השכרת רכב במולדובה מידע חשוב

השכרת רכב במולדובה – השוואת מחירים ומידע לנהג

השכרת רכב במולדובה – המדריך המלא: מנוע חיפוש מיוחד שיבצע עבורכם השוואת מחירים בין חברות השכרת רכבים במולדובה ויחסוך לכם מאות שקלים, וגם מידע חשוב למטייל על נהיגה במולדובה (כולל סרט וידאו) – מערכת הכבישים, חוקי התנועה במולדובה, ועוד המלצות לנהג

כדי לבצע השוואת מחירים של השכרת רכב במולדובה (על מבחר רחב של דגמי מכוניות) השתמשו במנוע החיפוש המיוחד להשוואת מחירי השכרת רכב בעולם שבדף זה, אשר יבצע עבורכם השוואת מחירים בין חברות השכרת רכבים במולדובה ויאתר עבורכם את המחירים הכי זולים. התהליך פשוט ומהיר – בשדה "ארץ" ביחרו את מולדובה ואז בשדה "עיר" ביחרו את העיר בה תרצו לשכור מכונית במולדובה. אם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב בקישינב בירת מולדובה שימו לב שאיות שמה באנגלית הוא chisinau. ניתן להזמין גם השכרת רכב במולדובה בעיר באלטי balti.

אח"כ ביחרו בשדה "תחנה" את המיקום המדוייק אליו תירצו להזמין השכרת רכב בקישינב – למשל, אם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב בשדה התעופה של קישינב, ביחרו את קישינב בתור עיר היעד ואח"כ בשדה "תחנה" ביחרו את chisinau airport. לסיום – הזינו את התאריכים המדוייקים בהם אתם מתכוונים להזמין השכרת רכב במולדובה וליחצו "חפש" כדי לצפות בתוצאות השוואת המחירים

השכרת רכב במולדובה  – מנוע חיפוש והשוואת מחירים


השכרת רכב במולדובה – המדריך למטייל

אורך מערכת הכבישים במולדובה הוא 12,700 ק"מ, ופחות מ-10% מכל הכבישים אינם סלולים. לפי החוקים החדשים שנכנסו אל תוקפם ב-1 בנובמבר, 2012, תיירים המגיעים למולדובה עם רכב (או מזמינים השכרת רכב במולדובה) חייבים לשלם אגרה מיוחדת על השימוש בכבישים בעת נהיגה במולדובה.

נהגים זרים במולדובה חייבים לרכוש מדבקת VIGNETTE (אישור על תשלום אגרת הכביש). אפשר לרכוש אותה במשרד המכס או באאוטלטים המיועדים לכך הממוקמים ליד הכבישים הראשיים.

מדבקת ה-VIGNETTE תקפה למשך 7, 15, 30, 90 ו-180 יום ועולה 4.8, 14, 30 ו-50 יורו בהתאמה. היא נמכרת יחד עם תעודה שאותה יש לשמור בתוך הרכב. יש להציג את התעודה בפני שוטרי התנועה ללא היסוס, גם אם עוצרת אתם משטרת התנועה במולדובה ואתם לא מבינים מה השוטרים אומרים, זהו המסמך שהכי מרבים לדרוש. הימצאותה של תעודה שמאשרת שאכן ביצעתם את התשלום מאוד חשובה. בעת קבלתה, יש צורך לבדוק שהתעודה כוללת את כל המידע החשוב, כולל מספר הרכב, תאריך ההנפקה ותוקף המדבקה.

באופן כללי, מצב הכבישים במולדובה מעט יותר גרוע בהשוואה לאיכות הכבישים במדינות השכנות. נהגים הרגילים לנסוע בכבישים באיכות גבוהה ובכבישים נוחים יופתעו לרעה מהמהמורות והסדקים בכבישים. העבודה בכבישים לא מפסיקה במולדובה, לא בחורף ולא בקיץ, אבל אפשר להתגבר על מצב הכביש.

אחרי שלקחתם בחשבון את תנאי הכבישים המקומיים, לא מומלץ לנהוג במהירות במולדובה. לנהגים זרים מומלץ להימנע מנהיגה במולדובה בשעות החשיכה כי איכות התאורה בכבישים ירודה. צפו בסרטון הוידאו אשר מתעד נהיגה במולדובה – הוא יסייע לכם להתכונן לפני השכרת רכב במולדובה

נהיגה במולדובה – חוקי התנועה

המהירות המקסימלית המותרת לנהיגה במולדובה בתוך העיר היא 50 קמ"ש, ואילו המהירות המותרת בכבישים שמחוץ לערים היא 90 קמ"ש. בכבישים המהירים במולדובה, המהירות המותרת היא 110 קמ"ש.

אסור במולדובה לנהוג בכלל לאחר שתיית אלכוהול. המדיניות הנהוגה היא רף אפס. בנוסף לקנס, נהיגה תחת השפעת אלכוהול יכולה להסתיים במאסר של עד 3 שנים. אם תוצאת בדיקת הנשיפה היא יותר מ-0.08 אחוזים, על הנהג יוטל קנס כבד ועליו יהיה לבצע שירות ציבורי של בין 200-240 שעות. בנוסף לכך, רישיון הנהיגה יילקח ויושעה למשך 3-5 שנים. אותם קנסות תקפים גם על סירוב לעבוד בדיקת נשיפה.

בתקופה שמתחילת נובמבר ועד סוף מרץ, יש צורך להפעיל את פנסי התנועה הקדמיים על אורות נמוכים בכל שעה של היום. בקיץ, יש צורך להדליק את האורות הנמוכים רק בתנאי מזג אוויר ירודים. בעת נסיעה במנהרות, חובה להדליק את האורות הקדמיים הנמוכים, ללא קשר לשעה ביום.

אם אתם מגיעים אל מולדובה עם ילדים שימו לב שילדים מתחת לגיל 7 חייבים לשבת במושב ילדים. חשוב לוודא שהמושב חייב להיות מותאם באופן מלא למשקל הילד ולגובהו. יש אפשרות להחזיק ילד בידיים של נוסע מבוגר, שחייב להיות חגור בחגורה. בעת נהיגה במולדובה יש לוודא שכולם חוגרים חגורה, כולל נהג ונוסעים, ולא לשכוח את הנוסעים במושב האחורי.

השימוש בטלפון נייד ומכשירים אלקטרוניים אחרים אסור בזמן נהיגה במולדובה. אם אתם רוצים לבצע שיחה בזמן נהיגה, תצטרכו להשתמש במכשיר עם דיבורית, ללא ידיים. אל תשכחו להפעיל את מכשיר הניווט לפני תחילת הנהיגה.

גובה הקנסות על עבירות תנועה במולדובה נקבע ע"י יחידות. יחידה סטנדרטית אחת שווה ל-20 לאו. אם מפר החוק מבצע תשלום תוך 72 שעות לאחר העבירה, סכום הקנס יופחת בחצי. אפשר לשלם קנסות בכל סניף בנק.

נהיגה במהירות מופרזת עלולה להסתיים בקנסות כבדים. סכום הקנס יכול להגיע ל-50 יחידות. נהגים צריכים גם לשמור על רכבם נקי. לוחית זיהוי מלוכלכת של הרכב או אורות מלוכלכים יכולים להוביל לקנס של 3 יחידות. נהיגה בשכרות יכולה להוביל לקנסות כספיים מאוד כבדים. העונש המינימלי להפרת החוק הוא 400 יחידות.

במולדובה, נהגים מאוד עירניים וחולקים כבוד להולכי רגל. אל תשכחו לתת זכות קדימה להולכי רגל במעברי חצייה. אם לא תעשו זאת, אתם צפויים לקנס של 10 יחידות.

תחנות דלק במולדובה בד"כ מוכרות רק דלק נטול עופרת (אוקטן 80, 92, 95, 98) ודיזל. אין מחסור בתחנות דלק במולדובה והן נמצאות בכל מקום. מחיר הדלק במולדובה יחסית זול, בממוצע 1 יורו/ליטר.

רשימת ציוד החובה שצריך להיות בכל רכב בעת נהיגה במולדובה כוללת משולש אזהרה, ערכת עזרה ראשונה, מטף כיבוי אש ואפוד מחזיר אור. חשוב לציין שהמטף לכיבוי אש והאפוד חייבים להיות בתוך הרכב ולא בתא המטען.

בתקופת החורף במולדובה המתחילה בתחילת דצמבר ועד תחילת מרץ, כל הרכבים צריכים להיות מצויידים בצמיגי חורף. אפשר להשתמש בצמיגים מסוג studded (צמיגים עם בליטות מתכתיות) מתחילת אוקטובר ועד סוף פברואר. התקופה הזו תלויה בתנאי מזג האוויר. אם הכבישים במרץ עדיין מושלגים או מכוסים בקרח, נהגים חיייבים להמשיך להשתמש בצמיגי החורף המשובצים (studded tires).

השכרת רכב במולדובה
דירוג הגולשים 4 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל