ברלין עם ילדים

ברלין עם ילדים – אטרקציות מומלצות וטיפים

חופשה בברלין – המדריך המלא: מידע למטייל על עשרות אטרקציות בברלין (כולל סרטי וידאו ואפשרות הזמנת כרטיסים אונליין עם הטבות מיוחדות). החל מאטרקציות מומלצות למשפחות המגיעות אל ברלין עם ילדים דרך אמצעי תחבורה בברלין כמו אוטובוס התיירים, הפלגה בנהר ועוד ועד מוזיאונים בברלין

   דילים לברלין   |   טיולים מאורגנים לברלין   |   טיולים מאורגנים לגרמניה

ברלין  Berlin היא בירת גרמניה ואחת מ-16 המדינות (Länder) של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה. ברלין מוכרת במיוחד בשל ההיסטוריה שלה כבירת גרמניה ובהווה ידועה ברב-גוניות הלאומית ובסובלנות שלה, בחיי הלילה התוססים, בתי הקפה, הקלאבים, הבארים, אמנות הרחוב והמוזיאונים, הארמונות והיעדים ההיסטוריים האחרים שלה. האדריכלות של ברלין מגוונת. למרות הנזקים שספגה במלחמת העולם השנייה והמלחמה הקרה שקרעה את העיר לשניים, ברלין הצליחה להשתקם בהצלחה, בעיקר לאחר נפילת חומת ברלין בשנת 1989. כיום ברלין מהווה יעד מאוד מבוקש למטייל הישראלי ומשפחות רבות מגיעות אל ברלין עם ילדים לחופשה משפחתית

חופשה בברלין – עוד באותו נושא:

טיסות לברלין – השוואת מחירים ומידע

מלונות מומלצים בברלין למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בברלין – השוואת מחירים ועצות

sim ו-e-sim לגרמניה – מדריך למטייל

הזמנת כרטיסים לאירועים בברלין – הופעות מוזיקה ומשחקי כדורגל

היום קל לראות את ההשפעות של התקופות ההיסטוריות השונות אפילו בחופשה קצרה בברלין. לב העיר כולל מספר מבנים ששרדו את תקופת ימי הביניים, השוכנים ליד אלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz), ועד מבני הזכוכית והפלדה המודרניים של כיכר פוטסדאם (Potsdamer Platz). בגלל ההיסטוריה הסוערת שלה, ברלין נותרת עיר המורכבת מרובעים שונים זה מזה. ברנדנבורגר טור (Brandenburger Tor) הוא הסמל של חלוקת ברלין לשני חלקים בזמן מלחמת העולם השנייה, וכיום מהווה סמל לאיחודה של גרמניה.

ברלין היא העיר הגרמנית הגדולה ביותר ואוכלוסייתה מונה כ-4.5 מיליון איש באזור העירוני רבתי וכ-3.5 מיליון איש, המגיעים מלמעלה מ-190 מדינות, הגרים בתוך גבולות ברלין עצמה.

ברלין עם ילדים – אטרקציות מומלצות בברלין


אטרקציות בברלין למשפחות

לגולנד ברלין: דלגו על התור

פארק שעשועים בברלין שאסור לפספס אם אתם מתכננים חופשה בברלין עם ילדים חובבי לגו – השלוחה הברלינאית של לגולנד, LEGOLAND® Discovery Centre Berlin, מכילה יותר מ-5 מיליון חלקי לגו והמון הזדמנויות לעורר את הדמיון של ילדים (והורים) בכל הגילאים. יש כאן קולנוע ארבעה ממדים, מיצג של ברלין מיניאטורית (כמו מיני ישראל), מתקני שעשועים ולונה פארק כמו רכבות הרים ועוד, אזור אימוני ספינג'יטסו, סיור בבית חרושת ללגו, וכמובן שלל הזדמנויות לכם ולילדים להשתתף בפרוייקטים של לגו. שעות של הנאה – תכננו לפחות חצי יום של ביקור במהלך חופשה בברלין, ועדיף יום שלם כי הילדים לא ירצו לצאת.

יש כאן מודל של ברלין שנקרא מינילנד שעשוי מיותר משני מיליון חתיכות לגו, שתי רכבות הרים (כולל אחת שזזה במהירות שמתאימה לילדים קטנטנים), סיור בבית חרושת, מסלול מירוץ של לגו ועוד מתקנים ואטרקציות שמצדיקות בילוי של בוקר, אחר צהריים או אפילו יום שלם.

להזמנת כרטיסים ללגולנד ברלין

 מוזיאון משחקי המחשב

מוזיאון משחקי המחשב Computerspielemuseum של ברלין הוא ללא ספק אחת המוצלחות שבין אטרקציות בברלין למשפחות המגיעות אל ברלין עם ילדים – כאן תצטרפו ללארה קרופט לסיור, תשחקו משחקי מחשב קלאסיים כמו פונג בגודל מלא, PainStation ופקמן בידית הילוכים ענקית וגם תלמדו על ההיסטוריה מאחורי המשחקים האלה – מהיכלי המשחק, דרך מכונות המזל ועד אטארי.

גיקים וחובבי מחשבים יתלהבו מדגמים מקוריים נדירים שעדיין פועלים. לאחר שקיבלתם ברכת שלום מלארה קרופט בכניסה, תפגשו את נמרוד – המחשב הראשון שנבנה במיוחד כדי לשחק בו, ותשוטטו בתערוכה המכילה מעל 300 משחקים וחפצים הקשורים לתחום.

מסע מרתק דרך המאה ה-21 יראה לכם כמה התקדמנו מאז אותן מכונות מזל שירקו מטבעות, דרך הטמגוצ'י (המשחק הדיגיטלי משנות התשעים) ועד Grand theft auto IV. תלמדו על האנשים שהכירו לעולם את המשחקים האלה ותצחקו מהפרימיטיביות של מחשבים מהעבר – אנחנו מדברים על האפל 2, קומודור PET, אטארי ו-Vectrex. זוכרים את אלה?

הקטע שהופך את המוזיאון לאטרקטיבי במיוחד למשפחות עם ילדים הוא העובדה שהוא מאפשר לא  רק לצפות, אלא גם כדי לשחק. נסו את מזלכם ב-Game&Watch, משחק LCD אלקטרוני שהוציאה נינטנדו בשנת 1980, דונקי קונג, אסטרואידים ואפילו פולשי החלל. ואם יש לכם מספיק אומץ, נסו את ה-PainStation המפורסם שמעניש אתכם אם ביצעתם מהלך רע בפונג. אולי תרצו אפילו לוותר על כל התוכניות האחרות שלכם ולהישאר כאן למשך כל היום.

להזמנת כרטיסים למוזיאון משחקי המחשב בברלין

אוטובוס התיירים של ברלין – כרטיס חופשי יומי

אוטובוס התיירים המיוחד נוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות בברלין ומציע כרטיסי חופשי יומי המאפשרים לתיירים לעלות ולרדת מהאוטובוס בכל תחנה ללא הגבלה. מסלול האוטובוס כולל שני קוים שונים עם מעל ל- 30 תחנות באטרקציות תיירותיות בברלין. תוכלו לבלות כאוות נפשכם בכל אטרקציה בברלין ולמשוך את הטיול בברלין על פני יום שלם, או פשוט לשבת על האוטובוס וליהנות מרחוק מאטרקציות בברלין בליווי של קריינות כדי לערוך היכרות עם העיר.

אם הזמן שלכם קצר או אם אתם רוצים להתחיל את הטיול בברלין בסקירה מודרכת של כל האתרים, לא תמצאו דרך טובה יותר להכיר את בירת גרמניה מקרוב, בוודאי אם אתם מגיעים אל ברלין עם ילדים ומעוניינים מצד אחד להימנע מהרבה הליכה או הוצאות על מוניות, ומצד שני לראות כמה שיותר אטרקציות בברלין. בהזמנת הכרטיס בקישור בחרו בין שני קוים שונים: הYellow- berlin Basics וה- Purple Wall Special או בשילוב של שניהם, אופציה המקנה לכם גישה של שלושה ימים.

האוטובוסים יוצאים כל 10-20 דקות בין 9:30 – 16:00 כך שתוכלו למלא יום שלם של טיול בברלין מנקודה לנקודה.

הקו ה"צהוב" ייתן לכם את הקלאסיקה של טיול בברלין במסלול בין מקומות מפורסמים ואטרקציות תיירותיות בברלין כמו אי המוזיאונים (Museum Island) ומגדל הטלוויזיה (TV Tower), וכן בשדרות הקניות Kurfürstendamm או פרידריכשטראסה (Friedrichstraß).

הקו ה"סגול" ייקח אתכם לרובעים הטרנדיים ההיסטוריים התוססים של בירת גרמניה הרחוקים יותר מהמרכז העירוני. האזורים האהובים ביותר כוללים אטרקציות בברלין כמו הר פרנצלאור (Prenzlauer Berg), פרידריכזהיין (Friedrichshain) וקרויצברג (Kreuzberg), וכן תראו את אנדרטת חומת ברלין ותוכלו ללכת לאורך המסלול של מה שהיה פעם החומה שחילקה את העיר.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של ברלין

אקווה דום ברלין: מסלול מהיר

אם חלק מיצורי הים הקדומים והנדירים באקווה דום של ברלין (AquaDom & SEA LIFE Berlin) יכלו לדבר, הם היו מספרים לכם דבר אחד או שניים על הדינוזאורים מתקופתם, שלא הצליחו לשרוד לעומתם. את רובם תמצאו בתערוכה Jurassic Seas ובנוסף תמצאו כאן 5,000 יצורים ימיים אחרים כשתדלגו על התור ותבקרו באקווריום הצילינדרי הגדול ביותר בעולם שמהווה ללא ספק את אחת האטרקציות המרכזיות של ברלין למשפחות עם ילדים.

יש כאן מעלית זכוכית גדולה שלוקחת מבקרים לסיור דרך המצפה התת-ימי כדי לפגוש יצורים שנולדו וגדלו כאן, וכן יצורים רבים ונדירים שהצילו והביאו לכאן מאחר שאינם יכולים לשרוד יותר בטבע.

כאן תבקרו ב-37 בריכות מים מתוקים ומלוחים. אם אתם מגיעים אל ברלין עם ילדים קטנים שנהנו מהסרט "להציל את נמו", נסו למצוא את נמו בשונית המהממת שבה חיים כ-1,500 דגים טרופיים.

בשנת 2017 נפתח באקווריום של ברלין אגף הנקרא Jurassic Seas שמכיל קיר ענק שעליו מוקרן סרט ענק שיעביר אתכם דרך התקופות הפרה-היסטוריות השונות. תוכלו לצפות במאובנים ימיים שנכחדו ע"י יצורים קדמוניים ותפגשו את אלה שעדיין חיים עד היום.

להזמנת כרטיסים לאקווריום של ברלין


העיר המיניאטורית של ברלין (כניסה במסלול המהיר)

אחת האטרקציות החדשות ביותר של ברלין, Little BIG  City מאפשר לתיירים – במיוחד למשפחות שמגיעות אל ברלין עם ילדים – לראות את ברלין כולה בגודל מיניאטורי, כמו מיני ישראל, דרך תקופות היסטוריות שונות. המקום הזה נבנה באהבה רבה במימדים של ל 1:24 ותוכלו לראות כאן 700 שנות היסטוריה מתעוררות לחיים – מימי הביניים ועד התקופה המודרנית, המקום מלא בהיסטוריה, והכול עם הקפדה גדולה מאוד על כל הפרטים הקטנים.

העיר המיניאטורית של ברלין נבנתה עם המון אהבה ודיוק במהלך יותר משנתיים ע"י 40 איש, כולל עשרה בוני מודלים, שבעה אמנים, שישה צבעים, שלושה מהנדסים, שני  נגרים ומכונת הדפסה בתלת מימד שראתה יותר מדי שעות עבודה.

מגגות הסככה ועד כבישי העפר של ימי הביניים המוקדמים, דרך נפילתה של חומת ברלין והלאה לימינו אנו, העיר הגדולה ביותר של גרמניה עברה כיווץ לגודל שמתאים לילדים, וטוב שכך, כי קל להתעמק בהיסטוריה, כולל הטרגדיה של מלחמת העולם השנייה ובניית החומה שהפרידה בין שני חלקי ברלין במשך 28 שנה.

להזמנת כרטיסים ל Little BIG City ברלין

קרוז בברלין – הפלגה בנהר של שעה עם הדרכת שמע

טיול בברלין מפרספקטיבה ייחודית של הפלגה בנהר, המדגישה זוויות ואדריכלות שאפילו כמה מהמקומיים עדיין לא ראו. תנו לרגליים לנוח בזמן שאתם מתבוננים בכמה מנקודות הציון המרשימות ביותר בעיר, כולל הרייכסטאג וקתדרלת ברלין. זוהי דרך מצויינת לראות את ברלין עם ילדים – תפסו מקום בפנים והזמינו בירה ונקניקיית currywurst כדי לזכות בכל החוויה של טיול בברלין.

בהפלגה תמצאו מנוחה מהשאון של העיר בזמן שאתם נהנים ממאפייניה המיוחדים שהופכים את ברלין לעיר הייחודית שהיא.

להזמנת כרטיס לקרוז 

פוטסדאם – טיול בארמון סנסוסי

ארמון סנסוסי (Sanssouci Palace) היה ארמון הקיץ של פרידריך הגדול. זו הזדמנות לשוטט ולגלות את המקום המופלא הזה בטיול מודרך שלוקח אתכם לעיר פוטסדאם, מרחק נסיעה קלה מברלין באוטובוס תיירים נוח. כאן תראו איך השליטים הפרוסים נהגו לשלוט, ובעיקר ליהנות מהחיים. אם אתם מגיעים אל ברלין עם ילדים סביר להניח שהם יאהבו את הרעיון לבקר בארמון בו חי בעבר מלך גרמניה פרידריך הגדול.

במהלך סיור בעיר פוטסדאם היפה, המדריך שלכם יכיר לכם את פלאי האטרקציה התיירותית בזו, כולל הרובע ההולנדי, ארמון העיר (City Palace) שנבנה מחדש לאחרונה, המושבה הרוסית אלכסנדרובקה (Alexandrovka) ושפע המרחבים הירוקים שקיבלו מעמד של אתרים שיש לשמר אותם מטעם ארגון אונסק"ו.

אחרי שסיירתם בעיר פוטסדאם, תפנו לעבר הארמון, וילה שיושבת לה בתוך גנים יפים, ממש מעל יקב. הסיור ייקח אתכם דרך החדרים המהודרים של "ורסאי הפרוסית", חדר הקונצרטים (Konzertsaal) והספריה (Bibliothek) שבה פרידריך אסף מעל אלפיים ספרים בצרפתית  – השפה שבה השתמשו בני המלוכה בגרמניה דאז.

ודאו שיש לכם מספיק זמן כדי לטייל בגנים הציוריים של הווילה שבה גידלו פעם עצי שזיפים, תאנים וגפנים. קברו של פרידריך משקיף על כל אלה, וככל שהיה איש גדול, הוא עשה טעות אחת: בכך שהכריז על ארמון סנסוסי כעל "מקום שימות איתו". למזלנו, זה לא קרה.

להזמנת כרטיסים לטיול בפוטסדאם וארמון סנסוסי

בית השוקולד בברלין Rausch Plantagenwelt

חוויה רב-חושית ומסע הלוקח מבקרים למסע לתהליך הייצור של שוקולד מפולי הקקאו ועד קופסת האריזה. התערוכה האור-קולית הזו בחנות השוקולד המפורסמת לוקחת מבקרים דרך שישה אזורים המוקדשים לתהליך הכנת השוקולד, ומהווה אחת אחת האטרקציות הפופולריות בברלין לילדים.

אוזניות מיוחדות מספרות את הסיפורים והאנקדוטות הקשורות לכל תצוגה, כאשר אתם מקבלים תחושה של איך זה להיות במטע קקאו בקוסטה-ריקה ומגלים כיצד מגדלים וקוצרים את פולי הקקאו.

להזמנת כרטיסים לבית השוקולד בברלין

מגדל הטלוויזיה של ברלין: דלגו על התור

המגדל שנקרא בחיבה ע"י הברלינאים "קיסם שיניים", הוא אטרקציה פופולרית בברלין בקרב מקומיים ותיירים כאחד. כרטיס דלג-על-התור שאפשר להזמין בקישור יקנה לכם גישה מהירה לתצפיות הנופים הפנורמיים בגובה של 203 מטרים מעל האדמה. משם תוכלו לראות את כל נקודות הציון החשובות ואטרקציות בברלין. המגדל האיקוני, Fernsehturm בגרמנית, נבנה בין 1965-1969 ע"י הרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית, ועדיין נראה מודרני כפי שהיה אז ועדיין מצליח לשמר את האלמנט העתידני שלו.

אין שום ספק שמגדל הטלוויזיה הוא אחת האטרקציות המגניבות ביותר של ברלין, וזו הסיבה לתורות הארוכים המשתרכים, בעיקר בעונת הקיץ. עם הכרטיס שבקישור תוכלו לדלג על ההמונים ופשוט להגיע לפסגת הבניין האיקוני ביותר של ברלין מכניסה מיוחדת.

למעלה, הנופים מהממים. מראות מפורסמים כמו הרייכסטאג ושער ברנדנבורג ניצבים מולכם במלוא תפארתם, כמו גם הנהר Spree. ואם תחליטו להישאר לארוחת ערב, מובטחת לכם ארוחה מאוד ציורית (עם חלונות המשקיפים על הנוף).

להזמנת כרטיסים לאטרקציה בברלין – מגדל הטלוויזיה

מגדל הטלוויזיה של ברלין והמסעדה המסתובבת (המעגל הפנימי): דלגו על התור

הזמינו חלון זמן מראש לביקור VIP במגדל הטלוויזיה (פרנזהטורם (Fernsehturm)) המפורסם של ברלין, וגם מקום שמור במעגל הפנימי של המסעדה המסתובבת הנישאת 200 מ' מעל העיר. זוהי חוויה מאוד מומלצת עבור משפחות המגיעות אל ברלין עם ילדים – ביום בהיר אפשר לראות עד 42 ק"מ מהמסעדה וממרפסת התצפית.

עלו במעלית המיוחדת את 203 המטרים ב-40 שניות וצפו לראות מראות פנורמיים מדהימים של האטרקציות המפורסמות ביותר של ברלין: הרייכסטאג, אי המוזיאונים, כיכר פוטסדאם ושער ברנדנבורג.

להזמנת כרטיסים מיוחדים למגדל הטלוויזיה של ברלין והמסעדה המסתובבת

מאדאם טוסו ברלין: כניסה במסלול מהיר

מוזיאון השעווה מאדאם טוסו של ברלין מציג בובות שעווה של כמה פרצופים מוכרים מעולם הבידור, כמו ג'ורג' קלוני, היידי קלום, טיילור סוויפט וכו', אבל גם דמויות היסטוריות חשובות כמו קרל מרקס, אנה פראנק והמחזאי ברטולד ברכט. זוהי ללא ספק אחת האטרקציות המומלצות בברלין למשפחות עם ילדים.

לא כל הסלבריטאים אוהבים להצטלם עם מעריציהם. אבל במציאות השעווה הזו, הכוכבים סבלניים למדי, ותוכלו לחגוג עם הסלפיז. ועם 120 דמויות שונות, הבחירה עם מי לעשות סלפי אינסופית.

המוזיאון, אחד המוזיאונים המומלצים של ברלין לילדים, מכיל סצנות שניתן "להיכנס" אליהן ודמויות בגודל מלא מתחומים שונים, כולל ספורט, היסטוריה, פוליטיקה ותרבות הפופ.

גולת הכותרת כאן היום היא התערוכה המוקדשת ל"מלחמת הכוכבים", שמכילה 11 מהדמויות הפופולריות ביותר. אז היכונו להחריב את כוכב המוות, להצטרף למועצת הג'דיי ולחטוף חרב אור.

להזמנת כרטיסים למוזיאון השעווה בברלין

חומת ברלין – פנורמת אסיסי: דלגו על התור

פנורמת אסיסי – החומה (Asisi Panorama: Die Mauer) היא אטרקציה תיירותית בברלין המאפשרת לתיירים לחזור אחורה בזמן לשנות השמונים של המאה ה-20 כדי לראות איך החיים נראו תחת צילה של חומת ברלין. בעזרת הכרטיס שניתן להזמין בקישור תדלגו על התור הארוך בכניסה ותוכלו לעלות על החומה עצמה ולראות איך מתנהל לפניכם יום בעיר הסוריאליסטית הזו שהייתה מופרדת בחומה.

האטרקציה הזאת מאוד מומלצת עבור משפחות שמגיעות אל ברלין עם ילדים והיא מאפשרת למבקרים להיכנס לתוך רוטנדה שנבנתה במיוחד בנקודה שבה היה בעבר "צ'ק פוינט צ'ארלי" הידוע לשמצה – נקודת מעבר הגבול בין מזרח למערב ברלין. התערוכה, פרי יצירתו של האמן ידגאר אסיסי, מציבה אתכם בדיוק במרכז העניינים של ברלין של שנות השמונים.

בתוך פנורמת אסיסי תעמדו 5 מטרים מהצד המערבי של החומה, 4 מטרים מעליה, ותצפו לכיוון מזרח ברלין. תוכלו לראות איך החיים היו שונים במזרח, ממש מרחק יריקה מהמקום שבו אתם עומדים. השימוש בתאורה מתוחכמת מקנה תחושה כאילו אתם מתחילים בבוקר ומסיימים בערב, תחת עיניהם היוקדות של שומרי המגדלים של חומת ברלין.

כשהחומה נפלה בנובמבר 1989, התחושה ששררה הייתה של אופוריה, ויש כאן חדר שמטרתו לגרום לכם לחוות את אותה שמחה אדירה של קיצה של המלחמה הקרה.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה בברלין פנורמת אסיסי

הצינוק של ברלין – כרטיס גישה מהירה

הכינו את עצמכם לחוויה מסמרת שערות בצינוק של ברלין. כאן תערכו מסע של 800 שנה דרך ההיסטוריה המבעיתה של העיר בליווי מדריך ושורה של סצנות שמובאות לחיים ע"י קבוצה של שחקנים מצחיקים. הסיור כולל גם שיט נהר ברפסודה. מחכה לכם חוויה מלאת הפתעות מבהילות לכל המשפחה – אבל שימו לב, למרות שברוב המיקרים משפחות שמגיעות אל ברלין עם ילדים גדולים ייהנו מאוד, משפחות שמתכננות חופשה בברלין עם ילדים קטנים או רגישים אולי יעדיפו להימנע מהאטרקציה המפחידה.

הסיור לוקח אתכם דרך "מעלית האבדון" (Elevator of Doom ), דרך "חדר העינויים" (Torture Chamber), "הקטקומבות האבודות" (Lost Catacombs ) ו"רחוב המגיפות" (Plagued Street).

הצטרפו למדריך שלכם, Perkeo, ליצן החצר השחור המפורסם ועוד שורה של שחקנים שפועלים ביחד עם אפקטים מיוחדים והחייאות דרמטיות מצחיקות שיפילו אתכם מהרגליים או יגרמו לכם לקפוץ מעורכם מרוב פחד, או שניהם.

במעמקי המרתפים האלה תגלו גם ממה היו עשויות הנקניקיות של הקצב קארל גרוסמן ותשמעו על אירועים נוראיים שונים מההיסטוריה של ברלין. תשמעו סיפורים מפחידים ממלחמת המאה ה-14, סיפורים על מרידות, רציחות, תחזו בנרות אחוזי דיבוק, ותפגשו את האישה בלבן בקריפטה הרדופה של קתדרלת ברלין.

להזמנת כרטיס גישה מהירה לסיור בצינוק של ברלין

מוזיאונים בברלין

מוזיאון הריגול הגרמני: דלגו על התור German Spy Museum: Skip The Line

אם אתם מגיעים אל ברלין עם ילדים גדולים, בקרו במוזיאון הריגול הגרמני (German Spy Museum), בו תקבלו שיעור קצר בתורת הריגול. כאן תלמדו את שיטת פיצוח הצפנים שהמציא יוליוס קיסר, את שיטות השירות החשאי שבהן השתמשו אוליבר קרומוול ונפוליאון, תראו איך מרגלים שינו את מהלך ההיסטוריה משני עברי המתרס במלחמות העולם הראשונה והשנייה ובמהלך המלחמה הקרה, ולמדו את ההיסטוריה מאחורי אחד המקצועות העתיקים ביותר בעולם. בהזמנת הכרטיס שבקישור תוכלו לדלג על התור, כך שכבר תרגישו כאילו אתם מכירים כמה סודות… וגם תחסכו זמן יקר של חופשה בברלין במקום לבזבז אותו בהמתנה בתור עם שאר התיירים.

בכל פינה תמצאו פעילויות אינטראקטיביות שמתאימות לילדים, עם למעלה מאלף מוצגי מולטימדיה ויותר מ-200 מסכים ברזולוציה גבוהה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הריגול של ברלין

מוזיאון גרמניה המזרחית: גישת VIP עם דילוג על התור

מוזיאון DDR (מזרח גרמניה) זכה פעמיים בתואר המוזיאון האירופי של השנה, הישג די מכובד למוזיאון שפתוח רק מאז 2006. זה לא סוג המוזיאונים שבו סתם מסתכלים וקוראים את הכיתוב – כאן תחוו באופן מלא את התחושה של החיים כפי שהיו כשמזרח גרמניה הייתה ה-DDR. יש כאן מאות פריטים ייחודיים מהעבר הקומוניסטי של מזרח גרמניה.

החיים תחת השלטון הקומוניסטי לא היו קלים, ובמוזיאון תוכלו להבין למה. כאן תלמדו על ה"שטאזי", המשטרה החשאית של מזרח גרמניה ממקור ראשון, תצפו בתוכניות טלוויזיה מזרח-גרמניות ותזכו "להצביע" במערכת בחירות "מזוייפת" כפי שהיתה מתקיימת במזרח גרמניה הקומוניסטית.

החוויה, ללא ספק אחת המיוחדות שבין אטרקציות בברלין, מכסה נושאים מוכרים ממזרח ברלין כמו השטאזי וחומת ברלין ונותנת תחושה טובה של אורח החיים על בסיס יומיומי. תוכלו לשוטט בדירה המעוצבת בסגנון של אותה תקופה בבניין רב קומות טיפוסי. זה לא יהיה מחזה נאה במיוחד, אבל די מרתק, ומעין שיעור היסטוריה מוחשי עבור משפחות שמתכננות טיול אל ברלין עם ילדים.

וכיאה לחוויה המבטיחה לתת לכם תחושה ממקור ראשון, תזכו לצאת מהמוזיאון דרך חתיכה שנלקחה מחומת ברלין. מחוץ לחומה, תהיה לכם הערכה מחודשת של תחושת החירות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון מזרח גרמניה בברלין

אי המוזיאונים של ברלין

מתכננים חופשה בברלין ולא בטוחים באילו מוזיאונים לבקר באי המוזיאונים (Museumsinsel)) של ברלין? כרטיס הגישה המיוחד שניתן להזמין בקישור מעניק לכם גישת דלג-על-התור לכולם! כך תוכלו לחסוך הרבה זמן במקום להמתין בתורים הארוכים עם שאר התיירים וגם לחסוך לא מעט כסף על חופשה בברלין – בעיקר אם אתם מגיעים אל ברלין עם ילדים ומתעניינים במוזיאונים.

עם כרטיס המשולב תבקרו במוזיאון החדש (Neues Museum), מוזיאון פרגמון (Pergamon Museum), מוזיאון בודה (Bode Museum), במוזיאון הישן (Altes Museum) ובגלריה הלאומית הישנה (Alte Nationalgalerie). צפו ביצירות אמנות, פריטים היסטוריים, אוצרות ממצרים, וראו איך התרבות הגרמנית מתעוררת לחיים בברלין!

במוזיאון פרגמון, תוכלו לראות אוספים גדולים של אוצרות ופסלים מהעת העתיקה ועד התקופה ההלניסטית. אל תחמיצו את גשר אישתאר (Ishtar Gate), אחד משבעה פלאי העולם של העולם העתיק.

תוכלו לראות את ההתרחשויות ההיסטוריות שהתחוללו במשך כ-4,000 שנות היסטוריה במצרים העתיקה ובתרבויות הנוביות במוזיאון החדש, כולל פלג גופה העליון המפורסם של נפרטיטי. במוזיאון בודה תראו אוסף נדיר של פסלים מימי הביניים ועד תקופת הרנסאנס המוקדמת, וכן אוסף ענק של אמנות ביזנטית, מדליות ומטבעות.

ובמוזיאון הישן הסמוך הנחשב לאחד ממבניה הניאו-קלאסיים המרשימים ביותר של העיר, תוכלו לצפות באוסף הקבוע של אמנות יוונית ורומית דקורטיבית, כולל ואזות ופסלים מדהימים.

יש המון מה לראות באי המוזיאונים בברלין והכרטיס הזה נותן לכם גישה מלאה ללא תורים להכל וחוסך לכם זמן וכסף.

להזמנת כרטיסים ללא המתנה בתור לאי המוזיאונים בברלין


מוזיאון פרגמון: דלגו על התור

חזרו בזמן בנקודות שונות ברחבי העולם דרך האוספים המרתקים של מוזיאון פרגמון, הכוללים יצירות אמנות, פריטי אדריכלות וחפצים שונים מהעולם העתיק. אם אתם מגיעים אל ברלין עם ילדים גדולים מספיק כדי להתעניין בהיסטוריה אל תפספסו את ההזדמנות – התבוננו בשער אישתאר, אחד משבעה פלאי העולם של העולם העתיק, שהרכיב פעם את חומות בבל. את הגשר הזמיןנבוכדנאצר השני במאה השישית לפנה"ס והשער מרשים ביופיו.

בהזמנת כרטיס בקישור תקבלו הטבה של מדריך שמע (מוקלט באנגלית) ללא עלות ותוכלו ללמוד על הפריטים המרתקים שתראו ברחבי המוזיאון.

להזמנת כרטיסים למוזיאון פרגמון


המוזיאון החדש (Neues Museum): דלגו על התור

כאן תראו את ראשה המפורסם של Tiye (אחת הנשים בעלות ההשפעה הגדולה ביותר במצרים העתיקה) ואת פלג גופה העליון של נפרטיטי. זהו אחד הידועים בין מוזיאונים בברלין בו תסיירו סביב המציאות הארכיאולוגיות העתיקות, מעידן האבן, ודרך עידן הקרח, הפלדה והברונזה. מובטח לכם שיעור היסטורי בלתי נשכח.

למדו על התרבויות העתיקות, על חיי היומיום, ועל האמנות וכלי העבודה שעיצבו את עולמם – כל זאת בלב ליבה של ברלין

להזמנת כרטיסים למוזיאון החדש בברלין

דאלי – התערוכה בכיכר פוטסדאם Dalí – The Exhibition at Potsdamer Platz

מעל 450 יצירות של האמן המפורסם סלבדור דאלי, אחד האמנים האקצנטריים והמוכשרים ביותר של העידן המודרני. אם אתם מגיעים אל ברלין עם ילדים ומעוניינים לערוך להם היכרות עם אמנות מודרנית, אין ספק שדאלי הוא אחד האמנים המרתקים ביותר – עבור ילדים ובכלל.

התערוכה מכילה עבודות אמנות, ספרים מאויירים, פסלים וחפצים שונים, וכן טקסטים כתובים, וסרטים שמעניקים הצצה אל תוך פועלו ומקורות ההשראה שלו.

להזמנת כרטיסים לתערוכת דאלי בכיכר פוטסדאם


המוזיאון הישן (Altes Museum): דלגו על התור

באמצעות הכרטיס שניתן להזמין בקישור תחסכו זמן יקר של חופשה בברלין – דלגו על התור ובואו לחזות באוסף של כמה מהדוגמאות הטובות ביותר של עתיקות אירופאיות קלאסיות, כל זאת במבנה ניאו-קלאסי מרהיב בעצמו.

התפעלו מהטכניקה הידנית ומיופיין של יצירות האמנות שמקורת באימפריות היוונית והרומאית, כולל דיוקנאות של קליאופטרה ומאהבה יוליוס קיסר.

ה- Münzkabinett (ארון המטבעות) מכיל מעל 1,400 מטבעות מהמאה השביעית לפנה"ס ועד המאה השלישית לספירה, וכן מדליות מהמאה ה-15 וחותמות היסטוריות מימי הביניים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הישן של ברלין


מוזיאון בודה (Bode Museum): דלגו על התור

אחרי ההזמנה בקישור תקבלו את הכרטיס דרך הסמרטפון ותדלגו כמו VIP על התורות לאחד מאוספי הפסלים הגדולים ביותר בעולם.

כאן תחזרו אחורה בזמן ובמרחב באמצעות האמנות, מיוון העתיקה והאימפריה הביזנטית ועד המאה ה-19.

תראו כאן גם את פסל הפלג העליון של פלורה המפורסם, שהאחראי ליצירתה אולי היה לאונרדו דה וינצ'י, אבל יותר סביר שהיה פרי יצירתו של האמן ריצ'רד קוקל לוקס הפחות מוכר, מהמאה ה-19.

להזמנת כרטיסים למוזיאון בודה בברלין


הגלריה הלאומית הישנה (Alte Nationalgalerie): דלגו על התור

את הבניין הזה אפשר רק לתאר כשילוב של כנסייה, מקדש ותיאטרון. כאן תוכלו לחזות ביצירות אמנות ופסלים מהפנטים כמו "בית החרושת לפלדה" (The Iron Rolling Mill) של אדולף מנצל ו"היפהפיה הנרדמת" של לואיס סוסמן-הלבורן.

בהזמנת הכרטיס שבקישור תקבלו הטבה מיוחדת – חיסכו זמן יקר של חופשה בברלין, דלגו על התור וצללו ישר אל תוך תקופת האימפרסיוניזם הגרמנית בעיון ביצירות המרתקות של מקס ליברמן.

להזמנת כרטיסים לגלריה הלאומית הישנה בברלין


מוזיאון הנקניקיה: דלגו על התור Currywurst Museum: Skip The Line

כולם יודעים שהגרמנים אוהבים את הבראטוורסט (נקניקיות) שלהם, אבל הברלינאים אוהבים באופן ספציפי את הקאריוורסט (currywurst) שלהם. מאז 1949, הנקניקיה הלא כשרה הזו מאכילה את אנשי העיר והקשר הזה הוא משהו מיוחד. מוזיאון הנקניקיה (Currywurst Museum ) מוקדש למשימה להפיץ ידע (ואת האהבה) של ברלין והנקניקיה שלה.

זהו קרוב לוודאי המקום היחיד בעולם המוקדש ליצירת המאכל האגדי: מהמצאתו בשלהי שנות ה-1940, דרך תפקידו בקולנוע, טלוויזיה ומוסיקה. הנקניקיה המפורסמת של ברלין היא חלק אינטגרלי של מרקם החיים בבירת גרמניה, וזוהי אטרקציה בברלין שבהחלט שווה ביקור אם אתם לא שומרי כשרות. כבונוס, תזכו לטעום את המאכל האהוב בסוף הסיור.

הדרך הטובה ביותר לסייר במוזיאון היא באמצעות מדריך שמע שתקבלו כהטבה בהזמנת כרטיסים בקישור, שיספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת ואולי אפילו יותר ממה שהייתם צריכים לדעת על הנקניקיה. ולמשפחות שמגיעות אל ברלין עם ילדים – יש מדריך שמע מיוחד ושובב (באנגלית) שמפעיל ילדים ב"בית ספר לנקניקיות".

מלבד זאת, מאחר שכל דבר במוזיאון פועל בצורה אינטראקטיבית, אתם לא רק לומדים, אלא גם זוכים לגעת, לבדוק ואפילו להשתתף בעולם ה-wurst: דרך יצירת נקניקיית קאריוורסט באמצעים וירטואליים, חדר ליצירת תבלינים עם תחנות הרחה ודרך עמדות שמיעה להאזנה לשירים הקשורים בוורסט הנודע.

ואם כל זה מעייף אתכם, פשוט שבו על הספה המעוצבת בצורת נקניקיה ונוחו. תזדקקו לאנרגיה כדי לאכול את קערת המרק שמחכה לכם בסיום ולסגור עוד יום מהנה של חופשה בברלין.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הנקניקיה בברלין


מוזיאון שער ברנדנבורג

שום חופשה בברלין איננה מושלמת בלי ביקור בשער ברנדנבורג (Brandenburg Gate.) – אחת החשובות שבין אטרקציות בברלין. ורק 50 מ' מהאתר האיקוני, תמצאו את מוזיאון שער ברנדנבורג – חוויה ייחודית שלוקחת אתכם חזרה בזמן במסע מרהיב דרך ההיסטוריה של ברלין באמצעות מסכי ענק ותערוכה אינטראקטיבית עם אמצעי מולטימדיה אטרקטיביים עבור משפחות שמגיעות אל ברלין עם ילדים בכל הגילאים. 300 שנה של תולדות העיר, מתעוררות לחיים לפני עיניכם.

המוזיאון שכן במשך שנים בצד המזרחי הקומוניסטי של ברלין, ולאחר נפילת החומה ב-1989, השער הפך לסמל האיחוד המחודש. המוזיאון, רק כמה צעדים מהשער עצמו, הוא גם שער מטאפורי לעבר. בתוך המוזיאון 87 מסכי ענק מעבירים אתכם בזמן דרך העליות והמורדות של 300 השנים האחרונות בברלין – מהקמתו של שער ברנדנבורג, דרך תקופת האימפריה הגרמנית, מלחמת העולם הראשונה, שנות העשרים המעורערות, מלחמת העולם השנייה ותקופת היטלר ועד הקיץ האגדי של 2006 כשגרמניה אירחה את משחקי אליפות העולם בכדורגל.

תוכלו גם לראות סרט באורך 20 דקות, לטפס ל'חדר האוצרות' (Treasury Chamber). המוזיאון המרשים הזה משתמש במאות תמונות היסטוריות כדי לספר כיצד פאריזר פלאץ (Pariser Platz) השתנתה במהלך השנים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון שער ברנדנבורג


ארמון שרלוטנבורג: קונצרטים ומוזיאון

הצטרפו לתזמורת הבית של ברלין עם טובי הנגנים שמתלבשים בתחפושות תקופתיות בקונצרט מפואר בארמון הגדול ביותר של ברלין. הקשיבו לגרסאות מדהימות של יצירות קלאסיות מאת מוצרט, ויולדי, באך, הנדל ועוד. הרפרטואר משתנה בכל קונצרט. בהזמנת הכרטיס בקישור בחרו אם ליהנות מהקונצרט בלבד או לצרף אליו גם סיור בהדרכה עצמית ברחבי ארמון שרלוטנבורג (Charlottenburg Palace) מהמאה ה-17.

להזמנת כרטיסים לקונצרט בברלין בארמון שרלוטנבורג


גמלדה גאלרי (Gemäldegalerie): דלגו על התור

גלריית גמלדה בברלין מכילה את אחד מאוספי הציורים המובילים ביותר בעולם המכסה את התקופה שבין המאות ה-13 עד ה-18, כולל אוסף יוצא מן הכלל של עבודות מאת גדולי האמנים הגרמנים.

72 החדרים בנויים סביב היכל מרכזי פתוח עם  מזרקות פנימיות שעוצבו בידי אמן המתקנים המינימליסטיים האמריקאי וולט דה מריה.

כאן מוצגת יצירת המופת Amor Victorious של הילד הרע של הרנסאנס, קראוואג'ו, המפגינה אהבה בדמות דמותו השובבה של ארוס שרוקע בחוסר זהירות על כל הישגיה של האנושות: המוסיקה, המדע, המלחמה והפוליטיקה.

להזמנת כרטיסים לגלריית גמלדי בברלין


קולטורפורום ברלין

המוזיאונים, אולמות הקונצרטים, הספריות והמוסדות של הקולטורפורום (מרכז התרבות) של ברלין הופך אותו לאחד מאתרי התרבות החשובים ביותר של גרמניה. כרטיס המעבר הזה מקנה לכם גישה לכל המבנים החשובים, כולל רבים מבין המוזיאונים החשובים בברלין כמו המוזיאון לאמנויות דקורטיביות (Kunstgewerbemuseum), מוזיאון התדפיסים והאיורים (Kupferstichkabinett) וגלריית התמונות (Gemäldegalerie).

אחרי מלחמת העולם השנייה רבים ממוסדות התרבות הטובים ביותר של ברלין מצאו את מקומם מאחורי החומה, במזרח ברלין ששלטו בה הסובייטים. לכן, זמן קצר לאחר מכן, האדריכל האקספרסיוניסטי האנס שארון החל לעבוד על המתחם של הקולטורפורום כדי למצוא להם תחליף. הקולטורפורום הפך עד מהרה למוקד התרבותי של מערב ברלין, והוא מלא במסודות אמנותיים ותרבותיים, ובהחלט שווה ביקור במהלך חופשה בברלין.

גלריית התמונות, כולל אוסף המאסטרים הקדומים, מציגה יצירות מופת של אלברכט דורר, יאן ואן איק, רפאל, בוטיצ'לי, טיטיאן, קאראווג'ו, פיטר פול רובנס, רמברנדט ויוהנס ורמיר.

הקופפרשטטיך-קבינט הוא גן עדן של איורים, ציורים, ספרים ותדפיסים. הקונסטביבליוטק הוא אחד ממוזיאוני הספרייה הגדולים ביותר בעולם. תמצאו כאן הכול – מארכיאולוגיה לזואולוגיה.

להזמנת כרטיסים לקולטורפורום של ברלין


מוזיאון ברגרואן (Berggruen Museum): דלגו על התור

המוזיאון, אחד החשובים שבין מוזיאונים בברלין, מכיל יותר מ-120 יצירות מאת גדול האמנים פבלו פיקאסו (1881 – 1973), כולל עבודות מ"התקופה הכחולה" שלו ומ"התקופה הוורודה".

המוזיאון מכיל גם 70 עבודות של פול קלה (1879 – 1940), כולל Galegenhumor ו- Den Fischen läuten משנת 1919, שאפשר להבחין בהן ברמזים מוקדמים של הסימבוליזם.

נמצאת כאן גם Nude Skipping Rope (המקפצת בחבל בעירום) משנת 1952, וכן יצירתו של ג'אקומטי Large Standing Woman III משנת 1960.

להזמנת כרטיסים למוזיאון ברגרואן בברלין


מוזיאון הצילום של ברלין

2,000 מ"ר של אזור תערוכה המציגה עבודות צילום מהמאות ה-19 עד ה-21. כאן תראו תערוכות עכשוויות כמו Alice Springs: The MEP Show, אוסף של דיוקנאות של אלמנתו של הלמוט ניוטון, כולל חפציו האישיים ועבודתו של האיש.

כאן תראו אינסטלציות הסובבות סביב אמנות הצילום במבנה ניאו-קלאסי ששימש פעם כקזינו לקציני הצבא הפרוסים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הצילום של ברלין


המוזיאון לאמנות דקורטיבית (Kunstgewerbemuseum): דלגו על התור

מארט נובו (Jugendstil בגרמנית) לארט דקו, המוזיאון הזה עוקב אחר היסטוריית העיצוב האירופאית מתקופת ימי הביניים ועד היום.

הוא חלק מהקולטורפורום שנמצא באזור המרכזי ביותר של ברלין, סמוך לכיכר פוטסדאם (Potsdamer Platz) הנודעת.

תוכלו להתפעל כאן מחפצים קדושים מצופי אבני חן, ריהוט מהמאה ה-18 ודוגמאות של עיצוב תעשייתי מודרני. בהזמנת הכרטיס בקישור תוכלו לדלג על התור הארוך בכניסה וחסוך זמן יקר של חופשה בברלין.

להזמנת כרטיסים למוזיאון לאמנות דקורטיבית של ברלין


המבורגר באנהוף (Hamburger Bahnhof) – המוזיאון לאמנות עכשווית

בעזרת הכרטיס שניתן להזמין בקישור תדלגו על התור ותיכנסו ישירות אל תוך אחד מהמוזיאונים המגניבים ביותר של ברלין לאמנות עכשווית. המוזיאון שוכן לא פחות מאשר בתוך תחנת רכבת מתקופת הניאו-רנסאנס משנות ה-1840.

יש כאן מעל 450 ציורים של יוזף בויס ו-60 סקיצות של אנדי וורהול, וכן פרוייקטים אמנותיים בוידאו, עיצוב וצילום. המתחם כולל גם בית קפה חיצוני ובית קפה פנימי, ותערוכות של אדריאן פייפר וריימונד קומר.

להזמנת כרטיסים להמבורגר באנהוף


ארמון קופניק (Köpenick Palace): דלגו על התור

ארמון קופניק הוא ארמון מים מתקופת הבארוק שנבנה על שרידיו של ארמון ציד ישן בין 1677 ל-1690, וכיום משמש כמקום משכנו של אחד מן האוספים הטובים ביותר באירופה של אמנויות דקורטיביות. הארמון עצמו הוא דוגמה מהממת של עיצוב בסגנון בארוקי שעבר עבודות שחזור מדוקדקות. ההיסטוריה מתעוררת כאן לחיים בדרמטיות.

בתוך הארמון הגרמני ההיסטורי המפואר תמצאו עבודה מושקעת של עיצוב מפואר במבנה שבעצם תוכנן במקור לשמש כארמון ציד. המבנה נבנה מחדש והוגדל ע"י מלך פרוסיה פרידריך הראשון, והוא חי בו עם בני משפחתו במשך שנים רבות.

הארמון מאכלס היום אינספור אוצרות מה-Kunstgewerbemuseum ועוקב אחר תולדות האמנויות הדקורטיביות במהלך המאות ה-16 עד ה-18. תשומת לב מיוחדת ניתנת לתקופות הרנסאנס, הבארוק והרוקו, באמצעות התערוכה הקבועה המתפרשת על פני שלוש קומות.

גולות הכותרת של המוזיאון כוללות את שער הכניסה עוצר הנשימה, כנסיית הארמון והסטודיו לשימור, וכן עבודות הגבס המקוריות מתקופת הבארוק שניכרות כמעט בכל חדר. ביחד עם גן מקסים בסגנון אנגלי, הביקור בארמון ובשטחו מהווה יום בילוי נעים מאוד, גם למשפחות שמתכננות טיול אל ברלין עם ילדים

להזמנת כרטיסים לארמון קופניק ברלין


המוזיאון לתרבויות אירופאיות (Museum of European Cultures): דלגו על התור

אחד המעניינים שבין מוזיאונים בברלין בו תגלו 280 אלף מוצגים המתמקדים בחיי היומיום, אמנות גרמנית ואמנות ממדינות אירופאיות אחרות, מהמאה ה-18 ועד היום. תמצאו כאן את אחת התערוכות הגדולות ביותר מסוגן באירופה, המציגה בדי טקסטיל, אמנות גרפית וצילומים. תוכלו לצפות באובייקטים היסטוריים של מיעוטים אתניים שונים מרחבי אירופה, כגון תרבות הלאפים (או סאמים) והטטרים של חצי האי קרים.

להזמנת כרטיסים למוזיאון לתרבויות אירופאיות בברלין


ספריית האמנויות (Kunstbibliothek): דלגו על התור

בעזרת הכרטיס שניתן להזמין בקישור תוכלו להימנע מהתורות הארוכים בכניסה לספרית האמנויות של ברלין ותגלו את אחד מן האוספים רחבי היריעה ביותר של אמנות, בחוויה שמשלבת סביבת מוזיאון מרתקת וספריית מחקר  פעילה.

כאן תעיינו בחפצים היסטוריים בחדרי הלימוד ותהנו מהתערוכות הרגילות ומהאירועים המיוחדים שמביאים יחד אמנות ואמנים מכל רחבי העולם.

להזמנת כרטיסים ללא המתנה בתור לספריית האמנויות בברלין

 

ברלין - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 4.17 (6 הצבעות)
Sending

תגובות 4

  • ברלין בחורף עם ילדים,
    כמה שהתאמצתי לא הצלחתי למצוא חומר אז הנה השנקל שלי ושל בת הכמעט 6.

    מלון: היינו במלון H10 בקודאם, מלון מושלם! זה אמנם לא מלון משפחות אבל מאוד סבלניים לאורחים קטנים, הצוות מהמם והמלון נקי עם חדרים מושקעים ממש, ארוחת הבוקר טעימה מאוד ויש מגוון גם שמתאים לילדים בררנים.

    הקודאם היא שדרת הקניות המרכזית בברלין, המיקום המושלם אם רוצים לשלב שופינג עם ילדים, הקור בחוץ מחייב להיכנס לחנויות כל הזמן כדי להתחמם.

    במרחק דקה וחצי נמצאת הכנסייה השבורה שם היה השוק הראשון שלנו, שוק חביב שמקיף את מרכז אירופה ויש בו המון דוכנים נחמדים שם בילינו את היום הראשון.

    למחרת רצינו להגיע לאוקוואריום וגן החיות וטעינו בכיוון והגענו לקולבו המפורסם KaDeWe, בשיטוט נכנסנו לחנויות וקנינו שטוית של חג מולד שזולות משמעותית מהשווקים.
    האקוואריום היה מקסים ובילינו שם כמעט 3 שעות בשיטוט בין הקומות, כשיצאנו הרגיש לי שגן החיות גדול עלינו אז חזרנו לכיוון KaDeWe ועלינו שם לקומת האוכל, יש שם כל מיני דוכנים, טעמנו אבל לא נפלנו, הבראטוורסט (נקניקיה גרמנית) בחוץ בדוכני הכריסמס היתה יותר טעימה בעיני שתינו.

    בערב יצאנו לשוק בפוטסדאמר פלאץ שהיה השוס של הטיול וחזרנו אליו מספר פעמים, יש שם מגלשת קרח והבת שלי עפה עליה, אני פחות אבל היא עלתה לבד, לא להיבהל מתורים ארוכים, בברלין תורים מתוקתקים במהירות ויעילות יוצאת דופן.

    למחרת בבוקר היה מינוס 2 מעלות, אז עלינו על אוטובוס תיירים חמים עם הסברים מוקלטים בעברית שאפשר לעלות ולרדת כשרוצים, ירדנו בצ'ק פוינט צ'ארלי לצילום מסורתי ואחר כך באלכסנדפלאץ, שם ברגע שבת הכמעט 6 ראתה את מגדל הטלוויזיה היא התעקשה לעלות, מיותר מיותר מיותר, במיוחד עם ילדים, משם נכנסנו לכנסיה הקתולית ולקתדרלה והיינו בשוק חג המולד, באלכסנדר פלאץ יש גלגל ענק, מתקנים ומשטח חביב להחלקה על הקרח, שוק גדול ויחסית לאחרים הרגיש מאוד עמוס. חזרנו לאוטובוס והשלמנו את הסיבוב שלו וחזרנו למלון, בערב שוב הגענו לפוטסדאמר פלאץ כי כאמור המגלשה לוקחת הכל.

    למחרת ירד גשם, היה לנו עוד יום באוטובוס אז פשוט נסענו בו, ירדנו בחנות הריטר ספורט שהיא אטרקציה אמיתית, לילדים בני 6 ומעלה שמסתדרים עם אנגלית יש שם סדנאות, בת הכמעט 6 בחרה את התוספות הכי הזויות והכינו לה שוקולד, הצוות שם ממש נחמד, למעלה יש בית קפה על טהרת השוקולד וטעים שם.
    משם היינו בשוק הכריסמס שנקרא ג'נדם מרקט, חמוד, יש שם מגוון מאכלים גרמניים ובערב יש שם הופעות חיות, שם אכלנו צהריים, משם המשכנו על האוטובוס ירדנו להצטלם בכל מיני נקודות וחזרנו לאוטובוס החמים.
    בערב סוני סנטר, בד"כ הוא מואר בכריסמס הוא חוויה מעולם אחר, שם היינו בלגולנד דיסקברי סנטר שהוא פשוט חוויה,מתאים עד גיל 8 אולי 9 לדעתי, משם קינחנו בעוד שני סיבובים על המגלשה.

    את היום האחרון פתחנו בגן החיות, בקיץ הוא בטוח מקסים, בחורף זה סיבוב מיותר, קר, החיות אם כבר הן בחוץ עומדות בפינות, עשינו וי על דוב הפנדה החדש, אמרנו שלום לדובת הקוטב וראינו צבועים וזאבים מייללים, אחרי שעתיים מיצינו וחזרנו למלון ברגל כשאנחנו עוברות דרך הקודאם.
    אחר הצהריים נסענו להיפרד מהמגלשה כי זה היה היום האחרון שלנו, אכלנו ארוחת ערב בהארד רוק קפה שהיה יקר, עמוס ודי מיותר ועשינו סיבוב נוסף בשוק של הכנסיה השבורה.

    לסיכום?
    השווקים של הכריסמס מהממים ומושקעים אבל די חוזרים על עצמם.
    לא לוותר על שתיית גלוויין ואג נוג, לילדים יש גירסא ללא אלכוהול וזה מחמם וכייפי.
    תאכלו בשווקים זה אוכל אוטנטי.
    הלגו בברלין זול מאוד, אל תתפתו ותחשבו על איך זה מגיע לארץ, אנחנו קנינו תיק נוסף בגלל עודף קניות.

    אני יודעת שלא עשינו הכל אבל בשורה התחתונה רצינו להנות מהאווירה וזה הושג.
    מבחינתי ברלין היא חד פעמית, לא מרגישה צורך לחזור אליה שוב, זאת עיר חביבה והיא ממש מתאימה לחוות בה כריסמס, הם חוגגים שם בגדול.

  • חזרנו אתמול וחייבת להמליץ ובגדול: ברלין עם ילדים (2.5 ו6)!
    טיסות: סדירות באלעל שהוזמנו לפני שמונה חודשים, עלו קצת יקר יותר אבל העדפנו לא לקחת סיכונים – כללו מדווזות, מקומות, ארוחה (סנדוויץ) ושעות נוחות.
    מלון: ברלין ברלין (Hotel Berlin, Berlin) המלון ממוקם כחמש דקות הליכה מהקודאם, מלון גדול מאוד עם ארוחת בוקר מגוון, חדר המשפחה היה נוח וכלל מיטה זוגית, ומיטת קומותיים. את ההזמנה למלון עשינו דרך איסתא (שם היה המחיר המשתלם ביותר).
    אטרקציות: התכנון בגדול היה אטרקציה או שתיים ליום ולזרום, דיי עמדנו בתוכנית אבל זרמנו בהתאם לרצון לקניות ולהסתובב קצת בעיר. העיר הייתה מלאה באנשים והיה פסטיבל קיץ – דוכנים ומוזיקה חיה באזור קודאם. היה כיף להסתובב בה. מזג האוויר היה 20-26 מעלות, טפטוף בקטנה.
    היום ראשון – התחלנו בסידורים (קניית סים, כרטיס welcome to berlin – הכרטיס מאפשר נסיעה חופשית בתחבורה הציבורים והנחה במגוון אטרקציות) הסתובבנו רגלית באזור אלכסנדרפלץ, בכל כיכר/מזרקה הילדים התרוצצו. צהרים אכלנו במסעדה ויאטנמית מקסימה (Pho Co Restaurant – Berlin Mitte) לאחר מכן הקטנה נרדמה בעגלה והמשכנו למוזיאון האשליות (Museum der Illusionen Berlin) המוזיאון נחמד, לא גדול אבל משעשע מאוד, משם המשכנו לרחבה שמול הדקטלון, הילדים העבירו כמעט שעה בקפיצות שם.
    היום שני – נסענו ברכבת לפוסטדאם להסתובב קצת – אנחנו התלהבנו מהמבנים המרשימים והילדים מהרחבות הגדולות שניתן להתרוצץ בהם, אכלנו שם צהרים במסעדת בורגרים (Peter Pane Burgergrill & Bar היו להם אחלה ארוחות ילדים והמבורגר טעים. לאחר הצהרים לקחנו רכבת חזרה לברלין וירדנו ליד המוזיאון הטכנולוגי (Stiftung Deutsches Technikmuseum) תצוגה יפה ומרשימה של כלי תחבורה משנת 1920 כולל הדגמות שלהם.
    היום שלישי – גן החיות והאקווריום (Zoo Berlin Berlin Acuarium) את גן החיות לא הצלחנו לראות את הכל כי הגדול לא הרגיש טוב ונאלץ לחזור למלון, לאחר התאוששות חזר אבל לא ניתן היה להיכנס שוב לגן חיות לאחר היציאה. הגן חיות מתאים ליום שלם – יש גן שעשועים גדול והרבה מv לראות. האקווריום נחמד – מורכב משלוש קומות בילוי של שעה וחצי שעתיים לכל היותר. משם נסענו לאולם התצוגה של מרצדס – ארבע קומות של תצוגת מכוניות ישנות וחדשות, בקומה הראשונה אזור בו ילדים (מעל גיל 5) יכולים לנהוג במיני מכוניות ללא עלות (ימי הפתיחה מצומצמים מאוד – ראשון 14-18, רביעי 10-18 ושבת 12-18). בערב אכלנו במסעדה איטלקית נחמדה Loggia.
    היום הרביעי – לגו דיסקברי (LEGOLAND Discovery Centre Berlin) במרכז סוני, אחת האטרקציות השוות! היינו שם כמעט שלוש שעות והיינו יכולים להמשיך. קרוסלה, רכב,, סרטי תלת מימד, ג'ימבורי, קיר טיפוס, כל גיל יכול למצוא מה לעשות שם. קנינו כרטיס משולב עם אטרקציה נוספת והלכנו אחרי ארוחת צהרים למאדאם טוסו (Madame Tussauds Berlin)- פחות מלהיב, והיה יותר בשבילנו המבוגרים משר לילדים. לאחר מכן התפצלנו לקניות (כי אי אפשר בלי)
    היום החמישי – מוזיאון הטבע (Natural Kunst Museum Berlin)- מוזיאון גדול ויפה מאוד, מגוון תצוגות של פוחלצים, ודינוזאורים, לאחר שעה וחצי – שעתיים מיצינו את המוזיאון. משם נסענו לחנות ריטר, שם עשינו שוקולד אישי (בוחרים את הטעמים לבד) – מגניב מאוד.
    היום השישי – מוזיאון הילדים (MACHmit Museum für Kinder מוזיאון נחמד מאוד, לא גדול, אפשר לגעת שם בהכל ולקטנה זה היה נהדר. בקומה העליונה יש סדנאות יצירה (גילוף בעץ, צביעה, נגרייה ועוד) ומתקן טיפוס גדול מעץ ממנו הילדים ממש נהנו, בילינו שם כמעט שלוש שעות. הלכנו צהרים במסעדה הודית (HoUdini Restaurant Cocktailbar) בקרבת המוזיאון שהגישה בופה שהתאים לילדים ולנו מנות רגילות. צמוד למסעדה יש גן שעשועים נחמד, שהילדים העבירו בו עוד שעה של השתוללות.
    סיכום – חזרנו עייפים אך מרוצים, לא הספקנו הרבה מהאטרקציות שרצינו, כי זרמנו בהתאם למצב רוח של הילדים ושלנו. עשינו לפני הנסיעה תכנון כללי של האטרקציות וכמו שכתבתי זרמנו. התלבטנו בהתחלה אם לעשות עצירה באמצע היום, אבל בגלל שהקטנה ישנה בעגלה והגדול זרם עשינו ימים מלאים (יציאה ב9:30 מהמלון עד 19:00 פלוס מינוס חזרה).

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל