצודות היסטוריות לאורך הגבעות וההרים במרחק כמה קילומטרים ממפרץ קוטור. כל אחת מהמצודות שווה ביקור ומאפשרת טיול רגלי נהדר. מצודת Vrmac מעניינת במיוחד והיא הכי מומלצת אם אתם מגיעים אל קוטור עם ילדים, והיא יחסית נגישה מהעיר העתיקה של קוטור. מתחנת האוטובוסים של קוטור, פנו רגלית לעבר הים ואח"כ פנו שמאלה בכיכר הקטנה של שוק Roda. המשיכו בכביש עוד 300 מ' ופנו שמאלה בתחנת המשטרה. משם לכו בעקבות הסימונים באדום ולבן המובילים למעלה למצודה. הקואורדינטות ל GPS הן: 421053 N 18.749236 E.  .

חיי לילה בקוטור

בילוי לילי בקוטור בד"כ מתחיל בביקור באחד ממבחר הבארים הנמצאים בתוך העיר העתיקה. לאחר שהאקשן מסתיים שם (מותר לנגן מוסיקה רק עד אחת בלילה), עוברים לאחד ממועדוני הלילה. מאז מרץ 2016 סצנת הלילה של קוטור עברה תהליך דעיכה אחרי שריפה שאירעה במועדון הגדול ביותר, Maximus. מועדון נוסף שמופיע ברשימת מועדוני הלילה המועדפים באתרי תיירות, Secondi Porto, גם הוא נסגר לאחר שנקנה והומר למסעדה. האופציה הטובה ביותר היא לשבת באחד הבארים של העיר העתיקה, שם גם מנגנים מוסיקה עכשווית וכן מוסיקה מקומית מסורתית.

טיולים יומיים מחוץ לקוטור

  • פרקאנג' (Prčanj) – עיירה קטנה על גדות מפרץ קוטור עם תצפית לעבר קוטור

  • טיולי יום לאחת העיירות הקטנות והקסומות השוכנות לאורך המפרץ, כגון פראסט (Perast) היפה הנמצאת במרחק 18 ק"מ או ריסאן (Risan)
  • בלו באחד החופים הנמצאים במרחק של כחצי שעה נסיעה מקוטור (Jaz, Trsteno, Plavi Horizonti)
  • בודווה (Budva) – עיירה על חוף הים האדריאטי הנחשבת למוקד התיירותי התוסס ביותר של מונטנגרו
  • בר (Bar) – עיירה נוספת במונטנגרו הידועה בזכות עיר עתיקה יפה ושמורה במיוחד
  • הרצג נובי (Herceg Novi) – עיירת נופש נוספת במפרץ קוטור הנחשבת כיעד חופשה מועדף בקרב עשירי מונטנגרו והבלקן
  • צטינייה (Cetinje) – הבירה ההיסטורית הקדומה של מונטנגרו עם אטרקציות תרבותיות והיסטוריות בעיקר
  • ראפטינג במורד נהר טארה (Tara River). קניון טארה המפורסם, בתוכו זורם נהר טארה, ורוב מחנות הראפטינג נמצאים כ-4 שעות נסיעה מאזור החוף של מונטנגרו. שירותי התיירות של מונטנגרו (Montengero Travel Service) מארגנים סיורי ראפטינג של יום אחד בין מאי-ספטמבר/אוקטובר כמעט כל יום. הסיורים יוצאים מאזור קוטור. החברה המציעה את הסיורים מספקת את כל הציוד הנדרש וכל המדריכים מוסמכים ובעלי ניסיון  ויוכלו לספר לכם סיפורים מעניינים על האנשים ועל הקניון המסופרים מדור לדור. כדאי להביא בגדי רחצה, זוג נוסף של בגדים יבשים, קרם הגנה מפני השמש, מצלמה ודרכון.

    Kotor: Hop-on Hop-off Sightseeing Bus and Walking Tour

    קוטור: אוטובוס התיירים וסיור הליכה

    גלו את מפרץ קוטור באוטובוס התיירים בסגנון עלה-רד-עלה. בקרו בארבעה אטרקציות וקבלו כרטיסים לשני מוזיאונים. הכרטיס הזה התקף למשך יום אחד כולל סיור הליכה בעיר העתיקה של קוטור. תגלו את המפרץ, שהוכרז כאתר מורשת עולם של ארגון אונסק״ו ותלמדו על ההיסטוריה שלה.

    התחילו את הסיור בכל אחת מהתחנות לאורך המסלול. התרשמו מהנופים מאוטובוס קומתיים פתוח בעודכם מקשיבים למדריך השמע. עצרו לנוח בחוף Bajova Kula ולהשתזף בשמש, ועצרו בפסיפסים הרומים (Roman Mosaics) בריסן (Risan). בקרו בפראסט (Perast) כדי לראות את איי גברתנו של הסלעים (Our Lady of the Rocks) וסנט ג׳ורג (St. George) ובקרו במוזיאון.
    צאו להליכה בנמל הים-תיכוני של קוטור ושמעו על תולדותיו בסיור הליכה מודרך של העיר העתיקה. ראו את מפרץ קוטור בקצב שלכם עם סיור אוטובוס תיירים.

     

    להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בקוטור לחצו כאן

     

    Kotor Boat Tour: Our Lady of the Rocks, Mamula and Blue Cave

    סיור אונייה בקוטור: גבירתנו של הסלעים, ממולה והמערה הכחולה

    ראו את האטרצקיות הפופולריות ביותר של מונטנגרו, כולל האי גבירתנו של הסלעים משיט אונייה. שחו במערה הכחולה המפורסמת בצבעיה הרבים.

     

    להזמנת מקום על האנייה – לחצו כאן

    Montenegro Day Trip from Dubrovnik

    סיור יום במונטנגרו מדוברובניק

    חוף מונטנגרו שוכן פחות משעה מהעיר דוברובניק ומציע יופי טבעי שאין שני לו ומגוון גדול של אתרים היסטוריים. צאו לסיור כדי לגלות תרבות חדש ואת הנוף, מרחק קצר מחופי קרואטיה.

    הצטרפו לסיור במונטנגרו כאן

    Kotor: Perast Old Town and Our Lady of the Rock Boat Tour

    קוטור: העיר העתיקה פראסט וגבירתנו של הסלעים באוניית תיור

    גבירתנו של הסלעים היא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר במונטנגרו. זוהי כנסי ייחודית השוכנת על אי קטן, ממש מול פראסט ואתר מורשת עולם מוגן של ארגון אונסק״ו.

    תיהנו מסיור של שעתיים עם נופים של מפרץ קוטור. תעצרו לבקר בכנסיה ולאחר מכן תבקרו בעיר העתיקה של פראסט.

    הציוד באונייה כולל אוהל, מקרר וחגורות בטיחות למבוגרים וילדים. תיהנו ממשקאות קרים חינם בזמן שאתם משתזפים על הסיפון.

    להזמנת מקומות בהפלגה לחצו כאן

    Boka Bay Day Cruise from Kotor, Budva, Tivat or Herceg Novi

    שייט יום למפרץ בוקה מקוטור, בודווה, טיווט או הרצג נובי

    הסיור של 8 השעות מתחיל בקוטור, בודווה או טיווט. מכאן, התחנה הראשונה של היום היא ביילה (Bijela), כאן תהיה לכם הזדמנות לצאת לשחייה מרעננת.

    תבקרו בכנסיה ובמוזיאון על האי לפני שתפנו לעבר המערה הכחולה. לאורך הדרך תחצו את מפרץ קוטור לכל אורכו, לפני שתחזרו לים הפתוח. בכנסיה למפרץ בוקה, נשקיף לעבר כלא מבוצר לשעבר ולמחנה הריכוז ממולה (Mamula). מאחר שהכניסה לאי אסורה בימינו, נפליג סביב האי כדי לצפות בעטלם הטבע השזור בהיסטוריה. בזמן ההפלגה במים השלווים של המפרץ, נגיע לים הפתוח ולמערה היפה ביותר של האזור – המערה הכחולה הנשגבת.

    נעצור לאתנחתא בדוברק (Dobrec) לארוחת צהריים וקצת זמן לשחייה במים הכחולים הנוציים. מכאן, נתחיל להפליג חזרה לקוטור, ותהיה הזדמנות נוספת לעצירה לשחייה במים העמוקים של המפרץ לפני ביקור בכנסיה של האי גברתנו של הסלעים.
    במהלך הטיול תיהנו מנופים מהממים של ההרים, המערות, החופים והאתרים ההיסטוריים. תהיו עדים גם לשקיעה מקסימה.

    לשייט – הצטרפו כאן

    Podgorica: Ostrog Monastery and Niagara Waterfall Tour

    פודגוריצה: מנזר אוסטרוג וסיור במפל המים ניגארה

    תחילו את הסיור בביקור במפלי המים המפורסמים ביותר ליד הבירה, מפלי ניגארה. בדרך למפלים, תראו את קניון נהר סיג׳בנה (Cijevna River Canyon), לשעבר הגבול בין מונטנגרו לאימפריה העות׳מנית עד שנת 1912. המפל קיבל את שמו ממפלי הניגארה בקנדה. אך הם הרבה יותר קטנים. בכל מקרה, זוהי אחת האטרקציות החביבות של פודגוריצה ומקום להגיע אליו בימי הקיץ החמים. יש בו מסעדה בשם ניגארה שבה אפשר לשבת לאוכל ומשקאות מקומיים על הטראסה שעל גדות הנהר.

    לאחר הביקור במפלים, המסלול מוביל למנזר אוסטרוג. יופיו של המנזר, שנבנה ע״י הקדוש וסילי נכתבה ע״י הקולונל של נפוליאון והמצביא הצרפתי ויאלה דה סומייה, שביקר במנזר ב-1810. הוא כתב ספר על מונטנגרו לפני שפרסם אותו בפריז 10 שנים מאוחר יותר. מנזר אוסטרוג מכיל את עצמותיו של ילד בשם סטנקו מהכפר Podvraca, שנהרג ע״י הטורקים ב-1714. ממרפסות המנזר, נשקפים נופים יפהפיים לעבר מישור ביילופלוובליצ׳י (Bjelopavlic) ונהר זטה (Zeta River).

    במנזר העליון (), למתפללים ניתנים בקבוקי מים קדושים ושמן. מתחם המנזר כולל כנסיה, קונכייה (? conch) גדולה וסדרה של מבנים שהיו פעם כיתות לימוד. המתחם כולו מוקף בגדר אבנים גבוהה. בסוף הסיור, תחזרו לנקודת ההתחלה.

    להזמנת הטיול בפודגוריצה ובמפלי המין ניגארה לחצו כאן

    Podgorica: Full-Day Montenegro Tour

    פודגוריצה: סיור של יום מלא במונטנגרו

    תתחילו את הסיור באתר שהוחלט מראש בפודגוריצה (או מערים אחרות אם יש שינוי בלו״ז). משם תסעו ישר לבודווה העתיקה, עיר מלאת היסטוריה, ששיאה בזמן השלטון הוונציאני שנמשך קרוב ל-400 שנה. העיר הייתה מבוצרת בחומות ונציאניות גדולות והיום המקום משמש כיעד מאוד מתוייר בחוף מונטנגרו. העיר בודווה, שרצועת החוף שלה נמתחת לאורך 35 ק״מ, מציעה משהו לכל טעם, כולל היסטוריה, אמנות, חופים חוליים, מועדוני לילה, חנויות ומסעדות גורמה. בדרך לבודווה תעצרו לצילומים באחד החופים הפופולריים. בודווה ריביירה (Budva Riviera) היא מרכז התיירות של מונטנגרו והחלק היפה ביותר של חוף מונטנגרו.

    מבודווה, תמשיכו לעיר הימי ביניימית של קוטור. העיר העתיקה של קוטור היא אתר מוגן של ארגון אונסק״ו. העיר, שנבנתה כמבוך, היא תענוג עם רחובותיה והכיכרות הקטנים שלה ומשאירה חותם מיוחד לא רק של העיר אלא של המדינה כולה. כשתסיימו לבקר בקוטור, תמשיכו את ההרפתקה ותפנו לכפר נייגושי (Njegusi). כאן תבקרו באחד המסעדות בבעלות משפחתית, שבה אפשר להזמין כמה מאכלים מקומיים כמו פרושוטו מעושן וגבינות.

    מונטנגרו מתפארת בייצור הפרושוטו שלה וכדאי לטעום אותו במקום הטוב ביותר: הכפר נייגושי. בדרך אליו, תסעו בכביש ישן שנבנה בסוף המאה ה-19. זהו כביש עוצר נשימה הבנוי עם 25 פיתולים (זיגזגים?) ומציע מראות מהיפים ביותר שיש למונטנגרו להציע.
    בין ההרים התלולים חבויה העיירה הקטנה צטיניה (Cetinje) שאוחזת בתוכה המון היסטוריה. כאן נעצור להליכה קצרה במרכז העיר הכוללת ארכיטקטורה מהמאות ה-18 וה-19.

    מצטיניה, תחזרו לנקודת ההתחלה בפודגוריצה. בדרך לפודגוריצה, מומלץ לבקר ברייקה צ׳רנוייביצה (Rijeka Crnojevica) כדי לראות את אחד הנופים הקסומים ביותר במדינה. אגם סקדאר (Skadar Lake) ונהר צ׳רנוייביצה (Crnojevica River) הם מראות בלתי נשכחים של מונטנגרו וחובה לכל אוהבי הטבע. ובזמן שהנוף פנטסטי, העיירה עצמה היא זו שבאמת משקפת את האופי האמיתי של המדינה, תוך שילוב של יופי טבעי עם כלכלה חלשה.

    להצטרפות לסיור במונטנגרו לחצו כאן

    Bay of Kotor: 2-Hour Stand Up Paddle Board Tour

    מפרץ קוטור: סיור חתירה בעמידה של שעתיים

    גלו את מפרץ קוטור והתרחקו מההמון והחום בסיור חתירה בעמידה. גלו את אזור החוף של קוטור העתיקה, את עיירות הדיג ואת החופים עם מדריכים שישתפו אתכם בעובדות מעניינות אודות קוטור.

    רוצים לחתור במפרץ קוטור? לחצו כאן

    Kotor: Best Views of Kotor Private Boat Tour

     

    קוטור: המראות הטובים ביותר של קוטור בסיור אונייה פרטי

    ראו את כל האטרקציות של קוטור בקרוז פרטי של שעה או שעתיים. עלו על אונייה נוחה עם מושבים רכים ונוחים וכל המשקאות הקרים שאתם רוצים, והיכונו לנסיעה ציורית עם מראות פנורמיים לכל אורך החוף של מפרץ קוטור העתיק.

    עצרו באי הקטן השוכן במרכז המפרץ, שהוא ביתה של כנסיית גברתנו של הסלעים. לפי האמונה, האי המלאכותי הזה נוצר אבן על גבי אבן ע״י הדייגים המקומים שהציבו את האבנים על סלע ספציפי שבו ספנים של ספינה טרופה ראו את הגבירה והחליטו לבנות כנסייה בשמה. היכנסו לכנסייה הקטנה הזו מהמאה ה-15 כדי לראות את המזבח הנפלא העוי שיש עם הסמל של הגבירה – ציור של האמן הבלקני המפורסם לוברו דובריק. על הקירות תמצאו ציורי ברוק שונים מאת האמן הקוטורי הידוע טריפו קוקוליה, כאשר המפורסם שבהם הוא ״הכתרתה של מריה״, ״מותה של מריה״ ו״עלייתה של האם הקדושה של ה׳״
    מכאן, תחזרו לאונייה ותחצו לעבר העיר הציורית והשקטה פראסט, אתר מורשת עולם שהיה פעם יעד נופש פופולרי לצארים הרוסים ולנסיכים הוונציאנים. תסיירו בכפר העתיק המלא ב-1 ארמונות ברוק, 17 כנסיות קתוליות ותשעה מגדלי הגנה. בסיור האינפורמטיבי הזה תבינו עד מהרה איך האזור המהמם הזה הפך למקום אהוב על אמנים, דייגים ומבקרים כאחד.

    להפלגה בקוטור לחצו כאן

    Kotor: Boka Bay and Blue Cave Boat Tour with Swimming

    קוטור: סיור במפרץ בוקה ובמערה הכחולה עם שחייה

    הפליגו במים המהממים של מפרץ בוקה ובקרו בכמה יעדים אידיליים הוללים את המערה הכחולה, חוף דוברט (Dobret Beach), וגברתנו של הסלעים. תיהנו מרחצה ושנורקלינג במערה ובחוף ותלמדו על המפרץ מפי המדריך.

    לרכישת כרטיסים להפלגה לחצו כאן

    Budva or Petrovac: Paragliding Experience

    בודווה או פטרובאץ: חווית מצנח רחיפה

    ברחיפה גבוה מעל נופי מונטנגרו, תיהנו ממראות מאלפים מהאופק הכחול האינסופי דרך עיירות החוף העתיקות ועד פסגות ההרים הנשגבים. כל זאת, יחד עם אדרנלין והתרגשות, הופך את חווית הרחיפה לחוויה אחת ויחיד. תיהנו גם מצוות מקצועי מנוסה וציוד מן השורה הראשונה.

    המריאו ותיהנו מכוח הציוד התרמי או תנו לרוח להכות בפניכם. ממשו את חלום הרחיפה שלכם יחד עם שותף ותוכלו להשקיף על הנוף ממבט ציפור. זה אולי ייראה מפחיד בהתחלה, אבל ברגע שעזבתם את הקרקע באוויר המרענן ונהנים מנופים מדהימים, תשמחו שלקחתם את זה על עצמכם.

    להזמנת מקומכם בצניחה לחצו כאן

    Private Transfer from Dubrovnik to Kotor

    הסעה פרטית מדוברובניק לקוטור

    פשטו את הנסיעה שלכם מדוברובניק לקוטור עם הסעה פרטית ברכב נוח וממוזג. תיהנו מיציאה חסרת מתחים ממקום הלינה בדוברובניק עם הסעה פרטית שזמינה 24 שעות ביום, 7 ימים בשבוע.

    להזמנת הסעה פרטית לחצו כאן

    Kotor: 1-Hour Semi Submarine Tour

    קוטור: סיור של שעה בסמי-צוללת

    עלו על סמי-צוללת למראות פנורמיים של מפרץ קוטור והעיר העיקה קוטור מסיפונו של רכב ימי שעוצב במיוחד לחוויה זו. זו חוויה שלא כמו כל חוויה אחרת שתחוו בחופשה שלכם.

    בזמן שאתם על המים, תוכלו להתפעל מכפרי הדייגים הקטנים, כנסיות מימי הביניים, ארמונות מהמאה ה-17, צוקים ועוד כהנה וכהנה פנינים המקשטות את קו החוף. רדו אל מתחת לסיפון האונייה כדי לקבל תצפית שונה של קוטור הודות לתא תת-ימי הכולל ארבעה חלונות זכוכית חסינות משני הצדדים. שמרו על עיניים פקוחות כדי לצפות ביצורים הימיים השוחים לצידכם.

    לכל אורך הסיור, יעמדו לרשותכם משקאות קרים ואוהל על הסיפון להגנה מפני השמש. השיט מושלם למשפחות ולמי שיש לו זמן מוקצב ורוצים לקבל הקדמה קצרה למפרץ קוטור.

    להצטרפות לחוויה לחצו כאן

    Podgorica: Skadar Lake and Wine Tour

    פודגוריצה: אגם סקאדר וסיור יינות

    הסיור מתחיל רשמית עם נסיעה פנורמית דרך כפרים קטנים לפני שיורדים לכיוון האגם ולעיירה שכמעט נשכחה מהזכרון – רייקה צ׳רנוייביצה (Rijeka Crnojevica). כאן הסיור עוצר בכמה נקודות מעניינות לצילומי נוף.

    לאחר ביקור בעיירה היסטורית קטנה והכרת ההיסטוריה של המדינה, תמשיכו לעבר אחד הכפרים השוכנים על חוף האגם. כל הכפרים סביב האגם בעלי מסורת ארוכה של ייצור יינות ותבקרו באחד הבתים המציע כמה מהיינות הטובים ביותר של המחוז. תבלו זמן בטעימת יינות שונים ומשקאות משכרים וגם תיהנו מחטיפים בהכנה ביתית וארוחת צהריים מסורתית.

    בכפר Rvasi, תבקרו ביקב שבו המארח יקבל את פניכם עם סיפורים על היין והמורשת שלו. יוצע לכם מאכל בהכנה ביתית, יין וברנדי. משם, תמשיכו לאחת המסעדות בטובות ביותר על חוף האגם ותיהנו מאוכל משובח בזמן שאתם נהנים מהנופים.
    בכפר הזה תהיה לכם הזדמנת לצאת יחד עם המארח תצאו לשיט של שעה בסירת דיג מסורתית קטנה. זה לא כלול במחיר ותלוי במספר המשתתפים. לאחר מכן, תיהנו מארוחת צהריים טעימה, שיחה נעימה ורגיעה בטבע היפהפה. משם, תמשיכו ליקב האחרון ושם המארח יקבל את פניכם עם 6 סוגי יין ושני סוגי ברנדי עם פרושוטו, לחם, גבינה וריבה בהכנה ביתית.

    להרשמה לסיור לחצו כאן

    Kotor: Fishing Experience with a Local Fisherman

    קוטור: חוויית דיג עם דייג מקומי

    הצטרפו לדייג מנוסה וצאו למפרץ בוקה (Bay of Boka) כדי ללמוד איך לדוג. בלו את היום כשאתם מתאמנים בדיג ותדוגו דניס אדום, מקרל ועוד. לאחר מכן יש אופציה לברביקיו הכולל את הדגים שדגתם.

    לחצו כאן ובואו לדוג!

    Kotor and Countryside Family Visit

    ביקור בקוטור ואצל משפחה כפרית

    סיור זה נותן לכם הזדמנות לבקר בכפר הפסטורלי של מפרץ בוקה וללמוד על התרבות והמנהגים, הרחק מהנמלים והערים הצפופות.

    משפחת Moric היא אחת המשפחות הנדירות באזור שהחליטו להמשיך את המסורת המשפחתית של ייצור שמן זית איכותי. הם יקבלו אתכם למטע עצי הזית שלהם, ויגישו לכם ברנדי מסורתי ויספרו לכם את הסיפור המרתק שלהם.

    לאחר הביקור במטע הזיתים, תלכו לבית המשפחה ותראו את טחנות השמן הישנות והחדשות. תלמדו על ייצור השמן וכיצד לזהות שמן זית טוב. האטרקציה המרכזית היא טחנת שמן זית בת 150 שנה שעדיין פועלת. להשלמת החוויה, תוזמנו לחטיף מסורתי בשם Lustica עם כוס יין אדום ביתי או מיץ רימונים.

    להרשמה לחצו כאן

    Private Speedboat tour from Kotor

    סיור פרטי בסירת מנוע מקוטור

    סיור של 4 שעות שבו תשוטו במפרץ בוקה ותבקרו באתרים הפופולריים ביותר של המפרץ, כולל האי גברתנו של הסלעים עם סיור בכנסייה ובמוזיאון וביקור במערה הכחולה שבה תוכלו לשחות. תיהנו משיט פנורמי לאורך מפרץ בוקה.

    להפלגה בסירה לחצו כאן

    Bay of Kotor: 2.5-Hour Kayak Tour

    מפרץ קוטור: שיט קיאקים של שעתיים וחצי

    חוו את מפרץ קוטור מנקודת מבט מיוחדת, צאו מההמון הסואן והתנסו בחוויה ימית מהנה. גלו את חופי קוטור, את עיירות הדיג הסמוכות ואת החופים בשיט קיאקים מודרך ללא צורך בנסיון קודם.

    לשייט בקיאק במפרץ קוטור לחצו כאן

    Full-Day Tour of Ancient Montenegro from Dubrovnik

    סיור של יום מלא במונטנגרו העתיקה מדוברובניק

    בקרו במונטנגרו כדי להתרשם מיופיה הטבעי המהמם, התרבות הים-תיכונית והמורשת העתיקה – בטיול של יום מלא מדוברובניק.

    בנסיעה לעבר ריסן, תחלפו על פני אזור קונאבלה (Konavle) היפהפה והמפרצונים של קוטור. תראו עמקים ציוריים, גבעות מתגלגלות וכפרים מסורתיים. בריסן, המדריך יראה לכם אתה האתרים החשובים של העיר העתיקה, כולל הווילה הרומית היפהפיה שבה רצפות פסיפס שמורות היטב ועליהם דמותו של היפנוס, אל החלומות הרומי.
    לאחר מכן, תצאו בשיט קצר מעיירת הברוק החופית פראסט לעבר אחד משני האיונים במפרץ כדי לבקר בכנסיית גברתנו של הסלעים (Church of Our Lady of the Rocks) שבה אחד האוספים הטובים ביותר של ציורי שמן בחלק הזה של אירופה.

    בנוסף, תבקרו בעיר המורשת קוטור ותיהנו מסיור מודרך באחת מערי החומה השמורות ביותר מתקופת ימי הביניים, השוכנת על חופי הים האדריאטי. ולבסוף, תהיה לכם הזדמנות לבלות זמן חופשי וליצור חוויות בלתי נשכחות בקוטור.

    לסיור מדוברובניק למונטנגרו לחצו כאן

    Coast of Montenegro Private Tour of Perast, Budva & Kotor

    סיור זה שאורכו 6 שעות חושף את קו החוף של מונטנגרו ומאפשר לכם לראות את ערי החוף החשובות ביותר באזור קוטור. תקבלו הדרכה בעודכם משוטטים בעיר הברוק פראסט, משם תצאו בשיט קצר לביקור בכנסייה ובמוזיאון של האיון המלאכותי גברתנו של הסלעים מהמאה ה-15. לאחר מכן תחזרו לפראסט להליכה קצרה עם זמן חופשי קצר.

    התחנה הבאה היא בבודווה העתיקה. בדרך, תהיה אפשרות לצילומים, כשאחת מהן היא בחוף ג׳אז (Jaz Beach), אחד היפים והפופולריים ביותר בים האדריאטי. בבודווה, תהלכו ברחובות של העיר העתיקה המקסימה ותלמדו על 3,000 שנות ההיסטוריה של המקום המעניין הזה, שהוא היום המרכז התיירותי של מונטנגרו, הכולל שפע של בתי מלון ואתרי נופש מודרניים.

    לאחר הביקור בבודווה, תחזרו לקוטור. בדרך חזרה, תהיה עצירה לצילומים מעל מפרץ קוטור ושם יתקיים סיור הליכה בעיר העתיקה הכלולה ברשימת אתרי מורשת עולם – פנינה אמיתית של הים התיכון, והחומות הימי ביניימיים שנשתמרו היטב לא יצליחו להסתיר מכם את הסודות העתיקים כאשר מדריך בקיא ונמרץ לצדכם.

    להזמנת מקום בסיור לחצו כאן

    Kotor: 1.5-Hour Guided Walking Tour

    קוטור: סיור הליכה מודרך של שעה וחצי

    במהלך סיור ההליכה הזה בן השעה וחצי, תזכרו לראות את האתרים החשובים של קוטור, כולל השער המרכזי של העיר, העיר העתיקה וכיכר הנשק (Arms Square).

    המדריך יראה לכם את האדריכלות הברוקית היפהפיה של כיכר הקמח (Flour Square) הכולל ארמונות מונומנטליים של משפחות Bizanti  ו- Beskuća ויספר לכם סיפורים מרתקים על התושבים האצילים. האלה.

    תבקרו בקתדרלת טריפון הקדוש (Cathedral of St. Tryphon) הגדולה ומשם תפנו למוזיאון הימי (Maritime Museum) וכנסיית לוקס הקדוש (Church of Saint Luke) כאשר בדרך תעברו בכיכר קרמפנה (Karampana Square). תראו גם את כנסיית מריה הקדושה (Church of Saint Mary) שנבנתה בשנת 1221 באתר שבו שכנה במאה ה שישית בזיליקה.

    המדריכים המקצועיים שלכם יוודאו שיש לכם הזדמנות להתרשם מהמצבות ההיסטוריות וממבנים אדריכליים מרשימים מימי הביניים שהפכו את קוטור לאתר מורשת עולם.

    להצטרפות לסיור המאורגן לחצו כאן

    Budva and Sveti Stefan Island

    בודווה וסווטי סטפן

    בסיור זה של 4 שעות תהיה לכם הזדמנות ללמוד את כל מה שיש לדעת על העיר הימי ביניימית בודווה. העיר היא אחת מנקודות המפתח של התיירות המונטנגרית וידועה ברצועות חוף ארוכות, בעיר העתיקה היפהפיה שלה ובפסטיבלים רבים ואירועי תרבות שמושכים אליהם כמות גדולה של מבקרים מדי שנה.

    תצאו לסיור מודרך בעיר העתיקה, שם תוכלו להתרשם ממבני האבן של התקופה הוונציאנית, מהכיכרות הקטנים ומהרחובות הצרים וליהנות מנופים מהממים של הים. תלכו לאורך טיילת החוף המלאה בדוכני מזכות, מסעדות ובתי קפה.

    מבודווה, תמשיכו לסווטי סטפן, שם תיהנו ממראות פנורמיים. סווטי סטפן הוא המקום המצולם ביותר בחוף מוננטגרו ותעצרו כאן לצילומים.

    להרשמה לסיור לחצו כאן

    Montenegro: Full-Day Tour to Lovcen National Park & More

    מונטנגרו: סיור של יום מלא לפארק הלאומי לובצ׳ן ועוד

    הסיור מתחיל מקוטור, בודווה או טיווט בסביבות שמונה בבוקר. לאחר נסיעה קצרה, תתפעלו מהכביש הישן שנסלל ב-1879 ע״י האוסטרו-הונגרים כדי לחבר את קוטור לצטיניה, הבירה המלכותית הישנה. הכביש מורכב מ-25 פיתולים ויהיו כאן שפע של עצירות כדי לצלם וליהנות מנופי מפרץ בוקה. תיהנו מארוחת בוקר בכפר נייגושי (Njegusi), המוכר כמקום הולדתה של שושלת פטרוביץ׳ ששלטה במונטנגרו מ-1696 עד 1918. המאוזיליאום יושב בראש 461 מדרגות והחלק המרשים שלו הוא בית התפילה בעל ששת הצדדים והתקרה היפהפיה המכוסה מ-300 אלף אריחים מוזהבים היוצרים פסיפס נהדר.

    לאחר מכן, תיהנו מסיור הליכה של שעה בצטיניה ותבקרו באתרים הראשיים כמו מנזר צטיניה המכילה שרידים רבים כולל עצמותיו פטרוס הקדוש מצטיניה, חלקים מה״צלב האמיתי״ (True Cross) וסמל של Philermos Mother of God. תגלו מוזיאונים ואת התיאטרון המלכותי, שגרירויות זרות ואת כנסיית ולסקה (Vlaska Church) שנבנתה בשנת 1450 , עם גדר העשויה מחביות שספגו הרבה כדורי אויב במהלך השנים.
    התחנה הבאה היא נהר צ׳רנוביצה (River Crnojevica), עיירה היסטורית קטנה במרכז מונטנגרו הנמצאת על נתיב הסחר העתיק החוצה את המדינה. שווה לעצור לבקר אן גם כדי להתרשם מהאגם וגם מהמבנים הארכיטקטוניים הישנים מימי הסחר העתיקים. ארוחת הצהריים תתקיים כאן ואל תהססו לנסות את הדגים המקומיים. כאן, תצאו לשיט אונייה בן שעה החוצה את הנהר. לאחר מכן תבקרו בסווטי סטפן לפני החזרה לקוטור.

    להרשמה לחצו כאן

    From Kotor: Day Trip to Perast & Njegusi Village

    מקוטור: סיור יום לפראסט והכפר נייגושי

    פראסט היא אחד המקומות היפים ביותר במפרץ קטורו. היום, הרבה פעמים מכנים אותה העיירה השקטה ביותר בבוקה, אבל היא הייתה בעבר עיירת ספנים והיא מוכרת מאוד מחוץ לאזור מונטנגרו.

    שם, תבקרו בגברתנו של הסלעים, אי מלאכותי לא רחוק מחוף פראסט מהמאה ה-15, שבו שני אחרים מפראסט מצאו ציור שמן של מריה הקדושה והמקומיים החליטו לבנות כנסייה המוקדשת לה.

    נייגושי היא כפר מסורתי השוכן בין צטיניה לקוטור, בחלק של מונטנגרו העתיקה, המקום שבו שליטי שושלת פטרוביץ׳ נולדו. תבקרו במסעדה בת 136 שנה שבה תיהנו מסחורה מקומית כמו חזיר מעושן, גבינות וברנדי ענבים בזמן שאתם לומדים את תהליך ייצור החזיר המעושן.

    לשריון מקומכם לחצו כאן

    Kotor: Day Trip of Old Montenegro w/ a Snack

    קוטור: סיור יום במונטנגרו הישנה עם חטיף

    כביש יפהפה מקוטור לנייגושי נבנה בשלהי המאה ה-19 והוא בנוי מ-25 עיקולים. בדרך למעלה, בגובה של מ-0 עד 800 מ׳ (2,400 רגל בערך), יהיו כמה עצירות לצילומים של מפרץ בוקה המהמם.

    נייגושי הוא כפר מסורתי השוכן בין צטיניה וקוטור, חלק מהטריטוריה של מונטנגרו העתיקה שבה שליטי שושלת פטרוביץ נולדו. במהלך השלטון הטורקי, חציית נייגושי הייתה הכביש היחיד שהוביל מצטיניה לקוטור ולאירופה ושאר העולם. החלק המעניין ביותר של הביקור בנייגושי תהיה מסעדה בת 134 שנה הנקראת Kod Pera na Bukovicu שבה תוכלו ליהנות ממוצרים מקומיים כמו חזיר מעושן, גבינות וברנדי ענבים. משפחה שמנהלת את המסעדה תזמין אתכם לראות את בית העישון ויראו לכם את תהליך ייצור החזיר המעושן.

    צטיניה היא הבירה ההיסטורית והעכשווית של מונטנגרו והיא שוכנת בשדה שמתחת להר לובצ׳ן בגובה ממוצע של 670 מ׳. בשל האדריכלות האותנטית שלה והמספר הגדול של מבנים, שרידים, מנזרים, כנסיות ומוזיאונים, העיר זכתה בכינוי ״עיר מוזיאון״.

    לסיור מקוטור למונטנגרו לחצו כאן

    Montenegro: Tara River Whitewater Rafting

    מונטנגרו: רפטינג במים גועשים בנהר טארה

    צאו מקוטור, בודווה או טיווט לעבר קניון נהר טארה בטיול של 12 שעות. הקניון נמצא בעומק 1,333 מ׳, מה שהופך אותו לקניון העמוק ביותר באירופה והשני בגודלו בעולם, אחרי הגראנד קניון של נהר קולורדו בארה״ב.

    הנהר עצמו הוא באורך 146 ק״מ ורובו, כולל הקניון, מוגן ע״י ארגון אונסק״ו. הנהר אידיאלי לרפטינג ומאופיין ביופי המרהיב שלו ומגוון חיי הבר שלו.

    להרשמה לראפטינג לחצו כאן

    Kotor: Private Walking Tour with Wine and Food Tasting

     

    קוטור: סיור הליכה פרטי עם טעימות יין ואוכל

    לאחר שתפגשו את המדריך שלכם, הסיור יתחיל ובו תהיה לכם הזדמנות ללמוד על קוטור האמיתית. הסיור מתחיל בהליכה של שעה בעיר העתיקה, שם תהיה לכם הזדמנות ללמוד על ההיסטוריה המרשימה של קוטור, שאונסק״ו הכריז עליו כאתר מורשת עולם.

    אבל קוטור אינה רק מונומנט, אלא מקום מלא בסיפורים מרשימים שהמדריך ישתף אתכם בהם. תבקרו בשוק הפתוח ותלמדו על המאכלים שהאזור מפורסם בזכותם.

    בסוף הסיור, תשבו באתר מקומי פופולרי ותטעמו מאכלים מפורסמים באזור כמו חזיר מעושן, גבינות וכוס יין מסורתי. מלבד הטעימה, זו ההזדמנות שלכם ליהנות מאווירה מקומית ולשוחח עם המדריך ולשאול את השאלות שיש לכם על קוטור ועל מדית מונטנגרו הקטנה אך מלאת הקסם.

    להצטרפות לסיור לחצו כאן

    Montenegro: Albania Day Trip to Shkoder and Kruje

    מונטנגרו: סיור יום באלבניה לשקודרה וקרויה

    איסוף בבית המלון בקוטור, בודווה או פודגוריצה

    גלו את אחד האתרים ההיסטוריים ביותר והעתיקים ביותר באלבניה וכן את המרכז התרבותי והכלכלי החשוב.

    המדריך ייקח אתכם במורד המדרחוב הפופולרי ביותר המוכר בשם פיאצה (Pjaca) המלא בבתי קפה וחנויות. תבקרו באנדרטת תרזה הקדושה או במסגד אבו בקר (Ebu Beker) הגדול המשקיף על מרכז שקודרה. אחרי זה, תלכו לטירת רוזאפה (Rozafa Castle) השוכנת על גבעה קטנה מחוץ למרכז העיר כדי ליהנות ממראות פורמיים של נהרות שקודרה, בונה (Buna) ודריני (Drini) וכן של אגם סקאדר. אחרי זה תבקרו בטירה שבה אפשר לגלות את המסגד בעל הכיפות שהוכרז כאתר תרבות בשנת 1948.
    תמשיכו לעבר קרויה, המפורסמת במצודה שלה ובמונומנטים התרבותיים והאתנוגרפיים והנוף הארכיטקטוני העשיר. כשתגיעו לשם, תבקרו בעיר העתיקה, במוזיאון ההיסטורי וברחובות האבן המרוצפים של הבזאר הישן (Old Bazaar). בבזאר הישן יש 70 חנויות מסורתיות שבהן ניתן לרכוש מוצרים העשויים נחושת או צמר, תכשיטים,  fez ועוד.

    להרשמה לסיור לאלבניה לחצו כאן

    Kotor: Ostrog & Rijeka Crnojevic Private Tour

    קוטור: סיור פרטי באוסטרוג ורייקה צ׳רנוייביץ

    תמצאו את מנזר אוסטרוג גבוה בהרים ליד ניקסיק (Niksic). זהו אתר העלייה לרגל המונטנגרי הגדול ביותר שנבנה במאה ה-17, בו תמצאו את שרידיו של הקדוש וסילי אוסטרוסקי. שרידיו הקדושים של הקדוש בזיל
    The holy relics of Saint Basil can be found in the lower church of the upper monastery. Ostrog Monastery was built by natural and human interaction, carved almost in its entirety in a vertically positioned mountain cliff. There is not much written evidence about the process and time of construction, but looking at it now, it is a really amazing piece of human work difficult to imagine being done even today with modern technology.

    This monastery, carved in the mountains, is high above Bjelopavlici plain. The most impressive part of the monastery is Upper Ostog where two small churches are built, upper small church dedicated to Saint Cross and lower dedicated to the Presentation of Mary. This sanctuary is one of the most visited orthodox pilgrimage sites in the world. It is a spiritual center of Montenegro and also a place for pilgrims to gather of various faiths and religions of the world. This breathtaking destination will fill your soul with high elevated feelings of devotion and reverence to God. After the monastery visit, go to Rijeka Crnojevic, for sure the most attractive part of Skadar Lake National Park.

    While visiting Rijeka Crnojevic, you will have many photo opportunities as well as a lunch break, a great opportunity to taste the most delicious fish soup, fish and wine. During the 19th and early 20th-century, Rijeka Crnojevic was the biggest Montenegrin port and leading shopping center. Due to its uniqueness and exquisite taste, dried bleak was one of the most popular products in this area, especially at the Italian table. Pavlova strana is the place found on most of the postcards from Montenegro, certainly most impressive during the May October period thanks to its vegetation – blooming water lilies, just adding to the beauty of this magnificent place. That is where you will have some time on your own, as well as the chance to walk around and enjoy yourself in this peaceful area.

    Montenegro: Durmitor, Tara & Ostrog Monastery Day Trip

    מונטנגרו: טיול יום לדורמיטור, טארה ומנזר אוסטרוג

    לאחר נסיעה קצרה מקוטור, תעצרו כדי לצלם את שני האיים המפורסמים – גברתנו של הסתעים והקדוש ג׳ורג׳. מכאן, תמשיכו בנסיעה למעלה ותעצרו לצלם את מפרץ ריסן (Risan Bay) מגבוה.

    הטיו אז ממשיך לניקסיק, העיר השנייה בגודלה במונטנגרו. לפני הכניסה לניקסיק, תעצרו פעם שלישית באגם המלאכותי Salty. לאחר כשעתיים, תעצרו לארוחת בוקר ותיהנו מאוכל ומשקאות מקומיים.

    מניקסיק, הטיול ממשיך להר דורמיטור (Mountain of Durmitor) בעל הפסגות הסלעיות הדרמטיות. לאורך המסלול תעברו דרך יער עצי אורן עבות כשהעצירה הבאה היא בגשר דורדוויצה טארה (Đurđevića Tara Bridge), הגשר הגבוה ביותר באירופה, שנבנה בשנת 1940. תוכלו לחצות את הגשר החוצה את הקניון באורך 172 מ׳. כאן תהיה הפסקה של 30 דקות שבה תוכלו להתנסות בקו הזיפליין הארוך ביותר במונטנגרו. מכאן, הסיור ממשיך לאגם השחור (Black Lake) הנשגב בפארק הלאומי דורמיטור (Durmitor National Park). האגם הוא אחד מ-18 אגמי קרח השוכן כ-1,500 מ׳ על הר דורמיטור. אלה מכונים״עיני ההר״ (Mountain Eyes). לחוויה מלאה של הסביבה עוצרת הנשימה הזו, תוכלו לקחת חלק מטרק של שעה במסלול שאורכו 4 ק״מ המקיף את האגם.

    היעד הבא הוא זבליאק (Žabljak), העיר הגבוהה ביותר באזור הבלקן, הושכנת בגובה 1,450 מ׳ מעל פני הים. מלבד הנוף המהמם, צפון מונטנגרו מוכרת היום כמקום טוב למצוא בו אוכל מונטנגרי מסורתי ותוכלו לעשות זאת בארוחת צהריים. משם תמשיכו למקום הרוחני והמיסטי המתוייר ביותר במונטנגרו, מנזר אוסטרוג (Ostrog Monastery).

    לקראת שקיעה, תתחילו לרדת בכביש הצר המפותל ותיהנו ממראות מרהיבים של המנזר השוכן גבוה מעל. אוסטרוג נבנתה בשנת 1667 ע״י וסילי אוסטרוסקי שחי ומת שם. שרידיו היום שמורים ונחשבים למעוררי נסים. בשעה 18:00 יהיה זמן לסכם את ההתרשמויות שלכם ולחזור לבסיס החוף האהוב קוטור שאליו תחזרו בשעה 20:30.

    לשריון מקום בטיול לדורמיטור לחצו כאן

    Kotor: Day Trip to Lovcen & Skadar Lake

    קוטור: סיור יום ללובצ׳ן ואגם סקאדר

    בקרו במאזוליאום נייגוס השוכן בראש הפארק הלאומי לובצ׳ן, המתנשא מעל אזור החוף של קוטור וכולל את אזור המועצות צטיניה ובודווה.
    צטיניה היא הבירה ההיסטורית של מונטנגרו, השוכנת בגובה של 670 מ׳ והייתה הבירה והמרכז התרבותי העיקרי של מונטנגרו במשך ארבע וחצי דורות, כך שסיור ההליכה יאפשר לכם להרגיש את האווירה של מונטנגרו הישנה.
    הפארק הלאומי אגם סקאדר הוא היעד הבא. שם, תוכלו לצאת לשיט אונייה על האגם אבל גם לטעום דגים ויין במסעדה מקומית. יהיו עצירות לתמונות בדרך חזרה לקוטור.

    להזמנות לחצו כאן

    Tirana: Day Trip from Kotor, Budva, or Podgorica

    טיראנה: סיור יום מקוטור, בודווה או פודגוריצה

    הצטרפו לסיור יום המבקר בבירה האלבנית טיראנה. תוקסמו מהיופי המיוחד של העיר, תגלו את רחובותיה הצבעוניים ותיהנו מהאווירה השלווה של הפארק העירוני.

    להצטרפות לטיול יום לחצו כאן

קוטור
דירוג הגולשים 5 (3 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל