פלובדיב בולגריה

פלובדיב (בולגריה) – אטרקציות מומלצות לחופשה משפחתית

פלובדיב היא העיר השנייה בגודלה בבולגריה ואחת היעדים התיירותיים הפופולריים בבולגריה, בזכות היסטוריה עתיקה ומרשימה בעבר וחוויה תרבותית תוססת בהווה. בכתבה זו תמצאו מידע מקיף על פלובדיב למטייל כולל המלצות על טיולים בפלובדיב וטיולים מפלובדיב לאטרקציות תיירותיות בסביבה, טיפים למשפחות שמתכננות להגיע אל פלובדיב עם הילדים ועוד מידע חשוב לתיכנון חופשה בפלובדיב

     הזמנת דילים לפלובדיב        |        טיולים מאורגנים לבולגריה

פלובדיב  (Plovdiv ) היא העיר השנייה בגודלה בבולגריה ואחת הערים העתיקות ביותר באירופה. היא שוכנת במישור רחב, בין רכס הרי רודופי (Rhodope Mountains) בדרום בולגריה והרי הבלקן (Balkan Range) או ה״הרים הישנים״ (Stara Planina) העובר דרך מרכז בולגריה. אפשר לראות את שני הרכסים בימים בהירים. נהר מריצה (Maritsa River) חוצה את העיר בדרכו לדרום-מערב בולגריה לפני שהוא יוצר את הגבול היווני/טורקי לים האגאי. פלובדיב היא יעד תיירותי מפורסם בזכות עצמו וגם משמש כשער לנקודות עניין רבות אחרות. פלובדיב גם נבחרה כבירת התרבות האירופאית לשנת 2019, והיא ידועה גם באירוח יריד פלובדיב הבינלאומי (Plovdiv International Fair) פעמיים בשנה, באתרים העתיקים שלה ובעיר התוססת והמיוחדת והיא מהווה יעד קרוב ואטרקטיבי למטייל הישראלי, לרבות משפחות המגיעות אל פלובדיב עם ילדים לחופשה משפחתית.

חופשה בפלובדיב – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בפלובדיב (בולגריה) – טיפים למטייל

טיסות לפלובדיב (בולגריה) – מה חשוב לדעת

פלובדיב בבולגריה – מלונות מומלצים למשפחות

e-sim וסים לבולגריה – מידע חשוב וטיפים לתקשורת יעילה ומשתלמת

קניית לב בולגרי (המטבע של בולגריה) בנתב"ג

תחבורה בבולגריה – מידע והמלצות למטייל

טיול בפלובדיב

ההיסטוריה של פלובדיב מתחילה בשנת 4,000 לפנה״ס והיא הצליחה לשמר את המורשת התראקית, הרומית והבולגרית של התקופות השונות.  פלובדיב העתיקה, הנחשבת אחת העיירות העתיקות ביותר של אירופה, היא קומפקטית ואפשר ללכת בה ברגל, כאשר הכביש הראשי של הדאונטאון הוא מדרחוב שחסום לתנועת רכבים. שם תמצאו מקבץ מעניין של מבנים בולגריים מחודשים שבהם משתמשים כמוזיאונים, בתי מלון, מסעדות וכד׳ ושווה לבקר בהם אם יש לכם הזדמנות. התיאטרון הרומי (Roman Theatre) הנמצא בקרבת מקום, שהתגלה בשנות השבעים במהלך פרוייקט בנייה, הוא חלק מהמתחם להולכי רגל ואפשר בד״כ למצוא בו סוחרים שמוכרים חפצי אמנות ופריטים אחרים.

סיירו ברחובות המרוצפים הסמוכים לדאונטאון כדי לגלות את כנסיית מרינה הקדושה (St. Marina Church) שיש בה מגדל עץ מיוחד, מסגד מתקופת האימפריה העות׳מנית ובגבעה הסמוכה את המרכז של העיר העתיקה. המרכז העתיק היה בעבר מוקף בחומה ויש בו שער מפורסם. במסעדת פולדין (Puldin Restaurant) הסמוכה יש חדרים מתחת לפני האדמה, שבהם ניתן להתבונן בחומה העתיקה וחפצים היסטוריים. אם תמשיכו במעלה הגבעה, תמצאו עוד בתים ישנים שמשמשים היום כמוזיאונים ואת האמפיתיאטרון הרומי, שממנו אפשר להשקיף על העיר, ובו מתקיימים קונצרטים ואירועים שונים.

במרכז העירוני החדש של פלובדיב (ברחוב המוביל לעיר העתיקה) תמצאו את האיצטדיון הרומי (Roman Stadium) המתוארך למאה הראשונה או שנייה לספירה. היתה לו קיבולת של 30 אלף איש, ולפי החוק הרומי, האיצטדיון היה צריך להושיב לפחות מחצית מהאוכלוסייה, כך שכ-60 אלף תושבים חיו כאן בתקופה הרומית. בנוסף, התיאטרון העתיק היה מסוגל להכיל 6,000 איש, ושוב, לפי החוק הרומי, היה על תיאטראות להושיב לפחות עשירית מהאוכלוסיה בכל פעם. אם אתם מגיעים אל פלובדיב עם ילדים, ניתן ללמוד כאן הרבה מאוד היסטוריה בצורה חוויתית.

כשתלכו לצד השני של המדרחוב, ליד מרכז המידע לתיירים והדואר, תוכלו לראות את האודיאון (תיאטרון) הרומי ואת הפורום (Roman Odeon and Forum). הפורום היה בעיני הרומאים מה שהדאונטאון של היום עבורנו – המקום לקניות וסידורים. לפורום הזה היו שלושה צדדים עם 13 חנויות בכל צד ובנק, ספריה ומוסדות אחרים בצידו הרביעי.

טיולים מודרכים בפלובדיב (עם מדריך מקומי דובר אנגלית)

סיור בעיר העתיקה של פלובדיב

מומלץ להזמין מראש כרטיסים לסיור זה בקישור שבסוף תיאור הסיור.

הסיור מתחיל במרכז המידע לתיירים ברחוב Rayko Daskalov מס׳ 1, שבו תקבלו את הציוד הנדרש ליהנות באופן מלא מהסיור: מדריך שמע ומפה. הנקודה הראשונה היא האיצטדיון הרומי (Roman Stadium). מאוחר יותר תהיה לכם הזדמנות לבקר בשתי אטרקציות תיירותיות בפלובדיב – תיאטרון עתיק בשם קליאנטי (Klianty) ובית למרטין (Lamartine’s house). לאחר מכן, תוכלו לנוח עם ספל קפה או ארוחה במסעדת Paldin, שבה תזכו ל-15% הנחה ותלמדו את כל מה שיש לדעת על מסורת הדרוויש.

כשתהיו מוכנים ותרגישו שמילאתם מצבורים, תוכלו להמשיך בשביל דרך רחוב סברונה (Saborna street) ותיכנסו למוזיאון הכנסייה הארמנית (Armenian Church Museum), שבה תוכלו לראות מסמר וחתיכת לוח עץ עם הקיצור בלטינית INRI (״ישו הנוצרי, מלך היהודים״), שהוצב מעל ראשו של ישו על הצלב. לדעת מומחים, המוזיאון הזה הוא בעליו של אחד האוספים העשירים ביותר בעולם של חפצים הקשורים בהיסטוריה של ארמניה.

לאחר מכן, המשיכו לנבט טפה (Nebet Tepe). כאן תיהנו מנוף יפהפה של העיר בין השרידים. תעברו ברחוב האומנים (Artisans Street) ולעבר השער המזרחי של פיליפופוליס (East Gate of Philippopolis) והבזיליקה הקטנה (Small Basilica). כאן תגלו פסיפס רומי יפהפה. בהמשך הרחוב תוכלו להתבונן בבזיליקה הגדולה (Great Basilica) ובמוזיאון Trakart. הסיור מסתיים במרכז העירוני החדש וחלק מהאיצטדיון הרומי (Roman Stadium) ומכאן תחזירו את מכשיר השמע למשרד הנמצא ליד נקודת הסיום.

הלו״ז המוצע נערך בצורה מעגלית ונועד להיות הנוח ביותר, אך תוכלו להתאים אותו בעצמכם. זהו סיור עצמאי עם מדריך שמע שיספק לכם את כל המידע, כך שאורך הסיור יכול להשתנות לפי צרכיכם, משלוש עד שמונה שעות -אידיאלי במיוחד עבור משפחות המגיעות אל פלובדיב עם ילדים. לכל אורך הדרך תוכלו ללמוד על ההיסטוריה האותנטית של פלובדיב מפי מדריכים מורשים והיסטוריונים בעלי יותר משלושים שנות ניסיון בתחום.

להזמנת סיור מודרך בעיר העתיקה בפלובדיב


סיור בפלובדיב מסופיה של יום מלא

הסיור של היום המלא הזה מתאים למשפחות שמתכננות לינה בסופיה ורוצות לראות את פלובדיב ולחזור לסופיה באותו יום, בלי להסתבך עם תחבורה. הסיור מתחיל בנסיעה של שעתיים מבירת בולגריה סופיה לפלובדיב וממשיך בסיור הליכה מודרך בפלובדיב, בו תגלו את תולדות העיר ואת התרבות בת ה-8,000 של העיר שהייתה מקום מושבן של הציווליזיציה הרומית, הביזנטית, העות׳מנית והבולגרית.

מדריך דובר אנגלית ילווה את הקבוצה לאורך כל היום ויראה לכם את האוצרות התרבותיים והארכיטקטונים המעניינים ביותר של האזור ויספק פרטים על החיים המודרניים בבולגריה.

ראו את האתרים של העיר העתיקה של פלובדיב, כולל המוזיאונים, האנדרטאות ההיסטוריות והבתים מתקופת התחייה הבולגרית המנקדים את הרחובות המרוצפים. גלו את המוזיאון האתנוגרפי (Ethnographical Museum) ואת התיאטרון הרומי המרשים.

להזמנת טיול מאורגן לפלובדיב מסופיה


טיול מודרך בפלובדיב ברגל עם מדריך מקומי

נצלו את החופשה שלכם בפלובדיב עד תום עם סיור עירוני מודרך באחד היישובים העתיקים ביותר בעולם.  החוויה כוללת טיול רגלי במרכז פלובדיב של שעתיים, בו תוכלו ללמוד עובדות היסטוריות רבות וסיפורים בזמן שאתם מגלים את אחד האזורים התיירותיים המעניינים ביותר.

התבוננו בתיאטרון הרומי ובחלקים מהאיצטדיון הרומי. לכו לאורך המדרחוב הארוך ביותר של אירופה, גלו את האזור המחודש המרהיב עם הבתים הצבעוניים המיוחדים שלו מהמאה ה-19. אם אתם מתעניינים בהזמנת טיול בפלובדיב עם הילדים בליווי מדריך מקומי, מומלץ להזמין כרטיסים בקישור מראש ולקבוע את הסיור הזה ליום הראשון של החופשה בפלובדיב – כך תוכלו להכיר את המיטב של אטרקציות תיירותיות בפלובדיב ותוכלו להחליט עם כל בני המשפחה לאן תירצו לחזור בהמשך.

להזמנת סיור מודרך בפלובדיב ברגל


סיור אטרקציות בפלובדיב של שעתיים

בסיור מודרך בפלובדיב של שעתיים תבקרו בכמה מן האטרקציות הכי פופולריות בפלובדיב. תסיירו בעיר העתיקה – שמורה ארכיטקטונית והיסטורית השוכנת על שלוש הגבעות (Three Hills) הבתים הציוריים מתקופת התחייה הלאומית הבולגרית ניצבים ליד השרידים העתיקים וקרוב לכנסיות הרנסאנס

בסיור זה תוכלו לראות את התיאטרון הרומי מהמאה השנייה, שהוחזר לקדמותו ומשמש היום למופעים ופסטיבלים שונים. הטיול ממשיך לעבר האיצטדיון הרומי (Roman Stadium) שנחפר באופן חלקי ולמסגד Djumaya

בסיום, תלכו לאורך מדרחוב הקניות המקסים והארוך ותמצאו לאורכו שלל בתי קפה וחנויות. תוכלו להרגיש את האווירה הרגועה של העיר הנהדרת הזו. לאחר עבודות שיקום נרחבות ב-2014, המדרחוב הראשי של פלובדיב הוא כיום הארוך ביותר באירופה והוא מלא בהמון בתי קפה וחנויות. אם אתם מתכננים חופשה קצרה בפלובדיב ורוצים לראות את המיטב של העיר בסיור מודרך קצר ולעניין זהו הפיתרון עבורכם.

להזמנת טיול אטרקציות בפלובדיב


אמנות בפלובדיב – סיור מודרך ברובע קפאנה

צללו אל תוך ההיסטוריה הססגונית והאווירה התוססת של רובע קפאנה בפלובדיב בסיור הליכה של שעתיים.

המקומיים מכנים את האזור ״המלכודת״ והוא משמש כמוקד היצירתי של פלובדיב כבר למעלה מ-500 שנה, כאשר אמנים ואנשי מלאכה ממלאים אותו.

הצטרפו למדריך מקומי כדי ללמוד על תולדות האזור וכיצד הרובע שמר על אופיו האמנותי במהלך השנים. בקרו בבתי מלאכה שונים ובגלריית אמנות עכשווית. צפו באומנים בעבודתם ולמדו כמה תכסיסי ייצור. נצלו את ההזדמנות לבחון את המיומנויות של עצמכם בפעילות יצירה מקומית. (אם אתם מגיעים אל פלובדיב עם הילדים תמצאו בקלות פעילות יצירה מתאימה למשפחה)

להזמנת סיור אמנות בקפאנה בפלובדיב


טיולים מאורגנים מפלובדיב ליעדים בבולגריה (עם מדריכים מקומיים)

סיור מודרך מפלובדיב בווליקו טרנובו, ארבנסי וכנסיית שיפקה

בסיור היום המלא הזה מפלובדיב תתחילו את הסיור עם עצירה בכנסיית ההנצחה בשיפקה, כנסייה אורתודוקסית בולגרית יוצאת מן הכלל שנבנתה בשלהי המאה ה-19 למרגלות רכס הרי הבלקן.

בהמשך, תחצו את מעבר שיפקה (Shipka Pass) המוביל לאחד מציוני הדרך ההיסטוריים המדהימים ביותר בבולגריה – וליקו טרנובו Veliko Tarnovo – בירת בולגריה לשעבר. העיירה שובת הלב מושכת אליה מבקרים רבים הנמשכים אליה בשל האלמנטים הארכיטקטוניים והנופים היפים.

העצירה הראשונה בוליקו טרנובו היא מצודת צארבץ (Tsarevets Fortress), מבצר ימי ביניימי היושב על גבעה. צאו לסיור לאורך רחוב טורנובו (Turnovo Street) המקסים, רחוב גורקו (Gourko Street) הציורי ורחוב Samovodska Charshiya שבעיר העתיקה, המלא בחנויות המוכרות מיני עבודות יד ומזכרות.

שבו לארוחת צהריים לפני שתמשיכו לכפר הסמוך ארבנסי (Arbanasi) שהוא אחת האטרקציות ההיסטוריות הפופולריות של בולגריה.

הכפר ידוע בעיקר בשל הכנסיות מהמאה ה-17 וה-18 ודוגמאות של אדריכלות בסגנון התחייה הלאומית של בולגריה. ראו את הכנסייה העתיקה ביותר בכפר, כנסיית הבשורה של ישו (Nativity of Christ) מהמאה ה-17. בתוך הכנסייה המרשימה הזו נמצאת גלריית אמנות מקורית הכוללת ציורי קיר עם כמות נכבדת של דמויות ריאליסטיות וסצנות תנ״כיות שצויירו בידי אמנים לא ידועים במהלך הדורות.

התחנה האחרונה היא במוזיאון בית Konstantsalieva  שנבנה במאה ה-17 ושוקם מאוחר יותר בסגנון התחייה הלאומית הבולגרית. המוזיאון משקף את עושרם של הבעלים, אך גם את תשומת הלב לפרטים ואת איכות עבודת היד באותה תקופה.

להזמנת טיול מאורגן מפלובדיב בווליקו טרנובו וארבנסי


טיול מודרך מפלובדיב – מנזר בצ׳קובו ומצודת אסן Asen

סעו להרי רודופי הדרמטיים בסיור מאורגן  של חצי יום מפלובדיב כאשר אתם עוברים בעיירה היפה אסנובגראד (Asenovgrad), שבה נמצאים שרידיה של מצודה מרשימה שהייתה שייכת למלך איוואן אייסן, שליט הממלכה הבולגרית השנייה. בקרו בכנסיית האם הקדושה (Church of the Holy Mother of God) מהמאה ה-13 והתפעלו מהסמלים הדתיים ההיסטוריים וחריטות האבן. תיהנו ממראות פנורמיים של נוף ההרים ותלמדו מדוע המבצר נהייה חשוב בימי הביניים וכיצד הוא נכבש בידי צבאות מסע הצלב השלישי.

לאחר מכן, פנו למנזר בצ׳קובו (Bachkovo Monastery) הציורי השרוי עמוק בהרים. המנזר הוקם בשנת 1083 והוא אחד המקומות הקדושים ביותר בתולדות בולגריה. הכנסייה הראשית מכילה סמל דת יקר של מרים הבתולה משנת 1310 שע״פ האגדה יכולה לחולל נסים. תתרשמו מכנסיית המלאכים (Church of the Archangels) מן המאה ה-12 וציורי השמן שלה מן המאה ה-19.

חדר האוכל של המנזר, בעל ציורי הקיר היפים מ-1643 הוא אטרקציה נוספת. בציור הקיר ״אחרית הימים״, תתבוננו בדמויות של נזירים קדושים ופילוסופים מהעת העתיקה כמו סוקרטס, אריסטו ודיוגנס. התפעלו מציור הקיר המהמם בקיר החיצוני של חדר האוכל, המייצג מבט מגבוה על המבנים הסובבים.

הסיור במנזר מסתיים בכנסיית ניקולא הקדוש (Church of Saint Nikola), שנבנתה בין 1834-1837, אך שוחרי הטבע יכולים להמשיך בהליכה קצרה לעבר שמורת הטבע ״החומה האדומה״ (“Red Wall” nature reserve) ולהמשיך בטרק לעבר מפל המים היפהפה השוכן כרבע שעה מהקלויסטר – מומלץ מאוד עבור משפחות המגיעות אל פלובדיב עם ילדים גדולים מספיק להליכה בטבע.

להזמנת טיול מאורגן מפלובדיב למנזר בצ׳קובו ומצודת אסן


סיור מפלובדיב לעמק הוורדים ועמק המלכים התראקים

העצירה הראשונה בסיור יום המלא הזה הוא מוזיאון הוורדים (Rose Museum) בקאזאנלק (Kazanlak) המציג תערוכות הקשורות בקציר ורדים ובייצור שמן ורדים מבולגריה. זהו המוזיאון היחיד בעולם המוקדש כולו לייצור שמן ורדים, מוצר בולט מאוד בתרבות הבולגרית.

התחנה הבאה היא במוזיאון היסטורי מקומי המוקדש למורשת התרבותית העשירה של אזור קאזאנלק, וכולל קברים מעמק השליטים התראקים (Valley of the Thracian rulers). בקאזאנלק, גלו רפליקה של "הקבר התראקי בקאזאנלק" (Thracian Tomb of Kazanlak), אתר מורשת תרבותי, מרשים בשל ציורי הקיר מהמאה הרביעית לפנה״ס. ציורי הקיר השמורים בצורה יוצאת דופן ומצב המבנה המקורי מעידים על התרבות העשירה והאמנות הציורית של תראקיה ההלניסטית. אח"כ תיהנו מארוחת צהריים במסעדה מסורתית בקאזאנלק, הכוללת מנות מקומיות ויין.

תמשיכו לקבר סאותס השלישי (Golyama Kosmatka Thracian tomb), אחד התילים הגדולים ביותר שנמצא אי פעם באזור הבלקן, המתוארך לסוף המאה החמישית לפנה״ס. ארכיאולוגים מאמינים שזהו קברו של המלך התראקי הגדול, סאותס השלישי.

העצירה האחרונה של הסיור היא בכנסיית שיפקה (Shipka Memorial Church) שהיא כנסיה רוסית – אורתודוקסית שנבנה בין 1885-1902 בעיירה שיפקה שלמרגלות הרי הבלקן. מתחם מצבת שיפקה (Shipka Monument complex) מוקדש לחיילים הרוסים, אוקראינים ובולגרים שלחמו למען שחרור בולגריה במלחמת רוסיהטורקיה בשנים 1877-78.

אם אתם מתכננים חופשה בפלובדיב עם הילדים ורוצים לצאת מהעיר ולראות טבע והיסטוריה, ולא מעוניינים להזמין השכרת רכב בבולגריה או להסתבך עם תחבורה ציבורית, זוהי אפשרות מומלצת.

להזמנת טיול מודרך מפלובדיב לעמק הוורדים


תולדות קופריבשטיצה ומבניה – טיול מודרך מפלובדיב

בקרו בעיירה המקסימה קופריבשטיצה (Koprivshtitsa) וגלו את ההיסטוריה המרתקת ואת הסגנון האדריכלי האותנטי של המאה ה-19 בבולגריה.

קופריבשטיצה הייתה ליבו של "מרד אפריל" והמקום הראשון בבולגריה שהתנגד לשליטה העות׳מנית. אפשר עדיין להרגיש בה את האווירה של תקופת התחייה הלאומית של בולגריה מהמאה ה-19 ויש בה מעל 380 אנדרטאות ארכיטקטוניות מאותה תקופה, כשרובן הוחזרו למראה המקורי שלהן. גלו את האדריכלות העירונית ובקרו באחד מן המוזיאונים הרבים שבהם תוכלו להתרשם מהאוסף העצום של אוצרות אתנוגרפיים, הכולל כלי נשק עתיקים, תלבושות לאומיות מפורטות ותכשיטים מהממים.

העיירה ההיסטורית היפה שוכנת בראש רכס הרי סרדנה גורה (Sredna Gora mountains) ומשקיפה על נהר טופולניצה (Topolnitsa River) היפהפה. תיהנו מארוחת צהריים עצלה על גדות מימיו השלווים של נהר טופולניצה ושאפו לריאותכם את הנוף הכפרי הבולגרי לפני החזרה לפלובדיב בערב. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בפלובדיב עם ילדים ורוצים להכיר גם תרבות בולגרית והיסטוריה מעניינת מחוץ לפלובדיב בלי להסתבך באוטובוסים עם המשפחה, זהו פיתרון מצויין.

להזמנת טיול מפלובדיב לקופריבשטיצה


סיור יין מפלובדיב – יום מלא

גלו את אזור היין של מערב תראקיה בבולגריה בסיור בן 8 שעות מפלובדיב. הסיור מתחיל באיסוף בבית המלון בפלובדיב. תצטרפו למדריך סיורים פרטי, תלמדו את תולדות האזור, ובעיקר על סצנת היין החדשה באזור הציורי הזה. בקרו בשני יקבים בדרך ותטעמו יין בולגרי.

בשני היקבים, תטיילו ביקב, תלמדו על תהליך ייצור היין ותטעמו מטעמים בולגריים. יש גם עצירה באטרקציה תרבותית שהיא חלק מהלו״ז, והיא תעניק לכם תחושה של השורשים ההיסטוריים העמוקים שקיימים בחלק הזה של בולגריה.

ארוחת צהריים במסעדה מקומית תכיר לכם את המטעמים המקומיים לפני היקב האחרון שבו תבקרו. הסיור מסתיים בהסעה חזרה לבתי המלון בפלובדיב.

להזמנת טיול יין מפלובדיב


טיול מאורגן מפלובדיב למקדש התראקי בסטרוסל ועיירת הנופש חיסריה

בשנים האחרונות ארכיאולוגים גילו גילוי מסעיר ליד הכפר סטרוסל הנמצא במרכז בולגריה – בית קברות ענק של מקדש שהשתייך ככל הנראה למלך תראקי קדום, אולי סיטלקס הראשון, המלך הראשון של האימפריה התראקית הגדולה.

בסיור מודרך של 5 שעות שמתחיל באיסוף מבית המלון בפלובדיב, קודם תעצרו לבקר במקדש ומשם תמשיכו לחיסריה, עיירת נופש קטנה שמפורסמת בשל מעיינות המים החמים שלה. העיירה שוכנת ליד הרי סרדנה גורה (Sredna Gora) ונהנית מאקלים מאוד מתון ומלמעלה מעשרים מעיינות מים מינרלים חמים.

מקדש סטרוסל (Starosel Temple) מתוארך למאה הרביעית או החמישית לפנה״ס. האתר המרשים הזה ידוע גם כמתחם הפולחן התראקי של סטרוסל (Starosel Thracian Cult Complex), מאחר שמצבות רבות נתגלו בסביבת המקדש המרכזי.

חיסריה היא אחת משלוש אתרי ספא בינלאומיים ידועים בבולגריה, והיא מוכרת גם בגלל המעינות החמים וגם בשל השרידים הרומיים העתיקים שאפשר לראות בה. השרידים נראים בכל מקום וכוללים מבני ציבור, אמפיתיאטרון קטן, את מקום המגורים של חיל המשמר הרומי ואת המצודה הרומית השמורה ביותר במדינה.

סיירו בגנים הירוקים של העיירה ובקרו במעיינות המים החמים, המזרקות והשרידים. אם אתם מתכננים חופשה בפלובדיב עם ילדים קטנים, שימו לב – לפני רחצה במעינות חמים עם הילדים עליכם לבדוק מבחינה רפואית כמה זמן מותר לילדים להיות במי הספא, לפי גיל הילדים וחום המים.

להזמנת טיול מודרך מפלובדיב למקדש התראקי בסטרוסל ועיירת הנופש חיסריה


טיול מאורגן מפלובדיב ל"גשרים הנפלאים", מנזר באצ׳קובו ומצודת אסן

התחילו את הסיור מפלובדיב במצודה המרשימה הקרובה לעיירה המקסימה אסנובגראד (Asenovgrad). גלו את שרידי מצודת איוון אייסן המרשימים וגלו כנסייה מהמאה ה-12 שעליה מצויירים סמלי דת וכיתוב מאבן שנחרט ע״י המלך עצמו.

המשיכו את הסיור עם נסיעה למנזר בצ׳קובו (Bachkovo monastery) הציורי, השני בגודלו בבולגריה ובן למעלה מאלף שנה בו תתרשמו מציורי הקיר של המנזר.

סיימו את הטיול בביקור ב״גשרים הנפלאים״ (Wonderful Bridges). הגשרים השוכנים בהרי רודופי (Rhodope Mountains) המהממים, מתנשאים לגובה של 1,450 מ׳ מעל גובה פני הים, ותוכלו להתרשם מגשרי השיש הייחודיים שנוצרו מפעילות שחיקה של מה שהיה פעם נהר גבוה. בקיץ, הזיפליין (קו האומגה) הארוך ביותר בחצי האי הבלקני (240 מטרים) נמתח בין שני הגשרים ופתוח למטיילים ההרפתקניים – אם אתם מגיעים אל פלובדיב עם ילדים קטנים היו מודעים לכך שהם לא יוכלו לגלוש באומגה.

להזמנת טיול מודרך מפלובדיב למנזר בצ׳קובו ומצודת אסן


טיול מפלובדיב למנזר רילה – אבן החן האדריכלית של בולגריה

מנזר רילה Rila Monastery שוכן בגובה של 1,147 מ׳ על גדות נהר רילסקה (Rilska River) ברכס ההרים הגבוה ביותר בחצי האי הבלקני. המנזר נוסד במאה העשירית ע״י הקדוש הנזיר איוואן רילסקי, ונחשב לאתר המפורסם ביותר של בולגריה.

המנזר, שנבנה בין 1816-1847, ידוע גם כמקום המפלט הקדוש של רילה (Holy Rila Retreat) ונחשב למונומנט המרשים ביותר מתקופת התחייה הלאומית הבולגרית ולפסגת הגאונות הבולגרית מבחינה רוחנית, תרבותית, אמנותית ואדריכלית ובשל בנייתו ועבודת העץ שבו.

התחנה הראשונה במנזר היא הכנסייה הראשית, בשורת הבתולה (Nativity of the Virgin) המעוטרת בדקדקנות עם ציורי קיר מבפנים ומבחוץ. הכנסייה משכנת את השרידים הקדושים של הקדוש איוואן רילסקי וכן את מצבת בוריס השלישי, המלך הבולגרי האחרון. ליד המקדש העיקרי מצא המבנה היחיד ששרד מהמאה ה-14: מגדל Hrelyu. המבנה המבוצר הזה הוצב ע״י האדון הפיאודלי Hrelyu בשנת 1334.

קפלת הטרנספיגורציה (Transfiguration Chapel) בקומה העליונה מכילה ציורי קיר בעלי ערך מהמאה ה-14. במוזיאון המנזר תראו צלב מרשים מעץ שגולף ע״י הנזיר רפאיל. יצירת האמנות המיוחדת הזו מציגה 36 סצנות תנ״כיות וכ-600 דמויות הקטנים כגרגיר אורז.

לפני הביקור במנזר תהיה לכם אופציה לארוחת צהריים במסעדה היושבת מעל נהר רילסקה (Rilska River) ולנסות את אחד המאכלים המקומיים: דג טרוטה מטוגן או על הגריל.

להזמנת טיול מודרך מפלובדיב למנזר רילה


טיול פרטי מפלובדיב לקופריבשטיצה

הסיור מתחיל בתשע בבוקר עם איסוף בבית המלון ונסיעה לעיירה המקסימה קופריבשטיצה. שם תגלו שהיא מלאה בהיסטוריה מרתקת ובאדריכלות אותנטית מהמאה ה-19.

תבלו את היום בסיור בעיירה הציורית הקטנה השוכנת במרכז בולגריה בין מדרונות רכס הרי הבלקן (Stara Planina). בבתי המוזיאון מתקופת התחייה הבולגרית תגלו עבודות אמנות, תבליטים גיאומטריים, פריטים ארוגים, רקמה, תלבושות לאומיות ותכשיטים בולגרים טיפוסיים, וכן ריהוט אותנטי מלפני 150 שנה.

תלמדו על ההיסטוריה הבולגרית הדרמטית ממדריך מקצועי ותהיה לכם הזדמנות לבקר בבתים המקוריים של גיבורי "מרד אפריל". מאוחר יותר יעמוד לרשותכם זמן חופשי לארוחת צהריים במסעדה מסורתית מקומית, כאשר החזרה לפלובדיב תהיה בסביבות 17:00.

להזמנת טיול פרטי מודרך מפלובדיב לקופריבשטיצה


סיור פרטי להרי רודופי מפלובדיב

שילוב של יופי טבעי ומורשת תרבותית בולגרית מחכה לכם בסיור מודרך של 6 שעות בהרי רודופי. הסיור מתחיל באיסוף ע״י מדריך בבית המלון  בפלובדיב בתשע בבוקר. משם תמשיכו לעבר רכס ההרים והעצירה הראשונה היא בשרידי מבצר Asen מתקופת ימי הביניים, השוכן במקום המציע נופים פנורמיים והזדמנות נהדרת לצילומים.

משם, תמשיכו לכפר בצ׳קובו (Bachkovo) הקטן שבו תבקרו במנזר השני בגודלו בבולגריה. המקום הזה נחשב למונומנט חשוב בעולם האדריכלות הנוצרית וזהו אחד המנזרים העתיקים ביותר באירופה של הדת המזרח-אורתודקוסית הנוצרית. המנזר מפורסם בשל סמל מריה הבתולה המתוארך למאה ה-14 שנחשב לנס ע"י הנוצרים ומושך אליו אלפי עולי רגל מדי שנה.

לאחר מכן תצאו לטרק בהרים בשביל שמתחיל ממש ליד המנזר. הטרק הוא באורך של כשעה או שעתיים וברמת קושי בינונית, ואיננו מומלץ למשפחות שמגיעות אל פלובדיב עם ילדים קטנים. הטרק לוקח אתכם דרך שבילים יפהפיים כאשר בסופו תשבו לארוחת צהריים במסעדה מסורתית מקומית וחזרה לפלובדיב ב-15:00.

להזמנת טיול פרטי להרי רודופי מפלובדיב


טרק מפלובדיב בשבעת אגמי רילה

בלו את היום בטרק בפארק הלאומי רילה (Rila National Park), התפעלו מהנוף היפהפה הכולל אגמי קרחונים ופסגות הרים. רכס הרי רילה, השוכנים בתוך הפארק, הם הנקודה הגבוהה ביותר בבולגריה ובחבל הבלקן.

בסיור של יום מלא, תראו מדוע אזור שבעת אגמי רילה (7 Rila Lakes) הוא יעד מסלולי הטרק הפופולרי ביותר ברכס הרי רילה, ואחד היעדים הפופולריים לטיולי משפחות בבולגריה. סעו ברכב לבקתת פיונרסקה (Pionerska hut) ועלו על רכבל לבקתת אגמי רילה. משם, תצאו במסלול סיבובי של שבעת אגמי רילה ותגלו את יופיים המושלם של האגמים והפסגות המתנשאות.

האגם הראשון שתגיעו אליו הוא אגם ״הכלייה״ (The Kidney) ואחריו אגם ״העין״ (The Eye) שהוא האגם העמוק ביותר בבולגריה. לאחר מכן, תסעו ל״דמעה״ (The Tear) – האגם הגבוה ביותר. מכאן נשקפים נופים משגעים של כל האגמים הסובבים ורכס הבלקן.

לאחר אתנחתא בראש ההר, תמשיכו לגלות את שאר האגמים בדרך למטה. העצירה הבאה היא באגם הגדול ביותר, ״התאומים״ (The Twins), ולאחריו ה״תלתן״ (Trefoil), ״אגם הדגים״ (The Fish Lake) ו״האגם התחתון״ (The Lower Lake), האוסף מים מששת האגמים האחרים.

הטרק מסתיים בבקתת אגמי רילה, שם תסעו ברכבל חזרה לבקתת פיונרסקה לפני החזרה לפלובדיב. שימו לב – טראק זה הוא טיול רגלי ארוך בטבע שלא יתאים למשפחות שמתכננות להגיע אל פלובדיב עם ילדים קטנים.

להזמנת טרק מפלובדיב לשבעת אגמי רילה

עוד מידע על פלובדיב למטייל

בזמן שאתם בפלובדיב, תוכלו לקבל עזרה ועוד מידע על העיר באחד משני מרכזי מידע לתיירים הנמצאים בעיר. הראשון נמצא במרכז העיר בין בית הדואר לבין האודיאון (Odeon). אם אתם מגיעים אל פלובדיב ברכבת או אוטובוס דרך תחנות Ugh או Rhodopi, זה אחד הבניינים הראשונים שתראו במרכז העיר. מרכז המידע השני נמצא בעיר העתיקה ברחוב הראשי (Saborna St), מעט לפני המוזיאון האתנוגרפי (Etnographic museum) וכנסיית קונסטנטין ואלנה הקדושים (Church of Saint Konstantin and Elena). יש חלון מידע בתוך תחנת הרכבת עם מפה שמודבקת על הקיר כך שתוכלו לצלם אותה.

מרכזי מידע לתיירים יכולים לעזור לכם עם מידע רב על פלובדיב למטייל, כולל מפות עירוניות, מידע על קונצרטים, לוחות זמנים של אוטובוסים ורכבות ומציאת מקום לינה. עובדים רבים של מרכז המידע לתיירים בעיר העתיקה לא יודעים אנגלית כך שיהיה קשה לקבל מהם מידע. יש גם אינטרנט חינם בתחנות הרכבת והאוטובוס שיעזור לכם לחפש מידע על פלובדיב.

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל