Rumania

רומניה עם ילדים – המדריך לטיול משפחות

רומניה הפכה ליעד מוביל לטיולי משפחות בזכות היופי הטבעי, הנופים המגוונים והמורשת התרבותית העשירה. נופי ההרים ואזורי הכפר הבלתי נגועים, הערים ההיסטוריות של רומניה ובוקרשט, עיר הבירה שוקקת החיים, יחד עם המחירים האטרקטיביים ומרחקי הטיסה הקצרים יחסית מישראל, הפכו את רומניה ליעד אהוב במיוחד על המטיילים הישראלים. אם אתם מתכננים טיול משפחות אל רומניה עם ילדים ריכזנו עבורכם טיפים והמלצות שימושיות שיהפכו את הטיול המשפחתי לקל ומוצלח

חבילות נופש לבוקרשט           |           טיולים מאורגנים ברומניה

רומניה Romania נמצאת בצפון האי הבלקני בחוף המערבי של הים השחור, במזרח אירופה. בעשור האחרון, רומניה עברה פיתוח משמעותי לאחר שהצטרפה לאיחוד האירופי. תיירים ממדינות מערביות יכולים גם היום לחוות הפתעות נעימות ברומניה, שעדיין לא התמסחרה ונשאר בה קסם של פעם. כשמתכננים טיול אל רומניה עם ילדים כדאי לזכור שרומניה היא מדינה גדולה שלפעמים מפליאה בניגודים שבה: יש ערים שיש בהן תחושה של מערב אירופה, ויש כפרים שנראה כאילו קפצו מן העבר. רומניה דומה במאפיינים התרבותיים שלה למדינות בלקן אחרות, אבל היא מיוחדת בשל המורשת הלטינית ההיסטורית שלה. בשנים האחרונות אלפי תיירים ישראלים מתכננים טיול לרומניה או חופשה ברומניה

טיול ברומניה – עוד המלצות למטייל

מתכננים טיול אל רומניה עם ילדים ושוקלים להזמין רכב שכור? מנוע השוואת המחירים האוטומטי המתעדכן במחירים מול כל חברת השכרת רכב ברומניה יחסוך לכם מאות שקלים! פשוט ליחצו על הקישור וקבלו את המחירים המשתלמים ביותר ושלל טיפים – המדריך המלא על השכרת רכב ברומניה

לפני הזמנת טיסה לרומניה קיראו את המדריך המלא הכולל מנוע מיוחד לאיתור טיסות זולות לרומניה והשוואה בין חברות התעופה השונות המספקות טיסות לרומניה

לפני טיול ברומניה כדאי מאוד לקנות כסף רומני כבר בישראל – אל תפספסו טיפ חשוב מאוד על קניית ליי רומני בנתב"ג

נוחתים בבוקרשט עם ילדים? לנוחיותכם אספנו רשימה של 10 מלונות מומלצים בבוקרשט עם ילדים

רוצים להישאר מחוברים במהלך החופשה ברומניה? קראו את המדריך לרכישת סים לרומניה לקבלת עצות וטיפים בנושא תקשורת

רומניה גובלת בים השחור מדרום מזרח, בבולגריה בדרום, סרביה בדרום מערב, הונגריה בצפון מערב, מולדובה בצפון מזרח ובאוקראינה מצפון וממזרח. חלקיה הדרומיים של רומניה בד"כ מוגדרים כחלק מחבל הבלקן הדרום מזרחי, אבל טרנסילבניה, המחוז ההיסטורי המרכזי והגדול ביותר שלה, דומה יותר למדינה מערב אירופאית.

דברים שרומניה מפורסמת בהם, שמומלץ ללמוד עליהם לפני טיול אל רומניה עם ילדים וכדאי לדבר עליהם עם הילדים: הרי הקרפטים, יין, מכרות מלח, מצודות מימי הינים, יערות עבותים, הים השחור, שדות חמניות, זאבים ודובים, מנזרים צבועים, נהר הדנובה, הפסל קונסטנטין ברונקוזי, מכונית דאצ'יה, דרקולה, עלי כרוב ממולאים, נדיה קומנצ'י,  ועוד.

איזורים ברומניה

מונטניה Muntenia – מכונה גם ולאכיה. עיר הבירה של רומניה, בוקרשט, נמצאת בחלק הדרומי, וכן מקום משכנם של נסיכי ולאכיה, ואתרי הנופש ההרריים בעמק פרחובה (Prahova Valley). זהו גם שמה של הממלכה הישנה של רומניה של ימי הביניים, בה שלטו מנהיגים כגן ולאד צפש (המשפד) הידוע לשימצה, ששימש ככל הנראה את ההשראה לדמותו הספרותית של דרקולה.

Banat באנאט – החבל המערבי ביותר והמפותח ביותר ברומניה. יש בו ערים יפהפיות שנבנו בתקופת הבארוק, כפרים גרמניים מסורתיים במישורים המערביים, ויערות עצומים על הרים גבוהים בחלקים המזרחיים.

טרנסילבניה Transylvania – האזור המפורסם ביותר של רומניה, יעד מומלץ לטיול אל רומניה עם ילדים – חבל ארץ של טירות ועיירות מימי הבינים, יערות חשוכים, ופסגות מושלגות (בעיקר באלפים הטרנסילבניים). טרנסילבניה ידועה בעולם בגלל האגדות על הרוזן דרקולה שמיתגו אותה כ"ארץ הערפדים", אך אפשר להרגיע את הילדים – לא תיראו ערפדים בטיול משפחות בטרנסילבניה.

אזור זה עובר כעת תאוצה של פיתוח כלכלי, עם ערים חדשות שנבנות, קניוני ענק, ופיתוח תשתיות תחבורה מסיבי.

Oltenia אולטניה – החבל הדרום מערבי של רומניה, בו ניתן לצפות במנזרים מרשימים, מערות, מרכזי בריאות וספא לאורך ההרים בחלק הצפוני ושטח ייחודי, דמוי מדבר, בדרום.

Southern Bukovina בוקובינה הדרומית – החבל הצפון מזרחי של רומניה מפורסם בשל המנזרים הצבועים שלו המסתתרים בין רכסי גבעות ציוריים. גם זהו אתר שכדאי לשקול בתיכנון טיול משפחות לרומניה עם ילדים.

מרמורש  Maramureş – החבל הצפוני ביותר של רומניה, מוכר בעיקר בשל הכפרים הציוריים שכאילו הזמן עצר בהם ושמר את האווירה של ימי הביניים, כנסיות עץ מסורתיות ונוף הרים יפהפה.

Crişana קרישאנה – מחוז המשתרע לאורך הגבול עם הונגריה, איזור פופולרי בקרב מטיילים, אשר לעיתים מפספסים את הערים היפות בסגנון אירופאי של קרישאנה, אינספור אתרים מימי הבינים וריזורטים לאורך הצד המערבי של הרי אפוסן (Apuseni mountains).

Dobrogea דוברוג'ה – מחוז לאורך חוף הים, מלא בשרידים היסטוריים של ערים יווניות ורומאיות עתיקות, עם מגוון אתרי נופש מתאימים לחופשה משפחתית ברומניה עם ילדים בקיץ, לאורך חוף הים השחור, ונוף טבעי בלתי נגוע של דלתת הדנובה ושל הלגונות של הים השחור (כולן שמורות ביוספיריות ואתרי מורשת עולמית של אונסק"ו) בחלק הצפוני של דוברוג'ה. אזור מאוד מגוון מבחינה אתנית, עם קבוצות מיעוט רבות

 Moldavia מולדביה – ללא ספק אחד האזורים המרשימים ביותר לטיול משפחות ברומניה, שילוב נעים של ערים היסטוריות, מצודות מימי הבינים, כנסיות, יין ותושבים ידידותיים.

ערים מרכזיות ברומניה

בוקרשט – בירת רומניה, נמצאות בה אנדרטאות ענקיות, כולל "בית העם" (היום משכן הפרלמנט הרומני), שנבנה בתקופת שלטונו של צ'אושסקו, המשקיפות על שכונות שנבנו בימי הבינים ובתקופה הניאו-קלאסית. לדעת רבים, יחסית לבירות אירופאיות אחרות, בוקרשט איננה עיר יפה, ולא נחשבת ליעד מומלץ בטיול משפחות אל רומניה עם ילדים אך אין ספק שהיא עיר שוקקת חיים ומעניינת.

יאשי (Iaşi) – נמצאת בחבל מולדביה, זוהי העיר השניה בגודלה ברומניה, שהיתה בעבר הבירה ההיסטורית של נסיכות מולדובה עד שנת 1861, ולמשך זמן מה היתה גם בירתה של רומניה. היום זהו אחד מן המרכזים הכלכליים והתרבותיים העיקריים של רומניה.

קלוז' נאפוקה (Cluj Napoca) – העיר הגדולה ביותר בחבל טרנסילבניה היא מוקד כלכלי ועיר בעלת אווירה צעירה, ובה אחת מהאוניברסיטאות הגדולות ביותר באירופה.

בראשוב Brașov – ממוקמת בדרום מזרח טרנסילבניה, האטרקציות המרכזיות שלה הן אזור העיר התחתית העתיקה, השמור היטב מימי הביניים, הריזורט היוקרתי Poiana Braşov הנמצא קרוב לעיר, והקירבה לרשנוב (Rasnov) וטירתו של "דרקולה" בראן – שכדאי לבקר בה אם אתם מגיעים אל רומניה עם ילדים גדולים.

קונסטנטה (Constanţa) – עיר הנמל המרכזית של רומניה לים השחור ואחד מן המוקדים המסחריים הראשיים של האזור. האזור הצפוני ביותר, מחוז ליטורל  Litoral district, ממאיה  Mamaia, נחשב לאחד מאיזורי הריזורטים והנופש הטובים ביותר של הים השחור.

סיביו (Sibiu) – אחת הערים היפות ביותר בחבל טרנסילבניה, יש בה חלק מהאתרים ההיסטורים השמורים ביותר ברומניה, מוזיאונים ותערוכות רבות, והיא עיר הגישה להרי הפגארש   (Făgăraş mountains) המהממים. בזכות כל אלה זכתה סיביו ב-2007 בתואר בירת התרבות האירופאית.

טימישוארה (Timişoara) – העיר הגדולה ביותר במחוז באנאט, אחת הערים המשגשגות והמודרניות ביותר ברומניה. בטימישוארה החלה המהפיכה הרומנית נגד הקומוניזם בשנת 1989.

אורדיה (Oradea) – בירת חבל קרישאנה, עיר יפהפיה בצפון מערב רומניה, כ-10 ק"מ מהגבול המערבי של רומניה.  יש לה עבר ארוך ועשיר, כאשר האיזכור הראשון שלה הוא במסמך משנת 1113. אורדיה עשירה במבנים ואתרים היסטורים יפהפיים, ונמצא בה שילוב של סגנונות ארכיטקטונים שונים – ברוק, רוקוקו ורנסאנס. יעד מומלץ מאוד לטיול משפחות ברומניה עם ילדים.

סיגישוארה (Sighişoara) – מבצר סיגישוארה, באזור העיר התחתית של סיגישוארה,  הוא המבצר המיושב האחרון מימי הבינים באירופה ואחת האנדרטאות ההיסטוריות השמורות ביותר ברומניה כיום.

סוקיבה (Suceava) – העיר המרכזית בבוקובינה, היתה בימי הביניים בירת הנסיכות המולדבית, היא יכולה להיות נקודת ההתחלה לביקור במנזרים הצבועים המפורסמים של בוקובינה הדרומית.

קראיובה (Craiova) – העיר השישית בגודלה ברומניה, ממוקמת בגדה המזרחית של נהר ז'יו (Jiu) באולטניה התיכונה (central Oltenia) במרחק שווה מהרי הקרפטים הדרומיים הממוקמים מצפון ונהר הדנובה הזורם מדרום. הבירה הקודמת של חבל אולטניה.

פלוישט (Ploiesti) – העיר התשיעית בגודלה ברומניה, ממוקמת 60 ק"מ צפונית לבוקרשט. נחשבת למרכז תעשיית הנפט של רומניה – יש בה 4 בתי זיקוק ומספר גדול של חברות המבוססות על תעשיית הנפט.

יעדים תיירותיים ברומניה

אתרי סקי וספורט חורף – סינאיה (Sinaia), פרדיאל (Predeal), פויאנה ברשוב (Poiana Brasov), הרקולנה (Baile Herculane), ואטרה דורניי (Vatra Dornei)

האלפים הטרנסילבניים    Transylvanian Alps

הרי הקרפטים –    Carpathian Mountains

המנזרים הצבועים Painted Monasteries

כפרים סקסונים קדומים שבהם כנסיות מבוצרות בטרנסילבניה

דלתת הדנובה  –  Danube Delta

אלבה יוליה Alba Iulia – חיזרו אלפיים שנה אחורה דרך The Route of the Three Fortifications, גלו את הקתדרלה הרומית-קתולית בת אלף השנים.

הריזורטים (אתרי הנופש) של הים השחור

טיולים מודרכים ברומניה עם מדריכים מקומיים

מורשת יהודית בבוקרשט – סיור פרטי

בקרו באטרקציות ברומניה הקשורות למסורת היהודית של בוקרשט. גלו את בתי הכנסת היפהפיים מהמאה ה-19 בסיור פרטי המתרכז בלב העיר. הלו״ז ייקח אתכם למקומות חבויים שכמעט נשכחו – השכונה היהודית הישנה, מוזיאונים מעניינים והתיאטרון היהודי היוצא מן הכלל. כאן, תחזרו בזמן לעברה העשיר של הקהילה היהודית של רומניה.

כדי להתחבר באמת עם הקהילה היהודית והסיפורים, הסיור כולל גם ביקור במרכז הקהילתי היהודי (Jewish Community Center) – מקום שוקק חיים בלב הקהילה היהודית.

אם אתם נגיעים אל רומניה עם הילדים ומעוניינים לטעום קצת מהמורשת היהודית של יהדות בוקרשט – זוהי אפשרות מומלצת.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך בקהילה היהודית בבוקרשט

סיור מודרך בטירת בראן

סיור הליכה מעמיק שבו תלמדו על ההיסטוריה של טירת בראן הידועה לשמצה. בעודכם מסתובבים בין החדרים הרבים, תשמעו סיפורים אמיתיים ובדיוניים השזורים בהיסטוריה של הטירה, שעברה מיד ליד פעמים רבות במהלך ההיסטוריה. חוויה מצוינת למשפחות המגיעות אל רומניה עם ילדים גדולים.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

טיסת הליקופטר של 40 דקות מעל טירת בראן וטירת פלש

צאו לטיסת הליקופטר בת 40 דקות מעל אזור בראשוב המהמם. תטוסו מעל העיירה סינאיה ותראו את טירת פלש, אחד הבתים המלכותיים היפים ביותר באירופה. צאו מההליקופטר ותיהנו מסיור בטירה המהממת שנבנתה בשנת 1873 כשילוב ארכיטקטוני של האסכולה הגרמנית וסגנון ניאו-רנסאנס. לאחר ביקור בטירה, תחזרו להליקופטר ותמשיכו לעבר טירת בראן המפורסמת, הסמל האיקוני של טרנסילבניה המוכר יותר בשם טירת דרקולה. תתפעלו מהמבנה הייחודי של הטירה שנבנתה בסוף המאה ה-14 בסגנון שמשלב עץ וסלע שהובאו ממאג׳ורה ברנולוי (Magura Branului). לאחר מכן תחזרו להליקופטר.

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית ברומניה ומחפשים אטרקציה מיוחדת – טיסה בהליקופטר בהחלט יכולה להיות בחירה מעולה.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

ארמון הפרלמנט בבוקרשט עם כניסה ללא תור

תחוו את אחת האטרקציות המרכזיות ברומניה עם ביקור בארמון הפרלמנט. הארמון הוזמן ע״י שליט רומניה הקומוניסטית ניקולאה צ׳אושסקו ונבנה בין 1984-1997. חלומו המשוגע של הדיקטטור יצר את הבניין הגדול ביותר באירופה והשני בגודלו בעולם.

תתחילו את הסיור עם כניסת דלג-על-התור. תפגשו את המדריך הרשמי של הפרלמנט ותתחילו את הסיור בתוך הבניין. צללו אל תוך ההיסטוריה והמציאות העכשווית של הבניין הייחודי הזה תוך סיור מרתק שמכסה את שלושת הקומות של הבניין. תתחילו בקומת הקרקע שבה נמצאת הכנסיה. תלמדו כמה עובדות מהפנטות, כולל איך הארמון מתנשא לגובה 84 מ׳ ובנוי על שטח של 365 מ״ר ואיך זהו הבניין הכבד ביותר בעולם.

משם, תמשיכו לקומה הראשונה שבה נמצאים חדרי המפגש העיקריים וחדר הנשפים. בעודכם מתפעלים מפנים המבנה והאדריכלות, תגלו איך הבניין כולל כמעט 500 נברשות, מעל 1,400 מראות ונורות תקרה, 35 מיליון רגל מרובע של שיש ו-35 מיליון רגל מרובע של עץ ושטיחים וקישוטים אחרים. תקשיבו לעובדות אחרות שיטריפו לכם את הדמיון, כמו איך הבניין כולל שמונה קומות תת-קרקעיות, כשהאחרון שבהם הוא בונקר נגד התקפות אטומיות, המחובר למוסדות מדינה עיקריים במערכת של 20 ק״מ של קטקומבות. תסיימו את הסיור בקומה השנייה, שבה המרפסת מציעה נופים הדרים מעל שדרת המזרקות (Fountains Avenue).

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

סיור יום מבוקרשט לדלתא של הדנובה

תתחילו את היום עם נסיעה מבוקרשט לעבר הדנובה דלתה. הדנובה דלתה היא גן עדן לאוהבי טבע, ובעיקר לצפרים. הדנובה דלתה היא מרכז חיוני למגוון הביולוגי באירופה ובנק גנטי טבעי עם ערך נהדר למורשת הטבע הגלובאליתג בשל המגוון המרשים של סביבות מחייה וזנים.

נהר הדנובה זורם לאור 2,877 ק״מ מהמעיינות שלו ביער השחור של גרמניה ועד הים השחור. ממש לפני שהוא נשפך לים, הוא יוצר את הדלתה השנייה בגודלה באירופה: 3,540 קמ״ר של נהרות, תעלות, ביצות, אגמים מוקפים בעצים ואיי קני סוף.

כשתגיעו תתחילו בשיט אונייה לאורך תעלות דנובה. כ-300 זני ציפורים חיים בדלתה של הדנובה, כולל קורמרנים, עיטם לבן זנב ומגלן חום. עונת הצפרות נמשכת מתחילת האביב ועד סוף הקיץ. הציפורים אינן היחידות שחיות בדלתה. יש כאן גם קהילה עשירה של דגים וחיות – מחתולי בר, שועלים וזאבים, עד חזירי בר וצבאים. זוהי אטרקציה שלא תירצו לפספס אם אתם מגיעים אל רומניה עם ילדים בכל הגילאים. בערב תחזרו לבוקרשט.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

סיור בטירת פלש עם מדריך מומחה

בקרו בטירה היפה ביותר ברומניה, טירת פלש, ותלמדו על ההיסטוריה המרתקת שלה. בקרו בשטחים היפהפיים תוך שאתם חוזים בהרים הקרפטים הנשקפים מאחורי הטירה. זוהי אטרקציה מומלצת למשפחות שמתכננות טיול ברומניה עם ילדים בכל הגילאים.

להזמנת כרטיסים לטיול

טיול מאורגן ברומניה מבוקרשט – יומיים בבראשוב, סיגישוארה וסיביו

היום הראשון יתחיל בטיול לסינאיה, שבה תבקרו בטירת פלש, היום "המוזיאון הלאומי פלש" (Peles National Museum). לאחר מכן, תגלו את סיפורו של דרקולה בסיור בטירת בראן. למרות שאין קשר ממשי ידוע בין הטירה לבין ולאד המשפד הידוע לשמצה, שמה של הטירה בהחלט הולך יד ביד עם הדמות הזו.

אחרי ארוחת צהריים תבקרו במרכז ההיסטורי של בראשוב. בערב, תגיעו לסיגישוארה, שם תעשו צ׳ק-אין במלון. אחרי ארוחת הבוקר למחרת, תגלו את סיגישוארה, העיר המבוצרת מימי הביניים היחידה ברומניה שעדיין חיים בה היום ואטרקציה מאוד מומלצת לאלו שמתכננים טיול ברומניה עם ילדים. תבקרו במגדל השעון המפורסם המתנשא לגובה 64 מטר ומוקף בארבעה חומות מסיביות ומתפרש על פני 4 קומות. ממרפסת המגדל תוכלו ליהנות ממראה מלמעלה על סיגישוארה.

תגיעו לסיביו, אחת הערים החשובות והמפותחות ביותר בטרנסילבניה. הסיור בסיביו מתחיל בכיכר החשובה ביותר, שבה נמצא מוזיאון ברוקנתל (Brukenthal Museum), קתדרלת השילוש הקדוש (Holy Trinity Roman Catholic Cathedral) וכיכר הואט (Huet Square) עם הכנסייה האוונגליסטית שלה. בדרך חזרה לבוקרשט, אם מזג האוויר מאפשר, הסיור יכלול נסיעה על אחד הכבישים היפים ביותר בעולם, הטרנספגרשאן (Transfagarasan). בערב תגיעו לבוקרשט.

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

טיול מודרך מבוקרשט – הים השחור וקונסטנצה

התחילו את הסיור עם סיור נופים קצר בקונסטנצה וביקור במוזיאון הצי (Navy Museum) שכולל ארבע תקופות – העת העתיקה, ימי הביניים, התקופה המודרנית והעידן העכשווי. הבניין כולל חלק גדול מההיסטוריה של הצי הרומני והוא נחשב בעצמו למונומנט היסטורי ואחת האטרקציות המעניינות ברומניה למשפחות. לאחר מכן, תמשיכו לעיירה הבולגרית בלצ׳יק (Balchik) השוכנת על החוף. האתרים הגדולים ביותר של העיר הזו הן הארמון שנשאר כפי שהיה בעת כיבוש רומניה. בעבר המקום שימש כמושב הקיץ של המלכה הרומנית מריה אלכסנדריה ויקטוריה דה אדינבורו. מתחם הארמון כולל מספר וילות, אולם עישון, מרתף יינות, תחנת כוח, מנזר, מעיין מים קדושים, בית תפילה ועוד בניינים, וכן פארק שהוא היום גן בוטני של המדינה. מאז 1940, ליבה האמיתי של המלכה מריה שמור בתוך צנצנת זכוכית בקפלת בלצ׳יק – זו הייתה המשאלה האחרונה של לפני מותה.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך ברומניה בים השחור

טירת דרקולה – סיור יום מלא מבוקרשט

צללו אל תוך האגדה אודות ולאד המשפד שהיווה את ההשפעה לדמות הספרותית דרקולה, בסיור של יום מלא בטרנסילבניה מבוקרשט. תתחילו את הסיור בנסיעה לחבל וולאכיה (Valahia) שבו תגלו את טירת פלש (Peles Castle) השוכנת בסינאיה (Sinaia) הציורית, הידועה כ׳פנינת הקרפטים׳.

תסעו דרך נופי הרים עד שתגיעו לבראן ותבקרו בטירת בראן (Bran Castle), המוכרת יותר כטירת דרקולה. תלמדו את האגדה על הרוזן המפחיד. העצירה האחרונה תהיה בבראשוב השוכנת בלב טרנסילבניה, שבה סיור הליכה דרך המרכז ההיסטורי יחשוף מראות כמו הכנסייה הגותית השחורה (Biserica Neagră), שער קתרינה (Catherine's Gate) מימי הביניים, ומה שנשאר מחומות המגן של העיר.

להזמנת כרטיסים לטירת דרקולה

סיור מודרך מבוקרשט – סינאיה וטירת פלש

בלו יום רגוע כשאתם מוקפים בנוף הרי הקרפטים היפהפה. במהלך הסיור, תיהנו ממדריך שמע המתרכז בבוקרשט ובמקומות העניין העיקריים של ההיסטוריה הרומנית, תוך התמקדות בתקופת המלוכה שיצרה את רומניה המודרנית. תגלו על הישגיהם של בני המלוכה, על שגרת החיים שלהם, סיפורים רומנטיים ורכילות.

קודם, תעצרו במנזר סינאיה (Sinaia Monastery). תגלו את החלק העתיק ביותר של האתר מהמאה ה-17 ותתפעלו מהאדריכלות המקורית שלו. משם, תגלו את האוצר הארכיטקטוני של המדינה, טירת פלש. הטירה נבנתה ע״י משפחת המלוכה הרומנית ובנויה בסגנון אצילי תוך שימוש בהנדסה אינטליגנטית. תראו את הצריחים המהממים ואת תשומת הלב לפרטים, וכן את המראות היפהפיים של ההרים. אם אתם מתכננים טיול ברומניה עם ילדים קטנים המתלהבים מתקופת הטירות והנסיכות – הם ייהנו כאן מאוד.

לאחר מכן תיהנו משיטוט סביב אתר הנופש ההררי סינאיה. האתר הוא יעד שפתוח כל השנה ותושבי העיר מגיעים אליו כמקום מפלא מההמולה. תתאהבו במראות הפנורמיים הציוריים והוילות היוקרתיות שצמחו כאן, במקום שבו בני המלוכה יותר מאוחר בנו את מושב הקיץ שלהם בסינאיה.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך

טיול מודרך בטרנסילבניה מבוקרשט

הימלטו מהכאוס של בוקרשט בסיור של יום מלא לטרנסילבניה. אחרי איסוף מבית המלון, תיסעו להרים הקרפטים לעיר הנופש סינאיה, שם תבקרו בטירת פלש. תמשיכו למנזר סינאיה היפהפה, דוגמה מעולה של הסגנון האדריכלי של המאה ה-17. הטירה גם מפורסמת באמנות הנהדרת שמוצגת בה.

אחרי ארוחת צהריים מאוחרת, תיסעו לבראשוב ולטירת בראן, המפורסמת בשל הדמות הפיקטיבית דרקולה שאותה ביסס המחבר בראם סטוקר על הדמות ההיסטורית ולאד המשפד. תיהנו מסמלים רבים אחרים של בראשוב, כולל כיכר המועצה (Council Square), מגדל המועצה (Council Tower), בסטיון האורגים (Weavers' Bastion), הכנסייה השחורה (Black Church) ועוד.

הכנסייה השחורה היא דוגמא מושלמת של הסגנון הגותי שמאפיין את טרנסילבניה. לשוחרי ההיסטוריה, יהיה גם ביקור בבית הספר הרומני הראשון בטרנסילבניה, שבו תמצאו את מכונת הדפוס הראשונה של רומניה וכן תצוגות רבות אחרות. המוזיאון מאוד אינפורמטיבי וחינוכי עבור משפחות שמגיעות אל רומניה עם ילדים. בסוף תחזרו לבוקרשט דרך ההרים הקרפטים ותגיעו חזרה לעיר בסביבות שמונה בערב.

להזמנת כרטיסים לסיור המאורגן

טיול קלאסי ברומניה

ביום הראשון תקבלו סיור מודרך בבוקרשט, שבו תראו איך התרבות המערבית והמזרחית מתמזגות יחד. אחרי לינה בעיר, תעזבו למחרת לעבר חבל טרנסילבניה היפהפה. תעצרו באתר הדתי החשוב – מנזר קורטאה דה ארג׳ש (Curtea de Arges Monastery), (בקיץ זה מתחלף בנסיעה בכביש טרנספגרשאן). תמשיכו לעבר סיביו, שהוכתרה ב-2007 ׳בירת התרבות האירופית׳.

ביום השלישי תבקרו בסיביל (Sibiel) – עיירה טרנסילבנית חמודה שנחשבת לאחד האזורים הכפריים האותנטיים והשמורים ביותר באירופה. לאחר טיול קצר בכפר, הסיור ימשיך עם טיול קצר לאלב לוליה, לפני הביקור במכרה המלח טורדה (Turda Salt Mine). היום הבא יוקדש כולו לסיור בקלוז׳ נאפוקה. מקלוז׳, תמשיכו לצפון-מערב רומניה, לחבל מרמורש, הדומה למוזיאון אוויר פתוח מרתק. תסיימו את היום בארוחת ערב רומנית ומופע פולקלור. למחר תבקרו בשתי כנסיות עץ עתיקות שהן חלק מאתר מורשת עולם של אונסק״ו: Poienile Izei וברסנה (Barsana).

היעד הבא הוא ביירטן (Biertan), הכנסייה המבוצרת הגדולה ביותר בטרנסילבניה, שאותה בנו הסקסונים במאה ה-16 והיום מוכתרת כאתר מורשת עולם. גולת הכותרת של הסיור הקלאסי ברומניה היא סיגישוארה, הכלולה ברשימת אתרי מורשת עולם של ארגון אונסק״ו. לבסוף, תגיעו לבראשוב, עיר שאותה ייסדו האבירים הטווטונים למרגלות ההרים הקרפטים, יעד חובה לכל טיול משפחתי ברומניה עם ילדים. לאחר שהיית לילה, תצאו לסיור הליכה בבראשוב לפני הביקור בטירת בראן המפורסמת. כאן, תלמדו על האגדה של דרקולה. ביום האחרון תחזרו לבוקרשט.

להזמנת כרטיסים לטיול קלאסי ברומניה

סיור מאורגן ברומניה בעקבות הקומוניזם

מדריך מקצועי ייתן לכם סקירה של התקופה הקומוניסטית של רומניה ועל עלייתו ונפילתו של הדיקטטור הרומני. תגלו איך צ׳אושסקו, המנהיג הקומוניסטי הידוע לשמצה הפך ממנהיג אהוב לדיקטטור טוטליטרי שהפיל חשיכה על המדינה. תעצרו במפקדתו הקודמת ותלמדו על המהפיכה הרומנית. תראו את הווילה שבה הוא חי בבוקרשט. כמו כן, כדי להבין בדיוק את האיש, תבקרו בארמון הפרלמנט. תגלו את הבניין השני בגודלו בעולם, שנקרא פעם ״ארמון העם״. תשתתפו בסיור מעמיק עם מדריך מקצועי דובר אנגלית ותקבלו הבנה טובה של המנהיג לשעבר.

אחרי שתסיימו לשמוע על חייו, תשמעו על נפילתו ומותו. תמשיכו צפונה לבירת וולאכיה העתיקה, טרגובישטה (Targoviste). כאן, תלמדו על שעותיהם האחרונות של בני הזוג צ׳אושסקו ממש במקום שבו הם הועמדו לדין והוצאו להורג.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך

טיול מאורגן מבוקרשט להרי Ciucas ומכרות המלח

המדריך יאסוף אתכם מול מקום הלינה בבוקרשט ב-8:00. תסעו במסלול נופים שיחשוף בפניכם את היופי של בוקרשט בזמן שהמדריך חושף בפניכם עובדות היסטוריות. תוך כשעתיים, כולל עצירה לקפה, תגיעו ליעד הראשון, מכרות המלח סלניק פראחובה (Slanic Prahova).

זה אתר טבע מעורר השראה שבו תרדו לעומק של 230 מטר באדמה, עם מראות מרהיבי עין בדרך. תתפעלו מהאווירה הנהדרת ותחוו את ההשפעה החיובית שיש למקום על מבקרים. בעזיבה, תתנסו בנסיעה של 20 דקות על כביש לא סלול לפני שתגיעו ל- Chalet Ciucas, מיקום משגע שבו אפשר לטעום אוכל רומני מסורתי. אחרי הארוחה תיהנו מנסיעה דרך נופים חזרה לנקודת ההתחלה.

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן ברומניה

טיול מודרך בבוקרשט: מוזיאון הכפר וטעימות יין

אחרי איסוף, העצירה הראשונה היא במוזיאון הכפר הלאומי (National Village Museum), שחזור פתוח של כפר רומני מסורתי. עבור רומנים רבים, מוזיאון הכפר הלאומי הוא כמו מסע חזרה לימי הכפר של ילדותם. לכל אחד אחר, זהו המקום המושלם להכיר כפר רומני אותנטי עם אלמנטים של פולקלור מקומי ובניינים המייצגים חבלי ארץ שונים. תוכלו להיכנס לבתים של איכרים, לאסמים עם תקרות קש, בקתות בולי עץ, ולראות טחנות מים, כנסיות, מדחסי שמן, צלבי רחוב ועוד. אם אתם מתכננים טיול ברומניה עם ילדים – זוהי אטרקציה מתאימה לכל המשפחה.

משם תמשיכו לעצירה הבאה לטעימת יין. תיהנו מיינות רומניים מסורתיים וכן גבינה ונקניקיות יבשות. רומני היא המדינה ה-13 בעולם בייצור יין, עם מעל אלפיים שנות מסורת ייצור. העצירה הבאה תהיה בבר יינות שממוקם בתוך אחוזה ישנה. האדריכלות המסורתית, החזות הפנימית האלגנטית, בקבוקי היין המוצגים כמו ספרים על מדפים והסומלייה המקומי יוצרים את האווירה המושלמת לטעימה. בין אם אתם שוחרי יין מנוסים או חובבנים, תיהנו מההזדמנות לגלות את היינות הרומניים המפורסמים כמו ה- Dealu Mare שקיבל את הכינוי ״זהב נוזלי״.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך בבוקרשט

טיול מאורגן מבוקרשט – יום מלא בוולאכיה וטרגובישטה

בסיור הפרטי הזה תהיה לכם הזדמנות לבקר במושב מלכותי ישן מפורסם שממנו ולאד טפש ״המשפד״ שלט. כאן, תגלו את הסיפור ההיסטורי של הקרב שהתרחש בין ולאד טפש (דרקולה) לבין מהמט השני, סולטן האימפריה העות׳מנית שהובס.

לציון נצחונו, טפש בנה את ״מגדל השקיעה״ (Chindia Tower) שהוא אחת האטרקציות החשובות בטרגובישטה היום. במהלך הסיור, תוכלו להרגיש את המתח של התקופה הקומוניסטית, בעיקר כשתבקרו ביחידה הצבאית שבה המנהיג הקומוניסטי ניקולא צ׳אושסקו הועמד לדין והוצא להורג יחד עם אשתו אלנה בשנת 1989.

להזמנת כרטיסים לטיול

בוקרשט והסביבה – סיור של חצי יום

תתחילו את היום בבוקר ותגלו יחד עם מדריך מקצועי את פלאי בוקרשט. הסיור העירוני הפנורמי הזה כולל עצירות ושיעורים היסטוריה בשלושה אתרים מאוד חשובים: כיכר המהפיכה (Revolution Square), כיכר החוקה (Constitution Square) ובעיקר האקדמיה הצבאית (Military Academy) המרשימה. תגלו את תולדות רומניה מזמן האימפריה הרומית, ימי הביניים ו-ולאד המשפד, ותמשיכו בטיול היסטורי דרך המלוכה והתקופה הקומוניסטית של ההיסטוריה האחרונה.

תחלפו על פני אתרים כמו קשת הנצחון הרומנית (Romanian Arch of Triumph), בית חופש העיתונות (House of Free Press), שדרת קיסלף (Kiseleff Avenue) והווילות היפהפיות שלה בסגנון הצרפתי, Embassy Row, מוזיאון האיכרים הרומני (Romanian Peasant's Museum), כיכר הניצחון (Victory Square), מועדון הקצינים (Officer's Club), גן צ׳ישמיג׳יו (Cismigiu Garden), בית הספר לרפואה, כיכר האופרה, שדרת המזרקות (Fountains Avenue) והאקדמיה הצבאית.

היעד הבא בתור הוא מוזיאון הכפר (Village Museum) שבו תקבלו הצצה אל תוך חיי האיכרים הרומנים לפני יותר ממאה שנה. המוזיאון מרשים מאוד כי כל הבתים נלקחו מהמיקומים המקוריים שלהם ונבנו כאן מחדש לפני כמאה שנה, הוא נחשב אחת האטרקציות המובילות של רומניה למשפחות.

אחרי הצהריים תעזבו את בוקרשט מאחור ותבקרו בארמון מוגושואיה (Mogosoaia Palace). דמיינו לעצמכם איך אחת המשפחות האמידות ביותר ברומניה הצליחה לבלות כמעט את כל הממון שלה כדי לשחזר את המקום הנפלא הזה. תחזרו אחורה בזמן לעידן יותר אלגנטי ותגלו את הסודות מאחורי המקום עם המדריך. מכאן, תמשיכו בנסיעה צפונית מהעיר כדי לראות מקום אפוף במיתולוגיה והיסטוריה. מנזר סנגוב אמור להיות מקום הקבורה של השליט הרומני המפורסם ולאד המשפד. דרקולה. המנזר שוכן על אי קטן באמצע אגם יפהפה.

להזמנת כרטיסים לסיור המודרך

טיול הרפתקה מבוקרשט להרי הקרפטים

תיאספו בכיכר שארל דה גול (כניסת הרסטראו) בבוקרשט ותתחילו טיול מודרך ברומניה מחוץ לכביש הסלול בדרך לעמק פראחובה (Prahova Valley), האזור התיירותי הפופולרי ביותר של רומניה ויעד עיקרי לחובבי ענפי ספורט חורף. אחרי שתגיעו לרמת רכס בוצ׳ג׳ (Bucegi Mountains Plateau), תתחילו לסייר באזור יחד עם מדריכים הרומנים שישתפו אתכם עובדות מעניינות על ההיסטוריה, הגיאוגרפיה ועולם החי והצומח של האזור. אגם בולבוץ׳ (Bolboci Lake), הנקרא גם הים של בוצ׳ג׳, שוכן בגובה 1,438 מ׳ והנופים ממנו מאלפים. האטרקציה הבאה בתור היא אגם סקרופואסה (Scropoasa Lake) השוכן 1,197 מ׳ בעמק יאלומיטה (Ialomita Valley), שבו, שם תחוו את המים הצלולים כבדולח של ההרים.

הרפתקת השטח שלכם ממשיכה במקום הנקרא האמפיתיאטרון של טרנסילבניה, שם תכירו את המנהגים המקומיים, תגלו חוות חיות ותצפו בהכנת מאכלים ומשקאות המבוססים על מתכונים ידועים שהועברו מדור לדור. לאחר מכן, תגיעו לכפרי ההרים מאג׳ורה (Magura) ופסטרה (Pestera). כאן תצפו ברועי צאן שחיים בבידוד רוב ימות השנה ומסתמכים בעיקר אל כלבי אימון המגנים עליהם מפני מתקפות זאבים ודובים. בכל מקום במהלך הטיול, תידהמו מהנופים המשגעים של הרי פיאטרה קריולי (Piatra Craiului) והרי בוצ׳ג׳ (Bucegi Mountains). תחזרו לבוקרשט בערב. אם אתם מתכננים טיול ברומניה עם הילדים זוהי הרפתקה שלא תישכח לעולם.

להזמנת כרטיסים לטיול המאורגן לקרפטים

טיול מודרך ברומניה מבוקרשט – ארמון מוגושואיה ומנזר סנגוב

הימלטו מהרחובות הסואנים של בוקרשט לחצי יום כדי להכיר את הסביבה הכפרית השלווה המקיפה את העיר. תגלו שתי פנינים שאפילו המקומיים לא מכירים, הנמצאות ממש מחוץ לבוקרשט: ארמון מוגושואיה (Mogosoaia Palace) ומנזר סנגוב (Snagov Monastery).

אחרי איסוף בבוקרשט, תעזבו את העיר ותפנו ישירות לארמון מוגושואיה. המקום הזה שימש בעבר כמקום נופש לשליטי רומניה ונבנה בסגנון ברנקובנשי. המקום השלו והמפואר הזה יגרמו לכם להרגיש שחזרתם אחורה בזמן. לאחר מכן תסעו בנסיעה קצרה למנזר סנגוב שנחשב למקום משכבו האחרון של ולאד המשפד. המנזר עצמו שוכן על אי באמצע אגם סנגוב (Snagov Lake) ומציע נופים מהממים מעל האזור הסובב. עם כרטיסי כניסה ללא תור לאטרקציות חשובות ברומניה למשפחות, הסיור הזה הוא הדרך הטובה ביותר להכיר את האטרקציות הפחות מוכרות של רומניה הנמצאות מחוץ למסלול התיירים הרגיל.

להזמנת כרטיסים לסיור המודרך ברומניה

טיול מודרך בחוף הים השחור: מסע מרומניה לבולגריה

קבלו הצצה אל החיים הרוחניים של רומניה במנזר אנדרוס הקדוש (Saint Andrew Monastery) והתפעלו מהטירה של המלכה מריה בבלצ׳יק (Balchik) בולגריה. היום השני של הטיול מוקדש לסיור לאורך החוף השחור הבולגרי, עם ביקור בקליאקרה (Kaliacra), גולדן סאנדס (Golden Sands) ו-ורנה (Varna).

יום ראשון: יציאה מבוקרשט ב-8:00. ביקור בקלראסי (Calarasi), חציית הדנובה במעבורת למנזר , מנזר אנדרוס הקדוש (St Andrew Monastery), אדמקליסי (Adamclisi) ואנדרטת טרופיאון (Tropaeum Traiani). ארוחת צהריים באפורי (Eforie). המשך לורנה, וצ׳ה (Veche) ובלצ׳יק. הגעה למקום הלינה בבלצ׳יק.
יום שני: תעזבו ב-9:00. תבקרו בגן הבוטני של בלצ׳יק (Balchik Botanical Garden) ובמושב המלכותי של המלכה מריה של רומניה. תראו את קליאקרה ואת גולדן סאנדס. תיהנו מארוחת צהריים בוורנה. תמשיכו לרוסה (Ruse) לפני החזרה לבוקרשט.

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן ברומניה ובולגריה

סיור מבוקרשט – יום מלא בטראנספגרשאן

בבוקר תתחילו במסע להרי פגראש (Fagaras Mountains), מההרים היפים והגדולים ביותר ברומניה, המוכנים גם ׳האלפים הטרנסילבניים׳. העצירה הראשונה היא בעיירה קורטאה דה ארג׳ש (Curtea de Arges), למרגלות הרי פגראש, שם תבקרו באחד המנזרים המרשימים ביותר של רומניה. לאחר מכן, תעצרו למרגלות מצודת פוינארי (Poenari Citadel), ביצור שהתפרסם בזכות האגדה של דרקולה.

מכאן, תילקחו לכביש היפה ביותר ברומניה, שנבחר ע״י מגזין תיירות חשוב ל״כביש היפה ביותר בעולם״ – הטרנספגרשאן, שהוא גם הכביש השני בגובהו ברומניה. הכביש מגיע לגובה 2,034 בנקודה הגבוהה ביותר באגם בלאה (Balea Lake). כאן תהיה לכם שעה וחצי ליהנות מהיופי של המקום.

יש כאן שפע של אפשרויות למשפחות שמתכננות טיול ברומניה עם הילדים – רכיבה ברכבל בין אגם בלאה למפל בלאה, ארוחת צהריים באחד מבתי השאלה, פיקניק או הליכה רגלית. תגיעו חזרה לבוקרשט בסביבות שמונה בערב.

להזמנת כרטיסים לסיור המודרך ברומניה

סיור מודרך ברומניה מבוקרשט – ספינקס, בבלה ומערת ללומיטיי

בסיור הזה, תוכלו להתפעל מפלאי הטבע. הסיור מתחיל בבוקרשט ופונה לעבר עמק פראחובה (Prahova Valley) שממנו נהר פראחובה עושה את דרכו בין רכס בוצ׳ג׳ להרי באיו (Baiu Mountains) אל תוך הרי הקרפטים. נהר פראחובה מפריד את הקרפטים המזרחיים מהקרפטים הדרומיים. המעבר המחבר בין וולאכיה לטרנסילבניה חשוב ביותר מבחינה היסטורית.

בהגעה לעיר בושטני (Busteni), תבקרו קודם באחת המערות הפופולריות ביותר של רומניה – מערת Ialomitei Cave ומנזר פשטרה (Monastery Pestera) השוכנים בפארק הלאומי בוצ׳ג׳ (National Park of Bucegi). לאחר מכן תרכבו ברכבל במעלה ההר עד שתגיעו לרמת בוצ׳ג׳ (Bucegi Plateau) היפהפיה. כאן תוכלו להתבונן על ספינקס ובבלה החצובים בסלע. הדמויות ״נחצבו״ בצורה טבעית ע״י אימתני הטבע. בסיום היום יש הסעה חזרה לבוקרשט.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך ברומניה

ביילה טושנד: סיור מודרך בארץ הרי הגעש

באחד משני המכתשים של הר הגעש Csomád. האגם הוולקאני היחיד של מרכז אירופה, נוצר אגם אן הקדושה (Saint Anne Lake) המקסים. הוא נמצא 950 מטר מעל גובה פני הים והוא חלק משמורת הטבע Mohos. תיירים נמשכים לאזור בשל האגדות הקשורות בו, הנוף היפהפה, סגולות המרפא של המקום והעובדה שזהו מקום נהדר להתחבר לטבע ולנוח.

תוכלו לבחור לצאת לשיט על האגם, ובקיץ תוכלו לשחות בתוכו, כאשר הטמפרטורות מגיעות ל-24-25 מעלות צלזיוס. המקומיים מאמינים שאם מתרחצים במים, ״פיית האגם״ תשמור עליכם למשך שנה שלמה.

לאחר מכן, תצאו לסיור מודרך בביצת שמורת הטבע. זה המקום הטוב ביותר להתפעל מבעלי חיים שונים, זני צמחים נהדרים, צמחים טורפים, תותי ביצות, עצי אורן, תותי בר ורוזמרין ביצות מעידן הקרח. אחרי שתגלו את אטרקציות הטבע האלה, תמשיכו בנסיעה של 10 ק״מ לאתר בלבאניוס (Balvanyos Resort) המקסים. בשל התופעה הפוסט-וולקאנית שלו, האזור מלא במים מינרלים, הרי געש (moffets?) ובריכות שבהם אפשר למצוא מים המכילים ברזל, מלח מינרלי ואפילו מים מעט רדיואקטיביים שיש להם סגולות מרפא. תושבי האזור משתמשים במקורות הטבעיים האלה מאות שנים. תתחילו בטיפוס למערת הגופרית (Sulphurous Cave), שהיא moffet הפולט יותר מ-4,000 מ״ק גז.

בשביל היער תרדו לבריכת אפור (Apor bath), שם תמצאו מעיינות מים מינרליים עם הרכב כימי שאפשר למצוא רק באירופה. לאחר ארוחת גורמה במלון 4 הכוכבים גראד הוטל בלבאניוס (Grand Hotel Balvanyos) תבקרו בבריכת Csiszár המפתיעה. כאן תמצאו מי ג׳קוזי טבעיים שבהם ניתן להשרות את הרגליים. זהו איננו אתר מוכר מאוד לתיירים ברומניה אך הוא בהחלט מומלץ למשפחות שמגיעות אל רומניה עם ילדים.

להזמנת כרטיסים לטיול

טיול מבראשוב בפארק הלאומי פיאטרה קריולי

תיאספו בבראשוב ע״י מדריך דובר אנגלית ותיסעו להרים הקרפטים ליום. תבקרו בפארק הלאומי פיאטרה קריולי בסיור אינטימי בקבוצה קטנה שמבטיח שתפיקו את מירב ההנאה מהטרק שלכם. בחרו אחד משני מסלולים באורך 5-6 שעות דרך כרי הדשא האלפים והיערות מלאי הניחוח וכפרים שנראו כאילו הזמן לא נגע בהם. תראו את קניון זרנסטי (Zarnesti Gorge) החלול ולכו לאורך הרכס הראשי בנחשב לאחד האתרים היפים ביותר של הקרפטים.

תלמדו על התעשיות הכפריות המקומיות של הכנת גבינות ומרעה צאן, ותיהנו מאוכל רומני דשן בבקתת הרים או בכפר מקומי. בטיול זה – המומלץ למשפחות המגיעות אל רומניה עם ילדים גדולים מספיק להליכה רצינית ברגל – תראו צד של רומניה שבקושי השתנה עם השנים.

להזמנת כרטיסים לטיול

מבראשוב – סיור צפייה בדובים חומים בקבוצה קטנה

לאחר איסוף בנקודת המפגש במרכז בראשוב, תסעו היישר ליער הטרנסילבני להרפתקת הצפייה בדוב החום. הדוב החום הוא בין אוכלי הבשר הגדולים ביותר בעולם ומשקלו יכול להגיע ל-340 ק״ג. כ-5,500 דובים שחיים באזור הקרפטים של רומניה.

בהגעה ליער, המדריך, שומר יערות מנוסה, ייקח אתכם לסיור של 20 דקות למקום הצפייה שממנו תוכלו לצפות בדובים. בנוסף לדובים, תוכלו לראות חיות בר אחרות שטיפוסיות לאזור – מחזירי בר ועד איילים וחתולי בר. לאורך הטיול, המדריך יספר לכם מידע מרתק על חיי הבר של האזור והמערכת האקולוגית. לאחר מכן, תחזרו לנקודת המפגש בבראשוב. אם אתם מתכננים טיול משפחתי לרומניה – תצפית דובים יכולה להיות חוויה מיוחדת ללא ספק.

להזמנת כרטיסים לטיול

טיול מודרך מבראשוב – סיור טירות והאזור הסובב

הסיור יתחיל בתשע בבוקר בנקודת המפגש במרכז בראשוב. משם תסעו בנוחות למבצר ״האיכרים״ רשנוב (Peasants Citadel), מצודה מימי הביניים שנבנתה בזמן שהאבירים הטבטונים שלטו במחוז בראשוב. תיהנו מביקור בסביבת המבצר ובנקודת התצפית וגלו את ההיסטוריה והסיפורים השזורים באזור, עם עצירה לצפייה בנופים של רמת בראשוב (Brasov Plateau) וההרים הסובבים.

המסע ימשיך לעבר טירת בראן (Bran Castle) שבנייתה הושלמה בשנת 1388. הטירה נבנתה על צוק תלול בין מאגורה (Măgura) ו- Dealul Cetăţii, עם נוף נפלא של הגבעות הקרובות. תלמדו על הטירה המפורסמת ובעיקר על האגדה של הרוזן דרקולה. אם אתם מגיעים אל רומניה עם ילדים קטנים, אל חשש – המקום איננו מפחיד.

משם, תמשיכו לסינאיה (Sinaia), מושב הקיץ הקודם של משפחת המלוכה הרומנית. הנסיעה בת השעה מציעה נופים נהדרים של הטבע ועולם החי הסובב. לאחר מכן תבקרו בטירת פלש הנחשבת לאחת הטירות היפות ביותר באירופה. תבקרו ביצירת מופת ארכיטקטונית, תגלו את הסלונים היפים שלה ותלמדו על המורשת שלה. בדרך הביתה, תראו את האלפים של טרנסילבניה, את הר בוצ׳ג׳ (Bucegi Mountains) ואת עיירות הנופש בוסטני (Busteni) ופרדיל (Predeal).

להזמנת כרטיסים לאטרקציה

טיול אטרקציות בבראשוב ונשנושים – חצי יום עם מדריך מקומי

הסיור שלכם בבראשוב מתחיל בעצירה בפיאטה ספאטולוי (Piata Sfatului), כיכר מרכזית יפה, שבה יציעו לכם את אוכל הרחוב הרומני הטעים והפופולרי covrig, שדומה ל׳סימיט׳ הטורקי ונראה כמו בייגלה. לפני מאתיים שנה, העיר ישבה בדיוק בגבול שבין האימפריה האוסטרו-הונגרית והאימפריה העות׳מנית, ואפשר לראות את זה בתרבות שלה. לאחר טיול במורד מדרחוב טמפה (Tampa Promenade), תעצרו במזרקה ותשתו מים שמגיעים ישירות מהר טמפה (Tampa Mountain). לאחר סקירה של בראשוב מלמעלה, הגיע הזמן לצלול אל תוך כמה מהאוצרות הסודיים. בקרו בבסטיון האורגים (Bastionul Țesătorilor), בכנסיית ניקולה הקדוש (St. Nicholas Church), שבה נמצא ׳בית הקברות׳ התלוי, אשליה אופטית, ובשער קטרינה (Ecaterina Gate) שנראה כאילו הוא לקוח מסיפורי אגדות.

תמשיכו מעבר לחומות העיר ותגלו קטקומבות סודיות, אמנות רחוב, אזורי פארק מהממים ואת המגדלים המפורסמים של ברשוב, השחור והלבן. המגדלים נבנו כדי להגן על העיר מפני המונגולים, ויותר מאוחר הסקסונים, והיו להם שימושים משונים רבים במהלך השנים, כולל כאזור הסגר בזמן המגיפה, כמועדון לילה והיום כמתחם ירידים. תחזרו לכיכר המרכזית, תבקרו במוזיאון ובחנות הספרים והמזכרות לפני שתגיעו לאתר המפורסם ביותר של העיר, הכנסייה השחורה (Black Church). זוהי הכנסייה הגותית הגדולה ביותר במזרח אירופה והחזות הפנימית שלה די נוקשה, אבל יש בה אוסף מאוד גדול וצבעוני של שטיחים טורקים, שמחייה את החזות.

תסיימו את ההקדמה שלכם לבראשוב ולתרבות הטרנסילבנית עם ארוחה דשנה בת 3 מנות, העשויה ממרכיבים עונתיים מקומיים איכותיים. באביב ובקיץ צפו לכרוב ממולא בבשר ותבלינים, zacuscă (ממרח ירקות אפויים) וסלטים טריים. בסתיו ובחורף מגישים מרקים חמים, גולאש וכמויות גדולות של לחם תפוחי אדמה טעים. אחרי הארוחה, אל תשכחו לבקש מהמדריך טיפים על מקומות נוספים שכדאי לבקר בהם.

להזמנת כרטיסים לטיול המודרך

אלבה- יוליה: סיור לאור נרות בשעת דמדומים

לאחר שתיפגשו עם המדריך מול פסל יאנוש דה הוניאדי (Iancu de Hunedoara) בעיר ההיסטורית אלבה- יוליה, המסע אל תוך העבר מתחיל. תעברו דרך השער השלישי (Third Gate) ועולם חדש ייפתח בפניכם. עד מהרה תמשיכו לקתדרלה הקתולית (Catholic Cathedral), הנחשבת לכנסייה הפועלת הישנה ביותר ברומניה. הארמון האפיסקופלי (The Episcopal Palace) וארמון הנסיכים (Princes's Palace) שלידו ישלימו את האווירה. בהליכה לכיוון השער השלישי, תראו את הפסל המפואר של מיכאי האמיץ, שהיה הראשון שהשלים את איחודם של מחוזות טרנסילבניה, וולאכיה ומולדביה.

לבסוף, תבקרו ב-Monetariei Wall ובאנדרטאות Losenau ו- Custozza שיוסיפו טעם רנסאנסי למקום שכבר עוצר נשימה. הערב יסתיים במנזר ובכנסיית הישועים (Monastery and the Church of the Jesuits) ובאחת הקתדרלות האורתודוקסיות החשובות ביותר, קתדרלת ההכתרה (Cathedral of Coronation).

להזמנת כרטיסים לטיול

סינאיה: סיור מודרך בטירת פליסור

אחרי שתפגשו את המדריך בעיר הנופש סינאיה, המסע אל תוך עולמה של המלכה מארי יתחיל. תתחילו בטירת פליסור השוכנת 200 מ׳ מאחורי ״אחותה הגדולה והמפורסמת יותר״ טירת פלש. זו הייתה משאלתו של המלך קרול הראשון שהמלך והמלכה העתידיים של רומניה פרדיננד ומארי יהיו קרובים אליו כדי שיוכל להכשיר אותם לקחת פיקוד על המדינה. אחרי שתיכנסו לטירה, אולם ענקי ייפתח מול עיניכם. אולם הכבוד (Honor Hall) מקושט כולו בעץ אלון שיזכיר לכם את הסגנון של תחילת המאה העשרים בצורה מיוחדת מאוד. באותו זמן תוכלו להתפעל ממשרדו של המלך פרדיננד המעוצב בסגנון ניאו-רנסאנסי גרמני.

הקומה השנייה מלאה בחדרים שבהם חיו המלכה מארי וילדיה: הנסיך ניקולאה (הכבשה השחורה של המשפחה), הנסיך קארול (שנהייה מלך רומניה לאחר מותו של פרדיננד), הנסיכה מריוארה והנסיכה אליזבטה. הקומה השלישית היא זו שהכי קורצת לתיירים. כאן תוכלו להתפעל מהחדר הזהוב (Golden Room), המקום שבו המלכה נחה על משכבה באוקטובר 1938. היום אפשר לראות את ארון הקבורה הזהוב המסיבי שבתוכה נמצא הלב הפיזי של המלכה.

להזמנת כרטיסים לטיול מודרך בטירת פליסור

טראק ברומניה – מבראשוב לקניון שבעת הסולמות

תיהנו מטרק ברומניה לקניון שבעת הסולמות המפורסם בסולמות ומפלי המים שלו. תיאספו בבית המלון ותיסעו במשך 15 דקות לנקודת המוצא. משם, תיהנו מטרק קל בן שעה וחצי דרך היער למרגלות הר פיאטרה מארה (Piatra Mare Mountain). תעברו ביער אידילי ותמשיכו לאורך המסלול עד שתגיעו לכניסה לקניון שבעת הסולמות.

אחרי תדריך קצר, תתחילו בטיפוס דרך סולמות המתכת והגשרים – שימו לב, מסלול זה מתאים רק למשפחות שמגיעות אל רומניה עם ילדים גדולים מספיק (בגילאי חטיבה עליונה). לאחר הליכה קצת יותר מאתגרת בת רבע שעה דרך הקניון, תגיעו ליציאה. תחזרו לנקודת הבסיס דרך היער ויורידו אתכם חזרה במלון בשעות אחר הצהריים.

להזמנת כרטיסים לטראק 

רומניה עם ילדים – יעדים מומלצים

בדרך כלל כאשר מגיעים אל רומניה עם ילדים מומלץ לוותר על בוקרשט. רבים אוהבים את בוקרשט התוססת, לא מעט בשל חיי הלילה, אך הם בדרך כלל פחות רלוונטיים כאשר מתכננים טיול אל רומניה עם ילדים. המרכז ההיסטורי של בוקרשט נהרס בתקופת צ'אושסקו, היא סובלת מאוד מזיהום אוויר ובקיץ מחום. לדעת רבים, זוהי אחת מערי הבירה הפחות יפות באירופה, ובכל מקרה רוב הילדים לא ימצאו בה עניין מיוחד, יחסית למראות המיוחדים של רומניה שנמצאים מחוץ לבוקרשט.

היעד המומלץ לטיול משפחות ברומניה עם ילדים הוא אטרקציית המים הגדולה של רומניה, דלתת הדנובה. זהו מחוז גדול, לחופי הים השחור, המוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. יש בו שפע של בעלי חיים וטבע פראי בין חוף הים לדלתת הנהר, עם כפרי דייגים רבים, מבודדים וציוריים.

השירותים התיירותיים באיזור דלתת הדנובה ברומניה לא מאוד מפותחים ולפעמים קצת קשה למצוא כאן מלונות למשפחות שעומדים בסטנדרטים מפנקים שבד"כ מדמיינים כאשר חושבים על טיולי משפחות לחו"ל בכלל או על רומניה עם ילדים בפרט. אבל הסביבה מאוד מיוחדת והנופים בהחלט שווים את זה.

עוד איזור מומלץ עבור טיולי משפחות ברומניה או טיול באירופה העובר דרך רומניה עם ילדים הוא טרנסילבניה, הידועה כ"ארץ הערפדים" וביתו של דרקולה, ומעוררת את דימיונם של ילדים ומתבגרים רבים. אם אתם מתכננים להגיע אל רומניה עם ילדים קטנים אולי כדאי לנהל איתם לפני כן שיחה על ערפדים ולהסביר שהם אינם קיימים במציאות.

בלי שום קשר לערפדים, טרנסילבניה יפהפיה ומזכירה מדינה במערב אירופה, עם נוף שמשלב טירות מרשימות ואחוזות, כפרים פסטורליים וערים היסטוריות כמו סיגישוארה (Sighisoara), ברשוב, קלוז' (Cluj) וסיביו, שהמרכזים ההיסטורים שלהן נשארו די שלמים יחסית. אם אתם מגיעים אל רומניה עם ילדים גדולים יותר או מתבגרים ומעוניינים להתמקד יותר בכל מה שקשור למיתוס של דרקולה ולהיסטוריה המציאותית שמאחוריו, אל תפספסו את טירת בראן (Bran Castle) ליד בראשוב, היא המפתח לפיצוח המיתוס של טרנסילבניה ודרקולה.

בצפון טרנסילבניה, במחוז מרמורש (Marmures) יש כנסיות הנחשבות למפוארות ביותר ברומניה, עם ציורי קיר (פרסקאות) שבאופן בלתי שיגרתי צוירו מבחוץ כדי שאיכרי האזור וכל העוברים והשבים יוכלו לצפות בהם.

שופינג ברומניה

המטבע הרומני

המטבע הרומני הוא הלאו (LEU), שמתרגם מילולית למילה "אריה" (LION) ברומנית. כיום לאו רומני שווה כ- 85 אגורות של השקל הישראלי. הלאו מחולק למאה באני (BANI), או BAN ביחיד. ב-1 ביולי, 2005 הלאו (הקוד של הלאו הוא RON) החליף את הלאו הישן (ROL) בשיעור של 10000 לאי ישן לכל 1 לאו חדש. החל מתחילת 2007, שטרות ה-ROL והמטבעות הישנים אינם מונפקים יותר, אבל אפשר להמיר אותם בבנק הארצי ובכל סניפיו.

מטבעות מונפקות בערך של 1 (זהב), 5 (נחושת), 10 (כסף), ו-50 (זהב) באני, אבל מטבעות של 1 באן נדירות. שטרות מתחלקים באופן הבא: 1 (ירוק), 5 (סגול), 10 (אדום), 50 (צהוב), 100 (כחול), 200 (חום), ו-500 (כחול וסגול) לאי, ועשויים מפלסטיק פולימר, ולמעט השטר של 200 לאי, הם באותו גודל כמו שטר היורו. שטרות של 200 ושל 500 אינם נפוצים כ"כ.

רומניה היא מדינה זולה יחסית לפי הסטנדרטים של אירופה. בד"כ ניתן לקנות יותר ברומניה עם סכום מסויים מאשר במערב אירופה או בצפון אמריקה, בעיקר מוצרים מקומיים. עם זאת, שימו לב שלמרות שאתם יכולים לצפות למחירים יחסית נמוכים במזון ובתחבורה, ברומניה, רכישה של מוצרים מיובאים, כגון בושם מצרפת או מחשב יפני הם יקרים בדיוק כמו במקומות אחרים באיחוד האירופאי. מציאות מעולות לשופינג ברומניה כוללות בד"כ אביזרי לבוש וחליפות צמר המיוצרות ברומניה, חולצות, גרבי כותנה, בקבוקי יין לבן ואדום, שוקולד, סלמי, מבחר גדול של גבינות מקומיות, ג'קטים מעור, או מעילי פרווה יקרים. כמובן שכאשר מדובר על רומניה עם ילדים כדאי לנצל את ההזדמנות כדי לקנות לילדים נעליים ובגדים במחירים מעולים.

כאשר אתם ממירים מט"ח ברומניה כדאי מאוד לעשות זאת במשרדי המרה (צ'יינג') או במסופים אוטומטיים (אשר מתחברים לרוב חשבונות הבנק הזרים). הימנעו לחלוטין מלסחור בשוק השחור עם זרים: במקרה הטוב ביותר, תשיגו כמה אחוזים מעבר למקובל, אבל זה קורה רק לעתים נדירות. רוב סוחרי השוק השחור הם בעצם נוכלים מסוג זה או אחר, שיתנו לכם ערימת שטרות חסרות ערך של זלוטי פולני או שישוחחו איתכם עד ששותפיהם יגיעו ויעמידו פנים שהם שוטרים הדורשים מכם להעביר לידיהם את הארנק והניירות שלכם. (משחק ההונאה הזה מוכר בשם maradonist).

החלפת כסף ברחוב היא גם לא חוקית ובמקרה הגרוע ביותר, תבלו לילה בכלא. כמו כן, לא מומלץ להחליף כסף בשדה התעופה  משום ששם נוטים לגבות עמלה גבוהה ונותנים שיעורי המרה לא טובים. עדיף להשתמש בכרטיס אשראי ובמסופים אוטומטיים לצרכים מיידיים כמו מונית או אוטובוס משדה התעופה למלון, ולהחליף את כספכם בזמן שאתם שוהים בעיר.

מומלץ לערוך השוואה כדי לקבל את שיעור ההמרה הטוב ביותר. חלק מהנקודות הבולטות לעין (כגון בשדה התעופה) ינסו לנצל את הידע המצומצם של התייר הממוצע כשהם מציעים לכם את שער החליפין, ולא מומלץ להשתמש במשרדי ההחלפה בשדה התעופה, מאחר ששער החליפין יכול להיות די לא מציאותי. לפני שאתם עוזבים לרומניה, בידקו באינטרנט שיעורי המרה עדכניים של הלאו הרומני לדולר וליורו כדי לקבל הערכה גסה של שערי החליפין שיש לצפות להם. משרדים להחלפת מט"ח לא אמורים לפרסם הבדלים הגדולים מ-2-3 אחוזים משער ההמרה הרישמי.

כמו כן, כשאתם בוחרים את משרד המט"ח, ודאו שיש בו שלט שכתוב בו COMMISSION 0%. משרדי החלפת מט"ח ברומניה בד"כ לא גובים עמלה נוספת מלבד הבדלי שערי החליפין, והם נדרשים ע"פ חוק להציב שלט גדול המציין את העמלה שלהם, כך שאם אינכם רואים שלט כזה הם כנראה גובים תשלום נוסף, ועדיף להמשיך. עם הטיפ הזה תוכלו לחסוך לעצמכם עד 10% בהמרת מט"ח ברומניה, כך שלא מומלץ להתעלם ממנו. החלפת מט"ח בבנק היא גם רעיון טוב.

מחירים ברומניה

רומניה איננה יעד זול מאוד. האינפלציה היכתה ברומניה קשות במקומות רבים וחלק מהמחירים גבוהים כמו או לפעמים אפילו יותר מהמחירים במערב אירופה, אבל זה תקף בד"כ רק למוצרי יוקרה, לינה, גאדג'טים ומוצרי חשמל, ובמידה מסויימת למסעדות. עם זאת, האוכל בחנויות והתחבורה עדיין זולים יחסית (אבל יותר יקרים מאשר במדינות אחרות במזרח אירופה), וגם שופינג באופן כללי, בעיקר בשווקים ומחוץ לבירה בוקרשט.

בוקרשט, כמו במקרה של ערי בירה רבות בעולם, יקרה יותר מהממוצע ברומניה, בעיקר במרכז העיר. בשנים האחרונות, בוקרשט הפכה יותר ויותר יקרה, וצפוי שתישאר כך במשך השנים הקרובות. עם זאת, עבור מטיילים שרגילים למחירים במערב אירופה, המחירים נראים מאוד זולים ברומניה, בעיקר מבחינת התחבורה, המסעדות, האוכל והמשקאות.

אוכל ברומניה

המטבח הרומני בעל ייחוד משלו, אבל בעל ניחוח מוכר להרבה אנשים. זהו שילוב של טעמים מזרחיים, אוסטרים וצרפתים,עם כמה אלמנטים ייחודיים. המנות המקומיות הן הסרמלה (כרוב ממולא), ממליגה (פולנטה), בולז (פולנטה צלויה במילוי של שתי גבינות לפחות, בייקון ושמנת חמוצה), פריפטורה (סטייק), salata boef (סלט ירקות מבושלים קצוצים ובשר עם שכבת מיונז מעל ושכבת עגבניות ופטרוזיליה), זקוסקה (מטבל עשיר וטעים מאוד שדומה לסלסה ומיוצר בסתיו) וכן טוקנה (סוג של נזיד), טוצ'יטורה (מבחר בשרים מטוגנים ונקניקיות מסורתיות ברוטב מיוחד, מוגשים עם פולנטה וביצים מטוגנות), mici (קבב רומני שצולים בברביקיו).

מנות אחרות מהמטבח הרומני כוללות לחמניית המבורגר עם פרוסת נקניק חזיר, פרוסת גבינה ושכבה של צ'יפס, צ'ורבה דה בורטה (ciorba de burta) – מרק קיבה חמוץ), צ'ורבה טרנסקה (מרק אדום חמוץ דומה לבורשט, עם סובין מותסס במקום סלק והמון ירקות), Dobrogean או סלטים בולגריים (בצל, חסה, עגבניות, גבינה, רוטב לבן ובשר חזיר ham), סלט בצל – בצל קצוץ מוגש בצלחת, סלט עגבניות – עגבניות קצוצות עם גבינה, עור חזיר – מורתח ולפעמים בקדירה, ו-drob (בשר האגיס) – תבשיל קדירה עשוי עם כבש או כבד וכליות pork. מנות רומניות מקומיות כוללות לשון פרה, מוח כבש (בחג הפסחא), קוויאר, כבד עוף וחזיר, עגבניות ירוקות מוחמצות ואבטיח מוחמץ.

מנות אחרונות מסורתיות ברומניה כוללת את ה-pasca (פאי שוקולד או גבינה שמכינים רק לאחר חג הפסחא), sartale (מקלות מלוחים), pandispan (מילולית: לחם ספרדי, עוגה במילוי דובדבנים חמוצים), ו-cozonac (עוגה מיוחדת שנאפית לכבוד חג המולד או חג הפסחא). לחם (ללא חמאה) מגיע עם כל ארוחה כמעט, ושמיר מאוד נפוץ כתבלין. שום נמצא בכל מקום, הן בצורתו המקורית והן ברטבים שונים (מוז'דיי הוא הרוטב המסורתי שעשוי משום, שמן זית ותבלינים), וגם בצל נמצא בשימוש רחב.

באופן כללי, תמצאו ברומניה אוכל רחוב טוב, כולל קובריג'י (בייגלה חם), לנגוסי (מאפה חם ממולא גבינה), gogoşi (בצק דמוי סופגניה זרוי בסוכר, mici (הקבב הרומני), ומאפים מצויינים (רבים מהם עם שמות כמו merdenele, dobrogene, poale-n brau, ardelenesti), פנקייק דק ממולא בהכל החל משוקולד ועד ריבה, בננות וגלידה. מאוד פופולריים הם הקבב והשאוורמה (şaorma) המוגשים בחנויות קטנות רבות.

רוב המסעדות ברומניה, בייחוד אלה המצויות באזורים יותר מחוזיים, מגישים רק מאכלים רומניים, על אף שהוא דומה לאוכל המערב אירופאי. מהבחינה הזאת, טיול אל רומניה עם ילדים הבררנים באוכל ולא רגילים לאוכל הרומני, עלול להיות בעייתי. אך בעיקר בבוקרשט, יש מגוון רחב של מאכלים בינלאומיים, בעיקר ים תיכוני, סיני או צרפתי. יש גם די הרבה רשתות מזון מהיר בינלאומיות. האמת המעניינת לגבי אלו היא שהן הרבה יותר זולות מהמסעדות, עם איכות מזון בסטנדרטים בינלאומיים, אבל פחות אותנטיות מהאוכל המוגש במסעדות הרומניות. כך שכדאי לאכול במסעדות הרומניות אם הילדים שלכם יסתדרו. הן מציעות  חוייה הרבה יותר אותנטית ואיכות טובה יותר במחירים שאינם הרבה יותר גבוהים.

מטיילים צמחוניים וטבעונים יצליחו להסתדר ברומניה אם יבקשו לקבל manacare de post (אוכל שמתאים לצום דתי). בגלל שרוב הרומנים הם נוצרים אורתודוקסים, הצום כולל הימנעות ממוצרים שמקורם בבעלי חיים (בשר, מוצרי חלב וביצים). על אף שתקופת ה"תענית" (LENT) חלה רק בתקופה קצרה של השנה, תוכלו למצוא את המזון שהרומנים אוכלים בתקופה זו שהוא למעשה הגירסה הרומנית לאוכל טבעוני כמתאים לטבעונים וצמחונים וזמין לכל אורך השנה. אבל כדאי לדעת שרוב הרומנים אינם רגילים לצמחונות או טבעונות. אבל בגלל שרבים מהם צמים גם מחוץ לתקופת ה"תענית", בימי רביעי ובימי שישי, כחלק מהמסורת הדתית שלהם, מזון ה manacare de post נמצא בהישג יד לאורך השנה כולה, ולכן רומניה היא מדינה נוחה יחסית למטיילים הטבעונים והצמחונים

כנסיות ברומניה

רומניה היא אחת המדינות הנוצריות הדתיות ביותר באירופה, והכנסייה האורתודוכסית מאוד דומיננטית בה. חלק מהכנסיות והמנזרים ברומניה הם אתרי חובה לטיול ברומניה עם ילדים בשל יופיים וההיסטוריה הטמונה בהם, בעיקר המנזרים הצבועים בדרום בוקובינה אבל יש מיגוון גדול של כנסיות ומנזרים מרשימים גם בשאר חלקי רומניה, וטיול ברומניה הוא גם הזדמנות מצויינת לראות את המיסה האורתודוכסית המעניינת. כמובן שכאשר מדובר על תיכנון טיול אל רומניה עם ילדים צריך לקחת בחשבון את גיל הילדים ולהימנע מכך שירעישו ויפריעו לתפילה.

הקהל המגיע לכנסייה בד"כ עומד בזמן המיסה, ואפשר בהחלט להגיע רק לחלק מהמיסה כדי להתנסות בחוויה. כל מה שצריך לעשות הוא להגיע לכל כנסייה שהיא בבוקר יום ראשון, לעמוד בשקט מאחור ולצפות. יש להתלבש באופן הולם. שימו לב שעל אף שהמיסה פתוחה לכל והכניסה למבקרים בהחלט מתקבלת בברכה, טקס לחם הקודש שמור רק לנוצרים האורתודוכסים. בד"כ, הכומר יבקש לדעת אם עברתם טבילה אורתודוכסית לפני שאתם מנסים להשתתף בקידוש "לחם הקודש" (Eucharist).

הטקס כולל הקראת קטעי תנ"ך, תפילות וטקסים אחרים המלווים בנאום קצר המסביר את הטקסט. לא צפוי שתבינו הרבה, אבל לפעמים מעניין לשים לב לדרגות השונות של המעורבות של המתפללים השונים, המוגדרות ע"פ משך הזמן שהם נשארים לשמוע את המיסה, באיזו תדירות הם מצטלבים, או אפילו כורעים ברך. שירה מאורגנת של המתפללים איננה נפוצה אבל בדרך כלל יש שירה מאורגנת ע"י מקהלה, כאשר כל מבקר בכנסיה מצטרף על פי רצונו. שירת המקהלה יכולה להיות מאוד קוסמת, ואיכות המקהלה בד"כ משקפת את חשיבות הכנסיה.

למזבח יש בד"כ חלקים עם דלתות שנפתחות ונסגרות בהתאם לעונה הכנסייתית. שם תראו נרות למכירה שאותם מדליקה הכנסיה במגשים שונים עבור נשמות המתים או החיים. נסו לברר לגבי חגים מיוחדים וטקסים, אולי לגבי חלוקת המים הקדושים במשאיות בזמן טבילת ישו (Boboteaza) או לגבי המיסה של חצות בחג המולד או חג הפסחא (חג הפסחא של האורתודוקסים נחגג לפעמים בהבדל של שבוע מחג הפסחא המערבי). טקסי חתונה בדרך כלל מתקיימים בשבתות, והטקס מאוד ציורי ומעניין.

רומניה
דירוג הגולשים 3.93 (14 הצבעות)
Sending

תגובות 12

  • טיילנו 3 מבוגרים ו3 ילדים.
    מסלול הטיול:
    יום א – נחיתה בערב בבוקרשט והגעה בשתי מוניות למלון פארק אין.
    יום ב – איסוף בבוקר מהמלון ויוצאים לכיוון בראשוב דרך כביש הטרנספגראשן.
    עוצרים בדרך בקוארטה דה ארג'ס, אגם וידראדו והסכר ואגם בלאה. דרך מדהימה ביופיה אך
    ירד גשם זלעפות באותו יום וכשהגענו לאגם בלאה לא ראינו דבר מלבד ערפל כבד.. הייתה חויה נהדרת כל חילופי מזג האויר בנסיעה אחת. קינחנו בקריוטוש חם וטעים באגם בלאה.
    הגעה לוילה "קסה אולנדזה" בTimisu de jos.
    (5 דק נסיעה מבראשוב).
    יום ג – שמורת הדובים. טירת דרקולה בבראן והכפר מואצ'ו דה סוס.
    יום ד – פארק החבלים בבראשוב וסיור בעיר בראשוב שכלל את הכנסיה השחורה, וביהכנס. רכיבה על סוסים בפויאנה בראשוב.
    יום ה – צ'ק אאוט מהוילה. טירת פלש בסינאיה ועליה לרכבל. מכרות המלח סלאניק פרוחובה ולקינוח ה"טרמה" ..שלצערי היינו שם רק 3 וחצי שעות.
    הגעה למלון פארק אין בשעה מאוחרת ופרידה מהנהג המקסים שלנו.
    יום ו – רכיבה על אופניים בפארק הראסטרו ואחכ בילוי בקניון אפי.
    (רצינו את קניון פארק לייק אבל הנהגי מוניות החליטו בשבילנו שלא מתאים להם?..רחוק מידי לטעמם בעיר הפקוקה..)
    בערב קידוש בבית חב"ד שהיה מאוד מוצלח להפתעתי למרות הרשמים שמתקבלים כאן בקבוצה.
    בערב בעלי ואני יצאנו לעיר העתיקה.
    יום שבת – מוזיאון אנטיפה וקניות בג'מבו ודקאטלון..
    בערב הליכה רגלית לפארק צ'ישמיג'יו וארמון הפרלמנט.
    יום א – בילוי בבריכה במלון וטיסה חזרה לארץ.

  • סיכום טיול לרומניה. זהירות ארוך מאוד!
    טיול ראשון שלנו לחו"ל כמשפחה עם 3 ילדים : תאומים בני 10 וחצי וקטנה בת 5 וחצי.
    יום חמישי- 17.8.2017 טיסה בשעה 22:20 , יציאה מכרמיאל בשעה 16:00 בגלל שרכבת ישראל החליטה להשבית דווקא בחודש אוגוסט את הקו נהרייה נתב"ג, נאלצנו לקחת רכב לסוע 3 שעות בפקקים של יום חמישי אחה"צ ולחנות בחנייה לטווח ארוך.
    כמעט 3 שעות לקח כל התהליך בנתב"ג, צ'ק אין לטיסה, ביקורת דרכונים, בטחון, איסוף פספורט קארד. לא נותר זמן בדיוטי פרי ( לא נורא..) -הגעה באחת וחצי בלילה לבוקרשט אוטופני !
    החלפת סים בטלפון ( ליד חנות הפרחים בשדה פתוחה 24 שעות) 55 ליי לחבילה של אורנג' עם גלישה של 8 ג'יגה ( הספיק לכל הטיול ועוד נשאר) וכמות כלשהיא של שיחות לא זוכרת לא השתמשתי.. השכרת רכב אופל אינסגניה אוטומטי דרך sixt שהיו מאוד אדיבים, רציתי לשדרג מראש לגדול יותר אבל נזכרתי מאוחר וכבר לא היה. בבגאז' נכנסו בלחץ ולאחר הנדוס 2 מזוודות גדולות, 1 בינונית ו 4 טרולי קטנות. רכב מנוע דיזל ככה שקבלנו טנק מלא שהספיק לכל הטיול , תדלקנו רק פעם אחת בעלות 270 ליי ממש לפני החזרה כי היינו צריכים להחזיר טנק מלא כפי שקבלנו. הגענו מותשים ב 4 לפנות בוקר למלון רין rin airport , מלון מצוין נעים ונקי , מגבות חלוקים נעלי בית סבונים שמפו בבקבוקונים וגם תחליב רחצה מפנק בדיספנסר ולא בשקיות או הסבון הנוקשה המייבש המגעיל. ארוחת בוקר מגוונת וטעימה בחדר אוכל מקושט ונעים. במלון גם פארק מים שלא הספקנו להנות ממנו
    לא ממליצה לטוס בשעה כזו כשמגיעים באמצע הלילה , מאוד קשה ומעייף הורס את כל היום למחרת. יצא שהיינו 12 שעות בדרכים יצאנו בארבע אחה"צ מכרמיאל והגענו בארבע לפנות בוקר למלון.
    יום שישי-קמנו אחרי לילה קצר מאוד ליום חדש ויצאנו לכיוון סינאיה.
    בדרך עצרנו וקנינו בשיא ההתלהבות כל מיני פירות יער ב 25 ליי ( 2 קופסאות גדולות של כל מיני, שלא היו ממש טעימים ואכלנו מהם מעט אחר כך סתם נשארו במקרר במלון עד שזרקנו. אחר כך באזור הארמון היו כל כך הרבה מוכרים ומוכרות של סלסלות קטנות שמספיקות בהחלט ב 5 ליי , אז תתאפקו ואל תקנו בדרך. לפני העלייה לארמון יש בית קפה מצוין, תיירותי אמנם ולכן לא הכי זול אבל טעים, אכלנו פיצה ועוגות מעולות, מלצריות נחמדות שיודעות גם קצת עברית.
    חנינו ממש סמוך היה לנו מזל . הארמון מהמם גם מבחוץ וגם מבפנים. התור היה סביר הגענו בשעות הצהריים המאוחרות, לקחנו סיור בפנים שהתחיל מהמם ומרשים ובסוף היה כבר מתיש התחלנו להשתעמם והתעייפנו ממש.
    לרכבל כבר לא הספקנו. המשכנו צפונה למלון הבא בפויאנה בראשוב.
    הגענו למלון בוטיק של 20 חדרים כריס אלפין. עובדי המלון מאוד חמודים ומאוד משתדלים. המלון נקי ארוחת בוקר סבירה. המלון קצת מיושן לטעמי, מאוד לא נגיש למזוודות, עגלות, נכים, מלא מדרגות בכניסה עד הקבלה, אחרי הקבלה עוד מדרגות עד למעלית, והמעלית מגיעה רק לקומה 4 והיינו בקומה 5 (רק שם היו 2 חדרים סמוכים של 2 ו3 לנו ולילדים) אז עוד קומה במדרגות לעלות עם המזוודות.
    אכלנו ארוחת ערב בהמלצת פקידת הקבלה מהמלון במסעדה בשם מיסטיק הסמוכה למלון, לא ממליצה בכלל! שם נתקלנו לראשונה באיטיות השירות במסעדות ברומניה. לאחר המתנה של שעה שתוך כדי מתבטלת ההזמנה של השניצלים כי לא נשאר חזה עוף ושל המרק כי נגמר ופטריות שפתאום אין, קבלנו צ'יפס שרוף , אורז קר, ירקות צלויים לא מבושלים מספיק (חציל לא מבושל וחתוך עבה אחד הדברים הנוראים) עם רוטב מתוק מזעזע. השארנו שם 170 ליי לא יודעת על מה כי קבלנו חתיכת חזה עוף אחת שנשארה שהיתה יבשה כמו סוליה. נקודת האור היחידה זה המלצרית האומללה היחידה במקום שעושה הכל ומתרוצצת ללא הפסקה שכל כך ריחמתי עליה ונתתי לה אחרי טיפ נדיב כי היא באמת היתה מותק.
    היינו שם 5 לילות והתחלנו סוג של טיול כוכב.
    שבת- נסענו לטיול בעיר בראשוב. התחלנו עם הרכבל בהר טמפה, תור סביר לשבת בבוקר, עלינו לשלט בראשוב ולתצפית, מאוד יפה ומרשים. לבוא בנעליים נוחות להליכה כיוון שהמסלול הקצר מנקודת הירידה מהרכבל עד לשלט ולתצפית זה הליכה בטבע במסלול מלא אבנים די מחליקות. בירידה או בעלייה לרכבל לא לוותר על התירס חם שמוכרת אישה נחמדה בדוכן הפופקורן מיד אחרי השירותים לפני המדרגות. אכלתי מאותו יום כל יום תירס במקומות אחרים וזה היה הכי טעים ומוצלח. המשכנו רגלית לכיוון בית הכנסת (סגור בשבת ראינו מבחוץ) , הכנסיה השחורה (אין מה להיכנס פנימה משעמם חבל על הכסף מספיק לראות מבחוץ) והמדרחוב המקסים שוקק החיים, אכלנו שם ארוחה טעימה מאוד עם שרות סופר מהיר בקנה מידה של רומניה במסעדת פיצה רומא, וגלידה טעימה במסעדה אחרת.
    משם נסענו לאנדרטה של יצחק רבין שנמצאת בגן יפה בתוך פארק שעשועים של ילדים עם מתנפחים ,טרמפולינות, מתקני משחקים בתוך אזור השכונות הפחות מתויר. מצאנו באזור אחר כך צ'יינג' עם תעריף ממש טוב וסניף קטן של קארפור להצטיידות קטנה של מצרכים.
    ביום ראשון- נסענו לאזור אחר של בראשוב דרומית למתחם הקניות הגדול(עם קארפור הגדול , דקטלון ועוד..) הגענו בבוקר מוקדם לגן החיות של בראשוב , גן מאוד מרשים ומטופח, קפיטריה נחמדה בכניסה עם מחירים סבירים לכל מיני פינוקים, הילדים מאוד נהנו. מחיר כניסה מצחיק של 30 ליי לכל המשפחה. היינו בשעה מוקדמת והיה ריק , בצהריים שעזבנו התחיל להתמלא.
    משם נסענו 5 דקות לפארק החבלים אוונטורה. פה היתה האכזבה של הטיול מבחינתנו.
    אני יודעת שהמקום מאוד מומלץ יש עליו הייפ מטורף בכל מקום ואני בטוחה שמי שמתאימה לו פעילות מהסוג הזה בטח גם נהנה בטירוף. לנו היתה חוויה לא טובה. הבת הקטנה לא רצתה בכלל לעלות על כלום אז בעלי לקח אותה לסיבוב בפארק סביב האגם הסמוך ,שיט בסירת ברבור, רכבת קטנה ,מתנפחים .. דברים להעביר את הזמן.. אני הלכתי עם הגדולים לפארק החבלים. איך שהתחלנו את המסלול הקל ביותר (שהוא ממש לא קל!) מסלול צהוב 1 נפלתי ונחבלתי קשה בידיים. כל המתקן הסתבך והתלפפו החבלים סביב בולי העץ, היה לי קשה להשתחרר משם וכמובן שלא יכולתי להמשיך ואין החזר כספי! אפילו שניצלתי 5 דקות משלוש שעות. הילדים החליטו להמשיך אחרי התלבטות כשאני מלווה אותם מלמטה , הם די נהנו למרות שהיו בסטרס אחרי שאני נפלתי. אחרי כשעה גם הבן של נפל לאחר שהנעל שלו הסתבכה בשרשראות הברזל ונשאר תלוי כמה דקות עד שחילצו אותו ואחותו צורחת בהיסטריה ואני למטה, הילדים לא מבינים אנגלית והמדריך מסביר לו מה לעשות באנגלית ואני צריכה מלמטה לצעוק ולתרגם כשהם למעלה בעצים. לאחר מכן התאומים לא רצו בשום פנים ואופן להמשיך. לא הגיעו אפילו לאומגה אחת , היו בקושי שעה מתוך 3 , אין החזר כספי! 124 ליי ירדו לטמיון , בזבוז זמן וכסף ויצאנו חבולים. עבר שבוע והסימנים עוד לא עברו. טראומה. לכן שקלו היטב לפני החלטה ללכת לאטרקציה כזו האם זה מתאים למשפחה שלכם ולאופי הילדים ורק אם יש לכם ניסיון בזה.
    אחרי הלכתי עם הילדים לשיט בברבור באגם להירגע..
    אכלנו במקדונלדס הארוחה למשפחה הכי זולה כ 70 ליי ארוחה ל 5.
    יום שני- זה יום שמקומות רבים סגורים אז תכננו בהתאם. נסענו לרשנוב לדינו פארק, מהחנייה של הדינו פארק למעשה לוקחים רכבת שמחוברת לטרקטור (משלמים למטה בחנייה ליד דוכני המזכרות רק על ההסעה) הרכבת עולה למעלה ועוצרת גם בדינו פארק וגם במצודת רשנוב (לכל אחד משלמים כניסה בנפרד). התחלנו במצודה, מקום יפה נוף מהמם, הילדים התלהבו , מלא דוכני מזכרות. יש שם דוכן שאפשר להתחפש להצטלם וגם לעשות מגנט, מאוד נחמד. אחר כך ירדנו תחנה ברכבת לדינו פארק, מקום מקסים ומרשים גם מוזיאון סגור נחמד , סרט תשע מימדים בתשלום נוסף. לסרט אין כל קשר לדינוזארים אז אל תצפו. בחוץ יש גן משחקים מושקע ומרשים שהסתובב בו גם שחקן בתוך בובת דינוזאור שהלהיב את הילדים ומסלול הליכה ביער יפיפה בין המון בובות דינוזאורים מרשימות ומושקעות וגם בובה אחת שנעה ומשמיעה קולות, הר געש שניתן לטפס עליו הילדים התלהבו כי הוא גם מגיב בקולות ועשן. מאוד נהנינו.
    בדוכנים למטה בחניון יש בפינה מישהי שמוכרת מין סופגניה שטוחה גדולה שאפשר לאכול עם גבינה או שוקולד או אבקת סוכר ב5 ליי , ממש טעים.
    איך שנכנסנו לרכב התחיל גשם זלעפות אחרי בוקר שמשי ויפה. נסענו לפרדיזול אקווטיק בבראשוב שנפתח בימי שני בשעה 14:00. מקום מקסים, נקי, לוקרים לשמירת חפצים עם מפתח לקושרים ליד תאי הלבשה מרווחים, מסעדה עם אוכל טעים , מגלשות מים , בריכה עם מים חמים , סאונות, ג'קוזי, מקפצות מים והכל מקורה. זה לא טרמה אבל נחמד מאוד. מאוד נהנינו חבל שהיינו רק 3 שעות. ניתן לשכור מהם מגבות תמורת 10 ליי למגבת. העברנו שם זמן מהנה בזמן שבחוץ גשם זלעפות.. כיף!
    יום שלישי- נסענו אל זרנשטי לשמורת הדובים, בעזרת גוגל מפס ושילוט הגענו בדיוק למקום. הגענו 9:50 במטרה להשתתף בסיור של 10:15 חשבנו שנוכל להצטרף לסיור בעגלה בגלל הקטנה שמתקשה בהליכה אבל התברר שיש עגלה רק בסופי שבוע ובאמצע השבוע רק לקבוצות שהזמינו מראש. בסוף לא היה נורא בכלל והילדה הלכה בגבורה את כל המסלול. היה סיור מקסים, היה לנו מדריך חמוד מאוד וסבלני בשם ונלטין שעשה לנו סיור מורחב של שעה וחצי כי זה היה הסיור האחרון שלו באותו יום, האנגלית שלו היתה רהוטה וברורה הוא סיפר סיפורים מעניינים ומרגשים. חיכה לכולם, נתן זמן לתרגם לילדים, ראינו מלא דובים (חוץ מהגורים שטיפסו על העצים לכן היה קשה לראות אותם), אפילו לכלוב הזאבים הגענו ושמענו הסבר מעניין ואף ראינו אותם בעיקר את הזאבה שלא מתביישת מאנשים. תבואו עם נעלי הליכה נוחות לשביל אבנים.
    משם נסענו לבראן. התור לטירה היה סביר בהחלט אבל בעיניי הטירה הרבה יותר מרשימה מבחוץ. אין שום אזכור לדרקולה בטירה , הולכים מחדר לחדר בהתאם למכוונים/שומרים שבתוך הטירה שמבקרים את כמות האנשים בכל חדר. המון מדרגות לרדת ולעלות , מעייף ממש. משם הלכנו למוזיאון הכפר של בראן שנמצא ממש צמוד ליציאה מהטירה, אז כן יש כזה והוא קיים והוא יפיפה ועשינו בו תמונות מקסימות ועלה לנו למשפחה מחיר כניסה מצחיק של 12 ליי! השוק מחוץ לטירה מאוד יפה ומגוון , התירס חם מאכזב לעומת ההוא בבראשוב ליד הרכבל, המחירים בו גבוהים יותר עבור מזכרות לעומת דוכני מזכרות באזורי תיירות אחרים. הבית רדוף הרוחות שבשוק החליטו להגביל את גיל הכניסה
    ל 12 אז אם הילדים שלכם מתחת לזה לא יוכלו להכנס.
    משם נסענו לאכול בוילה בראן המומלצת או קלאב וילה בראן.
    חשוב מאוד ! כשהוייז מביא לשם זה לא ממש המסעדה יש לסוע עוד מסביב למעלה בעקבות השלט restoraunt , אנחנו חנינו למטה והיינו צריכים לטפס 7000 מדרגות למסעדה.
    בחוץ למקום מתקני שעשועים לילדים והיתה גם הופעה כנראה לילדים של אורחי המלון. אוכל טעים מאוד רומני אותנטי שם זכיתי לאכול ממליגה ופאפאנש (זו מנה זוגית) כמובן שלקח לאוכל המון זמן להגיע כרגיל. הארוחה הכי יקרה שאכלנו כמשפחה ברומניה 300 ליי (האמת הזמנו גם המון אוכל המנות גדולות ומשביעות לא צריך להזמין הרבה, יקר בקנה מידה של רומניה אבל לא יקר בקנה מידה של ישראל. גם בתוך המסעדה יש חדר משחקים מגניב לילדים עם מסך שגם מקרין סרטים בו הילדים המתינו עד שהגיע הקינוח (פנקייק שבסוף התברר שזה בעצם בלינצ'ס..).
    יום רביעי- התכנון היה לסוע למכרה המלח בסלניק ומשם לבוקרשט לטרמה. כמובן שלא הספקנו ! היה עלינו גם לארוז ולהתפנות מהמלון שהיינו בו 5 ימים לסוע את הדרך המזעזעת של שעתיים וחצי בדרך מפותלת שעשתה לי בחילה אחרי עשרות משאיות כבדות שנוסעות 10 קמ"ש. הגענו למכרות המלח היו תורים גם לכרטיסים גם לעלייה למיניבוס ירדנו רק בשתיים וחצי כשהתכנון היה לרדת בסביבות אחת. הנסיעה מזעזעת בתוך מנהרה חשוכה ומחניקה דרך שלא נגמרת, היינו למטה בקושי שעה הילדים שיחקו במתנפחים (חלקם קרועים ולא מתוחזקים לדברי הבת שלי), בריכת כדורים, בקארטינג. אני כבר רציתי להסתלק משם לא עשה לי טוב החושך הסגור, הקור המקפיא, רציתי כבר לעוף משם לאור ולאוויר הפתוח. כמובן התור לעלייה למעלה היה עצום. בדיעבד הייתי מוותרת על האטרקציה הזו, הדרך הנוראית והחוויה המחניקה (לא לקלאסטרופובים!!) ומגיעה יותר מוקדם לבוקרשט. אכלנו במסעדה הזויה בשם dream היחידה שהיתה פתוחה בסלניק בשעה שיצאנו מהמכרה ועמוסה בטירוף, שירות איטי בטירוף, 70 אחוז מהתפריט לא קיים באמת, לא נקי, תפריטים מלוכלכים וקרועים, לפחות האוכל היה סביר וגם המחיר.
    דחינו את טרמה ליום המחרת. וזה בעצם מה שהספקנו בבוקרשט לצערי.
    הגענו למלון ונציה המקסים, צוות המלון כל כך אדיב ונחמד , חבל שהיה לנו שם רק לילה אחד, ארוחת הבוקר היתה הכי מגוונת מכל המלונות, החדרים מעוצבים יפה מאוד שילוב של מודרני ועתיק, מיטות נוחות. נגיש ונוח לעגלות, מזוודות, נכים. אפילו הנשנושים במיניבר במחיר הוגן בהחלט. ממליצה
    יום חמישי -יום הטיסה. קמנו מוקדם להספיק לטרמה , בקשנו לייט צ'קאאוט כדי שיהיו לנו מגבות ולאן לחזור להתקלח. לקחנו 3 שעות ונשארנו קצת יותר מ3 וחצי שעות. היינו רק בגלאקסי שמספק בהחלט, יש שם בנוסף להמון סוגי מגלשות לכל הגילאים וגם לאמיצים וגם לפחדנים כמוני, מיטות מסאז', בר בתוך המים סאונות רטובות סוף הדרך , בריכת גלים חמה ונעימה בריכת שעשועים משפריצים לקטנטנים ליד אזור הסאונות. המקום מדהים מהמם מומלץ ביותר! בהחלט אחזור לשם בעתיד. הקפדתי על כל הכללים של המקום לאחר קריאת כל הפוסטים על המקום בכל הקבוצות והיה אחלה. לא הספקנו למוזיאון אנטיפה לצערי. היה עלינו עוד לתדלק, להחזיר את הרכב ולתפוס טיסה.

    לסיכום:
    היה בתכנון ולא הספקנו:
    * פארק מים רין אוטופני *רכבל בסינאיה *רכבל בפויאנה *חדר בריחה
    *מרכז הספורט בפויאנה (באולינג קיר טיפוס ועוד..) שהומלץ עליו ביום האחרון שלנו *מערת הנטיפים *מוזיאון אנטיפה *גני צישמיג'יו *פארק הרסטראו * לונה פארק בבוקרשט.
    לא הספקנו קניות: *קניון קורסי *דקטלון *ג'מבו ועוד..
    הייתי מוותרת לו הייתי יודעת מראש:
    *פארק חבלים אוונטורה
    *מכרות המלח בסלניק ובכלל הנסיעה בדרך הזו הייתי מעדיפה לחזור דרך סינאיה.
    היה קצר מידי אבל בגדול כיף גדול!
    רומניה מהממת האנשים נחמדים הכל זול למרות שהכסף נשפך כמו מים .., כבר מתגעגעת.

  • חזרנו מטיול מדהים – רומניה עם ילדים במשך 9 ימים (זוג + 2 בנות 12,7):
    **הכנות**
    כרטיסי טיסה מראש דרך WIZZ.
    רכב דרך RENTALCARS
    פנסיונים/מלונות דרך BOOKING
    **יום 1**
    נחיתה בבוקרשט, נסיעה לכיוון פנסיון לילה ראשון, עצירה בדרך בקניון PITESTI לארוחה והגעה לפנסיון בכפר נחמד באיזור Râmnicu Vâlcea.
    התארגנות ולינה.
    **יום 2**
    מאחר והכביש לדרך טראנספגרשאן היפה סגור בתקופה זו, תכננו להגיע לאגם בלאה מהצד השני באמצעות רכבל. הגענו למקום יציאת הרכבל והתבשרנו כי קיימת סופת שלגים קשה למעלה ולא כדאי לנסות עם ילדים לעלות לשם. ויתרנו ונסענו לעיירה Sibiu, בדרך עוברים בין כפרים אותנטיים, חסידות מקננות על עמודים ונוף יפה. סיור בעיר Sibiu היפה והעתיקה, ארוחת צהריים, צילומים ונסיעה לפנסיון לילה בכפר Sibiel. פנסיון Mioritica המקסים, מקום מיוחד עם נהר זורם דרכו, בעל המקום סורין אדם מצחיק ומארח נפלא. אכלנו ארוחת ערב מסורתית במקום עצמו, במהלך הארוחה הגיעה קבוצת נגנים שניגנו ורקדו שירים ברומנית, היה מיוחד. הכפר עצמו מאוד יפה, ישן ואותנטי, באר מים באמצע הכפר, נסיעה על סוס ועגלה.
    **יום 3**
    נסיעה לעיירה אלבה יוליה – מצודת אלבה קרולינה היפה, סיור בתוך המצודה, הגענו בדיוק בזמן החלפת משמרות ונערכה שם תצוגה מרשימה של ההחלפה.
    משם המשכנו למערת המלח Salina Turda, מקום מרשים מאוד, ירידה מתחת לאדמה במעלית, שם ישנם מגוון פעילויות ליללים: שיט בסירה קטנה, גלגל ענק מסתובב, מגרשי טניס, משחקי גולף, חנויות מזכרות ועוד. היה מדהים, התנסינו לראשונה בקבב רומני..
    משם נסענו לפנסיון הבא בעיירה Sighişoara המדהימה!! הספקנו להתארגן ולצאת למסעדה טובה בהמלצת בעל הפנסיון.
    **יום 4**
    סיירנו בעיירה Sighişoara, במגדל השעון, בכנסיה העתיקה אליה עולים במדרגות רבות.. ובכלל נהננו מהאווירה הקסומה של העיירה.
    משם נסענו אל הכפר viscri – אין ספק שעליו הומצא המשפט "הזמן עצר מלכת". עוד לפני הכניסה לכפר ראינו שורה של בתים מעץ, אנשים שעובדים בחקלאות, ילדים שכל היום משחקים בחוץ, אפילו ניגשו אלינו לרכב וביקשו ממתק, וקיבלו, והאושר שנגרם להם היה סיפוק עילאי.
    משם המשכנו לכיוון ברשוב והגענו אל פארק החבלים parc-aventura. טוב זה היה מטורף עבור הבנות, נכנסנו ל-3 שעות אחר הצהריים, מזג אוויר מצוין, מקום לא עמוס ולא יקר בכלל. המון מסלולי הליכה על חבלים, הקטנה סיימה את כל ה-7 הקיימים לקטנים, אני והגדולה עשינו מסלול אחד רגוע והמשכנו לאומגה מעל האגם, לפחות פעמיים חובה לבצע. הספקנו גם לעשות אומגה נחמדה וסיימנו שיכורים מכיף מטורף.
    המשכנו לפנסיון, הפעם ל-3 לילות ברצף בעיירה Rîşnov, שהתברר כמקום מצוין לטיולי כוכב באיזור ברשוב. בהמלצת בעלת הפנסיון התארגנו ויצאנו לארוחת ערב במסעדה שאני מאוד ממליץ עליה בשם la promenada, אכלנו בה 3 פעמים… אוכל מצוין וזול.
    **יום 5**
    נסענו לעיירה Poiana Brașov, עלינו על רכבל אל הרי ה-Postăvaru, סיור בחלק העליון, שלג נחמד שעדיין נותר, נוף מדהים וירידה למטה.
    המשכנו לסיור בעיר ברשוב, הגענו לעיר העתיקה שם התקיים אירוע מרתון, הסמטאות היו הומות אדם ואווירה אירופאית בכל מקום. סיירנו במקום, בכנסיה השחורה וברחוב הצר בעולם.
    משם המשכנו אל פארק המים Paradisul Acvatic, כניסה למתחם מקורם, 2 מגלשות מים, בריכות, ג'קוזי, סאונה וכו', אני ואישתי התנסינו במסאג' חצי שעה (20 ש"ח..) וכולנו טבלנו רגליים באקווריום ועברנו טיפול דגים מדגדג… שהינו במתחם כ-3 שעות, כניסה זולה ומקום נחמד מאוד.
    **יום 6**
    נסיעה קצרה לשמורת הדובים, שמורה שיקומית לדובים שחיו בהסגר, עברו התעללויות שונות ומשונות ואינם מסוגלים להסתדר בטבע עצמאית בשל מה שעברו. סיור מודרך בלבד באנגלית. מקום נחמד לילדים.
    משם נסענו לטירת בראן המפורסמת, מצודתו של הרוזן דרקולה (Vlad Ţepes) האגדי, סיור בתוך המצודה המדהימה, סיור רגלי בסביבתה וארוחה קלה.
    המשכנו ליעד נוסף – אנדרטה לזכר הנופלים באסון היסעור בשנת 2010, צילומים והמשך ליעד הבא – מבצר רשנוב. עלינו אל המבצר ברכבל נחמד, סיור בתוך המבצר, צילומים, האכלת סוס וחזרה לפנסיון, כמובן ארוחת ערב במסעדה שציינתי.
    **יום 7**
    בבוקר התארגנו ונסענו לבוקרשט, שם נשהה 3 ימים אחרונים. בדרך עצרנו בעיירה סינאיה, עלינו לארמון פלש המפורסם, אך לצערנו הוא היה סגור לביקורים ביום זה, אז הצטלמנו מסביב ויצאנו לדרך.
    הגענו לבוקרשט, לנו במלון נחמד מאוד, חדש, קטן ומפנק. התארגנו ויצאנו לקניון אפי (אפריקה ישראל), לא חסר מה לעשות שם, קניון גדול, משחקים רבים לילדים. החנויות עצמן אינן זולות והמחירים די דומים לארץ (טיפה פחות).
    הבנות נורא התגעגעו לציוויליזציה.. אז בילינו שם מספר שעות וחזרנו למלון.
    **יום 8**
    יום גשום.
    החלטנו להתחיל את היום בפארק המים החדש שנפתח בבוקרשט לפני כ-3 חודשים ונקרא therme bucuresti, אותו גילינו במקרה בקבוצה הנפלאה הזו!
    אציין שכבר היינו במספר פארקי מים באירופה ובניהם badeparadies המפורסם ביער השחור, תקשיבו – הפארק הזה מתעלה על כולם! מספר מתחמים שונים כשהגדול והמפורסם גלאקסי בו שהינו, יש שם בריכת גלים גדולה, המון מגלשות מים לגילאים שונים כולל מגלשות עם אבובים, מסעדה נחמדה ולא יקרה ועוד. הכניסה למקום מרשימה מאוד, לוקרים ומקלחות נקיות ומסודרות. מאוד מומלץ עם ילדים!
    שהינו שם 4.5 שעות 4 נפשות 160 ש"ח..
    משם נסענו לאאוטלט נחמד אך לא מציאה, משם המשכנו לקניון נוסף קניון פלאזה, ארוחת ערב ולמלון.
    **יום 9**
    את היום האחרון הקדשנו לסיור בעיר בוקרשט. סיירנו בסמטאות העיר, הגענו לארמון הפרלמנט הענק, והמשכנו למסעדה המפוסמת Caru' cu Bere לארוחת צהריים שהוזמנה מראש (פגשנו שם את פנינה רוזנבלום..).
    את השעות האחרונות בילינו שוב בקניון אפי בהשלמת קניות.
    למחרת בבוקר המראה מוקדמת והגעה ארצה.

    לסיכום:
    רומניה מיוחדת מאוד ויש המון מה לעשות עם ילדים, מניח שבקיץ כשחם ישנן יותר אפשרויות. הבנות מאוד נהנו וספגו אווירה שלא יצליחו למצוא בכל יעד.
    רומניה יעד זול מאוד, בהשוואה למקומות אחרים באירופה.
    הרומנים מאוד נחמדים, מכניסי אורחים ומסייעים בכל דבר, דוברי אנגלית ללא בעיות.
    הכבישים באיזור הכפרים לא במצב הכי טוב, נתיב אחד לרוב לנסיעה והמהירות מוגבלת ברוב המקומות ל-60 קמ"ש, המון ניידות משטרה סביב הכפרים.
    האוכל הרומני נחמד בסה"כ, התנסינו בו בעיקר בכפרים אך בהמשך חזרנו למאכלים המוכרים לנו.

      • אני הייתי רוצה לבקר ברומניה אמרו לי מאד יפה שם כדי לך ואני מאד רוצה ללכת.אז נכנסתי לאתר שלך וראיתי המון אטרקציות שאפשר לעשות ,המון חנויות, פעילויות, טירות שאפשר לבקר מאד האבתי אבל הייתי מוסיפה גם תמונות
        לממש את לכל האטרקציות האלה

  • יצאנו לרומניה זוג +2 ילדים עם מדריך ישראלי מקומי היה צמוד עליינו כל התקופה והביא אותנו לכל האתרים עם הדרכה וכל סדוריי הקרקע במחיר של מקומיים
    ממלצים בחום על שאול טלפון 0544640110 תתקשרו קבלו פרטים ועיוץ בכל נושא

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל