מזג האוויר באוסטריה

מזג האוויר באוסטריה ועונות מומלצות לטיול

על מנת להנות מטיול מושלם באוסטריה, אתם צריכים לתכנן לפרטי פרטים את המסלול שלכם, ולהכיר את תנאי מזג האוויר באוסטריה בעונות השנה השונות ואת התאמתם לסוג הטיול שאתם רוצים לצאת אליו. במדריך זה נסייע לכם להכיר לעומק את מזג האוויר של אוסטריה בעונות השנה השונות. המדריך מציג מידע מטאורולוגי מהשנים האחרונות, כך שאתם תוכלו להבין מה היא העונה המומלצת ביותר לטיול באוסטריה עבורכם ולתכנן בהתאם

דילים לוינה במבצע               |           טיולים מאורגנים באוסטריה

מידי שנה בשנה, ישראלים מגיעים לחופשה באוסטריה לטיולי משפחות, חופשות סקי, לסופי שבוע ואפילו לביקורים עסקיים וטיולי חברות. מגוון אפשרויות הטיולים באוסטריה, רק הולך ומתרחב עם השנים, כאשר יותר אטרקציות ואתרי תיירות נפתחים לבילוי, גם מחוץ לערים הגדולות של המדינה. וכך, מטיילים הבוחרים להגיע לאוסטריה, יכולים למצוא את האיזון המושלם בין טיולים עירוניים מלאים בשופינג, לבין טיולים מופלאים בסביבת הטבע המדהימה של אוסטריה.

עוד מידע חשוב:

השכרת רכב באוסטריה

טיסות לוינה – השוואת מחירים

תקשורת וסים לחופשה באוסטריה

תחבורה באוסטריה – המלצות וטיפים לתכנון ההתניידות בחופשה

אוסטריה עם ילדים – המדריך המלא

כרטיסים לכדורגל באוסטריה

מבחינה גיאוגרפית, המיקום של אוסטריה Austria , במרכז יבשת אירופה, הוא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר שמשפיעים על חווית הטיול שלכם. לאוסטריה אין מוצא אל הים, והיא מדינה עם טופוגרפיה הררית גבוהה יחסית. יחד עם זאת, ישנם הבדלי גבהים משמעותיים בין חלקים שונים של המדינה. ההשפעה של הטופוגרפיה על תנאי האקלים באוסטריה לאורך השנה, משפיעה גם על ההחלטות של התיירים בנוגע לזמן הטוב ביותר לחופשה באוסטריה.

מזג אוויר באוסטריה

מבחינה מדעית רשמית, באוסטריה ניתן להבחין בשלושה סוגי אקלים שונים. באיזור וינה, עיר הבירה של אוסטריה, האקלים דומה לאקלים הנוח של מרבית המדינות של מזרח – מרכז אירופה עם ימי חורף קרים במיוחד וימי קיץ חמים. ערים גדולות נוספות, מתאפיינות באקלים קריר יותר, בעיקר משום שהן ממוקמות בגובה משמעותי יותר מעל פני הים, שם החורפים הם קשים יותר ותקופת הקיץ קרירה יותר. באזור הרי האלפים של אוסטריה, כמתבקש, מזג האוויר לאורך מרבית עונות השנה הוא קר במיוחד והוא מושפע מרוחות המגיעות מאזור הצפון של רוסיה וסיביר.

בכדי לתכנן את הטיול לאוסטריה אתם רוצים להכיר את תנאי מזג האוויר המשפיעים על הטיול לאורך השנה. וכדי לסייע לכם במשימה, יצרנו לכם מדריך מפורט שמציג מידע עדכני אודות מידות החום הממוצעות, כמויות הגשמים ושעות האור ביממה, באזורים השונים של אוסטריה.

מזג האוויר באוסטריה בקיץ

תקופת הקיץ באוסטריה היא תקופה יחסית חמה, אשר כמובן משופעת מהשינויים הגלובליים, והופכת בשנים האחרונות לחמה עוד יותר. בדומה למדינות רבות באירופה, גם תקופת הקיץ באוסטריה היא יחסית קצרה, כאשר השיא מגיע בחודשים יולי ואוגוסט החמים במיוחד.

חודש יוני באוסטריה, הוא החודש הרשמי הראשון של תקופת הקיץ, והוא מציג את השינוי של תחילת העונה. במהלך חודש יוני, הטמפרטורה הממוצעת בוינה נעה בין 14 מעלות צלזיוס לבין 24 מעלות צלזיוס. כמו, המשקעים לאורך החודש היא 60 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה (בקיזוז שעות בהן השמש מוסתרת על ידי עננים), היא שמונה שעות של אור. בהרים של אוסטריה, במהלך חודש יוני, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 3- מעלות צלזיוס לבין 2 מעלות צלזיוס, עם כמות משקעים של 145 מילימטרים של גשם.

במהלך חודש יולי באוסטריה, הטמפרטורות מתחממות וניתן להרגיש את שיאו של הקיץ. בעיר הבירה וינה הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש יולי נעה בין 16 מעלות צלזיוס, לבין 26 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים בחודש יולי בוינה היא 60 מילימטרים, עם שמונה שעות אור בממוצע, מידי יום ביומו. באזורים הגבוהים ביותר של אוסטריה, כמו למשל הר גרוסלנקר המתנשא לגובה של למעלה מ 3000 מטרים, הטמפרטורות במהלך חודש יולי הן נמוכות יחסית, אבל זוהי עדיין העונה החמה ביותר באזור. ממוצע הטמפרטורות נע בין 0 מעלות צלזיוס לבין 5 מעלות צלזיוס, וממוצע המשקעים בעונה זו הוא 165 מילימטרים של גשם או שלג.

במהלך חודש אוגוסט באוסטריה הטמפרטורות הממוצעות נשמרות קבועות, כמעט בכל חלקי המדינה. באזור עיר הבירה וינה, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש אוגוסט מתחילה ב 16 מעלות צלזיוס בשעות הלילה, ויכולה להגיע עד ל 26 מעלות צלזיוס בשיא היום. כמות המשקעים בחודש אוגוסט בעיר הבירה של אוסטריה יורדת במקצת ומגיעה לממוצע של 50 מילימטרים של גשם. כמות שעות האור ביממה היא 8 שעות של אור. באזור פסגות ההרים הגבוהות של אוסטריה, ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש אוגוסט מתחיל מאפס מעלות צלזיוס ויכול להגיע עד חמש מעלות צלזיוס, מה שנחשב שיא שנתי באזור. מבחינת כמות המשקעים, בפסגות הגבוהות של ההרים, ממוצע המשקעים הוא 150 מילימטרים של גשם.

מזג האוויר באוסטריה בסתיו

עונות המעבר של אוסטריה הן יחסית קצרות, והן מציגות שינויים משמעותיים בתנאי מזג האוויר. במהלך חודש ספטמבר הטמפרטורה הממוצעת בוינה נעה בין 12 מעלות צלזיוס ל 20 מעלות צלזיוס, כמות המשקעים הממוצעת היא שלושים וחמישה מילימטרים של גשם, וכמות שעות האור ביממה יורדת במקצת ומגיעה ל-6 שעות של אור. באזור צפון אוסטריה, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין מינוס שלוש מעלות צלזיוס לבין שתי מעלות צלזיוס, עם כמות משקעים של 115 מילימטרים של גשם.

במהלך חודש אוקטובר באוסטריה, תנאי מזג האוויר הופכים לחורפיים ממש, ויש שינויים משמעותיים באקלים. הטמפרטורה בעיר הבירה וינה, נעה בין 7 מעלות צלזיוס ל 14 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים היא 35 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה היא רק 4 שעות של אור. בצפון אוסטריה הטמפרטורה הממוצעת בחודש אוקטובר נעה בין 6- מעלות צלזיוס לבין 2- מעלות צלזיוס, עם כמות משקעים ממוצעת של 120 מילימטרים של משקעים.

מזג האוויר בחורף באוסטריה

חודש נובמבר באוסטריה הוא החודש שפותח את עונת החורף. בעיר הבירה של אוסטריה, במהלך חודש נובמבר, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 7 מעלות צלזיוס לבין 14 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת היא 45 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה היא שעתיים בלבד. באזורי ההרים, ממוצע הטמפרטורות נע בין 10- מעלות צלזיוס לבין 6- מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים חודשי של  145 מילימטרים של גשם.

במהלך חודש דצמבר באוסטריה הטמפרטורה הממוצעת באזורים הנמוכים יורדת מתחת לאפס מעלות. הממוצע בוינה הוא בין 1- מעלות צלזיוס לבין 4 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת היא 35 מילימטרים של גשם, וכמות שעות האור ביממה היא שעתיים בלבד. באזור צפון אוסטריה, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש דצמבר נעה בין 13 מעלות מתחת לאפס לבין 8 מעלות מתחת לאפס. כמות המשקעים הממוצעת היא 145 מילימטרים של גשם לאורך החודש.

חודש ינואר באזורים הגבוהים של אוסטריה מתאפיין גם הוא בטמפרטורות נמוכות במיוחד, כאשר הממוצע נע בין 14 מעלות מתחת לאפס ל 9 מעלות מתחת לאפס. כמות המשקעים הממוצעת באזורי ההרים היא 125 מילימטרים של גשם. בעיר הבירה של אוסטריה ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש ינואר נע בין שתי מעלות מתחת לאפס לבין 3 מעלות מעל האפס. כמות המשקעים הממוצעת היא 30 מילימטרים של גשם וגם בחודש ינואר יש רק שעתיים של אור במהלך כל שעות היממה.

במהלך חודש פברואר באוסטריה, הטמפרטורה הממוצעת בוינה נעה בין מעלה אחת מתחת לאפס לבין 5 מעלות מעל לאפס, אבל ממוצע המשקעים נשמר יציב ועומד על 30 מילימטרים של גשם לאורך החודש. לעומת זאת, כמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות ומגיעה לממוצע של ארבע שעות אור.

חודש מרץ באוסטריה, הוא החודש המסמל את סיומה של תקופת החורף, ולכן ניתן לראות תחילתו של השינוי בתנאי מזג האוויר. ממוצע הטמפרטורות בוינה נע סביב שתי מעלות צלזיוס עד 10 מעלות צלזיוס, עם כמות משקעים של 35 מילימטרים של גשם וחמש שעות של אור ביממה. באזור ההרים ממוצע הטמפרטורות עומד על 13 מעלות מתחת לאפס עד שמונה מעלות מתחת לאפס, עם כמות משקעים של מאה וחמישים מילימטרים לאורך החודש.

מזג האוויר באוסטריה באביב

במהלך חודש אפריל באוסטריה, אפשר להרגיש את השינוי שמביאה איתה תקופת האביב. בעיר הבירה של אוסטריה, וינה, הטמפרטורות עולות בצורה משמעותית כאשר ממוצע הטמפרטורות נע בין שש מעלות צלזיוס 16 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים נשארת יציבה ועומדת על 40 מילימטרים של גשם. לעומת זאת, כמות שעות האור ביממה עולה בצורה משמעותית ומגיעה לכדי שבע שעות אור. באזורי פסגות ההרים הגבוהים, השינוי במזג האוויר הוא קצת יותר עדין, כאשר ממוצע הטמפרטורות בין 10 מעלות צלזיוס מתחת לאפס ועד ל 6 מעלות צלזיוס מתחת לאפס. כמות המשקעים נשארת גבוהה ועומדת על ממוצע של מאה ושישים מילימטרים של גשם.

חודש מאי מסמל שינוי קצת יותר משמעותי באזור הצפון והפסגות הגבוהות של ההרים, כאשר ממוצע טמפרטורות עולה לכדי מינוס חמש מעלות צלזיוס עד מעלה אחת מתחת לאפס, עם ממוצע משקעים של מאה וארבעים מילימטרים. בעיר הבירה של אוסטריה, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש מאי נעה בין 11 מעלות צלזיוס ל 21 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת היא 55 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה היא שמונה שעות של אור.

העונה המומלצת לטיול באוסטריה

באופן כללי, התקופה הכי טובה לטיול באוסטריה, בין שמדובר על טיולים באזורי הערים המרכזיות ובין שמדובר על טיולים בטבע, היא סביב תקופת הקיץ באוסטריה. מבחינת טיולים בערים הגדולות של אוסטריה, כמו למשל עיר הבירה וינה, תנאי מזג האוויר האופטימליים לטיולי סוף שבוע, שכוללים לחוויית שופינג וביקור באתרי תיירות ואטרקציות, באים לידי ביטוי במהלך החלק השני של תקופת האביב, או בשבועת הראשונים של הסתיו. קשה מאוד לטייל באוסטריה בשיאה של תקופת הקיץ, אף על פי שהתנאים מתאימים מבחינת הטמפרטורות ומבחינת כמות שעות האור ביממה. הסיבה לכך נובעת מהלחות הגבוהה ומהתנאים הקיצוניים שנוצרים בתוך הערים, ויכולים להקשות על הטיול שלכם, במהלך הליכות ארוכות ברחבי העיר. לצד זאת, בעיקר בחודשים יולי ואוגוסט אוסטריה מתאפיינת בסופות רעמים מאוד משמעותיות, מה שמוביל למצב בו כמות המשקעים היא גדולה בערים שנמצאות בגבהים כמו זלצבורג.

כאשר בוחרים לצאת לטבע, לתנאי מזג האוויר באוסטריה יש משמעות אמיתית והשפעה על היכולת שלכם לנצל בצורה מושלמת כל יום מהטיול. אף על פי שלאורך תקופת החורף תוכלו לצאת לטיולי סקי מדהימים בהרים הגבוהים של אוסטריה, יהיה קשה מאוד להגיע לאתרים השונים בגלל תנאי השלג הכבדים. ולכן, כדאי להגיע לטיולים בטבע או חופשות סקי באוסטריה דווקא בחודשים אפריל ונובמבר, כאשר תנאי מזג האוויר מתחילים עדיין קרים מספיק, אך מאפשרים יציאה בטוחה ונעימה לטיולים. ככל שאתם מעוניינים להגיע לטיול באוסטריה במהלך חודשי החורף, צריך לקחת בחשבון תנאי קיפאון קיצוניים, שכוללים כמויות שלגים גדולות גם במרכזי הערים ושעות אור מועטות במהלך כל ימי הטיול.

כלומר, העונות המומלצות לטיול באוסטריה הן במהלך עונות המעבר. אז, תנאי מזג האוויר מסבירי פנים, והתיירים יכולים לנצל על הצד הטוב ביותר את מגוון האפשרויות העצום, תוך שהם שומרים על חוויה בלתי נשכחת ומנצלים כל רגע במהלך הטיול.

תכנון טיול לאוסטריה

בכדי לצאת לטיול באוסטריה, לא כדאי להסתפק רק בתכנון טיול על בסיס תאריך טוב לחופשה באוסטריה. צריך להגיע לאוסטריה כאשר יש לכם ציוד מתאים לסוג הטיול בו אתם מעוניינים. בתקופת החורף, כאשר הטמפרטורות צונחות מתחת לאפס, כמויות השלגים גבוהות, ותנאי מזג האוויר לא אידיאליים כלל, המשמעות של ציוד טוב לטיול חשובה הרבה יותר. בוודאי ובוודאי אם אתם בוחרים לצאת לחופשת סקי באוסטריה, ואז יש צורך לרכוש או להשכיר ציוד מיוחד שילווה אתכם לאורך כל ימי הטיול – מעיל חורף שמגן עליכם מפני תנאי הקור הקיצוניים, נעליים שמתאימות להליכה בשלג, ביגוד תרמי וכובעים חמים. כל אלו הם פריטים בסיסיים שיכולים לעזור לכם לעבור את תנאי הקור הקיצוניים, בצורה נוחה יחסית, גם אם אתם ממש לא רגילים לטמפרטורות קיפאון. ככל שאתם מתכוונים להגיע להרים גבוהים יותר של אוסטריה, כך יש צורך להשקיע יותר משאבים ברכישה של ביגוד חם ואיכותי יותר, אשר ישרת אותכם כבר בירידה מהמטוס.

לחילופין, גם בתקופת הקיץ, כאשר אתם מגיעים לחופשה באוסטריה, צריך להתכונן מראש לטיול ולארוז ביגוד וציוד שהולם את תנאי מזג האוויר באוסטריה בקיץ. כמו שאתם בוודאי מבינים, גם בשיאה של תקופת הקיץ משקעים של גשם, ולפעמים אפילו גשם כבד וסופות רעמים, יכולים לתקוף את האזורים השונים של אוסטריה. ולכן אפילו לסוף שבוע של שופינג בוינה כדאי לכם לארוז מטריה, מעיל גשם קל, סוודרים ונעלי הליכה אטומות למים. כמו כן, מומלץ לקחת גם כפפות ואפילו צעיף חם, בימים בהם הטמפרטורות יהיו נמוכות במיוחד ואתם תרצו עדיין לצאת מהמלון ולנצל את הזמן שלכם בחוכמה. תנאי מזג האוויר באוסטריה יכולים להשתנות במהירות לאורך ימי הקיץ, ועל כן אתם רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש ולנצל את ההזדמנויות שלכם בצורה הכי טובה ומיטיבה שיש.

במדינה כל כך יפה וכל כך מגוונת כמו אוסטריה, יש לכם המון אפשרויות לטיולים מדהימים ובלתי נשכחים, שמתאימים לכל קבוצה של מטיילים. לכן, התכנון לפרטי פרטים של טיול במדינה עם תנאי מזג אוויר כל כך מורכבים, הוא חשוב וחיוני למדיי. בשלב זה כל מה שנותר לכם לעשות הוא לבחור את התאריכים המתאימים ביותר לחופשה באוסטריה, ולהתחיל להתכונן לבילוי מדהים ומיוחד באחת מהמדינות הכי מרתקות של אירופה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל