קטניה עם ילדים – אטרקציות מומלצות ומידע למטייל

מתכננים חופשה בקטניה שבאיטליה? הכתבה הבאה מיועדת עבורכם – במיוחד, אם אתם מתכננים להגיע אל קטניה עם ילדים. כאן תוכלו למצוא מידע מפורט (כולל סרטוני וידאו) על אטרקציות מומלצות בקטניה, בדגש על אטרקציות למשפחות עם ילדים, תחבורה, מידע כללי ועוד. בנוסף, תוכלו למצוא במדריך אפשרות להזמנת טיולים מאורגנים ופעילויות בקטניה.

הזמנת דילים לקטניה |  הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

קטניה היא עיר השוכנת בחוף המזרחי של סיציליה (איטליה), למרגלות הר אטנה, הר הגעש הפעיל הגדול באירופה. זוהי העיר השנייה בגודלה בסיציליה עם מטרופולין של כמיליון תושבים, מרכז תחבורה, מרכז כלכלי ועיר אוניברסיטאית, בה תוכלו ליהנות מחיי לילה פעילים.

בין האטרקציות שתוכלו למצוא בעיר המיוחדת ניתן למנות את הר הגעש אטנה, את טירת אורסינו, את הקיוסקים הפזורים ברחבי העיר, המשמשים כמקום מפגש חברתי למקומיים הנפגשים על כוס קפה, למונצ'לו, "סלץ אל לימונה" (מי סודה עם מיץ לימון סחוט טרי) או "מנדרינו אל לימונה" (מי סודה עם סירופ קלמנטינות ומיץ לימון סחוט טרי), מזרקת הפיל בפיאצה דואומו, לה פלייה, שווקים מיוחדים, כמו: שוק הדגים הגדול ליד פיאצה דל דואומו ושוק אוכל ובגדים ליד ויה אטנה (פועלים מדי בוקר, למעט בימי ראשון), החופים החוליים לאורך המפרץ מדרום לעיר, ריביירה דה צ'יקלופי, חוף סלעי של הר געש מצפון לעיר, המשתרע כמעט עד טאורמינה ועוד.

אם אתם מגיעים לקטניה בפעם הראשונה, מומלץ להזמין סיור רגלי עם מדריך מקומי, שייקח אתכם לנקודות הציון המפורסמות של העיר, לכיכרות ולרחובות הציוריים שבה, ויספר לכם על ההיסטוריה המפוארת שלה.

להזמנת סיור רגלי בנקודות הציון העיקריות של קטניה לחצו כאן

חופשה בקטניה – עוד מידע למטייל

קטניה סיציליה – מלונות מומלצים לחופשה עם המשפחה

השכרת רכב בקטניה סיציליה – מידע והשוואת מחירים

טיסות לסיציליה – השוואת מחירים ומידע חשוב

תחבורה באיטליה – מידע וטיפים למטייל

eSIM ו-SIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

בהמשך תוכלו למצוא מידע מפורט על שלל אטרקציות מומלצות בקטניה ובסיציליה, בדגש על אטרקציות המתאימות למשפחות עם ילדים, כולל קישורים להזמנת סיורים וכרטיסים.

בארוק סיציליאני

לאחר רעידת האדמה הגדולה בסיציליה בשנת 1693, בה נהרסה העיר כמעט לחלוטין, היה צורך לבנות אותה מחדש, ואנטוניו אמטו, האדריכל של מסינה, תכנן אותה בסגנון הבארוק, וכלל בתכניותיו כנסיות רבות, וילות וארמונות. מאז קטניה ידועה בזכות הארכיטקטורה הבארוקית והעיצוב האורבני המיוחד שלה, ואזור מרכז העיר הוכרז כאתר מורשת עולמית, יחד עם כל הואל די נוטו.

רחוב בקטניה

האלמנט הבולט באדריכלות הבארוק הוא התיאטרליות, המתאפיינת בכמות כמעט מוגזמת של פרטים (פסלים, הרבה זהב, עמודים עם כותרות מעוטרות וכו'), ציורי קיר בתקרות הגבוהות של הכנסיות ועיטורים וציורי קיר הנראים תלת ממדיים. לבארוק בקטניה יש כמה מאפיינים ייחודיים למקום, כמו שימוש באבן לבה כהה (בזלת), פעמון בחזיתות מבנים, מסכות גרוטסקיות ודמויות מלאכים.

אטרקציות מומלצות בקטניה

הר הגעש אטנה

אֵטְנה הוא הר הגעש הפעיל הגבוה ביותר באירופה (3,357 מטר). אטנה הוא מהרי הגעש הפעילים ביותר בעולם, עם פעילות געשית המתרחשת בו באופן קבוע. בסביבת ההר מצויים כפרים רבים, שתושביהם אינם מוכנים לעזוב את האזור על אף הסכנה שנשקפת להם, משום שהאדמה הגעשית סביב ההר היא פורייה מאוד ומצוינת לגידולים חקלאיים. בשנת 2013 הוכרז הר אטנה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

בדרך מקטניה לאטנה, תוכלו לעבור דרך Trazzere, שם תוכלו לראות את זרמי הלבה של 1792. אם תיקחו טיול מודרך להר, המדריך המקומי יספר לכם על החי והצומח באזור הר הגעש ועל ההיסטוריה שלו. בדרך לפסגה תוכלו לעצור במערת לבה ובעמק בוב, קלדרה (לוע התמוטטות) שנוצרה לפני כ-64,000 שנה עקב קריסת 2 מרכזי התפרצות גדולים.

להזמנת סיור של חצי יום ידידותי למשפחות בהר אטנה לחצו כאן

להזמנת טרק בהר אטנה מחוץ לשביל התיירותי לחצו כאן

אם אתם מגיעים לקטניה עם ילדים קטנים, שהטיפוס עלול להיות קשה מדי עבורם, תוכלו להגיע אל הפסגה של אטנה בג'יפ.

להזמנת טיול ג'יפים בשקיעה להר אטנה לחצו כאן

שיט בסירת מפרש

השיט יוצא מנמל קטאניה, וממנו יוצאים לכיוון Aci Trezza, עם כמה עצירות בנקודות תצפית לאורך החוף. המדריך המקומי יספר לכם על ההיסטוריה של האזור ועל אוצרות הטבע שמסביב. במהלך השיט תוכלו להתרשם מסלעי זרימת הלבה שהגיעו עד הים לפני מאות שנים, ומהצמחייה הים תיכונית הנהדרת הצומחת על הסלעים. תחנה נוספת בשיט היא טירת Aci Castello, אשר נבנתה בשנת 1076 על ידי הנורמנים על יסודות של ביצור ביזנטי מהמאה ה-7, ומאוחר יותר הפכה הטירה לנחלתם של הבישופים של קטניה.

לפני שתחזרו לנמל קטאניה תעצרו לשחייה ואפרטיף מול חופי האי Aci Trezza, שלפי האגדה המקומית, שלושת הסלעים הגדולים המזדקרים ממנו הם האבנים שנזרקו על ידי קיקלופ לעבר אודיסאוס בפואמה האפית האודיסאה, ולכן מכונה על ידי המקומיים "האי של הקיקלופ" (isole dei ciclopi).

תוכלו לבחור בשיט קצר של ארבע שעות או בהפלגה של יום שלם.

להזמנת שיט של ארבע שעות לחצו כאן

להזמנת יום שיט כולל ארוחת צהרים לחצו כאן

שנורקלינג באיי הקיקלופ

החוויה מתחילה במפגש עם המדריך המקומי ב-Aci castello, כאן תמצאו מקומות צלילה שונים המתאימים לשנורקלינג, הנגישים בקלות ישירות מהחוף או בסירה.

לאחר הצטיידות בציוד שנורקלינג מתאים, תצאו להרפתקה תת מימית, בה תוכלו להתפעל מתצורות וולקניות מדהימות ומהצמחייה והחיות הימיות הססגוניות, עליהן תוכלו לקבל מידע נוסף מהמדריך המומחה בביולוגיה ימית.

להזמנת חוויית שנורקלינג באיי הקיקלופ לחצו כאן

הפארק הארכיאולוגי בסג'סטה

סג’סטה, ממוקמת בצפון מערב סיציליה. חורבות סג’סטה העתיקה ממוקמות בראש גבעה ירוקה הצופה לים.

תוכלו להזמין סיור מודרך, שיחסוך לכם את העמידה בתור לרכישת כרטיסים בכניסה לפארק הארכיאולוגי שבסג'סטה, ולצאת למסע דרך ההריסות העתיקות, המספרות את סיפורה של המורשת האמנותית והארכיאולוגית העשירה של סיציליה. תכירו את המקדש הדורי, כנסייה מהמאה ה-15, מבצר מימי הביניים, טירה, מסגד ותיאטרון שהשתמר בצורה מושלמת.

במהלך הסיור תיהנו מנוף פנורמי של סיציליה ממדרונות הר ברברו.

להזמנת כרטיסים לסיור בפארק הארכיאולוגי בסג'סטה לחצו כאן

סיור מודרך במוזיאון עם מופע בובות סיציליאנית בסרקוזה

ה-Opera dei Pupi, הוא מופע בובות תיאטרלי של שירים רומנטיים פרנקיים, עם בובות עץ מדהימות לבושות בתלבושות מפורטות מדהימות. כמיטב המסורת הסיציליאנית, המופע מלא ברגשות עזים, סצנות קרב בקצב מהיר וליווי מוזיקלי מסעיר.

במהלך הסיור במוזיאון התיאטרון תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של אמנות תיאטרון הבובות, ומדוע היא ממלאת תפקיד משמעותי בתרבות ובזהותה של סיציליה.

להזמנת כרטיסים לסיור מודרך ומופע בתיאטרון בובות סיציליאני בסרקוזה לחצו כאן

סדנה להכנת ארנצ'יני סיציליאני בטאורמינה

בסדנה תלמדו לבשל ארנצ'יני סיציליאני, החל מבישול המילוי, הכנת המעטפת וסודות וטכניקות ליצירת הצורה הנכונה.
ניתן להזמין סדנה גם לבעלי רגישות לגלוטן ולקטוז, צמחונים, טבעוניים או בעלי רגישויות אחרות למזון.

להזמנת סדנה להכנת ארנצ'יני סיציליאני בטאורמינה לחצו כאן

סיור באתרי הצילום של סרטי הסנדק בסיציליה 

סיור העוקב אחר דרכו של מייקל קורליאונה ב"הסנדק". תוכלו לגלות את הכפרים היפים מימי הביניים סבוקה ופורצה ד'אגרו, השוכנים על 2 גבעות יפות, בהם צילם פרנסיס פורד קופולה את הסצינות המתרחשות בסיציליה בסרטי הסנדק.

בסיור תוכלו לגלות פינות נסתרות ומרהיבות של סיציליה, שאינן חלק ממסלולי הטיולים הסטנדרטיים באזור. הסיור עובר בכנסיית סנט לוסי, שבה נערכה בסרט החתונה של מייקל עם אפולוניה, ובקתדרלת Forza d'Agrò שבה צולמה סצנת חתונה נוספת.

תעצרו בדרך לכוסית יין או גרניטה לימון בבר ויטלי, שם מייקל קורליאונה שאל את מר ויטלי אם הוא יכול להתחתן עם בתו, ולאחר מכן, תבקרו ב-Castello Degli Schiavi היפה.

להזמנת סיור באתרי הצילום של סרטי הסנדק בסיציליה לחצו כאן

התיאטרון העתיק של טאורמינה: סיור מודרך

חוויה ייחודית זו תאפשר לכם לגלות את ההיסטוריה של התיאטרון העתיק של טאורמינה.

תוכלו ללמוד על האתר ההיסטורי המפואר הזה ועל האלמנטים העיקריים בו, כמו התזמורת, היציע ושאר המרכיבים הארכיטקטוניים במקום. תוכלו גם להתפעל מהמוצגים העתיקים באנטיקווריום, ולסיום, ביקור על המרפסת הנהדרת של הבלוודר.

להזמנת סיור מודרך בתיאטרון העתיק של טאורמינה לחצו כאן

וילה רומאנה די פאטי

וילה רומנה די פאטי הייתה עלולה להעלם עם הזמן! היא התגלתה רק ב-1973, הודות לעבודות על הכביש המהיר, והיא משתרעת על פני 20,000 מטרים רבועים.
זה המקום לחוות את האהבה העמוקה של הרומאים הקדמונים לפסיפסים – חלק מהאוצרות עדיין שומרים על הצבע המקורי שלהם מהמאה הרביעית לספירה.
תוכלו גם לראות כלי חרס, שברי כתובות, פריטי עצם מגולפים ומבנים מהווילה הקדומה יותר בין המאה ה-1 וה-2 לספירה.

להזמנת כרטיסים לביקור בוילה רומאנה די פאטי לחצו כאן

מוזיאון הטבע האזורי של איזולבלה

הכינוי "פנינת הים האיוני" לא הוענק סתם כך למוזיאון הזה. הביוספרה הייחודית הזו היא ביתם של עופות ים, לטאות נדירות ואבני גיר מחוספסות שעוצבו ממאות שנים של גלי ים כחולים שיוצרים מראות מרהיבים!

במוזיאון תוכלו לגלות את היסטוריית הטבע והתרבות העשירה של האי ואת הארכיטקטורה המדהימה שלו. אתם לא זקוקים למעבורת כדי להגיע לאי הזה, מכיוון שהוא מחובר לאי הראשי של סיציליה בלשון חול צרה (איסתמוס), כך שניתן לשוטט עליה להנאתך, או לחצות בחתירה, בהתאם למצב הגאות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הטבע האזורי של איזולבלה לחצו כאן

המוזיאון הארכיאולוגי של נקסוס והאתר הארכיאולוגי של נקסוס

שוטטו באתר הארכיאולוגי של נקסוס, הציוויליזציה היוונית הראשונה בסיציליה. שנבנה על חצי האי הוולקני של סקיזו ( Schisò), תוכלו לטייל בין ההריסות העתיקות של העיר הגדולה מימי קדם.

כשאתם מטיילים באתר הארכיאולוגי של נקסוס, קשה לדמיין שזה היה פעם יישוב חוף מרכזי. משפחות ויחידים עיצבו את חייהם על הקרקע שאתם עומדים עליה, ובנמל הסמוך עגן צי של ספינות משוטים. בשנת 403 לפני הספירה, חלקים גדולים של העיר נהרסו על ידי דיוניסוס מסירקיוז, והעיר מעולם לא התאוששה באמת.

לצד חומות נקסוס, תוכלו לבקר במוזיאון הארכיאולוגי של נקסוס, שם מוצגות מגוון תגליות ארכיאולוגיות, כמו הטרקוטה הצבועה שקישטה את גגות הבניינים הקדושים, ושחזור של לוח גדול מעוטר בגורגון.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הארכיאולוגי של נקסוס ולאתר הארכיאולוגי של נקסוס לחצו כאן

תחבורה בקטניה

מרכז העיר קטניה

מרכז העיר קטניה מתפרש על שטח קטן יחסית, והכי נוח להסתובב בו ברגל.

שימוש בתחבורה ציבורית במרכז קטניה עלול להיות בעייתי, בגלל זמני ההמתנה הארוכים לאוטובוסים (לעתים אפילו יותר משעה). בעיר פועל גם קו מטרו קצר מאוד, שנמצא עדיין בבנייה: הוא יוצא מהנמל (תחנת פורטו) לתחנת הרכבת (תחנת בורגו), ומשם ניתן להגיע לכפרים על מורדות הר אטנה.

אם החלטתם לנוע בקטניה ובסביבותיה ברכב שכור, קחו בחשבון שבעיר עצמה אתם עלולים להיתקל בפקקי תנועה כבדים, איטיים ומבולגנים.

מחירי המוניות בקטניה ניתנים למשא ומתן, אז אל תתביישו ותתמקחו. תמיד מומלץ להתמקח על התעריף לפני שנכנסים למונית, בעיקר אם מדובר בנסיעה ארוכה.

באשר לחניה, יש חנייה מאובטחת במרכז קטניה בשם פיאצה לופו גרג'.

כשאתם מסתובבים בעיר, ובסיציליה בכלל, קחו בחשבון, שחטיפת תיקים על ידי שודדי קטנועים היא דבר נפוץ, ולכן השתדלו לא להבליט את היותכם תיירים, לא לענוד תכשיטים יקרים ולא לשאת אתכם תיקים גדולים או ציוד אלקטרוני שעלול לפתות כייסים או שודדים.

המטרופולין

אם תרצו לטייל לאורך החוף  (אסיססטלו, אקיטרזה, אקיריאל) תצטרך לנהוג, או לקחת מונית (מפיאצה דואומו). ניתן גם להשתמש ברכבת או באחד מהאוטובוסים.

כדי לעלות להר אטנה, אם בחרתם לעשות זאת באופן עצמאי, ולא במסגרת סיור מודרך הכולל הסעה, אפשר לקחת את קו הרכבת הפרטי (סירקומטנה)  בתחנת המטרו בורגו או שאטל מהתחנה המרכזית שמגיע לריפויו סאפימזה (בדרך כלל יוצא בבוקר וחוזר בערב), משם ניתן להגיע לפסגה של ההר (באביב/קיץ בלבד. קחו בחשבון, שבפסגת ההר קר לאורך כל השנה, ולכן חשוב להצטייד בבגדים חמים). המטרו והרכבת להר אטנה סגורים ביום ראשון.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל