אטרקציות בליסבון

ליסבון עם ילדים – אטרקציות מומלצות בבירת פורטוגל

חופשה בליסבון – המדריך המלא: בכתבה זו תוכלו לתכנן את הטיול בליסבון בירת פורטוגל באמצעות הסברים על אטרקציות בליסבון – החל מקו החשמלית 28 הידוע או "כרטיס ליסבון" הכולל כניסה חינם לעשרות אטרקציות בליסבון ועד לטיולים מאורגנים של יום היוצאים מליסבון ליעדים מעניינים בפורטוגל כמו סינטרה או אובידוס, כולל אפשרות להזמין מראש כרטיסים לאטרקציות בליסבון עם הטבות והנחות. המדריך כולל מידע שימושי במיוחד למשפחות המגיעות אל ליסבון עם ילדים

     הזמנת דילים לליסבון        |        הזמנת טיולים מאורגנים לפורטוגל

ליסבון (Lisboa בפורטוגזית או lisbon באנגלית), בירת פורטוגל, חווה התחדשות ופריחה במהלך השנים האחרונות והתרבות העכשווית שלה חיה ונושמת ומתחילה להיות אחת מהאטרקציות התיירותיות באירופה של היום. ליסבון שוכנת בקצה האוקיינוס האטלנטי והיא אחת הערים היחידות במערב אירופה שיש לה חוף ים לאוקיינוס, והיא משתמשת במים כאלמנט תכנוני שמאפיין את העיר. פורטוגל עוברת בשנים האחרונות פריחה תיירותית ויש הרבה מאוד משפחות שמגיעות אל ליסבון עם ילדים כנקודת הפתיחה של טיול בפורטוגל או לשם חופשה בליסבון – ואכן יש הרבה מאוד אטרקציות בליסבון התוססת, אשר קוסמת למטייל הישראלי בשל מבני אבן הגיר הבוהקים שלה, הסמטאות הצרות ושוקקות החיים, וסוג מיוחד של קסם נינוח שהופך אותה ליעד תיירותי מעניין בכל עונה.

מעניין לגלות שכמו ערים רבות בעולם – כמו איסטנבול, רבת עמון, רומא, מוסקבה, בזאנסון, סן פרנסיסקו, אדינבורו, ברגן, פלובדיב, שפילד, וושינגטון די.סי, איבדאן וטורקו – גם ליסבון בנויה על שבע גבעות.

חופשה בליסבון – המלצות לקריאה נוספת:

טיסות לליסבון – המדריך המלא הכולל השוואת חברות תעופה המציעות כרטיסי טיסה לפורטוגל וטיפים לאיתור טיסות זולות לליסבון

בתי מלון מומלצים בליסבון בירת פורטוגל למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בליסבון בירת פורטוגל – טיפים ומידע

כרטיסים לבנפיקה ליסבון – המדריך לאוהד

eSim ו-Sim לפורטוגל – טיפים ומידע חשוב למטיילים

מזג אוויר בליסבון

ליסבון נהנית מאקלים חמים, חורפים מתונים ועונת קיץ מאוד חמה. ליסבון מושפעת במידה ניכרת מזרם המפרץ והאקלים שלה הוא מן המתונים ביותר באירופה, זוהי ללא ספק אחת הסיבות לכך שמשפחות רבות מרחבי אירופה מגיעות אל ליסבון עם ילדים לחופשה המשפחתית – ורבים מתכננים גם חופשה בליסבון בחורף בגלל מזג האוויר הנוח. מבין כל הערים הגדולות באירופה, בליסבון תמצאו את החורפים החמים ביותר ביבשת, כאשר הטמפרטורות הממוצעות הן 15 מעלות צלזיוס במשך היום ו-9 מעלות צלזיוס בלילה בתקופה שבין דצמבר לפברואר, כך שלתכנן טיסה אל ליסבון עם ילדים בחורף זה בהחלט עניין סביר. שלג או כפור (שכבת קרח על האדמה) הם דבר מאוד נדיר בליסבון. עונת הקיץ נמשכת בד"כ כשישה חודשים, ממאי עד אוקטובר, כאשר הטמפרטורות הממוצעות הן 25 מעלות צלזיוס במשך היום ו-16 מעלות בלילה. אם כי, לפעמים בנובמבר, מרץ ואפריל הטמפרטורות יכולות להגיע מעל 20 מעלות צלזיוס, אם כי הטמפרטורה הממוצעת היא כ-18.5 מעלות במשך היום ו-11.2 בלילה. גשם יורד בליסבון בעיקר בחורף והקיץ בליסבון מאוד יבש.

ליסבון מאוד קרובה לאוקיינוס, מה שמוביל לרוחות ומזג אוויר הפכפך, כך שכדאי להצטייד בלבוש חם או במטרייה לפחות בחורף, באביב ובסתיו – על אחת כמה וכמה אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים קטנים.

חופשה בליסבון – גיאוגרפיה והתמצאות

ליסבון פרושה לאורך הגדה הצפונית של נהר טחו (Tejo) אשר זורם אל תוך האוקיינוס האטלנטי. פני השטח של ליסבון עולים לכיוון צפון הרחק מן המים, כאשר רחובות תלולים וגרמי מדרגות יוצרים את הרובעים העתיקים הסבוכים  או מפנים את דרכם לגנים הירוקים המטופחים של הפרברים במערב.

באזור המרכזי של העיר, כיכר Praça do Comércio ששוכנת בבסיס המדרחוב של העיר התחתית של ליסבון (Baixa) תופסת מקום מרכזי. צפונית מערבית מ-Baixa נמצא הרחוב הראשי של ליסבון, ה- Avenida da Liberdade שהינו שדרה רחבה השופעת בעצים מלאי עלים, בתי מלון שיקים ובוטיקים יקרים, המסתיימים בכיכר- Praça de Marques de Pombal המעוגלת. מזרחית לשם נמצאים הרובעים העתיקים מוראריה (Mouraria) ואלפאמה (Alfama), שני רובעים ששרדו במידה ניכרת את רעידת האדמה הגדולה מאחר שהן יושבות על אזור סלעי מוצק יותר והצליחו לשמור על הקסם שיוצרות הסמטאות המעוקלות והקירות מכוסי ה- azulejo המתפוררים שלה (עוד צפונה משם נמצאות השכונות הפחות מעניינות של ליסבון).

ממערב לגבעה ניתן להבחין בעיר העליונה העולה באופן תלול מהאדמה. הכינו את עצמכם לטיול רגלי מאומץ במעלה הגבעה – או, הבחירה העדיפה אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים שיתקשו לטפס,  קחו את אחת המעליות (elevadores) או הרכבל. עוד מערבה משם נמצאים האיזורים ההיסטוריים, המתברגנים במהירות אדירה, של אלקנטרה (Alcântara) שמצידם המערבי ניתן להבחין בגשר החדש הענקי המאפיל על הנהר, ואת הפרברים סנטו אמארו (Santo Amaro) ובלם (Belém).


אטרקציות בליסבון

בכתבה זו על אטרקציות בליסבון אפשר להזמין כרטיס מראש לכל אחת מהאטרקציות, בשיטת tiqets החדשנית אשר שינתה את הדרך שבה תיירים מזמינים כרטיסים לאטרקציות בחו"ל  – במקום לבזבז זמן יקר על חשבון חופשה בליסבון על בירורים והמתנה בתורים לקופות לרכישת הכרטיסים, מומלץ להזמין את הכרטיסים לאטרקציות מראש עוד מישראל, לפני הטיסה לליסבון – תקבלו את הכרטיסים בתור קוד לסמרטפון וכאשר תגיעו לאטרקציות בליסבון שהחלטתם להזמין פשוט דלגו על התור לקופות הכרטיסים וכנסו ישירות לאטרקציות באמצעות הברקוד שקיבלתם לטלפון הנייד. ברוב האטרקציות בליסבון הכרטיסים שניתן להזמין מראש אונליין הם כרטיסים עם הטבות, הנמכרים במחירים מוזלים יותר מאשר הכרטיסים בקופות או כוללים הטבות VIP מיוחדות חינם כך שהזמנת כרטיסים מראש חוסכת גם כסף ולא רק זמן. כדי להזמין כרטיסים לאטרקציות בליסבון הקליקו על הקישור שבסוף תיאור האטרקציה

ליסבון עם ילדים – אטרקציות מומלצות

האקווריום של ליסבון

צללו אל תוך אקווריום התצפית השווה ביותר בעולם (לדעת רבים) והיכונו ליום דחוס של חופשה בליסבון – או נכון יותר, מסע של גילויים מתחת לפני הים. המצפה התת-ימי הזה, הנקרא Oceanário de Lisboa (האושינריום של ליסבון) הוא בין האטרקציות התיירותיות החביבות ביותר בפורטוגל, והאקווריום הגדול ביותר באירופה – כך שאם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים בהחלט אסור לוותר על החוויה. באקווריום נמצא מיכל מים ענקי בגודל 35,000 מ"ר, שנותן למבקרים תחושה כאילו הם מהלכים ממש על רצפת האוקיינוס.

האקווריום הוא ביתם של יותר מ-16 אלף דגים אקזוטיים וחיות מימיות אחרות, תוך התמקדות מיוחדת בשימור הסביבה ובאחריות סביבתית, מה שאומר שביקורכם במקום אינו רק חוויה מהנה אלא גם חוויה חינוכית שמאוד מומלצת למשפחות עם ילדים.

אפילו מבחוץ, האושינריום של ליסבון הוא בעל מראה מיוחד במינו. המבנה, נושא הפרסים, צף מעל אגם מלאכותי ונראה כמו חללית של חייזרים. טיפוס במעלה הרמפה של הכניסה תוכלו להבחין ב-Vasco, הדמות המצויירת שמשמשת כקמע של המצפה, השוחה באגם, לפני אתם טובלים אל תוך העולם התת-מימי הזה.

המיכל המרכזי, שנפחו 5 מיליון ליטרים, נותן למטייל תחושה כאילו הוא נמצא בתוך אוקיינוס פתוח, והוא עמוק מספיק כדי לסקור למרחוק את היצורים השונים השוחים במים – לא רק דגים אלא גם את האורגניזמים הפלאגים (pelagic) החיים בשלב האמצעי וב'שוכני התחתית' ('bottom feeders) החיים על פני קרקעית המים.

תמצאו  באושינריום של ליסבון גם מיכלי מים נפרדים המדמים מערכות אקולוגיות ימיות כמו החוף הסלעי של האוקיינוס הצפון אטלנטי והשוניות של האוקיינוס ההודי הטרופי, ותוכלו אפילו ללמוד אילו אמצעים מעשיים תוכלו לנקוט בחיי היום יום כדי להגן על סביבות בעלי חיים הנמצאות בסכנת הכחדה. בגלל התורים הארוכים בקופות הכניסה לאושיינריום בעונת התיירות בליסבון מומלץ להזמין כרטיסים מראש בקישור.

להזמנת כרטיסים למצפה התת ימי של ליסבון

שייט בליסבון בשיטת "עלה ורד" בין אטרקציות בליסבון – Hop-on Hop-off Boat Lisbon

קו החוף המדהים של ליסבון מאפשר תצפית נוף אחרת של העיר, מהאונייה הנוחה המפליגה בין אטרקציות בליסבון במסלול מעגלי עם כרטיסים בשיטת עלה ורד, כלומר האונייה עוצרת בתחנות לאורך המסלול ומאפשרת לכם לרדת ולעלות ללא הגבלה למשך 24 שעות בעלות של כרטיס בודד. השייט בליסבון הוא אטרקציה שאסור לפספס אם מגיעים אל ליסבון עם ילדים – הוא מאפשר לכם לחוות את ליסבון מפרספקטיבה חדשה, ולצפות בהמון אטרקציות בליסבון מהים, ויש גם פעילויות מהנות למשפחות על סיפון האונייה.

הנוף של ליסבון מהמם כבר כאשר אתם עומדים על האדמה, אבל עוד יותר מיוחד כשאתם צופים בעיר מהמים, אז 'העיר בעלת שבע הגבעות' באמת מתעוררת לחיים. עלו על סיפון האונייה ושוטו לאורך נהר טז'ו המנצנץ כדי לצפות במבנים הצבעוניים הרבים של העיר השוכנים להם על הגבעות. תראו גם הרבה מאוד אטרקציות בליסבון כמו מגדל הביצורים של בלם (Belém Tower) שהוא אתר מורשת עולם, והאנדרטאה המפורסמת Monument of the Discoveries – המקום האידיאלי לשבת ליד המים וליהנות מאווירת המקום. ואל תוותרו על פסל הענק המפורסם קריסטו ריי ("ישו המלך") (Cristo-Rei) במקדש קריסטו ריי באלמדה (Almada) השוכן מול ליסבון ממש על הגדה הדרומית של הנהר.

בהזמנת כרטיס לשייט מראש בקישור גם תוודאו שיהיו לכם מקומות בתאריכים בהם אתם מתכננים חופשה בליסבון ותקבלו גם הטבה שתקנה לכם גישה חופשית לכל אחת מהחשמליות (טראם) המפורסמות של ליסבון (חשמליות Carris), למעלית סנטה ג'וסטה, לפוניקולרים של ליסבון ולאיירובוס (Aerobus) של שדה התעופה של ליסבון.

משך השייט כולו (לא כולל עצירות בתחנות) בערך שעה וחצי. הכרטיס תקף למשך 24 שעות מרגע השימוש הראשון ואפשר לעלות ולרדת בין אטרקציות בליסבון ללא הגבלה.

מה כלול בכרטיס:

  • גישה בלתי מוגבלת למשך 24 שעות על אוניות תיירים בקו "עלה ורד"
  • כניסה חופשית לכל אחת מחשמליות Carris
  • שימוש חינם במעלית העירונית סנטה ג'וסטה
  • שימוש בפוניקולרים (רכבלים) של ליסבון
  • שימוש באיירובוס (Aerobus) של שדה התעופה של ליסבון
  • חוברת הנחות של Yellow Bus עם קופונים למסעדות ואטרקציות בליסבון שיכולה להוות חיסכון משמעותי אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים ומתכננים לבלות באטרקציות רבות

לפרטים נוספים על ההפלגה בליסבון והזמנת כרטיסים 

כרטיס ליסבון Lisbon Card/Lisboa Card

כרטיס עירוני של ליסבון לתיירים שיאפשר לכם לנצל את המיטב שיש לבירה להציע. טיילו בחופשיות ברחבי ליסבון עם כרטיס ליסבון המקנה לכם כניסה חופשית ל- 26 מוזיאונים ואטרקציות בליסבון. הכרטיס כולל כניסה חינם לטורה דה בלם (Torre de Belem), מנזר ג'רונימוש (Jeronimos Monastery), מעלית סנטה ג'וסטה (Santa Justa Elevator) ועוד אטרקציות בליסבון, וכן שלל הנחות לשורה ארוכה של יעדי תיירות, מסעדות, איירובוס ומרכזי קניות. לליסבון היפה יש המון מה להציע אז אל תבזבזו את זמנכם בלנסות להזמין כרטיסי כניסה לכל מוזיאון בנפרד ולעמוד הרבה מאוד זמן בתורים לקופות. כרטיס ליסבון כולל נסיעה חופשית בלתי מוגבלת באוטובוס, מטרו, חשמלית ומעליות בליסבון וכניסה חינם לכל המוזיאונים החשובים בליסבון.

מודאגים מהצורך בהתמצאות בליסבון בכוחות עצמכם? כרטיס ליסבון מעניק לכם תחבורה חופשית, כולל נסיעה בחשמלית המפורסמת מספר 28. קבלו גישה חופשית למעלית סנטה ג'וסטה שנפתחה לראשונה בשנת 1902 ולוקחת אתכם לנקודה בה תוכלו ליהנות מהנופים הטובים ביותר בעיר.

בהזמנה מראש של כרטיס ליסבון בקישור תקבלו הטבות נוספות כמו נסיעת רכבת חינם לסינטרה ולקשקאיש, האפשרות לדלג על התורים בכניסה לרוב (לא כל) המוזיאונים והאטרקציות בליסבון הכלולות בכרטיס – כולל פארק טירת פנה והגנים של סינטרה, מדריך טיולים כתוב ומפורט לטיולים בליסבון, ועוד.  תוכלו לבחור בין כרטיס ליסבון התקף ל- 24, 48 או 72 שעות (תלוי בבחירתכם).

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

קו הרכבת החשמלית 28 דרך הגבעות ההיסטוריות: כרטיס תיירים "עלה ורד"

גלו את ליסבון בלי כל הסטרס של הכבישים על רכבת חשמלית מס' 28 – המסלול הארוך ביותר בליסבון! מסלול החשמלית הכיפי הזה, אחת האטרקציות המפורסמות ביותר בליסבון, ידוע ברחבי אירופה בשל הנופים המדהימים והוא עובר דרך רבים מן הרובעים המוכרים ביותר של ליסבון, כולל באישה (Baixa), גראסה (Graça), אלפאמה (Alfama) ואשטרלה (Estrela).

הכרטיס לחשמלית בשיטת "עלה ורד" מקנה לכם שימוש חופשי של 24 שעות, ללא הגבלה על מספר הפעמים בהם אתם עולים ויורדים מהרכבת החשמלית, למסלול הארוך ביותר של הרכבת החשמלית בליסבון על גבי קו 28 המפורסם, המניח את כל הנופים המדהימים ועשרות אטרקציות בליסבון בהישג ידיכם. אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים אל תפספסו את חשמלית 28, זוהי אטרקציה מפורסמת של ליסבון למשפחות שלא תרצו להחמיץ!

עם שימוש חופשי של 24 שעות, תוכלו למצות את כל החוויות הרבות של קו 28, כולל הטיפוס במעלה הגבעה התלולה המתחילה בבאישה ועולה לטירה ואלפאמה. הנופים משם נהדרים והגישה אליהם היא רק באמצעות החשמליות (טראמים) הקלאסיות האלה מסוג Remodelado שנבנו בשנות ה-1930 המסוגלות לעשות את דרכן דרך השיפועים והפיתולים הדרמטיים של האזור.

בהזמנת כרטיס מראש על החשמלית תקבלו גם הדרכה קולית (באנגלית) כאשר החשמלית עושה את דרכה במעלה הגבעות לכיוון הקסטלו דה סאו חורחה (Castelo de São Jorge).  משם החשמלית תיקח אתכם לפראיה דה פיגרה (Praça da Figueira) או לפראיה דו קומריצ'ו (Praça do Comércio) – חופי ים מלאי חיים שבהם סוחרים מקומיים מוכרים יין דובדבנים עם חיוך גדול על הפנים.

רדו מהחשמלית ושוטטו ברובעים ובכיכרות בעצמכם. ינשופי לילה יאהבו את רובע צ'יאדו (Chiado district) – מקום טוב לשבת לשתות קוקטייל, או את באירו אלטו ההיפי והעכשווי. מבוקר עד ערב, ליסבון מציעה משהו לכל טעם.

הכרטיס המיוחד שניתן להזמין בקישור כולל כניסה חינם לעוד אטרקציות בליסבון המהוות חלק ממערך התחבורה המיוחד של ליסבון – מעלית סנטה ג'וסטה, האיירובוס והפוניקולרים המסורתיים – רכבלים בסגנון היסטורי – כל עוד כרטיסכם בתוקף. הציגו את הכרטיס שרכשתם באמצעות הסמרטפון בכל עלייה לחשמלית. תוכלו לעלות על כל חשמלית תיירים אדומה שעליה שלט Yellow Bus על גג הרכב, ותוכלו לעלות או לרדת בכל נקודת עצירה לפי רצונכם.

החשמלית יוצאת כל 30 דקות. משך הנסיעה – סיבוב אחד: 1.5 שעות. שעות פעילות: יוני עד ספטמבר – 9:30-19:00, אוקטובר עד מאי – 9:30 – 17:30. שימו לב שלא ניתן לבטל הזמנות על כרטיס זה.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

אוטובוס התיירים של ליסבון בשיטת "עלה ורד" Hop-on Hop-off Bus Lisbon

אוטובוס התיירים של ליסבון, בסגנון עלה ורד (hop-on hop-off), הוא שיטה מעולה להכיר את העיר בעת חופשה בליסבון – האוטובוס נוסע במסלול מעגלי בין אטרקציות בליסבון ואפשר לרדת ולעלות ממנו ללא הגבלה. זוהי דרך מעולה לראות את ליסבון עם ילדים – תוכלו להתרווח בנוחות ולהכיר מקרוב את אחת הערים הכי מסנוורות של אירופה המכילה הכל, מרובע בלם (Belem) על גדות הנהר טז'ו ועד לגן הלאומי של פורטוגל.

בהזמנה מראש בקישור של כרטיס לאוטובוס יש אפשרות לבחור מבין 3 אופציות של מסלולים בליסבון, עם כרטיס שתקף ל-24 או 48 שעות – כך תוכלו לראות את כל מה שיש לליסבון להציע.

בהזמנת כרטיס אונליין מראש תקבלו גם הטבות נוספות – שימוש חינם גם בכל אחת מהחשמליות הנקראות Carris, המעלית Santa Justa Lift, הרכבלים של ליסבון (funiculars), אוטובוס השירות של נמל התעופה של ליסבון Aerobus וגם חוברת הנחות וקופונים מטעם Yellow Bus אשר בעת חופשה בליסבון תחסוך לכם לא מעט כסף במסעדות או אטרקציות בליסבון.

אופציה 1 – מסלול טז'ו (Tagus Route)

תצאו מהמרכז הישן של ליסבון ותגיעו לרובע בלם ההיסטורי, שם תמצאו אנדרטאות מדהימות לזכר מסעות הגילוי והכיבושים של פורטוגל בעולם. גולות הכותרת של האיזור הן מנזר ז'רונימוש (Jeronimos monastery) השוכן על גדות הנהר טז'ו (Tagus river), המגדל המלכותי של בלם (Tower of Belem) היושב מעל המים, ואת אנדרטאת התגליות (Discovery monument). הכרטיס  במסלול זה תקף למשך 24 שעות.

אופציה 2 – מסלול אוליסיפו (Olisipo Route)

במסלול זה תוכלו לראות היכן המקומיים מתאספים ומבלים! תלמדו אודות המוסיקה הפורטוגזית המכונה "פאדו" שנולדה ברובע העתיק של ליסבון אלפאמה (Alfama) ועל מוזיאון עמליה רודריגז (Amália Rodrigues Museum) (מלכת ה"פאדו", זמרת ושחקנית שנחשבת לאחת מגדולי האמנים הפורטוגזים וסמל לאומי). ממרכז ליסבון, האוטובוס פונה לכיוון הגן הלאומי, שבמקור היה האתר שבו התקיימה תערוכת אקספו 98, והיום הוא מקום שוקק באדריכלות מודרנית וצבעונית, וכן יש בו את המצפה הימי הגדול ביותר בעולם. הכרטיס במסלול זה תקף למשך 24 שעות.

אופציה 3 – מסלול  טז'ו ואוליסיפו משולב

המסלול משלב את שני היעדים וכולל בעצם את האופציה לטייל כמעט בכל האטרקציות בליסבון ואזורי התיירות. נצלו את האפשרות לעלות ולרדת מהאוטובוס כאוות נפשכם בכל אחד מנקודות העצירה של אוטובוס התיירים לאורך המסלול הכולל עשרות אטרקציות בליסבון וראו את כל מה שיש למסלול להציע. כרטיס זה תקף למשך 48 שעות.

בהזמנת כרטיס מראש בקישור תקבלו:

גישה בלתי מוגבלת למשך 24 או 48 שעות באוטובוסי התיירות מסוג עלה ורד (תלוי בכרטיס), גישה חופשית לכל אחת מחשמליות Carris, גישה למעלית העירונית הכי מפורסמת בליסבון – מעלית סנטה ג'וסטה (Santa Justa), שימוש בלתי מוגבל ברכבלים מסוג פוניקולר (דומים לחשמלית/טראם) וחוברת ההנחות של Yellow Bus אשר תחסוך לכם כסף משמעותי אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים ומתכוונים לבלות בהרבה אטרקציות בליסבון (כולל גם הנחות בבתי קפה, מסעדות והופעות). הכרטיס תקף למשך 24 שעות או 48 שעות (מרגע הפעלתו)

לוח זמנים:

1 ביוני עד 30 בספטמבר – 9:00 עד 20:00, אוטובוסים יוצאים כל 20 דקות. לאחר 19:00, כל 30 דקות.

1 באוקטובר עד 31 במאי – 9:00 עד 17:30, אוטובוסים יוצאים כל 20 דקות.

לפרטים נוספים על אוטובוס התיירים של ליסבון והזמנת כרטיסים 

מוזיאון הסיפור של ליסבון Lisboa Story Centre

מוזיאון הסיפור של ליסבון הוא מתחם חדשני המוקדש לבירת פורטוגל ולהיסטוריה המרתקת שלה. אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים זוהי דרך נפלאה ללמוד פרטים חשובים בהיסטוריה של העיר, והאלמנטים האינטראקטיביים הופכים את החוויה להרבה יותר מעניינת ומהנה – צאו למסע מרתק בזמן באמצעי מולטימדיה חושיים. צפו בשחזורים של אירועים היסטוריים, כולל רעידת האדמה של המאה ה-18 ששינתה את העיר לנצח.

במוזיאון המיוחד, מחשבים וסימולטורים מביאים לחיים את פרקי ההיסטוריה של ליסבון בזמן שאתם חוזרים בזמן למחסן מהמאה ה-16. תגלו אילו מוצרים יובאו מ"העולם החדש", נשלחו בספינות קרוולה ותראו את הספינות עצמן מוצגות לראווה. צעדו אחורה בזמן לטרגדיה הגדולה שהתרחשה ביום כל הקדושים בשנת 1755 והצטרפו למרקיז זה פומבל המשתף בחזון שלו לבנייתה מחדש של ליסבון.

בהזמנת כרטיס כניסה למוזיאון אונליין בקישור תקבלו חינם הטבה של מדריך שמע מוקלט באנגלית שיסביר לכם על כל אחת מגולות הכותרת על פני שישה אזורים שונים, שבכולם התקינו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

אם אתם מתכננים טיול אל ליסבון עם ילדים קטנים מומלץ להגיע לאטרקציה זו לפני 12 בצהריים.

שעות פתיחה: 10:00 – 20:00, כניסה אחרונה ב-19:00

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

נקודת התצפית של גשר רחוב אוגוסטה Rua Augusta Arch Viewpoint

הגשר המפורסם של רחוב אוגוסטה נבנה אחרי רעידת האדמה הגדולה של ליסבון בשנת 1755 כסמל להולדתה מחדש של העיר. טפסו למעלה כדי לראות את פסליו של הפסל הפורטוגזי Célestin Anatole Calmels וספגו את הנופים הפנורמיים המהממים של הנמל ומעבר אליו.

יש אינספור נקודות תצפית שתוכלו לעמוד בהן ולהעריץ את העיר ליסבון מזווית שונה, וכאשר מגיעים אל ליסבון עם ילדים כדאי מאוד להקדיש את הזמן לתצפיות מכמה נקודות כאלה, אבל רק אחת מהן נמצאת בתוך אנדרטאה היסטורית שיש לה נוף לעבר הנמל הנוצץ.

פירוש השלט שתמצאו למעלה הוא "המידות הטובות של הגדולים מכולם" בלטינית, משום שהגשר מסמל חוזק, הישגים ואת חוסנם של אזרחי פורטוגל באופן כללי.

הזמן הטוב ביותר להגיע לאטרקציה זו הוא לפני 11:00. מומלץ להזמין מראש כרטיסים לכניסה לעמדת התצפית בקישור ולקבל אותם בתור קוד לסמרטפון שתוכלו להציג בכניסה.

שעות פתיחה: 16 במאי עד 31 באוגוסט – 9:00 עד 21:00, 1 בספטמבר עד 31 באוקטובר, 9:00 – 20:00, 1 בנובמבר – 14 באפריל, 9:00 – 19:00, 15 באפריל עד 15 במאי, 9:00 – 20:00. כניסה אחרונה – 15 דקות לפני שעת הסגירה. לא ניתן לבטל הזמנות על כרטיס זה.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

סיור "טוויזי" ליסבון

רוצים לתייר בעיר אבל לא רוצים להיות כבולים למסלול אוטובוס התיירים? גלו את גבעות ליסבון, את ה- bairros והפינות הנסתרות עם סיורי טוויזי, רכב פצפון לשני אנשים. הארבע-אופן החשמלי הזה הוא הפיתרון המושלם לנסיעה עירונית.

הרכבים האלה מאובזרים בהנחיית GPS קולית, אינטרנט חינם ואפילו מצלמה חיה כך שתוכלו לשתף את ההרפתקה שלכם באתרי המדיה החברתית. בחרו מבין שישה מסלולים מעניינים עם החוויה המיוחדת הזו.

להזמנת טיול בליסבון על ארבע-אופן חשמלי

מופע פאדו בצ'יאדו Fado in Chiado Show

פאדו הוא סגנון מוסיקלי מלא רגש, המיוחד לתרבות הפורטוגזית, סגנון אמנותי שנולד בליסבון והוכתר על ידי ארגון אונסקו כ"מורשת תרבותית בלתי מוחשית". בערב זה תחוו את גולת הכותרת התרבותית של ליסבון במופע פאדו שדורג כאחת האטרקציות מס' 1 בליסבון ע"י TripAdvisor – הזמרים הכשרוניים יהפנטו אתכם במוסיקת גיטרות פורטוגזית באולם קונצרטים מאוד מיוחד של ליסבון. אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים גדולים מספיק כדי לשבת בשקט במשך קונצרט של פחות משעה – אל תוותרו.

זמן התחלה: 19:00, משך המופע 50 דקות. מומלץ להזמין מראש כרטיסים בקישור כדי לוודא שיש לכם מקומות טובים במופע המבוקש.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

אטרקציות מחוץ לליסבון – סינטרה ועוד

טיול יומי מליסבון לסינטרה, קשקאיש ואסטוריל Day Trip to Sintra, Cascais and Estoril

גלו את מיטב האטרקציות של פורטוגל בדרך הקלה – באמצעות טיול יומי באוטובוס תיירים היוצא מליסבון לכמה מנקודות הציון היפות ביותר במדינה. בטיול זה תגלו מערות חבויות ואת המסלולים של גן פנה (Pena Park) היפה. שבו לארוחת צהריים באתר מורשת העולמית האגדי סינטרה בין ארמונות וטירות שיצאו מהאגדות, תבקרו בנקודה המערבית ביותר של אירופה – צוקי רוקה קייפ (Roca Cape Cliffs) וצאו להליכה רגלית בעיירה הזוהרת קשקאיש (Cascais)!

אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים זהו אחד הטיולים המומלצים ביותר מחוץ לליסבון למשפחות – בטיול המודרך הזה המגיע לכמה מהמקומות הקסומים ביותר של פורטוגל תרגישו כאילו אתם מטיילים בתוך סיפור אגדה. ביציאה מליסבון תפנו לכיוון גן פנה (Pena Park), שם תמצאו את דרככם פוסעים במסלולים ירוקים כמו אזמרגד המובילים למערות חבויות ונקודות תצפית שונות.

תעצרו לארוחת צהריים בסינטרה העתיקה, שם תוכלו לשוטט ולהכיר מקרוב את האתר הכלול ברשימת אתרי מורשת העולם של אונסק"ו, שהיה בעבר עיירת הנופש המלכותית של פורטוגל. כאן תחוו יערות מלאי טל, פסלים מהממים ואת הטירה הלאומית של פנה מהמאה ה-19 השוכנת במעלה הגבעה ישבו את ליבכם, כמו גם הצריחים השובבים של הטירה וצבעי הפסטל שלה. אה, והזכרנו כבר את הנופים עוצרי הנשימה?

בהמשך, תוכלו למלא את המצלמה שלכם בתמונות של צוקי רוקה קייף (Roca Cape Cliffs), הנקודה המערבית ביותר באירופה, המוכרת בשם הנקודה "שבה כדור הארץ מסתיים והים מתחיל".

טיילו בקסקאיס (Cascais) המלאה בחופי גלישה וים כחול בוהק, ומשם סעו לאורך החוף בחזרה לליסבון, כאשר בדרך תחלפו על פני אתר החוף הטרנדי והקזינו באשטוריל (Estoril).

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

טיול מאורגן של יום מליסבון לאובידוס, פטימה ונזרה Day Trip to Óbidos, Fátima & Nazaré

רוצים להספיק הרבה פעילויות ולהפוך חופשה בליסבון למיני טיול בפורטוגל? הטיול המאורגן היומי הזה לאובידוס, פאטימה ונזארה אשר יוצא מליסבון, בלוויית מדריך רב-לשוני, יציג בפניכם כמה מן המראות המהממים שיש לפורטוגל להציע.

אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים ולא רוצים לשכור רכב או להסתפק רק בגיחה לסינטרה, זוהי דרך מעולה לראות אטרקציות בפורטוגל מחוץ לליסבון – עלו על אוטובוס תיירים ממוזג והקשיבו למדריך שלכם מסביר על ההיסטוריה והתרבות של המדינה המהממת הזו. העצירה הראשונה של הטיול המאורגן היא בבזיליקת "גבירתנו מפאטימה" (Sanctuary of Fátima), הנחשבת עדיין לאחד האתרים הנוצריים החשובים ביותר בפורטוגל. משם, יוצאים להתבונן בעבודות הסיתות הנרחבות של מנזר בטאליה (Batalha Monastery) מהמאה ה-14.

משם, עוצרים לארוחת צהריים בעיירת הדיג השלווה נזארה לפני שעולים חזרה לאוטובוס כדי לצפות בנופים הפנורמיים המהממים של האוקיינוס האטלנטי הנשקפים מצוקי נזארה המוגנים היום על ידי אונסק"ו.

מכאן, הנופים נעשים עוד יותר דרמטיים עם הצוקים הנישאים בכניסה לכפרים הציוריים פוז דו ארלו (Foz do Arlo) וסאו מרטינו דו פורטו (Martino do Porto). משם נוסעים לכפר הימי ביינימי המלא בפרחים, אובידוס (Óbidos).

קחו את הזמן עם הילדים באובידוס וטיילו ברחובות המרוצפים ולאורך חומות הטירה, עיצרו כדי ללגום את הליקר המקומי ג'ינג'ה המוגש בתוך ספל קקאו, ועלו על האוטובוס שייקח אתכם חזרה לעיר. זהו טיול מושלם מחוץ לליסבון, באורך של 9 שעות בתוך נופי הכפרים המהממים של פורטוגל. אל תשכחו להביא את נעלי ההליכה שלכם! מומלץ להזמין את הטיול מראש בקישור כדי לוודא שיהיו לכם מקומות בתאריכים בהם אתם מתכננים חופשה בליסבון, זהו טיול מבוקש.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

ארמון פנה בסינטרה: טיול הלוך ושוב מליסבון Pena Palace in Sintra: Roundtrip from Lisbon

זהו טיול מאורגן מליסבון באוטובוס – חזרה בזמן לארמון המדהים בסינטרה שנראה כאילו הוא יצא מאגדה. ארמון פנה מהמאה ה-19 הוא טירה רומנטית וצבעונית ששימשה בעבר כבית הקיץ של המשפחה המלכותית של פורטוגל.

ליסבון היא עיר יפהפיה ושובת לב. אך עדיין, טיול בפורטוגל עם ילדים לא יהיה שלם בלי שתחוו את הטירה והגנים של פנה. הטיול היומי הזה היוצא מליסבון מביא אתכם לעיירת הארמונות המפורסמת סינטרה השוכנת לאורך הריביירה של פורטוגל.

אתר מורשת העולם הזה פופולרי מאוד בקרב תיירים מסיבה טובה. המרכז שלו מלא במבנים בצבעי פסטל, הכיכרות מלאים במזרקות מעניינות, ומעל הכל  – גולת הכותרת של המקום – ארמון פנה.

הטירה שוכנת בחיקו של גן ענקי בגודל אלפיים דונם המלא בארמונות צבעוניים, שממנו יש נופים מהממים לעבר האוקיינוס האטלנטי ולעיירה סינטרה השוכנת למרגלות האזור. יש כאן השפעות ניכרות של האדריכלות המורית. המבנים במקום נצבעו מחדש בסוף המאה ה-20 כדי לשמר את החזות הצבעונית השובבה שהייתה קיימת כאן במקור. אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים קטנים אל תפספסו את החווייה הזאת – הם לא ישכחו אותה לעולם.

בסוף היום, תחזרו לליסבון מלאים בתחושה שהפורטוגזים מכנים saudade, המתארת תחושה ייחודית של כמיהה ונוסטלגיה.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

כניסה לארמון פנה (ולגנים) ללא תור (ללא הסעה מליסבון)

אם אתם מתכננים להזמין מלון בסינטרה או השכרת רכב בפורטוגל ומעוניינים להיכנס לארמון פנה אבל לא זקוקים להסעה ליסבון מומלץ להזמין מראש כרטיס בקישור אשר כולל כניסה לארמון פנה (Pena Palace) וגם את עלות הכניסה לפארק שמסביב הכולל אלפיים דונם של גנים, המלאים בצמחייה אקזוטית, זרמי נחל מפותלים וכל מיני הפתעות חבויות, עם הטבה מיוחדת – האפשרות לדלג על התורים בקופות בכניסה.

שעות פתיחה: ארמון: 9:45 – 19:00, כניסה אחרונה ב-18:30. גן: 9:30 – 20:00, כניסה אחרונה ב-19:00. זמני הביקור הטובים ביותר אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים קטנים הם לפני הצהריים.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

ארמון מונסראטה Monserrate Palace

אי אפשר להגיע אל ליסבון עם ילדים בלי לצאת לפחות ליום אחד של טיול לסינטרה המהממת, שהיא אחר ההישגים הארכיטקטוניים הרומנטיים והיפים ביותר של פורטוגל ההיסטורית, מלאה בטירות וארמונות כמו ארמון מונסראטה בו תגלו את מה ששימש במאה ה-16 כבית תפילה ובית פרטי של אצילי פורטוגל. התבוננו בעיטורים המדהימים, טיילו בגינות באתר המורשת העולמית המיוחד הזה, ותוכלו גם להבחין בזני צמחים מיוחדים מכל העולם שהובאו במיוחד לארמון המדהים. שימו לב להשפעות הגותיות וההודיות וקחו את הזמן להריח את הפרחים שנשתלו בהתאם לאזורם הגיאוגרפי.

גם אתם תרגישו כמו דמות מסיפורי האגדות ביער הקסום הזה בעודכם פוסעים בגנים המלאים בצמחייה ופרחים מכל רחבי העולם. יש כאן אגם, מזרקות, מעיינות ומערות ועוד המון דברים קסומים לצלם, אז כדאי להגיע מוקדם ולהזמין כרטיסים מראש – בהזמנת כרטיס מראש בקישור תקבלו כרטיס דיגיטלי לסמרטפון ותוכלו לדלג על התורים הארוכים בקופות בכניסה.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

טירת המורים Castle of the Moors

ארמון המורים המשקיף על גבעות סינטרה הוא מבנה מרשים עם חומות וביצורים שלא רק מספק שיעור היסטורי חשוב ששווה את הביקור אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים שמתעניינים בתקופת ימי הביניים, אלא גם מעניק לכם נוף מדהים של העיר והאזורים שמעבר אליה.

בטירה המדהימה תראו פריטים ארכיאולוגיים עתיקים מתקופת הברונזה, עידן הברזל והתקופה הניאוליטית, וכן את היסודות של בתי המורים, ותגלו פרטים מעניינים מההיסטוריה של הארמון ושל הכיבוש של חצי האי האיברי (פורטוגל וספרד) בידי המורים המוסלמים.

הזמנה מראש של כרטיסים בקישור תאפשר לכם לדלג על התור בכניסה לארמון המורים ממנו תוכלו לזכות בנופים הטובים ביותר של סינטרה ומעבר. הזמן הטוב ביותר לבקר באטרקציה זו הוא לפני הצהריים. שעות פתיחה: 9:30 – 20:00, כניסה אחרונה ב-19:30.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

הארמון הלאומי והגנים של קואלוז

בהזמנת כרטיס מראש בקישור תוכלו לדלג על התור הארוך לקופות הכרטיסים בכניסה ותיהנו מגישה לכל אזורי הארמון הלאומי, שבו תוכלו לחיות מחדש את הפאר השופע של שושלת המלכות של פורטוגל במאה ה-18.טיילו ברחבי הגנים המהממים וגלו את סודותיהם הרבים, באמצעות שבילים דמויי מבוך ותעלה מרוצפת מנצנצת, חוויה שלא כדאי לוותר עלייה אם אתם מתכננים להגיע אל ליסבון עם ילדים קטנים.

בשטח הארמון, הממוקם בקואלוז שמחוץ לליסבון, נמצא גם בית הספר לאמנות רכיבת הסוסים (National School of Equestrian Art) המשמר את הסגנון המסורתי של רכיבת הסוסים הפורטוגזית. בכרטיס שניתן להזמין בקישור כלולה גם כניסה לארמון הלאומי של קואלוז (National Palace of Queluz) וגם כניסה לגני הארמון (הכרוכה בתשלום נפרד).

הזמן הטוב ביותר לבקר הוא לפני הצהריים. שעות פתיחה: 9:00 – 19:00, כניסה אחרונה ב-18:00

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

הארמון הלאומי בסינטרה National Palace of Sintra

זהו הארמון המלכותי שבו מלכי פורטוגל גרו בתקופת ימי הביניים. אם אתם מגיעים אל ליסבון עם ילדים אל תוותרו על ביקור בארמון מלכות אמיתי בו גרו אבירים ונסיכות, הוא נמצא רק נסיעה קצרה מליסבון וללא ספק יצית את דימיונם של ילדים.

פה תגלו את האוסף החשוב ביותר של האמנות האיסלאמית המזוהה עם פורטוגל – אריחי הקרמיקה הצבעוניים המכונים אז'ולז'וש. מומלץ להזמין כרטיס בקישור למטה אשר מקנה לכם גישה מלאה במהלך הטיול בארמון – בקרו בחדר הברבורים, בחדר המגפאי (עורבי נחל), בחדר סמלי האצולה ועוד.

אם אתם מתכננים חופשה בליסבון עם ילדים – או אפילו חופשה בסינטרה – הזמן הטוב ביותר לבקר בארמון זה הוא לפני 12 בצהריים, כי אז הארמון הכי שקט.

שעות פתיחה: 9:30 – 19:00, כניסה אחרונה ב-18:30

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים 

ליסבון בפורטוגל - אטרקציות
דירוג הגולשים 4 (4 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל