המרת מט"ח

קניית לב בולגרי (המטבע של בולגריה) בנתב"ג

עומדים לטוס לבולגריה? אחד מהדברים שתצטרכו לדאוג להם זה כמובן לקנות לב בולגרי Bulgarian lev שהוא המטבע הרשמי של בולגריה, הנקרא גם לבה בולגרית לעיתים. יש מגוון רחב של אופציות לקניית לב בולגרי, במאמר הבא ננשווה אותן עבורכן ונסביר כיצד להזמין בתנאים הנוחים ביותר שטרות לב בולגרי שיחכו לכם בטרמינל בנתב"ג לפני הטיסה לבולגריה במינימום עלויות וטירחה

   טיולים מאורגנים לבולגריה    |    דילים לבורגס    |    דילים לבאנסקו

בולגריה היא אחד מהיעדים המפתיעים ביותר שכובשים את ליבם של הישראלים בשנים האחרונות וגורמים להם לצאת בהמוניהם לטיולים במזרח אירופה. בין אם אתם רוצים ללכת להכיר את בורגס, ורנה או סופיה התוססת, או מעוניינים לצאת לטיול בין ההרים הגבוהים של של בולגריה ולהנות בחופשת סקי מיוחדת במינה, כל האפשרויות עומדות לרשותכם במרחק טיסה קצרה במיוחד מישראל ואתם רק צריכים לבחור איך ליצור את הטיול המושלם שלכם.  אבל רגע לפני שאתם עולים על המטוס חשוב לברר איך אתה משיגים לב בולגרי (BGN), המטבע המקומי בבולגריה, על מנת לחסוך לכם התעסקות מיותרת במהלך הטיול עם החלפת כספים.

השירות האינטרנטי החדש של חברת FlyMoney מאפשר לכל ישראלי אשר רוצה לצאת מגבולות המדינה, להגיע לשדה התעופה בן גוריון כאשר הכסף שהוא צריך לטיול כבר ממתין לו בנתב"ג (בסניף בנק הפועלים בטרמינל 3 או 1). כאשר אתם רוצים לקנות לב בולגרי לחופשה בבולגריה, אבל לא מעוניינים לבזבז זמן לפני הטיול על סידורים וקניית מט"ח, אתם יכולים להזמין דרך שירות זה שטרות לב בולגרי בכמות הנדרשת אשר ימתינו לכם בטרמינל עוד לפני העלייה למטוס, ויש לשירות הזה עוד יתרון משמעותי חוץ מהחיסכון בזמן והעלויות האטרקטיביות בהזמנת מט"ח לנתב"ג אונליין – הוא גם מאפשר לכם לפצל לתשלומים את סכום הרכישה

בכדי להזמין במהירות ובקלות לב בולגרי לשדה התעופה, יש להשתמש בתיבת ההזמנות של FlyMoney, הנמצאת כאן למטה – ייתכן שתצטרכו לגלול את התיבה ימינה או שמאלה כדי לראות את כל השדות בתיבה ולהשלים את ההזמנה –



חופשה בבולגריה – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בבולגריה – השוואת מחירים וטיפים חשובים

טיסות לבולגריה – השוואת מחירים, טיפים ועצות

סים ו-eSIM לבולגריה – מידע חשוב וטיפים לתקשורת יעילה ומשתלמת

מלונות מומלצים בבולגריה למשפחות עם ילדים

תחבורה בבולגריה – מידע והמלצות למטייל

לקניית מט"ח לחופשה בעזרת FlyMoney (ניתן לעשות זאת באמצעות במנוע שלהם כאן למעלה) יש מספר יתרונות:

היתרונות של הזמנת לב בולגרי (BGN) לשדה התעופה

בדרך כלל טיולים לבולגריה הם טיולים קצרים מאוד, שדוחסים לתוכם פעילויות רבות מאוד. לכן לא כדאי לבזבז את הזמן היקר שלכם על חיפוש של חלפני כספים  בשדה התעופה בבולגריה או ברחוב במהלך הטיול. בדיוק מסיבה זו, עדיף להזמין לב בולגרי שימתין להם בטרמינל בשדה התעופה, במועד הנדרש ובכמות שאתם צריכים לטובת הטיול שלכם. רגע לפני העלייה למטוס תוכלו לאסוף את הכסף בעמדת בנק הפועלים בנתב"ג (בתור מקוצר מיוחד) ולשלם על החלפת הכספים בתשלומים נוחים שיהפכו את הטיול שלכם לכלכלי הרבה יותר.

בנוסף לכך, כאשר אתם מזמינים לב בולגרי ישירות לשדה התעופה אתם יכולים להיות בטוחים שאתם מקבלים אותו בדלפק בנק הפועלים, בעלויות זולות יותר מאשר קניית מט"ח בשדה התעופה ללא הזמנה מראש, כאשר כל המטבעות והשטרות הם מקוריים, מאחר והשירות מופעל בפיקוח משרד האוצר. וכך לא תמצאו את עצמכם מסתבכים עם רשויות החוק בבולגריה תוך ניסיון לשלם בכסף מזויף.

קניית לב בולגרי בדואר ישראל

רכישת מטבעות דרך דואר ישראל בדרך כלל, היא אחת מן האפשרויות המקובלות ביותר שעולות בקרב מטיילים. לצד זאת, רגע לפני שאתם מתכננים לגשת לסניף הדואר הקרוב בשביל לרכוש לב בולגרי לנסיעה שלכם תדעו כי בסניפי הדואר לא תוכלו למצוא מטבע מסוג זה. אומנם, חברת דואר ישראל משווקת שירותי מטבע ללב בולגרי, אך אלו הם שירותים בהזמנה מראש והם לא תמיד זמינים ללקוחות בשל מחסור. זהו פיתרון שלמעשה מחייב אתכם להגיע במיוחד לדואר ולהמתין בתורים ארוכים במיוחד, במקום פשוט לאסוף את הכסף בשדה התעופה לפני הטיסה, את ההזמנה תצטרכו בכל מקרה לבצע מראש. לכן, לא מומלץ להסתמך על שירותי חברת דואר ישראל במקרה של קניית לב בולגרי.

רכישת לב בולגרי בבנק

האופציה השנייה מבחינת מטיילים רבים שנוסעים לבולגריה לרכישת לב בולגרי היא דרך סניף הבנק המקומי.  בחלק מסניפי הבנקים תוכלו למצוא בהזמנה מראש או בכמות מוגבלת מאוד מט"ח בולגרי זמין לרכישה. אולם חשוב לזכור שזה הוא לא מטבע שנעשה בו שימוש באופן קבוע במערכת הבנקאית שלנו במדינת ישראל, לכן סביר להניח שיהיה לכם יותר קשה למצוא לב בולגרי בכמות המספיקה לכם לכל ימי הטיול שלכם. כמו כן חשוב לזכור שכשאתם מזמינים לב בולגרי לסניף הבנק אתם צריכים להגיע פיזית ולאסוף את השטרות, על חשבון זמנכם הפרטי וטרם הנסיעה, ושהבנקים לוקחים עמלות גבוהות על המרת מט"ח.

קניית לב בולגרי בצ'יינג'ים

ברחבי הארץ פרוסים סניפים רבים של חנויות להחלפת כספים אשר מציעות לכם לקבל שירותים בזמינות גבוהה מאוד. אבל במקרה של קניית לב בולגרי, אתם עומדים בפני שני אתגרים שיהפכו את הרכישה בסניף צ'יינג' ללא יעילה. ראשית לא בכל הסניפים יש זמינות מלאה של לב בולגרי ולכן ייתכן שזו בכלל לא אפשרות רלוונטית מבחינתכם. שנית חשוב לזכור שברוב המיקרים החלפת כספים בסניף change היא החלפה יקרה יותר מאשר כל אופציות החלפת כספים אחרת. בכל מקרה – גם כאן, תצטרכו לצאת מהבית במיוחד כדי לאסוף את הלב הבולגרי במקום שהוא ימתין לכם בנתב"ג לפני טיסה

קניית לב בולגרי בשדה התעופה

לאחר שסקרנו בפניכם את כל האופציות הקיימות והמוכרות לרכישת לב בולגריה אנו רוצים לספר לכם על האפשרות לרכוש מטבעות חוץ בשדה התעופה עצמו. כיום, ניתן להזמין לב בולגרי לשדה התעופה, ללא צורך להמתין בתורים ארוכים, או לבזבז זמן יקר לפני הנסיעה על מנת לעבור בבנק או בדואר ולחפש את תנאי ההמרה הנוחים ביותר. אתם יכולים להזמין את הלב הבולגרי בצורה קלה מאוד ומהירה אשר מתרחשת כל כולה דרך תיבת שלמעלה בדף זה, המאפשרת לכם להזמין מט"ח מבלי לצאת מהבית. המחירים יהיו יותר זולים מאשר אילו שתקבלו בדוכני המרת מט"ח בנתב"ג, לא תצטרכו להוציא כסף מראש, ותוכלו לפרוס את העלות של רכישת לב בולגרי לתשלומים בכרטיס האשראי ולהקל על כל הוצאות הטיול. כשתגיעו לעמדת בנק הפועלים בנתב"ג כדי לאסוף את הכסף שהזמנתם, תגלו שאפילו עומד לרשותכם תור מיוחד ומקוצר לאיסוף מט"ח שהוזמן מראש וכך תמתינו פחות בתור ותשלמו פחות מאילו שלא הזמינו מראש.

לאחר רכישה של סכום הכסף הדרוש לכם לטיול, תוכלו אפילו לבקש את פירוט השטרות הרצוי לכם כך שיהיה לכם הכי נוח להתנהל במהלך הטיול. אתם לא תוכלו אומנם לוודא שהבקשה שלכם תתבצע באופן מלא, אך יהיה לכם מושג כלשהו לגבי אותם השטרות שתקבלו ביום הטיול.

לב בולגריה – אילו שטרות ומטבעות קיימים?

הלב הוא המטבע הרשמי של בולגריה החל משנת 1881, ומאז הוא עבר כמה וכמה גלגולים עד לימינו אנו. שוויו של לב בולגרי אחד הוא 1.97 שקלים ישראלים (ביום כתיבת המאמר).

השטרות הבולגרים הקיימים כיום הם: שני לב, חמישה לב, 10 לב,  20 לב, 50 לב ו100 לב. המטבעות הבולגרים הקיימים כיום: לב אחד, שני לב, 1 סטוטינקי, 2 סטוטינקי, 5 סטוטינקי, 10 סטוטינקי, 20 סטוטינקי, 50 סטוטינקי.

כמה כסף להזמין לטיול לבולגריה?

אז אחרי שסיפרנו לכם את כל מה שהיה ידוע לנו על הזמנת לב בולגרי לטיול שלכם, כל מה שאתם צריכים לדעת הוא כמה כסף בדיוק נחוץ לכם לטובת הטיול כולו. למרות שמדובר בהחלטה אישית למדי, אשר תלויה בסגנון הטיול שאתם רוצים ליצור, סוג המלונות שתישנו בהם, ואפילו כמות האטרקציות שאתם מתכננים לבקר בהם, יש מינימום של כסף בולגרי שאתם חייבים להחזיק במהלך הטיול.

באופן כללי המחירים בבולגריה ממש נמוכים ביחס לכל מדינות אירופה האחרות. כאשר מדובר על הזמנת אוכל למשל, חצי ליטר בירה יכול לעלות לכם ארבעה שקלים בלבד, וארוחה טובה אשר כוללת שתייה חריפה יכולה להגיע עלות של עשרה עד חמישה עשר לב ( שהם 20 עד 30 שקלים ישראלים). כמו-כן הלינה בבתי המלון זולה גם היא ומאפשרת לכם למצוא בתי מלון ברמה גבוהה מאוד, ובעלויות נוחות לכל כיס.

בסופו של יום אתם צריכים לעשות את התחשיב האישי שלכם אך חשוב להבין שאתם יכולים להגיע עם סכום כסף ממוצע של כ100 לב ביום ולקבל חווית טיול בלתי נשכחת בבולגריה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל