Tivat

טיווט (Tivat), מונטנגרו – המדריך לחופשה עם ילדים

עיירת הנופש הקטנה טיווט (Tivat) במונטנגרו הפכה לאחד היעדים המעניינים למטייל הישראלי בעקבות הפעלת טיסות ישירות מישראל לטיווט, ומשפחות רבות מגיעות אל טיווט עם ילדים לחופשה משפחתית או כנקודת הפתיחה של טיול משפחתי במונטנגרו. כתבה זו סוקרת את האטרקציות התיירותיות של טיווט ופעילויות מומלצות לחופשה משפחתית בטיווט ומספקת גם כמה טיפים חשובים לתיכנון חופשה בטיווט

טיווט (Tivat) היא עיירת חוף תיירותית בדרום-מערב מונטנגרו השוכנת במפרץ קוטור (Bay of Kotor). אוכלוסייתה מונה 14,000 איש. בשנים האחרונות התחילו טיסות ישירות מישראל לטיווט, שיש בה שדה תעופה, ותיירים ישראלים רבים מגיעים אל טיווט עם ילדים לחופשה משפחתית בעיר המקסימה, או כנקודת ההתחלה של טיול משפחות במונטנגרו. טיווט היא גם בירת מחוז טיווט, המחוז הקטן ביותר במונטנגרו. טיווט ממוקמת במרכז מפרץ קוטור היפהפה ( הנקרא במונטנגרית Boka Kotorska "בוקה קוטורסקה"), דרומית להר Vrmac

חופשה בטיווט – קריאה מומלצת:

טיווט מונטנגרו – מלונות מומלצים למשפחות

הטיפים המיוחדים שיחסכו לכם מאות שקלים בהזמנת השכרת רכב במונטנגרו

טיסות למונטנגרו – טיפים לאיתור טיסות זולות וביקורת חברות תעופה

מיקומה הגיאוגרפי יחד עם הטיסות הישירות מישראל לטיווט (באורך של כשעתיים וחצי), האקלים הנוח והיופי הטבעי של מונטנגרו בכלל ומפרץ קוטור בפרט הופכים את טיווט ליעד תיירותי מושך ומאוד אטרקטיבי למשפחות עם ילדים. אזור מפרץ קוטור היפהפה מהווה מזה מאות שנים השראה ליצירותיהם של משוררים, סופרים ומדענים. המדען האמריקאי ג'יימס בויד אמר: "אלוהים ברא את העולם בשישה ימים, וביום השביעי הוא לקח לעצמו את הזמן כדי ליצור את הפיורד השוכן מתחת ללובוצ'ן." הפיורד המפורסם, אשר ניתן להגיע אליו מטיווט בהפלגות מכל הסוגים, הוא ללא ספק אטרקציה מיוחדת שחייבים לכלול בתיכנון אם אתם מגיעים אל טיווט עם ילדים – זהו הפיורד היחידי בדרום אירופה.

טיווט שוכנת במיקום נוח וקרוב לרוב יעדי התיירות של מונטנגרו – 19 ק"מ מעיירת הקיט של עשירי הבלקן הרצג נובי, 10 ק"מ מהעיר העתיקה והיפהפיה קוטור, 23 ק"מ מעיירת הנופש וחיי הלילה התוססת בודווה, 90 ק"מ מבירת מונטנגרו פודגוריצה ורק 80 ק"מ מדוברובניק, העיר התיירותית העתיקה של קרואטיה. המיקום הנוח, בתי המלון המצויינים ושדה התעופה שיש אליו טיסות ישירות מישראל – יחד עם העובדה שטיווט הרבה יותר תיירותית ונעימה מפודגוריצה הבירה, שהיא שדה התעופה השני אליו יש טיסות ישרות מישראל למונטנגרו – הופכים את טיווט לנקודת העוגן של טיול משפחות במונטנגרו עבור רוב המשפחות הישראליות המגיעות למונטנגרו ומעוניינות להתמקם במלון אחד וממנו לצאת כל פעם לטיולים יומיים לאטרקציות תיירותיות במונטנגרו.

אטרקציות תיירותיות בטיווט – טיווט למשפחות

טיווט מהווה כבר עשרות שנים יעד תיירותי פופולרי למשפחות, אך מאז השידרוג של שדה התעופה טיווט בשנת 1971 היא נכנסה לתנופת פיתוח תיירותית והופכת למוקד תיירות ימית של דרום הים האדריאטי. האיים הזעירים ליד Prevalka יוצרים תנאים מתאימים לבנייתן של מרינות ומועדוני יאכטות על החופים היפים. איש העסקים הקנדי פיטר מונק רכש מספנה צבאית בטיווט והפך אותה לאתר נופש יוקרתי ומרינה ליאכטות יוקרה בשם Porto Montengero – אם אתם מגיעים אל טיווט עם ילדים כדאי להראות להם כיצד חלק מהמיזם נבנה ממש על המים עצמם.

למרות שטיווט היא העיירה הצעירה ביותר באזור מפרץ קוטור, יש בה אטרקציות תיירותיות רבות: בית הקיץ מתקופת הרנסאנס Buca במרכז העיר, אי הפרחים (Ostrvo Cvijeća) והאנדרטאות הקדושות שלו, Gornja Lastva, המוקד הישן השוכן בגובה 300 מטר, החוף החולי הנהדר ב- Plavi Horizonti  והאי סווטי מרקו (Sveti Marko) שתיירים רבים מגיעים לראות את בתי ה"קלאב מד" המפואר שפעל בו בעבר. כדאי לבקר גם בנמל הטבעי של טיווט Kalimanj.

אחת האטרקציות הנחמדות של טיווט למשפחות היא גן בוטני שמכיל צמחים שנתרמו ע"י מלחים ממפרץ קוטור שהביאו עימם זני עצים אקזוטיים וצמחי נוי ממסעותיהם ברחבי העולם. זהו מקום פופולרי ומאוד יפה שמאוד כדאי לבלות בו חצי יום אם אתם מגיעים אל טיווט עם ילדים חובבי טבע. יש גם מבחר גדול של אירועי תרבות, כמו Bocce Olympiad ו- Summer Fest.

טיווט עם ילדים – פעילויות מומלצות לחופשה משפחתית

טיול לאורך הטיילת של טיווט עם המשפחה – קחו את הילדים לטיול לאורך טיילת החוף של טיווט, אחד האתרים הנעימים של טיווט למשפחות. הילדים יהנו מהאוויר הצח ולספוג את אווירת העיירה הקטנה.

בקרו במוזיאון למורשת חיל הים בפורטו מונטנגרו – זהו מוזיאון גדול ומרווח המציג תערוכות של ציוד ספנות וחפצים עתיקים הכוללים מודלים של ספינות ישנות ומסמכים עתיקים. הילדים יוכלו להציץ לתוך צוללות עתיקות ולראות את ציוד הצלילה שהשתמשו בו בעבר. המוזיאון מקיים גם תערוכות שונות לפי נושאים הקשורים לים ולספנות. אין ספק שזהו המוזיאון האטרקטיבי ביותר של טיווט למשפחות אבל אם הילדים משתעממים בתוך המוזיאון – פשוט צאו החוצה ותמצאו בחוץ מתחם משחקים לילדים הכולל מבנה טיפוס בצורת ספינת פירטים ומתקני שעשועים, אם הגעתם אל טיווט עם ילדים גדולים מספיק כדי להישאר ללא השגחה הם גם יכולים לשחק בגן השעשועים לבד בזמן שהוריהם מבקרים במוזיאון.

גלישה בחתירה בעמידה – זהו ספורט ימי מיוחד שלא רואים בכל מקום אבל היתרון הגדול שלו הוא שהוא ספורט מתאים לאנשים בכל גיל וכל רמות הכושר – כולל ילדים. זהו אחד מענפי הספורט הימי היחידים שבמונטנגרו נוהגים לעסוק בו אפילו בחורף. בחוף Solila שנמצא במרחק 10 דקות מחוץ לטיווט אפשר להזמין את הפעילות ולחתור לאתרים קרובים כמו אי הפרחים ואי מרקוס הקדוש.

הפלגות וקרוזים יומיים – טיווט מציעה שלל אפשרויות לשיט במפרץ קוטור שהוא חוויה מאוד מומלצת לטיול משפחתי במונטנגרו עם ילדים. אפשר לשכור סירה עם צוות שתיקח אתכם לסיור פרטי בחופים הסמוכים או לצאת לשיט מודרך. בקיץ, אחת החוויות המומלצות שמציעה טיווט למשפחות היא קרוז באונייה קטנה ששטה לאורך מפרץ קוטור היפהפה. היא יוצאת מהטיילת של טיבת מדי יום בשעה 9:30 בבוקר וחוזרת ב-5 או 6 בערב. מחיר השיט 15/20 יורו לאדם. אם אתם יוצאים להליכה רגלית בשעות הערב בטיווט, שימו לב לאוניות העוגנות מול בתי הקפה  – שם תוכלו לקבל מידע נוסף ולקנות כרטיסים לשיט

שיעורי שיט וחתירה – אפשר להזמין שיעורים במועדון היאכטות האקסקלוסיבי של פורטו מונטנגרו

אל תוותרו על ביקור בגן הבוטני – זהו הפארק המעוצב הגדול ביותר בטיווט ובהחלט נעים ומומלץ לבלות בו חצי יום של הירגעות בטיווט עם הילדים.

הגיאוגרפיה של טיווט

מבחינה גיאוגרפית, העיר טיווט מורכבת משלושה חלקים. הראשון שבהם הוא אזור הגבעות והפסגות של הר וורמק בו תנודות המים יצרו את המפרצים Seljanovo, Pakovo ו- Račica האזור השני הוא שדה טיווט השטוח. השלישי הוא איזור Krtoli והאיים שלו: אי הפרחים (Island of Flowers), מרקוס הקדוש (St. Marko), ו- Lady of Mercy  שסגור מצד אחד ע"י מפרץ Novski בצידו הצפון-מערבי ובאזור Grbalj מדרום-מזרח.

למחוז טיווט, השוכן ברובו דרומית לעיר טיווט, יש חופים גם לים הפתוח (מחוץ למפרץ קוטור) באזור התיירותי של האי הזעיר Pržno ליד הכפר Radovići בחלק הדרומי. מרכז מחוז טיווט, שם נמצא נמל התעופה טיווט, שוכן בתוך עמק Grbali השופע צמחיה. שדה התעופה טיווט נמצא ליד המיצר של חצי האי Luštica  השייך ברובו למחוז הרצג נובי.

תחבורה

טיווט מחוברת לשאר חלקי מונטנגרו באמצעות הכביש האדריאטי, כביש דו-נתיבי המשתרע לאורך חוף מונטנגרו. כדי להגיע למרכז מונטנגרו, צריך לרדת מהכביש האדריאטי במחלף בודווה או Sutomore (דרך מנהרת Sozina).

יש מעבורת ששטה בקו שבין Kamenari – Lepetane  וחוצה את מיצר Verige ומאפשרת להגיע לריביירה של הרצג נובי – שבצידו השני של המפרץ – בלי הצורך לנסוע מסביב לכל מפרץ קוטור. בעתיד ישנו תכנון לבנות גשר מעל המפרץ.

שדה התעופה טיווט שוכן במרחק 3 ק"מ מהעיר. זהו נמל התעופה הגדול ביותר במונטנגרו, אם כי זה של פודגוריצה מודרני יותר. טיסות רגילות יוצאות לבלגרד בירת סרביה הסמוכה מדי יום משך כל השנה, ויש גם טיסות ישירות לישראל ועוד עשרות טיסות צ'ארטר מרחבי העולם שנוחתות בנמל התעופה טיווט בעונת הקיץ.

טיווט (Tivat)
דירוג הגולשים 4.4 (5 הצבעות)
Sending

תגובות 2

  • טיווט עיירה משעממת, אפורה ויקרה להחריד. אנחנו שבוע פה וכל ערב נוסעים לבודווה, שהיא הרבה יותר יפה מעניינת ושפע של אטרקציות לתיירים.

  • בקייצור חוץ מהטיילת המפוארת ושדרת חנויות מעצבים ובתים ובתי מלון מפפוארים ומרינה מדהימה בגודלהעם יכטות פאר -אין מה לעשות בטיואט.3 שעות שיטוט רגלי באזור המפרץ החדיש והמפואר ולהמשיך הלאה.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל