נאפולי מקומות מומלצים

נאפולי עם ילדים – אטרקציות מומלצות למשפחות

נאפולי היא הבירה הלא רשמית של דרום איטליה ואחת היעדים התיירותיים התוססים והאותנטים ביותר באיטליה. בכתבה זו ריכזנו מידע למטייל על נאפולי ובעיקר על המובילות והמעניינות שבין אטרקציות בנאפולי לתיירים, כולל המלצות מפורטות עבור משפחות המגיעות אל נאפולי עם ילדים ועבור המתכננים חופשה בנאפולי כנקודת הפתיחה של טיול כוכב בדרום איטליה

הזמנת דילים לנאפולי | הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

נאפולי (איטלקית: Napoli, ניאופוליטנית: Napule), באיטליה, היא הבירה של אזור קמפניה (Campania). נאפולי היא העיר השלישית בגודלה באיטליה מבחינת אוכלוסין, אבל השנייה בגודלה מבחינת האזור רבתי, לאחר מילאנו. נאפולי נוסדה בין המאה השביעית והמאה השישית לפנה"ס ע"י היוונים וניתן לה השם ניאפוליס (Neapolis), שמשמעותו 'עיר חדשה'. המרכז ההיסטורי של נאפולי זכה למעמד של אתר מורשת עולם של אונסק"ו, והיא מתגאה ב-448 כנסיות היסטוריות ומונומנטליות, המספר הגבוה ביותר בעולם עבור עיר יחידה, כך שאין פלא שהיא אטרקטיבית מבחינה תיירותית ומשפחות רבות מגיעות אל נאפולי עם ילדים לחופשה משפחתית או כנקודת ההתחלה של טיול משפחתי בדרום איטליה

כמובן, יש לנאפולי מוניטין רע בגלל המאפיה, משבר פינוי הזבל (החלק הגרוע ביותר שלו כבר עבר למעשה) וחלק מאזורי העיר סובלים מעוני והזנחה, אבל אם מתבוננים בה מקרוב, ואם תנקטו באמצעי הזהירות הנכונים, תמצאו עיר תוססת עם המון דברים לראות ולעשות, עיר שעדיין לא התמסחרה לגמרי בגלל זרם התיירים כמו רומא, ונציה, פירנצה וכו' (לפחות לעת עתה) ובשל כך נאפולי הצליחה לשמור על מידה ניכרת של תרבותה המקורית של דרום איטליה, מה שמושך תיירים להגיע לאוצר החבוי הזה הנמצא מרחק שעתיים נסיעה בלבד דרומית לרומא. נופי נאפולי, בעיקר המראה עוצר הנשימה של מפרץ נאפולי (אבל גם הר וזוב, המוסיקה וכו') הם ללא ספק בין החוויות המרשימות ביותר של איטליה למטייל

חופשה בנאפולי – עוד באותו נושא:

נאפולי איטליה – בתי מלון מומלצים למשפחות

טיסות לנאפולי – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב באיטליה – המלצות והשוואת מחירים

מועדון הכדורגל נאפולי – המדריך לרכישת כרטיסים למשחקים

סים ו-e-sim לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

אטרקציות בנאפולי

נאפולי עם ילדים

אוטובוס התיירים עלה-רד של נפולי

בנוסף למעמדה כעיר ההולדת של אחד המאכלים האהובים ביותר בעולם, הפיצה, נאפולי היא גם אתר מורשת עולם מוכרז ואחת הערים ההיסטוריות ביותר בעולם. הדרך הכי נוחה להפיק את המיטב מיום של טיול בנאפולי עם ילדים היא על אוטובוס התיירים של נאפולי, אשר נוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות בנאפולי ומאפשר לתיירים לרדת בכל אטרקציה שמעניינת אותם, לשהות כמה זמן שהם רוצים ואז לחזור לתחנה ולעלות על האוטובוס הבא להמשך טיול בנאפולי.

במסלול האוטובוס תגלו 3,000 שנות תרבות והיסטוריה של נאפולי בלי הצורך לתכנן כל הזמן את הנסיעה במערכת התחבורה הציבורית של נפולי אשר מסובכת גם למקומיים, ותחסכו הרבה זמן יקר של חופשה בנאפולי וגם לא מעט כסף, כך שיהיה לכם יותר זמן לאכול פיצה נפוליטנית!

הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל שני מסלולים מותאמים לתיירים המתכננים חופשה בנאפולי לזמן קצר ומעוניינים לראות כמה שיותר אטרקציות בנאפולי, המסלולים מבטיחים שלא תחמיצו את האטרקציות החמות של מרכז נאפולי ואזור החוף ההיסטורי. תוכלו לבקר בתיאטרון סן קרלו (Teatro di San Carlo), ללכת לאיבוד במנהרות הרומיות, לבקר במוזיאון הארכיאולוגיה המפורסם ולעשות הרבה יותר בחופשה בנאפולי – כל זאת בלי לדאוג לגבי התחבורה הציבורית המבלבלת והמוניות היקרות.

תוכלו להתרווח באוטובוס הנינוח ולהדליק את מדריך השמע הכלול במחיר בתור הטבה מיוחדת למזמינים כרטיס אונליין בקישור, שיעדכן אתכם בכל הפרטים ההיסטוריים בזמן שאתם נהנים מהמראות הפנורמיים היפים לאורך הדרך וגם מ-WiFi חינם!

להזמנת כרטיס לאוטובוס התיירים של נאפולי

כרטיס משולב למוזיאונים ואטרקציות בנאפולי

אם אתם מתכננים חופשה קצרה בנאפולי כדאי לשקול לרכוש את הכרטיס המשולב שניתן להזמין בקישור – הוא תקף ליומיים בהם תוכלו להיכנס איתו אל אטרקציות בנאפולי כמו מוזיאון קפודימונטה (Capodimonte Museum), טירת סנט'אלמו (Sant'Elmo Castle), וילה פיגנטלי (Pignatelli Villa) והמוזיאונים Certosa ו-San Martino.

יש שפע של אטרקציות בנאפולי שהיא צומת היסטורית חשובה כעיר הגדולה בדרום איטליה' שתולדותיה מתחילים במאה השנייה לפנה"ס. אך אם הגעתם לטיול קצר בנאפולי בלבד, כדאי לנצל את הכרטיס המיוחד המכיל את האטרקציות הפופולריות ביותר של העיר. עבור משפחות המגיעות אל נאפולי עם ילדים ליומיים זה יכול להיות פיתרון מושלם וחסכוני. בין האטרקציות הכלולות בכרטיס:

מוזיאון קפודימונטה Capodimonte Museum – המוזיאון שוכן בארמון קפודימונטה המהודר ומכיל יצירות מופת של פרמיג'יאנינו, קראוואג'יו, קראצ'י ועוד. כאחד המוזיאונים הגדולים ביותר באיטליה, שווה להקדיש לו מספר שעות ולשוטט בין הגלריות והתצוגות

המוזיאונים Certosa ו- San Martino – קומפלקס המנזרים לשעבר מרשים מאוד וכיום משמש כמוזיאון. במוקדו נמצא אחד הקלויסטרים המרשימים ביותר באיטליה. תוכלו לספוג כאן מראות נהדרים, יצירות מופת ברוקיות ועבודות של גדולי האמנים של נאפולי מהמאה ה-17.

טירת סנט'אלמו (Sant’Elmo Castle) – הוציאו את המצלמה והכינו אותה לשלל התמונות שתרצו לצלם במצודה הזו השוכנת לה מימי הביניים במעלה הגבעה ליד Certosa di San Martino ממנה תוכלו לראות נופים מצויינים מעל נאפולי מהפיאצה ד'ארמי (Piazza d'Armi) – הגג שלה. במקור זו הייתה כנסייה שהייתה מוקדשת לארסמוס הקדוש וב-1349 הפכה לטירה. זהו אתר מומלץ עבור משפחות המגיעות אל נאפולי עם ילדים המתעניינים בימי הביניים ובסיפורי אבירים ונסיכות – במרתפים המפחידים תוכלו ללמוד כמה סיפורים מעניינים.

וילה פינגטלי (Pignatelli Villa) – מוזיאון בעל מראה של ארמון ואכן שימש בעבר כבית מגורים מלכותי רשמי, עמוס במנורות ונברשות מפוארות ומראות מהודרות. כאן ניתנת לכם הצצה אל תוך חיי האיטלקים העשירים של המאה ה-18, שידהימו אתכם. כדאי לשים לב לכרכרות המלכותיות ולטפטים עשויי העור הנמצאים בספריה.

להזמנת כרטיס משולב "המוזיאונים של נאפולי" למוזיאונים ואטרקציות בנאפולי

פומפיי Pompeii – דלגו על התור

התפרצותו של הר וזוב (Mt. Vesuvius) ב-79 לספירה היתה הרת אסון כאשר האוכלוסייה שגרה בעיירות הסמוכות נספתה, אבל האירוע ההיסטורי הזה גם העניק לעולם את פומפיי, אחד מן האתרים המכילים את השרידים המלאים והנרחבים ביותר של עיר היסטורית עתיקה. זהו אחד האתרים המתויירים ביותר באיטליה, והוא מלא בתיירים. הבשורות הטובות: עם הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור תוכלו לדלג על כל התורים ולחסוך זמן המתנה יקר בתורים לטובת יותר זמן להקדיש לטיול באיטליה.

עוצמת ההתפרצות הייתה גדולה פי כמה אלפים מפצצה אטומית. ולא מפתיע שהאוכלוסייה באיזור פשוט נמחקה, אבל האפר בשילוב עם חוסר הלחות גרמו לכך שחלק ניכר מפומפיי נותר עומד על כנו. ומה שרואים שם היום הוא חלון יחיד במינו אל תוך חייה של עיר בתקופה הרומית הקדומה.

כאן תוכלו לראות את שרידי מבנה האקוודקט החשוב שסיפק מים ל-25 מזרקות רחוב, ללפחות ארבעה מרחצאות ציבוריים ולמספר גדול של בתים פרטיים ובתי עסק. יש מספר גדול של פסלים ופרסקאות (ציורי קיר), ובאופן כללי מקבלים כאן תמונה מרשימה ביותר של עיר אמיתית ומתפקדת. עיירה שבמקרה הייתה קיימת לפני יותר מאלפיים שנה (למרות שהיא הושמדה ב-79 לספירה, העיר הוקמה 700 שנה קודם לכן).

פומפיי היתה עיר גדולה מבינת שיטחה ויש כאן עשרות דונמים שאפשר להלך בהם כן. זה הרבה שטח ויכול בהחלט למלא יום שלם של טיול בדרום איטליה למשפחה. תוכלו לשוטט בסביבת הפורום כאשר הר וזוב ברקע, או שתוכלו לשבת מתחת לעץ ולהתפעם מהאמפיתיאטרון של פומפיי שנחשב בעיני חוקרים מודרניים לבעל עיצוב מאוד מתוחכם.

יש כאן אוצר גנוז המכיל פרטים רבים מחיי היומיום של העיר. על קרקעית אחד הבתים (של תושב בשם Sirico) תוכלו לעיין בהקדשה המפורסמת שמחקקה על הכניסה לבית, Salve lucru ("ברוך הבא, עושר") המעידה על כך שבבניין היה עסק מסחרי שהיה בבעלותו של סיריקו עצמו. תוכלו להבחין בצנצנות היין ועליהן הרישום Vesuvinum – משחק מילים המשלב בין המילה וזוב למילה הלטינית ליין, vinum. זה אולי משחק המילים השיווקי הקדום ביותר בתולדות העולם!

במשך מאות רבות, כל הידע של היסטוריונים על הר הגעש וזוב הגיע מעדותו של פליניוס הצעיר. הוא צפה באירוע מרחוק בעוד הלאבה בולעת את האזור – ואת דודו האהוב, פליניוס הזקן. זהו אתר מעניין מאוד אך הוא הזירה של אסון נורא ומומלץ למשפחות שמגיעות אל נאפולי עם ילדים להפעיל שיקול דעת' כי ילדים רגישים עלולים להיעצב או לפחד מהר הגעש.

להזמנת כרטיסים לפומפיי עם הטבת "דלגו על התור"


הארמון המלכותי של קזרטה – כרטיסי "דלגו על התור"

בין אם האגדה ההיסטורית נכונה וארמון קזרטה נבנה כדי להתחרות בארמון ורסאי ובין אם לא, זה לא ממש משנה כי בכל מקרה הארמון המלכותי של קזרטה (Royal Palace of Caserta) הוא מבנה מונומנטלי בפני עצמו. ראשית, זהו הארמון המלכותי הגדול ביותר שאי פעם נבנה באירופה. במרחק נסיעה של שעתיים מרומא, הארמון והגנים הם היעד המושלם לטיול יומי.

ארמון קזרטה הוא באמת משהו יוצא דופן – הוא לא רק הארמון הגדול ביותר באירופה. ביקור כאן גם ייתן לכם הרגשה נפלאה של דז'ה וו. הארמון הופיע בסרטים כמו מלחמת הכוכבים 2, משימה בלתי אפשרית 3 וסרטי בלוקבסטר אחרים – אם אתם מגיעים אל נאפולי עם הילדים בקשו מהם לנסות להיזכר איזה חלק של הארמון ראו באיזה סרט.

זהו ארמון מרשים ומפואר המכיל את אגפי המגורים המלכותיים, גנים רשמיים שופעים (כולל פארק וגן אנגלי) ומספר אלמנטים עשירים של מים כמו מזרקות וכדומה, יש כאן מספיק כדי להצדיק יציאה מהעיר הגדולה בעת תכנון חופשה בנאפולי.

להזמנת כרטיסים ללא המתנה בתור לארמון קזרטה בנאפולי

הארמון המלכותי של קסרטה – הסעה הלוך חזור מנפולי

אם אתם רוצים לבקר בארמון המהמם Royal Palace of Caserta אבל לא בטוחים איך להגיע לנפולי, אל תטריחו את עצמכם בתחבורה ציבורית וגוגל מפות – בטח לא אם אתם מתכננים להגיע אל נאפולי עם ילדים.

הזמינו כרטיסים בקישור וקבלו איסוף בבוקר במיקום מרכזי להסעה נוחה, 4 שעות לשיטוט באחד הארמונות המלכותיים הגדולים ביותר בעולם, בו תתפעלו מהחזות החיצונית של הארמון ומהאלמנטים הברוקיים הפרושים על פני חמש קומות ולא פחות מ-1,200 חדרים! ואז תעלו חזרה על הסעה לנאפולי.

להזמנת כרטיסים לארמון המלכותי של קסרטה מנאפולי

כרטיס וזוב והרקולניום

העיירה הרומית העתיקה הרקולנאום, היושבת בצלו של הר וזוב, נקברה יחד עם פומפיי בהתפרצות הר הגעש בשנת 70 לספירה. כרטיס וזוב והרקולנאום הוא הדרך הקלה ביותר לחקור את האתר ההיסטורי והוא יעניק לכם כניסה חינם והנחות על תחבורה לאטרקציות החשובות ביותר באזור. הכרטיס הנוח תקף למשך שלושה ימים, שזה המון זמן לראות את כל האתרים הטובים ביותר בנפולי וללמוד על ההיסטוריה הרת הגורל של הרקולונאום. עם הכרטיס, תראו את שרידי האתר העתיק בגן הארכיאולוגי ארקולנו (Ercolano Archaeological Park), תרגישו את הכח הוולקאני במוזיאון הארכיאולוגי הווירטואלי ארקולנו (Ercolano Virtual Archaeological Museum), ראו איך האצולה חיה בווילה קמפולייטו (Villa Campolieto) ותלכו ברגל בצל של וזוב עם מדריך מקומי.

גלו את הערים העתיקות של פומפיי והרקולנאום. ספגו את האווירה של הווילות של וזוב שנבנו במאה ה-18 ע״י האצילים הנפוליטנים והצטרפו למדריך להליכה לאורך שביל צר סביב קצה הלוע. זהו מבט מקרוב על פלא טבעי שעיצב את ההיסטוריה של איטליה. קל להסתובב בנפולי עם הכרטיס הזה – תקבלו הנחות על תחבורה כולל ל- Vesuvio Express המחבר את תחנת ארקולנו לכל אחד מהאתרים הכלולים בכרטיס.

להזמנת כרטיס וזוב והרקולנאום

הרקולנאום – כניסה מועדפת

אם התרגשתם מפומפיי, הכינו את עצמכם להרקולנאום – עיר רומית עתיקה שבאופן לא ברור ולא צודק לא זכתה להכרה גדולה כשל פומפיי. הרקולנאום, למעשה, היא יעד הרבה יותר מעניין לטיול בדרום איטליה משום ששרידיו השתמרו באופן מושלם והרבה יותר קל לסייר בו מאשר בפומפיי. תוכלו לראות כאן ביגוד, פסיפסים וציורי קיר על כל הזוהר הרומי הנושן שלהם ותוכלו לקבל תמונה טובה של החיים כאן לפני התפרצותו של הר וזוב בשנת 79 לספירה.

כאשר הר הגעש התפרץ, פומפיי הושמדה מייד וכוסתה באפר. הרקולנאום (Ercolano באיטלקית) שהייתה נגד כיוון הרוח הוחרבה כ-12 שעות מאוחר כאשר גל הדף של אפר לוהט בטמפרטורה של 400 מעלות צלזיוס, שנשא עימו סלעים, פומיס וגזים וולקאניים היכה בו במהירות של מעל 100 קמ"ש, ובעצם גרם לעיר לקפוא בזמן.

תוכלו לראות את האיצטדיון הישן שגדול כמו בלוק רחוב שלם, את ההיכל הראשי פלסטרה (Plastera) שמשכן בתוכן את הפסל הענק של הרקולס, שעל שמו העיר. אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים ומעוניינים להרחיב את ידיעותיהם, סיירו בעזרת מדריך השמע (באנגלית, הזמנה בקישור בעת רכישת הכרטיס, בתוספת עלות של 8 יורו) וכך תוכלו לקבל הסברים ותחושה מאוד אותנטית של ההיסטוריה המיוחדת.

ביקור מודרני בימינו בהרקולנאום מפגיש אתכם עם עיר שהייתה אמידה יותר ונשתמרה הרבה יותר טוב מפומפיי. ותוכלו לראות את העושר הרב של העיר מוצג לראווה: בבתי המרחץ עשויי השיש, בריהוט המהודר ואפילו בפריטי הלבוש שכולם נשתמרו באופן כליל, הודות לאפר הוולקאני ולשיירים שכיסו את הכול ושימשו כחומר משמר.

להזמנת כרטיסים להרקולנאום

פומפיי והרקולנאום – כרטיסי VIP ללא המתנה בתור

פומפיי והרקולנאום הן ללא ספק שתיים מן האטרקציות התיירותיות המובילות של דרום איטליה אבל זו גם הבעיה המרכזית שלהן – הן כ"כ מבוקשות שהן מלאות בתיירים והתורים בכניסה ארוכים מאוד. אם אתם מתכננים חופשה בנאפולי עם ילדים קטנים הם עלולים להיות מתוסכלים מההמתנה הארוכה בתור וגם עבור תיירים שמתכננים טיול בדרום איטליה לבדם ההמתנה הארוכה בתור גוזלת המון זמן יקר של חופשה בנאפולי. הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור מאפשר לכם למעשה לדלג על התור העצום של כל התיירים ולהיכנס ישירות אל שתי הערים הרומיות העתיקות – אחת שהוחרבה לגמרי והשנייה שנשתמרה באופן מושלם, לאחר התפרצותו של הר הגעש וזוב.

בעזרת הכרטיס תוכלו להיכנס למבני הפורום, האקוודוקט, המרחצאות, מבני העירייה והבתים הפרטיים המקוריים. תוכלו אפילו לראות שרידי אדם מגובסים. תלמדו גם על אורח החיים של האימפריה הרומאית העתיקה באמצעות תצוגות אינפורמטיביות ומדריכי שמע (ניתנים להזמנה בקישור בתוספת תשלום) בשני היעדים.

להזמנת כרטיסים ללא המתנה בתור בפומפיי והרקולנאום

המוזיאון הארכיאולוגי הוירטואלי MAV בהרקולנאום

ה-MAV (Museo Archeologico Virtuale) הוא מוזיאון חדשני המשלב טכנולוגיית מציאות מדומה מן המתקדמות ביותר עם תצוגות מוחשיות המחזירות אתכם לשנת 79 לספירה – ממש לפני התפרצותו הרת האסון של הר הגעש וזוב שהשמיד את פומפיי והרקולנאום. ההיסטוריה מעולם לא הייתה יותר עתידנית!

המוזיאון שוכן ממש ליד אתרי החפירות של הרקולנאום ומשלב היסטוריה עתיקה עם טכנולוגיה עתידנית המביאה לחיים את החיים השוקקים של הרומאים העתיקים. המקום מכיל מעל 70 תצוגות מולטימדיה הלוקחות אתכם למסע אינטראקטיבי בפומפיי, הרקולנאום, ובערים העתיקות של דרום איטליה באייה (Baia), סטאביה (Stabiae) והאי קאפרי (Capri).

באמצעות הולוגרמות ושחזורי מחשב תוכלו לצאת למסע בזמן דרך מנהרות בורבון (Bourbon tunnels) להתפעל מ-Villa of the Papyri,  לעיין בציורי הקיר הוזוביאנים, להלך בתוך הפורום הפומפיי ועוד. אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים שבדרך כלל משתעממים במוזיאונים "רגילים" – אל דאגה, הם לא ישתעממו כאן.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הארכיאולוגי בהרקולנאום

טיול תת קרקעי מתחת לנאפולי

כדי להבין את איטליה – או ליתר דיוק, את דרום איטליה – לעומק, תצטרכו לרדת למעמקי העיר נאפולי. טיילו מתחת לרחובותיה של נאפולי העתיקה, עיר בת יותר מ-2,400 שנה. למדו על תולדותיה של העיר בליווי מדריך, בקרו בתיאטרון עתיק, והתבוננו באקוודקט שסיפק מים לעיר במשך 23 מאות! אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים גדולים זוהי הרפתקאה מופלאה.

לפני הטיול, בקשו מהילדים לדמיין לעצמם שיש לכם בית שבו בחדר שלהם, מתחת למיטה, יש פתח מסתור עם כניסה סודית לתיאטרון העתיק של נאפוליס! תוכלו לראות את הבית הזה בעצמכם בסיור המיוחד מתחת לרחובותיה של נאפולי.

התלוו למדריך שלכם ולמדו את סיפוריה המופלאים של נפולי העתיקה. ראו את Summa Cavea, את תעלות הביוב מהתקופה הבורבונית שהיו בנויות מאריחי riggiole בסגנון ים תיכוני או בצבע כחול. לא תאמינו כמה זמן הצבעים המקוריים שרדו שם מתחת לאדמה.

להזמנת טיול מודרך בעיר התת קרקעית של נאפולי

הארמון המלכותי של נאפולי

בקרו בארמון המלכותי של נפולי (Royal Palace of Naples), אחד מארבעת המושבים המלכותיים של שושלת בורבון ששלטה בנאפולי. הארמון נבנה בשנות ה-1600 עבור פיליפ השלישי והיה אחד מארבעה ארמונות שבית המלוכה הבורבוני השתמש בו כשהם מלכו על נאפולי.

בעודכם עולים במדרגות המפוארות ונכנסים לדירות ההיסטוריות ולחדר המלכות (Throne Room), אחד מתוך 45 חדרים, תתפעמו מהשיש, ציורי הקיר, הריהוט, ציורי השמן, הנברשות וכל הפרטים היוצרים חיי מלכות נוצצים. אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים קטנים ספרו להם שבמסדרונות האלה הלכו אבירים אמיתיים ונסיכות אמיתיות.

טיילו ברובע התיאטרון (Court Theater), בחדר המושב המלכותי, באולם סבי ע"ש מריה כריסטינה (Maria Cristina Hall of Savoy) ועוד. מלבד זאת, יש כאן נופים מדהימים לעבר המפרץ והר וזוב והגנים המלכותיים. בהזמנת הכרטיס שבקישור תקבלו הטבה מיוחדת של מדריך קולי באנגלית.

להזמנת כרטיסים לארמון המלכותי של נאפולי

פאסטום Paestum – הגן הארכיאולוגי והמוזיאון

לא כל התיירים שמתכננים חופשה בנאפולי או טיול בדרום איטליה מכירים את פאסטום (Paestum), מה שהופך את המקום לאוצר חבוי. המקום, שהוקם בתקופה בה דרום איטליה נשלטה ע"י תרבות יוון העתיקה, מכיל שלושה מקדשים יווניים עתיקים מקסימים – מקדש הרה (Temple of Hera), מקדש נפטון (Temple of Neptune) ומקדש סירס (Temple of Ceres), וגם מוזיאון נפלא. יש כאן גם אלמנטים מתקופת רומא העתיקה, שהופכים את הקומפלקס הגדול ליעד מרתק לטיול של יום או חצי יום מחוץ לנאפולי.

פאסטום הייתה מוכרת פעם כפוסיידוניה (Poseidonia) לזכר האל היווני פוסיידון. טיול ליעד מהווה הצצה מיוחדת אל תוך ההיסטוריה היוונית והרומית כאחד. אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים גדולים, זה יהיה עבורם שיעור היסטוריה של ממש.

פאסטום, שהuקמה כמושבה יוונית במאה השישית לפנה"ס, נכבשה ע"י הרומאים בשנת 273 לפנה"ס. בתקופת ימי הביניים המוקדמת, העיר הדרדרה למצב של הזנחה ולבסוף ננטשה. העיר התגלתה מחדש במאה ה-18.

הדרך הטובה ביותר לחוות את פאסטום היא לבקר קודם במוזיאון. כך תוכלו לקבל הבנה טובה יותר של האתר הארכיאולוגי הזה, של המקדשים המרשימים ומשמעות המקום. לאחר מכן, תוכלו לסייר להנאתכם במקדשים היוונים, באמפי הרומי ובשאר האתר.

געו באבני המקום ותוכלו לדמיין כיצד נראו החיים בתוך המבנים בתקופה העתיקה. כבונוס, פאסטום הרבה פעמים פחות צפופה מאטרקציות תיירותיות ידועות יותר בדרום איטליה כמו פומפיי.

להזמנת כרטיסים לפאסטום – הגן הארכיאולוגי והמוזיאון

הר הגעש וזוב

הצטרפו למדריך תיירים לטיול במדרונות המתונים של הר הגעש המפורסם ביותר בעולם, הר הגעש וזוב שאחראי על החרבתן של הערים הרומיות פומפיי והרקולנאום. תוכלו להריח את הלאבה מבעבעת מתחת לרגליכם, לראות את הנופים המדהימים של מפרץ נאפולי ולטייל בנוף ייחודי שנראה כמו המכתשים של פני הירח. זהו טיול של פעם בחיים – אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים חובבי הרפתקאות ולא תיקחו אותם לראות את הר הגעש וזוב, הם עלולים לא לסלוח לכם…

הטיול יוצא מנאפולי אל הפארק הלאומי וזוב. הר הגעש הרדום העצום הזה נחשב לאחד מהרי הגעש המסוכנים ביותר בעולם עד היום. אם הר הגעש יתפרץ שוב, הוא עשוי לטלטל את חייהם של 3 מיליון התושבים החיים באזור, אבל אין סיבה אמיתית לדאוג. הר הגעש המנותר ע"י מדענים נותר ללא תנועה וולקנית פנימית משמעותית מאז 1944.

בגלל עבודות התחזוקה הנערכות כאן, לא תוכלו להתקרב ללוע ההר ממש, אבל תוכלו להגיע די קרוב ואפילו לראות ולהריח את הלאבה, המגמה ואת כל המינרלים היוצרים סלעים צבעוניים ביותר ומדהימים באיזור לוע הר הגעש.

הביאו עמכם מצלמה כדי לצלם את הנופים המופלאים של הר סומה (Mount Somma) לאורך הדרך, ולבשו משהו חם. יכול להיות כאן קריר. אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים קטנים ודאו שהם לבושים היטב.

להזמנת כרטיס לטיול מודרך מנאפולי להר הגעש וזוב

ה-Artecard של נפולי וקמפניה

טבלו עמוק לתוך התרבות האיטלקית עם כרטיס הכניסה המשולב הזה לאטרקציות התרבות הטובות והגדולות ביותר של נפולי. בין אם בא לכם ביקור במוזיאונים, מונומנטים, גלריות, תיאטראות או אפילו אתרים ארכיאולוגיים, הארט קארד של קמפניה מכסה את כל אלה – כך שתוכלו לקבל את מנת התרבות שלכם בלי לטרוח, בלי להמתין בתורים לקופות כרטיסים ובמחיר מיוחד.

יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות עם הכרטיס האקסקלוסיבי הזה שהאטרקציות הכלולות נראות כמו הלהיטים הגדולים ביותר של התרבות האיטלקית. הוא כולל את היעדים שהכי כדאי לבקר בהם בנאפולי במחיר משולב מיוחד, כך שהוא משתלם מאוד עבור חובבי תרבות המתכננים חופשה בנאפולי עם הילדים.

עם האטרקציות בנאפולי שכלולות בכרטיס המשולב תחזרו אחורה בזמן במוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה (National Museum of Archaeology), תשטפו את העיניים בזוהר של בית המלוכה האיטלקי בארמון המלכותי (Royal Palace), תגלו אמנות מודרנית פורצת גבולות במוזיאון מדרה (Museo Madre), תסיירו בשרידיה השמורים להפליא של פומפיי ועוד המון המון.

תוכלו אפילו להשתמש בכרטיס כדי לעלות על כל אחד מאמצעי התחבורה הציבורית ולחצות את אזור קמפניה לאורכו ולרוחבו כאוות נפשכם, תוך שאתם חוסכים כסף בדרך. החלק הקשה היחיד הוא להחליט מה היעד הבא בתור.

להזמנת כרטיס האמנות של נאפולי וקמפניה

המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי של נאפולי

המוזיאון הארכיאולוגי של נאפולי מכיל אוצרות נפלאים מהרקולנאום ופומפיי ואת אחד האוספים המדהימים ביותר בעולם של עתיקות – פסיפסים מקאזה דל פאונו (Casa del Fauno) של פומפיי, פסל השור של פארנזה (Toro Farnese ) המפורסם ועוד. המוזיאון הוקם בשלהי המאה ה-18 ע"י המלך הבורבוני קרלוס השביעי בעיקר כדי לשכן את האוצרות העתיקים שהוא קיבל מאמו!

אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים גדולים מספיק כדי להתעניין בארכיאולוגיה ולשמור על השקט במוזיאונים נצלו את ההזדמנות כדי להתבונן בחפצים העתיקים המשקפים את חיי הפרשים בנאפולי העתיקה ואת ההווי של הסטודנטים והחוקרים באוניברסיטה העתיקה ולהפוך חופשה בנאפולי לשיעור היסטוריה יקר ערך. אל תחמיצו את פסל השור הפארנזי (Toro Farnese ) או את פסל אטלס האיקוני האוחז בגלובוס על כתפיו בספריה שבקומה הראשונה.

המוזיאון מכיל גם פסיפסים מהממים, יצירות ברונזה, עבודות זכוכית, קרמיקה וכלי נחושת חקוקים מפומפיי, הרקולנאום ותרבויות עתיקות אחרות. בקומת המרתף תוכלו לראות את האוסף המצרי של בית בורג'ה המכיל חפצים וכתובות עתיקות.

להזמנת כרטיסים אונליין למוזיאון הארכיאולוגי של נאפולי


מוזיאון קפודימונטה

כל הציירים הנודעים ביותר של איטליה, כולל פארמיג'אנינו, קאראווג'ו וקראצ'י מוצגים במוזיאון קפודימונטה (Capodimonte Museum) השוכן בארמון קפודימונטה, ארמון שהשתייך לבית בורבון המלכותי. המוזיאון כולל אגפים מלכותיים מעוצבים בהידור שדרכם תוכלו לסייר מלווים במדריך הקולי שתקבלו בתור הטבה בהזמנת כרטיסים אונליין בקישור, שיספק לכם את כל ההסברים (באנגלית)

כנסו לאחד המוזיאונים הגדולים ביותר של איטליה, בעבר מקום משכנם של השליטים הבורבונים של ממלכת נפולי וסיציליה. התחילו את ביקורכם בקומה השנייה המכילה את אוסף הפראנזה (Farnese Collection), האוסף הענק של יצירות אמנות ועתיקות שאמו של המלך הבורבוני קרלוס נתנה לו.

עיינו בציורים, בעתיקות ובמדליונים, ובדיוקן המצמרר של פארמיג'אנינו שצייר אישה צעירה, Antea, הנמצא בקומה השנייה. אל תחמיצו את הנברשות ואת הדיוקנאות של המלכים הבורבונים המופיעים בפיאות נוכריות בדירות המלכותיות שלהם – חלק מהפיאות כל כך מוגזמות שלא תאמינו.

הקומות השלישית והרביעית מכילות את עבודותיהם של רפאל, מזאצ'ו ואנדי וורהול. כל זה בסביבה מהודרת ועיצוב עשיר ומפואר.

להזמנת כרטיסים אונליין למוזיאון קפודימונטה בנאפולי


סן לורנצו מג'ורה

ההיסטוריה של נאפולי חוזרת לחיים בקומפלקס המבנים המרשים של סן לורנצו מג'ורה (San Lorenzo Maggiore) – כנסייה עתיקה במרכז העיר הרומית-יוונית העתיקה נפולי. כאן תראו את שרידי השוק הרומאי העתיק, תצלמו את הפרסקאות הצבעוניות המדהימות ב -Sisto V Hall, וגם תסיירו במוזיאון כדי לראות את החפצים העתיקים וגם את העיצובים הגותיים המוזרים ב- Chapter Hall  המהמת ביופיה.

בעודכם מסיירים ברחבי הקומפלקס המונומנטלי הזה תחושו איך נפולי נפרשת בפניכם. הסבירו לילדים שכאן היה מרכז העיר של נאפוליס העתיקה שנוסדה בשנת 470 לפנה"ס בידי הכובשים היוונים שהגיעו עם חלומות גדולים ויכולות עיצוב גדולות עוד יותר. זהו אתר חובה עבור משפחות המגיעות אל נאפולי עם ילדים המתעניינים בהיסטוריה של יוון ורומא

שימו לב לשרידי השוק הרומי העתיק הנמצא מתחת לכנסייה שנערכו בה עבודות חפירה במשך 25 שנה. קחו את הזמן להתבונן באמת בציורי התקרה המדהימים של Sisto V Hall וספגו את העיצובים הגותיים המרהיבים של ה-Chamber Hall.

להזמנת כרטיסים לסן לורנצו מג'ורה בנאפולי


אוטובוס התיירים של סורנטו – כרטיס חופשי יומי

אוטובוס התיירים בשיטת עלה-רד-עלה של סורנטו (Sorrento) הוא אטרקציה מומלצת במיוחד עבור משפחות המגיעות אל נאפולי עם ילדים ומעוניינות לראות קצת יותר מדרום איטליה בלי להזמין השכרת רכב בנאפולי או להסתמך על התחבורה הציבורית. זו הדרך הטובה ביותר לגלות את מפרצי נאפולי וסלרנו (Salerno) בקצב שלכם – האוטובוס נוסע במסלול מעגלי כאשר התחנות שלו מתוכננות ליד אטרקציות תיירותיות באיזור נאפולי וסורנטו והכרטיס (מומלץ להזמין בקישור) הוא כרטיס חופשי – יומי אשר מאפשר לכם לרדת בתחנה ליד אטרקציות בדרום איטליה שמעניינות אתכם, לשהות בה כמה זמן שתרצו ואז לחזור לתחנה ולתפוס את האוטובוס הבא בתור.

אוטובוס התיירים המגיע מנאפולי לסורנטו בשעה אחת בלבד נוסע באחד המסלולים היפים ביותר לטיול בדרום איטליה. בנסיעה לסורנטו תצלמו כמה מהנופים היפים ביותר של דרום איטליה וחבל קמפניה, מחורשות עצי זית לגני עצי הדר ואת נופי הים המרהיבים, כרי דשא ירוקים, שמים כחולים ואדריכלות מהממת שהופכים כל צעד ושעל לאבן חן ראויה לצילום.

המדריך הקולי שלכם, אותו תקבלו כהטבה בהזמנת הכרטיס בקישור) ימלא לכם את כל הפרטים החסרים בהיסטוריה (באנגלית, אם הילדים אינם מבינים אנגלית תוכלו להקשיב ולהסביר להם בעברית) כאשר אתם עושים את דרככם מסורנטו, חולפים על פני אטרקציות תיירותיות בדרום איטליה כמו סנט'אגנלו (Sant'Agnello) לעבר מרינה דלה לוברה (Marina della Lobra) ומעבר. קחו את הזמן בכיכר טאסו (Piazza Tasso) המלאה בבתי קפה, וצפו בנופים המהממים מעבר לטראסות הפנורמיות היישר לים.

בהמשך הדרך של אוטובוס התיירים של סורנטו תגלו את סורנטין פנינסולה (Penisola Sorrentina) שובת הלב ואת מפרצי נאפולי וסלרנו, מחורשות עצי הזית לגני הלימונים והתפוזים. תוכלו אפילו להמשיך לעבר האי קאפרי (Capri), הר פאיטו (Monte Faito) והר הגעש וזוב (Vesuvius). זו הדרך הטובה והנוחה ביותר לטיול בדרום איטליה שיאפשר לכם לראות את שני המפרצים – מפרץ נאפולי ומפרץ סורנטו – בזמנכם החופשי ובקצב שלכם.

להזמנת כרטיס לאוטובוס התיירים של סורנטו


הקטקומבות של סן גאודיוסו – סיור מודרך

ממש מתחת לרובע סניטה (Sanità district) הסואן של נאפולי חבויות שנים של היסטוריה נפוליטנית! במקור, נשמרו כאן שרידיו של הבישוף של טוניס, סנט גאודיוסוס (Saint Gaudiosus), המקום מאכלס היום גם אצילים שונים ואישים שונים בעלי מעמד גבוה בעולם הנצרות. היום תוכלו לגלות כאן את הקריפטה (מערת הקבורה) המצמררת ולחזור אחורה בזמן לימיה המוקדמים של נאפולי.

בנייתן של הקטקומבות של גאודיוסו (Gaudioso Catacombs) נעשתה בשלבים רבים לאורך ההיסטוריה של נאפולי, כאשר השלב הראשון החל בתקופה הגרקו-רומית. במקור זה היה נקרופוליס ומאוחר יותר הומר לבית קברות נוצרי, לפני שננטש כתוצאה ממפולות בוץ חוזרות ונשנות.

מעל אלף שנה מאוחר יותר, המקום שימש כאתר קבורה לקורבנות המגיפה והכולירה. אם זה נשמע לכם מקברי, חכו עד שתראו איך המקום מקושט! הקירות והתקרות מכוסים בציורי קיר מפורטים של הצייר המפורסם ג'ובאני בלדוצ'י. הדיוקנאות המשונים המקשטים את הקברים מכילים למעשה את הגולגולות והעצמות של המתים, כאשר שלד שנבנה ממספר גופות ניצב ומשגיח על הקברים.

אם אתם נהנים מהיסטוריה קריפית (מפחידה), יש מספיק סודות לגלות כאן בעודכם עורכים מסע מרתק לאורך הדורות. הטיול יכול להיות מרתק עבור משפחות שמתכננות טיול אל נאפולי עם ילדים גדולים, אבל אם הילדים קטנים עדיף לוותר על הטיול המפחיד.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך בקטקומבות של גאודיוסו בנאפולי

קטקומבה די סן ג'נארו – סיור מודרך

צאו לטיול מודרך בתוך ההיסטוריה של איטליה וגלו את מקום משכבם האחרון של קדושי הנצרות ואנשי האצולה. הקטקומבות של סן ג'נארו (San Gennaro Catacombs) מכילים את שרידיהם של פטרון נאפולי ומציעים הצצה מרתקת לאורח החיים האיטלקי ההיסטורי במהלך הדורות. אלף שנות היסטוריה ממתינות לכם כאן, כמה מטרים מתחת לחיי היומיום הסואנים של נאפולי.

החברה האיטלקית ידועה בכבוד שהיא רוחשת למתים שלה, ואפשר להרגיש את זה כשאתם יורדים לקטקומבות עמוק מתחת לאדמה. החלקים הישנים ביותר הם מהמאה השנייה לספירה ונבנו ע"י משפחת אצילים מקומית לפני שהורחבו כדי לאכלס את הקהילה הנוצרית ההולכת וגדלה.

דמויות רבות מעולם הנצרות נקברו כאן, כולל הקדוש אגריפינוס והקדוש ינואריוס, הפטרון של נפולי. הקירות הגבוהים המקושתים וציורי הקיר ששוחזרו בדייקנות הופכים את המקום לטבילה היסטורית עוצרת נשימה. אם אתם מגיעים אל נאפולי עם ילדים קטנים אשר עלולים לפחד בבית קברות, שיקלו לוותר, אבל זהו מסע מרתק ועבור ילדים גדולים יכול להיות חוויה שתיזכר לשנים.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך בקטקומבות של סן ג'נארו בנאפולי

המייל הקדוש

המייל הקדוש הוא קומפלקס לבירנתי של קברים, מסדרונות ואוצרות עתיקים המתוארכים למאה השנייה. כאן תהיו עדים לשלושה סוגים של קברים שבתוכם נקברו מעמדות שונים של אנשים, מהאמידים ביותר ועד העניים ביותר. המייל הקדוש (Holy Mile (Miglio Sacro)) נפתח מחדש לציבור ב-2006 ומהווה הצצה מרתקת אל תוך ההיסטוריה של איטליה. מחפשים חוויה מסוג שונה בנפולי? סיירו בקטקומבות התת-קרקעיות של רחובותיה השוקקים של סניטה (Sanità), רובע שבעבר התגוררו בו אפיפיורים, מלכים וראשי כנסייה.

לאחר הזמנת הכרטיס בקישור תוכלו להתלוות לטיול ב"מייל הקדוש" של נאפולי עם מדריך תיירים איטלקי ותקבלו גישה זריזה למבוך התת-קרקעי של נאפולי.

בקרו בבזיליקה מינורה (Basilica Minore), מקום משכבו האחרון של סן גנארו וג'ובאני הראשון, הארכיבישוף של נפולי במאה החמישית. התבוננו בבזיליקות ההיסטוריות, בציורי הקיר המבוססים על נושאים נוצריים והפסיפסים מן המאה השנייה עד החמישית.

לאחר מכן, בקרו ברחובותיה השוקקים של סניטה, שהייתה בעבר מתחם השעשועים של האפיפיורים, המלכים והקרדינלים! אם אתם מתכננים חופשה בנאפולי עם ילדים גדולים, זאת תהיה עבורם חוויה לימודית יותר מאשר כל שיעור היסטוריה משעמם.

להזמנת כרטיסים לטיול "המייל הקדוש" בנאפולי

נאפולי - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 4.75 (4 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל