Herceg Novi

הרצג נובי למשפחות – עיירת הנופש של עשירי מונטנגרו

הרצג נובי היא אחת מערי התיירות הפופולריות של מונטנגרו הנמצאת במפרץ קוטור וידועה בכך שרבים מעשירי האיזור מחזיקים בה בתי נופש. במדריך זה תמצאו את כל המידע על הרצג נובי הנחוץ למטייל הישראלי כדי לתכנן חופשה מוצלחת – אטרקציות תיירותי בהרצג נובי, פעילויות נופש מומלצות בהרצג נובי, אפשרויות טיול מחוץ להרצג נובי, מידע שימושי על תיכנון טיול אל הרצג נובי עם ילדים ואף המלצות לשופינג ומסעדות בהרצג נובי

 הרצג נובי Herceg Novi היא אמנם לא העיר המרשימה ביותר במונטנגרו (העיר קוטור קוטפת את התואר הזה בקלות), אבל היא אולי הנעימה ביותר ושווה לבלות בה כמה ימים. עבור התיירים באיזור הבלקן הרצג נובי בעיקר משמשת כאלטרנטיבה מצויינת לחופשה בדוברובניק שבקרואטיה (הסמוכה מאוד) אשר בעיני רבים נחשבת לתיירותית מדי. שתי הערים הן ערי חוף עתיקות בעלות סגנון ארכיטקטוני דומה, אבל הרצג נובי איננה מפוארת באותה מידה (וגם לא סואנת או יקרה כמו דוברובניק). מאז שבשנים האחרונות הפכה מונטנגרו יעד מועדף לחופשה משפחתית עבור ישראלים רבים אשר מגיעים אל הרצג נובי עם ילדים לחופשה משפחתית באחד מבתי המלון המפנקים. התרגום המילולי של הרצג נובי הוא "טירה חדשה" ואכן העיר מתהדרת בטירה מרשימה. מדריך זה סוקר את הרצג נובי למשפחות עם ילדים המתכננות חופשה משפחתית במונטנגרו – אך באותה מידה יכול להועיל גם למטייל הבודד או לצעירים המטיילים בזוגות או קבוצות ללא ילדים

אם אתם מתכננים חופשה בהרצג נובי עם ילדים מומלץ לבחור אחד מבתי המלון שברשימת 5 מלונות מומלצים בהרצג נובי למשפחות עם ילדים

בשנים האחרונות, הרצג נובי הפכה ליעד מאוד פופולרי עבור תיירים מסרביה השכנה, ובמידה מסויימת מרוסיה. הבמאי הידוע אמיר קוסטריצה רכש בה בית קיץ ומבלה בה את חופשותיו, כמו גם סלבס נוספים רבים של מדינות יוגוסלביה לשעבר. למרות התאוצה בתיירות, הרצג נובי הצליחה לשמר את אורח החיים המונטנגרי האיטי המסורתי. המקומיים מאוד לבביים ולא תיתקלו ברוכלים מעצבנים שמנסים למכור לכם משהו כמו שקורה לעיתים קרובות בערים תיירותיות יותר.

בשנות המלחמה ביוגוסלביה, הגיעה לעיר אוכלוסיית פליטים סרבים מבוסניה, ורבים ממחנות הפליטים שהוקמו כדי לשכן אותם עדיין קיימים, על אף שהפכו אותם לנקודות יישוב קבועות ונחמדות יותר. תוכלו לראות את היישובים האלה כשאתם יוצאים מהרצג נובי באוטובוס. כמו כן, אם תצאו לטיול רגלי בגבעות של הרצג נובי, תגיעו לאזור ששיכן פליטים וכיום עובר בנייה חדשה.

איך מגיעים להרצג נובי

עוד באותו נושא:

השכרת רכב  במונטנגרו

טיסות למונטנגרו – מידע והשוואת מחירים

האוטובוס הוא אמצעי התחבורה הציבורית היחיד אל תוך ומתוך הרצג נובי. אין שירות מעבורות או רכבות אל תוך העיר. תחנת האוטובוס, הנמצאת במרכז העיר סואנת משך כל שעות היום, ורוב האוטובוסים שיוצאים ממנה פונים בעיקר לכיוון החוף האדריאטי.  יש מהרצג נובי קווים סדירים לרוב היעדים התיירותיים במונטנגרו – קוטור, בודווה, באר והבירה פודגוריצה.

ישנו שירות אוטובוסים שיוצא דרך קבע מתחנת האוטובוסים בדוברובניק שבקרואטיה להרצג נובי וממשיך משם לערים אחרות. האוטובוס יוצא מספר פעמים ביום ועלותו כ-9 יורו, כאשר זמן הנסיעה הוא כשעה וצריך לעצור בדרך בביקורת הגבולות להחתים דרכון. אבל אם נחתתם בדוברובניק במטרה להגיע משם אל הרצג נובי עם ילדים עדיף אולי לקחת מונית קרואטית מנמל התעופה של דוברובניק (Cilipi) במקום לנסוע באוטובוס. המוניות משדה התעופה דוברובניק להרצג נובי בעלות של כ-35-50 יורו כך שאם אתם מגיעים אל הרצג נובי עם ילדים ואתם 4 או 5 נפשות זה אולי משתלם יותר. זמן הנסיעה במונית הוא כארבעים דקות, כולל עצירה בגבול.

אטרקציות בהרצג נובי למשפחות

אם הגעתם אל הרצג נובי עם ילדים כדאי מאוד לבקר במערה הכחולה של מפרץ קוטור, הממוקמת כמה דקות של שיט בסירה מהרצג נובי – זוהי חוויה מיוחדת ואפשר לשחות לתוך המערה בה המים כחולים במיוחד.

העיר העתיקה של הרצג נובי היא משהו לא רגיל – היא נבנתה בימי הביניים והיא שמורה במצב מעולה. היא ניצבת על גבעה די תלולה המגיעה עד שפת הים. גולת הכותרת של טיול אל הרצג נובי למשפחות היא סיור רגלי לאורך חומות העיר העתיקה תוך עלייה וירידה בגרמי מדרגות קטנים לפלזות השונות והמצודות הרבות, כולל הטירה הגדולה, היא חוויה של מספר שעות שתעניין את כל בני המשפחה. אם אתם מגיעים אל הרצג נובי עם ילדים קטנים אל תאפשרו להם לשעוט יותר מדי קדימה – יש לאורך החומות של הרצג נובי כמה וכמה מקומות לא בטיחותיים מספיק עבור ילדים, אל תיתנו להם לצאת מטווח ראייה. תוך כדי הסיור מומלץ להציץ בתוך אחת הכנסיות האורתודוכסיות או הקתוליות הנמצאות בדרך.

אטרקציה נוספת בהרצג נובי היא מצודת Kanli Kula הדומיננטית בקו הרקיע של העיר העתיקה ומשמשת גם כתיאטרון חוץ. שווה לבקר כאן כדי להתרשם מהנופים היפים של העיר ושל מפרץ קוטור (הכניסה לאזור בתשלום סמלי).

מצודת Spanjola שהוקמה במאה ה-16 שוכנת גבוה יותר בהר שמעל הרצג נובי, כ-170 מ' מעל פני הים. תוכלו להגיע למצודה באמצעות אחד הרחובות העולים למצודה. אם אתם מגיעים אל הרצג נובי עם ילדים קטנים שימו לב שהעלייה אל המצודה יכולה להיות מעייפת קצת. הכניסה למצודה חופשית.

מנזר Savina נמצא כשני קילומטרים מזרחית ממרכז הרצג נובי וניצבות בו שלוש כנסיות אורתודוכסיות יפהפיות. גם כאן יש נוף מהמם לכיוון מפרץ קוטור.

פעילויות מומלצות לחופשה משפחתית בהרצג נובי

שחייה – יש בהרצג נובי חופי ים נהדרים, אבל למטייל הישראלי לעיתים מדובר באכזבה כי הם לא חופים חוליים כמו בישראל – חלקם מכוסים באבנים וחלקם עשויי בטון ואם אתם מגיעים אל הרצג נובי עם ילדים הם עלולים להתקשות לפעמים להיכנס לים על האבנים החלקלקות. רוב חופי הים נעשים די צפופים בעונת השיא של התיירות בקיץ. יש שביל שמשתרע לאורך החוף בחלק הנמצא בעיר למרחק של כ-5 ק"מ. אם תלכו לאורכו, בד"כ תוכלו למצוא פינה מתאימה לשבת עם המשפחה. יש הרבה חופים קטנים פרטיים עם בתי קפה שמציעים כסאות נוח, סירות קטנות, אפשרויות ספורט מים וציוד נוסף להשכרה.

טיפולי בוץ – בקצה המערבי של הטיילת של הרצג נובי שוכנת עיירת הספא הקטנה איגאלו (Igalo). איגאלו נודעת בכל אירופה בזכות החולות הבוציים שיש להם יכולות ריפוי.

בקומפלקס הבריאות של איגאלו מציעים טיפולי בוץ משולבים עם טיפולים אחרים, אבל אם אתם רוצים לעשות מה שהמקומיים עושים, פשוט שבו בחולות וכסו את כל גופכם או מקומות רצויים בחול הבוצי ושלבו פעילות גופנית קלה ושיזוף כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. הבוץ אמור לעזור למצבים כמו בעיות ראומטולוגיות, בעיות עור ובעיות גניקולוגיות.

איגאלו הצמודה להרצג נובי כולל למעשה גם את האטרקציה הטובה ביותר של הרצג נובי למשפחות עם ילדים – הלונה פארק של איגאלו. אל תצפו ללונה פארק גדול כמו דיסנילנד או פארקי השעשועים הגדולים בעולם, הלונה פארק באיגאלו קטן כמו רוב האטרקציות במונטנגרו אבל המתקנים מאוד זולים וכייפיים וזוהי אטרקציית הילדים המערבית העיקרית במונטנגרו הפועלת במשך כל השנה (יש גם לונה פארק בבודווה שפועל רק בקיץ) כך שאם אתם מגיעים אל הרצג נובי עם ילדים כדאי לאפשר להם ליהנות כמה שעות בלונה פארק.

טיולים רגליים / טרקים – בהליכה מתחנת האוטובוסים של הרצג נובי אל מעלה הגבעות, תמצאו שבילי אבנים עתיקים נהדרים שמובילים לכל מיני כפרים מקסימים הצמודים להרצג נובי. השבילים אינם מסומנים ולא קלים לאיתור אבל אם תשוטטו לאורך כל כביש למרחק של כקילומטר וחצי ותשימו לב לצומח, תוכלו לאתר שבילים כאלה. בכל מקרה, מומלץ לצאת להליכה של 4-5 ק"מ במעלה הגבעות בין אם אתם מוצאים שביל או לא – אלא אם כן הגעתם אל הרצג נובי עם ילדים קטנים בחודשי הקיץ החמים ואז כדאי לשקול את הנושא או לוודא שיש מספיק מים, כובעים וכדומה.

בתי קפה – לאורך הטיילת, הכיכר המרכזית בעיר הישנה וכמעט בכל מקום בהרצג נובי פזורים כמאה בתי קפה קטנים עם שולחנות שממוקמים לנוחיותכם כדי להעביר את הזמן בצפייה בעוברי האורח. בכל בתי הקפה תמצאו קפה איטלקי טוב ומבחר גדול של עוגות וגלידות שנעשות במקום.

טיפוס הרים – טיפוס הרים איננו מומלץ בתור בילוי משפחתי עם ילדים אבל אם אתם מעוניינים להתנסות בטיפוס הרים כמבוגרים או אם הגעתם אל הרצג נובי עם ילדים גדולים אפשר ליצור קשר עם אגודת מטפסי ההרים של הרצג נובי, Subra – אם טיפוס הרים מעניין אתכם, תפגשו כאן כמה מההרים הטבעיים והלא נגועים היפים ביותר בכל אירופה.

טיולים מחוץ להרצג נובי

אם אתם נופשים בהרצג נובי יש שלל אפשרויות לקחת הפלגות באוניות בסביבת מפרץ קוטור או ליעד ספציפי, כמו העיר קוטור, פראסט או מנזר אוסטרוג אשר יוצאים מנקודות שונות על החוף. תוכלו לבחור סיור של חצי יום או יום מלא. אל תפספסו לפחות יום אחד בקוטור שאיננה רחוקה ולדעת רבים היא העיר היפה ביותר במונטנגרו.

ראפטינג בנהר טארה (Tara) – קניון טארה ורוב מחנות הראפטינג נמצאים במרחק של כ-4 שעות מאזור החוף של מונטנגרו. זהו אמנם מרחק ניכר במונחים של מונטנגרו וזה אומר שהסיורים מהרצג נובי לקניון טארה ולז'בליאק יוצאים מוקדם בבוקר ואם אתם מתכננים חופשה בהרצג נובי עם הילדים קחו בחשבון השכמה מוקדמת ונסיעה ארוכה בדרך לקניון טארה – אבל החוויה בהחלט שווה את זה. שירות הטיולים של מונטנגרו, Montenegro Travel Service מארגן טיולי ראפטינג בני יום ממאי עד ספטמבר/אוקטובר כמעט כל יום מאזור הרצג נובי אל קניון טארה. הטיול כולל את כל הציוד הנדרש וכל המדריכים מוסמכים ובעלי ניסיון. בנוסף, המדריכים גדלו באיזור הקניון או שהם מכירים היטב את האזור, כך שהם יוכלו לספר לכם סיפורים ואגדות מעניינות המועברות מדור לדור על ההיסטוריה של בני המקום ועל הקניון. מומלץ להביא איתכם בגדי רחצה, בגדים יבשים להחלפה, קרם שיזוף, מצלמה ודרכון.

שופינג בהרצג נובי

באופן כללי מונטנגרו זולה ויש בה הרבה הזדמנויות טובות לשופינג. הרצג נובי היא מקום טוב לרכוש אופנה תוצרת איטליה מהדגמים האחרונים אשר נמכרים בעיר הישנה ובבוטיקים ב-Igalo במחירים סבירים. לגבי חפצים מקומיים עבודת יד אשר נמכרים בד"כ בקוטור ובבודווה, הרצג נובי היא מקום פחות טוב לשופינג. כדי להשיג מזכרות ועבודות אמנות במחירים טובים, בקרו בשוק המקומי הסמוך לכיכר המרכזית של העיר הישנה בימי שבת בבוקר. שם תוכלו גם לקנות פירות מאוד טריים, שמן זית, גבינות צאן ועיזים, תאנים יבשות, יין מתוצרת מקומית ועוד. שימו לב שבשוק נמכרים מוצרים לפי העונה, כך שמה שתמצאו תלוי בעונה שבה אתם מבקרים.

מסעדות בהרצג נובי

לכו למזללות הקטנות המצויות לאורך הטיילת כדי לטעום את האוכל המקומי הטרי, הכולל בעיקר פירות ים ובשרים על האש וכן מהמטבח הבינלאומי. מנה ממוצעת עולה בסביבות 10-12 יורו במסעדה טיפוסית, כאשר דג משובח על הגריל יקר יותר. כמעט בכל בתי הקפה מגישים פיצה, בד"כ באיכות טובה מאוד. איכלו היכן שהמקומיים אוכלים: תושבי מונטנגרו בד"כ יותר בררניים מתיירים במה שנוגע למזון המגיע לצלחתם ומכירים היטב את המסעדות השונות.

אחת המסעדות המומלצות בהרצג נובי היא The Petica במרכז העיר העתיקה. שם תוכלו לשבת בניחותא, ליהנות מאספרסו או לאכול פסטה או פיצה במחיר שווה לכל נפש (4-7 יורו). השירות טוב והאוכל מעולה.

גם מסעדת Tre Lipe הממוקמת באזור נגיש ליד מצודת הים, כעשרים מ' מהחוף, היא מסעדה מומלצת בהרצג נובי – זהו מקום נהדר. כאן יושבים בטראסה פתוחה מתחת לשלושה עצי תרזה והשירות מהיר וידידותי.

הרצג נובי
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל