חופשה משפחתית בבארי, איטליה

בארי עם ילדים – המדריך המלא לחופשה משפחתית

בארי, העיר השנייה בחשיבותה בדרום איטליה, מהווה שער כניסה לחצי האי סלנטו ולחבל פוליה היפהפיים, ומשמשת נקודת מעבר לתיירים בין אתרים בדרום איטליה ובאירופה, אך בעצמה יכולה להיות מקום נהדר להעביר בו חופשה משפחתית. במדריך זה תמצאו מידע שיעזור לכם לתכנן חופשה עם ילדים בבארי, שבה תוכלו לטייל ברגל או באופניים בסמטאות הצרות של העיר העתיקה, לבקר בכנסיות עתיקות מרהיבות, ולצאת לטיולים מקסימים בעיירות החוף לאורך הים האדריאטי.

הזמנת דילים לבארי | הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

בארי היא בירת מחוז פולייה באיטליה. בארי היא העיר השנייה בגודלה באזור הדרומי של איטליה, אחרי נאפולי, והיא ידועה בהיותה מרכז כלכלי חשוב, ומקום מושבו של נמל ימי שוקק חיים. העיר הגדולה והחשובה שוכנת על חוף הים האדריאטי, ומשמשת כאחד משערי היציאה מאיטליה באמצעות מעבורות למדינות השכנות.

חופשה בבארי – עוד מידע למטייל

טיסות לבארי, איטליה – השוואת מחירים וטיפים שימושיים

מוניות והסעה משדה התעופה בבארי, איטליה – השוואת מחירים וטיפים למטייל

השכרת רכב בבארי, איטליה – השוואת מחירים ומידע שימושי

10 מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים בבארי, איטליה

eSIM ו-SIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

בשנים האחרונות, הרשויות בבארי פועלות להעלות את הפרופיל התיירותי של העיר, ולשווק למבקרים מחו"ל את העיר העתיקה של בארי, ששמרה על רחובות עתיקים מתקופת ימי הביניים, ויש בה מבנים, פסלים ואתרים היסטוריים רבים. העיר העתיקה של בארי, ששימשה כמרכז עירוני בתקופות הפרה-רומית והרומית, הפכה עם השנים לאזור בילוי אופנתי, וניתן למצוא בה ברים ומסעדות טרנדיות, הפתוחים "מהדמדומים עד אור הבוקר", באזור שהיה בעבר אפל ואפילו מסוכן. כיום בארי נחשבת ליעד אירופאי אטרקטיבי לחופשה משפחתית, שניתן ליהנות בו מאוכל נפלא מהמטבח האיטלקי המסורתי, חופים ציוריים, בין צוקים מרהיבים, אירועי תרבות ונופים מקסימים, וכל זה במרחק של טיסה קצרה מישראל (כשלוש שעות טיסה בלבד).

אטרקציות בבארי

החלק העתיק של העיר, שנקרא בפי המקומיים בארי וקיה פשוטו כמשמעו, בארי העתיקה, הוא שכונה יפיפייה מימי הביניים, שאסור לפספס. תוכלו לטייל באופן חופשי במבוך של בארי וקיה, ולגלות בה פינות חמד ואטרקציות מופלאות כמו בזיליקת סנט ניקולס הרומנטית עם תקרת הזהב שלה, הקריפטה שלה (חדר אבן בנוי מתחת לרצפת הכנסייה) והקתדרה המפוארת של הבישוף אליאס. באותה כיכר, גם הפלאצו דל קאטאפאנו וכנסיית גרגוריוס הקדוש שווים ביקור. עתיקה עוד יותר (אך שופצה מאוחר יותר בסגנון הבארוק) ומעניינת לא פחות היא הקתדרלה הרומנטית של סנט סבינו. צאו לטיול לאורך קו המים, על חומות העיר העתיקה ליד הפורטינו של סנט אנטוניה, מבצר ישן שהפך לאחרונה לגלריה לאמנות מודרנית, והמנזר לשעבר של סנט סקולסטיקה (כיום חלק מהאוניברסיטה של בארי). למרבה הצער, הרוב המכריע של הכנסיות בבארי וקיה סגורות לתיירים, ונפתחות לקהל רק בחגים מסוימים, כמו יום שישי הטוב וחג כל הקדושים.

עיירה קטנה במרחק 20 דקות נסיעה מבארי, בשם אדלפיה, גם היא שווה ביקור, אם במקרה אתם מזדמנים לבארי בנובמבר, אז מצוין יום הפטרון הקדוש של אחד הרבעים שלה, מונטרון, סנט טריפון. ב-9 בנובמבר נפתחת בעיירה חגיגה בת שלושה ימים. בשעות הערב המוקדמות של ה-9 בנובמבר, משתחרר בלון ענק יפהפה המסמל את תחילת הפסטיבל. ב-10 מוציאים את הפסל של סנט טריפון מהכנסייה ועורכים איתו תהלוכה ברחבי העיר. להקות מכל רחבי איטליה מגיעות ומופיעות על הבמות בחוץ יחד עם זיקוקי דינור עד שעות הבוקר המוקדמות. מועדוני הגברים השונים מתחרים איזה מועדון מציג את התצוגה הכי גדולה, הרועשת והמרהיבה. מוכרים מקיפים את העיר עם סחורות, אוכל ומתנות.

הקדוש של בארי הוא ניקולס הקדוש (המקור לדמותו של סנטה קלאוס) והוא נחגג על ידי הכנסייה הקתולית ב-6 בדצמבר. באותו יום מוקדם בבוקר (כבר בשעה 4 בבוקר) נערכות בבארי כמה מיסות. קהל עצום והרבה דוכני מזון מהיר ממלאים את העיר העתיקה במשך הלילה. עם זאת, החגיגה העיקרית של ניקולס הקדוש מתקיימת בעיר בין ה-6 במאי ל-8 במאי עם שחזורים היסטוריים, מוזיקה פופולרית ותחרות זיקוקים בת יומיים. צליינים מגיעים מכל העולם.

זוהי בארי: סיור בהליכה או באופניים

ברגל או באופניים? בחרו והצטרפו למדריך לראות את האטרקציות היפות של העיר העתיקה של בארי.

עברו על פני נשים שמייצרות פסטה ברחובות צרים בדרך שבין בזיליקת סנט ניקולס, הקתדרלה העתיקה של סנט סבינוס, והטירה השוואבית העתיקה. לאחר מכן עברו לקניות לאיזור הצרפתי המודרני, ובקרו בשוק הדגים ובבית האופרה המפורסם. רעבים? זה הזמן לטעום קצת ג'לטו מקומי, סלמי וגבינה. הכל לבחירתכם!

להזמנת כרטיסים לסיור בהליכה או באופניים בבארי לחצו כאן

בארי היסטוריה ותרבות: טיול בהליכה או באופניים

עם האוניברסיטה הענקית שבה, בית האופרה וחיי הלילה התוססים, בארי היא ג'ונגל עירוני ששווה ביקור. הצטרפו למדריך שלכם ברגל, או באופניים וקבלו טעימה אמיתית של ההיסטוריה והתרבות – וכמובן, ג'לטו תוצרת בית!

טיילו לאורך חוף הים שטוף השמש, ועברו על פני כיכרות תוססות. ראו חורבות רומיות, את בזיליקת ניקולס הקדוש והקריפטה שלה, שני מוזיאונים, ואת הטירה הנורמנית-סוואבית מהמאה ה-12, שנבנתה על ידי הנורמנים. יש אנשים שמדלגים על בארי באיטליה, אבל אנחנו חושבים שזו פנינה נסתרת שחובה לראות!

להזמנת כרטיסים לטיול בהליכה או באופניים בעקבות ההיסטוריה והתרבות של בארי לחצו כאן

בזיליקת די סן ניקולה וקריפטה: סיור מודרך

בזיליקת סן ניקולה היא ציון הדרך הפופולרי ביותר בבארי, פוליה. בזיליקה רומנסקית זו חולשת על פיאצה סן ניקולה, עם הסממנים האדריכליים המרובעים שלה וקירותיה הלבנים הבוהקים.

בסיור זה, תוכל לראות את הבזיליקה מהמאה ה-12 ואת הקריפטה שלה עם מדריך מוסמך, שיספר על ההיסטוריה והסודות הארכיטקטוניים של האתר. תוכלו גם לראות את מקום מנוחתו האחרון של סנט ניק הזקן העליז, ששרידיו מונחים במזבח מיוחד מוקף בעמודים מעוטרים.

להזמנת כרטיסים לסיור מודרך בבזיליקת סנט ניקולס והקריפטה שלה לחצו כאן

סיור מודרך: פלאצו סימי

בארמון הזה ישנן השפעות חזקות מהאדריכלות הרנסנס והוא היה פעם ביתה של משפחת סימי דה בורגיס העשירה. למקום היסטוריה ארוכה כל הדרך עד לאימפריה הרומית, ובשלב מסוים הוא היה כנסייה ביזנטית.

ההיסטוריה העשירה של האתר הותירה אוצרות ארכיאולוגיים רבים  אותם תוכלו לראות. בנוסף לשרידים שמעל פני הקרקע, ומדרגות האבן הלבנות, תוכלו לראות את שרידי יסודות הבניין כפי שהיו לפני מאות שנים.

להזמנת כרטיסים לסיור מודרך בפלאצו סימי לחצו כאן

איך מגיעים לבארי?

טיסות לבארי

כיום תוכלו למצוא בקלות טיסות זולות לבארי, שיוצאות מישראל בתדירות גבוהה יחסית. כשמזמינים טיסות לבארי, במיוחד כשמדובר בטיסות של חברות לואו-קוסט, כמו ריינאייר או וויז אייר, מומלץ לבדוק מראש מה כלול במחיר הכרטיס, מה תנאי השינוי, ומה מחיר תוספות, כמו כבודה או בחירת מושבים. למציאת טיסות זולות, ולהסבר מפורט על הדרך המומלצת להזמין כרטיסי טיסה לבארי, מומלץ לקרוא את המדריך לטיסות לבארי המופיע למעלה בקישורים עם עוד מידע למטייל.

שדה התעופה של בארי (BRI) – שדה התעופה בארי קארול וויטילה – ממוקם במרחק של כ-8 ק"מ בלבד ממרכז העיר. זהו שדה תעופה קטן, יעיל וידידותי, שבניגוד לשדות התעופה המרכזיים באיטליה, איננו עמוס מאוד בתיירים, ולרוב אין בו דוחק ותורים ארוכים. תוכלו למצוא בשדה התעופה של בארי את כל השירותים הנדרשים לנוסע, חנויות, מסעדות ובתי קפה.

תוכלו להגיע למלון בבארי או למרכז העיר במגוון אמצעי תחבורה: מוניות (25-30 אירו. מומלץ לקרוא את המדריך על מוניות והסעה משדה התעופה בבארי, המופיע בקישורים למעלה תחת: עוד מידע למטייל), אוטובוסים (נסיעה של כ-35 דקות בקו 16. 1 אירו בלבד) ומטרו חדש המחבר את שדה התעופה למרכז העיר בארי ולתחנת הרכבת (נסיעה של כ-20 דקות. 5 אירו).

ברכבת

ניתן להגיע אל בארי באמצעות רכבות ממקומות שונים באיטליה. תחנת הרכבת המרכזית בבארי היא Bari Centrale, הממוקמת במרכז העיר בפיאצה אלדו מורו.

תוכלו להגיע לבארי ממגוון ערים מרכזיות באיטליה ברכבת ישירה, ביניהן: מילאנו (7 שעות ו-55 דקות), טורינו (8 שעות ו-15 דקות), בולוניה (5 שעות ו-45 דקות), רומא (4 שעות), ונציה (7 שעות ו-15 דקות), פאדובה (6 שעות ו-45 דקות) ועוד.

בנוסף, אפשר להגיע ברכבת לבארי גם מערים נוספות באיטליה, אבל יתכן שידרשו לכם עצירה או שתיים להחלפת רכבות בדרך.

יש גם רכבות לילה שמגיעות לבארי, בהן אפשר להזמין תא ולישון במהלך הנסיעה – כך שלא תבזבזו זמן יקר מהחופשה בבארי על נסיעות ארוכות.

במכונית

ניתן להגיע לבארי בכביש המהיר A14, העובר מבולוניה לטרנטו לאורך החוף האדריאטי.

באוטובוס

בארי הוא אחד המיקומים הפופולריים ביותר באיטליה, והיא מקושרת ברשת אוטובוסים בין עירוניים ליותר מ-20 ערים באיטליה, ביניהן: נאפולי, מילאנו, רומא ועוד…

בנוסף, בארי מקושרת בקווי אוטובוס בינלאומיים למספר ערים מרכזיות ברחבי אירופה, ביניהן: בפוליןורשה, קרקוב, ורוצלב ועוד, בגרמניה: מינכן, פרנקפורט, דורטמונד ועוד, באלבניה: טירנה, דורס ו-ולורה, ולערים בארבע מדינות אירופאיות נוספות.

במעבורת

בארי היא יעד למעבורות הנכנסות מהנמלים היווניים פטרה ואיגומניצה. בעונת הקיץ המסלול בין בארי לאיגומניצה הוא היעד הפופולרי ביותר בין יוון לאיטליה, וקו זה של מעבורות פופולרי ופועל כבר למעלה מ-24 שנים. המסלול מופעל כעת בשיתוף פעולה בין החברות היווניות ANEK Lines ו-Superfast Ferries. כרטיס רגיל לאיגומניצה עולה כ-57 אירו בעונת השפל וכ-80 אירו בעונת התיירות.

יש גם מעבורות ללבר ולקוטור (מונטנגרו), לדוברובניק (קרואטיה) ולדורס (אלבניה). מפעילי המעבורות הם Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Azzurraline או Jadrolinija. ללוחות זמנים של מעבורות בינלאומיות לבארי לחצו כאן.

איך מתניידים בתוך בארי?

הרכבות בבארי מוגבלות מאוד, ולמעשה, אם אינכם מתכננים להגיע משדה התעופה לעיר או מהעיר לשדה התעופה בבארי, זו אינה אופציה שימושית להתניידות ברחבי העיר. אין רכבת רציפה שנוסעת מהעיר העתיקה של בארי לחלקים אחרים של האזור, וברוב המקרים עדיף ללכת ברגל, לרכוב על אופניים, או לנסוע באוטובוס.

רוב המבקרים בבארי משתמשים באוטובוס פעם אחת בדיוק, כדי להגיע משדה התעופה למלון או לעיר העתיקה. חברת AMTAB מפעילה את הקו המחבר את שדה התעופה עם התחנה המרכזית בארי – קו 16.

חלק מהתיירים בבארי בוחרים להשתמש באוטובוס כדי להגיע לאזורים שמסביב לעיר. אם אתם יוצאים מהעיר העתיקה, תצטרכו לרוב לקחת אוטובוס לתחנה המרכזית של בארי ומשם לעלות על אוטובוס לאזורים המרוחקים מעט מהעיר.

יש בבארי 33 קווי אוטובוס הפועלים מחוץ ללב העיר, והם יכולים לקחת אתכם מקומות כמו חוף Pane e Pomodoro, או לאתרים נוספים ששווים ביקור באזור פוליה. נסיעה באוטובוס בבארי יכולה להתאים גם לנסיעה למקומות כמו קסטל דל מונטה, שאינה בתוך המרכז ההיסטורי של בארי.

שימו לב, שלא תוכלו להגיע ללב העיר העתיקה באף אחד מקווי האוטובוס, ותצטרכו ללכת קצת לתחנת אוטובוס בכל פעם שתרצו לעלות לאוטובוס. להרבה מהאטרקציות בעיר יהיה נוח להגיע ברגל או באופניים.

מחיר נסיעה באוטובוס בתוך בארי הוא 1 אירו בקנייה מראש. אם קונים את הכרטיס באוטובוס עצמו המחיר הוא 1.50 אירו.

גם נהיגה במכונית שכורה בתוך בארי לא מאוד יעילה. בשל אזורי התנועה המוגבלים בערי איטליה (תוכלו לקרוא עוד בנושא במדריך לנהיגה באיטליה, המופיע למעלה במידע נוסף למטייל), כניסה במכונית לעיר העתיקה איננה אפשרית, והחניה יכולה להיות יקרה למדי. השכרת רכב בבארי תשרת אתכם בעיקר לנסיעות מחוץ לעיר.

ישנם שירותי מוניות  שונים להסעה משדה התעופה למרכז העיר, וכן שירותי הסעה במכוניות פרטיות. עם זאת, יש להיזהר מהונאות ומהפתעות של הרגע האחרון בנוגע למחיר. על מנת להבטיח שאתם מזמינים מונית או הסעה פרטית ממקור אמין, ושהמחיר ידוע לכם מראש ותואם את התקציב שלכם, מומלץ להשתמש במערכת של גט-טרנספר, שמאתרת נהגים מקומיים מהימנים, ומאפשרת לכם להזמין הסעות במגוון רכבים ונסיעות, בלי ליפול קורבן לנוכלים.

להזמנת מוניות והסעות בבארי באמצעות גט-טרנספר לחצו כאן

השכרת אופניים בעיר בארי

מחפשים חווית רכיבה טובה על אופניים בפוליה? השכרת אופניים בבארי יכולה להיות פתרון מצוין עבורכם, בין אם תרצו להשתמש בהם להתניידות ברחבי העיר, ובין אם תרצו לרכוב באזורים הסובבים אותה.

מנוע החיפוש של בייקסבוקינג, המופיע כאן לנוחיותכם, מאפשר לכם לבחון הצעות של מגוון חברות השכרת אופניים בבארי, להשוות בין ההצעות השונות ולבצע את ההזמנה, עוד לפני שתמריאו לבארי. תוכלו לבדוק את דגמי האופניים הזמינים, לברר את הפרטים הטכניים, לדעת מראש את תנאי העסקה והביטול, להוסיף ציוד היקפי ועוד, ולדעת מבעוד מועד כמה תידרשו לשלם, בלי הפתעות של הרגע האחרון. ניתן לבצע השכרת אופניים בבארי במסגרת של יום, יומיים או שלושה, כולל ציוד הבטיחות הרגיל –קסדה, אורות, מנעול.

על אופניים עירוניים יהיה לכם קל להסתובב ברחובות הצרים של העיר העתיקה, ואם אתם מעדיפים אופני לומברדו מהירים, תוכלו לדווש מעיר לעיר, לצאת אל חוף הים, או לאזורים הכפריים האיטלקיים הסובבים את בארי.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל