עונה מומלצת לחופשה בסיציליה

מזג האוויר בסיציליה ועונה מומלצת לחופשה

סיציליה היא אחד מיעדי הנופש הפופולאריים של איטליה, בקרב האיטלקיים, האירופאיים וגם הישראליים בזכות היופי החבוי בה – שפע של נופים עוצרי נשימה, חופים, אתרי קיט מצוינים, טבע מרהיב, היסטוריה ותרבות מסקרנת במיוחד. בכתבה זו תוכלו למצוא את כל המידע שאתם מחפשים, כולל טמפרטורות ממוצעות לפי חודשים ועונות, וכן, אירועים ופסטיבלים המתרחשים בסיציליה מדי שנה שאולי תרצו לשקול לטוס בסמיכות אליהם.

הזמנת דילים לפלרמו | הזמנת דילים לקטניה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

סיציליה Sicily הוא האי הגדול ביותר בים התיכון, אוכלוסיית האי מונה מעל חמישה מיליון תושבים. סיציליה ממוקמת בקצה הדרומי של איטליה, בקצה המגף ומופרדת מאיטליה על ידי מיצר מסינה.

סיציליה הוא אי שניתן למצוא בו הכול – בין אם אתם מגיעים לכאן לחופשת בטן-גב מפנקת או במטרה לטייל ולספוג את תרבות המקומיים, מה שהופך את סיציליה ליעד אטרקטיבי מאוד. החודשים הנוחים ביותר להגיע לאי הם החל מחודש אפריל עד אוקטובר, אך, בגלל שהחורף בסיציליה יחסית נוח, אל תחששו להגיע לסיציליה גם בחורף.

בקיץ מזג האוויר בסיציליה חם למדי, והטמפרטורות במהלך היום מגיעות לכ-33 מעלות צלזיוס. בקיץ בסיציליה תוכלו ליהנות מהחופים הכחולים והנקיים של האי, ולא צפויים גשמים משמעותיים באי. ממוצע כמות המשקעים החודשית בקיץ בסיציליה נעה בין 4-10 מילימטרים.

חופשה בסיציליה – עוד מידע חשוב

סיציליה – בתי מלון מומלצים עם ילדים

טיסות לסיציליה – השוואת מחירים ומידע חשוב

השכרת רכב בסיציליה – המדריך המלא

eSIM ו-SIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

טיסות פנים באיטליה – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

כאמור, מזג האוויר בסיציליה בחורף נוח יחסית גם הוא. באי יורדים גשמים מתונים וממוצע המשקעים נע בין 30-40 מ"מ והטמפרטורות נעות בין 4 עד 14 מעלות צלזיוס, בכל מקרה המעלות אינן יורדות אל מתחת לאפס כמעט אף פעם כך ששלג לא עומד על הפרק במהלך חופשה בסיציליה.

העונות האידיאליות לטיול בסיציליה הן האביב והסתיו, בשתיהן ימי הגשמים במהלך החודש מעטים, הטמפרטורות מצוינות לטיול רגלי תחת כיפת השמיים והתיירות לא בשיאה כך שניתן ליהנות מהאטרקציות באי ללא המתנה ארוכה בתורים. שימו לב, הסתיו נחשב לגשום יותר מהאביב, ואם אתם מתלבטים בין השניים, העדיפו את האביב.

מבחינת גשמים, סיציליה היא עיר נוחה יחסית בכל עונות השנה, והחודשים הגשומים ביותר הם חודשי החורף עם ממוצע של 11 ימים גשומים בחודש.

העונה המומלצת לחופשה בסיציליה

סיציליה היא יעד, שנוח להגיע אליו בכל השנה. הטמפרטורות באי במשך השנה נעות בין 10-30 מעלות, מה שהופך את הטיול בה לנוח גם בחודשי החורף.

כמובן שהשאלה היא איזה סוג טיול אתם מתכננים. אם ברצונכם להעביר את רוב הטיול בחופי הים, אז באופן טבעי, עבורכם העונה המומלצת לחופשה בסיציליה היא הקיץ. הטמפרטורות יכולות להגיע לכ-33 מעלות בשיא הקיץ בסיציליה, מזג אוויר חם למדי, אך עדיין לא חם כמו זה שבארץ – בזכות הלחות הנמוכה.

אם אתם מגיעים לסיציליה על מנת לטייל בעיר מעבר לחופשת בטן גב, מומלץ להגיע לסיציליה באביב ובסתיו. בעונות המעבר בסיציליה הטמפרטורות מאוד נוחות . אומנם מזג האוויר נוטה להיות מעט הפכפך, אך בסך הכול הטמפרטורה הממוצעת מאוד נעימה – כ-20 מעלות. מזג אוויר לא קר ולא חם מדי, מה שמאפשר לטייל בנעימים מבלי לחפש את המזגן הקרוב. מה שכן, קחו בחשבון, בחודשים אלו בדרך כלל טמפרטורת המים נמוכה והמים מאוד קרים.

אם אתם בוחרים לטייל בסיציליה באביב, תוכלו ליהנות גם ממחירי טיסות ומלונות זולים יותר מהמחירים שבשיא עונות התיירות – הקיץ.

עונות השנה בסיציליה

מזג אוויר בסיציליה באביב

האביב בסיציליה נמשך ממרץ עד מאי. האביב היא עונה נהדרת ליהנות מפריחת האביב ופסטיבל הפרחים המפורסם של סיציליה, The Infiorata F, המתקיים במאי בנוטו. יתרון נוסף משמעותי של תקופה זו היא העובדה שעונת התיירות לא התחילה עדין אך מזג האוויר כבר מתחתם ומאפשר לנוע בנוחות עם בגדים קצרים (בשעות הערב מומלץ להביא משהו ארוך).

מזג אוויר בסיציליה בקיץ

מזג אוויר בסיציליה בקיץ דומה הוא נעים יחסית לקיץ הישראלי, ממוצע המעלות בחודשי הקיץ בסיציליה נע בין 20-30 מעלות צלזיוס, אך הלחות נמוכה יותר מזו שאנו חווים בארץ ולכן ניתן לומר שהקיץ בסיציליה פחות נורא מהקיץ הישראלי. מה שכן, אם אתם מגיעים לסיציליה על מנת ליהנות מהחופים ואתרי הקיט של סיציליה, הקיץ זו העונה עבורכם.

שימו לב, הקיץ בסיציליה הוא שיא עונת התיירות, תיירים רבים מגיעים לאי מכל העולם ולכן עלולים להיות תורים ארוכים וצפיפות מסוימת באתרים הפופולריים של האי.

מזג אוויר בסיציליה בסתיו

מזג אוויר בסיציליה בסתיו מאופיין בגשמים רבים לצד ימים שימשים כיאה לעונת מעבר. במהלך הסתיו ממוצע משקעים וימי גשם בחודש יחסית גבוהים משאר חודשי השנה, לכן הצטיידו במטריה חזקה ומעילי גשם במידה ויש לכם, נסו לתכנן לפחות יום או יומיים מתוך הטיול במקומות סגורים, כך שבמידה ויתפוס אתכם יום גשום במיוחד לא תישארו ללא מעש.

בתחילת הסתיו, בחודש ספטמבר המעלות עדין חמות ונעימות וביום שמשי עדין תוכלו ליהנות משכשוך מרענן בים.

מזג אוויר בסיציליה בחורף

מזג אוויר בסיציליה בחורף הוא קר במידה, הטמפרטורות נעות בין 4 עד 14 מעלות צלזיוס. אך, בניגוד לצפון איטליה, בסיציליה המעלות לא מגיעות לאפס מעלות מה שישאיר אותה ולא יורד בה שלג. סיציליה הוא יעד גשום אך מתון, ממוצע המשקעים החודשי בחורף עומד על כ 30-40 מ"מ, אם אתם בוחרים להגיע לכאן בחורף הצטיידו בבגדים חמים, מטריה איכותית וצאו לדרך, החורף בסיציליה אינו חורף קשה.

אירועים ופסטיבלים בסיציליה

מלבד חופיה הקסומים, כפרי הדייגים, מבנים ארכיטקטוניים, הציורים והטבע המדהים שבה, סיציליה מתגאה גם בתרבות מקומית עשירה ומגוונת, במהלך השנה סיציליה מארחת מגוון פסטיבלים ואירועים שונים שמושכים לא מעט אנשים מכל רחבי העולם, אם אתם מתכננים לבקר בסיציליה, הכנו לכם רשימה של אירועים שכדאי להכיר ולבדוק אם הם מתקיימים במהלך הביקור שלכם באי.

פסטיבל הצלב בסיציליה Holy Cross and Tatarata Festival

פסטיבל הצלב בסיציליה מתקיימת מדי שנה במהלך חודש מאי, בעיר בקסטלטרמיני (Casteltermini ). פסטיבל זה הוא חגיגה צבעונית במיוחד, לכבוד המצאת הצלב. במסגרת פסטיבל זה מתקיימים מצעדים שונים, אירועי פולקלור ותהלוכות צבעוניות לצד מוזיקה מקומית. פסטיבל זה מספק הצצה לחייהם המיוחדים של תושבי המקום.

יום סן ג'ורג'יו ברגוסה San Giorgio in Ragusa

יום סן ג'ורג'יו חל ב 23 באפריל, הוא נחשב ליום חגיגי, המציין את אומץ ליבו של הקדוש ג'ורג'יו, שהציל את תושבי העיר במאה השנייה לספירה.
במסגרת יום יום סן ג'ורג'יו בעיר רגוסה בסיציליה, מתקיימים מגוון אירועים שונים הפתוחים לקהל הרחב: הופעות שונות, מצעד ססגוני מיוחד, מופע זיקוקין גדול ועוד.
אם אתם מגיעים לסיציליה ומעוניינים להכיר את התרבות והמנהגים המקומיים מקרוב, יום סן ג'ורג'יו בעיר רגוסה זו ההזדמנות שלכם.

פסטיבל הקולנוע של טאורומינה Taormina Film Festival

פסטיבל הקולנוע של טאורומינה הוא פסטיבל קולנוע מפורסם וחשוב במיוחד, לא רק בסיציליה – אלא באיטליה כולה. הוא מתרחש מדי שנה בחודש יוני, בעיר טאורמינה (Taormina) בתיאטרון אנטיקו (Teatro Antico).

במסגרת פסטיבל הקולנוע של טאורומינה מוקרנים סרטי קולנוע עצמאיים, סרטים קצרים וסרטים דוקומנטריים. מטרת הפסטיבל הוא להפגיש את היוצרים הצעירים מכל רחבי העולם עם תעשיית הקולנוע המקומית, הבינלאומית וכמובן – לקהל הרחב המגיע מכל העולם לצפות בסרטים המוקרנים בו. אם אתם חובבי קולנוע, ואתם מגיעים לאי בתקופת הפסטיבל, אל תפספסו אותו.

פסטיבל סנטה רוזיליה Santa Rosalia

פסטיבל סנטה רוזיליה מתרחש מדי שנה ב 15 ביוני בעיר פלרמו (Palermo) שבסיציליה, הפסטיבל הוא לכבודה של הפטרונית של פלרמו "סנטה רוזליה" (Santa Rosalia), אשר על פי הסיפורים הצילה את תושבי העיר פלרמו ממגפה קשה בשנת 1694 . תושבי המקום זוכרים את רוזיליה הקדושה וכל שנה מקיימים חגיגות גדולות כהוקרת תודה, אלו חגיגות שמחות במיוחד הנערכות בעיר כולה וכוללים אירועי תרבות שונים המתאימים לכל המשפחה. פסטיבל זה נחשב לשריד אחרון של פסטיבלי ה"בארוק" האירופאים.

פסטיבל הפרחים המפורסם The Infiorata F

מדי שנה ברחבי איטליה מתקיימים פסטיבלי פרחים יוצאי דופן, אחד מפסטיבלי הפרחים המפורסמים ביותר מתקיים בנוטו, עיירה יפה בדרום מזרח סיציליה. הפסטיבל מתקיים בין התאריכים 16-18 במאי. הפסטיבל מבקש להדגיש את פריחתם היפה של הפרחים בחודשי האביב ומזמין אמנים מקומיים להציג את כישרונם הרב.
במהלך שלושת ימי הפסטיבל העיר מכוסה בפרחים ונראית כמו יצירת אומנות, האזור הראשי של הפסטיבל הוא ברחוב Via Nicolaci שם תוכלו לצפות ביצירות הפרחים המיוחדים כשברקע מתנגנת מוזיקה איטלקית, אך הרשו לעצמכם להתהלך בסמטאות הסמוכות אליו, הן מקושטות גם כן.

מרוץ הסוסים בטרוינה Kubbaita

מרוץ הסוסים בטרוינה הוא מרוץ סוסים ממוצע ערבי, הוא מתקיים מדיי שנה בתחילת חודש יוני בעיר טרוינה (Troina). המרוץ הזה הוא מנהג מקומי המבקש לציין את כיבוש מצודת העיר על ידי ארל רוגרו, במהלך מרוץ הסוסים מתקיימים אירועים נוספים והאווירה באזור היא מיוחדת ובלתי נשכחת.

מזג אוויר בסיציליה במהלך חודשי השנה

מזג האוויר בסיציליה בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 4 שעות
ימים גשומים: 11 ימים
כמות משקעים: 28 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 15 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה:5 שעות
ימים גשומים: 11 ימים
כמות משקעים: 32 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 5 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 15 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 6 שעות
ימים גשומים: 11 ימים
כמות משקעים: 22 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 16 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 7 שעות
ימים גשומים: 11 ימים
כמות משקעים: 23 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 19 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 8 שעות
ימים גשומים: 7 ימים
כמות משקעים: 16 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 29 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 22 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 9 שעות
ימים גשומים: 4 ימים
כמות משקעים: 12 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 33 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 25 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 10 שעות
ימים גשומים: 3 ימים
כמות משקעים: 4 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 33 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 27 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 9 שעות
ימים גשומים: 5 ימים
כמות משקעים: 10 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 27 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 25 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 7 שעות
ימים גשומים: 9 ימים
כמות משקעים: 42 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 23 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 6 שעות
ימים גשומים: 11 ימים
כמות משקעים: 47 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 21 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 6 שעות
ימים גשומים: 12 ימים
כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בסיציליה בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס
טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס
טמפרטורת המים הממוצעת: 18 מעלות צלזיוס
שעות שמש ביממה: 4 שעות
ימים גשומים: 8 ימים
כמות משקעים: 16 מ"מ

Sicily WEATHER

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל