השכרת רכב חשמלי בארץ ובעולם

השכרת רכב חשמלי הופכת פופולרית יותר ויותר, וברחבי העולם (וגם בארץ) ניתן למצוא השכרת רכב חשמלי, שהיא ידידותית לכיס ולסביבה. במדריך להשכרת רכב חשמלי נסביר מהם היתרונות והחסרונות, למה כדאי לשים לב, איך אפשר לחסוך כסף ואיפה אפשר למצוא את המחירים הכי זולים.

הדרך המומלצת להשכרת רכב חשמלי היא מנוע השוואת המחירים של רנטלקארס, שבו ניתן לסנן את תוצאות החיפוש כך שיוצגו רק כלי רכב חשמליים, לקבל את הפרטים החשובים בנוגע לתנאי ההשכרה כבר בשלב החיפוש, לנהל או לבטל הזמנה אונליין (לפי תנאי ההשכרה) וכמובן לערוך השוואת מחירים בין הצעות ממגוון חברות, קטנות או גדולות, כדי שנמצא את ההצעה המשתלמת ביותר. לנוחיותכם, תוכלו למצוא את תיבת החיפוש של רנטלקארס בעמוד זה, או להיכנס לקישור המופיע מתחתיה.

 

השכרת רכב חשמלי – מנוע חיפוש והשוואת מחירים

איך מזמינים השכרת רכב חשמלי בחו"ל?

בין אם אתם מזמינים השכרת רכב חשמלי בחו"ל ובין אם בארץ, אין דרך נוחה יותר לעשות זאת מאשר במנוע השוואת מחירים טוב ואמין, שמציג בפניכם את כל האפשרויות הזמינות במקום אחד, ומאפשר לבצע שריון השכרה בתהליך הזמנה קצר, נוח ושקוף.

איך מוצאים השכרת רכב חשמלי במנוע השוואת מחירים?

תחילה עליכם להזין את הפרטים הרלוונטיים בתיבת החיפוש: ארץ מתוך מגוון המדינות הזמינות, עיר, תחנה, וכמובן תאריכים ושעות. תיבת הסימון "טווח גיל הנהג בין 30 ל-65" תעזור לכם לבדוק האם ההשכרה מתאימה לנהג מבחינת גיל והאם צפויה עמלת נהג צעיר או לא.

לאחר לחיצה על "חפש", שימו לב לאפשרויות הבחירה מצד ימין, ובהמשך העמוד (גוללים מעט למטה) יש לבחור באופציה: 100% חשמלי. אם אין תוצאות, כנראה שאין השכרת רכב חשמלי זמינה באזור שביקשתם.

כבר בשלב הזה, עוד לפני המעבר לטופס ההזמנה, יוצגו בפניכם הפרטים החשובים בנוגע לעסקה: המחיר, מספר המושבים, סוג תיבת ההילוכים, הגבלת קילומטראז' וכמובן סימון של 100% חשמלי לרכבים חשמליים.

פרט נוסף שכדאי לשים לב אליו בהשכרת רכב חשמלי, הוא סימון של "Price includes Free Charging" (המחיר כולל הטענה ללא עלות), פרט חשוב, שיכול להשפיע רבות על המחיר הכולל של העסקה.

לחיצה על "מידע חשוב" ממש מתחת לתיבת הצעת המחיר, תוביל אתכם לתנאי ההשכרה, החל מהביטוחים הכלולים ועד למסמכים הדרושים וכללים. בדרך כלל, השכרת רכב חשמלי ברנטלקארס כוללת תנאי ביטול נוחים מאוד ולעיתים קרובות גם אופציה לביטול בחינם.

לחיצה על כפתור "צפו בהצעה" תוביל אתכם לעמוד שכולל תמצית של כל הפרטים החשובים, ואפשרות להרחבת ביטוח, הוספת נהג נוסף, כיסא לילדים וכול' (רוב התוספות הן בתוספת תשלום. מחיר התוספת מצוין באופן ברור).

מעבר לשלב הבא יוביל אתכם לטופס ההזמנה, שכולל את הזנת הפרטים וכמובן פרטי התשלום. בדרך כלל אישור ההזמנה להשכרת רכב חשמלי מתקבל מיד, במייל. ניתן לבטל או לשנות את ההזמנה אונליין (לפי תנאי השינויים שקיבלתם).

האם השכרת רכב חשמלי מומלצת?

שוק הרכבים החשמליים בארץ ובעולם נמצא בתאוצה כבר מספר שנים, עם הקלות במיסוי, עלויות זולות יותר, מודעות למלחמה בהתחממות הגלובלית וגם תחרות וגיוון בהיצע הדגמים.

השכרת רכב חשמלי היא בחירה עם יתרונות ברורים: ידידותיות לסביבה, פחות עלויות אחזקה, רכבים עם ביצועים טובים ויעילים ועוד.

לא כולם יכולים להרשות לעצמם לרכוש רכב חשמלי, אך החוויה של השכרת רכב חשמלי בחו"ל או בארץ כבר הרבה יותר נגישה כיום.

השכרת רכב חשמלי כמעט ולא הייתה קיימת ברוב היעדים עד לפני כמה שנים, אך כיום ניתן למצוא השכרת רכב חשמלי במגוון ערים מרכזיות בעולם, וגם בארץ.

יתרונות וחסרונות של השכרת רכב חשמלי

למרות שכבר ניתן לראות יותר ויותר רכבים חשמליים ברחבי המדינה, זוהי עדיין תעשייה שנמצאת בתחילתה בארץ, ורבים מהנהגים הישראלים עדיין לא חוו את חווית הרכב החשמלי, ועדיין לא מכירים לעומק את היתרונות והחסרונות של השכרת רכב חשמלי.

השכרת רכב חשמלי לא דורשת הרבה מחשבה, ואינה מחייבת כמו רכישת רכב חשמלי, כך שאפשר להתנסות בנהיגה ברכב חשמלי בקלות במהלך הטיול בחו"ל או בארץ.

הנה רק כמה מהיתרונות של השכרת רכב חשמלי:

  • ידידותיות לסביבה: הרכב החשמלי הרבה יותר ידידותי לסביבה לעומת מכוניות בנזין, מכיוון שהוא לא פולט חומרים מזהמים במהלך הנסיעה.
  • הטבות במיסוי: זהו אמנם תחום דינמי שממשיך להתעדכן, לטובה או לרעה, אך באופן כללי, ממשלות ברחבי העולם מעניקות הטבות והקלות על מנת לעודד יותר ויותר נהגים פרטיים וחברות לרכוש רכבים חשמליים.
  • נסיעה שקטה ונוחה: הרכבים החשמליים מעניקים חווית נהיגה שונה, ומלבד זיהום האוויר, הם נפטרים גם מזיהום הרעש של רכבים המונעים מבנזין ומעניקים חוויות נהיגה הרבה יותר שקטה.
  • עלויות תחזוקה מופחתות: עלויות התחזוקה והצורך במגוון הטיפולים השונים, שכולנו מכירים, שדורש רכב עם מנוע בנזין, מצטמצמות באופן משמעותי כשמדובר ברכב חשמלי.

טיפים להשכרת רכב חשמלי

עלויות הדלק נעלמות, ועלויות התחזוקה יורדות, אך גם בהשכרת רכב חשמלי עלולות לצוץ עמלות במקרים מסוימים, שכדאי לשים אליהן לב, במיוחד מכיוון שמדובר בעולם חדש עבור נהגים רבים.

ביעדים מסוימים, ובמיוחד בארצות הברית, בהשכרת רכב חשמלי לעיתים ניתקל בעמלה ייחודית של הטענת רכב, שלא כל הנהגים מודעים אליה או שמים אליה לב. מדובר בעמלה להטענת רכב, בדרך כלל בעלות של כ-35$ (בארצות הברית, למשל). אפשר להימנע מתשלום עמלה זו על ידי תכנון נכון של זמן ההטענה, כך שהיא תתבצע לפני שאתם מחזירים את הרכב לסוכנות.

לא כל החברות מחייבות בעמלות, ויש חברות שאפילו בוחרות בתגמול חיובי, ומעניקות ואוצ'רים ללקוחות שמחזירים רכב טעון, כך שכדאי לשים לב לתנאי ההשכרה בטרם ביצוע העסקה, ולבחור בעסקה המשתלמת ביותר, לאחר חישוב התוספות הנדרשות בכל הצעה.

השכרת רכב חשמלי וזמינות עמדות הטענה

פרט חשוב שכדאי לקחת בחשבון בהשכרת רכב חשמלי, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל, הוא האם ביעד הנבחר יש פריסה רחבה של עמדות הטענה לרכבים חשמליים.

ניתן למצוא מספר די גדול של עמדות הטענה לרכב חשמלי בארץ באזור המרכז ובערים גדולות. עמדות הטענה לרכב חשמלי בדרום ובצפון הארץ בהחלט קיימות, אך בפרישה פחות רחבה, וכדאי לתכנן את הנסיעה מראש כדי לדעת היכן עמדת ההטענה נמצאת ומתי תוכלו להגיע אליה.

בארצות הברית, ישנם יעדים שנחשבים לידידותיים במיוחד להשכרת רכב חשמלי, עם מספר גדול של עמדות הטענה ואחוז גבוה של רכבים חשמליים, כמו למשל סן פרנסיסקו, סיאטל, סן דיאגו ועוד.

בהשכרת רכב חשמלי באירופה, ישנן מגוון ערים מרכזיות שנחשבות לידידותיות במיוחד מבחינת עמדות הטענה: גלאזגו, אוסלו, בודפשט, פריז ועוד.

השכרת רכב חשמלי בארץ

השכרת רכב חשמלי בישראל כבר אפשרית בהחלט, אך המגוון עדיין די מצומצם והתחרות עדיין לא גדולה. כדי לבדוק מהם המחירים להשכרת רכב חשמלי בארץ נעזרנו במנוע השוואת המחירים של רנטלקארס, שאיפשר לנו לסנן את התוצאות לרכבים חשמליים בלבד.

בהשוואת המחירים שערכנו להשכרת טסלה בארץ, המחירים התחילו מכ-555 ש"ח ליום (טסלה מודל 3).

המגוון של רכבים חשמליים בארץ הולך וגודל, וניתן לצפות שגם בתחום השכרת הרכבים הוא יגדל, ונוכל למצוא השכרת רכב חשמלי במגוון דגמים שיאפשרו לנו ליהנות מטווח מחירים רחב.

כיום, אלו דגמי הרכבים החשמליים הפופולריים ביותר בארץ: ג'ילי גיאומטרי C, טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 5, איווייז U5 ועוד.

השכרת רכב חשמלי בארץ בהחלט אפשרית ונוחה, עם עמדות הטענה בכל רחבי המדינה. באזור המרכז ניתן למצוא מספר גדול של עמדות הטענה לרכב חשמלי. אם אתם נוסעים דרומה, כדאי לתכנן את ההטענה מראש מכיוון שהמספר של עמדות הטענה לרכב חשמלי בדרום הוא נמוך יותר, אך ניתן למצוא עמדות הטענה לרכב חשמלי במספר יעדים מרכזיים כמו דימונה, ירוחם, מצפה רמון, עין בוקק, ערד, וכמובן באר שבע ואילת.

השכרת טסלה בארץ

השכרת טסלה בארץ או בעולם היא הזדמנות נהדרת לנהוג באחד מהרכבים החשמליים הפופולריים ביותר בעולם גם ללא רכישה או ליסינג. בעזרת השכרת טסלה, תוכלו לבדוק את הרכב לפני רכישה, או פשוט לבחור בו כסוג הרכב המועדף עליכם במהלך חופשה או נסיעת עסקים.

מספרי המכירות של רכבי הטסלה בארץ בהחלט עלו באופן משמעותי ב-2022, אך גם ישראלים שעדיין אין ביכולתם לרכוש טסלה, יכולים ליהנות מהשכרת טסלה מודל 3 בכל רחבי הארץ בסניפי אלדן. מחירי השכרת טסלה מודל 3 בארץ מתחילים מכ-555 ש"ח ליום, לפי הבדיקה שערכנו במנוע השוואת המחירים שכאן בעמוד. כדי שהשכרת טסלה בארץ תהיה אטרקטיבית מבחינת עלות, ההשכרות באלדן כוללות גם הטענה בחינם.

טסלה מודל 3, זו הזמינה להשכרה כיום ברחבי הארץ, היא משפחתית יוקרתית ונוחה, עם טווח נסיעה מכובד שמשתנה בהתאם לגרסה.

השכרת רכב חשמלי בחו"ל

השכרת רכב חשמלי בחו"ל היא תחום דינמי, שנראה מעט שונה ממדינה למדינה. ישנן מדינות בהן הרכבים החשמליים כבר שולטים בכביש, ועמדות הטעינה נמצאות בכל מקום, וישנן מדינות בהן תתקשו למצוא עמדות טעינה זמינות והשכרת רכב חשמלי פשוט לא פרקטית.

המדינות שנמצאות בראש הרשימה של מספר עמדות הטענה לרכבים חשמליים הן כמובן סין, עם למעלה מ-100 אלף עמדות הטענה ברחבי המדינה, ארצות הברית, דרום קוריאה, הולנד, צרפת, גרמניה, בריטניה, יפן, איטליה ונורווגיה.

השכרת רכב חשמלי בנורבגיה

אוסלו היא לא רק בירת נורבגיה, היא נחשבת גם לבירת הרכבים החשמליים. בשנת 2022, נורבגיה חגגה הישג מרשים עם כ-79% של רכבים חשמליים מסך כל מכירות הרכבים במדינה. לכן, לא מפתיע שהשכרת רכב חשמלי בנורבגיה היא עניין נגיש ופשוט, ואפילו זול יחסית. המחיר הכי זול להשכרת רכב חשמלי בנורבגיה, לפי השוואת המחירים שערכנו, הוא כ-84 אירו ליום (עבור סיאט Mii, מכונית חשמלית קטנה לארבעה נוסעים, ללא הגבלת קילומטראז' וכולל צמיגי חורף). המחיר, אגב, הוא לא בהפרש גדול מהמחיר הכי זול לרכב עם מנוע בנזין, בעלות של כ-75 אירו ליום.

המחירים זולים הרבה יותר כאשר מחפשים השכרת רכב חשמלי לשבוע בנורבגיה. לשבעה ימים, המחיר היומי יורד לכ-39 אירו בלבד (כ-274 אירו בסך הכול).

השכרת רכב חשמלי בגרמניה

גרמניה היא בין המדינות המובילות בשוק הרכבים החשמליים באירופה ובעולם. יותר ויותר נהגים בגרמניה בוחרים ברכבים חשמליים, והממשלה כבר הודיעה על השקעה גדולה בהרחבת רשת עמדות ההטענה לרכבים חשמליים בגרמניה.

אם כך, לא פלא שבהשוואת מחירים להשכרת רכב חשמלי בברלין, קיבלנו מגוון הצעות ומחירים תחרותיים במיוחד. המחיר הזול ביותר להשכרת רכב חשמלי בברלין לשבוע, למשל, התקבל עבור רנו זואי (ארבעה נוסעים) בעלות של כ-252.75 אירו בלבד! כלומר, מחיר נגיש ולא יאמן של כ-36.10 אירו בלבד, שהופך את הבחירה ברכב חשמלי לנגישה לכל כיס ומאפשר לכולם להפוך את החופשה שלהם בגרמניה לידידותית יותר לסביבה. עמדות הטענה לרכבים חשמליים בגרמניה הן נגישות וזמינות ברחבי המדינה, במיוחד בערים, והשכרת רכב חשמלי בגרמניה היא בחירה פשוטה ונגישה לכלל המטיילים.

השכרת רכב חשמלי בצרפת

צרפת היא אחת המדינות המתקדמות ביותר בתחום הרכבים החשמליים, והיא מדינה נהדרת להשכרת רכב חשמלי במהלך החופשה. הממשלה בצרפת מקדמת את התחום, מציעה הטבות והקלות לנהגי רכבים חשמליים, וברחבי המדינה יש כ-40,000 נקודות טעינה, כאשר חלקן עמדות מהירות אך רובן רגילות.

יותר ויותר רכבים חשמליים בצרפת נרכשים מדי שנה, ומחירי השכרת רכב חשמלי בצרפת הם ידידותיים מאוד לכל כיס. בהשוואת מחירים שערכנו להשכרת רכב חשמלי בפריז לשבוע, קיבלנו את המחיר הכי זול עבור פיז'ו e2008 בעלות של 192.87 אירו, כלומר בסך הכול כ-27.5 אירו ליום.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל