יפן

יפן – אטרקציות מומלצות ומידע למטייל

טיול ביפן – המדריך המלא: בכתבה המורחבת תמצאו הסברים על אטרקציות תיירותיות ביפן (כולל סרטוני וידאו), המלצות עבור משפחות המגיעות אל יפן עם ילדים, מידע למטייל על ערים מרכזיות ביפן ויעדים תיירותיים, טיפים חשובים על מזג האוויר ביפן, התרבות היפנית, הצעות מה לעשות ביפן ועוד

יפן Japan הנקראת ביפנית Nihon, Nihon-koku או Nippon, היא מדינה במזרח אסיה המורכבת מאיים. ״ארץ השמש העולה״ היא מדינה מפותחת שבה העבר פוגש את העתיד. התרבות היפנית חיה אלפי שנים, אך יפו המודרנית היא מעצמה כלכלית וטכנולוגית שהצליחה לאמץ וליצור את האופנות והטרנדים האחרונים.

הדימוי של יפן במערב לעיתים קרובות מבליט שילוב של חיי מסורת וחיים מודרניים, ואמנם, רבים מן המבנים המסורתיים והמנהגים נשמרו, אבל תשתיות מודרניות בהחלט גם ניכרות ביפן. יפן הייתה המדינה האסיאתית הראשונה שהפכה למדינה מודרנית באופן עצמאי, ולאורך השנים יפן ממשיכה לאמץ טכנולוגיות ותפיסות אסתטיקה חדשות, אך שלא כמו מדינות רבות אחרות, יפן לא מרגישה צורך מיוחד לתקוף או להיפטר ממנהגים ומסורות ישנים יותר. היפנים פשוט מוסיפים את השכבה החדשה לצד הישנה. במסגרת זאת, יפן עושה מאמצים לשמר מבנים היסטוריים ולהמשיך להשתתף בטקסים ומסורות עתיקות. אולם, ביפן מאמינים שאם אנשים רוצים לאמץ את החידושים המודרניים, הם רשאים לעשות זאת, ולכן התפתחויות מתרחשות באופן הדרגתי ולא כפרוייקטים סוחפים כמו במערב. כך, בערים רבות אפשר לראות לצד הבניינים המודרניים, שורות של בניינים ישנים. כמו כן, סגנון האופנה ביפן מוצא נתיבים רבים, ולא עוקב אחר סגנון אופנה המוני אחד ויחיד.

יפן עם ילדים – עוד המלצות חשובות למטיילים

השלב הראשון בתכנון חופשה משפחתית ביפן הוא הזמנת טיסות ליפן. במדריך שלנו תמצאו מידע על מנוע חיפוש שיבצע עבורכם השוואת מחירים וימצא עבורכם את המחיר הכי זול, על האפשרויות של הסעה משדה התעופה ביפן, על טיסות קונקשן ליפן ועוד. בנוסף, אתם מוזמנים לקרוא את המדריך בנושא טיסות פנים ביפן, משום שאולי תופתעו לגלות שטיסות פנימיות ביפן עשויות להיות לעתים זולות ומהירות יותר משימוש ברכבת המהירה ביפן.

במדריך השלם לתחבורה ביפן תמצאו מידע אמצעי התחבורה הציבורית ביפן: רכבות ביפן, אוטובוסים ביפן, טיסות פנים ביפן ומעבורות ביפן, וגם כלים שיעזרו לכם להשוות ולבחור בין אמצעי תחבורה שונים ביפן כמו השכרת רכב, טיסות פנים והסעה משדה התעופה ביפן.

אם בחרתם באופציה של השכרת רכב ביפן, מומלץ לקרוא את המדריך שלנו בנושא ולבצע השוואת מחירים שתעזור לכם למצוא את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם.

בכל הנוגע לתקשורת ביפן, כדאי לכם ללמוד מעט על האופציות העומדות לרשותכם בכל הנוגע לרכישת סים ליפן או eSim ליפן. במדריך שלנו תמצאו מספר חברות מומלצות ואמינות, שמציעות חבילות גלישה משתלמות במיוחד לתיירים, שתוכלו לבצע דרכן הזמנה מבעוד מועד ולהבטיח שתוכלו להשתמש בטלפון הנייד שלכם מיד עם הנחיתה ביפן.

אם אתם טסים אל יפן עם הילדים, סביר להניח שתבלו לפחות כמה לילות בבירה, טוקיו. יש הרבה מקומות אירוח ומלונות מומלצים בטוקיו, אבל לא כולם מותאמים לאירוח משפחות. במדריך שלנו בנושא מלונות מומלצים בטוקיו למשפחות עם ילדים תמצאו רשימה של בתי מלון בטוקיו שמספקים שירותים הנדרשים למשפחות ושקיבלו חוות דעת חיוביות וציונים גבוהים ספציפית ממשפחות ששהו בהם בעבר.

למידע מקיף על כל הנושאים והאלמנטים בתכנון חופשה ביפן, מומלץ לבקר באתר יפן למטייל.

טיולים מאורגנים ביפן

אטרקציות ביפן

יפן עשירה מאוד באטרקציות תיירותיות – לא רק מרכזי ערים מרשימות, פארקים לאומיים ואתרי טבע או פארקי שעשועים למשפחות עם ילדים, אלא גם עושר של פעילויות ייחודיות ליפן שנותנות במה לתרבות היפנית המיוחדת והמגוונת, החל מטקסי תה יפניים מסורתיים, סיור במקדשי שינטו, סדנאות קליגרפיה, שיעורי סמוראי, סדנאות סושי ועוד ועוד.

כשמתכננים חופשה ביפן עם ילדים, מומלץ להתחיל את התהליך בבחירת אטרקציות ופעילויות שתרצו לכלול במסגרת הטיול, ושמתאימות לכל בני המשפחה. לשם כך הכנו עבורכם רשימה של פעילויות ואטרקציות ביפן שמתאימות למשפחות, עם חלוקה גיאוגרפית שתעזור לכם בתכנון הטיול.

אטרקציות תיירותיות בטוקיו

דיסנילנד טוקיו Tokyo Disneyland

אם אתם מגיעים אל יפן עם ילדים כדאי לשלב בטיול לפחות אטרקציה אחת שמתאימה לבני המשפחה הצעירים כבר בימים הראשונים לטיול, כדי להקל על הילדים את ההסתגלות למדינה הלא שגרתית הזו. דיסנילנד טוקיו יכולה להיות בחירה מצוינת. חקרו את שבע הארצות המופלאות, המתקנים הכיפיים והתהלוכות בפארק השעשועים דיסנילנד טוקיו המלא בדמויות האהובות של דיסני ופיקסאר. הישארו לצעדת הלילה ״אורות החלומות האלקטרוניים של דיסנילנד טוקיו״ ('Tokyo Disneyland Electrical Parade Dreamlights') ועולם מלא בפעילויות מעוררות חושים.

חטפו משהו לאכול במגוון המסעדות הנושאיות באחת משבע ארצות האגדות והמדע הבדיוני, וצפו מופעים חיים כמו ״פרסת היהלום״ (The Diamond Horseshoe) בכיכובם של וודי וג׳סי מ״צעצוע של סיפור 2״.

למידע נוסף על דיסנילנד טוקיו לחצו כאן

ביקור ב-LEGOLAND Discovery Center טוקיו

עוד חוויה שכדאי לשלב במהלך טיול ביפן עם ילדים היא ביקור בפארק השעשועים המקורה LEGOLAND Discovery Center שמציג יצירות מדהימות העשויות משלושה מיליון לבני LEGO®.

הביקור בפארק סיור במפעל ללבני לגו, שיעור שבו אפשר ללמוד כיצד ליצור יצירות מיוחדות של לגו, דיורמה ענקית של העיר טוקיו שנוצרה באמצעות לבני לגו ועוד.

אם אתם מטיילים ביפן עם פעוטות או תינוקות, מגרש המשחקים של Duplo® מותאם לקטנטנים. ילדים גדולים יותר יוכלו לצאת להרפתקה בלגו נינג'ה סיטי שם יוכלו להתאמן כדי להפוך לנינג'ה החזק ביותר, לצפות בסרט עם אפקטים מיוחדים עוצרי נשימה בקולנוע ה-4D, לצאת לעולם של הרפתקאות בדינו אקספלורר – עולם הדינוזאורים של לגו – שם יוכלו לבנות יצירות מקוריות של לגו וליצור סרטון סטופ מושן משלהם.

למידע נוסף על לגולנד דיסקברי סנטר בטוקיו לחצו כאן

דיסני-סי טוקיו Tokyo DisneySea

העולם הקסום של דיסני זה לא משהו שמתבגרים ממנו, בעיקר בדיסני סי של טוקיו, שהוא פארק שעשועים בנושא מים וים, עם שבעה נמלי פנטזיה עם מתקנים עוצרי נשימה. ביקור בדיסני-סי טוקיו הוא עוד אופציה מצוינת לבילוי ביפן עם ילדים.

סיירו בשבע ממלכות, המלאות במעברי מים ורחובות, מארצות תת – מימיות ועד לחופי ערב הסעודית. גלו את מעמקי האוקיינוס בצוללת של ז׳ול ורן ב״אי המסתורין״ (Island of Mystery) או לגמו קוקטייל על סיפון ה- S.S. Columbia. זוהי אחת המומלצות ביותר שבין אטרקציות ביפן למשפחות ואם אתם מגיעים אל יפן עם ילדים לא כדאי לפספס אותה.

למידע נוסף על דיסני סי טוקיו לחצו כאן

פארק עמק המומינים בטוקיו

חוויה נוספת שיכולה להתאים לבילוי ביפן עם הילדים היא ביקור בפארק עמק המומינים בטוקיו. הסיור בפארק מתחיל בשער קבלת הפנים שבו הולכים בין כריכות הספרים, ומאחורי כל דלת סיפור מסתתרת חוויה שמתעמקת בעלילה. יש אפילו בקתת רחצה מתוצרת מומין-אבא ומגדלור שנלקח מסיפור על מומין-אבא בים.

כרטיס הכניסה לפארק כולל נסיעות ברכבת ובאוטובוס במהלך יום הביקור – הדרך האידיאלית להגיע לפארק עמק המומינים. תוכלו לנסוע ללא הגבלה בקווי סייבו (למעט קו טמגאווה) במשך היום, כך שתוכל ליהנות לא רק מפארק המומינים, אלא גם מאתרי תיירות נוספים הממוקמים לאורך קווי סייבו. עבור נסיעה ברכבת אקספרס מוגבלת וברכבת עם מושב שמור, יידרש תשלום בנפרד.

למידע נוסף על פארק עמק המומינים בטוקיו לחצו כאן

מוזיאון גיבלי, מיטקה

מוזיאון גיבלי הוא מחווה לאמנות ולטכניקה של האנימציה, ומוצגים בו העבודה והחזון של הבמאי האגדי הייאו מיאזאקי והסטודיו שלו. מבנה המוזיאון הוא צבעוני וייחודי, והוא עוצב על ידי מיאזאקי עצמו. זהו מקום קסום, שיאפשר לכם ולילדים לצלול לעולם האנימציה של סטודיו גיבלי.

קחו בחשבון שהכרטיסים למוזיאון פופולריים מאוד ולעתים קרובות נמכרים במהירות. לכן, אנו ממליצים לבצע את ההזמנה מוקדם ככל האפשר, שבועיים, ואפילו חודש, מראש.

למידע נוסף על מוזיאון גיבלי במיטקה לחצו כאן

מטוקיו: טיול יום מודרך להאקונה, אווואקודאני והר פוג'י

חופשה משפחתית ביפן ובילוי בעיר טוקיו עם הילדים יכולים להיות מאוד אינטנסיביים. אם אתם רוצים לשלב בתוכנית הטיול שלכם יום רגוע הרחק מההמולה של טוקיו, שווה לשקול סיור של יום אחד להאקונה, אווקודאני והר פוג'י.

המסע מתחיל בשייט בספינת הפיראטים המפורסמת של האקונה. הספינה היפה הזו תיקח אתכם ממזח מוטוחאקון למזח טוגנדאי תוך 25 דקות. לאחר השייט תעצרו לארוחת צהרים במהלכה תוכלו להתרשם ממסלול החבלים של האקונה. לאחר ארוחת הצהריים, תמשיכו מטוגנדאי ל-Owakudani במסלול החבלים במשך 30 דקות. האזור סביב המכתש שנוצר בהתפרצות האחרונה של הר האקונה, שהתרחשה לפני כ-3,000 שנה, ידוע בשם Owakudani. במקום שהוא אזור געשי פעיל תמצאו אדי גופרית, מעיינות חמים ונהרות חמים. ביום בהיר תוכלו לראות מ- Owakudani את הר פוג'י, שהוא התחנה הבאה בטיול.

עם ההגעה אל הר פוג'י, תקבלו 40 דקות לגלות ולספוג את הנופים עוצרי הנשימה של יפן ושל ההר שהוא אחד מסמליה הבולטים. בסיום הסיור בהר פוג'י תוחזרו לטוקיו בנסיעה.

למידע נוסף על טיול יום מודרך להאקונה, אווואקודאני והר פוג'י לחצו כאן

המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית, טוקיו 

אם אתם מגיעים אל יפן עם ילדים חובבי תרבות, תוכלו לשלב בטיול גם ביקור במוזיאון הלאומי לאומנות מודרנית בטוקיו. זהו מוזיאון לאמנות מן השורה הראשונה שבו מוצגות 13 אלף יצירות מהמאה ה-20 ועד היום. במהלך הסיור תוכלו לעקוב אחר ההתפתחות של יפן כתרבות וכאומה דרך אוצרות תרבות ותנועות אמנות מקומיות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון לאומנות מודרנית בטוקיו

אטרקציות בקיוטו Kyoto

טירת ניג׳ו – סיור מודרך באנגלית 

מבט אמיתי על ההיסטוריה היפנית, תרבות הסמוראים והאירועים המרכזיים שהתרחשו בטירה זו. הסתובבו בגן הארמון המפורסם נינומארו (Ninomaru Palace Garden) המוכר בזכות גודלו ויופיו, ומושלם לצילומים.

ראו חלקים אקסקלוסיביים של טירת ניג׳ו (Nijo Castle) שמבקרים אחרים לא זוכים לראות, עם מדריך מומחה דובר אנגלית. אם אתם מתכננים טיול ביפן עם הילדים ומעוניינים להעשיר את הידע שלהם על ההיסטוריה והתרבות היפנית

למידע על טיול מודרך בטירת ניג'ו בקיוטו לחצו כאן

סיור ריקשה בארשיאמה Arashiyama 

רכבו על ריקשה כמו המקומיים וגלו יעדים חדשים ונסתרים שלא ניתן להגיע אליהם ברכב. למדו כיצד המקומיים חיים, היכן ומה הם אוכלים, איפה הם עובדים והיכן הם מבלים. מדריך אנרגטי ועתיר ידע ילווה אתכם ויספק לכם עובדות מהנות על קיוטו ועל יפן כולה.

להזמנת סיור ריקשה בארשיאמה

סדנת הכנת סישימי 

הצטרפו למורה דובר אנגלית לסדנה מהנה של הכנת סישימי קיוטו פלפל (Kyoto shichimi pepper). למדו על תולדות המאכל המיוחד בקבוצה קטנה – האם ידעתם שהשתמשו פעם בסישימי לצרכי מרפא? קחו איתכם את הסשימי וגם שני מוצרי מזון יפניים שיוסיפו טעם ופלפל לבישול שלכם.

להזמנת סדנת הכנת סשימי בקיוטו

סיור במקדש פושימי אינארי Fushimi Inari כולל טעימות סאקה

בקרו במקדש פושימי אינארי האיקוני, טיילו דרך שבילי יער קדושים המסומנים באלפי שערים מיוחדים הנקראים torii. קבלו טעימה של התרבות היפנית במבשלת סאקה (משקה אלכוהולי יפני) מקומית ונסו שלוש דוגמאות מתוך 80 זנים שונים.

למדו על תולדות המשקה היפני הלאומי, למדו איך לבשל אותו ואיך ליהנות מהמשקה הטעים הזה.

להזמנת סיור במקדש פושימי אינארי

תיאטרון GEAR בקיוטו 

בואו ליהנות מסיפור עתידני בן 90 דקות באולם ארט דקו מיוחד עם מאה מקומות בדאונטאון קיוטו. צללו אל תוך עולם לוהט של פאנק המשלב אלמנטים זוכי פרסים של עיצוב במה, הטכנולוגיה האחרונה ביותר ותאורה מרהיבת עין. התנסו בסגנון תיאטרון אמוטיבי ללא שפה המועבר ע״י להקה מוכשרת של שחקנים, רקדנים, אמני מים (mimes ) וקוסמים. עבור משפחות שמתכננות חופשה ביפן עם ילדים זוהי חוויה מומלצת גם אם הילדים לא מבינים אנגלית.

להזמנת כרטיסים לתיאטרון "גיר" בקיוטו

סדנת הכנת ראמן 

בשלו מנת מרק ראמן משל עצמכם ולמדו את המיומנויות הכרוכות בהכנת נודלס, ערבוב מרקים וצליית עוף. כנסו לרוח הקולינרית היפנית עם הוראות קלות לביצוע, בתוך בית יפני מסורתי. למדו על תולדות הראמן ביפן לחוויה שונה בקיוטו. עבור משפחות שמגיעות אל יפן עם ילדים סדנת הראמן יכולה להיות הזדמנות לפעילות משפחתית שגם תלמד את הילדים הכנה של מאכל יפני בריא ולא מסובך יחסית.

להזמנת סדנת הכנת ראמן

קורס סמוראי ג'וקו 

עטו על עצמכם קימונו מסורתי, קחו ליד חרב קטאנה, כנסו לבית יפני מסורתי והפכו לסמוראי מתלמד. למדו על תולדות אמנות לחימת החרבות היפנית ממאסטר אמיתי בקורס בן 90 דקות. לאחר מכן יתקיים מופע מאת מאסטר Iaidō, אימון בתנועות חרב וחיתוך לשניים של מחצלת טטאמי יפנית.

להזמנת קורס סמוראי ביפן

סיור בשוק המזון נישיקי, טעימת יין והכנת סושי 

הצטרפו למדריך מומחה מקומי להליכה תרבותית מהנה בשוק נישיקי Nishiki, המלא באורות וריחות מלהיבים. בקרו במבשלת סאקה לשעבר כדי לטעום את משקה הגאווה של יפן ולאחר מכן למדו להכין סושי אמיתי בשיעור בישול המשתמש במרכיבים שקניתם בשוק.

להזמנת סיור בשוק נישיקי

מופע תיאטרון ראן בקיוטו 

בואו ליהנות מסאקה יפני מקומי ובירה ולצפות במופע כשרונות מדהים המגיע מכל קצוות יפן, בסגנון התיאטרון היפני "ראן" Ran Theatre. למדו שירים יפניים קלים לזכרון שתמשיכו לשיר הרבה אחרי שתעזבו. עשו משהו מיוחד בקיוטו והצטרפו לאקשן בתיפוף בעצמכם.

להזמנת כרטיסים לתיאטרון ראן בקיוטו

חוויית קימונו, מופע מאיקו וארוחת ערב 

היכנסו לבית מאצ׳יה (machiya townhouse) מסורתי לערב מבדר וטעים. תיהנו מארוחה משובחת בחצר בסגנון אימפריאלי, המוכרת כ״קייסקי״ (Kaiseki ryori) ועשויה ממרכיבים עונתיים מיוחדים של המקום. צפו במופע מסורתי של גיישה מתלמדת הנקראת מאיקו, ולאחר מכן התחפשו בקימונו האיכותי ביותר והצטלמו לתמונה. חוויה מיוחדת של תרבות יפן.

להזמנת חווית קימונו ומופע מאיקו

אטרקציות באוסאקה Osaka

מצפה הרוקס 300 

מעלית מהירה תיקח אתכם לקומה העליונה של גורד השחקים אבנו הרוקס (Abeno Harukas), שם תוכלו לצפות בנופים של אוסקה, בשקיעה, ובימים בהירים, גם לעבר קובה (Kobe) וקיוטו. שימו את האומץ שלהם במבחן והתבוננו דרך רצפת הזכוכית באדמה שמתחתיכם, וטיילו בגינה החיצונית הפורחת. שבו עם אוכל או משקה. אין הרבה מקומות טובים יותר לבלות יום טיול ביפן מאשר בקומה העליונה של הבניין הגבוה ביותר ביפן.

להזמנת כרטיסים למצפה אבנו הרוקס

סדנת בנטו – קופסת אוכל 

הכינו דוגמת שוקוהין (shokuhin) משל עצמכם וגלו את המסורת המיוחדת ביפן של עשיית קופסאות אוכל לארוחת הצהריים בבתי הספר או מקומות עבודה בעיצוב שמדמה משהו אמיתי (כמו צורת ראש של פנדה למשל). למדו איך להכין קופסת בנטו מסורתית. זו תהיה המזכרת הכי חמודה שתקחו הביתה. צרו חיקויים מושלמים של כדורי אורז עם פרצוף דובי, נקניקיות וסלט תפו״א בצורת תמנון ועוד. בנטו בד"כ מוכן ע"י הורים עבור ילדים ביפן כך שזוהי גם הזדמנות מיוחדת לבילוי משפחתי בטיול ליפן עם הילדים באופן שיכול לשפר משמעותית את התזונה שלכם כשתחזרו הביתה.

להזמנת סדנת בנטו באוסקה

גן החיות האינטארטיבי ניפרל NIFREL Interactive Aquazoo

נסו אטרקציה יפנית מיוחדת, אחת המיוחדות שבין אטרקציות ביפן למשפחות – גן החיות הפנימי העתידני הזה מציג חיות כמוצגי אמנות חיה. תבקרו גם באזור פתוח שבו בעלי חיים מסתובבים באופן חופשי.

אסור לגעת, אבל יהיו לכם די והותר הזדמנויות לתמונות קלוז אפ. תיראו דגים נדירים, פינגווינים, נמר לבן, היפופוטמים ועוד וטיילו בשבעה אזורים שבהם חיים זנים שונים. אם אתם מתכננים טיול ביפן עם הילדים כדאי להתאמץ ולכלול את ניפרל בלו"ז שלכם.

להזמנת כרטיסים לגן החיות האינטראקטיבי ניפרל

סיור הליכה לילי בנמבה Namba 

בואו ליהנות מרובע נמבה הפופולרי ותנו למדריך מקומי מקצועי להראות לכם היכן הכי כדאי לבקר. גלו מקומות נחבאים שאחרת לא הייתם מוצאים והתנסו בחיי הבידור הטובים ביותר שיש לאוסאקה להציע. בקרו באטרקציות תיירותיות באוסקה, ברים משוגעים, מקדשים שלווים וכל מה שביניהם בסיור אינפורמטיבי ברחבי הרובע.

להזמנת טיול ליל בנמבה ברגל

המצפה התת-ימי קאיוקאן באוסאקה Osaka Aquarium Kaiyukan

בקרו באחד מהמצפים התת-ימיים המרהיבים ביותר ביפן, המוקדש לחיי הים המדהימים של שוניות האוקיינוס השקט. שוטטו בין ארבע קומות של אקווריום תצפית ו-14 אזורים יפהפיים. בדרך תלמדו על היצורים הרבים החיים כאן – מסטינג רייז אף פרה לצבי ים ומדוזות.

הרטיבו את ידיכם בתצוגה האינטראקטיבית, כאן תוכלו לחוש כרישים וסטינגריי בבריכה המוחשית וראו את הפינגווינים מקרוב. זוהי אטרקציה פופולרית בקרב משפחות שמגיעות אל יפן עם ילדים – ובצדק רב.

להזמנת כרטיסים לאקווריום קאיוקאן באוסאקה

ריוויו ג'פן Revue Japan

בואו לחוות מופע במה יפני קצת לא קונבנציונאלי ברובע הבידור שוקק החיים דוטונבורי (Dotonbori). צפו במופע שכולו נשים, המביאות לחיים את התיאטרון היפני המסורתי בסגנון המיועד לתיירים שאינם דוברים את השפה. התחברו לסמוראי הפנימי שלכם כי יש סיכוי שיקראו לכם לעלות לבמה. אם אתם מגיעים עם יפן עם ילדים שלא דוברים אנגלית ורוצים להתנסות בקצת תיאטרון יפני, ריוויו ג'פן הוא אפשרות מעניינת כי אין צורך בשום שפה.

להזמנת כרטיסים למופע התיאטרון היפני ריוויו ג'פן

חוויית תופי טאיקו – סדנה קבוצתית 

השתתפו בשיעור תופים קבוצתי ותלמדו את המקצבים ואת ההיסטוריה של התוף היפני המסורתי שבו משתמשים בטקסים. ממיקום סדנת התיפוף, אתם קרובים לעוד אטרקציות באוסקה במיקום נוח שנמצאות מרחק תחנת רכבת אחת מ-JR Osaka/Umeda.

אין צורך בניסיון או בידע בשפה היפנית – שיעורים אלה ניתנים באנגלית.

להזמנת סדנת תופי טאיקו

פארק השעשועים יוניברסל סטודיו יפן Universal Studios Japan

מצאו דרכים מהנות לבלות באולפני יוניברסל יפן, עם מתקני שעשועים, מופעים ואטרקציות המבוססות על סרטים הוליוודיים איקונים כמו פארק היורה, גודזילה, המיניונים ועוד. פגשו את היצורים הצהובים לובשי חליפות הג׳ינס בפארק המיניונים ותיהנו מאטרקציות שונות ומבדרות המיועדות לילדים.

כנסו לעולם המכושף של הארי פוטר כדי לחקור את ״סמטת דיאגון״ (Diagon Alley), הוגווארטס והילחמו ב״אוכלי המוות״ (Deatheaters) במתקני הלונה פארק המלהיבים באחת האטרקציות המומלצות לטיול משפחות ביפן עם ילדים.

להזמנת כרטיסים לאולפני יוניברסל יפן

מופע איוואמי קאגורה Iwami Kagura Naniwakan

צפו במופע איוואמי קאגורה מסורתי בנמבה (Namba), קרוב לרובע דוטונבורי (Dotonbori) המפורסם של אוסאקה. התפעלו מהתחפושות המדהימות של רקדניות מוכשרות שמציגות את המיתולוגיה היפנית באמצעות ריקוד אקספרסיבי. הקשיבו לצלילי יפן העתיקה בזמן שתופים, חלילים ופעמונים מלווים כל תצוגה.

להזמנת כרטיסים למופע איוואמי קאגורה בנמבה 

פלאזת סאקאי בריקיו ואקיקו – תצוגות וטקס תה 

גלו את תרבות הסאקאי היפנית באמצעות שתי הדמויות המפורסמות ביותר: המשורר יוסאנו אקיקו ומאסטר התה סן נו ריקיו. נסו טקס תה יפני יומיומי, במיקום הקרוב לאתר של ביתו הקודם של סן נו ריקיו. גלו את ההיסטוריה של האזור דרך השנים תוך סיור בתצוגות. אם אתם מגיעים אל יפן עם ילדים קטנים שימו לב שמדובר במיצג תרבותי מורכב שעלול לשעמם ילדים.

להזמנת כרטיסים לטקס תה יפני באוסקה

חוויית טטדו: שיעור סמוראים פתוח 

הפכו ללוחם סמוראי בשיעור מיוחד ביפן. עטו על עצמכם קימונו מסורתי וקחו הביתה תמונות מהממות של פול אקשן. למדו איך לשבת, לנוע ולדבר כמו סמוראי יפני אמיתי או כמו נינג׳ה המתגנב לטירת אוסאקה.

להזמנת שיעור סמוראי באוסקה

מופע מאיקות וגיישות 

בילוי מיוחד בעיר התוססת אוסקה המוכרת בשל מגוון סוגי המטבח ואמצעי הבידור. ראו מופע גיישות יפני מסורתי, שבו מופיעות מאיקות (מתלמדות) וגיישות בריקוד מסורתי. חוו את האווירה השלווה והרגועה של בית תה יפני אותנטי רב-דורות

להזמנת כרטיסים למופע גיישות

 

מחוזות ביפן

יפן מחולקת בד״כ לתשעה אזורים –

מחוזות באי הונשו, האי המרכזי ביפן

טוהוקו (Tohoku)  – החלק הצפון-מזרחי של האי המרכזי הונשו, מוכר בעיקר בפירות-ים, סקי ומעיינות חמים. כולל בעיקר איזורים כפריים, וביניהם אאומורי (Aomori), איווטה (Iwate), אקיטה (Akita), מיאגי (Miyagi), ימגאטה (Yamagata), פוקושימה (Fukushima))

קאנטו (Kanto) – מישור החוף של האי הונשו, כולל את הערים טוקיו ויוקוהאמה (Yokohama), ואת (איבראקי (Ibaraki,), טוצ׳יגי (Tochigi), גונמה (Gunma), סאיטאמה (Saitama,), צ׳יבה (Chiba), טוקיו (Tokyo,), קנגאגווה (Kanagawa))

צ׳ובו (Chubu) – אזור ההרים המרכזי של הונשו, אטרקטיבי למטייל ביפן בזכות האלפים היפנים והעיר הרביעית בגודלה ביפן, נאגויה (Nagoya). כולל גם את ניאיגטה (Niigata), טויאמה (Toyama), אישיקאווה (Ishikawa), פוקואי (Fukui), ימאנאשי (Yamanashi), נגאנו (Nagano), שיזואוקה (Shizuoka), אאיצ׳י (Aichi), גיפו (Gifu))

קנסאי (Kansai) – המחוז המערבי של הונשו, בירת התרבות והמסחר העתיקה, כולל את הערים אוסקה, קיוטו, קובה ונארה ואת המחוזות שיגה (Shiga), מייה (Mie), קיוטו (Kyoto), אוסקה (Osaka), נארה (Nara), וואקיאמה (Wakayama), היוגו (Hyogo))

צ׳וגוקו (Chugoku) – החלק הדרום-מערבי ביותר של הונשו, מחוז כפרי המוכר בעיקר בערים הירושימה ואוקיאמה, וכולל את (טוטורי (Tottori), שימאנה (Shimane), אוקיאמה (Okayama), הירושימה, יאמאגוצ׳י (Yamaguchi))

עוד איים ביפן

הוקאידו (Hokkaido) – האי הצפוני והקפוא, מפורסם בשטחים נרחבים ובחורפים מושלגים, אך יחסית איננו מפותח.

שיקוקו (Shikoku) – הקטן מבין ארבעת האיים המרכזיים של יפן, יעד לעולי רגל בודהיסטים והיעד הטוב ביותר ביפן לרפטינג במים גועשים. הערים הגדולות הן טקמאצו (Takamatsu) ומצויאמה (Matsuyama). כולל את (קגאווה (Kagawa), אהימה (Ehime), טוקושימה (Tokushima), קוצ׳י (Kochi))

קיושו (Kyushu) הדרומי מבין ארבעת האיים המרכזיים, מקום הולדתה של החברה היפנית, הערים הגדולות הן פוקוקה וקיטה קיושו (Kitakyushu). כולל את פוקוקה (Fukuoka), סאגה (Saga), נגסאקי (Nagasaki), אויטה (Oita), קוממוטו (Kumamoto), מיאזאקי (Miyazaki), קגושימה (Kagoshima))

אוקינאווה (Okinawa) – שרשרת איים דרומיים חצי-טרופים המגיעים עד טאיוואן, אוקינאווה נקראה בעבר ממלכת ריוקיו עד שסופחה ע״י יפן בשנת 1879. מנהגי המסורת והאדריכלות שלהם שונים באופן משמעותי משאר יפן.

 ערים ביפן

יפן מכילה אלפי ערים, ואלה רק חלק מהערים הכי מעניינות למטייל ביפן –

טוקיו (Tokyo) – עיר הבירה והמוקד הפיננסי – מודרנית, קוסמופוליטית וצפופת אוכלוסין

יוקוהאמה (Yokohama) – ממש דרומית לטוקיו, עם נמל בינלאומי ואופי משל עצמה

קקמורה (Kamakura) – עיר עתיקה ומוקד כוח של יפן במאות ה-13-14, עם מקדשים ומזבחות מרשימים רבים

הימג׳י (Himeji) – עיר במערב קנזאי, כוללת את הטירה המקורית היפה ביותר שהצליחה להשתמר מיפן העתיקה וגן קוקאן יפהפה

קנזאווה (Kanazawa) – עיר היסטורית בחוף המערבי

קיוטו (Kyoto) – הבירה הישנה של יפן, נחשבת ללב התרבותי של המדינה, עם מקדשים וגינות בודהיסטיות רבות

הירושימה (Hiroshima) – עיר נמל גדולה, מפורסמת בשל הפיצוץ האטומי שהתרחש בה, אך היא מציעה הרבה למי שמגיע לבקר.

נגסאקי (Nagasaki) – עיר נמל עתיקה בקיושו (Kyushu) עם השפעה הולנדית וסינית

נארה (Nara) – הבירה הראשונה של יפן המאוחדת, עם מקדשים בודהיסטים רבים, מקומות פולחן, גנים ומבנים היסטוריים

אוסקה (Osaka) – עיר גדולה ודינמית השוכנת בחבל קנסאי

קובה (Kobe) – נמל בינלאומי מקסים ליד אוסקה, מפורסם בבקר שלו ובמעיינות החמים שלו

סאפורו (Sapporo) – העיר השנייה בגודלה בהוקאידו, מפורסמת בפסטיבל השלג שלה

סנדאי (Sendai) – העיר הגדולה ביותר של חבל טוהוקו, ידועה כעיר היערות בשל שדרות העצים וגבעות החורש שלה

יעדים תיירותיים ביפן

האטרקציות התיירותיות המפורסמות ביותר ביפן, שבהן גם היפנים מתגאים, וגם כמה אתרים מיוחדים הנמצאים מחוץ למסלול התיירותי הרגיל.

ניקו (Nikko) – אזור הררי פופולרי עם נופים יפים צפונית מטוקיו, כולל המאוזוליאומים טוקוגאווה (Tokugawa mausoleums).

דאווה סנזאן (Dewa Sanzan) – שלושה הרים קדושים שאליהם מגיעים עולי רגל ומאמינים יפניים אדוקים מחוף טוהוקו המערבי

האלפים היפנים (Japan Alps) – סדרה של הרים מושלגים במרכז הונשו שמהווים את אחד האתרים הפופולרים ביותר לטיול ביפן עם ילדים

מיאג׳ימה (Miyajima) – אי סמוך להירושימה, האתר של ה- torii הצף האיקוני

הר פוג׳י (Mount Fuji) – הר געש איקוני מושלג והפסגה הגבוהה ביותר ביפן (3,776 מ׳)

הר קויה (Mount Koya) – מקום מושבה של כת שינגון הבודהיסטית ובית הקברות העתיק אוקונוין (Okunoin cemetery)

האי סאדו (Sado Island) – אי קטן השוכן סמוך לניאיגטה (Niigata), שאליו הביאו בעבר אסירים וגולים

הפארק הלאומי שירטוקו (Shiretoko National Park) – אזור הפרא הבתולי בפסגה הצפונית מזרחית ביותר של הוקאידו

דאיסצוזאן (Daisetsuzan) – גם בהוקאידו, הפארק הלאומי הגדול ביותר של יפן ואחד היעדים המומלצים של יפן למשפחות

איי יאיאמה (Yaeyama Islands) – הקצה של אוקינאווה, מקום נהדר לצלילה, חופים וטיול ג׳ונגלים

האי יאקושימה (Yakushima Island) – אתר מורשת עולם עם עצי ארז עתיקים ענקיים ויערות מיסטיים פרימיטיביים

 

מזג אוויר ביפן

היפנים מתגאים בארבע העונות שלהם והרבה יפנים בעצם משוכנעים שארבע עונות השנה זה דבר מיוחד ליפן, אבל אם אתם מתכננים טיול ביפן, העונה המומלצת היא האביב או הסתיו.

האביב הוא אחת התקופות היפות ביותר לבקר ביפן. הטמפרטורות חמות אבל לא יותר מדי ואין יותר מדי גשם. כמו כן, חודשי מרץ-אפריל מביאים איתם את פריחת הדובדבן (סאקורה) וזה הזמן שבו מתקיימים פסטיבלים וחגיגות. בחצי הדרומי של המדינה, עונת פריחת הדובדבן ביפן בד״כ לקראת סוף מרץ ומגיעה לשיאה בתחילת אפריל, וזוהי העונה המומלצת לטיול ביפן בכלל, ובמיוחד עבור משפחות שמתכננות טיול ביפן עם הילדים. בצפון יפן הדובדבן פורח מאמצע עד סוף אפריל, עד האי הצפוני הוקאידו (Hokkaido), שם הפריחה מתרחשת בתחילת מאי. מלבד פריחת הדובדבן, יש עוד המון פריחות יפות ביפן: פריחת האזליאות, השושנים והוויסטריה.

קיץ ביפן מתחיל בעונת גשמים ארוכה, המוכרת כ- tsuyu או baiu ביוני ומזג האוויר נהייה חם ולח מאוד ביולי ואוגוסט, כשהלחות קיצונית וטמפרטורות מגיעות עד 35 מעלות צלזיוס. כדאי להגיע לצפון הוקאידו או להרי צ׳ובו (Chubu) וטוהוקו (Tohoku) כדי להימלט מהחום. היתרון הוא מגוון מופעי הזיקוקים (花火大会 hanabi taikai) והפסטיבלים הרבים, קטנים כגדולים.

הסתיו מתחיל בספטמבר וזה גם זמן מצויין לבקר ביפן. הטמפרטורות והלחות יותר נסבלים. יש הרבה ימים נאים וצבעי הסתיו מרשימים בדיוק כמו פריחת הדובדבן. עם זאת, בתחילת הסתיו, הטייפונים הרבה פעמים תוקפים את דרום יפן והחיים נעצרים. התקופה המומלצת לטייל ביפן ולראות את שינויי צבעי העלים בדרום יפן הוא בד״כ במחצית השנייה של חודש נובמבר. הפריחה מתרחשת באזור הצפוני יותר מוקדם יותר.

חורף ביפן הוא זמן טוב לצאת לסקי או לדלג בין המעיינות החמים, אבל מאחר שבחלק מהבניינים אין הסקה מרכזית, השהות בפנים הרבה פעמים לא נעימה. בנוסף, עבור משפחות שמתכננות טיול ביפן עם ילדים קטנים ישנה בעיה להיכנס עם הילדים למעיינות חמים ועליכם לבדוק זאת מבחינה רפואית לפי גיל הילדים וטמפרטורת המים. בהוקאידו (Hokkaido) הצפונית יש בד״כ שלג כבד בחורף ובחלק הצפון-מזרחי של יפן יש רוחות קפואות הנושבות מסיביר. אם תפנו דרומה לאוקינאווה בטיול חורף ביפן תמצאו קצת מנוח מהקור.

שימו לב שבחוף השקט של הונשו (Honshu) (שבו רוב הערים המרכזיות של יפן ממוקמות) החורפים מתונים מאשר בחוף ים יפן. כלומר, כאשר יורד שלג בקיוטו, יכול להיות מעונן או לרדת גשם קל באוסקה, שנמצאת במרחק של שעה נסיעה בלבד. בעונת החורף המאוחרת תמצאו גם את פריחת השזיפים המקדימה את פריחת הדובדבן.

היפנים

כאומה שחיה על איים ומנותקת משאר העולם במשך זמן רב (עם מפגשים תרבותיים מסויימים לאורך ההיסטוריה עם סין וקוריאה), יפן היא מדינה מאוד הומוגנית. קרוב ל-99% מהאוכלוסייה היא ממוצא יפני. המיעוט הגדול ביותר הם הקוריאנים, המהווים כמיליון איש, ורבים מהם הם בני דור שלישי ורביעי. יש גם קהילות מכובדות של סינים, פיליפינים וברזילאים, אם כי רבים מהם הם צאצאים של מהגרים יפנים. אע״פ שמהגרים סינים רבים התערו בחברה היפנית, קהילת הסינים שומרת על ייחודה בשלוש שכונות צ׳יינטאון ביפן: בעיר קובה (Kobe), בנגסאקי (Nagasaki) וביוקוהאמה (Yokohama).

מיעוטים אתניים ילידים ביפן כוללים את בני ה- Ainu על הוקאידו (Hokkaido), שעם השנים התרחקו לצפון המדינה וכיום מספרם הוא בסביבות 50 אלף איש (אם כי המספר משתנה מאוד בהתאם להגדרה המדוייקת שבה משתמשים), ובני ה- Ryukyuan של אוקינאווה (Okinawa).

היפנים ידועים באדיבות שלהם. יפנים רבים נהנים לקבל מבקרים אל מדינתם וישמחו לעזור לתייר המתקשה למצוא את עצמו. הצעירים היפנים בד״כ מאוד מעוניינים להכיר זרים ואל תופתעו אם אחד המקומיים (בד״כ מהמין השני) יפנה אליכם במקום ציבורי וינסה לפתח שיחה באנגלית יחסית קוהרנטית. מצד שני, רבים מהתושבים אינם רגילים לזרים ומתנהגים ביתר שמרנות ועלולים להימנע מתקשורת עם זרים.

זרים בד״כ אינם מגיעים לחלקים של יפן הנמצאים מחוץ לערים המרכזיות, ואם תגיעו לאזורים אלה אתם עלולים להיתקל במוכרים בחנויות או מלצרים שייראו כאילו הם נבהלים. אל תתייחסו לכך כגזענות או שנאת זרים, הם פשוט פוחדים שתנסו לדבר איתם באנגלית והם יתביישו כי אינם מבינים את השפה. חיוך ו״שלום״ (Konnichiwa) קצר הרבה פעמים עוזר לסיטואציה.

התרבות היפנית

מאחר שעל יפן עברו תקופות הן של פתיחות והן של בדידות, התרבות היפנית ידועה בתור ייחודית. בזמן שההשפעה הסינית ניכרת בכל מקום, מנהגים יפניים הם ייחודיים, ואלה מתמזגים יחד בצורה מושלמת.

בידור ביפן

הקריוקי הומצא ביפן ואפשר למצוא אותו בכל עיר יפנית. המילה קריוקי היא קיצור של ״תזמורת ריקה״. רוב מועדוני הקריוקי ביפן מפוזרים על פני כמה קומות של בניין ואתם וחבריכם או המשפחה יכולים להזמין חדר לעצמכם בלי אף אחד אחר. העלות היא בד״כ לפי שעה וכוללת משקאות בלי הגבלה שמזמינים בטלפון שעל הקיר או דרך מכונת הקריוקי עצמה. ברשתות הגדולות של מועדוני קריוקי יש מבחר טוב של שירים באנגלית.

מקומות בילוי פופולריים נוספים ביפן הם טרקליני הפצ׳ינקו (pachinko parlors). פצ׳ינקו היא צורה של הימורים שמשתמשת בכדורי פלדה קטנים שמפילים אל תוך מכונה. הפרסים ניתנים בהתאם למקום שבו הכדור נוחת. מבחינה חוקית, אפשר לזכות רק במוצרים (ממציתים ועד מחשבים), אבל במציאות, שחקני פצ׳ינקו רבים משחקים באסימונים שאותם הם מחליפים במקום לכסף מזומן, למרות שזה בניגוד לחוק ההימורים. אולמות ההימורים האלה מלאים בעשן סיגריות, זיעה ומכונות לוהטות והמון רעש. לעיתים קרובות קשה להבדיל בין אלה לבין אולמות משחקי ווידאו מבחוץ, והם בד״כ בקומות העליונות. בניגוד למועדוני פצ׳ינקו, אולמות משחקי ווידאו ביפן מושכים אליהם את כל קבוצות הגיל – מילדים ועד מבוגרים והם בד״כ נקיים מבפנים.

המשחק הלאומי של יפן הוא גו (囲碁 igo), משחק לוח אסטרטגי שמוצאו בסין. המשחק מככב בטורי עיתונים, תוכניות טלוויזיה ויש גם שחקני גו מקצועיים. את המשחק משחקים גם במערב. בעונת הקיץ, יש אזור באוסאקה בו מתקהל קהל הצופה במאסטרים של המשחק. אם אתם מתכננים טיול ביפן עם הילדים כדאי ללמוד לשחק "גו" כמשפחה. מלבד זאת, משחק לוח פופולרי אחר ביפן הוא שוגי (shogi (将棋)) – שחמט יפני.

המשחק הסיני הידוע מג׳ונג גם יחסית פופולרי ביפן ויש לו גם גרסאות ווידאו ומשחקי מכונה, אבל הוא קשור ביפן להימור בלתי חוקיים ואולמות המג׳ונג יכולים להיות די חשודים ולא יתאימו למשפחות שמתכננות טיול ביפן עם ילדים. בייסבול הוא ספורט מאוד פופולרי ביפן ויש למשחק עבר היסטורי בארץ, הבייסבול הגיע ליפן בפעם הראשונה בשנות ה-1870 דרך פרופסור אמריקאי.

טירות ביפן

כאשר המערביים חושבים על טירות, הם בד״כ מדמיינים אותן בסגנון שניתן למצוא ברחבי אירופה, אבל יפן היא גם אומה מלאה בטירות יפניות טיפוסיות ובימים הפיאודליים שלה, אפשר היה למצוא מספר גדול שלהן  כמעט בכל תחום שיפוט. בתיכנון טיול ביפן עם ילדים כדאי לכלול לפחות טירה יפנית אחת, זוהי הצצה לא שיגרתית להיסטוריה של יפן.

טירות מקוריות

בעקבות ההפצצות במלחמת העולם השנייה, ובעקבות שריפות והרס של טירות עתיקות, רק 12 מהטירות ביפן נחשבות למקוריות, ושיש בהן מגדלים פנימיים (donjon) מקוריים. ארבע מהן שוכנות על האי שיקוקו (Shikoku) ושתיים מהן בחבל צ׳וגוקו (Chugoku), שתיים בקנסאי (Kansai) ושלוש בחבל צ׳ובו (Chubu), ואחת באזור הצפוני של חבל טוהוקו (Tohoku). אין טירות מקוריות בקיושו, קנטו, הוקאידו או אוקינאווה.

הטירות המקוריות הן:

טירת אווג׳ימה (Uwajima Castle)

טירת מצויאמה (Matsuyama Castle)

טירת קוצ׳י (Kochi Castle)

טירת מרוגאמה (Marugame Castle)

טירת מאצו (Matsue Castle)

טירת מצויאמה (Bitchu Matsuyama Castle)

טירת הימג׳י (Himeji Castle)

טירת היקונה (Hikone Castle)

טירת אינויאמה (Inuyama Castle)

טירת מרוקה (Maruoka Castle)

טירת מצומוטו (Matsumoto Castle)

טירת הירוסאקי (Hirosaki Castle)

(טירת ניג׳ו גם היא מקורית, אבל היא הייתה בעצם מקום מגורים אימפריאלי ולא טירה, כך שהיא אינה כלולה ברשימת הטירות המקוריות).

טירות משוחזרות ושרידים ארכיאולוגיים

ליפן יש הרבה טירות משוחזרות, רבות מהן זוכות ליותר מבקרים משאי פעם ביקרו בטירות המקוריות. טירה משוחזרת משמעותה שהמבנה הפניה, ה- donjon נבנה בזמנים המודרניים, אבל רבות מהן עדיין שמרו על המבנה המקורי שבתוך שטחי הטירה. למשל, שלושה מהצריחים של טירת נאגויה (Nagoya Castle) אותנטיים.

שחזורים עדיין מציעים הצצה איכותית אל תוך העבר, וטירות רבות, כמו טירת אוסקה, משמשות גם כמוזיאונים שבהם שמורים חפצים חשובים. טירת קוממטו (Kumamoto Castle) נחשבת לאחד השחזורים הנאמנים ביותר משום שרוב התשתיות שוחזרו ולא רק ה-donjon. הטירה המשוחזרת היחידה בהוקאידו היא טירת Matsumae. טירת שורי (Shuri Castle) באוקינאווה מיוחדת לעומת הטירות האחרות ביפן משום שאינה טירה יפנית טיפוסית אלא מגיעה מממלכת הריוקויאנים ששלטו באיים הללו והיא נבנתה בסגנון אדריכלות יפני, לצד כמה אלמנטים אוקינאווים.

השרידים שנשארו מטירות שהוחרבו ולא שוחזרו הם בד״כ רק קירות הטירה או היסודות המקוריים. למרות שהשרידים אינם כוללים את התשתית של הטירות המשוחזרות, התחושה של השרידים הרבה יותר אותנטית מטירות הבטון שמרגישים לעיתים קרובות מסחריות או תיירותיות מדי. שרידים רבים עדיין שומרים על חשיבות היסטורית, למשל טירת צויאמה (Tsuyama Castle), שהייתה כ״כ גדולה ומרשימה שהיא נחשבה לטובה ביותר ביפן. היום, קירות הטירה הם כל מה שנותר, אבל האזור מלא באלפי עצי דובדבן. זה דבר נפוץ באזורי שרידים. טירת טקדה (Takeda Castle) מפורסמת בנוף היפהפה הנשקף לעבר האזור הנמצא סביב השרידים.

גנים יפניים

יפן מפורסמת בגינות שלה ומכילה מספר רב של גינות מעוצבות וגינות זן של חול או סלעים. ליפן יש את רשימת ״שלושת הגנים היפים ביותר״ ויש להם חשיבות היסטורית. הגנים האלה הם קאיראקואן (Kairakuen) במיטו (Mito), קנרוקואן (Kenrokuen) בקאנזאווה (Kanazawa) וקורקואן (Korakuen) באוקיאמה (Okayama). כל אחד מהם יכול להיות יעד בלתי נשכח בטיול משפחתי ביפן.

גנים יפניים היסטוריים מסורתיים נוספים ששווה לבקר בהם הם סנקאי-אן (Sankei-en) ביוקהאמה, שוקיי-אן (Shukkei-en) בהירושימה, סנגאן-אן (Sengan-en) בקגושימה (Kagoshima) ו-ווילת קטסורה האימפריאלית (Katsura Imperial Villa ) בקיוטו. הגן הגדול ביותר ביפן הוא פארק ריצורין (Ritsurin Park ) בטקאמטסו (Takamatsu) ולמרות המוניטין שלה כג׳ונגל של בטון, בטוקיו יש מספר גנים ששווה לראות. כמה מהטובים ביותר הם  Koishikawa KorakuenRikugienKiyosumiKyu-Shiba RikyuDenboinShinjuku Gyoen ו-Hama Rikyu.

אפשר בד״כ למצוא גינות סלעים וחול יפניות ייחודיות במקדשים, בעיקר במקדשי הזן בודהיזם. המקדש המפורסם ביותר הוא מקדש ריואנג׳י (Ryoanji Temple) בקיוטו, אבל אפשר למצוא מקדשים כאלה בכל רחבי יפן. גינות אזוב גם פופולריות ביפן וב- Saihoji (Koke-dera), גם בקיוטו, נמצאת אחת הגינות היפות ביותר ביפן. צריך להודיע מראש על הגעה למקום כדי שהצוות יוכל להתארגן ולמנוע קהלים גדולים מדי.

יפן

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל