קלוז'-נאפוקה עם משפחה

קלוז' נאפוקה רומניה – המדריך למטייל

קלוז' נאפוקה היא בירת חבל טרנסילבניה ואחת מפנינות התיירות של רומניה – במדריך לתכנון חופשה בקלוז' נאפוקה שהכנו עבורכם תמצאו מידע מקיף למטייל (כולל סרטוני וידאו) על אטרקציות בקלוז' נאפוקה, טיפים למשפחות המגיעות אל קלוז' נאפוקה עם ילדים וגם מידע על מסעדות, מוזיאונים, שופינג, תחבורה ציבורית בקלוז' נאפוקה ועוד

קלוז' נאפוקה (Cluj-Napoca – בהונגרית: Kolozsvár באנגלית cluj ) היא הבירה ההיסטורית של מחוז טרנסילבניה ברומניה ואחת הערים המתויירות ביותר ברומניה. העיר, המונה כ- 325 אלף תושבים, נעימה ביותר וחופשה בקלוז' נאפוקה בה היא בהחלט חוויה נהדרת לכל מי שרוצה לראות את אורח החיים של טרנסילבניה האורבנית באופן הטוב ביותר. בנוסף למסעדות יוקרה, פעילויות תרבות מצויינות, מורשת היסטורית נהדרת ואווירה טובה, העיר בשום פנים ואופן אינה מאכזבת למי שמחליט להוסיף אותה ללו"ז של טיול ברומניה ואין פלא שאלפי משפחות ישראליות מגיעות כל שנה אל קלוז' נאפוקה עם ילדים לחופשה משפחתית. מה שמוסיף עוד יותר לאטרקטיביות של חופשה בקלוז' נאפוקה היא העובדה שקלוז' (כפי שהיא מכונה בקיצור) קלה מאוד להתמצאות וקל להגיע אליה – בין אם בטיסה ישירה או מתוך רומניה עצמה

טיול ברומניה – עוד באותו נושא:

קלוז' נאפוקה רומניה – מלונות מומלצים עם ילדים

השכרת רכב ברומניה – השוואת מחירים ועצות

רומניה עם ילדים – המדריך לטיול משפחות

טיסות לרומניה – טיפים והשוואת מחירים

קניית לאו (כסף רומני) לטיול ברומניה – טיפים למטייל

סים ו eSIM לרומניה – טיפים לחיסכון

חבילות נופש לבוקרשט            |            טיולים מאורגנים ברומניה

טיולים מודרכים מקלוז' (עם מדריכים מקומיים)

סיור מודרך בקלוז׳ נפוקה

זו הזדמנות ליהנות מטיול מודרך בקלוז׳ נאפוקה המרתקת (בן שעתיים וחצי), הידועה בקיצור כקלוז׳. בשל היותו טיול רגלי קצר יחסית וממצה, משפחות שפוקדות את קלוז' עם ילדים לפרק זמן קצר ימצאו בו עניין רב.

בקרו בבית הולדתו של מתיאש קורווינוס, המלך הידוע ביותר של הונגריה ושמעו סיפורים מעניינים על חייו וכן על חשיבות ייצור היין באזור. המשיכו לכיכר האיחוד (Union Square) הגדולה כדי לצפות בסגנון האדריכלות הגותי הקלאסי של כנסיית מיכאל הקדוש (St. Michael's Church) מהמאה ה-14 ומפסל הסוס הגדול של קורווינוס הניצב מולו.

המשיכו עד שתגיעו ל״רחוב האינטלקטואלים״, המפורסם במוסדות החינוך הרבים שלו, כולל אוניברסיטת באבש-בויאי (Babes-Bolyai). בזמן ההליכה תלמדו מהמדריך המקומי המנוסה על גורלן  של המכשפות שחיו בקלוז׳ בימי הביניים ובהקמתן של הגילדות. תחלפו על פני שרידי חומות ההגנה של העיר ותגיעו לחלק החדש ביותר של העיר העתיקה הנקראת כיכר אברם ינקו (Avram Iancu Square). תביטו בכנסיה האורתודוקסית (Orthodox Cathedral) משנות ה-30' השוכנת כאן וכן בתיאטרון הלאומי (National Theater) שנבנה ב-1906 ע״י צוות של אדריכלים מווינה.

להזמנת כרטיסים לסיור לחצו כאן

טיול מקלוז׳-נאפוקה למכרה המלח טורדה ולמצודת קרולינה

החל בבוקר, צאו מבית המלון בקלוז' עם הילדים ועלו על אוטובוס תיירים ממוזג, שם תפגשו את המדריך שלכם.

פנו לעבר אלבה לוליה (Alba Iulia) – עיר המבצר, עיירה בלב טרנסילבניה שמחזירה אתכם אחורנית בזמן לעבר התקופה הרומית. בשל חשיבותה האסטרטגית, אפולום (Apulum) הייתה הקסטרום הרומי הגדול ביתר. בחלוף הדורות ספגה העיר השפעות גרמנית והונגרית, אשר תרמו להפיכתה לעיר רב גונית עד מאוד מבחינה תרבותית וסגנונית. סגנונות ארכיטקטוניים רבים יענגו אתכם: כנסיות ברוקיות ורומנסקיות, מבצרים רומיים ואפילו מבנה מהתקופה הבבלית.

חזרו עם הילדים בזמן במהלך ביקור במבצר מהמאה ה-18, אלבה קרולינה. זהו המבצר הגדול ביותר של רומניה – מבצר מרשים בצורת כוכב המוקף בחומה באורך של 12 ק"מ. למבצר יש משמעות סמלית: העיר שוכנת במרכז המדינה ומוקפת בהרים הקרפטיים. זהו המקום שבו הומלכו מלכי רומניה לאורך הדורות. אף אחת משש הכנסיות באתר לא תאכזב. בכולן תמצאו אלמנטים דקורטיביים מרשימים בסגנון הבארוק, הייחודיים לאדריכלות הצבאית האירופית. המבצר היה תחילה בסיס רומי, לאחר מכן מצודה בימי הביניים ומאוחר יותר טירה וובאנית עם מעוזים. אחרי הביקור, תאכלו ארוחת צהריים באווירת ימי הביניים.

התחנה הבאה במסע תרתק ללא ספק כל משפחה העושה טיול בקלוז' עם ילדים – מכרה המלח טורדה שבטרנסילבניה. משקעי המלח במכרה נוצרו לפני 13 מיליון שנה והתוצאה מרהיבה ומדהימה. הגלריות במכרה נפתחות לחדר ענקי, חצוב כולו במלח, בגובה 90 מ׳ ובמרכזו תוכלו ליהנות משיט אנייה באגם המלח ומפארק השעשועים שנפתח במקום. אם אתם חובבי צילום – זה המקום. מעלית זכוכית תאפשר לכם הצצה נפלאה על כל חלקי המכרה. הטמפרטורה במכרה נשארת זהה במהלך כל ימות השנה, ללא קשר למזג האוויר בחוץ, בין 10-12 מעלות צלזיוס, ולאוויר המלוח יש תכונות מרפא מוכחות, בעיקר לאנשים הסובלים מבעיות נשימה. כאמור, מכרה זה הוא אטרקציה שהיא כמעט בגדר חובה למשפחות בטיול בקלוז' עם ילדים.

להזמנת מקום בטיול לחצו כאן

טיול רגלי מודרך בקלוז׳

הטיול מתחיל בבית האופרה ההונגרי (Hungarian Opera House), משם תמשיכו לכיכר המוזיאון (Museum Square). הכיכר, השוכנת בחלק העתיק ביותר של העיר, חושפת בקיץ את המרפסות הבוהמיות והצבעוניות שלה. משם תמשיכו לכיכר האיחוד, עם עצירה בבית האזרחי השמור ביותר בעיר.

כשתגיעו לכיכר האיחוד תגלו את האתר ההיסטורי המפורסם ביותר של קלוז׳ – פסל מתיאש קורווינוס. ליד הפסל תשמעו סיפורים היסטוריים על קלוז' עם הילדים, סיפורים הקשורים לחייו של קורווינוס וגם תצאו לתור את היסטוריה של ימי הביניים של האזור. תמשיכו לירכתי העיר הימי ביניימית ותגלו את שרידיה הרבים של חומת ההגנה מהמאה ה-15 וכן את מרכזה של האוניברסיטה השנייה בגודלה ברומניה.

לאחר שתלמדו על הדתות השונות הקיימות בעיר, הכוללות קתולים רומים ויוונים, נוצרים לותרניים, אוניטאריים וקלוויניסטים, הטיול בקלוז' יסתיים בביקור בכנסיה האורתודוקסית (Orthodox Cathedral).

להזמנת מקום בטיול לחצו כאן

טיול מקלוז' נפוקה למכרה המלח טורדה מקלוז׳-נאפוקה

רדו למעמקי מכרה המלח העתיק של טורדה, המוכר כסלינה טורדה (Salina Turda). המדריך ידבר על מקורה של תצורת סלע המלח ועל ההיסטוריה המרתקת של ניצול המלח. צאו להליכה לאורך הגלריות הנוצצות שנראות כאילו נלקחו היישר מסרט מדע בדיוני.

תוכלו לבלות זמן בהליכה עצמאית ותיהנו ממתקני השעשועים והמשחקים התת-קרקעיים – חוויה מיוחדת עבור משפחות שמגיעות אל קלוז' נאפוקה עם ילדים לחופשה משפחתית. או שתוכלו לשבת ופשוט לנשום את האוויר המלוח הנחשב לבריא. במערה זו צולם הסרט באטמן הראשון. תוכלו לדמיין זאת בעודכם מסיירים במערה הענקית. הביקור במערה אורך כשעתיים, בהתאם לזמן ההגעה (ותלוי בעומס בכביש).

להצטרפות לטיול המאורגן לחצו כאן

טרנסילבניה – טיול מקלוז' אל טירת דרקולה ולמקום הולדתו של דרקולה

צאו מקלוז' עם הילדים וחצו את טרנסילבניה לעבר סיגישוארה (Sighisoara). זוהי עיר ימי ביניימית יפהפיה ברומניה שבה, על-פי אגדת המקומיים, נולד ולאד דרקול, המנהיג הוולאכי אשר ייוודע לימים בשם הרוזן דרקולה צמא הדם. בקרו במגדל השעון, אשר ממנו תשקיפו אל העיר כולה ואל תולדותיה. מן המגדל צפו במעוז, במגדלי ההגנה ובחומות המגנות העתיקות של העיר.

בקרו בבית הולדתו של ולאד דרקול אשר נמצא בבניין ולגמו גם כוס שנאפס מקומי. אחר הצהריים, סעו לטירת בראן (Bran Castle), מבצר מרשים המוכר לתיירים כטירת דרקולה. בשעות אחר הצהריים המאוחרות, תחזרו לקלוז׳-נאפוקה.

להצטרפות לטיול המאורגן לחצו כאן

טיול מקלוז׳ לטירת קורבין ואלבה קרולינה

צאו מקלוז' עם הילדים ועלו לאוטובוס הממוזג. בקרו תחילה בטירת קורבין, טירה מרהיבה הבנויה בסגנון גותי שבו נאמר שדרקולה היה כלוא ושרבים מכנים אותה אחד משבעת הפלאים של רומניה. תלמדו על חשיבותה ההיסטורית של הטירה הימי-ביניימית בעודכם חולפים בשלושה אזורים עיקריים: אולם האבירים (Knight's Hall) שבו נערכו סעודות, אולם התזונה (Diet Hall), שבו נערכו טקסים, וגרם המדרגות המעוגל. התרשמו מיופיים של עיטורי השיש המרהיבים והקשיבו לסיפורי אגדות על דרקולה ו-ולאד המשפד.

לאחר מכן, המשיכו למבצר אלבה קרולינה (Alba Carolina Fortress), המצודה הימי ביניימית הגדולה ביותר ברומניה. שאפו את האווירה הימי ביניימית של המצודה הוואבנית ולמדו על תולדותיה ממדריך דובר אנגלית. לאחר הסיור, תחזרו לבית המלון בקלוז׳. הטיול נוח וקל ואינו מצריך מאמץ מיוחד והוא מתאים לפיכך למשפחות המטיילות באזור קלוז' עם ילדים ויש בהן סקרנות ורצון ללמוד ולהחכים.

להרשמה לחצו כאן

טיול מקלוז׳-נאפוקה לכפרי הפלא הסקסוניים 

בלו עם הילדים יום בבירת טרנסילבניה ההיסטורית, סיביו (Sibiu). שם תוכלו להתרשם בטיול מאורגן מתוואי הנוף העירוניים הימי ביניימיים היפים ביותר ברומניה. בנסיעה לשם תלמדו עוד על השורשים הסקסוניים של האזור ועל ההשפעה התרבותית של הסקסונים על המדינה.

בסיביו התחילו עם טיול בין חומות העיר ושלוש הכיכרות העיקריים. לאחר מכן תבקרו בשתיים מהכנסיות החשובות ביותר. טפסו למעלה אל מגדל המועצה (Council Tower), משם נשקפים נופים יפהפיים של העיר העתיקה.
אחר הצהריים תצא הקבוצה לטיול קצר מסיביו לשני כפרים שנראה כאילו נעצרו בזמן: סיביל (Sibiel) ופנטנלה (Fantanele). כאן האוכלוסייה מתפרנסת רק ממה שהיא מגדלת ועגלות עם סוסים הם מחזה יומיומי. משפחות שמגיעות אל קלוז' עם ילדים ויצטרפו לטיול זה, יחוו חוויה תרבותית ואנתרופולוגית יוצאת דופן. תטעמו שנאפס שמיוצר כאן ונקרא tuica, ותבקרו במוזיאון יצירות הזכוכית בסיביל. אחרי הצהריים תחזרו לקלוז׳.

לרשמה לטיול לחצו כאן

טיול מקלוז' למרמורש – יומיים ברומניה הכפרית

זהו טיול מאורגן מקסים ומרתק המתאים מאוד למשפחות המגיעות אל קלוז' נאפוקה עם ילדים ומחפשות טיול ממצה בסביבה. ביום הראשון תסעו להרים הקרפטיים ותגיעו למחוז מרמורש. כאן תבקרו בכנסיית העץ הגבוהה ביותר בסורדשטי (Șurdești) וממנה תבקרו אצל אמן פופולרי מהאזור. תוגש לכם ארוחת צהריים מסורתית הכוללת מנות מקומיות אופייניות, ואחרי הצהריים תבקרו בבית הקברות Merry בספנצה (Sapanta). את היום הראשון תסיימו בלינה בבית הארחה 3 כוכבים.

היום השני כולל נסיעה עוצרת נשימה ברכבת קיטור. סעו לאורך עמק ואסר (Vaser Valley) המפותל, במסלול מבודד. ביעד הסופי, תוזמנו לארוחת גריל. אחרי הצהריים תבקרו בכנסיית העץ Bogdan Voda ולאחר מכן תשובו כל בני המשפחה אל קלוז׳ עם ילדים שבעי רצון ומאושרים.

להרשמה לטיול המאורגן לחצו כאן

מקלוז׳-נאפוקה לטרק בהרי אפוסן

צאו מבית המלון בקלוז׳ ב-8:30 והתכוננו ליום שלם של גילוי והליכה. תיהנו מנסיעה ציורית במעלה ההר דרך עמק Aries המתאפיין בקירות תלולים משני העברים. הגיעו למרגלות הרי טרסקאו (Trascau Mountains) והכינו את עצמכם לטרק עם קפה בבר כפרי.

תחילו את הטרק בכפר Salciua ובדרך תגלו דרכי יער, שדות פתוחים, זוויות מבט פנורמיות רחבות וכפרים פסטורליים. תראו צוקים מרשימים ופרחי בר, ואת הרקע המושלם לארוחת פיקניק. תפגשו את תושבי ההרים ותלמדו על הסביבה.

ליציאה לטרק לחצו כאן

טיול מקלוז׳ אל מכרה המלח, קניון טורדה והכפר רימטאה

צאו מבית המלון בעיר קלוז' עם הילדים אל נקודת האיסוף בשעה 8:30 בבוקר. עשו את דרככם בנסיעה לעבר מכרה המלח טורדה, שם תלמדו מפי המדריך על גלריות המלח השונות והתערוכות המוצגות כאן. הילדים יהנו מאוד מפעילויות שונות כמו גן שעשועים תת-קרקעי ובו גלגל ענק, ואגם תת קרקעי מלוח שאפשר לשוט עליו בסירות משוטים. כמו-כן תמצאו במקום אולם באולינג, מגרש מיני גולף, טניס שולחן ושולחנות ביליארד.

לאחר ביקור במכרה המלח המרשים ביותר, תמשיכו לעבר הרי אפוסן (Apuseni Mountains) ולעבר רימטאה (Rimtea) – כפר הונגרי שנשמר היטב ומשתלב בהרמוניה עם הסביבה הטבעית שלו. במשך דורות הייתה רימטאה מפורסמת בכל רחבי טרנסילבניה בשל המכרות שלה ובשל מיומנות הנפחים שלה. תהיה לכם גם הזדמנות לעצור לארוחת צהריים אם אתם מעוניינים בכך.

לפני שתשובו אל קלוז׳ עם הילדים העייפים, תעצרו להליכה של שעתיים בשמורת הטבע של קניון טורדה (Turda Gorge), שהיא אחד המקומות החשובים ביותר ברומניה לטיפוסי סלעים. חצו את הקניון כדי להתפעל מצוקים בגובה 200 מ׳. תראו מערה קטנה מבוצרת שבה השתמשו שודדים כמקום מפלט לפני כמה מאות שנים. בשעות אחר הצהריים תשובו עייפים ומרוצים לקלוז'.

לכרטיסים לטיול לחצו כאן

מקלוז׳-נאפוקה למרמורש

התחילו את היום עם איסוף מבית המלון ב-8:00 וצאו באוטובוס תיירים מהעיר קלוז' עם הילדים לכיוון מחוז מרמורש בלווית מדריך מנוסה. העצירה הראשונה היא באתר מורשת עולמית, הכנסייה העשויה מעץ סורדשטי (Surdesti). זוהי הכנסייה הגבוהה ביותר מבין שמונה כנסיות העץ של מרמורש. צאו להליכה בכפר המסורתי השמור היטב ותיהנו מארוחת צהריים במסעדה מקומית.

המשיכו עם ביקור בכנסיית עץ נוספת הכלולה באתרי מורשת עולם – דסשטי (Desesti) או בודשטי (Budesti). לאחר מכן, תראו את אחד הסמלים המפורסמים של המחוז, בית הקברות מרי בספנצה (Merry Cemetery of Sapanta). גלו את שטחי הקבורה הצבעוניים הבלתי רגילים שנאמר כי הם משקפים את תפיסת העולם המקומית האופיינית: ליהנות מהחיים במלואם. בקרו בבית משפחה מקומית וגלו מסורות מקומיות כמו חדר נדוניה (dowry room) מסורתי. שובו אל קלוז׳ עם הילדים העייפים בצהריים המאוחרים.

להרשמה לטיול לחצו כאן

קלוז׳ – סיור רמזים משחקי אינטראקטיבי בעיר העתיקה

צאו לסיור סביב קלוז׳ עם הילדים בעזרת פתרון רמזים שיפתחו בפניכם סיפורים ומיקומים מגניבים. בדרך, תמצאו סיפורים מרתקים על המלך מתיאש קורבינוס האגדי. תגלו סודות חבויים על אנשים שחיו, בילו ולחמו בעיר. תראו אדריכלות נהדרת ותגיעו לאזור מצוין להתבוננות בנוף של העיר.

לאחר שתרכשו את החוויה, תקבלו קוד גישה שנפתח באפליקציה. המשחק נמשך בין שעה וחצי לשעתיים אבל אין הגבלה של זמן כך שתוכלו לסיים אותו בקצב שלכם. האורך הכולל הוא 3.5 ק״מ. לא תזדקקו למדריך, פשוט הורידו את הישומון, הגיעו לנקודת ההתחלה והתחילו את ההרפתקה.

להצטרפות לחצו כאן

טיול מקלוז' לסיביו ומבצר קלניק

צאו מקלוז׳ ב-8:30 וסעו כשעה וחצי באוטובוס ממוזג לאלבה לוליה (Alba Iulia). בקרו בעיירה הצבאית הקיסרית שבתוך מבצר בצורת כוכב, ראו את השרידים הרומיים העתיקים ואת קברי המלכים ההונגרים. העצירה הראשונה היא בכנסיית קלניק המבוצרת, שהוכרזה אתר מורשת עולמית. משם תסעו לסיביל (Sibiel) לארוחה ביתית בבית הארחה כפרי וביקור במוזיאון מעניין המכיל ציורים איקוניים שצבעו איכרים מקומיים על זכוכיות.

תגיעו לסיביו ותצאו לסיור במרכז העיר, שהוא הדוגמה המייצגת בצורה הטובה ביותר את המבנים הסקסוניים של טרנסילבניה וגם אחד המבוצרים ביותר שבהם. בקרו בארבעת הביצורים של העיר הימי ביניימית, בגשר השקרנים (Liar’s Bridge) ובכיכרות הגדולים והקטנים. לעת ערב תשובו אל קלוז' עם ילדים עייפים אך מרוצים. משך הנסיעה הוא כ-3 שעות.

לכרטיסים לטיול המאורגן לחצו כאן

טיול מקלוז׳ אל בוקובינה והמנזרים הצבועים

זהו טיול משפחות נפלא שתצאו אליו בשעת בוקר מבית המלון שלכם בעיר קלוז' עם הילדים באוטובוס עם מדריך צמוד ותסעו לכיוון בוקובינה. בדרככם, תעשו עצירה קצרה בביסטריטה (Bistrita), העיר הטרנסילבנית המבוצרת הצפונית ביותר. בהליכה קצרה בעיר, תיהנו מאגדות ימי ביניימיות ותגלו את הרחובות הצרים שלה.

בוקובינה מפורסמת בעיקר במנזרים הצבעוניים שלה ובמהלך היומיים הללו תבקרו במנזר המייצג אותה טוב ביותר מבין השבעה. בחלק השני של היום תהיה הזדמנות לבקר במנזר הצבוע המפורסם ביותר בעולם – מנזר וורונץ (Voronet Monastery). ציורי הקיר של המנזר בולטים בגוונים עזים של כחול, ואת הקיר הדרומי מעטר ציור הקיר השמור ביותר ברומניה של ׳יום הדין׳. המנזר נבנה בשנת 1488 ע״י הנסיך שטפן הגדול לציון אחד מנצחונותיו נגד האימפריה העות׳ומנית. תיהנו מארוחת ערב מסורתית המלווה במופע ריקודי פולקלור במסעדה סמוכה ותלונו בגורה הומורולוי (Gura Humorului).

את היום השני תתחילו בנסיעה קצרה למנזר הומור (Humor Monastery), כנסיה קטנה בצורת צלב שנבנתה ב-1530 והוקדשה לדורמיציון של הבתולה. גוונים אדומים ניכרים בפרסקאות החיצוניים המתארים סצנות מחיי הקדושים הנוצרים וכן רגעים חשובים בחיי המקומיים, כגון המלחמה עם הטורקים. מנזר מולדוביטה (Moldovita Monastery) הוא התחנה הבאה בלו״ז. גולת הכותרת של היום היא כביש Transrarau, שאורכו 28 ק״מ וידוע גם בכינוי ״דרך האוצרות״ (Treasury Road). תופתעו לגלות את עיקוליו ואת הנוף הנשקף ממנו. הכביש מגיע לגובה של 1,400 מ׳ וממנו אפשר לצאת לטרק דרך הרי Rarau. תהיה לכם הזדמנות לראות תצורות סלע שהגיחו מהאדמה לפני מיליוני שנה ויצרו את ההרים האלה. לאחר שמילאתם את הריאות באוויר נקי, תשבו לארוחת צהריים בחוות דגים. זהו טיול עשיר ומגוון המתאים מאוד לכל משפחה שנוסעת אל קלוז' עם הילדים לחופשה.

להבטחת מקומותיכם בטיול – לחצו כאן

ביטחון אישי בקלוז' נאפוקה

קלוז'-נאפוקה היא באופן כללי עיר בטוחה. אפילו אחרי שעות החשיכה ההליכה במרכז העיר בטוחה וכן בחלק מהשכונות. ליתר ביטחון, אלא אם כן אתם יודעים בדיוק מה יעדכם ואיך להגיע לשם, כדאי להימנע מהפרברים בלילה, בעיקר בשכונות Manastur ,Marasti ו-  Iris הנחשבות פחות טובות, וכן אזורי תחנות האוטובוסים בתוך העיר.

אטרקציות בקלוז' נאפוקה

בעת חופשה בקלוז' נאפוקה כדאי לבקר בפסל Matthias Corvinus' ובכנסיית מיכאל הקדוש (St. Michael's Church) בכיכר יוניון (Union Square) – ממש במרכז העיר. הארכיטקטורה הגותית היא אחד הדברים הנבולטים בטיול בטרנסילבניה. שימו לב שציורי הקיר הם מהמאה ה-15, והמגדל הניאוגותי בגובה 50 מטרים נבנה בשנת 1860.

האזור שסביב כיכר יוניון הוא גם אתר חובה למטייל בקלוז' נאפוקה – תמצאו בו את רבות מהאטרקציות של קלוז' נאפוקה כמו הארמונות טלקי (Teleki) ובנפי (Banffy) (האחרון הוא כיום מוזיאון האמנות הלאומי), את המנזר הפרנסיסקני, את הכנסייה האוניטרית הראשונה בעולם, את כנסיות הפיאריסטים (Piarist Churches), ואת  אחת האטרקציות המומלצות למשפחות המגיעות אל קלוז' נאפוקה עם ילדים – רחוב המראות (Iuliu Maniu Street – הישג ארכיטקטוני ייחודי מסוף שנות ה-1800) ומקום הולדתו של מתיאס קורבינוס, ששימש במאה ה-15 כבית מלון והוא כיום מקום משכנה של האקדמיה לאמנויות ויזואליות (Visual Arts Academy).

הרחובות הקטנים סביב הכיכר יובילו אתכם לטיול בקלוז' נאפוקה האותנטית – חצרות פנימיות מרהיבות ביופיין, בתים ישנים וכנסיות מבודדות. למשפחות המגיעות אל קלוז' נאפוקה עם ילדים גדולים מספיק כדי ללכת היטב מומלץ להמשיך לאזור הדרום-מזרחי של כיכר יוניון, אל מבצר החייטים (Tailors' Bastion) והאזור הסמוך שבו נמצאת חומה מימי הביניים, שמורה היטב.

כיכר המוזיאון (Museum Square), במרחק הליכה של שתי דקות מכיכר יוניון, היא מקום משכנן של עוד אטרקציות בקלוז' נאפוקה – המנזר הפרנסיסקני (Franciscan Monastery) (שילוב של ארכיטקטורה בארוקית וגותית מהמאה ה-14), מוזיאון ההיסטוריה של טרנסילבניה (Transylvanian History Museum) והאובליסק הישן של העיר, שניתן לעיר כאות הכרה מקיסר אוסטריה פרנץ פרדיננד במאה ה-19. איזור האובליסק הוא מקום מומלץ להפסקת צהריים באחד מבתי הקפה שרובם מוצלחים. בשעות היום בתי הקפה הסמוכים פותחים את אזורי הישיבה החיצוניים והטראסות שלהם.

גבעת קטאטויה (המכונה גם "מבצר") (Cetatuia hill) הייתה בעבר מבצר, אנשים הוחזקו בה כאסירים. לא נשאר הרבה מהמצודה חוץ מכמה חורבות, אבל מלון טרנסילבניה (המוכר למקומיים גם כ-Belvedere) נבנה במעלה הגבעה ומלבד הנופים היפים הנשקפים ממנה יש בה גם מסעדה טובה. אפשר להגיע אל ראש הגבעה במדרגות ממרכז העיר. בדרך תמצאו גם אנדרטה בצורת צלב ברזל גדול. יש שביל הליכה המקיף את ראש הגבעה ממש מתחת למלון, ומשם גם נשקפים נופים יפים של קלוז' נאפוקה

קלוז' נאפוקה עם ילדים

אטרקציה מומלצת במיוחד למשפחות המגיעות לחופשה בקלוז' נאפוקה עם ילדים היא הגן הבוטני של קלוז' נאפוקה (The Botanical Garden) מתפרש על פני שטח גדול ומכיל בין השאר גן יפני קטן, חממות של צמחים טרופיים, אזור מים החוצה את הגן ומגדל שאפשר לטפס עליו כדי להשקיף על הגן מגבוה.

הפארק המרכזי (Central Park) הוא עוד מקום מומלץ בקלוז' נאפוקה למשפחות עם ילדים לנוח מהמולת העיר. במרכז הפארק יש אגם קטן ובטראסה של בית הקזינו Chios אפשר לשכור סירות משוטים ואופניים הידרואליים כדי להסתובב באי קטן שבמרכז האגם.

רבות מהאטרקציות התיירותיות של קלוז' נאפוקה מתאימות למשפחות עם ילדים – חוו את הארכיטקטורה והאווירה של כנסיית מיכאל הקדוש (St. Michael's Church), את ההיסטוריה שמאחורי פסל המלך מתיאס קורבין (King Matthias Corvin Statue), העריכו את המורשת המיוחדת של טרנסילבניה בכיכר המוזיאון (Museum Square) וסיירו בנוף המהמם של גבעת קטאטויה (Cetatuia Hill).

מעבר לכך, יש לא מעט אפשרויות בקלוז' נאפוקה למשפחות עם ילדים – תוכלו לבקר כאן באטרקציות ידידותיות לילדים כמו קאילה טורזי (או קניון טורדה) (Cheile Turzii – Turda Gorge), אחד מאתרי הטבע המרהיבים ברומניה.

עוד אטרקציה מומלצת למשפחות המגיעות אל קלוז' נאפוקה עם ילדים היא גן החיות לה גרדינה (La Gradina Zoo).

יש גם שלל אטרקציות באיזור קלוז' נאפוקה למשפחות – צאו לטיולי יום מקלוז' למקומות הבאים בטרנסילבניה: אלבה יוליה (Alba Iulia) – במערת הקרח Scarisoara Ice Cave  ומבצר  Citadel of Alba Iulia, טירת התרבות Palatul Culturii – Kultúrpalota (בעיר טרגו מורש (Tirgu Mures)) ו-Szekelyko ברימטאה (Rimetea).

עוד יעדים תיירותיים בקלוז' נאפוקה כוללים את:

  • התיאטרון הלאומי (National Theater) – Ştefan cel Mare Square nr. 24
  • התיאטרון ההונגרי הארצי (Hungarian State Theater)Emil Isac nr. 26-28
  • בית המשפט (Palace of Justice) – Calea Dorobantilor nr. 2
  • אוניברסיטת באבש-בויאי (Babeş-Bolyai University) – Mihail Kogălniceanu nr. 1B
  • בית הקברות  Hazsongardi

מוזיאונים בקלוז' נאפוקה

המוזיאונים האתנוגרפיים הם אטרקציות מעניינות בקלוז' נאפוקה למשפחות במזג אוויר נאה או קר. המוזיאון האתנוגרפי של טרנסילבניה (Ethnographic Museum of Transylvania) בכתובת Memorandumului nr. 21 היה המוזיאון האתנוגרפי הראשון ברומניה ויש בו מגוון מהמם של יצירות מעשה-יד מקומיות, כולל תערוכה מקיפה של ביגוד מסורתי, בדים, חפצי קרמיקה וכלים. הוא מעניק הצצה מרתקת אל המנהגים והפסטיבלים של המקומיים. פתוח בימי שלישי עד ראשון: 9:00-17:00.

הפארק האתנוגרפי הלאומי Romulus Vuia  ב- Tăietura Turcului מעט קשה לאיתור, אבל מספק אתנחתא נעימה מהחום בקיץ. מקום המפלט הקטן הזה מהשאון וההמולה של העיר הוא אטרקציה מומלצת למשפחות שמגיעות אל קלוז' נאפוקה עם ילדים וגם למטיילים צעירים או מבוגרים המעוניינים בתרבות רומניה – הוא מכיל מבנים יפהפיים שנשמרו היטב, כולל כנסיות עץ, בתי אומנים מרוהטים בריהוט עץ מסורתי וטקסטילים.

הפארק האתנוגרפי הלאומי בקלוז' נאפוקה פתוח ממאי בימי שלישי עד ראשון, 9:00-17:00 (כניסה אחרונה בארבע). קו האוטובוס 37 מגיע אליו ועוצר בתחנה Tetarom בפינה הצפון-מזרחית של הפארק.

עוד מוזיאונים בקלוז' נאפוקה

  • מוזיאון האמנות הלאומי (National Art Museum), Union Square nr. 30
  • מוזיאון ההיסטוריה הלאומי של טרנסילבניה (National Museum of the History of Transylvania), Constantin Daicoviciu nr. 2
  • בית אמיל איזק (Emil Isac Memorial House), Emil Isac nr. 23
  • המוזיאון הזואולוגי (Zoology Museum), Clinicilor nr. 5-7

אטרקציות מסביב לקלוז' נאפוקה

  • מצודת Somesu Rece
  • מצודת Cuzdrioara
  • מצודת Bologa
  • מצודת גרלה (Gherlafortress)
  • מצודת Liteni
  • מכרה המלח בטורדה (Turda)
  • טירת גילאו (Gilau castle)
  • טירת בוקסקאי (Bocskai castle) באגירשו (Aghiresu)
  • טירות בנפי (Banffy) בבונטידה (Bontida), Rascruci , ובורשה (Borsa)
  • טירת בלדי Beldi castle בג'אקה (Geaca)
  • טירת האלר (Haller castle) ב–Coplean
  • טירת קמני בנפי (Kemeny Banffy) בלונקאני (Luncani)
  • טירת קורניס (Kornis caslte) במנסטיראה (Manastirea)
  • מצודת טלקי (Teleki fortress) ב- Luna de jos
  • צ'וצ'ה (Ciucea) – שבה נמצא הבית לזכר המשורר אוקטביאן גוגה
  • הכפר התיירותי החקלאי בליש (Belisagrotouristic village) ואגם פנטנלה (Fantanele lake)
  • פדיש (Padis) ו- Doda Pilii ברכס הרי האפוסן (Apuseni Mountains)

שופינג בקלוז' נאפוקה

קלוז'-נאפוקה היא אחת הערים הטובות ביותר ברומניה לקניות, עם שניים מהקניונים הגדולים ביותר ברומניה: קניון Lulius ו-Polus Center. מומלץ לבקר גם במרכז הקניות Sora, Central ו-Galeriile Ferdinand. ישנן כל מיני חנויות קטנות יותר במרכז העיר (בעיקר באזור כיכר מיחאי האמיץ (Mihai Viteazu Square) וכיכר מראסטי (Marasti Square) (שמציעהלפעמים אלטרנטיבה זולה יותר).

חנות מזכרות מטרנסילבניה תמצאו ב-  Transylvania The Land Beyond The Forest Souvenir Gift & Design Shop, 22-26 Strada Regele Ferdinand  (קומת קרקע של Centrul Comercial Central,). זוהי החנות הרשמית של המותג טרנסילבניה.

מסעדות בקלוז' נאפוקה

המטבח של קלוז' נאפוקה הוא מבין הטובים ביותר ברומניה. תמצאו מיגוון של מסעדות בקלוז' נאפוקה שמציעות החל מאוכל רומני מסורתי, אוכל הונגרי ומטבח טרנסילבני (שילוב של השניים האחרונים) ועד אוכל איטלקי טוב מאוד, אוכל סיני, יפני, מקסיקני ומזרח-תיכוני, מטבח אמריקני ובינלאומי – אפשר למצוא בעיר משהו לכל טעם. ניתן למצוא מסעדות יוקרה וכן מזון מהיר וגם סניפים של רשתות בינלאומיות כמו מק'דונלדס ופיצה האט. תמצאו תפריטים קבועים חסכוניים וכן מסעדות יוקרתיות יותר כמעט בכל אזור בעיר.

ארוחות בוקר (בד"כ קונטיננטליות או בריטיות) עולות בסביבות 10-15 RON (3-4 יורו) וארוחת צהרים קבועה עולה 10-20 RON (2.5-5 יורו), פיצה או פסטה עולים בין 12-30 RON. מרק מקובל מאוד כמנה ראשונה בטרנסילבניה, תמצאו במסעדות בקלוז' נאפוקה מרק  מתוק (supa) או חמוץ (ciorba) במחיר 8-15 RON. מנה עיקרית (לא משהו מפואר, בשר ומנה צדדית של תבשיל) בין 12-30 RON.  יש מגוון גדול של מסעדות עם תפריטים בינלאומיים, אבל כדאי לנסות את הטעמים המקומיים (Varza a la Cluj – כרוב חמוץ עם צלעות חזיר, mamaliga cu smantana – פולנטה תירס עם שמנת, גולש – שאותו אפשר למצוא בקלוז' בצורות שונות – ממרק ועד מנות עיקריות, ועם מרכיבים שונים כמו שעועית, תפו"א, חזיר, עגל, עוף, חריף יותר ופחות וכו').

איך מגיעים לקלוז' נאפוקה

קלוז'-נאפוקה נחשבת לאחת מהערים המרכזיות של רומניה ולכן קל להגיע אליה. יש טיסות ישירות לקלוז' נאפוקה מישראל ושלל אפשרויות תחבורה מרחבי רומניה אל קלוז' נאפוקה:

תחבורה משדה התעופה של קלוז' נאפוקה לעיר עצמה

כדי להגיע מנמל התעופה של קלוז'-נאפוקה לדאונטאון של קלוז' נאפוקה. תיירים יכולים לבחור בין השכרת רכב, מוניות, שירות לימוזינות או תחבורה ציבורית (טרוליבאס מס' 5 עם שירות קבוע למרכז העיר). אם אתם מגיעים אל קלוז' נאפוקה עם ילדים – או בכלל, מעוניינים להתחיל חופשה בקלוז' נאפוקה בדרך הנוחה והמפנקת ביותר – מומלץ להזמין מראש מונית שתמתין לכם בשדה התעופה דרך שירות קיויטקסי האמין, המשתלם והמומלץ בקישור הזמנת מונית בחו"ל מראש 

תחנת הטרולי קרובה לבניין נמל התעופה (לכו ברגל לכביש שמול הנמל ואז פנו ימינה). יש דלפק בתחנת הטרולי המוכר כרטיסי נסיעה (כרטיס אחד לשתי נסיעות, 4 RON בסה"כ) וכן מכונה למכירת כרטיסים המקבלת מטבעות, שטרות וכרטיסי דביט/אשראי. אי אפשר לקנות כרטיס אצל הנהג. שימו לב שביקורת כרטיסים נערכת באופן קבוע בקו הזה.

דמי נסיעה סבירים במונית משדה התעופה למרכז קלוז' נאפוקה (כ-10 ק"מ) הם כ-15-25 RON (4-6 יורו) – התעריף הנוכחי (2017) הוא כ-2.25 RON/ק"מ (בערך חצי יורו לק"מ). הזמינו מונית מראש או חפשו רק מוניות הפועלות מטעם חברה מסודרת ובררו מראש את המחיר לפני שאתם עולים על המונית. שדה התעופה הוא בתוך גבולות העיר קלוז' כך שלא אמורים לבקש תוספת מחיר על נסיעה בינעירונית. ברומניה, מוניות אמורות לשאת סמל בעל תוקף ומונה. אל תצפו להנחות, ולא שווה להתמקח על המחיר של המחירון הרשמי, התעריפים הרשמיים מאוד נמוכים.

כמו כן, חברת WizzAir פתחה שירות הסעה מנמל התעופה למרכז קלוז' נאפוקה במחיר קבוע של 15 RON (כ-4 יורו).

תחבורה לקלוז' נאפוקה – ברכבת

יש קוי רכבת מקלוז' נאפוקה לרוב הערים הרומניות, כולל קוי "אינטרסיטי" מהירים לערים ברומניה כמו אורדיאה (Oradea), אראד (Arad), טימישוארה (Timisoara), בראשוב (Brasov), סיגישוארה (Sighisoara), פלוייסטי (Ploiesti) וכמובן הבירה בוקרשט (Bucharest). רכבות יוצאות באופן קבוע מקלוז' נאפוקה גם אל בודפשט מוקדם בבוקר. קלוז'-נאפוקה היא עיר רב תרבותית, אשר כבירתה של טרנסילבניה משמשת כגשר בין רומניה והונגריה. משך הנסיעה הממוצע מקלוז' לבודפשט ברכבת הוא בסביבות 8 שעות. מקלוז' לבוקרשט הנסיעה היא בין 8-14 שעות, כך שעדיף להזמין טיסת לואו קוסט פנימית בחברת WizzAir.

בתכנון נסיעת רכבת ברומניה, חשבו שעתיים לכל 100 ק"מ.

תחבורה לקלוז' נאפוקה – אוטובוסים

אפשר להגיע מקלוז'-נאפוקה באוטובוס לבוקרשט, לערים מרכזיות ברומניה, לרוב הערים בטרנסילבניה ולמספר ערים מרכזיות באירופה.

לחברת  OrangeWays יש אוטובוסים  מודרניים בסגנון "לואו קוסט" הנוסעים בין בודפשט ובין קלוז'-נאפוקה. אפשר לעלות על אוטובוס לקלוז' מתחנת Nepliget בבודפשט. יש אפשרות להזמין כרטיסים אונליין.

חברת Royal GTS מציעה אוטובוסים נוחים בשעות אחר הצהריים מתחנת Nepliget בבודפשט העוצרים בקלוז' מול סופרמרקט Billa ב- Mănăștur. אוטובוס התיירים הזה אינו יוצא מקלוז' לבודפשט חזרה באופן סדיר כך שיש צורך לבצע הזמנה מראש לדרך חזרה.

Eurobusways מציעים שירות מדלת-אל-דלת מכל כתובת בבודפשט או מנמל התעופה של וינה ישירות לכתובות מסויימות בקלוז'-נאפוקה, עם WiFi ונהגים דוברי אנגלית. קוי מיניבוסים מקלוז' נאפוקה לבודפשט פועלים דרך Huben, Optimus trans (הזמנות אונליין), President tour (הזמנות אונליין) ו- Kolumbus Express . רוב המיניבוסים הם בדגם מרצדס ספרינטר. הנסיעה במיניבוס פחות נוחה אבל משך הנסיעה הוא כשעה פחות מאשר באוטובוסים של תיירים.

יש עוד הרבה קווים ומיניבוסים פרטיים המספקים תחבורה ציבורית מבודפשט אל טרנסילבניה, והם יוצאים משעות אחר הצהריים המאוחרות/ערב מוקדם ממגרש החנייה של Nepliget (כ-5 דקות ברגל מתחנת האוטובוסים). פשוט בחרו את האוטובוס שנראה הכי טוב ושאלו אם הם מוכנים לקחת אתכם לקלוז' נאפוקה, מאחר שהם עשויים לנסוע בכיוון אחר או בכביש המהיר המקיף את קלוז' – אבל לרוב הם יסכימו. בדרך חזרה יש צורך לעשות הזמנה טלפונית או להגיע בין 19:00-21:00 לתחנת האוטובוס מול סופרמרקט Billa ב- Mănăștur, שם עוצרים מיניבוסים המגיעים ממקומות אחרים בטרנסילבניה. פשוט המתינו שאחד מהם יעצור כדי לאסוף נוסעים שהזמינו הסעה מראש – זה מה שעושים מטיילים צעירים. אבל אם אתם מתכוונים להגיע אל קלוז' נאפוקה עם ילדים אולי כדאי לבחור באחת האופציות המסודרות יותר.

תחבורה ציבורית בקלוז' נאפוקה

מערכת התחבורה הציבורית בקלוז' נאפוקה טובה – היא מתבססת על 25 קווי אוטובוס, 7 קווי טרולי ושלושה קווי חשמלית, כולם של חברת RATUC (Regia Autonomă de Transport Urban de Călători)). אפשר למצוא את כל המידע על מסלולי התחבורה הציבורית בקלוז' נאפוקה באתר החברה. רוב הקווים פועלים בתדירות של לא יותר מ-15 דקות. דמי הנסיעה הם 4 RON עבור שתי נסיעות (=כרטיס אחד לשתי נסיעות עולה 4 RON). אפשר לרכוש את הכרטיסים במזומן בדלפקים מיוחדים הנמצאים ברוב התחנות, ואפשר לזהות אותם באמצעות הלוגו של RATUC ולפעמים הטקסט על השלט (שמשמעו "כרטיסים לטווח קצר וארוך").

שימו לב שהכרטיס מנוקב בצורה הנכונה בעלייה לאמצעי התחבורה הציבורית והקפידו לשמור את החלק של הכרטיס שלא נעשה בו שימוש בעלייה לרכב. ביקורת כרטיסים היא דבר יחסית נפוץ בקלוז' נאפוקה והקנסות גדולים. בתחנות מסויימות יש מכונות חדישות לרכישת כרטיסים שמקבלות מטבעות, שטרות, וכרטיסי אשראי. אם יש לכם כרטיס SIM רומני תוכלו לרכוש כרטיסים גם ב- SMS.

האזור המטרופוליטני שמסביב לקלוז'-נאפוקה משורת ע"י מספר רב של חברות אוטובוס פרטיות, אחת הגדולות היא FANY שמספקת הרבה קוי אוטובוס לעיירות ולכפרים הסמוכים. מידע נוסף תמצאו באתר החברה.

מוניות בקלוז' נאפוקה

מוניות בקלוז' נאפוקה יקרות יחסית לאזורים אחרים ברומניה אבל עדיין זולות יחסית לאירופה ומאוד נוחות. התעריף הוא בסביבות 2.25 RON (0.50 יורוסנט/0.70 סנט אמריקאי) לכל קילומטר ואותו דבר תקף לגבי המחיר ההתחלתי. כל חברות המוניות המסודרות גובות את אותו מחיר. בד"כ לא תשלמו יותר מ-10-15 RON (3-4 יורו) לנסיעות בין מרכז קלוז' נאפוקה לנקודות מסויימות בפרברים. התשלום נעשה תמיד במזומן ואי אפשר להשתמש בכרטיס אשראי.

טלפונים של חברות מוניות בקלוז'-נאפוקה – רשימה חלקית:

  • Nova Taxi – (0264) 949, +40-745 151000
  • Diesel Rapid – (0264) 946
  • Atlas Taxi – (0264) 969
  • Diesel Taxi – (0264) 953, +40-744 646663, +40-745 381532, +40-722 859093
  • Pritax – (0264) 942, +40-744 159720, +40-788 550000
  • Pro Rapid – (0264) 948
  • Terra Fan – (0264) 944
  • Clima&Confort Taxi – (0264) 943, +40-742 012280, +40-723 012280, +40-768 347379, +40-264 422224, +40-364 310673
קלוז' נאפוקה
דירוג הגולשים 4.25 (8 הצבעות)
Sending

תגובה

  • שלום רב

    אתר משובח ביותר. יש כאן את כל מה שצריך לדעת שום דבר לא חסר ואין אף מילה מיותרת.

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל