וינה אטרקציות מומלצות

וינה עם ילדים – אטרקציות מומלצות למשפחות

וינה בירת אוסטריה היא אחת הערים היפות בעולם ויש שפע של אטרקציות בוינה לתיירים – בכתבה זו תוכלו לקרוא על המוצלחות שביניהן, כולל מידע על כרטיסים משולבים לאטרקציות בוינה שיחסכו לכם לא מעט כסף, המלצות על אטרקציות מתאימות למשפחות אשר מגיעות אל וינה עם ילדים וגם מוזיאונים בוינה, קונצטים ואירועי תרבות ועוד מידע למטייל שכדאי לקרוא לפני חופשה בוינה

דילים לוינה במבצע              |            טיולים מאורגנים באוסטריה

וינה (גרמנית Wien, אוסטרו-בווארית: Wean) היא בירת אוסטריה, אחת משבע מדינות הפדרציה של אוסטריה והעיר הגדולה ביותר באוסטריה עם אוכלוסייה המונה למעלה מ-1.7 מיליון איש.  וינה היא הלב הפוליטי, הכלכלי והתרבותי של אוסטריה. כמקום מושבה הקודם של בית המלוכה הפסבורג והאימפריות השונות שלה, יש שפע של אטרקציות בוינה הקשורות לעברה המלכותי ומרכזה כלול ברשימת אתרי מורשת העולם של ארגון אונסק"ו. וינה היפה מושכת תיירים מכל העולם, לרבות מאות אלפי משפחות המגיעות אל וינה עם ילדים לחופשה משפחתית, או כנקודת הפתיחה של טיול משפחות באוסטריה

חופשה בוינה – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים בוינה למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בוינה – השוואת מחירים והמלצות

תחבורה באוסטריה – המלצות וטיפים לתכנון ההתניידות בחופשה

תקשורת וסים לחופשה באוסטריה

טיסות לוינה אוסטריה – השוואת מחירים ומידע

אוסטריה עם ילדים – טיולי משפחות וחופשות

חופשה בוינה – כרטיסים משולבים לאטרקציות

אוטובוס התיירים של וינה big bus – סיור קלאסי 24 שעות

מבית האופרה (State Opera) ועד רובע המוזיאונים (Museums Quarter) וכל הדרך עד ארמון שונברון (Schönbrunn Palace), הכרטיס הזה התקף ל-24 שעות, נותן לכם גישה למסלול האדום (סיטי) ולמסלול הכחול (ארמון שונברון) של אוטובוס התיירים של וינה (האוטובוס האדום של חברת Big bus)

חשבו על זה כעל לימוזינת קומותיים אדומה ענקית שלוקחת אתכם לסיבוב בין אטרקציות בוינה, כאשר אתם יכולים לרדת ולעלות מהאוטובוס כמה פעמים שתרצו. האוטובוס הגדול (The Big Bus) הוא הדרך להסתובב בעיר, בוודאי עבור משפחות אשר מגיעות אל וינה עם ילדים ומעוניינות להימנע מהליכה מרובה.

למעשה, כל וינה נפרשת לפניכם, עם למעלה מ-15 תחנות ברחבי העיר, ותוכלו לעלות ולרדת כמה פעמים שבא לכם. אנחנו מאוד ממליצים לקחת גם את הסיור בוינה בן ה-90 דקות הכלול חינם במחיר הכרטיס שניתן להזמין בקישור, שמאפשר לכם להעמיק אל תוך ההיסטוריה של וינה. הסיור הקלאסי (The Classic Tour) של חברת ביג באס כולל את הקו האדום (סיטי) והקו הכחול לוקח אתכם לארמון שונברון (Schönbrunn Palace), מקום מושבה של שושלת הפסבורג.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה


אוטובוס התיירים של וינה ביג באס – סיור פרימיום 48 שעות

הכרטיס שניתן להזמין בקישור נותן לכם גישה בלתי מוגבלת לאוטובוס התיירים של וינה של -Big Bus למשך 48 שעות. מארמון שונברון (Schönbrunn Palace) ועד הדנובה, ומארמון הופבורג (Hofburg Palace) ועד מגדל הדנובה (Danube Tower), הטובות שבין אטרקציות בוינה יהפכו לנגישות מאוד.

מלבד זאת, תהיה לכם גישה לסיור רגלי מודרך בוינה בן 90 דקות, וכן הצצה אל תוך תולדות המוסיקה של העיר שבה חיו מלחינים אגדיים כמו מוצרט, היידן ובטהובן. הסיור מסתיים בקתדרלת סטפנוס הקדוש (St. Stephen's Cathedral). חבילת הפרמיום גם נותנת לכם גישה לסיור הלילי (Night Tour) היוצא מהאופרה (State Opera) ומראה לכם את וינה בלילה.

להזמנת כרטיסי VIP של 48 שעות לאוטובוס התיירים של וינה


כרטיס Flexi PASS

מתכננים חופשה בוינה ומעוניינים לחוות כמה שיותר אטרקציות בכמה שפחות הוצאות? הזמינו (בקישור למטה) את ה- Flexi PASS שלכם והיכונו לטיול בוינה בדרך שלכם. ה-Flexi PASS  מעניק לכם אפשרות בחירה מבין 3-4 אטרקציות בוינה שאסור להחמיץ: תוכלו לבחור מבין האטרקציות התיירותיות המרכזיות של וינה למשפחות, כמו גן החיות שונברון (Schönbrunn Zoo), ביתו של היידן (Haydn House) והמוזיאון להיסטוריה טבעית (Natural History Museum).

תוכלו להתאים את החופשה בוינה לטעמכם האישי באמצעות בחירה של 3 או 4 אטרקציות בוינה, סיורים מאורגנים ומוזיאונים בוינה,  מתוך רשימה ארוכה של אטרקציות בוינה, ולבלות בכל יעד בקצב האישי שלכם. הכרטיס תקף למשך 30 יום מתאריך שימושו הראשון.

כל הפעילויות החמות ביותר והאטרקציות התיירותיות בוינה כלולות בכרטיס (צריך לבחור מביניהן). מגדל הדנובה (Danube Tower) נמצא ברשימה, כמו גם מוזיאון מומוק (Mumok) לאמנות מודרנית, והאוצר הקיסרי (Imperial Treasury), או התזמורת הסימפונית בבית היידן.

תוכלו אפילו לעלות על באמצעות הכרטיס על האוטובוס הבא ולסייר סביב נקודות הציון הטובות ביותר של וינה. מעדיפים לטייל בקצב שלכם? הקיק בייקס (kick bikes) (אופניים ללא פדאלים) הם הדרך הכיפית ביותר להגיע מנקודה לנקודה. כאשר מדובר על משפחות אשר מגיעות אל וינה עם ילדים לחופשה קצרה ומעוניינות להספיק את האטרקציות הראשיות, מדובר גם בחיסכון כספי לא קטן ברוב המיקרים.

להזמנת כרטיס Flexi PASS לאטרקציות בוינה


כרטיס Vienna PASS לחופשה בוינה

וינה הייתה פעם עיר מגוריהם של מוצרט, בטהובן ופרויד, כך שזה לא מפתיע שבירת אוסטריה מלאה בתרבות, בהיסטוריה ובאלגנטיות, בכל עונה בשנה. עם הכרטיס המשולב, הפאס של וינה שנועד לתיירים המתכננים חופשה בוינה ומעוניינים לראות הרבה אטרקציות ולחסוך עלויות של חופשה בוינה, זה יכול להיות פיתרון מצוין, במיוחד אם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים – באמצעות כרטיס זה תזכו לדלג על התור לאטרקציות פופולריות בוינה כמו גן החיות שונברון (Schönbrunn Zoo) – גן החיות העתיק ביותר בעולם, ומוזיאון אלברטינה (Albertina Museum). כמו כן, תקבלו גישה בלתי מוגבלת לאוטובוס התיירים של וינה ושלל שוברי הנחה למסעדות ואטרקציות בוינה.

אם אתם כאן מתכננים חופשה קצרה בוינה ורוצים לראות את האתרים ההיסטוריים החשובים ביותר, הפאס של וינה מאפשר לכם לדלג על כל התורות המעצבנים שנמצאים בד"כ באטרקציות חשובות בוינה, כמו האוצר הקיסרי Imperial Treasury, המוזיאון לאמנות מודרנית מומוק (mumok) ומוזיאון אלברטינה (Albertina) הכולל יותר מ-65 אלף ציורים וכמיליון איורים של המאסטרים של אמנות הציור לאורך הדורות. אם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים זו הדרך הטובה ביותר לראות את העיר בלי המתנה ארוכה בתורים אשר עלולה לגרום לילדים לאבד סבלנות).

באותה זריזות תיכנסו גם למוזיאון להיסטוריית האמנות של וינה (Kunsthistorisches Museum Vienna), למוזיאון הטכנולוגי (Museum of Technology) ולמוזיאון להיסטוריה טבעית (Museum of Natural History). תוכלו לעלות לסיבוב בגלגל הענק, להגיד שלום למעל 700 זנים של חיות בגן החיות שונברון (Schönbrunn Zoo), ואם זה לא מספיק כדי למלא לכם חופשה בוינה, הכרטיס גם נותן לכם כניסה חינם ללמעלה מ-60 מהאטרקציות התיירותיות החמות ביותר של וינה, כולל הבלוודיר (Belvedere), קתדרלת סטפנוס הקדוש (St. Stephen's Cathedral), ארמון שונברון (Schönbrunn Palace) ועוד רבים.

עם הכרטיס תוכלו גם להסתדר בקלות עם תחבורה בוינה, הודות לגישה הבלתי מוגבלת לאוטובוסי התיירים של וינה, אשר נעים במסלולים מעגליים בין אטרקציות בוינה. ה-Vienna PASS הוא הכרטיס המושלם לכל הדברים הטובים ביותר של בירת אוסטריה.

להזמנת כרטיס Vienna PASS לאטרקציות בוינה

אטרקציות בוינה – וינה עם ילדים

גן החיות שונברון – דלגו על התור

גן החיות בוינה Tiergarten Schönbrunn שוכן בשטח שבו נמצא ארמון הקיץ האימפריאלי ומהווה תוספת מושלמת לבילוי במתחם הגדול של ארמון שנברון (Schönbrunn Palace) עבור משפחות המגיעות אל וינה עם ילדים – לאחר שראיתם איך המעמד העליון של אירופה חי בעבר, תוכלו להתקדם לכיוון גן החיות הסמוך.

גן החיות של וינה פתוח כל ימות השנה ומכיל מגוון רחב של חיות (יותר מ-700 זנים שונים!). תמצאו כאן דובי פנדה, נמרים, אורנג אוטאנגים, דובי קואלה, פילים ועוד. זוהי אחת האטרקציות בוינה למשפחות שנחשבות פופולריות במיוחד והתורים בכניסה ארוכים, ואם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים קטנים הם עלולים לאבד סבלנות. הכרטיס שניתן להזמין מראש בקישור יגיע ישירות לטלפון הנייד שלכם ויאפשר לכם לדלג על התור הארוך לקופות הכניסה ולהיכנס ישירות לגן החיות של וינה.

בגן מתקיימות הרצאות עם הדגמות והסברים על בעלי חיים בדרך קבע ותוכלו ללמוד יחד עם הילדים על סביבות המחייה של בעלי חיים שונים. אטרקציות נוספות בגן החיות כוללות ביקור ביער הגשם הטרופי המדמה את יערות הגשם של בורנאו (Borneo), האקווריום והרכבת הפנורמית (Panorama Train) המופעלת ע"י דיזל.

גן החיות, אחת המובילות שבין אטרקציות בוינה למשפחות, נוסד בשנת 1752 עבור בני המלוכה של אוסטריה ע"י הקיסר הרומי פרנסואה הראשון. אשתו, מריה תרזה, אהבה לאכול את ארוחות הבוקר שלה בפביליון המרכזי (משהו שמבקרים יכולים לעשות עד היום). הוא נפתח לציבור בשנת 1779.

בראשיתו, גן החיות שימש כביתם של בעלי חיים אקזוטיים שהגיעו ממסעות כיבושים באמריקה ואפריקה. היום, גן החיות משמש כשמורת חי מדעית. אבל כחלק מההיסטוריה שלו, מבני הבארוק המקוריים נותרו על כנם, והם יוצרים איזון בין בילויים מודרניים לבין חשיבות היסטורית.

להזמנת כרטיסים לגן החיות שונברון בוינה

סיור בוינה וכניסה בתור המהיר לארמון שונברון

מעגלות סוסים ועד מוסיקה קלאסית, יש הרבה דברים לעשות בוינה, אבל ארמון שונברון (Schönbrunn Palace) הוא אחת מאטרקציות החובה. בקרו בארמון המלכותי הקודם ובחדרי המלכות המדהימים בליווי מדריך ועצרו בדרך בעוד אטרקציות בוינה, כולל בית האופרה של וינה (Vienna State Opera), ארמון הופבורג (Hofburg Palace), בורגתיאטר (Burgtheater) ובניין העירייה.

התלוו למדריך שלכם ובדקו את בית האופרה (Vienna State Opera) רב הפאר, מקום שבו נערך נשף האופרה השנתי המפורסם של העיר. ארמון הופבורג (Hofburg Palace) המהודר, מקום מושבה החורפי הקודם של המשפחה המלכותית של אוסטריה, הוא היעד הבא בתור לפני שאתם פונים למוזיאון להיסטוריה של האמנות (Museum of Art History), למוזיאון להיסטוריה טבעית (Museum of Natural History), לבניין הפרלמנט הניאו-קלאסי, לברגתיאטר (Burgtheater) המפורסם ולבניין העירייה.

לאחר מכן תבקרו בארמון שונברון (Schönbrunn Palace), שם תלמדו כל מה שיש לדעת על בית הקיץ הקיסרי ההיסטורי – תראו את החדרים המלכותיים, תטיילו בגנים המשגעים, ותוכלו גם לשבת לקפה וינאי ושטרודל תפוחים.

לסיום, תבקרו בארמון בלוודיר (Belvedere Palace) ובאוסף האמנות, כולל התמונה המפורסמת של גוסטב קלימט, הנשיקה (בדמי כניסה מופחתים).

זהו כרטיס משולב מיוחד המיועד למשפחות אשר מתכננות חופשה קצרה בוינה ומעוניינות להספיק כמה שיותר אטרקציות בוינה בזמן קצר.

להזמנת סיור בוינה ובארמון שונבורן

רכבת Schönbrunn Panoramabahn

יש המון מה לראות בשונברון, כולל הארמון עצמו וגן החיות שלו וזה יכול לקחת יום שלם להסתובב כאן, ואפילו יותר אם אתם מגיעים אל וינה עם הילדים. הרכבת Schönbrunn Panoramabahn עוצרת בתשעה יעדים עיקריים בפארק והילדים הצעירים ייהנו מההזדמנות לנסוע ברכבת ברחבי הפארק. אל תחמיצו את גבעת גלורייט (Gloriette Hill), שבה קשת מפוארת ומזרקת נפטון (Neptune Fountain) המהממת הניצבת בשיפולי הגבעה.

להזמנת כרטיסים לרכבת של ארמון שונברון

כרטיס וינה (כולל הסעה לשדה התעופה)

החופשה שלכם בווינה יכולה להיות הרבה יותר קלה עם כרטיס וינה – צרכי התחבורה שלכם ימולאו מהרגע שרגלכם נגעה באדמת אוסטריה.

תיהנו מהסעות לנמל התעופה של וינה וחזרה לתקופה של שבעה ימים ותוכלו לוותר על המוניות היקרות. רשת התחבורה הציבורית של וינה כולה שלכם למשך 24,48 או 72 שעות, בהתאם לצרכיכם. ובנוסף, תקבלו שורה של הנחות על מגוון מוזיאונים ואטרקציות בוינה, המפורטים בקישור, למשך שבוע שלם.

להזמנת "כרטיס וינה"

האוצר הקיסרי של וינה

בחלק העתיק ביותר של הארמון הקיסרי הופבורג (Hofburg Imperial Palace) יתמצאו אוצר בלום של תכשיטים וחפצי יוקרה, המאפשר למשפחות המגיעות אל וינה עם ילדים הרפתקאה מהאגדות – לגלות את האוצר הקיסרי של וינה. כאן תמצאו 21 חדרים מלאי תכשיטים, כלי נשק, אבני חן, פריטי לבוש וסמלי יוקרה ועושר אחרים, שנאספו במהלך למעלה מ-800 שנה ע"י בית הפסבורג – אולי האוצר החשוב ביותר בעולם.

כאשר מדובר על חפצים מלכותיים, אי אפשר להתחרות בארמון הזה, שמציע חוויה מהאגדות שלא תשכחו הרבה אחרי שתחזרו מהחופשה המשפחתית בוינה –  אלה 21 חדרים המלאים בכתרים מוטבעים באבני חן, שרשראות יהלומים ושרביטי מלכות. האוצרות הללו הם לא רק מראה מהמם – יש להם חשיבות היסטורית, כולל הכתר הקיסרי של האימפריה הרומית שנמצא כאן.

ברחבי 21 החדרים, בכל פינה יש משהו יפהפה, זוהר ובעל חשיבות היסטורית. האוצרות הנדירים כאן הונחו כאן ע"י בית הפסבורג במשך דורות, וכוללים כתרים, שרשראות, שרביטות, חלוקי מלכות, חרבות ואפילו קרן חד-קרן (לא שבני הפסבורג שקרנים, אבל יכול להיות שמישהו עבד עליהם בנושא הספציפי הזה).

לשוחרי סמלי יוקרה, לאוהדי היסטוריה, ולכל מי שאוהב דברים נוצצים, זוהי אטרקציה וינאית מושלמת. היא אורכת שלוש שעות או פחות, כך שביקור כאן ישאיר לכם מספיק זמן ליהנות מעוד אטרקציה בוינה באותו יום.

טיפ – הזמינו מדריך שמע במקום (בגרמנית, אנגלית, איטלקית וצרפתית). הוא ייתן לכם הסברים בעלי ערך וקונטקסט לגבי מה שאתם רואים.

להזמנת כרטיסים לביקור באוצר הקיסרי של וינה

עולם הים – כניסה מעודפת

עולם הים (Haus des Meeres) הוא האקווריום / מצפה תת-ימי הגדול ביותר באוסטריה. המצפה שוכן במגדל נ.מ ממלחה"ע השנייה ומתפרס על פני 11 קומות. היום, המקום מלא בבעלי חיים נפלאים ומשונים. בנוסף ליצורים התת מימיים, תמצאו כאן גם קופים, ציפורים, עטלפים, קרוקודילים, סלמנדרות ועוד הרבה זנים.

האקווריומים כאן ענקיים ואפשר ללכת לאיבוד בזמן כשאתם צופים במגוון הדגים הצבעוניים השוחים להם. צבי הים מקסימים במיוחד – תראו אותם ביבשה, עושים את דרכם לעבר קערת חסה והם אולי יזכירו לכם סבא זקן עם הרבה נחישות, אבל כשהם נכנסים למים, תוכלו לראות את החינניות שלהם. כמו שניתן לצפות באחת האטרקציות המובילות בוינה למשפחות גם כאן התורים בכניסה ארוכים, בעיקר בחופשת הקיץ, אך אם תזמינו מראש כרטיס בקישור תזכו להטבה של של כניסה מועדפת שתחסוך לכם זמן יקר של חופשה בוינה.

תמצאו כאן די הרבה כרישים. כרישי הפטישן חיים בקומה ה-10, ויש גם בריכת כרישים ענקית נפרדת המשתרעת על פני שתי קומות ומכילה 300 אלף ליטרים של מים. יש בה מגוון כרישים והם חיים בהרמוניה עם זנים רבים אחרים של דגים. ואם זה לא מספיק כדי לשכנע אתכם שכרישים הם לאו דווקא טורפים צמאי דם, תוכלו להתבונן בעובדי המקום הצוללים איתם בשעות שונות במהלך השבוע.

מעל פני המים, תגלו עוד הרבה זנים של חיות שירתקו אתכם. יש קופים מתוקים ושובבים, וטרנטולות קריפיות אך פרוותיות. יש אפילו פארק קרוקודילים ואזורים מיוחדים כמו יער הגשם האמזוני והבית הטרופי (Tropic House.).

יותר מ-10,000 בעלי החיים כאן מתפרשים על פני 10 הקומות ומהווים אטרקציה מומלצת לכל המשפחה, שלא תרצו לפספס אם אתם מתכננים טיול אל וינה עם ילדים. הדובדבן שבקצפת הוא בית הקפה על גג הבניין – תוכלו ליהנות כאן מארוחה בזמן שאתם צופים בנופים היפים ביותר של וינה.

להזמנת כרטיסים לאקווריום בוינה "עולם הים"


מוזיאון השעווה מאדאם טוסו וינה

מוזיאון השעווה מאדאם טוסו וינה ממוקם בלב פארק פראטר (Prater) ומציע למשפחות אשר מגיעות אל וינה עם ילדים יום בילוי מרתק המכיל מפגשים עם סלבריטאים ודמויות אוסטריות מפורסמות. יש כאן מעל 80 בובות שעווה המפוזרות במוזיאון בגודל 2,000 מ"ר. אין ספק שתמצאו כאן הרבה דמויות אהובות שלא יסרבו להצטלם לצידכם בכמה תמונות סלפי שתרצו.

כאן גם תלמדו פרטים הנוגעים לסלבריטאים האהובים עליכם ודמויות ידועות. תפגשו כאן גם את הדמויות שסייעו לעצב את ההיסטוריה והתרבות של אוסטריה, כמו הקיסרית סיסי, גוסטב קלימט וזיגמונד פרויד. דמויות השעווה עשויות בטוב טעם ונראות כל כך אמיתיות שאפשר לחשוב שהן עוד מעט יתחילו לזוז. כדי לבנות דמות שעווה אחת, יש לקחת מעל 500 מדידות גוף מדוייקות והתהליך אורך בין 3-6 חודשים, כדי להבטיח את המראה הריאליסטי ביותר. יותר מ-800 שעות מושקעות בבניית דמות שעווה יחידה.

אין חבלים או מחסומים ביניכם לבין דמויות השעווה כך שתוכלו בכיף להצטלם איתן למזכרת מהחופשה המשפחתית בוינה- עשו את ריקוד הירח ליד מייקל ג'קסון או עשו פרצוף חושב ליד אלברט איינשטיין. ואם אתם אוהדי כדורגל, תמצאו כאן גם את שחקן הכדורגל האוסטרי דיוויד אלאבה.

מוזיאון השעווה מאדאם טוסו מדהים מבקרים למעלה מ-150 שנה ומהווה ללא ספק את אחת ההמלצות המובילות לאטרקציות בוינה למשפחות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון השעווה מדאם טוסו וינה


"מסע בזמן וינה" – מופע מולטימדיה היסטורי

מוסיקה. עוצמה. תהילה. מלחמה – באטרקציה התיירותית "מסע בזמן וינה" תרגישו ותחוו את ההיסטוריה הדרמטית של וינה בשעה אחת קלה, עם קולנוע חמישה – ממדים, דמויות אנימציה ופעלולים מיוחדים שאף שיעור היסטוריה לא ישתווה אליהם, זוהי ללא ספק אטרקציה מומלצת למשפחות אשר מגיעות אל וינה עם ילדים ויש סיכוי שהיא תצליח להפוך אפילו את את הילד הכי פחות מתעניין לשוחר היסטוריה רציני.

החווייה בת השעה, המובלת ע"י מדריך מנוסה, היא השער המושלם לחופשה בוינה. כל מוצג מעניק הארות ועובדות היסטוריות מעניינות לגבי העיר שנוסדה כמחנה רומאי בשם וינדובונה. כמרכזה של האימפריה האוסטרו הונגרית ומקום מגוריהם של פרויד ומוצרט, בין היתר, וינה ידעה הרבה בימיה. ועם חוויית המסע בזמן הזו, תהיה לכם הזדמנות לחוות את כל זה.

כמו כן, החוויה שלכם מתרחשת במנזר עתיק הנמצא ממש במרכז וינה כך שנוצר ניגוד מעניין בין טכנולוגיה מתקדמת לקירות המנזר העתיק.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה "מסע בזמן וינה"

ארמון בלוודר – כניסת VIP ללא תור

ארמונות בלוודר (Belvedere) מזכירים בובת בבושקה רוסית, ארמון מדהים בעל יופי שאין שני לו בו מוצגות יצירות אמנות מובחרות שכוללות את הנשיקה של גוסטב קלימטו, וכן תקרות פרסקו וגנים מטופחים המנוקדים בפסלים. תראו כאן אמנות, ארכיטקטורה יפהפיה מהזמנים שבהם משפחת הפסבורג הפכה את וינה למרכזה של אירופה, גנים מטופחים ושופעים בין המבנים המרהיבים, שבתוכם שוכנות יצירות מופת מהממות. חופשה בוינה עם ילדים היא הזדמנות טובה לבקר בבלוודר ולאפשר לילדים הצצה אל עידן של ארמונות, אבירים ונסיכות – והכרטיס שניתן להזמין בקישור יחסוך לכם זמן יקר וארוך של המתנה בתור לקופות בכניסה לאחת האטרקציות התיירותיות הראשיות של וינה.

שני ארמונות בלוודר (כי ארמון אחד בלבד כנראה לא הספיק למשפחת המלוכה של אוסטריה) מלאים באמנות וביופי בלתי נלאה.

בלוודר העליון (Upper Belvedere) – כאן האטרקציות המרכזיות הן אוסף יצירות המופת מימי הביניים ותקופת הבארוק. האוסף של המאות ה-19 וה-20 כולל יצירות אימפרסיוניסטיות של מונה, ואן גוך ואת האוסף הגדול ביותר בעולם של גוסטב קלימט האוסטרי (כולל הנשיקה המפורסמת). ואל תחמיצו את אולם קארלון (Carlone Hall), הקרוי על שם האמן שיצר את הפרסקה (ציור קיר) על התקרה.

בלוודר התחתון (Lower Belvedere) – האטרקציות המרכזיות של ארמון בלוודר התחתון כוללות את אולם השיש (Marble Hall) המרהיב בעל שתי הקומות, עם מדליוני גבס המתארים את האל אפולו. גלריית השיש (Marble Gallery) מכילה פסלי בארוק עתיקים ואולם הגרוטסקות (Grotesque Hall) מכיל כמה ציורים גרוטסקיים (אבל מבוצעים בצורה טובה).

ההורים ישמחו לראות אוסף אמנות בקנה מידה עולמי, אבל ודאו שיש לכם מספיק זמן לטייל עם הילדים באולמות המלוכה ובגנים הפוריים.

להזמנת כרטיסים לכניסה ללא תור לארמונות בלוודר בוינה


בית הספר הספרדי לרכיבה על סוסים

בואו לחוות את הקסם של סוסי הליפיצאנר המפורסמים של אוסטריה, כאן בבית הספר הספרדי לרכיבה על סוסים (Spanish Riding School) של וינה. כאן תראו את סוסי ליפיצאנר האינטילגנטיים בפעולה כאשר המאמנים שלהם מאמנים אותם באימונים קלאסיים, כולל קפיצות אקרובטיות. צפו ב-45 שנים של מסורת בפעולה, בזמן שהסוסים ורוכביהם מבצעים את התרגילים שלהם בליווי מוסיקה וינאית קלאסית.

בית הספר הספרדי לרכיבה שוכן באחד המבנים היפים ביותר של וינה, אבל מה שתמצאו בפנים אפילו יותר יפה. כרטיס זה מקנה לכם כניסה לבית הספר שבו תראו את האימונים, כולל תרגילי הירגעות לסוסים (יוגה לסוסים?) וכן אימונים יותר מאתגרים בפעלולי רכיבה. אם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים והילדים שלכם אוהבים סוסים אל תוותרו על האטרקציה הזאת.

אולי אפילו תראו את הקפיצות האקרובטיות המיוחדות שהסוסים מפורסמים בהם. הקפיצות לא מתבצעות כל יום, אבל יכול להיות שיתמזל מזלכם. כל החוויה מתבצעת על רקע מוסיקה וינאית קלאסית.

את הסוסים הללו אימנו לראשונה בני בית הפסבורג לצורך הכשרתם כסוסי צבא ולשימוש המלוכה. הסוסים חיו בחצרות המלוכה של כל בית מלוכה במרכז אירופה. מאמנים אותם באופן מושלם, והם נהנים לבדר, ויודעים בדיוק איך לשבות את לב הקהל.

עם חוויית הבוקר המהפנטת הזו, תראו את 'בלט הסוסים' שהופך את ליפיצאנר, גזע הסוסים האצילי ביותר של אירופה, לגזע כל כך נערץ ע"י חובבי סוסים בכל העולם.

להזמנת כרטיסים לבית הספר הספרדי לרכיבה על סוסים בוינה


קתדרלת סטפנוס הקדוש (Stephansdom) – סיור צריחים, קטקומבות, אוצרות

קתדרלת סטפנוס הקדוש (St Stephen’s Cathedral) היא אחת האטרקציות החשובות בוינה – היא מסמלת את העיר ואף מופיעה על גבי אחד מהמטבעות האוסטריים. לא פלא שסטפנסדום מושכת מדי שנה 5.4 מיליון מבקרים. אם אתם מתכוונים לבקר בה בזמן חופשה בוינה, הכרטיס שניתן להזמין מראש בקישור יקנה לכם גישה לכל אחד מאזורי האתר המפורסם  – הוא כולל סיור בקתדרלה, בחדר האוצרות, בקטקומבות ובצריחים.

קתדרלת סטפנוס הקדוש היא הרבה דברים – היא אתר קדוש לנצרות, אך היא גם אתר מורשת תרבותית נודע וסמל לאומי של אוסטריה עצמה.

הגלריה המערבית של הקתדרלה היא מקום משכנם של אוצרותיה העתיקים, והחלק מעורר הדימיון ביותר עבור משפחות שמגיעות אל וינה עם ילדים קטנים. המגדל הדרומי מתנשא לגובה 137 מטרים, ושולט על קו הרקיע של וינה. 343 המדרגות התלולות המובילות למעלה הן מכשול רציני עבור משפחות שמגיעות אל וינה עם ילדים קטנים, אך למעלה תראו נוף מקסים לעבר בירת אוסטריה.

להזמנת כרטיסים לקתדרלת סטפנוס הקדוש בוינה

אוטובוס התיירים של וינה והגבעות

אוטובוס התיירים של וינה (של חברת hop on hop off) נוסע בכמה מסלולים שונים בין אטרקציות בוינה והסביבה, כאשר הכרטיסים הם כרטיסים בשיטת "חופשי יומי" אשר מאפשרים לכם לרדת בכל תחנה ולבלות בה כמה זמן שתרצו – ואז לחזור לאוטובוס הבא בסבב ולהמשיך לאטרקציה הבאה. עבור משפחות המגיעות אל וינה עם ילדים זוהי דרך קלה ונוחה במיוחד לראות המון אטרקציות בוינה בפרק זמן קצר, בלי ללכת הרבה ברגל ובלי להוציא המון כסף על מוניות.

בניגוד לאוטובוס התיירים השני, של חברת big bus, הסיורים לא רק מראים לכם את גולות הכותרת של מרכז וינה, אלא גם מגיעים לאזורים הסובבים את וינה, לאתרים מגוונים באזור וינה כמו שרידים רומיים בקרנונטום (Carnuntum) ומנזר קלוסטרניוברג (Klosterneuburg Abbey).

בהזמנת הכרטיס בקישור בחרו מבין 24, 48, או 72 שעות של גישה לשישה מסלולים שונים של קוי אוטובוסים לתיירים בוינה. ביחד, המסלולים כוללים את כל האטרקציות בוינה ובגבעות הסובבות. כך תוכלו לתכנן לעצמכם לו"ז של טיול בוינה  – לבקר איפה שמתחשק לכם, לכמה זמן שבא לכם. אוטובוסים בסבב יוצאים כל 15 דקות כך שבכל מקרה לא תמתינו הרבה לאוטובוס הבא. בנוסף, וכל הכרטיסים כוללים אופציה גם לסיור רגלי מודרך במרכז וינה.

כל האוטובוסים מאובזרים באינטרנט אלחוטי ומדריכי שמע ב-16 שפות, כולל ערוץ אודיו לילדים בגרמנית ובאנגלית. הכרטיס גם כולל סיור מודרך בן שעה באנגלית או בגרמנית העובר דרך מרכז וינה.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה

אוטובוס התיירים של וינה והפלגה בוינה

כרטיס משולב מיוחד שיכול לחסוך לא מעט כסף עבור משפחות המגיעות אל וינה עם ילדים לחופשה קצרה – עלו על הפלגה כלולה במחיר באונייה על פני נהר הדנובה או תעלת הדנובה (Danube Canal). הצטרפו לסיור רגלי מודרך עם מדריך תיירים מקומי בעיר הפנימית של וינה. ובלו יום של חופשה בוינה על אוטובוס התיירים הנוסע בין אטרקציות בוינה ותראו יותר מהעיר בקצב שלכם עם ארבעה מסלולים, עם WIFI על גבי האוטובוסים וקריינות.

להזמנת כרטיס משולב להפלגה ולאוטובוס התיירים של וינה

ספא וינה  City Spa Therme

חופשה בוינה היא הזדמנות לפסוע אל תוך עולם של רגיעה מוחלטת בסיטי ספא התרמי של וינה. המקום מכיל לא פחות מ-26 בריכות מחוממות בתוך ומחוץ למבנה ו-24 סאונות וחדרי אידוי. הסיטי ספא של וינה הוא הספא העירוני הגדול ביותר של אירופה, ומלא בפינוקים: עיסויים, קולנוע והמון המון מים חמים בעלי סגולות מרפא. הספא פרוס על פני שטח כולל של 75 אלף מ"ר.

תמצאו כאן 3,000 מ"ר שטח סאונה (Sauna Stone), עם אזור נפרד לנשים בלבד ואזור נפרד של גברים, וגם אזור יוניסקס. הירגעו ב- AlphaSphereloungers. שאפו אל קרבכם את ניחוחות חדר הארומה, ואפילו נצלו את ההזדמנות לבחור ספר מספריית הספא. וזה לא הכול – מגרש המשחקים  מלא במגלשות, נהרות מים גועשים, מופעי חבובות ובמת קאריוקי כדי לדאוג שהילדים שלכם פעילים, בזמן שאתם מתפנקים. אם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים קטנים שימו לב שהרחצה במים חמים בספא עלולה להיות בעייתית עבור ילדים ועליכם לבדוק זאת מבחינה רפואית.

להזמנת כרטיסים לסיטי ספא בוינה

מגדל הדנובה – כניסה ללא תור

מגדל הדנובה (Danube Tower), המתנשא לגובה 252 מטרים ובנוי מיותר מ-17,600 טון בטון, הוא המבנה הגבוה ביותר באוסטריה, כך שאם אתם מעוניינים בתצפית מלמעלה, הגעתם למקום הנכון. עלו למגדל ההיסטורי הזה שממנו נשקפים מראות נהדרים של וינה ממפלס תצפית חיצוני.

מעליות אקספרס מעלות מבקרים למעלה המגדל בשניות. למעלה נמצאות שתי מסעדות מסתובבות, או שאפשר סתם לשבת ולשתות קפה וינאי מסורתי מגובה של 160 מטרים מעל האדמה.

שתי מעליות האקספרס יביאו אתכם למרפסת התצפית ב-35 שניות, ושם תוכלו לראות את המראות הנהדרים של וינה והסביבה הכפרית, זוהי חוויה מומלצת למשפחות אשר מגיעות אל וינה עם ילדים בכל הגילאים. בתנאי מזג אוויר לא טובים, יש אפשרות לצפות על הנוף ממרפסת מקורה אפילו במזג אוויר סוער.

בסיום הביקור, תוכלו לעלות שוב על המעלית או לרדת את 779 המדרגות למטה.

להזמנת כרטיסים ללא תור למגדל הדנובה

מנזר קלוסטרניובורג

צללו אל תוך יותר מ-900 שנות היסטוריה אוסטרית במנזר קלוסטרניובורג (Klosterneuburg Monastery). ראו איך המנזר התפתח למרכז כלכלי, תרבותי, מדעי ודתי בוינה, בקרו ביקב שנוסד כאן במאה ה-13, וצאו לסיור (עם מדריך אודיו שתקבלו כהטבה בהזמנת הכרטיסים שבקישור). ואל תחמיצו את מזבח ורדון (Verdun Altar) – אחת היצירות המשמעותיות ביותר של אמנות ימי הביניים.

המנזר נוסד לפני למעלה מ-900 שנה ע"י מרקיז אוסטריה לאופולד השלישי (Babenberg Margrave Leopold III) שהפך מאוחר יותר לפטרון הקדוש של אוסטריה. היה זה גם ביתם של בני באבנברג ובני הפסבורג, והוא משכן בתוך חדר האוצרות שלו את כתרו של הארכידוכסות של אוסטריה.

מזבח ורדון הוא אחת מיצירות האמנות החשובות ביותר של ימי הביניים.  המזבח בנוי מ-45 צלחות נחושת מצופה ומסודר בשלוש שורות רוחביות בקפלת לאופולד הקדוש (St. Leopold's Chapel), כאשר הוא מתאר את שלבי הגאולה לפי הדת הנוצרית. אל תחמיצו אותו בביקורכם כאן.

אבל תרצו גם לשאוף את האווירה של המנזר עצמו. בנוסף להיותו מרכז כלכלי, מדעי ודתי, המקום הזה הפך גם למוקד תרבותי עבור תושבי וינה. עבור משפחות אשר מגיעות אל וינה עם ילדים זה יכול להיות שיעור היסטוריה מוצלח הרבה יותר מאשר בבתי הספר.

להזמנת כרטיסים למנזר קלוסטרניובורג

שירות הסעה מוינה לאאוטלט המעצבים מק׳ארתור גלן, פרנדורף

אם אתם מרגישים שאתם צריכים לעדכן את המלתחה שלכם, אאוטלט המעצבים בפרנדורף נמצא במרחק יריקה מוינה. הזמינו כרטיסי בקישור לשירות ההסעות, הגיעו לאאוטלט ברכב ממוזג ונצלו מבצעים עד 70% על מותגי מעצבים – עם הזדמנויות שופינג בזול הרבה יותר מאשר בוינה עצמה.

כשתגיעו, כל מה שתצטרכו לעשות זה להציג את השובר שקיבלתם בנייד במרכז המבקרים ותקבלו כרטיס חזור וגם שובר מסעדות בשווי 2.50 יורו. תוכלו גם לקנות מוצרים ללא תוספת מס.

להזמנת הסעה מוינה לאאוטלט המעצבים בפרנדורף

טיול מאורגן מוינה – האטרקציות המרכזיות של סלובקיה בשלושה ימים 

צאו לטיול מודרך מוינה למדינה השכנה סלובקיה וטיילו בהרי הטטרה הגבוהים (High Tatras) באתר המורשת הבא ולקולינץ (Vlkolinec), עיירה קטנה החבויה ביער נידח. הפארק הלאומי טטרה הוא הפארק הוותיק ביותר בסלובקיה ויש בו למעלה מ-600 קילומטרים של שבילים מסומנים.

ביום השני אחרי ארוחת הבוקר, פנו לעבר אתר המורשת הבא, טירת ספיש (Spis castle), אחת הטירות הגדולות ביותר מתקופת ימי הביניים במרכז אירופה. לפני ארוחת צהריים במסעדה סלובקית קלאסית תבקרו באחד המבנים המעניינים ביותר בברדיוב (Bardejov): בניין העירייה שנבנה בשנת 1505 והכנסייה הגותית. ביום השלישי, סעו לאחת הטירות היפות ביותר בסלובקיה: טירת אורבה (Orava Castle), שבה צולם אחד מסרטי הערפדים הראשונים, נוספרטו ב-1922.

להזמנת טיול מוינה לאטרקציות בסלובקיה 

מוזיאונים בוינה

המוזיאון היהודי של וינה – כניסה מהירה

בואו להכיר את המוזיאון היהודי של וינה (Jewish Museum Vienna). האתר המקורי של המוזיאון היה המוזיאון הראשון מסוגו בעולם, והמבנה הנוכחי של המוזיאון, ששופץ לאחרונה, הוקדש למעקב אחר מסעה של יהדות אוסטריה במהלך השנים. המוזיאון אינו פוחד להתעמק בקשייה של הקהילה היהודית של אוסטריה לאורך השנים, הוא פרובוקטיבי ומעורר מחשבה. אם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים קטנים, אשר יתקשו להתמודד עם אירועי השואה, הפעילו שיקול דעת כהורים.

התערוכות הקבועות בוחנות בעין קשה את גירוש יהודי וינה במאה ה-15 ואת התקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה כשיהודים בוינה ניסו לבנות מחדש את חייהם שנופצו בעקבות השואה. בנוסף, התערוכות 'התקנת זיכרון ומפות זיכרון' (Installation of Memory and Memory Map) מהוות מחווה נוגעת ללב של שורדי מלחמות מכל רחבי העולם.

במקביל, המוזיאון מציין את יופיו של אורח החיים היהודי והתרבות היהודית ועוקב אחרי יחסי הקהילה הקרובים ואת חוש ההומור של קהילת יהדות אוסטריה שליווה אותה במהלך התקופות האפלות ביותר בתולדות האנושות.

ההיסטוריה היהודית מהווה נושא רגיש באוסטריה, אבל המוזיאון היהודי מטפל בנושא ברגישות הרבה ביותר, תוך מתן כבוד לקהילה היהודית.

הכרטיסים שניתן להזמין בקישור יאפשרו לכם גם הטבה מיוחדת – האפשרות לדלג על התורות לקופות הכניסה למוזיאון.

להזמנת כרטיסים למוזיאון היהודי של וינה


מוזיאון אלברטינה (Albertina Museum) – דלגו על התור

הזמינו את הכרטיס בקישור הכולל הטבה מיוחדת – האפשרות לדלג על התור הארוך בכניסה לאחת המעניינות שבין אטרציות בוינה כדי לראות את אחד מאוספי הדפוס החשובים ביותר בעולם, המכיל כ-65,000 ציורים ויותר ממיליון איורי מאסטר ישנים, וכן אמנות גרפית מודרנית, צילומים ושרטוטי אדריכלות. זהו לא סתם מוזיאון – גם אם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים שבד"כ אינם מתעניינים במוזיאונים, זהו אחד הארמונות הקלאסים המיוחדים ביותר באירופה (והמשכן הגדול ביותר בוינה של בני משפחת הפסבורג). לאחר עבודות שחזור מקיפות, פנים המבנה הומר לעשרים אולמות מרוהטים בטוב טעם בהם ממוקמות יצירות המוזיאון.

יצירות מפורסמות כוללות את ארנבת של דירר, יצירות של רובנס, בריכת חבצלות המים של מונה, נערה של רנואר, וכן ציורים של בקמן, מאקי, קלימט, שגאל, מלביץ', רות'ו, פיקאסו וריינר.

להזמנת כרטיסים למוזיאון אלברטינה בוינה


המוזיאון לתולדות האמנות (Kunsthistorisches Museum) – כניסה ללא תור

כאן תחוו את אוסף האמנות של אחד מבתי המלוכה בעלי ההשפעה הרבה ביותר באירופה –  ראו מקרוב יצירות מופת של קאראוואג'ו, טיציאן, רובנס ועוד. אל תפספסו גם את האוסף הגדול ביותר של ציורי של אמן המופת ההולנדי מהמאה ה-16 – פייטר בורגל הזקן.

זהו אחד החשובים שבין מוזיאונים בוינה אם לא החשוב ביותר, מוזיאון שמשתווה במעמדו בעולם האמנות ללובר, הפראדו ומוזיאון הוותיקן. באופן טבעי, התורים בכניסה למוזיאון יכולים להיות ארוכים מאוד, ואם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים הם עלולים לאבד את הסבלנות. הכרטיס שתוכלו להזמין בקישור כולל הטבה מיוחדת שתחסוך לכם הרבה זמן יקר של חופשה בוינה – האפשרות לדלג על התור ולהיכנס ישירות פנימה.

להזמנת כרטיסים ללא המתנה בתור למוזיאון לתולדות האמנות בוינה

המוזיאון לתולדות האמנות (Kunsthistorisches Museum) והאוצר הקיסרי – כרטיס משולב ללא המתנה בתור

האוצר הקיסרי (Imperial Treasury) ש וינה השוכן בארמון הופבורג (Hofburg Palace) כולל אלפי פריטי תכשיטים, שרביטים מלכותיים, וכלי נשק טקסיים, והוא ידהים אתכם ללא ספק.

במוזיאון לתולדות האמנות בוינה תתפעלו מאוספי האמנות המצויינים של קיסרי הפסבורג המתפרשים על פני 5,000 שנה, כולל יצירות מופת של קאראוואג'ו, רפאל, ורמיר, טיציאן, רמברנדט ועוד, המוצגות בתוך סביבה ניאו-קלאסית מרהיבת עין.

בהזמנת הכרטיס המשולב (בקישור) תוכל לדלג על התורים בשתיים מן החשובות שבין אטרקציות בוינה למשפחות ותקבלו כניסה מוזלת (שניים במחיר אחד).

להזמנת כרטיס משולב למוזיאון לתולדות האמנות והאוצר הקיסרי בוינה

בית מוצרט וינה (Mozarthaus Vienna)

כאן תבקרו בכל שלושת המפלסים של הדירה היחידה בוינה שבה מוצרט עצמו גר, אשר שרדה עד היום.

גם אם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים אשר אינם מפגינים עניין במוזיקה קלאסית, תקבלו כאן תחושה אמיתית של התקופה ההיסטורית שבה המלחין המפורסם חי ותראו היכן בדיוק הוא כתב את האופרה המפורסמת נישואי פיגארו וכן שלוש מתוך שש רביעיות היידן שלו.

התעדכנו בפרטים היסטוריים מעניינים באמצעות מדריך שמע (באנגלית) הניתן כהטבה חינם בעת הזמנת כרטיס בקישור וצפו בתערוכות המתחלפות שמתארחות בבית מוצרט בוינה.

להזמנת כרטיסים לבית מוצרט בוינה

מוזיאון הכרכרות הקיסריות

מוזיאון הכרכרות הקיסריות (The Imperial Carriage Museum) במתחם שונברון (Schönbrunn Mews) הוא אחד המיוחדים שבין מוזיאונים בוינה – הוא מכיל אוסף של יותר משישים כרכרות, מזחלות וכסאות מלכותיים. האוסף כולל כרכרה מתקופת הבארוק וגם מספר עגלות משא אחרות וחפצים היסטוריים קשורים.

ביקור במוזיאון הוא חוויה מומלצת עבור משפחות שמתכננות טיול אל וינה עם ילדים – המסע במוזיאון ייקח אתכם למסע בהיסטוריה האוסטרית דרך אמצעי הרכיבה השונים, וכן אביזרי ריתמה ולבוש מהמאתיים השנים האחרונות. המוזיאון שוכן בביה"ס לרכיבת חורף לשעבר והאוסף שלו כולל כרכרה מלכותית מהודרת ששימשה בחתונות מלכותיות ובטקסי הכתרה. אטרקציה נוספת במוזיאון היא ה-Sisi Trail (שביל סיסי) המציג כרכרות מהודרות של אליזבת, נסיכת בוואריה האהובה, וכן מזכרות אישיות שלה כמו שמלות והאוכף היחיד שבו השתמשה.

אטרקציות נוספות במוזיאון הן כרכרות הילדים החינניות ששימשו את הנסיכים והנסיכות לבית הפסבורג, וכן הכרכרה השחורה ששימשה להלוויות.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הכרכרות הקיסריות בוינה

המוזיאון לאמנות מודרנית מומוק (mumok) – כרטיס ללא תור

הזמינו את הכרטיס המיוחד בקישור ודלגו על התור הארוך בכניסה למוזיאון לאמנות מודרנית בוינה, אל תוך עולם שלם של אמנות מודרנית באחד החשובים שבין מוזיאונים בוינה לאמנות, עם מעל 10,000 יצירות מאת 1,600 אמנים, ועוד תערוכות זמניות.

כאן תחיו מחדש את אחת מתנועות האמנות הרדיקליות ביותר במאה העשרים, עם יצירות מעוררות מחלוקת של "אמני הפעולה" (Actionists) הוינאים. כנסו לאחד המבנים המרשימים ביותר של וינה, הקוביה העתידנית של מוזיאון מומוק, והקיפו את עצמכם באמנות מודרנית.

להזמנת כרטיסים למוזיאון מומוק לאמנות מודרנית בוינה

מוזיאון לאופולד (Leopold Museum)

החלונות הגדולים של מבנה הקובייה המיוחד של מוזיאון לאופולד מעניקים מראות פנורמיים של וינה וממלאים את המוזיאון באור המאיר את החוויה האמנותית. כאן נמצא האוסף הגדול ביותר בעולם של עבודות של האקספרסיוניסט האוסטרי אגון שילה.

יצירות ראויות לציון נוספות כוללות עבודות של גוסטב קלימט (מוות וחיים) ואוסקר קוקצ'קה (שלושת הצלבים, Tre Croci).

להזמנת כרטיסים למוזיאון לאופולד בוינה

המוזיאון האתנולוגי בוינה (Weltmuseum) – דלגו על התור

גלו את המוזיאון האתנולוגי של וינה שעבר לאחרונה שיפוצים, השוכן באגף שלם של ארמון הופבורג (Hofburg Imperial Palace) המפואר.

סיירו באוסף הקבוע המרתק הכולל למעלה מ-400 אלף מוצגים המאורגנים כמו שרשרת פנינים ברחבי 14 גלריות. התערוכות של המוזיאון משתנות לעתים קרובות ומציגות הכול, החל מממצאים ארכיאולוגיים עתיקים ועד האמנות המודרנית העכשווית ביותר. זה יכול להיות אחד המוזיאונים המומלצים למשפחות שמגיעות אל וינה עם ילדים – תלוי בתערוכות אשר מוצגת בו במועדים בהם אתם מתכננים חופשה בוינה.

הכרטיסים שניתן להזמין בקישור כוללים הטבה שתאפשר לכם לדלג על התור לקופות הכניסה למוזיאון.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האתנולוגי בוינה

מוזיאון התיאטרון האוסטרי – דלגו על התור

כנסו אל תוך מוזיאון התיאטרון האוסטרי ונכנסתם אל העולם הקסום של תולדות התיאטרון. מוזיאון התיאטרון (Theater Museum) בארמון לובקוביץ' (Lobkowitz Palace) מכיל יותר מאלף דגמי במה, 600 תלבושות ואביזרי במה, וכן אלפי ציורים, צילומים ואיורים משלוש מאות של תיאטרון אוסטרי.

האוסף רחב היריעה של פריטים תיאטרליים של מוזיאון התיאטרון מכסה את כל האספקטים הקשורים באמנויות הבימה, כולל בובות (puppets) ותיאטרון מוסיקלי. בביקור כאן, תהיו עדים למודלים, תלבושות ואביזרי תפאורה המתפרשים על פני 300 שנה. זהו אחד המיוחדים שבין מוזיאונים בוינה ואם אתם מגיעים אל וינה עם ילדים המפגינים משיכה לאומנויות הבמה – זה המוזיאון עבורכם. זוהי אטרקציה פופולרית בוינה והתורים עלולים להיות ארוכים, אך בעזרת הכרטיס שניתן להזמין בקישור תוכלו לדלג על התורים בכניסה ולהיכנס ישירות פנימה.

בנוסף, המוזיאון ממוקם בתוך ארמון לובקוביץ' הבארוקי המהמם, שבו נמצא גם 'אולם ארואיקה' (Eroica Hall) שקיבל את שמו מהסימפוניה השלישית של בטהובן (שהוקדשה לבעלי הארמון). יצירות רבות של בטהובן בוצעו כאן.

להזמנת כרטיסים למוזיאון התיאטרון האוסטרי בוינה

וינה קונסטהאלה

וינה קונסטהאלה (Kunsthalle Wien) הוא המוזיאון המלהיב ביותר של וינה לאמנות בינלאומית עכשווית. כאן תלמדו אודות סצנת האמנות הבינלאומית העכשווית באמצעות תערוכות ומצגות.

להזמנת כרטיסים לוינה קונסטהאלה

תרבות וקונצרטים בוינה

קונצרט שטראוס ומוצרט

פנו יום של חופשה בוינה למיקום המעודן שבו המלחין יוהן שטראוס התפרסם לראשונה – ה-Kursalon הבנוי בסגנון הרנסאנס האיטלקי, הוא מבנה רב הוד שנבנה במאה ה-19. כאן תבלו ערב קייצי נעים ומרגיע לצלילי תזמורת מקצועית המבצעת קלאסיקות של שטראוס ומוצרט, כמו מוסיקת לילה זעירה  (מוצרט) והדנובה הכחולה (שטראוס).

תוכלו לחלוק כבוד לשטראוס עצמו בעצירה ליד הפסל המוזהב שלו הניצב בגן – הוא נחשב לאחד הפסלים המצולמים ביותר בוינה.

להזמנת כרטיסים לקונצרט שטראוס ומוצרט בוינה


נשף יוהן שטראוס

בקרו בנשף מהודר בקורסלון (Kursalon) של וינה, כולל ארוחת גאלה בת שלוש מנות. זהו נשף אוסטרי מסורתי בסגנון קלאסי – קחו שיעור בריקוד ואלס עם מקצוענים, ולאחר מכן בריקודי סווינג על רקע מוסיקה משנות השבעים, השמונים, התשעים ומוסיקה עכשווית.

לרשותכם עומדת מקהלת הגברים המפורסמת של וינה, ובחצות ממתינה לכם הפתעה והגרלת פרסים.

להזמנת כרטיסים לנשף יוהן שטראוס בוינה


חוויית היין LOISIUM – כניסה מהירה

ביקור שכולו יין (כולל טעימות) באחד מהיקבים המשובחים של אוסטריה. היינות של חבל קמפטל (Kamptal region) מוכרים באיכותם בכל העולם, ו-LOISIUM הוא אחד המקומות הטובים ביותר לערוך היכרות עם מסורת ייצור יין.

כאן תוכלו לשוטט במבוך של 1.5 ק"מ העובר במרתפי יין, שחלקם בני כמעט 900 שנה, וחלקם די מודרניים.

להזמנת כרטיסי כניסה במסלול המהיר לסיור יקבים ב- LOISIUM באוסטריה


סיור בארמון שונבורן עם קונצרט

קונצרט קלאסי מרהיב המתקיים באורנז'רי שונברון (Orangery Schönbrunn), אחד משני ה'אורנז'רים' (מבנה לשימור פירות הדר בחורף) הגדולים ביותר בעולם מתקופת הבארוק. בהזדמנות זו, בקרו כאן בכל ארבעים חדרי ארמון שונברון היפהפה מהמאה ה-19.

במחצית הראשונה תשמעו אוברטורות, אריות ודואטים של מוצרט ובמחצית השנייה, אריות אופרטה, ואלסים וריקודי פולקה מאת יוהן שטראוס.

להזמנת כרטיסים לקונצרט וסיור בארמון שונבורן בוינה

מזג האוויר בוינה

האביב בוינה מתחיל מתישהו בסוף מרץ, קצר מאוד באורכו ובעל מזג אוויר די קייצי.

הקיץ בוינה בד"כ חם. מזג האוויר ביוני בוינה מתון ושטוף שמש, עם בריזה קלה. ביולי ובאוגוסט, יש כמה ימים חמים ולחים כשהטמפרטורות מגיעות ל-35 מעלות צלזיוס, אבל באופן כללי, הקיץ בוינה מאוד נעים. אם אתם מתכננים טיול אל וינה עם ילדים חופשת הקיץ היא זמן מעולה לכך.

הסתיו בוינה מתחיל בסביבות ספטמבר, למרות שהוא יותר כמו "קיץ אינדיאני"  – יש ימים חמים ושטופי שמש לעתים קרובות, ונעשה קריר יותר לקראת נובמבר. חיסרון בולט של האקלים בוינה הוא הרוחות התכופות ומזג האוויר המעונן בחודשים אלה.

החורף בוינה יכול להיות מעט מעל אפס מעלות, עם גשמים קלים במשך ימים רבים, או מעט מתחת לאפס עם מעט שלג שבד"כ נמס מהר. מדי פעם יש קרה והטמפרטורות יישארו מתחת לאפס במשך שבוע או שבועיים. בשל מיקומה היחסית מזרחי של וינה באזור הזמן האירופי המרכזי, שעות האור שלה (אם לא אפור בחוץ לגמרי, יש ימים בלי שמש בכלל) מסתיימות די מוקדם במהלך החורף.

וינה - אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 4.5 (4 הצבעות)
Sending

תגובות 2

  • וינה- פסח 2018
    חזרנו מנסיעה בהרכב משפחתי מורחב לוינה. משתפת פה את המסלול שלנו.

    מנהלות-
    טיסה- טסנו עם טורקיש ארליינז עם קונקשן באיסטנבול. המחיר משמעותית יותר זול אבל לא בטוחה שנחזור על זה בשנית (אולי רק לטיסות מאוד ארוכות, אם יהיו). בדרך הלוך המטוס שהוציא אותנו מהארץ התעכב מה שהוביל לפספוס הטיסה הבאה. החברה דאגה לשכן אותנו במלון והעלתה אותנו על טיסה למחרת. בסופו של דבר זה לא היה כ״כ נורא אבל כמובן שעדיף שלא היה קורה. בחזור לא היו שום בעיות.
    לינה- מאחר שנסענו בהרכב משפחתי מורחב החלטנו לשכור דירה ולא חדר במלון משום העלויות הגבוהות והקושי למצוא חדרים שיתאימו להרכב. בסופו של דבר סגרנו דרך אייר ביאנבי דירה נחמדה ביותר ומאוד נגישה לתחבורה ציבורית. הדירה ממוקמת ברובע הרביעי (כאשר הרובע הראשון הוא העיר העתיקה ובעצם מרכז העיר). ניתן למצוא את הדירה באתר של air bnb תחת השם Vienna Stylish Apartments.
    תחבורה- ילדים לא משלמים (לפחות לא בגילאים שלנו- 3:6 ו-1:6). התחבורה הציבורית בוינה מושלמת! והכי חשוב (עבורנו)- מאוד נגישה. בכל תחנה יש מעליות ומאוד מאוד נוח לטייל עם קטנים. מהשדה ובחזרה נעזרנו בשירותיו של של נהג ישראלי לשעבר שגם סיפק לנו מושבי בטיחות.
    עלויות- יש לקחת בחשבון שוינה היא עיר יחסית יקרה, גם האטרקציות לא זולות אבל הן ברמה מאוד גבוהה. קשה לתמחר אבל לקחת בחשבון שהאטרקציות עולות כ-10-20€ למבוגר ובערך חצי מחיר לילדים מגיל 3. בחלק מהאטרקציות ילדים לא משלמים כלל.

    באופן כללי יש מלא דברים לילדים לעשות ולראות בוינה. העיר מאוד נוחה לטיול עם קטנים וגדולים. נגישות רבה, מדרכות רחבות ונוחות להליכה. העיר גם יחסית שלווה ויש לה קצב אטי ונעים.

    יום 1-
    הגענו לדירה בסביבות 11:30, מקלחות והתארגנות זריזה ויצאנו לטייל. לאחר ארוחת צהריים הגענו לבית המוסיקה (Haus der Musik), מוזיאון מקסים שעוסק בקול, צלילים ומוסיקה. המוזיאון כולל 4 קומות כשכל קומה עוסקת בנושא ספציפי. בחלק מהמיצגים ניתן לגעת ולשחק, חלק לצפיה. למשל אפשר לעלות במדרגות שהן כמו פסנתר, לנגן על תוף ענק, לעשות פרצופים למוצרט ולצפות בקונצרט של הפילהרמונית של וינה.
    משם חזרנו לדירה להתארגן לארוחת ערב (ערב פסח) שאכלנו במסעדה איטלקית. שם המסעדה trattoria santo stefano והיא נמצאת במרכז העיר.

    יום 2-
    בבוקר נסענו לבניין hundertwasser הצבעוני. בעקרון אין שם יותר מדיי לעשות למעט כמה תמונות של המבנה. משם המשכנו לפארק השעשועים ״Prater״. זהו סוג של לונה פארק עם המון מתקנים כאשר הכניסה למקום חינמית והתשלום הוא פר מתקן. באותו מתחם נמצא גם הגלגל הענק של וינה שלשמו הגענו. הילדים ממש נהנו להסתובב בפארק ולראות את המתקנים וגם המבוגרים ?
    יש לציין שהלונה פארק ממוקם בתוך פארק עצום ומהמם שלא הספקנו לטייל בו יותר מדיי אבל משיטוט קצר ראינו לפחות 3 גינות שעשועים, כך שזו בהחלט אופציה לביקור ארוך יותר.
    לאחר סיבוב בגלגל הענק (10 יורו למבוגר), עלינו עם ה״גדול״ לכמה מתקנים. המלצה שלי לעבור את כל הפארק לפני שמחליטים על מתקן כי חלק מהמתקנים חוזרים על עצמם מבחינת קונספט אבל שונים זה מזה מבחינת התחזוקה וכן המחיר.
    חזרנו למרכז העיר במטרה ללכת למוזיאון הטבע. בדרך עצרנו בבית הקפה המפורסם Demel’s לקפה ועוגה. התור משתרך לאורך המדרגות אך בסופו של דבר לא כ״כ הבנו את ההייפ. העוגות היו סבירות והקפה היה יקר. הישיבה הזו עיכבה אותנו ולא הספקנו להגיע למוזיאון בזמן סביר.
    במקום זה חזרנו לדירה לפריקת אנרגיות וארוחת ערב מוקדם ולמיטות. בערב סבא וסבתא נשארו לשמור על הילדים ואנחנו ההורים זכינו לערב זוגי ויצאנו למסעדה בשם ef16. מומלצת!

    יום 3-
    קמנו ליום קר במיוחד, ונסענו לגן החיות במתחם ארמון שונברון (Tiergarten Schönbrunn). גן החיות מהמם ומתוחזק ברמה גבוהה ביותר. בקיץ ביקרנו בגן החיות בבודפשט וכל הזמן התפעלנו לראות את ההבדלים לטובת וינה. החיות נראות מטופחות ונינוחות. ברחבי גן החיות יש מגוון מזנונים ויש גם מסעדה במרכז גן החיות בה אכלנו ארוחת צהריים.
    אנחנו בילינו שם 4 שעות ולא ראינו הכל. לדעתי אפשר להעביר שם 6 שעות בכיף….
    משם חזרנו לעיר והפעם לא ויתרנו על מוזיאון הטבע natural history museum. מוזיאון מושקע ביותר. קודם כל המבנה מדהים ביופיו מבפנים ומבחוץ ושנית המוצגים בו ברמה גבוהה מאוד. יש המון המון חדרים לראות. היינו בו כשעתיים ועל חלק מהמוצגים ויתרנו כי הילדים כבר התחילו להתעייף.

    יום 4-
    זה היה יום שני של פסחא (Easter Monday) שהרבה מסעדות וכמובן חנויות סגורות. לכן החלטנו להקדיש את היום הזה לביקור בארמון שונברון (Schönbrunn Palace). כרטיס כניסה משפחתי אשר כולל כניסה ל-22 מחדרי הארמון, כניסה למוזיאון הילדים וכניסה לארמון נוסף (לא זוכרת איזה כי לא הלכנו) עולה בערך 20€ למבוגר, ילדים מתחת לגיל 6 בחינם. קודם הלכנו למוזיאון הילדים, שזה בעצם חלק מהארמון שבו גרו הנסיכים והנסיכות. הארמון מאוד חמוד עם הרבה משחקים והפעלות לילדים כגון משחקי עץ, תחפושות, וכאילו ״התנסות״ בחיי הנסיכים. הילדים מאוד נהנו. אח״כ נכנסנו לארמון שונברון לסיור הקצר של 22 חדרים (הסיור הארוך כולל כ-40 חדרים). הילדים כבר היו עייפים אז בעלי לקח אותם יחסית מהר דרך החללים אבל אני נשארתי להתרשם ובאמת מדובר בארמון מאוד יפה ומרשים. כדאי לקחת את הaudioguide שמסביר על כל חדר.
    לאחר ארוחת צהריים נכנסו לבית קפה (cafe residenz) בו מתקיימת ״הופעה״ ובה מסביר הקונדיטור איך מכינים שטרודל תפוחי עץ מסורתי. ילדים נכנסים בחינם ומקבלים חתיכת שטורדל, מבוגרים משלמים 6€ ומקבלים שטרודל. ה״מופע״ אורך כחצי שעה. בן ה-3:6 ישב מוקסם.
    ביום שביקרנו היה גם שוק פסחא נחמד שמכרו בו כל מיני פיצ׳פקעס, מאכלים מקומיים, בירות ויין.
    משם חזרנו לדירה ובערב יצאנו לאכול במסעדת ribs of Vienna אשר מתמחה, איך לא, בצלעות. המסעדה אינה נגישה ויש מדרגות המובילות אליה. מנת הדגל של המסעדה היא מטר של צלעות ב-14.9€.

    יום 5-
    נגמר פסחא, אפשר לצאת לשופינג. את הבוקר פתחנו באקווריום (haus der meeres), שהוא בעצם מבנה של 11 קומות ובו מגוון חיות ים וחיות טרופיות. בראש הבניין תצפית יפה על העיר. אפשר בקלות להעביר שם שעתיים או אפילו יותר, תלוי כמה מתעכבים על כל מוצג. הגדול קצת התאכזב מהכרישים הקטנים שהיו (בבודפשט היינו במקום דומה שהיו בו כרישים גדולים). מעבר לזה היה מוצלח מאוד.
    משם המשכנו לשוטט ברחוב מריה הילפר עמוס החנויות. האמת שלא קנינו הרבה כי באמת לא זול, אבל קנינו כמה שטויות בflying tiger וכן נעליים וסנדלים לילדים שהיו במחיר מוצלח.
    לאחר מכן החלטנו לעלות על סיור מודרך בכרכרה רתומה לסוסים. הסיור יקרררררררר אך הילדים כ״כ התלהבו שזה די שווה את זה. יש סיור קצר שאורך 20 דקות בערך ולדעתי לגמרי מספי׳ק. בסיור מסתובבים בכרכרה ברחובות הצרים והיפים של העיר העתיקה ועוברים ליד כל מיני מבנים בעלי חשיבות כגון התאטרון הלאומי, בית הנשיא וראש הממשלה, ביתו של מוצרט ועוד.
    לאחר ארוחת צהריים התפצלנו- בעלי והקטן טיילו ברחוב בזמן שהקטן ישן ואני והגדול הלכנו למוזיאון הילדים zoom שקצת מזכיר את מוזיאון הילדים בחולון. נכנסו לפעילות שנקראת ocean שבעצם ממחיש את החיים מעל ומתחת לפני הים. יש מוצג של צוללת, אוניה גדולה, ומשחקים שמדמים את החיות מתחת לים. בהכל אפשר לגעת כמובן. הגדול מאוד מאוד נהנה. התשלום פר ילד, מבוגרים נכנסים בחינם (מבוגר 1 פר ילד).
    את הערב סיימנו במסעדת פיגלמולר (Figlmüller) הידועה בשל השניצלים הוינאיים הטעימים והעצומים שלה. היה טעים בטירוף! ממליצה לחלוק שניצל אחד בין שני מבוגרים כי הם באמת ענקיים.

    יום 6 ואחרון-
    קמנו בבוקר, התארגנו, ארזנו ונסענו לשדה התעופה. שדה התעופה לא גדול, מאוד נגיש וקל להתמצאות. האוכל כיאה לשדות תעופה, יקר ולא שווה את המחיר.

    את המחירים לכל האטרקציות אפשר למצוא באתרים שלהן, מאוד נוח ושקוף.
    היו מעט אטרקציות שלא הספקנו, למשל ביקור בבית הפרפרים (Schmetterlinghaus) ויש גם סוג של פארק מים (Therme Wien) במרחק מה ממרכז העיר שאמור להיות מוצלח, אם יש לכם יותר זמן להעביר.
    לא לוותר על Kaiserschmarrn (קינוח מסורתי של מעין פנקייקים חתוכים ומטוגנים בחמאה עם רסק תפוחים)!

    לסיכום, וינה נהדרת לילדים, ממליצה מאוד מאוד לנסוע עם קטנים וגדולים. כחלק מטיול ארוך או יותר או בפני עצמה.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל