טריאסטה עם הילדים

טריאסטה עם ילדים – אטרקציות והמלצות לחופשה משפחתית

הזמנת דילים לטריאסטה | הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

טריאסטה היא עיר נמל, המשמשת כבירת האזור האוטונומי פרויולי-ונציה גיוליה (Friuli-Venezia Giulia) שבצפון מזרח איטליה. פעם, תחת השלטון האוסטרו-הונגרי, הייתה מרכז השפעה גדול על פוליטיקה, ספרות, מוזיקה, אמנות ותרבות, אולם חשיבותה ירדה לקראת סוף המאה ה-20, וכיום תיירים, המגיעים לחופשה באיטליה, לרוב מעדיפים להגיע לערים הגדולות כמו רומא, מילאנו, או ונציה הקרובה. עם זאת, שווה לבקר בטריאסטה עם ילדים, או בלעדיהם, משום שזו עיר נהדרת ומקסימה, ובלתי מוערכת מספיק. עם שקט ויופי הדומים כמעט למזרח אירופה, כמה פאבים ובתי קפה, ארכיטקטורה מהמהמת, ונוף יפה אל הים. בטריאסטה חיים 201,261 תושבים והיא ממוקמת בנקודת מפגש של כמה זרמי תרבות. גרמניה בצפון, המדינות הסלאביות והבלקניות במזרח, איטליה וארצות לטיניות במערב והים התיכון בדרום.

חופשה בטריאסטה – עוד מידע שימושי

טיסות לאיטליה – השוואת מחירים ומידע חשוב

הזמנת כרטיסים לכדורגל באיטליה – המדריך המקיף לאוהד הישראלי

השכרת רכב באיטליה – השוואת מחירים והמלצות לנהג

תחבורה באיטליה – מידע וטיפים למטייל

סים ו-e-sim לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

פעילויות ואטרקציות בטריאסטה למשפחות עם ילדים

סיור אוטובוס עם הדרכה קולית

דרך טובה להתחיל את הטיול בטריאסטה עם הילדים היא בסיור בן שעה באוטובוס, הכולל הסברים מוקלטים בקול של מדריך מקומי. עברו באתרים כגון רציף המולו אודצה (Molo Audace pier), הבנוי על ספינה ישנה הרוסה, הנמל של טירת מירמארה (Miramare Castle) ועוד הרבה אטרקציות ואתרים שיש לעיר להציע למבקריה.

להזמנת סיור אוטובוס עם הדרכה קולית לחצו כאן

מוזיאון ביודיורסיטריו מרינו (BioMa)

פעילות נהדרת לשילוב בחופשה בטריאסטה עם הילדים היא ביקור במוזיאון ביודיורסיטריו מרינו, בו תוכלו להכיר את המגוון הביולוגי העשיר בשמורת הטבע הראשונה המוגנת של איטליה. השמורה נמצאת במוזיאון בסקודרי דל קסטילו די מירמר (Scuderie del Castello di Miramare) או בכינוי ביודיורסיטריו מרינו (Biodiversitario Marino).

במקום מוצגים צמחים וחיות המצויים בים האדריאטי – משחזורים של ריפים תת מימיים, חלקות אדמה של קרקעיות חוליות, דגמים של ערבות ים ושחזורים של כ-150 אורגניזמים.

במוזיאון תוכלו גם לחוות את קולות הים בזכות תחנות אקוסטיות ייחודיות, ואפילו לצלול אל מערת הים בלילה, שם תוכלו לצפות במראה מרהיב של חיות וצמחים המייצרים אור (bioluminescent).

להזמנת כרטיסים למוזיאון ביודיורסיטריו מרינו לחצו כאן

סיור בטירת מירמארה והפארק

במרחק של קילומטרים ספורים בלבד מטריאסטה, מתוך הים האדריאטי מבצבצת טירת מירמארה המפוארת, עם מגדלים לבנים גבוהים, מוקפים בשטחי פארק שופעים. הארכידוכס מקסימיליאן מהבסבורג בנה לעצמו את טירת מירמארה באמצע המאה ה-19. מקס הזקן נעלם מזמן, אבל אחוזת המצוק המופלאה שלו נותרה עומדת, ואתם מוזמנים לבקר בה ולהתרשם מהקסם.

הכרטיסים לטירת מירמארה כוללים גישה למוזיאון ההיסטורי, כמו גם לפארק מיראמרה היפהפה ולאורוות. הסתובבו במסדרונות האחוזה המלכותית המפוארת הזו, שעדיין מרוהטת בריהוט המקורי שלה. לאחר מכן, תוכלו לשוטט בין עצים אקזוטיים בפארק, שלרבים מהם יש שורשים במסעותיו של מקסימיליאן ברחבי העולם.

להזמנת כרטיסים לסיור בטירת מירמארה והפארק לחצו כאן

מטריאסטה: מערת פוסטוינה (Postojna) וטירת פרדיאמה (Predjama)

מערת פוסטוינה, מלכת כל המערות, היא המערה הידועה ביותר בעולם. היא גם האטרקציה מספר אחת בסלובניה ואחד מהמונומנטים הגדולים ביותר העשויים אבן-גיר. זוהי המערה היחידה בעולם בה אפשר לסייר בתחתיתה ברכבת חשמלית. רשת המערות, המעברים, הגלריות, המסדרונות, והאיכויות המיוחדות של אבן גיר הם רק חלק מהסיבה שהמערה היא הפופולרית בעולם. נוחות הגישה גרמה ליותר מ-36,000,000 מבקרים להגיע למקום במהלך 200 השנים האחרונות, ואם אתם נמצאים בטריאסטה עם הילדים, זו הזדמנות טובה להצטרף אליהם.

מעל המערה המפורסמת שוכנת טירת פרדיאמה, הממוקמת בכפר הציורי הנושא את אותו שם: פרדיאמה. טירה ציורית, מדהימה, מסתורית, ובלתי חדירה, הניצבת באמצע צוק המיתמר לגובה 123 מטר במשך כ-800 שנים.

נהר הלוקבה (Lokva River), הוא נהר הנעלם אל תוך המסתורין שנמצא מתחת לטירה. הטירה מהווה מקור ידע ייחודי אל שיטות הבניה והתושייה של אנשי ימי הביניים, אשר חיפשו מחסה בטוח ומצאו אחד כזה בדיוק בפתח המערה.

להזמנת כרטיסים לטיול מטריאסטה אל מערת פוסטוינה וטירת פרדיאמה לחצו כאן

מטריאסטה: ליובליאנה ואגם בלד, סיור יומי עם אוטובוס

עוד אופציה לבילוי שניתן לשלב בחופשה בטריאסטה עם ילדים היא סיור יומי לליובליאנה ואגם בלד. תהנו מסיור מודרך עם אוטובוסים חדישים בלב אירופה. תסתובבו עם מדריך ברחובות המרכזיים של מרכז העיר, מסביב לנהר לובליאניקה (Ljubljanica) ותתרשמו מהבניה האלגנטית בסגנון הבארוק והארט נובו שמאפיינים את העיר. תגלו את המקומות הקסומים ביותר בעיר, כמו השוק הפתוח לידי קתדרלת סיינט ניקולאס, בית העירייה, והגשר המשולש המוביל לסמטאות העיר העתיקה.

בזכות ארכיטקטורת בארוק בסגנון אוסטרו-הונגרי, העיר קיבלה את השם "העיר הלבנה". קחו את הזמן לבקר בבתי הקפה הרבים מלאי החיים בעיר הישנה בזמן ארוחת הצהריים. אחר הצהריים בקרו באגם בלד הקסום, הפנינה האלפינית של סלובניה. עם אי מהאגדות שעולה מהמים, אגם בלד מושך תיירים מכל העולם. תסיירו מסביב לאגם, בקרו בכנסייה הגותית של סיינט מריה אסונטה (Maria Assunta), ואל תשכחו לצלצל בפעמון הכנסייה המבטיח שכל משאלותיכם הסודיות יתגשמו.

להזמנת סיור יומי עם אוטובוס מטריאסטה לליובליאנה ואגם בלד לחצו כאן

מטריאסטה: פיראן והחוף הסלובני

טיול יום נוסף אליו ניתן לצאת במהלך חופשה משפחתית בטריאסטה עם ילדים הוא טיול לפיראן ולחוף הסלובני. מטריאסטה תיסעו לאחת הערים הישנות והיפות בסלובניה. כשתגיעו לפיראן תראו את פסל הברונזה של המלחין ונגן הכינור גיוספה טרטיני (Giuseppe Tartini) ואת כיכר טרטיני (Tartini Square). במהלך הטיול תבקרו בבית בו חי טרטיני.

שימו לב לבניינים בסביבה והתענגו על הארכיטקטורה של המבנים המרהיבים: ארמון מוניסיפל (Municipal Palace) ומוזיאון המאריטיים (Maritime Museum). תתפסו מבט פנורמי מכנסיית סיינט גורג (Church of Saint George), ותשוטטו בסמטאות הצרות עם רשתות דייג ובתים קומפקטיים. אם תמשיכו לאורך החוף, מומלץ מאוד לעבור בעיירות חוף פורטורוז (Portorož), איזולה (Izola), וקופר (Koper). תקבלו הסבר על ערי החוף האלו ותלמדו על אורחות המקום. כמו כן, תוכלו להתרשם מהמראות היפים של אסדות המלח הטבעי של סצ’ובליה (Sečovlje) ליד פורטורוז, ולטעום מהיין המקומי והאוכל באחד הכפרים הטיפוסיים. במהלך הסיור תקבלו הסבר על היסטורית הדיג של איזולה, שמן הזית המקומי וכמובן היין הביתי.

להזמנת יום טיול לפיראן והחוף הסלובני מטריאסטה לחצו כאן

מטריאסטה: סיור בשוק וארוחה של סזרינה

באיטליה יש רשת של שפים שמבשלים ארוחה בבית הלקוחות. הם נקראים סזרינה (Cesarina). מ-2004 הם חולקים את ההנאה של אוכל איטלקי מקורי עם אלפי מבקרים מסביב לעולם. אם תרצו לגלות את הסודות של המטבח האיטלקי במסעותיכם, הסזרינה כאן כדי לחלוק את הידע שמועבר כבר דורות על גבי דורות באיטליה.

בקרו בשוק המקומי עם הסזרינה. תהנו מהשוק המקומי המגוון, ותלמדו לזהות את החומרי הגלם הטובים ביותר. חזרו אל בית הסזרינה בו תקבלו שיעור פרטי בבישול איטלקי כאשר הסזרינה תסיים לבשל מאכל כאשר אתם צופים בכל צעד. שבו בשולחן איטלקי אותנטי בו תהנו מארוחה של 4 מנות המכילה מתאבן, פסטה, מנה עיקרית עם תוספת וקינוח. המשקאות בארוחה כוללים מים, מבחר יינות ממרתפי יינות מקומיים, וקפה איטלקי משובח.

הרגישו את החום של הכנסת האורחים האיטלקית כאשר אתם מתחברים עם המקומיים. במקום לקנות מזכרות בחנות, אלו זיכרונות לכל החיים.

להזמנת סיור בשוק וארוחה של סזרינה לחצו כאן

 טיול בטריאסטה וטירת מיראמר

סיור נוסף שתוכלו לצאת אליו בטריאסטה עם ילדים: יאספו אתכם ממקום שהותכם בטריאסטה, ומשם תצאו לטיול בעיר בליווי מדריך. תשאפו את הנופים הפנורמיים של העיר הקסומה הזו: עם הרים ירוקים בצד אחד, הים התיכון בצד השני והדולומיטים המושלגים בצפון. בקרו בטירת מיראמרה, על קצה הצוק שמשקיף על הים. תהנו מהליכה מרגיעה בתוך הטירה והפארקים היפים שלה כאשר תתפעמו מהגנים הבוטנים והזנים שתמצאו בטירה המרגיעה הזה.

להזמנת טיול בטריאסטה וטירת מיראמר לחצו כאן

טריאסטה: הכנת פסטה פרטית בבית מקומי

פנקו את עצמכם בשיעור פרטי להכנת פסטה בבית משפחת סזארינה, במהלכו תלמדו את סודות מנות הפסטה המפורסמות ביותר באזור וטעמו את פירות עמלתכם עם כוס יין מקומי.

במהלך השיעור הסזרינה תחשוף את הטריקים עם שלושה מתכוני פסטה אזוריים אותנטיים, ותעמידו את כישורי הבישול שלכם למבחן. כל משתתף מקבל עמדת עבודה מצוידת בכלים ובכל המצרכים להכנת המנות. לאחר מכן, תטעמו מכל מה שהכנתם בליווי מבחר יינות מקומיים אדומים ולבנים.

להזמנת סדנת פסטה פרטית בבית מקומי בטריאסטה

אזורים ואתרים מרכזיים בטריאסטה

יש מספר אתרים מרכזיים, שכדאי לשלב במהלך הטיול בטריאסטה עם הילדים, המהווים את נקודות הציון המוכרות ביותר של העיר:

כיכר איחוד איטליה (Piazza dell’Unità d’Italia)

כיכר מלבנית המסמנת את מרכז העיר טריאסטה. צידה המערבי של הכיכר גובל בחוף הים, ובשלושת הכיוונים הנוספים שלה ניתן למצוא כמה ממבני הציבור המרכזיים שלה, הבנויים בסגנון נאו-קלאסי, כמו למשל: בניין העירייה (Palazzo del Municipio), בניין לויד (Palazzo del Lloyd Triestino) ו"ארמון המושל" (Palazzo del Governo). במרכז הכיכר יש מזרקה מהמאה ה-18, המייצגת את ארבע היבשות שהיו ידועות אז, ועמוד מאותה תקופה, שעליו פסל של קרל השישי.

גבעת יוסטוס הקדוש (Colle di San Giusto)

הגבעה עליה שכן הפורום הרומי, היא החלק העתיק ביותר של העיר, ולמרגלותיה נמצאת העיר העתיקה של טריאסטה (Città Vecchia). בין היתר, ניתן למצוא באזור העתיק את התיאטרון הרומי, שהוקם במחצית השנייה של המאה הראשונה לספירה. התיאטרון נבנה תוך ניצול חלק מהמדרון הטבעי של הגבעה, והוא צופה לכיוון הים. בעבר היו מוצבים בתיאטרון פסלים שעיטרו אותו, וכיום ניתן לראות אותם במוזיאון העירוני של טריאסטה.

סמוך לתיאטרון נמצאת קתדרלת יוסטוס הקדוש, שהוא הקדוש הפטרון של העיר. הכנסייה הוקמה במאה החמישית לספירה ומאוחר יותר נבנה אולם מרכזי המחבר אותה אל כנסיית מריה הקדושה. סמוך לכנסייה ניתן למצוא גם את טירת יוסטוס הקדוש ואת קשת ריקארדו (Arco di Riccardo) משנת 33 לפנה"ס – שריד לחומה הרומית שהקיפה את העיר בימי קדם.

בורגו טרזיאנו (Borgo Teresiano)

רובע הידוע בכינוי "העיר החדשה", שנבנה במאה ה-18, ונקרא על שם הקיסרית מריה תרזה. במרכז הרובע ניתן למצוא את התעלה הגדולה (Canale Grande), ואת שני הגשרים הבנויים מעליה, ששימשה כמעגן המאפשר לסירות להגיע אל מרכז העיר. בקצה התעלה נמצאת כנסיית "סן אנטוניו נואובו" (San Antonio Nuovo), ומדרום לה נמצאת הכנסייה האורתודוקסית הסרבית "סן ספירידיונה" (San Spiridione). ברובע זה ניצב גם בית הכנסת של טריאסטה, שנבנה בתחילת המאה העשרים ונסגר בשנת 1942 לאחר שחוקקו באיטליה את חוקי הגזע.

טירת מירמרה (Castello di Miramare)

משמעות שם הטירה הוא "נוף-ים", והיא נבנתה על החוף מצפון לטריאסטה באמצע המאה ה-19, עבור מקסימיליאן הראשון ממקסיקו ואשתו, שרלוט מבלגיה. הטירה נמצאת על צוק במרכז גן גדול המשתרע על שטח של 220 דונם. כיום הטירה משמשת כמוזיאון. סמוך לטירה תוכלו לראות גם את המרכז הבינלאומי לפיזיקה תאורטית על שם עבדוס סלאם, האקדמיה למדעים של העולם המתפתח ובית הספר הבינלאומי ללימודים מתקדמים.

כמובן, שבנוסף לאתרים ההיסטוריים והתרבותיים שתוכלו לבקר במהלך החופשה בטריאסטה עם הילדים, תוכלו ליהנות גם מהחופים היפים שלה, או מהליכה בטיילת המשתרעת מדרום לנמל הישן. במרכז הטיילת נמצא מזח אודאצ'ה (Mole Audace), שיוצא מהחוף אל מימי מפרץ טריאסטה.

תוכלו לטייל בטריאסטה עם ילדים באופן עצמאי, ולחקור את העיר בזמן ובקצב שלכם, אך תוכלו גם לשלב פעילויות שונות וסיורים מאורגנים למגוון אטרקציות בטריאסטה. ריכזנו עבורכם כמה מהאפשרויות לבילוי בטריאסטה עם ילדים, כולל קישורים להזמנה, במידה ותמצאו פעילות שמתאימה לכם.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל