גלאזגו

גלאזגו – אטרקציות מומלצות לטיול משפחות בעיר הגדולה בסקוטלנד

גלאזגו, העיר הגדולה בסקוטלנד, מהווה יעד מרכזי עבור תיירים רבים המתכננים טיול משפחות לסקוטלנד. אם אתם מטיילים בגלזגו עם ילדים, הכנו עבורכם רשימה של אטרקציות מומלצות לטיול משפחות עם ילדים בגלזגו, וגם טיולים מאורגנים מגלזגו ליעדים תיירותיים בסקוטלנד (עם מדריך מקומי)

גלאזגו Glasgow היא העיר הגדולה ביותר בסקוטלנד, אך איננה נחשבת לעיר התיירותית ביותר. בגלזגו יש אוכלוסייה של כ-600 אלף איש בעיר עצמה, ומעל 2 מיליון בגלזגו רבתי, יחד עם העיירות השכנות באיגוד הערים קליידסייד (Clydeside). גלאזגו שוכנת בקצה המערבי של הרצועה המרכזית של סקוטלנד, על גדות נהר קלייד (the River Clyde). שינויים שונים שהתרחשו במהלך העשורים האחרונים בעיר היוו אתגר למעמדה ההיסטורי כמרכז התעשייתי של סקוטלנד, וגררו מאמצים שונים להחיות את העיר. גלזגו סובלת מאתגרים רבים אך היא עדיין העיר השלישית בגודלה בבריטניה כולה (מבחינת אוכלוסין), מרכז הכלכלה של סקוטלנד ואחד ממוקדי הכלכלה הראשיים של בריטניה כולה, מחוצה ללונדון.

טיול בסקולנד – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בסקוטלנד – השוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים וטיפים חשובים על נהיגה בסקוטלנד

 טיסות לאדינבורו סקוטלנד – איתור טיסות וטיפים

אין ספק שגלזגו, שסבלה בעשורים האחרונים ממוניטין גרוע, הצליחה להחזיר לעצמה קצת צבע ללחיים. בשנים האחרונות, הוענקו לגלאזגו מספר תארים אירופאים, ביניהם "עיר התרבות" (1990), עיר הארכיטקטורה והעיצוב (1999) ובירת הספורט (2001). ב-2008, הפכה לעיר הסקוטית השנייה שנבחרה ליוזמת "ערי היצירה של אונסק"ו" (UNESCO Creative Cities) כשזכתה בתואר עיר המוסיקה של אונסק"ו (ובכך הצטרפה לבולוניה ולסביליה). במהלך ההכנות להגשת המועמדות, הצליחה לספור ממוצע של 130 אירועים מוסיקליים המתרחשים על בסיס שבועי ברחבי גלזגו, החל מפופ ורוק וכלה במוסיקה קלטית ואופרה. גלאזגו הייתה גם העיר המארחת למשחקי חבר העמים בשנת 2014.

בשנים האחרונות גלזגו עברה מהפך – ממקומה המסורתי כמוקד הכח של בריטניה התעשייתית בעבר, למרכז מסחר, תיירות ותרבות בהווה. כיום גלאזגו היא אחת הערים המתויירות ביותר באיים הבריטים. מטיילים מוצאים בה מרכז עירוני שוקק, מרכזי קניות שהם ללא ספק הטובים ביותר בבריטניה מחוץ ללונדון, פארקים ומוזיאונים נהדרים (כשבמרביתם הכניסה ללא תשלום), וגישה קלה להיילנדס (הרמות הסקוטיות), לאיזור לוך לומונד (האגם הגדול בסקוטלנד) ולאיים הסקוטים כמו האי סקאי.

יחד עם זאת, גלזגו עדיין סובלת מבעיות של צפיפות, לכלוך ודוחק ואיננה היעד האטרקטיבי ביותר בסקוטלנד. סקוטלנד כמובן ידועה יותר בזכות אטרקציות טבע כמו לוך נס והאיים הסקוטים, אך גם כאשר מדובר בערי סקוטלנד, רוב המטיילים, בוודאי כאשר מדובר על טיולי משפחות, מעדיפים את עיר הבירה אדינבורו. אם אתם מתכננים חופשה בגלאזגו עם ילדים, מומלץ להזמין את אחד המלונות ברשימה שערכנו עבורכם של 5 בתי מלון בגלאזגו עם שירותי בייביסיטר, כדי שתוכלו ליהנות מחיי הלילה התוססים של העיר.

המושג "גלאזגו" כשלעצמו מעט מעורפל. שינויים רבים שנערכו בגבולות העיר במהלך השנים, טשטשו את ההבחנה בין האזור המנהלי של עיריית גלאזגו,לבין  גלאזגו רבתי, האזור המטרופוליטני הרצוף אשר כולל את מרבית עמק קלייד התחתון (lower Clyde Valley), כשהעיר גלזגו עצמה במרכז, וסביבה הפרברים הסמוכים כמו רת'רגלן (Rutherglen), בירזדן (Bearsden), מילנגאבי (Milngavie) וקליידבנק (Clydebank), אשר שותפות כולן לאותו אזור מיקוד ואותה קידומת טלפונית, 0141.

אטרקציות מומלצות לטיול בגלאזגו עם ילדים

אוטובוס התיירים של גלזגו

על אוטובוס התיירים תראו את מיטב האטרקציות בגלזגו, ממוזיאונים ועד כיכרות יפהפיים. המסלול של קו התיירים מתוכנן כך שהוא עובר על פני 21 מהאטרקציות הפופולריות בגלזגו כך שלא תחמיצו שום דבר. הכרטיסים, שמומלץ להזמין מראש בקישור, הם כרטיסי חופשי יומי, והמסלול הוא מסלול מעגלי כך שתוכלו לרדת בכל אטרקציה בגלזגו שמוצאת חן בעיניכם, לשהות בה כמה זמן שתירצו ואז לעלות על האוטובוס הבא בקו ולהמשיך במסלול.

תראו אדריכלות מהממת בכיכר ג׳ורג׳ (George Square) ואת קתדרלת גלזגו (Glasgow Cathedral) ותקבלו שיעור בתרבות בגלריית האמנות בקלווינגרוב (Kelvingrove Art Gallery and Museum) או באוניברסיטת גלזגו. תוכלו גם לשבת לתה של אחר הצהריים בבית התה Willow Tea Rooms או פשוט לנוח בגלזגו גרין (Glasgow Green). אם אתם מתכננים להגיע אל גלזגו עם ילדים קטנים ורוצים להימנע מהליכה מרובה, השכרת רכב או הסתבכות עם התחבורה הציבורית, זהו פיתרון מושלם.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של גלזגו

טיול מגלזגו ללוך נס, גלנקו וההיילנדס

אי אפשר להאשים את ״נסי״, המפלצת המיתולוגית, על שבחרה את אגם לוך נס כמקום מחייתה. האגם שוכן על הרקע עוצר הנשימה של ההיילנדס והוא מרשים מאוד, בין אם רואים את המפלצת האגדית או לא. הזמינו כרטיס לסיור המודרך הזה מגלזגו והכירו לעומק את אזורי הכפר הבלתי נגועים של סקוטלנד בסיור מסחרר דרך גבעות ראנוך (Rannoch Moor), גלנקו, גרייט גלן (Great Glen), פורט אוגוסטוס (Fort Augustus), לוך נס, הרי גרמפיאן (Grampian Mountains) ועוד.

טיילו לאורך גבעות מכוסות עצי אברש, אגמים חלקים כזכוכית ובראנוך מור (Rannoch Moor) היפה שמסביבה נמצא נוף ההרים הערפילי של Buachaille Etive Mor שמאחוריו עומדים המון אגדות וסיפורים מיתולוגיים.

מנוף עוצר נשימה אחד למשנהו, תגיעו לבסוף להר גלנקו הדרמטי, המכיל ערוצי נחל, עמקים וולקאניים וכיסי ערפל התלויים מעל כרי דשא וגבעות סלעיות.

כמו כן, תחצו את העיירה השקטה פורט וויליאם (Fort William) ומתחת לצילו של ההר הגבוה ביותר בבריטניה, בן נביס (Ben Nevis).

כשתגיעו לגדות אגם לוך נס השלו, הנוף עוד יותר מדהים אפילו. לאורכו משתרע יער אפל והוא מנוקד בטירות ובחיות בר. זה בדיוק המקום שבו תוכלו לצפות למצוא את המפלצת הפרה היסטורית המפורסמת השזורה בתולדות המקום. הביאו איתכם מצלמה ליתר בטחון… אם אתם מתכננים להגיע אל גלזגו עם ילדים אל תוותרו על ההזדמנות להראות להם את לוך נס ולאפשר להם לנסות "לאתר את המפלצת" המרגשת.

להזמנת טיול מאורגן בהיילנדס מגלזגו

טיול מאורגן מגלזגו – טירת קולזין, מחוז ברנס וחוף איירשייר

בסיור היומי המרגש הזה, היוצא מגלזגו עם מדריך מקומי, תהיו מוקפים בכל כך הרבה יופי סקוטי שתראו עד מהרה למה המשורר המפורסם רוברט ברנס ספג כל כך הרבה השראה מהמקום. תשוטטו בשרידי טירה וכנסיה, תאכלו ארוחת צהריים על מדרון של צוק, תצאו להליכה בשטח כפרי ועוד.

בפארק קולזין תבקרו בטירה ובגנים מהמאה ה-18 (כרוך בתשלום נוסף) או תחפשו את חיות הבר בהליכה רגועה בשטחים המיוערים.

שבו על קצהו של צוק והביטו במראות של Firth of Clyde. תמצאו בו ברבורים, צבאים, גינות יפות מוקפות בחומה, מפרצוני סלעים וחופים חוליים. אח"כ שבו לארוחת צהריים מלאה באווירה ואז המשיכו לכפר הדיג דונור (Dunure) כדי ללמוד על הטירה ההרוסה וההיסטוריה האפלה שלה.

בכפר אלוויי (Alloway) תבקרו במרכז המבקרים ותלמדו היכן רוברט ברנס מצא את ההשראה לשירה שלו. תצאו להליכה לאורך הנהר או תנסו ללכוד רוח רפאים במצלמה בכנסייה העתיקה הרדופה. אם אתם מתכננים חופשה בגלזגו עם הילדים והי הזדמנות לראות צדדים אחרים של סקוטלנד.

להזמנת טיול מאורגן מגלזגו לטירת קולזין ומחוז ברנס

לוך לומונד ומזקקת וויסקי – סיור מאורגן מגלזגו

הטיול המאורגן הזה (עם מדריך מקומי) מוציא אתכם ממרכז גלזגו אל תוך אזור לוך לומונד, שם תבקרו באחד הלוכים (אגמים) המהממים בותר של סקוטלנד ותלמדו על תהליך ייצור הוויסקי. אין מפלצות בלוך לומונד אבל אם תשתו מספיק וויסקי גלנגוין ויכול להיות שתראו כמה בדרך חזרה.

צאו מגלזגו בבוקר או אחרי הצהריים לטיול של וויסקי ונופים יפהפיים. תצאו מהעיר במרצדס נוצצת לעבר לוך לומונד והפארק הלאומי טרוסאכס (Trossachs National Park).

המדריך שלכם מלא בסיפורים על הגיאות והמדרונות של הפארק המיוער. תצאו להליכה לאורך חופי לוך לומונד וכשהגיע הזמן לשתות, תפנו לעבר מזקקת גלנגוין (Glengoyne Distillery).

גלנגוין מייצרת וויסקי סינגל מאלט טעים ממים וולקאניים. תוכלו לטעום את ההבדל עם כוס או שתיים לפני החזרה לגלזגו.

להזמנת כרטיסים לטיול מגלזגו ללוך לומונד

טירת סטירלינג, לוך לומונד ומזקקת וויסקי – סיור יום מגלזגו

בטיול זה החוצה את ההיילנדס של סקוטלנד, תלכו בעקבותיהם של פורעי חוק אגדיים. מהצריחים של טירת סטירלינג תצפו לעבר שטחי הכפר המחוספסים, תראו את היופי המדהים של הטרוסאכס (Trossachs) – מקום המפגש של הלוולנדס וההיילנדס ותשוטטו בתוך הנוף הפסטורלי של בלמהה (Balmaha) וחופי לוך לומונד.

הטיול מסתיים עם אופציה למשקה במזקקת הוויסקי גלנגוין.

להזמנת טיול מודרך מגלזגו לטירת סטירלינג ולוך לומונד

מרכז המדע של גלאזגו

יש במוזיאון המיוחד הזה מאות תצוגות מדע אינטראקטיביות מעולות לילדים, קולנוע IMAX המקרין סרטי מדע מגניבים, ואת גולת הכותרת – מגדל גלאזגו שגובהו 125 מ', הבנין היחיד בעולם שמסוגל לחוג 360 מעלות מבסיסו.

כתובת: (Glasgow Science Centre), 50 Pacific Quay, (רכבת: מרכז הירידים Exhibition Centre או תחנת הסבוויי: Cessnock), טלפון  ☎ +44 141 420 5000

שעות פתיחה: קיץ: כל יום מ-10:00 עד 17:00; חורף: רביעי-שישי, 10:00-15:00, שבת-ראשון 10:00-17:00, סגור בימי שני ושלישי.

מחיר כניסה: 10 ליש"ט מבוגר, 8 ליש"ט ילדים/פנסיונרים; הוסיפו 2.50 ליש"ט לפלנטריום או לקולנוע IMAX.

Glasgow Green

זהו המפורסם ביותר מבין הפארקים של גלאזגו, גלאזגו גרין נבנה בעזרת מענק מלכותי בשנת 1450 ובמהלך השנים נבנתה העיר סביבו והוא הפך ממשטח מרעה לפארק ציבורי מודרני. "הגרין", כפי שהוא מכונה בפי המקומיים, הוא אחד האתרים המרכזיים בגלזגו לקיום הופעות ואירועים מתחת לכיפת השמים.

כמה מנקודות הציון הבולטות שבתוך הפארק הם ארמון העם (People’s Palace) גני החורף (Winter Gardens), אנדרטאת נלסון (Nelson’s Memorial), מצבת מחט שנבנתה כדי לציין את נצחון נלסון בקרב על טרפלגאר, בית החרושת טמפלטון לייצור שטיחים (Templeton Carpet Factory) עם עיצוב האבן המהודר שלו (היום מרכז עסקים), ומזרקת דולטון (Doulton Fountain) מזרקת הטרה-קוטה הגדולה ביותר בעולם. יש מספר מוגבל של מקומות חנייה בגרין ומסביבו והאזור קיבל שם רע כאזור שבו אחוז גניבת רכבים גבוה. היזהרו, כי פקחי העירייה יגררו את רכבכם אם אינו חונה כחוק ויגבו מכם עד 250 ליש"ט כדי להחזיר אותו!

מיקום: (תחנת רכבת: Bridgeton או Argyle Street, לאחר מכן לכו ברגל או קחו אוטובוס לאורך London Road).

סיור במזקקת וויסקי בגלזגו

הצטרפו לסיור הליכה של שעתיים וחצי בגלזגו ותבקרו בשני פאבים מסורתיים שבהם נהוג לשתות וויסקי. תסיירו במזקקת וויסקי ותנסו חמש סוגים שונים של סינגל מאלט. תהיה לכם הזדמנות לרכוש בקבוק אישי של הוויסקי האהוב עליכם.

להזמנת סיור וויסקי בגלזגו

מוזיאון וגלריית האמנות קלבינגרוב

המוזיאון הציבורי המפואר ביותר בגלזגו, מארח בין הקירות הויקטוריאנים שלו את אחד מאוספי המוזיאונים העירוניים הטובים ביותר באירופה. הכניסה למוזיאון הזה היא חינם! האוסף מאוד מגוון וכולל יצירות אמנות, מיצגים ביולוגיים ופריטים אנתרופולוגים. המוזיאון מיועד לילדים ומשפחות, כאשר הוא כולל "מרכזי גילוי" בעל תצוגות אינטראקטיביות עם כתוביות קלות להבנה (באנגלית).

האגף "חיים" מכיל מאובנים, תצוגות של חיי בר, חפצים ממצרים העתיקה, תצוגות אודות העם הסקוטי, אולם נשקים ושריונות, ואפילו מטוס סופרמרין ספיטפייר  (Supermarine Spitfire)התלוי במסדרון הראשי של האגף. האגף "ביטוי" (Expression) מכיל אוסף נהדר של יצירות דקורטיביות כמו Christ of St. John of the Cross של סלבדור דאלי, ויצירות נבחרות של אמנים דגולים כמו ואן גוך, מונה ורמברנדט, כמו גם אולם המוקדש לריהוט תקופתי של גלאזגו של מקינטוש (Mackintosh). באולם הראשי יש אורגן ומתקיימים בו קונצרטים בשעות אחר הצהריים.

שעות פתיחה: שני-חמישי, שבת – 10:00-17:00; שישי, ראשון 11:00-17:00.

כתובת: (Kelvingrove Art Gallery and Museum), Argyle Street  (תחנת סבוויי: Kelvinhall), טלפון  ☎ +44 141 276 9599

מוזיאון ריברסייד

מוזיאון חדש שנפתח לאחרונה, המציג אוסף נהדר של רכבים ודגמי כלי רכב המספרים את סיפורה של התחבורה בים וביבשה, עם ניחוח גלאזגואי ייחודי. מלבד האוסף המתבקש של רכבות, אוטובוסים, חשמליות, מכוניות ומטוסים, המוזיאון כולל גם תחנת רכבת תחתית משוחזרת וסצנת רחוב של גלאזגו הישנה המציגה את כלי הרכב של תחילת המאה. מאחורי המוזיאון ניצבת הספינה הגבוהה Glenlee, שנבנתה בשנת 1896- אחת מחמש ספינות מפרש מסוג Clydebuilt שנותרו במים היום, היום היא משוחזרת ופתוחה לציבור.

הכניסה למוזיאון היא חינם; כניסה לספינה גבוהה עולה 5 ליש"ט מבוגר, 3 ליש"ט ילדים (ילד ראשון נכנס חינם עם רכישת כרטיס למבוגר).

שעות פתיחה: שני-חמישי ושבת 10:00-17:00, שישי וראשון 11:00-17:00.

כתובת: (Riverside Museum), 100 Pointhouse Plac (תחנת סבוויי: Kelvinhall), טלפון ☎ +44 141 287 2720.

פארק טולקרוס

פארק טולקרוס מפורסם בעולם בשל גן הורדים המיוחד שלו וגני החורף המרשימים שבו. ברחבי הפארק תמצאו אוצרות חבויים כמו מסלול ההליכה המעולה לטיול משפחתי, Glen Nature Walk, חווה לילדים ומרכז מבקרים. הפארק מלא בנקודות ציון מעניינות ומהווה מפלט נעים מהרחובות הסואנים הסמוכים. הפארק פתוח משעת זריחה ועד חשיכה, אבל שעות הפתיחה עבור המתקנים השונים בפארק משתנות. הכניסה חופשית.

(Tollcross Park), 254B Wellshot Rd G32 7AX

גלאזגו
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל