עונה מומלצת לחופשה במילאנו

מזג האוויר במילאנו ועונה מומלצת לחופשה

במילאנו, איטליה, תוכלו למצוא מגוון אטרקציות, בין אם אתם חובבי אופנה, ארכיטקטורה, מכוניות או פארקים וטיולים רגליים. לפני שאתם קונים כרטיסי טיסה למילאנו, מומלץ להכיר את מזג האוויר במילאנו לאורך השנה, ולוודא שמזג האוויר במועד שבו אתם מתכננים את החופשה במילאנו מתאים לאופי הביקור שתכננתם. כאן תוכלו למצוא סקירה על מזג האוויר במילאנו לאורך כל חודשי השנה, ללמוד על עונות השנה במילאנו ולגלות חלק מהאירועים והפסטיבלים אותם תוכלו לשלב במסגרת החופשה שלכם.

הזמנת דילים למילאנו | הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

מילאנו, בירת האופנה האיטלקית הבלתי מעורערת, עיר יפייפה השוכנת בצפון איטליה ומשמשת כשער הכניסה לצפון איטליה בזכות שדה התעופה הבינלאומי שנמצא בסמיכות לעיר.

במילאנו תמצאו עשרות מוזיאונים, קתדרלות מרהיבות, מונומנטים עוצרי נשימה, בתי אופנה של המותגים הנחשבים בעולם ופארקים ירוקים יפהפיים. אם אתם מתכננים חופשה במילאנו ומתלבטים מתי הזמן הטוב ביותר לטוס אליה, בכתבה זו תוכלו למצוא את כל המידע אותו אתם מחפשים, כולל טמפרטורות ממוצעות לפי חודשים ועונות, וכן, אירועים ופסטיבלים שמתרחשים במילאנו מדי שנה שאולי תרצו לשקול לטוס בסמיכות אליהם.

חופשה במילאנו – מה עוד כדאי לדעת?

טיסות למילאנו – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב במילאנו – השוואת מחירים וטיפים

חופשה משפחתית במילאנו – 10 מלונות עם שירותי בייביסיטר

SIM ו-eSIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

מזג האוויר במילאנו הוא הפכפך ושונה ממה שאנו רגילים, העונות הנוחות והנעימות ביותר לטיול במילאנו הן עונות המעבר, הסתיו והאביב, אך הן מאופיינות בגשמים קלים ויש צורך להתכונן לכך מראש.

מזג האוויר במילאנו בקיץ הוא חם, ממוצע הטמפרטורות בקיץ נע באזור ה 24 מעלות צלזיוס ויכול להגיע ל-30 מעלות בימים מסוימים, הקיץ במילאנו מאופיין בגשמים רבים, במהלך חודשי הקיץ ממוצע ימי הגשם הוא 20 ימים.

 

מנגד, בחורף במילאנו כמעט ואין ימי גשם, ממוצע ימי הגשם בחודשי החורף עומד על כ9-10 ימים בלבד, הנתון הזה כמובן לא משקף את המעלות הנמוכות שיש במילאנו במהלך החורף, ממוצע הטמפרטורות בחורף הוא 4-5 מעלות צלזיוס. שימו לב שבדרך כלל, בדצמבר – ינואר במילאנו יורד שלג קל.

לסיכום, החודש הגשום ביותר הוא גם החודש החם ביותר במילאנו – חודש יולי, עם 21 ימי גשם חודשים בממוצע וטמפרטורה חודשית ממוצעת של 25 מעלות צלזיוס.

העונה המומלצת לחופשה במילאנו

העונה הטובה ביותר לחופשה במילאנו היא סוף האביב ותחילת הקיץ, בחודשים אפריל – יוני  רגע לפניי שהחום הכבד מגיע, בחודשים אלו הטמפרטורות ינועו בין 14 ל-22 מעלות, כמו כן, כמעט ואין ימי גשם בחודשים אלו. יתרון נוסף בתקופה זו היא שעונת התיירות עדין לא בשיאה, כך שתוכלו ליהנות מאתרים ריקים באופן יחסי מתיירים.

אם בחרתם להגיע למילאנו באביב ותחילת הקיץ, הקפידו להתלבש בשיטת הבצל המוכרת – לבשו חולצה קצרה ומעליה ז'קט קל למקרה שהמעלות ירדו במהלך היום.

עונות השנה במילאנו

מזג אוויר במילאנו באביב

האביב במילאנו מתחיל בחודש מרץ, כאשר הטמפרטורות מתחילות לעלות בהדרגה, והגשם מתחיל לרדת, מזג האוויר באביב מאופיין בגשמים רבים והתחממות המעלות עד שבסוף האביב, בחודש מאי המעלות יגיעו ל-22 מעלות צלזיוס. מזג האוויר במילאנו באביב הוא זמן מצוין לחופשה במילאנו, ממש לפני שהחום הכבד מגיע. כמו כן, בתקופה זו עונת התיירות עדין לא בשיאה ולכן גם העומסים באתרי התיירות לא יהיו כבדים במיוחד. מומלץ באביב לתכנן יום או יומיים במקומות סגורים למקרה שיגיע גשם חזק במהלך הטיול שלכם ויימנע ממכם לטייל בחוץ. כמו כן, בעונה זו מומלץ להתלבש בשיטת הבצל: בגד קצר ומעל מעיל או ז'קט למקרה שהשמש תעלם ויתקרר. שימו לב שיום שהתחיל כיום שמשי יכול להפוך ליום חורפי מהר מאוד.

מזג אוויר במילאנו בקיץ

מזג אוויר במילאנו בקיץ דומה לקיץ הישראלי, רוב ימי הקיץ במילאנו הם ימים חמים מאוד עם שמש חזקה, בתחילת הקיץ, בחודש יוני, עדין עלולים להיות ימי גשם חורפיים אך בשיא הקיץ – בחודשים יולי ואוגוסט הטמפרטורות מגיעות גם ל30 מעלות צלזיוס לצד לחות גבוהה מאוד.

שימו לב, אם אתם מגיעים בחודשי הקיץ למילאנו, מקומיים רבים נוטים לצאת לחופשה ה-Fieragosto – חג מקומי בחודש אוגוסט, בו רבים מתושבי העיר נוסעים לחופשות באזורי האגמים וההרים באיטליה ובורחים מהחום הכבד השורר בעיר. לכן, יכול להיות שחלק מהעסקים הפרטיים יהיו סגורים או יעבדו בשעות מצומצמות בחודש אוגוסט.

מזג אוויר במילאנו בסתיו

מזג אוויר במילאנו בסתיו מאופיין בימים גשומים עם כמות משקעים מרובה, הסתיו מתחיל בחודש ספטמבר, בו המעלות עוד חמימות יחסית ואין הרבה ימי גשם ונגמר בנובמבר, בו המעלות כבר צונחות וממוצע המשקעים החודשי מגיע ל-122 מ"מ.

הסתיו הוא העונה הגשומה ביותר במילאנו, הגשם נוטה להימשך שעות רבות ולעיתים אף ימים שלמים, ממוצע המשקעים בחודשי הסתיו במילאנו הינו 97 מ"מ, לכן, אם אתם מתכננים להגיע בסתיו, העדיפו את חודש ספטמבר, הוא נחשב לחמים ויבש יותר משאר חודשי הסתיו. בכל מקרה, הגיעו עם מעיל גשם ומטריה איכותית וצאו לטייל בעיר היפה.

מזג אוויר במילאנו בחורף

מזג אוויר במילאנו בחורף הוא קר מאוד, לח ורווי שמיים אפורים. הטמפרטורות בחודשי החורף (דצמבר- פברואר) יכולות להגיע גם לאפס מעלות, במילאנו בדרך כלל יש 2-4 ימים שבהם יורד גם שלג קל. עם זאת, החורף במילאנו נחשב יבש יחסית, ללא ימי גשם רבים.

למרות המעלות הנמוכות, חופשה במהלך החורף במילאנו היא גם בעלת יתרונות מובהקים: ראשית, זו אינה עונת התיירות בעיר, לכן, התורים  לאטרקציות הפופולארית של מילאנו בדרך כלל קצרים מאוד.

שנית, המחירים של הטיסות והמלונות יהיו זולים משמעותית מאלה שבקיץ ובעונות המעבר.

והסיבה האחרונה ואולי החשובה מכולם – ביקור במילאנו במהלך דצמבר היא חוויה בלתי נשכחת! במהלך חודש דצמבר העיר מתכוננת לכריסמס ומתמלאת עצי אשוח, שווקים וקישוטים חגיגיים לקראת החג הנוצץ בשנה.

אירועים ופסטיבלים במילאנו

במהלך השנה ישנם מספר פסטיבלים מצוינים שתוכלו לשלב במהלך הטיול שלכם בעיר האיטלקית הקסומה. ריכזנו עבורכם את האירועים והפסטיבלים החשובים ביותר:

יריד העתיקות של תעלת נאוויליו Naviglio Grande

יריד העתיקות של תעלת נאוויליו הוא אחד מירידי העתיקות המפורסמים בעולם, הוא מתקיים כל יום ראשון אחרון של החודש, למעט יולי ודצמבר באזור תעלת נאוויליו, אזור ציורי ומקסים לכשעצמו ומומלץ מאוד לשלב טיול באזור בעת הגעה ליריד.

היריד נחשב גם לאחד הירידים הגדולים בתחום בעולם כולו, ביריד תמצאו דוכנים יפהפיים של עתיקות מסוגים ותחומים שונים, טווח מחירים רחב ואווירה קסומה.

בין אם אתם מחפשים פריט נוי לקישוט ועיצוב הבית או פריט לבוש מיוחד, היריד הזה הוא בשבילכם, אם אתם מגיעים באחד מימי הראשון האחרונים של חודש, אל תפספסו בו ביקור.

פסטיבל המוסיקה במילאנו Maximal Festival

פסטיבל המוסיקה במילאנו נערך כל שנה במהלך חודש יוני, ב- East End Studios.

זה אינו פסטיבל מוזיקה רגיל, הפסטיבל הזה נמשך 12 שעות בלבד, ללא הפסקה וכולל את מיטב אמני מוזיקת הטכנו. במסגרת הפסטיבל מתקיימים מופעים שונים הנערכים על שש במות שונות, בו זמנית. הפסטיבל מוכר מאוד בקרב חובבי הטכנו ומגיעים אליו כל שנה תיירים ואמנים מכל העולם.

שבוע האופנה של מילאנו

מילאנו היא בירת השופינג והאופנה  האיטלקית (ויש שיגידו הבינלאומית) וכשמה המחייב,  שבוע האופנה של מילאנו הוא אחד משבועות האופנה החשובים ביותר בעולם האופנה. מגיעים אליו מעצבים, דוגמניות, עיתונאים ומובילי דעת קהל מכל העולם הבאים להכיר וללמוד מקרוב על הטרנדים החדשים בעולם האופנה.

במהלך שבוע האופנה של מילאנו מתקיימות מגוון תצוגות אופנה במקומות שונים ומגוונים המציגות את קולקציות האופנה המובילות והחשובות בעולם.

לחובבי האופנה, מדובר בשבוע מיוחד ומרתק שנחגג פעם בשנה במהלך חודש יוני ברחבי העיר מילאנו.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של מילאנו Milano Film Festival

במהלך חודש ספטמבר מתקיים בעיר פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של מילאנו, הפסטיבל מושך במאים, מפיקים, אנשי קולנוע ושחקנים רבים מכל העולם. במהלך הפסטיבל מוקרנים במגוון מיקומים שונים סרטים קצרים וסרטים באורך מלא, סרטים אלו נבחרים בקפידה על ידי ועדה מקצועית.  בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של מילאנו בדרך כלל יש נציגות של סרטים ואנשי קולנוע ישראליים, בשנת 2011 לדוגמא, זכה הסרט התיעודי "סוסיא" של דני רוזנברג ויואב גרוס בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר.

פסטיבל האנימציה במילאנו Fumettopoli

פסטיבל האנימציה במילאנו נחשב לפופולארי בתחומו ומושך אליו תיירים חובבי אנימציה מכל העולם. הפסטיבל מתרחב ב- Atahotel Executive מדי שנה במהלך חודש פברואר.

במהלך פסטיבל האנימציה של מילאנו, אספנים ומעריצי קומיקס מושבעים מגיעים לביקור בעיר, בפסטיבל ניתן להחליף, לקנות ולמכור פריטי אספנות הקשורים לקומיקס ואנימציה וכן, מתקיימים אירועים וכנסים הקשורים לתחום.

שווקי חג המולד

בחודש דצמבר מילאנו הופכת חגיגית ומקושטת לקראת חג המולד הקרב ובא, בעיר מוקמים עשרות שווקים קטנים בהם תמצאו מוצרים שנעשים בעבודת יד, תוצרת מקומית של תושבי העיר, בשווקים תוכלו לקנות בעיקר מוצרי מזון כמו דבש, ממתקים, לחם, גבינות ונקניקים, מתנות בעבודות יד מעץ, בד ונייר ויין חם מתובל מסורתי.

שוק חג המולד אינו שוק רגיל, הרוכלים מוכרים את מרכולתם מתוך דוכנים עשויים קורות עץ אורן. ביקור בשוק הוא חלק ממוסרת החג המקומית ומתאים גם לכאלה שאינם נוצרים, אם אתם מגיעים בתקופה הקסומה הזו, אל תפספסו ביקור בשווקים השונים, הם נמצאים בכל פינה. בנוסף לשווקים בעיר מילאנו נפרסים עשרות עצי אשוח, שהגדול מביניהם מוצב ברחבת קתדרלת מילאנו (באיטלקית: Duomo di Milano).

מזג אוויר במילאנו במהלך חודשי השנה

מזג האוויר במילאנו בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 32 מ"מ

מזג האוויר במילאנו בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 52 מ"מ

מזג האוויר במילאנו במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 54 מ"מ

מזג האוויר במילאנו באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 17 ימים

כמות משקעים: 91 מ"מ

מזג האוויר במילאנו במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 19 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 106 מ"מ

מזג האוויר במילאנו ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 27 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 18 ימים

כמות משקעים: 106 מ"מ

מזג האוויר במילאנו ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 29 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 20 שעות

ימים גשומים: 97 ימים

כמות משקעים: 96 מ"מ

מזג האוויר במילאנו באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 29 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 18 ימים

כמות משקעים: 100 מ"מ

מזג האוויר במילאנו בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 78 מ"מ

מזג האוויר במילאנו באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 91 מ"מ

מזג האוויר במילאנו בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 122 מ"מ

מזג האוויר במילאנו בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 46 מ"מ

Milan WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל