best place montenegro

מונטנגרו למטייל – 10 יעדים מומלצים לטיול במונטנגרו

מונטנגרו הפכה בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי ביותר למטייל הישראלי אך היא עדיין לא מוכרת וישראלים רבים מתקשים לתכנן טיול במונטנגרו ולהחליט לאיפה כדאי לנסוע במדינה הקטנה והציורית הזו, אשר מלאה ביעדים תיירותיים אטרקטיבים. לנוחיותכם ריכזנו 10 אתרים תיירותיים מומלצים במונטנגרו בכתבה הבאה, הכוללת סרטי וידאו ומידע חשוב על תכנון חופשה במונטנגרו

מונטנגרו ידועה בזכות הרים ירוקים, חופים מרהיבים, ועיירות עתיקות וציוריות עם טירות קסומות מימי הביניים, ובזכות כל אלו יחד עם העלויות הזולות ומרחק הטיסה הקצר מישראל הפכה מונטנגרו ליעד אטרקטיבי למטייל הישראלי אשר מושכת אליה מספר הולך וגדל של תיירים מדי שנה. חופשה במונטנגרו היא אטרקטיבית יחסית גם בגלל האקלים ים-תיכוני, מרחקי הנסיעה הקצרים במדינה הקטנה והזדמנויות רבות לפעילויות ספורטיביות – מרכיבת הרים ועד רפטינג במים לבנים, כך שאין פלא שענף התיירות במונטנגרו גדל וצומח. אם אתם מתכננים טיול במונטנגרו ערכנו עבורכם רשימה של 10 יעדים תיירותיים במונטגנרו שלא תרצו לפספס

חופשה במונטנגרו – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים במונטנגרו למשפחות עם ילדים

מונטנגרו למטייל – המדריך המלא: הכל על טיול במונטנגרו

טיסות למונטנגרו – מידע והשוואת מחירים

השכרת רכב במונטנגרו

10 אטרקציות תיירותיות במונטנגרו

הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה (Biogradska Gora National Park)

הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה, השוכן בין הנהרות טארה (Tara) ולים (Lim) במרכז מונטנגרו, הוא אתר טבע בראשיתי המציע למטייל אגמים נוצצים, זרמי נחל, כרי דשא ירוקים ואת אחד מיערות הקדם היחידים שנותרו ביבשת אירופה. הוא אמנם נמנה עם הפארקים הלאומיים הקטנים יותר של מונטנגרו, אבל הוא מציע את המגוון הרחב ביותר במה שנוגע לצמחייה ובעלי חיים, כולל עצים בני 500 שנה. רוב התיירים פונים היישר לאגם ביוגראד/ביוגרדסקה (Lake Biograd), קרחון גדול הממקום בלב הפארק. ההתפתחות התיירותית בשנים האחרונות בעיירה קולאשין (Kolašin) הסמוכה הופכות את המקום לנקודת התחלה לטיולים ברחבי הפארק שהוא אחד היעדים המובקשים לטיול במונטנגרו

  הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה

אולצין (Ulcinj)

העיירה אולצין נמצאת בדרום מונטנגרו ממש ליד הגבול עם אלבניה, היא עיירת חוף עתיקה שבעבר הרחוק נודעה כמרכז הפעולה של הפיראטים של הים האדריאטי. היום העיר מוכרת בעיקר בזכות החופים הרבים והיפים שלה, שהפופולרי ביותר מביניהם הוא החוף החולי – עניין נדיר יחסית במונטנגרו בה רבים מאוד מחופי הים מלאים בחצץ ולא בחול – של Plazhe e Mahed (לונג ביץ'). חוף אדה בויאנה (Ad Bojana) הוא עוד חוף ידוע במונטנגרו הממקום על אי סמוך לאולצין שגם מכיל מספר חופים פסטורליים.

אולצין מתבדלת מול שאר מונטנגרו גם באחוז הגדול של אוכלוסייה אלבנית מוסלמית והצריחים המבצבצים מתוך מסגדים בעיר מוסיפים לתחושה הייחודית בה כעיר קצת שונה בתוך מונטנגרו, והליכה לאורך טיילת החוף עם קבב טעים בדרך או ספל קפה טורקי עשיר רק מוסיפות לקסם שהופך חופשה באולצין למיוחדת ובלתי נשכחת.

סווטי סטפן (Sveti Stefan)

סווטי סטפן הוא אי קטן מאוד וציורי ביותר הנחשב אחד האטרקציות התיירותיות המובילות במונטנגרו. הוא ממוקם מול חופי ריביירת בודווה (Budva Riviera) לא רחוק מהעיר בודווה עצמה. זהו אי סלעי המלא בבתי גגות טרקוטה כתומים בסגנון איטלקי, כאשר מיצר קטן מחבר אותו ליבשה. האי מאוכלס מאז המאה ה-15 אז הוקם עליו כפר דייגים עד שבשנות ה-1950 כאשר מונטנגרו היתה חלק מיוגוסלביה הקומוניסטית התקבלה החלטה להלאים את הכפר הקטנטן – התושבים פונו וסווטי סטפן נהפכה לאתר נופש יוקרתי.

בין התיירים שבילו חופשה בסווטי סטיפן ניתן למנות את מרילין מונרו, סופיה לורן וקירק דאגלס, אך מצבה של העיירה הדרדר במהלך נפילתה של יוגוסלביה לשעבר. בשנת 2010, מלון סווטי סטפן נפתח מחדש כחלק מרשת בתי המלון Aman Resorts. סווטי סטפן הוא יעד תיירותי מקסים אך יש לו חיסרון אחד בולט: אי אפשר בעצם להיכנס לכפר עצמו אלא אם כן אתם אורחי המלון, וטיולים מאורגנים במונטנגרו מסתפקים בעצירות קצרות לצילומים מול חופי האי. לעומת זאת, תיירים יכולים להשתמש בשני חופי הים הנמצאים משני צידי המיצר, אך שימו לב שהם מכוסים באבן ולא בחול.

סווטי סטפן

הר לובצ'ן (Mount Lovcen)

מונטנגרו היא מדינה הררית עם הרבה הרים גבוהים אך אחת האטרקציות התיירותיות הבולטות ביותר במונטנגרו היא הר לובצ'ן ושתי פסגות הגרניט העצומות שלו. הר לובצ'ן ממוקם בתוך הפארק הלאומי הר לובצ'ן, ומהווה מקור לגאווה לתושבי מונטנגרו. אם מטפסים למעלה ההר אפשר לראות ממנו נופים מרשימים של עיר המבצר קוטור, הגבעות הסובבות ומפרץ קוטור. מאוזולאום Njegoš הסמוך, עם מרפסת התצפית העגולה הוא גם יעד לתיירים במונטנגרו וגם למקומיים שרוצים לחלוק כבוד למשורר ולפילוסוף הקבור שם, Petar II Petrović-Njegoš שכתב את הפואמה האפית הלאומית של מונטנגרו "זר ההר".

צטיניה (Cetinje)

צטיניה, עיירה מהמאה ה-15, מוכרת בשל השגרירויות הרבות שנבנו בה כשהייתה בירתה של מונטנגרו בעבר. בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 , מיקומה בעמק יבשתי בגבול בין אירופה לאימפריה העותומאנית הפך אותה לנקודה אסטרטגית טובה מבחינה דיפלומטית. היום, האחוזות האלגנטיות שנבנו עבור שגרירים רמי דרג מרחבי אירופה בסגנון אדריכלות קונטיננטלי משמשות כמוזיאונים, מוסדות אקדמיים ובניינים אדמיניסטרטיביים. אתרים תיירותיים מעניינים נוספים כוללים את כנסיית Vlah מהמאה ה-15 והגדר שלה שעשויה מרובים מהתקופה העותומאנית וגם מנזר צטיניה המכיל אוסף של סמלי דת מהנצרות המוקדמת.

מנזר אוסטרוג (Ostrog Monastery)

מנזר אוסטרוג הוא ללא ספק אחת המיוחדות שבין אטרקציות במונטנגרו לתיירים – זהו מבנה מיוחד הממוקם בנקודה גבוהה של סלע ההר הענק Ostroška Greda, ללא ספק המבנה המוזר ביותר במונטנגרו מבחינה ארכיטקטונית – המנזר כולו נחצב בתוך מערה בצוק הר אנכי כמעט לגמרי, ורק החזות הלבנה שלו נראית מרחוק כאילו היא חלק מההר. הוא כולל שתי כנסיות פנימיות המעוטרות בציורי קיר, חלקם צויירו ישירות על דפנות הסלע. מנזר אוסטרוג נבנה במאה ה-17 כמקום מחבוא של נזירים ונוצרים מפני הפלישה האימפריה העותומאנית ונמצאים בו שרידיו של מייסדו, סווטי וסיליה.

קוטור (Kotor)

לדעת רבים קוטור היא האטרקציה התיירותית המובילה במונטנגרו – העיר קוטור הנמצאת במפרץ קוטור (הכולל גם יישובים נוספים) נחשבת באיזור הים האדריאטי לאחת מהעיירות העתיקות מימי הביניים שנשמרו בצורה הטובה ביותר. זוהי עיר מבצר מוקפת חומות הנחבאת בין ההרים הגבוהים המקיפים את הערוצים העמוקים והתכולים של מי מפרץ קוטור. האדריכלות המדהימה של קוטור משקפת את האימפריות השונות ששלטו באזור, וידועה בעיקר בזכות העיר העתיקה שלה המלאה באלמנטים ונציאנים ורחובות קטנים מימי הביניים שהשתמרו היטב ומלאים כיום בחנויות ובתי קפה.

המבנה הבולט ביותר של קוטור הוא קתדרלת טריפון הקדוש (Cathedral of Saint Tryphon) מהמאה ה-12. מזבח האבן החרוט הנמצא בקתדרלה הוא דוגמה מיוחדת במינה של אמנות סיתות אבן מוכשרת שבה קוטור הייתה ידועה בימי הביניים. מי שמטפס לחומות העיר העליונה למצודה הנמצאת במעלה הגבעה יהנה ממראות עוצרי נשימה של העיר והמפרץ – אך שימו לב שמדובר בטיפוס קשה שיכול להיות בעייתי למבוגרים, בעלי מוגבלויות או משפחות המגיעות אל מונטנגרו עם ילדים.

קוטור מונטנגרו – מלונות מומלצים למשפחות

פראסט (Perast)

פראסט היא עיירה קטנה ויפה השוכנת צפונית מערבית לקוטור וחולקת עימה את מפרץ קוטור, אותו מפרץ יפה דמוי הפיורד. פראסט הקטנטנה והשלווה מוכרת בשל וילות האבן המעוצבות שלה וריבוי הכנסיות ההיסטוריות שלה. שתיים מהכנסיות הציוריות ביותר של העיר שוכנות על איים זעירים מול חופי פראסט, אוד שקרפלייה (Our Lady of the Rocks) וגאורגיוס הקדוש (St. George) – אין ספק כי מדובר באטרקציות תיירותיות אטרקטיביות. בחלק היבשתי של פראסט יש 20 כנסיות עתיקות, מביניהן כנסיית ניקולא הקדוש (Church of St. Nikola) גם היא אטרקציה תיירותית במונטנגרו ששווה ביקור בשל הנופים היפים הנשקפים ממגדל הפעמונים. אין בפראסט חוף ים מסודר, אך הסלעים המבצבצים לאורך קו המים ומונעים את הרחצה הם יעד פופולרי בקרב תיירים המגיעים להשתזף ולנוח.

פראסט – מלונות מומלצים למשפחות במונטנגרו

הפארק הלאומי דורמיטור (Durmitor National Park)

הפארק הלאומי דורמיטור הוא יער פראי המקיף את כפר ההרים זבליאק (Žabljak) ומהווה אתר תיירותי מומלץ במונטנגרו למטייל שוחר הטבע ולמשפחות שמחפשות פעילות חיצונית בחיק הטבע בעת טיול במונטנגרו. הפארק, השוכן בין הרי האלפים הדינאריים, מתפאר בפסגות הנישאות של רכס הרי דורמיטור, 18 אגמי קרחונים שהידוע ביניהם הוא האגם השחור וגם נהר טארה (Tara River) שזורם דרכו ושבו נמצא הקניון הטבעי השני בגודלו בעולם אחרי הגרנד קניון – קניון טארה.

עולם החי של הפארק כולל 163 סוגים של ציפורים ויונקים – החל מחזירי בר ועד דובים חומים, וגם את המגוון הגדול ביותר באירופה של סוגי פרפרים. אם אתם מתכננים טיול במונטנגרו בקיץ תוכלו ליהנות בפארק מפעילויות נופש כמו ראפטינג במים לבנים, קמפינג וטרקים. אם אתם מתכננים חופשה במונטנגרו בחורף תוכלו ליהנות בפארק מפעילויות ספורט חורף כמו סקי וסנואובורד.

לפתרונות לינה בפארק דורמיטור קיראו את הכתבה על מלונות מומלצים בזבליאק למשפחות עם ילדים

בודווה (Budva)

העיר בודווה ממוקמת באמצע קו החוף של מונטנגרו בריביירה של מונטנגרו הנקראת על שמה – ריביירדת בודווה. היא עיירה עתיקה מימי הביניים שהתמרה היטב עם עיר עתיקה מקסימה ושוקקת חיים ויש בה עושר של אטרקציות תיירותיות, חופים ומספר גדול של מוסדות תרבות חשובים למונטנגרו, כולל ה"סיטאדלה", המצודה העירונית העתיקה, והבית שבו גדל הסופר הסרבי והפוליטיקאי סטפן מיטרוב ליובישה. אבל חיי הלילה הידועים של בודווה הם אחד הגורמים המרכזיים שמושכים אלייה תיירים צעירים והופכים אותה ליעד התיירותי הפופולרי ביותר במונטנגרו.

בלילה תמצאו המוני תיירים הפוקדים את הבארים הרבים, המועדונים והמסעדות, ובמהלך היום תוכלו להשתזף באחד מ-35 החופים באזור. יש בבודווה גם לא מעט אטרקציות למשפחות המגיעות אל מונטנגרו עם ילדים כמו לונה פארק מקומי וה"חצי צוללת" בה ניתן להפליג ולראות את מי הים מרצפת זכוכית בבטן האונייה.

מי שמחפש מקום רגוע יותר בריביירת בודווה יוכל להגיע לעיירת הנופש בצ'יצ'י (Bečići) הקרובה מאוד לבודווה שמהווה יעד יותר שקט ויש בה חוף חולי מקסים ואפשר להגיע ממנה בקלות לבודווה כדי לחוות גם את חיי הלילה.

מלונות מומלצים בבודווה למשפחות עם ילדים

מונטנגרו - מקומות מומלצים
דירוג הגולשים 4.6 (5 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל