השכרת רכבים ביפן

השכרת רכב ביפן – המדריך המלא

השכרת רכב ביפן – הכתבה הבאה תחסוך לכם מאות שקלים והרבה מאוד דאגות – מנוע השוואת המחירים למחירי השכרת רכב בחו"ל יאתר עבורכם את המחירים הכי זולים להשכרת רכב ביפן, והמדריך המפורט שערכנו עבורכם בנושא נהיגה ביפן והשכרת רכב ביפן יספק לנהג הסברים על חוקי התנועה, הכבישים ביפן ועוד

השכרת רכב ביפן יכולה להיות זולה יותר בעשרות אחוזים מהמחירים שאתם רואים במודעות בעזרת מנוע השוואת המחירים לתעריפי השכרת רכב ביפן המתעדכן אונליין ברציפות במחירים אצל כל חברת השכרת רכב ביפן המספקת שירות לקוחות באנגלית ונחשבת לאמינה. כדי לאתר את המחירים הזולים ביותר עבור השכרת רכב ביפן ממיגוון דגמי רכב מלאו את הטופס: בשדה ארץ ביחרו את יפן ובשדה עיר ביחרו את העיר בה תרצו להזמין השכרת רכב ביפן מבין רשימת הערים הכוללת עשרות ערים ביפן – החל מהבירה טוקיו, נגויה, קיוטו, אוסקה, יוקוהמה, הירושימה, פוקושימה, נגסקי, צ'יבה, קוואסקי ועוד – ביחרו תחנת איסוף מועדפת בתוך העיר, הזינו את התאריכים בהם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב ביפן וליחצו "חפש" – ומייד תקבלו את המחירים המשתלמים ביותר עבור מיגוון מכוניות להשכרה

השכרת רכב – מנוע חיפוש והשוואת מחירים

טיול ביפן – עוד המלצות קריאה למטייל

טיסות ליפן – השוואת מחירים והמלצות למטייל

בתי מלון מומלצים בטוקיו בירת יפן

טיסות פנים ביפן – איתור טיסות זולות והזמנת כרטיסים

יפן למטייל – תיכנון טיול ואטרקציות מומלצות למשפחה עם ילדים

ין יפני לטיול – הזמנה לנתב"ג ואפשרויות נוספות

השכרת רכב ביפן

השכרת רכב ונהיגה ביפן הם בד"כ עניין נדיר עבור תיירים בתוך ובסביבות הערים הגדולות ביפן, מאחר והתחבורה הציבורית בערים הגדולות בד"כ מצויינת ולוקחת אותך כמעט לכל מקום. בנוסף, הכבישים בערים ראשיות כמו טוקיו פקוקים והחנייה יקרה וקשה למציאה, כך שהנהיגה בטוקיו בעצם תעכב אתכם. יחד עם זאת, יש הרבה מאוד מקומות מדהימים ביפן שנמצאים מחוץ לערים ולמעשה אפשר להגיע אליהם רק באמצעות מכונית, כך שאם אתם מתכננים טיול ביפן לא כדאי לשלול השכרת רכב, בעיקר אם אתם מתכננים לטייל באי הוקאידו, הענקי והדליל מבחינת אוכלוסייה. מאחר שהאקלים של הוקאידו קריר יותר, זהו יעד מאוד פופולרי בעונת הקיץ.

אז אם אתם שוקלים להזמין השכרת רכב ביפן  ובעיקר השכרת רכב בהוקאידו בעונת הקיץ, כדאי שתבצעו את ההזמנה מוקדם ככל האפשר כי ייתכן שתיתקלו במחסור ברכבים אם תחכו לרגע האחרון. לעתים קרובות, האופציה הטובה ביותר היא לשלב בין שני אמצעי התחבורה: לקחת רכבת מטוקיו או אחת הערים הגדולות לאזור הכפר, ומשם לאסוף את הרכב המושכר בתחנה. יש חברות השכרת רכב ביפן כמו לדוגמה חברת JR Ekiren שמפעילות סניפים ברוב תחנות הרכבת הגדולות ביפן.

הניווט בתוך הערים הגדולות ביפן יכול לבלבל רבים, והחנייה בהן עולה בין 300-400 יין לשעה.. בתי המלון הגדולים בערים ובתי מלון אזוריים בד"כ מציעים לאורחים חנייה, אבל כדאי לבדוק לגבי החנייה לפני שאתם מזמינים מקום במלון. בחלק ממגרשי החנייה הצמודים לסופרמרקטים או חנויות כלבו גדולות אפשר לחנות חינם עד שעתיים או שלוש. צורת התחבורה הטובה ביותר בטוקיו היא המונית.

כדי להזמין השכרת רכב ביפן חובה להוציא רישיון נהיגה בינלאומי (או רישיון יפני) ועליכם לשאת אותו עליכם כל הזמן. מחירי השכרת רכב ביפן בד"כ מתחילים מ-6,000 ין ליום לרכב הקטן ביותר, וסדאן בגודל מלא בסביבות 10 אלף ין ליום. רכישת ביטוח רכב מחברת ביטוח מומלצת מאוד מאחר וגם ישראלים שיש להם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל דרך כרטיס האשראי שלהם עם כיסוי למקרה של תאונה ברכב שכור, יגלו שכיסוי זה לא תקף ביפן.

רוב החברות המספקות שירותי השכרת רכב ביפן מציעות גם מערכת ניווט לוויינית (navi), ותוכלו לבקש מחברת ההשכרה להגדיר את היעד לפני שאתם יוצאים ליעדכם. יש דגמי רכב (בעיקר הטויוטות החדשות יותר) שיש בהם אפשרות להגדיר שפה אנגלית, כך שכדאי לבקש מהנציג לשנות את השפה לפני יציאתכם. בדגמים אחרים, אלא אם כן אתם קוראים יפנית, תצטרכו לבקש עזרה כדי ללמוד איך להשתמש במחשב הניווט.

נהיגה ביפן

הנהיגה ביפן היא מצד שמאל, כלומר הפוך מישראל, כמו נהיגה באנגליה. אין פנייה שמאלה ברמזור אדום ביפן, אבל במקרים נדירים, שלט עם חץ כחול על רקע לבן מציין שהפנייה שמאלה באדום חוקית (לא לבלבל עם החץ הלבן על הרקע הכחול שמציין שהתנועה היא לכיוון אחד בלבד). נהגים ביפן חייבים לבצע עצירה מלאה בכל חציית מסילות רכבת. הנהיגה בשיכרות תוביל לקנסות עד 500 אלף יין ופסילה מיידית של רישיון הנהיגה אם אחוז האלכוהול בדם גבוה מ-0.25 מ"ג. זו גם עבירה "לנהוג תחת השפעה" של אלכוהול גם באחוז אלכוהול נמוך מזה והקנס הוא עד 300 אלף יין, עם השעייה זמנית של הרישיון. השימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ללא ערכת דיבורית יכולה להוביל לקנסות של עד 50 אלף יין. הגיל המינימלי שבו מותר לנהוג ביפן הוא 18. בסרטון תוכלו לצפות בהסבר מפורט על נהיגה ביפן

הרמזורים ביפן בנויים לרוחב, ולא לאורך כמו בישראל ומדינות המערב, כאשר מתחתם מופיעים חיצים. עיוורי צבע צריכים לדעת שהאור האדום ברמזור הוא מצד ימין והירוק הוא מצד שמאל. בד"כ יש רמזור או שני רמזורים בכל צומת המצביעים לאותו כיוון, דבר שיכול להקשות לראות מתי הרמזור משתנה. אבל במחוזות מסויימים כמו טויאמה (Toyama) וניגטה (Niigata) הרמזורים הם אנכיים (בגלל כמות השלג שיורדת ומצטברת על הרמזורים).

השילוט בכבישי יפן הוא שילוב של תמרורים מוכרים מאירופה עם כמה "המצאות" יפניות, אבל רוב השילוט קל להבנה. תמרור "עצור" ביפן מופיע כמשולש אדום הפוך, בעצם כמו תמרור "זכות קדימה" בישראל, והדבר עלול לבלבל מאוד. בכבישים המהירים ובסביבות הערים הראשיות, יש שילוט טוב באנגלית. אבל באיזורים נידחים יותר, חפעמים יש שילוט רק ביפנית.

המהירות המותרת ביפן משתנה מכביש לכביש ונמדדת בקילומטרים לשעה. ככלל, המהירות המותרת בנהיגה ביפן היא: 40 קמ"ש בתוך יישובים (המהירות משתנה מאזור לאזור, כאשר בחלק מהרחובות המהירות היא 30 קמ"ש, וברחובות שליד בתי ספר, המהירות היא בד"כ 20 קמ"ש), 50 עד 60 קמ"ש בכביש בינעירוני (אם אין שילוט, המהירות היא 60), ו-100 בכבישים המהירים. בד"כ יש הרבה גמישות בנוגע למהירות המותרת ביפן, היפנים לא מתייחסים אלייה בקשיחות ואם תנאי התנועה מאפשרים זאת כולם נוסעים – כ-10 קמ"ש מעל המהירות המותרת. אם תזרמו עם התנועה, לא תהיה לכם בעייה.

כללי הנהיגה היפניים בד"כ דומים לכל מקום אחר בעולם המפותח, והנהיגה ביפן בד"כ קלה יותר מאשר במדינות אסיאתיות אחרות. הכבישים היפנים בד"כ במצב טוב, עם משטחים חלקים עשויים מביטומן. יש כמות מוגבלת של כבישי חצץ, אלה בד"כ כבישים צדדיים העוברים ביערות, וקרוב לוודאי לא יופיעו על מסלול הנסיעה של מרבית התיירים. עבודות בכבישים הם עניין די נפוץ ביפן שעלול לגרום לעיכובים מעצבנים. חלק מהכבישים בהרים סגורים בחורף, ואלה שלא מצריכים שרשראות שלג או שילוב של צמיגי חורף ורכב 4X4. אם אתם משכירים רכב באזורים הרריים/צפוניים ביפן,  הרכבים שם בד"כ מגיעים כבר עם הציוד הנדרש.

אגרות בכבישים המהירים (高速道路 kōsoku-dōro)  בד"כ הרבה יותר יקרות מעלות הנסיעה ברכבת, אפילו ברכבת השינקאנסן. כך שעבור אדם אחד או שניים, כבישי האגרה הם יחסית לא משתלמים לנסיעה ארוכה ישירה בין ערים. בערים הגדולות כמו טוקיו ואוסקה, משלמים תעריף אגרה אחיד בכניסה למערכת הכבישים המהירים. בכבישים העירוניים המהירים, האגרות מבוססות על מרחק הנסיעה. כרטיס מונפק בכניסה למערכת והאגרה מחושבת ביציאה. הימנעו מנתיבי ה-ETC הסגולים בכבישי אגרה (אלא אם כן יש לכם מכשיר ETC ייעודי מותקן ברכב ששכרתם). אלה נתיבים שמורים לגביית אגרה אלקטרונית. בכל נתיב אחר תוכלו לשלם ין במזומן (לא נדרש סכום מדוייק, תקבלו חזרה עודף) או באמצעות כרטיס אשראי.

השירות טוב מאוד בכבישים העירוניים, כאשר יש אזורי חנייה נוחים ונקיים במרחקים סדירים, אבל שימו לב שכאשר אתם נוסעים לערים גדולות בערבי ראשון או בסוף חופשה, הפקקים עשויים להגיע לאורך של 50 ק"מ. היתרון בנסיעה בכבישים צדדיים בין הערים הוא שאין צורך לשלם אגרה ויש יותר אפשרויות לצפייה בנוף לאורך הדרך, אבל פקקי תנועה ומספר גדול של רמזורי תנועה מאטים את הדרך באופן ניכר. צפו לכסות 40 ק"מ בשעה כאשר אתם מתכננים את מסלול הנסיעה שלכם בכבישים המקומיים, עם מהירות גבוהה קצת יותר בהוקאידו.

הן מחירי השכרת הרכב ביפן והן הדלק יקרים יותר מאשר בארה"ב, אבל גם זולים יותר מאשר במערב אירופה. רוב תחנות הדלק ביפן הן בשירות מלא. כדי למלא את מיכל הדלק עם דלק רגיל, הגידו regulaa mantan לנציג.

שילוט דיגיטלי נמצא בכל מקום בכבישים המהירים ובצירים המרכזיים, והשלטים הדיגטליים מספקים מידע יעיל לנהגים לגבי מצב התנועה בכבישים, אבל השילוט הוא ביפנית לרוע המזל. לפניכם רשימה קצרה של ההודעות הרווחות ביותר ותרגומן:

  • 通行止 – כביש סגור
  • 渋滞 – פקק תנועה (עם ציון האורך ו/או זמן העיכוב)
  • 事故 – תאונה
  • 注意 – זהירות
  • チェーン規制 – נדרשת שרשרת שלג

סימוני אזהרה הנוגעים לבנייה, תיקון וכו' תמיד מוארים היטב בלילה, ומופיעים לפחות פעם אחת לפני המחסום או המכשול בכבישים המהירים. דברים אחרים שצריך לשים לב אליהם הם נהגי המוניות שחשים שיש להם זכות לעצור היכן שמתחשק להם, נהגי משאיות (בעיקר מאוחר בלילה) שנוהגים להיצמד לרכב איטי הנוסע מלפניהם, ואיכרים הנוסעים במשאיות מיני לבנות הנמצאים בכל מקום, הנוסעים בזחילה ויכולים להופיע באופן פתאומי מכל מקום בכבישים הצדדיים.

השכרת רכב ביפן
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

תגובות 3

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל