Prague

פראג עם ילדים – אטרקציות מומלצות

כאשר מתכננים חופשה בפראג צריך לבחור אילו אטרקציות בפראג יהפכו את החופשה שלכם למושלמת, בוודאי אם אתם מתכננים לטוס אל פראג עם ילדים ולהימנע מאיבוד זמן יקר בטיול המשפחתי על בירורים והמתנה בתורים, כתבה זו מיועדת עבורכם – אספנו עבורכם אטרקציות מומלצות בפראג – כולל טיולים מאורגנים, הפלגות, הופעות מיוחדות ועוד – עם הסברים מפורטים ואפשרות להזמנת כרטיסים מראש

דילים לפראג במבצע             |           טיולים מאורגנים בצ'כיה

פראג (Praha בצ'כית או Prague באנגלית) היא עיר קסומה, מלאה בגשרים, קתדרלות, מגדלים מצופים בזהב וכיפות כנסייתיות, ושלל אטרקציות תיירותיות. היא העיר הגדולה ביותר בצ'כיה ועיר הבירה שלה. פראג היא אחת הערים הגדולות ביותר במרכז אירופה והיא שימשה במשך מאות שנים כבירה ההיסטורית של מחוז בוהמיה. פראג מפורסמת בעיקר בשל אדריכלות ימי הביניים שלה ובשל המרכז ההיסטורי שלה שמוגן כאתר מורשת עולמית מוכרז. פראג היא אחת הערים האטרקטיביות לטיולי משפחות באירופה ורבים מגיעים אל פראג עם ילדים לחופשה משפחתית של כמה ימים בבירת צ'כיה, או משתמשים בפראג בתור נקודת הפתיחה של טיול בצ'כיה או באירופה. פראג נחשבת בעיני רבים לאחת מן הערים האירופאיות המקסימות והמגוונות ביותר, ולא בכדי הפכה לאחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר של מרכז אירופה, ביחד עם וינה וקרקוב. מיליוני תיירים מבקרים בפראג מדי שנה.

עוד מידע חשוב לקריאה לפני חופשה בפראג – 

מלונות מומלצים בפראג למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בצ'כיה – השוואת מחירים וטיפים חשובים

השכרת אופניים בפראג – מדריך למטייל

טיסות לפראג – טיפים לחיפוש טיסות זולות וביקורת חברות תעופה

קניית קרונה צ'כית (CZK) לחופשה בצ'כיה – המלצות

תחבורה בצ'כיה – הזמנת כרטיסים ומידע למטייל

המלצות לתקשורת עם סים בצ'כיה (Sim) ומידע שימושי

פראג שוכנת לרגלי נהר ולטאבה (Vltava River) שבו שוחים ברבורים ושבמימיו הצלולים אפשר להבחין בהשתקפות של הבירה. מרכזה ההיסטורי של העיר, שנבנה בימי הביניים, כמעט לא נהרס גם בתקופת מלחמת העולם השנייה. המרכז ההיסטורי של פראג הוא אזור יפה שמשלב סמטאות מרוצפות, חצרות המוקפות בחומה, קתדרלות ואינספור כנסיות וצריחים. ברקע של כל אלה ממוקמת טירת פראג, טירה יפהפיה מן המאה ה-9 הפונה מזרחה ושמאחוריה ניתן לצפות בשקיעת השמש.

פראג היא אמנם עיר בעלת היסטוריה עשירה, אך היא גם עיר מודרנית שוקקת ומלאת אנרגיה ותרבות. אפשר למצוא בה מופעים מוסיקליים, תערוכות אמנות, מסעדות משובחות ואירועים מיוחדים שיכולים להתאים לטעמים השונים של המטיילים הרבים הפוקדים אותה. נהר ולטאבה (Vltava River) חוצה את פראג, שבה חיים היום כ-1.2 מיליון איש.

פראג נוסדה בשלהי המאה התשיעית, והפכה עד מהרה למושב המלוכה של מלכי מדינת בוהמיה העתיקה, שחלקם שימשו כשליטים מטעם האימפריה הרומית. העיר זכתה לשיגשוג תחת שליטתו של המלך קארל הרביעי שהורה על בנייתה של "העיר החדשה" של פראג במאה ה-14. אטרקציות רבות בפראג הפזורות ברחבי העיר נבנו בתקופה זו. פראג גם נבנתה תחת שלטון בית הפסבורג והפכה לבירת המחוז של האימפריה האוסטרו-הונגרית. בשנת 1918, בתום מלחמת העולם הראשונה, פראג הפכה לבירתה של צ'כוסלובקיה. בשנת 1989 אזרחים זרים רבים, בעיקר צעירים, עברו לעיר שזכתה לפריחה שכונתה האביב של פראג. בשנת 1992, הוחלט כי מרכזה ההיסטורי של העיר ייכלל ברשימת אתרי מורשת העולם של ארגון אונסק"ו. בשנת 1993, לאחר פירוקה של צ'כוסלובקיה לשתי מדינות נפרדות, צ'כיה וסלובקיה, פראג הפכה לבירתה של רפובליקת צ'כיה החדשה. אך בזמן שפראג שמרה על יופיה המהמם, היא סובלת לעתים קרובות מזיהום אוויר כתוצאה ממיקומה של העיר על אגן הנהר.

אטרקציות בפראג

שימו לב למהפכת הכרטיסים בסמארטפון – בכתבה זו על אטרקציות בפראג אפשר להזמין כרטיס מראש לכל אחת מהאטרקציות, בשיטת tiqets החדשנית אשר שינתה את הדרך שבה אנשים קונים כרטיסים לאטרקציות בחו"ל  – במקום לבזבז המון זמן יקר של חופשה בפראג על בירורים והמתנה בתור לרכישת הכרטיסים, מומלץ להזמין את הכרטיסים לאטרקציות מראש עוד מישראל, לפני שטסים לפראג – תקבלו את הכרטיסים לטלפון הנייד וכאשר תגיעו לאטרקציה בפראג שהזמנתם פשוט דלגו על התורים הארוכים בקופות הכרטיסים וכנסו ישר לאטרקציה באמצעות הברקוד שקיבלתם לטלפון הנייד. ברוב האטרקציות בפראג הכרטיסים שניתן לרכוש דרך כתבה זו הם כרטיסי הנחה הנמכרים במחירים מוזלים יותר מאשר הכרטיסים בקופות וחלק מהכרטיסים כוללים גם הטבות VIP מיוחדות חינם כך שהזמנת כרטיסים אונליין חוסכת גם כסף ולא רק זמן. כדי להזמין כרטיס לאטרקציה בפראג פשוט כנסו ללינק שבסוף תיאור האטרקציה

פראג עם ילדים – אטרקציות מומלצות

Aquapalace Praha פארק המים של פראג

אקווה פאלאס פראג הוא אטרקציה שאסור לוותר עליה אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים בחודשי הקיץ. פארק המים של פראג מעניק את השילוב האולטימטיבי של אטרקציית מים ואפשרות לתפוס שלווה ומרגוע. יש במקום חדר משחקים עם שירות השגחה על ילדים, כך שתוכלו לתפוס רגע של מנוחה בזמן שילדיכם משחקים ונהנים תוך כדי השגחה.

פארק המים, אחת מטובות האטרקציות בפראג למשפחות עם ילדים, מציע הרפתקאה בעולם תת-ימי, ספינות טרופות, אקווריומים ומתקני רכיבה שיקפיצו לכם את האדרנלין.

היתרון הבולט של הפארק בקרב אטרקציות בפראג למשפחות הוא שהוא באמת מציע משהו לכל גיל: מתקנים מקפיצי אדרנלין להרפקתניים שביניכם ופעילויות קלילות יותר לאנשים יותר מתונים. פארק המים מתאים ומהנה לפעוטות, ילדים, בני עשרה ומבוגרים כאחד.

במסגרת רכישת הכרטיס תיהנו מגישה לכמה מתחמים בתוך פארק המים – אפשרות ליהנות מהרוח ההרפתקנית של Palace of Adventureand ומייד אחריה לתפוס קצת שלווה ב- Palace of Relaxation.

ב"ארמון ההרפתקאות" תוכלו ליהנות ולהתפרע במתקן הגלישה שבו מתגלשים על גבי מזחלות שלג ולעלות על המתקן הידוע לשימצה Space Bowl שמציע המון אקשן. למי שפחות מעוניין בכיף מהסוג הפרוע, ארמון האוצרות (Palace of Treasures) הוא המקום האידיאלי עבורכם. ילדים קטנים יותר והורים יוכלו ליהנות כאן מהרפתקאות שמבוססות על נושאים ימיים כמו פיראטים, מפלצות מים וספינות טרופות, וכן גלים עדינים ועצי דקל שמתנופפים ברוח. אם יש לכם חשק להירגע, יש גם מקום לזה. "ארמון המרגוע" (Palace of Relaxation) הוא אזור שלו המזמין מבקרים ליהנות משירותי עיסוי ומג'קוזי.

כרטיס הכניסה מקנה לכם גישה לכל האזורים במתחם – ארמון האוצרות, ארמון ההרפתקאות וארמון המרגוע. שעות פתיחה: 9:00 – 22:00

בהזמנת כרטיס זה לא ניתן לקבל החזר על ביטולים.

לרכישת כרטיסים לפארק המים של פראג אונליין

גן החיות של פראג ושיט נהר לגן החיות

מחפשים דברים כיפיים לעשות בפראג עם ילדים? צריכים להעסיק את הילדים לכמה שעות? אז הזמינו את הכרטיס המשולב הזה שכולל סיור אטרקציות בפראג וחוויה בטבע.

קודם, שוטו לאורך נהר ולטאבה (Vltava River) בשיט מודרך ולמדו על העיר של מאה הצריחים ממדריך מקומי עתיר ידע. הביטו באטרקציות תיירותיות בפראג מזווית לגמרי חדשה ואחר כך רדו בגדות הנהר וכנסו ישר לגן החיות של פראג כדי לראות את מגוון חיי הבר האקזוטיים.

להזמנת כרטיסים לגן החיות בפראג

השעון האסטרונומי (מכונה גם האורלוגין של פראג, Orloj)

השעון האסטרונומי של פראג ניצב בחזית בית העירייה הישן שבכיכר סטורמצקה. קל מאוד להבחין בשעון המפורסם. אם תמתינו מספר דקות לפני שעה עגולה, תוכלו להבחין בתיירים המתגודדים סביבו. אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים מומלץ כמובן להגיע לכאן קצת לפני שעה עגולה כדי לשמוע את הפעמון מצלצל. מדי יום, בכל שעה עגולה, החלק העליון של השעון מציג סצנה דמוית תיאטרון בובות המכילה דמויות שונות (בובות) כמו המוות, היהירות, הפילוסוף, אויב הכנסיה, האסטרונום ועוד. משתתפים בסצנה גם 12 השליחים מהברית החדשה ותרנגול הודו מקרקר.

מגדל השעון של פראג נבנה בשנת 1410 ובזמנו נחשב להמצאה טכנולוגית משוכללת שהייתה מיזם משותף של השען מיקולאש מקאדן והפרופסור למתמטיקה ואסטרונומיה יאן שינדל מאוניברסיטת קארל שבפראג.

המנגנון הראשי של השעון הוא אצטרולב מכאני, המראה לא רק על השעה, אלא גם את מיקום השמש והירח במערכת השמיים, את שלביו השונים של הירח, את שעת זריחת השמש והשקיעה, אורך הלילה האסטרונומי, את השעה על פי השעון הבוהמי הישן המוצג בשעות בלתי שוות, וכן נתונים נוספים. בנוסף לכך, נמצא על השעון לוח שנה בן 12 חודשים הזוחל לאיטו באמצעות רישומים עדינים וקטנים שצויירו במאה ה-19 בידי האמן הצ'כי יוזף מאנס. רוב האנשים שמגיעים לכאן מתקשים לרדת לעומקם של כל הנתונים ששעון זה מסוגל להציג, אבל כאשר מגיעים אל פראג עם ילדים סקרנים זוהי הזדמנות מעולה להסביר להם על מערכת השמש ועל תפקיד הכוכבים במדידת זמן.

על הכרטיס המיוחד למגדל השעון האסטרונומי שניתן להזמין מראש לסלולרי:

הסיור המיוחד בשעון האסטרונומי מתחיל ב-9:35. לאחר איסוף הכרטיס שתקבלו לאחר שתציגו את קוד ההזמנה שתקבלו לסמרטפון, תקבלו ממדריך הקדמה קצרה באנגלית על ההיסטוריה, החשיבות והמשמעות של המנגנון המהונדס המופלא שנבנה בתקופת ימי הביניים. תוכלו לצפות במגדל השעון האסטרונומי המפורסם בן 600 השנה ולאחר מכן לדלג על התורים הארוכים בנוהל VIP ולהיכנס ישירות אל תוך מגדל השעון.

לאחר ההזמנה של האטרקציה הכרטיס יישלח אליכם  לסמרטפון באופן מיידי וכך תימנעו מהמתנה בתורים הארוכים בקופה ותוכלו להציג את כרטיסכם באמצעות הסמרטפון ולהחליף אותו בכרטיס כניסה במקום. ניתן לבטל את ההזמנה עד 24 שעות לפני מועד הכניסה לאטרקציה.

לרכישת כרטיסים לאטרקציה אונליין


טירת פראג (Pražský hrad)

טירת פראג היא הטירה העתיקה הגדולה ביותר בעולם ומופיעה ככזו בספר השיאים של גינס. הטירה העצומה משקיפה על העיר כולה והנופים ממנה מדהימים. ברובע המצודה תוכלו לבקר גם בקתדרלת ויטוס הקדוש (St. Vitus Cathedral) שממנו ניתן להשקיף על הנוף של פראג דרך מגדל התצפית הגבוה. מתחם הטירה כולל גם את גלריית האמנות של הטירה, וכן טירות נוספות, מוזיאונים ואת הגן המלכותי. תוכלו גם לצפות במשמר הנשיאותי ובטקס החלפת המשמרות שמתרחש מדי שעה עגולה. אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים אל תוותרו על החוויה.

כרטיס כניסה לטירת פראג בהזמנה מראש לסמרטפון:

דלגו על התורים בכניסה באמצעות הכרטיס. בהזמנה מראש דרך הקישור תקבלו כרטיס התקף ליומיים (במחיר של כרטיס רגיל התקף ליום אחד), כך שתוכלו לפרוס את הביקור בטירה הענקית על פני יומיים במקום יום אחד. הכרטיס יישלח אליכם אוטומטית לטלפון הנייד וכשתגיעו לטירת פראג תוכלו להציג את הכרטיס באמצעות הסמרטפון במקום ולהגיע למפגש עם נציג האטרקציה בשער הכניסה הראשי של קתדרלת ויטוס הקדוש בשעה 12:05 לסיור מודרך במקום חינם. הזמנת הכרטיס מקנה גם אפשרות להוריד את הסיור הקולי המודרך בשפה האנגלית.

לרכישת כרטיס לטירת פראג אונליין

אוטובוס התיירים של פראג Hop-on Hop-off Bus Prague

גלו את פראג עם אוטובוס תיירים בסגנון Hop-on Hop-off כמו בלונדון, שמאפשר לכם לרדת ולעלות על האוטובוס בתחנות שונות של אטרקציות בפראג המפוזרות לאורך המסלול, ללא הגבלה, כך שאפשר לרדת מהאוטובוס וכל תחנה ולעלות עליו שוב בסיבוב הבא, באותו כרטיס. האוטובוס כולל שמונה עצירות ומכסה את האטרקציות המומלצות ביותר של פראג, מכיכר העיר העתיקה ועד מנזר סטרחוב ((Strahov Monastery.

אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים נצלו את הקומה השנייה של האוטובוס, סיפגו את אור השמש וצלמו את האטרקציות השונות. אפשר לקנות כרטיסים שתקפים ל-24 או 48 שעות, מה שאומר שתוכלו ליהנות מביקור באטרקציות השונות בקצב שנוח לכם.

כיכר העיר העתיקה היא אחת האטרקציות המתויירות ביותר במרכז פראג. בכיכר ניצב בניין העירייה הישן המורכב ממספר בתים מחוברים שנבנו בתקופת ימי הביניים, כאשר מעליהם משקיף מגדל גותי. בניין העירייה הוא המקום שבו תמצאו גם את השעון האסטרונומי, השעון העתיק ביותר בעולם שעדיין פועל גם היום.

תחנת העצירה הסופית של האוטובוס היא האי קמפה (Kampa Island), אי מלאכותי שלאחרונה זכה בתואר האי העירוני השני ביופיו בעולם. כדאי מאוד לעצור בנקודה זו ולטייל בפארק היפהפה השוכן על גדת נהר ולטאבה.

הציגו את הכרטיס הדיגיטלי שנשלח לסמטרפון שלכם לנהג האוטובוס בתחנת מוזיאון השעווה גרוון (Grevin Wax Museum). לפני הזמנת כרטיס לאטרקציה שימו לב שלא ניתן לבצע ביטולים על כרטיס זה.

לרכישת כרטיסים לאוטובוס התיירים של פראג אונליין

הרובע היהודי של פראג (סיור מודרך)

סיור רגלי מודרך ברובע היהודי של פראג, שמחירו כולל כרטיס כניסה לכל האתרים המפורסמים ברובע, כולל בית הכנסת, בית הקברות והמוזיאון היהודי המכיל את האוסף הגדול ביותר של אמנות דתית יהודית במרכז אירופה.

ההיסטוריה העשירה של הרובע היהודי של פראג ארוכה ומרגשת מאוד. יהודים החלו להתיישב במקום כבר במאה העשירית, וכאן גם היה מקומו של הגטו היהודי הגדול ביותר באירופה. הסיור המודרך מקנה למבקרים כניסה לכל האטרקציות התיירותיות ברובע היהודי של פראג, תוך הצצה מקרוב אל תוך חיי הקהילה היהודית של פראג, תוך התמקדות במסורת ובקשייה.

בין גולות הכותרת של הטיול ברובע היהודי נמצא בית הקברות היהודי העתיק, אחד מבתי הקברות העתיקים והגדולים ביותר בעולם. באמצעות הסיור תוכלו ללמוד גם על ששת בתי הכנסת הנפרדים המתקיימים זה לצד זה בכל אחד מן הרובעים. כל אחד מבתי הכנסת נושא משמעות יחידה במינה עבור הקהילה היהודית בפראג.

לא תמצאו רובע יהודי שמור כ"כ בשום עיר אירופאית אחרת. באופן אירוני, הרובע היהודי של פראג הצליח להשתמר משום שלא נפגם במהלך השואה, בגלל החלטתו של היטלר לייעד אותו לצורך הקמתו של מוזיאון שכונה "המוזיאון של הגזע הנכחד". אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים גדולים מספיק להבין את חשיבות המורשת ולהתמודד עם סיפורי מלחמת העולם השנייה סיור ברובע היהודי של פראג יכול להיות חוויה מרגשת ומעשירה.

בסיור תוכלו לקבל הצצה אל תוך ההיסטוריה של יהדות פראג מהמאה העשירית לספירה ועד היום, ולשמוע על המסורת ועל הקשיים אשר תרמו לצביונה של הקהילה.

על הסיור:

שעת יציאה (מדי יום): 10:00

משך הסיור: 2.5 שעות

לאחר הזמנת כרטיסים בקישור תוכלו להציג את כרטיסכם באמצעות הסמרטפון בפני מדריך הסיור שימתין לכם בין השעות 9:45 – 10:00 מול Rudolfinum, on Nám. J. Palacha. המדריך ימתין לכם כשהוא אוחז מטריה כחולה-לבנה פתוחה.

ניתן לבטל הזמנות כרטיסים עד 24 שעות לפני תאריך הביקור.

כתובת המוזיאון היהודי בפראג: Prague Jewish Museum, U Staré školy 141/1, 110 00 Praha 1, Czech Republic, Prague

לרכישת כרטיסים לסיור ברובע היהודי של פראג אונליין

אוטובוס התיירים של פראג – כולל סיור מודרך ברובע היהודי

יוזפוב (Josefov), אחת השכונות היהודיות החשובות בעולם, בעלת היסטוריה ארוכה ומסובכת. כיום היא מחוז קניות יוקרתי, וכמעט אי אפשר לזהות שהיה פעם הגטו היהודי של פראג. בהדרכה של מדריך דובר אנגלית, מסלול מרגש זה מספק תובנות לחיים של יהודי פראג כולל הצצה מקרוב למסורות ורדיפות מהמאה ה -10 ועד היום

בהזמנת הכרטיס המשולב בקישור תקבלו גם כרטיס לאוטובוס התיירים המציע לכם שלושה מסלולים מודרכים עם מדריך שמע. בקרו בכמה מאתרי החובה בפראג ובכמה אזורים פחות ידועים ברחבי העיר, כולל העיר העתיקה הקלאסית ואזורי העיר החדשה, טירת פראג (Prague Castle), ומחוז זיזקוב (Zizkov district) האופנתי.

ואם התאהבתם בקסם הימי ביניימי של העיר, צאו לשיט באונייה שניתן להזמין בקישור בתוספת תשלום. זוהי דרך מרגיעה נוספת ליהנות מהעיר ההיסטורית והציורית הזו.

להזמנת כרטיסים לטיול ברובע היהודי של פראג ואוטובוס התיירים

אטרקצית המציאות המדומה בפראג – מסע וירטואלי בזמן לשנת 1593

פראג אבל לא כמו שאתם מכירים אותה. חיזרו בזמן למאה ה-14 עם חווית מציאות מדומה מרגשת, קלאסית עבור משפחות שמגיעות אל פראג עם ילדים – ראו את המונומנטים המפורסמים של העיר בעלת מאה הצריחים בימיה המוקדמים וצפו בתושבים ברובע היהודי בפעולה.

חוו את החיים תחת שלטונו של הקיסר רודולף השני, ההפסבורג האחרון בבירה הצ׳כית ואפילו פגשו את יצור החימר שנודע כ״הגולם מפראג״, השומר על יהודי העיר. והאם הזכרנו שיהיו גם משחקי ארקייד?

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

טירת לובקוביץ' (Lobkowicz Palace)

צפו ביצירות אמנות דגולות של קנלטו, ברוייגל הזקן, קרנאך ו-וולאסקז, בטירת מהממת הניצבת בתוך רובע מצודת פראג. במקום מוצגים כתבי עת של מוצרט, בטהובן והיידן. הטירה המרשימה שהפכה למוזיאון אמנות פתוחה בין 10:00 – 18:00 מדי יום ונמצאת סמוך למצודת פראג. מדי יום מתקיים כאן קונצרט מוסיקה קלאסית בשעה אחת בצהריים. מסעדת המקום, Lobkowicz Palace Restaurant & Café, מספקת נוף פנורמי טוב מאוד של העיר. מדובר באטרקציה מעניינת של פראג למשפחות שכדאי לנסות אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים שכבר היו במוזיאון – הילדים ייהנו מהטירה בסגנון ימי הביניים וההורים ייהנו גם מיצירות האמנות והקונצרט. תוכלו לקבל הצצה אל חייהם של המעמד האריסטוקרטי שחי כאן לפני מאות שנים.

הכרטיס שניתן להזמין אונליין בקישור למטה כולל גם סיור קולי מודרך בטירה באורך 60 דקות אך איננו כולל כניסה לקונצרט

לרכישת כרטיס למוזיאון טירת לובקוביץ' אונליין

טירת לובקוביץ' – כרטיס כולל קונצרט אמצע יום

כרטיס זה (בקישור למטה) כולל גם כניסה לקונצרט (באורך שעה), המתחיל כל יום בשעה 13:00 (קונצרט מוסיקה קלאסית המתקיים מדי יום באולם הקונצרטים "בארוק") וגם כניסה למוזיאון וסיור קולי

הציגו את הכרטיס הדיגיטלי שלכם בקופת הכרטיסים כדי להחליפו בשובר כניסה ולאסוף את מכשיר הסיור הקולי.

תוכלו לבקר במוזיאון לפני או אחרי הקונצרט. אין אפשרות לבטל את הכרטיס.

לרכישת כרטיס לטירת לובקוביץ' כולל כניסה לקונצרט אונליין


תיאטרון האור השחור של פראג (מרכז לאמנויות הבמה) Image Black Light Theatre Srnec

בואו ליהנות ממופע קסום בתיאטרון האור השחור הראשון בעולם. במופע משתתפת להקת שחקנים משפחתית זוכת פרסים. המופע מתאים לכל הגילאים ואינו כולל דיאלוג, כך שגם אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים קטנים שאינם מבינים אנגלית אין ממה לחשוש.  תיאטרון האור השחור הוא אחת מטובות האטרקציות של פראג למשפחות – חוויה מושלמת עבור הילדים, אך גם המבוגרים יוקסמו ממופע הקסמים.

תיאטרון האור השחור הראשון בעולם עושה שימוש באור אולטרא סגול המעצים את חווית המופע וכן בפעלולים שלא מן העולם הזה.

ללהקת סרנק המפעילה את התיאטרון יש מעל 60 שנות ניסיון שבמהלכן הם שיפרו ושיכללו את סוג האמנות הייחודי שלהם. היכונו לערב מלא בהומור ובפלאים ויזואליים בעלי צביון צ'כי ייחודי.

משך המופע: 90 דקות

שעות פתיחה:

התיאטרון נפתח ב- 19:30. המופע מתחיל בשעה 20:00 (רק ב-31 בדצמבר המופע מתחיל בשעה 18:00)

הציגו את הכרטיס הדיגיטלי שלכם באמצעות הסמרטפון בקופת תיאטרון Srnec  חצי שעה לפני תחילת המופע. כתובת: Palác Savarin, Na Příkopě 10, 110 00 Nové Město

יש אפשרות לבטל את הכרטיס לאטרקציה עד 24 שעות לפני המועד שהזמנתם.

לרכישת כרטיסים למופע אונליין

שיט לילי  בפראג עם ארוחת ערב  – קרוז "פראג הלילית" Dinner Cruise – Prague By Night

שיט בפראג שחולף מתחת לגשר קארל (Charles bridge) ההיסטורי ומאפשר הצצה לילית אל "העיר בעלת מאה הצריחים" על רקע מצודת פראג. במהלך השיט יוגשו לכם מטעמים בינלאומיים וצ'כים ובירת בדווייזר צ'כית.

כדי להצטרף להפלגה קנו כרטיסים בקישור והציגו את הכרטיס הדיגיטלי שתקבלו לסמרטפון בספינה העוגנת ב- Dvořák Embankment (Dvořákovo nábřeží) ממש ליד הגשר הצ'כי (Čechův most) הנמצא בסוף רחוב Pařížská. הספינה מפליגה ממזח מס' 5 בשעה 19:00 וההפלגה לוקחת 3 שעות, כך שאם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים קטנים שימו לב לכך שהשיט מסתיים בשעה 22:00.

ניתן לבטל הזמנות עד 24 שעות לפני תאריך השיט שהזמנתם

לרכישת כרטיסים לשיט לילי בפראג אונליין

קרוז ארוחת צהריים בפראג

אין דרך טובה יותר להתענג על הארכיטקטורה המדהימה של פראג מאשר בהפלגה שלווה לאורך נהר ולטבה (Vltava River), במיוחד עבור משפחות שמתכננות חופשה בפראג עם הילדים. עלו על ספינה ברציף הגשר הצ׳כי (Čech Bridge Dock) וחלפו על פני אטרקציות ואנדרטאות בפראג  בהרפתקה בת שעתיים.

ההפלגה מלווה בסעודת מזנון, ותוכלו לראות את כל האטרקציות הפופולריות בפראג, כמו מתחם טירת פראג (Prague Castle complex), כנסיית ניקולאי הקדוש (St Nicholas Church), התיאטרון הלאומי (National Theatre) וגשר קארל (Charles Bridge) על בטן מלאה.

להזמנת קרוז ארוחת צהריים בפראג

כרטיס משולב לכניסה ללא תור לאטרקציות בפראג – טירת פראג, המוזיאון הלאומי ומגדל השעון האסטרונומי

לפעמים עמידה בתור לרכישת כרטיס לאטרקציה פופולרית בעיר לוקחת הרבה זמן. הדבר עלול להיות מתיש במיוחד עבור משפחות שמגיעות אל פראג עם ילדים שעלולים לאבד את הסבלנות בתור. הזמינו מראש כרטיסים בקישור ותבלו פחות זמן בתורות ויותר זמן באתר עצמו עם כרטיס משולב לכניסה ללא תור לשלוש אטרקציות גדולות בפראג – טירת פראג, המוזיאון הלאומי ומגדל השעון האסטרונומי

להזמנת כרטיסים לסיור אטרקציות בפראג

סיור מפראג – קרלובי וארי וטירת בכר

אם טרם שמעתם על קרלובי וארי Karlovy Vary, זוהי עיירת הספא הקסומה השוכנת בצ'כיה קרוב לגבול הגרמני והיא ידועה במעינות המרפא שלה ובאכסדרות המהודרות שלה.

צאו מפראג כדי לגלות את העיירה שנקראה אחרי השליט הבוהמי קארל הרביעי, בליווי מדריך מומחה שיספק את הפרטים ההיסטוריים. הסיור כולל גם ביקור בטירת בכר שבה תערוכה המוקדשת למשפחה המפורסמת ביותר בקרלובי וארי, משפחת בכר.

להזמנת טיול מפראג לקרלובי וארי

קרלווי וארי ומפעל הזכוכית מוסר – כניסה וסיור מודרך

בקרו באבן החן הארכיטקטונית של מערב בוהמיה בקרלווי וארי, עם כרטיס הלוך חזור מפראג. צאו לסיור מודרך בעיירת הספא הציורית ונסו את המים התרמיים לשיפור הבריאות (אם אתם מתכננים חופשה בפראג עם ילדים קטנים – לפני רחצה במים החמים עליכם להתייעץ רפואית לפי גיל הילדים וחום המים). סיירו במפעל לייצור זכוכית ולמדו על המלאכה המדוייקת ועל מוצרי הקריסטל המפורסמים של חברת מוסר.

להזמנת סיור בקרלווי וארי ומפעל הזכוכית מוסר

העיר העתיקה בפראג והרובע היהודי – סיור מודרך (כולל גלריית רוברט גוטמן)

הסיור הזה בפראג הוא הדרך להכיר את העיר ואת ההיסטוריה העשירה שלה. הסיור כולל סיור מודרך בעיר העתיקה בפראג עם מדריך דובר אנגלית שיכיר לכם את המונומנטים החשובים ויסביר לכם על הארכיטקטורה של העיר. תגלו גם את יוספוב (Josefov), אחת השכונות היהודיות החשובות ביותר בעולם ותשמעו על העבר הסוער שלה. הסיור כולל גם כניסה למוזיאון היהודי של פראג (Prague Jewish Museum) ולגלריית רוברט גוטמן.

להזמנת טיול מודרך ברובע היהודי בפראג

סיור בירה בפראג ומוזיאון הבירה הצ׳כי

הצ׳כים מתייחסים די ברצינות לבירה שלהם והם מובילים בגאווה מבחינת הצריכה העולמית של בירה לאדם. נסו בירות מקומיות כשאתם מדלגים מפאב לפאב בכמה מהפאבים הוותיקים ביותר של העיר בסיור עם מדריכים מומחים. המדריכים מאומנים בסיפורים מאוד מעניינים ומבדרים לגבי החיבה של הצ׳כים למשקה, וכל זה נעשה בזמן שאתם נהנים גם מארוחה טעימה. ואם הסיור בן 3 השעות לא היה מספיק, תקבלו גם כרטיס כניסה למוזיאון הבירה הצ׳כית (Czech Beer Museum).

להזמנת סיור בירה בפראג

Pilsner Urquell – חווית הבירה המקורית: סיור + טעימות בירה

אם במהלך החופשה בפראג עם הילדים יש לכם במקרה קצת זמן פנוי מקטינים, כדאי לכם לנסות את חווית הבירה המקורית, הסיור האינטראקטיבי האולטימטיבי המספר את סיפורה של הבירה הזהובה הראשונה בעולם! הבירה פילזנר אורקל נרקחה לראשונה בשנת 1842 בעיר פלזן, והתפרסמה ברחבי העולם הודות לטעם המאוזן להפליא שלה, הקצף הרטוב העשיר וצבעה הזהוב.

אתם מוזמנים לחוות סיור מודרך עצמי בן 90 דקות על מקורותיה ויצירתה של Pilsner Urquell, הבירה האהובה על הרפובליקה הצ'כית.

תוכלו ליהנות מסדרת תערוכות, להפעיל את כל החושים שלכם באמצעות תכונות היי-טק, כמו אודיו תלת מימד, מיפוי וידאו, ריחות, טעם, חום, קור ועוד.

והכי חשוב: תוכלו לטעום את פילזנר הזהב הראשון בבר משנת 1842. הכירו את הברומאסטר הראשון של המבשלה, למדו כיצד מייצרים את הבירה, הבינו את חשיבות הקצף, הפכו לשחקן הוקי צ'כי, ועוד הרבה יותר!

כמובן, שבמהלך הסיור תוכלו לטעום ממזגות שונות של פילזנר אורקל באולם הבירה האייקוני.

להזמנת כרטיסים ל-Pilsner Urquell – חווית הבירה המקורית: סיור + טעימות בירה

טירת קרלשטיין – סיור מודרך מפראג

אם עדיין לא נמאס לכם ממבחר טירות האגדה של פראג, המשיכו עוד כמה קילומטרים לעבר טירת קרלשטיין Karlštejn Castle השוכנת בירכתיים המיוערים של העיר. המצודה מהמאה ה-14 הייתה בהם מקום מושבו של השליט הבוהמי קרל הרביעי ושימש כמקום מבטח לאוצרות המלכותיים שלו. הסיור בן השעה יחשוף את הפנים המהודר של הטירה ואת האוצרות האמנותיים שלו. מדריך דובר אנגלית יספר לכם את סיפורי האגדה של הטירה הציורית הזו.

להזמנת טיול מודרך מפראג לטירת קרלשטיין 

מוזיאון הקומוניזם ומסע אל תולדות הקומוניזם

חזרו אחורה בזמן לצ׳כוסלובקיה תחת השלטון הסובייטי בסיור הליכה מודרך לאורך הרחובות ההיסטוריים של פראג. שמעו סיפורים על גבורה, קרבות דמים והפרנויה שבחיים מאחורי מסך הברזל – כל אלה מסופרים בפרטים מדהימים. אח"כ, שוטטו במוזיאון הקומוניזם המרתק, והביטו במוצגים ארכיוניים ופריטים היסטוריים מקרוב.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הקומוניזם בפראג

מגדל גשר העיר העתיקה וסיור ערב בפראג

שוטטו ברחובותיה העתיקים של פראג מתחת לאורות הנוצצים של העיר ומובטחת לכם פרספקטיבה חדשה. בסיור המודרך בפראג, תלכו דרך הסמטאות המרוצפות בחיפוש אחר האתרים הקסומים של העיר. ראו את גשר קארל (Charles Bridge), טירת פראג (Prague Castle) וכל הפינות הנסתרות המאפיינות את העיר הציורית, כאשר השמש שוקעת מעל העיר. טפסו לראש מגדל גשר העיר העתיקה לנופים פנורמיים כדי שתוכלו לסיים את הסיור בן השעתיים עם המראות הטובים ביותר בפראג.

להזמנת סיור ערב בפראג

טיול מודרך מפראג – הפארקים הלאומיים הסקסוני והבוהמי Saxon & Bohemian Switzerland National Parks

סיור זה לוקח אתכם לשתי שמורות טבע מרהיבות ביופיין בצ'כיה: הפארקים הלאומיים הסקסוני והבוהמי בחלק של צ'כיה המתקרא "שווייץ" (לא להתבלבל – הטיול איננו למדינת שוויץ, אתם נשארים בצ'כיה כל הזמן)

חצו את הגשר בסטאי (Bastei Bridge) המרהיב שמעל נהר האלבה, שממנו נשקפים נופים עוצרי נשימה. לאחר מכן, עמדו מתחת לתופעה הטבעית Pravčická brána, השער הגדול ביותר של אבן-חול מסוגו באירופה.

אחרי ארוחת הצהריים, שוטו בסירה דרך קניון מיוער החצוב עמוק בקירות האבן-חול שמסביב, לפני שתחזרו לפראג.

להזמנת טיול מאורגן מפראג לפארקים הלאומיים

טיול מאורגן לעיירה קוטנה הורה וכנסיית הגולגולות Kutná Hora & Bone Chapel Tour

הסיורים לקוטנה הורה מתקיימים בימי שלישי, חמישי, שבת וראשון בשעה 11:00. זהו טיול יומי מודרך היוצא ממרכז פראג לעיירה קוטנה הורה בצ'כיה שהייתה בעבר בעלת מעמד חשוב, ונכללת היום ברשימת אתרי מורשת העולמית של ארגון אונסק"ו.

הטיול כולל סיור "מפחיד" בכנסיית הגולגולות שבתוכה משולבות עצמות אנושיות וכולל הסברים על המאמצים הרבים והמסירות שהושקעו במאה ה-19 כדי ליצור את בית הקברות המיוחד הזה. אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים קטנים שיפחדו לראות שלדים אז עדיף לוותר על הטיול לקוטנה הורה.

הנסיעה לקוטנה הורה מתבצעת בתוך נופי הכפר המהממים של חבל בוהמיה. המדריך יספק הסברים בדרך על ההיסטוריה המורכבת והמרתקת של האזור.

משך הסיור: 6 שעות

מה כלול במחיר הכרטיס:

כניסה לכל האתרים – בית הקברות  סדלץ (Sedlec) (כנסיית הגולגולות), כנסיית סנט ברברה (Saint Barbara’s Church,), הראדץ (Hrádek), מלחמות ההוסיטים (Hussite Wars), Sankturin House בקוטנה הורה, The Plague Column המנזר הציסטריאני העתיק ביותר בבוהמיה (Bohemia’s oldest Cistercian Monastery), כנסיית ג'יימס הקדוש (St. James’ Church), אולם המשפטים האיטלקי (The Italian Court), האוצר המלכותי (Royal Mint), הרחוב הימי ביינמי Ruthardska Street, בית המדרש הישועי (The Jesuit College), בית האבן (Stone House) ועוד.

כרטיס הלוך ושוב לקוטנה הורה

תחבורה בתוך העיירה קוטנה הורה

לאחר רכישת הכרטיס בקישור הציגו את כרטיסכם בסמטרפון בנקודת המפגש הנמצאת ממש ליד כיכר העיר העתיקה, במשרד התיירות של פראג: Discover Prague Tour Office.

ניתן לבטל הזמנת כרטיסים עד 24 שעות מתאריך הטיול שהזמנתם.

לרכישת כרטיס לטיול המאורגן אונליין


שיט של שעה בנהר ולטאבה

השיט הקצר בנהר העובר בלב פראג הוא אחת הפעילויות המומלצות לחופשה בפראג עם ילדים – הוא מתחיל עם הסברים (באנגלית) על המורשת של פראג, ואז השיט יוצא מגשר Čech שהוא גשר הארט נובו היחיד בצ'כיה. לאחר מכן, עוברים תחת גשר Mánes (Manesuv Most) שצורתו המוזרה עוצבה ע"י התנועה הקוביסטית הצ'כית של שנות העשרה של המאה העשרים. אם תביטו מקרוב על האדריכלות של הגשר תוכלו להבחין באחד או שניים יצורי גרגויל גותיים (מפלצות מאבן) הניצבים על גבי סמל העיר פראג.

השיט המומלץ של פראג למשפחות הוא הזדמנות לחוות את האווירה של העיר כולה ולהתוודע לאתרים כמו הרודולפינום (Rudolfinum) שהוא מבנה ניאו-רנסאנסי משנת 1885 בו שוכנת התזמורת הפילהרמונית של צ'כיה. במהלך השיט, תחלפו על פני מוזיאון פרנץ קפקא, ותוכלו כמובן להבחין במצודת פראג ברקע. קשה להחמיץ אותה בתור הטירה הגדולה ביותר בעולם.

גולת הכותרת של השיט היא גשר קארל. הגשר נבנה על ידי המלך קארל הרביעי במאה ה-14 והוא אחד מהגשרים הגדולים והמפוארים ביותר באירופה. הגשר משתרך לאורך 621 מ' ורוחבו 10 מ'. הגשר עצמו ניצב על 16 קשתות אבן, ומגדל הגשר נחשב לאחד המבנים הגותיים המרשימים ביותר בעולם.

הזדמנות מצויינת של שעה בלבד לשוט לאורך נהר ולטאבה ולשאוף אל קרבכם את פראג, על כל תהילתה. ואם יתחשק לכם, תוכלו גם ליהנות מבירת פילסנר מהחבית על הסיפון.

על הכרטיס לאטרקציה:

קנו כרטיס בקישור, קבלו את הקוד לסמארטפון וכאשר אתם מגיעים לשיט בפראג הציגו את הכרטיס הדיגיטלי במזח – Dvořák Embankment (Dvořákovo nábřeží) הנמצא ממש ליד הגשר הצ'כי Czech Bridge), Čechův Most בצ'כית) שבסופו של רחוב Pařížská. הספינה יוצאת מרציף מס' 5.

ביטולים מתקבלים עד 24 שעות לפני התאריך שהזמנתם לשיט

לרכישת כרטיסים לשיט בפראג אונליין

מחנה הריכוז טרזינשטאט Terezin Concentration Camp

לדעת מערכת אתר פמיליטור סיור זה איננו מתאים אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים קטנים וגם ילדים גדולים ומבוגרים יתקשו לעמוד בחוויה הקשה של ביקור במחנה ריכוז. יחד עם זאת אין ספק שלסיור למחנה הריכוז טרזינשטאט, בו מצאו את מותם רבים מיהודי צ'כיה ואירופה בתקופת השואה, יש ערך חינוכי עצום. אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים גדולים מספיק כדי להתמודד עם נושא השואה, שיקלו האם לצאת איתם לסיור לטרזינשטאט.

הסיור המאורגן למחנה הריכוז הנאצי מלמד על חיי האסירים היהודים במחנה שהצליחו, למרות התנאים המחפירים שבהם חיו, לנהל חיי תרבות ודת מלאי גאווה. במקום יש תצוגות חינוכיות המוקדשות לזכר אלפי קורבנות מחנה הריכוז.

משך הסיור: 10:00 – 17:30

הכרטיס לסיור שניתן להזמין בקישור כולל: כרטיס הלוך ושוב מפראג לטרזינטאט ברכבת, את מחיר הכניסה למוזיאון הראשי של טרזינשטאט וגם כניסה למוזיאון הגטו ותאי המגורים.

לאחר ההזמנה בקישור הציגו את הכרטיס הדיגיטלי שלכם באמצעות הסמרטפון בשעה 9:45 בנקודת המפגש הנמצאת ממש ליד כיכר העיר העתיקה, במשרד התיירות  Discover Prague Tour Office. ניתן לבטל הזמנות של כרטיס זה עד 24 שעות לפני תאריך הההזמנה.

לרכישת כרטיס לסיור אונליין


סיור מודרך של שעתיים וחצי במצודת פראג – Prague Castle

צאו לסיור מודרך באורך של כשעתיים וחצי באחד האטרקציות ההיסטוריות המשמעותיות ביותר של צ'כיה. מצודת פראג נפרשת על פני שטח גדול ושימשה לפנים כלב ליבה של האימפריה הרומאית. היום היא משמשת כמקום מושבו של נשיא צ'כיה וכאן גם מאוחסנים אוצרות תכשיטי המלכות.

הסיור מתחיל בגשר קארל (Charles Bridge), שבו המדריך ייתן לכם סקירה קצרה של ההיסטוריה ושל מצודת הענק המשקיפה על פראג כולה.

לאחר שחציתם את גשר קארל המפורסם, תפנו לעבר כיכר Malá Strana ותעלו על החשמלית לטירת פראג עצמה. המתחם נפרש על פני שטח של כמעט 70 אלף מ"ר וכלול בספר השיאים של גינס כ"טירה העתיקה הגדולה ביותר בעולם".

הסיור יוביל אתכם בין נקודות הציון החשובות של טירת פראג: כשתיכנסו לקתדרלת ויטוס הקדוש (St. Vitus Cathedral), תוכלו לשמוע סיפורים על נסיכים, מלכים ומושלים, על ההיסטוריה הדתית של האתר וחלונות הזכוכית הצבועים המרשימים שלה. המדריך יוביל אתכם גם דרך הטירה המלכותית העתיקה (Old Royal Palace), אולם ולדיסלב (Vladislav Hall) ובזיליקת ג'ורג' הקדוש (St. George's Basilica) שהיא הכנסייה העתיקה ביותר במתחם. עוד נקודת ציון מעניינת היא סמטת האלכימאים, המוכרת גם כסמטת הזהב (Golden Lane), שם תקבלו הצצה אל תוך חיי התושבים והאירועים שהתרחשו באזור המרתק השזור בסיפורים היסטוריים.

אם אתם שוקלים לצאת לטיול לטירת פראג עם ילדים שימו לב שההדרכה היא באנגלית.

לאחר הזמנת כרטיס לאטרקציה בקישור תקבלו כרטיס דיגיטלי לסמרטפון, אותו תציגו למדריך שימתין לכם מול פסל קארל הרביעי שב- Křižovnické náměstíבשעה 13:15 כשהוא מחזיק מטריה כחולה-לבנה פתוחה.

ניתן לבטל את הזמנת הסיור עד 24 שעות מהתאריך אליו הזמנתם כרטיסים.

זמני יציאה: מדי יום בשעה 13:15

משך הסיור: 2.5 שעות

מה כלול במחיר?

מדריך סיורים, נסיעה בחשמלית, כרטיס כניסה למצודת פראג מסוג Circuit B

לרכישת כרטיס כרטיסים אונליין


מוזיאון השעווה גרוון בפראג – Grevin Wax Museum Prague

במוזיאון השעווה גרוון שבפראג תפגשו דמויות שעווה של סלבריטאים ודמויות מרתקות מתוך ההיסטוריה והתרבות הצ'כית – ג'ורג' קלוני משפשף כתפיים לצד הקדוש ונצסלאוס. בנוסף לכך, יש במוזיאון תצוגות אינטראקטיביות מפתיעות שילהיבו את הילדים.

המוזיאון עצמו הוא גם מאוד אינטראקטיבי, ומאוד מומלץ אם אתם מגיעים אל פראג עם ילדים ומחפשים אטרקציה שתעסיק את הילדים, בעיקר באמצעות ה-Discovery Tour שבאמצעותו יוכלו לראות כיצד בונים דמות משעווה. הם יוכלו לגעת בשעווה ולצפות בעיניים המלאכותיות ובאוזניים המלאכותיות שגורמות לדמויות להתעורר לחיים. תוכלו גם לסרוק את הפנים שלכם, למדוד אותם ולהפוך אותם לסריקת תלת-ממד בחינם, ואפילו להעלות את הסריקה לחשבון הפייסבוק שלכם.

על כרטיס זה לא ניתן לבטל כרטיסים ולקבל החזר.

לרכישת כרטיסים למוזיאון השעווה בפראג אונליין


 טעימות בירה צ'כית

ערב טעימות בירה איננו אטרקציה מובנת מאלייה כאשר מדובר על חופשה בעיר פראג עם ילדים – אבל בטיול משפחות גם ההורים צריכים ליהנות וערב זה הוא הזדמנות ללמוד קצת היסטוריה, לשתות קצת בירה ולהירגע.

זהו ערב טעימות ממגוון של בירות צ'כיות ברמה בינלאומית – שלוש בירות מסחריות וארבע בירות של חברות קטנות. הטעימות משולבות עם הגבינה הצ'כית המסורתית הרמלין. במקביל תקבלו ממומחה בירה סקירה היסטורית של בירה ותהליכי ייצור בירה בצ'כיה, המדינה שבה התגלתה ההוכחה ההיסטורית הקדומה ביותר לייצור בירה. במהלך הערב תגלו מדוע הצ'כים מפורסמים בבירת פילזנר שהם מייצרים (רמז: יש עיר בצ'כיה שנקראת פילזן, ושם מיוצרת הבירה מאז שנת 1839.)

שעת התחלה של הערב: 16:55

משך האטרקציה: 1.5 שעות

מה כלול בכרטיס לאטרקציה:

7 סוגים שונים של בירה צ'כית

גבינת הרמלין צ'כית וקרקרים

הרצאה של מאסטר בירה בעל ידע עשיר

הזמנת כרטיס לאטרקציה

הזמינו כרטיס בקישור, קבלו את הקוד לסמרטפון והציגו את כרטיסכם באמצעות הסמרטפון בשעה 16:40 בנקודת המפגש שנמצאת ממש ליד כיכר העיר העתיקה, במשרד התיירות Discover Prague Tour Office.

אפשר לבטל את הזמנתכם עד 24 שעות מתאריך אליו הזמנתם את האטרקציה

לרכישת כרטיסים לערב טעימות בירה בפראג אונליין

פראג עם ילדים - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 4.25 (4 הצבעות)
Sending

תגובות 4

  • פראג מרץ 2018
    חזרנו לפני שבועיים משישה ימים מושלמים בפראג ?
    ואחרי שהקבוצה עזרה לנו בטיול שלנו עכשיו תורנו לעזור לכם! אספתי את כל ההמלצות והטיפים שהצלחתי, זה ארוך חח אבל מקווה שיעזור למי שצריך 🙂

    #טיסה
    הזמנו דרך האינטרנט טיסת UP של אל על. הטיסה זולה יחסית אבל צריך להזמין בנפרד מקומות ישיבה ומזוודות באתר כך שזה מייקר את העניין מעט. בשדה התעופה המחיר הוא פי 2 אז תדאגו להזמין באתר. בנוסף צריך לעשות צ'ק אין לטיסה 24 שעות לפני מהאתר- ללא תשלום (צ'ק אין בשדה יעלה לכם 10 דולר)
    קחו אתכם אוכל ומים למטוס! כי לא מקבלים אוכל בטיסה, אפשר לקנות אבל עדיין כדאי לקחת כי נוחתים מורעבים ועד שיושבים לאכול…
    *מזוודות- מזוודת יד שעולה אתכם למטוס היא ללא תשלום, משלמים רק על מזוודה גדולה לבטן המטוס. ממש מקפידים על גודל המזוודות, גם בארץ ובעיקר בצ'כיה. שימו לב שאתם לוקחים מזוודת יד לפי הגדלים ובמשקל שמותר, מסתכלים על הסנטימטר. (אפשר לראות באינטרנט באתר UP את הגדלים)

    #מלון
    הזמנו דרך האינטרנט 5 לילות במלון אמבסדור כולל ארוחת בוקר. מלון חמישה כוכבים עם קזינו, סך הכל המלון טוב, החדרים יפים, מרווחים ונוחים, תמיד יש מים חמים. אין מזגן בחדרים אבל יש חימום שעובר דרך רדיאטור כזה. ארוחת הבוקר טובה, שירות טוב. יש במלון תיירים מכל הסוגים, גם ישראלים לא חסר 😉 בסך הכל היינו מרוצים והכי חשוב שהמיקום שלו מושלם! בסוף שדרות וואצלב על פינת רחוב נה פריקופה- 5 דק' מהפלדיום, 10 דק' מהעיר העתיקה, 15 דק' מגשר קרל ו25 דק' ממצודת פראג ברגל. לא היינו זקוקים לתחבורה ציבורית בכלל.
    שימו לב- לא להחליף כסף במלון השער שלהם גבוה. המסעדה במלון די יקרה, עדיף לאכול במסעדות בחוץ. ולא לקחת כלום מהמיני בר יקר מאוד.
    קזינו- היינו רק בקזינו של המלון. קזינו נחמד, לא גדול, מומלץ למי שבעניין. ולמי שחושש מהרעש לא שומעים ולא מרגישים את הקזינו מהמלון בכלל.

    #המרת_כסף
    עשינו את כל הבדיקות והחישובים האפשריים והגענו למסקנה שעדיף להחליף לקרונות בפראג. החלפנו סכום קטן של שקלים לקרונות בצ'יינג' בארץ שיהיה לנו ליום הראשון (בערך אותו שער כמו בגרופון, אפשר גם להזמין דרכם) ואת שאר הכסף החלפנו ליורו בדואר (שם השער הכי זול לפי מה שבדקנו). לדעתי אין צורך להחליך יותר 2000 קרונות ליום הראשון, זה ממש מספיק.
    טיפ קטן- כשאתם רוצים לבדוק אם השער משתלם תחשבו לפי כמה קרונות זה שקל ולא הפוך, ואז תחשבו את ההפרש מול השער היציג. כך תדעו בדיוק כמה אתם משלמים על ההחלפה.
    המרת כסף בפראג- לא להמיר כסף בשדה התעופה! יקר. רק אם אתם ממש חייבים וסכום קטן. מוניות מהשדה מקבלות גם יורו.
    אלפא צ'יינג- בפלדיום מבחוץ, ממש קל למצוא אותו. כל מי ששוכן באזור כיכר וואצלב (5 דק הליכה) וגם בעיר העתיקה (10 דק הליכה) מומלץ מאוד. לוקח שער של 25.10 קרונות ליורו נכון למתי שהיינו ואפילו מעגל קצת למעלה והוא גם מדבר קצת עברית.
    בטוחה שיש עוד צ'יינג'ים טובים, אנחנו לא ראינו פשוט וזה באמת הצ'יינג' הכי טוב שנתקלנו בו.

    #סים
    עשינו סים בארץ דרך גולן טלקום לשבוע, לא זוכרת כמה בדיוק יצא לנו אבל זה היה זול ומשתלם, שיחות חופשי לארץ ואינטרנט סלולרי חופשי. ניתן גם לעשות סים בפראג, הבנתי שזה זול ויש סניף של VODAPHONE בפלדיום.

    #הגעה_מהשדה_למלון
    איך שיצאנו מהשדה חיכו לנו מלא נציגים ישראלים, ביניהם אילן שמציע הסעה למלון במונית של 8 אנשים ב20 יורו לזוג וגם על הדרך מקבלים הרבה טיפים טובים ממנו. מאוד ממליצים! לרוב הוא בשדה בטיסות שנוחתות בבוקר, אפשר לקבוע איתו מראש מהארץ גם.
    גם בחזור הוא לקח אותנו מהמלון לשדה, תיאמנו איתו ערב לפני והוא לקח אותנו בבוקר למחרת.
    אילן- (בוואטסאפ) 0545211600
    מוניות- המוניות שמחכות מחוץ לשדה עולות בערך 35 יורו לאזור כיכר וואצלב.
    כמובן שניתן גם בתחבורה ציבורית או באובר למי שזה נוח לו.

    #מזג_אוויר
    בשלושת הימים הראשונים זה נע בערך בין מינוס 5 לאפס מעלות כשביום השלישי ירד שלג. בקיצור מאוד קר! אבל לא להיבהל, אם מתלבשים טוב זה בסדר וזה חלק מהחוויה (היום הכי כיפי שלנו היה בשלג).
    מבחינת לבוש- ממש ממליצה על לבוש טרמי! מכנס, חולצה ואפילו גרביים. אפשר לקנות בדלתא זה זול בהרבה מכל חנויות למטייל וריקושט למיניהן. כפפות, צעיף וכובע צמר חם- חובה. למי שממש רגיש לקור- חמצוואר! זה עולם אחר עם זה. מעיל טוב, סוודרים, גרביים חמות, נעליים נוחות להליכה ואטומות, אם נכנס מים (או שלג) לנעליים הרגליים קופאות בשנייה. בנות- לא רצוי עקבים בכלל, המדרכה מרוצפת וזה לא נוח.
    ביומיים הבאים היה בין 4 ל9 מעלות וגם השמש קצת יצאה, כבר היה יותר נעים. עדיין קר אבל אפשר לוותר על שכבה אחת של סוודר, או מעיל יותר קל 🙂

    #תחבורה_ציבורית
    #- מוניות- המוניות שמחכות מחוץ למלונות מאוד יקרות. כדאי להזמין מונית דרך המסעדה או הפאב ואז זה דרך חברות מוניות מקומיות, המחירים כמו באובר! (לא דרך המלון, לפחות באמבסדור המחירים גבוהים) שימו לב- אם אתם סוגרים איתם מחיר מראש תוודאו את זה בתחילת הנסיעה ותראו שלא מפעילים לכם מונה.
    #- אובר (Uber)- אנחנו לא הסתדרנו עם זה כל כך, מי שזה מתאים לו שילך על זה ראיתי פה הרבה המלצות. רצוי להוריד את האפליקציה בארץ ולהפעיל אותה ולהבין איך היא עובדת. לפי מה שהבנו מהמלון, יש הסכם של המוניות עם אובר לא להגיע לאזור, כך שכל מי ששוכן באמבסדור או בסביבה הקרובה צריך להגיע לנקודת מפגש קרובה כי האובר לא מגיע ישירות למלון. (אבל אל תתפסו אותי במילה, שווה לבדוק שם)
    #- מטרו- הרכבת התחתית. אפשר לקנות כרטיס במכונות שבמתחם המטרו, יש שם אופציה לאנגלית וזה ממש פשוט לקנות. הכרטיסים זולים ותקפים גם לחשמליות/אוטובוסים. הכרטיסים לא פעילים עד שלא מתקפים אותם, במטרו מתקפים את הכרטיסים לפני העלייה למטרו (יש עמדות כאלה לפני המדרגות הנעות, פשוט מעבירים אותם) ובאוטובוסים מתקפים במכונה שבאוטובוס. שימו לב- אם אתם לא מתקפים עלולים לקבל קנס מהסדרן.
    במטרו יש את הקו האדום, הצהוב והירוק. ליד כל מכונה שבה קונים כרטיס יש מפה של התחנות ונקודות המפגש של הקווים וזה די מובן. כדאי לזכור את השמות של התחנות ליד המלון שלכם. אני לא יודעת להמליץ על מסלולים או קווים כי נסענו רק פעם אחת במטרו, כל השאר עשינו ברגל. שווה לבדוק באינטרנט/במלון/ לשאול אנשים בתחנה פשוט.

    #אתרים
    #- כיכר וואצלב (Václavské náměstí)- הכיכר עם הסוס והפרש, כיכר מהממת. כל הרחוב בעצם נקרא כיכר וואצלב, רחוב די קצר עושים את כולו ב10 דק'. ברחוב חנויות מותגים, מסעדות ופאבים במחירים יקרים מהממוצע, פחות מומלץ לשבת שם, אבל נחמד לטייל.
    **בהמשך כתבתי כמה חנויות מומלצות ששווה לבדוק ברחוב הזה.
    #- כיכר הרפובליקה (Náměstí Republiky)- לא ממש כיכר, יותר רחבה פתוחה. יש שם ירידה לתחנת מטרו. מהכיכר ניתן לראות את קניון הפלדיום, בית העירייה וצמוד אליו מגדל אבק השריפה, וממולם תיאטרון Divadlo Hybernia (הצגות מחול, אופרה ועוד).
    #- כיכר העיר העתיקה (Staroměstské náměstí)- שוב, לא ממש כיכר אלא יותר רחבה. מדהימה! לא תפספסו אותה כי שם עומד השעון האסטרונומי שכרגע בשיפוצים. מלא חוויות תיירותיות, נגנים, פסלים אנושיים, בובות ענק- שימו לב! אם תרצו להצטלם איתם זה יעלה לכם 50 קרונות.
    #- הרובע היהודי (Josefov)- דרך אחד הרחובות שיוצאים מכיכר העיר העתיקה בעצם מגיעים לרובע היהודי, זה די נראה דומה לשאר העיר רק שקולטים פתאום בתי כנסת ומגני דוד בכל מיני פינות. בית הקברות היהודי העתיק, בית הכנסת החדש-ישן (עולה כניסה) ועוד אתרים, כדאי לחפש באינטרנט ולתכנן לאן ואיך להגיע.
    #- גשר קרל (Karlův most)- גשר יפהפה, אטרקציה בפני עצמה. 5 דק' מכיכר העיר העתיק. ביום יש כל מיני דוכני תכשיטים, ציירים וכל מיני דברים מגניבים. בערב מאוד רומנטי- מומלץ!
    #- רובע לסר/ מאלה סטרנה (Lesser quarter/Malá Strana)- בצידו השני של גשר קרל כשבאים מכיוון העיר העתיקה. הקיר של ג'ון לנון, גשר המנעולים, האי קמפה, כנסיית סנט ניקולס ועוד.
    #- רובע המצודה (Pražský hrad)- אנחנו היינו במצודה עצמה, מסביב יש עוד הרבה ארמונות, כנסיות, סמטת האלכימאים ועוד אתרים יפים, כדאי לבדוק באינטרנט. המצודה עצמה יפהפייה!!
    #- גבעת פטרין ומיני אייפל (Petřín)- לצערנו לא הספקנו, שמענו שממש יפה שם ואפשר להגיע ברכבל עם אותו כרטיס של המטרו. טיפ- לעלות בתחבורה ציבורית לגבעת פטרין ואז לרדת ברגל למצודה- יותר קל להגיע למצודה בירידה מאשר בעלייה 😉

    #אטרקציות
    #- מצודת פראג ((Pražský hrad/Prague castle- אתר חובה!! המצודה פשוט מהממת. כל מבנה שני הוא צריח בפראג, אבל אתם לא תפספסו את המצודה, היא עומדת גבוה על הר ואפשר לראות אותה מגשר קרל ממש בבירור. מומלץ להגיע ב12 להחלפת משמרות- בכניסה למצודה עם השער של שני הטיטאנים הענקים. אנחנו הגענו דרך כניסה אחרת, לא מהכניסה הראשית. יש כמה דרכים להגיע למצודה, הלכנו ברגל דרך גשר מאנס (גשר אחד ימינה לגשר קרל מכיוון העיר העתיקה) עברנו על פני תחנת המטרו מלוסטרנסקה (Malostranská) והמשכנו למעלה עד שהגענו למדרגות משמאלנו. יש מדרגות לעלות אבל לא נורא בכלל והנוף בדרך ממש שווה. מי שרוצה להגיע בתחבורה ציבורית אפשר להגיע במטרו, לרדת בתחנה הזאת ולהמשיך עם חשמלית או ברגל (להמשיך מהתחנה ברגל ממש לא נורא היא די קרובה, אבל זאת עליה). הכניסה למתחם היא ללא תשלום, יש רק בידוק בטחוני. האתרים עצמם כן בתשלום, אנחנו לא נכנסנו הספיק לנו להסתכל מבחוץ, באמת שהמבנים שם מהממים והמצודה בכלל יפה!
    #- מוזיאון הרוחות (Museum of Ghosts)- בכל פראג מפוזרים "מוזיאונים" למיניהם. אלה לא מוזיאונים גדולים כמו שאנחנו מכירים מהארץ, אלא מבנים קטנים בין החנויות ובעצמם נראים כמו חנות. ביניהם מוזיאון הסקס, מוזיאון העינויים, מוזיאון האלכימאים ועוד. אנחנו נפלנו ברובע לסר על המוזיאון הזה. עוברים את גשר קרל (מכיוון העיר העתיקה לרובע לסר) וממשיכים ישר וזה ממש שם מצד ימין. הכניסה לא יקרה (בסביבות 25 שקלים לאדם) אבל זה ממש חרטא! ולא מעניין. תבררו טוב טוב לאיזה מוזיאונים מהסוג הזה אתם הולכים. לא מומלץ!
    #- מוזיאון השוקולד (Choco-Story Chocolate Museum)- לא נכנסנו למוזיאון (גם קראנו כאן שאין מה להיכנס) הספיקה לנו החנות שזה ממש חוויה בפני עצמה! וגם קנינו שם מלא מתנות. זה יקר אמנם בשביל שוקולד אבל שווה את זה כי יש שם דברים מאוד מיוחדים. המוזיאון נמצא ברחוב Celetná- רחוב שמתחיל במגדל אבק השריפה (מכיוון כיכר הרפובליקה ממש עוברים מתחת למגדל וממשיכים ישר- זה הרחוב) וממשיך עד לכיכר העיר העתיקה. באותו רחוב גם נמצא מוזיאון השעווה (Grevin).
    #- חנות המליס (Hamleys)- זאת חנות צעצועים אבל היא אטרקציה לכל דבר! נמצאת ברחוב Na Příkopě מול זארה, ממש כמה דק' משדרות וואצלב ומלון אמבסדור. 3 קומות של צעצועים ממש מגניבים. יש שם את חוות הפרפרים אבל לנו זה נראה קצת יקר אז לא נכנסנו. בכלל כל החנות די יקרה מן הסתם, אבל שווה להיכנס אפילו רק להסתכל ולטייל שם בעיקר אם יש ילדים.
    #- התיאטרון השחור (Black Light Theater)- יש כמה תיאטראות מפוזרים בפראג, בגדול יש שניים מומלצים- אחד עם המופע WOW ברחוב Na Příkopě (שלוש דק' מהאמבסדור) והוא יותר זול (550 קרונות לאדם) ואחד עם המופע של אליס בארץ הפלאות (700 קרונות לאדם), לא בטוחה איפה הוא נמצא אני חושבת שבאזור העיר העתיקה. אנחנו הלכנו ליותר זול, הזמנו כרטיסים דרך המלון. זה תיאטרון שנמצא בחושך מוחלט והדמויות על הבמה מוארות באולטרא סגול, הכל צבעוני וממש יפה לראות.
    #- הקיר של ג'ון לנון וגשר המנעולים- לא ממש אטרקציה אלא יותר אתר תיירותי. בכוונה כתבתי אותם יחד כי הם ממש אחד ליד השני. עולים על גשר קרל מכיוון העיר העתיקה ולקראת סוף הגשר יש מדרגות משמאלכם (לא תצליחו לפספס) ממשיכים טיפה ישר (דקה אחת) ומצד ימין יש סמטה כזאת. עוברים אותה ומגיעים לפאב של ג'ון לנון. ממש ממול יש את גשר המנעולים. עכשיו בואו נעשה סדר- אל תצפו לגשר בגודל של גשר קרל! זה גשר קטנטן שנראה כמו סמטה, יש עליו גרפיטי ומתחת עוברת תעלת מים. על הגדר של הגשר תראו את כל המנעולים ואם תחצו את הגשר תראו מימינכם את הקיר של ג'ון לנון- ממש מגניב!! מהגשר פחות התלהבנו האמת, אבל מי שרוצה יכול להביא מנעול ולשים שם.
    #- שיט בנהר הוולטאבה – ממליצה מאוד. לקחנו שיט של שעה ביום האחרון וזה ממש סיכם לנו את הטיול בכיף. השיט של השעה הוא לא גדול אבל זה כיף לראות את הכל מהזווית של הנהר, ממש יפה וכל העיר נפתחת לפניך. ובלי קשר כיף לשבת לנוח שעה על ספינה עם שוקו חם וקצפת 😛 יש הדרכה מוקלטת במהלך השיט במיליון שפות בערך (חוץ מעברית חח אבל יש גם באנגלית). איך מגיעים- מגיעים לגשר צ'כוב (2 גשרים ימינה לגשר קרל מכיוון העיר העתיקה) ובכניסה לגשר (מכיוון העיר העתיקה ממול למלון אינטר קונטיננטל) מצד שמאל יש מדרגות שמובילות למעגן הסירות. שם באחד הרציפים קונים כרטיס. 220 קרונות לאדם, לא נורא בכלל. שיט יוצא כל שעה עגולה (יש טווח שעות מסוים כדאי לבדוק באינטרנט. אנחנו עלינו בשעה 16:00) וצריך להגיע 20 דק' לפני היציאה לשיט. למי שבא ברגל אפשר לשים את שם הגשר או המלון אינטר קונטיננטל בגוגל מאפס.

    #מסעדות_ופאבים
    #- קומת האוכל בפלדיום- קומה אחרונה, תמצאו שם את המסעדה היפנית עם המסוע של אכול כפי יכולתך running sushi (מנות קטנות אבל לוקחים כמה שבא לכם), את המסעדה שהאוכל מוגש על רכבת vytopna ועוד מלא מסעדות יפות לצד דוכני מקדונלדס ובורגר קינג למיניהם. אנחנו ישבנו במסעדה מונגולית Mongolian BBQ האוכל די זול וממש סבבה.
    #- מסעדת v kolkovne- מסעדה צ'כית, אוכל מאוד טעים ומחירים סבירים, מומלץ! אפשר למצוא שם את המרק בלחם המפורסם של פראג. כדאי לנסות אוכל צ'כי. נמצאת באזור הרובע היהודי ממש על אותו רחוב שנמצאת מסעדת ג'יימס דין.
    #- קולוסאום פיצה (Coloseum pizza)- מסעדת פיצות ואוכל איטלקי ממש טעימה, מחירים סבירים. בשדרות וואצלב, ימין לאמבסדור בתוך מבנה. עולים במדרגות הנעות לקומה השנייה. שימו לב- הם גובים שם 15 קרונות על ישיבה במסעדה, זה כתוב באותיות קטנות בתחילת התפריט. חוץ מהדבר הקטן הזה באמת שאחלה מסעדה ומומלץ!
    #- מסעדת next door by imperial- גילינו את המסעדה הזאת במקרה והיא מושלמת!!! חובה לאכול שם! מסעדת גורמה צ'כית עם מנות שף ברמה הכי גבוהה שיש. עוגות מהממות שהם מכינים במקום, השירות מדהים, טעים בטירוף והחלק הכי טוב- במחירים של מסעדה פשוטה לגמרי!!! 250 שקל לזוג שיושב ומזמין מנה ראשונה, עיקרית, שתייה וקינוח. מומלץ ביותר!! באזור העיר החדשה אחרי כיכר הרפובליקה, מצרפת מפה בתמונות. ממול יש את המסעדה השנייה שלהם café imperial, פחות או יותר אותו סגנון, גם מומלץ!
    #- פיצריית Pizza da Pjetro- באחד הרחובות שיוצאים מאמצע שדרות וואצלב, ממש בתחילת הרחוב, פיצה לקחת, טעימה מאוד וזולה.
    #- מסעדת Brasileiro U Radnice- מסעדה ברזילאית מגניבה בסגנון אכול כפי יכולתך. משלמים מחיר קבוע עבור הארוחה ויש בופה סלטים, מרק וסושי פתוח שאפשר לקחת ממנו כמה שרוצים. בנוסף כל פעם עוברים מלצרים עם שיפוד בשר (כל פעם בשר אחר) ושמים לכם חתיכה לצלחת. בהתחלה זה נראה קטן אבל זה מספק, הם עוברים כל כמה דק ומציעים הרבה סוגי בשר אז זה ממלא. כדאי לבוא כשיש זמן לשבת בכיף ולא על הדרך. השירות מצוין והמחירים ממש סבבה! נמצאת ברחוב Na Příkopě במבנה של הסינמה.
    #- פאב מוזיאון הבירה- מומלץ מאוד!!! פאב עם המון סוגי בירות צ'כיות טעימות וזולות! יש גם תפריט אוכל עשיר ועוד מלא סוגי בירות מכל העולם אבל הכי כדאי את הצ'כיות הן הכי טעימות. יש אפשרות לקחת מנת טעימות ואז מביאים מלא סוגי בירה בכוסות קטנות. האווירה מגניבה והשירות מעולה, בקיצור מומלץ! סוגרים שם מטבח בסביבות 22:00 אז אם רוצים לאכול להגיע לפני. נמצא באזור העיר העתיקה.
    #- קיורטוש TRDELNÍK- קיורטוש טעיםםם עם קצפת בכל מיני טעמים. לקחת, לא לשבת. ברחוב Celetná (איפה שמוזיאון השוקולד והשעווה) שמוביל לכיכר העיר העתיקה.
    #- מק'קפה (Mc'cafe)- אני יודעת שזה של מקדונלדס ויש את זה גם בארץ, אבל תקשיבו יש שם את אחת העוגיות הטעימות! וזה ממש עולה גרושים. יש סניף קטן ליד האמבסדור בוואצלב, אם אתם עוברים שם תעשו לעצמכם טובה ותתפנקו על עוגיית שוקולד סופר טעימה.
    #- הפאב של ג'ון לנון- העיצוב של הפאב יפה והמוזיקה טובה (למי שאוהב את הביטלס) אבל חוץ מזה ממש לא נהנו. האוכל לא היה טעים והאווירה שם ממש כבויה ולא כיפית. לא מתאים לצעירים לדעתי. לא ממליצים.
    #- מסעדת kobe- לא ממליצים. מסעדת סושי ואוכל יפני, המסעדה יפה ונראית על רמה, אבל האוכל לא שווה את המחיר, מסעדה יקרה והסושי בארץ יותר טעים. נמצאת בשדרות וואצלב משמאל לאמבסדור.
    *** כדאי לדעת באופן כללי שפאבים סוגרים מטבח מוקדם ונראה לי שגם מסעדות, בסביבות 22:00 (בניגוד למה שכתוב בגוגל מאפס) אז למי שאוהב לצאת מאוחר כדאי לשבת לאכול לפני או פשוט לצאת מוקדם יותר.

    #קניות
    נכון שפראג לא הכי זולה בקניות, אבל כן אפשר למצוא שם דברים!
    קניונים:
    #- קניון פלדיום (Palladium)- אנחנו אהבנו את הקניון! הוא יפה, הוא גדול וממש קל להסתדר בו למרות גודלו. קומת האוכל ממש יפה. הרבה חנויות מעצבים יקרות, חנויות איפור יוקרה, חנויות מותגים. כמובן שהחנויות שם יקרות כי זה חנויות מותגים, אבל כדאי להיכנס לחנות C&A היא זולה יחסית וראיתי גם המלצות על DM (הסופר פארם הצ'כי) הבנתי שהאיפור שם זול אז כדאי לבדוק.
    #- קניון פאשן ארנה (Fashion Arena)- ביג עודפים מחוץ למרכז פראג. לא הלכנו כי זה בעיקר חנויות מעצבים ומותגי ספורט ופחות רלוונטי לנו.
    #- רחוב Na Příkopě- שדרת חנויות מותגים, בהמשך יש רשימה של חנויות שכדאי להיכנס בשדרה הזאת. השדרה מתחילה בסוף שדרות וואצלב פונים ימינה, ונגמרת בכיכר הרפובליקה (משמאל נמצא הפלדיום). רחוב לא ארוך, 8 דק' הליכה כל הרחוב.
    #- כיכר וואצלב- השדרה המרכזית בפראג, חנויות מותגים ביניהן H&M ו- Sephora, רשימת חנויות נוספות בהמשך.
    *** יש עוד קניונים, שדרות ושווקים, אני ראיתי המלצות בעיקר פה על קניון חודוב, קניון נובי סמיחוב והשוק הויאטנמי. באינטרנט יש הכל, רשימת קניונים, חנויות, המלצות, דרכי הגעה.. כדאי לבדוק מראש.
    חנויות:
    #- רשת C&A- גם ליד האמבסדור בשדרות וואצלב וגם בפלדיום, רשת זולה יחסית ובגדים יפים.
    #- רשת New Yorker- רשת זולה עם מלא בגדים (מזכירה קצת את אורבניקה בארץ), ממש בתחילת רחוב Na Příkopě ממול לשדרות וואצלב.
    #- זארה- ברחוב Na Příkopě מול חנות הצעצועים המליס, לא זול אבל יותר זול מהארץ ומבחר בגדים ממש יפה ושונה מהארץ. באופן כללי תדעו שזארה באירופה יותר זולה מהארץ.
    #- רשת Foot Locker- רשת בגדים ונעלי ספורט, הבנתי שזולה (לא נכנסנו). גם ממול לאמבסדור בוואצלב וגם בפלדיום.
    #- ברשקה- ליד זארה ברחוב Na Příkopě, מחירים זולים יותר מהארץ.
    #- ספורה (Sephora)- חנות איפור סטייל סקארה עם מבחר גדול, נמצאת במרכז שדרות וואצלב.
    #- סופר אלברט (Albert)- סופר מרקט מומלץ, יש אחד ממש קרוב לאמבסדור- כשיוצאים מהמלון פונים ימינה ומיד אחר כך שמאלה, ממשיכים קצת ישר ותראו אותו מימין עם שלט צהוב. כדאי לקנות מים וקצת אוכל ונשנושים שיהיה במלון, זה ממש עוזר במיוחד אם הולכים הרבה זה נוח לקחת בתיק.

    #החזר_מס_tax_refund
    החזר מס מקבלים על כל מוצר שתרכשו מעל 2000 קרונות באותה חנות באותו יום (כלומר אם קניתם באותה חנות בבוקר ואז בערב זה נחשב אבל לא יום אחרי). לא מקבלים החזר מלא, הם מחשבים את זה בצורה מסוימת, אבל בשביל לא להסתבך אפשר להשתמש במחשבון של האתר הזה הוא ממש אמין ומדויק.
    http://www.globalblue.com/tax-free-shopping/refund-calculator/
    כשמגיעים לחנות מבקשים TAX REFUND מהמוכר בעמדת הקנייה, הוא מביא טופס שצריך למלא וגם צריך להראות דרכון.
    כשמגיעים לשדה התעופה בטרמינל 1 כניסה B- משמאלכם תראו את העמדה הכתומה שנקראת TAX FREE. כדאי להגיע לפחות 3 שעות לפני הטיסה למקרה שיש תור. הולכים לשם לפני ששולחים את המזוודה למקרה שיבקשו לראות את המוצר. מגישים להם את הטופס ומקבלים החזר- ניתן לקבל ביורו או בקרונות. כדי לקבל את ההחזר במזומן צריך לשלם 80 קרונות, האופציה השנייה היא באשראי אבל הבנק בכל מקרה ייקח עמלה על ההמרה לשקלים כך שעדיף כבר במזומן וזהו.
    אין החזר על- אוכל, אלכוהול, רכב ודלק. יש כמה מוצרים שההחזר נמוך יותר כמו ספרים, אפשר לבדוק הכל בקישור למעלה.

    #טיפים
    #- גוגל מאפס!! תעשו סים כלשהו שייתן לכם אינטרנט בכל מקום, תורידו את האפליקציה וזה יסדר לכם את כל הטיול! פשוט רושמים בעברית וזה מוצא כל אתר ואזור בפראג. נותן מסלול להליכה, רכב ותחבורה ציבורית, המלצות על מסעדות ופאבים, מחירים של אובר לאן שאתם צריכים, שעות פתיחה וסגירה של מקומות (לא תמיד מדויק אז לא להסתמך) ועוד, מומלץ להוריד.
    #- בירה- הבירה בפראג מאוד זולה והבירות שלהם טעימות ממש! כדאי לשתות, והרבה 😉
    #- מים- יש להם קטע שהם שותים שם מים מוגזים. תמיד תבקשו מים רגילים, במיוחד בסופרים. מים vittle טובים וזולים, מצרפת לכם תמונה. בכל אופן כדאי לקנות בסופר ולא במלון או בדוכנים ברחוב כי זה הרבה יותר זול.
    #- למי שדובר רוסית, כדאי לדעת שהרבה מהצ'כים דוברי רוסית אז יותר קל להתמצא.
    #- שירותים- השירותים הציבוריים שלהם עולים כסף! לא הרבה, בין 10 ל20 קרונות אבל זה מעצבן. במצודה, בסטארבקס, מוזיאון השוקולד ועוד מקומות. כדאי פשוט להיכנס לאיזה פאב או מסעדה שכונתיים, הם בסדר עם זה שם. בהמליס השירותים ללא תשלום אם אתם באזור ובמצודה בכניסה למוזיאון ליד הבית קפה יש שירותים בחינם (כשכל השירותים ליד בתשלום).
    #- קניונים- לפני שנוסעים ומבזבזים כמה שעות טובות, ממליצה מאוד לבדוק באינטרנט קודם על כל הקניונים, איזה חנויות יש שם ושזה בכלל רלוונטי לכם. אנחנו כמעט נסענו לפאשן ארנה ואחרי בדיקה באינטרנט הבנו שאין לנו מה לחפש שם.
    #- פראג אמנם לא גדולה אבל היא יפהפייה ויש כל כך הרבה מה לראות ולחוות. לפני הטיסה שקלנו לנסוע לדרזדן, קרלובי וארי, חשבנו שיהיו לנו יותר מדי ימים בפראג. בסוף היינו חמישה ימים מלאים בפראג בלי לצאת ממנה ועדיין לא מיצינו אותה, פראג מדהימה ולמי שאוהב לטייל אפשר למצוא מלא מה לעשות. לא צריך לרוץ על אתרים, אפשר גם לטייל בכיף שלכם וליהנות מהעיר. ממש ממליצה אם זאת פעם ראשונה בפראג ובעיקר מעט ימים- להיות רק בפראג. מבטיחה שתמצאו מה לעשות.
    #- והטיפ הכי טוב- קחו מלון במרכז, תורידו גוגל מאפס ופשוט תלכו ברגל. מרכז פראג קטנה, היא נשמעת גדולה מכל האתרים שיש בה אבל בתכלס אפשר לעשות את כל מרכז פראג בחצי שעה הליכה וזה כל כך שווה את זה! זה אמנם לוקח קצת יותר זמן מתחבורה אבל זאת הדרך האמיתית לראות את פראג וליהנות מכל הבניינים המיוחדים והיופי שלה, לגלות את כל החנויות והמסעדות הקטנות והשוות, להצטלם! אנחנו עצרנו מלא להצטלם, במיוחד בשלג. וזה גם מכפר על כל הקלוריות שמעלים שם 😉

    #עזרים
    -הקבוצה הזאת כמובן! תעשו חיפוש בקבוצה יש טיפים של הכל מהכל בפוסטים שהעלו פה, וגם המדריך של מירי בקבצים של הקבוצה עזר לנו – רשימת מסעדות, מסלולים ועוד 🙂
    -אתר למטייל
    -אתר הכל על
    -ערוץ היוטיוב הזה! של יוטיובר צ'כי, נותן טיפים מנקודת מבט של מקומי- ממש מעניין וקליל והטיפים טובים, כדאי לראות.
    https://www.youtube.com/channel/UCt7oj318jVQi7vRbc1bNjJA

    ***הוספתי תמונות של רוב המקומות שהמלצתי עליהם, תמיד יותר קל לחבר תמונה לשם 😉 שימו לב שבתמונות זה נראה פחות טוב מהמציאות (בהרבה) אז תצפו ליותר מזה כמובן!

    פראג הייתה חוויה מדהימה בשבילנו ובטוח נחזור אליה!
    תודה רבה לקבוצה הזאת שעזרה לנו ונתנה טיפים מעולים.
    מקווה שהצלחתי לעזור 🙂

    חופשה נעימה!

  • חזרנו מפראג המדהימה, תודה רבה לכל מי שעזר והמליץ…

    ישנו במלון clarion old town מרחק הליכה של 3 דקות מהפלדיום ו7 דקות מהעיר העתיקה, מלון מעולה – במיקום, בחדרים הגדולים, באוכל הטעים ובשירות האדיב
    קניות-
    פלדיום – הקניון המוכר, קניון מדהים, אי אפשר לתאר! קומות על גבי קומות חנויות וחנויות פשוט גן עדן לנשים…
    דרזדן – נסענו עם קבוצה ישראלית ליום טיול בדרזן שבגרמניה לטיול צריך להביא דרכון וכסף יורו, בדרזדן יש 2 קניונים ענקיים – center gallery ו alt markt (פרימרק)
    *טיפ – לכל אלה שטסים לקניות, פראג יחסית הרבה יותר זולה מערים אחרות, לפי דעתי למי שנוסע לקניות, רוצה לאכול אוכל טוב וכל השאר (מוניות, אטרקציות) יכול להביא 800€ לשמונה ימים.

    מסעדות-
    בתור אחד שלא אוכל כל דבר האוכל בפראג הוא לא פחות ממושלם, פעם ראשונה שאני בעיר שאני לא פוחד לאכול המחירים סבירים, המנות גדולות וטעימות, פשוט מדהים!
    פסטה פרסקה – מנות גדולות וטעימות
    ג'וי בורגר בר – מסעדת המבורגרים וגריל, המחירים סבירים המנות גדולות, השירות טוב ומאוד טעים
    מסעדת u prince – יש להם אחלה ריזוטו וסלומון, ממוקם בעיר העתיקה
    מסעדת staromeska restaurant – המרק פטריות בלחם שלהם אדיר!
    Captain candy – חנות ממתקים
    בין היתר אכלנו במקדונלדס, kfc, burger king ודוכנים
    *טיפ – כמעט בכל פינה אתם תראו terdelnik זה בצק מגולגל שמכינים על גריל גחלים, אנחנו כמעט כל יום אכלנו ממנו הוא פשוט מדהים, תבקשו עם נוטלה!

    דרזדן, גרמניה –
    נסענו לדרזדן עם חברה ישראלית מאורגנת הסיור עלה כ-40€ יצאנו בשעה 9 בבוקר מכיכר ואצלב לכיוון גרמניה הנוף בדרך מאוד מאוד יפה, עשינו סיור פנורמי מהאוטובוס ושהגענו החלטנו ללכת ישר לקניות…
    (יש טיולים לדרזדן גם מברלין)

    טיפים:
    *לבוא עם נעליים נוחות כי הולכים המון!
    *להחליף כסף בצ'יינג בפלדיום (השער בין הגבוהים – 26.5 קרונות לאירו)
    *לבקר בעיר העתיקה ובגשר קארל בלילה
    *לא לפחד ולאכול אוכל רחוב – הוא הכי טעים
    *על הבניין הרוקד אפשר לוותר
    *בחזור מותר מזוודה עד 15 קילו שבהלוך מותר 20 קילו
    *להזהר מכייסים
    *לעשות מסאז'
    *להכנס לחנות new yorker בשדרות ואצלב, אחלה מחירים, אחלה איכות

    המסלול שלנו:
    יום ד'-
    נחיתה בשעה 11 והעברה למלון
    יציאה לכיוון הפלדיום העיר העתיקה וגשר קארל

    יום ה'-
    סיור מודרך עם קבוצה ישראלית מטעם העברות, סיור רגלי מודרך בן כ-6 שעות , הסיור כלל את מצודת פראג, אי קמפה, גשר קארל, העיר העתיקה והרובע היהודי היוקרתי. בערב הלכנו למופע wow בתאטרון השחור, מופע מדהים עטור אפקטים ואשליות, התאטרון מנוהל על ידי זוג ישראלים, אסור לוותר על המופע שווה כל רגע במיוחד השיתוף המיוחד והמצחיק עם הקהל.

    יום ו'-
    התחלנו את היום בפלדיום, המשכנו לסמטאות העיר העתיקה עד לגשר קארל חצינו אותו שוב וחזרנו בחזרה לעיר העתיקה, עשינו את היום הזה באיטיות ולקחנו את הזמן וראינו את כל הדברים המדהימים ביותר בפראג
    *בימי שישי יש סוג של שוק שכולל בתוכו דוכני אוכל, פירות, מזכרות וכו'… השוק ממוקם בכניסה לקניון הפלדיום ו100 מטר אחרי סטארבקס (במעבר בין העיר העתיקה לשדרות ואצלב).

    יום שבת-
    נסיעה לדרזדן שוב עם קבוצה ישראלית, הנסיעה כללה נסיעה לדרזדן באוטובוס ממוזג עם שירותים, סיור פנורמי מהאוטובוס (סיור ממצא בהחלט) ומי שרצה המשיך לסיור רגלי ואז זמן חופשי בקניונים העצומים (פרימרק ביניהם) או ישר ללכת לקניות, אנחנו בחרנו באפשרות השנייה ונהנו מכל רגע!

    יום א' ואחרון-
    פינינו את החדר ב12 בבוקר ושמנו את המזוודות בשמירה ויצאנו לפרידה מהעיר, הלכנו לפלדיום, לעיר העתיקה, גשר קארל ושדרות ואצלב, בשעה 9 בערב העברות באו לאסוף אותנו לשדה תעופה שלהם, יצאנו לכיוון השדה תעופה בשעה 9 הטיסה הייתה אמורה להיות בשעה 23:50, שהגענו הודיעו לנו שהטיסה נדחתה ל1:20 בגלל בעיה במטוס ואחר כך הודיעו שהטיסה נדחתה לשעה 04:00 בבוקר, בקיצור המראנו בשעה שהיינו אמורים להיות כבר בבית ונחתנו בסוף בארץ בשעה שמונה וחצי בבוקר.

    *השפות היחידות ששמענו הם יפנית, עברית וכמובן שצ'כית ואנגלית

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל