perast

פראסט מונטנגרו – המדריך המלא למטייל הישראלי

פראסט היא עיירה היסטורית קטנה על החוף היפהפה של מפרץ קוטור, אשר לדעת רבים מציעה גירסה מעניינת של חופשה במונטנגרו – העיירה הקטנה איננה מושכת תיירים רבים כך שהאוירה בה רגועה ושקטה, אך היא נהנית מהשילוב בין חוף ים מדהים לארכיטקטורה עתיקה ומקסימה שהשתמרה היטב. בכתבה זו ריכזנו עבורכם טיפים והמלצות לקראת חופשה בפראסט, המתאימים גם למשפחה המגיעה אל פראסט עם ילדים וגם למטייל הבודד

פראסט perast היא עיירה קטנה ושקטה במונטנגרו שמהווה מקור מפלט לאתרי הנופש הרועשים והעמוסים יותר של חופי מונטנגרו, כמו קוטור או בודווה. משפחות רבות מתכננות חופשה בפראסט עם ילדים בגלל השילוב בין קסמי העיר העתיקה והנופים המקסימים של מפרץ קוטור, לבין האפשרות לטייל בשלווה ברחובות העתיקים של פראסט ולבקר בכמה מוזיאונים וכנסיות.

אם אתם שוקלים חופשה בפראסט כדאי לשלב אותה עם טיול במונטנגרו במכונית שכורה – המאמר בקישור, הכולל השוואת מחירים וטיפים, יחסוך לכם מאות שקלים והרבה טירחה בהזמנת השכרת רכב במונטנגרו

אם אתם מתכננים חופשה בפראסט עם ילדים מומלץ מאוד לבחור אחד מבתי המלון בדירוג המיוחד שערכנו עבורכם של מלונות מומלצים בפראסט למשפחות עם ילדים

פראסט היא עיירה קטנה, רק כ- 500 איש חיים בעיירה בקביעות ואפשר להגיע ברגל מקצה לקצה שלה בעשרים או שלושים דקות, אפילו אם הגעתם אל פראסט עם ילדים קטנים. בעונת הקיץ, שיא התיירות בפראסט, מספר האנשים שישנים בפראסט עולה משמעותית, אבל היא נשארת די שלווה גם בשיא הקיץ, יחסית לאטרקציות התיירותיות המובילות של מונטנגרו כמו בודווה, טיווט או הרצג נובי

לדעת רבים, פראסט הפכה למקום אידיאלי לחופשה משפחתית במונטנגרו. יש בעיירה השקטה והיפהפיה ומסביב לה המון מה לעשות, וריכוז נדיר של כנסיות וארמונות יחסית למספר הקטן של תושבים, אבל אם אתם מתכננים להגיע לטיול בפראסט עם ילדים קחו בחשבון שהילדים ירצו בעיקר לשחות בים, להסתובב ברחובו היפים ולשחק עם חתולי הרחוב המטופחים והידידותיים המאפיינים את ערי מונטנגרו לרבות פראסט

בזמן תיכנון חופשה בפראסט שימו לב שאין בפראסט בכלל מסופים למשיכת מזומנים (כספומטים), אבל אפשר להשיג יורו בסניפי הדואר. עדיף להגיע לחופשה בפראסט עם כרטיסי אשראי בינלאומיים וכמות מספיקה של יורו במזומן.

הרחוב הראשי של פרסט שהוא מוקד החיים בעיירה עובר לאורך החוף ואמור להיות נטול מכוניות במהלך היום. אם אתם מגיעים אל פראסט עם ילדים קטנים שימו לב שלמרות שזה החוק, בפועל, מכוניות ואופנועים כן עוברים דרך טיילת הולכי הרגל לעיתים די קרובות. הם בד"כ נוסעים לאט ובזהירות, מלבד חלק מאוטובוסי התיירים הקטנים שחולפים במהירות כל 30 דקות, אך כאשר מדובר על חופשה בפראסט עם ילדים אל תיתנו להם להתרוצץ בטיילת הרחק מכם.

חנייה אפשר למצוא די בקלות בכל אחד מהחלקים של פראסט. החניות בפראסט נמצאות בפיקוח משטרתי 24/7 של שוטרים צעירים רכובים על סאגוויי שסורקים את האזור, שומרים על הרכבים מפריצות וגובים תשלום עבור החנייה.

אטרקציות בפראסט למשפחות

כנסיות וארמונות – המסורת הוונציאנית של פראסט, שבתיה נבנו בתקופת ימי הביניים כאשר דוכסות ונציה שלטה במונטנגרו, ניכרת באופן ברור ב-22 הכנסיות ו-16 הארמונות העתיקים שבעיר הקטנה, שבה פחות מ- 700 תושבים. למרות שהמבנים המפוארים קצת דהויים אחרי כמה מאות שנים, קל לראות עד כמה הם היו מפוארים בתקופת ימי הביניים.

האיים שמול פראסט – בזמן חופשה בפראסט חובה להפליג אל שני האיים המקומיים, שמול חופי פראסט: האי סנט ג'ורג (St. George) והאי גוספה אוד סקרפיילה (Gospa od Škrpjela) (גבירתנו של הסלעים / Our Lady of the Rock). האי "גבירתנו של הסלעים" הוא אי מעניין במיוחד – מדובר באי מלאכותי פצפון, מרוצף כולו, שנבנה ע"י הימאים של פרסט לפני מאות שנים על עמודים שהוצבו על קרקעית הים. האי שייך לכנסייה, יש עליו כנסייה קטנה ומרשימה ומוזיאון המתעד את תולדות האיזור וגם חנות מזכרות קטנה בה ניתן לקנות מזכרות וגלידה.

פראסט עם ילדים – פעילויות מומלצות

חופי הים של פרסט אינם חוליים ואם אתם מגיעים אל פראסט עם ילדים קטנים הרגילים לחול הרך של חופי ישראל, החצץ החד והחלקלק של חופי מונטנגרו עלול לגרום להם לתיסכול רב. אבל אפשר להשתזף אם פורסים משהו רך על האבנים הקטנטנות, ויש כמה וכמה רציפים ומרפסות היוצאים אל תוך הים שאפשר ללכם עליהם יחפים בנוחות ומהם לרדת ישירות לתוך הים. יש למסעדות ומלונות רבים בפראסט מרפסות דק היוצאות ישר אל הים באופן שאפשר לקפוץ מתוכם למים, וילדים יכולים לבלות כך ימים שלמים.

טפסו למגדל הפעמונים של כנסיית הקדוש ניקולא (St. Nikola Church) כדי לצפות בנופים המהממים של פראסט ומפרץ קוטור (כניסה – 1 יורו)

חופשה בפראסט – מסעדות מומלצות

מסעדת קונטה (Conte Restaurant) – מבחר גדול של מנות ים-תיכוניות טיפוסיות, נמצאת ממש על קצה המים, עם נוף מדהים לכיוון מפרץ קוטור (Boka Kotorska Bay)

מסעדת קונובה מילינוביץ (Konoba Milinovic) היא עוד מסעדה מומלצת בפראסט – ליד בית האירוח מפרץ בוקה (Boka Bay Bed & Breakfast)

פראסט
דירוג הגולשים 4 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל