סציליה עם ילדים

סיציליה למשפחות – אטרקציות מומלצות ומידע למטייל

חופשה בסיציליה – המדריך המלא: טיפים למטייל (כולל סרטונים) על האי האקזוטי של איטליה, החל מהסברים על הערים והיישובים השונים בסיציליה, דרך מידע מקיף והמלצות על אטרקציות למשפחות המגיעות אל סיציליה עם ילדים, ועד להסברים על האוכל בסיציליה, ביטחון ובטיחות, טיולים בסיציליה ועוד

הזמנת דילים לפלרמו | הזמנת דילים לקטניה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

סיציליה Sicily  היא אי אטרקטיבי ואותנטי בקצה הדרומי של איטליה ואחד מ-20 המחוזות של המדינה. מיצרי מסינה (Straits of Messina) שאורכם חמישה קילומטרים מפרידים את סיציליה מקלבריה (Calabria ) באיטליה היבשתית. מזג האוויר בסיציליה יכול להיות מאוד חם בקיץ כך שהעונות המומלצות לטיול בסיציליה הן באביב ובסתיו, והחורף גם יחסית נעים. סיציליה היא יעד מדהים לטיול וגם נוח בזכות טיסות ישירות מישראל כך שאלפי ישראלים מגיעים לכאן כל שנה, כולל משפחות רבות המגיעות אל סיציליה עם ילדים.

חופשה בסיציליה – עוד מידע חשוב

סיציליה – בתי מלון מומלצים עם ילדים

טיסות לסיציליה – השוואת מחירים ומידע חשוב

השכרת רכב בסיציליה – המדריך המלא

eSIM ו-SIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

טיסות פנים באיטליה – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

סיציליה למטייל – רקע

לסיציליה יש היסטוריה ארוכה של שליטה על ידי עמים זרים – מהיוונים עד הרומאים, האימפריה המוסלמית, הנורמנדים והאראגונים. התוצאה היא תרבות מעורבבת שבה כל תרבות השאירה משהו מאחור. סיציליה היא אי ענק (שסביבו עוד איים קטנים) שבו נדמה שלכל עיר יש אופי ותרבות משלה. תמצאו בה מגוון גדול של אלמנטים מקומיים יחודיים. העם הסיציליאני הם עם גאה ורובם קצת שמרניים, אבל פתוחים לתיירים.

ילידי סיציליה מדברים סיציליאנית, שפה רומנטית עתיקה השונה מהשפה האיטלקית. כ-30% מהשפה הסיציליאנית מקורה בערבית. רוב הסיציליאנים דוברי איטלקית ובתי ספר מודרניים מלמדים אנגלית. קחו בחשבון שכאשר אתם מטיילים בכפרים הקטנים, חלק מהתושבים המבוגרים לא מדברים איטלקית, אם כי לרוב הם יבינו את השפה.

ערים בסיציליה

פלרמו (Palermo) – הבירה שוקקת החיים של סיציליה עם המון אטרקציות, מראות ופעילויות, כולל הרבה אפשרויות עבור משפחות המגיעות אל סיציליה עם ילדים

קטניה (Catania) – עיר אוניברסיטה הומה ומוקד כלכלי, מצויינת כעיר בילויים, השער להר אתנה (Mount Etna) שהוא אתר מורשת עולם. קטניה היא גם המקום בו נמצא שדה התעופה של סיציליה כך שהיא מהווה בד"כ את נקודת המוצא של טיול בסיציליה.

אגריג׳נטו (Agrigento) – בדרום סיציליה, ידועה בעיקר בשל עמק המקדשים (Valle dei Templi) שלה שהוא אתר מורשת עולם

גלה (Gela) – אחת הערים היווניות הקדומות החשובות ביותר, מוקד ארכיאולוגי וריזורט חוף על החוף הדרומי של סיציליה

מרסלה (Marsala) – אתר היסטורי מעניין, הבית של היין המפורסם

מסינה (Messina) – עיר הומה המקשרת את סיציליה ליבשת המרכזית של איטליה

מילאצו (Milazzo) – עיר קטנה, בעיקר נקודת מעבר לאיים האיאוליים (Aeolian Islands), עם טירה יפהפיה

רגוזה (Ragusa) – ידועה בגלל אדריכלות מרשימה מימי הברוק (אתר מורשת עולם)

סירקוזה (Syracuse(Siracusa)) – עיר עתיקה אטרקטיבית עם שרידים מימי יוון העתיקה (אתר מורשת עולם)

טרפאני (Trapani) – עיר אטרקטיבית והשער לפנטלריה (Pantelleria) ולאיים האגאדיים (Egadi islands)

יעדים תיירותיים בסיציליה

האיים האגאדיים (Aegadian Islands) – איים מרגיעים סמוך לחוף המערבי של סיציליה.

האיים האיאוליים (Aeolian Islands) – קבוצת איים וולקאניים יפהפיים (אתר מורשת עולם). יכולים לספק הרבה חוויות לטיול משפחתי בסיציליה עם הילדים

מדוני (Madonie) – הפארק הלאומי מדוניה, פארק לאומי בליבה של סיציליה, עוד אתר מומלץ למשפחות המגיעות אל סיציליה עם ילדים

הר אתנה (Mount Etna) – הר געש מרשים ופעיל בגובה 3,323 מטר. אם אתם מגיעים אל סיציליה עם ילדים אל תפספסו הזדמנות כמעט בודדה בקרבת ישראל להראות להם הר געש פעיל.

מוזיה (Mozia) – עיר פיניקית עתיקה שנבנתה על האי הקטן מוזיה המשקיף על מרסלה

פנטלריה (Pantelleria) – אי קטן ועליו עיירה רגועה

איי פלאג׳יה (Pelagie Islands) – בקצה הדרומי ביותר, בים התיכון

סגסטה (Segesta) – מקדש יווני, תיאטרון עתיק ושרידים ארכיאולוגיים

סלינונטה (Selinunte) – עוד קבוצה מרשימה של מקדשים יווניים ושרידיה של עיר יוונית

טאורמינה (Taormina) – עיר שובת לב על גבעה על החוף המזרחי של סיציליה

אטרקציות בסיציליה למשפחות

אוטובוס התיירים של פלרמו

אוטובוס התיירים של פלרמו נוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות בפלרמו עם כרטיסי "חופשי – יומי" מיוחדים שמאפשרים יום מיוחד של טיול בפלרמו כאשר ניתן לרדת לכמה זמן שרוצים בכל אטרקציה בפלרמו שמוצאת חן בעיניכם ואח"כ לעלות שוב על האוטובוס הבא בקו התיירים של בירת סיציליה. האוטובוס מפעיל שני קווים שונים – קו A לוקח אתכם למרכז ההיסטורי המדהים של פאלרמו, וקו B לוקח אתכם לראות את סגנון הארט נובו המתבטא במבנים השונים והופך את העיר למיוחדת במינה.

אם אתם מתכננים להגיע אל סיציליה עם ילדים ולא רוצים ללכת הרבה ברגל או להוציא המון כסף על מוניות, תרגישו הרבה יותר נוח לטייל בפלרמו עם הילדים באוטובוס התיירים בסגנון עלה-רד-עלה המאפשר לכם לעלות ולרדת ללא הגבלה ובזמנכם החופשי. תוכלו לבקר במרכז ההיסטורי ובמבני ארט נובו מקסימים, בווילות העיקריות ובטירת זיסה (Zisa Castle) ועוד – כל זאת עם מדריך שמע וסדרה של הטבות והנחות לאטרקציות שונות.

הכרטיס יחסוך לכם את טרחת התחבורה הציבורית בפלרמו, אשר איננה כ"כ ידידותית לתיירים,  וילמד אתכם על העיר. התחברו למדריך השמע ושמעו סיפורים על קתדרלת מונריאלה (Cathedral of Monreale), תיאטרון מסימו (Teatro Massimo) (משכנה של התזמורת הסימפונית של סיציליה), הווילות העיקריות, טירת זיסה ועוד.

הכרטיס שכדאי להזמין מראש בקישור גם מקנה לכם מדריך שמע לטיול בפלרמו, הנחה בכניסה למספר מוזיאונים בפלרמו, קונצרטים, תיאטראות ובתי קולנוע בגלריה לאמנות מודרנית, התזמורת הסימפונית של סיציליה (Orchestra Sinfonica Siciliana), תיאטרון ביונדו Teatro Biondo ואגודת הקולנוע (Cinema Association).

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של פלרמו

טירת זיסה  (עם מדריך שמע)

המילה זיסה מגיעה מהמילה הערבית עזיז שמשמעותה ׳מופלא׳. אין באמת מילה יותר טובה לתאר את טירת זיסה המרשימה. אם אתם מגיעים אל סיציליה עם ילדים הם ללא ספק ישמחו על ההזדמנות לבקר בטירה אמיתית, הנמצאת בפלרמו. הזמינו כרטיסים בקישור והיכנסו אל הטירה עם מדריך שמע וגלו את האוצר ההיסטורי הזה בליבה של סיציליה. אפילו תגלו כאן צורה עתיקה של מיזוג אוויר, ותלמדו על הקשר ההיסטורי של סיציליה לעולם האסלאמי בתוך הטירה היפהפייה הזו.

תוכלו ללמוד איך השליטים המוסלמים ששלטו בסיציליה בעבר יצרו תהליך מתוחכם של החדרת אוויר קריר וצלול תוך המבנים, שאחרת היו מתחממים בצורה בלתי נסבלת בקיץ. תוכלו להתבונן בתקרה דמויות חלת הדבש, הפסיפסים הצבעוניים עשויי השיש והערבסקות הדקורטיביות, שחלקן מספרות סיפורים עתיקים. מדריך השמע שלכם יעדכן אתכם בעבר המרתק ובמשמעות העיצובים שאתם רואים.

להזמנת כרטיסים לטירת זיסה בסיציליה

עמק המקדשים באגריג׳נטו (The Valley of the Temples in Agrigento) עם מדריך שמע

עמק המקדשים באגריג׳נטו הוא האתר הארכיאולוגי הגדול ביותר בעולם. הרמה הסיציליאנית הזו משתרעת על פני שטח של 13 קמ״ר והיא מלאה בהיסטוריה שטופת שמש. תמצאו כאן חלק מהשרידים המרשימים ביותר של יוון העתיקה והאימפריה הביזנטית שעדיין ניצבים במלוא תפארתם. טיול בסיציליה – במיוחד אם אתם מגיעים אל סיציליה עם ילדים סקרנים – הוא הזדמנות נפלאה לחזור אחורה בזמן ולגלות את פלאי העולם העתיק הזה המתנשאים מעל הים התיכון הכחול.

הטיול המיוחד שמומלץ להזמין בקישור כולל מדריך שמע שיעזור לכם להתעדכן בפרטים בזמן שאתם נהנים מהרפתקת טבע ובריזה של הים. אחת מגולות הכותרת היא מקדש קונקורדיה (Temple of Concordia), אחד המקדשים היווניים השמורים ביותר בעולם, אבל יש כאן עוד המון מה לעשות ולגלות. געו בקליפת עץ זית מסוקסת ומפותלת בת 800 שנה, סיירו בגני קולימבטרה (Kolymbetra Gardens) האידיליים ובמקדש הרה (Temple of Hera) שבו אנשים בעת העתיקה נהגו להקריב קורבנות למלכת האלים, וגלו מדוע מקדשו של זאוס לא השתמר היטב במהלך הדורות.

להזמנת כרטיסים לטיול בעמק המקדשים באגריג׳נטו

פלאצו ברנקיפורטה (Palazzo Branciforte) – דלגו על התור

ראו ארכיאולוגיה, אמנות, היסטוריה, ספרות ואוכל איטלקי המשולבים באופן מושלם בארמון היסטורי ששוחזר בצורה מרשימה. דלגו על התור באמצעות הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור ותגלו את סיציליה העתיקה דרך האוסף הארכיאולוגי וכן חפצים מיוון העתיקה, רומא הגדולה, וחפצים של תושבי סיציליה הקדומים מהתקופה הארכאית, דרך התקופה הקלאסית וההלניסטית. בין 2007-2012 הפלאצו ברנקיפורטה הושבה למצבה הקודם כפי שהייתה בתקופת הזוהר שלה בלב פלרמו, לאחר שבעבר שימשה כאחוזה אריסטוקרטית במאה ה-16.

בנוסף להיסטוריה התרבותית של פאלרמו, זהו מקום טוב ללמוד בו על ההיסטוריה של איטליה, על הארכיאולוגיה, האמנות, הספרות והכישורים הקולינריים של האיטלקים.

בקומת הקרקע, תוכלו לראות את אוסף כלי הקדרות הנקראים מיוליקה, המכוסים בשכבת זיגוג דקה ומעוטרים כמו תכשיטים. בקומה הראשית תוכלו לראות את אוספי הבולים, המטבעות והפסלים, הטרקוטות, כלי הברונזה, התכשיטים, כלי הזכוכית והשנהב, ולמעלה מ-40 אלף ספרים באוסף Fondazione Sicilia. תוכלו אולי אפילו להריח את טעמי המאכלים הים-תיכוניים המגיעים מבית הספר המפורסם לבישול Città del Gusto.

להזמנת כרטיסים לפלאצו ברנקיפורטה בפלרמו

מתחם מנזר מונריאלה (Abbey of Monreale) עם מדריך שמע

האתר הזה נמצא גבוה ברשימת אתרי מורשת עולם והקתדרלה כאן היא היפה ביותר מבין הכנסיות הנורמנדיות בסיציליה. גלו את האטרקציה המיוחדת הזאת של סיציליה למשפחות באמצעות מדריך שמע, התבוננו בפסיפסים ומוטיבים מהמאה העשירית ותוכלו אפילו להיכנס אל תוך הקלויסטרים ההיסטוריים.

מדריך השמע שתקבלו כהטבה בהזמנת כרטיסים בקישור מלא בעובדות היסטוריות. כנסו פנימה והתרשמו מהחלק הפנימי הייחודי של המבנה שהוקם בשנת 1174 ע״י המלך הנורמנדי וויליאם השני. משם פנו לעבר הקלויסטר השייך למנזר הבנדיקטיני של ס. מריה נואובה (S. Maria Nuova) וגלו את הסמלים הדתיים שלו, בעלי חיים מימי הביניים וסצנות מהברית הישנה והחדשה.

שימו לב לעמודים האסימטריים, שכל אחד מהם הוא בעל עיטורי פרחים בראשו.

להזמנת כרטיסים למנזר מונריאל

קלויסטר מונריאלה (Cloister of Monreale) – מדריך שמע

גלו את אבן החן הנסתרת הזו של אדריכלות נורמנדית בקלויסטר המנזרים מונריאלה שבצפון סיציליה, ליד פאלרמו. גלו את האמנות והארכיטקטורה של גן בנדקיטיני סודי ושמעו את סודותיו באמצעות מדריך השמע שלכם. הקתדרלה של מונריאלה היא אחד משרידי האדריכלות הנורמנדית שהשתמרו בצורה הטובה ביותר באיטליה.

גולת הכותרת כאן היא "נווה המדבר" החבוי המוקף בלא פחות מ-228 עמודי בעלי חריטות מרהיבות. למדו על שיטות העיטור המפורטות גם כן ממדריך השמע יודע הכל שלכם.

הקישוט המרכזי של הקלויסטר הוא מזרקת עץ הדקל המסוגננת. הנזירים נהגו להשתמש במזרקה כדי לשטוף את ידיהם לפני הכניסה לחדר האוכל. יונים מקררות בה את נוצותיהן ואין ספק שתרצו לכלול אותה בסדרת התמונות שלכם.

להזמנת כרטיסים לקתדרלה של מונריאלה 

הגלריה לאמנות מודרנית (Palermo Gallery of Modern Art) בפלרמו – דלגו על התור

חופשה בסיציליה היא הזדמנות עבור חובבי אמנות לבקר באחד ממוסדות התרבות החשובים ביותר בפלרמו – הגלריה לאמנות מודרנית. כאן תראו ציורי נוף של Francesco Lojacono, ציורי ענק Giuseppe Sciuti, ציורי טבע של אנטוניו לטו, ארט נובו של אטורה דה מריה ברגלר ועוד הרבה.

בלגריה מוצגים 214 יצירות אמנות, כולל 176 ציורי שמן ו-38 פסלים המייצגים את הטוב ביותר באמנות המודרנית האיטלקית

להזמנת כרטיסים לגלריה לאמנות מודרנית בפלרמו

מה לעשות בסיציליה

טראקים בסיציליה – פעילות זו הולכת ומתרחבת בסיציליה. ארגון שמורות הגנים והטבע בסיציליה אינו מאוד מאורגן, אבל מאותה סיבה תוכלו ליהנות עוד יותר מהרי סיציליה והטבע. יש כמה מסלולי טרק נפלאים שאפשר לעשות כדי ליהנות מהיופי של אתרי הטבע הראשיים בסיציליה, כמו הרי נברודי (Nebrodi mountains), הרי מדוני (Madonie mountains), הר הגעש אתנה (Etna volcano) ועוד.

מישורי המלח בטרפאני (Salt Flats in Trapani) – כאן תראו איך מיוצר מלח בדרך המסורתית של איסוף המלח לאחר סיום הגיאות וטחינתו בטחנות רוח עתיקות. יכול להיות אתר מעניין מאוד למשפחות המגיעות אל סיציליה עם ילדים.

סן ויטו לו קאפו (San Vito Lo Capo) – היא עיירת חוף פופולרית בחוף המערבי של סיציליה, מפורסמת בחופים החוליים שלה והאדריכלות המורית הלבנה הנמוכה בעלת שתי הקומות בלבד.

אריצ׳ה (Erice) בחוף המערבי היא העיר הגבוהה ביותר בסיציליה ויש בה עיר עתיקה מוקפת בחומה.

מזארו דל ואלו (Mazara Del Vallo) נמצאת בחוף הדרומי וידועה בשל הרובע הטוניסאי (Tunisian Quarter) שבה.

שמורת זינגרו (Zingaro Reserve), נמצאת בחוף המערבי של סיציליה וידועה כמקום שבו כמה ממסלולי ההליכה הטובים ביותר והחופים הטבעיים שלה, וכן עצי הדקל הגמדי שלה. ☎+39 0924 35093

העיירה נוטו (The town on Noto) נמצאת בחוף הדרומי וכלולה ברשימת אתרי מורשת עולם בזכות האדריכלות הברוקית המופתית שלה.

השעון האסטרונומי הגדול ביותר בעולם והמוזיאון המחוזי (Museo Regionale) של מסינה

מחוזות בסיציליה

אגריג׳נטו Agrigento

קלטניסטה Caltanissetta

קטניה Catania

אנה Enna

מסינה Messina

פלרמו Palermo

רגוזה Ragusa

סירקוזה Syracuse

טרפאני Trapani

אוכל בסיציליה

בסיציליה נחשבת לגן עדן קולינרי עם כמה סגנונות מטבח שונים, חלקם נחשבים בין הטובים ביותר בעולם. הרבה מהאוכל שתמצאו בסיציליה הוא מהים. שלא כמו בצפון איטליה, כמעט ולא משתמשים בשמנת מתוקה או בחמאה במנות טיפוסיות של סיציליה. במקום זאת, בסיציליה בד״כ משתמשים בעגבניות, בשמן חזיר (באופן נדיר) או בשמן זית. המטבח מאוד אקזוטי ומשתמש בהרבה תבלינים וטעמים מיוחדים. הסיציליאנים מגדלים סוג מאוד מיוחד של עץ זית שהם מכנים בחיבה  saracena".

האוכל בסיציליה הוא ים-תיכוני טיפוסי, אבל יש בו אלמנטים של מטבח ערבי וספרדי (סיציליה עברה הרבה כיבושים במהלך ההיסטוריה ארוכת-השנים שלה). הסיציליאנים אוהבים את התבלינים שלהם ויש להם חיבה מיוחדת לשקדים, יסמין, רוזמרין, עלי מנטה ובזיליקום.

הסיציליאנים ידועים לשמצה באהבה שלהם למתוק, והם בין יצרני הקינוחים הטובים ביותר באיטליה. נסו את הקנולי (מאפים בצורת גליל שמן המלא בריקוטה מתוקה), גרניטה (משקאות על בסיס קרח עם מחית פירות ומיצים), והקסטה (cassata) (עוגה בהשפעה ערבית). אל תפסחו על הביסקוויטים העשויים משקדים וצנוברים שהם אחד מהמטעמים האהובים של סיציליה. ארנצ׳יני (Arancini או לפעמים: Arancine), כדורי אורז מטוגנים הם אוכל מהיר סיציליאני יחסית זול. קשה לפעמים למצוא אותם מחוץ לסיציליה, כך שכדאי לנסות אותם כשאתם כאן.

טיולים מסיציליה

יש מסיציליה מעבורות אל נפולי (Naples), סרדיניה (Sardinia), מלטה (Malta) וטוניסיה (Tunisia). כמו כן, אפשר לעלות על טיסה ולבקר באי היפהפה למפדוזה (Lampedusa ) שלמעשה קרוב יותר לאפריקה מאשר לסיציליה.

ביטחון בסיציליה

כמו ברוב איטליה, בסיציליה צריך להיזהר מכייסים. המאפיה המאוד ידועה של סיציליה כמעט אף פעם לא תוקפת תיירים רגילים כך שאין סיבה לחשוש מכך. אין הרבה אלימות בסיציליה, אבל שכונות מסויימות יכולות להיות מסוכנות, בעיקר בפרברי ערים מסויימות כמו קטניה (Catania), מסינה (Messina) או פלרמו (Palermo). ברכבות, בעיקר בשעות לילה, היו עירניים והתרחקו מנוסעים אחרים שעלולים להיות כייסים.

סיציליה
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל