heraklion

הרקליון בירת כרתים – אטרקציות מומלצות עם המשפחה

כרתים הוא אחד היעדים הכי פופולריים לחופשה בחו"ל עבור ישראלים, ועיר הבירה של כרתים, הרקליון, היא יעד תיירותי חשוב בפני עצמו וגם שער גישה לטיולים בכרתים. בכתבה זו תמצאו הסברים מפורטים על אטרקציות בהרקליון, טיולים מודרכים בהרקליון ועל אפשרויות יציאה לטיולים מהרקליון ביעדים בכרתים, כולל טיפים למשפחות שמתכננות להגיע אל הרקליון עם ילדים

הזמנת דילים לכרתים   |   הזמנת דילים ליוון   |   הזמנת טיולים מאורגנים ליוון

הרקליון Heraklion היא העיר המרכזית ובירת כרתים – האי הגדול ביותר מבין איי יוון. כ-225 אלף איש חיים בהרקליון. העיר המודרנית צפופה והתנועה עמוסה ממבט ראשון עבור תיירים. עם זאת, בשנים האחרונות, דברים החלו להשתנות ונעשו מאמצים לחשוף את יופיה של ההיסטוריה התרבותית העשירה של העיר. הרקליון היא גם אחד היעדים הראשיים של כרתים למטייל וברוב המיקרים, גם נמל התעופה הראשי עבור טיסות מישראל לכרתים, כך שמדי שנה רבבות ישראלים מגיעים לעיר בתור היעד הראשי לחופשה בכרתים או בתור תחנת מעבר, כולל אלפי משפחות שמגיעות אל הרקליון עם ילדים בחודשי החופש הגדול ובחגים.

חופשה בהרקליון – עוד באותו נושא: 

השכרת רכב בהרקליון בירת כרתים – המדריך למטייל

מלונות מומלצים בהרקליון למשפחות עם ילדים

טיסות ליוון – השוואת מחירים וכל מה שחשוב לדעת

טיסות פנים ביוון – השוואת מחירים והזמנת טיסות

e-sim וסים ליוון – מידע וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

השכרת יאכטה ביוון – המדריך המלא למטייל

כשתשוטטו לאורך קו החוף, חומת העיר או בפארק תוכלו להבחין בשרידים היסטוריים שונים שיכולים להיות מאוד מעניינים למי ששם לב אליהם. המבקר העירני יוכל לסרוק את העבר החבוי מתחת לחזות העירונית של ההווה. לב העיר סגור ומוגדר ע״י החומה הוונציאנית שכוללת שבעה בסטיונים מגיחים. בקצה הדרומי ביותר נמצא בסטיון מרטיננגו (Martinengo Bastion), שהוא הקבר של ניקוס קזנצקיס, העומד בראש גבעה, עם הכיתוב ״איני שואף לשום דבר. איני פוחד משום דבר. אני חופשי.״

 

המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון כולל שרידים של החברה המינואית שחיה במשך למעלה מ-3,000 שנה סביב ארמון קנוסוס הסמוך, המהווה בפני עצמו את אחת האטרקציות החשובות בכרתים, וכן חפצים שנמצאו בכנסיות מהעידן הביזנטי, וחומה ונציאנית שמורה ומצודה מהמאה ה-15.

 

מזג אוויר בהרקליון

הרקליון היא בעלת אקלים ים-תיכוני. הקיץ חם ויבש עם שמים בהירים. ימים יבשים וחמים נקטעים הרבה פעמים ע״י משבי רוח עונתיים. החורפים מתונים, עם כמות יחסית קטנה של גשמים וכמעט ואין קרה.

הסעה פרטית משדות התעופה בכרתים וחזרה 

השתמשו בשירות הסעות אמין, בטוח וחסכוני מכל נמל תעופה בכרתים, בהרקליון, סיטיה או חאניה או מנמל הרקליון לבתי מלון בכרתים באזור רתימנו – או חזרה מבית המלון לשדה התעופה.

בהזמנת הסעה משדה התעופה, הנהג יפגוש אתכם בנמל התעופה או בנמל כדי להסיע אתכם למלון. כשתרצו להזמין הסעה מהמלון לשדה התעופה, בהתבסס על זמן הטיסה שלכם, מפעיל הסעות מקומי יאשר את זמן היציאה מהמלון. תקבלו פרטים באימייל לגבי האיסוף. תוכלו לבחור בין מגוון אופציות לנקודות איסוף ברחבי חאניה, הרקליון ורתימנו.

ההסעה היא במיניבוס של שמונה איש או אוטובוס ל-18 איש.

להזמנת הסעה משדה התעופה בהרקליון

אטרקציות וטיולים בהרקליון

למטה תוכלו למצוא אפשרויות מגוונות של טיולים מאורגנים מהרקליון ובתוך הרקליון עם מדריכים מקומיים דוברי אנגלית. היכנסו לקישור בסוף תיאור הטיול או האטרקציה שנראים לכם והזמינו כרטיסים בקישור –

ארמון קנוסוס – כניסה ללא תור וסיור הליכה מודרך  

ארמון קנוסוס Knossos Palace הוא אחת האטרקציות הבולטות בהרקליון, מתחם ארכיאולוגי של יותר מ-1,500 חדרים מחוברים והיה בעבר ארמון מפואר שנבנה עבור אחד המלכים הנועזים בעידן הברונזה. בעודכם משוטטים בין מבוך השרידים, תהיה לכם הזדמנות לראות את כס המלכות המקורי של ״מינוס״ (Minos), המנזרים המיסטיים, את רובע המגורים המפואר של משפחת המלוכה, את המזווה ואת מערכת המים המדהימה.

קנוסוס נחשבת לעיר העתיקה ביותר באירופה. ארמון קנוסוס הראשון נבנה מעט אחרי 2,000 לפנה״ס. בשנת 1,700 לפנה״ס רעידת אדמה קטסטרופלית הרסה את הארמון. ארמון חדש הוצב מייד במקומו, ושימש כאנדרטה המשמעותית ביותר ובמשך למעלה מ-300 שנה הוא ייצג את מוקד הכוח של כרתים בעידן הברונזה. הארמון החדש היה מתחם מתנשא בעל חידושים ארכיטקטוניים חשובים, פרסקאות נפלאות שעיטרו את הקירות, מאות חדרים על פני ארבע קומות, אזורי אחסון מרשימים, בתי מלאכה וחצרות מרווחים שבהם התקיימו טקסים וסעודות.

במהלך העשורים האחרונים של המאה ה-14 לפנה״ס, סדרה של רעידות אדמה הובילו עם זאת להתמוטטותו הסופית של הארמון. הזמינו כרטיסים בקישור מראש – הם כוללים כניסה ללא תור וסיור מודרך בארמון באנגלית. אם אתם מגיעים אל הרקליון עם ילדים קטנים בקיץ מומלץ במיוחד להזמין מראש את הכרטיסים שכוללים כניסה ללא תור – התורים בקיץ עבד"כ ארוכים מאוד וילדים קטנים עלולים לאבד סבלנות.

להזמנת טיול מודרך בארמון קנוסוס

פארק המים אקווה פלוס Acqua Plus Water Park

הזמינו מראש כרטיסים בקישור ותיהנו מאיסוף בבית המלון בסביבות 8 בבוקר ונסיעה לפארק המים אקווה פלוס, הנמצא 5 ק״מ מחרסוניסוס ו-30 ק״מ מהרקליון. הפארק הוא ללא ספק אחת האטרקציות הפופולריות עבור משפחות המגיעות אל הרקליון עם ילדים והוא מושך עשרות אלפי מבקרים מדי שנה בזכות המתקנים ואזורי המנוחה שלו. הפארק מחולק לשני חלקים, כשאחד מיועד למבוגרים והשני לילדים. הפארק כולל מספר גדול של מגלשות אקסטרים ומתקני מים אחרים. ״הנהר המשוגע״ (Crazy River) עובר דרך 3 בריכות שונות. תוכלו לרכב דרך ״החורים השחורים״ (Black Holes) ולהתנסות בקרני אור שיתקפו את חושיכם לפני ההשפרצה הסופית.

סיירו להנאתכם בגן המשגע המלא בצמחים ופרחים אקזוטיים ויוצרים אווירה של גן עדן. הפארק נמצא על גבעה אבל קל לסייר בו, כך שתוכלו לשמור את האנרגיה שלכם למתקנים כמו מגלשת קמיקזה או מגלשת הצונאמי. קחו את הילדים הקטנים לאזור המוקדש לילדים ושוטו בנהר העצל או צפו בהם משחקים במתחם השעשועים.

הימנעו מעמידה בתורות עם מערכת ייחודית שמבטיחה שתיהנו מהמגלשות והמשחקים ככל האפשר ונצלו את המוניטין המעולה של הפארק בענייני ניקיון, אירוח ובטחון. מצילים מוסמכים ורופא נמצאים במקום בכל שעות היום.

להזמנת כרטיסים לפארק המים אקווה פלוס

רכיבה על סוסים בהרים שליד הרקליון 

גלו את נוף ההרים הנפלא של הרקליון והחליטו אם אתם מעדיפים נסיעה באוטובוס תיירים או לרכב סוס בעצמכם. לאחר כ-50 דקות, תגיעו להר פיניקיה (Finikia Mountain) – מקום מצויין לפיקניק עם משקאות קלים, ראקי ופירות. תיהנו מהנוף הנהדר של ההרים השלווים של זאוס, אבי האלים, שלפי האמונה היוונית העתיקה נולד במערת דיקטי (Dikti Cave) ברמת לסיתי (Lasithi Plateau).

המשיכו ברכיבה על סוסים העוברת דרך נוף מהמם ביופיו ותאכלו ארוחת צהריים בסגנון כרתי עם יין מקומי מסורתי. תבלו מעט זמן כאן עם כוס יין בזמן שאתם צופים בילדים רוכבים על הסוסים. אם אתם מתכננים להגיע אל הרקליון עם הילדים והם גדולים מספיק לרכיבה על סוסים – זהו בילוי מומלץ מאוד למשפחות.

להזמנת רכיבה על סוסים בהרקליון

העיר הרקליון וארמון קנוסוס – סיור פרטי מודרך 

צללו אל תוך ההיסטוריה של כרתים ובקרו באחד האתרים הארכיאולוגיים המפורסמים ביותר. ארמון קנוסוס המינואי שנבנה לראשונה בשנת אלפיים לפנה״ס והיה מקום מושבו של המלך האגדי מינוס. הבניין, שהכיל בין 1,300-1,400 חדרים, נחפר בסביבות 1900 ע״י סר ארתור אוונס ושוקם בחלקו.

לאחר מכן, תתחילו בסיור אטרקציות בהרקליון, בירת כרתים. תסיירו באזור הנמל ותתמקדו באנדרטאות הוונציאניות המיוחדות כמו המזרקה הוונציאנית של מורוסיני (Venetian fountain of Morosini), כנסיית מרקוס הקדוש (The Basilica of St. Marc), הלוג׳יה הוונציאנית (The Venetian Loggia) כנסיית איוס טיטוס (St. Titos Church), הנמל הוונצאיני (Venetian Port) ועוד. בנוסף, תוכלו להתפעל מחומות העיר וממבצר קולס (Koules Fortress) המתנשא מעל העיר.

משם, המשיכו את הסיור בשוק הפתוח המספק חוויה רב-חושית אמיתית, עם ריחות, טעמים ומראות, בזמן שהמדריך שלכם מספר לכם איפה לקנות את אוכל הרחוב היווני או התוצרת הטרייה הטובה ביותר. הסיור מסתיים במזרקת האריות מורוסיני (Morosini Lions Fountain). אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בהרקליון של כמה ימים -כדאי להזמין א הטיול הפרטי הזה ליום הראשון, כך תכירו את מיטב האטרקציות התיירותיות בהרקליון ותוכלו להחליט להיכן תירצו לחזור ובמה תירצו להעמיק.

להזמנת סיור פרטי מודרך בארמון קנוסוס והרקליון טאון

שייט מהרקליון לאי גרמבוסה ובאלוס Gramvousa Island and Balos

התחילו את היום עם איסוף בנקודה הקרובה ביותר לבית המלון בהרקליון. סעו לכיוון מערב כרתים באוטובוס תיירים שייקח אתכם לנמל קיסמוס קסטלי (Kissamos Kasteli). לאחר שתקבלו את כל המידע שאתם צריכים מהמלווה לגבי ההפלגה, תגיעו לנמל ותעלו על המעבורת הפונה לעבר האי גרמבוסה. המלווה יאסוף את דמי הנסיעה ישירות מכם כדי שתוכלו לדלג על התורות במשרדי הכרטיסים.

בסביבות 10:30, תצאו לאי גרמבוסה במעבורת שיש בה מסעדה עם שירות עצמי. שבו באחת מכסאות הנוח כשאתם נהנים מהפלגה של 45 דקות. במהלך ההפלגה, תוכלו להתפעל מהצוקים של החלק הפראי ביותר של כרתים וללמוד על תולדות האי באמצעות קריינות המשודרת מהרמקולים של הספינה בשפות שונות.

בהגעה לגרמבוסה, תצאו לרחצה בחוף הים או לטיול רגלי לראש האי, למצודה וונציאנית. תיהנו משעתיים וחצי בגרמבוסה לפני שתמשיכו לעבר לגונת באלוס, במרחק 20 דקות.

ברגע שתגיעו ללגונה, יהיו לכם קצת פחות משלוש שעות ליהנות מהאזור. תוכלו לחזור לאונייה לאכול או לשכור שמשיות אם חם מדי. בשעת ערב מוקדמת תחזרו לאונייה ותחזרו לנמל קיסמוס, שם ימתין לכם אוטובוס שייקח אתכם חזרה לאזור המלון. עבור משפחות שמתכננות חופשה בהרקליון עם הילדים זוהי הזדמנות מעולה לראות עוד אי בלי לדאוג בענייני תחבורה.

להזמנת קרוז מהרקליון לגרמבוסה ובאלוס 

טיול אוכל גורמה בהרקליון – סיור חצי יום בקבוצה קטנה 

הצטרפו לסיור אוכל ויין בן 4 שעות בהרקליון ופנקו את עצמכם במנות כרתיות (מהמטבח של כרתים) אותנטיות ויינות מקומיים. תיהנו מהליכה בשכונות הרקליון בעודכם לומדים על המורשת הקולינארית המקומית מפי המדריך שלכם.

התחילו בקפה יווני מסורתי ולאחר מכן טעמו את המאפה המפורסם של הרקליון, בוגאצה, הממולאת בקרם סמולינה, גבינה או בשר קצוץ

אח"כ תצאו מהמרכז ההיסטורי כדי לבקר בשוק המקומי, לטעום זיתים, צנימים וגבינה ולטעום את שמן הזית המפורסם של כרתים. תאכלו מנת בשר מקומית ותסיימו את הסיור בחנות משפחתית המוכרת יין.

להזמנת סיור אוכל בהרקליון

המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון Heraklion Archaeological Museum

צאו למסע תרבותי באי כרתים וגלו את האוסף המדהים ביותר בעולם של אוצרות התרבות המינואית באחד המוזיאונים החשובים של אירופה – המוזיאון הארכיאולוגי בהרקליון. בפנים, תפגשו ציורי קיר נשגבים, חדרים בעיצוב תקופתי, דייקניים ומוקפדים, פסלים יפהפיים, כלי חרס, כלי ברונזה ועוד מיני חפצים אותנטיים מתרבות המינואים של כרתים העתיקה.

המוזיאון הוא שילוב מרתק של ישן וחדש, מוזיאון מודרני ושיקי שמאכלס כמה מהשרידים היקרים והנדירים ביותר מהעת העתיקה של יוון. המוזיאון נפרש על פני תקופה של 5,500 שנה והאוסף כולל חפצים מהתקופה הניאוליתית ועד התקופה הגרקו-רומית.

עם 27 גלריות הפרוסות על פני שתי קומות, תאורה עדינה היוצרת אווירה נינוחה ומוצגים מופלאים המעטרים את הקירות, מובטח שהמסע שלכם אל תוך ההיסטוריה האנושית יהיה הרבה יותר מסתם מרתק. מאמנות עתיקה ועד כלי תחמושת וכלים ביתיים, תרבות שלמה תיפרס לנגד עיניכם כמיקרוקוסמוס ליוון העתיקה.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

סיור שופינג בהרקליון – קניית מזכרות מלאכת-יד 

התחילו את הטיול המודרך בהרקליון בטעימת המטעם המקומי בוגאצה, שהוא גם הקינוח הטעים ביותר בעיר. תשמעו מפי בעלי המקום איך העסק התחיל לאחר שסביהם הגיעו כפליטים להרקליון מסמירנה שבאסיה הקטנה. לאחר שסיפקתם את התיאבון שלכם, לכו בעקבות הארומה של הקפה היווני כדי לראות איך קולים את פולי הקפה בדרך המסורתית. הבעלים יסביר לכם את הטכניקות השונות ואת הזנים ותיקחו הביתה גם קפה וגם מתכון. לאחר מכן, תלכו לשוק הפתוח שהמקומיים מכנים ״השוק הישן״ או פשוט ״השוק״ (אגורה). זה היה בעבר השוק המרכזי של הרקליון ויש בו מגוון גדול של חנויות בכל אחד מצידי המדרחוב.

כשתמשיכו לעבר העיר, יהיו לכם אופציות נוספות לקניות, כמו חנות יחידה במינה שמוכרת טישירטים, צעיפים, סרונגים/פראו, תיקים ותכשיטים בעבודת יד, שכולם מיוצרים ע״י בעלי מלאכה יוונים בהשראת חפצי מוזיאונים ומוטיבים עתיקים. באותו רחוב תוכו גם להתפעל ממזכרות בסגנון אמנותי מאת מעצבים יוונים. יהיה לכם מספיק זמן לבדוק את המגוון הרחב של אפשרויות שופינג 100% תוצרת יוון – החל מיומנים תוצרת יד ועד קישוטים לבית. התחנה הבאה בסיור הקניות היא בעץ הזית האהוב של כרתים. שם תוכלו להתבונן במזכרות כמו מוצרי קוסמטיקה העשויים משמן זית ועוד חפצי עץ העשויים מעץ הזית.

לאחר כל השופינג הזה, תעצרו לגלידה ביתית העשויה כמובן משמן זית. הגלידה נטולת לקטוז, סוכר וגלוטן ומאוד מאוד טעימה. התחנה האחרונה היא אצל אומן קרמיקה בבית המלאכה שלו. האומן מושפע מדגמים מתקופת המינואים והוא משלב אותן עם אמנות מופשטת ויוצר חפצים ידידותיים לסביבה ללא רעלים. אם יתחשק לכם לנסות את ידכם באמנות, הוא ירשה לכם לעשות זאת ותוכלו לקחת את הפריט הביתה. הסיור מסתיים כאן אבל אם הסיור עורר בכם השראה לעוד קניות או אוכל, תוכלו להישאר בעיר אחרי שקיבלתם טיפים מהמדריך. אם אתם מתכננים טיול בהרקליון עם הילדים ומעוניינים לחזור הביתה עם שופינג באמת יוצא דופן ואותנטי – זוהי הזדמנות מעולה.

להזמנת סיור שופינג בהרקליון

סיור מהרקליון לאטרקציות בכרתים – מרגריטס, רתימנו, ארגירופולי 

צאו לסיור מודרך מהרקליון ובקרו בכפר הקרמיקה המפורסם מרגריטס במערב כרתים. המרכז החשוב הזה של יצירת קרמיקה קורא לכם לבוא לחקור את הרחובות הצרים ואת בתי הקפה הנסתרים. תיהנו מהנוף הנפלא וההרמוניה בין חדש לישן.

אח"כ תבקרו בעיר המרתקת רתימנו שהצליחה לשמור על  האופי הייחודי שלה. המבצר הוונציאני מרשים במיוחד וכן נמל העיר והצריחים מתקופת השלטון הטורקי. טיילו במרכז העיר וספגו את האווירה המיוחדת.

לבסוף, תבקרו בארגירופולי (Argyroupoli) ומפלי המים היפהפיים שלה. תיהנו מקפה בצל העצים הגבוהים ותלמדו על העיר העתיקה לשעבר לאפה (Lappa) שלפי האגדה נוצרה ע״י המלך אגמנון. התפעלו מפסיפסים של התקופה הרומית וראו שער ונציאני עתיק שעליו נחרט הכיתוב ״כל מה שבעולם זה הוא עשן וצללים״.

להזמנת טיול מאורגן בכרתים מהרקליון

ספארי לנד רובר במסלול לסיתי Lassithi Route

גלו את כרתים בהרפתקה של יום שלם בלנד רובר. תסעו מהרקליון במסלול המוביל ללסיתי ותחוו מיזוג של סיפורים מיתולוגיים עתיקים ונופים מרהיבים ביופיים. תיהנו גם מארוחת ברביקיו ברמת לסיתי (Lassithi Plateau) עם יין ללא הגבלה.

להזמנת טיול במסלול לסיתי בלנד רובר

טיול מאורגן בכרתים מהרקליון – מסע בעקבות המיתולוגיה היוונית 

צאו לטיול מודרך מהרקליון, בקרו בהרי לסיתי (Lassithi) ותיהנו מנופים נהדרים בדרך למעלה. תעברו בשמורת אפוסלמי (Aposelemi) ובכפר ספנטילי (Sfentili) שטבע כמעט לגמרי ותבקרו בכפר הרים מסורתי ואצל משפחה כרתית טיפוסית.

תלמדו הכל על סיפורו של אב האלים ואחיו. תבקרו באחת המערות לפני שתמשיכו לפארק האקולוגי לסינתוס (Lassinthos Eco Park) כדי לשמוע הכל על אורח החיים המסורתי. תלמדו את סודו של המטבח הכרתי והמטעמים המיוחדים.

תיהנו מארוחת צהריים מרעננת בטברנה מסורתית חמימה ותקשיבו לסיפורים מבדרים על הכפריים בזמן שאתם סועדים עם אוכל טוב ויין משובח. תסיימו את היום בביקור בכפר ההרים קראסי (Krassi) בגובה 600 מ׳ מעל פני הים. קראסי היה בעבר מושב הקיץ של אחת האישיות המפורסמות ביותר של האי, מחברו של אלכסיס זורבס, הסופר ניקוס קזנצקיס. תידהמו מהעץ העתיק בן ה-1,500שנה ותצננו את עצמכם במעיין עם מים טריים מדהימים. תיהנו מקפה יווני ותחזרו למלון בקצב שלכם כשאתם מלאים בזכרונות ורשמים חדשים.

הטיול הזה כולל את המיטב של אטרקציות תיירותיות בכרתים, ועבור משפחות שמגיעות אל הרקליון עם ילדים לחופשה קצרה ורוצות לראות אטרקציות בכרתים מעבר לעיר הבירה בלי להסתבך עם תחבורה – זו פיתרון מצויין.

להזמנת טיול מודרך בכרתים מהרקליון בעקבות המיתולוגיה היוונית

הרקליון, קנוסוס ומופע מינואי מיוחד

התחילו את היום בביקור באחד מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים ביותר בכרתים והאתר הארכיאולוגי השני המתוייר ביותר בכל יוון – הארמון המינואי קנוסוס. חקרו את האתר המשתרע על פני 20 אלף מ״ר בעודכם עושים את דרככם דרך המבוך המיתי של הומרוס. קבלו הסברים מעמיקים ממדריך אישי שיספר לכם היכן התחילה הציוויליזציה האירופאית העתיקה ביותר לפני כ-5,000 שנה.

לאחר מכן תצאו למסע קצר אל העיר העתיקה של הרקליון, שבה נמצאות אטרקציות תיירותיות כמו מזרקת מורוסיני (Morosini Fountain) בכיכר האריות (Lions Square), הלוג׳יה (Loggia) וכנסיית מרקוס הקדוש (St. Mark's Basilica). תספגו את האווירה המיוחדת, טיילו ברחובות הצרים, בקרו בשוק ובחנויות המקומיות או בקרו בנמל הוונציאני והמצודה שלו. גלו גנים קטנים, בתי קפה שכונתיים ומבנים היסטוריים רבים ומזרקות מימי הוונציאנים והטורקים.

לאחר ביקור באתר החפירות תשתתפו במופע מאוד מיוחד. בנוסף, תתנסו בתרבות המינואית הקדומה עם סרטון תלת-ממד ורקדנים מסורתיים חבושים בתחפושות מקוריות. תאכלו מתאבנים קטנים שהוכנו לפי מתכונים מינואים עתיקים כדי להביא את ההיסטוריה לחיים.

להזמנת טיול בהרקליון עם מופע מינואי

שיעור בישול בכפר ארוליתוס (מהרקליון)

הכפר הכרתי המסורתי ארוליתוס מארגן שיעורי בישול בסגנון כרתים. צאו לסיור מיני במוזיאון ארוליתוס, מוזיאון הפולקלור וההיסטוריה של כרתים, הכינו מנות יווניות בעצמכם והתענגו מהמאכלים שהכנתם. זו יכולה להיות חוויה מעניינת ומיוחדת של חופשה בהרקליון למשפחות.

להזמנת שיעור בישול יווני בכרתים

שייט יומי מהרקליון לסנטוריני 

עלו על אונייה בנמל הרקליון להפלגה בת 3.5 שעות לעבר סנטוריני היפהפיה. תיהנו מארוחת בוקר על הסיפון. בהגעה, תצאו לסיור בסנטוריני באוטובוס ממוזג ותקבלו קריינות אינפורמטיבית על ההיסטוריה של אחד היעדים הרומנטיים ביותר ביוון.

תבקרו בכפר אויה (Oia) בקצה הצפוני ביותר של האי ותזכו למראות מרהיבים ביופיים של הבתים הכחולים לבנים הטיפוסיים המנקדים את הגבעות. תמשיכו לבירה בעיר פירה (Fira) ותטיילו בעיר במשך שעתיים וחצי. יהיה לכם זמן חופשי לערוך קניות או ליהנות ממשקה בבר שממנו נשקפים מראות של הר הגעש.

צאו לטיול לאורך החוף החולי השחור פריסה (Perissa) או פריבולוס (Perivolos), אם יש זמן לכך לפני היציאה ב-17:30. ארוחת ערב תוגש על האוניה והחזרה להרקליון היא בסביבות 20:45. אחת האפשרויות המעניינות של חופשה בכרתים למשפחות היא לצאת מהרקליון עם הילדים להפלגות בסגנון זה לאיים יווניים סמוכים, וסנטוריני הוא אחד היפים שביניהם.

להזמנת שייט מהרקליון לסנטוריני

סיור מאורגן מהרקליון – יום מלא ביקבים של כרתים  

צאו לדרכי היין של כרתים, והרשו למדריך המומחה שלכם להעביר לכם שיעור בהיסטוריה של היין של כרתים – תעשייה שהולכת ומשתכללת כאן מאז התקופה המינואית. סיירו באחוזת ליראקיס (Lyrarakis Estate) הפרטית, שוטטו בין הכרמים המפוארים תוך שאתם לומדים על זני הענבים ומסורות הקציר. בקרו  במרתף, וטעמו מגוון של יינות מהטובים ביותר של היקב עטור הפרסים הזה.

הסיור ממשיך דרך אזור פזה (Peza) המלא בכרמים ומטעי זיתים רבים. תעצרו בכפר המקסים Choudetsi, שם ממוקם יקב Rhous האלגנטי. בעלי המקום יקדמו את פניכם בברכה ותיהנו מסיור בכרמים שלהם, תשמעו על תהליך ייצור היין שמשתבח במשך הדורות. לאחר מכן הגיע הזמן לטעום עוד כמה יינות טעימים מהמרתף.

ארוחת הצהריים תהיה באחת המסעדות המסורתיות בבעלות משפחה מקומית, עם מיטב המטבח הכרתי, וכן חצי בקבוק יין לכל אחד. אחרי הארוחה והראקי, תוכלו לנוח בדרככם חזרה למלון.

להזמנת טיול יקבים בכרתים מהרקליון

סיור אוכל בהרקליון 

גלו את ההיצע הקולינרי הטעים של כרתים בסיור גורמה בהרקליון. המדריך הקולינרי המומחה שלכם יוביל אתכם ברחובות הרקליון, תשמעו על ההיסטוריה והמסורת מאחורי כמה מהמנות האהובות ביותר של כרתים.

תיהנו ממבחר גדול של מטעמים כמו בוגאצה, קליצוניה (פשיטות גבינה ודבש מתוקות), דולמדס (עלי גפן במילוי אורז ותבלינים), זיתים, דאקוס (צנימים עם עגבניות ופטה), גבינות, דבש, פירות ים ועוד. תבקרו בחנויות דלי ארטיזניות וחנויות מזון שנמצאות בבעלותן של משפחות בשלניות מזה דורות, ותטעמו את המאכלים שהם מכינים באהבה רבה.

להזמנת סיור גורמה בהרקליון

סיור היסטוריה וקולינריה פרטי בהרקליון

תתחילו את היום של טיול פרטי בהרקליון בביקור באחת מהאטרקציות ההיסטוריות בעיר העתיקה הרקליון. תבקרו באנדרטאות ונציאניות ועות׳מניות, כמו מזרקת מורוסיני, כנסיית מרקוס הקדוש, הלוג׳יה הוונציאנית, כנסיית טיטוס, הנמל הוונציאני ומצודה קולה (Koule) ו׳נאוריה׳ (Neoria) הוונציאנית. בדרך תטעמו מאפים מקומיים טעימים ומטעמים אחרים כמו הבוגאצה המפורסמת, דבש לוקומאדס, דונטס וקפה יווני.

בסטודיו פרטי תשמעו על שני מאכלים מאוד חשובים בכרתים – שמן הזית והיין. תעמיקו אל תוך משמעות שמן הזית והמסורת הקולינרית של האי. תטעמו שמני זית שונים ומשם תמשיכו בחקר יינות כרתים. תטעמו יינות שונים של האי, תלמדו על האדמה שבה הזנים גדלים ותדגמו יינות שונים יחד עם ארוחת צהריים קלה הכוללת מטעמים מקומיים. אם אתם מגיעים אל הרקליון עם ילדים זה יכול להיות סיור פרטי רק למשפחה שלכם.

להזמנת סיור פרטי בהרקליון

סיור אוכל מהרקליון כולל טעימות יין מכרתים וארוחת גורמה 

תטעמו 15 יינות שונים מכרתים בטעימת יין פרטית המיועדת ללא יותר מאשר שמונה אנשים בסיור אוכל ויין מהרקליון. לכו למסעדת גורמה לטעימת שמן זית והתענגו על הטעמים האותנטיים של כרתים.

להזמנת סיור טעימות יין בהרקליון

מוזיאון הפולקלור וההיסטוריה בארוליתוס Arolithos Museum

הזמינו בקישור כרטיסים לסיור מודרך במוזיאון הפולקלור וההיסטוריה של כרתים השוכן כ-10 ק״מ מהרקליון בכפר המסורתי ארוליתוס Arolithos. כשתגיעו למוזיאון (הסיור מתחיל ב-12:00) מדריך מקצועי הלבוש במדים בתלבושת מסורתית יקבל את פניכם עם ראקי ובוטנים וייתן לכם מידע לגבי הסיור. האולם הראשון של המוזיאון הוא ׳הבית המסורתי׳ שבו תראו חפצים שונים מבית מסורתי ישן וכיצד נראו החיים בכרתים בתחילת המאה ה-20. האולם מסמל את פנים הבית.

באולם השני תצפו באמנויות פולקלור שונות כגון אריגה, סריגה, גילוף בעץ והגיוגרפיה (תיעוד סיפורי קדושים נוצריים). באולם האחרון תלמדו על תשעה מקצועות שונים ועל הכלים שבו משתמש כל אומן. הסיור ממשיך בביקור בשני בתים מסורתיים, בבית החווה ובאחוזה. המאפיינים העיקריים של הבתים האלה הם הארכיטקטורה, הקישוטים והפשטות שלהם. תלמדו כיצד אנשים חיו לפני כמה מאות שנים. תבקרו בסדנאות העבודה של נפח, אומן אריגים ואומן פסיפסים – עבור משפחות שמגיעות אל הרקליון עם ילדים זוהי הזדמנות ללמוד הרבה מאוד על ההיסטוריה של כרתים והחיים בימים עברו.

הסיור מסתיים בהליכה בכפר ארוליתוס, שבו תבקרו בבית קפה ישן, בחנות טקסטילים, בחנות למצורי מזון, במאפייה, בכנסייה ובמרפסת שממנה נשקפים נופים פנורמיים. כמו כן, תהיה לכם הזדמנות לטעום כמה מוצרים כמו שמן זית, גבינה, ירקות ותה. אפשר להזמין בקישור גם שירות הסעה מהרקליון והשכרת רכב בעלות נוספת.

להזמנת סיור מודרך במוזיאון הפולקלור וההיסטוריה בכרתים

סדנת אפיית לחם במוזיאון ארוליתוס 

מגיעים אל מוזיאון הפולקלור וההיסטוריה בכפר ארוליתוס? הזמינו כרטיסים בקישור לחוויה נוספת במוזיאון והשתתפו בסדנת אפיית לחם בהדרכת אופה לחמים מאסטר. תלמדו טריקים הקשורים באפיית לחם, באילו מרכיבים להשתמש כדי לאפות את הלחם המושלם, ואחרי שהלחם מוכן, תוכלו לקחת אותו איתכם הביתה.

להזמנת סדנת אפיית לחם בכרתים

שיעור ריקוד כרתי ויווני בארוליתוס 

התחילו את היום בריקוד בכפר הכרתי המסורתי ארוליתוס. בהגעה, יקדם את פניכם צוות חם עם ראקי מסורתי ובוטנים. בזמן שאתם נהנים ממטעמים מקומיים, המדריכים שלכם ייתנו לכם שיעור ריקוד יווני בן שעתיים.

במהלך הקורס תלמדו לרקוד כמו יווני וכרתי מאת רקדן מקצועי. תלמדו את הריקודים המפורסמים והפופולריים ביותר כמו הזורבה המפורסם, הסירטקי, קלמטיאנוס, אנוגיאנוס ועוד רבים.

לאחר שיעור הריקוד תבקרו במוזיאון הפולקלור וההיסטוריה (Museum of Rural History and Folk Craft) במשך 30 דקות ותלמדו על מסורת היסטוריות שונות שקיימות בכרתים. בסיום היום, יינתן לכם סי די עם מוסיקה יוונית וכרתית שתוכלו לקחת הביתה.

להזמנת שיעור ריקוד כרתי ויווני

מוזיאון ניקוס קזנצחיס בהרקליון

הגיעו למוזיאון ניקוס קזנצחיס Nikos Kazantzakis Museum, השוכן במרחק 16 ק״מ דרומית להרקליון, במכונית או מונית. עם הכרטיסים שתזמינו בקישור, תסיירו בין התצוגות שילמדו אתכם על חייו ועבודתו של אחד הסופרים המודרניים החשובים ביותר של יוון – ובאירופה בכלל.

תראו כתבי עת והערות של הסופר, דוגמאות של מכתבים ששלח וקיבל מפוליטיקאים, סופרים ויוצרים בני תקופתו. תראו מהדורות ראשונות של עבודותיו ביוונית ושפות אחרות, לצד תצלומים נדירים ומזכרות ממסעותיו. תוכלו לראות גם חומר מהפקות תיאטרליות המבוססות על יצירותיו ביוון ובמדינות אחרות וכן דיוקנאות ופסלים של הסופר ועשרות מהדורות בשפות בינלאומיות של עבודותיו.

המוזיאון מביא לחיים את חייו ויצירתו של קזנצקיס ואת האישיות שלו. מאז פתיחתו, המקום משמש כמקום שבו מתקיימות ועידות בינלאומיות ואירועי תרבות מיוחדים שכולם מוקדשים לו ולהשפעה שהייתה לו על האינטליגנציה המודרנית. בעת ההזמנה בקישור, תוכלו לשדרג את היום אם תוסיפו שעה של סיור מודרך עם מדריך מומחה שיספר לכם את סיפור חייו של הסופר המפורסם.

להזמנת כרטיסי כניסה למוזיאון ניקוס קזנצחיס

הרקליון
דירוג הגולשים 4 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל