bergamo

ברגמו למטייל – מטיולים מאורגנים ועד אטרקציות למשפחות

העיירה ברגמו בצפון איטליה היא אחד היעדים הפופולריים למטייל הישראלי באיטליה – ולא רק בגלל הטיסות הישירות לברגמו שממריאות מנתב"ג והקירבה הגדולה של ברגמו למילאנו, בירת צפון איטליה, אלא גם בגלל מיגוון רב של אטרקציות תיירותיות בברגמו והקסם של העיר העתיקה של ברגמו. בכתבה זו תמצאו את כל הדרוש לתיכנון חופשה בברגמו – החל מטיפים למשפחות שמתכננות חופשה בברגמו עם הילדים ועד למידע על מוזיאונים בברגמו, טיולים מודרכים בברגמו וטיולים מאורגנים מברגמו ליעדים בצפון איטליה

הזמנת דילים לברגמו |  הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

ברגמו היא עיירה ציורית במחוז לומברדי (Lombardy) של איטליה. ברגמו היא עיירה יפה שבה חיים כ-120 אלף איש, למרגלות הרי האלפים. ברגמו ידועה ביופיה הנדיר ומפורסמת באוצרות אמנות ואווירה ימי ביניימית קסומה. ברגמו היא באמת עיר של ׳שתי ערים׳ כמו במחזה המפורסם של שייקספיר: צ׳יטה באסה (Città Bassa) – החלק התחתון המודרני והסואן, העיר התחתית של ברגמו, וצ׳יטה אלטה (Città Alta) – העיר העליונה בעלת המורשת העשירה של תרבות והיסטוריה. למטייל הישראלי ברגמו היא יעד נוח להתחלת טיול בצפון איטליה בגלל טיסות לברגמו שממריאות ישירות מנתב"ג והמרחק הקצר של ברגמו ממילאנו ואלפי משפחות ישראליות נוחתות כל שנה בברגמו עם הילדים ומתחילים ממנה טיול משפחתי באיטליה

חופשה באיטליה – עוד באותו נושא:

בתי מלון מומלצים בברגמו איטליה

השכרת רכב באיטליה – השוואת מחירים והמלצות לנהג

טיסות לאיטליה – השוואת מחירים ומידע חשוב

SIM ו-eSIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

תחבורה באיטליה – מידע וטיפים למטייל

הסעה משדה התעופה בברגמו למרכז מילאנו (או חזרה) 

הזמינו מראש כרטיסים בקישור, ולאחר הנחיתה בברגמו סעו בהסעה משדה התעופה עם אוטובוס שיוצא בתדירות גבוהה ומקשר בין מרכז מילאנו לבין נמל התעופה ברגמו אוריו אל סריו (Bergamo Orio Al Serio Airport)

להזמנת הסעה משדה התעופה בברגמו למרכז מילאנו

טיולים בברגמו

טיול ממילאנו בברגמו אלטה – העיר העילית של ברגמו 

טיול זה מיועד למטיילים אשר שוהים במילאנו ומעוניינים לטייל בברגמו בטיול מאורגן עם מדריך, והוא מתמקד בברגמו אלטה. בתחילת היום, תפגשו  את המדריך ואת הנהג שלכם במילאנו. תיהנו משעת נסיעה לעבר ברגמו בנופי צפון איטליה היפים. כשתגיעו לברגמו, תעלו על הרכבל הידוע של ברגמו ותתחילו לגלות את ברגמו אלטה (העיר העילית). תיהנו מנופים נהדרים מעל החלק התחתון של ברגמו והסביבה, מאתר מורשת העולם Venetian Works of Defence – שישה ביצורים ונציאניים שנבנו במאות ה-16 וה-17.

משם, תמשיכו לכיכר הנקראת פיאצה וצ׳יה (Piazza Vecchia), שם תמצאו את מבנה עיריית ברגמו, ועוד אטרקציות בברגמו – פלאצו דלה רגיונה (Palazzo della Ragione), את המגדל הגבוה ביותר של ברגמו, ה׳קמפנונה׳ (Campanone), ואת פלאצו נואובו (Palazzo Nuovo). לאחר מכן, המדריך ייקח אתכם לפיאצה דואומו (Piazza Duomo), שם תבקרו בעוד אטרקציות תיירותיות בברגמו – הקתדרלה המהממת של ברגמו (Bergamo Cathedral), בבזיליקה סנטה מריה מג׳יורה (Santa Maria Maggiore Basilica) ובקפלת קוליאוני (Colleoni Chapel).

לאחר ארוחת צהריים, הסיור ימשיך לעבר הסמטאות הציוריות והכיכרות, שהם סימן ההיכר של ברגמו אלטה. תעברו על פני פיאצה מרקטו דלה סקרפה (Piazza Mercato delle Scarpe), פיאצה מרקטו דל פיינו (Piazza Mercato del Fieno) ומנזר ס. פרנססקו (S. Francesco convent). בסוף הסיור, תבקרו בבית מרחץ עתיק שנשמר היטב –  Lavatoio. בדרך חזרה, תוכלו לפנות למדריך עם כל שאלה שיש לכם, וגם כדי לקבל טיפים לגבי שאר השהות שלכם בעיר. אם אתם מתכננים חופשה במילאנו ורוצים לראות את ברגמו עם הילדים ליום אחד בלי ללון בה – הטיול הזה הוא פיתרון מעולה.

להזמנת טיול מודרך בברגמו ממילאנו

ברגמו – טיול מודרך בעיר העליונה עם מדריך 

הצטרפו לסיור מודרך בברגמו של שעתיים וחצי וגלו את העיר העליונה היפהפיה, המוקפת בחומות ונציאניים שנבנו במאה ה-16. הסיור שיוצא מברגמו יתחיל מפיאצה מרקטו דלה סקרפה (Piazza Mercato delle) – משם, תלכו ברגל, מלווים במדריך מקומי, דרך הרחובות הימי בינימיים שהצליחו לשמור על קסמם במהלך המאות, ועד טירת רוקה (Rocca Castle). בעבר, הטירה שימשה כמבנה ההגנה של העיר. היום, היא אטרקציה תיירותית שממנה אפשר ליהנות מנופים בלתי צפויים של העיר התחתונה ושל העמקים השכנים. אם אתם מגיעים אל ברגמו עם ילדים הם צפויים להתלהב מההזדמנות לראות טירה אמיתית.

ההליכה ממשיכה לעבר הכיכר, פיאצה וצ׳יה (Piazza Vecchia), השוכנת בלב מרכז ברגמו אלטה ומוקפת בארמונות עתיקים ובמגדל הבולט המתנשא מעל הכיכר. כשתיכנסו לפיאצה דואומו (Piazza Duomo), תוכלו ליהנות מהמראה הייחודי המפואר של הבזיליקה סנטה מריה מג׳יורה (Basilica of Santa Maria Maggiore), שהיא פנינה אמיתית של האמנות הרומנסקית.

שם, תראו גם את הקתדרלה, את מבנה הטבילה ואת קפלת קוליאוני (Colleoni Chapel) שהיא מבנה רנסאנסי יוצא מן הכלל. תלכו לאורך הרחוב הראשי של העיר העליונה, ויה קורסרולה (Via Corsarola), ותיהנו מהאווירה שוקקת החיים שנוצרה ע״י החנויות הישנות והחדשות, מהמסעדות ומבתי הקפה הרבים.

בסיום הסיור בברגמו, המדריך ייקח אתכם לסיטדלה (Cittadella), המצודה שנבנתה ע״י משפחת ויסקונטי במאה ה-14. תעריצו את הקסם הנצחי ותתבוננו במוזיאונים החשובים השוכנים במקום תוך כדי הליכה לעבר קולה אפרטו (Colle Apert). אל תשכחו את המצלמה.

להזמנת טיול מודרך בברגמו

טיול בברגמו בעיר התחתית – סיור הליכה של שעתיים וחצי עם מדריך 

הצטרפו לטיול בברגמו ברגל של שעתיים וחצי עם מדריך בדאונטאון ברגמו וגלו את העיר התחתית, שהיא המרכז המודרני של ברגמו. החל מתחנת הרכבת, תלכו ברגל לאורך הסמטה הראשית שנבנתה באמצע המאה ה-19 ואשר מסמלת את המעבר של ברגמו לעידן המודרני. תלכו בעקבות המדריך שלכם עד שתגיעו לפורטה נואובה (Porta Nuova). מכאן, תיהנו מהנוף היפהפה של קו הרקיע הנפלא של ברגמו אלטה.

פורטה נואובה הוא המקום שבו ליבה של ברגמו באסה – העיר התחתית – מתחיל לפעום. כאן הסיור חוצה את רחוב סנטיירונה (Sentierone), שהוא המדרחוב האהוב ביותר של תושבי האזור, ותלכו לעבר המגדל טורה די קדוטי (Torre dei Caduti). אם אם שוחרי היסטוריה ורוצים ללמוד על מקומה של ברגמו במלחה״ע השנייה, התבוננו על המגדל הזה שנבנה כאנדרטה ע״י הפסל ג׳יאקומו מנזו כדי להנציח את זכרם של הפרטיזנים של איטליה.

מכאן, תמשיכו לעבר אזור החנויות, הבוטיקים והמסעדות של ברגמו התחתונה ובדרך תוכלו לראות את הקלויסטר העתיק והמסתורי סנטה מרטה (Santa Marta). אל תסיימו את היום בלי לטעום מה- polenta e osei המפורסמת, שהיא קינוח ברגמסקי טיפוסי.

להזמנת טיול בברגמו בעיר התחתית עם מדריך

טיולים מאורגנים מברגמו לתיירים (עם הדרכה באנגלית)

טיול מברגמו לונציה כולל תחבורה, שייט וטיול רגלי 

בסיור יומי מברגמו תחוו את הקסם של ונציה. בטיול המאורגן תיהנו מהפלגה באונייה בלגונה של ונציה ומסיור הליכה לאורך התעלות המפורסמות של העיר. עבור משפחות שנוחתות בברגמו עם ילדים ומעוניינות לראות את המיטב של צפון איטליה בלי לשכור רכב – זהו טיול מומלץ מאוד.

להזמנת טיול מאורגן בונציה מברגמו

טיול מברגמו לפרנקיצ'ורטה – טעימות יין וטיול שופינג Franciacorta Wine Tasting & Shopping

צאו לטיול מברגמו וגלו את מחוז פרנקיצ׳ורטה הייחודי, המלא ביקבים ובנופים מהממים. בסיור זה תטעמו יינות זוכי פרסים, כמו ה- Bollicine המפורסם וה- Satin ותפגשו את האנשים אשר מייצרים את היינות האלה.

להזמנת טיול שופינג וטעימות יין בברגמו

טיול מברגמו אל ורונה וסירמיונה Verona and Sirmione 

צאו לטיול מאורגן מברגמו וגלו את ורונה – המקום שהיווה את ההשראה ל״רומיאו ויוליה״ של שיקספיר בטיול מודרך בורונה, ובקרו גם בעיירה היפהפיה סירמיונה השוכנת על גדול אגם גארדה (Lake Garda).

להזמנת טיול לורונה וסירמיונה מברגמו

סיור שופינג מברגמו לכפר האאוטלטים של פרנקיצ׳ורטה Franciacorta

יום מלא שופינג במרחק שעה בלבד מברגמו (בהסעה), בכפר האאוטלטים של פרנקיצ׳ורטה המעניק הנחות של עד 70% על מותגים בינלאומיים מפורסמים.

להזמנת טיול שופינג מברגמו לכפר האאוטלטים

אטרקציות בברגמו

פיאצה וצ׳יה (Piazza Vecchia ) – ליבה של העיר העתיקה של ברגמו, המתפארת בסגנונות ארכיטקטורה מתקופת הרנסאנס וימי הביניים. פיאצה וצ׳יה מסמלת את ליבה של ברגמו והיא מתהדרת ביופי ובפרופורציות מאוזנות שהופכות אותה לאוצר ארכיטקטוני שקשה לשכוח. תוכלו להבחין במזרקת קונטריני (Contarini fountain) העשויה שיש לבן יפהפה במרכז ובקווים הישרים של המבנים לאורך שני הצדדים המכריחים את המביט לשאת את עיניו לעבר הפלאצו דלה רג׳יונה, ״ארמון הדעת״ שנמצא בסוף הכיכר.

קמפוננה (Campanone) – לוקח רק 30 שניות לראות ולהתפעל ממראה יוצא דופן במיוחד בברגמו. זה הזמן שלוקח למעלית החדשה שנבנתה במגדל האזרחי (Civic Tower) בפיאצה וצ׳יה (Piazza Vecchia) לעלות עד למעלה. האטרקציה נמצאת בלב ברגמו אלטה. המעלית עשויה מזכוכית ומבקרים יכולים ליהנות מההזדמנות לצאת למסע היסטורי המסתיים במראות נהדרים מעל גגות העיר הישנה. המגדל מגיע לגובה של 53 מ׳ ונבנה במאה ה-13 ע״י משפחה איטלקית חשובה מימי הביניים, משפחת Suardi. אם אתם מגיעים אל ברגמו עם ילדים – אל תוותרו על האטרקציה הזאת.

הגנים הבוטנים של ברגמו Orto botanico Lorenzo Rota – הגן הבוטני שייך לעיריית ברגמו והוא נוסד בשנת 1972. הגן משתמש ביתרונות הטבעיים של הסביבה ובצמחייה מקומית. הגן קרוי על שם לורנצו רוטה (1855-1918) שהיה הרשם הכרונולוגי הראשון של עולם הצומח של מחוז ברגמו, והגן מכיל המון זנים אלפיניים שהיו אהובים עליו במיוחד. במשך שנים רבות הגנים הבוטניים של ברגמו נחשבו לגנים המובילים בגידול צמחים אלפיניים. אם אתם מגיעים אל ברגמו עם הילדים – מאוד מומלץ לבקר פה

כנסיית סנטה מריה מג׳יורה (Santa Maria Maggiore ) היא הבניין החשוב ביותר בברגמו בשל המורשת ההיסטורית העשירה והאלמנטים האמנותיים שלה. חשיבותה של הבזיליקה בעבר הייתה עצומה מספיק כדי לזכות בכינוי ״הקפלה של ברגמו״. הכנסייה נבנתה במסגרת נדר שנעשה בפרוץ מגיפת הדבר הגדולה שפקדה את אירופה בימי הביניים שנקראה ״המוות השחור״. תושבי ברגמו בחרו למקם את הכנסייה במקום מרכזי שבו עמדה בעבר כנסיה קטנה יותר, שנקראה אף היא סנטה מריה.

קפלת קוליאוני (Colleoni Chapel ) (Cappella Colleoni)) – הקפלה נבנתה בין 1471 – 1475 והיא אבן חן אמיתית בברגמו. למרות מיקומה באזור די לא תיירותי בברגמו, הקפלה מצליחה להקסים מבקרים בחזות היפה שלה, הכוללת עיטורי פוליכרום ושיש. המבקרים בכנסייה מתבקשים בביקורם לגלות דרך טעמיהם וסגנון חייהם האישי על הזוהר של הפסל ברטלומאו קוליאוני. החלק הפנימי של הקפלה מתאפיין בפסל בולט של סוס ורוכב מצופי זהב הניצב על שני ארונות קבורה (סרקופגים) העומדים זה על גבי זה עם עמודי תווך ופסלונים קטנים יותר ביניהם.

בניין הטבילה (Baptistery ) – הבניין הוקם בשנת 1340 בתוך הבזיליקה סנטה מריה מג׳יורה (Basilica of Santa Maria Maggiore) שבאותו זמן שימשה ככנסיית טבילה. פסלים יפהפיים מהמאה ה-14 מהדרים את המקום ומציגים את ה׳מידות הטובות׳ לפי הנצרות, שניתן למצוא בנישות הצרות שבצידי המבנה המתומן.

הרוקה (Rocca) – מוצב עתיק מוקף חומה שבו נמצא מוזיאון. האגף של המוזיאון ההיסטורי הכולל דברי אמנות מהמאה ה-19 הועבר ב-2004 לבניין הנמצא בתוך הרוקה, שנבנתה תחת השלטון הוונציאני כנשקייה צבאית ומוצב שמירה. התערוכה מאורגנת לפי חלקים שונים בהיסטוריה ומתחילה בהגעתם של החיילים הצרפתיים לברגמו בחג המולד של 1796. הרוקה יכולה בהחלט להיות מעניינת גם עבור משפחות שמגיעות אל ברגמו עם ילדים גדולים.

הסיטדלה (Cittadella) – הסיטדלה – המצודה העירונית של ברגמו – היא מה שנשאר מהביצורים שנבנו ע״י משפחת ויסקונטי כאשר הם שלטו בברגמו.

תיאטרו סוציאלה (Teatro Sociale ) (Theatre of Society) – באביב 2009, מאתיים שנה לאחר הקמת התיאטרון  החברתי של ברגמו בשנת 1808, התיאטרו סוציאלה פתח שוב את דלתותיו לציבור, לאחר עבודות שיקום, עם מצע עשיר של מחזות ומופעים של אמנים גדולים

המוזיאון לארכיאולוגיה (Archeology Museum ) (Museo Archeologico)  – המוזיאון הארכיאולוגי של ברגמו

מוזיאון המדע (Science Museum ) (Museo Civico di Scienze) – לא מדובר במוזיאון עצום אך בהחלט מדובר על פעילות מומלצת למשפחות שמגיעות אל ברגמו עם הילדים

מוזיאון דוניצטי (Donizetti Museum ) (Museo Donizettiano) – ברחוב Via arena 9. המוזיאון מוקדש לאחד הבנים המפורסמים ביותר של ברגמו, המלחין גאטנו דוניצטי. לאחר פתיחת האגף החדש של המוזיאון המוקדש לכלי נגינה, המוזיאון היום מתפרס על פני שני חדרים הנמצאים בתוך בניין פלאצו דלה מיסריקורדיה (Palazzo della Misericordia).

תיאטרון דוניצטי (Donizetti Theatre ) – התיאטרון נקרא על שם המלחין ומהווה מוקד חשוב של תרבות בברגמו

הגלריה והאקדמיה לאמנות קררה  (Accademia Carrara) – מוזיאון אמנות בברגמו בו תמצאו את אחד האוספים החשובים ביותר לציורי שמן מתקופות הברוק, הרנסאנס וימי הביניים הקיימים בצפון איטליה

הגלריה לאמנות GAMeC – זוהי הגלריה של ברגמו לאמנות מודרנית ואמנות עכשווית, והיא בד״כ מקיימת תערוכות מאוד מעניינות.

Museo Storico dell'Età Veneta – Il '500 interattivo  (״המוזיאון ההיסטורי של העידן הוונציאני – המאה ה-16 האינטראקטיבית״) – הזדמנות לצאת למסע דיגיטלי מרתק בין שתי הערים – ונציה וברגמו. מומלץ מאוד עבור משפחות שמתכננות חופשה בברגמו עם הילדים

שירותי מידע לתיירים בברגמו

  • משרדי התיירות של A.T בעיר התחתונה (ב- Urban Center, פיאצלה מרקוני (Piazzale Marconi), ליד תחנת הרכבת), טלפון: +39 035210204
  • משרדי התיירות A.T של ברגמו העליונה (דרך גומביטו 13 (Gombito 13) במגדל גומביטו (Gombito Tower), טלפון:+39 035242226
  • (המרכז האורבני (Urban Center), פיאצלה מרקוני  (Piazzale Marconi), ליד תחנת הרכבת), טלפון +39 035230640
  •  מוניות בברגמו Radio Taxi, טלפון: +39 0354519090

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל