אטרקציות קרקוב

קרקוב עם ילדים – אטרקציות מומלצות למשפחות

אם אתם מתכננים חופשה בקרקוב אל תוותרו על הכתבה הבאה המפרטת על אטרקציות בקרקוב המהווה את היעד התיירותי המבוקש ביותר בפולין. החל מאטרקציות מתאימות לחופשה בקרקוב עם ילדים כמו טירת ואבל הידועה, מכרה המלח המפורסם או המוזיאון התת קרקעי של קרקוב, דרך קונצרטים וטיולים מאורגנים בקרקוב ועד לאתרי מורשת יהודית כמו מוזיאון בית החרושת של שינדלר, והחוויה הדרמטית ביותר שעליכם לשקול בעת תכנון טיול בקרקוב – ביקור במחנה ההשמדה אושוויץ הסמוך לעיר

   הזמנת דילים לורשה  |  הזמנת דילים לקרקוב  |  הזמנת טיולים מאורגנים לפולין

קרקוב (Kraków או Cracow ) היא לא רק אבן חן היסטורית, מלאה במראות, נופים, מבנים, אטרקציות ואתרים מהממים. היא העיר השנייה בגודלה בפולין והיא משתרעת על שתי גדות הנהר ויסלה (Wisla או Vistula). בשל מעמדה של קרקוב כעיר היסטורית מימי הביניים אשר כמעט לא נפגעה במלחמת העולם השנייה, היא נחשבת, יחד עם פראג ובירת אוסטריה וינה, לאחת האטרקציות התיירותיות המרכזיות של מרכז אירופה, תיירים רבים מתכננים חופשה בקרקוב וישראלים רבים מגיעים אל קרקוב עם ילדים לטיולי שורשים או חופשה משפחתית. יש הרבה מאוד אטרקציות בקרקוב שמהווה גן עדן לתיירים, והיא עשירה מאוד באתרי מורשת יהודית.

העיר קרקוב שוכנת למרגלות ההרים הקרפטים (Carpathian Mountains) ובמטרופולין השוקק שלה חיים יותר מ-1.4 מיליון איש, אם כוללים בספירה את הפרברים הסמוכים. רוב האטרקציות של קרקוב נמצאות בעיר העתיקה.  האזור ההיסטורי של קרקוב, הכולל את העיר העתיקה, את הרובע היהודי קז'ימייז' (Kazimierz) ואת טירת ואבל (Wawel Castle) נכנס לרשימת אתרי מורשת העולם של אונסק"ו בשנת 1978.

חופשה בקרקוב – המלצות לקריאה נוספת

טיסות לקרקוב – טיפים למטייל, ביקורת חברות תעופה, איתור טיסות זולות לפולין

מלונות מומלצים בקרקוב למשפחות עם ילדים – 10 הנבחרים

השכרת רכב בפולין – טיפים שיחסכו לכם מאות שקלים ומידע חשוב על נהיגה בפולין

Sim ו-eSim לפולין – מידע שימושי למטייל

הזמנת זלוטי פולני (PLZ) בנתב"ג

מזג אוויר בקרקוב

קרקוב נהנית מארבע עונות מובהקות: הקיץ בה חם ולח והטמפרטורות בקרקוב בקיץ מגיעות עד 30-35 מעלות צלזיוס. החורפים של קרקוב תמיד מושלגים ומאוד קרים (-5 עד -20 מעלות צלזיוס). לאחרונה, קרקוב סובלת מזיהום אוויר גבוה המשפיע בעיקר על ילדים ואנשים הסובלים מבעיות בדרכי הנשימה.

טיול בקרקוב – מורשת יהודית

הפרבר קז'ימייז' הוא בעל מסורת יהודית מאוד מעניינת, אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים ומעוניינים לנצל את החופשה כדי ללמד את הילדים על המורשת העשירה של יהדות קרקוב, זהו אתר מומלץ לטיול בקרקוב. מומלץ במיוחד לבקר בבית הכנסת הרמ"א (The synagogue of Remuh), ע"ש רבי משה איסרליש, אשר הוקם בשנת 1557 והוא בית הכנסת הקטן ביותר בין בתי הכנסת ההיסטוריים של פרבר קז'ימייז' אשר כיום משמש כאחד משני בתי הכנסת הפעילים בקרקוב. על אף שלא עבר שיפוצים או תחזוקה, האווירה בבית הכנסת מאוד מיוחדת והוא שווה ביקור.

בית הכנסת העתיק בקרקוב – כניסה במסלול מהיר The Old Synagogue: Fast Track

בית הכנסת בקרקוב ניצב במלוא הדרו כסמל למורשת היהודית. הוא נבנה ככל הנראה במאה ה-15, מה שהופך אותו לאחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר באירופה. עד מלחמת העולם השנייה, בית הכנסת היה מוקד התרבות, הדת והחברה של יהדות קרקוב. אוצרות רבים שהיו משוכנים בתוכו נבזזו או נהרסו, אבל חלקם הוצאו ואוחסנו.

הזמינו מראש את הכרטיס המיוחד בקישור והשיגו גישה מהירה אל תוך אורח החיים היהודי בפולין, התרבות, החברה והדת, בבית הכנסת הישן. כאן תהיו עדים לאמנות של קהילת יהודי קרקוב, תלמדו כיצד יהודים חיו לצד פולנים בתקופות שלוות ותהיו עדים להיסטוריה של כוח העמידה האמיתי לנוכח קשיים בתקופת השואה.

בבית הכנסת הישן של קרקוב תוכלו לראות מגילה עם כיתוב מהתורה, וילונות רקומים של ארון הקודש וכן עבודות יד, ציורים ופריטים אחרים המייצגים את חיי היהודים בקרקוב. בית הכנסת כולל קירות ישנים מעוטרים בכתבי קודש וגלימות עתיקות. זוהי הצצה משמעותית אל ההיסטוריה של חיי הדת של הקהילה היהודית בפולין. אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים ומעוניינים לנצל את החופשה כדי לחזק את הקשר למורשת היהודית, זוהי הזדמנות מעולה לכך.

להזמנת כרטיסי כניסה במסלול המהיר לבית הכנסת העתיק בקרקוב

בית הקברות היהודי שנבנה בשנת 1511 צמוד לבית הכנסת ועבר לאחרונה שיפוץ. כמו בכל בית קברות, יש בו אווירה מלנכולית, אבל אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים גדולים מספיק כדי לא לפחד מביקור בבית קברות, הוא בהחלט שווה ביקור.  כתובת:  Szeroka 40, 30-001 Kraków

המוזיאון היהודי של גליציה – כניסה במסלול מהיר Galicia Jewish Museum Fast Track

המוזיאון היהודי של קרקוב יסעיר, יזעזע ויחנך אתכם. בעזרת הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור תיכנסו פנימה במסלול המהיר ותלמדו הרבה יותר על ההיסטוריה של יהדות פולין. תוכלו להתבונן בסדרת צילומים המסודרים באופן כרונולוגי וללמוד את האמת על השואה ומה שקרה בקרקוב בזמן השלטון הנאצי. אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים קטנים הפגינו שיקול דעת – מדובר בהיסטוריה קשה גם עבור מבוגרים.

המוזיאון המיוחד הזה, אולי החשוב שבין מוזיאונים בקרקוב עבור תיירים מישראל, נוסד כאבן זיכרון לקורבנות השואה וכל מבקר יתרגש ממה שנמצא בתוכו. באוסף הקבוע תוכלו לבקר בתערוכה הנקראת Traces of Memory ("שיירי זכרונות") המתעדת את ההיסטוריה של יהדות קרקוב  באמצעות 140 תצלומים. כאן תלמדו על חשיבותה של התרבות היהודית בפולין לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה ואת המשמעות של ההכחדה ההמונית של יהדות קרקוב בידי הנאצים. כאשר אתם מתכננים חופשה בקרקוב השאירו זמן לביקור במוזיאון היהודי של גליציה. ביקור כאן ישים לכם הרבה דברים בפרספקטיבה הנכונה.

להזמנת כרטיסי כניסה מהירה למוזיאון היהודי של גליציה בקרקוב

רבים מן התיירים המגיעים לקרקוב מבקרים במחנה אושוויץ-בירקנאו. פחות אנשים מודעים לעובדה שישנו גם מחנה ריכוז ברובע פודגוז'ה (Podgórze), שם נמצא בית החרושת של שינדלר. כאשר מתכננים חופשה בקרקוב עם ילדים שיקלו היטב האם ברצונכם לבקר באחד ממחנות הריכוז. למרות שמדובר באתרים בעלי חשיבות היסטורית אדירה להמחשת השואה, ביקור במחנה ריכוז הוא חוויה קשה ביותר גם עבור מבוגרים, ואם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים קטנים שיקלו בקצינות לוותר, הדבר עלול לגרום להם למצוקה קשה ביותר וסיוטי לילה. גם כאשר מתכננים טיול בקרקוב עם ילדים גדולים כדאי מאוד להתייעץ איתם ולשקול בקפידה לפני שמחליטים לבקר במחנה ריכוז.

פסטיבל התרבות היהודית (Festiwal Kultury Żydowskie) הוא אחת האטרקציות הידועות של קרקוב. זהו אחד מפסטיבלי התרבות היהודית הגדולים ביותר בעולם. הפסטיבל נמשך על פני שבוע ומלא בסיורים, קונצרטים, סדנאות אוכל, ריקוד, מוסיקה וקליגרפיה. הפסטיבל מסתיים במופע ענק המתרחש ביום שבת בערב, ומתקיים פעם בשנה ביוני או יולי.

עוד בחירה מעניינת לטיול בקרקוב באווירה היסטורית היא שכונת נובה הוטה (Nowa Huta) הוקמה בזמן השלטון הקומוניסטי לצורך שיכונם של האנשים שעבדו במפעלי הפלדה הענקיים. השכונה גדולה פי חמש מהעיר העתיקה של קרקוב. הארכיטקטורה של הרובע היא סוציאליסטית טיפוסית: מבני ענק הבנויים סביב גנים ירוקים. היום זהו אזור עני ואפשר לחוש את קשיי החיים ששררו בה בעבר. תחנת הרכבת המרכזית של השכונה היא Plac Centralny שאליה מגיעות חשמליות מס' 4, 10, 16, 21, 22 ו-64.

אטרקציות בקרקוב

תיכנון חופשה בקרקוב יכול להתבצע בדרך יעילה הרבה יותר בעידן מהפכת הכרטיסים בסמארטפון – בכתבה זו על אטרקציות בקרקוב אפשר להזמין כרטיסים אונליין מראש לכל האטרקציות, בשיטת tiqets החדשנית אשר משנה את הדרך שבה תיירים מזמינים כרטיסים לאטרקציות באירופה  – במקום לבזבז זמן יקר של חופשה בקרקוב בבירורים והמתנה בתורים לקופות לקניית הכרטיסים, מומלץ להזמין כרטיסים לאטרקציות מראש באינטרנט עוד לפני הטיסה לקרקוב – תקבלו את הכרטיסים בתור כרטיס דיגיטלי שמגיע לסמרטפון שלכם, וכאשר תגיעו לאטרקציה בקרקוב תוכלו לדלג על התורים הארוכים בקופות ולהיכנס ישירות לאטרקציה באמצעות הקוד שקיבלתם לטלפון הסלולרי. ברוב המיקרים הכרטיסים שניתן לרכוש דרך כתבה זו עבורה אטרקציות בקרקוב הם כרטיסים עם הנחות או הטבות הנמכרים במחירים משתלמים יותר מאשר הכרטיסים בקופות. בחלק מהאטרקציות הכרטיסים כוללים גם הטבות VIP מיוחדות חינם כך שהזמנת כרטיסים אונליין חוסכת גם כסף ולא רק זמן. כדי להזמין כרטיסים לאטרקציות בקרקוב ליחצו על הקישור שבסוף תיאור האטרקציה


קרקוב עם ילדים – אטרקציות מומלצות למשפחות

אוטובוס התיירים של קרקוב  Hop-on Hop-off Bus Krakow

גלו את אחת הערים המתויירות ביותר באירופה בצורה קלה ונוחה, עם אוטובוס התיירים של קרקוב. מדובר על קו מיוחד לתיירים הנוסע בין אטרקציות בקרקוב במסלול מעגלי, עם כרטיסי חופשי יומי מיוחדים שמאפשרים לכם למעשה לראות מהאוטובוס את גולות הכותרת של קרקוב ולגלות את האטרקציות התיירותיות בקרקוב שמעניינות אתכם בקצב המתאים לכם, ולאחר מכן תוכלו לעלות על האוטובוס הבא בקו ולהמשיך הלאה ליום מסעיר של טיול בקרקוב.

התחילו את הטיול בטירת ואוול המלכותית (Wawel Royal Castle). אוטובוס התיירים יסיע אתכם לאורך הרחובות המקסימים של העיר בשלווה ובהנאה. רדו מהאוטובוס בתחנה מס' 3 ובקרו בכיכר וולניצה (Wolnica Square) בפרבר קז'ימייז' (Kazimierz). בניין העירייה הישן הוא אבן ציון מרכזית בקרקוב.

בקרו במוזיאון האתנוגרפי (Ethnographic Museum) ושאפו אל קרביכם את ההיסטוריה של תרבויות אירופה, או חטפו כוס קפה בבית קפה סמוך ותיהנו מהאווירה התוססת של העיר. בתחנה מס' 5 תוכלו לרדת ולבקר בבית החרושת של שינדלר (Schindler's Factory) המשמש כמוזיאון המוקדש להתרחשויות בקרקוב במהלך מלחה"ע השנייה ופועלו של אוסקר שינדלר אשר אחראי להצלתם של כ-12 אלף יהודים.

ראו אטרקציות בקרקוב כמו שער ברביקן הגותי (Barbican Gateway), את גני בלוניה (Blonia Meadows), את איצטדיון קרקוביה (Cracovia Stadium) ועוד. אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים ולא מעוניינים ללכת הרבה ברגל או להוציא הון על מוניות, זהו פיתרון מצויין.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של קרקוב

מכרה המלח וייליצ'קה Wieliczka Salt Mine

מתחשק לכם משהו מלוח? זה המקום. מכרה המלח וייליצ'קה הוא אטרקציה תת-קרקעית מופלאה שנראית כמו מבוך שמתפרש על פני 9 קומות, ומגיע עד לעומק של 327 מ' מתחת לקרקוב!

רדו 64 מטרים מתחת לפני השטח של העיר קרקוב כדי להשתתף בסיור מודרך המספק לכם פרטים אודות כריית המלח בפולין ועוד. הסיור ברחבי מכרה המלח יוביל אתכם בין החדרים השונים, תוכלו לצפות באגמים התת-קרקעיים, במקומות הפולחן העתיקים, ובאנדרטאות המלח באחד ממכרות המלח העתיקים ביותר ברשימת אתרי המורשת העולמית.

אם אתם חוששים מאיכות האוויר כאן למטה, אין לכם מה לחשוש: המכרה הוא בעל מיקרו אקלים משלו, של אוויר מלוח, שדווקא מועיל לחולי אסטמה למשל או לאנשים שסובלים מאלרגיות. אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים הסובלים מבעיות נשימה כמו אסתמה ועוד מומלץ מאוד לקחת אותם למכרה המלח.

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בקרקוב ללא השכרת רכב, לא כדאי להסתמך על התחבורה הציבורית למכרה המלח וייליצ'קה, בוודאי לא אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים קטנים. עדיף להזמין (בקישור), סיור מודרך הכולל במחיר הכרטיס גם הסעה למכרה המלח וחזרה, גם כניסה למכרה המלח וגם סיור מודרך באנגלית ברחבי המכרה בליווי מדריך מקומי. המדריך שלכם יסייע לכם לגלות את המבוך המונומנטלי הזה, שמכיל כמעט 2,400 חדרים, אגמים ואפילו גלריות פסלים, המתפרשים לאורך 245 ק"מ. מכרה המלח של וויליצ'קה כל כך מרשים שבשנת 1978 זכה להיכלל ברשימת אתרי מורשת העולם של ארגון אונסק"ו.

לרכישת כרטיסים אונליין לסיור לחצו כאן

מכרה המלח וייליצ'קה: כרטיס כניסה ללא הסעה וללא תורים

אם אתם מתכננים השכרת רכב בקרקוב, עדיף לחסוך את עלות ההסעה בסיורים המאורגנים ולנסוע למכרה המלח וייליצ'קה בעצמכם. הזמנת הכרטיס שבקישור, הכולל רק כניסה למכרה וליווי מדריך ללא הסעה מקרקוב, תאפשר לכם לדלג על התור בכניסה לאחת האטרקציות המרתקות ביותר של קרקוב ולטייל בחדרים, בגלריות ובאגמים הכלולים ברשימת אתרי מורשת העולם של אונסק"ו בליווי של מדריך עתיר ידע.

לרכישת כרטיסים אונליין למכרה המלח בקרקוב לחצו כאן

כרטיס קרקוב

חיסכו זמן וכסף בקרקוב באמצעות הכרטיס העירוני המיועד לתיירים בקרקוב, המקנה לכם כניסה לארבעים מוזיאונים ואטרקציות בקרקוב. ניתן לבחור בכרטיס שתקף ליומיים או לשלושה ימים. הכרטיס כולל גם נסיעה חינם ללא הגבלה בתחבורה הציבורית בקרקןב וגם נסיעה משדה התעופה של קרקוב לעיר קרקוב וחזרה.

הכרטיס כולל כניסה חופשית להרבה מאוד אטרקציות בקרקוב – כמו מוזיאון שוק כיכר העיר התת-קרקעי, המספק הצצה נדירה לסמטאות ולחומות המקוריים של קרקוב שנבנו בתקופת ימי הביניים, למוזיאון בית החרושת של אוסקר שינדלר (Oskar Schindler's Enamel Factory), לבזיליקת מריה הקדושה (St. Mary’s Basilica), למוזיאון מגדל עיריית קרקוב הישנה (Town Hall Tower), לאתר בית המרקחת "מתחת לנשר" (של תדאוש פנקייביץ', רוקח פולני וחסיד אומות העולם, שסייע ליהודים בגטו קרקוב) (Eagle Pharmacy) ועוד.

אם אתם רוצים להפיק את המיטב מחופשה בקרקוב, כדאי שתצטיידו בכרטיס. הוא משתלם במיוחד אם מגיעים אל קרקוב עם ילדים וצריכים לשלם כל אטרקציה דמי כניסה משפחתיים. כדאי מאוד להזמין את כרטיס קרקוב מראש אונליין בקישור, ולקבל אותו בתור קוד דיגיטלי לטלפון הנייד – כך תחסכו הרבה זמן שמתבזבז על סידורים ותורים במקום על חופשה בקרקוב כמו שרציתם.

לרכישת כרטיס קרקוב אונליין לחצו כאן

סיור מודרך במוזיאון בית החרושת של שינדלר

זהו המוזיאון ההיסטורי הטוב ביותר של פולין, במוזיאון תוכלו לראות את קרקוב כפי שהייתה לפני 70 שנה. במוזיאון תלמדו את סיפורה של קרקוב ותושביה, הן הפולנים והן היהודים, במהלך מלחמת העולם השנייה. התערוכה "קרקוב תחת השלטון הנאצי 1939-1945" מוצגת במבנה ההיסטורי שבו הוקם בית החרושת לאמייל של שינדלר, אזור שחובה לבקר בו, ובו תלמדו פרטים חשובים על התעשיין הגרמני-סודטי, חסיד אומות העולם הידוע אוסקר שינדלר, עליו הופק הסרט הידוע "רשימת שינדלר" לאחר שעזר לכ-1,200 יהודים לשרוד את השואה.

מוזיאון שינדלר מספק הצצה אותנטית לחיי הקהילה היהודית של קרקוב, אבל הביקור בו לא יותר מדי מדכא או רגשי בהקשר לשואה, כך שאם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים ולא מעוניינים שהם ייחשפו לנושאים קשים – מוזיאון שינדלר הוא בחירה טובה.

הכרטיס לסיור המודרך שניתן להזמין בקישור יאפשר לכם לדלג על התורות הארוכים בקופות למוזיאון ולהצטרף לסיור במקום עם מדריך עתיר ידע שיספק לכם כמה סיפורים מרתקים על החיים בקרקוב בתקופת מלחמת העולם השנייה. המוזיאון מספק הצצה חשובה למהלך החיים באותה תקופה ומעניק תחושה אותנטית של החיים בפולין במהלך שנות המלחמה. הסיור חולף על פני סמטאות קרקוב, ובו תלמדו אודות האזרחים ותחוו על בשרכם במידת האפשר את הדיכוי של הקיום תחת הכיבוש הנאצי.

בסיור המודרך תעברו במעברים הצרים של הגטו של קרקוב והדירות הצפופות, תוכלו לראות את כלי הנשק המוצגים בבית ששימש בעבר את הפרטיזנים שנלחמו בנאצים, ותוכלו לספוג את האווירה בחדרים שבו אסירים נלכדו ונחקרו ע"י הנאצים ומאוחר יותר שוחררו בידי הצבא הסובייטי. הסיורים באנגלית בלבד.

לרכישת כרטיסים אונליין לסיור במוזיאון בית החרושת של שינדלר לחצו כאן

טירת ואבל – Wawel Castle

טירת ואבל הניצבת במלוא תפארתה מעל נהר הויסלה (Vistula river) מלאה באווירה ובסיפורים היסטוריים. הטירה הוקמה תחת שלטונו של המלך קז'ימייז' השלישי "הגדול" (שמלך בין 1333 – 1370) ומלאה בסיפורים אודות התקופה הסוערת הזו בהיסטוריה של פולין. אם אתם מתכננים טיול אל קרקוב עם ילדים אל תפספסו את חווית ימי הביניים באחת הטירות המדהימות ביותר של אירופה, שתצית את דמיונם של ילדים באמצעות סיפורים החוזרים אל פולין של המאה ה-14, עידן של אבירים ונסיכות.

כאחד מאבני החן המסחררות ביותר מבין אתרי מורשת העולם של אונסק"ו, טירת ואבל היא מבנה ואטרקציה מהממת שתעורר בכם השתאות. בתערוכות המציגות לראווה את הנשקייה המלכותית ואת האוצרות המלכותיים, תוכלו לראות את התכשיטים ואת האוצרות שהיו בבעלותן של משפחות המלוכה הפולניות. זוהי דרך מהנה וחינוכית לגלות את ההיסטוריה של קרקוב ולחוות את אורח החיים של אותה תקופה באופן אותנטי במיוחד.

ניתן להזמין מראש (בקישור למטה) כרטיסי כניסה לטירת ואבל במחיר הכולל הטבה של סיור מאורגן בטירה עם מדריך – הסתובבו עם מדריך בקיא ברחבי הטירה ובקרו בחדרים שבהם הומלכו מלכי פולין, גלו את חצרות המלוכה והתבוננו בנשק ובאוצרות המלכותיים. המדריך המקומי שלכם יעזור לכם להכיר מקרוב את האטרקציה התיירותית מס' 1 של קרקוב ולקבל הצצה מרתקת אל תוך פולין של המאה ה-14.

שוטטו בחדרים המלכותיים שבהם מלכים הוכתרו, סיירו בחדרי המגורים ובחצרות ותלמדו כמה סיפורים מעניינים על ההתרחשויות השונות שאירעו בטירה לאורך ההיסטוריה של קרקוב.

לרכישת כרטיסים אונליין לטירת ואבל לחצו כאן

טיול הלוך ושוב מקרקוב אל זאקופנה (Zakopane) והרי הטטרה (Tatra Mountains)

טיול יומי גדוש בנופים וטבע לבירה של רכס הרי הטטרה של פולין – חוויה שלא תרצו להחמיץ! סיור זה מאפשר לכם לבלות יום שלם בעיירה הציורית זאקופנה המתנוססת על פסגת הר ומוקפת באינספור הרים ובנוף טבעי שיד אדם לא נגעה בו. תוכלו לבקר כאן בשני מוזיאונים, שהכניסה אליהם כלולה בטיול המאורגן, וגם להצטרף לסיורים היוצאים לפסגת הר גובלובקה (Gubałówka) ולאזור הסקי Wielka Krokiew. סיורים אלה יעזרו לכם לספוג את היופי והמורשת של התרבות של הרי הטטרה של פולין.

בדרך ליעד יהיו לכם הרבה הזדמנויות ליהנות מנופי הבוקר המרהיבים בדרך להרי הטטרה. לאחר הזמנת כרטיסים בקישור, יאספו אתכם מהכיכר הישנה של קרקוב וייקחו אתכם למעלה הרי הטטרה, רכס ההרים הגבוה ביותר בדרום פולין. זהו טיול מאורגן מומלץ מאוד אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים חובבי טבע והרים.

תבקרו בעיירה זאקופנה, שהמקומיים מכנים אותה בחיבה "בירת החורף של פולין". שם, תוכלו לחוות את תרבות הגוראל (Góra) המקומית, לבקר בסדנאות אמן מקומיות ובמוזיאון טטרה (Tatra Museum). המוזיאון המעוצב בסגנון העיירה זאקופנה מאפשר לכם הצצה אל תוך הסגנון הארכיטקטוני הייחודי המאפיין את האזור, ולאחר מכן  תוכלו לחוות את האווירה בעצמכם בהליכה לאורך רחובKrupówki  המפורסם תוך כדי שאתם מתפעלים ממבנה התפילה היפהפה של Jaszczurówka.

מכאן, תעלו על רכבל, מהחדישים ביותר באירופה, ותעלו 1,126 מ' לפסגה הגבוהה ביותר של הר גובולובקה. הנופים מכאן אפילו עוד יותר עוצרי נשימה. משם, תוכלו לסיים את היום באתר הסקי הגדול ביותר בפולין – ויילקה קרוקוייב (Wielka Krokiew).

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן בהרי טטרה לחצו כאן

מוזיאון אושוויץ – בירקנאו Auschwitz-Birkenau Memorial & Museum

מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו הוקם ע"י הנאצים בשנת 1940 ופעל במשך חמש שנים. בתקופה זו, 1.5 מיליון איש, רובם יהודים, מצאו את מותם באושוויץ. אושוויץ הוא מחנה הריכוז המפורסם ביותר בעולם, והוא נמצא מרחק נסיעה קצרה מקרקוב. הביקור באושוויץ הוא חוויה קשה גם למבוגרים, ואם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים בגילאי גן או בית ספר יסודי מומלץ להפעיל שיקול דעת כהורים ולא לחשוף אותם לחוויה הקשה מנשוא. אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים גדולים יותר, בגילאי תיכון, התייעצו איתם לגבי ביקור באושוויץ עוד בשלבי התיכנון של חופשה בקרקוב – אין ספק שזוהי ההחלטה המשמעותית ביותר עבור ישראלים המתכננים טיול בפולין עם ילדים. השאלה האם לבקר במחנה ריכוז או לא היא שאלה קשה אשר משפיעה באופן מהותי על כל החופשה, וכל משפחה צריכה לקבל את ההחלטה המתאימה לה לפני חופשה בקרקוב.

אם החלטתם לבקר באושוויץ, מומלץ לעשות זאת בסיור מאורגן מקרקוב, אשר ניתן להזמין מראש אונליין בקישור למטה. במסגרת הסיור, תעלו על מיניואן ממוזג הנוסע מקרקוב לאושוויץ ובדרך תצפו בסרט תיעודי. אחרי שתעברו בשער הידוע לשמצה שמעליו מתנוססות המילים "ארבייט מאכט פראיי" – העבודה משחררת – תגיעו לאתר ההנצחה של אושוויץ ושם תפגשו את המדריך דובר האנגלית שלכם שילווה אתכם בסיור. בנסיעה זו לקרקוב וחזרה תלמדו מאת המדריך שלכם פרטים היסטוריים חשובים אודות מחנה הריכוז הידוע ביותר בעולם.

בזמן סיורכם באושוויץ 1 – המרכז המנהלי של מחנה המוות אושוויץ, ואושוויץ 2, שהוקם ועוצב במיוחד למטרת השמדה, תלמדו עובדות מצמררות אודות השואה ואורח החיים היומיומי של האסירים במחנה.

הסיור ייקח אתכם על פני כ-150 מבנים ו-300 שרידי מבנים, הכבישים, הגדרות, מגדלי הפיקוח ופסי הרכבת ששימשו את אושוויץ. כל אלה יסייעו לצייר לכם תמונה יותר ממשית של הפרק האפל ביותר בהיסטוריה היהודית.

הכרטיס לסיור כולל הסעה לאושוויץ מקרקוב וחזרה באוטובוס תיירים מודרני, את עלות הכניסה למוזיאון ולאתר ההנצחה וסיור מודרך באנגלית.

לרכישת כרטיסים אונליין לסיור במוזיאון אושוויץ לחצו כאן

סיור בקרקוב ברכב אקולוגי

רוצים לראות את האטרקציות המרכזיות של קרקוב עם נהג פרטי ובסטייל מיוחד? בחרו מבין ארבעה מסלולי סיורים בקרקוב – בעיר העתיקה, ברובע היהודי של קרקוב, במתחם בית החרושת של שינדלר או בגטו הישן – ברכב חשמלי ידידותי לסביבה שחולף בקלות ברחובות הצרים ביותר של קרקוב.

ישנם ארבעה סיורים שניתן לבחור מהם, אבל בכל מקרה, טיול ברחובות המפותלים של קרקוב נעשה הרבה יותר קלה מתוך רכב גולף חשמלי נוח, ואם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים הם ישמחו לטייל ברכב המיוחד וגם לשמוע שמדובר ברכב אקולוגי שמזהם פחות ושומר על כדור הארץ.

עבור תיירים ישראלים, חופשה בקרקוב היא הזדמנות לבקר בכמה מן האתרים ההיסטוריים החשובים ביותר בהיסטוריה היהודית של ימינו. הסיור כולל ביקור בגטו קרקוב, ברובע פודוגוז'ה המספק הצצה חשובה לזוועות השואה. כמו כן תוכלו לחוות את סמטאות העיר העתיקה של קרקוב המשמשת כמוקד החיים של פולין מאז שנת 1038, ומכילה הרבה אטרקציות בקרקוב – או לימדו על בית החרושת של שינדלר שמאכלס היום את המוזיאון לאמנות עכשווית של קרקוב ואת המוזיאון ההיסטורי של העיר.

סיור ברכב הגולף המגניב הוא דרך ירוקה יותר לראות את קרקוב. פשוט הזמינו כרטיסים בקישור מראש וכאשר אתם מגיעים לקרקוב תאמרו לנהג שלכם לאן ברצונכם להגיע והוא כבר ידאג להביא אתכם ליעדכם.

לרכישת כרטיסים לסיור בקרקוב אונליין לחצו כאן

המוזיאון התת קרקעי בקרקוב Underground Museum Krakow

מוזיאונים בד"כ לא כ"כ מרגשים ילדים, אבל המוזיאון התת קרקעי הוא סיפור אחר לגמרי – אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים ומתכננים לבלות במוזיאון אחד בלבד, כדאי לשקול ברצינות את המוזיאון הזה. המוזיאון המיוחד הוא מסע אל תוך השכבות הארכיאולוגיות של קרקוב, עם תערוכה תת-קרקעית המכסה אלף שנות היסטוריה. במוזיאון תלמדו על אורח החיים היומיומי בתקופת ימי הביניים, תספגו את האווירה של השוק הישן של ימי הביניים, והילדים ייהנו גם לשחק בחלקים האינטראקטיביים של המוזיאון הכוללים מסכי מגע, הולוגרמות, הקרנות ועוד.

בכניסה למוזיאון תרדו ארבעה מטרים מתחת לכיכר השוק המרכזית של קרקוב ותצאו למסע ברחבי דוכני השוק העתיק שהתגלו לאחרונה בחפירות, שהיו פעם ססגוניים ושוקקים בדיוק כמו אלה שמעל האדמה.

האתר הארכיאולוגי הנדיר הזה הוא בהחלט דבר יוצא דופן. הוא מספק הצצה אל תוך החיים בקרקוב בתקופת ימי הביניים, ויש כאן מתחם גדול של כ-6,000 מ' המלא במיצגי מולטימדיה שונים שכיף להתנסות בהם, שהופך את המוזיאון לאחת מטובות האטרקציות של קרקוב למשפחות עם ילדים.

במוזיאון ניתן לראות מטבעות, פריטי לבוש ושרידים מעניינים שנתגלו במהלך החפירות השונות. הודות למסכי המגע, ההולוגרמות, ההקרנות וסרטי התעודה, ואפילו מופע בובות לילדים, ההיסטוריה של קרקוב תהיה חוויה מאוד מהנה לכל המשפחה. מומלץ להזמין מראש כרטיסים בקישור וכך לדלג על התור בקופות בכניסה למוזיאון.

לרכישת כרטיסים למוזיאון התת קרקעי בקרקוב אונליין לחצו כאן

קונצרטים בקרקוב

קונצרט מוסיקת קלייזמר יהודית Klezmer Jewish Music Concert

חוויה אותנטית מיוחדת של תרבות יהודית בקרקוב המאפשרת לכם ליהנות ממופע חי של מוסיקת כליזמר יהודית מסורתית המתקיימת באולם קונצרטים עוצר נשימה. היכונו לגלות את המסורת המסתורית והיפהפיה של מוסיקת הכלייזמר נוסח פולין. מדובר על מופע משובב לב של להקות הקלייזמר Di Galitzyaner Klezmorim ו-Dziekie Pola. זוהי חוויה מושלמת הן למעריצי הסגנון המוסיקלי והן לאנשים שלא מכירים היטב את מוזיקת הכליזמר העליזה. אם הגעתם אל קרקוב עם ילדים ואתם מעוניינים לנצל את ההזדמנות לקרב אותם למורשת היהודית, ייתכן מאוד שהם ייהנו ממוזיקת הכליזמר הקצבית.

לא הרבה ידוע על מקורות הקלייזמר, אך סוג המוסיקה הייחודי הזה הוא אחד המרכזיים בתרבות היהודית. הקלייזמר אימץ את מוסיקת הפולקלור הרומנית ונתן לה טוויסט יידי. הסגנון מוכר בסגנונו האקספרסיבי שלעתים מחקה קולות כמו בכי וצחוק.

זו ההזדמנות שלכם להכיר את המסורת המוסיקלית הנהדרת הזו, באמצעות שני מופעים חיים של שתי להקות נודעות באולם שזכה לשיפוץ יפהפה. מומלץ להזמין כרטיסים מראש בקישור כדי לוודא שיישארו לכם מקומות טובים.

לרכישת כרטיסים לקונצרט הכליזמר אונליין לחצו כאן

קונצרט של התזמורת הקאמרית המלכותית בקרקוב

קרקוב היא גן עדן של ממש לחובבי מוסיקה קלאסית והמופע הייחודי של התזמורת הקאמרית המלכותית באחד האולמות המפוארים והיוקרתיים ביותר בעיר לא יאכזב אף חובב קונצרטים. אם אתם מגיעים אל קרקוב עם ילדים מוזיקליים ותמיד רציתם לאפשר לילדיכם היכרות עם המוזיקה הקלאסית, חופשה בקרקוב היא הזדמנות מעולה לכך. קונצרט של התזמורת הקאמרית של קרקוב ה royal chamber orchestra הוא חווייה מרגיעה שתאפשר לכם להיזרק אל תוך גן עדן מוסיקלי בעודכם סופגים את הפאר ההיסטורי בכנסייה המדהימה שנבנתה במאה העשירית.

התזמורת הקאמרית המלכותית נוסדה בשנת 2007 ע"י בוגרי האקדמיה למוסיקה של קרקוב. מאז הקמתה, התזמורת מבקרת ברחבי העולם ומבצעת קונצרטים מאת מלחינים כמו באך, ויואלדי, מוצרט וברהמס. משכנה של התזמורת כיום הוא בכנסיית סנט אדלברט (St. Adalbert’s Church) המקסימה, מהמאה העשירית לספירה, אשר עברה שחזור חלקי כדי להקנות לה את הסגנון הברוקי של המאה ה-17. זהו הרקע המושלם לשבת וליהנות ממוסיקה מאת כמה מגדולי המלחינים, והתקרות הכיפתיות הגבוהות המייצרות מוסיקה אקוסטית טבעית מבטיחות שיצירות המופת יישמעו במלוא הדרן!

אז, בין אם אתם חובבי מוסיקה מושבעים או סתם מתחשק לכם להתנסות בחוויה יוצאת דופן, מובטח לכם שזו חוויה מאוד מיוחדת ויפה שלא תשכחו כל כך מהר.

לרכישת כרטיסים לקונצרט אונליין לחצו כאן

קונצרט יצירות שופן בקרקוב

תוכלו למצוא מקום יותר טוב מקרקוב להאזין למוסיקה של שופן, המלחין הפולני הידוע? תיהנו מכוס יין בזמן שאתם יושבים ונהנים מהמוסיקה של המלחין הפולני המפורסם ביותר בכל הזמנים בקונצרט שבו משתתפת רביעיית  פסנתרנים מוכשרים. הקונצרט מתקיים בסביבה יפהפיה ובעלת אווירה קסומה. זוהי חוויה שאין להחמיץ, בעיקר אם אתם חובבי מוסיקה קלאסית, וזוהי הקדמה מצויינת להיכרות מעמיקה יותר עם מפעל חייו של המלחין.

זהו קונצרט אינטימי ומיוחד במינו שמתקיים באולם קונצרטים מרהיב עין, בבניין מגורים שהוקם במאה ה-15 ועבר שיפוץ. המבנה השתייך בעבר לקספר דבינסקי (Kaspar Dębiński), שהיה השר הממונה על הציד המלכותי בפולין של ימי הביניים והיה אחראי על ההמרות לנצרות העקובות מדם.

לרכישת כרטיסים לקונצרט אונליין לחצו כאן

קרקוב בפולין - אטרקציות מומלצות למשפחה
דירוג הגולשים 4.2 (5 הצבעות)
Sending

תגובה

  • רשום פה על הזיהום אוויר.. שזה בהחלט מדאיג, השאלה ממתי המידע הזה? עדיין רלוואנטי?
    אם כן מה אופי הזיהום.. יותר מחיפה?:)

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל