מדריך למטייל הולנד

הולנד עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

עם מעל ל-16 מיליון תושבים על שטח קטן יחסית של רק 41,543 קמ"ר, הולנד היא מדינה המאוכלסת בצפיפות רבה, שלצד עיר הבירה המדהימה שלה אמסטרדם (Amsterdam), יש בה עוד ערים מעניינות רבות, ואיזור כפרי ציורי ועוצר נשימה המהווה מוקד משיכה אדיר לטיולי משפחות. בעברה, היתה הולנד כוח ימי אדיר ששלט באוקיינוסים ברחבי העולם, וכיום, אומה קטנה זו מתגאה בשפע של מורשת תרבותית ובצייריה המפורסמים, בטחנות הרוח, בקבקבי העץ ומוכרת בנוף המישורי המאפיין אותה.

דילים לאמסטרדם במבצע          |           טיולים מאורגנים בהולנד

הולנד (נקראת בהולנדית: Nederland, וגם המילה הלועזית Holland נפוצה, אולם היא אינה נכונה) היא מדינה באירופה, הגובלת מצדה המזרחי עם גרמניה, מצדה הדרומי בבלגיה. כיום הולנד היא מדינה אירופאית מודרנית, אשר שימרה את האופי הבינלאומי שלה וידועה במנטליות הליברלית שלה. גודלה המזערי מסביר פנים למטיילים ומשפחות רבות מגיעות אל הולנד עם ילדים לטיול משפחות, הנופים המגוונים יחד עם השלטים הרבים והנוחים לתיירים בדרכים הופכים את  הולנד ליעד ייחודי וקל למדי לגילוי ולחקירה במסגרת טיול עם ילדים. הולנד היא גם תוספת נהדרת בכל טיול משפחות באירופה.

מגיעים אל הולנד עם ילדים ושוקלים לשכור רכב ולטייל בארץ היפה? מומלץ לקרוא את המדריך המיוחד עם טיפים שיחסכו לכם מאות שקלים בהזמנת השכרת רכב בהולנד

לפני הזמנת טיסה להולנד כדאי לקרוא את המדריך המלא בנושא טיסות לאמסטרדם – השוואת חברות תעופה ואיתור טיסות זולות

רוצים לצאת מאמסטרדם ולטייל בהולנד ללא רכב שכור? אל תדלגו על המדריך המיוחד על תחבורה ציבורית בהולנד

במקום לשלם מאות שקלים על חבילות סלולריות יקרות במהלך הטיול בהולנד, מומלץ לבדוק את האופציות להזמנת סים או eSIM להולנד

אוהבים כדורגל? אל תוותרו על ההזדמנות לראות משחקי כדורגל בליגה ההולנדית

להולנד יש גם טריטוריות מחוץ לאירופה – באיים הקריביים היא גובלת עם צרפת, כאשר השטח ההולנדי סנט מארטן (Sint Maarten) גובל בשטח הצרפתי סן מרטן (Saint-Martin). השפה של הולנד נקראת הולנדית, והאנשים הולנדים. מאמר זה מתאר את החלק האירופי של ממלכת הולנד. מלבד חלק זה יש את האיים הקאריביים בונייר (Bonaire), סנט אוסטתיוס ((Sint Eustatius וסבא ((Saba, שלהם "עיריות מיוחדות", הנחשבות לשטחי הולנד באופן מלא. איים אלה, לצד שטחים נוספים השייכים להולנד מחוץ לאירופה כמו ארובה (Aruba), קוראסאו (Curaçao) וסנט מרטן (Sint Maarten) שהם חלק מממלכת הולנד.

מזג האוויר בהולנד

האקלים בהולנד ממוזג, מה שאומר שהקיצים קרירים באופן כללי והחורפים בדרך כלל מתונים. בכל אחד מחודשי השנה יש גשמים, למרות זאת, חלק מהחודשים מאוד יבשים או מאוד רטובים. הזמן הטוב ביותר לנסוע לטיול בהולנד הוא ממאי עד ספטמבר (טמפרטורה יומית מקסימלית 18/19° צלזיוס ועד 23° צלזיוס), אבל גם אפריל ואוקטובר יכולים להיות חודשים די טובים לבקר, אם יש לכם מזל ואין הרבה גשם.

אזורים בהולנד

הולנד היא ממלכה חוקתית, המחולקת ל-12 מחוזות (provincies). למרות שהולנד היא מדינה קטנה, מחוזות אלה מגוונים למדי ויש ביניהם הבדלים תרבותיים ולשוניים רבים היוצרים גיוון ושפע. ניתן לחלק את הולנד לארבעה אזורים:

מערב הולנד

איזור זה כולל את חבלי הארץ המכונים (פלבולנד [Flevoland], צפון הולנד [[North Holland, דרום הולנד [South Holland] ואוטרכט Utrecht]]). האזור שבדרך כלל נקרא רנדסטנד ((Randstad, הוא לב ליבה של הולנד, והוא כולל את ארבעת הערים הגדולות שלה, כמו גם נוף הולנדי כפרי טיפוסי.

צפון הולנד

(דרנטה [Drenthe], פריזלנד [Friesland], חרונינגן [Groningen]) – זהו האזור שמאוכלס בהכי פחות צפיפות בהולנד הצפופה, שברובו לא נחקר על ידי תיירים זרים, אך פופולרי מאוד בקרב המקומיים לתיירות פנים. איי פריזית המערביים (West Frisian Islands) הם יעדים מצוינים לטיול בטבע במשך כמה ימים, כמו גם אגמי פריזית (Frisian Lakes).

מזרח הולנד

(גרדלנד [[Gelderland, אוברג'יזל [[Overijssel) – כאן נמצא הפארק הלאומי הגדול ביותר של הולנד (Hoge Veluwe National Park), כמו גם הנזנסדן (Hanzesteden) היפה, ואף שבע הערים מימי הביניים השוכנות לאורך נהר האייסל [IJssel River] עם מרכזים היסטוריים מסורתיים, דוזברג [,[Doesburg זואלי [Zwolle], זוטפן[Zutphen]  ואחרות.

דרום הולנד

(לימבורג [Limburg], צפון בראבנט [North Brabant], זילנד [Zeeland]) – הדרום מובדל מן החלקים האחרים של הולנד בהיסטוריה הקתולית שלו, בחגיגות הקרנבל וב"דרך החיים הבורגונדית" שלו.

יעדים תיירותיים בהולנד

להולנד יש ערים ועיירות רבות שמעוררות עניין בקרב מטיילים, ולא מעט אטרקציות שמתאימות לטיולי משפחות עם ילדים. היעדים התיירותיים הבולטים ביותר בהולנד הם:

אמסטרדם (Amsterdam) – עיר הבירה של הולנד הידועה בעולם בעיקר בשל סיבות שפחות מתאימות לטיול משפחות, הקופי שופס ורובע החלונות האדומים. אך אמסטרדם היא יעד מעולה לטיול עם ילדים – יש בה ארכיטקטורה מרשימה, תעלות יפות (grachten), מוזיאונים מעולים ואווירה שמחה ושלווה

ארנהם (Arnhem) – עיר ירוקה על הריין (Rhine), שופעת בפארקים ידועים כמו וולוו ((Veluwe, סונסק (Sonsbeek) ומיינרסוויקי (Meinerswijk), ומכילה גם רבעים היסטוריים, אחוזות הולנדיות מרשימות ושלל אירועי תרבות.

דלפט (Delft) – עיר היסטורית שלא הושחתה, המפורסמת בכל העולם בעיטורי החרסינה הכחולה-לבנה.

חרונינגן (Groningen) – עיר סטודנטים עם אווירה רגועה וחיי לילה עד עלות השחר.

קוקנהוף (Keukenhof) – מדי שנה באביב פוקדים את העיר ההולנדית הקטנה מעל ל-800,000 מבקרים, הבאים לראות את שדות הפרחים האדירים שלה.

האג (The Hague) – בירת השיפוט העולמית בה יושב בית המשפט הבינלאומי, מקום מושבו של השלטון ומשפחת המלוכה של הולנד.

ליידן (Leiden) – עיר סטודנטים היסטורית עם האוניברסיטה הכי ותיקה בהולנד ועם שלושה מוזיאונים לאומיים.

מאסטריכט (Maastricht) – עיר מבוצרת מימי הביניים, שבה ניתן לראות את התרבות ואת סגנון הארכיטקטורה השונים של הדרום.

ניימיכן (Nijmegen) – העיר העתיקה ביותר בהולנד, הידועה בצעדות שלה, מזוהה עם פוליטיקה של איגודי עובדים, ויש בה אוכלוסייה של סטודנטים בעיקר.

רוטרדם (Rotterdam) – העיר הגדולה ביותר בהולנד, עם אדריכלות מודרנית, חיי לילה טובים, סצנת אמנות תוססת והנמל הגדול ביותר של אירופה.

אוטרכט (Utrecht) – העיר הנחמדה מציעה מרכז היסטורי, חנויות עתיקות ואת בית ריטפלד שרדר (Rietveld-Schröder House).

איינדהובן – עיר גדולה בדרום הולנד ובה שדה תעופה בין לאומי. איינדהובן ידועה כעיר מובילה בעולם התאורה לאחר שהיתה מרכז הפיתוח של קונצרן פיליפס וגם בזכות המון פארקים.

אפטלינג (Efteling) – פארק השעשועים הנודע, אחת מהאטרקציות המובילות לטיול בהולנד עם ילדים, עם שלל מתקני שעשועים ואלמנטים אגדיים כמו שדים וגמדים.

הפארק הלאומי הוג ולוו (Hoge Veluwe National Park) – הפארק הלאומי הגדול ביותר בהולנד עם אדמות בתוליות, דיונות חול וחורש טבעי.

קינדרדרייק (Kinderdijk) – טחנות הרוח שלה מייצגות את הנוף המזוהה עם הולנד במלוא הדרו.

סכוקלנד (Schokland) – אי שפונה מתושביו ב-1859, נותר בו כפר רפאים במצב שימור טוב.

דרום לימבורג (South Limburg) – נופים הרריים ירוקים, כפרים ציוריים, טירות ומטעים.

טקסל (Texel) – האי הגדול ביותר של הולנד מתאים לטיולי רכיבה על אופניים, הליכה, שחייה ורכיבה על סוסים.

אזור ואטרלנד ומחוז זאן (Waterland and Zaan Region) – כאן תמצאו שלל כפרים הולנדיים טיפוסיים עם קבקבי עץ, בתי עץ, טחנות רוח ואת הכפר זאן סכאנס Zaanse Schans)), שמוכרז כפרויקט לאומי לשימור ההיסטוריה, התרבות והמסורת ההולנדית הכפרית.וכולל מוזיאון רוח עם טחנות רוח הולנדיות ובתי זאנסה מסורתיים.

עלויות טיול בהולנד

הלינה והמזון הם הצד היקר של טיול בהולנד. כרטיסי רכבת, מוזיאונים, ואטרקציות זולים יחסית. מחירי השוק עבור ביגוד, מתנות וכו' דומים למרבית מערב אירופה; מוצרי האלקטרוניקה קצת יותר יקרים. בנזין, טבק ואלכוהול יקרים יחסית בשל היטלי המס. עם זאת מוצרי טבק עשויים להיחשב זולים לעומת המחירים בבריטניה. המחיר הממוצע לחפיסת מרלבורו (19 סיגריות) הוא €6,00.

אטרקציות מומלצות לטיול עם ילדים בהולנד

אמסטרדם (Amsterdam)

טיול משפחות בהולנד מתחיל כמעט תמיד בנחיתה באמסטרדם, וגם אם במקרה הגעתם להולנד בדרך אחרת – אל תחמיצו את אמסטרדם. ילדים יאהבו את סיורי התיירים בהפלגה בתעלה, שמספקים נוף של העיר מזווית שונה לגמרי. ילדים בד"כ מופתעים ומאושרים מהמספר העצום של בתי סירה בתעלות של אמסטרדם (שלחלקם יש גנים ומרפסות). ההולנדים מתייחסים לתעלות פשוט כאל עוד רחוב ולסירות כאל מבנים לכל דבר, ובהפלגה בתעלות ניתן לראות אפילו סירות המשמשות כמחסנים להשכרת אופניים וסירות שמשמשות כמחסה לחתולי רחוב.

אם אתם מתכננים טיול באמסטרדם עם ילדים קטנים, קחו בחשבון את מוזיאון המדע נמו (Nemo science museum), שנהדר לילדים קטנים. אם אתם נוסעים לטיול באמסטרדם עם ילדים גדולים יותר, האתרים המומלצים ביותר הם כמובן ביתה של אנה פרנק וגם המוזיאון הימי של הולנד (Scheepvaartmuseum) ואף הרייקסמוזיאום (Rijksmuseum – המוזיאון הלאומי של הולנד).

אמסטרדם עצמה, בתור בירה אירופאית מפוארת, היא מוזיאון אחד גדול באוויר הפתוח. המבנים העתיקים והמקושטים והרחובות הצרים מציעים הצצה אל ההיסטוריה. זוית היסטורית מומלצת לטיול משפחות באמסטרדם הם הבגינאז'ים ((Begijnhof, אלו הם כיכרות קטנים ומוסתרים שעשויים בסגנון הולנדי טיפוסי, שנוסדו במסגרת של קהילה דתית בשנת 1150. אל תדאגו בגלל מזג האוויר, גם בחורף אמסטרדם היא מקום מצוין לבקר בו – דאגו לביגוד חם ותנו לילדים ליהנות מהחוויה של שלג באמסטרדם.

רוטרדם (Rotterdam), מדורודם (Madurodam) וחוף הים ההולנדי

רוטרדם הידועה כנמל הגדול ביותר באירופה אך לא רבים יודעים כי היא, למעשה, העיר הגדולה ביותר בהולנד. יחד עם זאת אבל אין בה את המבנים ההיסטוריים ואת האווירה הבינלאומית התיירותית התוססת של אמסטרדם. לאורך ההיסטוריה היתה רוטרדם עיר מפוארת אך היא הופצצה קשות במהלך מלחמת העולם השנייה ונהרסה, אך בעקבות זאת היו בה יוזמות רבות לשחזר את העיר. כיום, רוטרדם ידועה בעיצוב האדריכלי המודרני שלה. כאמור, יש בה את הנמל הימי השני בגודלו בעולם (אחרי סינגפור), ונמל רוטרדם הוא בהחלט אתר מומלץ לטיול בהולנד עם ילדים. ניתן להזמין ב נמל רוטרדם סוגי שייט שונים. והילדים יידהמו לראות את ספינות המשא הענקיות העוגנות בנמל.

אטרקציה נוספת שיכולה להיות נחמדה לטיול משפחות ברוטרדם, היא לעלות לראש היורומאסט (Euromast), מגדל בגובה 185 מטר, ממנו יש תצפית מושלמת על הנופים היפים של רוטרדם והנמל. קומת התצפית של המגדל היא חוויה מרגשת הכוללת חלקים של הרצפה העשויים מזכוכית שקופה ומאפשרת תצפית של 360 מעלות, כאילו אתם עומדים בשמים. ילדים – וגם מבוגרים – עלולים לפחד, אבל יש אפשרויות לתצפית מושלמת גם בלי לעמוד על הזכוכית השקופה.

אתר מומלץ נוסף לטיול משפחות להולנד הוא העיר המיניאטורית מדורודם Madurodam)) הנמצאת בקרבת רוטרדם. מדורודם היא הולנד בצורה הזעירה ביותר שאפשר. בנו בה מחדש את כל החלקים המרכזיים והמפורסמים של המדינה, בסגנון מיניאטורי (כמו מיני ישראל).

בימים של מזג אוויר יפה מומלץ לנסוע משם לחוף הים שנמצא בסמוך למדורודם. החופים של הולנד מפורסמים ברצועות חול נקיות ורחבות מאוד. באיזור זה אפשר למצוא דיונות חול שמתאימות לטיולים רגליים משפחתיים נפלאים.

טירת דה האר באוטרכט (De Haar Castle in Utrecht)

הטירה האגדתית "דה האר" הנמצאת בעיר אוטרכט, יעד מומלץ לטיול משפחות בהולנד, מזכירה מיד לילדים סיפורי אגדות על אבירים ונסיכות. הטירה בת המאה ה- 14 ממוקמת במרכז הולנד, והיא שוחזרה במלואה לפני כמה שנים. יש בה סיורים מודרכים מדי יום, ובסופי שבוע וחגים יש סיורים מיוחדים לילדים, שמונחים על ידי ברונית אמיתית שהיא לא רק אצילה הולנדית אלא גם מומחית בבידור ילדים. ניתן גם לשוטט בגני הטירה המשתרעים על 135 דונם של גנים מטופחים בסגנון צרפתי.

הפארק הלאומי הוג ולוו (Hoge Veluwe)

אם אתם מתכננים טיול משפחות בהולנד במסלול הקלאסי לטיול בהולנד, מהחלק העירוני של מערב הולנד אל האזורים הכפריים והאותנטיים יותר של הולנד, התחנה הראשונה במסלול תהיה הוג ולוו (Hoge Veluwe). זהו הגן הלאומי הגדול ביותר במדינה והוא מומלץ לטיולים משפחתיים של יום אחד (לא כולל לינה בפארק).

חוץ מהנופים היפים, ניתן למצוא בפארק את את המוזיאון המפורסם לאמנות (הכולל גינה גדולה עם תצוגה של יצירת אמנות באוויר הפתוח, במיוחד לילדים), את אחוזת ג'כתיאוס (Jachthuis) המרשימה. ברחבי הפארק ניתן לקחת בהשאלה – בחינם – את האופניים הלבנים הידועים העומדים לרשות המבקרים, כדי להסתובב בפארק בקלות, בכל אחת מהכניסות לפארק תוכלו למצוא מאות אופניים לבנים. שימו לב – אי אפשר לנעול את האופניים, אם אתם נכנסים לאתר מסויים ומשאירים את האופניים בכניסה ייתכן שמישהו פשוט ייקח אותם…

יש בפארק הגדול גם מסלולי סיור באורכים שונים, וכמובן, לא מעט מסעדות. הפארק מציע שלל הפעלות מיוחדות לילדים בזמן החופשות מבית הספר.

חיטהורן (Giethoorn)

זהו אתר תיירות ייחודי, כפר קטן הממוקם על תעלות שהיקנו לו את הכינוי ונציה של הולנד. בתעלות הציוריות אפשר להפליג בסירות חשמליות שקטות במיוחד, הנקראות סירות לוחשות, אותן ניתן לשכור ולנווט לאיזה מסלול שרוצים. אל דאגה, אם תשכרו סירה ותצאו לשיט משפחתי בתעלות ותלכו לאיבוד, ישנם תמיד מסביב הרבה מקומיים שרגילים  לעזור לתיירים שהולכים לאיבוד בשיט ויושיטו עזרה ברוח טובה. בטיול בכפר תראו מראות הולנדיים טיפוסיים כמו בתי כפר יפים, עדרי פרות רועים באחו, אגם גדול. נסו להישאר בחיטהורן עד לשעות הערב, כאשר רוב התיירים עוזבים את הכפר. אכלו ארוחת ערב על אחת הטרסות בהן ניתן למצוא לא מעט ברים ומסעדות ותיהנו מאווירת הערב הרגועה.

אתרים מומלצים נוספים לטיול משפחות בהולנד עם ילדים:

תחנת החלל אקספו (Expo) בנורדוויק (Noordwijk) (שם נפתחה גם תערוכת החלל הקבועה הראשונה באירופה).

פארק השעשועים העצום אפטלינג (Efteling), בו אפשר לבלות גם כמה ימים.

העיר ליידן עם מוזיאון הטבע ((Naturalis המדהים המתמקד בבעלי חיים.

מוזיאון חיל האוויר הממלכתי בארנהם (Arnhem), הכולל פריטים רבים מתחום התעופה והלוחמה האווירית.

ים ואדן (Wadden), חלק ייחודי של הים הצפוני, שהוכר כאתר מורשת עולמית ע"י יונסקו.

האתר הסוריאליסטי רדיו קוטוויק (Kootwijk) שהיה בעבר מרכז תקשורת עולמי בגלי רדיו.

הגיאוגרפיה של הולנד

הולנד היא אחת המדינות הצפופות ביותר בעולם. לא משנה לאן הולכים, אף פעם לא ממש מתרחקים מהציוויליזציה. ערים יכולות להיות צפופות במיוחד באזור רנדסטנד ((Randstad, שבו הצפיפות היא בעיה רצינית. כמו כן מרבית הארץ שטוחה, ונמצאת בגובה פני הים או מתחת לגובה פני הים, מה שהופך אותה למקום אידיאלי לדיווש על אופניים. גבעות נמצאות רק בוולוו ((Veluwe ובדרום לימבורג (Limburg). האזורים הכפריים נשלטים במידה רבה על ידי חקלאות מתועשת: למרות צפיפות האוכלוסין, הולנד היא אחת מיצואניות המזון הגדולות בעולם.

אף על פי שישנן כמה פינות חמד הפזורות ברחבי הארץ, תיירים מצפים למצוא אזורים כפריים ציוריים, צבעונים וטחנות רוח, ועל כן הם עשויים להיות קצת בהלם מהצפיפות ההולנדית. הכפרים הציוריים, שדות הצבעונים וטחנות הרוח בהחלט נמצאים בהולנד, צריך רק למצוא אותם (למשל, בוואטרלנד  [Waterland] ובמחוז זאן [Zaan Region]) אך רוב ההולנדים מעולם לא היו שם באמת. המקומות היפים ביותר בהולנד הם ברוב הפעמים המקומות שידועים רק להולנדים עצמם. מומלץ לבקש מאדם הולנדי כמה רעיונות מה לראות בטיול משפחות בהולנד, זה יכול להיות מועיל. במקרה אחר, ניתן פשוט לבקר בחנויות תיירים מקומיות, המכונות VVV, שנמצאות בכל הערים הגדולות, ולבקש שם הכוונה וטיפים.

הגיאוגרפיה של הולנד מאופיינת במים. המדינה היא שתי וערב של נהרות, תעלות וסכרים, והחוף אף פעם אינו רחוק. החוף המערבי של הולנד הוא אחד החופים היפים ביותר שניתן למצוא בים הצפוני, והוא מושך אליו מיליוני אנשים מדי שנה, ביניהם גם הרבה תיירים גרמנים.

הולנד המסורתית

עבור זרים רבים, אין דבר שלוכד את תמצית הרעיון של הולנד יותר מאשר טחנות הרוח, קבקבי העץ, הצבעונים והשטחים המישוריים להפליא. למרות שחלק מהתכונות הללו הפכו לסטריאוטיפים, הרחוקים למעשה מחיי היום-יום של העם ההולנדי בימינו, יש בהם עדיין מידה רבה של אמת ושפע של אותנטיות. ההולנדים שימרו אלמנטים רבים מחלק זה של עברם, הן עבור התיירות והן מסיבות היסטוריות.

בעיר שכיידם (Schiedam), שהתפרסמה בעולם כולו בזכות משקה הג'ין (jenever) שלה, יש את טחנות הרוח הגבוהות ביותר בעולם, והן נמצאות במרכז העיר העתיקה והיפה שלה. קינדרדרייק (Kinderdijk) מתגאה ברשת של 19 תחנות רוח, שנהגו בעבר לייבש את ביצות מי הים הסמוכות להן. גם בזאן סכאנס ((Zaanse Schans יש טחנות רוח, ואף מוזיאון נחמד עם מלאכות מסורתיות ובתים הולנדיים ישנים לתצוגה.

כאשר חושבים על הכפרים ההולנדיים, רבים מדמיינים שטחי מרעה רחבים עם פרות בשחור לבן. זה אינו רחוק מהמציאות. חלק גדול מהמעטפת של המדינה, במיוחד בחלק המערבי שלה, מורכב מביצות מי ים שיובשו; זוהי קרקע מיובשת המופרדת בתעלות. אזורים כפריים אלה מנוקדים בכפרים ציוריים, בחוות ישנות, באחוזות קיץ מרשימות, וכמובן, בטחנות רוח; אזור ואטרלנד (Waterland) ומחוז זאן (Zaan Region) נופיים במיוחד. כדי לחוות את הפולקלור ההולנדי, ניתן לראות את סירות הבגדים והדייגים המסורתיות בוולנדאם (Volendam) או במרקן (Marken).

הולנד היא שחקן בינלאומי מרכזי בענף הפרחים. שדות הצבעונים הם עונתיים, והם ספציפיים לאזור בולב ((Bulb וכמה אזורים בצפון הולנד. הם אלטרנטיבה הולנדית יפה לשדות הלבנדר שניתן למצוא בצרפת. קוקנהוף (Keukenhof) המפורסם, גן הפרחים הגדול בעולם, נפתח רק בין מרץ למאי. טיול בקוקנהוף היא דרך מצוינת לראות את כל מה שיש לענף הפרחים ההולנדי להציע. דרך נוספת לראות את ההולנדים מציגים את הפרחים שלהם בגאווה היא על ידי ביקור במצעדי הפרחים, שנקראי בלומנקרוסו (Bloemencorso). במצעד מסוג זה המתקנים, המכוניות (במקרים מסוימים) והסירות מעוצבים להפליא או מכוסים בפרחים.

לכל אחד מהמצעדים יש נושא מרכזי, אופי וקסם משלו. ערים ואזורים רבים בהולנד מקיימים תהלוכות מדי שנה. הם יכולים להיות יעדים נהדרים לטיולי אופניים או לשמש בסיס נוח, שאפשר לצאת ממנו לחקור ערים ואזורים. בגבעות של דרום לימבורג (Limburg) ניתן למצוא בתים הבנויים בסגנון אופייני, ממוסגר בעץ, והרבה טירות. מחוז גלרדלנד ((Gelderland משלב טירות רבות (ארמון  לו (Loo) באפלדורן (Apeldoorn) הוא גולת הכותרת, עם הנופים הטבעיים של ולוו ((Veluwe. אל דאגה, אם אתם באזור אחר בהולנד: גם שם תמצאו נוף כפרי יפהפה, הוא נמצא בכל מחוז הולנדי.

מה לעשות בטיול בהולנד

אחת מהפעילויות הפופולריות ביותר בקרב ההולנדים היא רכיבה על אופניים. ויש לכך סיבה – בהולנד יש כ-22,000 ק"מ שבילי אופניים ייעודיים, הפרושים לרוחב ולאורך המדינה, רבים מהם ממוספרים. זה קל מאוד – צריך רק לבחור מספר, ולהתחיל לדווש! האזורים הנופיים הותאמו במיוחד לרכיבה על אופניים, והם כוללים את הריאה הירוקה פארק הוג ולוו (Hoge Veluwe National (Park, דרום לימבורג (Limburg), וואטרלנד ((Waterland ומחוז זאן Zaan Region)). כדאי רק להיות מודעים לכך שהרוחות יכולות להיות חזקות (בגלל המישורים), וכי החורפים יכולים להיות קרים וגשומים.

קו החוף ההולנדי מונה כ-1,245 ק"מ של קו חוף עם חופי ים רבים. הפעילויות הפופולריות בחופי הים של הולנד כוללות שחייה ושיזוף, אך אלה מוגבלים בעיקר לימי קיץ חמים. יש לצפות לכך שחוף הים הפופולרי ביננגן (Scheveningen) הופך צפוף מאוד כאשר הטמפרטורות עולות. עוד חופים רכים וידידותיים לכל המשפחה כוללים את זנדבוט (Zandvoort), בלומנדל ((Bloemendaal , ברגן (Bergen) והאיי הפריזיים המערביים (West Frisian Islands).

ספורט ימי הוא פעילות נוספת שאומצה בעיקר על ידי המקומיים. אמנם ניתן למצוא אגמים בכל מחוז, אבל האגמים הפריזיים (Frisian) הם המצטיינים ביותר בספורט ימי, במיוחד בתקופת סניוויק (Sneekweek) השנתית שפותחת את עונת השייט. ניתן לעשות בהולנד שייט בסירה ללא רישיון כל עוד אורכה של הסירה אינו עולה על 15 מטר ו/או מהירותה אינה עולה על 20 קילומטר בשעה. אזורים אחרים עשירים באגמים כוללים את וידג'דמרן (Wijdemeren) קאג ( (Kaag ואלסמר ((Aalsmeer. רוב האגמים הללו הם מאוד רגועים, עם אפשרויות של צניחת רחיפה ורפטינג.

בהולנד פועלים ארגוני מידע תיירותיים מקומיים ללא כוונת רווח שנקראים ברוב המקומות 'VVV', והם יכולים ליידע את מי שמעוניין בכך בפעילויות המאורגנות שמתקיימות במהלך תקופת השהות במקום, פשוט היכנסו ושאלו.

ערים היסטוריות בהולנד

שיטוט בעיר המקסימה אמסטרדם, עם התעלות היפות ומאות האנדרטאות מהמאה ה-17, היא פתיחה מומלצת לטיול בהולנד. עבור רוב האנשים, טיול בהולנד לא יהיה שלם ללא יום בבירה ההומה שלה אמסטרדם. אף על פי כן, זוהי רק אחת מהערים ההיסטוריות היפות הרבות שיש להולנד להציע.

לפני עליית אמסטרדם לתהילה במאות ה-16 המאוחרות, העיר המבוצרת אוטרכט (Utrecht) הייתה העיר החשובה ביותר בהולנד. חלק גדול ממבני ימי הביניים של אוטרכט נשארו, עם התעלות שמקיפות מבנים העומדים על רציף, המון בניינים מימי הביניים המוקדמים וכמה כנסיות עתיקות מרשימות. לעתים קרובות נטען גם שהעיר מאסטריכט (Maastricht) היא היפה ביותר בהולנד. היא ידועה בסמטאות הרומנטיות שלה, במונומנטים העתיקים, ובמה שההולנדים נוהגים לכנות – האווירה ה"בורגונדית" שלה.

העיר ליידן (Leiden), מקום הולדתו של  הצייר הידוע רמברנדט וביתה של האוניברסיטה העתיקה ביותר בהולנד, היא עוד עיר יפה עם תעלות, רחובות צרים, ו-2,700 אנדרטאות. האג (The Hague) נקראת לעתים קרובות "בירת השיפוט של העולם", כיוון שהוא מפורסמת בבית המשפט הבינלאומי, בארמון השלום ובארגונים הבינלאומיים הרבים שנמצאים בה. היא עיר מרווחת, עם אחוזות גדולות, וכדאי לראות בה את ביננהוף (Binnenhof) העתיקה, שם היה מושבה של ממשלת הולנד במשך מאות שנים. כמו כן מומלץ לשקול ביקור גם במרכזי העיר העתיקים המדהימים של הארלם (Haarlem), דלפט (Delft), הרטוגנבוש ('s-Hertogenbosch), אלקמאר (Alkmaar), גאודה (Gouda) ואמרספורט (Amersfoort).

מוזיאונים לאמנות בהולנד

בהתחשב בגודלה הזעיר, הולנד העמידה מספר מרשים של ציירים בעלי שם עולמי. אמנות הציור פרחה במאות ה-17, כאשר הרפובליקה ההולנדית שגשגה במיוחד, אבל אמנים ידועים חיו בארץ גם לפני ואחרי תקופה זו.

רמברנדט, יאן ורמר, וינסנט ואן גוך, פרנס האלס, יאן סטין, יקוב ואן רויסדאל, ופיט מונדריאן הם רק כמה מן הציירים ההולנדים שיצירותיהם מעטרות בימינו את קירות המוזיאונים הגדולים ביותר בעולם. למרבה המזל, כמה מהמוזיאונים ברמה עולמית הללו אף נמצאים בהולנד. ברובע המוזיאונים של אמסטרדם ניתן למצוא את ריג'קמוזיאון (Rijksmuseum), מוזיאון ואן גוך ומוזיאון סדליק (Stedelijk) ממש אחד ליד השני, בכל השלושה ניתן למצוא אוספים מעולים. במוזיאונים בויג'מנס ((Boijmans וואן בונינגן (Beuningen) ברוטרדם יש גם אוסף עצום של ציורים, כולל של רמברנדט, ואן גוך וציירים מאסטרים זרים.

מוזיאון האמנות מולר-קרולר (Kröller-Müller) ממוקם בפארק הלאומי הוג ולוו, עם האוסף השני בגודלו בעולם של יצירות ואן גוך (השני אחרי מוזיאון ואן גוך באמסטרדם). מוזיאון אחר שפחות ממוקד באמנות הולנדית, אבל מחזיק אוסף מודרני ייחודי, הוא מוזיאון ואן אבה בעיר איינדהובן Van Abbe) Museum in Eindhoven). ערים נוספות בהולנד עם מוזיאונים בולטים לאמנות הן גרונינגן (Groningen) עם מוזיאון גרונינגור (Groninger), והארלם עם מוזיאון פרנס האלס (Frans Hals Museum). במוזיאון הרמיטאז' Hermitage) ), שזה עתה הוקם באמסטרדם, יש את כל הפאר של אחיו הגדול הממוקם בסנט פטרסבורג, עם תערוכות מתחלפות בעלי אוריינטציה רוסית.

האויב הגדול של הולנד: הים

ההולנדים ידועים במאבקם עם הים. כמעצמה ימית לשעבר, הולנד חייבת את תקופת תור הזהב שלה במאה ה-17 לימים שלה, והיא עדיין תלויה בהם מאוד לצורכי מסחר ודיג, כפי שמדגים הנמל המסיבי, המודרני, ברוטרדם. עם זאת, המים גם גרמו לשיטפונות נוראיים ולהפסדים גדולים במשך מאות שנים, כאשר חלק נרחב מקרקעות המדינה נמצאים כיום מתחת לפני הים.

הניסיונות של ההולנדים להגן על אדמותיהם נגד הים עם סכרים מתועדים החל מהמאה ה-12, אך הם החלו ככל הנראה כבר לפני כ-2000 שנים. גל אדיר ב-1287 יצר את לזוידרזי (Zuiderzee) הגדולה, לשון ים, שמוכרת כיום כאייסלמיר (IJsselmeer). מתקופה זו ואילך, החל תהליך ארוך של החזרת אדמות שהופסדו לטובת הים, שדורות של מהנדסים ופועלים הולנדים לקחו בו חלק. טחנות רוח ורשתות נרחבות של סכרים נוצרו כדי לשאוב את המים, וכך נוצרו אזורי ביצות מי הים המיובשות. אחת מביצות מי הים המיובשות היא בימסטר פולדר ((Beemster Polder, וכאשר מגיעים לשם לביקור, אפשר לקבל כבונוס גם את התצפית על הביצורים המגנים על אמסטרדם.

אחרי עוד מבול הרסני בשנת 1916, המדינה פתחה בעבודות אגם לזוידרזי (Zuiderzee), עם התחייבות לאומית להשיב את אגם לזוידרזי אחת ולתמיד. בשנות ה-30 של המאה ה-20, נבנה כביש אפסלואידיק (Afsluitdijk) המרשים, המפריד בין האגם לים, והוא הפך את ביצת מי הים היבשה לאגם מים מתוק בשם אייסלמיר (IJsselmeer). מוזיאון לזוידרזי היפה באנקוויזן (Enkhuizen) מוקדש למורשת התרבותית ולפולקלור של האזור, כמו גם להיסטוריה הימית של לזוידרזי.

עוד שיטפון הרסני היכה במדינה בשנת 1953, וגרם 1836 מקרי מוות במחוז זילנד (Zeeland). בחמישים השנים הבאות, יצאו לפועל עבודות דלתא (Delta) המפורסמות, שמטרתן להגן על החלק המערבי של דרום הולנד מפני הצפה. ניתן לבקר במרכזי המבקרים השונים, כשהבולט שבהם הוא פארק ניג'ה יאנס Neeltje Jans ליד אוסטרכרגריק (Oosterscheldekering ) (שנמצא ממזרח ל- Scheldt Storm Surge Barrier). האגודה האמריקנית להנדסה אזרחית הכירה בעבודות ההנדסיות של לזוידרזי ובדלתא יחד, כאחד משבעת פלאי העולם המודרני.

פסטיבלים בהולנד

לפסטיבלים המאורגנים הגדולים והידועים בהולנד כגון לואוולנדס (השפלה, Lowlands) דאנסוואלי (עמק הריקוד, Dancevalley) פינקפופ (פופ ורוד, Pinkpop) וסנסיישן (תחושה, Sensation), בדרך כלל הכרטיסים אוזלים בקופות מהר מאוד. על כן מומלץ לרכוש כרטיסים לפני שהולכים לפסטיבל. כדי להימנע מאכזבה, כדאי לקנות אותם כמה שיותר מוקדם. לרוב הפסטיבלים החינמיים כגון קרנבל (Carnaval), היום של המלך/המלכה (Queens/Kings day) וויארדגפישן (Vierdaagsefeesten), אין צורך בכרטיס.

בדרום הולנד, צפון בראבנט (North Brabant), לימבורג (Limburg) ובמידה מועטה יותר גם בטוונטה (Twente), אוברג'סל (Overijssel) והדרום של גלדרלנד (Gelderland), מתקיימת מדי שנה החגיגה הקתולית של הקרנבל (Carnaval) מאז ימי הביניים. היא מתרחשת מיד לפני הצום הנוצרי (Lent); בדרך כלל במהלך חודש פברואר או מרץ. בעיקר בלימבורג (Limburg) – שם הקרנבל נקרא ואסטבון (vastelaovend) – הקרנבל נחגג בצורה מאוד מסורתית – כל עיר זוכה לשם חדש והיא נשלטת באופן סמלי על ידי אגודת-הקרנבל המקומית. מצופה מהמבקרים בקרנבל להופיע בתחפושת מוזרה או מצחיקה. ניתן לראות בערים תהלוכות רבות בימי ראשון, ולפעמים הם מתרחשים גם בימי שני. לעתים מצעדים מתקיימים גם בערב, בדרך כלל בימי שבת כל העגלות מוארות באורות קטנים רבים. בשאר ימות השבוע, ניתן למצוא פעילויות רבות, החל מציורי מדרכות (stoepkrijten), תחרויות שתיית בירה, בחלק מהפעילויות קוד הלבוש הוא כמו בחתונה כפרית ( "boerebroelof", זוהי מסורת כמעט בכל עיר בלימבורג ובחלקים בצפון בראבנט [North Brabant]). מומלץ להשתתף בקרנבלים של הערים: Venlo (Jocus Riék), 's-Hertogenbosch (Oeteldonk) and Maastricht (Mestreech).

פסטיבל היום של המלך/המלכה מתקיים מדי שנה ב-27 באפריל בכל רחבי הולנד (למעט אם היום הזה יוצא יום ראשון, אז הוא יתקיים בשבת שלפני). בכל כפר ועיירה, ניתן למצוא הולנדים מפזזים, שווקים הולנדיים חינמיים ומשחקי הולנדים אותנטיים. כיום היום של המלך/מלכה הפך להיות יותר יום של פסטיבלים ומסיבות. מומלץ ללבוש בו בגדים כתומים, רוב ההולנדים מתלבשים ביום זה בצבע הלאומי שלהם. העיר המומלצת להשתתף ביום זה היא אמסטרדם, כי זה אחד האירועים הגדולים של השנה. בכמה ערים גדולות (בעיקר בהאג [Hague] ואוטרכט [Utrecht]), החגיגות מתחילות בערב של ה-26 באפריל. יום המלך/מלכה היה בעבר יום המלכה (Koninginnedag), אשר התקיים ב-30 באפריל.

פסטיבל פינקפופ (Pinkpop) הוא פסטיבל פופ שנערך במשך שלושה ימים בכל שנה בחג השבועות ("Pinksteren") בלנדגראפ (Landgraaf), לימבורג.

פופסטיבל ארצות השפלה  (Lowlands popfestival) – מתקיים במשך כל השבוע האחרון של אוגוסט בבידהוזן, פלבולנד (Biddinghuizen, Flevoland). בפסטיבל הזה מנגנים מוזיקת פופ, רוק ומוסיקת חיה אלטרנטיבית, כמו כן מתקיימות בו הצגות תיאטרון.

קרנבל קיץ (Summercarnaval) – זהו מצעד גדול העובר דרך מרכז רוטרדם. אחד האירועים הגדולים ביותר בהולנד.

מצעד מחולות היינקן (Heineken Dance Parade) – מצעד ריקודים גדול שעובר דרך רוטרדם. במידה רבה נחגג ברוח מצעד האהבה הפופולרי בגרמניה.

פסטיבל הג'אז של הים הצפוני (Northsea Jazz Festival) – פסטיבל ג'אז הקיץ הגדול, שנערך באיצטדיון אהוי (Ahoy), ברוטרדם, מאז 2006, מאז שהוא עבר לשם מהאג (Hague). בסביבות כ-1800 מופעי ג'אז, בלוז, פאנק, נשמה, היפ הופ, לטיני ומוזיקת R & B מנגנים בו במהלך שלושה ימים אלו.

וירדגספיסטן (Vierdaagsefeesten) – פסטיבל קיץ בעיר ניימיכן (Nijmegen) שנמשך שבעה ימים, במהלך הניימיכן ויברדג'ס (Nijmeegse Vierdaagse), שחל תמיד ב-3 ביולי. הניימיכן ויברדג'ס (Nijmeegse Vierdaagse) הוא אירוע הליכה שבו אנשים הולכים מסלול של 30-50 ק"מ במשך ארבעה ימים ברציפות. ניתן להצטרף לטיול רק עם הרשמה מראש. החגיגות (שאותם פוקדים בעיקר ההולכים) מתחילות כבר בסוף השבוע שלפני התאריך הזה ועד סוף השבוע שלאחריו. פוקדים אותו למעלה מ-1 מיליון משתתפים. במהלך ימי הפסטיבל, יש אזור שבו מופיעות כל הלהקות ההולנדיות המובילות, מכל הז'אנרים: פופ, אלטרנטיבי, רוק ומוסיקה לריקודים אלקטרונית. וכמובן ניתן למצוא חגיגות חוצות וברים רבים.

תחושה (Sensation) (מוכר באופן רשמי בשם תחושה לבנה [Sensation White]) – זוהי אחת המסיבות המוכרות ביותר בעולם, שארגן ID&T, במהלכה 40,000 איש מתלבשים בלבן ומתאספים על מנת להאזין לתקליטנים גדולים ולתקליטנים עולים המנגנים מוסיקת האוס. יש לפסטיבל זה כמה גרסאות בינלאומיות דומות המתארגנות מספר פעמים בשנה ברחבי העולם, כשהקונצרט המרכזי ארנה (ArenA) מתקיים באמסטרדם מדי קיץ. פסטיבל סנסציה שחורה (עם מוסיקה בסגנון Hardstyle) התארח בעבר מדי שנה באותו מקום, אולם עכשיו הוא עבר לבלגיה במקום.

עמק הדאנס (Dance Valley) – הוא פסטיבל הדאנס הגדול והוותיק, עם למעלה מ-40000 מבקרים. הוא מתקיים מדי שנה בסוף השבוע הראשון של אוגוסט בפארק ספרווד (Spaarnwoude), ליד נמל התעופה סכיפהול (Schiphol Airport). הדגש הוא על חגיגות קיץ, והוא מארח גם אוהלי קרקס שבכל אחד מהם מושמע ז'אנר שונה של מוסיקת ריקודים.

ארץ המסתורין (Mystery Land) – פסטיבל דאנס בנושא ילדי הפרחים. מתקיים בשבוע האחרון של חודש אוגוסט, קרוב לשדה התעופה סכיפהול (Schiphol Airpor). מתנגנים בו מרבית הז'אנרים של דאנס, כולל אלקטרו. מתקיימות בו גם פעילויות כגון סדנאות תיאטרון, אשר בדרך כלל נדיר למצוא בפסטיבלי מוזיקה אלקטרונית.

דפקון (Defqon.1) – פסטיבל דאנס המתמקד בסגנונות קיצוניים של מוזיקה אלקטרונית כגון Hardstyle והארדקור. ממוקם בפלבולנד (Flevoland), בדרך כלל מתקיים באמצע חודש יוני, אם כי בשנת 2009 התקיים באמצע ספטמבר.

בכל שנתיים, הולנד חוטפת את טירוף הכדורגל בין אם זה בגלל אליפות אירופה או המונדיאל. רחובות שלמים מקושטים בדגלים כתומים, הצבע הלאומי של המדינה. זה לא נדיר בהולנד שכחמישים אחוז מהאוכלוסייה צופים במשחק כדורגל אם מדובר במשחק חשוב במיוחד, פשוטו כמשמעו. לעתים קרובות ערים גדולות מציבות מסכי טלוויזיה גדולים בכיכרות עבור הציבור הרחב, כמו ברמברנדפטין (Rembrandtplein) באמסטרדם. גם בתי קפה וברים הם מקומות פופולריים לצפות בהם במשחקי כדורגל.

מסעדות בהולנד

מכיוון שההולנדים בדרך כלל אוכלים מזון הולנדי ביתי, רוב המסעדות מתמחות בכל דבר – מלבד באוכל הולנדי. בכל עיר בגודל בינוני ומעלה בהולנד יש מסעדה סינית/אינדונזית, לעתים קרובות מסעדה שמצוין בה הקיצור Chin./Ind, זוהי מסעדה, שבה ניתן לאכול שילוב של מנות סיניות ואינדונזיות. בדרך כלל המנות גדולות והתשלום נמוך. מוטב שלא לצפות למטבח סיני או אינדונזי אותנטי, מכיוון שהטעם האינדונזי/סיני עבר התאמה לחך ההולנדי. מסעדות אלה הושפעו מהמושבות ההולנדיות בהודו המזרחית (כיום אינדונזיה) בתקופה שבה היא השתייכה להולנד. מאכלים אופייניים הם אורז מטוגן (אינדונזית: nasi goreng), בקמי (bakmi) מטוגן (bami goreng) וקרקרים סרטניים (kroepoek). ההמלצה היא על מנת האורז ההולנדית-האינדונזית המפורסמת (רייסטאפל rijsttafel), שהיא שילוב של כמה מנות קטנות מאיי הודו המזרחיים, לדומה לנאסי פדאנג (nasi padang) של אינדונזיה. לרוב המסעדות הללו יש אזור ישיבה פנימי ואזור נפרד לטייק אווי עם מחירים נמוכים יותר.

מלבד מסעדות סיניות/אינדונזיות, בערים הגדולות ניתן למצוא מבחר גדול של מסעדות עם תפריט מזרח תיכוני במחירי מציאה. המנות הפופולריות הן שווארמה (shoarma)  לחמג'ון lahmacun)  – נקרא לעתים פיצה טורקית) ופלאפל. גם מסעדות ארגנטינאיות, צרפתיות, איטלקיות, יפניות, מקסיקניות, ספרדיות, ומנות מהמטבח התאילנדי מצויות בשפע בהולנד.

מסעדות הולנדיות מודרניות שמגישות אוכל באיכות טובה הן יחסית יקרות בהשוואה למדינות שבסביבה. רוב הזמן, הרווח שלהן מושג ממכירת המשקאות והקינוחים, כדאי להיות זהירים אם התקציב מוגבל – בד"כ יוצאים ממסעדות כאלו עם חשבון משמעותי. בהולנד, ללכת למסעדה לא נתפס באופן כללי כדרך מהירה לאכול, אלא כלילה מיוחד בחוץ במחיצת חברים או משפחה, זהו בילוי אשר יכול להימשך כמה שעות. במסעדות ההולנדיות מנות המזון אינן גדולות, כיוון שבדרך כלל אנשים אוכלים 3 מנות (ראשונה, עיקרית וקינוח). המשקאות מוגשים בכוסות קטנות ואין מילוי חוזר חינם. תשלומי מיסים ושירות כלולים במחירים שבתפריט. התשר אינו חובה ונתפס כאות הוקרה, לא כאמצעי הבא לפצות על משכורת זעירה. במקרה שכן רוצים להשאיר טיפ, כלל האצבע הוא לעגל עד ל-10 אחוזים.

החל מה-1 ביולי 2008, העישון נאסר בכל המסעדות, בתי הקפה, ברים, אוהלי פסטיבל ומועדוני הלילה בהולנד. העישון מותר רק באזורי עישון נפרדים, מגודרים, שבהם העובדים אינם רשאים לשרת. הצוות רשאי להיכנס לאזורים אלה רק במצבי חירום.

מזנונים

במרכזי הערים, בסמוך לאזורי תחבורה ציבוריים או אפילו ברבעים השקטים ניתן למצוא מזנונים, המכונים לעיתים frituur או קפיטריות. מזנונים אלו הם פחות או יותר האנטיתזה של המסעדות ההולנדיות המהודרות, אבל המנות המהירות  שלהם נחשבות אופייניות למטבח ההולנדי, וגולים הולנדיים רבים מתגעגעים אליהם כאשר הם בחו"ל.

ה-Febo הפופולריות, הן בעיקרון מכונות אוטומט ענקיות, המופעלות במטבע של אירו או שתיים ומספקות חטיף על פי בחירה.

המזון המהיר הפופולרי ביותר בהולנד הוא צ'יפס, המוכר כ- patat ברוב המדינה ובתור friet בדרום הולנד. הדרך "הרגילה" בהולנד היא להזמין אותו עם מיונז.

צמחונות

לצמחונים לא צריכה להיות שום בעיה בהולנד. 4.5 אחוזים מכלל האוכלוסייה ההולנדית הם צמחונים וברוב המסעדות יש לפחות אפשרות צמחונית אחת בתפריט, או שהם מכינים מנה צמחונית לפי דרישה, אם מבקשים את זה. ברוב הסופרמרקטים מוכרים מוצרים צמחוניים או שקיימת מחלקה בסופרמרקט המוקדשת רק למוצרים צמחוניים. אם אתם צמחונים מומלץ להזכיר במפורש מה אתם לא אוכלים למלצר (בשר, דגים, חלב, ביצים), מפני שלא לכולם יש את אותה הגדרה של צמחונות. מציאת אופציה צמחונית במסעדת מזון מהיר עלולה להיות מאתגרת. חנויות צ'יפ (Chip) שמוכרות המבורגרים צמחוניים קיימות, אך הן היוצא מן הכלל; צ'יפס קאוספס (kaassoufflés) הוא לרוב האפשרות הצמחונית היחידה במסעדות המזון המהיר.

לינה בהולנד

קיים מגוון רחב של אפשרויות לינה בהולנד, הנמצאות באזורי תיירות מרכזיים, לרבות אתרים פופולריים לתיירות פנים, כגון וילאו (Veluwe). באזורים שאינם תיירותיים, אפשרויות הלינה לתיירים מאוד מוגבלות בד"כ. המחירים גבוהים בדרך כלל. חדרים בתקציב נמוך מתחילים בסביבות €20 לאדם ומעלה. ביקוש עונתי והזמינות יכולים לגרום לעליית מחירים דרמטית, במיוחד באמסטרדם. בערי הולנד יש כמובן מיגוון רחב של בתי מלון.

השכרת דירה לטווח קצר זמינה בערים, אבל עלולה להיות לא חוקית. בעוד שברוב הדירות יש מינימום שהייה של שלושה לילות, התהליך של ביצוע הזמנות ובדיקה יהיה זהה בדרך כלל לזה של השוהה במלון, למעט, יש לציין, שלרוב ידרשו פיקדון בכרטיס אשראי, ואת תשלום היתרה ביורו בעת ההגעה.

בתי נופש להשכרה פופולריים בהולנד, בעיקר באזורים כפריים. הבתים הקטנים האלה באים במיגוון רחב: הם יכולים להיות פשוטים או מפוארים, מקומות מבודדים או כאלה שהם חלק מפארק גדול במיוחד עם המון בתים זהים המופעלים על ידי בעלים פרטיים כמו גם רשתות גדולות. בטראוורסיה (Traversia) יש את האוסף הגדול ביותר של בתי נופש להשכרה בהולנד, השייכים לבעלים הולנדיים. במקומות שהבעלות היא פרטית, האפשרויות יכולות להיות לפעמים חוויה מקומית, אותנטית יותר (למשל אם המיקום הוא למשל בבתים-ממוסגרי עץ בדרום לימבורג),

אכסניות הנוער ההולנדיות הרשמיות נקראות "הישאר אוקיי" (Stay Okay), אבל הן לא נפוצות כמו באנגליה למשל. כמו כן, אין מטבח לרשות האורחים, אז ניתן לאכול או את מה שיש בתפריט או בחוץ. מלבד אכסניות הנוער ההולנדיות הרשמיות יש שפע של אכסניות אחרות הפרוסות ברחבי המדינה. אכסניות פופולריות הן אכסניות החזיר המעופף (Flying Pig Hostels) בנורדוויק (Noordwijk) ובאמסטרדם, אשר מספקות מטבח לשימוש האורחים ויש להן מדיניות עישון ליברלית.

אפשרות נוספת היא שהייה במסגרת מיטה וארוחת בוקר. יש מבחר אופציות כאלה בערים הגדולות, אבל יש גם הרבה אפשרויות כאלה בערים קטנות ובכפרים. המחירים הם בדרך כלל €40-€100, תלוי במספר הדיירים ובעונה. באכסניות שמציעות מיטה וארוחת בוקר לא מציעים את כל השירותים כמו במלונות הגדולים, אבל השירות ידידותי בדרך כלל ואישי. כמו כן, לרוב סידורי לינה וארוחת בוקר נמצאים לאורך מסלולי הליכה פופולריים ושבילי אופניים.

אם אתם נוסעים באופניים או ברגל, ישנה רשימה של 3600 כתובות שבהן ניתן לשהות בבתים פרטיים עם לינה וארוחת בוקר במחיר של לכל היותר 18,50€ לאדם ללילה, למרות שנוסף לכך חייבים לשלם €9 לחברה שמפעילה את התכנית זו. זה נקרא: Vrienden op de fiet.

שמירה על הבריאות בטיול בהולנד

להולנד יש את מי הברז הכי טובים בעולם. הם נחשבים אפילו לאיכות דומה או טובה יותר מאשר מינרליים טבעיים או מי מעיין, הם מופצים בכל בית ומפוקחים ע"י רשויות מים. מזון (לרכוש בסופרמרקט או לאכול במסעדה) לא צריך להוות גם כן שום בעיה. מערכת הבריאות היא מעולה כמו בשאר מערב אירופה וברוב הערים יש בתי חולים שבהם בדרך כלל רוב הצוות מדבר אנגלית (לפחות כל הצוות הרפואי). באופן כללי, מספיק להיזהר ולהסתמך על השכל הישר, כמו שהייתם מתנהגים בישראל.

בקיץ, באזורי שחייה,  (במקומות עם מים מתוקים בעיקר) עלולים להיות מין אצות כחולות הנודעות לשמצה, כחוליות מסריחות למדי אשר כאשר הן מתות, הן משחררות רעלים למים. כאשר זה מתרחש, אמור להיות תמרור בכניסה לאזור או ליד המים שבו כתוב משהו כמו: "waarschuwing: blauwalg". במקרה של ספק, מומלץ לשאול מישהו.

בעת הליכה או קמפינג ביערות ובדיונות כדאי להיות מודע לקרציות שחלקן נושאות מחלות כגון מחלת ליים. מומלץ ללבוש שרוולים ארוכים, ולהכניס את המכנסיים לתוך הגרביים.

התרבות ההולנדית

לא מעט מטיילים מבקרים בהולנד כדי ליהנות מהיחס הסובלני המפורסם שלה: לזנות יש מעמד חוקי בהולנד, אבל מותר רק לזונות הרשומות בבתי בושת בעלי היתר לעסוק בזנות. זה לא חוקי לשדל לקוחות ברחוב, והאזור שבו בתי הבושת הנפוצים ביותר נמצא בעיר הבירה אמסטרדם, רובע החלונות האדומים הפופולריים, אשר אליו מגיעים תיירים גם רק כדי לערוך ביקור למזכרת. באזורים כפריים יותר, זנות היא כמעט אפסית. חנויות סקס, מופעי מין, מוזיאוני מין ומוזיאוני הסמים, הם גם כן יעדים פופולריים בקרב תיירים. מכירה, החזקה וצריכת כמויות קטנות של קנביס, בעוד שהן עדיין מבחינה טכנית לא חוקיות, הן באופן רשמי לא אסורות, אך קופישופס ((coffeeshops כפופים למגבלות רחבות. סמים קשים יותר (למשל אקסטזי או קוק) נשארו בלתי חוקיים הן להלכה והן למעשה. באותה אווירה רחבת אופקים נוהגת הליברליות ההולנדית גם כלפי הומוסקסואליות ונישואים חד-מיניים הם חוקיים. גם הפרקטיקה של המתת חסד חוקית (תחת תנאים מחמירים).

הולנד
דירוג הגולשים 4.71 (7 הצבעות)
Sending

תגובות 12

  • הולנד עם ילדים. אנחנו היינו בספטמבר 2012 עם ילד בן 2.10. הולנד מדינה מישורית די קטנה והיא יעד נפלא לטיול עם ילדים בכל הגילאים. אנחנו נעזרנו הרבה בספר המשפחה המטיילת ובנינו את הטיול כטיול כוכב עם מקום לינה אחד. הולנד מדינה מאוד הפכפכה מבחינת מזג האויר כך שכדאי לתכנן אטרקציות לימי גשם וכמובן גם את הביגוד. שכרנו רכב והשתמשנו באפליקציית i go לנו היה נוח להשתמש. הוזהרנו מראש לגבי נהיגה וקנסות כך שהיינו ממש זהירים בסופו של דבר כשחזרנו לארץ בכל זאת קיבלנו דוח מעצבן על 4 קמ"ש שחרגנו מעל המהירות המותרת. לנו בכפר הנופש דה איימהוף. המיקום שלו אחלה ופארק המים שלו מעולה אבל הרגשנו שמבחינת ניקיון דרוש שיפור. ישנם חדרים ממש על המים לא ממליצה כי יאכלו אתכם יתושים. אנחנו שילמנו איזה 15 יורו ומראש בחרנו את החדר, הייתה לנו וילה עם סלון מטבח ו2 חדרי שינה. גינה עם דשא שלידה זרם נחל עם ברווזים. אחת האטרקציות של הטיול הייתה כל יום לצאת ולהאכיל את הברווזים. אז ככה טסים לחופשה משפחתית ראשונה בחו"ל. אחרי כ-6 שעות טיסה נוחתים בשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם. לוקחים את המזוודות ואת הרכב (החלטנו להביא מושב לילד מהבית) ויוצאים לכיוון העיירה וולנדם. במקור הנסיעה הייתה צריכה להיות יחסית קצרה אך עקב תאונה בכביש לקח לנו שעה וחצי להגיע. בעיקר האטרקציה בעיירה זו הטיילת שלה, אנחנו לא עפנו אבל אולי כי היינו בצהריים ובערב אולי יותר שוקק. העיירה יפה אך בהחלט לא אתר חובה. משם נסענו לכפר הנופש De Eemhof. ביום למחרת נסענו לפארק השעשועים אפטלינג. מדהים מדהים ומדהים. נהננו נורא. יום למחרת התלבטנו אם לחזור לעוד יום לאפטלינג אך לבסוף החלטנו להמשיך בתוכניות. יום מספר 3: נסענו למזרח הולנד התחלנו את היום במוזיאון הפתוח בארנהיים. הייתה חוויה מיוחדת מאוד. לילדים יש לא מעט פעילויות (חולבים פרות מעץ ומכבסים כמו פעם, פינת טיפול בחיות ועוד) ונורא חשוב – יש בצהריים מופע אורקולי שנקרא הולנדרמה שהיה ממש מיוחד. יושבים בחדר על כסאות והכל זז והתפאורה משתנה כל הזמן – פשוט מדהים. לדעתי אתר חובה. אחרי מספר שעות במוזיאון נסענו לפארק הוחה ולואה. פארק אופניים. הכניסה לפארק בתשלום אבל אופנים אפשר לקחת לכמה שעות שרוצים. מדובר בפארק לאומי עצום נופים מדהימים הנסיעה מישורית ולא קשה כלל. אפשר לראות חיות כמו חזירי בר שרצים לידך. אתר ממש חובה. את היום הזה סיימנו בערב עייפים ומרוצים.
    יום 4: נסענו לדולפינריום. בילינו בדולפינריום מספר שעות. ההופעות מקסימות. לא להפסיד את המופע של הניבתנים (walrus) – מצחיק נורא. מקום בהחלט מומלץ. את היום החלטנו לסיים מוקדם. בישלנו ארוחת צהריים בוילה ויצאנו לערב כייפי בפארק המים של כפר הנופש. ההנאה מובטחת. יום 5: נסענו לעיירה אוטרכט כדי ללכת למוזיאון הרכבות. זה לא באמת מוזיאון כפי שחושבים אלא די אטרקציה. חייבת להזהיר יש בו אטרקציה של קרון קצת כמו בפארק שעשועים. זה היה די מפחיד, הנסיעה הייתה בחושך ובטח שלא לגילו של הילדון. הייתה גם הצגת תיאטרון שצפינו בה שהייתה נחמדה. האתר נחמד ליום גשום אך לא חובה. גם את היום הזה סיימנו מוקדם כדי להספיק להנות במשחקייה של כפר הנופש. יום 6: נסענו לגן חיות ברוטרדם. גן חיות גדול ומושקע. אטרקציה מיוחדת שלו זה האושינריום – תעלה בתוך המים המאפשרת לצפות בדגים ובכרישים. זו הסיבה שבחרנו בגן חיות זה על פני אחרים בהולנד. למי שאוהב גני חיות אין ספק שיהנה. משם המשכנו להאג לפארק המיניאטורות שנקרא מדורודאם. הקשר בין מיני הולנד למיני ישראל מיקרי ביותר. מדובר בפארק מושקע וכייפי מאוד, ממליצה לשמור לסוף הטיול כדי לזהות את המקומות. כאשר רצינו לחזור הביתה ראינו בנסיעה לונה פארק ברחוב. מצאנו חנייה והלכנו למתקנים.
    יום 7: נסיעה לאמסטרדם. מומלץ לחנות מחוץ לעיר ולקחת טראם כמה דקות. התחלנו בכיכר דאם, נכנסנו למוזיאון מאדאם טוסו. להפתעתנו הקטן מאוד נהנה במוזיאון. לאחר מכן טיילנו במדרחוב עשינו קצת שופינג, צפינו במופעי רחוב ואחרי צהריים חזרנו לכפר הנופש לטבילה בבריכה. (הבריכה שם זה אטרקציה בפני עצמה כבר אמרתי?)
    יום 8: התכנון היה לנסוע לזאנסה סחאנס לראות את תחנות הרוח אך יום זה היה גשום וקריר ולכן בסופו של דבר נסענו לטירת מאודן. טירת אבירים נחמדה. בילינו בה מספר שעות ומשם המשכנו לשדה התעופה לטיסת ערב. לסיכום: טיול חוויתי וכייפי, הילדון לא רצה לחזור לישראל. מדינה נעימה, נקייה ומותאמת לילדים. יש בה המון המון אטרקציות ולא הספקנו חצי מהן…בתקווה שמתישהו נחזור שוב

    • חזרנו עכשיו מטיול בהולנד היינו 8 ימים זוג עם שני ילדים בגילאי 3,4.5
      ישנו בכפר הנופש דה אמהוף ושכרנו רכב איגדתי עבורכם את כל התובנות שלי מהטיול נראה לי שזה חשוב למי שמתכנן:
      1.אם אתם נוסעים עם ילדים קחו בחשבון שטיול כזה לא מספיק 8 ימים מינמום 12 יום. אנחנו ניסינו לדחות את הטיסה ולא היו מקומות וממש התבאסנו.
      2. כל מקום/אטרקציה מגיע לו את הזמן המקום והיום שלו אל תנסו לעשות מיקסים. זה קשה בעיקר אם המקומות נסגרים בשעה חמש בערב. אם יש לכם אטרקציות שנסגרות בשעה שמונה בערב אז תשלבו בכיף.
      3 . הימים בהולנד מאוד ארוכים ככה שיש אור גם בעשר בלילה!זה כיף לא נורמלי. אנחנו בחרנו לקום מאוחר באיזי שלנו קמנו כל יום בסביבות 8:30 ויצאנו באזור 10:30 הגענו לאטרקציות בשעות 11:00-12:00.וחזרנו לכפר נופש בסביבות 22:00 בלילה.
      4.מזג האוויר בהולנד-הולנדי אין לדעת מה יהיה מחר ואם פתחת את היום בגשם סיכוי גבוה שבסביבות אחר הצהרים תחייך אלייך השמש ולהפך. לכן אל תספידו אף יום ותזרמו.
      5.אל תוותרו על אופניים בהולנד אנחנו ישנו בדה אמהוף שכרנו אופניים לכך השבוע עשינו מלא טיולים עם הילדים הם פשוט נהנו בטירוף וזאת למרות שישנו באזור 5 שקרוב לחניה . אם יש לכם אפשרות לקחת רכב עם מתקן לאופניים מעולה ככה תוכלו לקחת איתכם אופנים לפארקים ופשוט לרכב ולהנות
      6.האוכל בהולנד תעשייתי קחו בחשבון שאם לא תביאו איתכם כמה דברים תמצאו את עצמכם אוכלים לרוב צ'יפס ושניצל או המבורגר לא איכותי בלשון המעטה . אני הבאתי מהבית אורז פתיתים פסטה ובישלתי תוספות אבל בשר קניתי שם ולא אהבנו.
      7.תחנת רדיו טובה Qmusic
      8. אפטלינג פארק ענק לא מספיק ליום אחד צריך יומיים בערך.
      9. גן חיות בורחר היה חביב וקליל. ברובה מקורה מתאים לימי גשם
      10. דיס המלצה על מוזיאון הרכבות באוטרכט התאכזבנן מאוד והיה מיותר.
      11. לעומת זאת העיר אוטרכט מהממת הינו בסנטר היה ממש כיף ללכת בין החנויות גם כשלא קנינו כלום נהננו מהאווירה אפשרי גם שיט אנחנו לא הספקנו
      12.חיטוהרן מדהים מהמם ציור שלו רגוע. המקום היחיד שמצאנו מסעדה טובה באמת שם פיצריה איטלקית משהו לא. אין שם רק איטלקי.
      13. פארק האופניים מעלף!!!חואה ולואה !קחו את המסלול הארוך ופשוט תרכבו עם הנוף מדהים מדהים הבנות רצו לחזור לשם שוב
      14. יתרון בהולנד הכל מגיע במנות קטנות בסופרים ביצים נייר טואלט. ככה שזה טוב ולא צריך לסחוב מהבית.
      15.מוזיאון ארנהיים היה יפה לטעמנו אנחנו נהננו
      16.אם שכרתם רכב שימו לב לשבילי אופניים ותחבורה ציבורית
      17.יוליאנה טורן כיף גדול לילדים גדולים להקדיש יום שלם.יש כל כמה זמן הופעות זומבה כאלה עם ג'ול וג'וליה אל תפספסו.הבמות מפוזרות לאורך הפארק
      18.פארק הקופים היה כיף ברמות הרבה קופים משוחררים הבנות ממש התלהבו. ממליצים
      19.מי שישן בדה אמהוף:
      *הפארק מדהים הקדישו לו יום שלם אחד
      *יש הופעות בערבים תשאלו ותלכו
      *יש מקום עם באולינג ומכונות וג'מבורי תנצלו
      *אנחנו מאוד אהבנו את החדר והמיקום על האגם הברווזים אצלנו אכלו טוב
      *מסעדת גרנד קפה לא רעה בכלל לישראלים
      * מי שלוקח חדר vip יכול להמות מג'קוזי וסאונה זוגי אחרי שהילדים נרדמים.
      מקווה שעזרתי לחלקכם!!!

  • מסלול הטיול:
    7/7-נחיתה בהולנד+איסוף רכב+קבלת הצימר
    8/7-קינדרדייק+שייט פנקייק+מגדל יורומאסט (רוטרדם)
    9/7- ניימיכן
    10/7-אפטלינג
    11/7-חיטהורן+דולפינריום+מסעדת עמי ותמי
    12/7-שופינג בגרמניה
    13/7-וולנדם+זאנסה זכאנס+הארלם
    14/7-אמסטרדם+טיסה חזרה

    תובנות+טיפים

    אפטלינג:

    1. יש להכין תוכנית מראש לאילו מתקנים אתם רוצים לעלות וללכת לשם קודם.

    2. להגיע מוקדם ולרכוש כרטיסים מראש (אנחנו רכשנו בארץ דרך ממסי).

    3. לנסות להשיג בובות (בדוכן התחרויות) רק בסוף היום (סחיבה מיותרת לאורך היום אם אתם זוכים בהתחלה). הם מאוד הוגנים שם ואין בעיה לזכות.

    4. לא לפספס את האטרקציה החדשה בכניסה לפארק שנקראת סימבוליקה (תור ארוך לנכנסים כקבוצה אבל ממש קסום).

    חיטהורן+דולפינריום+עמי ותמי:

    1. לא לפספס את חיטהורן-השכרנו סירה דרך מייק בבית מס' 27 (15 יורו לשעה, 25 יורו לשעתיים).

    2. דולפינריום- הצלחתי להשיג כרטיסים לכולנו ב-87 יורו (במכירה מוקדמת באתר זה יצא 111 יורו ,כשרציתי להזמין דרך האתר נתקלתי בבעיה שלא מקבלים את ה-SMS שחברת האשראי שולחת). הזמנתי דרך גיסי ואת הכרטיסים האלקטרוניים לא היה צורך להדפיס.

    3. עמי ותמי- להגיע לפני השעה 20:00 כי המטבח נסגר. הפארק ילדים שם ממש מדליק ויפה-הילדים לא יצאו משם עד 22:00…

    וולנדם:

    1. המקום לקניית מזכרות- יש לבדוק ולעשות סקר כי יש הפרשים בין חנות לחנות.

    2. לא לפספס את הדוכן של הפנקייקים והוופל בלגי

    שופינג:

    1. התכנון המקורי היה לעשות שופינג ביום חמישי אך עקב גשם ברביעי (הפסדנו את שוק הגבינות) החלטנו לנסוע לגרמניה.

    2. מרחק נסיעה ל-OBERHAUSEN CENTRO כשעה (אין ביקורת גבולות) משם המשכנו ל-ESSEN-מטורף!!! באוברהאוזן מדובר על מרכז קניות ענק שכל חנות שם היא בגודל של 4 חנויות בארץ.

    3. יש לתת את הדעת לגבי החזר מס (לא ידעתי איך עושים זאת אם אני ממריא מהולנד)

    4. כמובן שלא פספסנו אף חנות של פרימארק…

    טיפים ותובנות:

    1. בהולנד מחשיך מאוחר (בסביבות 23:00) אך החנויות והסופרים נסגרים מוקדם-יש להיערך לכך.

    2. בגלל שהנחיתה הייתה מאוחרת והחנויות נסגרות מוקדם הבאנו אוכל וחטיפים ליום הראשון בהולנד.

    3. כסף קטן-לשירותים ולמדחנים (0.5/0.7 יורו לכניסה לשירותים)

    חניות- עדיף לשלם חנייה מקנס (ראיתי רכב שקיבל 60 יורו קנס על חנייה בהארלם).
    חנייה בזאנסה זכאנס ליד המוזיאון עולה 10 יורו.
    באמסטרדם חניתי ברציף (עלה לי 8 יורו) ומשם עלינו על מעבורת (חינם) לעיר…ממש מרחק הליכה לדאם.
    יש להכניס לוויז את הכתובת AMSTERDAM,NDSM

    כסף:

    1. עלות הטיול 15100 (טיסות+לינה בפארק+רכב ) וסה"כ הוצאנו שם 2000 יורו (בזבוזים+מזון+דלק וכו') כשלא חסכתי כלום בהוצאות.

    מזג האוויר:

    1. לדעת לקחת את הגשם בסבבה ולשנות תוכניות בהתאם.

    2. לנצל בימים היפים את הדברים שחייבים לעשות (חיטהורן ואפטלינג אצלי למשל).

    3. כרטיס אשראי בינלאומי חובה- יש תחנות דלק סגורות בערב שהתשלום הוא רק באשראי.

    4. לא לשכוח קוד סודי לכרטיס האשראי

    רכב:

    1. בהזמנת הרכב הוכנס שמי כי אני הנהג אך האשראי היה על שם אישתי וזה הערים קשיים (להבא יש להזמין את הרכב על שם מי שמחזיק באשראי).

    מקווה שעזרתי, אשמח לענות על שאלות…
    תבלו בנעימים-הולנד מדהימה!!!

  • טוב, אז חזרנו מחופשה משפחתית עם הילדים (3, 9, 9) בהולנד ביום שלישי האחרון, היה כייף כייף כייף ואני חושב שאחרי שקיבלתי כל-כך הרבה עצות מעולות מהקבוצה הזאת לפני הטיול, אני חייב להחזיר טובה ולרשום רשימת עצות משלי :
    החופשה הייתה בת 12 ימים (11 לילות) מתוכם 10 לילות בכפר הנופש Landal Rabbit Hill ולילה אחד במלון Efteling Loonsche Land, לגבי כפר הנופש :
    1. מיקום מעולה במרכז הולנד, מרחק של 50-60 דקות מאמסטרדם, כפר נופש מעולה, אחלה שירות של הצוות, אין תלונות, לפי העצות לקחנו מגבות והשתמשנו בהם בעיקר בברכה (שפתוחה עד 22:00 או 21:30 בימים מסוימים), בחדר כל אחד מקבל מגבת אחת קטנה ואחת גדולה, קניתי דפי כביסה ב"למטייל" לכבס בגדים ואפשר גם מגבות, עובד מעולה.
    2. הבקתה מאובזרת באופן מעולה ובעיקר המטבח, מקבלים ערכה עם 3 טבליות למדיח, סקוטצ' (לא משהו), גפרורים ואפילו הייתה אריזה של משחקים לילדים, נא להביא סמרטוט לשייש, גפרורים, שקיות זבל (מקבלים 2), שקיות אוכל / סופר, אין צורך בסכו"ם חד פעמי או כוסות, יש מספיק.
    3. יש סופר במקום, מחירים סבירים +, מצאתי אחלה סופר בעיר אפלדורן בשם Jumbo ואחלה חנות לשאר הדברים בזול בשם Zeeland.
    4. חובה לקנות מעילי גשם חד פעמיים, אם מוצאים בארץ סבבה, אני קניתי שם ב- Zeeland עלה 80 סנט ליחידה והשתמשתי בהם כל הטיול (לילדים קטנים פשוט גוזרים למטה)
    5. הנהיגה מאוד קלה בהולנד והשילוטים מדהימים כך גם כמות המצלמות, תנהגו לפי המהירות המותרת שלפעמים מאוד מעצבנת אבל זה מה יש.
    6. אתרים : חיטהורן – חובה, Hoga Valuwe חובה לאלו שחובבי אופניים, גן חיות Burgers Zoo ב- Arnhem חובה לילדים (קניית כרטיסים מראש לא נותנת כלום), Slagharen אחלה פארק בצפון מזרח המדינה – רשות (כרטיסים מראש נותנים הנחה ענקית) , שוק הגבינות באלקמאאר – חובה, בכפר הדייגים בוולנדם אל תשכחו לעשות תמונה משפחתית עם התלבושות המסורתיות, אנה פראנק – חובה, לא לשכוח לקנות מראש כרטיסים, מאדאם טוסו אמנם יותר קטן מהמקביל שלו בלונדון אבל חוויה מושלמת (הנחה בקניית כרטיסים מראש), אפטלינג חובה חובה חובה, מדורדאם (מיני הולנד) חובה, וונדל פארק באמסטרדם – רשות ואפשר לוותר, צ'יפס בקונוס חובה לאכול כך גם סטרופ וואפל שיש בכל חור, ארמון Paleis Het Loo באפלדורן – חובה, ארמון המלכה בכיכר דאם – חובה
    7. באפטלינג יש דבר כזה שנקרא Single Line תחפשו אותו, מקצר משמעותית ביותר את התורים, חסרון, כל אחד עולה לבד על המתקן, יתרון, התור יהיה 2 דקות במקום 40 במקרה הטוב
    8. כאשר מחזירים את הרכב, תחפשו את מיקום הטיסות הנכנסות ואז לפי השילוט להחזרת הרכב לפי החברה המשכירה, לנו לקח 40 דקות למצוא אותם בלחץ אטומי, תקחו מספיק זמן ספייר לשדה תעופה לחזרה
    זהו, שיהיה לכם טיול כייף ומהנה, תסעו בשלום ותחזרו בשלום

    • סיכום הולנד אוגוסט 2017
      24/08-01/09
      אמא, אבא ושני מתוקים (4.5, 8.5)
      טיסות הוזמנו דרך איזיג'ט לאמסטרדם ביום פתיחת מכירת הקיץ – 650 יורו ל- 4 כרטיסים
      רכב אופל אינסגניה הוזמן דרך RENTALCARS בחודש דצמבר כולל ביטול השתתפות עצמית – 1400 שקל (סוכנות ALAMO בפועל)
      במעמד קבלת הרכב קיבלנו מרצדס B-CLASS וכל תהליך קבלת הרכב היה מהיר מאוד (לעומת התורים ההזויים שהיינו בשלמה סיקסט)
      לנו הייתה העדפה ברורה לבלות בבתי מלון ולא בכפר נופש- אוהבים להרגיש בחופש מלא.
      מלונות הוזמנו בנובמבר דרך BOOKING.
      HOLIDAY INN LEIDEN 24/08-29/08
      מלון מצויין, חדרים נקיים (מעט קטנים), שירות חדרים יעיל, שרות מחוייך, ארוחת בוקר טובה ומגוונת, חדר משחקים לילדים, בריכה מקורה מחוממת, מתנפח, בריכה עם דגים וצבי ים.
      HOTEL DE KROON 29/08-31/08
      מלון קטן (10 חדרים) שנמצא 5 דקות הליכה מהאפטלינג – לקחנו אותו על מנת להימנע מנסיעה ארוכה לאפטלינג.
      ביום שהגענו למלון היו 30 מעלות בהולנד – החדר היה ללא מיזוג וזה היה נורא!
      על מנת להקל עלינו הביאו לנו מזגן נייד שלאחר מספר שעות הצליח לקרר את החדר, יום למחרת כבר ירדו המעלות והיה גשם ככה שהיה בסדר.
      במלון חדר משחקים נעים לפעוטות, ארוחת בוקר בסיסית ביותר, צמוד לסופר AH
      IBIS BUDJET AIRPORT 31/08-01/09
      הטיסה של איזי ג'ט ממריאה בשבע בבוקר לכן היה לנו חשוב להיות קרובים לשדה על מנת להימנע מנסיעות ארוכות בבוקר.
      מלון ברמה הכי פשוטה שאפשר לתאר, קטן מאוד, ארוחת בוקר בתשלום נוסף, קיים שאטל חינם של המלון לשדה.
      יום 1: לאחר שיצאנו בזמן מישראל נחתנו ב 18:20 באמסטרדם, לקיחת רכב, צי'ק אין ונגמר היום.

      יום 2 : נסענו בבוקר לזאנסה סחאנס – המקום מקסים ויפה מאוד, חנינו בחניה צדדית חינמית והלכנו כ- 5 דקות.
      הילדים נהננו לשוטט בכפר ולהאכיל ברווזים, לא עניין אותם להיכנס לבתים ולהשתתף בסדנא כלשהיא.
      ריח השוקולד היה קשה מאוד לכולנו ופרשנו די מהר.
      משם המשכנו לכפר וולנדם – המקום עמוססס בהמוני תיירים, זה המקום לקנות מזכרות בזול.

      יום 3: בבוקר קמנו, הזמנו כרטיסים אונליין ללינסהאוף- המקום מקסים!!! חובה להגיע ביום יפה.
      חניה עולה 5 יורו ויש לקנות אסימון ביציאה מהפארק (אם לא תעשו את ז תצטרכו כמונו לחזור ולקנות – מדובר ב 10 דקות הליכה ביער)
      הילדים מאוד נהננו מהמתקנים ובילינו שם חצי יום נפלא (תביאו לחם – יש המוני ברווזים ודגים בזמן השייט).
      משם המשכנו למרכז הארלם- עיר מקסימה וציורית, הרחובות נעימים להליכה ויש כמובן חנויות למי שמחפש שופינג.

      יום 4: קמנו בבוקר ונסענו לדולפינריום, כרטיסים נקנו מראש דרך גרופון בעלות של 16 יורו.
      יש חניה מוסדרת במקום במחיר של 8.5 יורו ליום- משלמים לסדרנים בכניסה.
      ראינו את שלושת ההופעות המרכזיות:
      דולפינים, כלבי ים וניבתנים.
      ההופעות מקסימות!!! הילדים נהנו מאוד, דבר נוסף שהילדים מאוד אהבו זה את בריכת הליטוף של הכרישונים וחתולי הים.
      משם המשכנו לעמי ותמי- הזמנתי מקומות מראש דרך האתר וכן היינו רשומים כשהגענו, לצערנו לא מצאנו שום דבר שאהבנו ונאלצנו להסתפק בשתיה, הילדים אהבו את הטרמפולינה הגדולה.
      סה"כ ממש לא מקום חובה ולא הייתי עושה מאמץ להגיע אליו.

      יום 5: קמנו ליום מקסים ושמשי – התיכנון היה לקום בבוקר ולנסוע לחיטהורן ואח"כ לבקר בעיר ZWOLLE, בפועל הפכנו את התיכנון ויצא מושלם.
      יצאנו לדרך בנחת, קנינו בגדים בפרימארק כמובן, טיילנו בעיר.
      לחיטהורן הגענו בשעה 16:30 רצינו לאכול במסעדה האיטלקית שכולם ממליצים עליה- לצערי היה סגור אז ישבנו במסעדה ממול – לא להיט.
      הלכנו למייק שהיה מקסים, שכרנו סירה ב 15 יורו לשעה, קיבלנו הסבר על המסלול ויצאנו לדרך.
      השעה הייתה 17:30 והתעלות היו ממש ריקות- תענוג!!! בגלל שהיום היה חם אז בשעות האלו היה ממש נעים וכייפי, מייק אמר שהוא נמצא כל יום עד החושך ובימים יפים זה הזמן הכי טוב להגיע.
      הילד השיט את הסירה, כמובן האכלנו ברווזים – קסם של מקום!!! לא לפספס.
      יום 6: גן החיות בורחר, כרטיסים נקנו בגרופון בעלות של 15.5 יורו לאדם, חניה עולה 6-7 יורו ויש לרכוש אסימון מחנות המזכרות בגן החיות.
      מיותר!!! או איך שהילדים שלי קראו לזה- גן חיות ללא חיות, הולכים המון המון ובקושי רואים חיות, שנה שעברה היינו בתאילנד ושם ממש יכלנו לגעת ברוב החיות וזו הייתה חוויה מדהימה.
      ההמלצה שלי- לוותר בחום.
      אחרי שמיצינו במהירות את גן החיות המשכנו לשיטוט בארנהיים, קפיצה נוספת לפרימארק.
      ארנהיים כייפית ונעים להסתובב ברחובות.
      משם המשכנו לכיוון המלון השני באזור קאטשוול.

      יום 7: יום שנקבע לאפטלינג, כרטיסים נקנו בגרופון בעלות 27.5 וכללו חנייה.
      בבוקר קמנו ליום גשום, הראשון מהרגע שהגענו להולנד, התלבטנו מה לעשות, באזור 11 הגשם נעלם והשמש יצאה ויצאנו בנסיעה של דקה לכיוון האפטלינג.
      בגלל שהיום התחיל גשום זכינו ליום ללא הרבה תורים, בכל המתקנים הייתה המתנה סבירה או בכלל ללא תור, עשינו את המתקן של הסירות- ממליצה גם לשם להביא לחם, הברווזים והציפורים ליוו אותנו בכל המסלול.
      במתקן הפיראנה – מומלץ להביא שכמיית גשם, נרטבים לא מעט במתקן, אנחנו יצאנו יבשים לגמרי לעומת האחרים (הולנדי שהיה אחרינו בתור שאל בצחוק אם אנחנו מפחדים להירטב- שיצאנו אתם מבינים כבר מי צחק על מי)
      עשינו את המתקנים שהתאימו לילדים, הפארק גדול מאוד מאוד ולאחר מספר שעות תשו כוחותינו והחלטנו לפרוש.
      אני לא בטוחה שביקור באפטלינג הוא ביקור חובה- בעבר היינו בפארק אירופה ונהננו שם הרבה יותר.

      יום 8: צ'יק אאוט מהמלון ונסיעה לכיוון המלון השלישי, לאחר ציק אין נסענו לסכיפהול והחזרנו את הרכב לסוכנות.
      מהשדה לקחנו רכבת ישירות למרכז אמסטרדם, טיילנו מעט, היו נחילי תיירים ברחובות- פעם ראשונה באמסטרדם וממש לא התחברתי.
      הלכנו לאכול ב SWEETELLA לאחר המלצות שקראנו, לאחר עיון בתפריט הבחור הציע להרכיב לנו משהו, ביקשנו משהו קטן ואכן קיבלנו שני וופלים עם גלידה וקצפת, הוזמן גם בקבוק סודה קטן, ביציאה שבאנו לשלם גילינו שהוא מחייב אותנו על 22 יורו!!!!! היינו בשוק…
      שימו לב שאם אתם מגיעים לשם לוודא מחיר ולא לסמוך על ההצעות שלהם- עדיף להזמין מהתפריט.
      אחרי שמיצינו את אמסטרדם הזמנו מונית דרך אפליקציית ABEL – מומלץ בחום.
      אלו נהגים עם רכבים חשמליים שמקבלים קריאות רק דרך האפליקציה – והמחיר בערך שליש ממה שרצתה ממני מונית רגילה (45 יורו לעומת 17 יורו).
      חזרנו למלון, אירגונים אחרונים ובשעה 05:00 יצאנו לשדה, טיסת איזיג'ט יצאה בזמן, הדיילים מקסימים ונחתנו 15 דקות לפני הזמן- מומלץ!
      תודה על התקופה האחרונה, על כל הטיפים המועילים, הולנד מהממת!!! עושה חשק לעבור ולגור שם, שימו לב לא לעבור את המהירות המותרת הולנד מרושתת באינספור מצלמות מהירות.
      תהנו!

  • זוג הורים ושלושה ילדים בני 10, 7, וכמעט 3.
    יום1-הטיסה.
    טיסת צהריים של איזי ג'ט לאמסטרדם, שהוזמנה כשנה מראש ביום פתיחת הקוים, 3 מזוודות בנפרד (בדיעבד היינו מסתפקים ב 2) ובחירת מקומות הלוך חזור. אסיפת הרכב ונסיעה לכפר נופש ראביט היל, שגם הוזמנה הרבה מראש ועקב כך זיכתה בהנחה של הזמנה מוקדמת. בקתה של שני חדרי שינה וסלון כולל מגבות ומצעים. כ 60 מטר
    לכפר נופש הגענו ב 21:00, לא התארגנו מספיק טוב עם האוכל ומיד יצאנו לחפש מסעדה,שזה לא קל בשעות האלה.

    יום 2: העיר אוטרכט, מוזיאון הרכבות, מרכז העיר ומוזיאון תיבות הנגינה.
    יום שמתאים ליום גשום. מוזיאון תיבות הנגינה שווה רק אם יש סבלנות לשמוע הדרכה בהולנדית ואנגלית לתרגם לילדים,
    כי רק המדריך מפעיל את התיבות.

    יום 3: המוזיאון הפתוח הארנהיים.
    היה יום אחרון של שוק איכרים. פקק ענק, אבל שווה. מקום מטופח גדול ויפה. בתוך המוזיאון (פתוח), עוברת רכבת שמסיעה בין תחנה לתחנה, עמדות צילום בבגדים של פעם, חווה לילדים עם הפעלות ועוד המון.

    יום 4: עיירת חיטהורן.
    השכרת סירה לשעתיים (בדיעבד, הייתי לוקחת שלוש), יציאה מחוץ לעיירה המצויירת לתוך שמורת טבע מדהימה עם טבע פראי ממש. את החלק הזה אהבנו יותר מהחלק המתוייר. למרות שמעטים מכירים את האופציה. בהמשך הסתובבנו ברגל בעיירה והצטלמנו בבגדים מסורתיים (איך לא).

    יום 5: האי טסל.
    נסיעה ארוכה מאוד, אבל שווה. שמורה לכלבי ים "אקומארה" הייתי מוותרת, לא שווה את הכסף, בעיניי.
    שייט בספינת שרימפסים "tx 20" מדהים! חוויתי ובלתי רגיל. זוכרים את זה חוויה הכי מיוחדת מהטיול.

    יום 6: טירת מאדן ומשחקייה.
    טירה מאוד יפה ומאוד ידידותית לילדים שמקבלים מפה ואמורים לשים חותמות, התלבשו לאבירים, טיילנו עם מדריך בחדרים (בלי מדריך לא ניתן לבקר בחדרים). מאוד מוצלח. לאחר מכן, עקב סופה מטורפת הלכנו למשחקייה (שלא הייתה בתכנון). גדולה, נקייה מאוד הילדים נהנו מאוד. אנחנו נחנו.

    יום 7: האורכאון ומסעדת עמי ותמי
    מוזיאון פתוח המתאר את תולדותיה של הולנד מאז תקופת האבן ועד אימפריה הרומית. הכל מאוד מוחשי, נגיש ומאוד ידידותי לילדים. יש בערך 30 תחנות ותקופות, בכל תקופה הפעלה או סדנא. אנחנו הספקנו 8, למרות שהיינו שם חצי יום. יש בשביל מה לחזור. ביום הזה היה מבול, ראינו קבוצת ילדים מבית ספר עם מעילי גשם, קנינו גם ולא נתנו לגשם להפריע למהלך טיול, אם הילדים ההולנדים יכולים, אז גם אנחנו.
    מסעדת עמי ותמי מסעדת עם המון דברים ואפקטים מיוחדים, מושכים בחבל, הרצפה מתרוממת, המכשפה מתחילה לשיר ולרקוד, השפכים מים מה קרה ועוד מלא. מבחינת האוכל, פנקייקים עם המון תוספות. יש תפריט בעברית. נשארנו כמה שעות

    יום 8: אמסטרדם
    3 שעות של סיור מודרך מותאם לילדים, עם מדריכה ישראלית דנית(יועצת בית הספר במקצועה), שחייה באמסטרדם. מדהימה עם גישה נהדרת לילדים, שהיו מרותקים במשך כל ה3 שעות.
    שייט תעלות עם אוזניות בעברית.(הילדים תלהבו שאת רוב הדברים ששמעו , כבר ידעו מדנית)
    מוזיאון נמו , מוזיאון מדע מדהים. מומלץ.

    יום 9: זאנסה סחאנס, וולנדם ופארק השעשועים לינסהוף.
    זאנסה סחאנס, ציורי מתוייר ומקסים. נשארנו לראות איך עושים כפכפי עץ, הסתובבנו בין תחנות הרוח והעברנו כמה שעות ממש בכיף.
    משם נסענו לוולנדם, כפר דייגים ציורי, מתוייר להחריד. לא נהנתי. הזכיר לי את אילת לפני שריכזו את הבסטות. קנינו מתנות ונסענו הלאה תוך שעה. בשעה 16:00 הגענו ללינסהוף, פארק שעשועים ענק היה לנו שעתיים כשאנחנו לבד גמרי! תענוג.

    יום 10: כפר הנופש וארמון המלוכה הט לו.
    זה היה יום ראשון .מחשש מפקקים החלטנו להישאר בכפר הנופש , שזה ביער וחוויה בפני עצמה. בצהריים נסענו לארמון המלוכה הט לו. המקום מרהיב, אך להבדיל מהשאר , לא ידידותי לילדים קטנים. כך שהייתי עסוקה למנוע מהקטן לגעת בכל דבר. וכשסוף סוף הגיע תור הגנים, התחיל גשם זלעפות…ממליצה לוותר אם יש ילדים קטנים.

    יום 11: גן חיות בוחרס ושוב עמי ותמי.
    נחמד, מיוחד, לא חובה. המעניין שם, זה שהוא מחולק לאיזורי אקלים שונים, יערות הגשם, מדהים, אך נוראאאא חם ולח. מדבר, עולם המים והשאר.
    מתאים ליום גשום.
    עמי ותמי, בעקבות בקשות חוזרות ונישנות מצד הילדים. בקיץ כדאי להזמין מקום מראש, המוני שם. בספטמבר, כשהיינו, היה מעולה בלי עומס כלל.

    יום 12: אפטלינג
    על הבוקר נסענו לאפטלינג, שם הזמנו לילה במלון של הפארק. הגענו בסביבות ה 11:00, נתנו לנו כרטיסים ליומיים בכניסה נפרדת לאורחי המלון, את החדר מקבלים משעה 15:00.
    בערב מתקיים מופע מים עם אש, מרשים ביותר עם מוזיקה מהאגדות.
    בערב אכלנו במסעדה של המלון עם משחקייה צמודה.(יוזמה מבורכת!)
    המלון הוא חוויה בפני עצמה עם אלמנטים מהאגדות, כל חדר משהו אחר.

    יום 13: אפטלינג.
    ארוחת בוקר עשירה וטעימה במלון עם דמויות מהאגדות, שמסתובבות בין הסועדים. כניסה לפארק חצי שעה לפני פתיחת הפארק.
    הפארק מדהים! וכל מה שקשור אליו. יצאנו שוב בסגירה. ממליצה לקחת לילה במלון.

    יום 14:יער הקופים.
    מקום מהמם! לא לפספס! פארק עם קופים בלבד מכל הגדלים והמינים. נמצא בתוך יער מדהים. היינו שם כשבע שעות בלי להרגיש. במהלך המסלול, ישנן תחנות עצירה, עם מגרשי משחקים, דוחני אוכל וגלידה.
    מהיום הזה חששתי מאוד, כי קשה להתעלות על אפטלינג, אבל הוא היה מדהים! בכניסה מקבלים תיקים מיוחדים שהקופים לא יוכלו לפתוח, כי במהלך הטיול בפארק הם קופצים ומנסים לשלוף "הפתעות" מהתיקים.

    יום 15: טיסת בוקר חזרה.

    לגבי פארק הנופש. אנחנו מאוד נהנינו ממנו. כל יום כמעט סיימנו במשחקיה או בבריכה. בחרנו שלא לעבור מקום שהייה, על אף שהיו כמה נסיעות של כשעה וחצי
    כמעט כל יום ירד גשם. אל תתנו לזה להפריע למהלך הטיול. תביאו נעליים שעמידים למים, חשוב.

    מצרפת תמונות מכל יום.
    הטיול כולו נבנה עפ"י הספר "המשפחה המטיילת" והותאם לצרכינו.

    הטיול הזה מספטמבר 2017 (פעם, הייתי צעירה ויותר אינפורמטיבית?)

    מקווה שעזרתי.?‍♀️

  • #הולנד עם ילדים#.
    זוג הורים ושלושה ילדים בני 10, 7, וכמעט 3.
    יום1-הטיסה.
    טיסת צהריים של איזי ג'ט לאמסטרדם, שהוזמנה כשנה מראש ביום פתיחת הקוים, 3 מזוודות בנפרד (בדיעבד היינו מסתפקים ב 2) ובחירת מקומות הלוך חזור. אסיפת הרכב ונסיעה לכפר נופש ראביט היל, שגם הוזמנה הרבה מראש ועקב כך זיכתה בהנחה של הזמנה מוקדמת. בקתה של שני חדרי שינה וסלון כולל מגבות ומצעים. כ 60 מטר
    לכפר נופש הגענו ב 21:00, לא התארגנו מספיק טוב עם האוכל ומיד יצאנו לחפש מסעדה,שזה לא קל בשעות האלה.

    יום 2: העיר אוטרכט, מוזיאון הרכבות, מרכז העיר ומוזיאון תיבות הנגינה.
    יום שמתאים ליום גשום. מוזיאון תיבות הנגינה שווה רק אם יש סבלנות לשמוע הדרכה בהולנדית ואנגלית לתרגם לילדים,
    כי רק המדריך מפעיל את התיבות.

    יום 3: המוזיאון הפתוח הארנהיים.
    היה יום אחרון של שוק איכרים. פקק ענק, אבל שווה. מקום מטופח גדול ויפה. בתוך המוזיאון (פתוח), עוברת רכבת שמסיעה בין תחנה לתחנה, עמדות צילום בבגדים של פעם, חווה לילדים עם הפעלות ועוד המון.

    יום 4: עיירת חיטהורן.
    השכרת סירה לשעתיים (בדיעבד, הייתי לוקחת שלוש), יציאה מחוץ לעיירה המצויירת לתוך שמורת טבע מדהימה עם טבע פראי ממש. את החלק הזה אהבנו יותר מהחלק המתוייר. למרות שמעטים מכירים את האופציה. בהמשך הסתובבנו ברגל בעיירה והצטלמנו בבגדים מסורתיים (איך לא).

    יום 5: האי טסל.
    נסיעה ארוכה מאוד, אבל שווה. שמורה לכלבי ים "אקומארה" הייתי מוותרת, לא שווה את הכסף, בעיניי.
    שייט בספינת שרימפסים "tx 20" מדהים! חוויתי ובלתי רגיל. זוכרים את זה חוויה הכי מיוחדת מהטיול.

    יום 6: טירת מאדן ומשחקייה.
    טירה מאוד יפה ומאוד ידידותית לילדים שמקבלים מפה ואמורים לשים חותמות, התלבשו לאבירים, טיילנו עם מדריך בחדרים (בלי מדריך לא ניתן לבקר בחדרים). מאוד מוצלח. לאחר מכן, עקב סופה מטורפת הלכנו למשחקייה (שלא הייתה בתכנון). גדולה, נקייה מאוד הילדים נהנו מאוד. אנחנו נחנו.

    יום 7: האורכאון ומסעדת עמי ותמי
    מוזיאון פתוח המתאר את תולדותיה של הולנד מאז תקופת האבן ועד אימפריה הרומית. הכל מאוד מוחשי, נגיש ומאוד ידידותי לילדים. יש בערך 30 תחנות ותקופות, בכל תקופה הפעלה או סדנא. אנחנו הספקנו 8, למרות שהיינו שם חצי יום. יש בשביל מה לחזור. ביום הזה היה מבול, ראינו קבוצת ילדים מבית ספר עם מעילי גשם, קנינו גם ולא נתנו לגשם להפריע למהלך טיול, אם הילדים ההולנדים יכולים, אז גם אנחנו.
    מסעדת עמי ותמי מסעדת עם המון דברים ואפקטים מיוחדים, מושכים בחבל, הרצפה מתרוממת, המכשפה מתחילה לשיר ולרקוד, השפכים מים מה קרה ועוד מלא. מבחינת האוכל, פנקייקים עם המון תוספות. יש תפריט בעברית. נשארנו כמה שעות

    יום 8: אמסטרדם
    3 שעות של סיור מודרך מותאם לילדים, עם מדריכה ישראלית דנית(יועצת בית הספר במקצועה), שחייה באמסטרדם. מדהימה עם גישה נהדרת לילדים, שהיו מרותקים במשך כל ה3 שעות.
    שייט תעלות עם אוזניות בעברית.(הילדים תלהבו שאת רוב הדברים ששמעו , כבר ידעו מדנית)
    מוזיאון נמו , מוזיאון מדע מדהים. מומלץ.

    יום 9: זאנסה סחאנס, וולנדם ופארק השעשועים לינסהוף.
    זאנסה סחאנס, ציורי מתוייר ומקסים. נשארנו לראות איך עושים כפכפי עץ, הסתובבנו בין תחנות הרוח והעברנו כמה שעות ממש בכיף.
    משם נסענו לוולנדם, כפר דייגים ציורי, מתוייר להחריד. לא נהנתי. הזכיר לי את אילת לפני שריכזו את הבסטות. קנינו מתנות ונסענו הלאה תוך שעה. בשעה 16:00 הגענו ללינסהוף, פארק שעשועים ענק היה לנו שעתיים כשאנחנו לבד גמרי! תענוג.

    יום 10: כפר הנופש וארמון המלוכה הט לו.
    זה היה יום ראשון .מחשש מפקקים החלטנו להישאר בכפר הנופש , שזה ביער וחוויה בפני עצמה. בצהריים נסענו לארמון המלוכה הט לו. המקום מרהיב, אך להבדיל מהשאר , לא ידידותי לילדים קטנים. כך שהייתי עסוקה למנוע מהקטן לגעת בכל דבר. וכשסוף סוף הגיע תור הגנים, התחיל גשם זלעפות…ממליצה לוותר אם יש ילדים קטנים.

    יום 11: גן חיות בוחרס ושוב עמי ותמי.
    נחמד, מיוחד, לא חובה. המעניין שם, זה שהוא מחולק לאיזורי אקלים שונים, יערות הגשם, מדהים, אך נוראאאא חם ולח. מדבר, עולם המים והשאר.
    מתאים ליום גשום.
    עמי ותמי, בעקבות בקשות חוזרות ונישנות מצד הילדים. בקיץ כדאי להזמין מקום מראש, המוני שם. בספטמבר, כשהיינו, היה מעולה בלי עומס כלל.

    יום 12: אפטלינג
    על הבוקר נסענו לאפטלינג, שם הזמנו לילה במלון של הפארק. הגענו בסביבות ה 11:00, נתנו לנו כרטיסים ליומיים בכניסה נפרדת לאורחי המלון, את החדר מקבלים משעה 15:00.
    בערב מתקיים מופע מים עם אש, מרשים ביותר עם מוזיקה מהאגדות.
    בערב אכלנו במסעדה של המלון עם משחקייה צמודה.(יוזמה מבורכת!)
    המלון הוא חוויה בפני עצמה עם אלמנטים מהאגדות, כל חדר משהו אחר.

    יום 13: אפטלינג.
    ארוחת בוקר עשירה וטעימה במלון עם דמויות מהאגדות, שמסתובבות בין הסועדים. כניסה לפארק חצי שעה לפני פתיחת הפארק.
    הפארק מדהים! וכל מה שקשור אליו. יצאנו שוב בסגירה. ממליצה לקחת לילה במלון.

    יום 14:יער הקופים.
    מקום מהמם! לא לפספס! פארק עם קופים בלבד מכל הגדלים והמינים. נמצא בתוך יער מדהים. היינו שם כשבע שעות בלי להרגיש. במהלך המסלול, ישנן תחנות עצירה, עם מגרשי משחקים, דוחני אוכל וגלידה.
    מהיום הזה חששתי מאוד, כי קשה להתעלות על אפטלינג, אבל הוא היה מדהים! בכניסה מקבלים תיקים מיוחדים שהקופים לא יוכלו לפתוח, כי במהלך הטיול בפארק הם קופצים ומנסים לשלוף "הפתעות" מהתיקים.

    יום 15: טיסת בוקר חזרה.

    לגבי פארק הנופש. אנחנו מאוד נהנינו ממנו. כל יום כמעט סיימנו במשחקיה או בבריכה. בחרנו שלא לעבור מקום שהייה, על אף שהיו כמה נסיעות של כשעה וחצי
    כמעט כל יום ירד גשם. אל תתנו לזה להפריע למהלך הטיול. תביאו נעליים שעמידים למים, חשוב.

    מצרפת תמונות מכל יום.
    הטיול כולו נבנה עפ"י הספר "המשפחה המטיילת" והותאם לצרכינו.

    הטיול הזה מספטמבר 2017 (פעם, הייתי צעירה ויותר אינפורמטיבית?)

    מקווה שעזרתי.?‍♀️

  • לא להתקרב לפארק אפטלינג. הפארק מדהים ביופיו נקי נראה "כביכול" מתוקתק אבל דחוס ביותר עמידה של שעות בתורים למתקנים. בשלוש שעות הצלחנו לעבור 2 מתקנים. הבנו שחבל על הסבל והתיסכול של הילדים ועזבנו.
    תקבלו הרבה יותר בלונה פארק.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל